بزرگترین جزیره ایران کدام است
نوشته شده توسط : admin

بزرگترین جزیره خلیج فارس

خیلی ها دنبال این موضوع هستند که بزرگترین جزیره ایران چه نام دارد. بسیاری فکر میکنن که این عنوان از آن جزیره کیش است و خیلی ها هم بر این باور هستند که جزیره قشم بزرگترین جزیره ی ایران است. حال می خواهیم با بررسی مساحت این دو جزیره به جواب این سوال برسیم.

مساحت کیش

جزیره کیش، که به مروارید خلیج فارس شهرت دارد. یکی از جزیره های زیبا و تفریحی توریستی ایران است که در شمال شرقی خلیج فارس حدود 17 کیلومتر (10.2 مایل) از ساحل جنوبی جنوب واقع شده است. اما اگر دوست دارید بدانید که مساحت جزیره کیش چند کیلومتر است باید گفت کیش با مساحت 90 کیلومتر مربع (36 مایل مربع) به عنوان یک استراحتگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است. 

جزیره کوچک کیش به دلیل داشتن خارق العاده ترین و رنگارنگ ترین صخره های مرجانی در جهان شناخته شده است. اگر کیش را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با آفر تور کیش نوروز از تهران آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد. تور کیش از تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، ساری و اهواز با ارزان ترین قیمت به همراه آفرهای ویژه تور لحظه آخری کیش آژانس هواپیمایی الفبای سفر مجری مستقیم تورهای داخلی 

نمایی هوایی از جزیره کیش

مساحت کل جزیره کیش

مساحت جزیره قشم

مساحت قشم 1491 کیلومترمربع، حتقریباً دو برابر بزرگتر از بحرین به عنوان دومین جزیره بزرگ خلیج فارس. بزرگترین جزیره در خلیج فارس، قشم با جنگل حرا، سواحل جذاب و 60 روستای بندری در حاشیه قرار گرفته است. فضای داخلی  آن دارای تپه ها، غارها و دره های قابل توجه زمین شناسی است که بیشتر آنها به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم که توسط یونسکو شناخته شده است محافظت می شود.

این جزیره زیبا دارای یک ژئوپارک منحصر به فرد است و برخی از حیوانات وحشی و بناهای تاریخی بی نظیر و شگفت انگیز را در خود جای داده است. علاوه بر این ، آنچه در مورد این منطقه جالب توجه است ، فرهنگ ساکنان آن است که ترکیبی از فرهنگ های ایرانی و عربی است. با توجه به تعداد مکان های بازدید، ما به شدت توصیه می کنیم از مکان بازدید کنید و چند روز را در منطقه سپری کنید. این جزیره زیبا دارای یک ژئوپارک منحصر به فرد است و برخی از حیوانات وحشی و بناهای تاریخی بی نظیر و شگفت انگیز را در خود جای داده است. علاوه بر این ، آنچه در مورد این منطقه جالب توجه است، فرهنگ ساکنان آن است که ترکیبی از فرهنگ های ایرانی و عربی است. با توجه به تعداد مکان های بازدید، ما به شدت توصیه می کنیم با تور قشم نوروز از مکان بازدید کنید و چند روز را در منطقه سپری کنید.

نمای هوایی از جزیره قشم

نقشه قشم

فاصله کیش تا قشم چند کیلومتر است؟

فاصله جزیره کیش تا قشم دریایی 225 کیلومتر می باشد که با کشتی حداقل 10 ساعت زمان میبرد و همچنین این سفر با لنج بین 7 تا 10 ساعت نیز به طول می انجامد البته که در نظر داشته باشید زمان سفر کیش به قشم با قایق یا لنج به سرعت آن نیز بستگی دارد. 

مسافت کیش تا قشم با کشتی سانی

کشتی سانی با 9 طبقه و 176 متر طول و 23 متر عرض از پرطرفدارترین وسایل نقلیه برای سفر از کیش به قشم است که تقریبا سفر با آن حدود 11 ساعت زمان می برد.

 

مسافت کیش تا قشم روی نقشه

فاصله کیش تا قشم روی نقشه

بزرگترین جزیره ایرانی دریای خزر

درمیان جزایر اغورجه، گیل، چچن، زنبیل، ژانبای، مجمع‌الجزایر باکو و آشوراده تنها جزیره آشوراده سهم ایران است که در 40 کیلومتری گرگان و 10 کیلومتری بندر ترکمن قرار دارد. این جزیره سابقا 3جزیره بوده، اما به‌ دلیل بالا آمدن سطح آب دریا، دو جزیره‌ آن زیر آب رفته‌ و حالا فقط همین یک جزیره‌ باقیمانده. اگر از تهران قصد دارید به این جزیره بروید 387 کیلومتر در راه هستید. به این شکل که از جاده‌ فیروزکوه به قائم‌شهر، ساری و بعد بهشهر می‌رسید. بعد از گلوگاه و کردکوی گذر کرده و وارد بندر ترکمن می‌شوید. از اسکله‌ بندرترکمن با قایق به جزیره آشوراده بروید.

نمایی از جزیره آشوراده

نمایی از جزیره آشوراده در دریای خزر





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: