نوشته شده توسط : admin

تور مالزی+ بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور مالزی

:: بازدید از این مطلب : 99

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

jور هند ترکیه

:: بازدید از این مطلب : 89

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فستیوال موسیقی استانبول تجربه ای بی نظیر از موسیقی کلاسیک

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول، با نام سابق جشنواره استانبول، یک رویداد فرهنگی است که هر ساله در ماه‌های ژوئن و جولای (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) در استانبول، ترکیه برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین جشنواره موسیقی ترکیه محسوب می‌شود.

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول، با نام سابق جشنواره استانبول، یک رویداد فرهنگی است که هر ساله در ماه‌های ژوئن و جولای (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) در استانبول، ترکیه برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین جشنواره موسیقی ترکیه محسوب می‌شود.

معرفی فستیوال موسیقی بین المللی استانبول

فستیوال موسیقی استانبول که هرساله توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برگزار می‌شود، دارای کیفیتی منحصر به فرد و از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سازمان است. در این جشنواره منتخبی از آثار موسیقی کلاسیک، باله، اپرا و موسیقی سنتی اروپا با شرکت هنرمندان مشهور از سراسر جهان ارائه می‌شود و انواع موسیقی و رقص، از رقص اصیل و محلی ترکی گرفته تا رقص اپرا شما را حیرت زده خواهد کرد. جشنواره بین‌المللی موسیقی استانبول از سال 1977 عضو انجمن جشنواره های اروپا شد و اعتبار آن به شدت افزایش پیدا کرد.

فستیوال موسیقی استانبول ترکیه

فستیوال موسیقی استانبول ترکیه

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول برای سالها نقش مهمی در ارزیابی موسیقی کلاسیک داشته و هر ساله با برگزاری نمایشگاه در مکان های بیشتری به خوبی از پس این مسئولیت برآمده است. علاوه بر این، این واقعیت که این جشنواره در مکان های مختلف شهر برگزار می شود، باعث می‌شود که که تماشاگران را با گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی استانبول آشنا کند. این جشنواره از محبوب ترین فستیوال های موسیقی در شهر استانبول است که بازدید کننده های زیادی از سراسر دنیا برای شرکت در آن به این شهر می‌آیند.

یکی از سنت‌های جشنواره اجرای قطعه زیبای موتزارت به نام The Abduction from the Seraglio است که به عقیده برخی مهمترین قطعه موتزارت در موسیقی ترکی به شمار می‌رود. جشنواره بین المللی موسیقی استانبول از قدیمی‌ترین جشنواره‌های استانبول است که به نشانه‌ی زندگی فرهنگی در ترکیه تبدیل شده است. این جشنواره به دلیل نقش اصلی خود در تشویق تحقیقات در موسیقی شناسی و راه‌اندازی پروژه‌های ویژه ارزش‌های مشترک فرهنگی از طریق تولیدات خود، شهرت زیادی کسب کرده است.

در سال 2014، پروژه‌ای با عنوان "جشنواره موسیقی استانبول به دنبال خواننده جوان خود است" جشنواره به تشویق استعدادهای جوان برای شرکت در آن و کشف و ارتقا موسیقی نوجوانان با استعداد، آغاز شد.

تاریخ برگزاری فستیوال موسیقی ترکیه در سال 2021

چهل و نهمین دوره این نمایشگاه امسال (سال 1400)  از 3 تا 21 ژوئن (13 تا 31 خرداد) در محیط باز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

تاریخچه برگزاری فستیوال

ایده برگزاری جشنواره اولین بار توسط تاجر فقید ترکیه‌ای دکتر نجات اگزاجیباشی مطرح شد و او ترتیب برگزاری این جشنواره را اولین بار در سال 1973 و در پنجاهمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را داد. در آن سال جشنواره استانبول از 15 ژوئن تا 15 جولای برگزار شد.

اولین سال‌های برگزاری فستیوال موسیقی استانبول

اولین سال‌های برگزاری فستیوال موسیقی استانبول

هدف اصلی جشنواره استانبول از ابتدای تأسیس خود، قرار دادن بهترین نمونه های خلاقیت هنری در همه رشته‌های هنری در ترکیه و جهان در برنامه‌های خود بود. این جشنواره در ادامه همچنین سمینارها، کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها را در برنامه‌های خود قرار داد. بنابراین، سایر جشنواره‌های اختصاص داده شده به فیلم (1984)، جشنواره جاز (1986)، جشنواره هنر معاصر (1987) و جشنواره تئاتر (1989) به برنامه جشنواره استانبول اضافه شدند.

از سال 1994 به بعد، نام این جشنواره به جشنواره بین المللی موسیقی استانبول تغییر یافت تا از سایر جشنواره‌های دیگر متمایز شود و به صورتی تخصصی به موسیقی کلاسیک بپردازد. در سال 2006، هلدینگ بوروسان به جای هولدینگ اگزاجیباشی اسپانسرشیپ فستیوال موسیقی ترکیه را به عهده گرفت.

هنرمندان مشهوری که در فستیوال شرکت کردند.

از زمان جداشدن جشنواره استانبول از جشنواره فیلم و جاز و ... و تبدیل آن به جشنواره موسیقی استانبول، جشنواره موسیقی به طور خاص بر "اشتراک  هنر" تأکید دارد و برنامه‌هایی را ایجاد می‌کند که در آن ارکسترها و رهبران ارکستر بین المللی با تکنوازان ترک یا بالعکس اجرا می‌کنند.

نوازندگان بزرگ و معروفی در خلال جشنواره در فستیوال موسیقی استانبول شرکت کردند و اجراهایی به‌یادماندنی به نمایش گذاشتند. اجراهایی مانند ارکستر سمفونیک BBC که توسط آدام فیشر با تکنواز ایدیل بیرت انجام شد، ارکستر فیلارمونیک چک به رهبری ولادیمیر والک با پیانویست فاضل سای، ارکستر سمفونیک ایالتی استانبول به رهبری گوتولد لسینگ با تکنوازان سونا کان، آیلا اردوران و یهودی منوهین، مونتسرات کابالی با ارکستر اپرا و باله دولتی استانبول و گروه کر با رهبری خوزه کولادو از نتایج این رویکرد است.

اجرای رقص در فستیوال موسیقی استانبول

اجرای رقص در فستیوال موسیقی استانبول

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول در 48 سال اخیر میزبان رهبران بزرگی همچون زوبین مهتا، سر جان الیوت گاردینر، ریكاردو موتی، تن كوپمن، ویلیام كریستی، هوارد گریفیتس، والری گرگیف، كریستوفر هاگوود، پیر بولز، كورت ماسور، مارك مینكوفسكی و خوزه کولادو بود.

صف درخشانی از تکنوازانی مانند الیزابت اسوارزکوف،کیریته کاناوا، کاتلین نبرد ، سسیلیا بارتولی، مونتسرات کابالی، Itzhak Perlman ، Mischa Maisky ، Maxim Vengerov ، Gidon Kremer ، Joshua Bell ، Ado Ciccolini ، Shlomo Kanintz ، Sloomo Mintz ، ildil Biret و Hüseyin Sermet از مهمانان جشنواره موسیقی استانبول بودند. شرکت های برجسته رقص مانند شرکت رقص مارتا گراهام ، باله بولشوی ، تئاتر باله آمریکا ، ندرلندز دانس تیتار و همچنین Les Ballets de Montecarlo در سال های گذشته نمایش‌های زیبایی را در فستیوال به دوستداران موسیقی ارائه دادند.

هزینه شرکت در فستیوال موسیقی استانبول

در سال گذشته با توجه به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد، هزینه بلیت آن برای یک اجرا حدود 20 لیر ترکیه بود. در صورت خرید کل اجراها شما باید مبلغ 250 لیر ترکیه پرداخت می‌کردید. امسال، با توجه به برگزاری مراسم در فضای باز انتظار می‌رود هزینه بلیت کمی بیشتر باشد.

فستیوال موسیقی استانبول در دوران کرونا

همه‌گیری کرونا باعث شد تا جشنواره موسیقی استانبول در سال 2020 در فضای مجازی برگزار شود. در آن رویداد هنرمندان مختلف از سراسر جهان و شهر استانبول شرکت کردند و فیلم‌برداری آن در مکان‌های تاریخی شهر استانبول انجام شد و بلیت آن با قیمتی قابل قبول در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
امسال با بهتر شدن شرایط در ترکیه و رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی جشنوراه به صورت حضوری و در فضای باز در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

 

فستیوال بین المللی موسیقی استانبول

فستیوال بین المللی موسیقی استانبول

 

سوالات متداول

جشنواره موسیقی استانبول امسال در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

چهل و نهمین دوره این نمایشگاه امسال (سال 1400)  از 3 تا 21 ژوئن (13 تا 31 خرداد) در محیط باز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی موسیقی ترکیه در کدام شهر آن برگزار می‌شود؟

جشنواره بین‌المللی موسیقی در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

در جشنواره موسیقی استانبول چه سبکی از موسیقی نواخته می‌شود؟

در این جشنواره منتخبی از آثار موسیقی کلاسیک، باله، اپرا و موسیقی سنتی اروپا با شرکت هنرمندان مشهور از سراسر جهان ارائه می‌شود و انواع موسیقی و رقص، از رقص اصیل و محلی ترکی گرفته تا رقص اپرا شما را حیرت زده خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل بارسلو استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل بارسلو استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 5 ستاره بارسلو استانبول ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل بارسلو استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

رزرو هتل بارسلو استانبول (Barceló Hotel Istanbul) ★★★★★

هتل بارسلو استانبول یک هتل 5 ستاره در مرکز شهر و در نزدیکی میدان تکسیم است. در اطراف هتل بارسلو استانبول رستوران ها و مراکز خرید مختلفی نیز وجود دارد.

این هتل 270 اتاق و سوئیت بزرگ دارد که دکوراسیون داخلی بی نظیری دارند و بهترین اقامت را فراهم می کند.

اتاق های بارسلو استانبول توسط طراح مشهوری به سبک معاصر طراحی شده است. همه آن ها شامل تلویزیون صفحه تخت، میز کار و محل اتصال iPod هستند.

حمام های مجلل با کاشی و سرامیک یا دیوارهای مرمر ارائه می شوند. بعضی اتاق ها نیز یک وان به سبک حمام ترکی ارائه می دهند.

بار هتل در پشت بام، منظره بی نظیری از شهر را به مهمانان ارائه می دهد. یک تراس بزرگ آفتابی با 2 وان آبگرم و یک باشگاه تناسب اندام به مساحت 1200 متر مربع در طبقه یازدهم از امکانات دیگر آن است. همچنین این هتل، سونا، اسپا و حمام ترکی نیز دارد.
این هتل 7 سالن برای برگزاری مراسم و رویداد در اختیار دارد.

هتل بارسلو استانبول به دلیل اینکه در محله بی اوغلو قرار دارد، دسترسی خوبی به جاذبه های گردشگری استانبول دارد. شما می توانید این هتل را در تور استانبول رزرو کنید.

انواع اتاق های هتل بارسلو استانبول

  1. Superior Double or Twin Room
  2. Deluxe Room
  3. Deluxe Triple Room
  4. Deluxe Room with Hammam
  5. Deluxe Triple Room with Hammam
  6. Junior Suite with Hammam
  7. Triple Junior Suite with Hammam
  8. Presidential Suite
  9. Connecting Family Room
  10. Two-Bedroom Suite

امکانات هتل بارسلو استانبول

  • خدمات اسپا
  • شاتل فرودگاهی
  • اتاق خانوادگی
  • صبحانه با کیفیت
  • باشگاه تناسب اندام مجهز
  • بار

جاذبه های دیدنی نزدیک به هتل بارسلو استانبول

  • میدان تکسیم 0.5 کیلومتر
  • ایستگاه متروی تکسیم 0.5 کیلومتر
  • کاخ دولما باغچه 1.4 کیلومتر
  • برج گالاتا 1.9 کیلومتر
  • بازار ادویه 3 کیلومتر
  • مسجد سلیمانیه 3.3 کیلومتر
  • مسجذ ایاصوفیه 3.7 کیلومتر

فاصله هتل بارسلو تا فرودگاه استانبول

این هتل تا فرودگاه استانبول 31.5 کیلومتر فاصله دارد.

نرخ تقریبی قیمت رزرو اتاق های هتل بارسلو استانبول

هزینه تقریبی رزرو هتل بارسلو برای هر شب 120$ است.

آدرس هتل بارسلو استانبول

Kocatepe Mahallesi Abdulhak Hamit Cad No:25, 34437 Beyoğlu, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل ریوا استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل ریوا استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 4 ستاره ریوا استانبول ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل ریوا استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل ریوا استانبول هتل ریوا استانبول یک هتل 4 ستاره است که تا میدان تقسیم و خیابان استقلال تنها 3 دقیقه فاصله دارد. اتاقهای این هتل دارای اینترنت وای فای رایگان، مبلمان زیبا، سیستم تهویه کننده هوا، حمامی اختصاصی مدرن و سشوار می باشد.

شما مهمانان و مسافران تور ارزان استانبول می توانید از رستوران هتل ریوا می توانید انواع غذاهای ترکی را سفارش دهید و یا صبحانه را در داخل اتاقتان میل کنید. از خدمات 24 ساعته هتل ریوا استانبول هتل ریوا استانبول نیز می توانید بهره مند شوید. رستورانها و فروشگاهای که در خیابان استقلال قرار دارند تنها 500 متر با هتل فاصله دارند.میدان تقسیم و ایستگاه مترو آن برای دسترسی به اماکن تاریخی و موزه های استانبول در نزدیکی هتل واقع شده اند.  ترانسفر به فرودگاه آتاتورک از راه اتوبوس از این هتل امکان پذیر می باشد.

انواع اتاق هتل ریوا استانبول

  • اتاق 2 نفره (1 تخت 2 نفره)
  • اتاق 3 نفره
  • اتاق 2 نفره (2 تخت تک نفره)

فاصله هتل ریوا تا دیدنی های شهر

  • میدان تقسیم 0.2 کیلومتر
  • ایستگاه تراموا تکسیم 0.3 کیلومتر
  • خیابان استقلال 0.4 کیلومتر
  • مرکز خرید دمیرورن 0.6 کیلومتر
  • میدان جهانگیر 0.7 کیلومتر

خدمات هتل ریوا استانبول

صبحانه رایگان روزانه
رستوران
سالن بار
سرویس اتاق 24 ساعته
یک اتاق جلسه
میز پذیرش 24 ساعته
خدمات خشکشویی
امکانات
آسانسور
صندوق امانات در میز پذیرش
مناطق مشخص شده برای سیگار کشیدن (جریمه اعمال می شود)
تلویزیون در مناطق مشترک
دسترسی
حمام قابل دسترسی
قابلیت دسترسی در اتاق
دسترسی به ویلچر

آدرس هتل ریوا استانبول

Aydede Cad. No:8 Talimhane Taksim, Beyoglu, 80090 Istanbul, Turkey 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل ریوا استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل ریوا استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 4 ستاره ریوا استانبول ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل ریوا استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل ریوا استانبول هتل ریوا استانبول یک هتل 4 ستاره است که تا میدان تقسیم و خیابان استقلال تنها 3 دقیقه فاصله دارد. اتاقهای این هتل دارای اینترنت وای فای رایگان، مبلمان زیبا، سیستم تهویه کننده هوا، حمامی اختصاصی مدرن و سشوار می باشد.

شما مهمانان و مسافران تور ارزان استانبول می توانید از رستوران هتل ریوا می توانید انواع غذاهای ترکی را سفارش دهید و یا صبحانه را در داخل اتاقتان میل کنید. از خدمات 24 ساعته هتل ریوا استانبول هتل ریوا استانبول نیز می توانید بهره مند شوید. رستورانها و فروشگاهای که در خیابان استقلال قرار دارند تنها 500 متر با هتل فاصله دارند.میدان تقسیم و ایستگاه مترو آن برای دسترسی به اماکن تاریخی و موزه های استانبول در نزدیکی هتل واقع شده اند.  ترانسفر به فرودگاه آتاتورک از راه اتوبوس از این هتل امکان پذیر می باشد.

انواع اتاق هتل ریوا استانبول

  • اتاق 2 نفره (1 تخت 2 نفره)
  • اتاق 3 نفره
  • اتاق 2 نفره (2 تخت تک نفره)

فاصله هتل ریوا تا دیدنی های شهر

  • میدان تقسیم 0.2 کیلومتر
  • ایستگاه تراموا تکسیم 0.3 کیلومتر
  • خیابان استقلال 0.4 کیلومتر
  • مرکز خرید دمیرورن 0.6 کیلومتر
  • میدان جهانگیر 0.7 کیلومتر

خدمات هتل ریوا استانبول

صبحانه رایگان روزانه
رستوران
سالن بار
سرویس اتاق 24 ساعته
یک اتاق جلسه
میز پذیرش 24 ساعته
خدمات خشکشویی
امکانات
آسانسور
صندوق امانات در میز پذیرش
مناطق مشخص شده برای سیگار کشیدن (جریمه اعمال می شود)
تلویزیون در مناطق مشترک
دسترسی
حمام قابل دسترسی
قابلیت دسترسی در اتاق
دسترسی به ویلچر

آدرس هتل ریوا استانبول

Aydede Cad. No:8 Talimhane Taksim, Beyoglu, 80090 Istanbul, Turkey 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کانادا 20 هزار مهاجر افغانی را جذب می کند

با بدتر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان و تصرف پایتخت و مهم ترین شهر این کشور توسط طالبان ، مردم خانه های خود را ترک کرده تا به نقاط نسبتاً امن تری برسند. در همین راستا کانادا روز جمعه اعلام کرد که 20000 پناهنده آسیب پذیر از افغانستان را که با تهدید مستقیم حملات سریع طالبان در هفته های اخیر مواجه هستند ، پذیرش می کند.

مارکو مندچینو ، وزیر مهاجرت کانادا با توجه به این که مهاجرت به کانادا از افغانستان پس از حمله طالبان در دستور کار قرار گرفت گفت با اعلام تصمیم دولت فدرال برای گسترش برنامه اسکان پناهندگان ، تمرکز بر کسانی است که متعلق به گروه هایی که در معرض آزار و اذیت طالبان مانند رهبران زن ، کارگران حقوق بشر و خبرنگاران می باشد.
لازم به ذکر است این قانون هم افرادی را که می خواهند افغانستان را ترک کنند و هم افرادی را که قبلاً در کشورهای همسایه قرار دارند ، تحت پوشش قرار می دهد. وزیر مهاجرت کانادا ، مارکو مندچینو ، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی از روند اسکان مجدد خبر داد و افزود که با تصرف طالبان بر شهرها و استانها ، کانادا 'نمی تواند بیکار بایستد'. این پیشرفت سریع باعث افزایش پناهندگان شده و ترس را در میان افرادی که با دولتها یا سازمانهای غربی یا با مقامات فعلی کار کرده اند برانگیخته است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ، از اواخر ماه مه حدود 250،000 افغان مجبور به ترک خانه های خود شده اند که اکثر آنها زن و کودک هستند.

مهاجرت 20 هزار افغان به کانادا

کانادا آماده ی پذیرش 20 هزار افغان مهاجر

بازگشایی فرودگاه کابل زیر نظر آمریکا

پس از شلوغی در فرودگاه کابل،‌ پایتخت افغانستان، این فرودگاه در نخستین ساعات روز سه‌ شنبه زیر نظر نیروهای آمریکایی بازگشایی شد. این اتفاق در پی آن است که در روز دوشنبه 25 مرداددر پی هرج و مرجی که در این فرودگاه رخ داد، ارتش آمریکا تمام فعالیت‌ها در این فرودگاه را متوقف کرد.
با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک ژنرال آمریکایی می‌گوید که فرودگاه کابل بار دیگر باز شده و اکنون کنترل پروازها و حفظ امنیت در دست نیروهای آمریکایی است. در چند ساعت گذشته، دست‌کم دو هواپیمای ترابری آمریکایی حامل یک واحد ارتش و یک واحد تفنگداران دریایی آمریکا در این فرودگاه بر زمین نشسته‌اند. این نیروهای آمریکایی قرار است بر خروج ایمن شهروندان آمریکا و همین طور شهروندان افغانستان که برای آمریکایی‌ها کار می‌کردند، از جمله مترجمان ارتش، نظارت داشته باشند. ساعتی پیش سفارت آمریکا در کابل در پیامی که در توییتر نیز منتشر شد از متقاضیان خروج از افغانستان خواست در انتظار تماس این سفارتخانه بمانند

 

 مهم ترین مطالب در خصوص سفر و مهاجرت به کانادا

اطلاعات جامع وقت سفارت کانادا در استانبول

بررسی کامل هزینه های زندگی در کانادا

هزینه های سفر به کانادا

 


:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

عمان و جاذبه های گردشگری

زمان فرار به دنیای علی بابا و سندباد فرا رسیده است! بسیاری از ما تصور می کردیم که این داستانها بیشتر دبی و ابوظبی را به تصویر کشیده اند. اما واقعیت این است که بیشتر از مناطق عجیب و غریب عمان الهام گرفته شده است.عمان با داشتن بسیاری از بهترین مکان های دیدنی ،از زیباترین کشورهای آسیا است. سلطنت عمان در حاشیه شبه جزیره عربستان واقع شده است. اگر به دنبال مقصدی منحصر به فرد و عجیب برای سفر هستید ، عمان مکان مناسبی برای شما است. این مکان مملو از مناظر بیابانی جادویی ، رشته کوه های خیره کننده ، قلعه های جذاب و سواحل گرم است. در این مقاله ، ما بهترین مکانهای دیدنی در عمان را برای شما آورده ایم.

عمان در شبه جزیره عربستان واقع شده است و از شمال غربی با امارات متحده عربی ، از غرب با عربستان سعودی و از جنوب غربی با یمن مرز مشترک دارد. عمان یکی از امن ترین کشورهایی است که می توانید در خاورمیانه از آن دیدن کنید و حتی رانندگی با آن برای سفر زمینی آسان است ، و مکانهای زیادی برای خود خواهید داشت زیرا گردشگری تازه در اینجا در حال رشد است. سفرنامه عمان ما مطمئنن بسیار جذاب خواهد بود. از مساجد خیره کننده و قلعه های شبیه قلعه شنی دیدن میکنیم ، تپه های شنی و حاشیه گرند کنیون را بالا می رویم ، آبهای کریستالی وادیس را با تور عمان مشاهده خواهیم کرد و در سواحل خالی پیاده روی های طولانی انجام خواهیم داد.

مسجد سللطان قابوس از جاذبه های گردشگری عمان

بهترین مکان های دیدنی در عمان

  • مسقط
  • نیزوا
  • ماسه های واهیبا
  • راس الجنز
  • جبل اخدار
  • صلاله
  • بهلا

جاذبه های توریستی مسقط عمان

اگر در سفر با تور به عمان محدودیت زمانی دارید ، می توانید به سادگی خود را به مسقط برسانید. این مکان مطمئناً در مدت زمان کوتاهی بهترین ها را در کشور به شما ارائه می دهد. اگرچه نمی توانید وارد کاخ سلطنتی قصرالعلم شوید ، اما می توانید از بندر نزدیک چشم انداز واضحی از ساختار خیره کننده داشته باشید. راه خود را به قلعه های دوقلوی جلالی و المیرانی ، نگهبانان دائمی کاخ ، برسانید. در حال حاضر ، این قلعه ها به موزه تبدیل شده و برای بازدیدکنندگان باز است. از مسجد جامع عظیم سلطان قابوس دیدن کنید. لوستر کریستالی چشم نواز ، پانل های دیواری مرمریت و فرش بزرگ ایرانی مطمئناً نفس شما را خواهد گرفت.

سلطان قابوس مسقط

نمایی دیدنی از مسجد سلطان قابوس مسقط

دیدنی های نیزوا

در ابتدا شهر نیزوا پایتخت عمان بود. این شهر دارای چندین جاذبه مهم در عمان است. این شهر دارای یک قلعه باورنکردنی است که در قرن 17 ساخته شده است و تا به امروز به عنوان یک جاذبه قابل توجه قوی است. شما واقعاً از برج استوانه ای عظیم قلعه شگفت زده خواهید شد. همچنین ، می توانید برخی از مکانیسم های دفاعی دیوانه کننده مانند تله های عسل و پنجره هایی با شکل غیر معمول را برای تیراندازی به دشمنان نزدیک مشاهده کنید. با تاریخ عمان در موزه آشنا شوید و روز خود را با خرید در بازار به پایان برسانید.

ماسه های ماحیبا

ماسه های واحیبا واقع در قلب عمان. این یک تپه بیابانی وسیع است و باید از آن دیدن کنید. بیشتر ساکنان آن بدو هستند. اگر واقعاً می خواهید از قسمت سنتی عمان لذت ببرید ، ماسه های واحیبا واقعاً یکی از بهترین جاذبه ها هستند. زندگی عشایری را در کنار هم محلی ها انجام دهید. سوار شتر شوید و در بیابان اردو بزنید. اگر شما یک ناظر ستاره هستید ، مطمئناً آسمان صاف صحرا شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. تور خود را از شهر ایبرا آغاز کرده و داستان شب عربی خود را بنویسید.

ماسه های واحیبا از جاذبه های توریستی عمان

هیجان و لذت در قلب عمان

فلات‌های موزاندام

فلات‌های موزاندام از چشم اندازهای فوق العاده یکی از برترین جاذبه های دیدنی عمان است. سفری با قایق داشته باشید و جذابیت ساحلی و همچنین قله های برآمده از آبها را کاوش کنید. هنگام تجربه غواصی ، برخی از دلفین های بازیگوش آب را ببینید. فلات‌های موزاندام از دیدنی های عمان و بهشتی برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حیات وحش است.

قایق سواری در عمان

قایق سواری در فلات های موزاندام

صلاله عمان

دومین شهر محبوب بعد از مسقط در عمان جنوبی ، صلاله است. این مکان در ابتدا خانه اجدادی سلطان قابوس ، سلطان حاکم در عمان از سال 1970 بود. بنابراین اگر اهل تاریخ هستید ، صلاله چیزهای زیادی برای کاوش در اختیار شما دارد. فضای شهر قدیمی ، معروف به حفا و معماری باشکوه آن را تحسین کنید. هنگام قدم گذاشتن در محوطه باستانی البلید ، به گذشته نگاه کنید. همچنین ، صلاله به خاطر سوغاتی های دوست داشتنی اش معروف است که مطمئناً ویترین شما را روشن می کند. این منطقه از ماه ژوئن تا آگوست فصل بارندگی موسمی را تجربه می کند. در این زمان ، صلاله تبدیل به واحه زمرد با نهرها و آبشارهای شگفت انگیز می شود.

جبل اخدر عمان

جبل اخدار در زبان انگلیسی به کوه سبز نیز معروف است. این بخش قابل توجهی از کوههای الحجر است. جبل اخدار با بلندترین نقطه در کل کشور ، بیشتر از سنگ آهک ساخته شده است. اگرچه کوه پوشیده از جنگل های سرسبز نیست ، اما به دلیل ارتفاع زیاد این مکان خنک باقی می ماند. همچنین ، می توانید بسیاری از زمین های کشاورزی را در اینجا پیدا کنید. پیاده روی در تراس های زیبا و برداشت میوه های تازه از درختان.

نمایی سرسبز از جبراخدر

جبل اخدر و سرسبزی زیبای آن

بهلا عمان

یکی دیگر از نقاط دیدنی در مناطق شمالی عمان ، بهلا است. این شهر معروف ترین نقطه گردشگری در عمان با قلعه ای دیدنی و محیطی چشمگیر است. با 40 کیلومتر از بهله به جاده بروید و به قلعه باشکوه بهله خواهید رسید. قلعه در ابتدا تحت کنترل قبیله بانو نبحان بود. با این حال ، در حال حاضر ، این یکی از برترین جاذبه های توریستی عمان است. وقتی در خیابان های شهر قدم می زنید ، از دیوارهای شهر و بازارهای شلوغی که سوغاتی های زیبایی به فروش می رسانند ، شگفت زده خواهید شد.

همیشه می توانید با داشتن آسمان خراش های بلند و مراکز خرید فانتزی به مقصدی تعطیلات بروید. زیرا چنین مقاصدی در سرتاسر جهان وجود دارد. چرا یکبار در طول زندگی خود یک فرار منحصر به فرد را امتحان نکنید؟ اگر با من موافق هستید ، برای تعطیلات به عمان برنامه ریزی کنید. در عمان چیزهای بیشتری فراتر از بیابان های شنی و روستاهای عجیب و غریب وجود دارد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل پوینت تکسیم استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل پوینت تکسیم استانبول✨ رزرو و مشاهده هتل 5 ستاره پوینت تکسیم استانبول⭐. برای مشاهده نظرات هتل پوینت تکسیم استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل پوینت تکسیم استانبول (Point Taksim Hotel Istanbul) ★★★★★

هتل پوینت تکسیم استانبول یک هتل 5 ستاره نزدیک میدان تکسیم است. هتل پوینت تکسیم استانبول تنها 500 متر با میدان تکسیم استانبول فاصله دارد. به همین دلیل دسترسی خوبی به جاذبه های گردشگری استانبول دارد.

در این هتل، پنجره‌های دوجداره، کاناپه‌های راحت، تلویزیون، دی وی دی پلیر و ماهواره از دیگر امکانات اتاق شماست. اتاق‌های هتل پوینت تکسیم مجهز به اینترنت بی‌سیم رایگان است. بعضی از اتاق‌ها به سالن تشریفات هم دسترسی دارند.

رستوران ویو پونیت هتل با چشم‌اندازی بی‌نظیر از تنگه بسفر که در طبقه‌ی آخر هتل قرار دارد همواره آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است. صبحانه، ناهار و شام  را می‌توانید در این رستوران بخورید. علاوه بر اینها یک رستوران ژاپنی و دو کافه‌ی مجزا هم در خدمت شما هستند.

مراکز بزرگ خرید و امکانات حمل و نقل عمومی به هتل شما نزدیک است. مرکز کنگره استانبول، سالن کنسرت جمال رسیت ری و تئاتر عمومی محسن ارتغرل در فاصله 1 کیلومتری هتل شما قرار دارند.

در هتل هم می‌توانید از چشمه‌ی آب طبیعی، استخر داخلی و باشگاه بدنسازی مدرن هتل به صورت رایگان و اختصاصی استفاده کنید. چشمه‌ی آب طبیعی هتل پوینت استخر شنای داخلی، سونای بخار، جکوزی و حمام ترک دارد. انواع مختلف ماساژ درمانی و زیبایی درمانی هم برای خانم ها انجام می‌شود. این هتل را می توانید در تور استانبول رزرو کنید.

انواع اتاق های هتل پوینت تکسیم استانبول

  1. اتاق دو نفره دولوکس
  2. اتاق دابل دولوکس
  3. اتاق خانوادگی
  4. سوییت سینیور
  5. سوییت جونیور

امکانات هتل پوینت تکسیم استانبول

  • استخر
  • شاتل فرودگاهی
  • خدمات اسپا
  • بار
  • پارکینگ
  • اتاق خانوادگی

فاصله هتل پوینت تکسیم تا جاذبه های گردشگری استانبول

  • کاخ دولما باغچه 1.2 کیلومتر
  • برج گالاتا 1.9 کیلومتر
  • بازار ادویه 3 کیلومتر
  • مسجد سلیمانیه 3.3 کیلومتر
  • مسجد ایا صوفیه 3.6 کیلومتر

موقعیت هتل پوینت تکسیم نسبت به فرودگاه

این هتل با فرودگاه استانبول 32 کیلومتر فاصله دارد.

هزینه رزرو هتل پوینت تکسیم

قیمت رزرو هتل پوینت تکسیم استانبول برای هرشب تقریبا از 90$ است.

آدرس هتل پوینت تکسیم استانبول

Kocatepe, Topçu Cd. No:2, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل گرند اوزتانیک استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر


          هتل گرند اوزتانیک استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 4 ستاره گرند اوزتانیک استانبول ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل گرند اوزتانیک با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل گرند اوزتانیک ★★★★(Grand Oztanik)

هتل گرند اوزتانیک Grand Oztanik در منطقه تاکسیم استانبول واقع شده است و اتاقهایی با دسترسی رایگان به اینترنت و تلویزیون LCD را در اختیار شما قرار می دهد، تنها 5 دقیقه پیاده تا خیابان پر جنب و جوش استقلال از امکانات این هتل می توان به کلوپ سلامتی اشاره کرد.
اتاق های تهویه مطبوع Grand Oztanik با رنگ های گرم و مبلمان چوبی تزئین شده اند. همه اتاق ها دارای وان حمام ، مینی بار ، تجهیزات تهیه چای و قهوه و یک سبد میوه ای خوشامدگویی رایگان است. بعضی از اتاق ها منظره دریا و شهر را دارند.
می توانید روز را با یک صبحانه بوفه آزاد در رستوران Mango شروع کنید. منوی cart la carte برای ناهار و شام نیز موجود است. ناهار بسته ای یا صبحانه در رختخواب را می توانید در صورت درخواست قبلی ترتیب دهید. مهمانان می توانند از کیک ، کلوچه و انواع بستنی ها در Safari and Lounge لذت ببرند.
مهمانان تور استانبول می توانند در استخر سرپوشیده کلوپ سلامتی یا همام سنتی ترکیه استراحت کنند. خدمات ماساژ نیز موجود است.
کارکنان میز تور هتل می توانند تورهای استانبول را ترتیب دهند. کاخ Dolmabahçe 1.3 کیلومتر فاصله دارد. سالن کنسرت Cemal Resit Rey ، تئاتر Haldun Taner ، مرکز کنگره استانبول و مرکز کنگره Lutfi Kirdar در فاصله 2 کیلومتری قرار دارند. فرودگاه آتاتورک 20 کیلومتر و فرودگاه استانبول 50 کیلومتر فاصله دارند.

اتاق های هتل گرند اوزتانیک

این هتل در مجموع 192 اتاق دارد که شامل 176 اتاق استاندارد (3 اتاق متصل)  junior stuites bosphorus ، 3 اتاق لوکس ، 8 اتاق خانوادگی و 2 اتاق مجلل دستی برای آن مهمان گرامی است تا راحتی را در اینجا احساس کنند .

فاصله هتل گرند اوزتانیک تا مراکز مهم

  • بیمارستان اکیبادم تکسیم 0.3 کیلومتر
  • میدان تقسیم 0.3 کیلومتر
  • ایستگاه تراموا تکسیم 0.4 کیلومتر
  • خیابان استقلال 0.5 کیلومتر
  • مرکز خرید دمیرورن 0.7 کیلومتر
  • میدان جهانگیر 0.8 کیلومتر

آدرس هتل گرند اوزتانیک

Topcu Cad. No:9 Talimhane Taksim , Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل آرماس سانرایز آنتالیا【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل آرماس سانرایز آنتالیا ✨ رزرو و مشاهده هتل 5 ستاره لارن فمیلی اسپا آنتالیا ⭐.برای مشاهده نظرات هتل آرماس سانرایز آنتالیا با الفبای سفر همراه باشید.

هتل آرماس سانرایز آنتالیا در آنتالیا دارای 5 مکان اقامتی 5 ستاره با یک رستوران است. این ملک 14 کیلومتر تا دروازه هادریان ، 14 کیلومتر تا آبشار کورسنلو و پارک طبیعت و 14 کیلومتر تا برج ساعت آنتالیا فاصله دارد. هتل با موزه آنتالیا 16 کیلومتر فاصله دارد. هر اتاق در هتل بالکن دارد. Armas Sunrise Lara اتاق های تهویه مطبوع با تلویزیون صفحه تخت را برای مهمانان و مسافران تور ترکیه ارائه می دهد.
هر روز صبح در هتل یک صبحانه بوفه سرو می شود. این ملک دارای سونا است. کارکنان پذیرش می توانند نکات مفیدی در مورد منطقه محلی ارائه دهند. آکوالند آنتالیا 18 کیلومتر و آکواریوم آنتالیا 18 کیلومتر فاصله دارند. فرودگاه آنتالیا 7 کیلومتر فاصله دارد. اگر به دنبال رزرو و اقامت در یکی از بهترین هتل های آنتالیا با تور آنتالیا هستید این اقامتگاه را به شما پیشنهاد می کنیم.

امکانات محبوب هتل آرماس سانرایز

  • 2 استخر شنا
  • اتاق های خانوادگی
  • شاتل فرودگاه
  • مرکز آبگرم و spa
  • اتاق های غیر سیگاری
  • بار
  • منطقه ساحل خصوصی

فاصله دیدنی های آنتالیا تا هتل آرماس سانرایز

  • سرزمین افسانه ها 12.6 کیلومتر
  • دروازه هادریان 13.8 کیلومتر
  • آبشار کورسانلو 14.1 کیلومتر
  • برج ساعت آنتالیا 14.1 کیلومتر
  • مارینا شهر قدیمی 14.4 کیلومتر
  • موزه آنتالیا 16.4 کیلومتر
  • آکوالند 17.9 کیلومتر
  • آکواریوم آنتالیا 18.1 کیلوگرم

آدرس هتل آرماس سانرایز 

Kemerağzı,32027,Aksu/Antalya No:18, 07110 Lara, Turkey

سوالات متداول

هزینه اقامت در هتل آرماس سانرایز آنتالیا چقدر است؟
قیمت های هتل آرماس سانرایز آنتالیا بسته به اقامت شما ممکن است متفاوت باشد (به عنوان مثال تاریخ هایی که انتخاب می کنید ، سیاست هتل و غیره). با وارد کردن تاریخ های خود قیمت ها را مشاهده کنید.

چگونه می توانم از نزدیکترین فرودگاه به هتل آرماس سانرایز آنتالیا بروم؟
از نزدیکترین فرودگاه می توانید به هتل آرماس سانرایز آنتالیا برسید: با تاکسی 30 دقیقه 

هتل آرماس سانرایز هتل آرماس سانرایز چقدر با مرکز لارا فاصله دارد؟
هتل آرماس سانرایز تا مرکز لارا 3 کیلومتر فاصله دارد.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هنگام سفر ، مواقعی وجود دارد که خود را بدون دسترسی به اینترنت پیدا می کنید. پروازهای طولانی یا سفرهای اتوبوس در حومه اغلب باعث می شود تا چندین ساعت قطع ارتباط شوید.شاید در حال جابجایی بین مقاصد هستید و با سیم کارت کار نمی کنید ، یا به تازگی وارد کشور جدیدی شده اید و هنوز نتوانسته اید آن را خریداری کنید. البته ، این معمولاً زمانی است که شما به آن بیشتر نیاز دارید.حتی در این دنیای متصل به هم ، زمان های زیادی در جاده ها وجود دارد که نمی توانید آنلاین شوید. خبر خوب این است که ده ها از بهترین اپلیکیشن های آفلاین مسافرتی وجود دارد که با قطع شدن خط نجات اینترنت شما مفید خواهند بود. در اینجا 8 مورد از مفیدترین نمونه ها وجود دارد و بسیاری دیگر نیز بسته به نیاز شما وجود دارد. همه آنها حداقل در iOS و Android در دسترس هستند. 

حال در ادامه با بهترین اپ رزرو هتل و گردشگری و همچنین بهترین نرم افزارهای گردشگری بدون نیاز به اینترنت آشنا خواهید شد.

 

 

گوگل مپ (Google map)

اگرچه برنامه google map بیشتر به صورت آنلاین استفاده می شود ، اما دارای ویژگی آفلاین نیز می باشد. قبل از حرکت به مقصد ، نقشه کشوری را که می خواهید به حافظه داخلی یا کارت SD که می توانید در صورت عدم اتصال به اینترنت استفاده کنید بارگیری کنید. احتمالاً این برنامه رایگان را همگان در موبایلتان دارید که می تواند تعداد نامحدودی از نقشه های آفلاین را ذخیره کند. از آنجا که GPS به اینترنت متکی نیست ، این نقطه آبی جادویی همچنان به شما نشان می دهد که حتی در صورت قطع ارتباط نیز کجا هستید. 

اپ رایگان گوگل مپ

اپ مسافرتی گوگل مپ بدون نیاز به اینترنت

تریپیت (Tripit)

همه ایمیل های تأیید سفر خود را از رزرو هتل ، تأییدیه پرواز ، اجاره ماشین ، به plans@tripit.com ارسال کنید. سفر با آن به طور خودکار یک برنامه سفر از ایمیل های تأیید شما ایجاد می کند و هروقت به اینترنت متصل شوید بصورت خودکار آپدیت می شود.

Tripit سالهاست که وجود دارد و هنوز هم بهترین راه برای مدیریت برنامه سفر شما با یا بدون اتصال به اینترنت است. این برنامه می تواند ایمیل شما را برای رزروها و به روزرسانی های سفر نظارت کند - یا در صورت تمایل می توانید تأییدیه ها را به صورت دستی ارسال کنید - و برنامه هر زمان که به اینترنت متصل است به همگام سازی آخرین به روز رسانی ها ادامه می دهد.هتل ها ، پروازها ، کرایه اتومبیل و موارد دیگر همه در یک مکان ذخیره می شوند و این سرویس به طور خودکار یک برنامه سفر برای شما ایجاد می کند. 

نرم افزار سفر برای موبایل بدون نیاز به اینترنت

نرم افزار سفر برای موبایل بدون نیاز به اینترنت

هیر وی گو (Here WeGo)

این برنامه در اصل توسط نوکیا توسعه داده شد ، Here WeGo احتمالاً بهترین برنامه ناوبری آفلاین است. بر خلاف Google Maps ، می تواند مسیرهایی را برای پیاده روی ، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی حتی در حالت آفلاین ارائه دهد و بارگیری داده های نقشه برای کل مناطق یا کشورها بسیار ساده است.
دستورالعمل ها به طور کلی دقیق هستند. با این حال ، هنگامی که آفلاین هستید ، داشتن آدرس دقیق مکانی که می خواهید کمک کند ، و نه فقط یک نام. همچنین ، به شرایط ذخیره سازی این برنامه توجه کنید زیرا اگر می خواهید نقشه های چندین کشور را بارگیری کنید ، به فضای زیادی در تلفن خود نیاز دارید.

تریپوسو (Triposo)

Triposo بیشتر یک برنامه برای راهنمای سفر است. این اطلاعات را از وب سایت های محبوب مانند ویکی پدیا دریافت می کند و به شما امکان می دهد همه آنها را بصورت آفلاین دسترسی پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بسته مقصد تعطیلات خود را در حالی که به اینترنت دسترسی دارید بارگیری کنید ، و سپس می توانید به تمام اطلاعات و راهنمای کامل سفر حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

راهنمای سفر الفبای سفر

راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به وارنا بلغارستان

تریپ هوپو (TripHopo)

این یک برنامه برنامه ریز سفر رایگان است که سفر شما را شخصی می کند. منافع ، بودجه ، مقصد خود را در نظر بگیرید و بهترین برنامه سفر را که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای شما طراحی شده است ، ارائه می دهد. Triphobo فقط یک برنامه سفر شخصی ایجاد نمی کند ، همچنین رزرو هتل ها و فعالیت هایی را که می توان در آن منطقه خاص انجام داد به علاوه زمان بازدید ، زمان اقامت در آنجا و موقعیت مکانی روی نقشه ارائه می دهد. Triphobo یک برنامه برنامه ریزی سفر است که دارای یک ماشین حساب نیز می باشد تا به شما کمک کند با استفاده از اطلاعات ارائه شده ، میزان هزینه سفر خود را محاسبه کنید.در مجموع می توان گفت یکی از بهترین سایت های گردشگری خارجی در کنار تریپ ادوایزر نیز می باشد.

اپلیکیشن‌ مسافرتی که می‌توان بدون اینترنت از آن استفاده کرد

از اپلیکیشن های پرکاربرد در سفر بدون نیاز به اینترنت 

گوگل ترنسلیت (Google translate)

اگر به کشور دیگری سفر می کنید و احساس می کنید ممکن است در قسمت زبان به کمک احتیاج داشته باشید، اپلیکیشن مورد نیاز برای سفرتان Google Translate است. شما می توانید به صورت آفلاین نیز به آن دسترسی داشته باشید و فقط کلماتی را که می خواهید ترجمه کنید تایپ کنید یا فقط دوربین تلفن خود را به سمت کلماتی که می خواهید معنی آنها را بدانید ، نشان دهید.

اونزامپ (Avenza Maps)

برنامه Avenza Maps برای کار نیازی به اتصال به اینترنت ندارد ، به این معنی که از فناوری GPS برای مکان یابی کاربران و راهنمایی آنها در محیط اطراف خود استفاده می کند.Avenza Maps دارای ویژگی است که به کاربران امکان می دهد نقشه هایی را که استفاده کرده اند ذخیره کنند. آنها می توانند بازیابی شوند ، بنابراین اگر تصمیم به بازبینی مجدد مکانی دارید ، نقشه ها قبلاً بارگیری شده و برای شما ذخیره می شوند

اپلیکیشن آفلاین سفر

از بهترین اپلیکیشن های آفلاین سفر

پاکت (Pocket)

Pocket بسیار شبیه به Triposo است. این به شما امکان می دهد تمام اطلاعاتی را که در مورد مقصد سفر خود نشانه گذاری یا ذخیره کرده اید ذخیره کنید- از گزینه های هتل تا رستوران ها ، که می توانید حتی در سفر نیز به آنها دسترسی پیدا کنید.  هر زمان که قصد سفر دارید ، به ناچار اطلاعات زیادی در مورد مقصد مورد نظر خود ذخیره خواهید کرد - توصیه های رستوران ، مکان های رفتنی ، اطلاعات ناوبری و موارد دیگر. برای اطمینان از دسترسی آفلاین به همه ، افزونه و برنامه مرورگر Pocket را نصب کنید.با یک کلیک یا ضربه زدن صفحه وب فعلی شما ذخیره می شود و سپس برنامه هر زمان که اتصال WiFi دارد همه چیز را به طور خودکار همگام سازی می کند. همه اطلاعات ذخیره شده در تلفن شما در هر کجا و هر زمان که به آن نیاز دارید در دسترس می ماند. برنامه Pocket همچنین یک ابزار عالی برای ذخیره سرگرمی از Youtube ، مقالات خبری از Vox و نیویورک تایمز و حتی تصاویر جالبی از توییتر و Reddit است.

سوالات متداول

از چه برنامه ناوبری بدون اینترنت کار می کند؟
Google Maps قطعاً مشهورترین و محبوب ترین برنامه نقشه است و به طور پیش فرض برای اکثر گوشی های اندرویدی ارائه می شود. همچنین شامل یک ویژگی ناوبری آفلاین است ، اما در مقایسه با سایر برنامه های موجود در این لیست کمی محدود است. شما فقط مجاز به ذخیره یک منطقه آفلاین به مساحت 120،000 کیلومتر مربع هستید 

آیا می توان از GPS بدون اتصال به اینترنت استفاده کرد؟ 
آره. در هر دو تلفن iOS و Android ، هر برنامه نقشه برداری می تواند موقعیت مکانی شما را بدون نیاز به اتصال به اینترنت ردیابی کند.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کیش به عنوان محبوب ترین و در عین حال جذاب ترین اهداف گردشگری ایران و مهمترین هدف گردشگری داخلی و خارجی در جنوب ایران شمرده می شود. جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر است که در قطب نما آبهای خلیج فارس واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.
این جزیره یکی از امن ترین شهرهای ایران و احتمالاً جهان است. سطح کیفی امکانات عمومی در کیش به حدی بالاست که بسیاری از کسانی که در کیش زندگی می کنند پشیمان هستند که نمی توانند به طور دائم در آنجا زندگی کنند. جزیره کیش یکی از مراکز گردشگری ایران است و چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا است و در طول سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی و خارجی است. وجود جاذبه های گردشگری و مکانهای زیبا در کیش و مکانهای شگفت انگیز برای گشت و گذار و مناظر زیبای دریای هرمز از دلایل علاقه گردشگران تور کیش به بازدید از این مکان است. وضعیت منطقه آزاد بودن جزیره باعث شد که مراکز خرید آن یکی از جاذبه های گردشگری جزیره باشد.

نمایی دیدنی از جزیره کیش

نمایی از جزیره زیبای کیش

قوانین و مقررات کیش

اکنون کیش به خاص ترین و یکی از سالم ترین مناطق ایران تبدیل شده است که این نتیجه ی قوانین جزیره کیش می باشد که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره داشته باشیم تا در سفرتان با مشکلی مواجه نشوید.

قوانین کیش برای مسافرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند مهم است. قبل از سفر ، باید بدانید چه قوانین و مقرراتی در این جزیره برای مسافران یا افرادی که در زندگی شما ایجاد می کند وجود دارد. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا راحت تر و بهتر سفر کنید. اما گاهی اوقات این قوانین آنقدر عجیب هستند که بهتر از آن است که شما می دانید. جالب است بدانید که قوانین و مقررات در این جزیره بسیار سختگیرانه است. می توان گفت جزیره کیش یکی از قانونمندترین شهرهای ایران است که از همه قوانین تبعیت می کند.

اولین گزینه قوانین و مقررات رانندگی در کیش است. این قوانین بسیار سختگیرانه است و یکی از مهمترین قوانینی است که توسط بسیاری از شهروندان رعایت می شود.

 یکی از قوانین جذابی که می توان رعایت کرد ظاهر کثیف خودرویی است که باید جریمه شود.

قوانین رانندگی در جزیره کیش

 بیایید با برخی از قوانین رانندگی در کیش که بسیار مهم هستند آشنا شویم

  • اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می خواهید از خدمات اجاره خودرو در کیش بهره مند شوید ، باید بدانید که بوق زدن در همه جای کیش بدون استثنا ممنوع است.
  • بوق زدن در کیش در تمام نقاط آن ممنوع است
  • رعایت حق تقدم در همه خیابانها و میادین ، ​​در کیش باید قبل از هر میدان یک توقف کامل داشته باشید.
  • کمک در همه زمینه ها ، اگر کمک نکنید جریمه خواهید شد
  • توقف کامل راننده هنگام عبور عابر پیاده از خط
  • یکی از موارد مهمی که در کیش ممنوع است و عکس آن توسط دوربین گرفته می شود دنده عقب است که جریمه سنگینی را متحمل می شود.
  • اگر در کیش خودرو کرایه می کنید ، باید آن را با خود بیاورید تا در صورت توقف پلیس آن را نشان دهد. پرتاب زباله و ته سیگار از خودروها در کیش خوب است، معمولاً حداکثر سرعت 60 کیلومتر در داخل شهر و 80 کیلومتر خارج از آن ، مانند جاده های فرعی است. باید بدانید که اگر در کیش خودرو کرایه کرده اید ، سرعت دوربین ها متوجه سرعت شما می شود و مرکز را مطلع می کند.

مهم ترین و جالب ترین مطالبی که از کیش باید بدانید

بزرگترین جزیره ایران در خیج فارس کدام است؟

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

هزینه های سفر به کیش

قوانین اجاره ماشین در کیش

کرایه ماشین در کیش شرایط سختی نیست ، فقط باید مدارک شناسایی خود را داشته باشید که مهمترین آنها گواهینامه است. سپس باید به عنوان ضمانت و خطرات احتمالی پرداخت کنید. شما همچنین باید یک چک داشته باشید تا مطمئن شوید که ماشین بدون هیچ مشکلی ترمیم شده است. پس از این مراحل ، ماشین مورد نظر خود را انتخاب کرده و تور خود را آغاز کنید. اما به خاطر داشته باشید که مبلغ پرداختی بسته به نوع خودرو ممکن است متفاوت باشد.
برای اجاره ماشین باید هزینه و نوع خودرو را نسبت به تعداد افراد خانواده خود در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری در کیش بمانید ، اجاره اتومبیل را با قیمت ارزان تری امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که این خودرو در دستان شماست و باید تمام الزامات ایمنی را رعایت کنید

  • اگر می خواهید خودرویی در جزیره کیش اجاره کنید ، اصلاً نباید به حرف دلالی گوش دهید و از شرکت های معتبر خودرو کرایه کنید.
  • هنگام رانندگی اتومبیل اجاره ای در کیش ، باید با آن قرارداد داشته باشید. اگر پلیس شما را متوقف کند و مدارک مربوطه را در اختیار نداشته باشید ، باید جریمه سنگینی بپردازید.
  • با سرعت مجاز رانندگی کنید تا نه تنها جریمه سنگینی برای شما در نظر گرفته شود ، بلکه با مرکزی که ماشین را اجاره کرده اید نیز تماس خواهند گرفت.

اجاره ماشین مدل بالا در کیش

رنت ماشین مدل بالا در کیش

قوانین کیش برای اقامت و اماکن توریستی

  • تحویل اتاق در کیش ساعت 14:00 و تخلیه اتاق ساعت 12:00 می باشد
  • کرایه تاکسی در جزیره کیش ثابت است و تاکسی های سفید بسته هستند.
  • ساعت کار مراکز خرید کیش کامل نیست و از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و از 5 عصر تا 10 شب است.
  • چادر زدن در جزیره کیش ممنوع است و شما مجاز به کمپ زدن در برخی نقاط هستید
  • باید توجه داشته باشید که در هیچ کجای جزیره آب آشامیدنی وجود ندارد و باید آب معدنی بنوشید.

قوانین گمرک کیش

  • گردشگران می توانند هر کالایی به ارزش 80 دلار را از جزیره خارج کنند
  • در مورد کالاهای بالای 80 دلار ، آنها باید حقوق گمرکی را پرداخت کنند.
  • برای خروج کالا از طریق گمرک ، باید بلیط پرواز و مدارک هویتی داشته باشید.
  • خروج اقلام عتیقه از جزیره کیش ممنوع است
  • اگر می خواهید خاویار بخرید ، باید آن را آب بندی کنید و نمی توانید بیش از یک کیلوگرم از جزیره خارج کنید.


:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ما در اعماق درون خود تنبل هستیم و وقتی پای تنبلی به میان می آید ، همه خود را تنبل ترین موجودات روی کره زمین می دانیم. اما طبق بررسی های انجام شده این تحقیقات آمارهای جالب را درباره تنبل ترین مردم جهان نشان میدهد که کمی بهم شباهت دارند.

اما از نظر شما تنبل ترین کشور جهان کدام هستند؟ حدستان چیست؟

یافته ها نشان داده است که در سال 2016 ، حدود یک چهارم از همه بزرگسالان - یا 1.4 میلیارد نفر - فعالیت کافی نداشتند و آنها را در معرض 'خطر ابتلا یا تشدید بیماریهای مرتبط با بی تحرکی' قرار می داد. این شامل شرایطی مانند دیابت نوع و برخی از سرطان ها می شود.فعال بودن توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان انجام حداقل 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته ، 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​یا ترکیبی از این دو تعریف شده است. با استفاده از این تعریف ، تنبل ترین کشور کویت بود ، جایی که 67 درصد مردم فعالیت کافی در هفته نداشتند. ساموآ آمریکایی با 53.5 درصد دوم و عربستان سعودی ، عراق و برزیل در رتبه های بعدی قرار دارند.

جذابترین ها را در اینجا بخوانید

بی ادب ترین و باادب ترین کشورهای جهان

توریستی ترین و زیباترین کشورهای جهان

لیست کشورهای جهان

لیست 10 تا از تنبل ترین کشورهای دنیا

  1. کویت (67 درصد فعالیت کافی در هفته انجام نمی دهند)
  2. ساموآ آمریکایی (53.4 درصد)
  3. عربستان (53 درصد)
  4. عراق (52 درصد)
  5. برزیل (47 درصد)
  6. کاستاریکا (46.1 درصد)
  7. قبرس (44.4 درصد)
  8. سورینام (44.4 درصد)
  9. کلمبیا (44 درصد)
  10. جزایر مارشال (43.5 درصد)

ایالات متحده در رتبه 143 قرار دارد و تنها 40 درصد از بزرگسالان آن به اندازه کافی ورزش نمی کنند. و انگلستان نیز به همین ترتیب بد بود و در رتبه 123 با 35.9 درصد از کشور به اندازه کافی کار نکرد. اوگاندا کشوری بود که بهترین کار را انجام داد ، زیرا تنها 5.5 درصد از مردم در هفته ورزش کافی انجام نمی دادند. پس از آنها موزامبیک ، لسوتو ، تانزانیا و نیوئه قرار گرفتند.

توریست تنبل

تنبل ترین توریست ها کدام هستند؟

10 تا از سخت کوش ترین کشورهای جهان

  1. اوگاندا (5.5 درصد)
  2. موزامبیک (5.6 درصد)
  3. لسوتو (6.3 درصد)
  4. تانزانیا (6.5 درصد)
  5. نیوئه (6.9 درصد)
  6. وانواتو (8 درصد)
  7. توگو (9.8 درصد)
  8. کامبوج (10.5 درصد)
  9. میانمار (10.7 درصد)
  10. توکلو (11.1 درصد)

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نتایج آنها نشان می دهد تلاش جهانی برای کاهش 10 درصدی فعالیت بدنی در سال 2025 'در مسیر درست نیست'. آنها خاطرنشان کردند که فعالیت بدنی به ویژه در کشورهای کم درآمد و فقسر زیاد است و زنان تمایل به فعالیت کمتری نسبت به مردان دارند. با این حال WHO از مردم می خواهد حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط ​​در هفته مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع یا 75 دقیقه ورزش شدید مانند دویدن انجام دهند.

دیگر تحقیقات بدست آمده درمورد تنبل تربن مردم جهان 

محققان دانشگاه استنفورد در ایالات متحده تلفن های هوشمند 717،000 نفر را در 111 کشور ردیابی کردند. گفته می شود که این بزرگترین مطالعه در مورد جنبش انسان است. نتایج نشان داد که انگلیسی ها نسبت به سایر کشورها با میانگین 5444 قدم در روز نسبتاً فعال هستند ، در حالی که اندونزی با متوسط ​​3513 قدم در روز کمترین فعالیت را دارد. هنگ کنگ با 6880 پله از موقعیت فعالترین کشور برخوردار است. از طرف دیگر ، هند با متوسط ​​4500 قدم در روز جز هیچ کشوری فعال نیست.

مردم ایالات متحده به طور متوسط ​​روزانه 4774 قدم پیاده روی می کنند اما تفاوت زیادی بین تنبل ترین و فعال ترین جمعیت وجود دارد. این نشان دهنده میزان بالای چاقی در این کشور است. سوئد ، جایی که تفاوت بین غیرفعال ترین و فعال ترین جمعیت زیاد نیست ، میزان چاقی پایینی دارد. طراحی یک شهر همچنین بر سطح سلامت و چاقی تأثیر می گذارد. جاهایی که راه رفتن راحت تر است دارای سطح چاقی پایینی هستند. شهرهای دوستدار پیاده مانند نیویورک جمعیت فعال تری دارند. محققان به این نتیجه می رسند که برنامه ریزی شهری می تواند بر فعالیت بدنی مردم تأثیر زیادی بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

معتبرترین پاسپورت جهان

فهرست گذرنامه هنلی ، رتبه بندی اصلی و معتبر کلیه گذرنامه های جهان با توجه به تعداد مقاصدی است که دارندگان آنها می توانند بدون ویزای قبلی به آن دسترسی داشته باشند. این فهرست بر اساس داده های انحصاری انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) و تیم تحقیقاتی هنلی بزرگترین و دقیق ترین پایگاه اطلاعات سفر بروز رسانی شده است. بینش متخصصان در مورد آخرین رتبه بندی در گزارش با ارزش ترین پاسپورت جهان به شکل زیر است.

با ارزش ترین پاسپورت های دنیا

پاسپورت آمریکا

چگونه می توان قدرت گذرنامه را اندازه گیری کرد؟

همه کشورهای مستقل برای شهروندان خود پاسپورت صادر می کنند. این مدارک برای سفر به کشورهای دیگر ضروری است. با این حال ، بسیاری از مقاصد همچنین برای بازدیدکنندگان نیاز به ویزا برای ورود دارند.در برخی موارد ، سیاست روادید یک کشور ممکن است به مسافران ملیت های خاص اجازه دهد بدون ویزا برای مدتی از آنجا دیدن کنند. این معمولاً به دلیل توافقات بین 2 کشور مورد نظر است. در این شرایط ، پاسپورت مسافر تنها چیزی است که لازم است. در نتیجه هرچه تعداد مسافرانی که می توانند بدون ویزا دسترسی داشته باشند بیشتر باشد ، گذرنامه آنها قوی تر خواهد بود.

قوی ترین پاسپورت جهان 2021 

ژاپن در صدر جدول رتبه های برتر قرار دارد و گذرنامه آن دسترسی بدون ویزا یا ویزای ورودی به 193 مقصد در سراسر جهان را ارائه می دهد. 

دومین گذرنامه قدرتمند جهان در اختیار سنگاپور است این کشور با 192 مقصد در پشت ژاپن قرار دارد.
آلمان و کره جنوبی در رده سوم قرار دارند. گذرنامه های صادر شده از سوی این کشورها امکان سفر بدون ویزا به 191 مقصد در سراسر جهان را فراهم می کند.
بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در فهرست گذرنامه های دارای رتبه برتر قرار دارند. گذرنامه های ایتالیایی ، فنلاندی ، لوکزامبورگ و اسپانیایی رتبه چهارم را دارند ، در حالی که گذرنامه های اتریشی و دانمارکی برای رتبه پنجم قرار دارند. گذرنامه های فرانسوی ، ایرلندی ، هلندی ، پرتغالی و سوئدی در رتبه ششم قرار دارند.
10 گذرنامه برتر جهان همچنین شامل گذرنامه های انگلستان ، ایالات متحده ، کانادا و استرالیا می شود. گذرنامه های استرالیا و کانادا به عنوان نهمین گذرنامه قوی جهان شناخته می شوند و اجازه دسترسی به 185 مقصد بدون ویزا را می دهند

پاسپورت ژاپن، قدرتمندترین گذرنامه دنیا

پاسپورت ژاپن قوی ترین گذرنامه جهان

رتبه بندی و لیست پاسپورت های جهان

رتبه بندی گذرنامه های جهان به ترتیب به شرح زیر است:

رتبهگذرنامهنمره
1 ژاپن 191
2 سنگاپور 190
3 آلمان 189
  کره جنوبی 189
4 فنلاند 188
  ایتالیا 188
  لوکزامبورگ 188
  اسپانیا 188
5 اتریش 187
  دانمارک 187
6 فرانسه 186
  ایرلند 186
  هلند 186
  پرتقال 186
  سوئد 186
7 بلژیک 185
  نیوزلند 185
  نروژ 185
  سوئیش 185
  انگلستان 185
  آمریکا 185
8 استرالیا 184
  چک 184
  یونان 184
  مالت 184
9 کانادا 183
10 مجارستان 182
11 ایسلند 181
  لیتوانی 181
  لهستان 181
  اسلوواکی 181
12 لتونی 180
  اسلوونی 180
13 استونی 179
14 لیختنشتاین 178
  مالزی 178
15 شیلی 174
  قبرس 174
  موناکو 174
16 امارات 173
17 رومانی 172
18 بلغارستان 171
  کروواسی 171
19 آرژانتین 170
  برزیل 170
  هنگ کنگ 170
20 سن مارینو 168
21 آندورا 167
22 برونئی 166
23 باربادوس 161
  اسرائیل 161
24 مکزیک 159
25 سنت کیتس و نویس 156
26 باهاماس 155
27 ارگوئه 153
  واتیکان 153
28 آنتیگوآ و باربودا 151
  سیشل 151
29 کاستاریکا 150
  ترینادوتوباگو 150
30 سنت ویسنت و گرانادین 148
31 موریس 146
  سنت لوسیا 146
32 تایوان 145
33 گرانادا 144
  ماکائو 144
34 دومینیکا 143
35 پاناما 142
36 پاراگوئه 141
37 پرو 135
38 السالوادور 134
  هندوراس 134
  صربستان 134
39 گواتمالا 133
40 ساموئی 131
  جزایر سلیمان 131
41 اوکراین 130
  وانواتو 130
42 کلمبیا 129
  نیکاراگوئه 129
  ونزوئلا 129
43 تووالو 127
44 تونگا 125
45 مونتنگرو 124
  مقدونیه 124
46 کریباتی 123
  جزایر مارشال 123
47 مولداوی 120
  جزائر پالائو 120
48 میکرونزی 118
49 بوسنی 117
50 روسیه 116
51 گرجستان 115
52 آلبانی 114
53 ترکیه 110
54 بلیز 101
  آفریقای جنوبی 101
55 کویت 96
56 قطر 95
57 تیمورلسته 94
58 اکووادور 92
59 نائورو 89
60 فیجی 88
  گویان 88
61 جامائیکا 86
62 بوتسوانا 85
  مالدیو 85
63 گینه نو 84
64 بحرین 83
65 عمان 80
66 عربستان 79
  تایلند 79
67 بولیوی 78
  سورینام 78
68 نامیبیا 77
69 لسوتو 76
70 بلاروس 75
  چین 75
  قزاقستان 75
71 eSwatini 74
72 مالاوی 73
73 کنیا 72
74 اندونزی 71
  تانزانیا 71
  تونس 71
  زامبیا 71
75 گامبیا 68
76 آذربایجان 67
  اوگاندا 67
77 جزایر کیپ ورد 66
  دومینیکا 66
  فلیپین 66
78 غنا 65
  زیمبابوه 65
79 کوبا 64
  مراکش 64
80 ارمنستان 63
  قرقیزستان 63
  سیرالئون 63
81 بنین 62
  مغولستان 62
  موزامبیک 62
82 سائوتومب و پرینسیپ 61
83 رواندا 60
84 بورکینافاسو 59
  موریتانی 59
85 هند 58
  تاجیکستان 58
86 ساحل عاج 57
  گابون 57
  لزبکستان 57
87 سنگال 56
88 گینه استوایی 55
  گینه 55
  ماداگاسکار 55
  توگو 55
89 کامبودیا 54
  مالی 54
  نیجر 54
  ویتنام 54
90 بوتان 53
  چاد 53
  جزایر کومورو 53
  گینه بیسائو 53
  ترکمنستان 53
91 آفریقای مرکزی 52
92 الجزایر 51
  اردن 51
93 آنگولا 50
  بروندی 50
  مصر 50
  لائوس 50
94 کامرون 49
  هائیتی 49
  لیبریا 49
95 کنگو 48
96 جیبوتی 47
  میانمار 47
97 نیجریه 46
98 اتیوپی 44
99 سودان جنوبی 43
100 کنگو 42
  اریتره 42
  سریلانکا 42
101 بنگلادش 41
  ایران 41
102 کوزوو 40
  لبنان 40
  سودان 40
103 کره شمالی 39
104 لیبی 38
  نپال 38
105 فلسطین 37
106 سومالی 33
  یمن 33
107 پاکستان 32
108 سوریه 29
109 عراق 28
110 افغانستان 26

ارزش پاسپورت ایران 2021

همانطور که دیدی ایران در جایگاه 102 این رتبه قرار دارد و شهروندان فقط می توانند به 41 کشور بدون اخذ ویزا سفر کنند که این کشورها شامل موارد زیر هستند.

جزایر کوک، میکرونزی، نیوئه، جزایر پالائو، ساموآ، تووالو ، ارمنستان، آذربایجان ، گرجستان، لبنان، عمان، قطر، سوریه، ترکیه، دومینیکا، هائیتی، کامبوج، ماکائو، مالزی، مالدیو، نپال، سری لانکا، تیمور شرقی، بولیوی
اکوادور، ونزوئلا، جزایر کیپ ورد، جزایر کومورو، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، رواندا، سنگال، سیشل، سیرا لئون، سومالی، تانزانیا، توگو، اوگاندا، زیمبابوه

خواندنی ترین و جذاب ترین مقالات الفبا

لیست کشورهای جهان

مدارک لازم جهت صدور گذرنامه

توریستی ترین و زیباترین کشورهای جهان

سوالات متداول

ضعیف ترین پاسپورت های جهان متعلق به کدام کشور است؟

در حال حاضر گذرنامه های افغانستان، عراق و سوریه جز ضعیف ترین پاسپورت های جهان هستند.

کدام کشورها آزادتر هستند؟

بر اساس رتبه بندی (از 100) ، آزادترین کشورهای جهان فنلاند (100) ، نروژ (100) ، سوئد (100) ، هلند (99) ، لوکزامبورگ (98) ، اروگوئه (98) و کانادا هستند. (98) کمترین کشورهای آزاد سوریه (0) ، ترکمنستان (2) ، اریتره (2) ، سودان جنوبی (2) و کره شمالی (3) هستند.

اخذ تابعیت از کدام کشور سخت تر است؟

1. شهر واتیکان. شهر واتیکان یکی از کوچکترین کشورهای روی زمین است که فقط 450 شهروند دارد. این کشور سخت ترین سیاست های مهاجرت را دارد و این یکی از دلایل کم بودن جمعیت آن است.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر زیبا ازمیر دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و توریستی خاص خود می باشد. شهر ازمیر به نام "مروارید دریای اژه" نیز شناخته می شود. ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. این شهر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد.

یکی از پر بازدیدترین نقاط در ازمیر شهر چشمه است که با دریای آبی، سواحل طلایی و ورزش های آبی بسیار طرفدار دارد و از دیدنیهای چشمه ازمیر می توان بناهای تاریخی مانند شهر تاریخی افسوس و جزایر اطراف چشمه مانند جزیره خیوس اشاره کرد. اگر به دنبال تفریحات ازمیر ترکیه می باشید بهتر است به اماکنی مانند شهربازی لوناپارکلار، پارک  تایلندی، پیست اسکی بزداگ، پارک موامر اکسوی سری بزنید و از تفریحات این اماکن لذت ببرید اما یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه پاموکاله ازمیر است که سالانه با آب های سرشار از مواد معدنی خود گردشگران و توریست های بی شماری را به سمت خود جلب می کند.

با این حال باتوجه به اینکه بعد از استانبول و آنتالیا از مهم ترین و زیباترین شهرهای ترکیه به حساب می آید خیلی ها سفر به این شهر را ترجیح می دهند. با راهنمای سفر از ازمیر به بدروم و سایر شهرهای همراه باشید.
 
راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

سفر زمینی به ازمیر
 

هزینه سفر به ازمیر ترکیه

قیمت تور ازمیر براساس قیمت بلیط هواپیما پرواز ایرانی و خارجی و همچنین قیمت رزرو هتل در ازمیر ترکیه متفاوت می باشد. علاوه بر این دو مورد که در قیمت تور ترکیه، ازمیر تاثیر زیادی دارند، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به این شهر سفر می کنید نیز نرخ تور ازمیر ترکیه را دستخوش تغییرات می کنند با این حال پیشنهاد می کنیم که حتما به لینک درج شده مراجعه کنید و بدانید که چگونه می توان به ارزان ترین حالت ممکن وارد ازمیر شد. البته از این نکته هم نباید پذشت قیمت سفر زمینی به ازمیر با نوع هوایی آن نیز هم متفاوت است.

از ازمیر چگونه به سایر شهرهای ترکیه برویم؟

فاصله ازمیر تا استانبول

اگر تور ارزان ازمیر خریداری کردید و قصد دارید از راه زمینی سفر به استانبول کنید ، دانستن فاصله استانبول تا ازمیر مهم است. سفر شما در مجموع 314 مایل (505 کیلومتر) خواهد بود. مسافت پرواز 234 مایل (375 کیلومتر) است.

1.سفر از ازمیر به استانبول با هواپیما: فرودگاه مندرس ازمیر روزانه پروازهای مستقیم زیادی از دو فرودگاه استانبول دریافت می کند و این پرواز 70 دقیقه به طول می انجامد.

2.سفر از ازمیر به استانبول با اتوبوس: زمان سفر بسته به زمان حرکت (به دلیل شرایط ترافیکی هنگام خروج از ازمیر) بین هفت تا نه ساعت متغیر است و توقف هایی که در طول مسیر با اتوبوس انتخاب شده انجام می شود.

فاصله ازمیر تا بدروم

بدروم که یک شهر ساحلی ترکیه است، برای گردشگران تجربه های منحصر به فردی را به جای می گذارد. اگر عاشق خرید کردن و عکاسی از مناظر زیبا هستید و از بازدید آثار تاریخی لذت می برید.

خیلی ها که به ازمیر سفر می کنند قصد تماشای شهرهای نزدیک آن چون بدروم، مارماریس، کوش آداسی و شهر چشمه را نیز دارند. اگر میخواهید اول وارد بدروم شوید یکی از راه های ساده خرید تور بدروم ترکیه می باشد. که میتوانید با پرواز از تهران به فرودگاه میلاس بدروم بروید و سپس از طریق هوایی و یا زمانی در صورت نیاز عازم ازمیر شوید.

در ضمن درمورد هزینه سفر و قیمت تور بدروم لازم است بدانید که قیمت تور بدروم در مرحله اول به هتل رزرو شده و همچنین ایرلاینی که رزرو کردید بستگی دارد. البته در فصل تابستان باتوجه به حجوم گردشگران زیاد از کشورهای خارجی و همچنین ایران قیمت تور بدروم افزایش میابد اما در پاییز و زمستان تعداد گردشگران در این شهر کاهش یافته و حتی میتوان شاهد تورهای تخفیف خورده بدروم (لحظه آخری) هم بود.
 
 
راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه
فرودگاه میلاس بدروم

مسیرهای مستقیم برای سفر ازمیر به بدروم

این اتوبوس مسیرهایی از ازمیر به دورترین گوشه های بدروم و همچنین خدمات مختلف را ارائه می دهد. اتوبوس های مستقیم از ازمیر حرکت کرده و به بدروم می رسند. خدمات روزانه 4 اتوبوس و 28 اتوبوس در هفته انجام می دهد. این سفر تقریباً 4 ساعت طول می کشد و هزینه آن از 9 دلار آمریکا است.

ازمیر به بدروم با اتوبوس

تنها 150 مایل ازمیر و بدروم را جدا می کنید ، بنابراین می توانید یک مسیر اتوبوس مناسب برای راحتی و راحتی سفر خود انتخاب کنید. 4 ساعت طول می کشد تا از جایی به مکان دیگر برسید. بلیط اتوبوس به طور متوسط ​​12 دلار برای شما هزینه دارد. همچنین بلیط اتوبوس از 9 دلار آمریکا در دسترس است. در طول سفر با اتوبوس 4 توقف خواهید داشت. MetroTurizm در مسیر ازمیر به بدروم از اتوبوس ها استفاده می کند.

مسیرهای رانندگی ازمیر به بدروم

فاصله رانندگی بین ازمیر و بدروم 147 مایل است. میانگین زمان سفر حدود 3 ساعت است. برای سوخت گیری خودروی خود در این مسیر باید 37 دلار هزینه کنید.

سفر به صورت هوایی نیز باتوجه به اینکه باید بخشی از مسیر را به صورت زمینی طی کند فاصله هوایی این دو شهر تقریبا 1 ساعت و 50 دقیقه می باشد.

فاصله ازمیر تا آلانیا

این موضوع نیز یکی از پرجستجوترین عباراتی است که طرفداران تور ترکیه و کسانی که سفر به مناطق مختلف این کشور را دوست دارند هم به دنبال آن ها می باشند.

اول از هرچیز اگر به دنبال سفر مستقیم با تور آلانیا هستید و اگر دوست دارید با هواپیما به آلانیا بروید در نظر داشته باشید که برای سفر به آلانیا با ایرلاین های خارجی چون پگاسوس می توانید از فرودگاه امام خمینی تهران تا فرودگاه قاضی پاشا آلانیا به صورت مستقیم سفر داشته باشید. اما با پرواز داخلی این شرایط وجود ندارد و چه بسا به شیوه ای که با پروازهای داخلی قصد سفر به آنتالیا را دارید باید پیش بگیرید و سپس از فرودگاه های اسپارتا و دنیزلی به صورت زمینی وارد آنتالیا و سپس آلانیا شوید و بعد از گذراندن لحظاتی خاطره انگیز سفر خود را بصورت هوایی و زمینی به ازمیر آغاز نمایید.

اما اگر اول به ازمیر رفتید و سپس قصد دارید به آلانیا خودتان را برسانید چند راهکار وجود دارد:

1.سقر به صورت هوایی : از مرکز ازمیر تا فرودگاه عدنان مندرس 25 دقیقه بصورت ریلی و سپس 3 ساعت 10 دقیقه تا فرودگاه قاضی پاشا و تقریبا 1 ساعت شاتل فرودگاهی تا آلانیا زمان میبرد.

2.سفر با اتوبوس به صورت زمینی: این سفر تقریبا 10 ساعت به طول می انجامد.

با این حال پیشنهاد می کنیم با خریدتورهای ترکیبی و یا تور ازمیر 1400 و سایر مقاصدی که از آن ها نام برده شد سفرتان را راحتتر کنید. ما ضمانت میدهیم که اینگونه اضطرابی بابت سفر خود نخواهید داشت.
 
 
راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه
مسیر هوایی ازمیر و آلانیا

با رزرو تور ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر زیبا ازمیر دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و توریستی خاص خود می باشد. شهر ازمیر به نام "مروارید دریای اژه" نیز شناخته می شود. ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. این شهر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد.

یکی از پر بازدیدترین نقاط در ازمیر شهر چشمه است که با دریای آبی، سواحل طلایی و ورزش های آبی بسیار طرفدار دارد و از دیدنیهای چشمه ازمیر می توان بناهای تاریخی مانند شهر تاریخی افسوس و جزایر اطراف چشمه مانند جزیره خیوس اشاره کرد. اگر به دنبال تفریحات ازمیر ترکیه می باشید بهتر است به اماکنی مانند شهربازی لوناپارکلار، پارک  تایلندی، پیست اسکی بزداگ، پارک موامر اکسوی سری بزنید و از تفریحات این اماکن لذت ببرید اما یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه پاموکاله ازمیر است که سالانه با آب های سرشار از مواد معدنی خود گردشگران و توریست های بی شماری را به سمت خود جلب می کند.

با این حال باتوجه به اینکه بعد از استانبول و آنتالیا از مهم ترین و زیباترین شهرهای ترکیه به حساب می آید خیلی ها سفر به این شهر را ترجیح می دهند. با راهنمای سفر از ازمیر به بدروم و سایر شهرهای همراه باشید.
 
راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

سفر زمینی به ازمیر
 

هزینه سفر به ازمیر ترکیه

قیمت تور ازمیر براساس قیمت بلیط هواپیما پرواز ایرانی و خارجی و همچنین قیمت رزرو هتل در ازمیر ترکیه متفاوت می باشد. علاوه بر این دو مورد که در قیمت تور ترکیه، ازمیر تاثیر زیادی دارند، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به این شهر سفر می کنید نیز نرخ تور ازمیر ترکیه را دستخوش تغییرات می کنند با این حال پیشنهاد می کنیم که حتما به لینک درج شده مراجعه کنید و بدانید که چگونه می توان به ارزان ترین حالت ممکن وارد ازمیر شد. البته از این نکته هم نباید پذشت قیمت سفر زمینی به ازمیر با نوع هوایی آن نیز هم متفاوت است.

از ازمیر چگونه به سایر شهرهای ترکیه برویم؟

فاصله ازمیر تا استانبول

اگر تور ارزان ازمیر خریداری کردید و قصد دارید از راه زمینی سفر به استانبول کنید ، دانستن فاصله استانبول تا ازمیر مهم است. سفر شما در مجموع 314 مایل (505 کیلومتر) خواهد بود. مسافت پرواز 234 مایل (375 کیلومتر) است.

1.سفر از ازمیر به استانبول با هواپیما: فرودگاه مندرس ازمیر روزانه پروازهای مستقیم زیادی از دو فرودگاه استانبول دریافت می کند و این پرواز 70 دقیقه به طول می انجامد.

2.سفر از ازمیر به استانبول با اتوبوس: زمان سفر بسته به زمان حرکت (به دلیل شرایط ترافیکی هنگام خروج از ازمیر) بین هفت تا نه ساعت متغیر است و توقف هایی که در طول مسیر با اتوبوس انتخاب شده انجام می شود.

فاصله ازمیر تا بدروم

بدروم که یک شهر ساحلی ترکیه است، برای گردشگران تجربه های منحصر به فردی را به جای می گذارد. اگر عاشق خرید کردن و عکاسی از مناظر زیبا هستید و از بازدید آثار تاریخی لذت می برید.

خیلی ها که به ازمیر سفر می کنند قصد تماشای شهرهای نزدیک آن چون بدروم، مارماریس، کوش آداسی و شهر چشمه را نیز دارند. اگر میخواهید اول وارد بدروم شوید یکی از راه های ساده خرید تور بدروم ترکیه می باشد. که میتوانید با پرواز از تهران به فرودگاه میلاس بدروم بروید و سپس از طریق هوایی و یا زمانی در صورت نیاز عازم ازمیر شوید.

در ضمن درمورد هزینه سفر و قیمت تور بدروم لازم است بدانید که قیمت تور بدروم در مرحله اول به هتل رزرو شده و همچنین ایرلاینی که رزرو کردید بستگی دارد. البته در فصل تابستان باتوجه به حجوم گردشگران زیاد از کشورهای خارجی و همچنین ایران قیمت تور بدروم افزایش میابد اما در پاییز و زمستان تعداد گردشگران در این شهر کاهش یافته و حتی میتوان شاهد تورهای تخفیف خورده بدروم (لحظه آخری) هم بود.
 
 
راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه
فرودگاه میلاس بدروم

مسیرهای مستقیم برای سفر ازمیر به بدروم

این اتوبوس مسیرهایی از ازمیر به دورترین گوشه های بدروم و همچنین خدمات مختلف را ارائه می دهد. اتوبوس های مستقیم از ازمیر حرکت کرده و به بدروم می رسند. خدمات روزانه 4 اتوبوس و 28 اتوبوس در هفته انجام می دهد. این سفر تقریباً 4 ساعت طول می کشد و هزینه آن از 9 دلار آمریکا است.

ازمیر به بدروم با اتوبوس

تنها 150 مایل ازمیر و بدروم را جدا می کنید ، بنابراین می توانید یک مسیر اتوبوس مناسب برای راحتی و راحتی سفر خود انتخاب کنید. 4 ساعت طول می کشد تا از جایی به مکان دیگر برسید. بلیط اتوبوس به طور متوسط ​​12 دلار برای شما هزینه دارد. همچنین بلیط اتوبوس از 9 دلار آمریکا در دسترس است. در طول سفر با اتوبوس 4 توقف خواهید داشت. MetroTurizm در مسیر ازمیر به بدروم از اتوبوس ها استفاده می کند.

مسیرهای رانندگی ازمیر به بدروم

فاصله رانندگی بین ازمیر و بدروم 147 مایل است. میانگین زمان سفر حدود 3 ساعت است. برای سوخت گیری خودروی خود در این مسیر باید 37 دلار هزینه کنید.

سفر به صورت هوایی نیز باتوجه به اینکه باید بخشی از مسیر را به صورت زمینی طی کند فاصله هوایی این دو شهر تقریبا 1 ساعت و 50 دقیقه می باشد.

فاصله ازمیر تا آلانیا

این موضوع نیز یکی از پرجستجوترین عباراتی است که طرفداران تور ترکیه و کسانی که سفر به مناطق مختلف این کشور را دوست دارند هم به دنبال آن ها می باشند.

اول از هرچیز اگر به دنبال سفر مستقیم با تور آلانیا هستید و اگر دوست دارید با هواپیما به آلانیا بروید در نظر داشته باشید که برای سفر به آلانیا با ایرلاین های خارجی چون پگاسوس می توانید از فرودگاه امام خمینی تهران تا فرودگاه قاضی پاشا آلانیا به صورت مستقیم سفر داشته باشید. اما با پرواز داخلی این شرایط وجود ندارد و چه بسا به شیوه ای که با پروازهای داخلی قصد سفر به آنتالیا را دارید باید پیش بگیرید و سپس از فرودگاه های اسپارتا و دنیزلی به صورت زمینی وارد آنتالیا و سپس آلانیا شوید و بعد از گذراندن لحظاتی خاطره انگیز سفر خود را بصورت هوایی و زمینی به ازمیر آغاز نمایید.

اما اگر اول به ازمیر رفتید و سپس قصد دارید به آلانیا خودتان را برسانید چند راهکار وجود دارد:

1.سقر به صورت هوایی : از مرکز ازمیر تا فرودگاه عدنان مندرس 25 دقیقه بصورت ریلی و سپس 3 ساعت 10 دقیقه تا فرودگاه قاضی پاشا و تقریبا 1 ساعت شاتل فرودگاهی تا آلانیا زمان میبرد.

2.سفر با اتوبوس به صورت زمینی: این سفر تقریبا 10 ساعت به طول می انجامد.

با این حال پیشنهاد می کنیم با خریدتورهای ترکیبی و یا تور ازمیر 1400 و سایر مقاصدی که از آن ها نام برده شد سفرتان را راحتتر کنید. ما ضمانت میدهیم که اینگونه اضطرابی بابت سفر خود نخواهید داشت.
 
 
راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه
مسیر هوایی ازمیر و آلانیا

با رزرو تور ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com


:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همه چیز درباره ps4

در 15 نوامبر 2013 ، سونی پلی استیشن 4 خود را در آمریکای شمالی منتشر کرد و ظرف 24 ساعت یک میلیون دستگاه فروخت. دنیای بازی با عرضه نسل بعدی در کنسول های بازی برای همیشه تغییر خواهد کرد. البته دو رقیب اصلی جنگ کنسول ها پلی استیشن 4 سونی و ایکس باکس وان مایکروسافت بودند. سونی PlayStation 4 دارای ویژگی های جدید و پیشرفته بسیاری است و همچنین با تکنولوژی پیشرفته تا حد زیادی بسته بندی شده است.

سونی از دسته جدید دوال‌شاک ۴ و در ای۳ ۲۰۱۳ از نسل بعد دوربین پلی‌استیشن به‌طور انحصاری برای این کنسول پرده برداری کرد.

این کنسول در زمینه بازی آنلاین ویژگی‌های تازه‌ای همچون امکان بازی کردن در هنگام دانلود بازی، قابلیت اشتراک‌گذاری فراوان همانند قابلیت تماشای بازی در حال انجام دیگران و به دست گرفتن کنترل بازی دیگران و امکان رایگان بازی کردن بازی‌ها به صورت آزمایشی پیش از خرید را فراهم آورده‌است. همچنین سرویس‌های فیس‌بوک، توییتر و شبکه‌های استریم ویدئویی توییچ. تی‌وی، و یوتیوب بازی با پلی‌استیشن ۴ سازگار شده‌اند و دسترسی به آن‌ها نیز وجود دارد. همچنین دسته دوال‌شاک ۴، برای آسان‌تر شدن اشتراک‌گذاری، یک دکمهٔ اختصاصی برای این کار دارد. جاهایی که میتوان کنسول های بازی را خرید را معرفی خواهیم کرد

پلی استیشن 4

یکی دیگر از مدل های این کنسول، پلی‌استیشن ۴ اسلیم است که به عنوان جایگزین پلی‌استیشن ۴ در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ رونمایی شد، پوشش جدید ۴۰٪ کوچکتر است و دارای روکش مات است و در قسمت جلو لبه‌های این کنسول جدید گرد شده‌است، سیستم دارای ۲ درگاه یواس‌بی در جلو می‌باشد که یک شکاف بزرگ در بین آن‌ها وجود دارد، همچنین پورت‌های اپتیکال صدا حذف شده‌اند دستگاه با یک بروزرسانی جزئی می‌تواند با دستهٔ دول‌ شاک ۴ بهینه‌سازی شود که این موضوع از طریق بالای پد لمسی قابل مشاهده است،

پلی استیشن 4 از یک کابل برق و کابل HDMI، یک کنترلر دوال شوک  4 و یک کابل میکرو USB برای شارژ و هدست مونو برای این که گیمرها بتوانند از گفتگوی صوتی استفاده کنند در خود دارد. توجه داشته باشید هنگام خرید که  HDMI تنها ارتباطی است که PS4 با آن کار می کند. دوال شوک با کابل شارژ بسته بندی شده است، اما خرید دسته PS4 را باید جداگانه انجام دهید.

یکی از سوالات مهم این است که آیا استفاده از اینترنت برای این کنسول واجب است؟ در جواب باید گفت بازی های آنلاین زیادی برای PS4 موجود است. اگر میخواهید بازی های آنلاین سنگین را با دیگران انجام دهید حتما یک کابل اینترنت برای اتصال سیمی داشته باشید. به این ترتیب شما تاخیر یا وقفه را تجربه نخواهید کرد.

از کجا بهترین و ارزانترین کنسول ps4 را خریداری کنیم؟

خیلی ها برای اینکه این کنسول را خریداری کنند سعی میکنند تور لحظه آخری کیش خریداری کنند و هم یک استراحت خوب داشته باشند و هم از مراکز خوب و معتبر که قیمت های خوبی هم دارند این کنسول را خریداری کنند.

فروشگاه تکنوسنتر در مرکز خرید پارسیس، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید رویال مال اشاره کرد که ارائه دهنده بهترین کنسول های بازی با بهترین قیمت در کیش هستند.

همه چیز درباره ps5

آخرین کنسول سونی PS5 است – همان پلی استیشن 5 – و در پایان سال گذشته با هدف ارائه آخرین فن آوری بازی و افزایش عملکرد وارد بازار شد. این به معنای تجربه بازی های پلی استیشن در بالاترین وضوح ، با سرعت بارگذاری سریعتر و عملکرد برتر است – البته در کنار رقیب خود ، Xbox Series X.

میتوان به چیزهای خوبی از PS5 امیدوار بود و کنسول نسل بعدی سونی مطمئناً همان جایی را ارائه می دهد که بیشترین اهمیت را دارد: بازی ها. این برنامه می تواند با برخی از ویژگی های ابتکاری و ظاهر جدید UI ، یک احساس واقعی هیجان راجع به آنچه در آینده خواهد آمد ایجاد کند.

سونی بخشهای کلیدی تجربه کاربر را مجدداً تصور کرده است-از راه اندازی ساده تر و رابط کاربری دقیق. این همچنین با یک کنترل کننده انقلابی ارائه می شود و برای اعضای PS Plus بلافاصله پاداش اضافه می شود. نتیجه نهایی یک کنسول است که ما نمی توانیم تحت تأثیر قرار نگیریم ، و به این دلیل است که پلی استیشن 5 دارای مجموعه ای جذاب از بازی ها برای بازی در روز اول بوده است ، که بسیاری از آنها منحصر به دستگاه جدید سونی است.

پلی استیشن 5

اگر کنسول های بازی دارای کلاس های وزنی بودند ، PS5 در دسته سنگین وزن قرار می گرفت. وزن آن 4.5 کیلوگرم است و هنگام تحویل گرفتن به آن وزن قابل توجهی می بخشد.

با در نظر گرفتن این اندازه گیری ها ، به راحتی می توانید بفهمید که PlayStation 5 بزرگترین کنسولی است که سونی تاکنون ساخته است و در آستانه بزرگ شدن دستگاهی که قرار است در زیر تلویزیون شما قرار بگیرد ، بسیار زیاد است.

بسیاری از افراد مجبورند در مورد تنظیمات فعلی خود تجدید نظر کنند یا مراکز تفریحی خود را کاملاً به روز کنند تا بتوانند دستگاه جدید سونی را در آن جای دهند و این مشکلی است که هنگام تهیه کنسول جدید هیچ کس نباید نگران آن باشد.

وقتی صحبت از مشخصات فنی می شود ، PS5 از نظر فنی یک سخت افزار قابل توجه است. پردازنده گرافیکی RDNA 2 سفارشی جدید با وضوح 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه و پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 با سرعت کلاک 3.5 گیگاهرتز وجود دارد.

16 گیگابایت حافظه GDDR6 و 825 ​​گیگابایت SSD NVMe به آن اضافه کنید ، و این دستگاهی است که دارای مشخصات بسیار چشمگیری است. PS5 همچنین قادر به تولید رزولوشن 8K است ، با این حال ، قبل از اینکه این محصول را انجام دهد ، باید منتظر به روزرسانی سیستم عامل از طرف Sony باشیم.

علاوه بر کیش در قشم هم فروشگاه های متنوع فراوانی دارد که خیلی ها با خرید تور داخلی به مقصد قشم در مراکزی چون ستاره کنسول هایی با قیمت خوب و اصل را خریداری نمایید.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هرچند که نمیتوان به راحتی بهترین هتل های دنیا را نام برد اما از طرفی باتوجه به مسیرهایی که تورهای مسافرتی آنها اکنون در حال برگزاری است ما قصد داریم تعدادی از بهترین هتل های دنیا این مقاصد را برایتان معرفی کنیم تا سفری لذت بخش را تجربه نمایید.

هتل تاج بنتوتا

تاج بنتوتا ریزورت و اسپا (ویوانتا تاج بنتوتا) کاملاً برای یک تجربه خاص و لاکچری در گوشواره هندوستان یا همان سریلانکا تنظیم شده است. در حالی که یک نوشیدنی عالی را صرف می کنید، در آفتاب باشکوه کنار استخر غوطه ور شوید و اجازه دهید نسیم دریا حال تازه ای به شما ببخشد. معماری و اتاقهای لوکس این هتل با صندلی های شیک عصایی و بالکن های مبله زیبا یک مکان آرام را ایجاد می کند. از یک غروب آفتاب استوایی جادویی در سراسر اقیانوس هند در یک منظره لوکس از دریا لذت ببرید، یا از منظره باغ آرامش وصف نشدنی بگیرید. هتل تاج بنتوتا ریزورت و اسپا مطمئنا خاطرات دلربائی را ایجاد می کند که یک عمر ادامه خواهد داشت.

در کنار ساحل زیبای اقیانوس هند، در یک محیط باغ استوایی زیبا، هتل تاج بنتوتا  یک استراحتگاه پر جنب و جوش و در عین حال آرامش بخش است که می توانید بهترین و خاص ترین مهمان نوازی سریلانکا را در آن جا ببینید. از ویژگی های منحصر به فرد این هتل لابی مزین شده آن است که از ظرافت و تجمل مدرن برخوردار است می باشد. با غذاهای دریایی تازه در کنار اقیانوس یا بوفه های غنی در رستوران اصلی مهمانی بگیریدشک نداشته باشید هر انتخابی که می کنید انتخاب خوشمزه ای خواهد بود. هتل ۵ ستاره تاج بنتوتا سریلانکا با ۱۶۲ اتاق و ۴ رستوران، آبگرم کامل و استخر روباز از مهمانان پذیرایی می کند. شما مسافران تور سریلانکا هتل تاج بنتوتا را می توانید به عنوان اقامتگاه بی نظیر خود انتخاب نمایید.

نمایی دیدنی از هتل تاج بنتوتا سریلانکا

هتل هیلتون بسفروس استانبول

هتل هیلتون بسفروس استانبول ترکیه یک هتل ۵ ستاره است که در قسمت اروپایی استانبول با چشم اندازی رو به تنگه بسفروس واقع شده است.اتاق های این هتل دارای بالکن با نمایی رو به باغ یا تنگه بسفر، دکوری سنتی ترکی، محوطه جدا برای نشستن ، پرده های نورگیر، حمام اختصاصی، صندوق امانات و اینترنت وای فای رایگان می باشد.

استخر روباز و سرپوشیده، حمام ترکی، کلاس های ایروبیک، امکانات تنیس و اسکواش، حمام ترکی، ۲ سونا، ۲ حمام بخار، خدمات ماساژ و سالن زیبایی از جمله برخی از امکانات هتل هیلتون بسفروس استانبول می باشند. این هتل به دلیل امکانات بالا برای تور استانبول توصیه می شود.

این هتل دارای ۷ رستوران است که انواع غذاهای چینی ، لبنانی و دریایی را سرو می کند، غذای مخصوص کودک، غذای رژیمی نیز در منوی رستوران وجود دارد، همچنین امکان صرف صبحانه در اتاق نیز از دیگر خدمات هتل بسفروس می باشند.

به میدان تکسیم و منطقه خرید نیشانتاشی با ۱۰ دقیقه پیاده روی از هتل می رسید. فاصله هتل هیلتون بسفر تا ایستگاههای متروی تکسیم و عثمان بی نیز  نیز تنها ده دقیقه است. فاصله کاخ توپکاپی تا این هتل ۳.۵ کیلومتر می باشد.

هتل اورنج کانتی آلانیا

خدمات کلاس جهانی را در هتل اورنج کانتی آلانیا تجربه کنید. هتل اورنج کانتی آلانیا با ارائه امکانات گسترده و منحصر به فرد مخصوص کودکان و نوجوانان و همچنین مینی کلاب، جلسات نمایش کارتون و انواع بازی ها را به گردشگران تور آلانیا ارائه می دهد. هتل اورنج کانتی ریزورت آلانیا کنار ساحل قرار دارد و یک استخر روباز به همراه چند سرسره آبی را برای گردشگران تعبیه کرده است. ساحل اختصاصی هتل ۱۰۰۰ متر مربع بوده و تراسی پانورامیک برای آفتاب گرفتن دارد. علاوه بر این امکانات، خدمات اسپا نیز در این هتل وجود دارد.

اتاق های هتل اورنج کانتی آلانیا مجهز به تهویه کننده هوا، تلویزیون، ماهواره، تراس و مینی بار هستند. بعضی از اتاق های این هتل منظره ای بی نظیر از دریا را ارائه می دهند و اتاق نشیمن همراه با مبلمان دارند. هتل اورنج کانتی آلانیا UALL می باشد و صبحانه، ناهار و شام نیز در آن سرو می شود. رستوران هتل اورنج کانتی آلانیا انواع غذاهای بین المللی و غذاهای دریایی را سرو می کند.

امکانات اسپای این هتل شامل سونا، استخر سرپوشیده، حمام ترکی و مرکز بدنسازی می باشد. خدمات ماساژ هم به درخواست میهمانان هتل به آن ها ارائه می شود. این هتل همچنین بازی تنیس روی میز یا دارت را به گردشگران ارائه می دهد و یک پارک تفریحی کوچک نیز دارد.

نمایی دیدنی از هتل اورنج کانتی آلانیا

هتل موون پیک مالدیو

یک اقامتگاه بکر و واحه گرمسیری که در جزیره آرام آرام نونو جای گرفته است. در هتل موون پیک مالدیو واقع در ۴۵ دقیقه ای شمال فرودگاه بین المللی Male ، حواس خود را بیدار کنید. پاهای خود را روی سواحل سفید پودری قرار دهید و زندگی دریایی رنگارنگ را کشف کنید. غذاهای عالی را در سه رستوران میل کنید و از منظره های خیره کننده اقیانوس هند شگفت زده شوید. در Sun Spa انرژی خود را با یوگا متمرکز کنید و به جوانان خود اجازه دهید در Little Birds Club بازی کنند. به ما اجازه دهید یک تجربه بسیار خاص در مالدیو را ایجاد کنیم. یقینا تور مالدیو می تواند تجربه بهترین روزهای زندگیتان را در هتل موون پیک مالدیو رقم بزند.

رستوران های هتل موون پیک ریزورت Mövenpick Resort Kuredhivaru مالدیو کاملاً لذت های غذایی را با چشم اندازهای با شکوه مالدیو ترکیب می کنند. از یک تجربه غذای خوب غذاهای دریایی گرفته تا یک شام عاشقانه عاشقانه با شمع در ساحل ، می توانید در تمام مدت اقامت خود و خود را و فرد موردعلاقه خود را بی نهایت سرگرم کنید.در بار هتل از نوشیدنی لذت بخش لذت ببرید در حالی که از منظره های خیره کننده اقیانوس هند تعجب می کنید.

هتل گرانادا لاکچری بلک

هتل گرانادا لاکچری بلک آنتالیا، مرکز گردشگری شهر بلک  در منطقه زیبا سریک  آنتالیا واقع شده است که بزرگترین و مدرن ترین منطقه شهر آنتالیا به شمار می رود و با زیبایی های منحصر به فرد خود و امتیازات برجسته اش، عنوان “پایتخت گردشگری” ترکیه را به خود اختصاص داده است.گرانادا بلک معنای گل میوه انار را می دهد. هتل ۵ ستاره گرانادا لاکچری بلک در شهر آنتالیا کشور ترکیه قرار دارد که یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های شهر آنتالیا به شمار می رود. هتل گرانادا لاکچری بلک Granada Luxury Belek دارای دو نوع استخر می باشد، استخر سرپوشیده و همچنین استخر روباز. افراد علاقمند به حمام آفتاب می توانند در فضای اطراف استخر روباز به راحتی حمام آفتاب بگیرند و یا از سونا استفاده کنند. مهمانان و مسافران تور ترکیه می توانند برای استراحت و نیز ریلکس شدن از خدمات اسپا و ماساژ هتل بهره مند شوند.

هتل اورنج کانتی آنتالیا

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بهترین فستیوال و سینماهای ترکیه جذاب ترین فیلم ها را تماشا کنید

سینمای ترکیه بخش مهمی از فرهنگ ترکی است و در طی سالهای گذشته شکوفا شده است و موجب سرگرمی مخاطبان در ترکیه، مهاجران خارج از اروپا و اخیراً در کشورهای عربی و در موارد نادر ایالات متحده می شود معرفی سینما در ترکیه تقریباً یک سال پس از دو جوان فرانسوی برادران لومیر اولین نمایشگاه فیلم خود را در ۲۲ دسامبر ۱۸۹۵ در کافه ای در پاریس برگزار کردند. نمایش های اولیه در ترکیه نمایش های خصوصی بود که در دربار سلطان، کاخ یلدوز در استانبول برگزار می شد. پس از آن، زیگموند واینبرگ، یک شهروند رومانیایی تبار لهستانی، فیلم ها را به طور عمومی در یک سالن آبجو در میدان گالاتاسرای استانبول به نمایش گذاشت و بدین ترتیب این هنر خارق العاده را به بسیاری از مردم ترکیه معرفی کرد.

 

اگرچه سینما از اواخر دهه ۱۸۹۰ به ترکیه آمد، اما شروع واقعی ساخت فیلم در ترکیه خیلی دیرتر بود. از آنجا که فیلمبرداری اولین فیلم در سال ۱۹۱۴ تاکنون با مشکلات زیادی روبرو شده است، سینمای ترکیه امروز به دلیل آثار اصلی تولید شده با استفاده از منابع خود در وضعیت کنونی خود قرار دارد. علی رغم همه کمبودهای اقتصادی و فقدان چارچوب قانونی برای فعالیت که مجبور شد سینمای ترکیه از آن عبور کند، به لطف تلاش کارگردانان، نویسندگان فیلمنامه، بازیگران، بازیگران و تکنسین های ترکیه، سینمای ترکیه جایگاه قابل احترامی را رقم زده و موفق شده است. در رقابت با صنعت قدرتمند فیلم های خارجی. امروز، سینمای ترکیه به عنوان یک هنر مدرن شناخته شده بین المللی شناخته شده است که از محبوبیت زیادی در کشورهای خارجی و جشنواره های بین المللی فیلم که اغلب موفقیت های خود را می شناسند و اعطا می کنند، برخوردار است.

لیست عناوین مطلب

  • فستیوال سینما مارماریس
  • سینتک Cinetech
  • سینما پینک آنتالیا Cinema Pink Antalya

فستیوال سینما مارماریس

فستیوال سینما مارماریس یه رویداد فرهنگی هست که بین اوخر ژوئن و اویل جولای برگزار میشه. توی این رویدا ۷ فیلم نمایش داده میشه و ۷ کارگردان برتر به همه متخصصین در این زمینه معرفی میشه.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مارماریس، یک جشنواره مستقل، پروژه ای از جامعه MarmarisSANart است و با پشتیبانی شهرداری کلانشهر موگلا، شهرداری مارماریس، نهادها و سازمانهای دوستدار هنر در کشور و منطقه برگزار می شود. .

همه برنامه ها از طریق FilmFreeway دریافت می شوند و هیچ برنامه دیگری به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی گیرد. قبل از اقدام، لطفاً برای بررسی مشخصات جشنواره، شرایط شرکت، شرایط فنی، جوایز و قوانین جشنواره به وب سایت رسمی جشنواره www.marmarisfilmfest.com مراجعه کنید. مواردی که مطابق با مشخصات ارائه نشده اند بدون ارائه به هیئت داوران مقدماتی حذف می شوند.

اگر میخواهید از نزدیک شاهد این فستیوال باشید سفر به مارماریس نیز مانند آنتالیا و کوش آداسی هم به صورت هفتگی است و شما می بایست حداقل ۶ شب در آن جا اقامت داشته باشید. حال اگر قصد سفر به جزیره مارماریس را دارید پیشنهاد می کنیم حتما به فکر رزرو یک هتل خوب باشید که کمی ممکن است هزینه سفر را بالاتر ببرد اما اگر به دنبال تور مارماریس ارزان هستید می توانید با رزرو هتل ۳ ستاره که خیلی کیفیت های جالبی را ندارند در این شهر اقامت داشته باشید. پس توجه داشته باشید هتلی که رزرو می کنید به همراه بلیط هواپیما تاثیر زیادی در قیمت تور مارماریس دارند و همچنین از تاثیر فصلی که برای سفرتان انتخاب میکنید در قیمت آنجا نمی توان به سادگی گذشت.

500

سینتک Cinetech

یکی از مجموعه های سینمایی بسیار معروف در استانبول، Cinetech است که به شما پیشنهاد میکنیم، اگر قرار است فیلمی را در سالنهای این برند ببینید، مجموعه سینمایی Cinetech در مرکز خرید استانبول را برای این کار انتخاب کنید. به غیر از سالنهای VIP، سالنهای متنوع دیگری وجود دارد که از کیفیت عالی برخوردار بوده و همچنین شما میتوانید فیلمهای روز دنیا را با کیفیت سه بعدی نیز در این مکان تماشا کنید. اگر تور استانبول الفبای سفر را خریداری کردید رفتن به این سینما را از دست ندهید. برگزاری تورهای هوایی و زمینی به استانبول در تمامی فصول سال و از همه مهم تر عدم دریافت ویزا برای سفر به ترکیه و مخصوصا پایتخت گردشگری آن استانبول، موجب شده تا پکیج های تور استانبول از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد در همین راستا سعی داریم اطلاعات کامل از خرید تور استانبول تا زمانی که قصد بازگشت را دارید به شما می دهیم.

سینما پینک آنتالیا Cinema Pink Antalya

آنتالیا با داشتن تاریخ غنی و چشم انداز طبیعی خیره کننده، یکی از بی نظیرترین مقصدهای تابستانی جهان است. از عظمت کمرنگ کوههای توروس گرفته تا سواحل بی نظیر که به شهرهای باستانی امپراتوری های سابق منتهی می شوند. برای تماشای این همه زیبایی فقط نیازمند به رزرو تور آنتالیا تابستان هستید تا لذتی از سفرتان ببرید که هیچگاه در زندگیتان تجربه نکرده اید. به مناطق پرطرفدار لارا و یا کمر بروید و هنگامی که در هتل های لوکس آنتالیا اقامت دارید دید فوق العاده ای به دریای مدیترانه داشته باشید.

با این حال شاید شما هم مثل خیلی از ایرانیان عاشق فیلم و سینما باشید. خب پس خبر و پیشنهاد خوب برایتان داریم. سینما در کشور ترکیه و به خصوص در شهر آنتالیا جایگاه ویژه ای دارد. سالن سینما پینک در شهر آنتالیا هم به عنوان یکی از بهترین سینماهای آنتالیا محسوب می شود. سالن های این سینما فضایی هنری دارند که در ترکیب با تکنولوژی های روز به محلی جذاب برای تماشای فیلم تبدیل شده اند. سینما پینک در آنتالیا در دو نقطه در دسترس است. یکی از آن ها در مرکز خرید شمال و دیگری در مرکز خرید تراسیتی قرار گرفته است. در هر دو شعبه می توانید در سالن های VIP و دو بعدی فیلم های روز دنیا را با زبان اصلی مشاهده کنید. در این سینما هم خبری از سالن های IMAX نیست. این سینما هم با قرار گرفتن در مراکز خرید مشهور آنتالیا این فرصت را برای گردشگران فراهم کرده اند که در کمترین زمان بتوانند هم به خرید بروند و هم به تماشای فیلم های روز دنیا در بهترین سینماهای استانبول بپردارند.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.  پس کافیست به لینک (آژانس مسافرتی الفبای سفر(www.alefbatour.comمراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

امروزه در تمامی کشورهای دنیا شاهد خرید محصولات دیجیتالی بصورت اینرنتی هستیم. ترکیه از آن دسته از کشورهایی است که میزبان جمعیت زیادی از مسافران ایرانی می باشد که به دنبال خرید بهترین اجناس از جمله لوازم دیجیتالی  هستند. همراه ما باشید برای آشنایی با بهترین فروشگاه های اینترنتی و همچنین حضوری که می توانید از آنجا بهترین خریدهایتان را انجام دهید.

تجارت الکترونیکی ترکیه هر روز در حال افزایش است. 6 درصد از کل محصولات فروخته شده در ترکیه از طریق اینترنت به فروش می رسد. ترکیه با بیش از 81 میلیون جمعیت، دارای بخش تجارت الکترونیکی عظیم و بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک است.

با این حال ، برای خارجی ها می تواند گیج کننده باشد زیرا سایت های خرید آنلاین ترکیه مارک های محلی هستند که در سطح بین المللی شناخته شده نیستند.

فروشگاه معروف در ترکیه

فروشگاه معروف در ترکیه

از کجا می توانید لوازم الکترونیکی در ترکیه بخرید؟

شما می توانید لوازم الکترونیکی را از وب سایت های خرید آنلاین و فروشگاه های خرده فروشی در ترکیه خریداری کنید. بهترین وب سایت خرید آنلاین برای خرید لوازم الکترونیکی Trendyol است. این سایت معتبرترین و پرکاربردترین سایت خرید آنلاین در ترکیه است. مشهورترین فروشگاه های خرده فروشی که لوازم الکترونیکی می فروشند Teknosa  Vatan Computer و  Mediamarkt  هستند.

خرید آنلاین لوازم الکترونیکی معمولاً ارزان تر از خریدهای داخل فروشگاه است زیرا شرکت های خرده فروشی هزینه های فروشگاه خود را نیز به قیمت محصول اضافه می کنند.

خرید آنلاین در آنتالیا ترکیه

اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر کردید امکان اینکه تایم خیلی زیادی را در هتل های لوکس آنجا بگذرانید بسیار زیاد است با این حال شاید خرید آنلاین بهترین راهکار برای شما باشد.

دامنه خرید آنلاین به سرعت در حال گسترش است و این باعث شده است که بسیاری از فروشگاه های قدیمی هم فرصت فروش  آنلاین را در اختیار شهروندان و مسافران قرار دهند. هنوز هم بسیاری از مردم از فروشگاه های فیزیکی سنتی دیدن می کنند، اما نسل جوان فعال و متخصص فناوری این روزها خرید آنلاین را ترجیح می دهند. مردم شهر زمان بسیار خوبی را برای خرید اقلام مختلف در سیستم عامل های مختلف آنلاین سپری می کنند. خرید آنلاین در آنتالیا در چند سال گذشته رونق زیادی داشته است و در سال 2020 شاهد رشد فوق العاده مشاغل تجارت الکترونیک در سراسر جهان بوده ایم. تعداد زیادی سایت خرید آنلاین مفید در آنتالیا وجود دارد که طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را ارائه می دهند. هنگامی که محصول خود را انتخاب می کنید، در زمان مقرر توسط ارائه دهنده خدمات به درب منزل شما تحویل داده می شود.

لوگوی نمایندگی ترکی یوبایلوگوی نمایندگی ترکی یوبای

در ضمن اگر به دنبال این هستید که اطلاعات جامع از قیمت تور آنتالیا داشته باشید بر روی لینک درج شده حتما کلیک نمایید.

مزایای خرید آنلاین در آنتالیا با استفاده از برنامه یا وب سایت Ubuy Turkey

Ubuy(یوبای) ، یک شرکت تجارت الکترونیک جهانی که در 90 کشور جهان فعالیت می کند، از جدیدترین فناوری ها و سیستم های پیشرفته برای ارائه خدمات یکپارچه و ارائه محصول به همه مشتریان استفاده می کند. اگر به دنبال بهترین فروشگاه آنلاین در آنتالیا هستید، پس در مکان مناسب هستید تا از خریدی بدون دردسر و لذت بخش لذت ببرید. محصولات موجود در اوبای دارای قیمت بسیار مناسب هستند و به راحتی در مکان های دیگر در دسترس نیستند. یوبای طیف متنوعی از بیش از 50 میلیون محصول را ارائه می دهد که شامل دسته های محبوب مانند لوازم الکترونیکی ، موبایل و تبلت، بازی ها ، بازی های ویدئویی و سرگرمی ، رایانه ها ، لوازم جانبی است. Ubuy در سال 2012 در کویت راه اندازی شد و تقریباً در 90 کشور جهان خدمات خرید آنلاین را ارائه می دهد. این گروه محصولات خود را به طیف وسیعی از محصولات جهانی گسترش داده است. حال این فروشگاه در ترکیه بسیار محبوب است زیرا آنها جدیدترین محصولات مارک دار محلی و جهانی را با توجه به نیازهای خاص مردم ارائه می دهند. Ubuy آزادی و راحتی را برای انتخاب بین طیف گسترده ای از محصولات بین المللی از مارک های برتر جهانی به شما ارائه می دهد و تجربه خرید آنلاین در سطح جهانی را ارائه می دهد. خدمات آنها بسیار برتر است و به شیوه ای بسیار مشتری پسند ارائه می شود.

خرید آنلاین در بدروم ترکیه

 -Trendyolترندیول

Trendyol محبوب ترین و معتبرترین سایت خرید در ترکیه است و در حال حاضر معادل آمازون آمریکا در ترکیه است. ترندیول از بسیاری از سایت های خرید در بسیاری از دسته های لوازم الکترونیکی و همچنین تجربه خرید پیشی می گیرد.

این فروشگاه اینترنتی علاوه بر ارائه تجهیزات الکترونیکی معمولی، دوره های Udemy، بازی های رایانه ای و …. را پوشش میدهد

همچنین اگر محصول را دوست ندارید، می توانید آن را به راحتی بازگردانید. علاوه بر این ، نیازی به پرداخت هزینه لغو یا هزینه حمل و نقل ندارید.

البته این فروشپاه آنلاین نه تنها در بدروم بلکه در سایر نقاط ترکیه خدمات خود را ارائه میدهد. با این حال اگر با تور بدروم عازم این شهر شدید و در گشت و گذار خود موفق نشدید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید حتما به این سایت سری بزنید.

لوگو و آدرس وبسایت اینترنتی ترندیول

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به (آژانس هواپیمایی الفبای سفر(www.alefbatour.com)) مراجعه کنید و سفر خود را آغاز نمائید.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 جاذبه های ارمنستان و دبی

در این روزهای کرونایی تعدادی از کشورها مرزهای خود را باز کردند و اتفاقا باتوجه به اینکه خیلی ها به دنبال واکسیناسیون در خارج از کشور هستند این روزها بیشتر به دنبال سفر به ایروان و دبی هستند. هرچند موضوع واکسیناسیون در این دو مقصد در نوع خودش بسیار مفصل است و شرایط خاصی دارد منتها برای آن دسته از افرادی که به هر بهانه ای قصد سفر به این دو مقصد را دارند دیدنی های این دو شهر را معرفی کردیم.

معرفی جاذبه های گردشگری ارمنستان (ایروان)

اگر بخواهیم از جاذبه های گردشگری ارمنستان نام ببریم، حتما باید به معبد گارنی و کلیسای گغارت اشاره کنیم. هر دوی این بناها در حومه شهر ایروان قرار دارند و در صورتی که علاقمند به بازدید از آنها هستید باید حدود ۳۰ کیلومتر از ایروان فاصله بگیرید. به غیر از این دو جا اگر باز هم مشتاق دیدن مکان های تاریخی هستید می توانید در تور ارمنستان به ماتناداران سری بزنید. این مکان یک کتابخانه باستانی است و همین الان هم در آن کتب خطی زیادی نگهداری میشود. كلیسای جامع سنت گریگور روشنگر هم به عنوان بزرگترین کلیسای منطقه قفقاز جنوبی شناخته میشود و بد نیست در تورارمنستان به آن سری بزنید.

البته ارمنستان جاذبه های طبیعی بسیار زیادی هم دارد. در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان دره گل ها واقع شده است. طبیعت کوهستانی و زیبای این دره حال روح شما را دگرگون خواهد کرد. ایروان یک شهر تاریخی است که در سال های اخیر تحول یافته و علاوه بر جاذبه های باستانی حالا تعداد زیادی جاذبه های مدرن هم دارد. به هرحال اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید مطمئن باشید ارمنستان روی خوبش را به شما نشان خواهد داد. گاسگاد که به هزارپله هم معروف است یکی از این جاذبه های دست ساز در سال های اخیر است. پارک دنیای آب ایروان هم برای علاقمندان به بازی های آبی بسیار جذاب خواهد بود و می توانید در تور ارمنستان از امکانات آن استفاده نمایید.

خانه اپرا ایروان

خانه اپرا ارمنستان

خانه اپرا در شمال ایروان قرار دارد  که دارای دو تالار بزرگ است : یكی تالار كنسرت آرام خاچاطوریان و دیگری تالار اپرای و باله ملی تئاتر الکساندر سپندریان است. هر دوی این ساختمان ها دارای سقف مشترکی بوده ، کیفیت آکوستیک بی‌نظیری دارند. در سال ۱۹۳۰ معمار طراح برجسته ارمنستان، الکساندر تامانیان طراحی این بنا را بدست گرفت و در سال ٢٠٠٣ هم یک بازسازی کلی در این بنا صورت گرفت.

بیرون محوطه این بنا ودر اطراف ساختمان هم چند مجسمه از بزرگان موسیقی و اپرای ارمنستان مانند خاچاتوریان، ساخته شده که جذابیت این مجموع را دو چندان کرده است. ساختمان اپرا و باله ملی ارمنستان در واقع همان تئاتر دانشگاهی ارمنستان است .

موزه تاریخ ملی ارمنستان

موزه تاریخ ملی ارمنستان ، یكی از موزه‌های  مهم هنری كه در سال ۱۹۲۱ تاسیس گردید و در میدان جمهوری ایروان قرار دارد. گنجینه ای ارزشمند با بیش از ۱۹۰۰۰ اثر از هنرمندان  مختلف از جمله روس، ارمنی و اروپای غربی. برخی از آثار از موزه‌های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاكوف (مسكو)  نیزبه این موزه انتقال داده شده. موزه ملی ارمنستان شامل بخش های گوناگونی از جمله: باستان شناسی، سکه شناسی، قوم شناسی و تاریخ معاصر می باشد.همچنین حدود ۴۰۰۰۰۰ اثر مکشوفه از ارتفاعات ارمنستان از دوران های پیش از تاریخ، نوسنگی، مس سنگی، مفرغ، اورارتو، هخامنشی، هلنی، قرون وسطی و معاصر نیز در این موزه قرار دارد.

این آثار نشان از ارتباط فرهنگی با سایر کشورها مانند آسیای شرقی ماند مصر، میتانی، پادشاهی هیتی، ایران، پادشاهی سلوکی، رم و امپراطوری بیزانس دارد. برخی از آثار نمایش داده شده در موزه مانند: آثار میراث فرهنگی و تاریخی اورارتو، حکومت ارمنستان قدرتمند در شرق باستان مانند کتیبه استثنایی به خط میخی،مجسمه برنز، دیوارهای نقاشی، سرامیک طراحی شده، اسلحه و سلاح های تزئین شده، نمونه های شگفت انگیز از طلا ونقره و استخوان که ازکاوشهای کارمیربلور مربوط به دوران پادشاهی آرگیشتی بدست آمده است.همچنین یک مجموعه فوق العاده از برنز که مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح بوده که به وزارت خزانه داری جهان تعلق دارد از دیگر اثار مهم این موزه می باشد.

نمایی از موزه تاریخ ملی ارمنستان

معرفی جاذبه های گردشگری دبی

دبی تنوعی از تفریحات را دارد. شاید خاص ترین آن ها برج خلیفه باشد که بلندترین و مرتفه ترین برج دنیا است. بعد از آن به  آکواریوم دبی بروید و دنیای زیر آب را تماشا کنید. صحراهای دبی دنیایی از هیجان هستند حتما در سفر خود این تفریح هیجان انگیز را انتخاب کنید. پارک الممرز دبی و باشگاه گلف دبی هم در کنار دیگر جاذبه ها و تفریحات دبی جذابیت های زیادی دارند. تماشای فواره موزیکال دبی با دیدن بازی نور و حرکت آب در شب زیبای دبی در نوع خود شگفت انگیز است. برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان هم جاذبه های گردشگری دبی را کامل خواهد کرد با آفرهای ویژه  تور دبی الفبای سفر می توانید از این اماکن زیبا و دیدنی لذت ببرید.

برج خلیفه

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد.

بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

برج خلیفه در شب

پارک الممزر دبی

پارک الممزر دبی  یکی از بهترین و محبوب ترین پارکهای این شهر برای تفریح کردن است.  این پارک در ۵ کیلومتری بندر حمریا و در خلیج کوچکی در روبه روی شارجه واقع شده است. مساحت این پارک نزدیک به ۱۶۰ هکتار بوده و انواع گونه های گیاهی و درخت های فراوان از جمله درخت نارگیل را در خود جای داده است. وجود ۵ ساحل محبوب و امکانات رفاهی فراوان جذابیت این پارک را دوچندان کرده است. ساحل‌های شنی سفیدرنگ زیبا ، استخر شنا، باربیکیو،فضاهای باز مخصوص بچه‌ها ، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌فروشی، آمفی‌تئاتر، ساحل محافظت شده و تالاب های امن برخی از امکانات پارک الممز می باشد. گذارندن ساعاتی در این پارک و تماشای مناظر اطراف ساحل یک روز خوش را برای شما خواهد ساخت.

برج العرب

برج العرب جمیرا ساختمانی بادبان شکل که به عنوان یکی از لوکس ترین هتل ها شناخته می شود و یکی از معدود هتل های ۷ ستاره جهان است و بسیاری از مسافران تور دبی آرزوی حضور در این بنای مدرن دارند

این مکان در یک جزیره ساخته شده توسط انسان ایجاد شده است که با یک پل خصوصی به سرزمین اصلی متصل می شود ، شبح منحصر به فرد بادبان شکل چیزی فراتر از یک هتل خیره کننده است و نمادی از دبی مدرن است. این هتل لوکس دارای بزرگترین ناوگان جهانی رولز رویس، ناهار خوری عالی، سرویس باتلر، آی پاد طلای ۲۴ عیار و یک صفحه هلی پد پشت بام است. اقامت در این هتل مجلل یا گذراندن یک شب در اینجا مسئله گران قیمتی نیست، اما ارزش برای یک تجربه بی نظیر را دارد.

نمایی از برج العرب

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مرزهای بین المللی زمینی، دریایی و هوایی ترکیه برای گردشگران تور ترکیه به تمام نقاط این کشور باز است و تمامی پروازها منوط به هماهنگی با وزارت بهداشت در حال انجام هستند. پس شرایط سفر به آنتالیا در دوران کرونا مهیاست اما چه نکاتی را رعایت کرد و شرایط سفر به آنتالیا در این ایام چگونه است؟

قوانین کرونا و پروتکل های ترکیه

دولت ترکیه اقداماتی را برای محدود كردن شیوع COVID-19 در نظر گرفته است و محدودیت های بعدی نیز ممكن است با كم توجهی مجدداً اعمال شود. برخی از این قوانین به شرح زیر می باشند:

استفاده از ماسک صورت در هر زمان در خارج از خانه اجباری است. مقررات منع رفت و آمد برای شهروندان و ساکنان ترکیه برقرار است. مسافران خارجی که برای مسافرت های کوتاه مدت و گردشگری در این کشور هستند از مقررات منع رفت و آمد معاف هستند. ئبرای اطمینان از اینکه مسافران فاصله اجتماعی را رعایت کنند، محدودیت ظرفیت در حمل و نقل عمومی وجود دارد.

   

شرایط رستوران های ترکیه در روزهای کرونایی

شرایط فرودگاه آنتالیا در دوران کرونا

اگر تور ترکیه به مقصد آنتالیا خرید کردین حتما به موارد ذکر شده در فرودگاه توجه داشته باشید.

1.برچسب های نشانگر فاصله اجتماعی در کف، صندلی ها، جلوی پیشخوان ها، در جلوی همه نقاط بازرسی امنیتی و میزهای کنترل گذرنامه قرار داده شده است تا به شما کمک کند فاصله اجتماعی خود را حفظ کنید.

2.اندازه گیری درجه حرارت بدن با تب سنج انجام می شود.

3.ساختمانهای ترمینال بطور مداوم و با دقت ضد عفونی می شوند.

4.دستگاه های ضد عفونی کننده دست در نقاط مختلف پایانه قرار دارند.

5.استفاده از ماسک در داخل ترمینال اجباری است.

6.آزمایشگاه تست PCR یک سرویس اختیاری است که توسط وزارت بهداشت جمهوری ترکیه ارائه می شود. این مکان در خارج از ورودی های ترمینال 1 واقع شده است.

7.مسافران اعزامی می توانند آزمایش Covid-19 PCR را قبل از عزیمت انجام دهند. هزینه هر تست 250 TL است.

8.مسافران بین المللی با تب بالاتر از 37.8 درجه سانتیگراد توسط مقامات بهداشت جدا می شوند.

9.مسافران دارای تست کرونا مثبت برای درمان به بیمارستان های مخصوص همه گیری کرونا منتقل می شوند.

  تست کووید 19 در فرودگاه

نکته مهم درباره فرودگاه آنتالیا

اگر بخواهید با ایرلاین داخلی به آنتالیا سفر کنید در قرودگاه این شهر فرود نمی آیید بلکه یا باید به فرودگاه دنیزلی و یا اسپارتا بروید که به این شکل هرچند ممکن است هزینه تور آنتالیا کمی ارزان تر باشد اما از هرکدام از دو فرودگاه ذکر شده حداقل 3 الی 4 ساعت باید به صورت زمینی طی کنید تا به هتل مورد نظرتان برسید. اما اگر پرواز خارجی مثل پگاسوس خریداری نمایید هرچند هزینه کمی بیشتر میشود اما بدون دردسر و سختی به آنتالیا میرسید. پس هنگامی که خواستید تور آنتالیا را خریداری کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید وگرنه سفر به شکل دیگری برایتان اتفاق خواهد افتاد.

شرایط جاذبه ها و سواحل آنتالیا در دوران کرونا

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد. پس اگر شما هم از این دسته از گردشگران هستید حتما حتما بازدید از دروازه هادریان، برج ساعت آنتالیا و مناطق باستانی همچون آسپندوس، شهر قدیمی ترمسوس و شهر پرگ آنتالیا را ازدست ندهید. با این حال اگر خواستید به هرکدام از اماکن ذکر شده بروید نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

1.آفتابگیر و چترها طبق قوانین فاصله اجتماعی قرار داده شد و مناطق ویژه ای برای افراد معلول آماده شده است.

2.مسئولین ساحل در نقاط ورود و خروج با علائم از گردشگران داخلی و خارجی می خواهند که لیستی از قوانین ایمنی را رعایت کنند.

3.استفاده از ماسک در مناطق مشترک اجباری است و بعد از هر بار استفاده از آفتابگیر، آنها ضد عفونی می شوند.

4.در حمام ها و رختکن ها دوش های تکی جای دوش های چندتایی را گرفته اند.

5.پوشیدن صندل تا لبه آب اجباری است.

6.شناگران ملزم به رعایت فاصله 1.5-2 متر بین خود هستند و نجات غریق ها به متخلفان هشدار می دهند.

7.هنگام بازدید از اماکن تاریخی حتما نسبت به نکات پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشید.

 

 

اطلاعیه هتل ها در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی

اطلاعیه هتل ها مخصوصا در ایام کرونایی

•اتاق شما با استفاده از محصولات دارای ویژگی ضدعفونی کننده تمیز شده است

•محصولاتی مانند صابون ، شامپو ، ژل دوش/کرم موجود در اتاق شما یکبار مصرف هستند و هیچ فردی غیر از شما از آنها استفاده نخواهد کرد.

•نظافت روزانه اتاق شما توسط کارکنان هتل مه از ماسک و دستکش یکبار مصرف برخوردار هستند انجام می شود.

•همه مناطق استفاده مشترک ، از جمله رستوران ها ، سالن اجتماعات ، لابی ، سالن پذیرایی ، منطقه سرگرمی و انیمیشن ، بارها و واحدهای فروش ، تخت های آفتابگیر در اطراف استخر و ساحل مطابق با برنامه فاصله گذاری اجتماعی و موارد لازم تنظیم شده است. تدابیری برای فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ شده و نشانه گذاری های لازم انجام شده است. هیچ مهمانی بیش از ظرفیت لازم طبق برنامه نباید در چنین مناطقی پذیرفته شود.

•ضدعفونی کننده ها یا ضد عفونی کننده های دست به مقدار کافی در همه مناطق مشترک استفاده می شود.

•فاصله بین هر یک از میزها در واحدها که خدمات غذا و نوشیدنی ارائه می شود 1.5 متر است

•سوار آسانسور شوید. اگر مهمان دیگری ، که همراه شما نیست ، در آسانسور وجود دارد ، لطفاً منتظر آسانسور بعدی باشید. برای طبقات نزدیک می توانید از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید.

•لطفا فاصله 1.5 متری بین میزها را حفظ کنید.

•لطفاً فاصله بین تخت های آفتابی را تغییر ندهید.

•در صورت تشخیص علائم کووید -19 در خود یا سایر مهمانان، لطفاً بلافاصله به میز پذیرش اطلاع دهید. میز پذیرش به شما این امکان را می دهد تا با نماینده خدمات محیطی و اجتماعی ما و سازمان های مراقبت بهداشتی برای شما تماس بگیرید.

•شما می توانید مواد محافظتی مانند ضدعفونی کننده ها ، ماسک ها و دستکش ها را به صورت رایگان در هر زمان از میز پذیرش ، خانه داری و سرویس اتاق به منظور استفاده از چنین موادی در صورت و در صورت لزوم به عنوان بخشی از اقدامات کووید -19 تهیه کنید. 

 

با رزرو تور ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین تورهای ایرانگردی

سرزمین 4 فصل ایران بخاطر موقعیت خاص جغرافیاییش و تاریخ غنی که دارد در هرجای آن اماکنی وجود دارد که با تماشای آن هرکسی مات و مبهوت می شود. به همین دلیل ما تصمیم داریم با برگزاری تور داخلی به نقاط مختلف ایران به سبک خودمان سفری پر از خاطرات خوب را در زیباترین نقاط کشور و حتی جهان رقم بزنیم.

ایران، سرزمینی تاریخی و باستانی در قلب کره زمین که مملو از زیبایی ها و جاذبه های خیره کننده است. ایرانگردی لذتی است به یاد ماندنی در کشوری چهار فصل که باستان و مدرنیته را به یکدیگر به یکدیگر پیوند داده است. تنوع جاذبه ها، غذاها، گویش ها، لباس ها و در مجموع فرهنگ ها در نقطه به نقطه ایران قابل مشاهده است. مسلما ایرانگردی تجربه ای منحصر به فرد است که می توانید برگه ای جدید در خاطراتتان اضافه کنید. ناگفته نماند که ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر سعی داریم تا با برگزاری  تور داخلی در ثبت این لحظات خاطره انگیز برایتان سهیم باشید.

قشم، شهری مملو از جاذبه های توریستی

جزیره قشم، طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را ارائه داده است. آب های خلیج فارس، جنگل هایی همچون جنگل حرا، دره ها یی چون دره ستارگان و غارهای بی نظیر مانند غار نمکدان که طویل ترین غار دنیا با 6850 متر است نمونه جاذبه های طبیعی و دست نخورده بزرگترین جزیره جنوبی ایران هستند و با این تفاسیر گزینه تور قشم می تواند بهترین انتخاب برای یک سفر عالی در دامان طبیعتی از جنس دریا و دره هایی که نمونه آن ها در جهان دیده نمی شود باشد. آن دسته از افرادی که دوست دارند به تماشای تاریخ بنشینند می توانند به سوی قلعه پرتغالی ها که توسط پرتغالی ها در حمله به جنوب ایران در قرن شانزدهم ساخته شده بود بروند. کوهستان های نیمه غربی جزیره قشم که 300 کیلومتر مربع وسعت دارند به عنوان ژئوپارک (پردیس زمین شناسی) این جزیره و اولین ژئوپارک ایران در لیست ژئوپارک های تحت حمایت یونسکو در سال 2006 درآمد. تور قشم الفبای سفر می تواند پیشنهادی وسوسه انگیز برای شما مسافران و ایرانگردان باشد که به دنبال یک سفر داخلی بی نظیر هستید.

بهترین تورهای داخلی در تابستان

جنگل حرا در قشم

دیگر دیدنی های قشم

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا یکی از شگفت‌انگیزترین مناطقی هستند که در سفر خود به هرمز می‌توانید از آن دیدن کنید. درختان حرا با مکانیسم‌های مختلف ازجمله اسمز معکوس و دفع نمک از طریق غدد موجود در برگ‌هایشان، برای زندگی در آب شور سازگار شده‌اند. وجود این درختان اکوسیستم پیچیده‌ای از انواع جانوران پدید می‌آورد که حس طراوت و زندگی را به وجود هر بازدیدکننده‌ای تزریق می‌کند.

ساحل سرخ

تپه‌های اطراف ساحل سرخ از خاک قرمز رنگی تشکیل شده اند و منطره‌ای شگفت انگیز بوجود آورده اند. مواد معدنی موجود در خاک این ساحل، رنگ‌های زیبای زرد، سرخ و سفید دارند. همچنین آب این ساحل نیز آبی نیست زیرا که توسط سنگ‌ها که در بستر ساحل قرار دارند قرمز جلوه می‌کند.

مشهد، زادگاه فردوسی

جذابترین و پرطرفدارترین قسمت شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است که برای پی بردن به شکوه و عظمتش باید چندین بار از شهر مشهد بازدید کنید به این دلیل که حرم امام رضا بزرگترین مسجد دنیا به همراه هفت صحن بزرگ است که در مجموع دارای مساحتی برابر با 600 هزار متر مربع است. کاشی کاری های فوق العاده زیبا بر روی گلدسته ها و گنبد بزرگ طلایی هر گردشگری را مسحور خود می کنند. از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری مشهد می توان به پارک کوهسنگی اشاره کرد به این دلیل که یکی از پرطرفدارتربین جاذبه های گردشگری شهر مشهد می باشد و این پارک در جنوب غربی مشهد قرار گرفته است. مشهد مرکز زعفران دنیا است و بهترین جایی که در مشهد می توان زعفران پیدا کرد بازار مشهد است که در نزدیکی فلکه آب قرار گرفته است همچنین فرش های مشهد نشانگر مهارت های هنری فرشبافان است را می توانید با قیمتی مناسب در مشهد پیدا کنید. یکی دیگر از اماکن توریستی شهر مشهد آرامگاه خواجه ربیع است که در خیابان خواجه ربیع قرار دارد همچنین در سفر خود به شهر مشهد می توانید اوقات خوشی را در پارک های آبی شهر مشهد بگذرانی و یا به پارک بزرگ و قدیمی شهر مشهد یعنی پارک وکیل آباد که در شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته است بروید. در تور مشهد حتما از جاذبه های ذکر شده و مخصوصا از یکی از اماکن دیدنی آنجا که دی زیر گفته شده دیدن کنید.

بهترین تورهای داخلی در تابستان

مجسمه نادرشاه

آرامگاه نادرشاه

نادر شاه بنیان گذار سلسله افشاریه و پادشاه ایران بوده است. به دلیل نبوغ جنگی نادر شاه برخی از تاریخ دانان جهان او را ناپلوئون ایران زمین و یا دومین اسکندر مقدونی می نامند. در ابتدا آرامگاه نادرشاه در زمینی به مساحت 1448 متر مربع ساخته شد و در سال 1342 افتتاح گردید. این بنا شامل کتابخانه مرکزی، تالاار اصلی که برای امور رسمی مورد استفاده قرار می گرفته است. در مجموعه باغ موزه نادری ادوات و تجهیزات جنگی مربوط به زمان قبل از میلاد مسیح نگه داری می شوند و در مورد مجسمه نادر شاه باید گفت که نادر شاه سوار بر اسب به همراه چند تن از سربازان بر روی یک حجم سنگی به دست ابولحسن صدیقی ساخته شده است.

کیش، جزیره آزاد در خلیج فارس

جزیره کیش، از بهترین جزیره های منطقه می باشد و مناطق توریستی آن فو ق العاده و متحیر کننده هستند و حتی اخیرا نزدیک به 2 هکتار از آن جنگل کاری شده است که می توان گفت حال از سرسبز ترین جزایر ایران محسوب می شود.شهر زیرزمینی کاریز ، پارک آبی اوشن ، کشتی یونانی در کنار دلفیناریوم و ساحل آن از دیدنی های مروارید خلیج فارس به شمار می روند. کیش، جزیره ای بیضی شکل در آبهای نیلگون خلیج فارس که تنها مساحتی به اندازه 91 کیلومتر مربع را در اختیار دارد و امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی ایران به انتخاب مسافران ایرانی و حتی از سرتاسر دنیا شناخته می شود. شاید جالب باشد که بدانید جزیره کیش در میان 4 نقطه ای در دنیا قرار دارد که درصد اکسیژن آن خالص است و به همین دلیل کمتر مردم در این جزیره احساس خستگی می کنند و همچنین جانبازان شیمیایی در این جزیره از ماسک اکسیژن استفاده نمی کنند.

بهترین تورهای داخلی در تابستان

نمایی از ساحل جزیره کیش

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اسامی رودخانه های خوزستان

میتوان گفت خوزستان بخش اعظمی از عظمت و بزرگی خود را مدیون رودهای پرآبی که در نقاط مختلف این استان جریان دارد است و چه بسا همین موضوع موجب شد تا خاک های حاصلخیز در خوزستان شکل بگیرد و به بنابراین قابلیت توسعه کشاورزی را داشت. به همین دلیل توسعه خوزستان عمدتاً بر پایه کشاورزی و نه فقط نفت بوده است. در دهه 1960 ، دولت  به دنبال ایجاد یک دشت در خاورمیانه با جذب مشاوران آمریکایی و ایجاد مجتمع های کشاورزی و صنعتی مدرن بود. 

همین موضوع سببب شد کم کم خوزستان به سرزمینی موعود تبدیل شود که مردم برای کسب و کار و فرصت از استانهای دور به آنجا مهاجرت کردند. اما بعد از وقوع جنگ ایران و عراق که 8 سال به طول انجامید بسیاری از سرمایه گذاران از این پروژه خارج شده و از طرفی فضایی برای رقابت با رقبای خارجی وجود نداشت. 
این استان مقام مهم و بزرگی را در طول تاریخ به دلیل وجود این رودها دارا بوده‌است. رودهایی که در جلگه خوزستان جریان دارد، از آب‌های کوهستان‌های بختیاری و لرستان سرچشمه گرفته و از شمال و شرق به طرف جنوب غربی سرازیر شده و جلگه خوزستان را از آبرفتهای خود، ساخته و پرداخته کرده‌اند. در این بخش از آژانس مسافرتی الفبای سفر قصد داریم تا به بررسی رودخانه های خوزستان بپردازیم.

نقشه رودخانه کارون و سایر رودها

نقشه رودخانه های خوزستان

رود کارون، بزرگترین رودخانه خوزستان

کارون بزرگ‌ ترین رودخانه خوزستان و ایران است که بخش اعظمی از آن از شهرهای استان خوزستان میگذرد. جالب است بدانید رودخانه کارون اولین سکونتگاه‌های مردم ایران باستان بوده است و به همین دلیل از نظر تاریخی هم بسیار اهمیت دارد و به مرور نقش آن در گسترش کشاورزی، دامداری و گردشگری پررنگ تر شد. همانطور که گفته شد کارون از شهرهای مختلف استان خوزستان چون خرمشهر، آبادان، ایذه، شوشتر و مسجد سلیمان عبور می‌کند و هریک از پل‌های گوناگونی که به زیبایی روی آن ساخته شده، نماد شهرهای مختلف خوزستان است. بزرگترین پل هم پل سفید اهواز است که نزدیک به ۵۰۰ متر طول دارد و به‌دلیل رعایت موارد ایمنی، تردد روی آن به‌صورت یک طرفه انجام می‌شود.

رود کارون پل اهواز

رود کارون اهواز

طول و عمق رودکارون

عمق رود کارون در روزهای پر بارش با روزهای خشک متفاوت است. بیشترین عمق رود کارون به بیش از 20 مترمی‌رسد. طول رودکارون نیز به 950 کیلومتر میرسد.

رود کارون به کجا میریزد؟

رودخانه کارون پس از سرچشمه از کوه های زاگرس و رسیدن به خرمشهر، دو بخش می‌شود که یکی به اروندرود و دیگری به خلیج فارس می‌ریزد.

رود کرخه

رودخانه کرخه نیز از دیگر رودهای خوزستان است که از رشته کوه‌های زاگرس سرچشمه می گیرد و پس از طی مسافت 900 کیلومتری سرانجام در مرز مشترک ایران و عراق به مرداب هورالعظیم می‌رسد. جالب است بدانیدکه بزرگ‌ ترین سد ایران در رودخانه کرخه با نام سد کرخه ساخته شده است.

رود کرخه در خوزستان

سد کرخه

رود مارون

رود مارون یا تاب هم دیگر رودخانه خوزستان که بسیار معروف است می باشد از رشته کوه های زاگرس سرچشمه گرفته و در استان خوزستان جریان می‌یابد و به نامرود جراحی، به تالاب شادگان و در فصل‌های پرآب، به خلیج فارس می‌ریزد.

اروند رود

محل پیوند رودهای فرات، دجله و کارون در اروند رو است که مرز میان ایران و عراق است. البته دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در ۳۷۵ کیلومتری جنوب بغداد در قرنه به هم می‌پیوندند.

اروندرود، رود مرزی ایران و عراق

اروند رود، رود مرزی ایران و عراق

رود دز

رود دز، از رودخانه هایی که آب آن بسیار زلال و شفاف است و از این حیث بسیار شهرت دارد. این رود پس از عبور از شمال استان خوزستان و شهر دزفول در شرق شوشتر به رود کارون می‌پیوندد.

رود شطیط

شطیط یا همان چهاردانگه شاخه اصلی رودخانه کارون در شوشتر است. رود کارون هنگام ورود به جلگه خوزستان به صخره بزرگی برخورد می‌کند و به دو شاخه شطیط و گرگر تقسیم می‌شود. سپس این دو رود بعد از از طی مسیری حدود چهل کیلومتر در جنوب شوشتر به یکدیگر می‌پیوندند و با ادغام با رود دز، کارون بزرگ را تشکیل می‌دهند.

تور داخلی الفبای سفر فرصتیست ایده آل برای تماشای خوزستان دوستداشتنی و مردم خونگرمش که می توان گفت پایتخت منابع غنی در ایران است.

سایر رودهای خوزستان

از دیگر رودخانه های خوزستان عبور میکنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رود بهمن شیر
  • رود جراحی
  • رودخانه شاوور
  • رود زهره
  • نهر گرگر
  • سیمره

سوالات متداول

رود کارون به کدام رود میریزد ؟

رود کارون به اروند رود و خلیج فارس میریزد.

رود کارون از کدام مناطق عبور می کند؟

رود کارون با عبور به صورت پر پیچ و خم از اندیکا و مسجدسلیمان، وارد دشت خوزستان می‌شود. کارون در شمال شوشتر دو شاخه تقسیم می‌شود که پیوند آن ها در جنوب شوشتر است و این روز در نهایت به اروندرود و خلیج فارس میریزد.

چرا رود کارون خشک شد؟

عوامل انسانی چون ساخت سدهای زیاد و همچنین کاهش بارندگی در خشکی رود کارون موثر بودند.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور بدروم ترکیه 1400 + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور بدروم ترکیه

:: بازدید از این مطلب : 79

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موزه های باستانشناسی استانبول

موزه باستان شناسی ، که بیش از یک میلیون شیء را در خود جای داده است ، اولین موزه منظم است که در تاریخ امپراتوری عثمانی ظاهر شده است. موزه باستان شناسی استانبول در جاده منتهی به کاخ توپکاپی واقع در سمت راست دروازه ورودی به پارک گولان واقع شده است. این موزه برای اولین بار با عنوان M Museumze-i Haymayun (موزه شاهنشاهی) توسط نقاش عثمان حمدی بیگ در سال 1891 تأسیس شد. این موزه با هدف فراهم آوردن فضای نمایشگاهی برای آثار باستانی همه تمدن هایی که در مرزهای این کشور وجود داشته است تاسیس شد. امپراطوری عثمانی. جاده منتهی به موزه به یاد بنیانگذار آن است و به 'صعود عثمان حمدی بیگ' معروف است.
این موزه نزدیک به یک میلیون اثر از تمدن هایی را که در همه مناطق مختلف امپراتوری ایجاد شده اند ، شامل مناطق آناتولی ، بالکان ، بین النهرین ، آفریقا و شبه جزیره عربستان ، در خود جای داده است. علاوه بر این ، این یکی از ده ساختمان اولیه در جهان بود که به طور خاص به عنوان موزه ساخته شد. موزه به سه بخش تقسیم می شود: موزه باستان شناسی ، موزه آثار باستانی شرقی و موزه غرفه کاشی کاری شده.

تاریخچه افتتاح موزه باستان شناسی

تاریخ افتتاح موزه ، 13 ژوئن 1891 ، هنوز به عنوان روز موزه جشن گرفته می شود. در سال 1903 بال چپ و در 1907 بال راست به موزه باستان شناسی اضافه شد. بنابراین ، ساختمان اصلی موزه در حال حاضر تکمیل شد. اما بعدها ، سالن های نمایشگاهی جدیدی در قسمت جنوب شرقی ساختمان موزه مورد نیاز بود ، ضمیمه موزه ، که همچنین به عنوان 'ساختمان اضافی' شناخته می شود ، بین سالهای 1969 تا 1983 ساخته شد. موزه های باستان شناسی استانبول ، علاوه بر اهمیت آن به عنوان 'اولین موزه ترکیه' ، همچنین دارای ویژگی 8-10 ساختمان در جهان است که با هدف موزه ساخته شده است. به همین دلیل در جهان جایگاه مهمی دارد. موزه های باستان شناسی ، که با آثار منعکس کننده فرهنگ های مختلف اقوام مختلف ، مکان و اهمیت خود را در جهان حفظ می کند ، به عنوان تاریخ زنده نیز نامیده می شود. در سال 1993 ، موزه باستان شناسی استانبول موزه سال انتخاب شد و جایزه موزه شورای اروپا را دریافت کرد. همراه ما در بهترین آژانس مسافرتی باشید باشید با تور استانبول برای سفر به نوزه های انسان شناسی.

طراحی موزه باستان شناسی استانبول

قدیمی ترین مجموعه ساختمان ، غرفه کاشی کاری شده است. کاشی های ترکی و آثار سرامیکی در اینجا به نمایش گذاشته شده است. این یکی از قدیمی ترین نمونه های معماری مدنی در دوره امپراتوری عثمانی است. علاوه بر کیوسک کاشی کاری شده ، این ساختمان که به عنوان موزه آثار شرقی باستان مورد استفاده قرار می گرفت ، توسط عثمان حمدی بیگ در سال 1883 به عنوان آکادمی هنرهای زیبا ساخته شد. موزه باستان شناسی ساختمانی است که فقط برای موزه ساخته شده است. از این نظر ، این گونه مانند تعداد کمیاب گونه ها در جهان متمایز می شود. این یکی از بهترین نمونه های معمار نئوکلاسیک است. کتیبه عثمانی روی سقف (کتیبه ای که روی در آویزان است) را می توان به عنوان 'موزه آثار باستانی' ترجمه کرد. این مقاله تحت یک مونوگرام ساخته شده توسط سلطان عبدالحمید دوم یافت می شود. هنگامی که وارد اینجا می شوید ، فقط موارد زیر را احساس خواهید کرد: امپراتوری عثمانی یک قطعه فرهنگ را که اسیر شده است آورده و در این موزه قرار داده است. او فرهنگ خود را نیز افزود.
چهار طبقه اول ساختمان اضافی موزه به عنوان گالری نمایشگاه استفاده می شود. 'موزه کودکان' ، همراه با آثار معماری ، در طبقه همکف یافت می شود. نمایشگاه 'استانبول در تمام اعصار' در طبقه دوم واقع شده است. نمایشگاه 'آناتولی و تروی در طول قرون' در طبقه سوم واقع شده است. و نمایشگاههای 'فرهنگهای همسایه آناتولی: قبرس ، سوریه و فلسطین' در طبقه چهارم واقع شده است.

مهم ترین مطالبی که از استانبول باید بدانید

معرفی کامل شهر استانبول و جاهای دیدنی

هزینه های سفر به استانبول

آثار موجود در موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی استانبول دارای آثار زیادی است که به عنوان مهمترین آثار جهان شناخته می شوند. در بخش موزه باستان شناسی: می توانید سر ساپو ، مجسمه مارسیاس ، گروه مجسمه حمام میلتوس فاوستینا ، مجسمه افسوس ، مجسمه اوکئانوس ، اسکندر لاهدی ، سارکوفاگ زنان گریان ، تپه ویزا ، نقش برجسته های سیمورگ ، کتیبه سیلوآ ، سر الکساندر ، قبر پالمیرا را بررسی کنید. 

موزه و آثاری که به نمایش گذاشته شده اند از اهمیت زیادی برای تاریخ امپراتوری عثمانی و تاریخ استانبول برخوردارند. سه بنای جداگانه در موزه باستان شناسی استانبول وجود دارد.  که قدیمی ترین ساختمانها غرفه کاشی کاری شده است. سه ساختمان مجزا به همراه مجموعه آنها به شرح زیر است:

موزه باستان شناسی

از قرن نهم پیش از میلاد مجسمه هایی که در همه دوره ها به دست آمده و به استانبول آورده شده اند به نمایش گذاشته می شود. در اینجا حدود یک میلیون اثر را خواهید دید (شوخی نیست!). مکانی جذاب. بسیاری از آثار آورده شده از استان سیدون (سیدای لبنان) پادشاه حفر شده توسط عثمان حمدی بیگ که به عنوان بزرگترین کشف آن دوره پذیرفته شده است در این موزه به نمایش گذاشته شده است. در میان آثار سارکوفاژهای مهمی مانند الکساندر سارکوفاگوس ، مقبره لیکیان ، مقبره تابنیت و مجسمه های خدایان و نیمه خدایان مختلف وجود دارد. وقتی بسیاری از آثار باشکوه مانند آرامگاه اسکندر ، آرامگاه زنان گریان ، مقبره لیکیان ، مقبره تابنیت به استانبول آورده شد ، به ساختمان موزه نیاز بود. ساختمان کلاسیک موزه های باستان شناسی استانبول در مقابل غرفه کاشی کاری شده توسط معمار معروف آن دوران ، الکساندر والوری ساخته شده است. این ساختمان در 13 ژوئن 1891 به روی بازدیدکنندگان باز شد.

بازدید از موزه های باستانشناسی استانبول

بازدید از آثار موزه باستانشناسی استانبول

موزه هنرهای شرقی باستان

موزه آثار باستانی شرقی برای اولین بار در سال 1883 به عنوان آکادمی هنرهای زیبا ساخته شد. این مدرسه که توسط عثمان حمدی بیگ نیز طراحی شده بود ، بعدها به موزه تبدیل شد. در این بخش آثار باستانی مصر ، عربستان ، بین النهرین و آناتولی به نمایش گذاشته شده است. شاید جالب ترین مجموعه موجود در این موزه آرشیو هفتاد و پنج هزار لوح حکاکی شده باشد.

موزه هنرهای شرقی باستان استانبول

موزه هنرهای شرقی استانبول

غرفه کاشی کاری شده

این ساختمان ، که برای اولین بار در سال 1472 به عنوان غرفه ساخته شد ، در زمان سلطنت فاتح سلطان محمد نیز بعداً به موزه تبدیل شد. این موزه به ویژه برای مجموعه بزرگ کاشی و چینی ترکیه از دوران سلجوقی و عثمانی مورد توجه است. این مجموعه شامل نزدیک به دو هزار مورد است. جالب است بدانید که بسیاری از آثار باشکوه مانند آرامگاه اسکندر ، آرامگاه زنان گریان ، مقبره لیکیان ، مقبره تابنیت به استانبول آورده شد ، به ساختمان موزه نیاز بود. ساختمان کلاسیک موزه های باستان شناسی استانبول در مقابل غرفه کاشی کاری شده توسط معمار معروف آن دوران ، الکساندر والوری ساخته شده است. این ساختمان در 13 ژوئن 1891 به روی بازدیدکنندگان باز شد.

غرفه کاشی کاری موزه

غرفه کاشی موزه باستانشناسی

چاذبه های توریستی استانبول نزدیک به موزه باستان شناسی 

ممکن است برای بازدید از موزه باستان شناسی و کل مجموعه به بیش از نیم روز زمان نیاز داشته باشید. از آنجا که موزه در منطقه شهر قدیمی قرار دارد ، می توانید از دیگر آثار تاریخی اطراف موزه دیدن کنید. پس از خروج از موزه ، می توانید کاخ توپکاپی ، ایاصوفیه ، ایاصه ایرن و پارک گلهان را مشاهده کنید.

ساعات کار و هزینه های موزه

شما می توانید از ماه آوریل تا اکتبر از ساعت 09:00 صبح تا 19:00 بعد از ظهر از موزه های باستان شناسی استانبول ، وابسته به وزارت فرهنگ و گردشگری دیدن کنید و در طول زمستان ، می توانید از نوامبر تا مارس بین ساعت 09.00 تا 17.00 از موزه دیدن کنید. موزه ها همه روز هفته از جمله روزهای تعطیل باز هستند. شما باید 20 TL هزینه ورودی پرداخت کنید. فقط به یاد داشته باشید که در اولین روز تعطیلات مذهبی موزه تا ساعت 13:00 تعطیل است.

آدرس موزه یاستان شناسی: خیابان علمدار ، شیب عثمان حمدی بیگ ، گلخانه

ایمیل: istanbularkeoloji@ktb.gov.tr

حمل و نقل به موزه باستانشناسی

تراموا: می توانید با پیاده شدن از خط تراموا Kabataş-Bağcılar در ایستگاه Gülhane به موزه باستان شناسی استانبول برسید.


فاصله هتل های استانبول تا موزه باستان شناسی 

سوالات متداول

آیا برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول نیاز به رزرو قبلی دارید؟
توصیه می کنیم برای اطمینان از موقعیت خود ، تورهای موزه باستان شناسی استانبول را زودتر رزرو کنید. 

چگونه می توان به موزه باستان شناسی استانبول رسید؟
دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی آسان است. می توانید از تراموا T1 استفاده کنید. فاصله تا ایستگاه سلطان احمد 5 دقیقه پیاده روی است.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور ازمیر 1400 + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور ازمیر

:: بازدید از این مطلب : 58

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های ازمیر ⭐ | الفبای سفر

هتل های ازمیر ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس ازمیر با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید نام هتل مورد نظر خود در ازمیر جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های ازمیر را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست هتل های ازمیر اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور ازمیر در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.

✆ رزرو هتل ازمیر

به طور طبیعی ، هتل ها در ازمیر به عنوان مرکز تجارت ، امور مالی و گردشگری فراوان و از نظر قیمت متفاوت هستند. Swissotel Grand Efes Izmir یک شرکت شناخته شده و مورد احترام است. در غیر این صورت مسافران مقرون به صرفه می توانند یک تختخواب و صبحانه ساده یا یک عتل آپارتمان در ازمیر با غذا تهیه کنند. ازمیر همچنین دارای مجموعه ای ارزشمند از هتل های آبگرم است ، اگرچه بیشتر آنها در خارج از مرکز شهر واقع شده اند زیرا برای درمان درمانی به آب طبیعی آبگرم متکی هستند. برای رزرو هتل مورد نظر خود می توانید با کارشناسان تور ترکیه و ازمیر در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل سنترال پالاس استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل سنترال پالاس استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 4 ستاره سنترال پالاس استانبول ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل سنترال پالاس با الفبای سفر همراه باشید.

هتل سنترال پالاس ★★★★(Central Palace Hotel) 

 هتل سنترال پالاس استانبول

هتل سنترال پالاس دارای ترکیب سبک و معماری دوره تاریخی عثمانی ها و سبک زندگی مدرن می باشد و در شهر استانبول قرار گرفته است. هتل سنترال پالاس دارای اتق های لوکس و خوبی در استانبول و حتی در اروپا است. هتل 4 ستاره سنترال پالاس استانبول، تکسیم تعریف جدیدی از اقامت راحت و زیبایی را ارائه می دهد. هتل سنترال پالاس هتلی است که شما می توانید بعد از گشت و گذار در استانبول خستگی خود را در کنید و از زیبایی های این هتل لذت ببرید.

هتل سنترال پالاس تنها ۱۰۰ متر تا خیابان تکسیم فاصله دارد و در نتیجه این هتل، مکانی خوب برای اقامت در استانبول برای افرادی که ثصد دارند تا رفت و آمد زیادی به مرکز شهر داشته باشند است. این هتلعلاوه بر دسترسی خوب و مناسبی که به اکثر نقاط شهر دارد به مراکز خرید بزرگ و معروف شهر نیز نزدیک است. لازم به ذکر است که کارمندان هتل به زبان های ترکی و انگلیسی صحبت می کنند. این هتل 4 ستاره در استانبول خدمات، تفریحات و سرویس های خانوادگی ارائه داده است که خدمات نگهداری از کودک و سرویس مادر و کودک یکی از آن ها می باشد و برای تور استانبول توصیه می شود.

 

...The place your dreams come true

 

 

انواع اتاق های هتل سنترال پالاس 

1- اتاق های استاندارد

2- اتاق های ویژه

3- اتاق های اختصاصی

4- Bosphorus Suite

5 – King Suite

امکانات هتل سنترال پالاس 

  • سونا، آبگرم و باشگاه تناسب اندام
  • اینترنت رایگان
  • کافه و سالن برای صرف صبحانه
  • حمام ترکی

جاذبه های دیدنی نزدیک به هتل سنترال پالاس 

خانه خون آشام (160 متر)

گالری هنر تاکسیم (160 متر)

میدان تکسیم (160 متر)

کلیسا جامع سنت اسپریت (160 متر)

پارک تکسیم گزی (320 متر)

نرخ تقریبی قیمت رزرو اتاق های هتل وسنترال پالاسی:

قیمت رزرو به ازای هر شب حدودا": IRR 4,912,811  قیمت براساس میانگین اتاق های استاندارد گردآوری شده.

موقعیت هتل سنترال پالاس استانبول 

Lamartin Street No: 18 Talimhane Taksim, Beyoglu, 34437 Istanbul, Turkey

نرخ تقریبی قیمت رزرو هتل سنترال پالاس تور استانبول

قیمت اتاق هتل سنترال پالاس IRR 2,883,460 با رزرو اتاق به صورت سینگل می باشد.

★★★★ امتیاز 4 از 5 | از بین 241 امتیاز دهنده به Central Palace Hotel



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل گرند پارک لارا آنتالیا【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل گرند پارک لارا آنتالیا ✨ رزرو و مشاهده هتل 4 ستاره گرند پارک لارا آنتالیا ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل گرند پارک لارا آنتالیا با الفبای سفر همراه باشید.

هتل گرند پارک لارا آنتالیا (Grand Park Lara Antalya) ★★★★

هتل گرند پارک لارا از بهتین هتل های آنتالیا واقع در منطقه لارااست. این هتل دارای 4 ساختمان جداگانه میباشد که 472 اتاق در مجموع پذیرای میهمانان است. هتل گرند پارک لارا ارائه دهنده خدمات All inclusive است و با ساحل اختصای خود 200 متر فاصله دارد. که طی زمان های مشخص شده شاتلی به صورت رایگان برای رفت و آمد میهمانان هتل مهیا شده است. این هتل به دلیل نزدیکی به فرودگاه آنتالیا بسیار محبوب است.

هتل گراند پارک لارا که در منطقه سواحل شهر آنتالیا واقع شده است، مکان مناسبی را برای استراحت شما فراهم می کند. هتل در فاصله 16 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و امکان دسترسی به امکانات مهم شهر را فراهم می کند. هتل با موقعیت مناسب خود دسترسی آسان به مقصدهای شهر را که باید از آنجا بازدید کنید، ارائه می دهد.

هتل گرند پارک لارا آنتالیا همچنین امکانات زیادی را برای بهتر کردن اقامت شما در آنتالیا ارائه می دهد. مهمانان هتل می توانند از ویژگی های موجود در محل مانند Wi-Fi رایگان در همه اتاق ها ، فروشگاه هدیه و سوغات، نگهبانی 24 ساعته، سرویس تاکسی و صندلی چرخدار برای معلولین برخوردار باشند.

مهمانان و مسافران تور آنتالیا می توانند از بین 896 اتاق یکی را انتخاب کنند که همگی فضای آرامش بخش دارند و هماهنگی کاملی را از خود به نمایش می گذارند. این هتل از امکانات تفریحی فوق العاده ای مانند تخته دارت، ساحل اختصاصی، مرکز تناسب اندام، سونا ، حمام ترکی و اسپا استفاده می کند تا اقامت شما واقعاً فراموش نشدنی باشد. دلیل شما برای بازدید از آنتالیا هرچه باشد ، هتل گرند پارک لارا آنتالیا بهترین مکان برای استراحت هیجان انگیز و مهیج است.

اتاق های هتل گرند پارک لارا آنتالیا

  1. Standard Double Room
  2. Deluxe Family Room
  3. Family Elite
  4. Economy Double or Twin Room
  5. Deluxe Family Room
  6. Promo Family Room

محبوب ترین امکانات هتل گرند پارک لارا آنتالیا

  • استخر
  • اسپا
  • شاتل فرودگاهی
  • ساحل اختصاصی
  • صبحانه با کیفیت

فاصله هتل گرند پارک لارا تا جاذبه های توریستی آنتالیا

  • مرکز خرید آنتالیوم پرمیوم مال آنتالیا ۰.۷ کیلومتر
  • آبشار دودن آنتالیا ۸.۸ کیلومتر
  • دروازه هادریان 15.3 کیلومتر
  • برج ساعت 15.6 کیلومتر
  • موزه آنتالیا 17.8 کیلومتر
  • آکواریوم آنتالیا 19.4 کیلومتر

قیمت رزرو هتل گرند پارک لارا آنتالیا

قیمت رزرو این هتل برای دو نفر هر شب به طور تقریبی 280$ است.

آدرس هتل گرند پارک لارا آنتالیا

Kemerağzı Tesisler Cad. No: 339 Lara-Aksu-Antalya / TURKEY, 07100 Lara, Turkey 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
هتل گرند استار استانبول 【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل گرند استار استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 4 ستاره گرند استار استانبول⭐. برای مشاهده نظرات هتل گرند استار استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل گرند استار استانبول Grand Star Hotel Bosphorus Istanbul ، هتلی 4 ستاره است که در سمت راست میدان تکسیم قرار دارد که در سال 2014 نیز باز سازی شده است.اتاق های این هتل دارای اینترنت وای وای رایگان، کمد لباس, تلوزیون فلت و میز کار می باشند و برخی از اتاق ها نیز برای مسافران تور استانبول چشم انداز رو به دریا دارند.

میهمانان می توانند از امکاناتی مانند استخر ‏سرپوشیده, سالن اسپا، سالن بدنسازی، خدمات تور،خدمات 24 ساعته،سالن زیبایی، خشک شویی و اتاق خانوداگی این هتل بهره مند شوند.در رستوران هتل که دارای نمای رو به بسفر است می توانید انواع غذاهای محلی و دریایی و خورش گوشت بره را میل کنید. هتل گرند استار استانبول Grand Star Hotel Bosphorus Istanbul  در چند قدمی ایستگاه مترو تکسیم قرار دارد و تا جاذبه های دیدنی استانبول مانند مسجد آبی کمتر از 20 دقیقه با خودرو فاصله دارد ،‏ فرودگاه آتاتورک نیز 16 کیلومتر تا این هتل فاصله دارد.‏



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول ✨ هتل 4 ستاره ⭐ در نزدیکی جاذبه های توریستی استانبول. برای مشاهده نظرات هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول (Titanic City Taksim Hotel Istanbul) ★★★★

هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول در مرکز شهر واقع شده است و با موقعیت خاص خود، یک مزیت بزرگ به مهمانان ارائه می دهد.یکی از بهترین هتل های استانبول می باشد.

تکسیم به دلیل فاصله نزدیک با جاذبه های تاریخی و فرهنگی گشت و گذار که از بافت استانبول تشکیل شده است ، مکانی ایده آل برای سفرهای تجاری و تعطیلات است. این هتل همچنین به مراکز خرید شبانه، مراکز خرید با برند های لوکس برجسته جهان، دفتر مرکزی شرکت های مهم و همچنین مرکز کنگره استانبول، مرکز کنگره Lütfi Kırdar و سالن کنسرت Cemal Reşit بسیار نزدیک است.

هتل تایتانیک سیتی تکسیم تنها چند قدم با میدان تکسیم که مهمترین مرکز شهر است فاصله دارد. این هتل در فاصله کمی پیاده روی از خیابان استقلال و ایستگاه مترو واقع شده است و انتظارات بازدید کنندگان از شهر را هم برای سفرهای کاری و هم برای اهداف گردشگری برآورده می کند. بنابراین برای تور استانبول نیز مناسب است.

هتل تایتانیک سیتی تکسیم به دلیل موقعیت مکانی مناسب، به تجربه اقامت هر یک از مهمانان ارزش می بخشد. میهمانان همچنین می توانند از خدمات رستوران Alesta ، کافه تایتانیک و صبحانه بوفه آزاد با مهمان نوازی سنتی ترکیه لذت ببرند. همه اتاق های این هتل دارای چای ساز و قهوه ساز هستند.

هتل تایتانیک سیتی تکسیم در مرکز استانبول واقع شده و به لطف نزدیکی به دفاتر شرکتی و مراکز کنگره، اقامت در استانبول را آسان تر می کند. این هتل دارای امکانات اجتماعات خاص خود با سرعت بالا و اتصال به اینترنت رایگان و خدمات مرکز تجاری کاملاً مجهز خود است. این هتل علاوه بر محل اقامت راحت، از باشگاه بدنسازی و اسپا درمانی پیشرفته برخوردار است.

یک کافه‌ با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد در خدمت شماست. برای صبحانه‌ هم هر روز، انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها و غذاها مثل انواع سالاد، تخم مرغ، انواع پنیر، همبرگر و میوه‌ی تازه برای پذیرایی از شما آماده است. 

انواع اتاق های هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول :

1- Standard Double

2- Superior Room

3- Deluxe Double Room

4- Family Room

5- Superior Room, Connecting Rooms

جاذبه های گردشگری نزدیک به هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول :

  • میدان تکسیم 0.2 کیلومتر
  • برج ساعت دلمه باغچه 1.1 کیلومتر
  • کاخ دلما باغچه 1.4 کیلومتر
  • برج گالاتا 1.9 کیلومتر
  • مسجد ایا صوفیه 3.6 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول 43 کیلومتر

امکانات هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول

  • حمام
  • اسپا
  • شاتل فرودگاهی
  • اسنک بار

هزینه رزرو هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول چقدر است؟

قیمت حدودی رزرو هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول در تور ترکیه برای دو نفر هر شب 80$ است.

آدرس هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول کجاست؟

Kocatepe, Lamartin Cd. No:47 Taksim, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های آنتالیا⭐ | الفبای سفر 

                      

هتل های آنتالیا ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس آنتالیا با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در شهر آنتالیا جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های آنتالیا را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های آنتالیا اعم از هتلهای لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتلهای این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات اقامتی را برای انتخاب مناسبترین تور آنتالیا در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.

✆ رزرو هتل های آنتالیا

اگر عاشق هوای گرم هستید و مشتاق هستید که بیشتر وقت خود را صرف نوشیدنی در استخر هتل پنج ستاره خود کنید ، تابستان را به شما توصیه می کنیم. این دوره قطعاً زمان سالی است که همه چیز در آنتالیا در حال رخ دادن است. زندگی شبانه شلوغ است ، استراحتگاه ها پر است و کارهایی که باید انجام دهید فراوان است.
آمدن به آنتالیا در تابستان بهترین زمان برای کنار گذاشتن استرس روزانه زندگی در خانه و استراحت کامل است. آنتالیا دارای طیف گسترده ای از اقامتگاههای فراگیر است که در همه کلاسهای قیمتی برای تعطیلات مناسب ارائه می شود. اگر تصمیم دارید در این دوره بیایید ، توصیه می کنیم اقامتگاهی را با بیشترین امکانات رفاهی انتخاب کنید زیرا بیشتر وقت خود را در آنجا می گذرانید.

زیباترین امکانات در منطقه بلک برای کسانی که به دنبال یک روستای تفریحی لوکس هستند قرار گرفته است. امکانات و غذاهای اینجا معمولاً بسیار خوب است ، اما از نظر کیفیت دریا چندان خوب نیست. مجلل ترین امکانات شهر بعد از بلک بین مرزهای کمر واقع شده است. دریای این منطقه بسیار زیباتر از جاهای دیگر است. برای کسانی که به دنبال یک روستای تفریحی لوکس هستند ، لارا می تواند جایگزین مناسبی باشد.اگر می گویید 'من هتل های بوتیک را دوست دارم ، همه چیز را دوست ندارم' ، مناطق کاس - کلکان در واقع برای شما مناسب است. با این حال ، اخیراً قیمت ها افزایش یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های استانبول⭐ | الفبای سفر

هتل های استانبول ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس استانبول با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

 

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در استانبول جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های استانبول را مشاهده فرمائید.

الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست هتل های استانبول اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور استانبول در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل هیلتون بسفروس استانبول الفبای سفر

هتل هیلتون بسفروس استانبول ✨ هتل 5 ستاره ⭐ در نزدیکی جاذبه های توریستی استانبول. برای مشاهده نظرات هتل هیلتون بسفروس استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

هتل هیلتون بسفروس استانبول

هتل هیلتون بسفروس استانبول (Hilton Istanbul Bosphorus Hotel) ★★★★★

هتل هیلتون بسفروس استانبول ترکیه یک هتل 5 ستاره است که در قسمت اروپایی استانبول با چشم اندازی رو به تنگه بسفروس واقع شده است.اتاق های این هتل دارای بالکن با نمایی رو به باغ یا تنگه بسفر، دکوری سنتی ترکی، محوطه جدا برای نشستن ، پرده های نورگیر، حمام اختصاصی، صندوق امانات و اینترنت وای فای رایگان می باشد.

استخر روباز و سرپوشیده، حمام ترکی، کلاس های ایروبیک، امکانات تنیس و اسکواش، حمام ترکی، 2 سونا، 2 حمام بخار، خدمات ماساژ و سالن زیبایی از جمله برخی از امکانات هتل هیلتون بسفروس استانبول می باشند. این هتل به دلیل امکانات بالا برای تور استانبول توصیه می شود.

این هتل دارای 7 رستوران است که انواع غذاهای چینی ، لبنانی و دریایی را سرو می کند، غذای مخصوص کودک، غذای رژیمی نیز در منوی رستوران وجود دارد، همچنین امکان صرف صبحانه در اتاق نیز از دیگر خدمات هتل بسفروس می باشند.

به میدان تکسیم و منطقه خرید نیشانتاشی با 10 دقیقه پیاده روی از هتل می رسید. فاصله هتل هیلتون بسفر تا ایستگاههای متروی تکسیم و عثمان بی نیز  نیز تنها ده دقیقه است. فاصله کاخ توپکاپی تا این هتل 3.5 کیلومتر می باشد.

انواع اتاق‌های هتل هیلتون بسفروس استانبول :

  1. اتاق سینگل عادی و لوکس
  2. اتاق دو تخته عادی و لوکس
  3. اتاق دو نفره عادی و لوکس
  4. سوئیت عادی و لوکس
  5. اتاق ویژه لوکس
  6. اتاق خانوادگی لوکس

فاصله هتل هیلتون بسفروس استانبول با جاذبه‌های گردشگری استانبول :

  • میدان تکسیم 0.2 کیلومتر
  • برج ساعت دولما باغچه 1.1 کیلومتر
  • کاخ دولما باغچه 1.3 کیلومتر
  • برج گالاتا 2.2 کیلومتر
  • بازار ادویه 3.3 کیلومتر
  • مسجد سلیمانیه 3.6 کیلومتر
  • مسجد ایا صوفیه 3.9 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول 42 کیلومتر

هزینه تقریبی رزرو هتل هیلتون بسفروس استانبول چقدر است؟

قیمیت تقریبی رزرو هتل هیلتون استانبول برای دو نفر از مسافران تور ترکیه هر شب 160$ است.

آدرس هتل هیلتون بسفروس استانبول :

Cumhuriyet Caddesi No50 Harbiye, Sisli, Istanbul, 34367, Turkey 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

علت گران شدن بلیط هواپیما در حال حاضر چیست؟      

همه می دانیم که برای دریافت هر خدماتی، باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

 اما در مورد بلیط هواپیما همه مسافران می خواهند بدانند که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شد و قیمت بلیط هواپیما بر چه اساسی تعیین می شود؟

در حال حاضر علت گران شدن بلیط هواپیما به دلیل وجود شرایط کرونایی است. صنعت هواپیمایی نیز دقیقا مانند صنعت گردشگری متاثر از شرایط کرونایی بوده و این شرایط باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما شده است. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

دلیل دیگر برای گران شدن بلیط هواپیما این است که در زمان و روز اشتباه و یا در یک وبسایت اشتباه به دنبال بلیط هواپیما می گردید! در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چه فاکتورهایی در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند و به شما آموزش می دهیم که چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را شکار کنید!

دلیل گران شدن بلیط هواپیما در پروازهای داخلی

به دلیل شیوع کرونا، ستاد ملی کرونا قانونی وضع کرد که هواپیماها صرفا به اندازه 60 درصد ظرفیت عادی خود می توانند مسافر بپذیرند. اما ایرلاین های مختلف دچار خسارت و ضرر شدند و به همین دلیل، در نزدیکی تیرماه 1400 قیمت بلیط های خود را افزایش دادند. البته این افزایش قیمت مورد تایید مسئولین نبوده است. زیرا ایرلاین ها از سوخت یارانه ای با قیمت ارزان استفاده می کنند. در همین خصوص قرار است در آینده جلسه ای با حضور مسئولان برای بررسی این افزایش قیمت و تغییر در آن برگزار شود.

تریپ

 
 

قیمت رزرو بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما به چه مواردی بستگی دارد؟

بسیار مهم است که بدانید هر ایرلاین یک سیستم پیچیده دارد و لیست قیمت بلیط هواپیما را بر مبنای الگوریتم های خاصی تعیین می کند. این الگوریتم ها به سرعت قیمت بلیط را تنظیم می کنند که به آن ها مدیریت عملکرد گفته می شود و مهم ترین هدف آن به حداکثر رساندن درآمد است.

این سیستم، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد که از جمله آن ها می توان به زمان رزرو بلیط هواپیما و میزان تقاضای سفر اشاره کرد. در ادامه این دو عامل مهم را دقیق تر بررسی کنیم.

زمان رزرو بلیط هواپیما

زمان خرید بلیط هواپیما تاثیر بسیار زیادی در قیمت بلیط هواپیما دارد. این زمان به این که چقدر زودتر پرواز خود را رزرو می کنید و اینکه در چه روزی از هفته رزرو خود را انجام می دهید، بستگی دارد.

چند روز قبل از پرواز، بلیط خود را رزرو کنیم؟

اولین صندلی های هر پرواز معمولا با قیمت پایین و اغلب با ضرر به فروش می رسند. قیمت بلیط های سیستمی برای صندلی های بعدی کمی افزایش می یابد تا جایی که به حداکثر قیمت در آخرین صندلی های باقی مانده می رسد. این موضوع برای بلیط های سیستمی است. برای بلیط های چارتری ممکن است در لحظات آخر بلیط های ارزانی پیدا کنید. اما در فصولی که تعداد مسافر زیاد است نمی توان این انتظار را داشت.

مسافران کاری و تجاری معمولا کسانی هستند که برای رسیدن به موقع به مقصد، سفرهایی را با قیمت های بالاتر رزرو می کنند. آنها در پی بلیط هواپیما ارزان نیستند، چراکه قیمت بلیط هواپیما برای آن ها اغلب در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

خرید خیلی زود بلیط هواپیما نیز مناسب نیست. برای پروازهای داخلی، رزرو بلیط هواپیما از 44 تا 50 روز قبل، معمولا بهینه و مناسب است. در حالی که برای پروازهای بین المللی، به مقصد بستگی دارد. بهتر است پروازهای خود به مقصد کشورهای اروپایی و آسیایی را حدود 71 تا 80 روز قبل از پرواز رزرو کنید.

 
 

چه روزی از هفته برای رزرو بلیط هواپیما مناسب است؟

چرا بلیط هواپیما در روزهای عادی هفته بسیار گران می شود؟ زیرا این الگوریتم خاص، فرض می کند که میزان تقاضای سفر برای مسافران کاری و تجاری در این ایام بیشتر است. این مسافران معمولا بلیط خود را در لحظات آخر رزرو می کنند.

بهترین زمان برای رزرو ارزان بلیط هواپیما در آخر هفته و به خصوص عصرهای جمعه و برای کشورهای خارجی در عصرهای یکشنبه است. سیستم های ارائه بلیط ایرلاین ها فرض می کنند که اکثر مردم در روزهای پایان هفته، در تعطیلات آخر هفته و سفرهای خانوادگی به سر می برند و تعداد افراد کمتری به جستجو و رزرو بلیط هواپیما می پردازند. بنابراین قیمت بلیط هواپیما در پایین ترین حد خود نگه داشته می شود.

فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که منظور از بهترین روز برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری همان بهترین روز برای پرواز نیست. بنابراین مطمئن شوید که هنگام رزرو سفر خود می توانید بهترین روزهای پرواز را برای خود انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت با تریپ

خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی، رزرو اینترنتی و خرید بلیط ارزان هواپیما را با تریپ تجربه کنید. یکی از ویژگی های برتر سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما تریپ نسبت به سایر سیستم های رزرواسیون، جستجوی بلیط هواپیما بهترین پروازها با ارزان ترین قیمت ها می باشد. ما در تریپ تلاش میکنیم تا ارزانترین قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی را ارائه دهیم.

 
 

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما ارزان با تریپ

میزان تقاضای سفر

ایرلاین ها قیمت بلیط خود را بر اساس تقاضای سفر نیز تعیین می کنند. مسیرهای پرتردد با بهترین زمان پرواز، بسیار پرطرفدار هستند. بنابراین پروازهای ساعات عادی گران تر از پروازهای ساعت 5 صبح هستند.

رویدادهای ویژه مانند نمایشگاه های تجاری، رویدادهای ورزشی یا تعطیلات رسمی مانند تعطیلات بهاری دانشگاه ها و مدارس در ایالات متحده نیز به عنوان پرتقاضاترین ایام برای سفر در نظر گرفته می شوند. تقاضای سفر برای چنین رویدادهایی افزایش می یابد. در نتیجه، شرکت های هواپیمایی معمولا می توانند پروازها و برنامه بلیط هواپیما خود را با قیمتی بالاتر برای مقصد مربوطه بفروشند.

چرا پروازها در رویدادهای خاص بسیار گران می شوند؟

یکی از مثال ها برای رویدادهای گران، اعلام 10 روز محدودیت قرنطینه در انگلیس است. در نتیجه قیمت بلیط از پرتغال به انگلیس سر به فلک کشید. زیرا شرکت های هواپیمایی، افزایش میزان تقاضای سفر را پیش بینی کرده بودند و می دانستند که بسیاری از افراد بدون توجه به قیمت، بلیط هواپیما را خریداری خواهند کرد.

این پیش بینی ها از افزایش تقاضای سفر مشخص می کند که چرا بلیط هواپیما برای پروازهای خاص بسیار گران می شود. در حقیقت، بیش از 100000 مسافر بریتانیا که به تفریح رفته بودند، در حال رزرو بلیط هواپیما برای خروج از کشور مقصد و رفتن به کشور خود برای مواجه نشدن با شرایط قرنطینه بودند.

مثال دیگر برای این مورد، قیمت بسیار بالای بلیط هواپیما شرکت اسپریت ایرلاینز در آمریکا برای پروازهای تابستانی در سال 2021 است که در مقایسه با پروازهای عادی آن ها بسیار گران تر است. این امر دلیلی ندارد جز افزایش میزان تقاضای سفر. این شرکت هواپیمایی هم اکنون که همه افراد واکسن را دریافت کرده اند انتظار دارد افراد بیشتری به سفر بروند. در حالی که وضعیت سفرها در اوایل سال جاری، چندان امیدوار کننده نبود.

چرا با اینکه بلیط هواپیما گران است اما هنوز هم بسیاری آن را رزرو می کنند؟

احتمالا توجه داشته اید که علی رغم گران بودن بلیط هواپیما در برخی از شرکت های هواپیمایی، این شرکت ها هنوز توسط مسافران نسبت به شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت، ترجیح داده می شوند. دلیل این امر موارد زیر است:

• کیفیت بالای خدمات ایرلاین

 
 

• برنامه هایی برای وفاداری مشتریان

• گزینه های جذاب برای کارت اعتباری

این موارد توسط شرکت های هواپیمایی بزرگ به مسافران ارائه می شود. بنابراین قیمت بلیط آن ها بسیار بالاتر است.

لوفت هانزا

هواپیما ایرلاین لوفت هانزا

برای مثال هواپیمایی لوفت هانزا را در نظر بگیرید. لوفت هانزا که یک شرکت اصلی حمل و نقل در اروپا است، کارت Miles & More را به مسافران ارائه می دهد. برای دارندگان اینگونه کارت ها، کارت اعتباری Diners Club و Mastercard نیز صادر می شود. شما قادر خواهید بود که نه تنها سفرهای هوایی را با آن طی کنید، بلکه از این کارت برای کرایه اتومبیل در مقصد نهایی نیز استفاده کنید. با این مزایایی که اشاره کردیم، هیچ مسافری از لوفت هانزا سوال نمی کند که چرا بلیط هواپیمای شرکت لوفت هانزا گران است.

چرا قیمت بلیط هواپیما در سال 1400 گران شده است؟

در دوران کرونا به دلیل تعلیق بسیاری از مسیرها و منصرف شدن مسافران از سفر، شرکت های هواپیمایی متحمل خسارت های بی سابقه ای شدند و فرودگاه ها آمار افت شدید برای پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی را نشان می دهند. به عنوان مثال، در دوران کرونا تعداد مسافران فرودگاه هیترو لندن، 90٪ کمتر از تعداد مسافران در حالت عادی بوده است!

 
 

سیستم های رایانه ای شرکت های هواپیمایی که در بالا به توضیح آن پرداختیم، برای دهه ها مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه به اندازه قبل، قابل اعتماد نیستند. دلیل آن چیست؟ تاثیر منفی ویروس کرونا Covid-19 بر عادات مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است و در نتیجه، داده های سال های گذشته (مانند فروش گذشته، تغییرات فصلی فروش و غیره) که در تنظیم قیمت بلیط ها استفاده می شود، امروزه بی فایده است.

در حقیقت، مدل های رزرو در بسیاری از شرکت های هواپیمایی دچار نقص شده است. تحلیلگران مجبورند تقریباً کورکورانه و بدون نقاط مرجع معمول و بدون کمک سیستم های IT قیمت ها را تعیین کنند. دلایلی که ذکر کردیم، احتمالا پاسخ این سوال مسافران خواهد بود که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شد.

نکاتی برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان قیمت

حالا که عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما را می دانید، انتخاب زمان مناسب برای رزرو پرواز و بلیط هواپیما ارزان نیز برای شما آسان تر است. دانستن این موارد نیز برای شما ارزشمند خواهد بود:

• هرگز بلیط هواپیما سیستمی خود را در لحظات آخر رزرو نکنید. در بلیط هواپیما چارتر، این موضوع بستگی به زمان سفر دارد.

• پروازهای بین المللی خود را از 3 هفته تا 2.5 ماه قبل رزرو کنید.

• بلیط خود در روزهای آخر هفته رزرو کنید. (در ایران عصر جمعه و در خارج از کشور عصر یکشنبه)

• سفر خود را در فصل off-season انجام دهید. آف سیزن فصلی است که مردم کمتری به سفر می روند و قیمت بلیط هواپیما و هتل ها ارزان است.

• در مورد تاریخ سفر خود منعطف باشید تا بتوانید ارزان ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. (همچنین اتفاقات خاصی را که ممکن است به طور قابل توجهی قیمت بلیط را افزایش دهد، بررسی کنید.)

بلیط ارزان

جستجو بلیط هواپیما ارزان قیمت

حالا شما آماده هستید تا سفر بعدی خود با هواپیما را به بهترین قیمت رزرو کنید و هیچ وقت تعجب نخواهید کرد که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شده است!

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو بلیط هواپیما و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|trip



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

وصف مراکز خرید آنتالیا را حتما شنیده اید. گردشگرانی که از تمامی دنیا به  آنتالیا سفر میکنند حتما سری به مراکز خرید در آنتالیا می زنند پس اگر تور لحظه آخری آنتالیا را خریداری کردید حتما برای خرید مخصوصا سوغات به مراکز زیر بروید.

مرکز خرید ای تی ام اوتلت – ATM Deepo Outlet

یکی از محبوب ترین مراکز خرید در آنتالیا ATM Deepo Outlet است. در این مرکز خرید می توانید در طول سال لباس هایی با کیفیت و برندهای مختلف را با پیشنهاد های ویژه خریداری کنید و با تمام اینکه قیمت کالاها بسیار پایین می است اما از لحاظ کیفیت خیالتان راحت چرا که تمام کالاها از کیفیت های مناسبی برخوردار می باشند. از اجناسی که می توانید در این مرکز خرید بیابید انواع لباس ها، کفش، لباس ورزشی و لباس های مخصوص ساحل است که البته خانم ها از انتخاب گسترده ای که برای لباس خواهند داشت بسیار استقبال خواهند نمود همچنین چندین مغاره بزرگ با کالاهای مخصوص کودکان نیز در این مرکز خرید وجود دارند.

معماری جالب فروشگاه ای تی ام اوالت

مرکز خرید میگروس – Migros Shopping Center

مرکز خرید میگروس در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود.

 

این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت  خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه‌های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید میگروس در آنتالیا نیز بسیار محبوب و شناخته شده است چرا که مرکز خرید میگروس یک مجتمع تجاری تفریحی بزرگ است که علاوه بر خریدهای خوب اوقات خوبی را نیز به همراه خانواده خود سپری کنید. در این مرکز شما مسافران تور ترکیه خرید می توانید انواع لباس های مردانه، زنانه و مخصوص کودکان را بیابید که همگی از کیفیت های مطلوبی برخوردار می باشند. علاووه بر لباس لوازم آرایشی و عطر نیز می توانید بخرید و سپس برای استراحت می توانید در یکی از رستوران های دنج غذا میل کنید.

فروشگاه بزرگ میگروس

مرکز خرید ترا سیتی لارا آنتالیا – terracity Antalya

در ژوئن سال 2011 مرکز خرید تراسیتی در فضای 48 هزار متر مربع در کنار دریای مدیترانه و در 4 طبقه ساخته شد که هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد. ترا سیتی یکی از لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا می باشد که دارای 150 غرفه و فروشگاه می باشد.ترا سیتی دارای بخش های لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش، ساعت و جواهرات، لوازم دیجیتال و خانگی، فروشگاه های اسباب بازی و ورزشی و همچنین دارای یک سوپر مارکت بزرگ و در تراسیتی امکانات رفاهی از قبیل اتاق تعویض پوشک، تلفن عمومی، اطلاعات، مسجد، ویلچر، اشیا گمشده، خت کن، نگهبانی، دستگاه های خود پرداز تعبیه شده است.

 

حتی یک فروشگاه لوازم الکترونیکی در این مرکز خرید وجود دارد که محصولات جدید را با قیمتی ارزان تر نسبت به اروپا ارائه می دهد و همینطور این مرکز با فروشگاه Burberry & Burberry Kids که دارای لباس کودکان است با جاذبه های خود کودکان و نوجوانان را به سمت خود جلب می کند.

این مرکز مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.

مرکز خرید تراسیتی لارا آنتالیا

مرکز خرید مارک آنتالیا – Mark Antalya

در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد.

خرید در مارک آنتالیا می تواند یکی از لذت بخش ترین کارها باشد زیرا در آن انواع مختلفی از جدیدترین مدهای لباس عرضه می شود، و همچنین در این مرکز علاوه برخرید، فرصتی برای سرگرمی فراهم می شود،علاقه مندان به تکنولوژی نیز می توانند در این مجموعه از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا دیدن و خرید کنند.. در این مکان، 155 برند مختلف به فروش اجناس شان مشغول هستند. مرکز خرید مارک آنتالیا 10 سالن سینما دارد، بنابراین می‌ توان در کنار خرید و بازدید از اجناس، برای تماشای جدیدترین فیلم‌های دنیا به آن جا رفت و از دیدن آن ها لذت برد.

 
 

همانگونه که گفته شد در مرکز خرید مارک آنتالیا، برندهای متنوعی اعم از بین المللی و ترک شعباتی دارند و در حال فعالیت هستند که می‌توان اچ اند ام (H&M)، مانگو (Mango) ، برشکا (Bershka)، اپل (Apple) و هاریبو (Haribo) را نام برد.

این مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.

نمایی دیدنی از مرکز خرید مارک آنتالیا

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موزه های ماشین ترکیه

در همه جای دنیای افراد زیادی وجود دارند که دیوانه وار عاشق ماشین هستند و مخصوصا وقتی از نوع کلاسیک و قدیمی را مشاهده می کنند انگار دنیا را به آن شخص هدیه دادند. در این بخش میخواهیم سری بزنیم به دیدنی ترین و جذاب ترین موزه های ماشین کلاسیک ترکیه که یقینا اگر در سفرتان از آن ها بازدید کنید زیباترین لحظات را سپری خواهید کرد.

طبقه مخصوص به ماشین های آمریکایی موزه اورال آتمان

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتمان (Ural Atman classic car museum)

موزه اتومبیل های کلاسیک اورال که مملو از آثار کلاسیک است و هرکدام از آنها نقطه عطفی در تاریخ خودرو بوده اند ، از سال 2000 در آدرس خود در ترابیا مشغول به کار است. این موزه که به عنوان مکانی برای علاقه مندان به اتومبیل های کلاسیک شناخته می شود ، جاییست که بیش از 60 اتومبیل از دوره 1920-1970 در آن به نمایش گذاشته شده است ، همچنین به عنوان یک مکان جایگزین ارائه می شود که خدمات مناسب برای جلسات ، شام های خصوصی ، جشن های تولد و به ویژه عروسی با دکوراسیون و مجموعه منحصر به فرد شهرت دارد. یکی از معدود موزه های اتومبیل های کلاسیک در ترکیه ، موزه اتومبیل های کلاسیک اورال آتمان Ural Ataman دارای اتومبیل هایی است که هرکدام دارای یک داستان هستند ، همچنین لوازم جانبی و قطعات خودرو که بازتاب آن دوره است. این موزه در زمینی به مساحت 2000 متر مربع تأسیس شده است و ماشین های زنده را به نمایش می گذارد و می توانید با موسیقی سرگرم کننده آن دوره از آن بازدید کنید. در وسط بلوک A ، که برای نمایش آثار کلاسیک آمریکایی استفاده می شود ، یک قسمت میله ای وجود دارد که دقیقاً به عنوان ماکت رستوران های فست فود به نام 'غذاخوری' در آمریکای دهه 50 و 60 طراحی شده است. در طبقه بالایی بلوک B ، جایی که اتومبیل های اروپایی در آن به نمایش گذاشته می شود و همچنین دارای یک کتابخانه مناسب برای اهداف موزه ، پیانو ، کالاهای جمع آوری شده و یک مسابقه اتومبیلرانی کلاسیک کوچک می باشد.

از نکات برجسته این مجموعه که همه محو آن میشوند ، می توان به جگوار XK120 رودستر 1952 ، شورولت کوروت 1954 ، فورد تاندربرد کانورتیبل 1955 ، مرسدس بنز 300 SL گولوینگ 1955 و رولزرویس سیلور ابر II II 1960 اشاره کرد.

چند نکته:

 از قبل برنامه ریزی کنید ، زیرا موزه فقط یک روز در هفته باز است.

 هزینه ورودی کمی برای موزه در نظر گرفته شده است.

 اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه شده است.

 بازدید کنندگان باید یک مسیر مشخص و یک طرفه را از طریق موزه طی کنند.

آدرس موزه اورال آتمان:

Ferahevler Mahallesi, Nuri Paşa Caddesi, No: 107 Sarıyer/İstanbul

تور استانبول بهترین فرصت برای تماشای این ماشین های لوکس آمریکایی و اروپایی می باشد که یقینا اگر خیلی علاقه ای به ماشین ها ندارید هم حداقل یک ساعتی را در آنجا خواهید بود. برای کسب اطلاعات از قیمت تور استانبول به لینک درج شده مراجعه نمایید.

 

موزه اورال آتمان استانبول

موزه کی ازمیر (Key museum izmir)

این مکان یکی از زیباترین موزه های ازمیر است. در این موزه که در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع ساخته شده ، 140 مدل ماشین و 50 موتورسیکلت متعلق به دهه 1880 تا امروز به نمایش گذاشته شده است. این ماشین ها به شکلی نگهداری شدند، گویی که دیروز ساخته شده اند. یک تیم بزرگ دائماً در زمینه جمع آوری و نگهداری وسایل نقلیه کار می کنند.

موزه کی یک موزه خصوصی متعلق به خانواده اوزگورکی (مورات و سلیم اوزگیرکی) ، اولین شریک کوکاکولا در ترکیه است.

این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها و سه شنبه ها باز است. در موزه کی ، بزرگترین موزه اتومبیل ترکیه ، 130 ماشین ، 40 موتورسیکلت ، 300 لوازم جانبی خودرو ، 2550 مدل شال و یک ایستگاه گاز از اوایل دهه 1900 با تجهیزات اصلی پمپ وجود دارد. علاوه بر این ، یک کافه زیبا در داخل موزه وجود دارد که مطابق با مفهوم موزه تزئین شده است. هزینه ورودی موزه 20 TL است. دانشجویان و افراد بالای 65 سال 10 TL هزینه می شود.

در ورودی موزه ، اولین خودرو و موتورسیکلت تولید شده در جهان و اولین موتورسیکلت و خودرو تولید شده توسط BMW به شما خوش آمد می گویند.

اگرچه اتومبیل های موجود در موزه با توجه به شکل ظاهری و برخی از مدل ها با توجه به سال های تولید آنها ذکر شده اند. در نمایشگاه هیچ نظمی در رابطه با داستان و تقویم وسایل نقلیه وجود ندارد. هنگام بازدید از موزه ، در حال سفر به گذشته هستید. با این حال این موزه ای است که دوستداران اتومبیل حتماً باید از آن دیدن کنند.

 

نمایی از موزه کی ازمیر

روزها و ساعتهای بازدید از موزه کلیدی

موزه کلید که دوشنبه و سه شنبه تعطیل است ، به جز این روزها ، هر روز بین ساعت 10: 00-17: 00 قابل بازدید است. این موزه در اولین روز تعطیلات مذهبی و شب سال نو به روی بازدیدکنندگان بسته است.

هزینه ورودی موزه کلیدی

هزینه ورودی موزه کلیدی 20 TL است ، معلمان ، دانش آموزان و افراد بالای 65 سال 10 TL ، گروه های 10 نفره و بالاتر 15 TL هستند و دارندگان کارت Museum از 25٪ تخفیف کامل بلیط برخوردار هستند. دارندگان کارت مطبوعات ، معلولان و افراد همراه معلول می توانند به صورت رایگان وارد موزه شوند.

آدرس موزه کی ازمیر:

موزه Key ، که 20 دقیقه با فرودگاه Adnan Menderes ازمیر فاصله دارد . با ایستگاه Torbalı و İZBAN با مینی بوس و تاکسی می توان به این موزه رسید.

Çapak Mah. Özgörkey Cad. No:5 Torbalı, İzmir

ما در الفبای سفر به عنوان مجری مستقیم تور ازمیر این افتخار را داریم با ارائه بهترین تور ازمیر از تبریز، مشهد، تهران، اصفهان و ... شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا بتوانید از سفر خود به این شهر لذت فراوانی ببرید.

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر استانبول با داشتن ردپای بیش از هزاران سال تاریخ  که ترکیب شده از ساختمان های مدرن، محله های زیبا ، خیابان های پر جنب و جوش ، مساجد باشکوه ، بازارهای شلوغ و البته رستوران ها و کافه های باورنکردنی است روز به روز دیدنی تر از قبل می شود. اگر استانبول قلب ترکیه است ، تنگه بسفر ضربان قلب استانبول است. و در حالی که بسفر برای ساکنان و بازدیدکنندگان آشنا است ، زیبایی آن تا ابد نفس گیر است. با این حال در این بخش از گردشگری با آژانس هواپیمایی الفبای سفر، بازدیدی خواهیم داشت از تنگه بسفر و همچنین بزرگترین پل استانبول در این منطقه که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند.

نقشه تنگه بسفر

تنگه بسفر روی نقشه

شکل گیری تنگه ترکیه

وقایعی که منجر به شکل گیری تنگه بسفر استانبول شد همچنان موضوع بحث است. با این حال ، برخی منابع استدلال می کنند که سیل دریای سیاه مسئول تشکیل آن است. به گفته محققان دانشگاه کلمبیا ، ممکن است تنگه در حدود 5600 سال قبل از میلاد مسیح ، زمانی که آب های دریای مرمره و مدیترانه بالا آمده و دریای سیاه را پر کرده است ، طغیان کرده باشد.
با این حال اکنون تنگه بسفر جایگاه قابل توجهی در نقشه بین المللی دریایی دارد زیرا این یک آبراه شلوغ است که علاوه بر قایق های محلی صیادی و مسافربری ، روزانه شاهد حضور بسیاری از کشتی ها و تانکرهای نفتی است. اهمیت تنگه بسفر در این واقعیت نهفته است که یک مسیر حمل و نقل مهم است که دریای سیاه را با اقیانوس های جهان پیوند می دهد

طول تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر ، در کنار دردانل و دریای مرمره ، در داخل خاک ترکیه قرار دارد. این تنگه در شمال غربی ترکیه واقع شده و تراکیه را از آناتولی جدا می کند. این باریک ترین تنگه جهان است که دریای سیاه را با دریای مرمره متصل می کند. دریای مرمره از طریق تنگه دردانل با دریاهای مدیترانه و اژه ارتباط برقرار می کند. دو تنگه ترکیه بخش غربی اوراسیا را اشغال کرده و مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می دهند. 
تنگه بسفر یک تنگه باریک با حداکثر طول 31 کیلومتر و حداکثر عرض 3.7 کیلومتر است که در نزدیکی ورودی شمالی واقع شده است. باریکترین نقطه 700 متر عرض است که در آنادولوهیساری و روملیحیساری واقع شده است. عمق آن از 36.5 متر تا 124 متر زیر سطح دریا است. این شهر از طریق استانبول عبور می کند.

✈ گشت و گذار در استانبول زیبا

✅ میدان تکسیم استانبول

✅ خیابان استقلال استانبول

تونل های تنگه بسفر

تنگه بسفر دارای دو تونل است که از زیر آن عبور می کنند. یکی به نام Marmaray ، بین محله های Uskudar و Yenikapi قرار دارد. این تونل خط ریلی رفت و آمد در اکتبر سال 2013 افتتاح شد و دارای طول 76.6 کیلومتر (47.6 مایل) بین اروپا و آسیا است. تونل دوم به نام تونل اوراسیا نامیده می شود و به ترتیب بین محله های Kazlicesme و Goztepe در آسیا و اروپا جریان دارد. این تونل که در دسامبر سال 2016 افتتاح شد ، اجازه ورود ماشین ها و مینی بوس ها را می دهد.

تنگه بسفروس استانبول دشوار برای کشتی ها - کانال باریک با ترافیک بالا

تنگه بسفر به دلیل عرض کم در بعضی از قسمت های آبراه یکی از سخت ترین آبراه های جهان برای پیمایش است. عرض تنگه در باریکترین نقطه فقط نیم مایل است و مانعی برای تانکرهای نفت و سایر شناورهای استفاده کننده از تنگه است. علاوه بر این ، جریان بسیار سریع در تنگه نیز بر دشواری می افزاید. جریان از شمال به جنوب جریان دارد و خلاف جریان زیر سطح زمین منجر به چرخش و گردابی می شود. به همین ترتیب ، وزش باد از شمال حرکت از انتهای دیگر را بسیار دشوار می کند.

افزایش تعداد شناورهای عبوری از تنگه بسفر یکی از پرترددترین گذرگاه های دریایی جهان است. تخمین زده می شود که این تنگه سالانه جای 48000 کشتی را می گیرد ، که طبق گزارشات به ترتیب سه و چهار برابر ترافیک کانال سوئز و کانال پاناما است.
ترافیک تنگه پس از امضای کنوانسیون مونترو در سال 1936 بسیار زیاد شده است. این تنگه طبق کنوانسیون مونترو ، حق عبور آزاد به کشتی های بازرگان را فراهم می کند در حالی که حمل و نقل کشتی های جنگی با محدودیت هایی روبرو است. داده ها نشان می دهد که میزان ترافیک از 4500 در سال 1934 به 49304 در سال 1998 افزایش یافته است.
اما ، به دلیل محدودیت های جدید اعمال شده در حمل و نقل تانکرهای نفتی در سال 2002 ، ممنوعیت حمل و نقل شبانه برای کشتی های بیش از 200 متر ، تعداد شناورهای عبوری از این تنگه از سال 2002 کاهش یافته است. با این حال ، تخمین زده می شود که این تنگه شاهد عبور 43544 کشتی در سال 2015 بوده است.

نمای دیدنی از تنگه بسفر

عبور کشتی کروز از تنگه بسفر

بهترین روش بازدید از تنگه بسفر ترکیه

بهترین وسیله برای کاوش محدوده زیباترین پل ترکیه و مناطق اطراف آن استفاده از سفر دریایی در بسفر است و چه بسا بسیاری از مسافران تور استانبول کروزسواری در تنگه بسفر را در برنامه خود قرار میدهند. سفرهای دریایی بسیاری وجود دارد که از خلیج شاخ طلایی آغاز می شوند. این یک نقطه مهم گردشگری در کشور است. اگر از سفر دریایی استفاده کنید ، با تعدادی از نقاط زیبا توریستی روبرو خواهید شد که مطمئناً در مجموعه عکس های شما جایگاهی ایجاد می کنند.

پل بسفروس ترکیه کجاست؟

پل بسفر در تنگه بسفر استانبول واقع شده است ، از یک طرف دریای مرمره و از طرف دیگر دریای سیاه را به هم متصل می کند و این پل است که استانبول را به دو طرف اروپایی و آسیایی تقسیم می کند تا دسترسی را در شهر برای شهروندان تسهیل کند. در واقع پل بسفر که با نام بزرگترین پل ترکیه هم معروف است پیوند دهنده دوقاره است و به همین دلیل به استانبول شهر دو قاره ای نیز می گویند.

اطلاعات کلی از پل بسفر استانبول

پل بسفر یا همانطور که در سالهای اخیر شناخته شده است ، پل شهدای 15 ژوئیه ، همراه با پل سلطان محمد ، پل سلطان سلیم یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و یکی از سه پل معلق است در تنگه بسفر. طول آن برای اتصال بین قاره های اروپا و آسیا 1560 متر است.
این پل معلق توسط برج های فولادی و پایه های شیب دار پشتیبانی می شود. و کف پل آیرودینامیکی روی کابلهای فولادی معلق است. مساحت زیادی از عرض تنگه را اشغال می کند به طوری که عرض پل 33.40 متر است و فاصله برج های معلق 1.074 متر است و ارتفاع کل این برج ها به 156 متر می رسد. در حالی که ارتفاع پل از سطح زمین تا سطح دریا 64 متر می باشد.

نمایی از بسفر در محله اورتاکوی

بسفر، زیباترین پل ترکیه

مراحل ساخت پل ترکیه (پل بسفر)

پس از حدود 3 سال عملیات ساختمانی و با مشارکت 35 مهندس و 400 کارگر در ساخت این پل ، عملیات ساخت در 30 اکتبر 1973 با پرداخت 200 میلیون دلار به پایان رسید و مراحل ساخت آن به شرح زیر بود:

حفر پایه ها

در مارس 1970 ، كارگران شروع به حفر پايه ها ، نصب ستون هاي اين پل در طرف آسيايي در منطقه بيلربايي و در قسمت اروپايي در منطقه اورتكوي كردند. پس از یک سال کار کامل ، مرحله حفر پایه ها ، در یک ماه آگوست سال 1971 میلادی ، به پایان رسید.

مرحله نصب ستون ها

پس از اتمام مرحله حفر پایه ها ، مرحله نصب ستون ها و قطعات آهنی متصل به آنها آغاز شد ، جایی که کار نصب ستون ها در دو منطقه ، یکی در Ortakoy در سمت اروپایی و دیگری در منطقه بیلربی در سمت آسیا. پس از نزدیک به یک سال کار زمان برد ، ستون ها در ژوئیه 1972 نصب شدند.

اتصال طرفهای آسیایی و اروپایی

پس از مرحله نصب ستون ها در دو انتها ، آماده سازی پایه هایی برای اتصال دو قسمت به طور موازی بود. تکمیل تمام قسمتهای پایه در تاریخ 26 مارس 1973 انجام شد. سپس  60 قطعه پایه به طور محکم به هم جوش داده شدند. بنابراین ، برای اولین بار ، عبور از قاره آسیا به اروپا با پای پیاده انجام شد

رتبه بندی پل بسفر در سطح جهانی

پل بسفر در سطح جهانی از نظر طول در سطح پیشرفته قرار دارد ، زیرا از نظر طول در جهان در رتبه نهم پل های معلق قرار دارد.

پل بسفر در شب

منظره پل بسفر در شب یکی از زیباترین صحنه هایی است که می توانید در زندگی خود با تور ترکیه مشاهده کنید ، جایی که می توانید زیباترین اوقات را با منظره ای پانوراما از بسفر و نورپردازی فوق العاده ای که در آن وجود دارد را سپری کنید.

نمایی از تنگه بسفر در شب

نمای دیدنی از پل بسفر در شب برفی

سوالات متداول

چرا تنگه بسفر اهمیت زیادی دارد؟

تنگه بسفر یکی از مهمترین مسیرهای دریایی جهان برای انتقال نفت از منطقه دریای خزر و روسیه به مناطقی از جمله آسیا ، اروپای غربی و جنوبی است. ... این تنگه همچنین مسیرهای اصلی صادرات نفت برای کشورهای اوراسیا مانند آذربایجان و قزاقستان است.

باریک ترین تنگه جهان کدام است؟

این باریک ترین تنگه جهان است که برای ناوبری بین المللی استفاده می شود. بسفر دریای سیاه را با دریای مرمره و از طریق دریانل ، دریای اژه و مدیترانه و از طریق تنگه کرچ ، دریای آزوف متصل می کند.

کدام تنگه آسیا را از اروپا جدا می کند؟

تنگه بسفر یک تنگه بسیار مهم است که قاره های اروپا و آسیا را از هم جدا می کند. علاوه بر دو قاره کامل ، بسفر همچنین یک کشور واحد را از هم جدا می کند. قسمت اروپایی ترکیه به نام تراکیه و قسمت آسیایی آناتولی را تقسیم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()