راهنمای سفر به تفلیس
نوشته شده توسط : admin

راهنمای سفر به تفلیس گرجستان و کارهایی که باید انجام داد

شهر تفلیس  در حاشیه رودخانه کُر، در نزدیکی کوه های قفقاز و دریای سیاه قرار گرفته است. شهر تفلیس در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح توسط پادشاه واختانگ یکم بنیانگذاری شد و از آن زمان شهر تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان شناخته شده است. به دلیل قرار گیری شهر تفلیس بین دو قاره آسیا و اروپا و نزدیک بودنش به جاده تاریخی ابریشم همیشه به عنوان منطقه ای ارزشمند شناخته می شده است و کشورهای قدرتمند دنیا خواهان به تصرف درآوردن تفلیس بوده اند. امروزه شهر تفلیس به خاطر موقعیت جغرافیایی خود تبدیل به یک نقطه ی مهم برای ترانزیت انرژی و پروژه های تجارتی شده است و با دارا بودن اماکن تاریخی و طبیعت زیبا و بکر خود تبدیل به یکی از محبوبترین و خواستنی ترین مقاصد گردشگری در سطح بین الملل شده است و توریست ها و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به شهر تفلیس سفر می کنند. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفرتان  انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور گرجستان در شهر تفلیس با آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

قبل و هنگام سفر به گرجستان چه کنیم؟

قبل از رفتن چند کلمه گرجی یا روسی یاد بگیرید زبان انگلیسی در شهرهای مرکزی کشور از جمله تفلیس، باتومی و کوتایسی بسیار گسترده است. با این حال، اگر قصد سفر به سراسر کشور یا مناطق دورافتاده را دارید، ایده خوبی است که به برخی از عبارات اساسی در زبان گرجی تسلط داشته باشید. با این حال، اگر گرجی برای شما کمی سخت به نظر می‌رسد، می‌توانید با زبان روسی بروید - بیشتر نسل قدیمی‌تر آن را کاملاً صحبت می‌کنند و می‌فهمند. کلیساها و صومعه های زیادی را ببینید گرجستان یک کشور مذهبی پیرو مسیحیت ارتدکس است. این دین در قرن چهارم در اینجا معرفی شد. این کشور صدها، اگر نگوییم هزاران کلیسا و صومعه با عصر و سبک معماری متفاوت دارد. در مناطق دورافتاده، این کلیساها بیشتر روی تپه‌ها قرار دارند، بنابراین اگر از آنها دیدن کنید، کمی پیاده‌روی خواهید کرد.

در صورت دعوت به خانه خانوادگی، هدیه بیاورید میهمان در گرجستان هدیه ای از طرف خداوند در نظر گرفته می شود. بنابراین، یک خانواده میزبان مطمئن خواهد شد که شما در خانه خود احساس راحتی می کنید. حتماً به هر خانه ای که در آن اقامت دارید نوعی هدیه بیاورید

تبدیل پول در تفلیس گرجستان

برای سفر به گرجستان با تور تفلیس بهتر است که در ابتدای سفر دلار همراه خود داشته باشید و سپس  پس از رسیدن به مقصد می توانید به راحتی در صرافی، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که در فرودگاه تفلیس هستند پول خود را به لاری تبدیل کنید.خوشبختانه نرخ تبدیل ارز در همه‌ جای گرجستان یکسان است.

پول گرجستان

به شما توصیه می کنیم پول خود را به صورت مبالغ کم از دلار به لاری تبدیل کنید چرا که اگر مبلغ زیادی ر ابه لاری تبدیل کنید ممکن است که از شما پورسانت بگیرند.

مراکز خرید تفلیس گرجستان

برای خرید کردن در گرجستان در مراکز تجاری مدرن و پاساژهای مختلف می توانید بگردید و کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید. مراکز خرید امروزی و مدرن تفلیس از جمله تفلیس مال،مرکز خرید ایست پوینت،مرکز خرید مرانی،تفلیس سنترال جاهایی هستند که در آن برندهای مطرح دنیا، عطر، کفش، زیورآلات، لوازم آرایشی، اسباب بازی، هایپرمارکت ،لوازم منزل، طلا و جواهرات و...  به فروش می رسند که علاوه بر خرید می توانید در کافه و رستورانها غذا میل کنید و از شهر بازی و امکانات تفریحی آن بهره مند شوید.

برای خرید در بازارهای تفلیس و بازارچه های روباز نیز می توانید سکه های قدیمی،مجسمه، اشیای عتیقه، صنایع دستی،خوارکی و مواد غذایی، سوغات، کتاب، نقاشی، زیور آلات تزئینی و .. تهیه کنید. این بازارهای ارزان محلی تفلیس شامل بازار درای بریج، بازارهای خیابان روستاولی، خرید ارزان در خیابان پکینی و .. می باشند.

اینترنت در تفلیس

پوشش وای فای تقریباً در همه جا وجود دارد، مگر اینکه به یک منطقه بسیار دورافتاده سفر کنید، جایی که حتی شبکه های تلفن نیز به سختی کار می کنند. اکثر کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها و همچنین مکان‌های اقامتی دارای وای‌فای رایگان هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک رمز عبور بخواهید.

همیشه مقدار کمی پول نقد همراه داشته باشید

در حالی که می توانید با کارت اعتباری خود در شهرهای بزرگ پرداخت کنید، می خواهید همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید. این به ویژه هنگام سفر در سراسر کشور مفید است. بیشتر مهمان‌خانه‌ها و رستوران‌های شهرهای کوچک‌تر کارت نمی‌پذیرند.

کلیسا در تفلیس

اجاره ماشین می تواند گران باشد

گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است، اما یک چیز که کمی گران است، اجاره ماشین است. قیمت به تعداد روز، نوع خودرو و محل تحویل بستگی دارد. اگر نمی خواهید پشت فرمان بنشینید، برخی از شرکت ها گزینه راننده را نیز ارائه می دهند.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: