نوشته شده توسط : admin

استانبول یک از شهرهایی است که بازارها و مراکز خرید مختلفی دارد و می توان از آن سوغاتی های مختلفی خریداری کرد که آن ها را بررسی می کنیم.

استانبول با تنوع در سوغاتی هایش باعث می شود گردشگران همیشه با چمدان های بیشتر از زمانی که با آن می آید از این شهر برگردند. اما با این تنوع در استانبول چه چیزی از این شهر بخریم؟

نمی توان استانبول را بدون بازارها، پاساژها و غرفه های آن تصور کرد. در واقع برای اهالی این شهر تجارت منبع اصلی درآمد و مطمئناً یکی از مهمترین ابزارهای تعامل اجتماعی آنهاست.

برخی از قابل توجه ترین محصولات برای خرید در استانبول کالاهای تولیدی هستند. ترکیه بدون شک یکی از کشورهای پیشرو در تولید صنایع دستی نساجی، سرامیک، چوب و سایر زیور آلات است. همچنین این کشور تولید کننده قابل توجهی از ادویه جات، گیاهان معطر و انواع محصولات آشپزی است.

به همین دلیل، بازارهای منطقه، غرفه های بزرگ و بازارهای هفتگی بسیاری وجود دارد که در مجموع، آن را به بزرگترین مرکز خرید روی کره زمین تبدیل می کند که می توانید در تور استانبول از آن ها بازدید کنید.


قهوه ترک از استانبول

 

بهترین سوغاتی های ترکیه در استانبول

سوغات ترکیه چیست؟ در ادامه ما شما را با سوغات مهم و معروف شهر استانبول بیش تر آشنا می کنیم، پس با ما همراه شوید.

 

قهوه ترک

قوه ی ترک یکی از معروف ترین و محبوب ترین سوغاتی های استانبول بشمار می رود. بوی قهوه ی ترک گردشگران تور ترکیه استانبول را از خود بی خود می کند.
قهوه ترک نوعی از دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب شده است، و معمولا با آب و شکر سرو می شود. تفاله های قهوه را در یک قابلمه مسی سنتی به نام قهوه جوش می جوشانند و سپس در فنجان های کوچک می ریزند.
ست قهوه ترکی معمولاً شامل قهوه جوش قهوه ای مسی، فنجان و همچنین قهوه و شکر است، به عنوان یک هدیه و سوغاتی به فروش می رسد.
اگر در طول تعطیلات خود در ترکیه نحوه دم کردن قهوه ترک را یاد گرفته اید، می توانید قهوه ی ترک آسیاب شده و ست قهوه جوش ترکی را به عنوان سوغات خریداری کنید.

چای ترکی

اگر به دنبال خرید یک هدیه سبک و خوب از استانبول هستید، ما به شما چای ترکی را پیشنهاد می کنیم. این نوشیدنی نه تنها رایج ترین نوشیدنی در ترکیه است، بلکه فوق العاده خوشمزه است. 
تخمین زده می شود که مردم محلی ترکیه روزانه حدود 3 تا 5 فنجان چای ترکی می نوشند و این تعداد در زمستان به 10 فنجان می رسد. این یک سوغاتی است که نه تنها کاربردی است، بلکه بخش عظیمی از فرهنگ ترکیه را نیز نشان می دهد.
عاشقان چای مطمئنا طعم بی نظیر چای ترکی را درک می کنند. برگ های چای ترکی از سیلان می آید که در منطقه ریزه ترکیه رشد می کند و به عنوان یک چای معطر و خوش طعم شناخته شده است.
هنگام خرید چای ترکی، مطمئن شوید که چند لیوان سنتی به شکل لاله یا کمر باریک به زبان ترکی تهیه کنید. نه تنها روش مناسبی برای نوشیدن چای ترکی است، بلکه می توانید رنگ چای خود را قبل از نوشیدن نیز مشاهده کنید.

 

فرش ترکی

استانبول یکی از مراکزی است که انواع فرش منحصر به فرد را به فروش می رسد. استانبول به دلیل پایتخت فرهنگی و تراکم توریستی، شهری با طیف گسترده ای از فرش است که در آن فرش های دستبافت تزئین شده با نقوش ترکی متعلق به هر شهر به فروش می رسد.
استانبول به عنوان یک مرکز تجاری، مرکزی است که در آن می توانید انواع نقوش فرش ترکی را پیدا کنید. فرش های بافت ترک در طرح ها و اندازه های مختلف که از دوره عثمانی تا به امروز به یک سنت تبدیل شده است.
فرش‌های ترک که به ‌طور سنتی بر روی دستگاه ‌های بافندگی دستی بافته می ‌شوند، محبوبیت خاصی در بین دوستداران فرش آنتیک دارند.
محصولات قالی بافی ترک با هزاران سال قدمت در بازار بزرگ و بازار مصر و سایر مغازه های قدیمی و بازارهای تاریخی استانبول به فروش می رسد.
از انواع فرش دستبافت ترکیه به عنوان فرش دیواری تزیینی با نقوش شیک بر روی زمین در منازل استفاده می شود. قالی بافی ترکیه که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد با کیفیت و اصالت خود به بسیاری از کشورها صادر می شود.

 


سرامیک های طراحی و نقاشی شده در استانبول

 

سرامیک نقاشی شده طراحی دست

استانبول به خاطر سرامیک های نقاشی شده با دست معروف است. محصولات سرامیکی طراحی شده با دست که توسط استادان سرامیک ساخته می شوند از نظر نوع و اندازه متفاوت هستند. 
محصولات سرامیکی نقاشی شده با دست ساخته شده با طرح های اصیل، قومی و سنتی تشکیل شده است. این محصولات که در آنها به ویژه از روش های تزئین کاشی استفاده می شود، از رنگ‌ هایی مانند آبی فیروزه‌ ای، سبز، آبی، سرمه ‌ای و زرد با نقش‌ های اصیل گل‌ های لاله و برگ های گل مچاله طراحی می شود.
محصولات سرامیکی دست ساز شامل لیوان، گلدان، تزیینات دیواری، کاسه بشقاب، زیرسیگاری، زیر لیوانی، ست فنجان، ست لیوان چای، انواع جواهرات، اشیاء مختلف، مجسمه ها، تزیینات درب، جا کلیدی، آهنربا را می توانید پیدا کنید.

 

ادویه های ترکی

خوراکی استانبول و غذاهای ترکی به خاطر انواع مختلف ادویه های ترکی معروف هستند. انواع مختلفی از ادویه ها در غذاهای سنتی استانبول مورد استفاده قرار می گیرد.
ادویه هایی که مخصوص هر منطقه تهیه می شوند، از نظر طعم و با توجه به نوع غذایی که در آن استفاده می شود، متفاوت و منحصر به فرد هستند.
استانبول دارای طیف گسترده ای از ادویه فروشی ها است. شما می توانید تمام ادویه های معروف و منحصر به فرد ترکیه را پیدا کنید.
از جمله ادویه های معروف ترکیه می توان به سماق، فلفل هندی، فلفل سیاه، زیره سبز، بهار نو، آویشن، نعناع، زردچوبه، زعفران، دارچین، بوته، فلفل آسیاب شده اشاره کرد.

 

محصولات چرمی

استانبول به دلیل تولید چرم و سوغاتی های چرمی نیز معروف شده است. این شهر دارای طیف گسترده ای از محصولات چرمی است.
به عنوان سوغات چرمی می توانید از کیف پول، کیف، کفش، بند ساعت، کت، کمربند، جاکلیدی، تقویم، خودکار،  و دیگر محصولات خریداری کنید.
می توانید محصولات چرمی مورد نظر خود را از فروشگاه های سوغات چرمی در استانبول یا از مغازه های فروش انواع چرم تهیه کنید.

 

محصولات نساجی

استانبول از نظر تولیدات متنوع نساجی طیف وسیعی دارد. شما می توانید در سفر به استانبول با طرح های شیک و باکیفیت محصولات نساجی بافته شده مواجه شوید. 
محصولات نساجی استانبول دارای گزینه هایی مانند حوله، کیف پول بافت، کیف پارچه ای، شال، رومیزی، پرده، ست دستمال، روسری، روبالشی، پارچه ، ست جهیزیه، محصولات پوشاک را می توان نام برد.
این محصولات که در کارگاه های نساجی استانبول تولید می شوند دارای تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی هستند. شما می توانید انواع بسیاری از محصولات نساجی منحصر به فرد استانبول را در فروشگاه های سوغات بازار بزرگ استانبول پیدا کنید. هنگام بازدید از مغازه های نساجی با طرح ها و نقوش رنگارنگ و متفاوت روبرو خواهید شد.

 

روسری ترکی 

شال پاشمینه یا روسری پشمینه ترکی یکی از بهترین سوغات ترکیه است که می توانید در استانبول خریداری کنید، اگر برای یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده به دنبال سوغاتی هستید، حتما این گزینه را برای خرید انتخاب کنید.
اگر می توانید برای خرید سوغاتی بیش تر هزینه کنید، ما به شما خرید پشمینه پشمی، کشمیری یا پشمینه ابریشمی را توصیه می کنیم.

 

حوله های سنتی حمام ترکی

حوله های حمام سنتی ترکی یکی از بهترین هدایای نساجی است که می توانید به عنوان سوغات از استانبول خریداری کنید. استفاده از آن در حمام و حتی در ساحل واقعاً نرم و راحت است.
حوله های ترکی به دلیل قابلیت جذب، ماندگاری و نرمی بسیار معروف هستند. بعد از هر بار شستشو حتی نرم تر نیز می شوند. این حوله ها معمولا دارای رنگ های روشن و طرح های پیچیده ای هستند.

 

گلیم و روبالشی فرش 

گلیم و روباشتی ترکی یکی از 10 سوغاتی برتر برای خرید در استانبول است، قیمت آن ها از 500 لیر ترکیه شروع می شود.

 

سنگ های قیمتی در استانبول

اگر قصد خرید سوغاتی‌ های منحصربه ‌فرد در بازارهای بزرگ استانبول هستید، برخی از سنگ های قیمتی مانند زولتانیت، الیوین، تورمالین صورتی، اوپال، آمتیست را می توان به راحتی در استانبول ترکیه پیدا کنید.

 

فانوس های رنگی

اگر به دنبال هدایا و سوغاتی از کشور ترکیه هستید که بتواند دکوراسیون منزل شما باشد، بهتر است به فانوس های رنگی استانبول نگاهی بیاندازید.
این لامپ های موزاییکی رنگارنگ نه تنها زیبا هستند، بلکه درخششی که از آنها می آید گرم و دنج است و برای یک شب رمانتیک عالی است.
از لامپ های ترکی برای تزئین برخی از فضاهای داخلی خانه و حتی در جاذبه های تاریخی استانبول استفاده شده است. امروزه هنر ساخت این فانوس های ترکی بخشی از فرهنگ و سنت ترکیه است.

 

صابون روغن زیتون

همانطور که از نام آن پیداست، صابون روغن زیتون نوعی صابون است که عمدتاً با روغن زیتون و سایر مواد طبیعی ساخته می شود. استفاده از صابون روغن زیتون بیش از 600 سال است که بخشی از فرهنگ حمام ترکی  بوده است.
امروزه به دلیل مزایای فراوانی که دارد در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. گفته می شود صابون روغن زیتون برای پوست بسیار ملایم است و حتی می تواند به شرایطی مانند ریزش مو و شوره سر کمک کند.

 


باقلوا از سوغات محبوب ترکیه

 

باقلواهای استانبول

باقلوای استانبول، شیرینی است که از لایه ‌هایی از خمیر فیلو تهیه می ‌شود، که با آجیل خرد شده پر می ‌شود و با شربت یا عسل در کنار هم نگه داشته می‌ شود. نوع سنتی باقلوا با پسته یکی از معروف ترین محصولات ترکیه است.
از انواع دیگر آجیل های مورد استفاده در باقلوا می توان به فندق، بادام و گردو اشاره کرد. شربت یا عسل نه تنها به باقلوا شیرینی می بخشد، بلکه به مرطوب نگه داشتن لایه های خمیر فیلو کمک می کند.

 

 

کلام آخر

استانبول بین دو قاره ی آسیا و اروپا قرار دارد. این شهر دارای بناهای تاریخی، معماری زیبا، کلیساها، کاخ ها و ... است. استانبول آثار بسیار مهمی از دوره عثمانی را در خود جای داده است.
تجربه سفر شگفت انگیزی را در استانبول تجربه خواهید کرد که در هیچ جای دیگری تجربه نخواهید کرد. استانبول شهری است که با فضای متفاوت و منحصر به فرد خود شما را مجذوب خود خواهد کرد.
این شهر علاوه بر زیبایی هایی که دارد، دارای سوغاتی متنوع است. برای خرید سوغات در استانبول می توانید به بازارهای سنتی، بازار بزرگ و بازار مصر بروید.
داشتن یک سوغات زیبا از شهر استانبول می تواند، شما را همواره به یاد آن بیاندازد. در این مقاله ما شما را با سوغاتی های متنوع استانبول از جمله قوه ی ترک، چای ترکی، باقلواهای استانبول، صابون روغن زیتون، فانوس های رنگی، گلیم و روبالشی فرش 
حوله های سنتی حمام ترکی، روسری ترکی، محصولات نساجی، محصولات چرمی، ادویه های ترکی آشنا کرده ایم. شما می توانید برای خرید تور ارزان به مقاصد مختلف ترکیه مانند تور آنتالیا و استانبول ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هنگام سفر به آنتالیا برای کاهش هزینه های خود به آنتالیا کارت برای حمل و نقل عمومی ارزان احتیاج پیدا خواهید کرد که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

 
 

زمانی که قصد سفر به آنتالیا را دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه روش های حمل و نقل در دسترس است. از تاکسی یا کرایه ماشین گرفته تا اتوبوس و تراموا، هیچ کمبودی در گزینه‌های دسترسی آسان وجود ندارد. این پست اطلاعات دقیقی در مورد آنتالیا کارت به شما ارائه می گردد تا به شما در تدوین برنامه سفر کمک کند.

آنتالیا کارت برای حمل و نقل شهری استفاده می شود. اگر بیش از یک روز اقامت دارید، خرید این کارت مزیت دارد. یا می توانید کارت های یکبار مصرف را انتخاب کنید.

اگر می خواهید درباره در مورد آنتالیا کارت، نحوه ی شارژ و مراکز تهیه و خرید آن اطلاع کسب کنید و همچنین برای اینکه بدانید قیمت آن چقدر است و نحوه استفاده از آن چگونه است در این مطلب با ما همراه باشید.

 

تصویری از آنتالیا کارت

کاربرد آنتالیا کارت چیست؟

آنتالیا کارت در واقع کارتی است، که می توانید برای استفاده ی راحت تر از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا از آن استفاده کنید. این کارتی است که به شما امکان می دهد به راحتی در شهر حرکت کنید. در واقع بدون آن نمی توانید از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا استفاده کنید.

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چه شهروند دائم باشید و چه توریست باید از آنتالیا کارت استفاده کنید. آنتالیا کارت برای حمل و نقل شهری استفاده می شود.

این کارت از پلاستیک ساخته شده و حمل آن بسیار آسان است. اگر از بازدیدکنندگان دائمی آنتالیا هستید، می توانید کارت را نگه دارید و هر زمان که به شهر برگشتید دوباره از آن استفاده کنید.

از آنها برای رسیدن سریع به هر نقطه از شهر استفاده کنید. با خطوط اتوبوس شهری به راحتی می توانید از فرودگاه به نقاط زیادی در شهر بروید.

این کارت ها را می توانید به مقدار دلخواه شارژ کنید. این کارت ها به صورت یکبار مصرف و هم به صورت شارژی می باشند. برای خرید آنتالیا کارت یکبار مصرف از دستگاه های فروش خودکار، فروشندگان و ایستگاه های اتوبوس اقدام کنید. برای خرید آنتالیا کارت شارژی می توانید به مراکز واقع در ایستگاه سلکس و کالکاپیسی اقدام کنید. شما می توانید از طریق تور آنتالیا سفر ارزانی را به این شهر زیبا داشته باشید.

آنتالیا کارت چه انواعی دارد؟

آنتالیا کارت دارای چند نوع می باشد، که متناسب با نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

آنتالیا کارت فول

اگر شما به عنوان یک توریست به آنتالیا سفر می کنید، نوع کارت Full را خریداری کنید. هزینه تقریبی خرید این نوع کارت 11 لیر ترکیه است.

شما می توانید این کارت را به راحتتی از فروشگاه ها و ایستگاه های اتوبوس خریداری کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای خرید این نوع کارت نیازی به ارائه مدرک شناسایی نمی باشد.

کارت ایندپندنت

کارت های ایندپندنت برای گروه های خاصی در جامعه ارائه می شود. این کارت برای افراد از کار افتاده‌، جانبازان، نیروهای پلیس یا افرادی که سن بالاتر از ۶۵ سال دارند، می باشد. این نوع کارت با هزینه ی کمتری همراه با تسهیلاتی به این عده از افراد داده می شود.

کارت تخفیفی 

ایم نوع کارت نیز برای افراد خاصی در جامعه در نظر گرفته شده مانند بازنشسته ‌ها، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ ها و معلم‌ های مدارس است.

برای خرید این نوع کارت  نیاز به ارائه مدارک شناسایی و شغلی خواهد بود. هزینه این کارت کمتر بوده و تخفیف‌ های ویژه ای برای این نوع افراد دارد.

حمل و نقل عمومی آنتالیا

قیمت آنتالیا کارت چقدر است؟

قیمت آنتالیا کارت 10 لیر است. برای دریافت کارت دانش آموزی، باید با داشتن اصل مدرک تحصیلی مورد تایید مدیریت مدرسه و حاوی اطلاعات هویتی ماه گذشته، فتوکپی کارت شناسایی، یک کارت شناسایی، به مراکز کارت در Çallı یا Doğu Garajı مراجعه کنید. هزینه هر بار استفاده از آنتالیا کارت برای دانشجویان 2 لیر و 10 کروش است و برای  بازنشستگان 3 لیر و 15 کروش است.

اگر می ‌خواهید آنتالیا کارت شخصی همراه با عکس داشته باشید، باید در دفتر مرکزی، Çallı ve Doğu Garajı Kart Merkezi برای آن درخواست دهید. برای این کار باید یک درخواست پر کنید و مدرک هویتی ارائه دهید. برای کارت های اسمی یک بار هزینه 15 لیر ترکیه را باید پرداخت کنید.

نحوه شارژ آنتالیا کارت

آنتالیا کارت را می توان از مراکز فروش مجاز در سراسر شهر خریداری کرد. بسیاری از کیوسک ها آنتالیا کارت را در شهر می فروشند.

دو مرکز فروش در فرودگاه وجود دارد که به صورت 24 ساعته باز هستند. می‌توانید کارت را از برخی دستگاه ‌های فروش خودکار که عمدتاً در اطراف ایستگاه ‌های تراموا و ایستگاه‌ های اصلی قرار دارند، خریداری کنید. در این مکان ها دستگاه هایی قرار دارد، که می توانید کارت خود را شارژ کنید.

برای انجام این کار، کارت را در قسمت مشاهده مشخص شده قرار دهید، اسکناس را در شکاف قرار دهید و صبر کنید تا اعتبار جدید اضافه شده به کارت روی صفحه نمایش داده شود.

وصل کردن کد HES به آنتالیا کارت 

هنگامی که کد HES خود را دریافت کردید، باید آن را روی آنتالیا کارت خود بارگزاری کنید. برای انجام این کار به وب سایت زیر مراجعه کنید: https://hes.antalyakart.com.tr/ صفحه ای با سه فیلد ورودی، کد HES، شماره پاسپورت و شماره در آنتالیا کارت شما باز می شود.  با کلیک روی فیلد نهایی فرآیند تکمیل می شود، وب سایت به زبان انگلیسی نیز موجود است.

در صورت مفقودی کارت چه کار کنیم؟

اگر آنتالیا کارت شما گم شد و یا دزدیده شد. شما باید با کپی کارت شناسایی، آخرین رسید پر کردن و سند فعلی خود برای آنتالیا کارت های شخصی به مراکز Çallı و Doğu Garajı بروید و درخواست کارت گم شده را پر کنید.

موجودی کارت های قدیمی شما در صورت مراجعه به شعبه ای که کارت جدید خود را در آن خرید کرده اید طی 7 روز منتقل می شود.

اگر آنتالیا کارت شخصی را پیدا کردید، می توانید در هر یک از ایستگاه های اتوبوس به کارکنان امنیتی بدهید. اگر کارت خود را گم کردید، لطفا با شماره 153 تماس بگیرید و مفقود شدن را گزارش دهید.

تا زمانی که آنتالیا کارت هوشمند ترکیه از لحاظ آسیب فیزیکی (شکستگی، ترک خوردگی و...) نداشته باشد، از مراکز خرید کارت ها به صورت رایگان تعویض می شوند.

شما می توانید مقاصد ارزان اروپا را نیز برای سفر خود در نظر داشته باشید. یکی از این مقاصد، بلغارستان است. کوه‌های هیجان‌انگیز با سواحل طلایی همچنین شهرهایی با زندگی شبانه در ترکیب شگفت انگیز طبیعت و تاریخ بلغارستان، ماجراجویی های فراموش نشدنی را در بلغارستان تضمین می کند. شما می توانید با تور بلغارستان به این کشور زیبا سفر داشته باشید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا تور خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ورزشگاه البیت قطر یکی از ورزشگاه های جام جهانی است. در این مطلب نگاهی دقیق‌تر به البیت، یکی از هشت ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌اندازیم.

ورزشگاه البیت در شهر الخور در ۳۵ کیلومتری شمال دوحه قرار دارد. ظرفیت این ورزشگاه حدود ۶۰۰۰۰ نفر است. این ورزشگاه، استادیوم خانگی تیم الخور در لیگ ستارگان قطر و تیم ملی قطر است.

فواصل کوتاه بین آنها در مقایسه با سالهای گذشته چیزی جدید است – دورترین فاصله بین دو استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۴۵ مایل است. بنا بر گزارش ها، ساخت استادیوم البیت ۸۴۷ میلیون دلار هزینه داشته است. استادیوم البیت قطر سازه ای غول پیکر در شهر الخوراست. این استادیوم میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خواهد بود، ورزشگاه البیت قطر یک مکان منحصر به فرد فوتبال است که می توانید با تور قطر از آن بازدید کنید. درباره ورزشگاه البیت قطر

قطر کشوری کوچک اما با ذخایر نفتی فراوان به یکی از قطب های گردشگری در منطقه خلیج فارس تبدیل شده است. شهر دوحه با دارا بودن آسمان خراش های مدرن و درخشان خود به جواهر کشور قطر تبدیل شده است؛ هنگام شب زمانی که نور آسمان خراش ها بر روی آب های خلیج فارس منعکس می شوند منظره بسیار زیبایی را برای عکاسی به وجود می آورند. از جاذبه های گردشگری دوحه می توان به بازدید آثار هنری قدیم و مدرن در موزه هنرهای اسلامی و موزه مَتحَف – موزه هنرهای مدرن بازدید کنید.

ورزشگاه پیشرفته قطر با ظرفیت ۶۰ هزار نفر پایداری و اهداف توسعه سازگار با محیط زیست را با هم ترکیب می کند، در حالی که نیازهای اجتماعی آینده را در نظر می گیرد.
نام این استادیوم از بیت الشعار گرفته شده است، چادرهایی که در طول تاریخ توسط عشایر قطر و منطقه خلیج فارس استفاده می شده است.
پروژه ورزشگاه البیت یکی از بزرگترین پروژه های ورزشی جهان است که در زمینی به مساحت ۱.۴ میلیون متر مربع طراحی شده است. ساختار چادری باشکوه این استادیوم با الهام از «بیت الشعار» مردم عشایر قطر، یک استادیوم فوق مدرن فوتبال است.

ویژگی های استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت که با نام استادیوم الخور نیز شناخته می ‌شود، یکی از ورزشگاه‌ های جدیدی است که به تازگی افتتاح شده و به عنوان محل بازی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته شده است.

اولین برنامه های ساخت برای استادیوم البیت قطر در سال ۲۰۱۴ ارائه شد و ساخت ورزشگاه در اواخر سال ۲۰۱۵ آغاز شد. این ورزشگاه به طور رسمی در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ با بازی دور اول گروهی بین قطر و بحرین در طول جام عرب ۲۰۲۱ افتتاح شد. همچنین میزبان فینال همان مسابقات بود که الجزایر برنده آن شد.
استادیوم البیت تقریباً ۶۰ هزار صندلی دارد که در سه طبقه تقسیم شده است. پس از جام جهانی، ردیف بالا حذف خواهد شد و ظرفیت آن به ۳۲۰۰۰ صندلی کاهش می یابد.
در طول جام جهانی، این استادیوم میزبان تعدادی از مسابقات دور اول گروهی، از جمله بازی افتتاحیه، و مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی خواهد بود.
این استادیوم همچنین دارای یک باغ بزرگ به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع و چهار دریاچه اطراف آن و مسیرهای پیاده روی و دویدن خواهد بود.
طراحی استادیوم البیت الهام گرفته از چادر سنتی عربی است که قطری های در گذشته در آن زندگی می کردند و به چادرهای اصیل عربی معروف است که نمادی از مهمان نوازی است.
استادیوم نمایانگر یک چادر بادیه نشین با رنگ های قرمز، سفید و سیاه است. این خیمه ‌ها، دارای سقف جمع شدنی است و در ۲۰ دقیقه باز و بسته می شود.

ورزشگاه البیت در آینده

استادیوم البیت قطر پس از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ظرفیت صندلی های استادیم را به ۳۲ هزار نفر کاهش می دهد و صندلی های حذف شده به پروژه های توسعه فوتبال در سراسر جهان داده می شود.
پس از آن سالن فوقانی به یک هتل پنج ستاره تبدیل می شود، و همچنین یک مرکز خرید، فودکورت، سالن بدنسازی و سالن چند منظوره در محل ایجاد می شود.
یک مرکز پزشکی ورزشی آسپتار نیز در استادیوم راه اندازی می شود، علاوه بر آن  پیست های دو و میدانی و دوچرخه سواری در پارک بیرون و همچنین مناطق بازی و رستوران نیز در این استادیوم ایجاد می شود.

نحوه رسیدن به استادیوم البیت

استادیوم البیت در حاشیه جنوب شرقی شهر کوچک شهر الخور واقع شده است. شهر الخور در خلیج فارس در ۴۰ کیلومتری شمال دوحه واقع شده است، فاصله تا مرکز الخور حدود ۴ کیلومتر است. در اطرلف استادیوم البیت اتوبوس‌های شاتل از شمالی‌ ترین ایستگاه در خط قرمز حرکت می ‌کنند. شما می توانید با تور جام جهانی قطر در این ورزشگاه مسایقات فوتبال را از نزدیک  تماشا کنید.

یکی از قابل توجه ترین حقایق در مورد این کشور، قطر به دلیل مهمان نوازی خوب عربی خود در جهان شناخته شده است. هتل ها و سایر موسسات اقامتی در این کشور از همان روزهای اولیه در خدمت بازدیدکنندگان در سفر بوده اند.

در واقع، این کشوری است که تقریباً همه چیز با در نظر گرفتن راحتی بازدیدکنندگان طراحی شده است. به یک مرکز خرید بروید یا در هر باری بنشینید، هر گوشه از کشور چیز خاصی در مورد آن دارد.

در مورد جام جهانی ۲۰۲۲، هتل‌ها و استراحتگاه‌های این کشور برای پذیرایی از مهمانان با هزینه کامل آماده می‌شوند و برخی از ریتز کارلتون و دوحه بین قاره‌ای که قبلاً به دلیل خدمات خود مشهور هستند، نقش مهمی در ایجاد اقامت خواهند داشت. از طرفدارانی که ارزش یادآوری را دارند.

هتل های قطر بسته به خدمات و امکاناتی که ارائه میدهند طبعا دارای هزینه های متفاوتی هستند که قیمت آن ها را باتوجه به تعداد شب اقامتتان به همراه تعداد نفراد می توانید در پکیج تور جام جهانی قطر از تهران و سایر استان ها مشاهده نمایید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور قطر ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به دنبال مقصدی برای تعطیلات در دریا، آفتاب و سرگرمی هستید، کوش آداسی و آنتالیا مکان هایی هستند که باید در لیست خود داشته باشید.

کوش آداسی یکی از محبوب ترین مقاصد ترکیه است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. آنتالیا همچنین یک مقصد تعطیلات ساحلی عالی است و مملو از مکان های تاریخی بسیاری است که آن را به مقصدی عالی برای کسانی که از نظر فرهنگی کنجکاو هستند تبدیل می کند. این شهرهای ساحلی تفریحات و امکانات زیادی برای ارائه دارند.

دلایل زیادی برای بازدید از آنتالیا نیز وجود دارد. با بناهای تاریخی قدیمی و زندگی شبانه مدرن و سواحل آرام آنتالیا در کنار دریای مدیترانه هستند. آنتالیا بزرگترین شهر در امتداد سواحل مدیترانه با انواع فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان کوچکتر و بزرگتر است. گزینه های زیادی برای گذراندن وقت در آب، پیاده روی، یا برای جویندگان ماجراجویی، پاراگلایدر یا پاراسلینگ وجود دارد. اما بین کوش آداسی و آنتالیا کدام یک بهتر است؟ در این مطلب با ما همراه باشید.

کوش آداسی را برای سفر انتخاب کنیم یا آنتالیا؟

بهترین سواحل کوشی آداسی

 

فرودگاه کوش آداسی و آنتالیا

یکی از گزینه هایی که باید برای سفر در نظر داشته باشید فرودگاه های این دو شهر است. فرودگاه بین ‌المللی آنتالیا در ۱۴ کیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد و جزو  پرتردد ترین فرودگاه‌ های ترکیه است. 
در ایران به دلیل لغو پرواز مستقیم به این فرودگاه مسافران نمی توانند به صورت مستقیم به این ایرلاین پرواز داشته باشند، به همین خاطر یا باید با ایرلاین ترکیه به آنتالیا سفر کنید و یا می ‌توانید بلیط فرودگاه‌ های نزدیک آنتالیا مانند فرودگاه اسپارتا را تهیه کنید و از آنجا با فاصله ی 140 کیلوکتر به آنتالیا بروید.
راه حل دیگه به این صورت است، که می توانید یک توقف در فرودگاه استانبول داشته باشید و پس از آن با پرواز استانبول به آنتالیا بروید.
کوشی آداسی برخلاف آنتالیا اصلا فرودگاهی ندارد، به همین خاطر برای رفتن به این شهر باید به فرودگاه عدنان ازمیر بروید، که فاصله ی ۹۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. پس از رسیدن به ازمیر، می توانید با ترانسفرهای هتل، با تاکسی و یا با اتوبوس و قطار خود را به کوشی آداسی برسانید.

 

سواحل کوشی آداسی یا آنتالیا؟

سواحل آنتالیا نسبت به سواحل کوشی آداسی از امکانات و تجهیزات بیشتری برای گردشگران برخوردار هستند. کوشی آداسی دارای سواحل زیبا و طلایی با آبی شفاف و کریستالی با فضایی برای آفتاب گرفتن و استراحت است. این شهر دارای کافه ها و رستوران های متنوع می باشد، همچنین کشتی هایی در نزدیکی بندر این شهر قرار دارد.
اصلی ترین جاذبه ی کوشی آداسی سواحل زیبا و تمیز آن است، به همی خاطرمسئولین ترکیه برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان این منطقه امکانات تفریحی بسیاری را فراهم کرده است. 
بهترین سواحل کوش آداسی شامل ساحل مرکزی، لانگ بیچ، لیدیز بیچ، ساحل الماس، سیلور سند، کوستور، ساحل بهشت و ساحل عشق می باشد که در تور کوش آداسی می توانید از ان ها بازدید کنید.
حال به سراغ سواحل زیبای آنتالیا می رویم، درست است که امکانات تفریحی و سرگرمی در هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا وجود دارد، اما این امکانات تا حدودی با یکدیگر فرق دارند.
در واقع سواحل آنتالیا از امکانات بهتر و با کیفیت تری برخوردار هستند، به همین خاطر می تواند امکانات تفریحی خاص و متنوع تری داشته باشد.

 

در سواحل آنتالیا انواع ورزش های آبی مانند موج سواری، غواصی، جت اسکی، ماساژ، سالن‌ های اسپا، انواع کافه‌ ها و رستوران ‌ها، قایقرانی، جشنواره قلعه شنی، اسکی روی آب و صدها امکانات متنوع دیگر وجود دارد.
همچنین سواحل آنتالیا مکانی مناسب برای آفتاب گرفتن در مقابل مناظری خیره کننده و جذاب از جنگل و دریا است. از سواحل جذاب آنتالیا می توان به ساحل لارا، ساحل کنی آلتی، پاتارا، ساحل کمر، بلک و ساحل چیرالی اشاره کرد.
موضوع بعدی که باید به آن دقت کرد میزان شلوغی سواحلی است، که می خواهید به آنجا بروید. اگر شما جزو کسانی هستید که به دنبال آرامش و سکوت هستید، باید بدانید که سواحل آنتالیا در فصل تابستان بسیار شلوغ می باشد.
از طرفی سواحل کوش آداسی به اندازه ی سواحل آنتالیا  شناخته شده نیستند، به همین خاطر در فصل تابستان بسیار شلوغ نمی شوند از همین رو جمعیت کمتری هم مشاهده خواهید کرد. بنابراین اگر به دنبال آرامش و شلوغی کمتری هستید، سواحل کوش آداسی می ‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشند.

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که سواحل زیبایی دارد، شهر بدروم است. در واقع بدروم مقصد بسیار ارزانی است. بنابراین، سفر به بدروم به شما این امکان را می دهد که در کل پول کمتری خرج کنید. بدروم به خاطر آفتاب، شن، تجمل و تفریحات شبانه مشهور است. همچنین استراحتگاه‌ها و زیرساخت‌های توریستی فراوانی را ارائه می‌کند. سواحل خیره کننده و خط ساحلی چشمگیر و سرسبزی آن دلیل حضور گردشگران در این شهر است. شما می توانید از طریق رزرو تور بدروم به این شهر سفر کنید.

 

آب و هوای کوشی آداسی و آنتالیا

آب و هوای دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا تقریباً یکی هستند، به همین خاطر تفاوت زیادی در آب و هوای این دو شهر مشاهده نمی شود.
اگر بخواهیم جزئی تر به این مسئله بپردازیم، باید بگوییم آب و هوای آنتالیا در مقایسه با کوش آداسی در طول سال گرم تر می باشد. آنتالیا دارای آب و هوایی مدیترانه ‌ای می باشد، و در اکثر روزهای سال گرم است. تابستان‌ های این شهر طولانی هستند و سرما و یخبندان در زمستان به ندرت اتفاق می ‌افتد. این موضوع باعث شده است، که این شهر طرفداران بسیاری داشته باشد.
دمای این شهر در فصل تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد. شهر آنتالیا در زمستان نیز بین ۹ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است.
آب و هوای کوشی آداسی نسبت به آنتالیا مرطوب تر می باشد و در فصل تابستان از دمای بالایی برخوردار است. رطوبت در این شهر به 40 درجه نیز می رسد.
این شهر هم همانند آنتالیا در اکثر سال آب و هوایی آفتابی دارد و در زمستان‌ ها احتمال بارندگی وجود دارد. اگر تحمل گرما ندارید بهتر است بدانید که گرمترین ماه‌ ها در کوش آداسی تیر و مرداد با میانگین دمای ۳۲ درجه هستند.

کوش آداسی را برای سفر انتخاب کنیم یا آنتالیا؟

هتل‌ های آنتالیا و کوش آداسی

 

هتل‌ های آنتالیا بهتره یا کوش آداسی

برای رفتن به هتل در شهرهای کوشی آداسی و آنتالیا می توانید انواع هتل را از 2 ستاره تا 5 ستاره پیدا کنید. بسته به بودجه ی خود می توانید اقامتگاه های ارزان قیمت را رزرو کنید.
هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا جزو مناطق توریستی هستند، به همین خاطر هتل ‌های متعددی برای رزرو دارند. اما در شهر آنتالیا هتل های لوکس تر با خدماتی بهتر ارائه می شود. در عوض در شهر کوشی آداسی هتل هایی با قیمت ارزان تر می توانید پیدا کنید.
بهترین هتل های کوشی آداسی شامل پاین بی، سی لایت، آکوا فانتزی، رامادا، کاریزما هستند، در این هتل ها شما می توانید قیمت تور کوشی آداسی هتل 5 ستاره را با مبلغی میانگین 1 میلیون تومان یک اتاق دو نفره رزرو کنید. اتاق های ارزان تر و ساده تر را نیز می توانید با شبی 500 هزار تومان در یک هتل 2 ستاره رزرو کنید.
بهترین هتل های آنتالیا شامل هتل آکرا، کلون پلازا، هتل اورنج کانتی، سو اند آکوا لند و هتل لارا با قیمت میانگین شبی 1500 هزار تومان است.
شما همچنین می توانید هتل های 2 ستاره را با هزینه ی شبی میانگین 700 هزار تومان رزرو کنید. آنتالیا دارای هتل های لوکس و معرکه ای است. شما می توانید با توجه به بودجه ی خود در هر منطقه از شهر آنتالیا هتل، سوئیت مورد نظر خود را رزرو کنید.

 

هزینه سفر به آنتالیا و کوش آداسی

هزینه های سفر به کوشی آداسی و آنتالیا به سه دسته ی عمده تقسیم می شود. هزینه ی خورد و خوراک، هزینه ی هتل و اقامتگاه، هزینه ی سفر با هواپیما می باشد.
هتل های آنتالیا از نظر کیفیت و امکانات از هتل های کوشی آداسی بهتر هستند. به همین خاطر از لحاظ قیمتی نیز بیش تر می باشند.
کوشی آداسی دارای اقامتگاه های متنوع با قیمت های متفاوتی است، اما هتل های آنتالیا لوکس و گران قیمت هستند. هزینه ی خورد و خوراک نیز در هر دو شهر به یک صورت می باشد.
هزینه ی حمل و نقل نیز بسته به نوع پروازی که انتخاب می کنید و کلاس پروازی می تواند متفاوت باشد. از طرفی هزینه های رفت و آمد در داخل شهر بسته به دور و نزدیک بودن محل اقامت می باشد.

کوش آداسی را برای سفر انتخاب کنیم یا آنتالیا؟

بهترین سواحل آنتالیا

 

جاذبه های گردشگری کوشی آداسی و آنتالیا

در هر دو شهر کوشی آداسی یا آنتالیا جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد، این دو شهر از لحاظ تاریخی بسیار غنی هستند.
اگر می خواهید با تمدن باستانی شهر آنتالیا آشنا شوید می توانید به تماشای جاذبه های تاریخی شهر قدیمی فاسلیس، شهرمیا، شهر باستانی لیسیان، آمفی تئاتر آسپندوس و یا آثار به جا مانده از شهرهای خرابه باشکوه، کلیسای سنت نیکولاس از دوران امپراطوری بیزانس بروید، که مقبره اسقف اعظم ارتدوکس یعنی همان بابانوئل معروف در همین کلیسا است. 
جاذبه های تاریخی آنتالیا به این چند مورد خلاصه نمی شود، شما می توانید سری به موزه باستان شناسی، خانه و موزه آتاتورک، برج هیدیرلیک بزنید، و از آثار بجا مانده از دوران های مختلف دیدن کنید.
کوشی آداسی نیز همانند آنتالیا یک شهر باستانی با جاذبه های تاریخی متنوع است. شهر باستانی پرینه که به ۳۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد در دوران اوج خود بوده است.
پس از جنگ و سقوط این شهرخالی از سکنه شده است، اما امروز شما می ‌توانید در ۴۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی بقایایی از آمفی تئاتر ۶۵۰۰ نفری آن را مشاهده کنید.
شهر میلتوس و دیدایما نیز از جمله شهرهای باستانی کوشی آداسی بشمار می روند.غار کاجارا، شبه جزیره دیلک، آثار باقیمانده ی افسوس، میلتوس از دیگر جاذبه های جذاب این شهر هستند.

 

سخن نهایی

هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا به دلیل سواحل زیبا، آب های نیلگون و شفاف، آب و هوای مدیترانه ای، جاذبه های گردشگری، تفریحات مهیج آبی، هتل های لوکس و... جزو شهرهای محبوب و زیبای ترکیه بشمار می روند، که سالانه هزاران گردشگر را مجذوب خود می کنند.
ما در این مقاله به بررسی این دو شهر زیبا پرداخته ایم، و درباره ی هزینه ها، جاهای دیدنی این دو شهر توضیحاتی ارائه کرده ایم.
آب و هوای این دو شهر به دلیل اینکه دو منطقه ی ساحلی هستند، چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. سواحل این دو شهر جزو زیبا ترین و بکر ترین جزایر دنیا بشمار می روند.
هتل های لوکس آنتالیا به دلیل امکانات و تجهیزاتی که ارائه می دهند، بسیار جذاب و لوکس هستند. از طرفی هتل های شهر کوشی آداسی از لحاظ قیمتی ارزان تر از هتل های آنتالیا می باشند. شما می توانید از طریق تورهای خارجی در آژانس گردشگری الفبای سفر به بهترین مقاصد گردشگری دنیا سفر کنید.

اگر به طبیعت و شهرهای سرسبز علاقه دارید، به شما شهر مارماریس را پیشنهاد می کنیم. مارماریس یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است که زیبایی های آن میتواند در مقایسه با نقاط دیدنی دیگر در ترکیه حرفی برای گفتن داشته باشد. از جمله جاذبه های گردشگری مارماریس می توان به ساحل زیبای مارماریس، قایقرانی بی نظیر، ورزش های ماجراجویانه آبی، رستوران های لوکس مارماریس، شب های زنده پر شور و شوق و یا گذراندن یک روز خوب و به یاد ماندنی در سواحل مارماریس و دیدن تابش آفتاب بر دریای مدیترانه اشاره کرد. شما می توانید با پکیج تور مارماریس با هزینه کم تری به الین شهر زیبا سفر کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور کوش آداسی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هنگام برنامه ریزی برای سفر و جستجو در بین هتل ها ممکن است معیار و نحوه رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره برای شما سوال شده باشد که در این مطلب آن را بررسی می کنیم.رتبه بندی هتل و ستاره های آن ها می تواند بر تصمیمات گردشگران تأثیر بگذارد.

 

ستاره‌های هتل یک سیستم رتبه‌بندی است که ویژگی‌ها و امکانات موجود در یک هتل را ارزیابی می‌کند تا به مهمانان کمک کند بهترین هتل را برای اقامت و بودجه خود انتخاب کنند. چه مشتری به دنبال یک اتاق ساده باشد یا یک تجربه مجلل، مقایسه هتل ها بر اساس رتبه بندی ستاره آنها می تواند جستجوی فرد را با توجه به ویژگی های مورد نظر و امتیاز قیمت موجود محدود کند.

 

آنها همچنین ایده ای از سطح خدمات قابل انتظار در هنگام ورود ارائه می دهند.هتل ها می توانند از 1 تا 5 ستاره امتیاز بگیرند که 1 ابتدایی ترین و 5 ستاره بهترین آن ها است. این ستاره ها ویژگی ‌ها و امکانات موجود در یک هتل را ارزیابی می‌کند تا به مهمانان کمک کند بهترین هتل را برای اقامت و بودجه خود انتخاب کنند. در این مطلب بررسی می کنیم که ستاره های هتل چه مفهومی دارند.

ستاره های هتل نشانه چیست؟

هتل های سه ستاره

رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره

 

در ادامه ی این مقاله ما شما را با رتبه بندی هتل ها و نحوه گرفتن ستاره در هر هتل در تور بیش تر آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

 

هتل های یک ستاره

 

یک هتل یک ستاره دارای برخی از ابتدایی ترین امکانات رفاهی است. یک تخت، یک میز کنار تخت و یک حمام مشترک و سرویس بهداشتی با اتاق های دیگر دارد.
رتبه بندی یک ستاره اغلب به این معنی است که یک ملک هیچ ویژگی خاصی ندارد و فقط اقامتگاه های اولیه را ارائه می دهد.

 

 

رتبه بندی یک ستاره لزوماً به این معنی نیست که یک هتل کثیف و در موقعیت بد است. یک هتل یک ستاره به معنای یک مکانی برای استراحت با امکانات بسیار کم است. این هتل ‌ها که عموماً متعلق به یک مالک هستند، چیزی بیش از یک تخت و حمام ندارند هیچ رستورانی نیز در آن ها وجود ندارد. این هتل ها امکانات اضافی یا خدمات خاصی ارائه نمی دهند.

 

هتل های دو ستاره 

یک هتل دو ستاره رتبه ی بالاتری از یک هتل یک ستاره دارد. می توانید انتظار یک قفسه لباس ساده یا کمد، تلویزیون و میز پذیرش 24 ساعته را داشته باشید. حمام اختصاصی نیز بخشی از اتاق های هتل است. گاهی اوقات، این اقامتگاه ها می توانند صبحانه نیز ارائه دهند.

 

مانند هتل های یک ستاره، املاک دو ستاره معمولاً مقرون به صرفه تر از هتل هایی هستند که رتبه بالاتری دارند . شما می توانید با اقامت در این هتل ها تنها از امکانات اولیه یک هتل با کیفیت پایین تری بهرهمند شوید.

 

هتل های سه ستاره

هتل های سه ستاره معمولاً دارای امکانات منحصر به فردی هستند و خدمات با کیفیتی ارائه می دهند. هتل های سه دارای امکانات بیش تر و با کیفیت تری نسبت به هتل های دو ستاره هستند.

 

آن‌ ها در مقایسه با هتل ‌های یک و دو ستاره، اتاق‌ های جادارتری دارند، همچنین دارای تلویزیون، یخچال هستند و اقامت راحت‌ تری را با رستوران ‌ها و بارها به مهمانان ارائه می ‌دهند.

 

هتل ‌های سه ستاره معمولاً بخشی از هتل‌ های زنجیره ‌ای بزرگ‌ تر و مجلل‌ تر می باشند. این هتل‌ ها عموماً شیک ‌تر و دارای دکوراسیون و طراحی زیبا تری هستند.

 

هتل های سه ستاره علاوه بر امکانات داخل اتاق طیف وسیعی از امکانت دیگر مانند مرکز تناسب اندام، استخر، خدمات تجاری، رستوران در محل، سرویس اتاق، اتاق ‌های کنفرانس و خدمات پیشخدمتی را نیز ارائه می دهند.

 

اتاق ‌های هتل بزرگ ‌تر با مبلمان مدرن و باکیفیت ‌تر هستند و اغلب شامل وسایل جانبی فانتزی مانند تلویزیون ‌های صفحه ‌تخت با کابل طولانی هستند. اگر قصد رزرو هتل های استانبول یا هر شهر دیگری را دارید، توصیه می کنیم حتما به نظرات سایر مسافران قبلی هتل توجه داشته باشید.

 

هتل های چهار ستاره

هتل های چهار ستاره اغلب به دلیل کیفیت سطح بالا و راحتی فوق العاده مورد توجه قرار می گیرند. این هتل ها ارتقاء بزرگی نسبت به املاک سه ستاره هستند. هتل‌ های چهار ستاره که به عنوان هتل ‌های برتر نیز شناخته می ‌شوند، بسیار مجلل، با پرسنل کامل و مجرب و با هزاران امکانات اضافی هستند.

 

اتاق ‌های این هتل های بزرگ می باشند و شامل امکاناتی مانند دکور های زیبا و مجلل، تلویزیون، یخچال، مینی بار، مبل، اتاق های دو تخته و بزرگ تر، تلفن اتاق، رختخواب مجلل و محصولات حمام خوب است.

 

این هتل ها همچنین دارای خدمات و امکانات ویژه ای مانند سرویس اتاق،  رستوران و بوفه ی صبحانه، اتاق ‌های کنفرانس، خدمات دربان، استخرهای متعدد و جکوزی، مراکز تناسب اندام، پارکینگ، خدمات اسپا روزانه، خدمات لیموزین، و مجموعه ‌ای از سوئیت های ویژه را در اختیار میهمانان خود قرار می دهد.

 

هتل های پنج ستاره

یک هتل پنج ستاره خدمات بی عیب و نقصی را به مهمان ارائه می دهد، این هتل ها دارای اتاق های متنوع با خدماتی متعدد است. اتاق های این هتل ها دارای امکاناتی شامل تلویزیون، تلفن، مینی بار، میز و صندلی، مبلمان، چای ساز و … است.

 

هتل های پنج ستاره جزو لوکس ترین هتل های دنیا هستند. این هتل ها دارای طراحی مدرن و خدمات مجلل و  فوق العاده هستند.هر چیزی که یک مسافر می خواهد را می توانید در یک هتل پنج ستاره پیدا کنید.

 

اسپاهای مجلل، رستوران ‌های متنوع با غذاهای لذیذ، استخر، خدمات پیشخدمت، هدایای خوش‌آمدگویی، حمام ‌های بزرگ با وان، مجموعه ‌ای از بوفه صبحانه مجلل، لوازم بهداشتی حمام، این ها تنها امکانات اولیه ارائه شده در یک هتل پنج ستاره هستند.

 

هتل های پنج ستاره اغلب برای مهمانان خود پیشخدمت شخصی یا دربان تعیین شده ارائه می دهند. اتاق ‌های پنج ستاره بسیار بزرگ و مدرن هستند. اکثر هتل های آنتالیا پنج ستاره هستند و امکانات خوبی را ارائه می دهند.

 

اتاق های این هتل ها دارای امکاناتی همچون وان جکوزی، تلویزیون با صفحه‌ نمایش بزرگ، پخش‌کننده DVD، دسترسی به اینترنت پرسرعت رایگان، حمام مجلل، میز و صندلی، مبلمان راحت، تلفن، چای ساز و قهوه ساز، صندوق و… هستند.

 

هتل های پنج ستاره علاوه بر امکانات اتاق دارای امکانات و ویژگی های دیگری مانند دربان پارکینگ، زمین گلف، رستوران‌ های متنوع، مراکز تناسب اندام پیشرفته، استخرهای آب گرم، خدمات اسپا، جکوزی، زمین تنیس، و دسترسی به زمین گلف را نیز ارائه می‌دهند.

ستاره های هتل نشانه چیست؟

هتل CVK پارک بسفروس از هتل های 5 ستاره استانبول

 

هتل های هفت ستاره

همانطور که از رتبه بندی می توان حدس زد، هتل های هفت ستاره مجلل تر از هتل های پنج ستاره هستند و امکاناتی را ارائه می دهند که در هیچ هتلی نمی توانید آن را پیدا کنید.در واقعیت هیچ هتل هفت ستاره ای وجود ندارد. اما هتل برج العرب امارت متحده ی عربی به دلیل امکانات و کیفیت بالایی که دارد، به آن هتل هفت ستاره می گویند.

 

چگونه هتل ها ستاره دریافت می کنند؟

 

 

سیستم های رتبه بندی هتل های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد. کشورهای مختلف سیستم های رتبه بندی متفاوتی دارند، اما اکثر آنها در رتبه بندی مشابه هستند.
یکی از مهم ترین چیزها در نحوه ستاره گرفتن هتل ها که باعث می شود یک هتل ستاره دریافت کند، موقعیت مکانی هتل است.

 

 

میهمانان یک هتل، هتل‌هایی را ترجیح می دهند که در یک منطقه تمیز و دور از بزرگراه ‌ها یا خروجی ‌های بزرگراه باشد.همچنین رستوران ها، امکانات و سایر جاذبه‌ های گردشگری در مجاورت یک هتل نیز می‌ تواند بر رتبه‌ بندی یک هتل تأثیر گذار باشد.

 

علاوه بر این، هر کشور دارای مجموعه قوانین متفاوتی در رتبه بندی هتل ها دارد. آن هتلی که در یک کشور ارزش پنج ستاره  را دارد، می تواند معادل رتبه سه ستاره در کشور دیگر باشد.به عنوان مثال، در هند، ستاره های هتل به چیزهایی مانند پارکینگ و تمیزی اتاق ها بستگی دارند.

 

تمام هتل های چهار و پنج ستاره باید دارای تهویه مطبوع در سراسر هتل داشته باشند و مساحت حمام یک هتل چهار ستاره نباید کمتر از 3.3 متر مربع باشد. و برای هتل های پنج ستاره، اجباری است که اندازه حمام نباید کمتر از 4.1 متر مربع باشد.

 

علاوه بر این، سازمان های مختلف مسئولیت رتبه بندی هتل ها در کشورهای مختلف را بر عهده دارند. به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، رتبه بندی هتل ها را سازمان AAA و Forbes Stars انجام می دهد.در کشور آلمان نیز برای رتبه بندی ها از HotelStars Union که یک انجمن تجاری برای هتل ها و رستوران ها است استفاده می کند.

 

ایتالیا، اسپانیا و یونان به دولت‌ اجازه می‌ دهند رتبه‌ بندی ستاره هتل را مشخص کنند. بریتانیا دارای انجمن (AA) و هیئت ‌های گردشگری بریتانیا، ولز و اسکاتلند سازمان‌ های اصلی هستند که هتل ‌ها را بر اساس امکانات و دیگر مشخصات رتبه‌ بندی می‌ کنند.برای کسب اطلاع از قیمت هتل های ترکیه به سایت الفبای سفر مراجعه کنید و هتل های مورد نظر خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

 

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

میدان سرخ یکی از دیدنی های شهر مسکو است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و جاذبه های دیگری نیز در اطراف آن قرار دارند.

درست در کنار دیوار شمال شرقی کاخ کرملین، میدان سرخ مشهور قرار دارد که منطقه ای سنگفرش شده در قلب مسکو است. میدان سرخ، تاریخی ترین میدان مسکو است و قدمت آن به قرن یازدهم میلادی می رسد. میدان سرخ در طول تاریخ این هزار سال، مرکز زندگی سیاسی، اجتماعی و مذهبی در روسیه بوده است.
تعداد زیادی از ساختمان های اولیه اطراف این میدان در قرون وسطی ساخته شده اند و تا به امروز باقی مانده اند. امروزه میدان سرخ مسکو هنوز میزبان برخی از مهم ترین رویدادهای کشور مانند جشن های مشهور جهانی سال نو و رژه سرآمد در روز پیروزی است.
در سال 1990 کرملین و میدان سرخ با هم به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شدند، این میدان ارگ سابق تزارها بوده است. میدان سرخ از لحاظ تاریخی نیز اهمیت داشته است و مکانی برای رویدادهای مهم این کشور در طول سالیان مختلف بوده است.

نمایی از میدان سرخ مسکو

نمایی از میدان سرخ مسکو

تاریخچه ای از میدان سرخ

علت نامگذاری میدان سرخ مسکو این است که در زبان روسی قدیم به هر چیز زیبا و مهم سرخ یا قرمز می گفتند، میدان سرخ در روسی به معنای میدان زیبا است.

میدان سرخ همیشه میدان اصلی شهر بوده است و تاریخچه آن به دهه 1490 باز می گردد، بازرگانان از سراسر جهان برای تجارت به اینجا می آمدند.
این میدان تبدیل به یک بازار بزرگ شد، فریادهای عمومی احکام تزارها را اعلام کردند و مردم برای شنیدن این خبر به میدان سرخ آمدند.
همچنین در روزهای جشن های بزرگ سال نو میلادی، راهپیمایی های مذهبی در این میدان برگزار می شد و میدان را به کلیسایی در فضای باز تبدیل می کرد.
پس از اینکه پتر کبیر، سنت پترزبورگ را پایتخت امپراتوری اعلام کرد، میدان سرخ جایگاه خود را به عنوان مرکز ایالت روسیه از دست داد
میدان سرخ تنها 300 سال بعد زمانی که کمونیست ها مقر قدرت را به مسکو منتقل کردند، به بخشی برجسته از جامعه روسیه تبدیل شد.
پس از انقلاب، میدان سرخ اهمیت خود را حفظ کرد. مقبره لنین در نزدیکی دیوار کرملین ساخته شد و میدان را به مرکز ایدئولوژیک مسکو سرخ تبدیل کرد
این میدان همواره به عنوان صحنه ای برای رژه نظامی مشهور بود. یک اتفاق باورنکردنی در سال 1987 در میدان سرخ رخ داد. یک هوانورد آماتور آلمانی به نام ماتیاس روست به طور غیرقانونی در نزدیکی میدان سرخ فرود آمد.
اینکه چگونه یک پسر 19 ساله موفق شد از سیستم دفاعی شوروی عبور کند، هنوز یک راز باقی مانده است. پرواز موفقیت آمیز ماتیس روست نشانه آن بود که سیستم قدیم شوروی آنقدر قدرتمند نبود. به دنبال آن اصلاحات میخائیل گورباچف انجام شد و به پایان دادن به جنگ سرد کمک کرد.
میدان سرخ در 100 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. بازدیدکنندگان تور روسیه هم اکنون نیز به میدان سرخ می آیند تا از معماری زیبای آن لذت ببرند.

جاذبه های گردشگری اطراف میدان سرخ

در اطراف این میدان جاذبه های دیدنی فراوانی وجود دارد و هر سال در تعطیلات زمستانی، میدان سرخ به جادویی ترین مکان در مسکو تبدیل می شود. شما می توانید در قلب شهر اسکیت روی یخ انجام دهید و شیرینی های مختلف را بچشید.

1- کاخ کرملین

برج ها و دیوارهای قطور و قرون وسطایی کرملین نمایی زیبا به این میدان داده است. حضور کرملین آنقدر تحسین برانگیز است که می توان از دیگر جاذبه های اطرف این میدان صرف نظر کرد.
در پشت دیوارهای قرمز آن، گنجینه های فرهنگی جذابی مانند صندوق الماس روسیه و کلیسای جامع بشارت نهفته است. همچنین این کاخ محل اقامت رسمی پوتین است.

موزه لنین

موزه لنین

2- مقبره لنین

مقبره لنین که زیر سایه دیوارهای کرملین ساخته شده است، در مقایسه با معماری اطراف آن بسیار کوچک است. ساختار هرمی آن نیز بسیار کوچکتر از آن است که حتی کسری از جمعیتی را که ساعت ها بیرون صف می کشند، در خود جای دهد
این مقبره معروف در میدان سرخ، محل دفن لنین است و یک تابوت با جسد مومیایی شده او به نمایش گذاشته شده است

3- کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل در قرن شانزدهم به دستور ایوان مخوف ساخته شد، این کلیسا در افسانه ها آمده است. مردم در افسانه ها می گویند که تزار بی رحم روسیه معمار را کور کرد تا از ساختن ساختمان باشکوه تر برای دیگران جلوگیری کند
هیچ کلیسای ارتدکس، چه در گذشته و چه در حال حاضر، هرگز به این شکل ساخته نشده است. ارتفاع کلیسای جامع سنت باسیل 65 متر است. برای مدت طولانی، تا پایان قرن شانزدهم، این بلندترین ساختمان در مسکو بود
معبد مستقل بر روی یک پایه ساخته شده اند و توسط گذرگاه های طاقدار داخلی که با تزئینات به شکل گیاهان و گل تزئین شده اند به هم متصل می شوند.

4- لوبنویه مستو

سکوی بیضی شکل و سنگی نزدیک سنت باسیل که اغلب نادیده گرفته می شود لوبنویه مستو نامیده می شود. لوبنویه مستو یک سکوی سنگی به طول 13 متر است که در میدان سرخ مسکو در مقابل کلیسای جامع سنت باسیل واقع شده است.
نام آن از کلمات روسی "پیشانی" (لوب) و "مکان" (مستو) گرفته شده است. این سکو، گمان می رود در دهه 1530 با آجر ساخته شده است.

5- موزه تاریخی دولتی

موزه تاریخی دولتی در مسکو، واقع در طرف مقابل میدان سرخ از کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد. در این موزه مجموعه ‌های خطی از مهم‌ ترین مجموعه ‌های جهان برای مطالعه فرهنگ اولیه روسیه قرار دارد.
ساختمان آجر قرمز آن که در سال 1874 توسط ولادیمیر شرود طراحی شده است، نمونه ای عالی از سبک احیای روسی است که نقوشی از معماری مسکووی را در خود جای داده است.
این موزه به نظر می رسد قرن ها قدمت داشته باشد، ساختمانی که در شیب بالایی میدان سرخ قرار دارد، نسبتاً جدید است. که در قرن 19 ساخته شده است
برخلاف تمام ساختمان‌های دیگر، این بنا توسط تزار ساخته نشده است. در عوض، مورخان پرشور روسی برای جمع آوری بودجه کافی برای ایجاد  این موزه ی برجسته گرد هم آمدند

6- مرکز خرید GUM

GUM به روسی به معنی فروشگاه است. این مجموعه در دهه 1890 ساخته شد و ساختمانی زیبا با سقف شیشه ای است که یادآور ایستگاه های راه آهن قرن نوزدهم لندن و پاساژ خرید زیبای میلان است
GUM 
در سال 1953 به عنوان یک فروشگاه بزرگ بازگشایی شد و یکی از معدود مراکز خرید در اتحاد جماهیر شوروی بود که با کمبود مواجه نشد، به این معنی که صف های طولانی مشتری را جذب می کرد که اغلب در سراسر میدان سرخ امتداد داشتند
این مرکز خرید در طول اتحاد جماهیر شوروی، نقش های بسیاری را ایفا کرد. در ابتدا، بوتیک ها به آپارتمان های عمومی تبدیل شدند، که بعداً به دفاتر اداری تبدیل شدند که در نهایت به مغازه های شوروی تبدیل شدند.
 
در طول تاریخ خود، جسد همسر دوم استالین پس از خودکشی او و همچنین یک بوتیک مخفی و مجلل به نام «بخش 22» را در خود جای داده بود که لباس هایی مانند کت و شلوارهای شانل را به کسانی که ارتباط خوبی با حزب حاکم داشتند می فروخت.

جشنواره های میدان سرخ

در میدان سرخ مسکو جشن ها و فستیوال های متعددی در طول تاریخ این کشور برپا شده است، که مردم بسیاری در آن شرکت داشته اند.
امروزه نیز این جشن ها برگزار می شود و گردشگران بسیاری از سراسر جهان با تهیه تور مسکو برای دیدن این جشن ها به مسکو سفر می کنند و از نزدیک به تماشای آن ها می پردازند.

رژه پیروزی

نهم ماه مه روز پایان یافتن جنگ بزرگ میهنی، مهمترین تعطیلات اتحاد جماهیر شوروی بوده است. اما امروزه سال نو جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین تعطیلات روسیه بازیافته است.
دیدنی ترین رژه ها از سال 1945 در میدان سرخ برگزار شده است و هر سال که می گذرد، رژه ها بزرگتر و بهتر می شوند. همراه با نمایش قدرت نظامی، هزاران نفر از شهروندان جمع می شوند تا صفوف جاویدان را تشکیل دهند. حمل عکس بستگان مرده بر روی چوب به عنوان یادآوری تلخ از تلفات جنگ نیز دیده می شود.

جشنواره های میدان سرخ مسکو

جشنواره های میدان سرخ مسکو

جشنواره موسیقی نظامی 

اگرچه این جشن ممکن است برای خارجی ها چندان شناخته شده نباشد، اما یک رویداد بین المللی است. از آغاز در سال 2007، گروه موسیقی ارتش روسیه از دوازده گروه دیگر کشور دعوت کرده است تا هر سال در ماه اوت در میدان سرخ آن را اجرا کنند. عاشقان موسیقی و ارتش به طور یکسان از سراسر روسیه و فراتر از آن به ویژه برای تماشای این اجرای عظیم می آیند.

شب سال نو

جشن‌ های سال نوی روسیه افسانه ‌ای هستند و جشن سالانه میدان سرخ بزرگ ‌ترین آن ها است. در آستانه سی و یکم، کل میدان سرخ به یک سرزمین عجایب زمستانی با یک زمین یخ غول پیکر، سرسره های یخی و یک بازار کریسمس به اندازه یک روستا تبدیل می شود.
در شب، هزاران نفر برای نوشیدن، رقصیدن و آواز خواندن در میدان جمع می شوند. محبوب ‌ترین نوازندگان و خوانندگان روسی صحنه‌ های بزرگ میدان سرخ را زیبا می ‌کنند و پس از سخنرانی سال نو رئیس جمهور روسیه آقای پوتین نیز سخنرانی می کنند، و در آخر نیز آتش‌ بازی‌ های شگفت‌ انگیزی انجام می شود.

سخن آخر

میدان سرخ یکی از معروف ترین مناظر مسکو برای دیدن است. میدان سرخ با آجرهای قرمز دیوارها و برج های کرملین احاطه شده است، بنابراین بسیاری از مردم فکر می کنند که نام خود را از آنها گرفته است. اما در زمان‌ های قدیم، روس ‌ها به هر چیزی که زیبا و مهم بود قرمز یا سرخ می ‌گفتند و نام این میدان نیز به معنای میدان زیبا است.

در اطراف این میدان جاذبه های دیدنی مانند کاخ کرملین، مقبره لنین، کلیسای جامع سنت باسیل، لوبنویه مستو، موزه تاریخی دولتی و مرکز خرید GUM قرار دارد.
در این میدان سالیان سال است که جشنواره ها و فستیوال های متعددی برگزار می شود، از جمله معروف ترین آن می توان به شب سال نو، جشنواره موسیقی نظامی و رژه پیروزی اشاره کرد.

برای رزرو هتل مسکو می توانید به سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و نازل ترین تورها و هتل ها را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر دبی هتل های بسیاری دارد که هتل های ارزان و لوکس را شامل می شود. در این مطلب بهترین منطقه دبی برای انتخاب هتل را به شما معرفی می کنیم.

جذابیت های دبی برای مسافرانی که قصد سفر ارزان یا لوکس را به دبی دارند، غیرقابل انکار است. گردشگری در امارات متحده عربی و دبی در 20 سال گذشته گسترش یافته است.

جاذبه‌های مدرن دبی شامل مراکز خرید بی‌پایان مجلل، غذاهای لذیذ به‌علاوه کلوپ‌های تفریحی و ترکیبی از هنر و فرهنگ است.

دبی همراه با گردشگری و آب و هوای مناسب برای سفر، یک مرکز جهانی برای کسب و کار و سرمایه گذاری است که هتل های گوناگونی را در بر گرفته است.

به دلیل اتاق‌های شیک با مناظر مسحورکننده گرفته تا استراحتگاه‌های رمانتیک و اقامتگاه‌های فوق‌العاده لوکس، جای تعجب نیست که دبی رتبه اول جهانی را به دلیل ضریب 76 درصد اشغال هتل‌ها دارد.

هتل های دبی هر کدام دارای تجربیات منحصر به فرد و دسترسی آسان به شهر هستند.

 

نمایی از مرکز شهر دبی ، بهترین منطقه دبی برای انتخاب و رزرو هتل

نمایی از مرکز شهر دبی

 

1 – مرکز شهر دبی

مرکز شهر دبی زمانی یک دهکده ماهیگیری کوچک بوده است، اما امروزه به یکی از مشهورترین مناطق جهان تبدیل شده است و از مناطق خوب برای اقامت در تور دبی است.

این منطقه دارای آب و هوایی گرم و آفتابی در تمام طول سال است، و یکی از لوکس ترین و بهترین هتل دبی برای خانواده هتل برج خلیفه می باشد، که که در مرکز شهر قرار دارد.

این برج دارای 163 طبقه با ارتفاع بیش از 1800 فوت بلندترین هتل در کل جهان است. در مقابل هتل برج خلیفه فواره دبی قرار دارد، که یک مکان دیدنی بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

بلوار شیخ محمد بن راشد به ‌عنوان شلوغ ترین مکان دبی، میزبان چندین رستوران جدید و شیک دبی است.

مرکز شهر دبی بهترین منطقه برای گرفتن هتل است، زیرا دارای بیشترین جاذبه های مدرن از جمله برج خلیفه، مرکز خرید دبی و فواره دبی است.

مرکز شهر دبی همچنین یک منطقه عالی برای شب زنده داری است. هتل ‌های این منطقه جزو گران ‌ترین هتل‌ های جدید دبی هستند.

بهترین هتل هایمرکز شهر دبی، هتل تمایز مزون DAMAC، هتل منزیل مرکز شهر، هتل روو داون تاون، مرکز تجارت جهانی ibisهستند.

2 – بر دبی

بر دبی که درست در غرب نهر دبی قرار دارد. اغلب به عنوان “شهر قدیمی” شناخته می شود، و به عنوان منطقه ای تاریخی در دبی مشخص شده است.

بر دبی علاوه بر داشتن جاذبه های زیادی برای بازدید، مکانی عالی و نسبتا ارزان برای اقامت در دبی است. هتل در منطقه بر دبی کمی خلوت تر از مرکز شهراست.

اگر دوستار تماشای جاهای تاریخی در دبی هستید، به محله تاریخی الفهیدی را که قبلاً محله بستکیه نامیده می شد، بروید.

این منطقه زمانی محله بازرگانان بوده که اکنون به یک مرکز میراث تاریخی بازسازی شده، تبدیل شده است. در این منطقه می توانید مغازه‌ ها صنایع ‌دستی، بازارها و کافه‌ های متنوع قدیمی را ببینید.

اگر می ‌خواهید چند سوغاتی سنتی بگیرید، در بازار Old Souk منسوجات پارچه‌ های رنگارنگ، کفش، لباس و سایر زیورآلات به فروش می ‌رسد.

منطقه ی بر دبی برای همه چیز برای تفریح، خرید، تجارت و گردشگری را دارا است، بنابراین شما می توانید هتل های دبی برای اقامت خود در این منطقه رزرو کنید. بهترین هتل های بر دبی یا دبی قدیم، هتل ال سیف هریتیج دبی و هتل لو وانا هستند.

3 – ساحل دبی 

ساحل دبی نیز یکی از مناطق خوب برای اقامت در دبی است، زیرا هتل های مجلل، زندگی شبانه هیجان انگیز سواحل عمومی و خصوصی مراکز خرید مجلل عالی برای مسافران در این منطقه ی تفریحی قرار دارد.

اگر قصد دارید برای استراحت به دبی سفر کنید، یا اگر می خواهید در یکی از مجلل ترین هتل های اقامت داشته باشید، می توانید از هتل های لوکس و مدرن در کنار ساحل دبی اقامت کنید.

بسیاری از هتل های ساحلی دبی دارای سواحل خصوصی هستند و خدمات بار و رستوران را درست در ساحل ارائه می دهند. بهترین هتل های ساحل دبی، هتل ماندارین اورینتال جمیرا، هتل خانه زبیل اثر جمیرا و مارینا روو دبی هستند.

 

منطقه دیره دبی ، بهترین منطقه دبی برای انتخاب و رزرو هتل

منطقه دیره دبی

 

4 – منطقه دیره

منطقه ی دیره، واقع در دبی هنوز عمیقاً ریشه در سنت و تاریخ این کشور دارد و مکانی عالی برای اقامت در دبی است. دیره در دهه گذشته شاهد رشد زیادی بوده است و از یک منطقه تجاری تاریخی به یک نقطه پررونق توریستی و اقتصادی تبدیل شده است.

در این منطقه می توانید بازارهای سرپوشیده با قدمت چند دهه، فروش ادویه های متنوع از بهترین ادویه های جهان مانند زعفران زردچوبه و هل را خریداری کنید.

بازار طلا نیز در همین نزدیکی است و بازاری پر زرق و برق پر از جواهرات طلا را می توانید ببینید. همانطور که در امتداد این بازارهای معروف سرپوشیده قدم می زنید، می توانید از غرفه های متنوع آن دیدن کنید.

سفر به دیره بدون پیاده ‌روی در کنار نهر کامل نمی‌ شود، جایی که قایق‌ ها و کشتی‌ های قایقرانی سنتی را خواهید دید، که در نزدیکی سوق‌ های دیره حرکت می ‌کنند.

در این منطقه موزه خانه هریتیج را می بینید، که حیاطی با قدمت 1800 ساله دارد. این خانه زمانی متعلق به یک شیخ ثروتمند بود و اکنون در تمام طول سال برای بازدیدکنندگان باز است.

موزه شاعر العقایلی نیز در دیره واقع شده است و ادای احترامی به یکی از مشهورترین شاعران عرب در جهان است. در حالی که این منطقه به دلیل ماهیت تاریخی ‌اش کمی آرام ‌تر از باقی منطق دبی است، اما از امکانات کمتری برخوردار است.

بهترین هتل های دبی در دیره، هتل Le Meridien دبی و مرکز کنفرانس، هتل Hyatt Place Dubai Al Rigga و هتل ibis Al Rigga هستند.

 

5 – نخل جمیرا

منطقه ی نخل جمیرا که یکی از پروژه‌ های توسعه یافته در جهان است، چیزی است که بسیاری از مردم وقتی به دبی فکر می‌ کنند آن را تصور می کنند.

نخل جمیرا به شکل درخت خرمایی شناور روی آب است، جزیره ای است که به خاطر تجمل و زیبایی خالص شناخته شده است. نخل جمیرا که از چندین مجمع الجزایر مصنوعی ساخته شده است.

این مکان شبیه هیچ محله دیگری در جهان نیست و دارای اقامتگاه های لوکس باورنکردنی و همچنین جاده های کاربردی و حمل و نقل عمومی است.

استراحتگاه معروف آتلانتیس در منطقه ی نخل جمیرا قرار دارد. در این مکان شما می توانید بیش از 65 هزار گونه متنوع از حیات دریایی و گیاهی از جمله کوسه ها، پرتوها، چتر دریایی، پیرانا و هزاران ماهی را جذب کنید.

از لحاظ زندگی نخل جمیرا بهشت گردشگران برروی زمین است. بهترین هتل های جمیرا، هتل لو رویال مریدین بیچ ریزورت، هتل های دلتا و هتل پارک رجیس بوتیک جمیرا هستند.

 

6 – دبی مارینا

منطقه دبی مارینا بسیار پر زرق و برق، آرام و مجلل است. دبی مارینا که خانه برخی از ثروتمندترین ساکنان دبی است، یک شهر مصنوعی می باشد، که در امتداد خط ساحلی خلیج فارس قرار دارد.

در واقع، مارینا دبی به دلیل ارتفاعاتی که دارد، به عنوان “بلندترین منطقه ی جهان” شناخته می شود. با قدم زدن در مسیر پیاده ‌روی دبی مارینا شروع کنید و در غذاخوری‌ ها و کافه‌ های مجلل و همچنین بازارهای صنایع دستی پاپ آپ بروید.

این منطقه دارای یک سینمای باورنکردنی قدیمی، فروشگاه ‌های لوکس، فروشگاه‌ های خرده ‌فروشی، غذاخوری ‌های متنوع و زنجیره‌های غذایی بین ‌المللی، جشنواره‌ ها و رویداد های منظم در طول سال است.

همچنین در این منطقه می توانید چتربازی با سرعت بیش از 120 مایل در ساعت بر فراز نخل زیبای جمیرا سقوط بپردازید و مناظر هوایی از تمام نقاط دیدنی دبی را تجربه کنید.

 

7 – اقامتگاه ساحلی جمیرا

ساحل جمیرا کنار مارینا دبی واقع شده است، چندین هتل و استراحتگاه بزرگ در امتداد اسکله و همچنین مجموعه ای کامل از رستوران ها و مناطق خرید در این نزدیکی وجود دارد.

منطقه جمیرا بیچ رزیدنس، یک محله لوکس و چند منظوره با اقامتگاه ‌های متنوع است. ورودی ساحل جمیرا از صبح زود تا غروب در دسترس است.

برج العرب یکی از نمادین ترین هتل های دبی در ساحل جمیرا است، که بر فراز ابرها در ارتفاع تقریباً 700 فوتی از سطح زمین قرار دارد.

اگر به ورزش های آبی علاقه دارید، ساحل جمیرا بهترین مکان برای شروع است. در اینجا می توانید جت اسکی کرایه کنید، پارا قایقرانی و قایق سواری کنید یا یک قایق تفریحی برای یک روز اجاره کنید.

بسیاری از هتل ‌های مجلل این منطقه دارای دسترسی به ساحل خصوصی و استخرها هستند، از آنجایی که هتل های این منطقه درست روی آب قرار دارد، قیمت‌ ها حتی برای یک شب بالا می باشد.

 

8 – منطقه ی البرشا

البرشا که مردم محلی آن را فقط “برشا” می نامند، منطقه ای آرام و مسکونی است. برای بازدیدکنندگان نیز پویا و هیجان انگیز است.

در منطقه ی البرشا می توان انواع هتل ها، رستوران ها و یک مرکز خرید بزرگ، و همچنین بازارهای محلی و سیستم حمل و نقل عمومی را خواهید یافت.

البرشا بیشتر به خاطر مرکز خرید امارات، یک مجتمع خرید بزرگ در حال حاضر بیش از 630 فروشگاه، بیش از 100 غذاخوری و 80 فروشگاه لوکس را در خود جای داده است.

مرکز خرید مجیک پلنت، بزرگترین مرکز فعالیت های سرپوشیده در دبی را نیز در خود جای داده است.

باغ معجزه دبی نیز در اینجا واقع شده است، باغ معجزه ی دبی دارای مسیرهای دوچرخه ‌سواری گسترده و مسیر دویدن به طول 1500 متر و همچنین چمن سبز سرسبز برای پیک نیک است.

 

مرکز تجارت دبی ، بهترین منطقه دبی برای انتخاب و رزرو هتل

مرکز تجارت دبی

 

9 – منطقه ی مرکز تجارت

در شمال مرکز شهر دبی مرکز تجاری مال دبی قرار دارد، که در امتداد جاده شیخ زاید واقع شده است. بسیاری از برجسته ترین آسمان خراش ها و شگفتی های معماری دبی در اینجا واقع شده اند.

یکی از مهمترین آنها آسمان خراش مرکز تجارت جهانی دبی است. مرکز تجارت جهانی یک مرکز کنفرانس شلوغ است که میزبان رویدادهای مکرر است و یک جنبه کلیدی از جامعه تجاری شهر است.

با وجود بسیاری از تاجران ثروتمند که دائماً از این منطقه عبور می کنند، بازار بزرگی برای سرگرمی و خرید در اینجا وجود دارد.

در اینجا تعدادی از بهترین رستوران های شهر و برخی از بارهای برتر دبی را خواهید دید. اگر به دنبال استفاده از زندگی شبانه پر جنب و جوش دبی هستید، این محله ای است برای اقامت یکی از گزینه های محبوب است.

در داخل این منطقه سرگرمی های زیادی وجود دارد که شما را مشغول نگه دارد. موزه آینده یکی از جاذبه های منحصر به فرد در این منطقه است.

در شمال مرکز تجارت، پارک زبیل قرار دارد. این پارک پر از جاذبه ‌های دیدنی از جمله پارک دایناسور، نورپردازی ‌های باغ دبی، دروازه ستارگان و فریم است.

 

سخن آخر

دبی یک مکان جذاب و منحصر به فرد است، که به عنوان یک مقصد رویایی برای مسافران در سراسر جهان می باشد. این شهر دارای جاذبه های دیدنی و جذاب است.

گردشگران برای نزدیک بودن به مراکز شهر و جاذبه های دیدنی دبی، علاقه مند هستن تا محل اقامت خود را در بهترین منطقه های دبی رزرو کنند.

بهترین مناطق برای اقامت در دبی و رزرو هتل مرکز شهر دبی، بر دبی یا دبی قدیم، ساحل دبی، منطقه ی دیره و منطقه ی جمیرا است.

در این مناطق گردشگران می توانید از لوکس ترین و بهترین هتل های دبی و دسترسی نزدیک به جاذبه های دیدنی دبی استفاده کنند، در این مقاله ما شما را با این مناطق آشنا کرده و بهترین هتل های هر منطقه را معرفی کرده ایم.

در صورتی که قصد سفر به سایر کشورهای نزدیک به ایران را دارید، به شما تور لحظه آخری استانبول را پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توایند تور گرجستان را با قیمت مناسب در الفبای سفر رزرو کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اسکله امینونو که در امتداد انتهای جنوبی پل گالاتا قرار دارد، یک نقطه حمل‌ونقل مرکزی برای کشتی‌های بین قاره‌ای استانبول و سفرهای دریایی عمومی در بسفر است.

از امینونو قایق ها به سمت Kadikoy، Uskudar و جزایر پرنس می روند. همچنین دستفروشان ساندویچ ماهی کبابی، شاه بلوط برشته، و ذرت بخارپز شده را در کنار آب می فروشند.

اسکله امینونو استانبول یکی از جاهای دیدنی مهم استانبول در محله امینونو استانبول بین دو بخش آسیایی و اروپایی در نزدیکی شاخ طلایی قرار دارد.
اسکله امینونو یکی از جاهای شلوغ در استانبول است که تصویری واقعی از استانبول را به نمایش می گذارد این اسکله دارای چشم انداز زیبا از دریای آبی مدیترانه است.
در صورتی که می خواهید به جزیره بیوک آدا بروید اسکله امینونو استانبول جای مناسبی برای رفتن با کشتی به این جزیره می باشد.

محله امینونو استانبول

محله امینو یکی از محله های قدیمی در نزدیکی پل بسفر و شاخ طلایی استانبول است. این محله گذرگاه بسیاری از مردم برای عبور از بخش آسیایی به اروپایی و بالعکس می باشد. محله امینونو از دوران عثمانی تا به امروز وجود داشته است این اسکله محلی برای ماهیگیری و تفریح و کشتی سواری می باشد. شما می توانید در سفر خود با تور استانبول به این مکان سری بزنید و همچنین یک سفر کوتاه دریایی را تجربه کنید.
امینونو یک مکان چند صد ساله در جنوب استانبول و در منطقه فاتیح شهر قدیمی عثمانی است. امینونو یکی از مهم ترین بنادر جهان بوده است، که از سه اسکله تشکیل شده است که هر یک از آنها مسیر حرکت به مقصد های مختلفی هستند. برخی از آنها ویژه حمل اتومبیل به سمت تنگه بسفر هستند.
برخی دیگر مانند اسکله توریول، بغاز، اوسکودار، کادیکوی، کتیب‌ چلبی می توان با اتوبوس های دریایی کشتی های کروز به جزایر پرنس، کادیکوی، بیوک آدا حرکت کرد.
در اطراف اسکله رستوران های متنوع شناور وجود دارد، که غذاهای دریایی سر می کنند. در این رستوران های غذاهای دریایی غذاهای محلی و ساندویچ های محبوب ماهی وجود دارد شما همچنین می توانید بلوط های تازه بو داده و ذرت های آب پز را نیز امتحان کنید.
همچنین می توانید در این اسکله بنشینید وغذای مورد علاقه خود را با چشم انداز دریا میل کنید این اسکله در امتداد جنوبی پل گالاتا و تنگه بسفر و لنگرگاه سوار شدن کشتی در استانبول بین قاره ای بسفر است.

فعالیت های تفریحی در اطراف امینونو

  • از کارهایی که می توان در اسکله امینو انجام داد بازدید از پل گالاتا می باشد، که یکی از جاذبه های نزدیک این اسکله به شمار می رود راه رفتن در زیر این پل و دیدن مناظر زیبای اطراف آن شما را بسیار شگفت زده می کند.
  • اگر قصد خرید دارید می توانید در بازارهای اطراف آن مانند بازار سر پوشیده ی کاپالی چارچی بروید در این بازار می توانید تمامی مایحتاج خود از کیف و کفش، لباس، لوازم آرایش بهداشتی و انواع سوغاتی ها و ادویه های استانبول را پیدا کنید و از دیدن این بازار قدیمی لذت ببرید . این بازار یک بازار بزرگ با حدود ۵ هزار مغازه است، که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند.
  • اگر علاقه مند به گل و گیاه هستید ما به شما پیشنهاد می دهیم که به بازار گل و گیاه استانبول  که در سمت پل خلیج طلایی قرار دارد سر بزنید و در آنجا انواع گل و گیاهان متنوع را ببینید و به خانه ببرید.
  • اگر گرسنه هستید و به دنبال غذا های ترکی می گردید ما به شما کوچه پس کوچه های اسکله امینونو پیشنهاد می کنیم که در آن مکان های می توانید رستوران های متنوع از غذاهای خوشمزه ی سنتی این کشور را پیدا کنید.
  • اگر می خواهید عکس های زیبایی از محله امینونو استانبولبگیرید. می ‌توانید مسیر زیبای پل روی آب گالاتا را به عنوان یک مکان مناسب برای عکاسی انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از کارهایی که می توانید در محله ی امینونو انجام دهید رفتن به بازار ادویه یا بازار مصری ها است. در این بازار سر پوشیده می توانید انواع ادویه های متنوع را بیابید. بازاری سراسر رنگ و بو و همچنین طعم های مختلف است. در این بازار همچنین علاوه بر ادویه انواع شیرینی، خوراکی های متنوع، سبزیجات، دمنوش ها، میوه های خشک شده، لوازم زینتی، صابون های دست ساز، پارچه ها، بدلیجات، نقره و روسری و انواع لوازم دیگر را می توانید پیدا کنید.
  • یکی دیگر از کارهایی که می توانید در این محله انجام دهید، تماشای بناهای تاریخی و هنر معماری محله ی امینونو  در استانبول است. بازدید از مسجد سلیمانیه و مسجد تاریخی رستم پاشا با کاشی های دلربایش در محله امینونو استانبولرا از دست ندهید.
نمایی دیگر از اسکله امینونو

نمایی دیگر از اسکله امینونو

جاهای دیدنی اطراف اسکله امینونو

در اطراف اسکله ی امینونو جاذبه های دیدنی زیبایی وجود دارد، که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول یکی از بزرگترین دانشگاه های ترکیه می باشد و همچنین یکی از جاذبه های توریستی در اطراف اسکله امینونو به شمار می رود.
در دوران عثمانی این دانشگاه به عنوان وزارت جنگ مورد استفاده قرار می گرفته است، اما در حال حاضر به دانشگاه تغییر کاربری داده است در این دانشگاه سالانه هزاران دانشجو فارغ التحصیل می شوند.

پل گالاتا

پل گالاتا یکی از زیباترین جاذبه های توریستی در استانبول ترکیه می باشد، این جاذبه توریستی به قدری جذاب می باشد، که حتی کسانی که در ترکیه زندگی می کنند از تماشای این جاذبه توریستی خسته نمی شود.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی به دلیل این که طراحی داخلی آن به رنگ آبی است به این عنوان شناخته می شود. گفته می شود که در زمان سلطنت سلطان احمد به دلیل این که وی می خواسته این مسجد زیباتر از مسجد ایا صوفیه باشد درخواست ساخت این مسجد را داده است.

تور کشتی امینونو

یکی دیگر از جاذبه های توریستی اطراف اسکله امینونو تور کشتی امینونو می باشد، که در دو طرف پل های اصلی استانبول قرار دارند. شما می توانید با تهیه بلیط تور کشتی امینونو یک تور مفرح با نوشیدنی های متنوع و شام را تجربه کنید.

چگونه می توانیم از میدان تکسیم به اسکله امینونو برویم؟

رفتن از میدان تکسیم به سمت اسکله ی امینونو  بسیار راحت است، شما می توانید از طریق تراموا از میدان تکسیم به ایستگاه امینونو بروید و یا با مترو‌بوس از ایستگاه تکسیم به ایستگاه امینونو بروید. شما می توانید برای رزرو تور ترکیه با بهترین قیمت با آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
جاذبه های گردشگری ارمنستان را بشناسید
ارمنستان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری نزدیک ایران است. جاذبه های گردشگری ارمنستان آنقدر زیاد است که وقتی به ارمنستان سفر می کنید نا امید نخواهید شد.

 

 

ایروان یکی از شهرهای زیبا و معروف ارمنستان است. همچنین مکان های بسیار دیگری در ارمنستان برای بازدید وجود دارد. در این مطلب می توانید یک نمای کلی از آنچه در ارمنستان باید ببینید را پیدا کنید تا بتوانید سفر خود را به اینجا به درستی برنامه ریزی کنید و از این کشور نهایت لذت را ببرید.

ارمنستان یک کشور غنی از جاذبه های دیدنی و فرهنگی است، ارمنستان یک مقصد مملو از جاذبه های دیدنی می باشد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در ادامه جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان را بررسی می کنیم.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

۱– ایروان

بزرگترین شهر ارمنستان و پایتخت ایروان، مکانی عالی برای شروع است. این شهر میدان بزرگ جمهوری را در خود جای داده است که یکی از مکان هایی است که اکثر گردشگران تور ارمنستان از آن بازدید می کنند.
ایروان به دلیل آتشفشانی که در خود دارد، شهر صورتی نامیده می شود. هنگام بازدید از ایروان، میدان جمهوری و مجموعه یادبود نسل کشی ارامنه را از دست ندهید.
ایروان شهری عمیقاً تاریخی است. ایروان همچنین خانه مسجد آبی است که تنها مسجد در کل کشور است و همچنین دنیای زیرزمینی شگفت انگیز Levon که یکی از غیرمعمول ترین جاذبه های اروپا است.

۲– ذخیره گاه دولتی شیکاهوق

دومین ذخیره‌ گاه بزرگ جنگلی ارمنستان، ذخیره ‌گاه دولتی شیکاهوگ است که بخش ‌های زیادی از آن تا به امروز اکتشاف نشده باقی مانده است.
اعتقاد بر این است که این جنگل خانه حیواناتی از جمله پلنگ، خرس، بز وحشی و افعی است و همچنین تصور می‌ شود که ذخیره‌ گاه دولتی شیکاهوق حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی دارد، اگرچه جانوران آن هنوز به طور کامل کشف نشده است.
این ذخیره ‌گاه توسط ساخت یک بزرگراه برنامه‌ ریزی ‌شده در سال ۲۰۰۵ تهدید شد، این منطقه همچنین دارای تعدادی آبشار بسیار زیبا برای لذت بردن است.

۳– دریاچه سوان

دریاچه سوان که در قلب ارمنستان قرار دارد، بزرگترین دریاچه این کشور و مکانی زیبا برای بازدید می باشد. این دریاچه توسط صومعه‌ های خیره ‌کننده احاطه شده است.
موج سواری از جمله فعالیت های تفریحی موجود در این دریاچه است، همچنین رستوران ها و کافه های متنوعی در امتداد این دریاچه قرار دارد.
دریاچه سوان دارای تعدادی سواحل محبوب است و از آنجایی که این کشور خط ساحلی ندارد، این بهترین مکان در ارمنستان برای آفتاب گرفتن است، خلیج سوان و کوه های اطراف آن مناظر دیدنی را ارائه می دهند.

۴– پارک ملی دلیجان

پارک کلی دلیجان یکی از جاهای دیدنی دلیجان ارمنستان است. ارمنستان دارای چهار پارک ملی است و پارک ملی دیلیجان یکی از زیباترین پارک های این کشور است.
این پارک که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است، به خاطر چشمه های آب معدنی دارویی و همچنین آثار طبیعی خود مشهور است. بسیاری از مکان‌ های فرهنگی مهم‌ تر ارمنستان را می‌ توان در محوطه ی این پارک یافت، مکان هایی مانند صومعه هاغارتسین، صومعه گشاوانک و جوختاک وانک، و همچنین صومعه ماتوساوانک و کلیسای آخنابات از جمله ی این مکان ها هستند.

۵– کوه آراگاتس

کوه آراگاتس یکی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی ارمنستان است. این کوه دارای مرتفع ترین قله در ارمنستان است و هنرهای صخره ای زیادی در اطراف پایه آن وجود دارد.
برف در تمام طول سال قله ی این کوه را می ‌پوشاند، جنوبی ترین قله از چهار قله آسان ترین صعود را دارد، در حالی که قله شمالی با حدود ۴ هزار متر چالش برانگیزترین است.

۶– دریاچه آرپی

دریاچه سوان در فصل های اوج گردشگری بسیار شلوغ می باشد، اما دریاچه آرپی خلوت تر است. دریاچه آرپی که برای آبیاری و تولید برق آبی استفاده می شود، سرچشمه رودخانه اخوریان نیز می باشد.
در سال ۲۰۰۹ یک پارک جدید در اطراف دریاچه برای محافظت از محیط طبیعی ایجاد شد که حدود ۱۰۰ گونه از پرندگان شناخته شده در این منطقه زندگی می کنند.
دریاچه آرپی همچنین میزبان گیاهان و جانوران غنی است. این دریاچه یکی از بزرگترین زیستگاه مرغان دریایی ارمنی است و فعالیت های تفریحی آن شامل کمپینگ و تورهای پیاده روی است.

۷– نوراوانک

شهر نوراوانک یکی از جاذبه های دیدنی و یکی از زیباترین صومعه ها در کل کشور دارد. نوراوانک به خاطر کلیسای Astvatsatsin معروف است، صخره‌ های قرمز آجری از صومعه ای که در قرن سیزدهم ساخته شده است محافظت می ‌کند.

شهر گیومری در کشور ارمنستان

۸– گیومری

گیومری دومین شهر بزرگ ارمنستان است که برای هر کسی که برای اولین بار به کشور ارمنستان می رود جذاب است. بهترین مکان برای لذت بردن از مناظر گیومری، قلعه سیاه بر روی تپه ای باشد که مشرف به شهر است.
بسیاری از مهم ‌ترین مؤسسات فرهنگی ارمنستان در گیومری هستند، مانند موزه زندگی اجتماعی و معماری ملی جیومری وهمچنین خانه موزه خواهران اسلامازیان و خانه موزه سرگئی مرکوروف است. منطقه تاریخی کومایری قدیمی ترین منطقه گیومری است که هزاران ساختمان باستانی در اینجا یافت شده است.
این شهر در جریان زلزله ۱۹۸۸ به شدت ویران شد و حتی امروز هم می توانید ببینید که در آن زمان چقدر شهر ویران شده است.
در سال ۱۸۳۷، روس ‌ها قلعه ‌ای را به نام الکسانروپل در اینجا ساختند. مجسمه مادر ارمنستان نیز در این شهر قرار دارد. گیومری همچنین خانه موزه‌ های جالب، کلیسا ها، بازار و مجسمه ‌های جالب شوروی مانند فواره فلزی نمادین است.

۹– وانادزور

سومین شهر بزرگ ارمنستان وانادزور است که در شمال این کشور واقع شده است. وانادزور یک پایگاه ایده آل برای کشف منطقه زیبای لری است که مطمئنا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ارمنستان است.
باغ گیاه شناسی ونادزور یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر است، چشمه های معدنی فراوان در منطقه لری به این معنی است که طیف وسیعی از چشمه های آبگرم فوق العاده برای لذت بردن در داخل و اطراف وانادزور وجود دارد.
اگرچه ونادزور در درجه اول یک شهر صنعتی است، اما تئاترهای زیادی مانند تئاتر مجلسی بوهم و تئاتر عروسکی وانادزور را نیز در خود جای داده است.

۱۰– قلعه آمبرد

نام این قلعه در زبان ارمنی به معنای دژ در ابرها است، زیرا این مکان در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا و در دامنه کوه آراگاتس مرتفع ‌ترین کوه کشور واقع شده است.
این قلعه بین قرن ۱۰ و ۱۳ ساخته شده و یکی از مهمترین نقاط دفاعی در خاک ارمنستان بوده است. امروزه نیز می ‌توانید بقایای قلعه و همچنین کلیسای وهراماشن از قرن یازدهم، حمام و گذرگاه مخفی رودخانه آرکاشن را در آن تماشا کنید.
قلعه آمبرد که قدمت آن به قرن هفتم بازمی‌ گردد، یکی از خیره‌ کننده‌ ترین مکان‌ های دیدنی در ارمنستان است. این قلعه که قبلاً جزو نقاط دفاعی و نظامی اولیه پادشاهی ارمنستان بوده است، در حدود یک ساعت از شهر ایروان پایتخت این کشور فاصله دارد. بارش برف می‌ تواند قلعه را در ماه‌ های زمستان غیرقابل دسترس کند.

۱۱– صومعه گغارت

مجموعه صومعه گغارت متعلق به قرن چهارم یکی از دیدنی های ارامنه است که به فهرست میراث جهانی یونسکو راه پیدا کرده است.
چیزی که آن را خاص می کند این واقعیت است که بسیاری از کلیساها و مقبره ها در صخره تراشیده شده اند و معماری قرون وسطایی ارمنی را در بهترین حالت خود نشان می دهد.
کلیسای اصلی این مجموعه ۸۰۰ سال پیش ساخته شده است، اما تاریخچه صومعه به قرن چهارم باز می گردد. زمانی که توسط گریگوری روشنگر تأسیس شد.
از قرن دوازدهم، زمانی که بقایای حواریون اندرو و جان به صومعه اهدا شد، این مکان به یک مقصد محبوب برای زائران تبدیل شد.

۱۲– رصدخانه کاراهونج

کاراهونج که اغلب در سطح بین المللی به عنوان استون هنج بریتانیا از آن یاد می شود، یکی از جذاب ترین مکان هایی است که در طول سفر به ارمنستان می توانید از آن بازدید کنید.
کاراهونج که در نزدیکی شهر سیسیان در استان سیونیک قرار دارد، از بیش از ۲۰۰ مقبره سنگی عظیم تشکیل شده است. در حالی که منطقه اصلی شامل ۴۰ سنگ است که به شکل دایره ای می باشد.

۱۳– خور ویراپ

مناظر کوه آرارات را می توان از سراسر ارمنستان تماشا کرد، اما شاید بهترین مناظر کوه را می توان از صومعه خور ویراپ تماشا کرد.
این مکان یکی از مهم ترین مکان های تاریخی در ارمنستان است، زیرا گریگوری روشنگر به مدت ۱۴ سال قبل از درمان بیماری شاه تردات سوم در آن زندانی بوده است.

۱۴– صومعه سناهین

مجموعه صومعه سناهین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا در زمان مشابه و با هدفی مشابه ساخته شد و یکی دیگر از شاهکارهای معماری ارمنستان است.
در این مجموعه صومعه ۱۶ بنا و اشیاء از جمله کلیساهای سنت گریگوری و سنت هاروتون و همچنین خاچکارهای متعددی وجود دارد که بیشتر به نقوش گیاهی تزئین شده اند.

۱۵–  موزه اربونی

ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تقریباً در سال ۷۸۲ قبل از میلاد تأسیس شده است و شما می توانید تاریخچه زیادی از این شهر را در محوطه باستان شناسی موزه اربونی مشاهده کنید.
این موزه در بخش جنوبی ایروان بر روی تپه آرین برد قرار دارد. می توان از اولین سکونتگاه های ایروان، قلعه اورارتویی اربونی، جایی که آرگیشتی اول در کاخ خود زندگی می کرد، بازدید کرد.
موزه مملو از ساخت و سازهای باستانی، مصنوعات و موارد دیگر است. این یکی از بهترین مکان های دیدنی ایروان است.

تصویری از معبد گارنی ارمنستان

۱۶– معبد گارنی

نه چندان دور از پایتخت، یکی از معابد بت پرستان وقف شده به خدای خورشید قرار دارد، این بهترین نمونه از بناهای تاریخی ارمنستان پیش از مسیحیت است.
معبد گارنی در جریان زلزله قرن هفدهم ویران شد، اما از سنگ های اصلی در بازسازی استفاده شد. این مرکز اصلی نئوپاگانیسم در ارمنستان و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی این کشور است.

یکی دیگر از کشورهایی که می توانید در نزدیکی ایران از آن بازدید کنید، کشور گرجستان است. برای اطلاع از قیمت تور باتومی گرجستان و همچنین سایر تورهای خارجی می توانید به آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی در سراسر کشور را به صورت آنلاین خریداری کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

تایلند دارای نواحی شمالی و جنوبی است که از نظر آب و هوا و جاذبه های گردشگری متفاوت هستند. در این مطلب به مقایسه این دو منطقه پرداخته ایم.

 

در صورتی که قبلاً به تایلند نرفته باشید ممکن است به راحتی تایلند را به عنوان یک مکان متحد در نظر بگیرید. اما این کشور به دو منطقه بسیار متمایز تقسیم شده است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای درک کامل تفاوت‌های مناطق شمالی و جنوبی تایلند، در اینجا بهترین ویژگی‌های هر کدام آورده شده است.

تایلند برای مسافران تجربه ای متنوع و خاص را ارائه می دهد. از طبیعت زیبا و غذاهای متنوع تایلندی گرفته تا زبان و فرهنگ را می توانید در این کشور تجربه کنید.
انتخاب اینکه به تایلند شمالی سفر کنید و یا تایلند جنوبی می تواند سخت باشد. در این مطلب به بررسی این دو بخش و مقایسه تایلند شمالی و جنوبی پرداخته ایم.

مقایسه تایلند شمالی و تایلند جنوبی

در زیر به بررسی دو بخش تایلند شمالی و تایلند جنوبی می پردازیم. شما می توانید در تور تایلند از این مناطق دیدن کنید.

درباره تایلند شمالی

تایلند شمالی با معابد، مناظر فرهنگی و مکان ‌های دیدنی بسیار باورنکردنی است. چیانگ مای بزرگ ‌ترین شهر شمالی تایلند است.
چیانگ مای شهری بسیار آرام و امن برای بازدید با معابد، مغازه ها و جاذبه های فراوان است. برای گردشگران بین المللی یکی از جاذبه های اصلی بازدید از چیانگ مای این است که برخی از بهترین پناهگاه های فیل در تایلند در نزدیکی آن قرار دارند. 
منطقه تایلند شمالی بسیار کوهستانی تر از تایلند جنوب است، بنابراین برای کسانی که از پیاده روی لذت می برند عالی است. کوه ها ی این منطقه از طریق لائوس، برمه و چین گسترش یافته و به هیمالیا متصل می شوند. 
تاریخ عشایری جذاب در تایلند شمالی مشهود است، در مقایسه با تایلند جنوبی تمرکز بر تاریخ و فرهنگ وجود دارد و موزه‌ ها و گالری‌ های بیشتری برای بازدیدکنندگان در دسترس هستند.
تایلند شمالی به طور کلی نسبت به تایلند جنوبی ارزش پولی بسیار قوی تری دارد. هتل های تایلند شمالی بیشتر شبیه هاستل ها هستند و هتل های پنج ستاره کمتری نسبت به جنوب دارند.

 

بهترین جاذبه های گردشگری تایلند شمالی

چیانگ مای، چیانگ رای، پای، سوکوتای، پارک ملی Doi Inthanon، مای هونگ سون، لمپانگ، نان، مای سای و Phra

درباره تایلند جنوبی

تایلند جنوبی به خاطر جزایر، سواحل شنی سفید زیبا و مهمانی هایش معروف است. بیشتر مردم عاشق تایلند جنوبی می شوند و این منطقه برای افرادی که می خواهند در زیر نور خورشید که توسط صخره های مرجانی و درختان نخل احاطه شده است استراحت کنند بسیار مناسب است.
تورهای شگفت انگیزی در تایلند جنوبی وجود دارد، و دارای سواحل بسیار زیادی با تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق و لیلو وجود دارد.
هتل‌ های جدید و مجللی در تایلند جنوبی افتتاح شده است، و بسیاری از ویلاهای خصوصی پنج ستاره ساحلی در دسترس هستند.

بهترین جاذبه های گردشگری تایلند جنوبی

کو فی فی، جزایر سیمیلان، کو لیپه، خلیج فانگ نگا، کو تائو، ریلی، پارک ملی خائو سوکف کو فا نگان، مو کو آنگ تانگ و پوکت

ویژگی نواحی تایلند شمالی و تایلند جنوبی

هر یک از دو بخش تایلند شمالی و تایلند جنوبی دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند، که در ادامه به ویژگی های آن ها می پردازیم.

آداب سنتی مردم تایلندآداب سنتی مردم تایلند

زبان مردم تایلند

زبان رسمی تایلند زبان تایلندی است. با این حال، بسیاری از گردشگران ممکن است بدانند که در واقع زبان های ملی و منطقه ای متعددی در کشور وجود دارد. شمال و جنوب تایلند تفاوت های قابل توجهی در زبان دارند.
زبان مردم تایلند شمالی که با نام ‌های لانا یا خام موآنگ نیز شناخته می ‌شود، زبانی است که اکثر مردم شمال تایلند و همچنین برخی از بخش‌ های لائوس به آن صحبت می‌ کنند.
در حالی که زبان تایلندی جنوبی یا پاک تای زبانی است که در جنوب تایلند و همچنین برخی از شمالی ترین جوامع مالزی صحبت می شود.

آب و هوای تایلند شمالی و جنوبی

تایلند دارای سه فصل اصلی خنک، گرم و بارانی است، با این حال، آب و هوا در سراسر کشور کمی متفاوت است. در شمال تایلند، فصل خنک و خشک بین مهر و بهمن است، در حالی که فصل گرم و خشک از اسفند تا خرداد ادامه دارد. 
در فصل سرد و خشک که بهترین زمان برای سفر است، شمال تایلند در اوایل صبح و اواخر شب کاملاً سرد می شود. فصل های آفتابی تایلند بسیار گرم است، تقریباً تا حدی که غیرقابل تحمل است. 
تنها راه فرار از این گرما این است که وقت خود را در جنوب بگذرانید، در فصل های بارانی است که اتفاق می افتد. در این مدت، جنوب تایلند به طور قابل توجهی بیشتر از شمال بارندگی دارد. 
در جنوب، آب و هوا بین ساحل غربی و شرقی متفاوت است. سواحل غربی مانند پوکت از نوامبر تا مارس خشک است. از سوی دیگر سواحل شرقی، مانند کوه سامویی، فصل خشکی را از ژانویه تا نوامبر تجربه می کند.

طبیعت تایلند در قسمت های شمالی و جنوبی

یکی از تفاوت های اصلی تایلند شمالی و تایلند جنوبی در چشم اندازهای آن است. در تایلند شمالی بیشتر کوه ها و دره های پوشیده از جنگل است.
خانه قبایل تپه ای مانند لیسو، تای یای، یائو و همونگ است. همچنین بلندترین کوه تایلند، Doi Inthanon را خواهید دید. از سوی دیگردر تایلند جنوبی دریاهای آبی شفاف و سواحل ماسه ‌ای سفید، با دریای آندامان در غرب و خلیج تایلند در شرق را ارائه می‌ کند. در تایلند جنوبی همچنین می توانید جزایر استوایی نفس گیر و دنیای متنوع زیر آب را مشاهده کنید.
اگر می خواهید خود را در فرهنگ اصیل تایلندی غرق کنید، تایلند شمالی مقصد مناسبی است. شمال تایلند خانه تعدادی از شهرهای جالب مانند چیانگ مای، چیانگ رای و پای است.
چیانگ مای که اغلب پایتخت شمال تایلند نامیده می شود، دارای معابد زیبای بی شماری برای بازدید است. این دومین شهر بزرگ تایلند است و اکثر مردم بر این باورند که شبیه بانکوک است.
شمال تایلند با شهرها و کوه‌ های زیبای خود، مجموعه ‌ای از مکان‌ های دیدنی، گردش ‌های فرهنگی و ماجراجویی در فضای باز را ارائه می ‌کند.
در تایلند شمالی می ‌توانید معابد درخشان، بازارهای شبانه شلوغ و روستاهای دست ‌نخورده قبیله ‌ای را بیابید. معبد Wat Phra That Doi Suthep و Wat Rong Khun دو تا از زیباترین معابد شمال تایلند هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید.
یکی از محبوب ترین آبشارهایی که باید به لیست خود اضافه کنید، آبشار Phu Kaeng است که در پارک ملی Doi Luang قرار دارد. 
برای رسیدن به این آبشار باید در جنگلی پیاده روی کنید که فرصت های زیادی برای دیدن حیات وحش به شما می دهد. علاوه بر این، ممکن است در طول مسیر با روستاهای کوچکی روبرو شوید.
در تایلند جنوبی بر عکس تایلند شمالی جزایر متعددی را خواهید دید که درست در سراسر خلیج تایلند و دریای آندامان گسترده شده اند. 
می توانید در یک ساحل ایده آل و جذاب دراز بکشید و در آب های زیبای این منطقه شنا کنید. برخی از محبوب ترین فعالیت ها در جنوب تایلند عبارتند از: پریدن از صخره های جزیره، غواصی، قایق سواری، ورزش های آبی، کلاب های ساحلی و البته استراحت در کنار ساحل است.

زندگی شبانه در تایلند

زندگی شبانه در تایلند جنوبی قطعا زنده تر از تایلند شمالی است. جنوب تایلند مقصد مناسبی برای کسانی است که می خواهند در طول شبانه روز به رقص و پایکوپی بپردازند.
جزایری از جمله پوکت و کوه سامویی، مملو از صدها مکان برای جشن و مهمانی است. تایلند شمالی تفریحات شبانه ی کمتری دارد و اغلب دارای رستوران ‌ها، بازارهای شبانه، کلوب‌ ها و بارهای متعددی است.

غذاهای کشور تایلندغذاهای کشور تایلند

غذاهای تایلندی در نواحی مختلف

غذاهای تایلندی به طور گسترده در سراسر جهان محبوب هستند، اما آیا می دانستید که غذاهای تایلندی در مناطق مختلف تایلند دارای طعم یکسانی نیستند؟ غذا در تایلند مختص به هر منطقه است. روند پخت و طعم هر غذا تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند آب و هوا، مکان، آداب و رسوم محلی و فرهنگ است.
غذا در تایلند شمالی ملایم و به ندرت شیرین است. مرغ و گوشت گاو گوشت انتخاب اصلی برای پخت غذا در این منطقه است، زیرا اقیانوس صدها کیلومتر دورتر است. 
به همین دلیل است که پیدا کردن غذاهای دریایی در شمال تایلند بسیار سخت است. برنج چسبنده بخارپز یک غذای اصلی در شمال تایلند است، یکی از محبوب ترین غذاهای شمال تایلند، سالاد سام توم یا پاپایا است.
تایلند جنوبی مملو از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه است. جنوب تایلند در محاصره دریا قرار دارد، بنابراین می توانید مجموعه ای از غذاهای دریایی تازه را در اینجا پیدا کنید.
غذاها در جنوب تایلند بسیار تندتر و پررنگ تر از شمال تایلند است. تام یام گونگ یک سوپ میگوی تند و ترش است و جزو معروف ترین غذای جنوب تایلند محیوب می شود. تقریباً در هر رستوران تایلندی این منطقه، این غذا را خواهید یافت.

حمل و نقل در تایلند

شمال تایلند دارای دو فرودگاه اصلی است، فرودگاه بین المللی چیانگ مای و فرودگاه داخلی چیانگ رای می باشد. هر دوی این فرودگاه ها پروازهای روزانه به بانکوک و بلعکس را دارند و اغلب ارزان تر از حمل و نقل زمینی هستند. 
اگر می خواهید زمینی سفر کنید، می توانید با قطار از بانکوک به چیانگ مای بروید. جنوب تایلند از نظر حمل و نقل توسعه یافته تر است. 
فرودگاه های اصلی بیشتری در این منطقه وجود دارد، از جمله فرودگاه بین المللی پوکت، فرودگاه بین المللی هات یای، فرودگاه بین المللی سامویی و فرودگاه بین المللی سورات تانی می باشند.
اگر بودجه کمی برای سفر دارید، اتوبوس های شبانه متعددی از بانکوک وجود دارد. علاوه بر این، می ‌توانید از کشتی ‌ها و قایق ‌های تندرو برای سفر بین بیشتر جزایر استفاده کنید.

خلاصه مطلب

تایلند شمالی جایی است که می توانید فرهنگ و مکان های دیدنی زیادی را تجربه کنید. دهکده های دست نخورده و معابد پر زرق و برق وجود دارد که به کسانی که می خواهند به آنجا سفر کنند چیزهای زیادی ارائه می دهد. 
برای کسانی که به دنبال تعطیلات ساحلی یا زندگی در سواحل شنی هستند، تایلند جنوبی جایی است که باید به آن سفر کنند. این منطقه دارای سواحل خصوصی زیادی برای روزهای خلوت و آرام است.
برخی از چیزها در هر دو منطقه یکسان است، مانند حمل و نقل آسان، غذای عالی ارزان، معابد، برخی جاذبه های دیدنی از جمله ی آن ها است.
این دو منطقه در برخی از موارد نیز شباهت هایی با یکدیگر دارند، تایلند شنالی و تایلند جنوبی در نحوه ی پخت غذا، زبانی که حرف می زنن، آب و هوای منطقه با یکدیگر متفاوت هستند.
در این مقاله به بررسی ویژگی ها تفاوت ها و شباهت های تایلند شمالی و تایلند جنوبی پرداختیم، شما می توانید با خواندن آن با توجه به علایق خود منطقه ی مورد نظر را برای سفر خود انتخاب کنید.
برای کسب اطلاع از تور تایلند و خرید ارزان تور پوکت می توانید به الفبای سفر مراجعه کنید و تورهای خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آفریقای جنوبی کشوری با جاذبه های گردشگری زیبا و گوناگون است. حیات وحش خاص آفریقا، فرهنگ این منطقه، طبیعت منحصر به فرد و سواحل جذاب آن گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

کشور آفریقای جنوبی شامل زیباترین جنگل ها، دشت ها و کوه ها است و در پارک های ملی محافظت شده خود توع زیادی از حیات وحش وجود دارد.

آفریقا برای بسیاری از مسافران جذابیت فریبنده ای دارد و شهرت آفریقای جنوبی به عنوان مقصدی که چنین تنوع گسترده ای از تعطیلات و تجربیات هیجان انگیز را در طول سال ارائه می دهد، همراه با زیرساخت های جهان اول، بازدیدکنندگان بیشتری را به ارمغان می آورد. در این مطلب جذاب ترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی که باید در تور آفریقا از آن ها بازدید کنید را معرفی می کنیم.

لیست جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

1.  کیپ تاون

بازدید از آفریقای جنوبی بدون دیدن کیپ تاون کامل نمی شود، این شهر زیبا در میان طبیعت احاطه شده است. کیپ تاون دارای شگفتی های گیاه شناسی، کوه های مرتفع و دریای فیروزه ای رنگ است.

مراکز خرید این شهر مانند Canal Walk و مرکز خرید ویکتوریا ورف دارای رستوران ‌های مدرن و زیبا است. شما می توانید در تور آفریقای جنوبی برای خرید به این مراکز رفته و در رستوران ها آن غذا میل کنید.

2. پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر یکی از بهترین ذخیره ‌گاه‌ های آفریقا و یکی از قدیمی ‌ترین پارک ‌های آفریقای جنوبی است. اگر از دوستداران حیات وحش هستید، این پارک برای شما جذاب خواهد بود مساحت این پارک بیش از 2 میلیون هکتار است.

این پارک در فاصله ی 3 تا 4 ساعته از ژوهانسبورگ واقع شده است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می ‌دهد که در آن بتوانند شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن، و همچنین تنوع شگفت ‌انگیزی از دیگر حیات وحش را ببینند

یکی از بهترین مواردی که در مورد پارک ملی کروگر وجود دارد، اقامتگاه هایی است که می توانید در آن اقامت داشته باشید.

3. مسیر باغ

در امتداد سواحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی قرار دارد. این مسیر زیبا تقریبا 200 کیلومتر طول دارد و بین خلیج موسل و رودخانه استورمز امتداد دارد.

مسیر باغ از خیره کننده ترین مناظر ساحلی آفریقای جنوبی می گذرد. این مسیر از شهرهای زیبای ساحلی، تالاب ‌ها، دریاچه ‌ها و صخره‌ های ساحلی می ‌گذرد.

در این مسیراز شهر زیبای Knysna، مزارع شترمرغ، غارهای کنگو، خلیج Plettenberg و پارک ملی Great Route نیز می گذرید.

4. شهر استلنبوش

اگر می خواهید چند روز را در یک شهر آرام و زیبا بگذرانید، شهر زیبای استلنبوش را از دست ندهید. تاریخچه این شهر به سال 1679 برمی گردد و شما می توانید در آن از موزه روستا و موزه استلنیرک بازدید کنید.

این شهر به خاطر مجموعه وسیعی از مزارع انگور که در آن می توانید طعم شراب را امتحان کنید، مشهور است. همچنین می توانید از رستوران ها، کلوپ های شبانه، کافه ها و گالری های هنری لذت ببرید.

استلنبوش یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است. مملو از درختان بلوط کهنسال، و خانه‌ هایی با رنگ سفید، یکی از بهترین شهرهای حفاظت ‌شده است.علاقه مندان به تاریخ می توانند از موزه استلنبوش دیدن کنند، موزه روپرت آثار مهم هنرمندان آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد.

5. دراکنزبرگ

دراکنزبرگ دیدنی به معنای «کوه‌های اژدها» یکی از بهترین مکان ‌ها برای بازدید در تعطیلات است. دراکنزبرگ همچنین بلندترین قله های کشور را در خود جای داده است، این منطقه حدود 200 کیلومتر طول دارد و پر از آبشارها، غارها و نهرهای کوهستانی است.

این منطقه شامل پارک uKhahlamba-Drakensberg می باشد، که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، منطقه ای با زیبایی چشمگیر، با تکیه گاه های سنگی ناهموار و هنر صخره ای، و پارک ملی رویال ناتال با تقریباً 800 گونه از گیاهان متنوع است.

مسیرهای کوهستانی این منطقه برای پیاده روی، دوچرخه ‌سواری، صخره ‌نوردی، پاراسلینگ، رافتینگ، ماهی‌ گیری، آبزیل و قایق سواری در آب‌ ها در طول تابستان معروف هستند.

در تابستان، مناظر کوهستانی سرسبز و حاصلخیز است، با آبشارهای فوران و جویبارهای شفاف را خواهید دید و در زمستان، برف بر روی قله های دراماتیک را می پوشاند.

6. پارک تالاب سیمانگالیسو

یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، پارک تالاب سیمانگالیسو در ساحل شمالی استان کوازولو ناتال است. بهترین مکان برای تماشای شگفتی های طبیعت با بیش از 526 گونه پرنده و حیوانات دیگر است.

پارک سیمانگالیسو خانه ی برخی حیوانات مانند اسب آبی، کروکودیل و لاک پشت است. همچنین می توانید کرگدن، گورخر، بابون و گاومیش را نیز در آن پیدا کنید.

7. شهر هرمانوس

هرمانوس یک شهر کوچک و در عین حال توریستی در کیپ است، این شهر پایتخت نهنگ آفریقای جنوبی نامیده می شود. گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن نهنگ ها و دلفین ها به اسن شهر سفر می کنند. هرمانوس همچنین جشنواره های نهنگ را هر ساله در ماه سپتامبر برای بازدیدکنندگان ترتیب می دهد.

8. پارک فراملی کگالاگادی، کالاهاری

پارک فراملی کگالاگادی در قسمت شمالی آفریقای جنوبی بین آفریقای جنوبی و بوتسوانا واقع شده است. این پارک در سال 2000 با ادغام پارک ملی کالاهاری جمسبوک و پارک ملی جمسبوک بوتسوانا به وجود آمده است.

این پارک ملی گنجینه ای از جانوران ملی آفریقای جنوبی است که به خاطر شاخ های V شکلش معروف است. شکارچیانی مانند شیر کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار نیز در اینجا یافت می شوند.

شهر ژوهاسنبورگ در آفریقای جنوبی

9. شهر زیبای ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی از نظر جمعیت است. از آنجایی که به عنوان یک شهرک معدنی طلا شناخته می شود، به آن شهر طلا می گویند. از برترین جاذبه های این شهر می توان به موزه آپارتاید، تپه قانون اساسی و شهر صخره طلایی اشاره کرد.

خزانه کلکسیونر در ژوهانسبورگ یک ساختمان هشت طبقه پر از کتاب های کمیاب است. این بزرگترین کتابفروشی کمیاب و دست دوم در کل آفریقا است.

هنگام بازدید از شهر ژوهانسبورگ باید از شهرک Soweto، زادگاه نلسون ماندلا دیدن کنید. Soweto خانه دو برج اورلاندو است که از سال 2009 برای بانجی جامپینگ استفاده شده است.

این شهرک خانه ی مهاتما گاندی بود، که روزهای خود را در آفریقای جنوبی در آن گذرانده بود. و در حال حاضر به عنوان مهمانخانه استفاده می شود.

10. خلیج ماسل

خلیج ماسل به خاطر بهترین سواحل آفریقای جنوبی معروف است، ساحل سانتو در میان آنها برجسته ترین است. در خلیج ماسل آفریقای جنوبی باید ورزش های آبی، چتربازی و غواصی را امتحان کرد.

درخت پست اداره که در مجموعه موزه قرار دارد، درختی با قدمت 600 ساله است و گمان می‌ رود که این درخت اولین صندوق پستی آفریقای جنوبی باشد.

11. شهر کوچک پارل

پارل یک شهر کوچک با میراث تاریخی و فرهنگی عظیم است، که تنها 45 دقیقه با ماشین دورتر از کیپ تاون قرار دارد. ساختمان های گرجستانی، ویکتوریایی در سراسر شهر گسترده شده اند.

12. شهر بندری پورت الیزابت

پورت الیزابت یک شهر بندری در استان کیپ شرقی است. سواحل این منطقه زیبا ترین و بهترین سواحل آفریقای جنوبی هستند. می توانید برای شنا به ساحل پل ولز استیت، ساحل هیوموود یا ساحل کینگز بروید. پورت الیزابت به خاطر پارک هایش نیز معروف است. پارک سنت جورج در میان آنها قابل توجه ترین است.

13. جزیره روبن

جزیره روبن که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یادآور وحشتناک آپارتاید است. نلسون ماندلا 18 سال به همراه دیگر مخالفان سیاسی و ناسازگاران اجتماعی در یک سلول کوچک در اینجا زندانی شدند. تور آفریقای جنوبی جزیره ی روبن از موزه در دروازه نلسون ماندلا در ویکتوریا و آب‌ نمای آلفرد آغاز می ‌شود.

14. پارک ملی آدو فیل

سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی، پارک ملی آدو فیل است، که در سال 1931 در تلاشی برای نجات از انقراض آخرین 11 فیل بوته ای این کشور تاسیس شد.

این پارک در کیپ شرقی در حدود 72 کیلومتری شمال پورت الیزابت قرار دارد و امروزه بیش از 600 فیل را در خود جای داده است.

اکوسیستم این پارک ملی که از کارو تا ساحل امتداد دارد نیز جذاب است. و علاوه بر فیل‌ ها، این پارک میزبان جمعیت ‌های بزرگی از پنگوئن ‌های آفریقایی و کیپ گانت است. این پارک همچنین خانه دو جزیره فراساحلی است و ادعا می ‌کند که تنها پارک ملی روی سیاره است که از Big 7 محافظت می ‌کند.

15. روستای فرانسهوک

روستای فرانسهوک یکی از زیباترین روستاهای آفریقای جنوبی است، این روستا با خیابان های زیبا، کافه های رنکارنگ و دوست داشتنی، موزه موتور و تراموا شراب فرانسهوک، می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در آفاریقای جنوبی باشد.

همچنین رستوران های زیادی در داخل این روستا وجود دارد که می توانید غذاهای خوشمزه را در آنها امتحان کنید.

16. سان سیتی ریزورت

سان سیتی ریزورت یک استراحتگاه مجلل است که حدود دو ساعت با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد. این مجموعه شامل چهار هتل، دو زمین گلف قهرمانی، دو کازینو، دهکده فرهنگی آفریقای جنوبی و بیش از 7000 کروکودیل در یک پناهگاه است.

دره رودخانه بلاید آفریقای جنوبی

17. دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید پس از گراند کنیون آریزونا و فیش ریور کانیون نامیبیا، سومین دره بزرگ رودخانه ای جهان است. این شهر که به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و زیبایی باورنکردنی خود شناخته شده است، همچنین بزرگترین دره سبز درجهان است.

پیاده‌ روی در میان درختان، دره‌ های پر از گیاهان و جانوران، مناظری باشکوه از آبشارها و پدیده‌ های زمین ‌شناسی باستانی را ارائه می‌ دهد.

سخن پایانی

آفریقای جنوبی یکی از متنوع ترین کشورهای جهان است، این کشور به خاطر مناظر دیدنی و تنوع حیوانات آفریقایی معروف است. پارک ملی کروگر، یکی از بزرگترین ذخیره‌گاه‌ های بزرگ در آفریقا بشمار می رود.

آفریقای جنوبی بیش از 20 پارک ملی و صدها ذخیره گاه از تنوع عظیمی از حیات وحش محافظت می کند، ما در ایم مقاله شما را با بهترین و زیبا ترین جاهای دیدنی آفاریقای جنوبی آشنا کرده ایم.

در آفریقای جنوبی شما می توانید به گشت و گذار در میان پارک های طبیعی، تماشای آبشارها و جنگل ها، تماشای گیاهان و حیوانات منحصر به فرد و شنا در سواحل طلایی این منطقه بپردازید و از لحظات خود در این کشور زیبا لذت ببرید.

برای اطلاع و خرید تور ارزان آفریقای جنوبی و تور کنیا می توانید به آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کرده و تورهای خود را بدون دغدغه خریداری کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور آفریقا ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آبا می دانید وارنا کجاست؟ می توان گفت وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان است و یک شهر ساحلی زیبا با جاهای دیدنی بسیار و مرکز اقتصادی و سیاسی در بخش شرقی این کشور است.

شهر وارنا یک شهر تاریخی بوده و چند هزار سال قدمت دارد و امروزه مکانی مدرن با جاذبه ها و مکان های دیدنی فراوان است. در این مطلب به معرفی شهر وارنا می پردازیم.

این شهر که در ساحل شمالی خلیج وارنا در ساحل دریای سیاه قرار دارد، توسط فلات 300 متری بالاتر از سطح دریا محافظت می شود.

 

نمایی از شهر وارنا بلغارستان

 

تاریخچه شهر وارنا

روس ها در سال 1828 شهر وارنا را در جریان جنگ برای آزادی یونان تصرف کردند، اما پس از خروج، شهر به ترک ها بازگشت.

در سال 1854 وارنا پایگاهی برای سربازان انگلیسی- فرانسوی شد، که در طول جنگ کریمه علیه سواستوپل فعالیت می کردند.در سال 1878 این شهر از دست ترک ها آزاد شد و با معاهده برلین به بلغارستان واگذار شد.

پس از ساخت راه آهن وارنا در سال 1866 و اتصال ریلی به صوفیه در سال 1899، شهر گسترش بیشتری یافت و یک بندر مدرن در سال 1906 در شهر وارنا ساخته شد.

در سال 1921 وارنا به عنوان یک استراحتگاه دریایی اعلام شد و این همان چیزی است که هر تابستان هزاران گردشگر را برای سفر به شهر و سواحل دریایی مجاور آن جذب می کند.

 

جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان

در طول سال های بعد، وارنا در مدل اروپایی بسیار توسعه یافت. بسیاری از ساختمان ‌های اداری به سبک معماری نئوکلاسیک در محله امروزی تالیانا ساخته شده‌ اند و هنوز هم از آنها استفاده می‌ شود. به تدریج، با ساخت بندر وارنا مدرن، ایستگاه راه آهن و باغ ساحلی، وارنا شروع به تبدیل شدن به چیزی شد که امروز به نظر می رسد.

 

جاهای دیدنی وارنا

 

ترمای رومی

ترمای رومی یک حمام  رومی باستانی است، که به عنوان یک نوع بزرگ استراحتگاه باستانی تأسیس شده اند. آنها در قرن دوم پس از میلاد به عنوان بزرگترین حمام رومی در بالکان و چهارمین حمام بزرگ در اروپا ساخته شدند.

شگفت آور است که فناوری مورد استفاده برای حمام ها چقدر پیشرفته است، رومی ها یک قنات و گرمایش از کف برای حمام ها ایجاد کردند.

 

موزه باستان شناسی

این موزه بزرگترین موزه در وارنا و دومین موزه بزرگ باستان شناسی در بلغارستان است. در اینجا می توانید گنجینه های کمیاب و شگفت انگیزی را ببینید که در هیچ کجای دنیا نمی توان آنها را دید.

موزه باستان شناسی وارنا در یک ساختمان قدیمی، یک مدرسه سابق تاسیس شده است. این ساختمان در دو طبقه است و آثاری از دوران پیش از تاریخ تا زمان امپراتوری عثمانی را ارائه می دهد.

علاوه بر گنجینه منحصر به فرد طلایی وارنا، می توانید آیتم هایی از زندگی روزمره باستانی و همچنین نمادهای ارتدکس را مشاهده کنید.

 

کلیسای جامع وارنا

کلیسای جامع وارنا بین سال های 1882 و 1886 با کمک های مالی پادشاه بلغارستان ساخته شد. بارها بازسازی شد تا در وضعیت خوبی قرار گیرد.

 امروزه یک پارک کوچک زیبا در اطراف این کلیسا وجود دارد و مکانی محبوب برای عکاسی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

 

بندر وارنا

این بزرگترین بندر بلغارستان و یکی از بزرگترین بندرهای دریای سیاه است. بخش قابل توجهی از آن برای مقاصد اقتصادی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در آنجا محل تخلیه و بارگیری کشتی های باری، گمرک و کلیه دفاتر و تأسیسات دیگری که عملکرد عادی بندر وجود دارد.

 

فانوس دریایی وارنا

می توانید در اسکله وارنا قدم بزنید تا به فانوس دریایی بندر بروید که یکی دیگر از مکان های دیدنی زیباست و برای عکس عالی است.

در نزدیکی این فانوس دریایی تعداد زیادی رستوران، کافه و مکان های تفریحی دیگر وجود دارد که با طراحی زیبا چیده شده اند. و از آنجایی که این یک بندر است، این مکان نقطه شروعی برای سفرهای دریایی است.

 

موزه نیروی دریایی 

این موزه مجموعه ای منحصر به فرد از شناورهای نظامی از گذشته تا روزهای اخیر است که تاریخ نیروی دریایی بلغارستان را ارائه می دهد می باشد.

 

دلفیناریوم 

دلفیناریوم این یکی از نمادهای وارنا است، یک جاذبه منحصر به فرد که نمایش های دلفین ها را ارائه می دهد. در حال حاضر، پنج دلفین در این مرکز نگهداری می شوند.

 

کیپ گالاتا

خط ساحلی وارنا به سمت شرق تا دماغه ای برجسته به نام کیپ گالاتا امتداد می یابد. این نقطه انتهای جنوبی خلیج وارنا را نشان می دهد.

کیپ گالاتا  مکانی زیبا با یک پارک کوچک در اطراف آن و یک فانوس دریایی است. از اینجا می توانید از مناظر پانوراما عالی از شهر، خلیج روبروی آن و ارتفاع فلات پشت آن لذت ببرید.

 

صومعه مادر مقدس

این یکی از بزرگترین صومعه های قرون وسطایی کشف شده در بلغارستان است. در حال حاضر، بازدید از آن چندان آسان نیست. در یک منطقه حومه شهر با چند ویلا خصوصی در نزدیکی آن واقع شده است. فقط جاده های خاکی منتهی به این مکان وجود دارد.

 

 

بهترین سواحل شهر وارنا

 

 

بهترین سواحل وارنا

بلغارستان یک مقصد محبوب برای تعطیلات است اگر به دنبال دراز کشیدن بر روی شن ‌های نرم  در کنار آب شفاف هستید. وارنا یک تفرجگاه دریایی معروف است و البته، بدون سواحل آن ممکن نیست.

خط ساحلی شمال بندر وارنا به سمت شمال شرقی امتداد دارد و بیشتر آن شامل سواحل همراه با بخش‌های صخره ‌ای است. برخی از آنها متعلق به شهر هستند در حالی که بقیه آنها بخشی از یک زنجیره تفریحی می باشند.

سواحل وارنا از یک ساحل مرکزی بزرگ تشکیل شده است که از اسکله پورت وارنا تا بخش های شمالی باغ ساحلی امتداد دارد. سپس، دو ساحل کوچکتر وجود دارد که توسط چندین اسکله کوچک محافظت می شود، به نام های ساحل افسر و ساحل راپونگی خط ساحلی بین آنها عمدتاً سنگی یا صخره ای در زیر شیب تند باغ ساحلی است.

سواحل وارنا در فصل تابستان مملو از جمعیت است، اما حتی در فصول دیگر نیز زیبایی خاص خود را دارند و همچنین خانه ای برای مرغان دریایی نیز در این سواحل قرار دارد.

 

ساحل وارنا

یکی از بهترین سواحل وارنا بلغارستان همنام آن، ساحل وارنا است. این ساحل در مرکزیت قرار دارد، و به راحتی می‌ توان با پای پیاده به آنجا رفت و از تعدادی بار، کافه و رستوران درست در بالای تفرجگاه بهره ‌مند شد.

 

ساحل راپونگی

در این ساحل برای خانواده ها، یک منطقه آرام و زیبا وجود دارد که برای شنا عالی است. همچنین در ساحل راپونگی ورزش‌ های آبی فوق ‌العاده‌ای وجود دارد.

این ساحل واقعاً برای همه مناسب است و راحتی و ایمنی در نظر گرفته شده است، این ساحل دارای توالت های عمومی و غریق نجات است.

 

ساحل شن های طلایی

یکی از معروف ‌ترین سواحل اروپا ساحل شن های طلایی است. این سواحل دارای تمام امکاناتی است و یک استراحتگاه مناسب برای خانواده ها می باشد. در اطراف این ساحل تعداد زیادی بار، رستوران و حتی کازینو بازشده است. این ساحل برای آفتاب‌ گرفتن بر روی شن‌ های نرم و لطیف و شنا در آب ‌های شفاف برای پارو زدن ارائه می ‌کند.

 

ساحل آسپاروهوو

اگر به دنبال یک خط ساحلی نسبتاً آرام هستید، یکی از بهترین سواحل آرام وارنا ساحل آسپاروهوو است. در خارج از مرکز شهر وارنا، محیط اطراف این ساحل بسیار جذاب است، که باعث می شود آن را کمتر از سایرین شلوغ کند.

 

ساحل تراکاتا

ساحل تراکاتا بهترین سواحل شهر وارنا در بلغارستان و یکی از سواحل شلوغ و سرزنده است. این ساحل یک ساحل کاملا دست نخورده و آرام است.  این ساحل زیبا آب های ملایمی برای کودکان خردسال ایجاد می کند و اگر چه امکانات اضافی مانند صندلی و دوش وجود ندارد، اما انداختن یک حوله روی شن به اندازه کافی راحت خواهد بود.

 

چگونه به شهر وارنا در بلغارستان برویم؟

با هواپیما

برای رفتن به شهر وارنا در بلغارستان از طریق هواپیما، نیاز به پرواز های ترانزیت است. در ایران هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد و باید از طریق فرودگاه های کشور های دیگر پرواز کرد. برای رفتن به این شهر ابتدا باید به شهر استانبول رفته و سپس باید از آنجا به شهر ورنا پرواز کنید.

 

با اتوبوس

اگر قصد دارید با اتوبوس به این شهر سفر کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می توانید کل راه را با اتوبوس سفر کنید. البته لازم به ذکر است مسافت زیادی بین ایران و شهر ورنا قرار دارد و سفر با اتوبوس بسیار دشوار است.

اما برای رفتن از ایران به شهر وارنا باید ابتدا از تهران و تبریز با اتوبوس به استانبول بروید، سپس در استانبول سوار اتوبوس شده و به وارنا سفر کنید. همچنین می ‌توانید برای راحتی بهتر ابتدا مسیر تهران به استانبول را با هواپیما بروید و سپس از استانبول به این شهر با اتوبوس سفر کنید.

 

با اتومبیل شخصی

برای سفر با ماشین شخصی دردسرهای بسیاری دارد، و باید قبل از سفر با خودرو باید مدارک و کارهای مورد نیاز را آماده کنید. مدارک و کارهایی مانند گواهینامه بین ‌المللی، پلاک  کردن بین ‌المللی خودرو، کارت مالیک خودرو، برچسب CD / IR، گرفتن مجوز خروج از کشور یا به اصطلاح کاپوتاژ، گرفتن بیمه ۱۰ روز ماشین از مواردی هستند که باید قبل از سفر آماده کنید.

 

هزینه سفر به شهر وارنا

حالا که می دانیم وارنا کجاست، می خواهیم هزینه های سفر به وارنا را توضیح دهیم. سفر به شهر وارنا با هواپیما از طریق تور بلغارستان به صورت مستقیم است. بنابراین هزینه سفر شما نسبت به مسیرهای غیر مستقیم کم تر خواهد بود.

هزینه های اقامت در هاستل کمتر از هتل می باشد، شما می توانید برای کاهش هزینه ها از هاستل ها برای اقامت خود استفاده کنید.

هزینه های خورد و خوراک در رستوران های شیک شهر وارنا 40 تا 90 لو است. همچنین می توانید با خوردن غذا در مکان های ارزان تر هزینه های خورد و خوراک را تا 15 لو کاهش دهید.

هزینه های حمل و نقل در شهر وارنا کامل و ارزان قیمت است. این موارد جزو هزینه های اصلی شما در سفر به شهر وارنا است، هزینه های دیگری مانند کافه های ساحلی، بلیط مکان های دیدنی هزینه ی گرانی نخواهد بود.

همچنین می توانید از مراکز خرید در وارنا بلغارستان دیدن کنید و خرید های خود را با قیمت های مناسب خریداری کنید.

 

کلام پایانی

شهر وارنا در بلغارستان پس از شهرهای  پلودیو و صوفیه، سومین شهر بزرگ در این کشور است. بلغارستان یک مقصد محبوب برای تعطیلات است. سواحل زیبای شهر وارنا جزو بهترین سواحل دنیا می باشند. اگر به دنبال دراز کشیدن بر روی شن ‌های نرم  در کنار آب شفاف هستید، وارنا یک تفرجگاه دریایی معروف است.

برای سفر به وارنا راه های مختلفی وجود دارد، گردشگران می توانند هم از طریق هواپیما، اتوبوس و هم از طریق خودروی شخصی می توان به این شهر سفر کرد.

اگر قصد سفر شهرهای ساحلی دیگر را دارید به شما شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه را توصیه می کنیم. برای خرید تور آنتالیا می توانید از آژانس مسافرتی الفبای سفر برای خرید بلیط ها و تورها مسافرتی به صورت آنلاین استفاده کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر ارزان به تایلند می تواند یکی از جذاب ترین سفرهای شما به جنوب شرقی آسیا باشد. مسافران زیادی به دلیل طبیعت زیبا، فرهنگ و غذاهای تایلندی به آن سفر می کنند.

تایلند دارای سواحل شفاف و روشن، جنگل ها و طبیعت انبوه، غذاهای تایلندی فوق العاده، هتل های ارزان روبه روی ساحل و برخی از بهترین تفریحات جهان را ارائه می دهد.

تایلند پر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی است، از جمله معابد بسیار زیبا و آثار باستانی و خرابه ‌هایی که مربوط به سال ها قبل هستند. در این مطلب می خواهیم تا نحوه سفر ارزان به تایلند را بررسی کنیم تا سفری مقرون به صرفه با تور تایلند این کشور سرسبز را تجربه کنید.


طبیعت کشور تایلند

نحوه سفر ارزان به تایلند

سفر ارزان به تایلند  به ایرلاین پرواز شما، هتل رزرو شده، کلاس پروازی مانند اکونومی، بیزینس و فرست کلاس می تواند متفاوت باشد. یکی از هزینه های سفر به تایلند گرفتن ویزا برای خروج از کشور، البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
تور تایلند معمولا چندین سفر داخلی به شهرهای خود با تور پوکت و پاتایا و بانکوک را دارد، که یک تور ترکیبی را تشکیل می دهد. از آنجایی که تایلند یکی از مقاصد پرطرفدار در بین ایرانیان می باشد، بنابراین تور های لحظه آخری بسیاری در سفر به تایلند وجود دارد.
یکی از راه هایی که به ارزان شدن سفر شما به تایلند کمک می کند استفاده از تورهای لحظه آخری است، تورهای لحظه آخری به تورهایی گفته می شود که به دلیل پر نشدن هواپیما و یا هتل ها در لحظه آخری با تخفیف های بسیار زیادی ارائه می شود.

هزینه ویزای تایلند و عوارض خروج از کشور

هزینه ی دیگری که باید قبل از خروج از کشور پرداخت کنید عوارض خروج از کشور است. هزینه ی عوارض خروج از کشور در اولین سفر کمتر است ولیکن در سفر های بعدی این هزینه افزایش پیدا می کند.
مورد بعدی هزینه ی  پرداخت ویزا است، کشور تایلند جزو کشورهایی است که ایرانیان باید برای رفتن به آنجا ویزا تهیه کنند. گرفتن ویزا مستلزم به پرداخت هزینه می باشد.
هر فردی برای دریافت ویزای خود باید به صورت شخصی اقدام کند، فرد دیگری نمی تواند به جای او برای گرفتن ویزا اقدام کند. معمولا برای سفرهای توریستی نیاز به ویزای سینگل است، که مدت اعتبار آن نیز ۵۸ روز است. ویزاهای شش ماهه از دیگر ویزاهای کشور تایلند است، به همین منظور هزینه ای که متقاضی باید پرداخت کند بیش تر خواهد بود.

هتل های ارزان و کم هزینه در سفر به تایلند

هتل ها و استراحتگاه های زیادی در تایلند وجود دارد که تشخیص اینکه کدام بهترین و ارزان تر است کمی سخت است. اینکه شما قصد دارید چه اقامتگاهی را برای ماند در تایلند انتخاب کنید بسته به بودجه و سلیقه ی شما می باشد.
تایلند به دلیل مناظر زیبا و بکر سواحل درخشانی که دارد، بعید می دانیم که شما بخواهید زمان خود را در اقامتگاه های صرف کنید، بنابراین در مورد انتخاب اقامتگاه خود سخت گیر نباشید.
شما می توانید با کمترین هزینه یک جای مناسب و تمیز را برای خود انتخاب کنید. کشور تایلند دارای هتل های لوکس، هتل های ساحلی، هاستل و مهمان خانه می باشد. هزینه ی اقامت در هتل ها معمولا بالا هستند، لیکن هتل هایی نیز وجود دارد که از امکانات کمتری و هزینه های کمتری برخوردار هستند.
شما همچنین می توانید برای اقامت خود یک سوئیت اجاره کنید، قیمت این سوئیت ها نیز بسته به امکانات آن متفاوت است، همچنین هاستل ها  و مهمان خانه ها نیز از هزینه ی کمتری برخوردار هستند.
از جمله های هتل های لوکس و ساحلی تایلند می توان به اقامتگاه ساحلی طبیعت کوه چانگ، استراحتگاه و اسپا تایان، تفریحگاه پل عشق، نمای رودخانه فورچون و... اشاره کرد.


 

غذاهای ارزان تایلند

غذاهای ارزان در سفر به تایلند

در مقایسه با کشورهای غربی، تایلند کشوری است که می توانید در آن غذای ارزان میل کنید. غذاهای شرق آسیا بسیار متفاوت هستند، یکی از جذاب ترین بخش ها آن غذاهای خیابانی است.
قیمت انواع غذاهای خیابانی در کشور تایلند از 5 بات تا 20 بات متغیر است. شما همچنین می توانید غذاهای محلی کشور تایلند در رستوران های لوکس آن امتحان کنید.
محدوده ی قیمت غذاهای محلی تایلند بسیار متنوع است، قیمت این غذاها تقریبا از 100 بات تا 500 بات تایلندی هستند. برای اینکه هزینه سفرتان به تایلند برایتان ارزان تر شود بهتر از قبل از سفارش غذا در رستوران های تایلند قیمت غذا ها را چک کنید.
غذاهای محلی کشور تایلند گزینه های خوبی برای امتحان کردن هستند، این غذاها دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. نوع غذایی که شما انتخاب می کنید بر روی هزینه های سفر شما تاثیر می گذارد. در زیر به چند مورد از غذاهای ارزان قیمت کشور تایلند اشاره می کنیم.

سالاد پاپایا

سالاد پاپایا کوبیدن پاپایای سبز رنده شده با آب لیموترش، میگوی خشک، گوجه فرنگی، سیر، بادام زمینی، سس ماهی، شکر خرما و اغلب خرچنگ های کوچک و کامل تهیه می شود.

لارب

لارب یک غذای سنتی در تایلند است، که نباید آن را از دست داد. لارب یک غذای تند ترش و متعادل است که با طراوت درخشان نعناع، علف لیمو و گشنیز پر شده است.

خائو سوئی

در حالی که صحبت از غذاهای شمال تایلند می شود، خائو سوئی را نمی توان فراموش کرد. این سوپ از نارگیل است که به آرامی پخته می ‌شود و با تخم ‌مرغ و روی آن نودل ‌های سرخ‌ شده بسیار ترد، سبزی، ترشی، روغن چیلی و موسیر است.

جاذبه های گردشگری ارزان تایلند

از اصلی ترین هزینه هایی که به تایلند سفر می کنید، باید به آن اشاره کرد هزینه ی جاذبه های کشور تایلند است. در کشور تایلند نیز همانند دیگر کشور هایی توریستی گردشگران برای دیدن هر یک از جاذبه های تایلند باید هزینه ی ورودی پرداخت کنند.
برخی از جاهای دیدنی کشور تایلند نیازی به پرداخت هزینه ندارد، و گردشگران می توانند به صورت رایگان از آنجا دیدن کنند. از جمله مکان هایی که باید در تایلند برای ورود به آن هزینه پرداخت کنید شامل معبد وات فو بلیط ورودی 100 بات، گرند پالاس بانکوک بلیط ورودی 500 بات، معبد وات آرون بلیط ورودی 50 بات، موزه های سطح شهر بلیط ورودی 180 بات می باشد. شما می توانید به جز بانکوک و پوکت به شهرهای ساحلی تایلند مانند پاتایا سفر کنید. شما می توانید در تور پاتایا از این شهر ساحلی بازدید کنید.

هزینه ماساژ تایلندی

یکی از چیزهایی که بسیار از گردشگران برای آن به تایلند سفر می کنند، ماساژ تایلندی است. ماساژ تایلندی یک ماساژ محبوب در کل دنیا است، که می تواند خستگی ها و گرفتگی ها بدن شما را از بین ببرد.
ماساژ تایلندی به دو روش ساده و حرفه ای انجام می شود. در روش ماساژ تایلندی به صورت ساده باید هزینه ای در حدود 200 تا 500 بات پرداخت کنید.
در ماساژ تایلندی به صورت حرفه ای باید هزینه ای  حدود 1500 تا 2000 بات پرداخت کنید. این هزینه ها بسته به خدمات بیش تری مانند مراسم و تشریفات خاص، میوه ها، شکلات هایی که ارائه می شود می تواند افزایش نیز بیابد.

هزینه خرید در کشور تایلند

اگر شما جزو کسانی هستید که عاشق خرید در کشور های مختلف هستید، تایلند می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. در سال های اخیر ایرانیان بسیاری برای خرید های خود به تایلند سفر می کنند.
در کشور تایلند می توانید انواع برند های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی را تهیه کنید. البته باید قبل از خرید در کشور تایلند اطلاعاتی در مورد فروشگاه های این کشور کسب کنید و بدانید که کدام مراکز خرید دارای چه برندهایی هستند.
در فصل های مختلفی از سال از جمله بهار و تابستان جشنواره های تخفیف بسیاری در تایلند برگزار می شود، که موقع مناسبی برای خرید است. کلیه اجناس در این جشنواره ها از 10 درصد تا 80 درصد تخفیف می خورند.

راهکار کاهش هزینه در سفر به تایلند

راهکارهایی برای ارزان سفرتان به تایلند را در ادامه ارائه می دهیم. یکی از راهکار ها خرید بلیط های ارزان از ایرلاین ها می باشد.
قیمت بلیط پروازی بسته به کلاس پروازی هزینه های شما را تغییر می دهد، برای مثال کلاس پروازی اکونومی کلاس یکی از ارزان ترین کلاس های پروازی است و گران ترین کلاس پروازی نیز فرست کلاس است.
راهکار دیگر برای کاهش قیمت تور تایلند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاذبه های دیدنی تایلند است. هزینه های تاکسی بیش تر از حمل و نقل عمومی است. همچنین می توانید در صورت نزدیک بودن جاذبه های گردشگری تایلند با پای پباده به آنجا بروید.
از دیگر راهکارهای دیگر کاهش هزینه های سفر به تایلند انتخاب فصل مناسب برای سفر است. در فصل هایی مانند پاییز تقاضا برای سفر به تایلند کمتر است، بنابراین هزینه ی هتل ها، تور سفر به تایلند نیز کاهش پیدا می کند.

حمل و نقل شهری ارزان در تایلند

برای سفر در شهر یا منطقه خاصی از تایلند، گزینه های حمل و نقل عمومی زیادی وجود دارد.

استفاده از تاکسی

تاکسی ها ساده ترین و مستقیم ترین نوع حمل و نقل عمومی هستند و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کاملا مقرون به صرفه هستند.
تاکسی ‌های زیادی در داخل شهر تایلند و مناطق روستایی موجود است، در مکان ‌هایی مانند بانکوک همه تاکسی ‌ها دارای تاکسی متر هستند.
اگر می‌خواهید برای رفت و آمد سوار تاکسی شوید هزینه ی آن برای هر نفر برای حدود 2 کیلومتر 50 بات تایلندی می باشد، و با اضافه شدن هر کیلومتر 7 بات به کرایه ی شما اضافه می شود.

استفاده از سانگ تایو

برای جایگزینی ارزان ‌تر به جای تاکسی، می ‌توانید از وانت قرمز رنگی که به نام سانگ تایو شناخته می ‌شود، استفاده کنید. این کامیون ها دارای دو نیمکت بلند در پشت هستند، بنابراین می تواند تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهند و به عنوان تاکسی های گروهی مشترک عمل می کنند.
سانگ تایو معمولاً در مکان ‌های توریستی بسیار یافت می ‌شوند، گاهی اوقات باید مدتی منتظر بمانید تا کامیون پر شود، اما پس از پر شدن، باید بگوییم قیمت ارزان ‌تری نسبت به تاکسی دارد.

استفاده از توک توک

یکی از معروف ترین حمل و نقل در تایلند توک توک است. این وسایل نقلیه مینی، سه چرخ در فضای باز جزء اصلی آسیای جنوب شرقی هستند و برای سواری سریع عالی هستند.
توک ‌توک ‌ها در واقع اغلب گران ‌تر از تاکسی‌ ها هستند، بنابراین بهتر است برای سفرهای کوتاه در اطراف شهر مورد استفاده قرار گیرند.
از آنجایی که گردشگران عاشق سوار شدن در این وسایل نقلیه سرگرم ‌کننده هستند، بنابراین مردم محلی تایلند از آن ها هزینه بیشتری دریافت می کنند.


 

بهترین زمان سفر به تایلند

کلام نهایی

می توان گفت ارزان ترین زمان سفر به تایلند در ماه های فروردین و اردیبهشت است، چون که قیمت ها در این زمان به دلیل حضور کم گردشگران کمتر می شود. بنابراین این ماه ارزان ترین ماه ها برای سفر به تایلند است.
از طرفی در ماه های آذر و دی به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی سفر به تایلند افزایش پیدا می کند و هزینه های سفر نیز به همین منوال افزایش پیدا می کند. در ماه های تابستان به دلیل معتدل بودن آب و هوای تایلند بهترین زمان برای سفر به این کشور سرسبز است.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.
ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، دانستن کلمات ضروری ترکی استانبولی در سفر به ترکیه برای شما ضروری است. در این مطلب عبارات ترکی استانبولی را بررسی می کنیم.

ترکیه کشوری جذاب و نزدیک به ایران و مناسب برای سفر است. پرواز به استانبول نیز نسبت به پرواز به سایر مقاصد گردشگری کم هزینه تر است. بنابراین می توانید یک سفر ارزان و عالی را برای خود برنامه ریزی کنید. همچنین با خرید تور ارزان ترکیه می توانید با هزینه های کم تری به این کشور زیبا سفر کنید.

زبان ترکی استانبولی، زبانی زیبا و آهنگین است و از زبان های شاد دنیا است. اگر بخواهید همه جملات زبان ترکی را به خاطر بسپارید کار شما بسیار دشوار می شود. اما کافی است تعداد کمی جملات مهم ترکی را بدانید تا بتوانید ترکی را روان حرف بزنید. با دانستن حدود 100 کلمه می توانید 50٪ از زبان ترکی استانبولی را حرف بزنید و بفهمید. پس برای یک مکالمه کوتاه ترکی نیازی نیست تمام کلمات زبان ترکی استانبولی را به خاطر سپرده باشید.

 

خرید تور ترکیه

بررسی اصطلاحات مهم ترکی استانبولی در سفر

 

یادگیری اصطلاحات پر کاربرد ترکی استانبولی

با پرکاربردترین عبارات ترکی شروع کنید و با یادگیری جمله به جمله احساس می کنید یک قدم به حرف زدن با زبان ترکی نزدیک تر می شوید.

سپس از جملات ترکی که در مکالمات واقعی استفاده کنید. برای همه کسانی که قصد سفر تعطیلات در ترکیه را دارند، مسافرت به زبان ترکی استانبولی و یادگیری عبارات اولیه ترکی برای گردشگران مفید خواهد بود. بسیاری از عبارات ساده و مفید ترکی می تواند به شما برای خرید و سایر کارها در ترکیه کمک کند.

بیایید با تاریخچه مختصری از زبان ترکی شروع کنیم. جایگزینی ناگهانی الفبای عثمانی با الفبای لاتین در سال 1928 تأثیر عمیقی بر سواد مردم ترکیه در آن زمان و ترکی مدرن داشت، زبان ترکی بر اساس هارمونی واکه ها و استفاده از پسوندها است.

برخی از کلمات انگلیسی و فرانسوی در عبارات کلیدی رایج ترکی استفاده می شود و اکثر ترک های محلی در Fethiye ،Oludeniz و Hisaronu به انگلیسی صحبت می کنند.

گویش های منطقه ای در ترکیه وجود دارد، مانند کردها به زبان خود صحبت می کنند و در مناطق مرزی مخلوطی از گرجی، عربی و ترکی وجود دارد. یادگیری فقط چند عبارت رایج روزمره ترکی برای گردشگرانی که تور لحظه آخری استانبول را خریداری کرده و به این شهر زیبا سفر می کنند برای خرید و پیدا کردن دوستان جدید کمک می کند.

دو تفاوت اصلی بین زبان ترکی و انگلیسی وجود دارد. اولاً، بسیاری از کلمات ترکی با افزودن پسوند ساخته می شوند، در حالی که در زبان های دیگر به طور جداگانه با کلمات واحد مانند ضمایر، منفی و ذرات نوشته می شوند. ثانیاً در زبان ترکی قاعده «هماهنگی مصوت» وجود دارد که استفاده از مصوت ها را در کلمات تنظیم می کند.

 

خرید تور ترکیه

صحبت به زبان ترکی استانبولی

 

کلمات و اصطلاحات کاربردی زبان ترکی استانبولی در سفر به ترکیه

در زیر به چند عبارت و کلمات کاربردی و کلیدی در مورد اصطلاحات عامیانه ترکی استانبولی اشاره می کنیم، پس با ما همراه شوید.

سلام : mare-aba این کلمه ی عامیانه برای سلام کردن است.

روز بخیر : ee-goon-lair این عبارت را می ‌توان در ابتدای مکالمه گفت.

عصر بخیر: ee-ak-shahm-lar  در ترکی همیشه صدای کوتاهی است به این معنی که شما می گویید "ahhh" مانند اینکه دهان خود را در مطب دکتر باز می کنید.

شب بخیر : ee-gejay-lair این عبارت را فقط زمانی بگویید که شب است و در حال جدایی هستید. همچنین ممکن است بخواهید آن را برای افرادی که با آنها نزدیکتر هستید استفاده کنید.

خوب باشید : هوش-چا-تماس این یکی از چیزهایی است که می توانید در پایان مکالمه درست قبل از خروج بگویید.

خداحافظ : goo-lay goo-lay این عبارت را با لبخند زمانی که از جایی خارج می شوید می گویید.

ببخشید :af-ay-dair-sin شما همچنین می توانید این کلمه را برای جلب توجه دیگران بگویید.

فرودگاه  havalimanı

خیابان  cadde

اتوبوس  otobüs

مسافر  yolcu

هواپیما  uçak

اسکله  iskele

مترو  metro

تاکسی  taksi

باجه فروش بلیط  bilet gişesi

بلیط  bilet

قطار  train

چطوری؟ na-sil-sin

چه خبر؟ n'a-bear این غیررسمی ترین راه برای پرسیدن وضعیت شخصی است.

اهل کجا هستید؟  mem-le-ket-in-iz nair-e-day این در لغت به معنای زادگاه شما کجاست.

منطقه خرید کجاست؟  En yakın alışveriş merkezi nerede - اِن یاکین آلیشوریش مرکزی نِردِ

نزدیکترن مغازه کفش فروشی کجاست؟  En yakın ayakkabıcı nerede  اِن یاکین آیاکابیسی نِردِ

نزدیکترین فروشگاه پوشاک کجاست؟  En yakın giyim mağazası nerede

نزدیکترین بازار کجاست؟  En yakın çarşı nerede

نزدیکترین داروخانه کجاست؟  En yakın eczane nerede

چه موقع باز می کنید؟  Saat kaçta açıyorsunuz

چه موقع تعطیل می کنید؟  Saat kaçta kapıyorsunuz

لطفاً یکی دیگر را به من نشان بدهید  Başka bir tane gösterin lütfen

می خواهم این لباس را پرو کنم Bunu denemek istiyorum

اتاق پرو کجاست؟  Soyunma odaları nerede

نزدیکترین بانک کجاست ؟ en yakin banka nerdedir

من می خواهم یک جفت کفش مردانه ببینم Erkek ayakkabısı görmek istiyorum

این چنده به ترکی استانبولی یا قیمت چنده به زبان ترکی استانبولی bunun fiyati ne kadar

من می خواهم یک جفت کفش زنانه ببینم: Bayan ayakkabısı görmek istiyorum

 

کلام پایانی

شما می توانید با یادگیری اصطلاحات ترکی خرید راحت تری داشته باشید، راحت تر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و با دوستان جدید آشنا شوید. شما می توانید تنها با چند کلمه و یا چند جمله ی کاربردی با مردمان ترک زبان ترکیه مکالمه کنید. اگر می خواهید به یک شهر ساحلی سفر داشته باشید، شهر آنتالیا را به شما پیشنهاد می کنیم. تور آنتالیا می توانید به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کرده و ارزان ترین قیمت تور ها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جزیره موش در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده است. این جزیره برای ماهیگیران و افرادی که با قایق سفر می کنند با کف صخره ای در فصل تابستان بسیار مفرح است.

این جزیره در داخل دریا قرار داشته و حدود 700 تا 800 متر از ساحل فاصله دارد. این جزیره سنگی، شکلی مثلث مانند دارد و 300 متر عرض دارد.

یکی از روایاتی که در مورد این جزیره وجود دارد این است که این جزیره و قلعه مخروبه در قرن 12 توسط دزدان دریایی استفاده می شده است.

مرغ های دریایی زیادی که در جزیره موش آنتالیا قرار دارند که همیشه بازدیدکنندگان آن را شگفت زده می کند. غواصان تصمیم دارند که اسم این جزیره را به جزیره مرغ دریایی تغییر دهند.

 

جزیره موش در آنتالیا

جزیره موش در آنتالیا

 

غواصی در جزیره موش آنتالیا

غواصان معروف در آنتالیا، اظهار داشتند که این جزیره که در فاصله نیم مایلی از پناهگاه ماهیگیری است، و به عنوان مرکز گردشگری و غواصی مورد توجه می باشد.

چهار طرف جزیره برای غواصی مناسب است. جزیره موش آنتالیا مکانی است که فرصت های غواصی از 5 متر تا 22 متر را ارائه می دهد.

این جزیره تنها منطقه در آنتالیا با صدها مرغ دریایی است، مرغ های دریایی غواصان را همراهی می کنند. به خصوص در بین گردشگران خارجی، کسانی هستند که هرگز در کشور خود مرغ دریایی ندیده اند و برای آنها بسیار جذاب است.

این جزیره که نه تنها برای غواصان بلکه برای سفرهای روزانه با قایق نیز مورد توجه قرار می گیرد، با ساختار کف صخره ای و غنای زیر آب، در تابستان تردد قایق های نیز وجود دارد.

شما می توانید برای سفر ارزان تر به آنتالیا از پکیج تور آنتالیا تابستان 1401 و سایر فصل ها استفاده کنید. تابستان بهترین زمان ممکن برای سفر به آنتالیا ترکیه است. در این فصل می توانید بهترین هتل های ساحلی را رزرو کنید و به تفریحات هیجان انگیز ساحلی بپردازید و به همین دلیل تقاضا برای سفر بالا می رود و در نتیجه هزینه تور آنتالیا تابستان نیز بالاتر می رود. قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل، علاوه بر فصل تابستان نیز در افزایش قیمت تور تابستانی آنتالیا تاثیر زیادی دارند.

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد.

جزیره موش در نزدیکی سواحل آنتالیا

جزیره موش در نزدیکی سواحل آنتالیا

 

دلیل نامگذاری جزیره موش آنتالیا

جزیره موش آنتالیا به عنوان منطقه پایه گردشگری قایق تفریحی و غواصی در آنتالیا است. این جزیره بر خلاف نامش دارای صدها مرغ دریایی است.

این جزیره 700 متر از ساحل واقع شده است، یکی از مناطق اصلی آنتالیا برای گردشگری قایق، قایق بادبانی و غواصی است. جزیره رو به ساحل 8 متر عمق دارد و ضلع جالب شمال شرقی آن 22 متر عمق دارد.

جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور جزیره شبیه به یک موش است. در واقع، وقتی از یک زاویه خاص به آن نگاه کنید، می توانید این جزیره را شبیه به یک موش ببینید.

اگر به سفر به شهرهای ساحلی علاقه دارید، شهر کوش آداسی ترکیه را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید برای سفر به صرفه تر، پکیج های تور کوش آداسی تابستان 1401 را رزرو کنید. تور گردشگری کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید.

اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود.

 

نحوه رسیدن به جزیره موش

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. برای رفتن به این جزیره می ‌توانید از کاله آنتالیا یا بلدیبی با قایق سفر کنید.

 

کلام پایانی

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور آن شبیه به یک موش است. به طور کلی می توان شهرهای ساحلی ترکیه برای کسانی که به طبیعت گردی و سفرهای ساحلی علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود.

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه که بسیار محبوب است، شهر بدروم است. تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

اوج مسافرت ها به بدروم، در تابستان است. زیرا در این موقع از سال پیاده روی بر روی شن های گرم سواحل مدیترانه در یک هوای آبی رنگ و آرام در کنار تفریحات مهیج آبی در این فصل می تواند برای مسافران ترکیه تجربه ای خاطره انگیز شود. در تابستان دمای هوا تا 30 درجه بالا می رود البته که وزش بادهای ملایم حس و حال فوق العاده ای می بخشد. شما می توانید با تور بدروم تابستان 1401 قیمت های بهتری را در سفر به بدروم تجربه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مالدیو برای سفر بهتر است یا سریلانکا؟

بین مالدیو یا سریلانکا کدام بهتر است؟ این کشورها گرمسیری هستند، اما تفاوت هایی در طبیعت، سواحل، تفریحات و قیمت های آن ها وجود دارد که در این مطلب بررسی کرده ایم.

کشور مالدیو با داشتن سواحل زیبا، شن های سفید رنگ، آب های شفاف کم عمق، درختان نخل چشم انداز زیبایی ارائه می دهد. مالدیو از چندین جزیره تشکیل شده است و در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است. مالدیو حدود 26 جزیره مرجانی طبیعی و 200 جزیره مسکونی دارد.

کشور سریلانکا، در جنوب شرقی اقیانوس هند قرار گرفته است و به گوشواره هند معروف است. سریلانکا مناظر زیبا و سواحل شفاف و جاذبه های تاریخی باستانی را ارائه می دهد.

اگر بخواهیم بگوییم مالدیو بهتر است یا سریلانکا می توان گفت که سریلانکا طبیعت، پوشش گیاهی، جانوران و جاذبه های تاریخی بیشتری را در خود جای داده است. همچنین جشنواره های زیادی نیز در سریلانکا برگزار می شود. اما مالدیو نیز سواحل زیبا و لوکسی دارد. در ادامه بیشتر به بررسی تفاوت های این دو کشور می پردازیم.

 

 نمایی از سواحل مالدیو

نمایی از سواحل مالدیو

 

جاذبه های گردشگری مالدیو

جزیره ی مالدیو دارای جاذبه ها و دیدنی ها شگفت انگیزی است، که ما در زیر به چند مورد از بهترین های آن اشاره می کنیم. برای رفتن به جزیره ی مالدیو می توانید تور مالدیو را از آژانس هواپیمایی الفبای سفر تهیه کنید و خود را به فرودگاه بین المللی Velana در نزدیکی Male برسانید.

 

اوتیمو گاندو وارو

کاخ زیبای اوتیمو گاندو وارو یک کاخ تاریخی است که سلطان محمد، پادشاه مالدیو در آن سکونت داشت. این کاخ یکی از زیبا ترین کاخ های تاریخی جهان و یک جاذبه گردشگری است که ارزش بازدید دارد.

 

مسجد جمعه

مسجد جمعه بزرگ، ساخته شده در سال 1656، یکی از مساجد باستانی جزیره مالدیو است که دارای طراحی معماری اسلامی جذاب است.

این مسجد دارای مناره ها و گنبد های طلایی فراوان است. دیوارهای آن دارای نقش ‌های اسلامی خیره ‌کننده است که به زبان عربی نوشته شده ‌اند.

 

موزه ملی

موزه ملی در روز ملی مالدیو تأسیس شد. موزه ملی مجموعه‌ ای از عتیقه‌ های تاریخی مانند مجسمه ‌های سنگی و برخی بقایای سلطنتی بودیسم و اسلام را در خود جای داده است و دارای مجموعه ای از مصنوعات اسلامی و ظروف قدیمی است که توسط مردم مالدیو برای قرن ها استفاده می شده است. این یک مقصد گردشگری برای دیدار با میراث و فرهنگ مردم است.

 

جزیره آلیمتا

جزیره آلیمتا در ضلع شرقی جزیره ی مالدیو قرار دارد، که گردشگران می توانند از غواصی و پیاده روی در امتداد ساحل مرکزی لذت ببرند. همچنین مربیان آموزشی مخصوص غواصی هم برای مبتدیان و هم برای متخصصان وجود دارد.

 

ساحل نالاگورایدو

ساحل نالاگورایدو به دلیل داشتن آب کریستالی و شن ‌های سفید درخشان، یکی از پربازدیدترین مکان‌ ها در جزیره ی  مالدیو است که به گردشگران این امکان را می ‌دهد تا از شنا و آرامش در آغوش طبیعت خیره‌ کننده لذت ببرند.

 

تفریحات هیجان انگیز مالدیو 

تفریحات هیجان انگیز مالدیو

 

تفریحات مالدیو کدام است؟

در سفر به مالدیو افزون بر مشاهده طبیعت سرسبز و زیبای جزیره، می توان تفریحات زیادی را نیز تجربه کرد.

 

پیاده روی زیر آب

پیاده روی در زیر آب یکی از فعالیت های جذاب آبی است که حتی اگر شنا بلد نیستید می توانید انجام دهید. شما این شانس را خواهید داشت که در حین پوشیدن ماسک اکسیژن زیر آب پا بگذارید و راه بروید تا دید واضحی از اقیانوس و موجودات زنده دریا داشته باشید.

یک مربی خبره شما را برای این پیاده روی همراهی می کند تا از این تجربه بی نظیر لذت ببرید و لحظات فراموش نشدنی را در حین بازی با ماهی فیلمبرداری کنید.

 

جت اسکی در سواحل

جت اسکی محبوب ترین و لذت بخش ترین ورزش آبی است. گردشگرانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند این شانس را خواهند داشت که از جت در این آب های زیبا و کریستالی مالدیو لذت ببرند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جت اسکی را روشن کنید، جلیقه نجات خود را بپوشید و به راه بیفتید.

 

اسکوتر زیر آب

اسکوتر زیر آب یکی از تجربیات هیجان انگیزی است که باید در مالدیو امتحان کرد. این ترکیبی از دوچرخه و زیردریایی برای یک نفر است که تجربه غواصی لذت بخشی را به شما می دهد.

 

سوار شدن در قایق موز

این یک قایق موزی شکل است که افراد زیادی را با جلیقه نجات در خود جای می دهد. برای تجربه ای هیجان انگیز شما را توسط قایق یدک می کشد.

 

ماهیگیری در مالدیو

مالدیو فرصتی خوبی را برای کسانی که به ماهیگیری علاقه دارند فراهم می کند. برای تجربه بهتر ماهیگیری، بازدیدکنندگان می توانند با یک تیم راهنمای محلی همراه شوند تا آنها را در ماهیگیری در آب مالدیو، که مملو از انواع ماهی های زنده مانند ماهی تن، بادبان و ماهی واهو است، راهنمایی کنند.

 

غواصی

مالدیو به بهشت غواصان معروف است، مقصدی برای عاشقان غواصی است. به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید از غواصی لذت ببرید باید مجوز غواصی بین المللی داشته باشید.

اکثر استراحتگاه های مالدیو دارای مربی برای غواصی هستند و شما پس از یک دوره آموزشی 5 روزه می توانید این مدرک را دریافت کنید.

 

 تصویری از طبیعت سریلانکا

تصویری از طبیعت سریلانکا

 

جاذبه های گردشگری سریلانکا

سریلانکا یکی زیباترین مکان ها برای گردش و تفریح است، هر ساله این جزیره گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان مجذوب خود می کند.

 

قلعه صخره ای سیگیریا

قلعه صخره ای سیگیریا دارای دیواره ‌های صخره ‌ای  با ارتفاع 200 متر از سطح زمین است. راه پله های شیب دار برای رسیدن به بالا و نقاشی های دیواری زیادی برای شگفت زده شدن در راه بالای این قلعه وجود دارد. در بالا، می توانید بقایای یک تمدن باستانی، از جمله آثار یک قصر و صومعه را بیابید.

ساختن سازه ای در این ارتفاع در قرن ها پیش نیاز به نبوغ مهندسی داشته است. در اطراف قلعه صخره ای غارها و باغ های مهم زیادی وجود دارد.

 

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا از مناظر جذاب و واقعی از حیات وحش سریلانکا تشکیل شده است. پارک ملی یالا در سریلانکا دارای بالاترین تراکم پلنگ در جهان است، بنابراین احتمال دیدن آنها بسیار زیاد است. اگرچه پلنگ ها جاذبه اصلی اینجا هستند، اما فیل ها، خرس های تنبل و کروکودیل ها نیز در آنجا زندگی می کنند.

 

قلعه گال

زمانی که پرتغالی ها برای اولین بار در سال 1505 به جزیره آمدند، یک قلعه اساسی ساخته شد. قلعه گال نمونه ای عالی از ترکیب معماری اروپایی و آسیایی است. امروزه این منطقه مملو از رستوران ‌های مدرن، هتل‌ ها، پوشاک و فروشگاه‌ های سوغاتی است.

 

قله آدم سریلانکا

اگر می ‌خواهید از بهترین مناظر سریلانکا لذت ببرید، قله آدم یک ماجراجویی فوق‌العاده است. این مکان یک مکان  زیارتی محسوب می شود. پیاده روی به بالای کوه برای دیدن جای پا از طریق پلکان 5 هزار تایی شیب دار بسیار جذاب است.

مسیر با شیب متوسطی شروع می ‌شود که از میان مزارع چای می گذرد و شما را تا ارتفاع 1141 متری از سطح دریا هدایت می کند.

 

معبد دندان

معبد دندان مکانی بسیار مقدس است، این معبد حاوی یکی از دندان های بودا است. به همین خاطر اسم آن را معبد طلا گذاشته اند. افسانه ها حاکی از آن است که این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته شد و سپس از هند به سریلانکا قاچاق شده است.

پس از محاصره پادشاه، آن را در موهای شاهزاده خانم قاچاق کردند. تلاش های زیادی برای سرقت یا از بین بردن دندان صورت گرفته است.

 

تفریحات سریلانکا کدام است؟

در جزیره سریلانکا تفریحات متفاوتی می توان انجام داد.

 

موج سواری در سواحل

سریلانکا یک بهشت زیبا برای موج سواران مبتدی است. در ساحل جنوب غربی سریلانکا، مکان محبوبی است که می توان در آن موج سواری کرد.

 

سوار قطار شوید

یکی از کارهایی که باید در سریلانکا انجام دهید این است که سوار قطار شوید. قطارهای سریلانکا مانند گام برداشتن در زمان هستند. آنها به آرامی از میان تپه ها و دره ها عبور می کنند. این سفر آهسته است که آن را خاص می کند.

نگاه کردن به کوه ها و مزارع چای با هر منظره ای در جهان رقابت می کند و افرادی که در قطار ملاقات می کنید برای همیشه در خاطر شما خواهند ماند.

بنابراین اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتما قطار سواری را در لیست کارهای خود قرار دهید. این یک تجربه ای خواهد بود که برای همیشه به یاد خواهید آورد.

 

بهترین فصل سفر به سریلانکا و مالدیو

آب و هوای کشور سریلانکا معمولا گرمسیری است و دارای یک فصل مشخص خشک و مرطوب است. میانگین دما حدودا بین 28 تا 32 درجه سلسیوس است که ممکن است از یک فصل به فصل دیگر متفاوت باشد.

مناطق اطراف خط ساحلی معمولاً در نتیجه نسیم خنک آرام اقیانوس خنک می مانند. ماه های تیر و مرداد گرم ترین ماه ها هستند، در حالی که دی و بهمن خنک ترین ماه ها هستند. از این رو، بهترین زمان برای بازدید در فصل زمستان است.

مالدیو نیز دارای آب و هوای گرمسیری در تمام طول سال است. این کشور دو باران موسمی مجزا را تجربه می کند، جنوب غربی که از ماه های آبان تا آذر است.

جنوب غربی معمولاً باران و باد بیشتری را به همراه دارد. در حالی که گرم ترین ماه ها تیر و مرداد هستند که دمای آن به 30 یا 31 درجه سانتیگراد می رسد، و دی ماه سردترین ماه در این کشور است.

 

سخن نهایی

سفر به مالدیو و سریلانکا می تواند بسیار جذاب باشد. هر ساله گردشگران بسیاری برای دیدن این جزایر به مالدیو و سریلانکا سفر می کنند. این کشورها دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هستند. و می توان در سواحل این دو جزیره به تفریحات دریایی هیجان انگیز مانند غواصی، جت اسکی و ... پرداخت.

این دو کشور از بهترین جزایر در جهان محسوب می شوند. مالدیو دارای سواحل بکر و بی نظیر با درختان میوه و نخل است. این سواحل دارای شن های سفید رنگ و دریایی نیلگون است.

 سفر با تور سریلانکا در مقایسه با مالدیو از مناظر طبیعی و جانوران متنوع بیشتری تشکیل شده است. سریلانکایی ها با جشن گرفتن آداب و رسوم خود فرهنگ خود را برای  گردشگران از سراسر جهان به نمایش می گذارند.

اگر می خواهید به یک شهر ساحلی هیجان انگیز سفر کنید اما بودجه محدودتری برای سفر خود دارید، ما شما شهر دبی را پیشنهاد می دهیم. این شهر با امکانات خاص خود توانسته گردشگران زیادی را جذب کند و نزدیکی آن به ایران یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. برای اطلاع از قیمت تور دبی به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را خریداری کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اطلاع از موارد و اقلام و ممنوعیت ها در جام جهانی قطر 2022 اهمیت بسیاری دارد. زیرا اگر هر کدام از قوانین را زیر پا بگذارید ممکن است باعث ایجاد مشکل برای گردشگران شود.

بازی های جام جهانی فوتبال، مهم‌ترین رقابت فوتبال جهانی است. کشور قطر با وسعت کم خود توانسته است امکانات زیادی را فراهم کند و میزبان جام جهانی شود.

کشور قطر نیز مانند سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، قوانین خود را با دقت زیادی اجرا می کند و عدم رعایت آن منجر به برخورد شدیدی با فرد مورد نظر می شود. این کشور برای اینکه بتواند جام جهانی را به خوبی برگزار کند، قوانین خود را بیان کرده است.

اگر می خواهید برای جام جهانی، به این کشور بروید، توصیه می کنیم این موارد ممنوعه را بخوانید. در ادامه اصلی ترین موارد ممنوعه در سفر به قطر را بررسی کرده ایم.

نماد روز شمار جام جهانی نصب شده در قطرنماد روز شمار جام جهانی نصب شده در قطر

موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022 کدامند؟

کشور قطر یک کشور اسلامی است و قوانین آن، طبق دستورات اسلام است. این موارد برای مسافرانی که از کشورهای غیر مسلمان به قطر می‌روند، تعجب آور است.

درست است که کشور ما نیز یک کشور اسلامی است. اما قوانین مربوط به اسلام در کشور ما به اندازه قطر سختگیرانه اجرا نمی‌شود. بنابراین ممکن است در صورت هنجار شکنی و یا تخطی از قوانین در این کشور، به دردسر بزرگی دچار شوید. به همین دلیل، در ادامه موارد مهمی که باید در سفر به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی رعایت کنید را آماده کرده‌ایم. شما می توانید با تور جام جهانی قطر به این کشور سفر کنید. جاهای دیدنی زیادی برای بازدید در قطر وجود دارد که عمدتاً مسافران را جذب می کند. اما در سال 2022، جام جهانی فوتبال رکورد تعداد بازدیدکنندگان را به این کشور جذب خواهد کرد.

قوانین پوشش مناسب کشور قطر برای جام جهانی

پوشش مردم محلی قطر، از عبا و دشداشه تشکیل شده است. این کشور محدودیت زیادی برای پوشش گردشگران و بازدید کنندگان جام جهانی برقرار نکرده است. طبق اعلام این کشور، مسافران تا زمانی که به سنت و فرهنگ این کشور احترام بگذارند، می‌توانند آزادانه در آن تردد کنند.

پوشش مناسب برای زنان و مردان توسط مسئولین این کشور به صورت کامل شرح داده شده است. خانم‌ها باید خود را از بخش شانه تا پایین زانو بپوشانند. همچنین پوشش آقایان باید شامل لباس‌های آستین بلند و پوشش پا تا زیر زانو است.

استادیوم لوسیل قطراستادیوم لوسیل قطر

محدودیت ابراز محبت در کشور قطر

در کشور قطر شما این امکان که بخواهید به معشوقه خود ابراز محبت کنید، وجود ندارد. هیچ استثنایی برای سن، جنسیت، رابطه شما با شخص دیگر یا موارد دیگر وجود ندارد و در صورت گزارش، پلیس شما را دستگیر می‌کند.

در واقع این بخشی از فرهنگ مردم قطر است. بنابراین به یاد داشته باشید که هرگز در محیط‌های عمومی، ابراز علاقه نکنید!

علاوه بر این، هرگونه روابط خارج از پیوند زناشویی مثل رابطه جنسی و یا حتی لمس دست جنس مخالف، جرم محسوب می‌شود. به همین دلیل ممکن است در هنگام اقامت در یک هتل، از شما گواهی ازدواج بخواهند. این نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در کشور قطر رعایت کنید.

همچنین این کشور اعلام کرده که ورود همجنسگرایان به این کشور، اکیدا ممنوع است.

قوانین عکاسی در جام جهانی قطر 2022

قوانین مربوط به عکاسی یکی از مواردی است که در کشور قطر، بسیار سختگیرانه اجرا می‌شود. در صورتی که بخواهید در این کشور عکاسی کنید، باید ابتدا از فردی که قصد عکاسی از او را دارید، اجازه بگیرید. در غیر این صورت، امکان دارد که این کار شما به پلیس محلی گزارش شده و به دردسر بیفتید.

اگر خبرنگار هستید و برای پوشش اخبار و تصاویر جام جهانی، قصد عکاسی در این کشور را دارید، باید با خبرگزاری کشور قطر تماس بگیرید و از آنها، یک مجوز مطبوعاتی دریافت کنید. بعد از این کار، باید دوربین و تجهیزاتتان را با استفاده از گمرک، وارد قطر کنید. پس از گرفتن مجوز، می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را ثبت کنید! اما همچنان باید محتاط باشید.

وسایل ممنوع و غیرقانونی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

هر کشوری برخی از لوازم و اقلام را غیرقانونی می‌داند. کشور قطر در این مورد بسیار سختگیر است و در فرودگاه، وسایل و چمدان افراد به دقت چک می‌شوند. در صورتی که یکی از موارد زیر را به همراه داشته باشید، مجرم شناخته شده و تحویل پلیس داده می‌شوید:

  • کتاب‌های مذهبی غیر اسلامی مثل تورات، انجیل و…
  • مواد مخدر
  • محصولات غذایی تولید شده از گوشت خوک و حیوانات حرام گوشت
  • مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های مستی آور
  • فیلم، تصویر یا لوازم مربوط به پورنوگرافی

نحوه رفتار و ارتباط با افراد در کشور قطر برای جام جهانی

در فرهنگ مردم قطر، دراز کردن پاها در صورتی که کف پا یا کفش نمایان شود، نوعی بی احترامی است. بنابراین بهتر است هنگام تردد در محیط‌ها و مکان‌های عمومی، این موضوع را به یاد داشته باشید.

همچنین صحبت و گفتگو با جنس مخالف (در صورتی که هیچ ارتباط یا نسبتی با فرد نداشته باشید) در این کشور عملی ناپسندیده است. بنابراین به این مورد هم دقت بسیاری داشته باشید.

همچنین ابراز احساسات یا اظهار نظر به صورت مبتذل، و یا با ژست و زبان نامناسب در مکان‌های عمومی، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. در صورتی که شخصی این کار شما را به پلیس گزارش دهد، ممکن است دچار مشکل بزرگی شوید و حتی برای مدتی دستگیر شوید.

شهر دوحه پایتخت کشور قطرشهر دوحه پایتخت کشور قطر

قوانین غذا خوردن در کشور قطر

در کشور قطر، غذاهای خوب و متنوعی وجود دارد. در صورتی که با شکم خود مهربان هستید، می‌توانید به یک رستوران در این کشور مراجعه کنید و غذای لذیذی را سفارش دهید. اما نکته‌ای وجود دارد که باید آن را رعایت کنید!

بسیاری از غذاها در این کشور با استفاده از دست خورده می‌شوند. اگر دقت کرده باشید، همه قطری‌ها غذای خود را با دست راست می‌خورند. در صورتی که شخصی با دست چپ شروع به غذا خوردن کند، آنها به او اخم می‌کنند و ممکن است برخورد زننده‌ای با او داشته باشند.

این به این خاطر است که در قطر، افراد رعایت بهداشت شخصی خود را با استفاده از دست چپ انجام می‌دهند. به همین دلیل باید در هنگام غذا خوردن، حواستان به این موضوع که با کدام دست غذا می‌خورید، باشد.

دعوت به شام توسط مردم محلی قطر

مردم قطر، مردم خونگرمی هستند و ممکن است شما را که یک شخص غریبه هستید، به صرف شام در خانه‌شان دعوت کنند. نکته‌ای که در اینباره وجود دارد، این است که رد دعوت شام در کشور قطر، نوعی بی ‌احترامی محسوب می‌شود.

شاید در ایران ما دعوت شام خانواده، دوستان و یا حتی خویشاوندان را رد کنیم؛ اما این کار در کشور قطر، بی احترامی به میزبان تلقی می‌شود. بنابراین سعی کنید که دعوت شام از طرف قطری‌ها را رد نکنید.

کلام نهایی

شاید از خواندن بعضی از این موارد ممنوعه تعجب کرده باشید. بهتر است بدانید مردم کشور قطر نسبت به فرهنگ خود بسیار حساس هستند. پس بهتر است سعی کنید قوانین گفته شده را رعایت کنید.

در این مقاله موارد ممنوع قطر برای جام جهانی 2022 بیان کردیم تا بدون دردسر بتوانید از جام جهانی لذت ببرید. طبق گفته دولت قطر، پیروی نکردن از این موارد، احتمال دارد حداکثر 7 سال زندان را در پی داشته باشد. پس رعایت کردن آن ها اهمیت زیادی دارد.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

شما می توانید برای اطلاع از تور قطر ویژه جام جهانی به وبسایت alefbatour.com مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید. با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر به شماره 0214935 پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود. اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.
برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب

برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب

برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود. اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.

ریزو گابریادزه طرح این برج را از بناهایی که بر اثر زلزله ویران شده‌ اند الهام گرفته است. انگار هر لحظه در حال فرو ریختن است و تنها تیرچه‌ ای آهنی آن را سرپا نگه داشته است. در نهایت، شکل منحصر به فرد این بنا باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای آن در مقابلش صف بکشند.

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است، که در آن نمونه های شگفت انگیزی از اجراهای نمایشی به گوش می رسد، برج ساعت کج آن نیز در سال ۲۰۱۰ پس از چهار سال ساخت اضافه شد. در برج ساعت کج در کنار تئاتر عروسکی ریزو گابریادزه، پنجره بالایی هر ساعت باز می شود و فرشته ای زنگی را به صدا در می آورد.

در پنجره کوچک چرخه زندگی با عروسک های کوچک به نمایش گذاشته شده است که نمادی از ملاقات زن و مرد، ازدواج آنها، تولد فرزندانشان و تشییع جنازه است. می گویند هر ساعت عروسک هایی مثل ساعت فاخته بیرون می آیند و قصه می گویند. هر ساعت جمعیتی برای تماشای این نمایش روی نیمکت هایی که مقابل برج ایستاده اند تشکیل می شود و همه با هیجان منتظر صدای گونگ هستند. یک تئاتر عروسکی کوچک در داخل برج وجود دارد و دو بار در روز در ظهر و ساعت ۱۹ می توانید نمایش “دایره زندگی” را ببینید. درب بزرگتر این ساعت فقط دو بار در روز باز می شود، ساعت ساعت ۷ صبح و ۱۲ بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در دوم، یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. این یک تئاتر عروسک کوچک است و “چرخه زندگی” را نشان می دهد.

تئاتر ریزو گابریادزه

ریزو گابریادزه در سال ۱۹۸۱ تئاتر ماریونت را در تفلیس تأسیس کرد که از اولین نمایش‌ ها قلب تماشاگران را به دست آورد و امروزه به سراسر جهان سفر می ‌کند. چهار نمایش معروف در برنامه تئاتر او وجود دارد: «پاییز بهار من»، «استالینگراد»، «رامونا» و «الماس مارشال دو فونته».

شعار ریزو گابریادزه روی نمای تئاتر با حروف طلایی نوشته شده است: “Extra Cepam Nihil Cogito Nos Lacrimare” که به معنی “اجازه دهید اشک های ما فقط هنگام بریدن پیاز بیاید” است.

نمایش برج ساعت تفلیس

عروسک های چرخه زندگی در برج ساعت تفلیس این را نمایش می دهد، که پسر جوانی با دختری زیبا آشنا می شود و عاشق می شود. سپس ازدواج می کنند و صاحب فرزند می شوند، زمان داره می گذره آنها خانواده بسیار شادی دارند. بعداً بزرگتر و بزرگتر می شوند و پس از مرگ پسرشان به زندگی خود ادامه می دهد، با همسر آینده اش آشنا می شود و همه چیز از ابتدا شروع می شود. به همین دلیل نام این نمایش «چرخه زندگی» است. برای خرید تور ارمنستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. معنای زندگی همین است و این استاد هنرمند آن را به زیبایی در این ساعت به نمایش گذاشته است. پس از پایان نمایش، مردم با چهره های شاد و چشمانی متفکر دست می زنند.

مردم شروع به فکر کردن در مورد فرزندان خود می کنند. آنها متوجه می شوند که ممکن است بمیرند، اما هرگز ناپدید نخواهند شد، زیرا پس از رفتن آنها به زندگی در قلب فرزندان خود ادامه می دهند. آنها آثار خود را در این دنیای زیبا به جا گذاشته اند. این اجرا با پس زمینه آهنگ فولکلور دوست داشتنی گرجی که در مورد زندگی برگزار می شود.

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

استاد ریزو گابریادزه یکی از استادان نمایش های عروسکی در گرجستان است. وی فیلمنامه‌ نویس و البته سازنده برج ساعت در تفلیس است سازه زیبا و بی نظیر او از کاشی های دست ساز ساخته شده است. طرح ساعت شبیه به یک سازه ای است که از قرار گرفتن چند شیئی روی هم ساخته شده است و به صورت کج بر روی هم قرار گرفته است.

این طراح ماهر طرح این بنا را بر اثر زلزله ویران شده این شهرالهام است. وقتی به ساعت نگاه می کنید گمان می کنید در حال فرو ریختن است، و توسط یک تیرچه آهنی ایستاده است. طراحی منحصر به فرد این ساعت باعث شده است تا بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود می کند. قسمت پایینی این برج ساعت به زیبایی با کاشی های سرامیکی تزئین شده است که این کاشی ها نیز توسط ریزو گابریادزه ساخته شده است.

او این مکان را خودش نقاشی کرده است. این مکان به یکی از اصلی ترین انتخاب های دیدنی تبدیل شده است. گردشگران زیادی با خرید تور گرجستان هر روز به خصوص در ساعت ۱۲ و ۷ به این برج می آیند. در اینجا کافه تئاتر نیز وجود دارد که در کنار ساعت برج قرار دارد. یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن عصرهای دلپذیر تابستان است.

سازنده ی برج ساعت تفلیس

ریزو گابریادزه وقتی شروع به ساخت و ساز کرد، گویی به طور معجزه‌ ای از یک ماشین زمان، خود را در امپراتوری بیزانس دور و زیبای قرن ۱۰ پیدا کرده است. وی می گوید من سفری به قرون گذشته داشته ام. مهندسان ، طراحان و معماران دیگری همچون زوراب جاپاریدزه، گلا جانگیراشویلی، آرچیل ژاپاریدزه، کوته اودیشویلی برای ساخت این ساعت به من کمک کرده اند. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود در سواحل مدیترانه یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا دارای مکان های طبیعی جذاب و جاذبه های گردشگری مختلف است. این شهر باستانی از دیدنی های آنتالیا در دوره هلنیستی است، که  قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری روم تأسیس شد. منطقه ی کالیچی، مرکز تاریخی آنتالیا یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. این شهر که Kah-Lay-Chi تلفظ می شود، تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشته است.

عکس شهر آنتالیا

منطقه ی قدیمی کالیچی

کالیچی کجاست ؟ کالیچی در قلب آنتالیا واقع شده است که به آنتالیای باستانی نیز معروف است. این میراث تاریخی مملو از ویرانه های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است و مشرف به بخش شرقی شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه است. منظقه ی کالیچی با دیوارهایی از سنگ های بزرگ احاطه شده است و ردپای معماری اصلی که ترکیه در آن شهرت دارد و همچنین یک بندر کوچک و فانوس دریایی متعلق به امپراتوری عثمانی بر جای می گذارد. کالیچی دارای چندین ورودی است که مهمترین آنها کالیکابیسی و دروازه زیبای هرودیان است.

در شهر قدیمی آنتالیا کالیچی بندر رومی قدیمی آن را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. امروز کالیچی یک منطقه حفاظت شده است. ورودی های زیادی به منطقه ی کالیچی وجود دارد، اما راحت ترین آنها Kalekapısı و زیباترین و تاریخی ترین آنها دروازه هادریان است. کالیچی شهر قدیمی آنتالیا است، اما در طول تاریخ شاهد رویدادها، مردم و تمدن های مهم بسیاری بوده است. چیزی که عالی است این است که شما همچنین می توانید شاهد این تاریخ باشید زیرا واقعاً به خوبی محافظت شده است. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن بندر طبیعی، در طول زمان به عنوان یک شهر مهم توسعه یافته است.

اولین سکونت در کالیچی به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد. این شهر در منطقه پامفیلیا قرار دارد و در اوایل دوره هلنیستی یک سکونتگاه کوچک بوده است. پس از تسلط پادشاه برگاما، یکی از قدرتمندترین پادشاهان قرن دوم قبل از میلاد این شهر به مکانی مهم تبدیل شده است. پادشاه آن زمان دیوارهای محکم و بندر را ساخت. این شهر بندری زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که به مرکزی برای تجارت در منطقه مدیترانه شرقی تبدیل شد.

کارهایی که می توان در شهر کالیچی انجام داد

شما می توانید در طول روز در شهر منطقه ی کالیچی آنتالیا قدم بزنید، و از بناهای باستانی شهرمانند مساجد و پارک هایی که مردم در آن استراحت می کنند لذت ببرید. مکان‌ هایی با چشم ‌اندازهای زیبا را می توانید در شهر قدیمی آنتالیا مشاهده کنید.

بندر کالیچی آنتالیا

از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته که بندر جدیدی در 12 کیلومتری انتهای سواحل کنیالتی ساخته شد، این بندر شریان اصلی شهر آنتالیا بین قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته بود. از بندر قدیمی آنتالیا، سفرهای دریایی برای دیدن آنتالیا از دریا یا کشف زیبایی های بستر دریای مدیترانه آغاز می شود. کالچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه بوده است. امروزه بازسازی های عظیمی با توجه به تاریخ باستانی این منطقه اتفاق افتاده است، بدون شک می ‌توان گفت که کالیچی به یکی از زیبا ترین و منحصربه ‌فردترین مکان‌ های آنتالیا تبدیل شده است.

14

بازار کالیچی در آنتالیا

بازار منطقه ی کالیچی

بازار شهر قدیمی کالیچی در بخش تاریخی آنتالیا واقع شده است. در دو طرف کوچه‌ های باریک آن مغازه‌ های کوچک، کافه‌ ها و غیره وجود دارد که اکثریت این مغازه‌ ها برای فروش عتیقه‌ جات سنتی، لباس، ادویه و شیرینی‌ های نفیس ترکی گسترده شده‌ اند. همچنین رستوران های زیادی در بازار قدیمی شهر وجود دارد که غذاهای سنتی ترکی عالی سرو می کنند. غذاهای دریایی همیشه در منو موجود است و همچنین باید دسرها و قهوه ترک را نیز امتحان کنید.

آسانسور شیشه ای پانوراما

آسانسور شیشه ای یک مکان نمادین در منطقه ی کالیچی است، این آسانسور قدیمی شهر را به آنتالیا جدید متصل می کند. آسانسور و نمای شیشه ای از یکی از بلندترین نقاط شهر مستقیماً به سمت مارینا می رود.  هنگامی که به قله رسیدید، منظره ای از بندر را می توانید برای چند دقیقه تماشا کنید. در نمای آسانسور شیشه‌ای پانورامیک، می ‌توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر را ببینید. برای خرید تور مارماریس ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

خرید در آنتالیا

تمام خیابان ‌های کوچک منطقه ی کالیچی پر از مغازه‌ های رنگارنگ است که می ‌توانید به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنید. شما می توانید با گشت و گذار در این خیابان ها پوشاک، کیف و کفش، زیوراآلات و ... را در شهر قدیمی آنتالیا را پیدا کنید.

خرید فرش در کالیچی

در منطقه ی قدیمی کالیچی در آنتالیا، شما می توانید مغازه های فرش فروشی قدیمی را ببنید. که در آن می توان انواع فرش های سنتی و دست بافت رنگارنگ را تهیه کرد، و آن ها را به عنوان سوغات به خانه برد.

دروازه هادریان

دروازه هادریان در ترکی Üçkapılar نامیده می شود، تنها دروازه ورودی باقی مانده به شهر باستانی آنتالیا است. این بنا به افتخار امپراطور روم هادریان نامگذاری شده است و یک قطعه زیبا از معماری باستانی است. دیدن دروازه هیچ هزینه ای ندارد و تمام روز مردم می توانند از داخل و خارج آن دیدن کنند. در حالی که این یک مکان تاریخی مهم برای دیدن است.

پارک کاراعلی اوغلو

این یکی از مکان های مورد علاقه مردم در منطقه ی شهر کالیچی است. این یک فضای سبز زیبا است که در امتداد لبه صخره قرار دارد. از این مکان می توانید منظرهای بسیاری مانند بندر، صخره ها و ساحل کنیالتی و در دوردست کوه های زیبای توروس را ببینید. چند کافه نیز در اطراف این پارک قرار دارد، که می ‌توان در آن‌ ها نوشیدنی ‌هایی میل کنید.

16

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

مسجد مناره یولی

این سازه نماد شناخته شده و آثار تاریخی آنتالیا در کالیچی است. این یکی از بهترین نمونه های هنر و معماری سلجوقی است که در این منطقه خواهید یافت. این بنا که توسط سلطان کقباد سلجوقی در قرن سیزدهم ساخته شده است، ممکن است اولین اثر ترکی - اسلامی در شهر باشد. یولی به معنای شیاردار است که مناره مسجد را توصیف می کند که دارای شش گنبد است که می توانید از داخل آن را ببینید.

مسجد اولو

بیشتر گردشگرانی که تور لحظه آخری آنتالیا را تهیه کرده اند از این مسجد  دیدن می کنند، مردم محلی این مسجد را به عنوان مناره Kesik (قطع شده یا شکسته) می شناسند که در قرن پنجم به عنوان کلیسای ساخته شده است. در دوره بیزانس تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و در دوره عثمانی دوباره تعمیر و بازسازی شد. این بنا قبلاً کلیسای پاناگیا بود، اما در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد.

تور قایق در شهر کالیچی آنتالیا

تور قایق سواری در کالیچی آنتالیا، یکی از تفریحات مهیج در این منطقه محیوب می شود، هزینه ی این تور برای هر نفر 150 لیر می باشد.

رستوران ها و قهوه خانه های کالیچی

برای امتحان کردن یک غذای سنتی و یک قهوه ی ترک به منطقه ی کالیچی در آنتالیا بروید. در آنجا می  توانید انواع کباب های سنتی را بیابید و از قهوه های اصل ترک بنوشید و لذت ببرید.

رستوران مرمرلی به دلیل موقعیت عالی و منظره پانوراما از بندر و ساحل یکی از محبوب ترین رستوران های شهر است. مشرف به ساحل Mermerli است، بنابراین می توانید ناهار خود را در رستوران صرف کنید و بعد از آن به شنا بروید یا شام بخورید. کباب ها و غذاهای ماهی آنها بسیار خوشمزه و پخته شده است. گزینه های زیادی در منو وجود دارد که ممکن است در آن گم شوید.

دیگر از رستوران های خوب این منطقه  رستوران  Ayar Meyhanesi است. این یک رستوران با غذاخوری عالی است و در قلب کالیچی قرار دارد، جایی که احساس می کنید در عصر عثمانی در حال صرف شام هستید. ماهی محلی مانند ماهی باس بسیار خوشمزه است و با سس عالی سرو می شود. آنها تنوع باورنکردنی مزه ها را دارند.

هتل های اطراف منطقه کالیچی در آنتالیا

در شهر کالیچی آنتالیا، شما می توانید برای چندین روز اقامت داشته باشید. در زیر به چند مورد از هتل های این منطقه اشاره می کنیم.

هتل آسپن

یک هتل سه ستاره درست در خیابان اصلی کالیچی با یک استخر و اتاق های مجهز و صبحانه است.

هتل آرگوس

هتلی سه ستاره در قلب کالیچی با استخر، اما اتاق های آن کم هستند و قیمت آن عالی است.

هتل بوتیک آلپ پاسا

هتل چهر ستاره، یک استخر بزرگ و صندلی های آفتاب گیر دارد.

هتل بندر آدالیا

این هتل در کنار آسانسور شیشه ای واقع شده و دارای چشم اندازهای شگفت انگیزی است. اتاق ها بزرگ هستند و صبحانه نیز در آن گنجانده شده است.

هتل وایت گاردن

مکانی عالی برای اقامت با معماری به سبک سنتی، تراسی بر  روی پشت بام با چشم‌ اندازی از کوه‌ های توروس و دریای مدیترانه دارد.

هتل لاوین سوئیت

این عمارت یونانی در زمان امپراتوری عثمانی، اکنون به یک هتل بوتیک تبدیل شده است.

چگونه به کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا برویم؟

خوشبختانه آنتالیا فرودگاه بین المللی خوبی دارد، بنابراین رسیدن به مرکز شهر اصلا سخت نیست. شما می توانید برای رفتن به منطقه ی کالیچی از فرودگاه فقط سوار تاکسی شوید فاصله فرودگاه تا شهر کالیچی 30 دقیقه است،  آنها شما را به جایی که باید بروید می ‌رسانند. تاکس ها بر حسب متر حدود 50-60 لیر از شما دریافت می کنند. همچنین می توانید برای صرفه جویی در پول خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

سخن آخر

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. شما می توانید در این منطقه به قدم بزنید و از بناهای باستانی دیدن کنید و از دروازه هادریان وارد دنیای شهر قدیمی شوید. در اینجا، آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی مانند مساجد، بندر و بازارهای قدیمی  را در میان بقایایی که یونانیان، سلجوقیان و عثمانی‌ها در خیابان‌ های باریک شهر به جا گذاشته‌ اند، خواهید دید.

منطقه ی کالیچی آنتالیا با وجود اینکه مکان کوچکی است، هنوز هم می توانید برای قدم زدن در یک محیط آرام و باستانی آن را انتخاب کنید. در خیابان ها قدم بزنید و به تمام مغازه های کوچکی که می بینید بروید، زیرا متوجه خواهید شد که دنیایی متفاوت و شگفت انگیز در داخل آن ها وجود دارد. برای خرید ارزان قیمت تور ازمیر ترکیه به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

 
 

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

جزیره وادهو مالدیو بسیار شگفت‌ انگیز است، و بازدیدکنندگانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند. جزیره وادهو جزیره کوچکی از جزیره مرجانی است، که در خط استوا در جنوب غربی سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده است. هنگامی که امواج در ساحل شنی می شکنند، یا پاهای برهنه وارد شن های مرطوب می شوند، درخشش آبی روشن ظاهر می شود. این اثر جادویی توسط پلانکتون های بیولومنسسنتی ایجاد می شود که اغلب در آب های گرم ساحلی دیده می شود.

ساحل وادهو در مالدیو

جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی در مالدیو است. جمعیت آن کم است، اما به لطف درخشش باشکوه ساحل که اکنون معروف است، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. این ساحل مسحور کننده از میکروارگانیسم های ریز پوشیده شده است که معمولا با فیتوپلانکتون اشتباه گرفته می شوند. موجودات آبی که این پدیده را توضیح می دهند در واقع سخت پوستان استراکود هستند که در زمان تماس با سطح آب برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه می درخشند، در حالی که فیتوپلانکتون ها فقط برای کمتر از یک ثانیه روشن می شوند.

 

موجودات بیولومینسانس از انرژی شیمیایی استفاده می کنند که به صورت نور آزاد می شود. آنها حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام لوسیفرین هستند که وقتی در معرض اکسیژن قرار می گیرند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که درخشش زیبایی از خود ساطع می کند.

درخشش پلانکتون‌ ها بسیار دشوار است و اغلب در خارج از اقیانوس رخ می دهند. تنها زمانی که جریان‌ های جزر و مدی باعث می‌ شوند که آنها به تعداد زیاد به سمت ساحل شسته شوند، می‌توانید آنها را از خشکی ببینید. برای اینکه بیولومینسانس اتفاق بیفتد، آب باید توسط چیزی جابجا شود، بنابراین با برخورد موج سواری به خط ساحلی، امواج در نور آبی موج می زند. یا همانطور که در امتداد ساحل قدم می ‌زنید، پلانکتون‌ هایی که روی شن‌ ها و سنگ‌ های ساحل گذاشته شده ‌اند روشن می‌ شوند و زیر پای شما برق می‌ زنند.

دیدنی های ساحل جادویی وادهو

درخششی که در شب در سراسر این ساحل مشاهده می کنید، نتیجه یک پدیده طبیعی است که ما از آن به عنوان بیولومینسانس یاد می کنیم. این بدان معناست که یک موجود زنده نوری را که در این ساحل می بینید ایجاد می کند. این پدیده اغلب به عنوان دریای ستارگان شناخته می شود. تور بلغارستان ارزان قیمت را با الفبای سفر تجربه کنید. بسیاری بر این باورند که چندین موجود دریایی وجود دارد که قادر به تولید نورهای زیبا هستند، اما موجودات موجود در این ساحل توسط سخت پوستان استراکود ایجاد می شوند که ساحل را می پوشانند. نورهای تولید شده توسط این موجودات کل ساحل را می پوشاند و جادویی به نظر می رسد. مردم از سراسر جهان برای تجربه آن به اینجا سفر می کنند.

4-2

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش پلانکتون های بیولومینسانس در ساحل وادهو

این موجودات کوچک با استفاده از ماده شیمیایی به نام لوسیفرین نور تولید می کنند. فرآیند ایجاد یک نور بیولومنسنت، که صرفاً نور تولید شده در یک موجود زنده است، بین موجودات متفاوت است. برخی از آنها به یک غذای خاص یا موجود دیگری نیاز دارند تا این اثر اتفاق بیفتد. اما این نوع پلانکتون که داینوفلاژلات نامیده می شود، خود به خود لوسیفرین تولید می کند. نوری که از پلانکتون‌ های کوچک ساطع می ‌کنند «نور سرد» نامیده می ‌شود، به این معنی که کمتر از 20 درصد نور گرما تولید می‌ کند. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جزایر پرنس، جزایری زیبا و آرام هستند، که در انتظار مسافران استانبول می باشند. و تنها یک ساعت با این کلان شهر بزرگ فاصله دارند. جزایر پرنس استانبول در زمستان دارای آب و هوایی نسبتا سرد است، بنابراین رفتن به جزایر پرنس استانبول یکی از تفریحات تابستانی است.

جزایر پرنس استانبول ترکیه را از دست ندهید

جزایر پرنس، جزایری زیبا و آرام هستند، که در انتظار مسافران استانبول می باشند. و تنها یک ساعت با این کلان شهر بزرگ فاصله دارند. جزایر پرنس استانبول در زمستان دارای آب و هوایی نسبتا سرد است، بنابراین رفتن به جزایر پرنس استانبول یکی از تفریحات تابستانی است.

این مجمع الجزایر در سواحل آسیایی دریای مرمره، در جنوب شرقی انتهای جنوبی بسفر هستند. این جزایر جزو محله های ساحلی استانبول، قسطنطنیه باستانی بیزانس و کلان شهر بزرگ بسفر بوده اند. مجمع الجزایر پرانس از 9 جزیره تشکیل شده است، اما همه آنها به جز پنج جزیره کوچک هستند و هیچ سکونتگاه دائمی در آنها وجود ندارد.

 

 

مجمع الجزایر پرنس

در زیر به چهار مورد از معروف ترین جزایر استانبول پرنس از جمله  بویوکادا Büyükada،  هیبلیادا Heybeliada، بورگازادا Burgazada و کینالیادا Kinaliada اشاره می کنیم.

بویوکادا

این جزیره جزو بزرگترین و زیباترین جزایر پرنس است. این جزیر یکی از محبوب ترین تور استانبول تابستان است، که هرساله گردشگران بسیاری را به اینجا می کشاند. جزیره بیوکادا دارای مساحت 5.4 کیلومتر مربعی است، و از مجموع سه جزیره اصلی دیگر بزرگتر است.  جزیره بویوکادا همچنین پرجمعیت ترین جزیره به شمار می رود. جمعیتی که در طول سال به طور متوسط حدود 6500 نفر است،  و در تابستان به 40 هزار نفر می رسد.

این جزیره دارای دو قله مرتفع است قله ی مرتفع ایسا در جنوب که توسط یونانیان به نام هاگیوس جورجیوس شناخته می شود،. قله ی  والا همچنین بلندترین قله جزیره را تشکیل می دهد. بیشتر قسمت شمالی جزیره پر از ساختمان است. و جنوب آن بیشتر دارای  بیشه‌ های کاج دوست داشتنی و جنگل‌ های درختان است. در جزیره بویوکادا می توان دوچرخه کرایه کرد، و در سواحل اطراف آن دوچرخه سواری کرد.

مکان های دیدنی جزیره بویوکادا

  • آلاچیق قدیمی که ترکیبی از معماری غربی و ترک است
  • مسجد حمیدیه، که به دستور عبدالحمید دوم در سال 1895 این مسجد ساخته شد. دارای یک مناره با بالکن است
  • مسجد نظام، که به تازگی ساخته شده است.
  • کلیسا ی ایا یورگی، یک کلیسای کوچک ارتدکس است، که در سال 1751 ساخته شده است.
  • یتیم خانه یونانی، بزرگترین سازه ی چوبی در اروپا و دومین سازه بزرگ جهان است.
  • باشگاه آناتولی دارای مرکز قایق‌ های تفریحی است، که مصطفی کمال آتاتورک هر تابستان از آن بازدید می کرده است.

جزیره هیبلیادا

جزیره هیبلیادا دارای مساحت 2.35 کیلومتری و دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس است. این جزیره نام هیبلی را در زبان ترکی به دلیل شکل کیسه ‌ای تپه‌ ها و دره‌ هایش که از میان این تپ ه‌ها می ‌گذرد، گرفته است. تپه های اصلی جزیره، تپه اومیت است، که قبلا به نام کوه پاپاز شناخته می شد و در شمال جزیره قرار داشته است. مهمترین بخش شهر ساحل شمال شرقی است.

خانه های جزیره به صورت ردیفی در تپه اومیت، پراکنده شده اند. بستنی فروشی جزیره معروف است و همچنین رستوران هایی در ساحل وجود دارد که می توانید صبحانه را در آنها صرف کنید.

مکان های دیدنی جزیره هیبلیادا

حوزه علمیه ارتدکس و صومعه تثلیث مقدس، یک مدرسه علمیه ارتدکس است، که در سال 1844 در این جزیره افتتاح شد که قبلاً در یونان به نام Halki شناخته می شد.

موزه خانه اینونو

کلیسای ایا یورگی، کلیسایی صورتی رنگ بروی صخره است، که در ساحل جنوبی جزیره هیبلیادا قرار دارد. آسایشگاه هیبلیادا، دارای جنگل های کاج و آب و هوایی بسیار خوب است.  خانه حسین رحمی گورپینار، خانه ای که نویسنده حسین رحمی گورپینار در آن زندگی می کرده است.

جزیره بورگازادا

جزیره بورگازادا، که سومین جزیره از جزایر پرنس است، دارای مساحت 1.5 کیلومتر مربع است. این جزیره در زمان های قدیم به پانورموس معروف بوده است. در دوره بیزانس نام آنتیگونی را به خود اختصاص داد. این نام هنوز توسط یونانیان استفاده می شود. در کنار اسکله  این جزیره، چایخانه های قدیمی بسیاری قرار دارد. خانه ای به نام Sait Faik Abasıyanık نیز در بین خانه های تاریخی جزیره قرار دارد، که گردشگران بسیاری را مجدوب خود می کند.

مکان های دیدنی در جزیره بورگازادا

  • موزه Sait Faik Abasıyanık موزه ای مهم در زمینه ی نویسندگان ادبیات معاصر ترکی است.
  •  کلیسای ایایان، کلیسایی بر روی تپه ای مرتفع که در سال 1899 ساخته شده است.
  •  کالپازانکایا در غرب جزیره قرار دارد، و رستوران های بسیاری برای خوردن یک غذای محلی دارد.

 

جزایره پرنس استانبول ترکیه را از دست ندهید (2)

 

هزینه رفتن به جزایر پرنس استانبول

جزیره کینالیادا

جزیره کینالیادا، جزیره ای با مساحت 1356 کیلومتر مربع، کوچکترین جزیره از چهار جزیره پرنس استانبول است. این جزیره نام خود را از رنگ صخره های ماسه سنگی گرفته است که عمود بر دریا در شرق قرار دارند. جزیره کینالیادا دارای سه تپه است.  سواحل این جزیره ی زیبا گردشگرانی که تور استانبول را تهیه کرده اند را مجذوب خود می کند. یکی از سواحل معروف آن ساحل آیازاما است. این جزیره همچنین دارای باشگاه های ورزشی و استخر است. یک صومعه ی کوچک در بالای تپه دارد، که توسط امپراتور بیزانس ساخته شد.

چکیده مطلب

جزایر پرنس مجمع الجزایری است که به اختصار جزایر نامیده می شود، این جزایر در قسمت شمال شرقی دریای مرمره، در سواحل جنوبی سمت آناتولی استانبول واقع شده است. مجمع الجزایر استانبول متشکل  از 9 جزیره بزرگ و کوچک است، اما همه آنها به جز پنج جزیره کوچک هستند. از معروف ترین این جزایر می توان به نام های بویوکادا Buyukada، هیبلیادا Heybeliada، کینالیادا Kınalıada، بورگازادا Burgazada اشاره کرد.

در طول ماه های تابستان، جزایر پرنس مقاصد محبوب برای سفرهای یک روزه از استانبول هستند. از آنجایی که تقریباً هیچ تردد موتوری در جزایر وجود ندارد، تنها وسیله حمل و نقل در این جزایر دوچرخه و اسب و گاری است. این جزایر با دامنه‌ های سرسبز، صخره‌ های دراماتیک و خلیج ‌های بی نظیر بسیار دیدنی هستند. همچنین چندین ساختمان تاریخی در جزیره بویوکادا Büyükada وجود دارد، مانند کلیسای ارتدوکس یونانی آگیوس جورجیوس و صومعه که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد، کلیسای آگیوس دیمیتریوس و مسجد حمیدیه که توسط عبدالحمید دوم ساخته شده است.  آژانس مسافرتی الفبای سفر به شما این فرصت را می دهد، تا بلیط ها و تورهای ارزان قیمت را خریداری کنید و سفری خوش و بدون دغدغه داشته باشید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

باغ گل دبی یکی از باشکوه ترین و بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است. این باغ باشکوه واقع در دبی لند با مساحتی عظیم به مساحت تقریبی 72 هزار متر مربع که به عنوان یک منطقه تفریحی غول پیکر طراحی شده است.

باغ گل دبی در ابتدای سال 2013 دارای 45 میلیون گل و در سال 2021 بیش از 109 میلیون گل را در خود جای داده است، و امروزه با 50 میلیون گونه ی مختلف از گل ها، منظره ای منحصر به فرد ارائه می دهد که شما را به دوردست ها خواهد برد.

یکی از برجسته ‌ترین جنبه‌ های باغ گل دبی این است که طرح‌ های گل‌ ها در هر فصل تغییر می ‌کنند تا بازدیدکنندگان هر بار که از آن بازدید می ‌کنند تجربه متفاوتی را کشف کنند. بسیاری از سازه های باغ گل دبی مانند ساعت باغ دبی، خانه های پرندگان طاق های ساخته شده از گل هایی است که می توانید از زیر آنها عبور کنید.

 

نمای کلی باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در دبی است، گل‌ هایی که در باغ به نمایش گذاشته می‌شوند شامل گل اطلسی، گل شمعدانی، گل همیشه بهار، گل آفتابگردان و تعداد زیادی از گل‌ ها و طرح ‌های گیاه‌شناسی است. گل های گل اطلسی 90 درصد از تم های گل را در باغ تشکیل می دهند، زیرا توانایی عجیبی برای زنده ماندن در سخت ترین آب و هوای صحرای دبی دارند.

باغ معجزه دبی همچنین رکوردهای مهمی را با تعداد گیاهان استفاده شده، چهره های مختلف و قهرمانان افسانه ها، سازه ها و سایر تجهیزات را می توانید در این باغ ببینید. در ورودی این باغ جذاب، باغ پروانه ها با فرم دایره ای به مساحت 1800 متر مربع با پروانه های غول پیکر سه بعدی نیز عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است.

حداقل 15 هزار پروانه از 26 گونه مختلف در باغ گل دبی وجود دارد. بر اساس گزارش ها گل های به کار رفته در طرح هواپیما در باغ گل دبی وزنی معادل 100 تن عنوان شده است. همچنین بیش از 9 هزار گل و گیاه تنها برای ایجاد لوگوی امارات استفاده شده است. علاوه بر این، در سال 2016، این هواپیما در کتاب رکوردهای گینس برای بزرگترین طراحی گل اختصاص داده شده است.

بخش های محبوب در باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از بی نظیر ترین باغ ها در جهان است، که هر کدام از بخش های آن نشان دهنده ی یک موضوع است.

مجسمه ی گل میکی موس

در سال 2018، مجسمه 18 متر مربعی میکی موس که جایزه "بلندترین مجسمه هرس" را دریافت کرد، از بیش از 100 هزار گیاه و گل مانند گل اطلسی سفید، گل اطلسی قرمز، شمعدانی سفید، بنفش زرد، شمعدانی سفید تشکیل شده است.

خانه های گل و خانه های ییلاقی

خانه های ییلاقی و خانه هایی که باغ گل دبی را به نمایش می گذارند، تصویری رنگارنگ دارد از میلیون ها گل تشکیل شده است. همچنین مشخص شده است که این تصویر باورنکردنی رنگارنگ، تصور سرزمین پریان را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

طاق گل در باغ دبی

این طاق نما که با ایجاد شکل قلب از گل های معطر در باغ گل دبی ایجاد شده است، با هدف ایجاد فضایی رمانتیک برای زوج های عاشق باغ است. با توجه به اینکه باغ گل دبی دارای طولانی ترین دیوارهای گل است، این باغ که در کتاب رکوردهای گینس گنجانده شده است، جایزه سال 2015  را نیز برای تجربه باغ های جدید از آن خود کرده است.

 

6

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه دبی

آنچه در باغ گل دبی می توانید ببینید فقط به گل ها محدود نمی شود. یکی دیگر از گزینه های فوق العاده برای بازدیدکنندگان، باغ پروانه های دبی است. این قسمت شامل 15 هزار پروانه شگفت انگیز در اندازه ها، رنگ ها و انواع مختلف است. باغ پروانه ها به عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان شناخته می شود. همچنین موزه ای وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پروانه ها در باغ بیابید که میزبان بیش از 50 گونه پروانه و بیش از 150 هزار پروانه است.

 

هواپیما A-380 با طراحی گل

A-380 هواپیمای ساخته شده از گل در باغ گل دبی است، ماکت گلی از بزرگ‌ ترین هواپیمای امارات روی این سیاره در اندازه واقعی، بسیار زیبا و است. این ماکت گل با حدود 500 هزار گل ایجاد شد. این زیبایی به عنوان بزرگترین طرح گل در جهان توسط رکوردهای جهانی گینس شناخته شده است.

 

طاق گل قلب ها

اگر در حال و هوای یک عکس عاشقانه هستید، جایی بهتر از طاق قلبی که با گل طراحی شده پیدا نمی کنید. این گذرگاه قلبی شکل در بین زوج‌ ها به ویژه در روز ولنتاین محبوب است.

ساعت گلدار

ایستادن در کنار یک ساعت به طول 15 متر که با هر فصل گل های آن تغییر می کند. می تواند بسیار جذاب باشد.

پارک دریاچه

به تمام شگفتی های باغ گل دبی، یک دریاچه مصنوعی را اضافه کنید و احساسی واقعا بی نظیر خواهید داشت. در اطراف این پار می توانید کلبه ها و خانه هایی را ببینید که با گل تزئین شده اند.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی در ماه های آخر تابستان و اوایل بهار است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در فصول پاییز و زمستان نیز دبی هوایی مرطوب و نسبتا بارانی دارد.

چگونه به باغ گل دبی برویم؟

اگر قصد دارید به همراه خانواده به پارک دبی بروید. روش های مختلفی برای رسیدن به آن است. یکی از این روش ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. باغ گل دبی با اتوبوس شماره 105 برای رسیدن به این مقصد به گردشگران خدمت رسانی می کند. این سفر تقریباً 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و برای هر نفر 5 درهم هزینه دارد. برای رفتن با مترو باید به شما بگوییم، که هیچ مسیر مترو مستقیمی به باغ معجزه دبی وجود ندارد، بهتر است از مترو خط قرمز به مرکز خرید امارات بروید و سپس با اتوبوس 105 به آنجا بروید. اگر گزینه ‌های حمل‌ ونقل عمومی را مناسب نمی دانید، می توانید از وسیله نقلیه شخصی خود و یا با تاکسی به باغ گل دبی بروید و روزی به یاد ماندنی را درکنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

7

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی 

پارک گل دبی به طور متوسط ماهانه میزبان ۲۵۰ هزار نفر و در مدت ۶ ماه ۱.۵ میلیون نفر بوده و این باغ که در دل کویر دبی طراحی شده است به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده است. باغ معجزه تنها هفت ماه از سال باز است. باغی که تعمیر و نگهداری آن در فصل تابستان آغاز می شود، همه روزهای هفته از آبان تا اردیبهشت از ساعت 10 الی 22 قابل بازدید است. ساعت بازدید از باغ گل دبی : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب  و جمعه ها تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 10 شب بر روی عموم باز می باشد.

 
  • هزینه ورودی باغ گل دبی برای هر نفر : 55 درهم است.
  • هزینه ورودی به باغ دبی برای کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم است.
  • قیمت تور دبی برای ورود برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.
  • آدرس باغ گل دبی : دبی - منطقه دبی لند - خیابان آل بارشا جنوبی 3 - باغ گل دبی

سخن آخر

باغ گل دبی یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است، این باغ 72 هزار متر مربع وسعت دارد. باغ گل دبی 150 میلیون گل را هر ساله به نمایش می گذارد. ده ها طاق رنگارنگ، مجسمه، و رایحه های گل های مختلف و شگفت انگیز را می توانید در  این باغ بی نظیر تماشا کنید. باغ گل دبی در روز ولنتاین سال 2013 افتتاح شده است، این باغ در رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین باغ گل ثبت شده است. باغ گل دبی  در سال 2016، یک رکورد جهانی دیگر برای بزرگترین مجسمه گل به نام خود ثبت کرد. همچنین این باغ یک مدل ایرباس A380  اماراتی را که از میلیون ها گل شکوفه ساخته شده به نمایش می گذارد.

بخشی از باغ به نام باغ پروانه ها در تمام طول سال باز است، در آن می توانید نظاره گر پروانه های رنگارنگ و گوناگون که از سراسر جهان جمع آوری شده اند باشید. همچنین می توانید مجسمه 18 فوتی میکی موس از حدود100 هزار گیاه و گل ساخته شده است، را نیز ببینید. برای اطلاع و خرید تور لحظه آخری استانبول به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مسجد اورتاکوی به ترکی: Ortaköy Mosque است. این مسجد در بشیکتاش استانبول ترکیه، در کنار اسکله اورتاکوی، یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ ها در تنگه بسفر واقع شده است.

مسجد اورتاکوی استانبول و همه چیز در مورد آن
 
 

هنگام رفتن به یک تور فرهنگی و تاریخی در استانبول، شاید اولین چیزی که به ذهن برسد مساجد استانبول باشد. شکی نیست که مساجد استانبول اولین جاذبه ی تاریخی است، که تمام گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند. مسجد اورتاکوی به ترکی: Ortaköy Mosque است. این مسجد در بشیکتاش استانبول ترکیه، در کنار اسکله اورتاکوی، یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ ها در تنگه بسفر واقع شده است.

مسجد اورتاکوی توسط معماران معروف ارمنی Garabet Amira Balyan و پسرش نیکوگوس بالیان در سال 1853 توسط سلطان عبدالمجید ساخته شد، این مسجد با معماری سبک نئوباروک خود کسانی را که آن را می بینند مجذوب خود می کند. این مسجد دارای پنجره‌ های عریض و مرتفع است، که نورهای متنوع و رنگارنگ بسفر را به داخل مسجد می ‌برد و همچنین دو مناره که نمونه‌ های چشمگیری از هنر سنگ  ‌تراشی را در خود جای داده است.

 

 

تاریخچه ی ساخت مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی، که نام اصلی آن مسجد Büyük Mecidiye است، یکی از آخرین آثار دوره معماری عثمانی است. بنای مسجد اورتاکوی متعلق به قرن هجدهم است، و ساختمان فعلی در سال 1855 تکمیل شده است. این بنا توسط یک معمار ارمنی، Garabet Balyan، و پسرش نیکوگوس بالیان بنا شده است.

این مسجد چندین بار به دلیل زلزله و آتش سوزی مرمت شد. کارهای مرمتی این مسجد بین سال های 2011 تا 2014 تقریباً سه سال به طول انجامید، در 6 ژوئن 2014 به پایان رسید و مسجد برای نمازگزاران و بازدیدکنندگانی که تور خارجی را از سایت الفبای سفر تهیه کرده اند بازگشایی شد.

این ساختمان که بر روی دماغه کوچکی که به سمت تنگه بسفر امتداد دارد قرار دارد از بسیاری نقاط تنگه بسفر قابل مشاهده است، یکی از مساجد تاریخی استانبول است که با معماری باروک به سبک غربی ساخته شده است. مسجد اورتاکوی که با معماری شیک خود در با ارزش ترین مکان بسفر استانبول قرار دارد، یکی از سازه هایی است که شبح تنگه بسفر را تشکیل می دهد.

مسجدی به دستور سلطان عبدالمجید ساخته شده است، یکی از سازه هایی است که بعد از کاخ دولما باغچه، گسترش بافت تاریخی شهر را به سمت تنگه بسفر ادامه می دهد. میدان کوچک دیگری در پشت مسجد یافت می شود. مسجد اورتاکوی منظره ای باشکوه از پل معروف بسفر را ارائه می دهد که یکی از زیباترین و طولانی ترین پل های معلق جهان است. طول این پل 1560 متر، ارتفاع بالای آب 64 متر، فاصله تکیه گاه ها 1074 متر و ارتفاع تکیه گاه ها 165 متر است.

 

معماری مسجد اورتاکوی

معمار مسجد اورتاکوی استانبول نیکاگوس بالیان است. نیکوگوس بالیان که در فرانسه تحصیلات معماری خود را تمام کرده است، یکی از اعضای خانواده بالیان است که به خاطر آثارش در امتداد تنگه بسفر شناخته شده است و چندین نسل به این کاخ خدمت کرده است.یکی از مهم ترین ویژگی های مسجد این است که به سبک معماری باروک که پس از قرن هجدهم در کاخ های فرانسوی و ایتالیایی استفاده می شد ساخته شده است.

مسجد اورتاکوی مانند تمام مساجدی که در دوره عبدالمجید اول ساخته شده اند از دو قسمت تشکیل شده است. دیوارها و فضای داخلی این مسجد تک گنبدی با موزاییک های چند رنگ زیبا تزئین شده است. پنجره‌ های بسیار عریض و بلند به خوبی نور خورشید را به داخل می ‌دهند و آب ‌های بسفر را منعکس می ‌کنند که با تمام رنگ‌ های رنگین کمان می‌ درخشد.

طاقچه نماز که با موزاییک تکمیل شده از سنگ مرمر ساخته شده است و سنگ مرمر نیز به نوبه خود با پرفیری پوشانده شده است. این مسجد بر روی شنل قرار دارد که بیزانسی ها آن را کلایدون می نامیدند که به معنی کلید است.  به عنوان نشانه ای از این درک معماری، نمای بیرونی مسجد با نقش برجسته سنگی با شکوه تزئین شده است. با نمای بیرونی پرآذین و پنجره‌ های بزرگ که اجازه می‌ دهد نور به داخل ساده ‌تراز آن نفوذ کند.

نمای خارجی آن سقف گنبدی شکل است که با موزاییک های صورتی پوشیده شده است. همچنین دومناره بلند وجود دارد که هر کدام یک شرفه دارند. اتاق های اصلی آن کوچک و مربعی شکل است. علاوه بر بخش اصلی نمازخانه ی مسجد، اتاقی برای اقامه نماز و استراحت سلطان در نظر گرفته شده است.

103

 

گنبد بزرگ مسجد اورتاکوی

در حالی که مسجد منظره زیبایی را برای افرادی که به تنگه بسفر سفر می کنند ایجاد می کند، داخل مسجد نیز منظره فوق العاده ای دارد. گنبد مرکزی مسجد که بر روی پلان مربع ساخته شده است، تمام قسمت نمازخانه ی مسجد اورتاکوی را در بر گرفته است. به عنوان تنها نمونه در بین مساجد تاریخی استانبول، برگ های برجسته آکانتوس زیر بالکن مناره ها با تذهیب طلا تزئین شده است.

در سطح داخلی گنبد مسجد، تزئینات داخلی متعددی قرار دارد که شامل صحنه معماری آسمانی است. تزئینات داخل گنبد برخلاف طرح گنبدی مساجد کلاسیک عثمانی به سبک معماری رومی، بیزانسی و اروپایی است.

 

ساعات بازدید از مسجد اورتاکوی

مانند اکثر مساجد استانبول، ساعت بازدید از مسجد اورتاکوی از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است، اما در اوقات نماز به روی بازدیدکنندگان بسته است. قیمت بلیط ورودی مسجد اورتاکوی رایگان است.

 

نکات بازدید از مسجد اورتاکوی

درسته که مسجد اورتاکوی یک مکان توریستی است، اما در واقع این مسجد یک مکان مذهبی است. بنابراین برای ورود به آن بایستی یکسری نکات و قوانین آداب و رسوم را رعایت کنید. گردشگران داخلی و خارجی که قصد ورود به مسجد اورتاکوی استانبول را دارند، بایستی پوشش مناسب مانند حجاب برای خانم ها و لباس های مناسب برای آقایون را داشته باشند.

در هنگام ورود به مسجد شما غرفه ای را می بینید، که برای پوشش گردشگران لباس هایی آبی و صورتی رنگی را به گردشگرانی که تور ترکیه را تهیه کرده اند تقدیم می کنند.

لازم به ذکر است، مسجد اورتاکوی و بقیه مساجد استانبول هنگام اذان و اقامه ی نماز به گردشگران اجازه ی ورود نمی دهد. اگر در هنگام نماز به این مساجد می رسید بایستی کمی صبور باشید. می توانید در آن زمان به تماشای دیدنی های اطراف مسجد بپردازید، برای بازدید این مسجد نیاز به پرداخت هیچگونه مبلغی نیست. اما اگر مایل هستید می توانید برای کمک به مسجد و دیگر مسائل به صندوق های خیریه مسجد اورتاکوی مبلغی را پرداخت کنید.

 

مکان های نزدیک مسجد اورتاکوی استانبول

اگر از مسجد دیدن کرده اید، می توانید به مکان های اطراف مسجد مانند دهکده ماهیگیری اختصاص دهید. خود مسجد در انتهای یک میدان روباز زیبا قرار دارد که در اطراف آن برخی از بهترین گزینه‌ های تفریح شبانه و رستوران های استانبول وجود دارد. اگر یکشنبه‌ ها برای بازدید از این مسجد بروید، می‌توانید بازار صنایع دستی را که هر هفته در خیابان‌ های فرعی برگزار می‌ شود، ببینید. که منعکس کننده طبیعت جهانی و تاریخی این منطقه است.

 

چگونه به مسجد اورتاکوی استانبول برویم ؟

چگونه از تکسیم به اورتاکوی برویم ؟ برای رفتن به اورتاکوی با وسایل حمل و نقل عمومی، از تکسیم با اتوبوس 40، 40 یا 42 تی به آنجا بروید و یا از کاباتاش، می توانید از اتوبوس 22، 22RE یا 25E استفاده کنید. چگونه از میدان تکسیم به بشیکتاش برویم ؟  متأسفانه جایگزین زیادی برای رفتن به اورتاکوی با وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد. با این حال، هنگامی که به نوعی به میدان بشیکتاش می رسید، رفتن به اورتاکوی آسان تر می شود.

اگر می خواهید از سمت آناتولی برسید، می توانید با کشتی به اسکله بشیکتاش بروید، سپس با اتوبوس به سارییر بروید و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید. اگر می خواهید از میدان بشیکتاش تا اورتاکوی پیاده روی کنید، می توانید با 20 دقیقه پیاده روی به آن برسید. برای رسیدن به مسجد اورتاکوی از سمت اروپایی، پس از پیاده شدن در ایستگاه کاباتاش در خط تراموا Bagcılar-Kabataş، می توانید با اتوبوس ها به سمت Sarıyer بروید.

104

 

جاذبه های دیدنی اطراف مسجد اورتاکوی

باید به این نکته اشاره کنیم که مقبره یحیی افندی، مسجد و موزه ییلدیز و کاخ دولما باغچه از جاذبه های نزدیک به مسجد اورتاکوی هستند که حتما باید از آن ها دیدن کنید.

 

سخن آخر

مسجد Büyük Mecidiye در بشیکتاش که با نام مسجد اورتاکوی نیز شناخته می شود، سهم مهمی در هویت و نمای استانبول دارد. این مسجد که به دستورسلطان عبدالمجید در سال 1853 ساخته شد، چندین بار به دلیل زلزله و آتش سوزی مرمت شد. این مسجد که در قرن گذشته به دلایل مختلف به ویژه رطوبت و رطوبت آسیب دیده بود، توسط اداره کل بنیادها مرمت شد. نمای بیرونی آن به دلیل سایش سنگ ها مرمت شد.

مسجد اورتاکوی که با معماری بسیار شیک ساخته شده است به سبک باروک است. مسجد اورتاکوی که با موقعیت و معماری منحصربه فرد خود یکی از نمادین ترین مساجد استانبول و بسفر است، دارای دو مناره با یک بالکن است. دیوارهای بیرونی از سنگ تراش سفید ساخته شده است. پنجره های مرتفع مسجد که از حریم و غرفه سلطان تشکیل شده است، مانند مساجد قرن شانزدهم سلاطین، نور خورشید را به داخل مسجد می برد. برای خرید تور استانبول ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

این مسجد بی نظیر توسط کافه ها، رستوران های بی شماری در اطراف آن احاطه شده است. درست در مقابل مسجد، یک سکوی تماشای پل بسفر قرار دارد و می توانید در آنجا بنشینید و از مناظر لذت ببرید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com)  مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
اگر به دنبال یک مکان زیبا و سرسبز در تعطیلات تابستان می ‌گردید دریاچه لزور یکی از منحصر به فرد ترین دریاچه های اطراف تهران به شمار می آید.

دریاچه لزور که از آن به عنوان سد سیاه رود نیز یاد می شود، بدون شک یکی از دریاچه های زیبا در نزدیکی تهران است. دریاچه لزور در نزدیکی روستای لزور در مرز استان تهران و مازندران قرار دارد و یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران در کلانشهر فیروزکوه است. 
این روستا در فضای قزگانچای در کلانشهر فیروزکوه و در 165 کیلومتری شمال شرق تهران و 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در میان رشته کوه های متعدد البرز با عمق دریاچه لزور حدود 2500 متر از درجه دریا واقع شده است.

سفرنامه دریاچه لزور

سفرنامه دریاچه لزور

سفرنامه دریاچه لزور

اگر به دنبال یک مکان خنک برای تور دریاچه لزور درتعطیلات تابستان می ‌گردید دریاچه لزور یکی از منحصر به فرد ترین و زیباترین دریاچه های اطراف تهران به شمار می آید.
این دریاچه به صورت مثلثی شکل در روستایی نزدیک لزور و مرز با مازندران و تهران واقع شده است، هر ساله در هنگام تعطیلات تابستانی افراد زیادی به نزدیک این دریاچه می روند و تحصیلات خود را در این مکان می گذرانند در نزدیکی این دریاچه یک سدی به نام سد سیاه رود یا معجزه قرار دارد.
در سراسر روستای لزور و دریاچه آن، قله ها و مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی برای افراد علاقه مند وجود دارد. علاوه بر این، تفریحاتی متنوعی همچون ماهیگیری در دریاچه لزور وجود دارد. 
بسیاری از دوچرخه سواران کوهستان این منطقه را برای تفریح و تمرین های خود انتخاب می کنند. اگر برای کوهنوردی به این نقطه تعطیلات می روید، این روستا محل شروع صعود به قله های «میشینه مرز» و «افزایش» است.
قله میشینه به عنوان بهترین قله کوه البرز با ارتفاع 4030 متر در شمال غربی این روستا قرار دارد. مسیر صعود به این قله بدون شک یکی از دوست‌ داشتنی‌ ترین و جذاب ‌ترین طرح‌ های کوهنوردی منطقه است که از تنگه‌ های پرآب، دشت‌ های زیبا و مجاورت با دریاچه سد سیاه ‌رود می ‌گذرد.

دریاچه لزور کجاست ؟

دریاچه لزور در 165 کیلومتری از تهران می باشد، این دریاچه در واقع در شمال تهران و در 45 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد و دارای آب و هوای خنک و دلپذیر است. برای اطلاع از تور کیش به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.
روستای لزور دریاچه جز بزرگترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود. دریاچه لزور که با نام سد سیاه رود و یا معجزه چشمه نیز شناخته می ‌شود در پشت روستای لزور در ارتفاعی در حدود ۳ هزار و ۹۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد. ارتفاع دریاچه لزور به ۴ هزار متر می رسد این دریاچه بین قله های بلند رشته کوه دماوند قرار دارد.

مسیر رفتن به دریاچه ی لزور

اگر قصد دارید به دریاچه لزور در اطراف تهران بروید باید به شما بگویم که مسیر ماشین رو دریاچه لزور بسیار هموار و قابل دسترسی دارد. در سال‌ های اخیر روستای لزور به یکی از قطب های گردشگری تهران تبدیل شده است.
برای رفتن به دریاچه لزور ابتدا از تهران وارد جاده فیروزکوه می شوید و سپس در طول مسیر بعد از پمپ بنزین نمرود به سه راهی به نام لاسم می رسید.
شما بعد از طی کردن ۲۷ کیلومتر به مسیری به نام ارجمند می رسید و از آنجا نیز به دریاچه لزور تنها ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. شما همچنین  در طول مسیر می توانید روستاهایی مانند شادمهن و اهنز را نیز ببینید.  
فعالیت هایی که می توانید در دریاچه لزور انجام دهید
در دریاچه لزور و اطراف آن شما می توانید فعالیت های آبی و زمینی گوناگونی انجام دهید. شما می توانید به همراه خانواده و دوستانتان برای گذراندن تعطیلات تابستان به این منطقه بروید و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید.

دوچرخه سواری

همانطور که می دانید یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که می توان انجام داد دوچرخه سواری است. اگر شما هم اهل دوچرخه‌ سواری هستین می توانم این خبر خوش را به شما بدهیم که می توانید در کوهستان های این منطقه به دوچرخه سواری بپردازید و در کنار دوچرخه سواری از مناظر زیبایی منطقه لذت ببرید. دوچرخه سواران حرفه ای کوهستان نیز برای تمرینات خود به این منطقه می روند. برای خرید ارزان تور مشهد به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

کوهنوردی در اطراف دریاچه لزور

در اطراف دریاچه لزور قله ها و کوه‌ های مرتفع ای وجود دارد که می توانید از آنها بالا بروید. قله های اطراف این دریاچه یکی از بهترین انتخاب ها برای کوهنوردان است.
قله میشینه بلندترین قله البرز شرقی به شمار می رود که ارتفاع آن به ۴۰ ۳۰ متر می رسد و در شمال  روستای لزور واقع شده است.

ماهیگیری در دریاچه لزور

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از ماهیگیری در دریاچه لذت می برید می توانید در دریاچه لزور به ماهیگیری بپردازیم فقط کافیست تا تجهیزات ماهیگیری را با خود همراه داشته باشید، شما حتی می توانید در کنار دریاچه چادر برپا کنید.

قایق سواری

دریاچه لزور به دلیل دارا بودن آب و هوای خنک و مطبوع در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین گزینه ها برای  قایق سواری است شما می توانید به همراه خانواده و دوستان خود قایق هایی را به صورت دقیقه اجاره کنید، این قایق ها هم به صورت پارویی و هم به صورت موتوری می باشند. همچنین می توانید در آب دریاچه به شنا کردن بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه لزور

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این دریاچه به دلیل کوهستانی بودن دارای آب و هوای خنک است، بنابراین آب و هوای دریاچه لزور در فصل های بهار و تابستان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این منطقه می باشد.
اما این از زیبایی های فصول پاییز و زمستان آن کم نمی کند، لیکن می توان گفت در فصل های بهار و تابستان این منطقه سرسبزی بی نظیری دارد و شما می توانید در اطراف این دریاچه کمپینگ به راه بیندازید و چادر برپا کنید و از آب و هوای مطبوع و خنک و پاکیزه این منطقه نهایت لذت را ببرید.

اقامتگاه های اطراف دریاچه

گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند اغلب دوست دارند که چند روزی در این منطقه اقامت کنند، طی سال‌ های اخیر امکانات بسیار خوبی برای اقامت گردشگران در این منطقه فراهم شده است.
بالاتر از دریاچه در دامنه کوه ها شما می توانید به امکاناتی همچون سرویس های بهداشتی و کلبه ها و آب چشمه دسترسی پیدا کنید در روستای لزور اطراف دریاچه شما می توانید خانه ها و کلبه هایی برای اقامت پیدا کنیم.
روستای  لزور ۱۳ کیلومتر تا دریاچه فاصله دارد، و یکی از دیدنی ترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود ارتفاع روستا تا دریاچه به ۱۶۰۰ متر می رسد. برای خرید ارزان تورها و بلیط های مسافرتی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید، و خرید های خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

شما علاوه بر دریاچه لزور می ‌توانید از دیدنی های اطراف آن نیز لذت ببرید.  روستای لزور که دارای قدمتی ۴۰۰ ساله می باشد یک روستای تاریخی بسیار دیدنی است از آثار معروف این روستا می توان به قلعه قلدوش، پل سنگی، برج نیمه ،امامزاده خوشنام و امامزاده معصوم اشاره کرد .

سوالات متداول درباره ی دریاچه لزور

دریاچه لزور کجاست ؟

دریاچه لزور در 165 کیلومتری از تهران می باشد، این دریاچه در واقع در شمال تهران و در 45 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد.

چه تفریحاتی می توان در نزدیکی دریاچه لزور انجام داد ؟

در اطراف دریاچه لزور می توان دوچرخه سواری، کوه نوردی، ماهیگیری، قایق سواری و کمپینگ انجام داد.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
باغ گل دبی یا باغ معجزه یکی از بی نظیر ترین جاذبه ها در جهان می باشد، که رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبث کرده است.

باغ گل دبی یکی از باشکوه ترین و بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است. این باغ باشکوه واقع در دبی لند با مساحتی عظیم به مساحت تقریبی 72 هزار متر مربع که به عنوان یک منطقه تفریحی غول پیکر طراحی شده است.
باغ گل دبی در ابتدای سال 2013 دارای 45 میلیون گل و در سال 2021 بیش از 109 میلیون گل را در خود جای داده است، و امروزه با 50 میلیون گونه ی مختلف از گل ها، منظره ای منحصر به فرد ارائه می دهد که شما را به دوردست ها خواهد برد.
یکی از برجسته ‌ترین جنبه‌ های باغ گل دبی این است که طرح‌ های گل‌ ها در هر فصل تغییر می ‌کنند تا بازدیدکنندگان هر بار که از آن بازدید می ‌کنند تجربه متفاوتی را کشف کنند.
بسیاری از سازه های باغ گل دبی مانند ساعت باغ دبی، خانه های پرندگان طاق های ساخته شده از گل هایی است که می توانید از زیر آنها عبور کنید.

نمای کلی باغ گل دبی

نمای کلی باغ گل دبی

نمای کلی باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در دبی است، گل‌ هایی که در باغ به نمایش گذاشته می‌شوند شامل گل اطلسی، گل شمعدانی، گل همیشه بهار، گل آفتابگردان و تعداد زیادی از گل‌ ها و طرح ‌های گیاه‌شناسی است. 
گل های گل اطلسی 90 درصد از تم های گل را در باغ تشکیل می دهند، زیرا توانایی عجیبی برای زنده ماندن در سخت ترین آب و هوای صحرای دبی دارند.
باغ معجزه دبی همچنین رکوردهای مهمی را با تعداد گیاهان استفاده شده، چهره های مختلف و قهرمانان افسانه ها، سازه ها و سایر تجهیزات را می توانید در این باغ ببینید.
در ورودی این باغ جذاب، باغ پروانه ها با فرم دایره ای به مساحت 1800 متر مربع با پروانه های غول پیکر سه بعدی نیز عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است. 
حداقل 15 هزار پروانه از 26 گونه مختلف در باغ گل دبی وجود دارد. بر اساس گزارش ها گل های به کار رفته در طرح هواپیما در باغ گل دبی وزنی معادل 100 تن عنوان شده است.
همچنین بیش از 9 هزار گل و گیاه تنها برای ایجاد لوگوی امارات استفاده شده است. علاوه بر این، در سال 2016، این هواپیما در کتاب رکوردهای گینس برای بزرگترین طراحی گل اختصاص داده شده است.

بخش های محبوب در باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از بی نظیر ترین باغ ها در جهان است، که هر کدام از بخش های آن نشان دهنده ی یک موضوع است.

مجسمه ی گل میکی موس

در سال 2018، مجسمه 18 متر مربعی میکی موس که جایزه "بلندترین مجسمه هرس" را دریافت کرد، از بیش از 100 هزار گیاه و گل مانند گل اطلسی سفید، گل اطلسی قرمز، شمعدانی سفید، بنفش زرد، شمعدانی سفید تشکیل شده است.

خانه های گل و خانه های ییلاقی

خانه های ییلاقی و خانه هایی که باغ گل دبی را به نمایش می گذارند، تصویری رنگارنگ دارد از میلیون ها گل تشکیل شده است. همچنین مشخص شده است که این تصویر باورنکردنی رنگارنگ، تصور سرزمین پریان را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

طاق گل در باغ دبی

این طاق نما که با ایجاد شکل قلب از گل های معطر در باغ گل دبی ایجاد شده است، با هدف ایجاد فضایی رمانتیک برای زوج های عاشق باغ است.
با توجه به اینکه باغ گل دبی دارای طولانی ترین دیوارهای گل است، این باغ که در کتاب رکوردهای گینس گنجانده شده است، جایزه سال 2015  را نیز برای تجربه باغ های جدید از آن خود کرده است.

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه دبی

آنچه در باغ گل دبی می توانید ببینید فقط به گل ها محدود نمی شود. یکی دیگر از گزینه های فوق العاده برای بازدیدکنندگان، باغ پروانه های دبی است. این قسمت شامل 15 هزار پروانه شگفت انگیز در اندازه ها، رنگ ها و انواع مختلف است. 
باغ پروانه ها به عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان شناخته می شود. همچنین موزه ای وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پروانه ها در باغ بیابید که میزبان بیش از 50 گونه پروانه و بیش از 150 هزار پروانه است.

هواپیما A-380 با طراحی گل

A-380 هواپیمای ساخته شده از گل در باغ گل دبی است،  ماکت گلی از بزرگ‌ ترین هواپیمای امارات روی این سیاره در اندازه واقعی، بسیار زیبا و است. این ماکت گل با حدود 500 هزار گل ایجاد شد. این زیبایی به عنوان بزرگترین طرح گل در جهان توسط رکوردهای جهانی گینس شناخته شده است.

طاق گل قلب ها

اگر در حال و هوای یک عکس عاشقانه هستید، جایی بهتر از طاق قلبی که با گل طراحی شده پیدا نمی کنید. این گذرگاه قلبی شکل در بین زوج‌ ها به ویژه در روز ولنتاین محبوب است.

ساعت گلدار

ایستادن در کنار یک ساعت به طول 15 متر که با هر فصل گل های آن تغییر می کند. می تواند بسیار جذاب باشد.

 پارک دریاچه

به تمام شگفتی های باغ گل دبی، یک دریاچه مصنوعی را اضافه کنید و احساسی واقعا بی نظیر خواهید داشت. در اطراف این پار می توانید کلبه ها و خانه هایی را ببینید که با گل تزئین شده اند.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی در ماه های آخر تابستان و اوایل بهار است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در فصول پاییز و زمستان نیز دبی هوایی مرطوب و نسبتا بارانی دارد. ارزان ترین تور تایلند را از طریق سایت الفبای سفر تهیه کنید.

چگونه به باغ گل دبی برویم ؟

اگر قصد دارید به همراه خانواده به پارک دبی بروید. روش های مختلفی برای رسیدن به آن است. یکی از این روش ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.
باغ گل دبی با اتوبوس شماره 105 برای رسیدن به این مقصد به گردشگران خدمت رسانی می کند. این سفر تقریباً 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و برای هر نفر 5 درهم هزینه دارد. 
برای رفتن با مترو باید به شما بگوییم، که هیچ مسیر مترو مستقیمی به باغ معجزه دبی وجود ندارد، بهتر است از مترو خط قرمز به مرکز خرید امارات بروید و سپس با اتوبوس 105 به آنجا بروید.
اگر گزینه ‌های حمل‌ ونقل عمومی را مناسب نمی دانید، می توانید از وسیله نقلیه شخصی خود و یا با تاکسی به باغ گل دبی بروید و روزی به یاد ماندنی را درکنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

پارک گل دبی به طور متوسط ماهانه میزبان ۲۵۰ هزار نفر و در مدت ۶ ماه ۱.۵ میلیون نفر بوده و این باغ که در دل کویر دبی طراحی شده است به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده است.
باغ معجزه تنها هفت ماه از سال باز است. باغی که تعمیر و نگهداری آن در فصل تابستان آغاز می شود، همه روزهای هفته از آبان تا اردیبهشت از ساعت 10 الی 22 قابل بازدید است. 

ساعت بازدید از باغ گل دبی : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب  و جمعه ها تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 10 شب بر روی عموم باز می باشد.
هزینه ورودی باغ گل دبی برای هر نفر : 55 درهم است.
هزینه ورودی به باغ دبی برای کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم است.
قیمت تور دبی برای ورود برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.
آدرس باغ گل دبی : دبی - منطقه دبی لند - خیابان آل بارشا جنوبی 3 - باغ گل دبی

سخن آخر

باغ گل دبی یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است، این باغ 72 هزار متر مربع وسعت دارد. باغ گل دبی 150 میلیون گل را هر ساله به نمایش می گذارد. ده ها طاق رنگارنگ، مجسمه، و رایحه های گل های مختلف و شگفت انگیز را می توانید در  این باغ بی نظیر تماشا کنید.
باغ گل دبی در روز ولنتاین سال 2013 افتتاح شده است، این باغ در رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین باغ گل ثبت شده است.
باغ گل دبی  در سال 2016، یک رکورد جهانی دیگر برای بزرگترین مجسمه گل به نام خود ثبت کرد. همچنین این باغ یک مدل ایرباس A380  اماراتی را که از میلیون ها گل شکوفه ساخته شده به نمایش می گذارد.
بخشی از باغ به نام باغ پروانه ها در تمام طول سال باز است، در آن می توانید نظاره گر پروانه های رنگارنگ و گوناگون که از سراسر جهان جمع آوری شده اند باشید. همچنین می توانید مجسمه 18 فوتی میکی موس از حدود100 هزار گیاه و گل ساخته شده است، را نیز ببینید. برای اطلاع و خرید تور لحظه آخری استانبول به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی باغ گل دبی

باغ گل دبی کجاست ؟

باغ گل دبی با وسعت 72 هزار متر مربع یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است.

چرا باغ گل دبی معروف است ؟

باغ گل دبی سه رکورد جهانی گینس را بدست آورده است، و در سال 2013 به عنوان بزرگترین باغ گل جهان معرفی شد. 



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
موزه پرا استانبول با ترکیب ساختمان بازسازی شده هتل بریستول، در تپه باشی استانبول توسط معمار یونانی آهیلئاس مانوسوس ساخته شده است.

موزه پرا استانبول یکی از شگفتی های استانبول در بی اوغلو، یک خیابان دورتر از خیابان استقلال واقع شده است. این موزه  یکی از مکان های فعال فرهنگی و هنری شهر است. 
موزه پرا که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ در سال 2005 افتتاح شد، دارای چندین طبقه موزه است که در آن سه مجموعه ویژه متعلق به این بنیاد به نمایش گذاشته شده است.
در این موزه چندین نمایشگاه چند منظوره، سالن نمایش، اتاق آموزش، آرت شاپ و کافه پرا است. این موزه در ساختمان باشکوه هتل بریستول قرار دارد که در ابتدا در سال 1893 ساخته شد.
موزه پرا یک موزه خصوصی است که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری واجد شرایط و در مقیاس بزرگ ایجاد شده است. 

مروری بر موزه پرا در استانبول

مروری بر موزه پرا در استانبول

مروری بر موزه پرا در استانبول

موزه پرا استانبول با ترکیب ساختمان بازسازی شده هتل بریستول، در تپه باشی استانبول توسط معمار یونانی آهیلئاس مانوسوس در سال 1893 ساخته شده است.
در این موزه، منتخبی از مجموعه نقاشی شرق‌ شناس متعلق به بنیاد سونا و اینان کراچ، و مجموعه‌ های اوزان و کاشی ‌ها و سرامیک‌ های کوتاهیا به نمایش گذاشته شده است. 
مجموعه نقاشی شرق شناسی، یکی از غنی ترین مجموعه ها در ترکیه در قرن 17 است. این شامل آثاری است که توسط هنرمندان اروپایی و عثمانی قرن ها تولید شده است. 
آثارعثمان حمدی بیگ و تابلوی معروف مربی لاک پشت از جمله پرطرفدارترین آثار این مجموعه هستند. مجموعه اوزان و اندازه گیری های آناتولی مجموعه ای جهانی متشکل از وزنه ها و ابزارهای اندازه گیری اصلی است که از سال 2000 قبل از میلاد در آناتولی مورد استفاده قرار گرفته است و شامل نزدیک به 10 هزار شی است. 
سونا کراچ و اینان کراچ در سال 2009 جایزه افتخار گردشگری استانبول را برای کمک به استانبول با افتتاح موزه پرا و موسسه تحقیقات استانبول دریافت کردند و جایزه ویژه آکادمی هنرهای زیبای دانشگاه میمار سینان که در همان سال برای تأسیس موزه پرا به آن ها اعطا شد. 
علاوه بر این، پرتره هایی که افراد دوره ها و طبقات مختلف را به تصویر می کشند، همراه با پرتره هایی از سلاطین، شاهزادگان، سلاطین، سفیران با موضوع پرتره هایی از امپراتوری به نمایش گذاشته می شود.
از جمله آنها می توان به تیت بریتانیا، موزه ویکتوریا و آلبرت اشاره کرد. موزه پرا پروژه‌ های هنری مشترکی را با موزه‌ ها، مجموعه‌ ها و بنیاد های برجسته جهان تولید می‌ کند. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

آثار هنری موزه پرا

موزه پرا دارای سه مجموعه ی منحصر به فرد است، و بهترین جاهای گردشگری ترکیه به حساب می آید، در زیر به مجموعه های این موزه اشاره می کنیم:

•شرق شناس
•اوزان و معیارهای آناتولی
•کاشی و سرامیک کوتاهیا

مجموعه نقاشی شرق شناسان

در این بخش از مجموعه، نقاشی هایی از دوران قرن 17 تا 20 وجود دارد. دنیای عثمانی که از قلموی نقاشان اروپایی برآمده است و در این بخش به نمایش گذاشته شده است. مربی لاک پشت در مجموعه نقاشی شرق شناسان در موزه پرا به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه اوزان و معیارهای آناتولی

آثاری که هنگام بازدید از موزه پرا با آنها مواجه می شوید، آثاری هستند که زندگی روزمره زندگی آناتولی را منعکس می کنند. تقریبا 10 هزار اثر در این بخش به نمایش گذاشته شده است. اندازه گیری وزن، ترازو و ابزارهای مختلف اندازه گیری مورد استفاده توسط دولت شهر درزمان های قدیم را به شما نمایش می دهد.

مجموعه کاشی و سرامیک کوتاهیا

مجموعه کاشی ها و سرامیک های کوتاهیا در این موزه به نمایش گذاشته شده است. کاشی دوزی که به عنوان یک هنر در امپراتوری عثمانی رواج یافت به ایزنیک و چاناک کاله نیز گسترش یافت و آثار آن دوره اکنون در موزه پرا به نمایش گذاشته می شود.

بخش های مختلف موزه پرا

موزه پرا استانبول علاوه بر مجموعه هایی که دارد، دارای بخش های مختلفی نیز هست.

بخش سینما موزه پرا

در تالار موزه پرا، طیف وسیعی از نمایش‌ های سینمای کلاسیک و تجربی، انیمیشن، مستند، فیلم کوتاه و ویدئوآرت در قالب برنامه‌ های ماهانه به هنردوستان ارائه می ‌شود.
موزه پرا یکی از زیباترین مکان های استانبول، پایتخت هنر و تاریخ است. پرا فیلم برای اولین بار فعالیت سینمایی خود را از سال 1387 آغاز کرد.
این موزه که بوی هنر می دهد توجه ساکنان استانبول و کسانی که به استانبول سفر می کنند را به خود جلب می کند.  موزه پرا، جایی که موسیقی، نقاشی، سینما و موارد دیگر جان می ‌گیرند، هم در زمینه فرهنگ عمومی و هم در زمینه توسعه شخصی چیزهای زیادی به مردم می‌ افزاید. 
فیلم هایی که همزمان با نمایشگاه ها و مرتبط با آن اکران می شوند، به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرند. این نشان می دهد که روزهای سینمایی به لطف علاقه و کنجکاوی شدید بازدیدکنندگانی که تور استانبول ارزان را تهیه کرده اند برای مدتی ادامه خواهد داشت.

بخش نمایشگاه های موزه پرا استانبول

بخش نمایشگاه های موزه پرا استانبول

بخش نمایشگاه های موزه پرا

بخش های دیگر موزه پرا شامل نمایشگاه های موقت و دائمی است. نمایشگاه های موقت شامل آثاری است که در ایام خاصی از سال توجه هنردوستان را به خود جلب می کند.
نمایشگاه عکاسی در موزه پرا بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند، وقتی این عکس ‌ها را با جزئیات بررسی می‌ کنید، می ‌بینید که عکس‌ هایی وجود دارد که توسط عکاسانی برجسته مانند Caranza، Robertson، Pascal Sébah، Kargopoulo، Sébah & Joaillier، Abdulla Brothers، Gülmez Brothers، Ali Sami Aközer و Ali Enis Oza گرفته شده‌اند. نمایشگاه های عکاسی به طور متوسط به مدت 3 ماه پذیرای بازدیدکنندگان است. و بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بخش کافه پرا

در بخش نمایشگاهی به نام Kahve Break، تعامل قهوه و فنجان قهوه با کاشی های Kütahya وجود دارد. همچنین در موزه استراحتگاهی به نام کافه پرا برای استراحت و گذراندن اوقات خوشی بازدیدکنندگانش وجود دارد.
کافه پرا دارای منوهای ویژه با مضامین مختلف غذاهای جهانی به همراه سالاد، ساندویچ، انواع ماکارونی خاص و محصولات شیرینی است. در این بخش فرهنگ قهوه را از گذشته تا امروز، شکل دادن به فنجان ها و علاقه عثمانی ها به قهوه مشاهده می کنید.

چگونه به موزه پرا استانبول برویم ؟

موزه پرا در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است، می توانید با اتوبوس بروید، باید سوار اتوبوس هایی شوید که به سمت تکسیم می روند. وقتی به ایستگاه Tepebaşı نزدیک شدید، برای پیاده شدن آماده شوید. و پس از پیاده شدن چند دقیقه ای پیاده روی خواهید کرد. برای خرید ارزان قیمت تور کوش آداسی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

اطلاعات کاربردی در مورد موزه پرا در استانبول

موزه پرا از سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد ازظهر، و یکشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر به جز دوشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.
اگر کارت موزه دارید، می توانید سالی یک بار جاهای دیدنی رایگان استانبول مانند موزه پرا را بازدید کنید. در کمپین جوانان، دانش آموزان می توانند چهارشنبه ها به صورت رایگان از موزه بازدید کنند.
علاوه بر این، افرادی که در گروه آزاد قرار دارند شامل مسئولان مطبوعات، معلولان و همراهان آنها و بازدیدکنندگان زیر 12 سال نیز می شود.
موزه پرا یکی از جاهای دیدنی استانبول با قیمت است، اگر با یک گروه بیش از 20 نفر به موزه پرا بروید، می توانید برای هر نفر 20 لیر بپردازید. بازدیدکنندگان بالای 60 سال و دانش آموزان بالای 12 سال باید 10 لیره پرداخت کنند.
بلیط بزرگسالان 25 لیر تعیین شده است. روزهای دوشنبه، اولین روز تعطیلات مذهبی و 1 ژانویه تعطیل است.

سخن آخر

موزه پرا استانبول در 8 ژوئن 2005 افتتاح شد، یک موزه خصوصی است که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری واجد شرایط و در مقیاس بزرگ تأسیس شده است. 
این موزه در ساختمانی که با حفظ نمای هتل تاریخی بریستول در تپه باشی به عنوان یک موزه معاصر و مجهز ساخته شده است، فعالیت می کند.
موزه پرا، مجموعه‌ های «نقاشی شرق ‌شناس»، «وزن ‌ها و اندازه‌ های آناتولی» و «کاشی و سرامیک» بنیاد سونا و اینان کراچ و ارزش‌ های ارائه ‌شده توسط این مجموعه ‌ها، نمایشگاه ‌ها، محصولات انتشاراتی، فعالیت‌ های شفاهی، فعالیت‌ های آموزشی و مطالعات علمی را ارائه می دهد وهدف آن اشتراک گذاری آن با مردم و انتقال آن به نسل های آینده است.
این موزه میزبان آثار هنرمندانی همچون «جوزف کودلکا» «ژوان میرو»، «آکیرا کوروساوا»، «مارک شاگال»، «پابلو پیکاسو»، «فرناندو بوترو»، «فریدا کالو»، «دیگو ریورا» است. این موزه آثار هنرمندان چیره دست جهان را گرد هم آورده است. 
موزه پرا از زمان افتتاح هر ساله نمایشگاه ‌هایی را برای حمایت از هنرمندان جوان با همکاری موسسات آموزشی و هنری ملی و بین‌المللی برگزار می ‌کند.
همچنین از تمامی نمایشگاه‌ های خود با کتاب، فعالیت ‌های کلامی و برنامه‌ های آموزشی کودکان حمایت می ‌کند. بخش فیلم موزه پرا که با برنامه ‌ها و رویدادهای دوره ‌ای خود متمایز است، نمایش ‌های جامعی را برای بازدیدکنندگان و علاقه‌ مندان به سینما ترتیب می ‌دهد، از کلاسیک گرفته تا فیلم‌ های مستقل، انیمیشن ‌ها و مستند ها می باشد.
موزه پرا که تمام جزئیات زندگی از نقاشی دیواری گرفته تا هنر سرامیک، از هستی تا نیستی، از کودکان تا بزرگسالان را به نمایش می گذارد، منتظر شماست تا شما را مجذوب خود کند.

سوالات متداول درباره ی موزه پرا استانبول

هزینه ورودی موزه پرا چقدر است ؟

بلیط کامل برای هر نفر 25 لیر است. بلیط تخفیف دار نیز برای دانش آموزان، افراد بالای 60 و ... 10 لیر است. 

ساعات بازدید از موزه پرا کی می باشد ؟

موزه پرا از سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد ازظهر، و یکشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر به جز دوشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند، این شهر باستانی آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی دارد.

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود در سواحل مدیترانه یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا دارای مکان های طبیعی جذاب و جاذبه های گردشگری مختلف است. 
این شهر باستانی از دیدنی های آنتالیا در دوره هلنیستی است، که  قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری روم تأسیس شد. منطقه ی کالیچی، مرکز تاریخی آنتالیا یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. 
این شهر که Kah-Lay-Chi تلفظ می شود، تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشته است.

عکس شهر آنتالیا
عکس شهر آنتالیا

منطقه ی قدیمی کالیچی

کالیچی کجاست ؟ کالیچی در قلب آنتالیا واقع شده است که به آنتالیای باستانی نیز معروف است. این میراث تاریخی مملو از ویرانه های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است و مشرف به بخش شرقی شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه است. 
منظقه ی کالیچی با دیوارهایی از سنگ های بزرگ احاطه شده است و ردپای معماری اصلی که ترکیه در آن شهرت دارد و همچنین یک بندر کوچک و فانوس دریایی متعلق به امپراتوری عثمانی بر جای می گذارد. کالیچی دارای چندین ورودی است که مهمترین آنها کالیکابیسی و دروازه زیبای هرودیان است.
در شهر قدیمی آنتالیا یعنی کالیچی بندر رومی قدیمی آن را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. امروز کالیچی یک منطقه حفاظت شده است.
ورودی های زیادی به منطقه ی کالیچی وجود دارد، اما راحت ترین آنها Kalekapısı و زیباترین و تاریخی ترین آنها دروازه هادریان است.
کالیچی شهر قدیمی آنتالیا است، اما در طول تاریخ شاهد رویدادها، مردم و تمدن های مهم بسیاری بوده است. چیزی که عالی است این است که شما همچنین می توانید شاهد این تاریخ باشید زیرا واقعاً به خوبی محافظت شده است. 
این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن بندر طبیعی، در طول زمان به عنوان یک شهر مهم توسعه یافته است. 
اولین سکونت در کالیچی به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد. این شهر در منطقه پامفیلیا قرار دارد و در اوایل دوره هلنیستی یک سکونتگاه کوچک بوده است.
پس از تسلط پادشاه برگاما، یکی از قدرتمندترین پادشاهان قرن دوم قبل از میلاد این شهر به مکانی مهم تبدیل شده است.
پادشاه آن زمان دیوارهای محکم و بندر را ساخت. این شهر بندری زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که به مرکزی برای تجارت در منطقه مدیترانه شرقی تبدیل شد. 

کارهایی که می توان در شهر کالیچی انجام داد

شما می توانید در طول روز در شهر منطقه ی کالیچی آنتالیا قدم بزنید، و از بناهای باستانی شهرمانند مساجد و پارک هایی که مردم در آن استراحت می کنند لذت ببرید. مکان‌ هایی با چشم ‌اندازهای زیبا را می توانید در شهر قدیمی آنتالیا مشاهده کنید. 

1.بندر کالیچی آنتالیا

از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته که بندر جدیدی در 12 کیلومتری انتهای سواحل کنیالتی ساخته شد، این بندر شریان اصلی شهر آنتالیا بین قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته بود.
از بندر قدیمی آنتالیا، سفرهای دریایی برای دیدن آنتالیا از دریا یا کشف زیبایی های بستر دریای مدیترانه آغاز می شود. کالچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه بوده است.
امروزه بازسازی های عظیمی با توجه به تاریخ باستانی این منطقه اتفاق افتاده است، بدون شک می ‌توان گفت که کالیچی به یکی از زیبا ترین و منحصربه ‌فردترین مکان‌ های آنتالیا تبدیل شده است. 

بازار کالیچی در آنتالیا

بازار کالیچی در آنتالیا

2.بازار منطقه ی کالیچی

بازار شهر قدیمی کالیچی در بخش تاریخی آنتالیا واقع شده است. در دو طرف کوچه‌ های باریک آن مغازه‌ های کوچک، کافه‌ ها و غیره وجود دارد که اکثریت این مغازه‌ ها برای فروش عتیقه‌ جات سنتی، لباس، ادویه و شیرینی‌ های نفیس ترکی گسترده شده‌ اند.
همچنین رستوران های زیادی در بازار قدیمی شهر وجود دارد که غذاهای سنتی ترکی عالی سرو می کنند. غذاهای دریایی همیشه در منو موجود است و همچنین باید دسرها و قهوه ترک را نیز امتحان کنید.

3.آسانسور شیشه ای پانوراما

آسانسور شیشه ای یک مکان نمادین در منطقه ی کالیچی است، این آسانسور قدیمی شهر را به آنتالیا جدید متصل می کند. آسانسور و نمای شیشه ای از یکی از بلندترین نقاط شهر مستقیماً به سمت مارینا می رود. 
هنگامی که به قله رسیدید، منظره ای از بندر را می توانید برای چند دقیقه تماشا کنید. در نمای آسانسور شیشه‌ای پانورامیک، می ‌توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر را ببینید. برای خرید تور مارماریس ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

4.خرید در آنتالیا

تمام خیابان ‌های کوچک منطقه ی کالیچی پر از مغازه‌ های رنگارنگ است که می ‌توانید به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنید. شما می توانید با گشت و گذار در این خیابان ها پوشاک، کیف و کفش، زیوراآلات و ... را در شهر قدیمی آنتالیا را پیدا کنید.

5.خرید فرش در کالیچی

در منطقه ی قدیمی کالیچی در آنتالیا، شما می توانید مغازه های فرش فروشی قدیمی را ببنید. که در آن می توان انواع فرش های سنتی و دست بافت رنگارنگ را تهیه کرد، و آن ها را به عنوان سوغات به خانه برد.

6.دروازه هادریان 

دروازه هادریان در ترکی Üçkapılar نامیده می شود، تنها دروازه ورودی باقی مانده به شهر باستانی آنتالیا است. این بنا به افتخار امپراطور روم هادریان نامگذاری شده است و یک قطعه زیبا از معماری باستانی است.
دیدن دروازه هیچ هزینه ای ندارد و تمام روز مردم می توانند از داخل و خارج آن دیدن کنند. در حالی که این یک مکان تاریخی مهم برای دیدن است.

7.پارک کاراعلی اوغلو

این یکی از مکان های مورد علاقه مردم در منطقه ی شهر کالیچی است. این یک فضای سبز زیبا است که در امتداد لبه صخره قرار دارد. 
از این مکان می توانید منظرهای بسیاری مانند بندر، صخره ها و ساحل کنیالتی و در دوردست کوه های زیبای توروس را ببینید. چند کافه نیز در اطراف این پارک قرار دارد، که می ‌توان در آن‌ ها نوشیدنی ‌هایی میل کنید.

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

8.مسجد مناره یولی

این سازه نماد شناخته شده و آثار تاریخی آنتالیا در کالیچی است. این یکی از بهترین نمونه های هنر و معماری سلجوقی است که در این منطقه خواهید یافت. 
این بنا که توسط سلطان کقباد سلجوقی در قرن سیزدهم ساخته شده است، ممکن است اولین اثر ترکی - اسلامی در شهر باشد. یولی به معنای شیاردار است که مناره مسجد را توصیف می کند که دارای شش گنبد است که می توانید از داخل آن را ببینید.

9.مسجد اولو

بیشتر گردشگرانی که تور لحظه آخری آنتالیا را تهیه کرده اند از این مسجد  دیدن می کنند، مردم محلی این مسجد را به عنوان مناره Kesik (قطع شده یا شکسته) می شناسند که در قرن پنجم به عنوان کلیسای ساخته شده است.
در دوره بیزانس تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و در دوره عثمانی دوباره تعمیر و بازسازی شد. این بنا قبلاً کلیسای پاناگیا بود، اما در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد.

10.تور قایق در شهر کالیچی آنتالیا

تور قایق سواری در کالیچی آنتالیا، یکی از تفریحات مهیج در این منطقه محیوب می شود، هزینه ی این تور برای هر نفر 150 لیر می باشد.

رستوران ها و قهوه خانه های کالیچی

برای امتحان کردن یک غذای سنتی و یک قهوه ی ترک به منطقه ی کالیچی در آنتالیا بروید. در آنجا می  توانید انواع کباب های سنتی را بیابید و از قهوه های اصل ترک بنوشید و لذت ببرید.
رستوران مرمرلی به دلیل موقعیت عالی و منظره پانوراما از بندر و ساحل یکی از محبوب ترین رستوران های شهر است. مشرف به ساحل Mermerli است، بنابراین می توانید ناهار خود را در رستوران صرف کنید و بعد از آن به شنا بروید یا شام بخورید.
کباب ها و غذاهای ماهی آنها بسیار خوشمزه و پخته شده است. گزینه های زیادی در منو وجود دارد که ممکن است در آن گم شوید.
دیگر از رستوران های خوب این منطقه  رستوران  Ayar Meyhanesi است. این یک رستوران با غذاخوری عالی است و در قلب کالیچی قرار دارد، جایی که احساس می کنید در عصر عثمانی در حال صرف شام هستید. ماهی محلی مانند ماهی باس بسیار خوشمزه است و با سس عالی سرو می شود. آنها تنوع باورنکردنی مزه ها را دارند. 

هتل های اطراف منطقه کالیچی در آنتالیا

در شهر کالیچی آنتالیا، شما می توانید برای چندین روز اقامت داشته باشید. در زیر به چند مورد از هتل های این منطقه اشاره می کنیم.

هتل آسپن

یک هتل سه ستاره درست در خیابان اصلی کالیچی با یک استخر و اتاق های مجهز و صبحانه است. 

هتل آرگوس

هتلی سه ستاره در قلب کالیچی با استخر، اما اتاق های آن کم هستند و قیمت آن عالی است. 

هتل بوتیک آلپ پاسا

هتل چهر ستاره، یک استخر بزرگ و صندلی های آفتاب گیر دارد.

هتل بندر آدالیا

این هتل در کنار آسانسور شیشه ای واقع شده و دارای چشم اندازهای شگفت انگیزی است. اتاق ها بزرگ هستند و صبحانه نیز در آن گنجانده شده است.

هتل وایت گاردن

مکانی عالی برای اقامت با معماری به سبک سنتی، تراسی بر  روی پشت بام با چشم‌ اندازی از کوه‌ های توروس و دریای مدیترانه دارد.

هتل لاوین سوئیت

این عمارت یونانی در زمان امپراتوری عثمانی، اکنون به یک هتل بوتیک تبدیل شده است. 

روش رفتن به کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

روش رفتن به کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

چگونه به کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا برویم ؟

خوشبختانه آنتالیا فرودگاه بین المللی خوبی دارد، بنابراین رسیدن به مرکز شهر اصلا سخت نیست. شما می توانید برای رفتن به منطقه ی کالیچی از فرودگاه فقط سوار تاکسی شوید فاصله فرودگاه تا شهر کالیچی 30 دقیقه است،  آنها شما را به جایی که باید بروید می ‌رسانند. تاکس ها بر حسب متر حدود 50-60 لیر از شما دریافت می کنند. همچنین می توانید برای صرفه جویی در پول خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. 

سخن آخر

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. شما می توانید در این منطقه به قدم بزنید و از بناهای باستانی دیدن کنید و از دروازه هادریان وارد دنیای شهر قدیمی شوید.
در اینجا، آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی مانند مساجد، بندر و بازارهای قدیمی  را در میان بقایایی که یونانیان، سلجوقیان و عثمانی‌ها در خیابان‌ های باریک شهر به جا گذاشته‌ اند، خواهید دید.
منطقه ی کالیچی آنتالیا با وجود اینکه مکان کوچکی است، هنوز هم می توانید برای قدم زدن در یک محیط آرام و باستانی آن را انتخاب کنید. 
در خیابان ها قدم بزنید و به تمام مغازه های کوچکی که می بینید بروید، زیرا متوجه خواهید شد که دنیایی متفاوت و شگفت انگیز در داخل آن ها وجود دارد. برای خرید ارزان قیمت تور ازمیر ترکیه به سایت الفبا سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی منطقه کالیچی آنتالیا

منطقه ی کالیچی در کجای آنتالیا قرار دارد ؟

منطقه ی کالیچی در قلب شهر آنتالیا قرار دارد و از فرودگاه تنها 30 دقیقه با تاکسی فاصله دارد.

جاذبه های باستانی منطقه ی کالیچی کدامند ؟

از جاذبه های این شهر می توان به مسجد مناره یولی، مناره Kesik و دروازه هادریان را نام برد.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
برج ساعت تفلیس یکی از جاذبه های منحصر به فرد تفلیس است، که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ است.

برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود.
اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.
ریزو گابریادزه طرح این برج را از بناهایی که بر اثر زلزله ویران شده‌ اند الهام گرفته است. انگار هر لحظه در حال فرو ریختن است و تنها تیرچه‌ ای آهنی آن را سرپا نگه داشته است. در نهایت، شکل منحصر به فرد این بنا باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای آن در مقابلش صف بکشند.

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است، که در آن نمونه های شگفت انگیزی از اجراهای نمایشی به گوش می رسد، برج ساعت کج آن نیز در سال 2010 پس از چهار سال ساخت اضافه شد. برای اطلاع از تور مالزی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.
در برج ساعت کج در کنار تئاتر عروسکی ریزو گابریادزه، پنجره بالایی هر ساعت باز می شود و فرشته ای زنگی را به صدا در می آورد. 
در پنجره کوچک چرخه زندگی با عروسک های کوچک به نمایش گذاشته شده است که نمادی از ملاقات زن و مرد، ازدواج آنها، تولد فرزندانشان و تشییع جنازه است.
می گویند هر ساعت عروسک هایی مثل ساعت فاخته بیرون می آیند و قصه می گویند. هر ساعت جمعیتی برای تماشای این نمایش روی نیمکت هایی که مقابل برج ایستاده اند تشکیل می شود و همه با هیجان منتظر صدای گونگ هستند.
یک تئاتر عروسکی کوچک در داخل برج وجود دارد و دو بار در روز در ظهر و ساعت 19 می توانید نمایش "دایره زندگی" را ببینید.
درب بزرگتر این ساعت فقط دو بار در روز باز می شود، ساعت ساعت 7 صبح و 12 بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در دوم، یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. این یک تئاتر عروسک کوچک است و "چرخه زندگی" را نشان می دهد.

تئاتر ریزو گابریادزه

ریزو گابریادزه در سال 1981 تئاتر ماریونت را در تفلیس تأسیس کرد که از اولین نمایش‌ ها قلب تماشاگران را به دست آورد و امروزه به سراسر جهان سفر می ‌کند. چهار نمایش معروف در برنامه تئاتر او وجود دارد: «پاییز بهار من»، «استالینگراد»، «رامونا» و «الماس مارشال دو فونته».
شعار ریزو گابریادزه روی نمای تئاتر با حروف طلایی نوشته شده است: "Extra Cepam Nihil Cogito Nos Lacrimare" که به معنی "اجازه دهید اشک های ما فقط هنگام بریدن پیاز بیاید" است. 

نمایش برج ساعت تفلیس

عروسک های چرخه زندگی در برج ساعت تفلیس این را نمایش می دهد، که پسر جوانی با دختری زیبا آشنا می شود و عاشق می شود. 
سپس ازدواج می کنند و صاحب فرزند می شوند، زمان داره می گذره آنها خانواده بسیار شادی دارند. بعداً بزرگتر و بزرگتر می شوند و پس از مرگ پسرشان به زندگی خود ادامه می دهد، با همسر آینده اش آشنا می شود و همه چیز از ابتدا شروع می شود. به همین دلیل نام این نمایش «چرخه زندگی» است. برای خرید تور ارمنستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

معنای زندگی همین است و این استاد هنرمند آن را به زیبایی در این ساعت به نمایش گذاشته است. پس از پایان نمایش، مردم با چهره های شاد و چشمانی متفکر دست می زنند. 

مردم شروع به فکر کردن در مورد فرزندان خود می کنند. آنها متوجه می شوند که ممکن است بمیرند، اما هرگز ناپدید نخواهند شد، زیرا پس از رفتن آنها به زندگی در قلب فرزندان خود ادامه می دهند. 
آنها آثار خود را در این دنیای زیبا به جا گذاشته اند. این اجرا با پس زمینه آهنگ فولکلور دوست داشتنی گرجی که در مورد زندگی برگزار می شود.

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

استاد ریزو گابریادزه یکی از استادان نمایش های عروسکی در گرجستان است. وی فیلمنامه‌ نویس و البته سازنده برج ساعت در تفلیس است سازه زیبا و بی نظیر او از کاشی های دست ساز ساخته شده است .
طرح ساعت شبیه به یک سازه ای است که از قرار گرفتن چند شیئی روی هم ساخته شده است و به صورت کج بر روی هم قرار گرفته است.
این طراح ماهر طرح این بنا را بر اثر زلزله ویران شده این شهرالهام است. وقتی به ساعت نگاه می کنید گمان می کنید در حال فرو ریختن است، و توسط یک تیرچه آهنی ایستاده است.
طراحی منحصر به فرد این ساعت باعث شده است تا بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود می کند. قسمت پایینی این برج ساعت به زیبایی با کاشی های سرامیکی تزئین شده است که این کاشی ها نیز توسط ریزو گابریادزه ساخته شده است. 
او این مکان را خودش نقاشی کرده است. این مکان به یکی از اصلی ترین انتخاب های دیدنی تبدیل شده است. گردشگران زیادی با خرید تور گرجستان هر روز به خصوص در ساعت 12 و 7 به این برج می آیند. در اینجا کافه تئاتر نیز وجود دارد که در کنار ساعت برج قرار دارد. یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن عصرهای دلپذیر تابستان است.

سازنده ی برج ساعت تفلیس

ریزو گابریادزه وقتی شروع به ساخت و ساز کرد، گویی به طور معجزه‌ ای از یک ماشین زمان، خود را در امپراتوری بیزانس دور و زیبای قرن 10 پیدا کرده است.
وی می گوید من سفری به قرون گذشته داشته ام. مهندسان ، طراحان و معماران دیگری همچون زوراب جاپاریدزه، گلا جانگیراشویلی، آرچیل ژاپاریدزه، کوته اودیشویلی برای ساخت این ساعت به من کمک کرده اند.

سوالات متداول درباره ی برج ساعت تفلیس

برج ساعت تفلیس چه زمانی شروع به اجرای نمایش می کند ؟

ساعت 7 صبح و 12 بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. 

سازنده ی برج ساعت تفلیس که بوده است ؟

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است.

 


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو

جزیره وادهو مالدیو یک جزیره ی درخشان و بسیار شگفت‌ انگیز است، که بازدیدکنندگان را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند.

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. 
ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.
جزیره وادهو مالدیو بسیار شگفت‌ انگیز است، و بازدیدکنندگانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند. جزیره وادهو جزیره کوچکی از جزیره مرجانی است، که در خط استوا در جنوب غربی سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده است.
هنگامی که امواج در ساحل شنی می شکنند، یا پاهای برهنه وارد شن های مرطوب می شوند، درخشش آبی روشن ظاهر می شود. این اثر جادویی توسط پلانکتون های بیولومنسسنتی ایجاد می شود که اغلب در آب های گرم ساحلی دیده می شود.

سواحل مالدیو در شب

سواحل مالدیو در شب

ساحل وادهو در مالدیو

جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی در مالدیو است. جمعیت آن کم است، اما به لطف درخشش باشکوه ساحل که اکنون معروف است، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.
این ساحل مسحور کننده از میکروارگانیسم های ریز پوشیده شده است که معمولا با فیتوپلانکتون اشتباه گرفته می شوند. موجودات آبی که این پدیده را توضیح می دهند در واقع سخت پوستان استراکود هستند که در زمان تماس با سطح آب برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه می درخشند، در حالی که فیتوپلانکتون ها فقط برای کمتر از یک ثانیه روشن می شوند.
موجودات بیولومینسانس از انرژی شیمیایی استفاده می کنند که به صورت نور آزاد می شود. آنها حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام لوسیفرین هستند که وقتی در معرض اکسیژن قرار می گیرند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که درخشش زیبایی از خود ساطع می کند.
درخشش پلانکتون‌ ها بسیار دشوار است و اغلب در خارج از اقیانوس رخ می دهند. تنها زمانی که جریان‌ های جزر و مدی باعث می‌ شوند که آنها به تعداد زیاد به سمت ساحل شسته شوند، می‌توانید آنها را از خشکی ببینید. 
برای اینکه بیولومینسانس اتفاق بیفتد، آب باید توسط چیزی جابجا شود، بنابراین با برخورد موج سواری به خط ساحلی، امواج در نور آبی موج می زند. 
یا همانطور که در امتداد ساحل قدم می ‌زنید، پلانکتون‌ هایی که روی شن‌ ها و سنگ‌ های ساحل گذاشته شده ‌اند روشن می‌ شوند و زیر پای شما برق می‌ زنند. 

دیدنی های ساحل جادویی وادهو

درخششی که در شب در سراسر این ساحل مشاهده می کنید، نتیجه یک پدیده طبیعی است که ما از آن به عنوان بیولومینسانس یاد می کنیم. این بدان معناست که یک موجود زنده نوری را که در این ساحل می بینید ایجاد می کند. این پدیده اغلب به عنوان دریای ستارگان شناخته می شود. تور بلغارستان ارزان قیمت را با الفبای سفر تجربه کنید.
بسیاری بر این باورند که چندین موجود دریایی وجود دارد که قادر به تولید نورهای زیبا هستند، اما موجودات موجود در این ساحل توسط سخت پوستان استراکود ایجاد می شوند که ساحل را می پوشانند. 
نورهای تولید شده توسط این موجودات کل ساحل را می پوشاند و جادویی به نظر می رسد. مردم از سراسر جهان برای تجربه آن به اینجا سفر می کنند.

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش پلانکتون های بیولومینسانس در ساحل وادهو

این موجودات کوچک با استفاده از ماده شیمیایی به نام لوسیفرین نور تولید می کنند. فرآیند ایجاد یک نور بیولومنسنت، که صرفاً نور تولید شده در یک موجود زنده است، بین موجودات متفاوت است. 
برخی از آنها به یک غذای خاص یا موجود دیگری نیاز دارند تا این اثر اتفاق بیفتد. اما این نوع پلانکتون که داینوفلاژلات نامیده می شود، خود به خود لوسیفرین تولید می کند. نوری که از پلانکتون‌ های کوچک ساطع می ‌کنند «نور سرد» نامیده می ‌شود، به این معنی که کمتر از 20 درصد نور گرما تولید می‌ کند. 

سوالات متداول درباره ی ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو

ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟

ساحل درخشان مالدیو در جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی مالدیو است.

 چرا آب در جزیره وادهو می درخشد ؟

درخشش ساحا وادهو مالدیو به دلیل اثر جادویی ناشی از پلانکتون های بیولومنسانس است که اغلب در آب های گرم ساحلی ظاهر می شود



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل گلدن ایج استانبول ✨ هتل 4 ستاره ⭐ در نزدیکی جاذبه های توریستی استانبول. برای مشاهده نظرات هتل گلدن ایج استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل گلدن ایج استانبول (Golden Age Hotel Istanbul) ★★★★

هتل 4 ستاره گلدن ایج در منطقه محبوب بی اوغلو واقع شده است. هتل گلدن ایج استانبول که در مجاورت میدان تکسیم قرار گرفته، دارای یک حمام ترکیه ای سنتی، سرویس ماساژ و استخری در فضای باز است که با تخت های آفتابگیری احاطه شده است. از روی بالکن کافه نیز می توانید مناظری پانوراما از پل بسفر مشاهده کنید.

هتل گلدن گیج استانبول هر آنچه برای اقامتی راحت نیاز دارید را در خود جای داده است. کلیه امکانات لازم برای اقامت، از جمله Wi-Fi رایگان در همه اتاق ها، سرویس اتاق 24 ساعته و پارکینگ در این هتل در دسترس است.

اتاق های هتل امکاناتی مانند تهویه مطبوع و سرویس بیدار کردن را برای اطمینان از یک شب آرام ارائه می دهند.

امکانات تفریحی هتل شامل سونا، استخر روباز، اسپا، ماساژ و استخر (کودکان) است.

سه دلیل مهم برای اقامت در هتل گلدن ایج، رفتار دوستانه پرسنل، امکانات عالی و نزدیک بودن به مرکز استانبول است. شما می توانید این هتل را در تور استانبول رزرو کنید.

انواع اتاق های هتل گلدن ایج استانبول

  1. Standard Room
  2. Junior Suite
  3. Standard Triple Room

امکانات هتل گلدن ایج استانبول

  • 3 استخر
  • صبحانه با کیفیت
  • خدمات اسپا
  • شاتل فرودگاهی
  • بار
  • وای فای رایگان
  • اتاق خانوادگی

جاذبه های دیدنی نزدیک به هتل گلدن ایج استانبول

  • میدان تکسیم 0.4 کیلومتر
  • ایستگاه متروی تکسیم 0.4 کیلومتر
  • کاخ دولما باغچه 1.1 کیلومتر
  • برج گالاتا 1.8 کیلومتر
  • بازار ادویه 2.9 کیلومتر
  • مسجد سلیمانیه 3.2 کیلومتر
  • مسجذ ایاصوفیه 3.5 کیلومتر

فاصله هتل گلدن ایج تا فرودگاه استانبول

این هتل تا فرودگاه استانبول 32 کیلومتر فاصله دارد.

نرخ تقریبی قیمت رزرو اتاق های هتل گلدن ایج استانبول

هزینه تقریبی رزرو هتل فیده برای هر شب 60$ است.

آدرس هتل گلدن ایج استانبول

 Kocatepe Mahallesi, Topçu Cd. No:10, 34437 Beyoğlu/Istanbul, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

با اعلام رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، ایران در سه بخش اسکان،حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند.

وی افزود جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور به کشور قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.  بر اساس توافق های اولیه رئیس جمهور به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

به گفته ی وزیر راه جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود اما تمام استان های ساحلی و غیر ساحلی نزدیک به آب های همیشه خلیج فارس می توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم باشند.

حمل نقل از کیش به قطر

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در جریان این پشتیبانی ها حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین های ایرانی خواهد بود.

آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

همچنین این جزیره برای بهره گیری از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارای ظرفیت هایی همچون ۵۲ هتل با ۱۹ هزار تخت، یک فرودگاه بین المللی با ظرفیت پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر در سال، بندرگاه به وسعت ۱۱۰ هکتار با امکان ارایه خدمات مختلف مسافری و باری با اسکله با ظرفیت پذیرش شناورهای ۱۲ هزار تنی است.

فاصله جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است. جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 فاصله دریایی کیش تا قطر

ویزای جام جهانی قطر برای ایرانیان



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور استانبول + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور استانبول ترکیه

:: بازدید از این مطلب : 151

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟ اگر می خواهید به قطر سفر کنید و تور جام جهانی قطر خریداری میخواهید کنید در هزینه های ذکر شده را نظر داشته باشید.

اگر می خواهید به قطر سفر کنید و تور جام جهانی قطر خریداری میخواهید کنید در نظر داشته باشید. واحد پول کشور قطر، ریال قطر است که با نماد QAR نشان داده می شود و در حال حاضر هر 100 دلار چیزی حدود 364 ریال قطر می باشد. بسته به آن که گردشگران می خواهند با تور های گردشگری همراه شوند و یا به صورت شخصی سفر کنند، هزینه سفر تفاوت پیدا می کند.

سفر به دو صورت انجام می گیرد که یکی با تور و دیگری به صورت شخصی می باشد. در ادامه هزینه سفر به قطر روش هایی را به شما شرح می دهیم که عبارت اند از:

تور قطر

این تور ها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و که قیمت تور قطر باتوجه به امکانات هتل، بلیط هواپیما و سایر خدماتی که آژانس مسافرتی می دهد متفاوت است و در حال حاضر هزینه ها برای 7 شب و 8 روز: بین 800 دلار تا 1000 دلار
شخصی
بلیت هواپیما تهران – قطر :حدود 200 دلار تا 300 دلار

پرواز قطر

پرواز قطرایرویز

قیمت هتل های قطر

برای اقامت در شهرهای قطر، می توانید از وجود متعدد هتل ها در این کشور استفاده کنید و بنابر بودجه ای که برای رزرو هتل در نظر گرفته اید را باتوجه به بازه های قیمتی که در زیر گفته ایم میتوانید ببینید. با این حال در این بخش بیشتر به هزینه قیمت هتل هایی نظیر دوحه می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد.

هتل های 2 ستاره : حدودا بین 30 دلار تا 50 دلار 
از امکانات هتل های 2 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، صبحانه سلف سرویس، روم سرویس و امکانات ابتدایی که تمامی هتل ها دارا می باشند، اشاره کرد.
هتل های 3 ستاره : حدودا بین 60 دلار تا 80 دلار 
از امکانات هتل های 3 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، رم سرویس و امکانات دیگر اشاره کرد.
هتل های 4 ستاره : حدودا بین 70 دلار تا 180 دلار
از امکانات هتل های 4 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، روم سرویس، ناهار و امکانات دیگر اشاره کرد.
هتل های 5 ستاره : حدودا بین 80 دلار تا 215 دلار
از امکانات هتل های 5 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، ناهار، شام، روم سرویس و امکانات دیگر اشاره کرد

هتل لاکچری دوحه قطر

هتل لوکس در قطر

هزینه غذا در قطر

در قطر غذا های بین المللی پاکستانی، هندی و غربی سرو می شود، غذا های رایج این کشور برنج، بریانی (برنج، ادویه و گوشت)، سیب زمینی و آب میوه های مختلف است، اگر غذاهای اروپایی دوست داشته باشید هتل های رامادا و ماریوت غذا های اروپای بسیار دلچسبی سرو می کنند و برای چشیدن طعم غذا های تایلندی اصل هم به رستوران تای تواین یا تای اسنک بروید، غذاهای پاکستانی و هندی به راحتی در سطح شهر پیدا می شود.
در مقاله هزینه سفر به قطر ما هزینه های مربوط به غذا در شهرهای این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهرهای این کشور عربی برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 25 ریال قطر را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید 150 ریال قطر پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منو های مک دونالد در کشور قطر تقریبا ارزان تر است و مبلغ 23 ریال قطر می باشد. با تمامی این تفاسیر شایان ذکر است که مجموع هزینه‌ سفر به قطر در هر روز تقریباً برابر 300 تا 500 ریال قطر در روز است و بستگی به شما دارد که چقدر تمایل داشته باشید هزینه کنید.
این نکته نیز شاید برای گردشگران تور قطر جالب باشد که بدانند در رستوران ها معمولا حق سرویس به صورت حساب شما اضافه می شود، اگر این 10 درصد حق سرویس را در صورت حساب خود ندیدید می توانید از قوانین استاندارد انعام استفاده کنید. معمولا برای تاکسی های معمولی انعام نیاز نیست ولی به تاکسی هایی که خارج از شهر می روند معمولا 10 درصد انعام داده می شود.

غذای قطری

غذای سنتی قطری

هزینه تماشای سه بازی ایران از طریق فیفا

هزینه بلیت بستگی به جایگاه صندلی دارد. بلیت سه بازی از سطح  یک حدود چهار میلیون تومان و در جایگاه ویژه حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود.»
اما علاقمندان به تماشای حضوری فوتبال علاوه بر بلیت، باید هزینه پرواز، هتل و… را نیز در نظر بگیرند. اگر ایرانیان از طریق خرید مستقیم بلیت از فیفا اقدام کنند، با هتل، پرواز و سایر خدمات حدود ۱۷۰ میلیون تومان باید هزینه کنند.
رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید با صدور مجوز تور جام جهانی برای آژانس‌های هواپیمایی این هزینه برای علاقمندان به فوتبال حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

 

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان
راهنمای سفر به قطر در جام جهانی
فاصله دریایی کیش تا قطر


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
راهنمای سفر به قطر باتوجه به اینکه جام جهانی فوتبال 2022 در قطر آبان ماه امسال برگزار می شود. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد این باشند

راهنمای سفر به قطر 

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر آبان ماه امسال برگزار می شود. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد این باشند که چگونه این 32 تیم برای برتری می‌جنگند.
در اینجا راهنمای ما برای سفر جام جهانی 2022 شامل بسته های سفر جام جهانی، پیشنهادات حمل و نقل، و بهترین روش های کلی در مورد نحوه استفاده از این فرصت باورنکردنی و دنبال کردن تیم های مورد علاقه خود در جام جهانی 2022 در سال جاری است.

 

جام جهانی 2022 قطر

بنر جام جهانی 2022 در قطر

سفر جام جهانی 2022

برای هواداران بین المللی فوتبال که به دنبال سفر به قطر برای جام جهانی هستند، پروازها و اقامتگاه ها بدیهی است که برخی از الزامات ضروری هستند. با این حال، الزامات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند مانند مجوزهای ورود، بلیط مسابقات جام جهانی و غیره.

⚽ اوج هیجان بازی های تیم های ملی با تور جام جهانی قطر 2022 الفبای سفر

پرواز به قطر

سفر به قطر یک امر کاملاً ساده است. خطوط هوایی بزرگ در سراسر جهان پروازهای خود را به قطر آغاز کرده اند. اگر قصد دارید به طور مستقل و بدون خرید هیچ گونه بسته یا توری به قطر سفر کنید، می توانید با انتخاب پروازهایی که به بهترین وجه متناسب با بودجه سفر شما هستند، این کار را انجام دهید. چه اقتصادی، چه تجاری یا درجه یک، گزینه هایی را خواهید یافت که برای تمام نیازهای سفر در جام جهانی شما به راحتی در دسترس هستند.

پروازهای قطرایرویز

پرواز قطرایرویز

رزرو هتل

قطر هیچ کمبودی در هتل ها و مکان های اقامتی برای علاقه مندان ندارد. چه در مرکز شهر دوحه اقامت داشته باشید و چه در یک اقامتگاه جزیره ای شهری، طرفداران می توانند از طیف وسیعی از گزینه ها برای رزرو هتل و محل اقامت خود در جام جهانی انتخاب کنند.
سایر اقامتگاه ها شامل آپارتمان ها، ویلاها، دهکده های هواداران و کابین کشتی های کروز است. هواداران بین المللی فوتبال نیز می توانند در کنار خانواده و دوستان خود بمانند.

بهترین هتل های قطر

قطر یک مقصد سفر باورنکردنی است، اما امکانات اقامتی با کیفیت بالا، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای میزبان جام جهانی، کمیاب است. به طور خاص، هتل هایی که با سطح و موقعیت مکانی ریتز کارلتون دوحه و سنت رجیس دوحه رقابت می کنند بسیار محدود هستند و تقاضا زیاد است. الفبای سفر از اینکه می‌تواند این ویژگی‌ها - دو مورد از بهترین‌های کشور - را به عنوان بخشی از تجربه‌های جام جهانی به مهمانانمان ارائه دهد، هیجان‌زده است. علاوه بر اقامتگاه‌های لوکس، میهمانان ما تجربه‌های روز مسابقه، تورهای هیجان‌انگیز، حمل‌ونقل فرودگاهی و مسابقه و موارد دیگر را نیز خواهند داشت. علاوه بر این، همه مهمانان ما خدمات لمسی بالایی را دریافت خواهند کرد  

The Ritz-Carlton Doha
St. Regis Doha
Dusit Doha
Millennium Plaza Doha 

هتل لوکس دوحه

هتل د ریلتز کارلتون دوحه

بلیط بازی جام جهانی 2022     

بلیت‌های بازی جام جهانی 2022 اکنون در حال فروش است و برای طرفداران در سراسر جهان باز است. بلیط بازی جام جهانی 2022 با قیمت 69 دلار در دسترس است. با این حال، ساکنان قطر می‌توانند بلیت‌ها را با قیمت 11 دلار خریداری کنند. قیمت بلیط بازی فینال تا 1607 دلار است.

کارت هایا

در اینجا آمده است که چگونه طرفداران می توانند برای کارت اجباری هایا درخواست دهند و محل اقامت خود را برای #Qatar2022 رزرو کنند
تمامی هواداران حاضر در جام جهانی باید اجباری برای دریافت کارت هایا اقدام کنند. هاییا کارت توسط دولت قطر اداره می شود و به عنوان مجوز ورود به قطر برای بازدیدکنندگان بین المللی استفاده می شود و همچنین اجازه ورود به هر استادیوم را می دهد. فقط دارندگان بلیط مسابقه می توانند برای کارت هایا اقدام کنند.

از این کارت می توان برای سفر رایگان با مترو، اتوبوس های تراموا و اتوبوس مسابقات در روزهای مسابقه استفاده کرد.
همچنین توجه داشته باشید که به طور خاص برای جام جهانی، طبق آخرین شرایط ورود به قطر، هواداران بین المللی فوتبال بدون بلیط جام جهانی و کارت هایا اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
برای حضور در مسابقات جام جهانی نیز هواداران باید ابتدا کارت هایا را دریافت کنند. به این ترتیب، بهتر است ابتدا پس از تضمین بلیط های جام جهانی، این شرط را برآورده کنید. لطفا جزئیات کارت هایا را در مقاله ما در زیر بیابید.

کارت هایا

هایا کارت

مسابقات کجا برگزار می شود؟

شهرهای دوحه، لوسیل، الخور، الریان و الوکره میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر خواهند بود. همه استادیوم های قطر به خوبی به هم متصل هستند و به راحتی با مترو، استادیوم اکسپرس و اتوبوس های شاتل قابل دسترسی هستند. در مجموع هشت استادیوم به عنوان میدان آزمایشی برای همه تیم های شرکت کننده عمل خواهد کرد.

رسیدن به استادیوم

شما می توانید با سهولت نسبی از هتل خود به استادیوم مورد نظر خود برسید. شبکه مترو دوحه تمام استادیوم های جام جهانی 2022 را به همراه بسیاری از مقاصد محبوب دیگر پوشش می دهد. اتوبوس یا تاکسی نیز در تمامی مناطق و مکان های برگزاری جام جهانی موجود است. طرفداران فوتبال همچنین می توانند به تاکسی آبی دسترسی داشته باشند، راهی جدید و هیجان انگیز برای پیمایش و سفر آسان در طول جام جهانی 2022 قطر.

همچنین شایان ذکر است که اکثر هتل‌های نزدیک به استادیوم‌ها احتمالاً خدمات شاتل به استادیوم و از آن را برای پذیرایی از طرفداران فوتبال در طول مسابقات ارائه می‌دهند.

ورزشگاه لوسیل

این ورزشگاه در حدود 15 کیلومتری شمال مرکز دوحه واقع شده است. ایستگاه متروی Lusail در خط قرمز 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم را انتخاب کنید که بین مراکز اتوبوس‌های سریع السیر کار می‌کنند. گزینه‌های پارکینگ در دسترس نزدیک به استادیوم Lusail، و همچنین تاکسی و سواری مشترک در دسترس هستند.

استادیوم 974

استادیوم 974 بسیار نزدیک به بزرگراه راس ابو عبود است و نزدیکترین استادیوم به مرکز دوحه است که فقط 2 کیلومتر به سمت جنوب فاصله دارد. نزدیکترین ایستگاه مترو ایستگاه مترو راس بو عبود (خط طلا) است که با 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارکینگ خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه آل بیت

این ورزشگاه در نزدیکی جاده ساحلی الخور و 5 کیلومتری جنوب الخور قرار دارد. شما می توانید به راحتی به خدمات رفت و آمد به ایستگاه مترو Lusail (خط قرمز) دسترسی داشته باشید. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و امکانات حمل و نقل مشترک نیز در اینجا موجود است.

استادیوم بین المللی خلیفه

این استادیوم در 15 کیلومتری شرق مرکز دوحه قرار دارد. ایستگاه مترو Sports City (خط طلا) تنها 10 دقیقه پیاده تا استادیوم خلیفه فاصله دارد. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و تسهیلات حمل و نقل مشترک نیز در اینجا موجود است.

استادیوم شهرک آموزش 

این استادیوم به راحتی با ماشین، تاکسی یا مترو قابل دسترسی است و همچنین به سیستم تراموا شهر Education متصل است. ایستگاه مترو Education City در خط سبز واقع شده است و 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید سواری مشترک و سوار شدن از استادیوم را انتخاب کنید.

ورزشگاه الجنوب

این استادیوم در 25 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد و نزدیکترین ایستگاه مترو Al Wakra (خط قرمز) از طریق اتوبوس مترو M132 است. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارک خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الثمامه

این استادیوم در مجاورت بزرگراه اکسپرس دوحه و 12 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ورزشگاه الثمامه در الوکره ۶ دقیقه پیاده روی دارد. شما می توانید به خدمات شاتل دسترسی داشته باشید و به ایستگاه مترو منطقه آزاد (خط قرمز) بروید. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارکینگ خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه احمد بن علی

استادیوم احمد بن علی در امتداد بزرگراه دخان، در 20 کیلومتری غرب مرکز دوحه و در نزدیکی مرکز خرید قطر واقع شده است. ایستگاه مترو Al Riffa در 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم قرار دارد. این آخرین ایستگاه در خط سبز تازه ساخته شده است. در این استادیوم گزینه های پارکینگ قابل دسترس در دسترس است. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم در اینجا موجود هستند و تاکسی‌ها و وسایل نقلیه مشترک نزدیک به استادیوم هستند.

غذای قطری

یکی از چیزهای مورد علاقه ما در مورد قطر غذاهای خوشمزه است. غذاهای قطری از طعم های سنتی خاورمیانه تشکیل شده است. زعفران، هل، زردچوبه، زیره، زنجبیل و فلفل سیاه از جمله ادویه های عجیبی هستند که در اکثر غذاها و دسرهای عربی استفاده می شود.

غذای اصلی که باید امتحان کنید ماچبوس است، یک غذای قطری که از گوشت، برنج، پیاز و سبزیجات مخلوط با ادویه های خوشمزه تشکیل شده است. به یک رستوران محلی بروید تا از این تخصص لذت ببرید و طعم واقعی خاورمیانه را بچشید.

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
دوست دارید با ورزشگاه میزبان ایران انگلستان جام جهانی قطر 2022 آشنا شوید؟ حتما این پست را از دست ندهید.

ورزشگاه الخلیفه قطر

جام جهانی فوتبال در قطر نزدیک است و این کشور همچنان برای چیزی که گفته می شود یک نمایش منحصر به فرد از همه است آماده می شود. استادیوم بین‌المللی خلیفه قطر که یکی از تاریخی‌ترین استادیوم‌های این کشور است، قرار است پس از شروع جام جهانی فوتبال در زمستان 2022 یکی از مکان‌های برگزاری باشد. فضایی پر جنب و جوش، امکانات در سطح جهانی، و چیدمان صندلی‌ها زمانی که بزرگترین رقابت فوتبال روی زمین از اینجا شروع شود، برخی از نکات برجسته خواهد بود.

بنابراین، بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم و درباره استادیوم بین المللی خلیفه واقع در قلب قطر بیشتر بدانیم.

نمایی دیدنی از استادیوم خلیفه قطر

استادیوم خلیفه قطر

چرا استادیوم بین المللی خلیفه در دوحه در قطر بسیار محبوب است؟

یکی از معتبرترین استادیوم های قطر، استادیوم خلیفه در دوحه چیزی بیش از یک محل برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر است. این عرصه ای است که اهمیت بسیار زیادی دارد و در طول سال ها میزبان برخی از مسابقات مهم بوده است. این استادیوم که در الریان واقع شده و در سال 1976 ساخته شده است، مسلماً ثابت کرده است که سنگ بنای فرهنگ ورزشی قطر است.

در واقع، استادیوم خلیفه دوحه نقش بزرگی در زنده نگه داشتن امید مردمی که تا به حال رویای آینده ورزشی امیدوارکننده کشور را در سر می پرورانند، ایفا کرده است.
علاوه بر این، در اینجا برخی از مهمترین مواردی که اهمیت ورزشگاه خلیفه قطر در دوحه را مشخص می کند، آورده شده است.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود این استادیوم به عنوان یکی از بهترین استادیوم های قطر در نظر گرفته شود، تاریخچه ورزشی غنی آن است. این مکان قبلاً میزبان فینال جام ملت‌های آسیا در سال 2011 بوده است، نمایشی که ژاپن را با شکست دادن استرالیا با یک گل بر صفر در وقت‌های اضافه به پیروزی رساند.
این استادیوم همچنین در گذشته میزبان تعدادی بازی دوستانه بوده است که مهم ترین آن بازی بین انگلیس و برزیل است.
مسابقاتی مانند عرب کاپ، جام باشگاه‌های جهان، و مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی IAAF قبلاً توسط این ورزشگاه بین‌المللی قطر در الریان برگزار شده است.

نمای داخلی از استادیوم خلیفه

نمای داخلی استادیوم خلیفه

مسابقات جام جهانی فوتبال در استادیوم بین المللی خلیفه برگزار می شود

استادیوم خلیفه در دوحه میزبان برخی از رویارویی های مهم در طول جام جهانی فوتبال خواهد بود و در اینجا برخی از مسابقاتی که در این ورزشگاه برگزار می شود، آورده شده است.

21 نوامبر انگلیس – ایران گروه B
23 نوامبر  آلمان – ژاپن گروه E
25 نوامبر  هلند – اکوادور گروه A
27 نوامبر  کرواسی – کانادا گروه F
29 نوامبر  اکوادور – سنگال گروه A
1 دسامبر  ژاپن– اسپانیا گروه E
3 دسامبر تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B

تماشای دیدار ایران و انگلستان

الفبای سفر به عنوان مجری مستقیم تور جام جهانی قطر با شما عاشقان فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است و می توانید هیجان مسابقه را در کنار لذت تفریحات تور قطر تجربه نمایید.

تاریخچه ورزشگاه خلیفه قطر و شرح

استادیوم بین المللی خلیفه از سال 1976 استادیوم اصلی فوتبال قطر بوده است. این استادیوم به عنوان محل اصلی برگزاری جام خلیج فارس در سال 1976 که در قطر برگزار شد ساخته شد و در ابتدا می توانست 20000 تماشاگر را در خود جای دهد.

در طول سال‌ها، این ورزشگاه چندین بار ارتقا یافته است که مهم‌ترین آن برای بازی‌های آسیایی 2006 بود که ظرفیت آن به 40000 صندلی افزایش یافت.
در سال 2011، استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات متعددی از جمله فینال بین ژاپن و استرالیا (1-0) در طول جام ملت های آسیا 2011 بود.
استادیوم بین المللی خلیفه محل استاندارد بازی تیم ملی قطر بوده است و علاوه بر این گهگاه میزبان بازی های دوستانه بین المللی تیم های دیگری مانند آرژانتین و برزیل بوده است.
زمانی که قطر جام جهانی 2022 را در سال 2010 دریافت کرد، استادیوم بین‌المللی خلیفه به‌طور طبیعی به عنوان یکی از مکان‌های بازی پیشنهاد شد، اگرچه نیاز به ارتقاء گسترده‌ای بود.
کار روی استادیوم در سال 2014 آغاز شد و شامل نوسازی تمام جایگاه‌ها، صندلی‌های اضافی، امکانات مهمان‌نوازی اضافی، و ساخت یک غشای سقف نوآورانه بزرگ که 70 درصد از استادیوم را پوشش می‌دهد، بود. طاق نمادین ورزشگاه با طاق جدید جایگزین و با طاق دوم تکمیل شد.
کارها در تابستان 2017 به پایان رسید و به این ترتیب اولین ورزشگاه جام جهانی 2022 به پایان رسید.
در سال 2019، استادیوم بین المللی خلیفه محل برگزاری مسابقات جهانی IAAF در سال 2019 بود.

میزبان بازی ایران و انگلستان

ورزشگاه بازی ایران و انگلستان

چگونه به استادیوم بین المللی خلیفه برویم

استادیوم بین المللی خلیفه در غرب دوحه تقریباً در 10 کیلومتری مرکز دوحه (به عنوان مثال سوق واقف و کورنیش) و 18 کیلومتر از توسعه مروارید در شمال قرار دارد.

با مترو می توان به استادیوم رسید. Station Sports City یکی از خطوط طلایی تازه افتتاح شده است که از مرکز دوحه می گذرد.

آدرس: خیابان الواب، دوحه



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
ورزشگاه الثمامه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است که میزبان بازی ایران و آمریکا می باشد همراه ما باشید.

استادیوم الثمامه در دوحه که توسط معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده و بر اساس کلاه گاهفیا طراحی شده است، پیش از جام جهانی فوتبال 2022 افتتاح شده است. ورزشگاه 40 هزار نفری در جنوب دوحه ششمین مکان آماده مسابقاتی است که قبل از جام جهانی که قرار است سال آینده در قطر برگزار شود، تکمیل می شود. این استادیوم که به نام استادیوم الثومه از روی درختی که در محلی یافت می شود، نامگذاری شده است، شکل دایره ای مشخصی دارد. این توسط Jaidah، که معمار ارشد دفتر مهندسی عرب است، طراحی شده است تا شبیه یک گاهفیا باشد، یک کلاه سنتی بافته شده توسط مردان در سراسر خاورمیانه.

نمایی از استادیوم الثمامه

نمایی از استادیوم الثمامه

تاریخچه و شرح استادیوم الثمامه

ورزشگاه الثمامه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است.
ساخت این ورزشگاه در سال 2017 آغاز شد و بیش از چهار سال طول کشید. ورزشگاه الثومه به طور رسمی در 22 اکتبر 2021 با چهل و نهمین فینال امیر کاپ بین السد و الریان (1-1) افتتاح شد.
طراحی دایره‌ای استادیوم از گافیا الهام گرفته شده است، کلاه بافته شده سنتی که معمولاً مردان در سراسر خاورمیانه از آن استفاده می‌کنند.
در طول جام جهانی، ورزشگاه الثومه میزبان پنج بازی دور اول گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه همچنین یکی از مکان های بازی جام عرب 2021 است.

پس از جام جهانی، با حذف ردیف بالا، ظرفیت به 20000 صندل ی کاهش می یابد.

آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی
آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

 

ظرفیت استادیوم الثمامه

استادیوم الثومه واقع در 12 کیلومتری جنوب دوحه، 40000 نفر گنجایش دارد و میزبان مسابقات جام جهانی سال آینده تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این استادیوم به دنبال استادیوم‌های خلیفه بین‌المللی، الجنوب، شهر آموزش، احمد بن علی و آل بیت است که قبلا افتتاح شده‌اند و تنها دو مکان دیگر جام جهانی باقی مانده است.
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، گفت: قطر همچنان دنیای فوتبال را شگفت زده می کند و تا زمانی که پرده جام جهانی فوتبال بسته نشود، متوقف نخواهد شد. استادیوم الثومه یکی دیگر از آثار هنری است و اهمیت زیادی برای کشور و منطقه دارد. من نمی توانم منتظر باشم تا چند هفته دیگر اولین تورنمنت فوتبال پان عرب فیفا در اینجا برگزار شود و تنها یک سال دیگر شاهد اولین جام جهانی فیفا در خاورمیانه باشم.
این استادیوم جنبه های جالب بسیاری دارد، از جمله حضور انقلابی فناوری خنک کننده پیشرفته. نمای استادیوم الثومه که توسط معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده است، شبیه «گاهفیا» است - کلاه سنتی مردان و پسران در منطقه عرب.

چگونه به ورزشگاه الثومه برویم

ورزشگاه الثومه در جنوب دوحه و در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکز دوحه (منطقه سوق واقف) واقع شده است.
استادیوم به ایستگاه مترو نزدیک نیست، بنابراین یا از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده کنید (یا از ترتیبات ویژه شاتل برای این رویداد استفاده کنید). اگر سوار اتوبوس می شوید، اتوبوس شماره 10 را از ایستگاه اتوبوس الغانیم در نزدیکی سوق واقف بگیرید. ورزشگاه تقریباً در انتهای خط در ایستگاه اتوبوس 7 الثومه قرار دارد.
از استادیوم های جام جهانی 2022، ورزشگاه الثومه یکی از نزدیکی های فرودگاه بین المللی حمد است.

⚽ خبر درجه یک : با تور جام جهانی قطر الفبای سفر با بهترین قیمت مسافر و تماشاچی بازی های ایران شوید.

امکانات استادیوم الثمامه

ورزشگاه الثمامه ششمین مکانی است که به طور رسمی در طول آماده سازی برای جام جهانی 2022 ارائه می شود. این ساختمان در یکی از بهترین مکان‌های ممکن در جنوب دوحه ساخته می‌شود و دسترسی عالی به جاده و حمل‌ونقل عمومی را فراهم می‌کند و همچنین تنها 5 کیلومتر با فرودگاه اصلی شهر فاصله دارد.

ورزشگاه جدید الثمامه دارای فرم بیرونی صاف و ساده خواهد بود که با روکش سفید پوشانده شده است. با این حال، این روکش دارای دهانه هایی خواهد بود که الگوی پیچیده و خیره کننده ای را ایجاد می کند، که شبیه گاهفیه، سرپوش سنتی عربی است که پسران و مردان می پوشند. این اولین استادیوم قطری است که عمدتاً توسط معماران محلی به رهبری ابراهیم ام جیده و با همکاری غول های جهانی هیریم طراحی شده است.
انتظار می‌رود که فن‌آوری‌های خنک‌کننده فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد که می‌تواند دمای داخل را در طول مسابقات فیفا به 18 درجه کاهش دهد. پس از آن، حجم ساختمان کاهش نمی یابد، اما ظرفیت آن به نصف کاهش می یابد. بیشتر رینگ بالایی به کشورهای در حال توسعه سفر می کند، در حالی که به جای آن یک پاسیو زیبا با هتل بوتیک ایجاد می شود.
با توجه به موقعیت فوق العاده خود، این استادیوم همچنین به قلب یک محوطه تفریحی و ورزشی تبدیل خواهد شد، از جمله 8 زمین فوتبال و امکانات برای چندین رشته ورزشی دیگر.

 

ورزشگاه الثمامه قطر

نمای هوایی از استادیوم الثمامه



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
فاصله دریایی کیش تا قطر چقدر است؟ آیا کشتی از کیش به قطر برای مسابقات جام جهانی مسافران ایرانی را جابه جا می کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات همراه ما باشید

سفر دریایی به قطر از کیش

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲  که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود. این در حالیست که برای نخستین بار است این رویداد در غرب آسیا برگزار می شود و با توجه به نزدیکی قطر به ایران این موقعیت فراهم شده است تا جمعیت زیادی از ایرانیان با خرید تور قطر جام جهانی 2022 به این کشور سفر کنند و یا قصد داشته باشند به روش های مختلف عازم این کشور شوند.

فاصله کیش تا قطر

نکته قابل تامل این است که مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود چهار ساعت زمان می‌برد. علاقه‌مندان ایرانی فوتبال می توانند برای نخستین بار تجربه رفتن در محل بازی‌های جام جهانی را پیدا کنند. این موقعیت زمانی و مکانی می تواند خاطره زیبایی برای فوتبالی‌ها باشد.

جالب است بدانید جام جهانی محدود به استادیوم ‌های مسابقات نیست و بسیاری برنامه‌ها متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی به خود جذب می‌کند که نمونه آن را بسیاری از مسافران الفبای سفر در سال 2018 جام جهانی روسیه مشاهده کردند. 

مسافت کیش تا قطر دریایی

فاصله کیش تا قطر روی نقشه


ایرانی‌ها می توانند از شهرهای ساحلی و جزایری همچون کیش و قشم عازم قطر شوند. راه‌اندازی مسیر پروازی بین کیش با دوحه با توجه به بین المللی بودن فرودگاه شهر کیش همچنین راه اندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نمی تواند باشد. ایران با توجه به داشتن بندرهایی که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی های مسافربری را دارند همچنین کشتی ‌های خوب برای جابجایی مسافر، کار دشوار و هزینه بر زیادی پیش رو ندارد.

⚽ لذت هیجان بازی های تیم ملی را با تور جام جهانی قطر الفبای سفر تجربه نمایید.

جزییات سفر دریایی به قطر

مدت زمان سفر با کشتی از کیش تا قطر ۴ تا ۵ ساعت است
سازمان هواپیمایی اعلام آمادگی کرده است خطوط پروازی بین قطر و جزیره کیش را برقرار کند و شرکت‌های دریایی بین المللی که در جزیره کیش و سرزمین اصلی قرار دارند، نیز اعلام آمادگی کرده اند که با استفاده از کشتی کروز اقیانوس پیما، گردشگران را به جزیره کیش منتقل کنند. مدت زمان سفر با کشتی از کیش تا قطر ۴ تا ۵ ساعت است، اما گردشگران با هواپیما می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه این مسافت را طی نمایند و امیدواریم کیش و حتی سرزمین اصلی سهم خوبی از برگزاری مسابقات جام جهانی داشته باشد.

کشتی کیش به قطر

کشتی از کیش به قطر

 

از این رو سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران این جزیره از اواخر سال ۱۳۹۹ ستاد مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ایجاد کردند و سرمایه گذاران قصد دارند شرایطی را فراهم نمایند تا در طول برگزاری این مسابقات، گردشگران بتوانند به جزیره کیش سفر نماید.

به جز این باید این نکته را هم در نظر بگیریم که مسافران برای استفاده از تور دریایی بوشهر-قطر باید ‌هزینه سفر به این شهر را هم بپردازند و اگر قصد سفر هوایی داشته باشند، باید بین ۳۰۰ تا ۶۰۰‌هزار ‌تومان هم پول بلیت هواپیما را پرداخت کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر نوروزی به دبی

جاذبه های دیدنی دبی در نوروز

سفر به دبی قطع به یقین یکی از بهترین سفر های شما خواهد شد، زیرا ما به شما جاذبه های گردشگری را از دبی معرفی می کنیم، که جزء بهترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد. برای شناخت بیشتر این جاذبه ها در سفر با تور دبی نوروز 1401 در خواندن این مطلب همراه ما باشید.

خانه شیخ سعید آل مکتوم در دبی، نشانه ای معماری قدیم عربی

گشت و گذار در دبی بدون بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم ، که موزه ای از عکسها و اسناد تاریخی دبی را در خود جای داده، کاملاً ناقص است. این خانه نشانه هایی از معماری عربی است که دارای طراحی باشکوه ، همراه با فضای داخلی مجلل است.

ساعات بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم: شنبه تا پنجشنبه 8:30 صبح-8:30 بعد از ظهر، جمعه 3- 8:30 بعد از ظهر

خانه شیخ سعید آل مکتوم

پارک آبی دبی، مکانی پر از هیجان

پارک تفریحی آبی دبی جزء بهترین مکان های بازدید در دبی به همراه بچه هاست. پارک تفریحی آبی دبی یک پارک تفریحی مشهور است که در جلوی برج خلیفه واقع شده و دارای بیش از 25 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی می باشد. این پارک مکان مناسبی برای لذت بردن در کنار خانواده، ضمن آشنایی با فرهنگ عربی می باشد.

 
 

مناسب برای: کودکان و نوجوانان!

زمان بندی های پارک آبی دبی:

مارس تا مه: 10 صبح - 7 بعد از ظهر

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست

124

برج خلیفه دبی

نهر دبی، جایی برای قدم زدن های عاشقانه

شب به نهر دبی بروید تا شاهد شکوه و عظمت این شهر باشید. نهر دبی در صدر لیست جاذبه های گردشگری دبی برای زوج ها قرار دارد. این نهر دریای طبیعی است که از وسط شهر عبور می کند. توریست ها می توانند برای دیدن این بندر از طرف دیگر ، از یک قایق اجاره ای استفاده کنند. منظره ای زیبا و غرق شده در تاریخ دبی، آن را به یکی از رمانتیک ترین مکان های گردشگری دبی تبدیل کرده است.

مناسب برای: خانواده ، زوج ها و دوستان.

بازار سوق دیره، بهترین مکان از نظر بانوان

در بطن و ذات فرهنگ و مرکز تجارت دبی، بازاری وجود دارد که انواع و اقسام ادویه جات و ترشی جات، طلا و جواهرات یا منسوجات را می توانید در این بازار با بهترین اجناس پیدا کرده و خریداری کنید.

مناسب برای: خانم ها

ساعات کار: روزانه: 7 صبح-12 شب و 17 بعد از ظهر-19 بعد از ظهر

جمعه 17 عصر - 19 شب

کوچه و پس کوچه های زیرزمینی آکواریوم دبی

آیا به یک باغ وحش در زیر آب رفته اید؟ بازدید از آکواریوم دبی ، یکی از جاذبه های توریستی دبی است که دارای فعالیت های متنوعی از جمله، باغ وحش زیر آب، تورهای شیشه ای و رفتن درون شیشه به زیر آب ، غواصی در قفس و لمس کوسه می باشد. این یک تجربه منحصر به فرد است، پس حتما از آن لذت ببرید!

ساعات کار: دوشنبه-جمعه 10 صبح تا 10 عصر ، شنبه 10 صبح- نیمه شب

مکان: دبی مال ، خیابان شیخ زاید

دهکده جهانی دبی، دریچه ای به بازارهای سراسر جهان

دهکده جهانی مکانی است که یک تجربه خرید بین المللی شگفت انگیز را برای گردشگران عزیز تور ارزان دبی فراهم می کند و همچنین شما را با بهترین عملکردهای هنرمندان در سراسر جهان سرگرم می کند. دهکده جهانی همچنین دارای رستوران های متعددی است که غذاهای خوشمزه ای را سرو می کند.

جزئیات: هر ساله از نوامبر تا مارس باز می باشد.

بازار ابن بطوطه، شکوه معماری قدیمی در دبی

بازار ابن بطوطه یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی و همینطور، جهان است که بیش از 270 مغازه ، 50 رستوران و 4500 فضای پارکینگ دارد. معماری و شکوه بازار بسیار هیجان انگیز و خارق العاده است. برای دیدن شلوغی دبی و فرهنگ تجمل گرایی و زندگی لوکس، حتما به این بازار مراجعه کنید.

ایده آل برای: خانواده ، زوج ها و دوستان.

ساعت کار: 10:00 صبح- 12:00 شب

سافاری، بیابان گردی در صحرای دبی

در حالی که تعداد مکانها و جاذبه های گردشگری برای بازدید در اطراف زیاد هستند،  تعداد فعالیت های اطراف دبی نیز به همان اندازه شگفت انگیز است. سافاری دبی یکی از بهترین مواردی است که تاکنون تجربه کرده اید. گردش در کویرها و صحرا و درون پرتگاه ها قطعاً چیزی است که شما نمی توانید از آن غافل شوید. این یکی از آن فعالیت های همگانی است که می توان نه تنها با دوستان بلکه با کل خانواده و بدون هیچ گونه محدودیتی از این کویر زیبا بازدید کرد.

مناسب برای: دوستان ، خانواده ، انفرادی

برج العرب دبی

دبی شهر شگفتی ها است و یکی از این عجایب، برج العرب جمیرا ساختمانی بادبان شکل که به عنوان یکی از لوکس ترین هتل ها شناخته می شود و یکی از معدود هتل های 7 ستاره جهان است و بسیاری از مسافران تور دبی آرزوی حضور در این بنای مدرن دارند

این مکان در یک جزیره ساخته شده توسط انسان ایجاد شده است که با یک پل خصوصی به سرزمین اصلی متصل می شود ، شبح منحصر به فرد بادبان شکل چیزی فراتر از یک هتل خیره کننده است و نمادی از دبی مدرن است. این هتل لوکس دارای بزرگترین ناوگان جهانی رولز رویس، ناهار خوری عالی، سرویس باتلر، آی پاد طلای 24 عیار و یک صفحه هلی پد پشت بام است. اقامت در این هتل مجلل یا گذراندن یک شب در اینجا مسئله گران قیمتی نیست، اما ارزش برای یک تجربه بی نظیر را دارد

125

برج العرب

سخن پایانی

خیلی ها برای خرید تور نوروز شک دارند که تور قطر نوروز 1400 را خریداری کنند یا سراغ دبی بروند که غالبا همین مسیر دبی را ترجیحمی دهند با این حال برای همین حداکثرها سعی کردیم تعدادی از دیدنی ها را معرفی کنیم تا سفر عالی داشته باشید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس www.alefbatour.com))  مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مالدیو برویم یا بالی؟

سفر به بالی

 معروف‌ترین جزیره اندونزی، در غرب جاوه در جزایر سوندا کوچک واقع شده است که توسط دریای هند و دریای بالی احاطه شده است. این شهر به‌خاطر تراس‌های زیبای برنج، غذاهای معطر، سواحل خیره‌کننده و انبوهی از فرهنگ و سنت، شهرت جهانی دارد. بالی با معابد استادانه، خط ساحلی بی‌پایان، برخی از بهترین صخره‌های مرجانی جهان، آبشارها و مکان‌های خلوت‌گاهی، تفریح ​​و ماجراجویی را بی‌نقص ترکیب می‌کند. بالی ترکیبی سرگیجه‌آور از بیداری معنوی و پارتی‌های سخت است. اگر به دنبال این هستید بدانید تا عید را تور مالدیو نوروز 1401 خریداری کنید یا بالی همراه ما باشید.

مالدیو کشوری جزیره ای است که در اقیانوس هند در جنوب سریلانکا واقع شده است، مجمع الجزایری از 1192 جزیره مرجانی است که در جزایر مرجانی طبیعی گروه بندی شده اند. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها مسکونی هستند. هر استراحتگاه به طور کلی یک جزیره مرجانی را اشغال می کند و مجهز به ویلاهای آبی مجلل است. تصور کنید که اتاقی روی اسکله ای دارید که از ساحل بیرون زده است با یک کف شیشه ای که زیر آن می توان ماهی های استوایی را در حال شنا مشاهده کرد!

قبل از تصمیم گیری در مورد مقصد تعطیلات، میلیون ها چیز وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، و در واقع می تواند بسیار دلهره آور به نظر برسد. یک مقصد ساحلی استوایی یک انتخاب واضح در لیست سطل همه است. چه کسی می تواند به تعطیلات ساحلی باشکوه، با آب های بکر، شن های خشک، کف دست های تکان دهنده و نوشیدنی در دست، نه بگوید؟! و سپس این سوال مطرح می شود - کدام مقصد گرمسیری را انتخاب کنیم؟ نگران نباشید چون ما پشت شما هستیم. ما آن را به دو مقصد محبوب جزیره - بالی و مالدیو محدود کرده‌ایم و همه جنبه‌های زیر نور خورشید را برای انتخاب آسان‌تر مقایسه کرده‌ایم. مقایسه جامع ما را مرور کنید و انتخاب خود را انجام دهید!

هزینه سفر به مالدیو یا بالی

تعطیلات گرمسیری معمولا مقرون به صرفه ترین نیستند، اما راه های مقرون به صرفه ای برای انجام آن وجود دارد. اگر به دنبال یک تعطیلات لذت بخش و بدون محدودیت هستید، بالی و مالدیو قطعا ناامید نخواهند شد!

در بالی، شما به حداقل 40 دلار در روز برای هر نفر، با بودجه محدود، نیاز دارید. این بدان معنی است که شما باید در مورد طعم و تنوع غذا و محل اقامت مصالحه کنید. یک بسته تعطیلات مجلل ممکن است بیش از 1000 دلار هزینه داشته باشد.

در مالدیو، به دلیل مالیات های سنگین و گزینه های کمتر، به خصوص در جزایر کم جمعیت، ممکن است همه چیز کمی گران تر شود. برای غذا، حمل و نقل و اقامت به حداقل 60 تا 100 دلار برای هر نفر در شب نیاز دارید. پیمایش از یک جزیره به جزیره دیگر هزینه اضافی نیز دارد. بسته های تعطیلات از 1000 دلار شروع می شود. قیمت های خارج از فصل معمولاً 100 تا 300 دلار کمتر است.

فعالیت ها در بالی و مالدیو

بنابراین، از نظر هزینه بازی بالی در مقابل مالدیو، اولی به راحتی از نظر کارایی هزینه و بودجه برنده می شود. در حالی که ممکن است در طول فصل خارج از فصل در مالدیو معامله خوبی دریافت کنید، بالی همچنان ارزان تر است. با حداقل بودجه 40 دلار برای هر نفر در روز، بالی گزینه اقتصادی تر است.

 

بالی مجموعه ای از فعالیت های ماجراجویی برای بازدیدکنندگان خود دارد. ورزش های آبی مانند موج سواری، موج سواری، غواصی، غواصی، ماهیگیری و غیره در اینجا بسیار رایج هستند. اگر آماده چانه زدن هستید، می توانید صنایع دستی زیبای چوب ساج و بامبو را در بازارهای محلی خریداری کنید. کایت سواری، رفتینگ در آب های سفید، پینت بال، پیاده روی در دریا و طبیعت گردی نیز از فعالیت های عالی هستند. آبشارهای مخفی و عجیب و غریب و مسیرهای پیاده روی، پیک نیک های خوبی را رقم می زند! بالی دارای ویلاهای خصوصی نفس گیر است که حریم خصوصی را به خطر نمی اندازند و نویدبخش نهایت راحتی و تجمل هستند. ازدواج خود را در سواحل بالی آغاز کنید که سرگرمی‌های دوستانه برای زوجین است. آبشارهای عجیب و غریب و پنهان هرازگاهی شما را شگفت زده خواهند کرد. بهترین مکان برای پیک نیک نیز هست! اگر به دنبال این هستید، با بالی همراه باشید!

5

هتل لاکچری روی آب

 

پریدن به جزیره در مالدیو یکی از لذت بخش ترین کارها است زیرا هر جزیره شگفتی های متفاوتی را در خود دارد. فعالیت‌های محبوب عبارتند از ماهیگیری، تماشای کوسه، تماشای دلفین‌ها و تماشای نهنگ، تماشای پرتو، موج‌سواری، موج سواری، غواصی، قایق رانی، کایاک سواری، غواصی و غواصی. همچنین می توانید دوچرخه سواری کنید و در اطراف جزایر قدم بزنید و در ساحل به پیاده روی عاشقانه بپردازید. سفرهای دریایی روزانه به جزایر مرجانی مختلف در این کشور سفر می کنند. شما همچنین می توانید در طبیعت گردی و تورها شرکت کنید. از ویلاهای آبی گرفته تا خانه های ییلاقی خصوصی، کلبه تا سوئیت، مالدیو همه چیز را دارد. شام با نور شمع در کنار ساحل و پیاده روی در طبیعت چند گزینه هیجان انگیز برای شما هستند.

از نظر فعالیت‌ها، بالی و مالدیو هر دو در رتبه یکسانی قرار دارند، زیرا هر دو ورزش‌های آبی و تجربه‌های خرید منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. با این حال، تور مالدیو در اینجا حرف اول را می‌زند، زیرا می‌توانید سفرهای دریایی روزانه به سایر جزایر مرجانی نیز داشته باشید و به تعطیلات خود طعم بدهید. علاوه بر سفرهای دریایی، مالدیو به دلیل تعداد زیاد جزایر مرجانی و جزایر در مجمع الجزایر، حریم خصوصی بیشتری نیز دارد. این همچنین به این معنی است که شانس بیشتری برای استراحت در ساحل مالدیو وجود دارد و آن را به گزینه بهتری تبدیل می کند

6

 

غذاهای مالدیو

سخن پایانی:

در حالی که بالی به زبان محاوره ای اندونزیایی خود صحبت می کند، بسیاری از مردم محلی را خواهید دید که با آیات شکسته انگلیسی به شما کمک می کنند. مالدیو نیز کم کم به زبان انگلیسی برای گفتگو با گردشگران خود سازگار می شود، اما دیوهی در اینجا بیداد می کند. بنابراین در اینجا چیزی است که شما در درجه اول باید قبل از رفتن به بالی یا مالدیو برای ماه عسل خود بدانید. سلیقه و بودجه شما همه چیز را تعیین می کند، و فقط باید بر اساس آن انتخاب کنید.

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس www.alefbatour.com))  مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کاهش قیمت تور استانبول در زمستان

برای کشف ترکیه تا تابستان منتظر نمانید. در حالی که استانبول و ترکیه به طور کلی در ماه‌های گرم‌تر بسیار زیبا هستند، استانبول در زمستان مانند نیمه‌ی دیگر سال جالب، زیبا و پویا است!

در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد – بیشتر جاذبه های اصلی آن در زمانی که بیرون خنک تر است لذت بخش هستند

اگر هرگز به استانبول نرفته اید، فرصت را از دست داده اید. اگر قبلاً به بزرگترین شهر ترکیه رفته اید اما هرگز استانبول را در ماه های زمستان ندیده اید، بخش بزرگی از تجربه خود را از دست داده اید!

زمستان در استانبول یک جشن واقعی از شگفتی، زیبایی، و گاهی اوقات، کمی برف است. مطمئناً، هوا کمی سرد است، اما هنوز هم می توانید روزهای بسیار دلپذیری را در سواحل بسفر داشته باشید.

 

استانبول در زمستان


ما در مورد شهری صحبت می کنیم که در اینجا دو قاره را در بر می گیرد، با تاریخچه ای بیشتر در یک نقطه واحد از آنچه در کل شهرستان ها در سراسر جهان می بینید. استانبول شاهد نبردها، محاصره ها، حکومت بیزانسی و عثمانی قبل از یک مدرنیزاسیون موفق بوده است که این شهر را با یکی از جهانی ترین شهرها در اطراف خود قرار داده است.

 استانبول یک کلان شهر فوق العاده پر جنب و جوش، سرزنده و شلوغ است. در واقع، اغراق نیست اگر بگوییم که بازدید از استانبول یکی از بهترین کارهای ترکیه در زمستان است.

اگر خیلی مشتاق هستید که زمستان امسال به استانبول بروید، بیایید آنچه را که می توانید انتظار داشته باشید و چند نکته ارزشمند دیگر را بررسی کنیم تا به شما کمک کند بهترین زمان ممکن را داشته باشید.

قیمت تور استانبول زمستان
قیمت پکیج مسافرتی به استانبول براساس مواردی تعیین می شود مثلا هزینه بلیط هواپیماهای ایرانی (قشم ایر،ایران ایر و ماهان) و یا پروازهای ترک (ترکیش ایرلاین، اطلس گلوبال و پگاسوس) و همچنین رزرو هتل (3، 4 و یا 5 ستاره) از مهم ترین موارد تاثیر گذار در افزایش و یا کاهش هزینه سفر به استانبول هستند که می توان به آنها اشاره کرد هرچند که نمی توان از دو فاکتور دیگر در تعیین قیمت یعنی تعداد روزهای تور و همچنین فصلی است که قصد سفر به استانبول در زمستان را دارید چشم پوشی کرد.نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که معمولا قیمت های تور استانبول در عید نوروز و فصل تابستان به دلیل سفر جمعیت زیادی از کشورهایی اروپایی و آمریکا افزایش میابد. با این حال می توان انتظار خرید تور استانبول ارزان را در زمستان داشت.

استانبول در زمستان: چه انتظاری می رود
از دسامبر تا فوریه، می‌توانید آزادانه‌تر کاوش کنید. در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. مطمئناً بسیاری از مکان‌ها همچنان بسیار بسیار شلوغ خواهند بود، اما حداقل می‌توانید بدون عرق کردن راه بروید!

بیایید همچنین به این سوال که اغلب پرسیده می شود پاسخ دهیم "در ماه دسامبر در استانبول برف می آید؟" بله، گاهی اوقات، در واقع در استانبول برف می آید. با این حال، بارش برف مانند گذشته رایج نیست. در چند سال گذشته، بارندگی بسیار کم بوده است، در حالی که در گذشته هر سال برای یک زمان مقدار زیادی برف وجود داشت. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که وقتی برف می بارد از شهر دیدن کنید، خواهید دید که استانبول در برف کاملاً زیبا است.

با این حال، باران می بارد. این یک شهر ساحلی است، بنابراین می توانید اغلب انتظار ابر داشته باشید، اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند. روزهای آفتابی زیبایی وجود دارد، و حتی اگر باران هم باشد، جذابیت خاصی در استانبول وجود دارد که باعث می شود نیاز به چتر را فراموش کنید.

آیا باید انتظار جمعیت را داشت؟ آره. استانبول به خاطر شلوغی بسیار معروف است و ترافیک همیشه سنگین است. با این حال، شما فقط باید با آن رول شوید. اگر به سمت خیابان استقلال در تکسیم می روید، بدون توجه به زمان شبانه روز - حتی در ساعات اولیه - دریایی از مردم را خواهید دید! بشیکتاش همیشه شلوغ است، اگرچه مکان‌هایی مانند سلطان احمد، امینونو، کادیکوی و اوسکودار بعد از نیمه‌شب آرام می‌شوند.

بنابراین، در طول ماه های زمستان چه انتظاری در استانبول دارید؟ یک زمان واقعا عالی. بسیاری از فعالیت های زمستانی استانبول برای انجام. شما از نظر چیزهایی که باید ببینید و انجام دهید محدود نیستید، و ممکن است متوجه شوید که قیمت ها کمی پایین تر هستند، به جز برای سال نو. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید شنا کردن در دریا است .

آیا استانبول در زمستان گران است؟
نکته مهم در مورد استانبول این است که می توانید هم موارد نسبتاً ارزان یا گران پیدا کنید. این واقعاً به این بستگی دارد که انتخاب می کنید چه کاری انجام دهید و کجا غذا بخورید.

در طول سال نو، همیشه خواهید دید که قیمت هتل ها سر به فلک می کشد. در ماه دسامبر کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. بالاخره این فصل تعطیلات است.
 

لیر ترکیه


اگر نگران گذراندن جشن ها در شهر نیستید، بهتر است از آن زمان خودداری کنید و یک هفته دیگر را انتخاب کنید. همیشه می‌توانید به صورت آنلاین برخی از معاملات باارزش هتل‌ها و هاستل‌های شهر را پیدا کنید، و از آنجایی که رفت و آمد در آن بسیار آسان است، فرقی نمی‌کند کجا اقامت کنید، مگر اینکه ترجیح خاصی داشته باشید.
برای اینکه ایده ای از آنچه می توانید انتظار پرداخت داشته باشید، در اینجا چند مثال آورده شده است:

قهوه آماده – 15 لیر
غذای سه وعده (در یک رستوران محلی) - 100 لیر
سه وعده غذایی در یک رستوران غذاهای دریایی (پل گالاتا/ببک/بشیکتاش) – 200-300 لیر

به خاطر داشته باشید که نرخ ارز در نوسان است، و در حال حاضر، بسیار بالا است، اما شما می توانید در حال حاضر حدود 10.5 لیر برای 1 یورو انتظار داشته باشید.
از نظر قیمت فعالیت ها، بسیاری از آنها رایگان هستند. به عنوان مثال، شما می توانید به صورت رایگان از مسجد آبی در سلطان احمد دیدن کنید. بازار بزرگ نیز به جز آنچه می خرید رایگان است. باسیلیکا سیسترن نیز قیمت ناچیزی دارد، در حدود 20 لیر. ورود به بسیاری از موزه های شهر رایگان است، اما برخی از آنها هزینه ورودی دریافت می کنند.

پاس توریستی استانبول یک راه عالی برای صرفه جویی در پول نقد و جلوگیری از صف درب منزل است. بسته‌های مختلف به شما اجازه ورود به مکان‌های مختلف را می‌دهند، اما بسته به اینکه چند روز می‌خواهید خرید کنید، می‌توانید انتظار پرداخت ۷۵ یورو را به عنوان نقطه شروع داشته باشید.
 

برج گالاتا پوشیده از برف


اگر ترجیح می‌دهید فقط درب منزل پول پرداخت کنید، کاخ دولما باغچه و کاخ توپکاپی دو تا از گران‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌خواهید ببینید. هزینه ورود به کاخ توپکاپی 100 لیر و برای بازدید از حرمسرا، 100 لیر دیگر است. کاخ دولما باغچه 120 لیر برای ورود اولیه و 90 لیر اضافی برای حرمسرا هزینه دارد. با این حال، هر دو باید بازدید شوند، و وقتی داخل آن را ببینید، اهمیتی نمی‌دهید که مجبور به پرداخت هستید!

سخن پایانی:
استانبول در زمستان شاید کمتر گردشگر داشته باشد اما مخصوصا سفید پوش می شود دیدنی تر از زمان های دیگر است و با این وجود می توانید انتظار خرید تور استانبول ارزان قیمت به دلیل تقاضای کمتر را داشته باشید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف می کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول نوروز 1401، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 70 صفحه بعد