نوشته شده توسط : admin

آفریقای جنوبی کشوری با جاذبه های گردشگری زیبا و گوناگون است. حیات وحش خاص آفریقا، فرهنگ این منطقه، طبیعت منحصر به فرد و سواحل جذاب آن گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

کشور آفریقای جنوبی شامل زیباترین جنگل ها، دشت ها و کوه ها است و در پارک های ملی محافظت شده خود توع زیادی از حیات وحش وجود دارد.

آفریقا برای بسیاری از مسافران جذابیت فریبنده ای دارد و شهرت آفریقای جنوبی به عنوان مقصدی که چنین تنوع گسترده ای از تعطیلات و تجربیات هیجان انگیز را در طول سال ارائه می دهد، همراه با زیرساخت های جهان اول، بازدیدکنندگان بیشتری را به ارمغان می آورد. در این مطلب جذاب ترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی که باید در تور آفریقا از آن ها بازدید کنید را معرفی می کنیم.

لیست جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

1.  کیپ تاون

بازدید از آفریقای جنوبی بدون دیدن کیپ تاون کامل نمی شود، این شهر زیبا در میان طبیعت احاطه شده است. کیپ تاون دارای شگفتی های گیاه شناسی، کوه های مرتفع و دریای فیروزه ای رنگ است.

مراکز خرید این شهر مانند Canal Walk و مرکز خرید ویکتوریا ورف دارای رستوران ‌های مدرن و زیبا است. شما می توانید در تور آفریقای جنوبی برای خرید به این مراکز رفته و در رستوران ها آن غذا میل کنید.

2. پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر یکی از بهترین ذخیره ‌گاه‌ های آفریقا و یکی از قدیمی ‌ترین پارک ‌های آفریقای جنوبی است. اگر از دوستداران حیات وحش هستید، این پارک برای شما جذاب خواهد بود مساحت این پارک بیش از 2 میلیون هکتار است.

این پارک در فاصله ی 3 تا 4 ساعته از ژوهانسبورگ واقع شده است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می ‌دهد که در آن بتوانند شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن، و همچنین تنوع شگفت ‌انگیزی از دیگر حیات وحش را ببینند

یکی از بهترین مواردی که در مورد پارک ملی کروگر وجود دارد، اقامتگاه هایی است که می توانید در آن اقامت داشته باشید.

3. مسیر باغ

در امتداد سواحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی قرار دارد. این مسیر زیبا تقریبا 200 کیلومتر طول دارد و بین خلیج موسل و رودخانه استورمز امتداد دارد.

مسیر باغ از خیره کننده ترین مناظر ساحلی آفریقای جنوبی می گذرد. این مسیر از شهرهای زیبای ساحلی، تالاب ‌ها، دریاچه ‌ها و صخره‌ های ساحلی می ‌گذرد.

در این مسیراز شهر زیبای Knysna، مزارع شترمرغ، غارهای کنگو، خلیج Plettenberg و پارک ملی Great Route نیز می گذرید.

4. شهر استلنبوش

اگر می خواهید چند روز را در یک شهر آرام و زیبا بگذرانید، شهر زیبای استلنبوش را از دست ندهید. تاریخچه این شهر به سال 1679 برمی گردد و شما می توانید در آن از موزه روستا و موزه استلنیرک بازدید کنید.

این شهر به خاطر مجموعه وسیعی از مزارع انگور که در آن می توانید طعم شراب را امتحان کنید، مشهور است. همچنین می توانید از رستوران ها، کلوپ های شبانه، کافه ها و گالری های هنری لذت ببرید.

استلنبوش یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است. مملو از درختان بلوط کهنسال، و خانه‌ هایی با رنگ سفید، یکی از بهترین شهرهای حفاظت ‌شده است.علاقه مندان به تاریخ می توانند از موزه استلنبوش دیدن کنند، موزه روپرت آثار مهم هنرمندان آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد.

5. دراکنزبرگ

دراکنزبرگ دیدنی به معنای «کوه‌های اژدها» یکی از بهترین مکان ‌ها برای بازدید در تعطیلات است. دراکنزبرگ همچنین بلندترین قله های کشور را در خود جای داده است، این منطقه حدود 200 کیلومتر طول دارد و پر از آبشارها، غارها و نهرهای کوهستانی است.

این منطقه شامل پارک uKhahlamba-Drakensberg می باشد، که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، منطقه ای با زیبایی چشمگیر، با تکیه گاه های سنگی ناهموار و هنر صخره ای، و پارک ملی رویال ناتال با تقریباً 800 گونه از گیاهان متنوع است.

مسیرهای کوهستانی این منطقه برای پیاده روی، دوچرخه ‌سواری، صخره ‌نوردی، پاراسلینگ، رافتینگ، ماهی‌ گیری، آبزیل و قایق سواری در آب‌ ها در طول تابستان معروف هستند.

در تابستان، مناظر کوهستانی سرسبز و حاصلخیز است، با آبشارهای فوران و جویبارهای شفاف را خواهید دید و در زمستان، برف بر روی قله های دراماتیک را می پوشاند.

6. پارک تالاب سیمانگالیسو

یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، پارک تالاب سیمانگالیسو در ساحل شمالی استان کوازولو ناتال است. بهترین مکان برای تماشای شگفتی های طبیعت با بیش از 526 گونه پرنده و حیوانات دیگر است.

پارک سیمانگالیسو خانه ی برخی حیوانات مانند اسب آبی، کروکودیل و لاک پشت است. همچنین می توانید کرگدن، گورخر، بابون و گاومیش را نیز در آن پیدا کنید.

7. شهر هرمانوس

هرمانوس یک شهر کوچک و در عین حال توریستی در کیپ است، این شهر پایتخت نهنگ آفریقای جنوبی نامیده می شود. گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن نهنگ ها و دلفین ها به اسن شهر سفر می کنند. هرمانوس همچنین جشنواره های نهنگ را هر ساله در ماه سپتامبر برای بازدیدکنندگان ترتیب می دهد.

8. پارک فراملی کگالاگادی، کالاهاری

پارک فراملی کگالاگادی در قسمت شمالی آفریقای جنوبی بین آفریقای جنوبی و بوتسوانا واقع شده است. این پارک در سال 2000 با ادغام پارک ملی کالاهاری جمسبوک و پارک ملی جمسبوک بوتسوانا به وجود آمده است.

این پارک ملی گنجینه ای از جانوران ملی آفریقای جنوبی است که به خاطر شاخ های V شکلش معروف است. شکارچیانی مانند شیر کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار نیز در اینجا یافت می شوند.

شهر ژوهاسنبورگ در آفریقای جنوبی

9. شهر زیبای ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی از نظر جمعیت است. از آنجایی که به عنوان یک شهرک معدنی طلا شناخته می شود، به آن شهر طلا می گویند. از برترین جاذبه های این شهر می توان به موزه آپارتاید، تپه قانون اساسی و شهر صخره طلایی اشاره کرد.

خزانه کلکسیونر در ژوهانسبورگ یک ساختمان هشت طبقه پر از کتاب های کمیاب است. این بزرگترین کتابفروشی کمیاب و دست دوم در کل آفریقا است.

هنگام بازدید از شهر ژوهانسبورگ باید از شهرک Soweto، زادگاه نلسون ماندلا دیدن کنید. Soweto خانه دو برج اورلاندو است که از سال 2009 برای بانجی جامپینگ استفاده شده است.

این شهرک خانه ی مهاتما گاندی بود، که روزهای خود را در آفریقای جنوبی در آن گذرانده بود. و در حال حاضر به عنوان مهمانخانه استفاده می شود.

10. خلیج ماسل

خلیج ماسل به خاطر بهترین سواحل آفریقای جنوبی معروف است، ساحل سانتو در میان آنها برجسته ترین است. در خلیج ماسل آفریقای جنوبی باید ورزش های آبی، چتربازی و غواصی را امتحان کرد.

درخت پست اداره که در مجموعه موزه قرار دارد، درختی با قدمت 600 ساله است و گمان می‌ رود که این درخت اولین صندوق پستی آفریقای جنوبی باشد.

11. شهر کوچک پارل

پارل یک شهر کوچک با میراث تاریخی و فرهنگی عظیم است، که تنها 45 دقیقه با ماشین دورتر از کیپ تاون قرار دارد. ساختمان های گرجستانی، ویکتوریایی در سراسر شهر گسترده شده اند.

12. شهر بندری پورت الیزابت

پورت الیزابت یک شهر بندری در استان کیپ شرقی است. سواحل این منطقه زیبا ترین و بهترین سواحل آفریقای جنوبی هستند. می توانید برای شنا به ساحل پل ولز استیت، ساحل هیوموود یا ساحل کینگز بروید. پورت الیزابت به خاطر پارک هایش نیز معروف است. پارک سنت جورج در میان آنها قابل توجه ترین است.

13. جزیره روبن

جزیره روبن که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یادآور وحشتناک آپارتاید است. نلسون ماندلا 18 سال به همراه دیگر مخالفان سیاسی و ناسازگاران اجتماعی در یک سلول کوچک در اینجا زندانی شدند. تور آفریقای جنوبی جزیره ی روبن از موزه در دروازه نلسون ماندلا در ویکتوریا و آب‌ نمای آلفرد آغاز می ‌شود.

14. پارک ملی آدو فیل

سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی، پارک ملی آدو فیل است، که در سال 1931 در تلاشی برای نجات از انقراض آخرین 11 فیل بوته ای این کشور تاسیس شد.

این پارک در کیپ شرقی در حدود 72 کیلومتری شمال پورت الیزابت قرار دارد و امروزه بیش از 600 فیل را در خود جای داده است.

اکوسیستم این پارک ملی که از کارو تا ساحل امتداد دارد نیز جذاب است. و علاوه بر فیل‌ ها، این پارک میزبان جمعیت ‌های بزرگی از پنگوئن ‌های آفریقایی و کیپ گانت است. این پارک همچنین خانه دو جزیره فراساحلی است و ادعا می ‌کند که تنها پارک ملی روی سیاره است که از Big 7 محافظت می ‌کند.

15. روستای فرانسهوک

روستای فرانسهوک یکی از زیباترین روستاهای آفریقای جنوبی است، این روستا با خیابان های زیبا، کافه های رنکارنگ و دوست داشتنی، موزه موتور و تراموا شراب فرانسهوک، می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در آفاریقای جنوبی باشد.

همچنین رستوران های زیادی در داخل این روستا وجود دارد که می توانید غذاهای خوشمزه را در آنها امتحان کنید.

16. سان سیتی ریزورت

سان سیتی ریزورت یک استراحتگاه مجلل است که حدود دو ساعت با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد. این مجموعه شامل چهار هتل، دو زمین گلف قهرمانی، دو کازینو، دهکده فرهنگی آفریقای جنوبی و بیش از 7000 کروکودیل در یک پناهگاه است.

دره رودخانه بلاید آفریقای جنوبی

17. دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید پس از گراند کنیون آریزونا و فیش ریور کانیون نامیبیا، سومین دره بزرگ رودخانه ای جهان است. این شهر که به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و زیبایی باورنکردنی خود شناخته شده است، همچنین بزرگترین دره سبز درجهان است.

پیاده‌ روی در میان درختان، دره‌ های پر از گیاهان و جانوران، مناظری باشکوه از آبشارها و پدیده‌ های زمین ‌شناسی باستانی را ارائه می‌ دهد.

سخن پایانی

آفریقای جنوبی یکی از متنوع ترین کشورهای جهان است، این کشور به خاطر مناظر دیدنی و تنوع حیوانات آفریقایی معروف است. پارک ملی کروگر، یکی از بزرگترین ذخیره‌گاه‌ های بزرگ در آفریقا بشمار می رود.

آفریقای جنوبی بیش از 20 پارک ملی و صدها ذخیره گاه از تنوع عظیمی از حیات وحش محافظت می کند، ما در ایم مقاله شما را با بهترین و زیبا ترین جاهای دیدنی آفاریقای جنوبی آشنا کرده ایم.

در آفریقای جنوبی شما می توانید به گشت و گذار در میان پارک های طبیعی، تماشای آبشارها و جنگل ها، تماشای گیاهان و حیوانات منحصر به فرد و شنا در سواحل طلایی این منطقه بپردازید و از لحظات خود در این کشور زیبا لذت ببرید.

برای اطلاع و خرید تور ارزان آفریقای جنوبی و تور کنیا می توانید به آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کرده و تورهای خود را بدون دغدغه خریداری کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: برچسب‌ها: تور آفریقا ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آبا می دانید وارنا کجاست؟ می توان گفت وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان است و یک شهر ساحلی زیبا با جاهای دیدنی بسیار و مرکز اقتصادی و سیاسی در بخش شرقی این کشور است.

شهر وارنا یک شهر تاریخی بوده و چند هزار سال قدمت دارد و امروزه مکانی مدرن با جاذبه ها و مکان های دیدنی فراوان است. در این مطلب به معرفی شهر وارنا می پردازیم.

این شهر که در ساحل شمالی خلیج وارنا در ساحل دریای سیاه قرار دارد، توسط فلات 300 متری بالاتر از سطح دریا محافظت می شود.

 

نمایی از شهر وارنا بلغارستان

 

تاریخچه شهر وارنا

روس ها در سال 1828 شهر وارنا را در جریان جنگ برای آزادی یونان تصرف کردند، اما پس از خروج، شهر به ترک ها بازگشت.

در سال 1854 وارنا پایگاهی برای سربازان انگلیسی- فرانسوی شد، که در طول جنگ کریمه علیه سواستوپل فعالیت می کردند.در سال 1878 این شهر از دست ترک ها آزاد شد و با معاهده برلین به بلغارستان واگذار شد.

پس از ساخت راه آهن وارنا در سال 1866 و اتصال ریلی به صوفیه در سال 1899، شهر گسترش بیشتری یافت و یک بندر مدرن در سال 1906 در شهر وارنا ساخته شد.

در سال 1921 وارنا به عنوان یک استراحتگاه دریایی اعلام شد و این همان چیزی است که هر تابستان هزاران گردشگر را برای سفر به شهر و سواحل دریایی مجاور آن جذب می کند.

 

جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان

در طول سال های بعد، وارنا در مدل اروپایی بسیار توسعه یافت. بسیاری از ساختمان ‌های اداری به سبک معماری نئوکلاسیک در محله امروزی تالیانا ساخته شده‌ اند و هنوز هم از آنها استفاده می‌ شود. به تدریج، با ساخت بندر وارنا مدرن، ایستگاه راه آهن و باغ ساحلی، وارنا شروع به تبدیل شدن به چیزی شد که امروز به نظر می رسد.

 

جاهای دیدنی وارنا

 

ترمای رومی

ترمای رومی یک حمام  رومی باستانی است، که به عنوان یک نوع بزرگ استراحتگاه باستانی تأسیس شده اند. آنها در قرن دوم پس از میلاد به عنوان بزرگترین حمام رومی در بالکان و چهارمین حمام بزرگ در اروپا ساخته شدند.

شگفت آور است که فناوری مورد استفاده برای حمام ها چقدر پیشرفته است، رومی ها یک قنات و گرمایش از کف برای حمام ها ایجاد کردند.

 

موزه باستان شناسی

این موزه بزرگترین موزه در وارنا و دومین موزه بزرگ باستان شناسی در بلغارستان است. در اینجا می توانید گنجینه های کمیاب و شگفت انگیزی را ببینید که در هیچ کجای دنیا نمی توان آنها را دید.

موزه باستان شناسی وارنا در یک ساختمان قدیمی، یک مدرسه سابق تاسیس شده است. این ساختمان در دو طبقه است و آثاری از دوران پیش از تاریخ تا زمان امپراتوری عثمانی را ارائه می دهد.

علاوه بر گنجینه منحصر به فرد طلایی وارنا، می توانید آیتم هایی از زندگی روزمره باستانی و همچنین نمادهای ارتدکس را مشاهده کنید.

 

کلیسای جامع وارنا

کلیسای جامع وارنا بین سال های 1882 و 1886 با کمک های مالی پادشاه بلغارستان ساخته شد. بارها بازسازی شد تا در وضعیت خوبی قرار گیرد.

 امروزه یک پارک کوچک زیبا در اطراف این کلیسا وجود دارد و مکانی محبوب برای عکاسی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

 

بندر وارنا

این بزرگترین بندر بلغارستان و یکی از بزرگترین بندرهای دریای سیاه است. بخش قابل توجهی از آن برای مقاصد اقتصادی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در آنجا محل تخلیه و بارگیری کشتی های باری، گمرک و کلیه دفاتر و تأسیسات دیگری که عملکرد عادی بندر وجود دارد.

 

فانوس دریایی وارنا

می توانید در اسکله وارنا قدم بزنید تا به فانوس دریایی بندر بروید که یکی دیگر از مکان های دیدنی زیباست و برای عکس عالی است.

در نزدیکی این فانوس دریایی تعداد زیادی رستوران، کافه و مکان های تفریحی دیگر وجود دارد که با طراحی زیبا چیده شده اند. و از آنجایی که این یک بندر است، این مکان نقطه شروعی برای سفرهای دریایی است.

 

موزه نیروی دریایی 

این موزه مجموعه ای منحصر به فرد از شناورهای نظامی از گذشته تا روزهای اخیر است که تاریخ نیروی دریایی بلغارستان را ارائه می دهد می باشد.

 

دلفیناریوم 

دلفیناریوم این یکی از نمادهای وارنا است، یک جاذبه منحصر به فرد که نمایش های دلفین ها را ارائه می دهد. در حال حاضر، پنج دلفین در این مرکز نگهداری می شوند.

 

کیپ گالاتا

خط ساحلی وارنا به سمت شرق تا دماغه ای برجسته به نام کیپ گالاتا امتداد می یابد. این نقطه انتهای جنوبی خلیج وارنا را نشان می دهد.

کیپ گالاتا  مکانی زیبا با یک پارک کوچک در اطراف آن و یک فانوس دریایی است. از اینجا می توانید از مناظر پانوراما عالی از شهر، خلیج روبروی آن و ارتفاع فلات پشت آن لذت ببرید.

 

صومعه مادر مقدس

این یکی از بزرگترین صومعه های قرون وسطایی کشف شده در بلغارستان است. در حال حاضر، بازدید از آن چندان آسان نیست. در یک منطقه حومه شهر با چند ویلا خصوصی در نزدیکی آن واقع شده است. فقط جاده های خاکی منتهی به این مکان وجود دارد.

 

 

بهترین سواحل شهر وارنا

 

 

بهترین سواحل وارنا

بلغارستان یک مقصد محبوب برای تعطیلات است اگر به دنبال دراز کشیدن بر روی شن ‌های نرم  در کنار آب شفاف هستید. وارنا یک تفرجگاه دریایی معروف است و البته، بدون سواحل آن ممکن نیست.

خط ساحلی شمال بندر وارنا به سمت شمال شرقی امتداد دارد و بیشتر آن شامل سواحل همراه با بخش‌های صخره ‌ای است. برخی از آنها متعلق به شهر هستند در حالی که بقیه آنها بخشی از یک زنجیره تفریحی می باشند.

سواحل وارنا از یک ساحل مرکزی بزرگ تشکیل شده است که از اسکله پورت وارنا تا بخش های شمالی باغ ساحلی امتداد دارد. سپس، دو ساحل کوچکتر وجود دارد که توسط چندین اسکله کوچک محافظت می شود، به نام های ساحل افسر و ساحل راپونگی خط ساحلی بین آنها عمدتاً سنگی یا صخره ای در زیر شیب تند باغ ساحلی است.

سواحل وارنا در فصل تابستان مملو از جمعیت است، اما حتی در فصول دیگر نیز زیبایی خاص خود را دارند و همچنین خانه ای برای مرغان دریایی نیز در این سواحل قرار دارد.

 

ساحل وارنا

یکی از بهترین سواحل وارنا بلغارستان همنام آن، ساحل وارنا است. این ساحل در مرکزیت قرار دارد، و به راحتی می‌ توان با پای پیاده به آنجا رفت و از تعدادی بار، کافه و رستوران درست در بالای تفرجگاه بهره ‌مند شد.

 

ساحل راپونگی

در این ساحل برای خانواده ها، یک منطقه آرام و زیبا وجود دارد که برای شنا عالی است. همچنین در ساحل راپونگی ورزش‌ های آبی فوق ‌العاده‌ای وجود دارد.

این ساحل واقعاً برای همه مناسب است و راحتی و ایمنی در نظر گرفته شده است، این ساحل دارای توالت های عمومی و غریق نجات است.

 

ساحل شن های طلایی

یکی از معروف ‌ترین سواحل اروپا ساحل شن های طلایی است. این سواحل دارای تمام امکاناتی است و یک استراحتگاه مناسب برای خانواده ها می باشد. در اطراف این ساحل تعداد زیادی بار، رستوران و حتی کازینو بازشده است. این ساحل برای آفتاب‌ گرفتن بر روی شن‌ های نرم و لطیف و شنا در آب ‌های شفاف برای پارو زدن ارائه می ‌کند.

 

ساحل آسپاروهوو

اگر به دنبال یک خط ساحلی نسبتاً آرام هستید، یکی از بهترین سواحل آرام وارنا ساحل آسپاروهوو است. در خارج از مرکز شهر وارنا، محیط اطراف این ساحل بسیار جذاب است، که باعث می شود آن را کمتر از سایرین شلوغ کند.

 

ساحل تراکاتا

ساحل تراکاتا بهترین سواحل شهر وارنا در بلغارستان و یکی از سواحل شلوغ و سرزنده است. این ساحل یک ساحل کاملا دست نخورده و آرام است.  این ساحل زیبا آب های ملایمی برای کودکان خردسال ایجاد می کند و اگر چه امکانات اضافی مانند صندلی و دوش وجود ندارد، اما انداختن یک حوله روی شن به اندازه کافی راحت خواهد بود.

 

چگونه به شهر وارنا در بلغارستان برویم؟

با هواپیما

برای رفتن به شهر وارنا در بلغارستان از طریق هواپیما، نیاز به پرواز های ترانزیت است. در ایران هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد و باید از طریق فرودگاه های کشور های دیگر پرواز کرد. برای رفتن به این شهر ابتدا باید به شهر استانبول رفته و سپس باید از آنجا به شهر ورنا پرواز کنید.

 

با اتوبوس

اگر قصد دارید با اتوبوس به این شهر سفر کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می توانید کل راه را با اتوبوس سفر کنید. البته لازم به ذکر است مسافت زیادی بین ایران و شهر ورنا قرار دارد و سفر با اتوبوس بسیار دشوار است.

اما برای رفتن از ایران به شهر وارنا باید ابتدا از تهران و تبریز با اتوبوس به استانبول بروید، سپس در استانبول سوار اتوبوس شده و به وارنا سفر کنید. همچنین می ‌توانید برای راحتی بهتر ابتدا مسیر تهران به استانبول را با هواپیما بروید و سپس از استانبول به این شهر با اتوبوس سفر کنید.

 

با اتومبیل شخصی

برای سفر با ماشین شخصی دردسرهای بسیاری دارد، و باید قبل از سفر با خودرو باید مدارک و کارهای مورد نیاز را آماده کنید. مدارک و کارهایی مانند گواهینامه بین ‌المللی، پلاک  کردن بین ‌المللی خودرو، کارت مالیک خودرو، برچسب CD / IR، گرفتن مجوز خروج از کشور یا به اصطلاح کاپوتاژ، گرفتن بیمه ۱۰ روز ماشین از مواردی هستند که باید قبل از سفر آماده کنید.

 

هزینه سفر به شهر وارنا

حالا که می دانیم وارنا کجاست، می خواهیم هزینه های سفر به وارنا را توضیح دهیم. سفر به شهر وارنا با هواپیما از طریق تور بلغارستان به صورت مستقیم است. بنابراین هزینه سفر شما نسبت به مسیرهای غیر مستقیم کم تر خواهد بود.

هزینه های اقامت در هاستل کمتر از هتل می باشد، شما می توانید برای کاهش هزینه ها از هاستل ها برای اقامت خود استفاده کنید.

هزینه های خورد و خوراک در رستوران های شیک شهر وارنا 40 تا 90 لو است. همچنین می توانید با خوردن غذا در مکان های ارزان تر هزینه های خورد و خوراک را تا 15 لو کاهش دهید.

هزینه های حمل و نقل در شهر وارنا کامل و ارزان قیمت است. این موارد جزو هزینه های اصلی شما در سفر به شهر وارنا است، هزینه های دیگری مانند کافه های ساحلی، بلیط مکان های دیدنی هزینه ی گرانی نخواهد بود.

همچنین می توانید از مراکز خرید در وارنا بلغارستان دیدن کنید و خرید های خود را با قیمت های مناسب خریداری کنید.

 

کلام پایانی

شهر وارنا در بلغارستان پس از شهرهای  پلودیو و صوفیه، سومین شهر بزرگ در این کشور است. بلغارستان یک مقصد محبوب برای تعطیلات است. سواحل زیبای شهر وارنا جزو بهترین سواحل دنیا می باشند. اگر به دنبال دراز کشیدن بر روی شن ‌های نرم  در کنار آب شفاف هستید، وارنا یک تفرجگاه دریایی معروف است.

برای سفر به وارنا راه های مختلفی وجود دارد، گردشگران می توانند هم از طریق هواپیما، اتوبوس و هم از طریق خودروی شخصی می توان به این شهر سفر کرد.

اگر قصد سفر شهرهای ساحلی دیگر را دارید به شما شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه را توصیه می کنیم. برای خرید تور آنتالیا می توانید از آژانس مسافرتی الفبای سفر برای خرید بلیط ها و تورها مسافرتی به صورت آنلاین استفاده کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر ارزان به تایلند می تواند یکی از جذاب ترین سفرهای شما به جنوب شرقی آسیا باشد. مسافران زیادی به دلیل طبیعت زیبا، فرهنگ و غذاهای تایلندی به آن سفر می کنند.

تایلند دارای سواحل شفاف و روشن، جنگل ها و طبیعت انبوه، غذاهای تایلندی فوق العاده، هتل های ارزان روبه روی ساحل و برخی از بهترین تفریحات جهان را ارائه می دهد.

تایلند پر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی است، از جمله معابد بسیار زیبا و آثار باستانی و خرابه ‌هایی که مربوط به سال ها قبل هستند. در این مطلب می خواهیم تا نحوه سفر ارزان به تایلند را بررسی کنیم تا سفری مقرون به صرفه با تور تایلند این کشور سرسبز را تجربه کنید.


طبیعت کشور تایلند

نحوه سفر ارزان به تایلند

سفر ارزان به تایلند  به ایرلاین پرواز شما، هتل رزرو شده، کلاس پروازی مانند اکونومی، بیزینس و فرست کلاس می تواند متفاوت باشد. یکی از هزینه های سفر به تایلند گرفتن ویزا برای خروج از کشور، البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
تور تایلند معمولا چندین سفر داخلی به شهرهای خود با تور پوکت و پاتایا و بانکوک را دارد، که یک تور ترکیبی را تشکیل می دهد. از آنجایی که تایلند یکی از مقاصد پرطرفدار در بین ایرانیان می باشد، بنابراین تور های لحظه آخری بسیاری در سفر به تایلند وجود دارد.
یکی از راه هایی که به ارزان شدن سفر شما به تایلند کمک می کند استفاده از تورهای لحظه آخری است، تورهای لحظه آخری به تورهایی گفته می شود که به دلیل پر نشدن هواپیما و یا هتل ها در لحظه آخری با تخفیف های بسیار زیادی ارائه می شود.

هزینه ویزای تایلند و عوارض خروج از کشور

هزینه ی دیگری که باید قبل از خروج از کشور پرداخت کنید عوارض خروج از کشور است. هزینه ی عوارض خروج از کشور در اولین سفر کمتر است ولیکن در سفر های بعدی این هزینه افزایش پیدا می کند.
مورد بعدی هزینه ی  پرداخت ویزا است، کشور تایلند جزو کشورهایی است که ایرانیان باید برای رفتن به آنجا ویزا تهیه کنند. گرفتن ویزا مستلزم به پرداخت هزینه می باشد.
هر فردی برای دریافت ویزای خود باید به صورت شخصی اقدام کند، فرد دیگری نمی تواند به جای او برای گرفتن ویزا اقدام کند. معمولا برای سفرهای توریستی نیاز به ویزای سینگل است، که مدت اعتبار آن نیز ۵۸ روز است. ویزاهای شش ماهه از دیگر ویزاهای کشور تایلند است، به همین منظور هزینه ای که متقاضی باید پرداخت کند بیش تر خواهد بود.

هتل های ارزان و کم هزینه در سفر به تایلند

هتل ها و استراحتگاه های زیادی در تایلند وجود دارد که تشخیص اینکه کدام بهترین و ارزان تر است کمی سخت است. اینکه شما قصد دارید چه اقامتگاهی را برای ماند در تایلند انتخاب کنید بسته به بودجه و سلیقه ی شما می باشد.
تایلند به دلیل مناظر زیبا و بکر سواحل درخشانی که دارد، بعید می دانیم که شما بخواهید زمان خود را در اقامتگاه های صرف کنید، بنابراین در مورد انتخاب اقامتگاه خود سخت گیر نباشید.
شما می توانید با کمترین هزینه یک جای مناسب و تمیز را برای خود انتخاب کنید. کشور تایلند دارای هتل های لوکس، هتل های ساحلی، هاستل و مهمان خانه می باشد. هزینه ی اقامت در هتل ها معمولا بالا هستند، لیکن هتل هایی نیز وجود دارد که از امکانات کمتری و هزینه های کمتری برخوردار هستند.
شما همچنین می توانید برای اقامت خود یک سوئیت اجاره کنید، قیمت این سوئیت ها نیز بسته به امکانات آن متفاوت است، همچنین هاستل ها  و مهمان خانه ها نیز از هزینه ی کمتری برخوردار هستند.
از جمله های هتل های لوکس و ساحلی تایلند می توان به اقامتگاه ساحلی طبیعت کوه چانگ، استراحتگاه و اسپا تایان، تفریحگاه پل عشق، نمای رودخانه فورچون و... اشاره کرد.


 

غذاهای ارزان تایلند

غذاهای ارزان در سفر به تایلند

در مقایسه با کشورهای غربی، تایلند کشوری است که می توانید در آن غذای ارزان میل کنید. غذاهای شرق آسیا بسیار متفاوت هستند، یکی از جذاب ترین بخش ها آن غذاهای خیابانی است.
قیمت انواع غذاهای خیابانی در کشور تایلند از 5 بات تا 20 بات متغیر است. شما همچنین می توانید غذاهای محلی کشور تایلند در رستوران های لوکس آن امتحان کنید.
محدوده ی قیمت غذاهای محلی تایلند بسیار متنوع است، قیمت این غذاها تقریبا از 100 بات تا 500 بات تایلندی هستند. برای اینکه هزینه سفرتان به تایلند برایتان ارزان تر شود بهتر از قبل از سفارش غذا در رستوران های تایلند قیمت غذا ها را چک کنید.
غذاهای محلی کشور تایلند گزینه های خوبی برای امتحان کردن هستند، این غذاها دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. نوع غذایی که شما انتخاب می کنید بر روی هزینه های سفر شما تاثیر می گذارد. در زیر به چند مورد از غذاهای ارزان قیمت کشور تایلند اشاره می کنیم.

سالاد پاپایا

سالاد پاپایا کوبیدن پاپایای سبز رنده شده با آب لیموترش، میگوی خشک، گوجه فرنگی، سیر، بادام زمینی، سس ماهی، شکر خرما و اغلب خرچنگ های کوچک و کامل تهیه می شود.

لارب

لارب یک غذای سنتی در تایلند است، که نباید آن را از دست داد. لارب یک غذای تند ترش و متعادل است که با طراوت درخشان نعناع، علف لیمو و گشنیز پر شده است.

خائو سوئی

در حالی که صحبت از غذاهای شمال تایلند می شود، خائو سوئی را نمی توان فراموش کرد. این سوپ از نارگیل است که به آرامی پخته می ‌شود و با تخم ‌مرغ و روی آن نودل ‌های سرخ‌ شده بسیار ترد، سبزی، ترشی، روغن چیلی و موسیر است.

جاذبه های گردشگری ارزان تایلند

از اصلی ترین هزینه هایی که به تایلند سفر می کنید، باید به آن اشاره کرد هزینه ی جاذبه های کشور تایلند است. در کشور تایلند نیز همانند دیگر کشور هایی توریستی گردشگران برای دیدن هر یک از جاذبه های تایلند باید هزینه ی ورودی پرداخت کنند.
برخی از جاهای دیدنی کشور تایلند نیازی به پرداخت هزینه ندارد، و گردشگران می توانند به صورت رایگان از آنجا دیدن کنند. از جمله مکان هایی که باید در تایلند برای ورود به آن هزینه پرداخت کنید شامل معبد وات فو بلیط ورودی 100 بات، گرند پالاس بانکوک بلیط ورودی 500 بات، معبد وات آرون بلیط ورودی 50 بات، موزه های سطح شهر بلیط ورودی 180 بات می باشد. شما می توانید به جز بانکوک و پوکت به شهرهای ساحلی تایلند مانند پاتایا سفر کنید. شما می توانید در تور پاتایا از این شهر ساحلی بازدید کنید.

هزینه ماساژ تایلندی

یکی از چیزهایی که بسیار از گردشگران برای آن به تایلند سفر می کنند، ماساژ تایلندی است. ماساژ تایلندی یک ماساژ محبوب در کل دنیا است، که می تواند خستگی ها و گرفتگی ها بدن شما را از بین ببرد.
ماساژ تایلندی به دو روش ساده و حرفه ای انجام می شود. در روش ماساژ تایلندی به صورت ساده باید هزینه ای در حدود 200 تا 500 بات پرداخت کنید.
در ماساژ تایلندی به صورت حرفه ای باید هزینه ای  حدود 1500 تا 2000 بات پرداخت کنید. این هزینه ها بسته به خدمات بیش تری مانند مراسم و تشریفات خاص، میوه ها، شکلات هایی که ارائه می شود می تواند افزایش نیز بیابد.

هزینه خرید در کشور تایلند

اگر شما جزو کسانی هستید که عاشق خرید در کشور های مختلف هستید، تایلند می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. در سال های اخیر ایرانیان بسیاری برای خرید های خود به تایلند سفر می کنند.
در کشور تایلند می توانید انواع برند های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی را تهیه کنید. البته باید قبل از خرید در کشور تایلند اطلاعاتی در مورد فروشگاه های این کشور کسب کنید و بدانید که کدام مراکز خرید دارای چه برندهایی هستند.
در فصل های مختلفی از سال از جمله بهار و تابستان جشنواره های تخفیف بسیاری در تایلند برگزار می شود، که موقع مناسبی برای خرید است. کلیه اجناس در این جشنواره ها از 10 درصد تا 80 درصد تخفیف می خورند.

راهکار کاهش هزینه در سفر به تایلند

راهکارهایی برای ارزان سفرتان به تایلند را در ادامه ارائه می دهیم. یکی از راهکار ها خرید بلیط های ارزان از ایرلاین ها می باشد.
قیمت بلیط پروازی بسته به کلاس پروازی هزینه های شما را تغییر می دهد، برای مثال کلاس پروازی اکونومی کلاس یکی از ارزان ترین کلاس های پروازی است و گران ترین کلاس پروازی نیز فرست کلاس است.
راهکار دیگر برای کاهش قیمت تور تایلند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاذبه های دیدنی تایلند است. هزینه های تاکسی بیش تر از حمل و نقل عمومی است. همچنین می توانید در صورت نزدیک بودن جاذبه های گردشگری تایلند با پای پباده به آنجا بروید.
از دیگر راهکارهای دیگر کاهش هزینه های سفر به تایلند انتخاب فصل مناسب برای سفر است. در فصل هایی مانند پاییز تقاضا برای سفر به تایلند کمتر است، بنابراین هزینه ی هتل ها، تور سفر به تایلند نیز کاهش پیدا می کند.

حمل و نقل شهری ارزان در تایلند

برای سفر در شهر یا منطقه خاصی از تایلند، گزینه های حمل و نقل عمومی زیادی وجود دارد.

استفاده از تاکسی

تاکسی ها ساده ترین و مستقیم ترین نوع حمل و نقل عمومی هستند و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کاملا مقرون به صرفه هستند.
تاکسی ‌های زیادی در داخل شهر تایلند و مناطق روستایی موجود است، در مکان ‌هایی مانند بانکوک همه تاکسی ‌ها دارای تاکسی متر هستند.
اگر می‌خواهید برای رفت و آمد سوار تاکسی شوید هزینه ی آن برای هر نفر برای حدود 2 کیلومتر 50 بات تایلندی می باشد، و با اضافه شدن هر کیلومتر 7 بات به کرایه ی شما اضافه می شود.

استفاده از سانگ تایو

برای جایگزینی ارزان ‌تر به جای تاکسی، می ‌توانید از وانت قرمز رنگی که به نام سانگ تایو شناخته می ‌شود، استفاده کنید. این کامیون ها دارای دو نیمکت بلند در پشت هستند، بنابراین می تواند تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهند و به عنوان تاکسی های گروهی مشترک عمل می کنند.
سانگ تایو معمولاً در مکان ‌های توریستی بسیار یافت می ‌شوند، گاهی اوقات باید مدتی منتظر بمانید تا کامیون پر شود، اما پس از پر شدن، باید بگوییم قیمت ارزان ‌تری نسبت به تاکسی دارد.

استفاده از توک توک

یکی از معروف ترین حمل و نقل در تایلند توک توک است. این وسایل نقلیه مینی، سه چرخ در فضای باز جزء اصلی آسیای جنوب شرقی هستند و برای سواری سریع عالی هستند.
توک ‌توک ‌ها در واقع اغلب گران ‌تر از تاکسی‌ ها هستند، بنابراین بهتر است برای سفرهای کوتاه در اطراف شهر مورد استفاده قرار گیرند.
از آنجایی که گردشگران عاشق سوار شدن در این وسایل نقلیه سرگرم ‌کننده هستند، بنابراین مردم محلی تایلند از آن ها هزینه بیشتری دریافت می کنند.


 

بهترین زمان سفر به تایلند

کلام نهایی

می توان گفت ارزان ترین زمان سفر به تایلند در ماه های فروردین و اردیبهشت است، چون که قیمت ها در این زمان به دلیل حضور کم گردشگران کمتر می شود. بنابراین این ماه ارزان ترین ماه ها برای سفر به تایلند است.
از طرفی در ماه های آذر و دی به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی سفر به تایلند افزایش پیدا می کند و هزینه های سفر نیز به همین منوال افزایش پیدا می کند. در ماه های تابستان به دلیل معتدل بودن آب و هوای تایلند بهترین زمان برای سفر به این کشور سرسبز است.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.
ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، دانستن کلمات ضروری ترکی استانبولی در سفر به ترکیه برای شما ضروری است. در این مطلب عبارات ترکی استانبولی را بررسی می کنیم.

ترکیه کشوری جذاب و نزدیک به ایران و مناسب برای سفر است. پرواز به استانبول نیز نسبت به پرواز به سایر مقاصد گردشگری کم هزینه تر است. بنابراین می توانید یک سفر ارزان و عالی را برای خود برنامه ریزی کنید. همچنین با خرید تور ارزان ترکیه می توانید با هزینه های کم تری به این کشور زیبا سفر کنید.

زبان ترکی استانبولی، زبانی زیبا و آهنگین است و از زبان های شاد دنیا است. اگر بخواهید همه جملات زبان ترکی را به خاطر بسپارید کار شما بسیار دشوار می شود. اما کافی است تعداد کمی جملات مهم ترکی را بدانید تا بتوانید ترکی را روان حرف بزنید. با دانستن حدود 100 کلمه می توانید 50٪ از زبان ترکی استانبولی را حرف بزنید و بفهمید. پس برای یک مکالمه کوتاه ترکی نیازی نیست تمام کلمات زبان ترکی استانبولی را به خاطر سپرده باشید.

 

خرید تور ترکیه

بررسی اصطلاحات مهم ترکی استانبولی در سفر

 

یادگیری اصطلاحات پر کاربرد ترکی استانبولی

با پرکاربردترین عبارات ترکی شروع کنید و با یادگیری جمله به جمله احساس می کنید یک قدم به حرف زدن با زبان ترکی نزدیک تر می شوید.

سپس از جملات ترکی که در مکالمات واقعی استفاده کنید. برای همه کسانی که قصد سفر تعطیلات در ترکیه را دارند، مسافرت به زبان ترکی استانبولی و یادگیری عبارات اولیه ترکی برای گردشگران مفید خواهد بود. بسیاری از عبارات ساده و مفید ترکی می تواند به شما برای خرید و سایر کارها در ترکیه کمک کند.

بیایید با تاریخچه مختصری از زبان ترکی شروع کنیم. جایگزینی ناگهانی الفبای عثمانی با الفبای لاتین در سال 1928 تأثیر عمیقی بر سواد مردم ترکیه در آن زمان و ترکی مدرن داشت، زبان ترکی بر اساس هارمونی واکه ها و استفاده از پسوندها است.

برخی از کلمات انگلیسی و فرانسوی در عبارات کلیدی رایج ترکی استفاده می شود و اکثر ترک های محلی در Fethiye ،Oludeniz و Hisaronu به انگلیسی صحبت می کنند.

گویش های منطقه ای در ترکیه وجود دارد، مانند کردها به زبان خود صحبت می کنند و در مناطق مرزی مخلوطی از گرجی، عربی و ترکی وجود دارد. یادگیری فقط چند عبارت رایج روزمره ترکی برای گردشگرانی که تور لحظه آخری استانبول را خریداری کرده و به این شهر زیبا سفر می کنند برای خرید و پیدا کردن دوستان جدید کمک می کند.

دو تفاوت اصلی بین زبان ترکی و انگلیسی وجود دارد. اولاً، بسیاری از کلمات ترکی با افزودن پسوند ساخته می شوند، در حالی که در زبان های دیگر به طور جداگانه با کلمات واحد مانند ضمایر، منفی و ذرات نوشته می شوند. ثانیاً در زبان ترکی قاعده «هماهنگی مصوت» وجود دارد که استفاده از مصوت ها را در کلمات تنظیم می کند.

 

خرید تور ترکیه

صحبت به زبان ترکی استانبولی

 

کلمات و اصطلاحات کاربردی زبان ترکی استانبولی در سفر به ترکیه

در زیر به چند عبارت و کلمات کاربردی و کلیدی در مورد اصطلاحات عامیانه ترکی استانبولی اشاره می کنیم، پس با ما همراه شوید.

سلام : mare-aba این کلمه ی عامیانه برای سلام کردن است.

روز بخیر : ee-goon-lair این عبارت را می ‌توان در ابتدای مکالمه گفت.

عصر بخیر: ee-ak-shahm-lar  در ترکی همیشه صدای کوتاهی است به این معنی که شما می گویید "ahhh" مانند اینکه دهان خود را در مطب دکتر باز می کنید.

شب بخیر : ee-gejay-lair این عبارت را فقط زمانی بگویید که شب است و در حال جدایی هستید. همچنین ممکن است بخواهید آن را برای افرادی که با آنها نزدیکتر هستید استفاده کنید.

خوب باشید : هوش-چا-تماس این یکی از چیزهایی است که می توانید در پایان مکالمه درست قبل از خروج بگویید.

خداحافظ : goo-lay goo-lay این عبارت را با لبخند زمانی که از جایی خارج می شوید می گویید.

ببخشید :af-ay-dair-sin شما همچنین می توانید این کلمه را برای جلب توجه دیگران بگویید.

فرودگاه  havalimanı

خیابان  cadde

اتوبوس  otobüs

مسافر  yolcu

هواپیما  uçak

اسکله  iskele

مترو  metro

تاکسی  taksi

باجه فروش بلیط  bilet gişesi

بلیط  bilet

قطار  train

چطوری؟ na-sil-sin

چه خبر؟ n'a-bear این غیررسمی ترین راه برای پرسیدن وضعیت شخصی است.

اهل کجا هستید؟  mem-le-ket-in-iz nair-e-day این در لغت به معنای زادگاه شما کجاست.

منطقه خرید کجاست؟  En yakın alışveriş merkezi nerede - اِن یاکین آلیشوریش مرکزی نِردِ

نزدیکترن مغازه کفش فروشی کجاست؟  En yakın ayakkabıcı nerede  اِن یاکین آیاکابیسی نِردِ

نزدیکترین فروشگاه پوشاک کجاست؟  En yakın giyim mağazası nerede

نزدیکترین بازار کجاست؟  En yakın çarşı nerede

نزدیکترین داروخانه کجاست؟  En yakın eczane nerede

چه موقع باز می کنید؟  Saat kaçta açıyorsunuz

چه موقع تعطیل می کنید؟  Saat kaçta kapıyorsunuz

لطفاً یکی دیگر را به من نشان بدهید  Başka bir tane gösterin lütfen

می خواهم این لباس را پرو کنم Bunu denemek istiyorum

اتاق پرو کجاست؟  Soyunma odaları nerede

نزدیکترین بانک کجاست ؟ en yakin banka nerdedir

من می خواهم یک جفت کفش مردانه ببینم Erkek ayakkabısı görmek istiyorum

این چنده به ترکی استانبولی یا قیمت چنده به زبان ترکی استانبولی bunun fiyati ne kadar

من می خواهم یک جفت کفش زنانه ببینم: Bayan ayakkabısı görmek istiyorum

 

کلام پایانی

شما می توانید با یادگیری اصطلاحات ترکی خرید راحت تری داشته باشید، راحت تر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و با دوستان جدید آشنا شوید. شما می توانید تنها با چند کلمه و یا چند جمله ی کاربردی با مردمان ترک زبان ترکیه مکالمه کنید. اگر می خواهید به یک شهر ساحلی سفر داشته باشید، شهر آنتالیا را به شما پیشنهاد می کنیم. تور آنتالیا می توانید به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کرده و ارزان ترین قیمت تور ها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جزیره موش در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده است. این جزیره برای ماهیگیران و افرادی که با قایق سفر می کنند با کف صخره ای در فصل تابستان بسیار مفرح است.

این جزیره در داخل دریا قرار داشته و حدود 700 تا 800 متر از ساحل فاصله دارد. این جزیره سنگی، شکلی مثلث مانند دارد و 300 متر عرض دارد.

یکی از روایاتی که در مورد این جزیره وجود دارد این است که این جزیره و قلعه مخروبه در قرن 12 توسط دزدان دریایی استفاده می شده است.

مرغ های دریایی زیادی که در جزیره موش آنتالیا قرار دارند که همیشه بازدیدکنندگان آن را شگفت زده می کند. غواصان تصمیم دارند که اسم این جزیره را به جزیره مرغ دریایی تغییر دهند.

 

جزیره موش در آنتالیا

جزیره موش در آنتالیا

 

غواصی در جزیره موش آنتالیا

غواصان معروف در آنتالیا، اظهار داشتند که این جزیره که در فاصله نیم مایلی از پناهگاه ماهیگیری است، و به عنوان مرکز گردشگری و غواصی مورد توجه می باشد.

چهار طرف جزیره برای غواصی مناسب است. جزیره موش آنتالیا مکانی است که فرصت های غواصی از 5 متر تا 22 متر را ارائه می دهد.

این جزیره تنها منطقه در آنتالیا با صدها مرغ دریایی است، مرغ های دریایی غواصان را همراهی می کنند. به خصوص در بین گردشگران خارجی، کسانی هستند که هرگز در کشور خود مرغ دریایی ندیده اند و برای آنها بسیار جذاب است.

این جزیره که نه تنها برای غواصان بلکه برای سفرهای روزانه با قایق نیز مورد توجه قرار می گیرد، با ساختار کف صخره ای و غنای زیر آب، در تابستان تردد قایق های نیز وجود دارد.

شما می توانید برای سفر ارزان تر به آنتالیا از پکیج تور آنتالیا تابستان 1401 و سایر فصل ها استفاده کنید. تابستان بهترین زمان ممکن برای سفر به آنتالیا ترکیه است. در این فصل می توانید بهترین هتل های ساحلی را رزرو کنید و به تفریحات هیجان انگیز ساحلی بپردازید و به همین دلیل تقاضا برای سفر بالا می رود و در نتیجه هزینه تور آنتالیا تابستان نیز بالاتر می رود. قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل، علاوه بر فصل تابستان نیز در افزایش قیمت تور تابستانی آنتالیا تاثیر زیادی دارند.

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد.

جزیره موش در نزدیکی سواحل آنتالیا

جزیره موش در نزدیکی سواحل آنتالیا

 

دلیل نامگذاری جزیره موش آنتالیا

جزیره موش آنتالیا به عنوان منطقه پایه گردشگری قایق تفریحی و غواصی در آنتالیا است. این جزیره بر خلاف نامش دارای صدها مرغ دریایی است.

این جزیره 700 متر از ساحل واقع شده است، یکی از مناطق اصلی آنتالیا برای گردشگری قایق، قایق بادبانی و غواصی است. جزیره رو به ساحل 8 متر عمق دارد و ضلع جالب شمال شرقی آن 22 متر عمق دارد.

جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور جزیره شبیه به یک موش است. در واقع، وقتی از یک زاویه خاص به آن نگاه کنید، می توانید این جزیره را شبیه به یک موش ببینید.

اگر به سفر به شهرهای ساحلی علاقه دارید، شهر کوش آداسی ترکیه را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید برای سفر به صرفه تر، پکیج های تور کوش آداسی تابستان 1401 را رزرو کنید. تور گردشگری کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید.

اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود.

 

نحوه رسیدن به جزیره موش

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. برای رفتن به این جزیره می ‌توانید از کاله آنتالیا یا بلدیبی با قایق سفر کنید.

 

کلام پایانی

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور آن شبیه به یک موش است. به طور کلی می توان شهرهای ساحلی ترکیه برای کسانی که به طبیعت گردی و سفرهای ساحلی علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود.

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه که بسیار محبوب است، شهر بدروم است. تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

اوج مسافرت ها به بدروم، در تابستان است. زیرا در این موقع از سال پیاده روی بر روی شن های گرم سواحل مدیترانه در یک هوای آبی رنگ و آرام در کنار تفریحات مهیج آبی در این فصل می تواند برای مسافران ترکیه تجربه ای خاطره انگیز شود. در تابستان دمای هوا تا 30 درجه بالا می رود البته که وزش بادهای ملایم حس و حال فوق العاده ای می بخشد. شما می توانید با تور بدروم تابستان 1401 قیمت های بهتری را در سفر به بدروم تجربه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مالدیو برای سفر بهتر است یا سریلانکا؟

بین مالدیو یا سریلانکا کدام بهتر است؟ این کشورها گرمسیری هستند، اما تفاوت هایی در طبیعت، سواحل، تفریحات و قیمت های آن ها وجود دارد که در این مطلب بررسی کرده ایم.

کشور مالدیو با داشتن سواحل زیبا، شن های سفید رنگ، آب های شفاف کم عمق، درختان نخل چشم انداز زیبایی ارائه می دهد. مالدیو از چندین جزیره تشکیل شده است و در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است. مالدیو حدود 26 جزیره مرجانی طبیعی و 200 جزیره مسکونی دارد.

کشور سریلانکا، در جنوب شرقی اقیانوس هند قرار گرفته است و به گوشواره هند معروف است. سریلانکا مناظر زیبا و سواحل شفاف و جاذبه های تاریخی باستانی را ارائه می دهد.

اگر بخواهیم بگوییم مالدیو بهتر است یا سریلانکا می توان گفت که سریلانکا طبیعت، پوشش گیاهی، جانوران و جاذبه های تاریخی بیشتری را در خود جای داده است. همچنین جشنواره های زیادی نیز در سریلانکا برگزار می شود. اما مالدیو نیز سواحل زیبا و لوکسی دارد. در ادامه بیشتر به بررسی تفاوت های این دو کشور می پردازیم.

 

 نمایی از سواحل مالدیو

نمایی از سواحل مالدیو

 

جاذبه های گردشگری مالدیو

جزیره ی مالدیو دارای جاذبه ها و دیدنی ها شگفت انگیزی است، که ما در زیر به چند مورد از بهترین های آن اشاره می کنیم. برای رفتن به جزیره ی مالدیو می توانید تور مالدیو را از آژانس هواپیمایی الفبای سفر تهیه کنید و خود را به فرودگاه بین المللی Velana در نزدیکی Male برسانید.

 

اوتیمو گاندو وارو

کاخ زیبای اوتیمو گاندو وارو یک کاخ تاریخی است که سلطان محمد، پادشاه مالدیو در آن سکونت داشت. این کاخ یکی از زیبا ترین کاخ های تاریخی جهان و یک جاذبه گردشگری است که ارزش بازدید دارد.

 

مسجد جمعه

مسجد جمعه بزرگ، ساخته شده در سال 1656، یکی از مساجد باستانی جزیره مالدیو است که دارای طراحی معماری اسلامی جذاب است.

این مسجد دارای مناره ها و گنبد های طلایی فراوان است. دیوارهای آن دارای نقش ‌های اسلامی خیره ‌کننده است که به زبان عربی نوشته شده ‌اند.

 

موزه ملی

موزه ملی در روز ملی مالدیو تأسیس شد. موزه ملی مجموعه‌ ای از عتیقه‌ های تاریخی مانند مجسمه ‌های سنگی و برخی بقایای سلطنتی بودیسم و اسلام را در خود جای داده است و دارای مجموعه ای از مصنوعات اسلامی و ظروف قدیمی است که توسط مردم مالدیو برای قرن ها استفاده می شده است. این یک مقصد گردشگری برای دیدار با میراث و فرهنگ مردم است.

 

جزیره آلیمتا

جزیره آلیمتا در ضلع شرقی جزیره ی مالدیو قرار دارد، که گردشگران می توانند از غواصی و پیاده روی در امتداد ساحل مرکزی لذت ببرند. همچنین مربیان آموزشی مخصوص غواصی هم برای مبتدیان و هم برای متخصصان وجود دارد.

 

ساحل نالاگورایدو

ساحل نالاگورایدو به دلیل داشتن آب کریستالی و شن ‌های سفید درخشان، یکی از پربازدیدترین مکان‌ ها در جزیره ی  مالدیو است که به گردشگران این امکان را می ‌دهد تا از شنا و آرامش در آغوش طبیعت خیره‌ کننده لذت ببرند.

 

تفریحات هیجان انگیز مالدیو 

تفریحات هیجان انگیز مالدیو

 

تفریحات مالدیو کدام است؟

در سفر به مالدیو افزون بر مشاهده طبیعت سرسبز و زیبای جزیره، می توان تفریحات زیادی را نیز تجربه کرد.

 

پیاده روی زیر آب

پیاده روی در زیر آب یکی از فعالیت های جذاب آبی است که حتی اگر شنا بلد نیستید می توانید انجام دهید. شما این شانس را خواهید داشت که در حین پوشیدن ماسک اکسیژن زیر آب پا بگذارید و راه بروید تا دید واضحی از اقیانوس و موجودات زنده دریا داشته باشید.

یک مربی خبره شما را برای این پیاده روی همراهی می کند تا از این تجربه بی نظیر لذت ببرید و لحظات فراموش نشدنی را در حین بازی با ماهی فیلمبرداری کنید.

 

جت اسکی در سواحل

جت اسکی محبوب ترین و لذت بخش ترین ورزش آبی است. گردشگرانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند این شانس را خواهند داشت که از جت در این آب های زیبا و کریستالی مالدیو لذت ببرند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جت اسکی را روشن کنید، جلیقه نجات خود را بپوشید و به راه بیفتید.

 

اسکوتر زیر آب

اسکوتر زیر آب یکی از تجربیات هیجان انگیزی است که باید در مالدیو امتحان کرد. این ترکیبی از دوچرخه و زیردریایی برای یک نفر است که تجربه غواصی لذت بخشی را به شما می دهد.

 

سوار شدن در قایق موز

این یک قایق موزی شکل است که افراد زیادی را با جلیقه نجات در خود جای می دهد. برای تجربه ای هیجان انگیز شما را توسط قایق یدک می کشد.

 

ماهیگیری در مالدیو

مالدیو فرصتی خوبی را برای کسانی که به ماهیگیری علاقه دارند فراهم می کند. برای تجربه بهتر ماهیگیری، بازدیدکنندگان می توانند با یک تیم راهنمای محلی همراه شوند تا آنها را در ماهیگیری در آب مالدیو، که مملو از انواع ماهی های زنده مانند ماهی تن، بادبان و ماهی واهو است، راهنمایی کنند.

 

غواصی

مالدیو به بهشت غواصان معروف است، مقصدی برای عاشقان غواصی است. به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید از غواصی لذت ببرید باید مجوز غواصی بین المللی داشته باشید.

اکثر استراحتگاه های مالدیو دارای مربی برای غواصی هستند و شما پس از یک دوره آموزشی 5 روزه می توانید این مدرک را دریافت کنید.

 

 تصویری از طبیعت سریلانکا

تصویری از طبیعت سریلانکا

 

جاذبه های گردشگری سریلانکا

سریلانکا یکی زیباترین مکان ها برای گردش و تفریح است، هر ساله این جزیره گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان مجذوب خود می کند.

 

قلعه صخره ای سیگیریا

قلعه صخره ای سیگیریا دارای دیواره ‌های صخره ‌ای  با ارتفاع 200 متر از سطح زمین است. راه پله های شیب دار برای رسیدن به بالا و نقاشی های دیواری زیادی برای شگفت زده شدن در راه بالای این قلعه وجود دارد. در بالا، می توانید بقایای یک تمدن باستانی، از جمله آثار یک قصر و صومعه را بیابید.

ساختن سازه ای در این ارتفاع در قرن ها پیش نیاز به نبوغ مهندسی داشته است. در اطراف قلعه صخره ای غارها و باغ های مهم زیادی وجود دارد.

 

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا از مناظر جذاب و واقعی از حیات وحش سریلانکا تشکیل شده است. پارک ملی یالا در سریلانکا دارای بالاترین تراکم پلنگ در جهان است، بنابراین احتمال دیدن آنها بسیار زیاد است. اگرچه پلنگ ها جاذبه اصلی اینجا هستند، اما فیل ها، خرس های تنبل و کروکودیل ها نیز در آنجا زندگی می کنند.

 

قلعه گال

زمانی که پرتغالی ها برای اولین بار در سال 1505 به جزیره آمدند، یک قلعه اساسی ساخته شد. قلعه گال نمونه ای عالی از ترکیب معماری اروپایی و آسیایی است. امروزه این منطقه مملو از رستوران ‌های مدرن، هتل‌ ها، پوشاک و فروشگاه‌ های سوغاتی است.

 

قله آدم سریلانکا

اگر می ‌خواهید از بهترین مناظر سریلانکا لذت ببرید، قله آدم یک ماجراجویی فوق‌العاده است. این مکان یک مکان  زیارتی محسوب می شود. پیاده روی به بالای کوه برای دیدن جای پا از طریق پلکان 5 هزار تایی شیب دار بسیار جذاب است.

مسیر با شیب متوسطی شروع می ‌شود که از میان مزارع چای می گذرد و شما را تا ارتفاع 1141 متری از سطح دریا هدایت می کند.

 

معبد دندان

معبد دندان مکانی بسیار مقدس است، این معبد حاوی یکی از دندان های بودا است. به همین خاطر اسم آن را معبد طلا گذاشته اند. افسانه ها حاکی از آن است که این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته شد و سپس از هند به سریلانکا قاچاق شده است.

پس از محاصره پادشاه، آن را در موهای شاهزاده خانم قاچاق کردند. تلاش های زیادی برای سرقت یا از بین بردن دندان صورت گرفته است.

 

تفریحات سریلانکا کدام است؟

در جزیره سریلانکا تفریحات متفاوتی می توان انجام داد.

 

موج سواری در سواحل

سریلانکا یک بهشت زیبا برای موج سواران مبتدی است. در ساحل جنوب غربی سریلانکا، مکان محبوبی است که می توان در آن موج سواری کرد.

 

سوار قطار شوید

یکی از کارهایی که باید در سریلانکا انجام دهید این است که سوار قطار شوید. قطارهای سریلانکا مانند گام برداشتن در زمان هستند. آنها به آرامی از میان تپه ها و دره ها عبور می کنند. این سفر آهسته است که آن را خاص می کند.

نگاه کردن به کوه ها و مزارع چای با هر منظره ای در جهان رقابت می کند و افرادی که در قطار ملاقات می کنید برای همیشه در خاطر شما خواهند ماند.

بنابراین اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتما قطار سواری را در لیست کارهای خود قرار دهید. این یک تجربه ای خواهد بود که برای همیشه به یاد خواهید آورد.

 

بهترین فصل سفر به سریلانکا و مالدیو

آب و هوای کشور سریلانکا معمولا گرمسیری است و دارای یک فصل مشخص خشک و مرطوب است. میانگین دما حدودا بین 28 تا 32 درجه سلسیوس است که ممکن است از یک فصل به فصل دیگر متفاوت باشد.

مناطق اطراف خط ساحلی معمولاً در نتیجه نسیم خنک آرام اقیانوس خنک می مانند. ماه های تیر و مرداد گرم ترین ماه ها هستند، در حالی که دی و بهمن خنک ترین ماه ها هستند. از این رو، بهترین زمان برای بازدید در فصل زمستان است.

مالدیو نیز دارای آب و هوای گرمسیری در تمام طول سال است. این کشور دو باران موسمی مجزا را تجربه می کند، جنوب غربی که از ماه های آبان تا آذر است.

جنوب غربی معمولاً باران و باد بیشتری را به همراه دارد. در حالی که گرم ترین ماه ها تیر و مرداد هستند که دمای آن به 30 یا 31 درجه سانتیگراد می رسد، و دی ماه سردترین ماه در این کشور است.

 

سخن نهایی

سفر به مالدیو و سریلانکا می تواند بسیار جذاب باشد. هر ساله گردشگران بسیاری برای دیدن این جزایر به مالدیو و سریلانکا سفر می کنند. این کشورها دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هستند. و می توان در سواحل این دو جزیره به تفریحات دریایی هیجان انگیز مانند غواصی، جت اسکی و ... پرداخت.

این دو کشور از بهترین جزایر در جهان محسوب می شوند. مالدیو دارای سواحل بکر و بی نظیر با درختان میوه و نخل است. این سواحل دارای شن های سفید رنگ و دریایی نیلگون است.

 سفر با تور سریلانکا در مقایسه با مالدیو از مناظر طبیعی و جانوران متنوع بیشتری تشکیل شده است. سریلانکایی ها با جشن گرفتن آداب و رسوم خود فرهنگ خود را برای  گردشگران از سراسر جهان به نمایش می گذارند.

اگر می خواهید به یک شهر ساحلی هیجان انگیز سفر کنید اما بودجه محدودتری برای سفر خود دارید، ما شما شهر دبی را پیشنهاد می دهیم. این شهر با امکانات خاص خود توانسته گردشگران زیادی را جذب کند و نزدیکی آن به ایران یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. برای اطلاع از قیمت تور دبی به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را خریداری کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اطلاع از موارد و اقلام و ممنوعیت ها در جام جهانی قطر 2022 اهمیت بسیاری دارد. زیرا اگر هر کدام از قوانین را زیر پا بگذارید ممکن است باعث ایجاد مشکل برای گردشگران شود.

بازی های جام جهانی فوتبال، مهم‌ترین رقابت فوتبال جهانی است. کشور قطر با وسعت کم خود توانسته است امکانات زیادی را فراهم کند و میزبان جام جهانی شود.

کشور قطر نیز مانند سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، قوانین خود را با دقت زیادی اجرا می کند و عدم رعایت آن منجر به برخورد شدیدی با فرد مورد نظر می شود. این کشور برای اینکه بتواند جام جهانی را به خوبی برگزار کند، قوانین خود را بیان کرده است.

اگر می خواهید برای جام جهانی، به این کشور بروید، توصیه می کنیم این موارد ممنوعه را بخوانید. در ادامه اصلی ترین موارد ممنوعه در سفر به قطر را بررسی کرده ایم.

نماد روز شمار جام جهانی نصب شده در قطرنماد روز شمار جام جهانی نصب شده در قطر

موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022 کدامند؟

کشور قطر یک کشور اسلامی است و قوانین آن، طبق دستورات اسلام است. این موارد برای مسافرانی که از کشورهای غیر مسلمان به قطر می‌روند، تعجب آور است.

درست است که کشور ما نیز یک کشور اسلامی است. اما قوانین مربوط به اسلام در کشور ما به اندازه قطر سختگیرانه اجرا نمی‌شود. بنابراین ممکن است در صورت هنجار شکنی و یا تخطی از قوانین در این کشور، به دردسر بزرگی دچار شوید. به همین دلیل، در ادامه موارد مهمی که باید در سفر به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی رعایت کنید را آماده کرده‌ایم. شما می توانید با تور جام جهانی قطر به این کشور سفر کنید. جاهای دیدنی زیادی برای بازدید در قطر وجود دارد که عمدتاً مسافران را جذب می کند. اما در سال 2022، جام جهانی فوتبال رکورد تعداد بازدیدکنندگان را به این کشور جذب خواهد کرد.

قوانین پوشش مناسب کشور قطر برای جام جهانی

پوشش مردم محلی قطر، از عبا و دشداشه تشکیل شده است. این کشور محدودیت زیادی برای پوشش گردشگران و بازدید کنندگان جام جهانی برقرار نکرده است. طبق اعلام این کشور، مسافران تا زمانی که به سنت و فرهنگ این کشور احترام بگذارند، می‌توانند آزادانه در آن تردد کنند.

پوشش مناسب برای زنان و مردان توسط مسئولین این کشور به صورت کامل شرح داده شده است. خانم‌ها باید خود را از بخش شانه تا پایین زانو بپوشانند. همچنین پوشش آقایان باید شامل لباس‌های آستین بلند و پوشش پا تا زیر زانو است.

استادیوم لوسیل قطراستادیوم لوسیل قطر

محدودیت ابراز محبت در کشور قطر

در کشور قطر شما این امکان که بخواهید به معشوقه خود ابراز محبت کنید، وجود ندارد. هیچ استثنایی برای سن، جنسیت، رابطه شما با شخص دیگر یا موارد دیگر وجود ندارد و در صورت گزارش، پلیس شما را دستگیر می‌کند.

در واقع این بخشی از فرهنگ مردم قطر است. بنابراین به یاد داشته باشید که هرگز در محیط‌های عمومی، ابراز علاقه نکنید!

علاوه بر این، هرگونه روابط خارج از پیوند زناشویی مثل رابطه جنسی و یا حتی لمس دست جنس مخالف، جرم محسوب می‌شود. به همین دلیل ممکن است در هنگام اقامت در یک هتل، از شما گواهی ازدواج بخواهند. این نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در کشور قطر رعایت کنید.

همچنین این کشور اعلام کرده که ورود همجنسگرایان به این کشور، اکیدا ممنوع است.

قوانین عکاسی در جام جهانی قطر 2022

قوانین مربوط به عکاسی یکی از مواردی است که در کشور قطر، بسیار سختگیرانه اجرا می‌شود. در صورتی که بخواهید در این کشور عکاسی کنید، باید ابتدا از فردی که قصد عکاسی از او را دارید، اجازه بگیرید. در غیر این صورت، امکان دارد که این کار شما به پلیس محلی گزارش شده و به دردسر بیفتید.

اگر خبرنگار هستید و برای پوشش اخبار و تصاویر جام جهانی، قصد عکاسی در این کشور را دارید، باید با خبرگزاری کشور قطر تماس بگیرید و از آنها، یک مجوز مطبوعاتی دریافت کنید. بعد از این کار، باید دوربین و تجهیزاتتان را با استفاده از گمرک، وارد قطر کنید. پس از گرفتن مجوز، می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را ثبت کنید! اما همچنان باید محتاط باشید.

وسایل ممنوع و غیرقانونی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

هر کشوری برخی از لوازم و اقلام را غیرقانونی می‌داند. کشور قطر در این مورد بسیار سختگیر است و در فرودگاه، وسایل و چمدان افراد به دقت چک می‌شوند. در صورتی که یکی از موارد زیر را به همراه داشته باشید، مجرم شناخته شده و تحویل پلیس داده می‌شوید:

  • کتاب‌های مذهبی غیر اسلامی مثل تورات، انجیل و…
  • مواد مخدر
  • محصولات غذایی تولید شده از گوشت خوک و حیوانات حرام گوشت
  • مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های مستی آور
  • فیلم، تصویر یا لوازم مربوط به پورنوگرافی

نحوه رفتار و ارتباط با افراد در کشور قطر برای جام جهانی

در فرهنگ مردم قطر، دراز کردن پاها در صورتی که کف پا یا کفش نمایان شود، نوعی بی احترامی است. بنابراین بهتر است هنگام تردد در محیط‌ها و مکان‌های عمومی، این موضوع را به یاد داشته باشید.

همچنین صحبت و گفتگو با جنس مخالف (در صورتی که هیچ ارتباط یا نسبتی با فرد نداشته باشید) در این کشور عملی ناپسندیده است. بنابراین به این مورد هم دقت بسیاری داشته باشید.

همچنین ابراز احساسات یا اظهار نظر به صورت مبتذل، و یا با ژست و زبان نامناسب در مکان‌های عمومی، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. در صورتی که شخصی این کار شما را به پلیس گزارش دهد، ممکن است دچار مشکل بزرگی شوید و حتی برای مدتی دستگیر شوید.

شهر دوحه پایتخت کشور قطرشهر دوحه پایتخت کشور قطر

قوانین غذا خوردن در کشور قطر

در کشور قطر، غذاهای خوب و متنوعی وجود دارد. در صورتی که با شکم خود مهربان هستید، می‌توانید به یک رستوران در این کشور مراجعه کنید و غذای لذیذی را سفارش دهید. اما نکته‌ای وجود دارد که باید آن را رعایت کنید!

بسیاری از غذاها در این کشور با استفاده از دست خورده می‌شوند. اگر دقت کرده باشید، همه قطری‌ها غذای خود را با دست راست می‌خورند. در صورتی که شخصی با دست چپ شروع به غذا خوردن کند، آنها به او اخم می‌کنند و ممکن است برخورد زننده‌ای با او داشته باشند.

این به این خاطر است که در قطر، افراد رعایت بهداشت شخصی خود را با استفاده از دست چپ انجام می‌دهند. به همین دلیل باید در هنگام غذا خوردن، حواستان به این موضوع که با کدام دست غذا می‌خورید، باشد.

دعوت به شام توسط مردم محلی قطر

مردم قطر، مردم خونگرمی هستند و ممکن است شما را که یک شخص غریبه هستید، به صرف شام در خانه‌شان دعوت کنند. نکته‌ای که در اینباره وجود دارد، این است که رد دعوت شام در کشور قطر، نوعی بی ‌احترامی محسوب می‌شود.

شاید در ایران ما دعوت شام خانواده، دوستان و یا حتی خویشاوندان را رد کنیم؛ اما این کار در کشور قطر، بی احترامی به میزبان تلقی می‌شود. بنابراین سعی کنید که دعوت شام از طرف قطری‌ها را رد نکنید.

کلام نهایی

شاید از خواندن بعضی از این موارد ممنوعه تعجب کرده باشید. بهتر است بدانید مردم کشور قطر نسبت به فرهنگ خود بسیار حساس هستند. پس بهتر است سعی کنید قوانین گفته شده را رعایت کنید.

در این مقاله موارد ممنوع قطر برای جام جهانی 2022 بیان کردیم تا بدون دردسر بتوانید از جام جهانی لذت ببرید. طبق گفته دولت قطر، پیروی نکردن از این موارد، احتمال دارد حداکثر 7 سال زندان را در پی داشته باشد. پس رعایت کردن آن ها اهمیت زیادی دارد.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

شما می توانید برای اطلاع از تور قطر ویژه جام جهانی به وبسایت alefbatour.com مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید. با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر به شماره 0214935 پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود. اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.
برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب

برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب

برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود. اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.

ریزو گابریادزه طرح این برج را از بناهایی که بر اثر زلزله ویران شده‌ اند الهام گرفته است. انگار هر لحظه در حال فرو ریختن است و تنها تیرچه‌ ای آهنی آن را سرپا نگه داشته است. در نهایت، شکل منحصر به فرد این بنا باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای آن در مقابلش صف بکشند.

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است، که در آن نمونه های شگفت انگیزی از اجراهای نمایشی به گوش می رسد، برج ساعت کج آن نیز در سال ۲۰۱۰ پس از چهار سال ساخت اضافه شد. در برج ساعت کج در کنار تئاتر عروسکی ریزو گابریادزه، پنجره بالایی هر ساعت باز می شود و فرشته ای زنگی را به صدا در می آورد.

در پنجره کوچک چرخه زندگی با عروسک های کوچک به نمایش گذاشته شده است که نمادی از ملاقات زن و مرد، ازدواج آنها، تولد فرزندانشان و تشییع جنازه است. می گویند هر ساعت عروسک هایی مثل ساعت فاخته بیرون می آیند و قصه می گویند. هر ساعت جمعیتی برای تماشای این نمایش روی نیمکت هایی که مقابل برج ایستاده اند تشکیل می شود و همه با هیجان منتظر صدای گونگ هستند. یک تئاتر عروسکی کوچک در داخل برج وجود دارد و دو بار در روز در ظهر و ساعت ۱۹ می توانید نمایش “دایره زندگی” را ببینید. درب بزرگتر این ساعت فقط دو بار در روز باز می شود، ساعت ساعت ۷ صبح و ۱۲ بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در دوم، یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. این یک تئاتر عروسک کوچک است و “چرخه زندگی” را نشان می دهد.

تئاتر ریزو گابریادزه

ریزو گابریادزه در سال ۱۹۸۱ تئاتر ماریونت را در تفلیس تأسیس کرد که از اولین نمایش‌ ها قلب تماشاگران را به دست آورد و امروزه به سراسر جهان سفر می ‌کند. چهار نمایش معروف در برنامه تئاتر او وجود دارد: «پاییز بهار من»، «استالینگراد»، «رامونا» و «الماس مارشال دو فونته».

شعار ریزو گابریادزه روی نمای تئاتر با حروف طلایی نوشته شده است: “Extra Cepam Nihil Cogito Nos Lacrimare” که به معنی “اجازه دهید اشک های ما فقط هنگام بریدن پیاز بیاید” است.

نمایش برج ساعت تفلیس

عروسک های چرخه زندگی در برج ساعت تفلیس این را نمایش می دهد، که پسر جوانی با دختری زیبا آشنا می شود و عاشق می شود. سپس ازدواج می کنند و صاحب فرزند می شوند، زمان داره می گذره آنها خانواده بسیار شادی دارند. بعداً بزرگتر و بزرگتر می شوند و پس از مرگ پسرشان به زندگی خود ادامه می دهد، با همسر آینده اش آشنا می شود و همه چیز از ابتدا شروع می شود. به همین دلیل نام این نمایش «چرخه زندگی» است. برای خرید تور ارمنستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. معنای زندگی همین است و این استاد هنرمند آن را به زیبایی در این ساعت به نمایش گذاشته است. پس از پایان نمایش، مردم با چهره های شاد و چشمانی متفکر دست می زنند.

مردم شروع به فکر کردن در مورد فرزندان خود می کنند. آنها متوجه می شوند که ممکن است بمیرند، اما هرگز ناپدید نخواهند شد، زیرا پس از رفتن آنها به زندگی در قلب فرزندان خود ادامه می دهند. آنها آثار خود را در این دنیای زیبا به جا گذاشته اند. این اجرا با پس زمینه آهنگ فولکلور دوست داشتنی گرجی که در مورد زندگی برگزار می شود.

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

استاد ریزو گابریادزه یکی از استادان نمایش های عروسکی در گرجستان است. وی فیلمنامه‌ نویس و البته سازنده برج ساعت در تفلیس است سازه زیبا و بی نظیر او از کاشی های دست ساز ساخته شده است. طرح ساعت شبیه به یک سازه ای است که از قرار گرفتن چند شیئی روی هم ساخته شده است و به صورت کج بر روی هم قرار گرفته است.

این طراح ماهر طرح این بنا را بر اثر زلزله ویران شده این شهرالهام است. وقتی به ساعت نگاه می کنید گمان می کنید در حال فرو ریختن است، و توسط یک تیرچه آهنی ایستاده است. طراحی منحصر به فرد این ساعت باعث شده است تا بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود می کند. قسمت پایینی این برج ساعت به زیبایی با کاشی های سرامیکی تزئین شده است که این کاشی ها نیز توسط ریزو گابریادزه ساخته شده است.

او این مکان را خودش نقاشی کرده است. این مکان به یکی از اصلی ترین انتخاب های دیدنی تبدیل شده است. گردشگران زیادی با خرید تور گرجستان هر روز به خصوص در ساعت ۱۲ و ۷ به این برج می آیند. در اینجا کافه تئاتر نیز وجود دارد که در کنار ساعت برج قرار دارد. یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن عصرهای دلپذیر تابستان است.

سازنده ی برج ساعت تفلیس

ریزو گابریادزه وقتی شروع به ساخت و ساز کرد، گویی به طور معجزه‌ ای از یک ماشین زمان، خود را در امپراتوری بیزانس دور و زیبای قرن ۱۰ پیدا کرده است. وی می گوید من سفری به قرون گذشته داشته ام. مهندسان ، طراحان و معماران دیگری همچون زوراب جاپاریدزه، گلا جانگیراشویلی، آرچیل ژاپاریدزه، کوته اودیشویلی برای ساخت این ساعت به من کمک کرده اند. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود در سواحل مدیترانه یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا دارای مکان های طبیعی جذاب و جاذبه های گردشگری مختلف است. این شهر باستانی از دیدنی های آنتالیا در دوره هلنیستی است، که  قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری روم تأسیس شد. منطقه ی کالیچی، مرکز تاریخی آنتالیا یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. این شهر که Kah-Lay-Chi تلفظ می شود، تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشته است.

عکس شهر آنتالیا

منطقه ی قدیمی کالیچی

کالیچی کجاست ؟ کالیچی در قلب آنتالیا واقع شده است که به آنتالیای باستانی نیز معروف است. این میراث تاریخی مملو از ویرانه های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است و مشرف به بخش شرقی شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه است. منظقه ی کالیچی با دیوارهایی از سنگ های بزرگ احاطه شده است و ردپای معماری اصلی که ترکیه در آن شهرت دارد و همچنین یک بندر کوچک و فانوس دریایی متعلق به امپراتوری عثمانی بر جای می گذارد. کالیچی دارای چندین ورودی است که مهمترین آنها کالیکابیسی و دروازه زیبای هرودیان است.

در شهر قدیمی آنتالیا کالیچی بندر رومی قدیمی آن را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. امروز کالیچی یک منطقه حفاظت شده است. ورودی های زیادی به منطقه ی کالیچی وجود دارد، اما راحت ترین آنها Kalekapısı و زیباترین و تاریخی ترین آنها دروازه هادریان است. کالیچی شهر قدیمی آنتالیا است، اما در طول تاریخ شاهد رویدادها، مردم و تمدن های مهم بسیاری بوده است. چیزی که عالی است این است که شما همچنین می توانید شاهد این تاریخ باشید زیرا واقعاً به خوبی محافظت شده است. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن بندر طبیعی، در طول زمان به عنوان یک شهر مهم توسعه یافته است.

اولین سکونت در کالیچی به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد. این شهر در منطقه پامفیلیا قرار دارد و در اوایل دوره هلنیستی یک سکونتگاه کوچک بوده است. پس از تسلط پادشاه برگاما، یکی از قدرتمندترین پادشاهان قرن دوم قبل از میلاد این شهر به مکانی مهم تبدیل شده است. پادشاه آن زمان دیوارهای محکم و بندر را ساخت. این شهر بندری زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که به مرکزی برای تجارت در منطقه مدیترانه شرقی تبدیل شد.

کارهایی که می توان در شهر کالیچی انجام داد

شما می توانید در طول روز در شهر منطقه ی کالیچی آنتالیا قدم بزنید، و از بناهای باستانی شهرمانند مساجد و پارک هایی که مردم در آن استراحت می کنند لذت ببرید. مکان‌ هایی با چشم ‌اندازهای زیبا را می توانید در شهر قدیمی آنتالیا مشاهده کنید.

بندر کالیچی آنتالیا

از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته که بندر جدیدی در 12 کیلومتری انتهای سواحل کنیالتی ساخته شد، این بندر شریان اصلی شهر آنتالیا بین قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته بود. از بندر قدیمی آنتالیا، سفرهای دریایی برای دیدن آنتالیا از دریا یا کشف زیبایی های بستر دریای مدیترانه آغاز می شود. کالچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه بوده است. امروزه بازسازی های عظیمی با توجه به تاریخ باستانی این منطقه اتفاق افتاده است، بدون شک می ‌توان گفت که کالیچی به یکی از زیبا ترین و منحصربه ‌فردترین مکان‌ های آنتالیا تبدیل شده است.

14

بازار کالیچی در آنتالیا

بازار منطقه ی کالیچی

بازار شهر قدیمی کالیچی در بخش تاریخی آنتالیا واقع شده است. در دو طرف کوچه‌ های باریک آن مغازه‌ های کوچک، کافه‌ ها و غیره وجود دارد که اکثریت این مغازه‌ ها برای فروش عتیقه‌ جات سنتی، لباس، ادویه و شیرینی‌ های نفیس ترکی گسترده شده‌ اند. همچنین رستوران های زیادی در بازار قدیمی شهر وجود دارد که غذاهای سنتی ترکی عالی سرو می کنند. غذاهای دریایی همیشه در منو موجود است و همچنین باید دسرها و قهوه ترک را نیز امتحان کنید.

آسانسور شیشه ای پانوراما

آسانسور شیشه ای یک مکان نمادین در منطقه ی کالیچی است، این آسانسور قدیمی شهر را به آنتالیا جدید متصل می کند. آسانسور و نمای شیشه ای از یکی از بلندترین نقاط شهر مستقیماً به سمت مارینا می رود.  هنگامی که به قله رسیدید، منظره ای از بندر را می توانید برای چند دقیقه تماشا کنید. در نمای آسانسور شیشه‌ای پانورامیک، می ‌توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر را ببینید. برای خرید تور مارماریس ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

خرید در آنتالیا

تمام خیابان ‌های کوچک منطقه ی کالیچی پر از مغازه‌ های رنگارنگ است که می ‌توانید به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنید. شما می توانید با گشت و گذار در این خیابان ها پوشاک، کیف و کفش، زیوراآلات و ... را در شهر قدیمی آنتالیا را پیدا کنید.

خرید فرش در کالیچی

در منطقه ی قدیمی کالیچی در آنتالیا، شما می توانید مغازه های فرش فروشی قدیمی را ببنید. که در آن می توان انواع فرش های سنتی و دست بافت رنگارنگ را تهیه کرد، و آن ها را به عنوان سوغات به خانه برد.

دروازه هادریان

دروازه هادریان در ترکی Üçkapılar نامیده می شود، تنها دروازه ورودی باقی مانده به شهر باستانی آنتالیا است. این بنا به افتخار امپراطور روم هادریان نامگذاری شده است و یک قطعه زیبا از معماری باستانی است. دیدن دروازه هیچ هزینه ای ندارد و تمام روز مردم می توانند از داخل و خارج آن دیدن کنند. در حالی که این یک مکان تاریخی مهم برای دیدن است.

پارک کاراعلی اوغلو

این یکی از مکان های مورد علاقه مردم در منطقه ی شهر کالیچی است. این یک فضای سبز زیبا است که در امتداد لبه صخره قرار دارد. از این مکان می توانید منظرهای بسیاری مانند بندر، صخره ها و ساحل کنیالتی و در دوردست کوه های زیبای توروس را ببینید. چند کافه نیز در اطراف این پارک قرار دارد، که می ‌توان در آن‌ ها نوشیدنی ‌هایی میل کنید.

16

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

مسجد مناره یولی

این سازه نماد شناخته شده و آثار تاریخی آنتالیا در کالیچی است. این یکی از بهترین نمونه های هنر و معماری سلجوقی است که در این منطقه خواهید یافت. این بنا که توسط سلطان کقباد سلجوقی در قرن سیزدهم ساخته شده است، ممکن است اولین اثر ترکی - اسلامی در شهر باشد. یولی به معنای شیاردار است که مناره مسجد را توصیف می کند که دارای شش گنبد است که می توانید از داخل آن را ببینید.

مسجد اولو

بیشتر گردشگرانی که تور لحظه آخری آنتالیا را تهیه کرده اند از این مسجد  دیدن می کنند، مردم محلی این مسجد را به عنوان مناره Kesik (قطع شده یا شکسته) می شناسند که در قرن پنجم به عنوان کلیسای ساخته شده است. در دوره بیزانس تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و در دوره عثمانی دوباره تعمیر و بازسازی شد. این بنا قبلاً کلیسای پاناگیا بود، اما در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد.

تور قایق در شهر کالیچی آنتالیا

تور قایق سواری در کالیچی آنتالیا، یکی از تفریحات مهیج در این منطقه محیوب می شود، هزینه ی این تور برای هر نفر 150 لیر می باشد.

رستوران ها و قهوه خانه های کالیچی

برای امتحان کردن یک غذای سنتی و یک قهوه ی ترک به منطقه ی کالیچی در آنتالیا بروید. در آنجا می  توانید انواع کباب های سنتی را بیابید و از قهوه های اصل ترک بنوشید و لذت ببرید.

رستوران مرمرلی به دلیل موقعیت عالی و منظره پانوراما از بندر و ساحل یکی از محبوب ترین رستوران های شهر است. مشرف به ساحل Mermerli است، بنابراین می توانید ناهار خود را در رستوران صرف کنید و بعد از آن به شنا بروید یا شام بخورید. کباب ها و غذاهای ماهی آنها بسیار خوشمزه و پخته شده است. گزینه های زیادی در منو وجود دارد که ممکن است در آن گم شوید.

دیگر از رستوران های خوب این منطقه  رستوران  Ayar Meyhanesi است. این یک رستوران با غذاخوری عالی است و در قلب کالیچی قرار دارد، جایی که احساس می کنید در عصر عثمانی در حال صرف شام هستید. ماهی محلی مانند ماهی باس بسیار خوشمزه است و با سس عالی سرو می شود. آنها تنوع باورنکردنی مزه ها را دارند.

هتل های اطراف منطقه کالیچی در آنتالیا

در شهر کالیچی آنتالیا، شما می توانید برای چندین روز اقامت داشته باشید. در زیر به چند مورد از هتل های این منطقه اشاره می کنیم.

هتل آسپن

یک هتل سه ستاره درست در خیابان اصلی کالیچی با یک استخر و اتاق های مجهز و صبحانه است.

هتل آرگوس

هتلی سه ستاره در قلب کالیچی با استخر، اما اتاق های آن کم هستند و قیمت آن عالی است.

هتل بوتیک آلپ پاسا

هتل چهر ستاره، یک استخر بزرگ و صندلی های آفتاب گیر دارد.

هتل بندر آدالیا

این هتل در کنار آسانسور شیشه ای واقع شده و دارای چشم اندازهای شگفت انگیزی است. اتاق ها بزرگ هستند و صبحانه نیز در آن گنجانده شده است.

هتل وایت گاردن

مکانی عالی برای اقامت با معماری به سبک سنتی، تراسی بر  روی پشت بام با چشم‌ اندازی از کوه‌ های توروس و دریای مدیترانه دارد.

هتل لاوین سوئیت

این عمارت یونانی در زمان امپراتوری عثمانی، اکنون به یک هتل بوتیک تبدیل شده است.

چگونه به کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا برویم؟

خوشبختانه آنتالیا فرودگاه بین المللی خوبی دارد، بنابراین رسیدن به مرکز شهر اصلا سخت نیست. شما می توانید برای رفتن به منطقه ی کالیچی از فرودگاه فقط سوار تاکسی شوید فاصله فرودگاه تا شهر کالیچی 30 دقیقه است،  آنها شما را به جایی که باید بروید می ‌رسانند. تاکس ها بر حسب متر حدود 50-60 لیر از شما دریافت می کنند. همچنین می توانید برای صرفه جویی در پول خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

سخن آخر

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. شما می توانید در این منطقه به قدم بزنید و از بناهای باستانی دیدن کنید و از دروازه هادریان وارد دنیای شهر قدیمی شوید. در اینجا، آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی مانند مساجد، بندر و بازارهای قدیمی  را در میان بقایایی که یونانیان، سلجوقیان و عثمانی‌ها در خیابان‌ های باریک شهر به جا گذاشته‌ اند، خواهید دید.

منطقه ی کالیچی آنتالیا با وجود اینکه مکان کوچکی است، هنوز هم می توانید برای قدم زدن در یک محیط آرام و باستانی آن را انتخاب کنید. در خیابان ها قدم بزنید و به تمام مغازه های کوچکی که می بینید بروید، زیرا متوجه خواهید شد که دنیایی متفاوت و شگفت انگیز در داخل آن ها وجود دارد. برای خرید ارزان قیمت تور ازمیر ترکیه به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

 
 

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

جزیره وادهو مالدیو بسیار شگفت‌ انگیز است، و بازدیدکنندگانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند. جزیره وادهو جزیره کوچکی از جزیره مرجانی است، که در خط استوا در جنوب غربی سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده است. هنگامی که امواج در ساحل شنی می شکنند، یا پاهای برهنه وارد شن های مرطوب می شوند، درخشش آبی روشن ظاهر می شود. این اثر جادویی توسط پلانکتون های بیولومنسسنتی ایجاد می شود که اغلب در آب های گرم ساحلی دیده می شود.

ساحل وادهو در مالدیو

جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی در مالدیو است. جمعیت آن کم است، اما به لطف درخشش باشکوه ساحل که اکنون معروف است، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. این ساحل مسحور کننده از میکروارگانیسم های ریز پوشیده شده است که معمولا با فیتوپلانکتون اشتباه گرفته می شوند. موجودات آبی که این پدیده را توضیح می دهند در واقع سخت پوستان استراکود هستند که در زمان تماس با سطح آب برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه می درخشند، در حالی که فیتوپلانکتون ها فقط برای کمتر از یک ثانیه روشن می شوند.

 

موجودات بیولومینسانس از انرژی شیمیایی استفاده می کنند که به صورت نور آزاد می شود. آنها حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام لوسیفرین هستند که وقتی در معرض اکسیژن قرار می گیرند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که درخشش زیبایی از خود ساطع می کند.

درخشش پلانکتون‌ ها بسیار دشوار است و اغلب در خارج از اقیانوس رخ می دهند. تنها زمانی که جریان‌ های جزر و مدی باعث می‌ شوند که آنها به تعداد زیاد به سمت ساحل شسته شوند، می‌توانید آنها را از خشکی ببینید. برای اینکه بیولومینسانس اتفاق بیفتد، آب باید توسط چیزی جابجا شود، بنابراین با برخورد موج سواری به خط ساحلی، امواج در نور آبی موج می زند. یا همانطور که در امتداد ساحل قدم می ‌زنید، پلانکتون‌ هایی که روی شن‌ ها و سنگ‌ های ساحل گذاشته شده ‌اند روشن می‌ شوند و زیر پای شما برق می‌ زنند.

دیدنی های ساحل جادویی وادهو

درخششی که در شب در سراسر این ساحل مشاهده می کنید، نتیجه یک پدیده طبیعی است که ما از آن به عنوان بیولومینسانس یاد می کنیم. این بدان معناست که یک موجود زنده نوری را که در این ساحل می بینید ایجاد می کند. این پدیده اغلب به عنوان دریای ستارگان شناخته می شود. تور بلغارستان ارزان قیمت را با الفبای سفر تجربه کنید. بسیاری بر این باورند که چندین موجود دریایی وجود دارد که قادر به تولید نورهای زیبا هستند، اما موجودات موجود در این ساحل توسط سخت پوستان استراکود ایجاد می شوند که ساحل را می پوشانند. نورهای تولید شده توسط این موجودات کل ساحل را می پوشاند و جادویی به نظر می رسد. مردم از سراسر جهان برای تجربه آن به اینجا سفر می کنند.

4-2

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش پلانکتون های بیولومینسانس در ساحل وادهو

این موجودات کوچک با استفاده از ماده شیمیایی به نام لوسیفرین نور تولید می کنند. فرآیند ایجاد یک نور بیولومنسنت، که صرفاً نور تولید شده در یک موجود زنده است، بین موجودات متفاوت است. برخی از آنها به یک غذای خاص یا موجود دیگری نیاز دارند تا این اثر اتفاق بیفتد. اما این نوع پلانکتون که داینوفلاژلات نامیده می شود، خود به خود لوسیفرین تولید می کند. نوری که از پلانکتون‌ های کوچک ساطع می ‌کنند «نور سرد» نامیده می ‌شود، به این معنی که کمتر از 20 درصد نور گرما تولید می‌ کند. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()