چگونه از بانکوک و پاتایا به پوکت برویم؟
نوشته شده توسط : admin

تایلند امروزه به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار نه تنها در میان مردم ایران بلکه جهانیان تبدیل شده است و در این بین بانکوک و پوکت دو تا از شهرهای توریستی و زیبای این کشور هستند. شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند است که هر آن چه که گردشگران این کشور انتظار داشته باشند در آن جا برایشان فراهم می شود. جاذبه های تاریخی و مدرن در کنار هم سبب شده اند تا جذابیت ویژه ای در این شهر به وجود بیاید.
پوکت نیز اخیرا یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری آسیایی به شمار می رود. اغلب مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای این شهر می روند. با توجه به اینکه تعدادی از گردشگران علاقه مند هستند تا مقاصد بیشتری از کشور تایلند را تماشا کنند به همین دلیل ترجیح می دهند تا با استفاده از تور بانکوک پوکت و تور پاتایا پوکت سفری خاطره انگیز را در این شهرها تجربه کنند. به همین دلیل تصمیم داریم تا نحوه ی سفر از بانکوک و پاتایا به پوکت را بگوییم، با ما همراه باشید.

 

سفر از بانکوک به پوکت

از بانکوک تا پوکت مسافتی به اندازه 840 کیلومتر پیش رو است و به همین دلیل گزینه های مختلفی برای سفر میان دو شهر وجود دارد که می توان به هواپیما، اتوبوس و قطار اشاره کرد که هزینه بلیط هواپیما از 40 دلار شروع می شود و زمان پرواز 1 ساعت 25 دقیقه است. اتوبوس اکسپرس از بانکوک به پوکت شما را در 13 ساعت 10 دقیقه به مقصد می رساند وهزینه آن حداقل 19 دلار است و همچنین سفر ترکیبی (قطار + اتوبوس) 16 ساعت به طول می انجامد و هزینه بلیط 35 دلار است.

گزینه اول: راه هوایی

هواپیمای بانکوک به پوکت سریعترین گزینه برای رسیدن به این جزیره  می باشد، زیرا مدت زمان سفر آن فقط 1 ساعت 25 دقیقه است. پس در ابتدا برای تور تایلند می بایست بلیط هواپیما بانکوک تهیه کنید لازم به ذکر است که هزینه بلیط بانکوک ایرویز و دیگر ایرلاین های تایلند از 40 دلار شروع می شود. هواپیماها از فرودگاه سوارنابومی حرکت می کنند و هیچ پرواز یک شبه وجود ندارد. رسیدن از فرودگاه پوکت به سواحل محبوب 30-60 دقیقه طول می کشد و برای این کار می توانید تاکسی بگیرید.

گزینه دوم: راه زمینی

الف) اتوبوس اکسپرس
در ابتدا می بایست از فرودگاه سوارنابومی به ترمینال اتوبوس جنوبی بانکوک بروید. توجه داشته باشید سفر با اتوبوس اکسپرس حداقل 13 ساعت به طول می انجامد و قیمت بلیط ها نیز باتوجه به کلاس آن ها (اول ، دوم یا VIP) از 19 دلار تا 28 دلار متغیر است. این شکل حمل و نقل از اوایل صبح تا عصر در دسترس است و هیچ مسافرت شبانه ای در آن وجود ندارد. اتوبوس های اکسپرس تمام شرایط لازم برای سفر را دارند که می توان به تنقلات رایگان و اینترنت اشاره کرد همچنین بلیط را می توانید در دفاتر بلیط بلیط جنوبی ترمینال بانکوک خریداری کنید.

ب) قطار
توجه داشته باشید که هیچ ارتباط ریلی مستقیم بین بانکوک و پوکت وجود ندارد، بنابراین می توانید ابتدا با قطار به سورات ثانی بروید و سپس با اتوبوس از آنجا به پوکت سفر کنید و با این تفاسیر بهتر است بلیط ترکیبی خریداری کنید که هم شامل قطار و هم اتوبوس باشد. زمان سفر قطار 11 ساعت 40 دقیقه است (به علاوه سفر به ایستگاه راه آهن و سفر از سورات ثانی به پوکت)، هزینه بلیط برای بلیط کلاس اول 52 دلار و برای کلاس دوم 35 دلار است. بلیط را می توان از طریق اینترنت یا در دفتر بلیط ایستگاه راه آهن هوآ لمپونگ خریداری کرد.

 

سفر به پوکت از پاتایا

در کنار بانکوک و پوکت، پاتایانیز دیگر مقصد محبوب مردم جهان در سفر به تایلند می باشد اما این دو شهر تفاوت هایی هم دارند که همین موضوع موجب شده است تا بیشتر گردشگران تور تایلند ، میل به حضور در دو شهر را داشته باشند به همین دلیل باتوجه به پرطرفدار بودن مسیر پاتایا به پوکت قصد داریم تا اطلاعات جامع و کاملی را در این مورد بدهیم.

 

گزینه اول: راه هوایی

برای هرکسی که قصد دارد تا در سریع ترین حالت ممکن از پاتایا به پوکت برسد هواپیما بهترین گزینه است زیرا علاوه بر وجود پرواز مستقیم میان دو شهر، وجود مسافت 980 کیلومتر میان دو شهر و انتقال از طریق زمینی کمی زمان بر و خسته کننده تر می باشد. 
 پرواز از فرودگاه U-Tapao Pattaya که حدود 40 کیلومتر با مرکز پاتایا فاصله دارد. رسیدن به فرودگاه زمان زیادی را به سفر کلی شما می بخشد اما  باتوجه وجود مینی بوس و تاکسی به مقصد فرودگاه، رفت و آمد به راحتی انجام می گیرد.
پرواز از پاتایا به پوکت 1 ساعت 25 دقیقه با تایی ایر آسیا( Thai AirAsia ) تا 1 ساعت 40 دقیقه با بانکوک ایر (Bangkok Air) متغیر است. با بانکوک ایر 20 کیلوگرم کمک هزینه چمدان در قیمت بلیط دریافت می شود اما با استفاده از Thai AirAsia کمک هزینه چمدان را دریافت نمی کنید ، بنابراین اگر کیف های بزرگی دارید که نمی توانید آنها را حمل کنید ، باید مبلغی اضافی را پرداخت کنید تا بتوانید آنها را در دسترس نگه دارید.
با این حال یکی از رایج ترین راه ها برای سفرها به پوکت شروع سفر از پاتایا به بانکوک و سپس به پوکت می باشد. و در همین امر می توان با استفاده از مینی بوس، اتوبوس و تاکسی به سمت بانکوک رفت و سپس از آن جا عازم پوکت شد.

گزینه دوم: راه زمینی

الف) اتوبوس
سفر از پاتایا به پوکت با استفاده از اتوبوس نیز دیگر راه رایج و ارزان قیمت می باشد و زمان سفر برنامه ریزی شده 16 ساعت و 15 دقیقه است. بنابراین با زمان عزیمت 5 بعد از ظهر از پاتایا ، باید حدود ساعت 9:15 صبح روز بعد وارد پوکت شوید.
با این وجود، می توانید چند دلار بیشتر هزینه کنید و VIP 24 صندلی را در اتوبوس بدست آورید. اگر قدبلند باشید، صندلی های VIP برای یک سفر راحت توصیه می شوند.

ب) ماشین (تاکسی)
یکی دیگر از گزینه های سفر شما به پوکت از پاتایا با تاکسی های خصوصی می باشد و یکی از اشکالات وارد شده با اینگونه سفر، هزینه بسیار بالای آن می باشد. سفر با تاکسی به پوکت نسبت به اتوبوس بسیار سریعتر است ، اما کافی نیست که آن را به یک مدعی واقعاً قوی تبدیل کنید. توجه داشته باشید که زمان سفر حدود 15 ساعت است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 1517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: