نوشته شده توسط : admin

تایلند امروزه به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار نه تنها در میان مردم ایران بلکه جهانیان تبدیل شده است و در این بین بانکوک و پوکت دو تا از شهرهای توریستی و زیبای این کشور هستند. شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند است که هر آن چه که گردشگران این کشور انتظار داشته باشند در آن جا برایشان فراهم می شود. جاذبه های تاریخی و مدرن در کنار هم سبب شده اند تا جذابیت ویژه ای در این شهر به وجود بیاید.
پوکت نیز اخیرا یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری آسیایی به شمار می رود. اغلب مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای این شهر می روند. با توجه به اینکه تعدادی از گردشگران علاقه مند هستند تا مقاصد بیشتری از کشور تایلند را تماشا کنند به همین دلیل ترجیح می دهند تا با استفاده از تور بانکوک پوکت و تور پاتایا پوکت سفری خاطره انگیز را در این شهرها تجربه کنند. به همین دلیل تصمیم داریم تا نحوه ی سفر از بانکوک و پاتایا به پوکت را بگوییم، با ما همراه باشید.

 

سفر از بانکوک به پوکت

از بانکوک تا پوکت مسافتی به اندازه 840 کیلومتر پیش رو است و به همین دلیل گزینه های مختلفی برای سفر میان دو شهر وجود دارد که می توان به هواپیما، اتوبوس و قطار اشاره کرد که هزینه بلیط هواپیما از 40 دلار شروع می شود و زمان پرواز 1 ساعت 25 دقیقه است. اتوبوس اکسپرس از بانکوک به پوکت شما را در 13 ساعت 10 دقیقه به مقصد می رساند وهزینه آن حداقل 19 دلار است و همچنین سفر ترکیبی (قطار + اتوبوس) 16 ساعت به طول می انجامد و هزینه بلیط 35 دلار است.

گزینه اول: راه هوایی

هواپیمای بانکوک به پوکت سریعترین گزینه برای رسیدن به این جزیره  می باشد، زیرا مدت زمان سفر آن فقط 1 ساعت 25 دقیقه است. پس در ابتدا برای تور تایلند می بایست بلیط هواپیما بانکوک تهیه کنید لازم به ذکر است که هزینه بلیط بانکوک ایرویز و دیگر ایرلاین های تایلند از 40 دلار شروع می شود. هواپیماها از فرودگاه سوارنابومی حرکت می کنند و هیچ پرواز یک شبه وجود ندارد. رسیدن از فرودگاه پوکت به سواحل محبوب 30-60 دقیقه طول می کشد و برای این کار می توانید تاکسی بگیرید.

گزینه دوم: راه زمینی

الف) اتوبوس اکسپرس
در ابتدا می بایست از فرودگاه سوارنابومی به ترمینال اتوبوس جنوبی بانکوک بروید. توجه داشته باشید سفر با اتوبوس اکسپرس حداقل 13 ساعت به طول می انجامد و قیمت بلیط ها نیز باتوجه به کلاس آن ها (اول ، دوم یا VIP) از 19 دلار تا 28 دلار متغیر است. این شکل حمل و نقل از اوایل صبح تا عصر در دسترس است و هیچ مسافرت شبانه ای در آن وجود ندارد. اتوبوس های اکسپرس تمام شرایط لازم برای سفر را دارند که می توان به تنقلات رایگان و اینترنت اشاره کرد همچنین بلیط را می توانید در دفاتر بلیط بلیط جنوبی ترمینال بانکوک خریداری کنید.

ب) قطار
توجه داشته باشید که هیچ ارتباط ریلی مستقیم بین بانکوک و پوکت وجود ندارد، بنابراین می توانید ابتدا با قطار به سورات ثانی بروید و سپس با اتوبوس از آنجا به پوکت سفر کنید و با این تفاسیر بهتر است بلیط ترکیبی خریداری کنید که هم شامل قطار و هم اتوبوس باشد. زمان سفر قطار 11 ساعت 40 دقیقه است (به علاوه سفر به ایستگاه راه آهن و سفر از سورات ثانی به پوکت)، هزینه بلیط برای بلیط کلاس اول 52 دلار و برای کلاس دوم 35 دلار است. بلیط را می توان از طریق اینترنت یا در دفتر بلیط ایستگاه راه آهن هوآ لمپونگ خریداری کرد.

 

سفر به پوکت از پاتایا

در کنار بانکوک و پوکت، پاتایانیز دیگر مقصد محبوب مردم جهان در سفر به تایلند می باشد اما این دو شهر تفاوت هایی هم دارند که همین موضوع موجب شده است تا بیشتر گردشگران تور تایلند ، میل به حضور در دو شهر را داشته باشند به همین دلیل باتوجه به پرطرفدار بودن مسیر پاتایا به پوکت قصد داریم تا اطلاعات جامع و کاملی را در این مورد بدهیم.

 

گزینه اول: راه هوایی

برای هرکسی که قصد دارد تا در سریع ترین حالت ممکن از پاتایا به پوکت برسد هواپیما بهترین گزینه است زیرا علاوه بر وجود پرواز مستقیم میان دو شهر، وجود مسافت 980 کیلومتر میان دو شهر و انتقال از طریق زمینی کمی زمان بر و خسته کننده تر می باشد. 
 پرواز از فرودگاه U-Tapao Pattaya که حدود 40 کیلومتر با مرکز پاتایا فاصله دارد. رسیدن به فرودگاه زمان زیادی را به سفر کلی شما می بخشد اما  باتوجه وجود مینی بوس و تاکسی به مقصد فرودگاه، رفت و آمد به راحتی انجام می گیرد.
پرواز از پاتایا به پوکت 1 ساعت 25 دقیقه با تایی ایر آسیا( Thai AirAsia ) تا 1 ساعت 40 دقیقه با بانکوک ایر (Bangkok Air) متغیر است. با بانکوک ایر 20 کیلوگرم کمک هزینه چمدان در قیمت بلیط دریافت می شود اما با استفاده از Thai AirAsia کمک هزینه چمدان را دریافت نمی کنید ، بنابراین اگر کیف های بزرگی دارید که نمی توانید آنها را حمل کنید ، باید مبلغی اضافی را پرداخت کنید تا بتوانید آنها را در دسترس نگه دارید.
با این حال یکی از رایج ترین راه ها برای سفرها به پوکت شروع سفر از پاتایا به بانکوک و سپس به پوکت می باشد. و در همین امر می توان با استفاده از مینی بوس، اتوبوس و تاکسی به سمت بانکوک رفت و سپس از آن جا عازم پوکت شد.

گزینه دوم: راه زمینی

الف) اتوبوس
سفر از پاتایا به پوکت با استفاده از اتوبوس نیز دیگر راه رایج و ارزان قیمت می باشد و زمان سفر برنامه ریزی شده 16 ساعت و 15 دقیقه است. بنابراین با زمان عزیمت 5 بعد از ظهر از پاتایا ، باید حدود ساعت 9:15 صبح روز بعد وارد پوکت شوید.
با این وجود، می توانید چند دلار بیشتر هزینه کنید و VIP 24 صندلی را در اتوبوس بدست آورید. اگر قدبلند باشید، صندلی های VIP برای یک سفر راحت توصیه می شوند.

ب) ماشین (تاکسی)
یکی دیگر از گزینه های سفر شما به پوکت از پاتایا با تاکسی های خصوصی می باشد و یکی از اشکالات وارد شده با اینگونه سفر، هزینه بسیار بالای آن می باشد. سفر با تاکسی به پوکت نسبت به اتوبوس بسیار سریعتر است ، اما کافی نیست که آن را به یک مدعی واقعاً قوی تبدیل کنید. توجه داشته باشید که زمان سفر حدود 15 ساعت است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از مهم ترین و حتی سخت ترین بخش های یک تور ، انتخاب هتل خوب یا اقامتگاه و اتاق مناسب در سفر می باشد. زیرا بسیاری از افراد اطلاعات جامعی از انواع هتل ها  و اتاق های آن ندارند و در این بخش می خواهیم به صورت کامل مطلبی از انواع مراکز اقامتی بگوییم تا در این زمینه کمک زیادی به شما مسافرین کنیم. پس با الفبای سفر همراه باشید.

هتل چیست؟

هتل hotel از واژه ی فرانسوی hôte گرفته شده‌ است که به معنای میزبان می باشد.در هتل ‌ها انواع امکانات در اختیار مهمانان  قرار می ‌گیرد. استخرهای رو باز، جکوزی، باشگاه بدنسازی، اتاق ‌های تفریح و بازی، خشک‌شویی داخل ساختمان، خدمات داخل اتاق، پارکینگ، اینترنت رایگان، اتاق ‌های پذیرایی از امکانات هتل ‌ها هستند.

 

انواع هتل ها 

  • هتل بزرگ Meca Hotel
  • هتل کازینو Hotel Cazin
  • هتل شهرى Urban Hotel
  • هتل تفریحى Resort Hotel
  • هتل فرودگاه Air port Hotel
  • هتل ارزان قیمت Budget inn
  • هتل تمام سوئیت Suite Hotel
  • هتل آپارتمان Apartment Hotel
  • هتل تجارتى Commercial Hotel
  • هتل حومه شهر Sub-urban Hotel
  • هتل سوپر لوکس Super Lux Hotel
  • هتل گرد همایى Convention Hotel
  • هتل با فضاى بازمیانى Atrium Hotel
  • هتل بازیهاى شبانه Night Clup Hotel
  • هتل مالکیت مشترک Condominium Hotel
  • هتل مالکیت زمانى مشترک Time Sharing Hotel
  • هتل باسوئیت هاى یک طبقه هاى پراکنده BungalowSuite Hotel
  • هتل مسکونى براى مهمانانى که اقامت طولانى دارند Lodging Type Hotel

 

انواع اتاق ها بر اساس ستاره

هتل های 2 ستاره

هتل های دو ستاره معمولا مناسب افرادی است که نمی خواهند هزینه زیادی برای اقامتشان کنند، به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در هتل ها در نظر گرفته می شوند. هتل های دو ستاره معمولا دو الی چهار طبقه هستند، و در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند. اکثر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما اغلب در مکانی قرار دارند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏ ‏

هتل های 3 ستاره

هتل های 3 ستاره معمولا فضای مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید یا جاذبه های ‏توریستی ندارند. رستوران ها هتل های سه ستاره، در سطح متوسط هستند. در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می شود و در برخی از هتل های سه ستاره، ناهار و شام نیز در هتل عرضه می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدمات متفاوتی نیز در این تیپ از هتل ها وجود دارد. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند. (هتل ام پی پاتایا نمونه ای از هتل 3 ستاره می باشد)

هتل های 4 ستاره

هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و تخصصی تر می بینند و هدف اصلی کارکنان تامین راحتی و آسایش مهمانان می باشد. در این هتل ها افرادی جهت حمل چمدان های مسافران تا اتاق هایشان هستند. رستوران های این هتل ها منوهای متنوعی ارائه می ‏دهند. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و استخر و پارکینگ هستند و لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد. ‏‏‏(هتل لارا هادریانوس آنتالیا نمونه ای از هتل 4 ستاره می باشد)

هتل های 5 ستاره

هتل های 5ستاره جز هتل های لوکس به شمار می روند و بهترین خدمات و امکانات را ارائه می دهند و از فضای بزرگتری برخوردار می باشند، لابی این هتل ها بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود.
اتاق های این  هتل ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند که می توان به ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت، مینی بار در کنار دیگر امکانات اولیه نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و … اشاره کرد.
خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود. هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی، پارکینگ،استخر داشته باشند. اغلب هتل های پنج ستاره دارای رستوران های مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها نیز معمولا بالای ۱۰۰ عدد هستند. (هتل تایتانیک بیچ لارا نمونه ای از هتل 5 ستاره می باشد.)

 

نکته:

در تعاریف جهانی و استانداردهای تعیین شده درجه‌بندی هتل‌ها از پنج ستاره فراتر نمی‌روند و اگر شنیدید که هتلی خود را هفت ستاره می نامد به این دلیل است که نشان دهد خدمات و امکانات بیشتری نسبت به هتل های 5 ستاره دارد و اینگونه تمایز خود را نسبت به هتل‌های دیگر مخصوصا 5 ستاره در معرض دید قرار دهد.

انواع اتاق

  • اتاق یک نفره : اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .
  • اتاق دو نفره : اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود .
  • اتاق سه نفره : اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده می باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده می شود .
  • سوئیت Suite: به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلکس ) البته می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود .

 

انواع سرویس در هتل ها

  • O.R) Only Room): یعنی اتاق برای اقامت و بدون هیچگونه وعده غذائی است.
  • B.B) Bed & Breakfast): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه در روز می باشد. 
  • H.B) Half Board): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام. مثلاً سرویس H.Bدر دبی معمولاً به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه (منطقه آنتالیا و منطقه دریای اژه) به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد. 
  • F.B) Full Board): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار و یک وعده شام. در بعضی از هتل ها این سرویس بصورت سرویس Full board plus یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار ، یک وعده شام هنگام صرف ناهار و شام ارائه می گردد. 
  • ALL ) َAll Inclusive): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام و ... است.  هتل های (all inclusive) معمولا امکانات تفریحی فوق العاده ای دارند و می توان بدون گشت و گذار در شهر، در خود هتل سفری به یاد ماندنی را تجربه کرد. اما برای افرادی که در سفر خود قصد گشت و گذار فراوان در شهر و پیک نیک یک ر.زه و ... را دارند این هتل پیشنهاد نمی شود.

 

اصطلاحات مرتبط به سن مسافر 

  • نوزاد Infant: به کودکان زیر دوسال گفته می شود که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با علامت اختصاری INF نشان داده می شود .
  • اطفال 2-6 سال Child: کودکانی هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با علامت اختصاری CHD2-6 نشان داده می شود .
  • اطفال 6-12 سال Child: کودکانی هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت از نوع سفری اختصاص می یابد و با علامت اختصاری CHD6-12 نشان داده می شود .
  • بزرگسال Adult : به افراد بیش از 12 سال اطلاق می گردد و با علامت اختصاری ADL نشان داده می شود .


:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تاریخ 23 بهمن 1398 با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه از تاریخ 23 الی 26 بهمن در 13 سالن برگزار می شود و علاقه مندان می توانند هرروز از ساعت 9 الی 17 از این نمایشگاه بازدید کنند. 

در این نمایشگاه، ۹۸۶ شرکت گردشگری داخلی و ۴۳ شرکت گردشگری خارجی حضور دارند که به معرفی محصولات و خدمات خود مشغول می‌ باشند و فعالان صنعت گردشگری، شرکت های هواپیمایی، آژانس های گردشگری، هتل ها و  فعالان گردشگری خارجی از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه می باشند، این نمایشگاه در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است و از سوی این سازمان نطارت نیز صورت می گیرد به طوری که هر ساله اسامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه در اختیار این سازمان قرار می گیرد، این امر سبب می شود تا حضور شرکت کنندگان به عنوان رکورد محسوب شده و در سوابق کاری آن ها ثبت شود. از بین 1028 شرکت کننده در این دوره از نمایشگاه، ‌۴۳ شرکت خارجی و 985 شرکت داخلی فعالیت می کنند و کشورهای مالزی، اندونزی، ترکیه، افغانستان و سوئیس و ۱۸ شرکت داخلی به نمایندگی از شرکت های خارجی از جمله روسیه، چین، تایلند و ویتنام  نیز در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی حضور دارند.

 

برنامه‌های جانبی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران

جشنواره‌های جانبی نمایشگاه بین المللی

  1. جشنواره خوراک
  2. جشنواره اقوام
  3. جشنواره موسیقی کشورهای اکو
  4. جشنواره سوغات استانها در تهران 

نشست‌ها و همایش‌ها

  1. نشست‌های تخصصی جامعه هتلداران
  2. نشست آژانس داران با گرایش بازاریابی دیجیتال
  3. همایش کارآفرینان در حوزه صنعت گردشگری
  4. سمینار گردشگری سلامت
  5. موسیقی ملی کشورهای اکو و اقتصاد گردشگری
  6. همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری 
  7. نشست سالانه راهنمایان گردشگری ایران

در نمایشگاه بین المللی گردشگری سمینار با موضوعات با رویکرد تبلیغات کلیکی، افزایش توان مالی آژانس‌ها با BSP، آغاز عصر گردشگری دیجیتال، سئو در گردشگری ، ضرورت اتصال آژانس‌ها از طریق GDS های محلی به GDS های بین المللی، نقشه راه موفقیت برای آژانس‌های آنلاین، اهمیت دیجیتال مارکتینگ در گردشگری نوین و با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار می شود.

جهت بازدید از غرفه آژانس هواپیمایی الفبای سفر در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی علاقه مندان می توانند در سالن 38 غرفه 25 حضور داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ویزای شینگن، مهم ترین و در عین حال معروف ترین ویزا در جهان می باشد و سالانه جمعیت زیادی از اقصی نقاط دنیا جهت گردش، تفریح، مهاجرت، کار و تجارت به دنبال اخذ این ویزا هستند. از این رو مقامات اتحادیه اروپا و عضو شینگن جهت امنیت بیشتر کشورها و البته رواج صنعت گردشگری به دنبال ایجاد تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن هستند. البته از این نکته نباید غافل ماند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 11 ژانویه 2020 نیز در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.
با ما در الفبای سفر همراه باشید تا از آخرین تغییرات و جدیدترین شرایط در اخذ ویزای شینگن بیشتر بدانید.

 

تغییرات و شرایط جدید در قوانین ویزای شینگن 

  1. افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن
  2. افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن
  3. اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن
  4. حذف مهر ویزا از پاسپورت
  5. انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث
  6. ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام
  7. اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا
  8. پیشرفته شدن کنترل های مرزی

افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن

اولین شرط به وجود آمده در ویزای شینگن، اضافه شدن مبلغ درخواست آن می باشد. به این شکل که تا کنون متقاضیان می بایست 60 یورو برای درخواست ویزا پرداخت می کردند اما از این به بعد باید مبلغ 80 یورو هزینه کنند. همچنین این تغییر قیمت برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیز از 35 یورو به 40 یورو افزایش یافته است. لازم به ذکر است که برای سنین 0 تا 6 سال به همان شکل رایگان باقی مانده است.

افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن

این مورد را می توان یکی از مزیت های قوانین و تغییرات ایجاد شده در ویزای شینگن دانست. به این شکل که متقاضیان 6 ماه زودتر برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند و پیش از این افراد 3 ماه قبل از سفر خود می توانستند اقدام کنند. با این قانون در واقع می توان زودتر از قبل نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کرد و زودتر تکلیف متقاضی برای اخذ ویزای شینگن معلوم شود.

 

اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن

با وجود تلاش های صورت گرفته در اختیاری کردن بیمه مسافرتی جهت اخذ ویزای شینگن، در قوانین جدید نیز به نقش پررنگ بیمه مسافرتی اشاره شده است.

حذف مهر ویزا از پاسپورت در سفر به اروپا

از سال ۲۰۲۰، مهر ویزا در پاسپورت شهروندان غیراروپایی در هنگام ورود به مرزهای شینگن درج نخواهد شد؛ بلکه نام مسافران و اطلاعات آنان به هنگام ورود یا خروج از مرزهای اتحادیه اروپا در سامانه اینترنتی به نام سامانه ورود و خروج (EES) ثبت می‌شود.


انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث

یکی دیگر از قوانین جدید اخذ شده در ویزای شینگن این گونه است که اگر یکی از اعضای اتحادیه اروپا در کشور خاصی سفارت نداشته باشد، متقاضیان نباید به کشور دیگری سفر کنند تا برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند. بلکه می توانند به سفارت های دیگر اعضای اتحادیه اروپا بروند و اقدامات لازم جهت دریافت ویزای شینگن را انجام دهند.



:: بازدید از این مطلب : 546

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر همیشه به فکر اتفاق بعدی باشید و انتظار آن را بکشید اصلا سفر خوبی نخواهید داشت. زیرا سفر به شما یاد می‌دهد که باید در لحظه زندگی کنید و از زمان حال حاضرتان بیشترین لذت را ببرید. هیچ کس جاودانه نیست و برای زندگی بهتر چه چیزی بهتر از این که یاد بگیریم از زمان فعلی بیشترین بهره را ببریم و چشم به آینده و اتفاقات بعدی ندوزیم؟ قطعا برای رسیدن به همچین هدفی، عواملی وجود دارند که می بایست تک تک آن ها را زیر نظر بگیریم و به همین دلیل در راهنمای سفر  به مواردی اشاره خواهیم کرد که به واسطه آن ها می توان سفری راحت، کم هزینه تر و به دور از استرس را تجربه کرد.

 

چه کارهایی برای سفر خوب و کم هزینه باید انجام دهیم؟

در ادامه به کارهایی که قبل از سفر باید انجام داد تا سفر خوب و کم هزینه را بتوان تجربه کرد اشاره شده است.

زودتر به فکر تور باشید

اگر می خواهید سفر راحت و پر از خاطره را در کنار دوستان و افرادی که دوستشان دارید داشته باشید می توانید از گزینه خرید تور استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که هرچه این اتفاق زودتر رخ دهد بهتر است زیرا با گذشت زمان تورهای مسافرتی رزرو می شوند و ممکن است فرصت را از دست بدهید.

بیمه همراه خود داشته باشید

همراه داشتن دفترچه بیمه نه تنها لازم بلکه بسیار ضروری است؛ چه سالمند باشید چه میانسال و چه پدر و مادر فرزندی، باید دفترچه بیمه تان را همراه داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد مجبور به پرداخت هزینه درمان مضاعف نشوید.

رستوران ها را زیر نظر داشته باشید

لذت بخش ترین قسمت در هر سفر میل غذاها و خوراک شهر مقصد می باشد، زیرا هر غذایی در هر شهری بو و طعم خاص خود را دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا به سراغ بهترین رستوران ها بروید اما در نظر داشته باشید که اگر نمی توانید خرج زیادی در سفر کنید بهتر است در مناطق توریستی از غذا خوردن اجتناب کنید زیرا یکی از اصلی ترین عوامل افزایش هزینه های سفر، غذا خوردن در رستوران ها است. می توانید غذاهای تازه و خوشمزه، را با هزینه ای بسیار کمتر از فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی و بقالی خریداری کنید. اگر برنامه پیک نیک بگذارید، کمتر حس قناعت کردن به شما می دهد و می تواند به یک تجربه بیادماندنی تبدیل شود. 

بدون ماشین بروید

اگر می توانید، بدون ماشین به سفر بروید. مسلم است که روی صحبت مان با خانواده های کم جمعیت است. وگرنه سفر بدون خودروی شخصی برای خانواده های پرجمعیت گران در می آید. مگر آن که تعدادتان آنقدر زیاد باشد که بتوانید یک ون یا اتوبوس اجاره کنید و همگی با آن راهی مقصد شوید. همراه بردن خودرو برای خانواده های کم جمعیت به معنی سوخت بیشتر و هزینه حمل و نقل و البته دردسرهای بیشتر است در صورتی که با اتوبوس یا قطار می توانید خیلی راحت تر سفر کنید و هزینه کمتری بپردازید و خستگی رانندگی در جاده های شلوغ را تجربه نکنید.

 

اطلاعات خودتان را شهر مقصد بیشتر کنید

قبل از سفر بهتر است که اطلاعاتی از مردم، فرهنگ و جاذبه های شهر مقصد داشته باشید زیرا احترام گذاشتن به عقاید، آداب و رسوم مردم بومی شهر از کارهای بسیار مهم در مسافرت می باشد. همچنین دانش خود را از هتل ها و سایر مراکز اقامتی بالا ببرید زیرا بسیاری از مسافران برایشان تنها اقامت آسوده اهمیت دارد و تعدادی نیز باتوجه به بودجه خود تصمیم می گیرند که در کدام هتل یا مسافرخانه ای به استراحت بپردازند.

از طبیعت لذت ببرید

اگر بودجه محدودی دارید بهتر است محلی که برای مسافرت انتخاب می کنید طبیعت باشد نه شهرهای بزرگ، مخصوصا در ایام تعطیل مانند عید که مسافران بسیاری مهمان این شهرها هستند. رفتن به طبیعت نه تنها اثر بهتری می تواند روی روحیه شما بگذارد که اگر جانب اطمینان را رعایت کنید، هزینه کمتری هم دربرخواهد داشت.

 

با موارد ذکر شده می توانید یک سفر خیلی خوب و کم هزینه را تجربه کنید و حال وقت آن رسیده است که تور داخلی یا تور خارجی مورد نظر خود را رزرو کنید و چمدان خود را ببندید و یک سفر عالی را تجربه کنید.

توجه داشته باشید که گاهی مسافران در آماده کردن چمدان های خود به اشکالاتی بر میخورند و در ادامه شیوه درست چمدان بستن را به شما آموزش می دهیم.

چگونه چمدان ها را ببندیم؟

بعد از این ‌که مشخص کردیم چه چیزهایی را قرار است با خودمان به سفر ببریم، نوبت به این می‌رسد که چگونه وسایل‌مان را درچمدان جا دهیم. چمدان‌بستن وقتی کار راحتی به نظر می‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کینم و هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون ترتیب داخل چمدان بریزیم؛ ولی مثل هر کار دیگری، بستن کوله‌ بار سفر هم شیوه‌های خوب و بدی دارد برای این‌ که در چمدانتان را بدون دردسر ببندید و وسایل‌ تان را همان‌جور که می‌خواهید، در مقصد تحویل بگیرید، خوب است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

نحوه بستن چمدان به روش زیر است:

  1. فکر برداشتن وسایل سنگین را از سر بیرون کنید، اتو و سشوار از وسایلی است که در بیشتر هتل‌های امروزی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این وسایل سنگین و اضافی، بی‌خودی باعث خراب و چروک‌شدن لباس‌هایتان می‌شود.
  2. لباس‌های رسمی را با چوب‌رختی در کاورهای پلاستیکی خشک‌شویی بگذارید. برای این‌ که اصطکاک و روی هم ساییده‌ شدن لباس‌ها و درنتیجه چروک‌ آن‌ها کمتر شود، بهتر است در هر کاور فقط یک لباس قراردهید.
  3. کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌ کیپ، بهترین انتخاب برای دسته‌بندی وسایل است. می‌توانید کفش‌های کثیف، شامپو و وسایل بهداشتی و یا هر وسیله‌ ای دیگری که امکان ریختن روی لباس‌ها و خراب کردنشان را دارد، در آن‌ها بگذارید.
  4. برای جا دادن لباس‌های راحت‌ تر مثل شلوارهای جین و بلوز و ژاکت و تی‌ شرت‌ها دو تا راه وجود دارد: هم می‌توان آن‌ها را تا کرد و هم لوله‌ می‌شوند لوله‌ کردن برای جین و تی‌شرت عالی است، جای کمتری را در چمدان اشغال می‌کنند و چروک هم نمی‌شوند. لباس‌هایی مثل ژاکت و بلوز را هم به‌ شکل مربع تا کنید. 

 

تا کردن لباس

تمام دکمه‌های لباس را ببندید. آن را روی تخت، یا هر سطح صاف دیگر، بگذارید، طوری‌که پشت لباس به‌طرف شما باشد. چروک‌ها را صاف کنید. آستین‌های لباس را از سرشانه بگیرید و در امتداد طول روی لباس تا بزنید، ممکن است آستین‌ها کمی از پایین لباس بیرون بماند اشکالی ندارد، حالا یک‌سوم از پایین لباس را به داخل تا بزنید و بعد خط تای تازه را به سمت سرشانه‌ها بالا بیاورید و در واقع یک تای عرضی بزنید. 

لوله کردن لباس

شلوارهای جین را از وسط در راستای طول تا کنید، طوری که دو پاچه‌ی شلوار روی هم قرار بگیرند، حالا از کمر شلوار شروع به لوله‌ کردن کنید تا پایین. برای تی‌ شرت‌ها، آن‌‌ها را روی یک سطح صاف، به‌ رو، پهن کنید، طوری که پشت لباس به سمت شما باشد. آستین‌ها را به عقب، به سمت خودتان، تا بزنید. حالا یک مستطیل دارید، مستطیل را از طول یک تا بزنید و بعد لوله‌ کنید.
بهتر است لباس‌های زیرتان را یک‌جا بگذارید. کیسه‌‌های توریِ مخصوص لباس‌ شویی قیمت مناسبی دارند و چون جنس‌شان نایلون است سبک هم هستند. از این کیسه‌ها تهیه کنید و تمام لباس‌های ظریف‌ تان را به صورت یک‌ جا در آن بچینید. با این روش یک تیر دیگر هم به نشان می‌زنید، اگر چمدان‌ تان بازرسی شود، تمام لباس‌های‌ تان زیر و رو و دست‌مالی نمی‌شود و تمیز می‌ مانند. جوراب‌ها را هم جفت‌ جفت درهم گلوله کنید و در کفش‌ها بگذارید، یا نگه دارید برای این‌ که شکاف‌ها و جاهای خالی‌مانده‌ی چمدان را با آن‌ها پرکنید. 

همین حالا چمدان را با خیال راحت به بار می‌سپارید و نگرانِ شکستن،‌ به هم ریختن و چروک شدن وسایل و لباس‌هاییتان نخواهید بود. 



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ارز مسافرتی چیست؟

هنگامیکه برای دریافت ارز مسافرتی به بانک می‌روید بانک به ازای پولی که پرداخت می‌کنید یک حواله‌ ی ارزی به شما تحویل می‌دهد و در فرودگاه بعد از عبور از گیت، می‌توانید به شعبه‌ی بانک مستقر در فرودگاه بروید و با نشان دادن برگه، ارزتان را تحویل بگیرید. اما برای گرفتن ارز مسافرتی مدارکی می بایست تحویل داده شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. با الفبای سفر همراه باشید.

 از قوانین ارز مسافرتی این است که افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند سالی یک بار ارز مسافرتی با قیمت دولتی دریافت کنند. در حال حاضر این ارز برای کشور های هم مرز و مشترک المنافع با ایران ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور ها ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز ها محاسبه می شود.
کشور های مشترک المنافع شامل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی و قبرس است که ارز مسافرتی در نظر گرفته شده برای آن ها 500 یورو می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی

  • اصل ویزا
  • اصل کارت ملی
  • اصل گذرنامه جمهوری اسلامی ایران (نحوه صدور گذرنامه را با ورود به لینک بخوانید)
  • تکمیل فرم درخواست ارز در بانک یا به صورت الکترونیکی
  • مبلغ ریالی معادل قیمت دلار مبادلاتی در آن روز (علاوه بر این مبلغ ممکن است بانک‌ها مبلغی را هم برای فروش ارز به عنوان کارمزد دریافت کنند)
  • اصل و کپی بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی (در صورت اینترنتی بودن کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیط، تاریخ و زمان خرید باید روی آن قید شده باشد)

نکاتی از دریافت ارز مسافرتی

    1. پروسه ی اخذ ارز مسافرتی از 7 روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است
    2. انجام عملیات هروز از ساعت 9 صبح  لغایت 12:30 (پنجشنبه 11:30)
    3. حضور صاحب پاسپورت الزامی میباشد.
    4. به افراد مقیم خارج از کشور ارز تعلق نمیگیرد.
    5. به افراد زیر 12 سال ارز تعلق نمیگیرد.
    6. به مسافران زمینی و دریایی ارز تعلق نمیگیرد.


:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هرکسی دوست دارد به دنیا سفر کند و کشورهای مختلف و مردمانشان را از نزدیک ببیند اما برای مسافرت شرایطی برای اقشار مختلف جامعه وجود دارد و آقایان می بایست از 18 سالگی کارت پایان خدمت خود را گرفته باشند و در غیر این صورت، برای خروج آن ها از کشورمشکلاتی جدی پیش خواهد آمد. با این حال سازمان نظام وظیفه شرایط و امکاناتی را فراهم کرده تا دانشجویان نیز بتوانند از امکان خروج از کشور مشمولین استفاده نمایند. با الفبای سفر همراه باشید

شرایط خروج از کشور برای مشمولین چیست؟

  1. مشمول نباید دارای غیبت باشد
  2. مشمول می بایست دارای معافیت تحصیلی باشد یا وضیعت تحصیلی مشخصی داشته باشد.
  3. به منظوربازگشت به کشور وثیقه مربوط به نوع سفر خود را بسپارد.
  4. ارائه گواهی اشتغال به تحصيل برای دانش آموز و درخواست مجوز خروج از کشور برای دانشجو.

میزان وثیقه برای خروج از کشور چقدر است؟

میزان وثیقه برای اخذ مجوز خروج از کشور مشمولین با توجه به قصد سفر متفاوت است که در زیر شرح داده شده است:

  1. خروج از كشور به منظور سفرهای علمی :وثیقه سفرهای علمی 80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
  2. خروج از كشور به منظور سفرهای زيارتی: مبلغ 30 میلیون ريال وجه نقد و سفرهای سیاحتی (غیرزیارتی) 150 میلیون ريال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.
  3. خروج از كشور به منظور سفرهای مطالعاتی: وثیقه سفرهای مطالعاتی مبلغ 80 میلیون ریال
  4. خروج از کشور به منظور سفر ورزشی: درخواست خروج از کشور ورزشکاران صرفا از سوی وزارت ورزش و جوانان و تضمین مراجعت مشمول به مبلغ 150 میلیون ریال خواهد بود .
  5. سفر ادامه تحصیل: 20 میلیون تومان وجه نقد(معافیت تحصیلی خارج از کشور)

 

پرسش هایی از شرایط دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولین

  • اخذ ودیعه بصورت ضمانتنامه بانکی چگونه است و چه بانکی معتبر می باشد؟
    ضمانتنامه همه بانکها با هماهنگی امور مالی سازمان وظیفه عمومی ناجا معتبر می باشد.
  • نحوه خروج از کشور دانشجویان از طریق ستاد عمره دانشجویی چگونه است؟
    با در خواست ستاد عمره دانشجویی و تعهد آن ستاد و نداشتن غیبت مشمول امکان خروج از کشور دانشجویان برای عمره وجود دارد.
  • آیا به مشمولین غائب مجوز خروج تعلق میگیرد؟
    هیچ مشمول غایبی به هیچ وجه مجاز به خروج از کشور نمی باشد.
  • مجوز خروج به مقصد چه کشورهایی و به چه منظور صادر میشود؟
    تمامی کشورها به منظور سفر علمی به جز فلسطین 
    کشورهای زیارتی (عراق، سوریه و عربستان)
  • خروج از کشور دانشجویان به چه صورت میباشد؟
    به منظور سفر علمی و فرصت مطالعاتی و اخذ پذیرش با درخواست و تائید دانشگاه و سپردن ودیعه ۵ میلیون تومانی مجوز خروج برای دانشجویان صادر می شود.
  • مدت خروج از کشور به منظور فرصت مطالعاتی در دوره های فوق لیسانس و دکتری به چه صورت میباشد؟
    فوق لیسانس ۶ ماه و دکترا یکسال می باشد.
  • نحوه خروج از کشور متعهدین خدمت به سازمانها ( نفتکش، کشتیرانی، هواپیمائی، آموزش و پرورش و قوه قضائیه،. . .)چگونه می باشد؟
    با درخواست سازمان مربوط پس از طی دوره آموزش نظامی و تعهد سازمان مربوط به مبلغ ۱۵ میلیون تومان خروج این افراد ممکن میباشد.
  • نحوه خروج از کشور ورزشکاران اعم از دانش آموز و دانشجو چگونه می باشد ؟
    با درخواست سازمان تربیت بدنی در صورت نداشتن غیبت و تضمین لازم از سوی فدراسیون مربوطه امکان خروج ورزشکاران مشمول ممکن می باشد.
  • نحوه خروج از کشور دانشجویان از طریق ستاد عمره دانشجوئی چگونه است؟
    درخواست ستاد عمره دانشجوئی و تعهد آن ستاد و نداشتن غیبت.

نحوه خروج از کشور فرزندان مامور ثابت دولت در خارج از کشور چگونه است؟
با تایید ماموریت از طرف وزارت امور خارجه و به شرط نداشتن غیبت و سپردن تضمین از سوی سازمان مربوطه همراهی فرزندان مامورین ثابت دولت در خارج از کشور تا پااین ماموریت والدین امکان پذیر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کشورهای آسیایی دارای بی نظیرترین جاذبه های گردشگری خارجی می باشند. تایلند، مالزی، امارات و حتی ترکیه کشورهایی هستند که بسیاری از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی را در خود جای داده اند.

تایلند، سرزمین لبخند ها

تایلند که با نام سرزمین لبخندها نیز شناخته می شود، جواهر جنوب شرقی آسیا است و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری تایلند را چه با سواحل درجه یک در جنوب و چه از دهکده های کوهستانی شمال تایلند لذت فراوانی دارد.

از معابد تایلند به شمار می روند که با تماشای هر کدام در کنار سواحل آبی تایلند، می توان وارد دنیای جداگانه ای شد.

 

مالزی، کشور مدرن آسیایی

مالزی دو تجربه گردشگری بسیار متفاوت را به گردشگران تورهای مالزی ارائه می دهد. یکی شبه جزیره بورنئو، جزیره ای که با اندونزی و برونئی مشترک است و دیگری غرب مالزی که ترکیبی از فرهنگ های مالایی، چینی و هندی که پایتخت کارآمد و مدرن آن کوالالامپور است. بورنئو مالزی با جنگل های زیبا و قله ها و قبایل دور افتاده، برخی از مکان های جالب در مالزی و بهترین جاذبه های گردشگری مالزی را به نمایش می گذارد

 

هند، سرزمین هفتاد و دو ملت

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است که ازکوههای مرتفع هیمالیا تا مناطق سرسبز گرمسیری کرالا و از منطقه مقدس گنگ گرفته تا ماسه های کویر تار امتداد دارد هند تقریبا از تعداد بی پایانی از فرهنگ ها، مناظر، بناهای تاریخی و مکان های گوناگونی برای گشت و گذار با تور هند برخوردار است.

غواصی در جزیره هاولوک (بزرگترین مجمع الجزایر ریچی)، بازدید از تیسوادی در سفر به گوا، گردش در سواحل بکر و زیبای سالست، رفتینگ مهیج در گوا و لمس طبیعت با کایاکینگ در گوا تنها تعدادی از تفریحات هند می باشند.

امارات، کشور مدرن در خاورمیانه

دبی بزرگترین و محبوبترین مقصد در امارات است. این شهر از مراکز خرید بسیار شیک با برندهای معروف، خود را از یک قرارگاه کویری به یک مقصد تفریحی و جایی که گردشگران برای خریدهای متنوع، گرفتن حمام آفتاب و تفریح خانوادگی به آن سفر می کنند، تبدیل کرده است. دبی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری مانند برج خلیفه (بلندترین برج جهان)، مراکز خرید همچون مرکز خرید دبی مال ، بزرگترین آکواریوم جهان و فضای اسکی سرپوشیده، موزه های گوناگون مثل موزه دبی و خانه های قدیمی مانند خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی، کاملا مشهور است.

 

ترکیه، کشور اوراسیایی

اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه مند هستید یا می خواهید ساعاتی را با آرامش در میان بناهای تاریخی قدم بزنید و زمانی را در عمق تاریخ و همینطور طبیعتی بکر سپری کنید، ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است.

استانبول، مشهورترین شهر ترکیه می باشد که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود و استانبول به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر خودش و همینطور تفریحات مدرنی که در آن جا انجام می گیرد توانسته است هرساله طرفداران پرشماری پیدا کند.

برج گالاتا از مشهورترین بناهای ترکیه است همچنین خلیج شاخ طلائی و میدان تکسیم از دیگر نقاط این شهر می باشند که از محبوبیت های زیادی میان مسافران برخوردار هستند.



:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

مالیات خروج از کشور (Departure tax) چیست و چگونه پرداخت می شود

هر مسافر (حتی افراد زیر 2 سال) هنگام خروج از کشور باید مبلغی را بعنوان عوارض خروج از کشور پرداخت نماید. مبلغ عوارض برای خروج از مرزهای هوایی زمینی و دریایی به شرح زیر می باشد، که باید قبل از سفر در یکی از شعبات بانک ملی و یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور به آدرس sadadpsp.ir/tollpayment پرداخت شود و قبض آن میبایستی همراه پاسپورت در هنگام خروج به قسمت گذرنامه ارائه گردد.

نوع مسافر

مرتبه اول

مرتبه دوم

مرتبه سوم به بعد

نوع مرز

مسافر عادی

2.200.000 

3.300.000 

4.400.000

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

زائرین حج تمتع و عمره

1.100.000

1.650.000

2.200.000

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

زائرین عتبات عالیات

-

-

-

مرز هوایی 375.000

مرز زمینی و دریایی 125.000

قیمت ها به ریال می باشند.

نرخ عوارض خروج از کشور در 1398-1399

آیا سفر به خارج گرانتر شد؟

طبق درخواست نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی کشور مکلف به اخذ مالیات از مسافران به عنوان هزینه سفر به خارج شده است و بر این اساس بابت خروج هر مسافر ایرانی از تمامی مرزها اعم از هوایی، دریایی و زمینی مبلغی را به عنوان مالیات سفر از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند و میزان مالیات ذکر شده در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود. 
البته کارشناسان معتقدند سفرهای خارجی شهروندان ایرانی درحالی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده است که هر مسافر پیش از خروج از کشور، روی بلیط هواپیما، عوارضی را از قبل پرداخت می نماید و اگر خدمات دیگری همچون تور های خارجی را از آژانس هواپیمایی خریداری کند نیز یک دور دیگر مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و هنگام خروج از کشور نیز باید عوارض خروجی را پرداخت کند.
میزان مالیات بر ارزش افزوده سفرهای خارجی هنوز مشخص نشده است و فقط مجلس اعلام نمود این میزان در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات غیر مستقیمی است که خریدار آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و فروشنده می بایست مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

کدام افراد از پرداخت مالیات و عوارض خروج از کشور معاف می شوند؟

این مالیات شامل همه افراد به جز موارد تبصره زیر خواهد شد

طبق تبصره ۱ این ماده، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند از پرداخت مالیات موضوع این ماده مستثنی هستند.
همچنین زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نیز از پرداخت مالیات سفر معاف خواهند بود.
طبق تبصره ۲، گردشگران، ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفاً از مبدأ مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می‌کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه می‌شوند.
نمایندگان با رای موافق به تبصره ۳ این ماده، نیروی انتظامی را موظف کردند، پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را مطابق با روشی که سازمان تعیین می‌کند کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت نکرده‌اند، جلوگیری نماید.
هرچند که بعد از انتشار این خبر، واکنش هایی از سمت مردم مخصوصا در فضای مجازی شکل گرفت اما سید فرید موسی، نماینده استان تهران با اشاره به این موضوع در صفحه شخصی خود نوشت: مالیات سفر خارجی98 و عوارض خروج در اصل یکی است که قبلا تعریف شده بود و چون عوارض می بایست به شهرداری ها پرداخت شود، صرفا نام آن به مالیات تغییر کرد تا منابع به خزانه کشور واریز شود. همچنین برخی معافیت‌های ضروری که در قوانین به صورت پراکنده تعریف شده، در این قانون مجتمع شد.



:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قاره زرود یا همان آسیا، بزرگترین و البته پرجمعیت‌ترین قاره کره زمین است که به تنهایی 30 درصد از خشکی و 60 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

قاره آسیا از قطب شمال تا جنوب مدار استوا امتداد یافته‌است و بخش اعظم آن در نیمکره شمالی قرار دارد و همین موضوع سبب شده است تا تنوع آب و هوایی، گونه های گیاهی و جانوری در آن زیاد باشد.

با این تفاسیر تصمیم گرفتیم تا سفری به تعدادی از شهرهای این قاره داشته باشیم. 

پاتایا و پوکت تایلند

به نوشته ی جامعه ی خبری تحلیلی الف، تایلند محبوب ترین مقصد توریستی در جنوب شرقی آسیا می باشد و به همین دلیل است که تقریبا هر چیزی را می توانید در آن پیدا کنید، از سواحل کریستالی آبی و جنگل های انبوه گرفته تا غذای های عالی و خانه های ساحلی ارزان قیمت و برخی از بهترین هتل های لوکس جهان

خلیج فانگ نا پوکت، جزیره فی فی پوکت، باغ گرمسیری نونگ نوچ و کوه بودا پاتایا تعدادی از جاذبه های تایلند می باشند که هر مسافری را مبهوت خود می کنند.

هاربین چین

به گزارش تابناک و به نقل از الفبای سفر، هاربین شهری در شمال شرقی چین که در طول زمستان آب و هوایی به شدت سرد را از مناطق سیبری دریافت می کند آب و هوای سرد و زمستانی این شهر سبب شده است تا هاربین به شهر یخی شهرت پیدا کند و برنامه های گوناگونی در این رابطه اجرا کند که مشهورترین آن ها بدون شک برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین است . که هر سال در این شهر برگزار می شود. و جالب است که بدانید این جشنواره  باشکوه و رویایی در کنار فستیوال برف ساپورو ژاپن، فستیوال اسکی نروژ و کارناوال زمستانی کبک کانادا یکی از مشهورترین جشن های زمستانی و البته بزرگ ترین فستیوال برف و یخ در جهان محسوب می شود.

کلمبو، کندی و بنتوتا سریلانکا

با اعلام فرارو، سریلانکا نام جزیره ای است که در جنوب قاره آسیا، با اختلاف 19 کیلومتر از کشور هند و در اقیانوس هند قرار گرفته است. و این کشور زیبا شهرهای بسیار زیبایی دارد که به 3مورد از مشهورترین آن  پرداخته شده است. موقعیت جغرافیایی جزیره سریلانکا، به نام گوشواره ی هند هم نامیده می شود. کشور سریلانکا به دلیل داشتن طبیعت زیبا، جاذبه های تاریخی و پارک های طبیعی مقصد بسیاری از گردشگران است.

  • کلمبو: کلمبو بزرگترین و شلوغ ترین شهر کشور می باشد که به نقطه تجاری سریلانکا این کشور نیز شهرت دارد و بناهای استعماری پیوندی تماشایی در این شهر وجود دارند.
  • کندی: این شهر در یک فلات واقع شده است که میانکوه های مرتفع مرکزی سریلانکا قرار دارد معبد دندان که یک یادگار بسیار مقدس - دندان بودا - در آن نگهداری می شود از مشهورترین جاذبه های این شهر است.

بنتوتا: دیگر شهر زیبای سریلانکا شهر ساحلی بنتوتا است، این شهر دارای سواحل باشکوه، هتل های مجلل و زیبایی های دست نخورده است. و می توان یک روز را در آفتاب در ساحل بنتوتا غوطه ور شد و آرامش مثال زدنی را کسب کرد.

گوا هند

به نظر وبسایت بیتوته و به نقل از الفبای سفر، گوا، شهر بندری که در سواحل غربی کشور هند قرار گرفته است و به دلیل این موقعیت جغرافیایی دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد. کشور پرتغال در حدود 450 سال بر شهر گوا حکومت کرده است و به همین دلیل، در گوا شاهد فرهنگ متفاوتی نسبت به سایر نقاط هند خواهید بود و همینطور کلیساهای بسیاری از زمان حکومت پرتغالی ها هنوز به جای مانده است.



:: بازدید از این مطلب : 1769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آنتالیا، شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه که بخش زیادی از تاریخ ترکیه را در خود جا داده است و همین تلفیق تاریخ و طبیعت موجب شده است تا این شهر به مقصدی رویایی برای گردشگران تبدیل شود.

آنتالیا از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی محدود شده است.

اما در طی سال های اخیر دولت ترکیه توانسته است با ایجاد زیر ساخت های مناسب و البته محافظت از اماکن طبیعی و باستانی آنتالیا، سبب شود تا گردشگران خارجی بسیاری روانه این شهر شوند و حال می توان ادعا کرد که بخش زیادی از اقتصاد این شهر از صنعت گردشگری می باشد البته که نمی توان از تاثیر دیگر صنعت یعنی کشاورزی در این شهر چشم پوشی کرد.

با این حال در این بخش می خواهیم به شما کمک کنیم تا در صورت خرید تور آنتالیا سفری راحت و شگفت انگیز را تجربه نمایید.

 

رزرو هتل های لوکس آنتالیا

رزرو هتل یکی از بخش های مهم در هر سفر می باشد و باتوجه به اینکه در هر منطقه ای از آنتالیا انواع هتل ها قابل مشاهده هستند در نتیجه می توانید به راحتی اقامتگاه مورد نظرتان را پیدا کنید اما این را می بایست در نظر داشت که این شهر، یک مقصد توریستی است و سرعت رزرو هتل های آنتالیا نیز بالا است

با این حال به معرفی 3 مدل گوناگون از هتل های آنتالیا در دوتا از مناطق پرطرفدار ترکیه می پردازیم.

1-      هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا | TITANIC BEACH LARA: هتل تایتانیک بیچ لارا در شهر آنتالیا مانند یک کشتی کروز می باشد  که دارای معماری خاص و زیبا و همینطور امکاناتی است که هر توریست و گردشگری را به سمت خود جذب می کند و می توانید با با ورود به لینک اطلاعات جامعی از امکانات و قیمت هتل تایتانیک آنتالیا بدست آورید.

2-      هتل کاروانسرای لارا آنتالیا | KERVANSARAY LARA ANTALYA HOTEL: هتل کاروانسرای لارا هتل 5ستاره و u شکلی است که در فاصله ی خیلی نزدیکی از ساحل لارا قرار دارد و از خدمات و امکانات زیادی برخوردار است. کارمندان آن قادر به مکالمه به 5 زبان نیز هستند.

3-      هتل گرانادا لاکچری بلک آنتالیا | GRANADA LUXURY BELEK HOTEL: هتل گرانادا لاکچری بلک مرکز گردشگری شهر بلک در منطقه زیبا سریک آنتالیا واقع شده است که بزرگترین و مدرن ترین منطقه شهر آنتالیا به شمار می رود و می توانید با مراجعه به لینک درج شده از عکس هتل گرانادا لاکچری مشاهده نمایید.

 

نحوه آغاز سفر به آنتالیا

گردشگران مخصوصا ایرانیان در ابتدای سفر به آنتالیا گزینه های متفاوتی را پیش روی خودشان می بینند به این صورت که اگر قصد دارید تا هزینه کمتری را پرداخت کنید و از ایرلاین داخلی بهره مند شوید می بایست به فرودگاه دنیزلی و یا اسپارتا که در فاصله 3 الی 4 ساعته نسبت به آنتالیا هستند بروید. اما اگر برایتان تفاوتی ندارد و می خواهید با ایرلاین ترک سفر خود را آغاز کنید می توانید به فرودگاه آنتالیا بروید.

از آنتالیای افسانه ای بیشتر بدانید!

بازدید از جاذبه های توریستی آنتالیا

بعد از ورود به این شهر و تحویل اتاق از هتل و همینطور اقامت آسوده در آن ها نوبت به بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیاس ترکیه می رسد که تماشای هرکدام اعم از طبیعی و مصنوعی می تواند تجربه ای فوق العاده را در گردشگران به ایجاد کنیم.

بازدید از جاذبه های تاریخی آنتالیا که به جا مانده از حکومت عثمانی و دوره های ما قبل آن می باشند شما را وارد تاریخ پر هیاهوی این شهر می کند. مسجد مراد پاشا نمونه ای از همین آثار می باشد.

تفریحات هیجان انگیز در آنتالیا

تفریح در آنتالیا فقط به تماشای آثار باستانی و حضور در سواحل زیبای آن ختم نمی شود و در این شهر اماکن تفریحی بسیاری تعبیه شده اند و پارک آبی آکوالند آنتالیا می تواند اوج هیجان را به شما القا کند.

لذت خرید و سوغاتی در مراکز خرید آنتالیا

خرید یک بخش جدا نشدنی در سفر می باشد. با این حال بعد از تفریح در سواحل و پارک آبی انتالیا و عکاسی از مسجد مراد پاشا و برج ساعت آنتالیا نوبت به خرید یادگاری و هدایا می باشد و مرکز خرید مارک آنتالیا پیشنهادی از جانب ما به شما است تا بتوانید بهترین خریدها را در معتبرترین برندهای بین المللی و ترک تجربه کنید.

 

آداب برخورد و معاشرت و فرهنگ مردم آنتالیا

ترک ها، مخصوصا مردم شهر آنتالیا به زبان مادریشان بسیار علاقه دارند. به همین دلیل با توریست هایی که قادر به صحبت به زبان ترکی هستند خیلی گرم تر برخورد می نمایند، پیشنهاد می کنیم که با برخی از کلمه ها و اصطلاحات ترکی آشنا شوید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()