نوشته شده توسط : admin

7 تا از بهترین مراکز خرید استانبول【عکس+آدرس】

بهترین مراکز خرید، اوت لت سنترها و فروشگاه های استانبول در قسمت های اروپایی و آسیایی برای کودکان و بزرگترها را به همراله به صرفه ترین آن ها برای خرید ارزان در اینجا بشناسید

بهترین اوت لنت سنترهای استانبول

مراکز خرید که از دیرباز در زندگی ترک ها حضور داشته اند، خرید و سرگرمی را با هم ترکیب می کنند و معنای دیگری به تجربه خرید می دهند. به همین دلیل مردم مراکز خرید را برای گذراندن اوقات خوش، معاشرت و تفریح ​​به جای خرید ترجیح می دهند. در استانبول، اولین مراکز خرید ترکیه و همچنین گزینه های زیادی در دسترس هستند. در این مقاله بهترین مراکز خرید استانبول را از دو طرف اروپایی و آناتولی گرد هم آورده ایم. در اینجا 7 مرکز خریدی که در استانبول باید از آنها بازدید کنید را به شما مسافران تور استانبول و ساکنین این شهر معرفی می کنیم!

معرفی تمامی محله های استانبول

مرکز خرید کانیون

کانیون از بهترین اوت لت های استانبول که پیشگام مراکز خرید فضای باز در استانبول است، توجه را به فضای متفاوت و دسترسی آسان خود جلب می کند. علاوه بر بسیاری از برندهای لوکس، کانیون فعالیت های مختلفی مانند سینما، تئاتر و کنسرت را نیز برگزار می کند. مرکز خرید کانیون نیز اغلب برای جلسات ناهار و شام با رستوران های جاه طلبانه اش با غذاهای ترکی و جهانی ترجیح داده می شود. برای خرید در فضای باز، گذراندن اوقات خوش یا خوردن چیزی برای خوردن و نوشیدن با دوستان خود باید از کانیون دیدن کنید.

مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک

ایستینیه پارک (IstinyePark) از لوکس ترین و یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول است. در نزدیکی منطقه تجاری Maslak در نیمه راه با منطقه İstinye در تنگه بسفر واقع شده است. این مرکز به دو بخش تقسیم می‌شود: یک مرکز خرید سرپوشیده با صدها مغازه که برندهای پوشاک آماده ترکی و بین‌المللی را گرد هم می‌آورد، لوازم خانگی، طبقه‌ای اختصاص داده شده به رستوران‌ها (عمدتاً فست فود)، بازار سرپوشیده‌ای که در آن ادویه‌ها و ادویه‌ها و ادویه‌ها را خواهید یافت. محصولات سنتی تر، سینما با اتاق imax3d و بسیاری دیگر.

اما آنچه واقعا توجه ما را در ایستینیه پارک جلب می کند، بخش باز است که مانند یک دهکده کوچک سازماندهی شده است که هر برند ساختمان خاص خود را دارد. در اینجا مارک های لوکس را خواهید یافت: Chanel، Hermès، Jimmy Choo، Dior، Louis Vuitton، و برخی رستوران ها از جمله Armani Café، Gigi و Masa. ناهار یا نوشیدنی را در ماسا توصیه می کنیم، غذاهای خوب و فضای بسیار دلپذیر، هرچند کمی پر زرق و برق.

استانبول مال

یکی از بهترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید استانبول است که نه تنها به عنوان یک مرکز خرید و سرگرمی، بلکه به عنوان مکانی برای ترویج هنر و فرهنگ در استانبول نیز مشهور است. همچنین بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده اروپا، MOI Park را در خود جای داده است که بازدید از آن نیز یکی از بهترین کارهای استانبول است. این مرکز خرید همچنین دارای یک هتل مجلل با 300 اتاق و تمام امکانات درجه یک، به همراه مجتمع اداری و بلوک های مسکونی است.
بیش از 350 فروشگاه در داخل این مرکز خرید وجود دارد که دارای برندهای بین المللی و معروف ترکیه هستند. همچنین، می‌توانید گزینه‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن، از جمله غذای آماده و ناهارخوری مانند Lunch Box، KFC، Midpoint، Haribo، Huqqbaz، Green Salads، Cinnabon و بسیاری دیگر را در اینجا بیابید.

زمان: دوشنبه تا شنبه: 10:00 صبح تا 08:00 بعد از ظهر. یکشنبه ها تعطیل است
فاصله از فرودگاه: تقریبا 31 کیلومتر

استانبول مال استانبول

استانبول مال از بهترین مراکز خرید استانبول اروپایی

مرمره فروم

فروم مارمارا (مرمره) یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول واقع در باکرکوی با رویدادهای باشگاه کودکان مارمارا که رویدادهای ویژه ای برای کودکان برگزار می کند رنگارنگ می شود. که به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در این مکان در نظر گرفته می شود، اولین هایپر مارکت ترکیه اینجا است. همچنین برندهای زیادی وجود دارد و یک خیابان مخصوص برای کودکان وجود دارد

مرکز خرید سیتیز

سیتی که در نیشانتاشی، یکی از محله‌های محبوب استانبول واقع شده است، با طبقات و همچنین گزینه‌های مغازه‌اش جلب توجه می‌کند. همچنین عاشقان خوراک و غذا را هم جذب خود می‌کند. سیتی با سینما و سالن های ورزشی خود فضای زندگی متفاوتی را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کرده است.

سیتیز نیستانسی مرکز خرید لوکس در استانبول

مرکز خرید لوکس سیتیز نیستانسی استانبول

مرکز خرید آکمرکز

Akmerkez یکی از اولین مراکز خرید استانبول است که از سال 1993 شروع به کار کرده است. AVM که جوایز زیادی دارد هر ساله رویدادهای مختلفی را برگزار می کند و به دلیل محل خود با سایر مراکز خرید به عنوان یک مرکز تجاری-زندگی متفاوت است. 

مرکز خرید Akmerkez، واقع در منطقه Etiler، یک مقصد محبوب خرید در استانبول است. این مرکز خرید با بهترین مارک‌های مقرون‌به‌صرفه و لوکس، هر بازدیدکننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. با بیش از 250 فروشگاه در مساحت 189000 متر مربع آن، بهترین فروشگاه برای لوازم ورزشی، آرایشی، مد، کفش، لوازم جانبی و غیره را خواهید یافت.
فضای چهار طبقه به خرید اختصاص داده شده است، در حالی که دو برج دیگر دارای فضای اداری گسترده برای هر نیاز شرکت هستند.
بهترین استفاده از تکنولوژی و معماری مدرن را خواهید یافت. رستوران ها و کافه ها، هفت سالن سینما و یک منطقه تفریحی وجود دارد که در آن هر هیجان و سرگرمی مورد نیاز برای تعطیلات شما وجود دارد. این فقط نیاز مد شما نیست، بلکه Akmerkez یک فروشگاه بزرگ دارد که در آن مواد غذایی برای نیازهای روزمره پیدا خواهید کرد. مرکز خرید Akmerkez حتی به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا و جایزه طراحی و توسعه بین المللی توسط ICSC، شورای بین المللی مرکز خرید، اعطا شد.
نه تنها تجاری، بلکه مرکز خرید Akmerkez نیز دارای فضایی برای مقاصد مسکونی است.
مکان: Nispetiye Caddesi Etiler Beşiktas/Istanbul
زمان: 10:00 صبح تا 10:00 شب
معروف برای: سینما، رستوران ها، فضای اداری، برندهای مد
فاصله تا فرودگاه: 46 کیلومتر

✅ 3 تا از بهترین هتل های استانبول

هتل هیلتون بسفروس استانبول

هتل تایتانیک سیتی استانبول

هتل گرند جواهیر استانبول

پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول از نظر خرید و سرگرمی است. طراحی منحصر به فرد و معماری مدرن آن را چیزی جز جاذبه ای برای بسیاری از گردشگران ساخته است. توپ شیشه ای بزرگی که درست در ورودی قرار گرفته است، مرکز جذابیتی است که هر ظاهر و طراحی این مرکز خرید را زیباتر می کند. مرکز خرید پالادیوم دارای 200 فروشگاه است که در آنها مد، لوازم آرایشی و سایر برندهای معروف موجود است. چه بخواهید لباس ورزشی بخرید و چه به دنبال یک جفت کفش مناسب هستید، این مرکز خرید بهترین مرکز خرید استانبول است که باید به آنجا بروید.
حتی اگر برای تعطیلات در ماه آگوست یا سپتامبر از بی ثباتی بازدید می کنید، می توانید به راحتی یک روز را در پالادیوم سپری کنید زیرا طبقات تهویه مطبوع و مرکز سرگرمی آن را به مکان آخر هفته برای بسیاری تبدیل کرده است. 19 سالن سینما و رستوران، کافه، و بسیاری از فعالیت های سرگرمی دیگر را برای لذت بردن از تعطیلات خود در استانبول خواهید یافت.
مرکز خرید پالادیوم دارای یک پارکینگ وسیع است که می تواند 2500 ماشین را همزمان در خود جای دهد.
مکان: Barbaros Mahallesi Halk Caddesi No:8 Yeni Sahra Atasehir/Istanbul
زمان: 10:00 صبح تا 10:00 شب
معروف برای: سینمای سه بعدی، برندهای بین المللی، رستوران ها
فاصله از فرودگاه: 30 کیلومتر

سیتیز از به صرفه ترین مراکز خرید استانبول

سیتیز از به صرفه ترین مراکز خرید استانبول



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین و بدترین محلات استانبول【قابل توجه مهاجران و توریست ها】

بهترین محله های استانبول کدام هستند و در کجا بهتر است برای زندگی و سفر اقدام کنیم؟ همینطور بدترین محله استانبول نیز چه نام دارد؟ همراه ما باشید در این بخش

یکی از شهرهای بزرگ جهان، جایی که شرق به غرب می رسد، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا، استانبول قرار دارد، جایی که زمان خودش می تواند در آن گم شود، در خیابان های ابدی اش قدم بزند و خود را دوباره بیابد. ، دوباره و دوباره. شهری که قبلاً قسطنطنیه نامیده می شد، یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان در این سیاره است، و در میان این تعداد بسیار، تعداد کمی از افراد خوش شانس هستند که تصمیم می گیرند. تا این مکان را خانه خود کنند. با این حال در سال های اخیر سفر و مهاجرت به استانبول توسط ایرانیان بسیار بوده و ماهم قصد داریم برای راهنمایی به شما عزیزان بهترین و بدترین محله های استانبول را شناسایی کنیم.
حال بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 5 تا از بهترین و بدترین محله های استانبول از دیدگاه مهاجران و توریست ها برای نقل مکان به آنها آورده شده است، که باید به فکر نقل مکان باشید (یا نه!) اگر به طور جدی به زندگی در این شهر با شکوه و جادویی در ساحل بسفر فکر می کنید!

✅ میخواید محله های استانبول را کامل بشناسید؟ بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین محله های استانبول

محله شیشلی

برای کسانی که به دنبال زندگی در محیطی مدرن تر و بهترین محله زندگی در استانبول هستند، اما نه چندان دور از شهر با شکوه قدیمی که استانبول که در سراسر جهان شناخته شده است، ما قطعاً منطقه خنک و تمیز شیشلی را که درست در شمال کاراکوی واقع شده است، توصیه می کنیم. دقیق در سمت اروپایی شهر
شیشلی نوعی سبک زندگی در حومه شهر را ارائه می دهد که بسیاری در غرب ممکن است بیشتر به آن عادت کنند، در حالی که پیشنهادات خرید شگفت انگیزی را ارائه می دهد. اساساً، اگر خانواده‌ای هستید که بچه‌های کوچک دارید، اما می‌خواهید همچنان هیجان استانبول را بدون زندگی در قلب آن تجربه کنید، قطعاً نقل مکان به شیشلی پیشنهاد بسیار مناسبی است.

محله شیشلی استانبول

نمایی از محله شیشلی

منطقه کاراکوی

منطقه کاراکوی و همچنین محله کوچکتر آن بی اوغلو و جهانگیر، در سمت اروپایی تنگه بسفر، دارای برخی از بهترین رستوران ها، فرصت های خرید و تفریحات شبانه ای است که شهر ارائه می دهد - که باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است. 
از خیابان همیشه پرجنب‌وجوش استقلال، جایی که محلی‌ها و خارجی‌ها به طور یکسان از برندهای بزرگ بین‌المللی و ترکیه‌ای استفاده می‌کنند، تا برج معروف گالاتا، جایی که می‌توان منظره نماد استانبول را بر روی یک لیوان شیرینی گرم تماشا کرد، تا حتی رستوران‌های عالی و سرگرمی هایی که در مجاورت میدان تقسیم انجام می شود، اینجا دقیقا یکی از بهترین محله های استانبول برای گردش نیز می باشد.

محله مودا

با حرکت از طریق تنگه، به سمت سمت آسیایی شهر، محله مورد علاقه خیلی ها در شرق استانبول که همان مودا است می باشد، که بخشی از ناحیه بزرگتر کادیکوی است. «مودا» محله‌ای امن و زیبا، مملو از مغازه‌ها و کافه‌های جالب است که درست در کنار یک پارک زیبا در کنار آب برای دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده قرار دارد.
برای جمعیت جوان‌ تر مودا قطعاً با انبوهی از رستوران‌ها، بارها و طعم‌های محلی موج نو، مطابق با سلیقه شما خواهد بود، که قطعاً این محله را به محله محبوب‌تری تبدیل می‌کند. بنابراین اگرچه سایر نقاط کادیکوی نیز بسیار عالی هستند، مودا قطعاً به عنوان درخشان‌ترین ستاره در بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین محله استانبول برای زندگی هستید پیشنهاد دیگر ما به شما مودا می باشد.

محله مودا استانبول

محله مودا استانبول

محله نیسانتاسی

در نهایت، برای کسانی که به دنبال زندگی پر زرق و برق هستند، بالاترین زندگی مجلل را که می توان در این شهر واقعا بین المللی سپری کرد همین منطقه نیسانتاسی است. این منطقه تجاری گران‌قیمت پر از برچسب‌های جهانی است. این محله اروپایی که به خوبی به هر جای دیگر شهر متصل است، می‌تواند فضای شهر نیویورک را به مردم بدهد، درست در قلب دومین شهر بزرگ اروپا.

محله بشیکتاش

با بازگشت به اروپا که از کاراکوی به سمت بالا می رویم، اما به سمت غرب شیشلی، درست به لبه بسفر برمی گردیم. بشیکتاش که در ورودی آن توسط مسجد زیبای دولما باغچه و همچنین استادیوم وودافون متعلق به تیم فوتبال معروف این محله مشخص شده است، شاید یکی از زیباترین، امن ترین و جالب ترین محله های استانبول باشد و مطمئناً به آنجا علاقه مند خواهید شد
این بخش مجلل شهر که در کنار کافه‌ها و تراس‌های زیبای اروپایی، و همچنین یک مسیر پیاده‌روی عالی احاطه‌شده با شاخ و برگ‌های سبز زیبا فضایی را برای پراکندگی و لذت بردن از صحنه‌های رستوران/خرید جدید و مد روز فراهم میکند، اساساً، اگر به دنبال یک محیط شهری با احساس اروپایی تر و بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول هستید، که ترکیبی از شیشلی و مودا در سبک زندگی است، این محله مخصوص شماست.

محله بشیکتاش استانبول

نمایی دیدنی از محله بشیکتاش و استادیوم معروف تیم

بدترین محله های استانبول

محله اوسکودار

متأسفانه، اگرچه بخش آسیایی استانبول می‌تواند به اندازه نیمه اروپایی مکان‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای دهد، اما یکی از مناطقی که باید بگویم از آن دوری کنید، بخشی از محله Üsküdar است که اتفاقاً نزدیک‌ترین مکان به ایستگاه کشتی است. 
بیشتر معایب این منطقه، هرج و مرج و سر و صدای مداوم و همچنین قرار گرفتن در بخش فقیر شهر است که متأسفانه منطقه را تا حدودی یک نقطه هدف عالی برای کلاهبرداری و سرقت های کوچک در برخی مواقع، به ویژه در مورد خارجی ها تبدیل کرده است. 
اگرچه مناطق خوبی از Üsküdar وجود دارد، اما آنها دورتر از ساحل هستند، بنابراین اگر به دنبال خانه جدیدی در این محله هستید، هنوز امیدی وجود دارد - فقط از این بخش دوری کنید.

اوسکودار استانبول

اسکودار استانبول

محله فاتح

با کمال تعجب، یکی دیگر از محله‌های محبوبی که صادقانه توصیه نمی‌کنیم در آن زندگی کنید، قلب تپنده و زنده استانبول است، درست در نزدیکی مسجد آبی سلطان احمد و ایا صوفیه - محله فاتح، در بخش جنوبی منطقه اروپایی امینونو.
اگرچه بازدید از این منطقه افسانه‌ای استانبول قطعاً ارزش آن را دارد، و گردشگران تور استانبول همیشه عاشق یک پیاده‌روی عالی در اطراف پارک گلهانه، بازار بزرگ، بازار ادویه و کاخ توکاپی هستند، اما زندگی در مکان توریستی این شهر دارای اشکالاتی است. مانند گرانی مخصوصا برای توریست ها، سر و صدای بلند، زندگی مردم نسبتا فقیر در آن نزدیکی، و مطمئناً کم شدن امنیت آن بخش.
در نهایت، فاتح چیزهای بسیار خوبی دارد، اما اگر قرار باشد به عنوان یک مهاجر در ترکیه به استانبول نقل مکان کنید واقعاً سخت است هر روز مانند یک توریست با شما رفتار شود. با تمام گرانی ها و جیب بری هایی که با آن همراه است.

باشاکشهیر

باشک شهیر که اخیراً محبوب بنگاه‌های املاک و سازندگان مسکن است، محله‌ای است که در ابتدا بسیار عالی به نظر می‌رسد و تقریباً شبیه نسخه دیگری از شیشلی - تمیز، ایمن و مدرن است. با این حال، مسئله و تفاوت عمده این محله اروپایی با شیشلی، موقعیت مکانی آن است.
باشاکشهیر در منتهی الیه غرب نیمه اروپایی استانبول واقع شده است، اما برای قرار دادن این موضوع در زمینه مناسب، با توجه به وسعت حیرت انگیز این کلان شهر بزرگ، عملاً می توانید کاملاً در شهر دیگری باشید، زیرا بسیار خارج از مرکز استانبول هستید. رسیدن به استانبول در یک جهت حدود یک ساعت طول می کشد و اگر در این قسمت از شهر زندگی می کنید داشتن یک ماشین ضروری است.
اگرچه برای برخی، این نوع رفت و آمد هیچ مشکلی ندارد، و برخی معاملات ارزان قیمت املاک وجود دارد، ما به هر کسی که به طور جدی به استانبول فکر می کند توصیه می کنیم از محله هایی که اینقدر دور از مرکز هستند، دوری کنند. خیلی بهتر است که به طور کامل در یک شهر دیگر ترکیه زندگی کنید، زیرا ارزش بسیار بیشتری برای زمان و پول شما دارد. به گفته بسیاری از ایرانیانی که آنجا رفتند باشاکشهیر نیز یک محله بد در استانبول می باشد.

محله باشاک شهیر استانبول

نمایی از باشاک شهیر

محله اسنیورت 

اسنیورت نیز مانند باشاکشهیر در منتهی الیه غرب شهر واقع شده است، البته کمی نزدیکتر از محله فوق به شهر. با این حال، بر خلاف باشاکشهیر، اسنیورت به دلیل هجوم مهاجران غیرقانونی از سوی پناهندگانی که از جنگ در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق فرار می‌کنند، جرم و جنایت بیشتری دارد و جز خطرناک ترین مناطق استانبول برای مهاجران مخصوصا است.
به این ترتیب، اگرچه آژانس‌های املاک و مستغلات همچنان سعی می‌کنند مردم را با معاملات بزرگ در سهام املاک خود در این بخش از استانبول بفروشند، اما متأسفانه هر نوع سرمایه‌گذاری در این منطقه از شهر به عنوان یک دارایی مستهلک خواهد بود. در حالی که بی ثباتی سیاسی در سایر نقاط این منطقه جغرافیایی ادامه دارد. 

محله تارلاباشی

شهرت تارلاباشی به عنوان بخشی از شهر نسبتاً ناامن برای حضور در آن، به ویژه پس از شب، قطعاً محاسن خود را دارد. این محله در غرب میدان تقسیم، درست در شمال بلوار تارلاباشی واقع شده است، این محله به طور شگفت انگیزی به محله های مورد علاقه گردشگران در شهر مانند جهانگیر و بی اوغلو نزدیک است، اما اجازه ندهید این نزدیکی شما را فریب دهد – واقعاً یک شب با یک روز متفاوت است. 

نمایی از تارلاباشی استانبول

محله تارلاباشی



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در حال حاضر در بیشتر مناطق روسیه کد QR تأیید کننده واکسیناسیون (تأیید شده در روسیه) یا آزمایش PCR منفی است. اکثر مناطق روسیه محدودیت هایی را برای شرکت در رویدادها یا بازدید از اماکن عمومی مانند موزه ها ، تئاترها و مکان های دیگر وضع کرده‌اند.

از شما مسافران تور مسکو و سایر شهرهای روسیه خواسته می شود که یک کد QR ارائه دهید که باید تأیید کند که آیا آزمایش PCR منفی داشته‌اید (72 ساعت پس از ثبت‌نام معتبر است)، آیا توسط واکسنی که توسط مقامات روسی شناخته شده است، واکسینه شده‌اید (واکسن‌های غیر اتحادیه اروپا در حال حاضر شناخته شده است)، که در 6 ماه گذشته Covid-19 داشته‌اید (باید در سیستم روسی gosuslugi.ru ثبت شده باشد.

اگر از مناطق مختلف روسیه دیدن می کنید ، لطفاً محدودیت های فعلی را بررسی کنید ، زیرا هر منطقه مقررات متفاوتی دارد.

تزریق واکسن کرونا در روسیه

با توجه به بهبودی نسبی وضع شیوع بیماری کرونا در روسیه و از آنجاکه، به ‌تازگی برخی محدودیت‌های اعمال شده در این کشور لغو شده و گردشگران خارجی می‌توانند به این کشور سفر کنند. برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو میان علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان و زارینا دوگوزووا، رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) به امضا رسید.

بر این اساس دولت روسیه موافقتنامه‌ای میان دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده که بر اساس آن، گروه‌های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می‌توانند بدون ویزای توریستی به ایران و روسیه سفر و از خدمات تزریق واکسن کرونا در روسیه استفاده کنند. البته به دلیل شرایط موجود در تزریق واکسن کرونا به ایرانیان و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر این برنامه با چالش هایی مواجه شده است.

در همین راستا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چندی پیش در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفته بود دولت روسیه را موظف کرده تا پایان ماه جاری میلادی طرح گردشگری واکسیناسیون را تدوین کند و این یعنی آغاز سفر به روسیه برای تزریق واکسن.

البته از این موضوع نیز نباید گذشت که در سال 2017 مقدمات سفر میان دو کشور بدون اخذ روادید فراهم شده بود اما به دلیل شرایطی به صورت کامل تصویب نشد.

حال یکی از شرایط انجام سفر گروهی با تور روسیه بدون داشتن روادید این است که متقاضیان از طریق آژانس‌های رسمی مسافرتی اقدام کنند، ضمن اینکه هیچ برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور به تایید نرسیده است. بر اساس این گزارش، روسیه تاکنون چهار واکسن برای کرونا به ثبت رسانده است که اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور است که حدود ۶۰ کشور آن را تایید کرده و ده‌ها میلیون دوز از آن به کشورهای مختلف از جمله ایران ارسال شده است.

مسافران روسیه در ایام کرونا

نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه پیش بینی کنید

 

شما باید 72 ساعت قبل از ورود خود آزمایش COVID-19 را انجام دهید. سریعترین راه برای به دست آوردن نتیجه آزمایش ، انجام آزمایشات سریع است. به خاطر داشته باشید که ممکن است گرانتر باشند. گواهینامه باید به زبان انگلیسی یا روسی باشد. شما می توانید در کلینیک درخواست ترجمه روسی کنید.

اگر علائم تب یا علائم دیگر بیماری را نشان دادید ، ممکن است از شما خواسته شود که هنگام ورود مجدد آزمایش را انجام دهید. مبلغی را در این زمینه کنار بگذارید – به طور متوسط ​​، هزینه آزمون 3000 روبل (تقریبا 34 یورو) است. اگر نتیجه مثبت باشد ، باید برای درمان بمانید.

قوانین و توصیه هایی که باید در سفر به روسیه رعایت کنید:

– حتماً از دستکش و ماسک طبی در مکان های عمومی استفاده کنید: مغازه ها ، حمل و نقل ، موسسات عمومی و موزه ها.
-حداقل 1.5 متر بین خود و اطرافیان حفظ کنید.
-اجتناب از مکانهای شلوغ؛ -به جای حمل و نقل عمومی از تاکسی استفاده کنید.

چگونه به COVID-19 مبتلا نشویم – قوانین اساسی

اقدامات احتیاطی سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند موارد زیر را رعایت کنید:

-دستان خود را کاملاً با صابون بشویید، از دستمال های حاوی الکل استفاده کنید.
– در مکان‌های عمومی از ماسک و دستکش استفاده کنید. ماسک باید بینی و دهان شما را بپوشاند.
– در صورت احساس عطسه یا سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانید. پس از آن ، بلافاصله بافت را دور بیندازید.
– از دست زدن به صورت خودداری کنید.

شهروندان روسیه در امکان توریستی مسکو با پروتکل

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com

برای سفر به روسیه روی ما حساب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ر اساس اعلام مرکز ملی اطلاعات کرونا ، روسیه 8،060،752 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 225،325 مورد مرگ را تایید کرده است. مجموع مرگ و میر اضافی روسیه از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا 660،000 است.  در این راستا روسیه برای گردشگران 61 کشور باز است. همه بازدیدکنندگان ملزم به ارائه مدرک آزمایش منفی COVID-19 یا گواهی پزشکی برای آنتی بادی های COVID-19 هستند.

سفر ایرانیان به روسیه

آنا پاپاوا در دیدار روز دوشنبه خود با کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه و پس از شنیدن گزارش وی از وضعیت مبارزه با ویروس کرونا گفت: با در نظر گرفتن اینکه شما موج جدید بیماری کرونا را مهار کرده اید و با توجه به شاخص های جدید ، ما در اسرع وقت گزارشی تهیه و به ستاد کرونا ویروس کرملین ارسال می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که به لطف بهبود وضعیت جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران ، مرزهای روسیه به زودی نه تنها برای تجار و دانشجویان ایرانی ، بلکه برای کل ایرانیان مایل به دیدار از روسیه باز خواهد شد.

 

وی گفت: ‘من همیشه به ملت ایران احترام زیادی قائل بودم و ایران جزو اولین کشورهایی بود که روسیه آزمایش COVID-19 را در میان دوستان روسیه به آنها ارسال کرد.’

سفیر جلالی با قدردانی از اقدامات حمایتی دولت روسیه در مبارزه با ویروس کرونا در ایران ، گفت: روابط دو کشور در سالهای گذشته به طور مستمر در حال گسترش بوده است و افزود: در راستای این گسترش ، روسای جمهور دو کشور با این دیدار دیدار خواهند کرد. هفته در دوشنبه تاجیکستان و تبادل نظر.

 

جلالی با قدردانی از مساعدت روسیه در ارسال واکسن به ایران ، گفت: 90 میلیون دوز واکسن به ایران رسیده است و طی چند ماه آینده حدود 70 درصد از ایرانیان واکسینه خواهند شد.

شرایط سفر به روسیه

در حال حاضر در بیشتر مناطق روسیه کد QR تأیید کننده واکسیناسیون (تأیید شده در روسیه) یا آزمایش PCR منفی است

اکثر مناطق روسیه محدودیت هایی را برای شرکت در رویدادها یا بازدید از اماکن عمومی مانند موزه ها ، تئاترها و مکان های دیگر وضع کرده اند.

از شما مسافران تور مسکو و سایر شهرهای روسیه خواسته می شود که یک کد QR ارائه دهید که باید تأیید کند که آیا آزمایش PCR منفی داشته اید (72 ساعت پس از ثبت نام معتبر است) ، آیا توسط واکسنی که توسط مقامات روسی شناخته شده است واکسینه شده اید (واکسن های غیر اتحادیه اروپا در حال حاضر شناخته شده است) ) ، که در 6 ماه گذشته Covid-19 داشته اید (باید در سیستم روسی gosuslugi.ru ثبت شده باشد

اگر از مناطق مختلف روسیه دیدن می کنید ، لطفاً محدودیت های فعلی را بررسی کنید ، زیرا هر منطقه مقررات متفاوتی دارد.

مسافران تور روسیه

اخذ ویزای روسیه

طبق اعلام سفیر ایران در روسیه ویزای روسیه برای سفرهای گروهی با تور روسیه نیاز به اخذ ویزا نیست لازم به ذکر است متقاضیان از طریق آژانس‌های رسمی مسافرتی اقدام کنند، ضمن اینکه هیچ برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور به تایید نرسیده است

قیمت تور روسیه

هزینه سفر به شهرهایی چون مسکو،سوچی و سنت پترزبورگ بیشتر از هرجیری به رزرو بلیط هواپیمای روسیه، رزرو هتل و فصلی که در آن می خواهید به این شهرهای زیبا در روسیه سفر کنید بستگی دارد با این حال گاهی مخصوصا در فصل سرما امکان دارد تور سنت پرزبورگ و سایر شهرها شامل تخفیفاتی شوند و قیمت ان به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از شهر بدروم دیدن می کنند که توسط سواحل شنی و هتل های مجلل کشیده شده است. بازدید خود را آغاز کنید: در قلعه سنت پیتر غرق در تاریخ شوید و سپس با مرکز غواصی Aquapro برخی از موجودات رنگارنگ را ببینید.

تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

خانه های سفید بدروم

سفر به کوش آداسی

تور کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید. اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود. تماشای غروب آفتاب در سواحل این شهر یکی از محبوبترین کارهایی است که گردشگران انجام می دهند. تور ارزان قیمت لحظه آخری کوش آداسی فرصت مناسبی برای سفر شما و دیدار از جاهای دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه

است.

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

هتل لوکس کوش آداسی

سفر از کوش آداسی به بدروم

برای رفتن از کوش آداسی به بدروم با اتوبوس ، تاکسی یا ماشین 3 راه وجود دارد. که در عکس زیر قابل مشاهده است.

شهرهای برتر بین شهر بدروم و کوش آداسی

شهرهای برتر بین شهر بدروم و کوش آداسی سلچوک و دیدیم هستند. Selcuk محبوب ترین شهر در این مسیر است - از شهر بدروم 3 ساعت و از کوش آداسی کمتر از یک ساعت فاصله دارد.

دیدیم

دیدیم یک شهر کوچک ، تفریحگاه ساحلی محبوب و منطقه ای از استان آیدین در ساحل دریای اژه در غرب ترکیه است ، 123 کیلومتر از شهر آیدین مرکز استان. دیدیم محل شهر عتیقه دیدیما با معبد ویران شده آپولو است.

سلجوک

سلچوک شهری در نزدیکی ازمیر ، در غرب ترکیه است. این دروازه ورودی به افسس است ، شهری وسیع و باستانی با بقایای یک تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس. در جنوب ، خانه مریم مقدس ، یک نمازخانه گنبددار و ضریح مذهبی قرار دارد. در نزدیکی سلچوک ، ستون مرمر یکی از معدود بقایای معبد آرتمیس است. موزه افسس دارای اقلام بیشتری از معبد است ، به علاوه آثار دیگر که از محوطه افسس کاوش شده است.

سوالات متداول

مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم چیست؟
راه مقرون به صرفه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم اتوبوس است که 3 تا 10 یورو هزینه دارد و 3 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.
سریعترین راه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم چیست؟
سریع ترین راه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم تاکسی است که هزینه آن 60 یورو-75 یورو است و 2 ساعت طول می کشد.

آیا اتوبوس مستقیم بین کوش آداسی و بدروم وجود دارد؟
نه ، هیچ اتوبوس مستقیم از کوش آداسی به بدروم وجود ندارد. با این حال ، خدماتی وجود دارد که از کوش آداسی خارج می شوند و از طریق Soke به بدروم می رسند. این سفر ، از جمله نقل و انتقالات ، تقریباً 3 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.

فاصله کوش آداسی تا بدروم چقدر است؟
فاصله کوش آداسی تا بدروم 93 کیلومتر است. فاصله جاده 149.6 کیلومتر است.

چگونه می توان از کوش آداسی به بدروم بدون ماشین سفر کرد؟
بهترین راه برای رفتن از کوش آداسی به بدروم بدون ماشین ، اتوبوس است که 3 ساعت و 40 متر طول می کشد و هزینه آن 3 تا 10 یورو است.

چقدر طول می کشد تا از کوش آداسی به بدروم برسید؟
از کوش آداسی به بدروم ، از جمله انتقال ، تقریباً 3 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.

از کجا اتوبوس کوش آداسی به بدروم را بگیرم؟
خدمات اتوبوس کوش آداسی به بدروم ، که توسط MetroTurizm اداره می شود ، از ایستگاه سوکه حرکت می کند.

اتوبوس کوش آداسی به بدروم به کجا می رسد؟
خدمات اتوبوس کوش آداسی به بدروم ، که توسط MetroTurizm اداره می شود ، به ایستگاه بدروم می رسند.

آیا می توانم از کوش آداسی به بدروم رانندگی کنم؟
بله ، فاصله رانندگی بین کوش آداسی تا بدروم 150 کیلومتر است. از کوش آداسی تا بدروم تقریباً 2 ساعت و 2 متر طول می کشد.

کجا می توانم در نزدیکی بدروم اقامت کنم؟
بیش از 895 هتل در بدروم وجود دارد. شروع قیمت ها از شبی 87 یورو.

 

نحوه سفر از کوش آداسی به بدروم

سفر به داخل ترکیه

قوانین ایمنی COVID-19 را رعایت کنید اقدامات کنترلی سراسری در دستور کار است از این اقدامات میتوان به همراه داشتن ماسک و داشتن حداقل فاصله 2 متر اشاره کرد.

سوالات متداول در خصوص سفر به بدروم در کرونا

آیا اجازه دارم از کوش آداسی به بدروم سفر کنم؟

در حال حاضر محدودیت و شرایط های خاصی برای سفر در داخل ترکیه وجود دارد.

محدودیت های سفر در بدروم چیست؟

سفرهای داخلی محدودیتی ندارد ، اما ممکن است برخی شرایط اعمال شود

شماره ملی خط راهنمای COVID-19 در بدروم چیست؟

شماره ملی خطوط کمک COVID-19 در بدروم 184 است.

آیا در حمل و نقل عمومی در بدروم باید از ماسک صورت استفاده کنم؟

استفاده از ماسک صورت در حمل و نقل عمومی در بدروم اجباری است.

آیا رعایت فاصله اجتماعی در بدروم اجباری است؟

فاصله اجتماعی در بدروم 2 متر است.

در صورت بروز علائم COVID-19 هنگام ورود به بدروم چه باید بکنم؟

خود را به یکی از اعضای رسمی کارکنان معرفی کنید و/یا با شماره تلفن ملی کمک کروناویروس با شماره 184 تماس بگیرید.

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی   الفبای سفر  الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد. پس اگر شما هم از این دسته از گردشگران هستید حتما حتما بازدید از دروازه هادریان، برج ساعت آنتالیا و مناطق باستانی همچون آسپندوس، شهر قدیمی ترمسوس و شهر پرگ آنتالیا را ازدست ندهید. در ضمن در آنتالیا کلی تفریحات جذاب مثل دولفین لند، پارک آبی آکوالند و آکواریوم آنتالیا است که اگر به آن جا بروید سفری هیجان انگیز را برای خودتان رقم می زنید.

می توانید با تماس با کارشناسان الفبای سفر اطلاعاتی از قیمت تور آنتالیا بدست آورید و اقدام به رزرو تور لحظه آخری  آنتالیا کنید. شک نکنید بهترین سفر زندگیتان را در میان این اماکن منحصر به فرد در مروارید دریای مدیترانه رقم می زنید.

پارکهای آبی آنتالیا

آنتالیا یک شهر عالی برای انواع تفریحات و سرگرمی های است. انواع پارکهای آبی با تمامی امکانات برای گذراندن یک روز خاطره انگیز در این شهر وجود دارد. به طور مثال پارک آبی دیدمان که در شرق آنتالیا با مساحتی حدود ۳۶ هزار متر مربع که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد به یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی آنتالیا تبدیل گشت. در این پارک یک رودخانه آرام و زیبا با امواج مصنوعی و استخرهای مختلف برای تمام سنین و انواع سرسرها و وسایل مهیج پیدا خواهید کرد، علاوه بر آن می توانید به تماشای انواع گیاهان و گلهای گرمسیری که فضای دل انگیزی به این محل داده بپردازید و یا ساعتی در جکوزی ریلکس کنید.

اکثر گردشگران ترجیح می دهند تا یک روز کامل را در پارک آبی سپری کنند و بعد از شنا و آفتاب گرفتن در یکی از رستورانها و یا کافی شاپها به خوردن یک غذای خوش طعم و یا نوشیدنی خنک بپردازند.یکی دیگر از پارک های آبی معروف آتلانتیس نام دارد که در حومه آنتالیا واقع شده است و با اینکه از تاریخ تاسیس آن زمان زیادی نمیگذرد اما در بین توریستها طرفدارن زیادی دارد.

لذت در پارک آبی آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

آنتالیا بهشتی برای عاشقان خرید و گشت و گذار در انواع مراکز خرید است و پیدا کردن شهری مانند آنتالیا با وجود تعداد زیاد مغازه ها و مراکز خرید جالب و متنوع کار دشواری است. برخی از فروشنده ها گردشگران را به خرید قهوه های مشهور و معطر ترک تشویق می کنند در حالی که تعدادی از گردشگران به دنبال خرید لوازم آرایشی و عطر برای سوغات هستند.

تعداد فروشگاه های طلا و جواهر، مغازه های پوشاک و کفش و کیف در آنتالیا گوناگون و متنوع است و بیشتر آنها در خیابان آتاترک قرار دارند که بهترین محل برای خرید کردن است، همچنین انواع رستورانها و کافی شاپ ها نیز در این خیابان به چشم می خورند که می توانید در آنجا کباب ترکی غذای مشهور و خوش طعم کشور ترکیه را امتحان کنید.

تفریحات شبانه آنتالیا

لحظات خوشی در انتظار طرفدارن تفریحات شبانه در آنتالیا است. کلوب آوراAura یک سرگرمی شبانه بسیار مهیج با اجرای یکی از بهترین دی جی به همراه موسیقی و رقص و شادی است، کلوب آورا یکی از محبوب ترین دیسکو های آنتالیا است که تا صبح در آنجا سرگرم خواهید بود. دیسکو و بار Denizati که در نزدیکی ساحل قرار دارد  نیز یکی دیگر از تفریحات سرگرم کننده شبانه است. از رستورانها و کلوب های محبوب دیگر، کلوب شبانه آرما Arma است که یک مجتمع با یک رستوران بزرگ با بنایی به سبک قدیمی معماری ایتالیا، به همراه چشم انداز فوق العاده رو به دریا است.

در این رستوارن معروف و پر طرفدار هر بازدید کننده قادر به لذت بردن از موزیک و حتی دیدار از مهمانان معروف خواهد بود. نام یکی دیگر از کلوب های آنتالیا، سوهو Soho است که در دو طبقه به همراه پذیرایی و سرویس دهی عالی همراه با دیجی های معروف و ستارهای مشهور ترکیه یک شب فراموش نشدنی را برای شما می سازد.علاوه بر این، دیسکوها و بارهای رو باز مختلف زیادی در نزدیکی سواحل آنتالیا قرار دارد که در تور آنتالیا بهار ۹۸ می توانید آنها را انتخاب کنید

تفریحات ساحلی شبانه در آنتالیا

اقامت در هتل های لوکس آنتالیا

آنتالیا نه تنها با چشم انداز بی نظیر رو به دریای مدیترانه و آثار تاریخی به جای مانده از امپراطوریهای باستانی از شهرت زیادی برخوردار است بلکه در کنار سواحل، استراحتگاههای بسیار لوکس دارد که از امکانات عالی برخوردار هستند

هتل رکسوس پرمیوم بلک آنتالیا

هتل رکسوس پرمیوم بلک Rixos Premium Belek از دیگر هتلهای لوکس با تجهیزات و امکانات رفاهی باور نکردنی در آنتالیا است. این هتل در مساحتی حدود ۴۰۵۰۰۰ متر مربع با ۷۰۰ اتاق و سوئیت با نمای شگفت انگیز رو به دریای مدیترانه، ۷ رستوران، ۸ بار و یک مرکز ماساژ با کارشناسان خبره بخشی از خدمات رفاهی این هتل است.

از دیگر امکانات این تور می تواند اجرای دیجیها، ورزشهای آبی و پارک آبی را نام برد. اگر هم جزو گردشگران تور ارزان آنتالیا هستید که به همراه خانواده و کودکان خود سفر کرده اید، هتل رکسوس دارای استخر مخصوص کودکان، زمین بازی و رویدادهای مخصوص کودکان می باشد

هتل تایتانیک بیچ لارا 

هتل ۵ ستاره تایتانیک بیچ لارا در شهر آنتالیا مانند یک کشتی کروز ساخته شده است، این هتل ساحلی با دارا بودن مساحتی بالغ بر ۹۵ هزار متر مربع دارای زیبایی ها و امکاناتی است که هر توریست و گردش گری را به سمت خود جذب می کند و با معماری خاص خود، دکوراسیون شیک، اتاق هایی راحت و اتمسفری گرم تعطیلات عالی و به یاد ماندنی ای را برای مهمانان خود مهیا می کند. هتل تایتانیک بیچ لارا که در منطقه لارا شهر آنتالیا قرار گرفته است مروارید ساحل دریای مدیترانه شناخته می شود و برای مهمانان و مسافران تور آنتالیا خود سرگمی و راحتی به ارمغان می آورد و این شانس را برای مهمانان خود به وجود می آورد تا به دور از مشغله های روزانه لحظاتی را در آرامش سپری کنند.

امکانات تفریحی هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا

یکی از اهداف این هتل القای لحظات عالی به مسافران تور خارجی به ترکیه است به همین دلیل امکانات تفریحاتی زیادی در این هتل فراهم شده است که میتوان به استخر، جکوزی، سونا و حمام سنتی اشاره کرد همچنین ساحل هتل نیز تمامی امکانات را نظیر تخت و … در خود جای داده است.

نمایی از هتل تایتانیک

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.comرررررر



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سوچی اغلب ‘پایتخت تابستانی’ غیر رسمی روسیه یا مروارید دریای سیاه نامیده می شود. این بزرگترین و شلوغ ترین تفرجگاه دریایی تابستانی کشور است که سالانه بیش از 4 میلیون بازدیدکننده را با خط ساحلی کوهستانی شگفت انگیز ، سواحل بی پایان زنجیره ای ، روزهای آفتابی گرم و شب زنده داری شلوغ به خود جذب می کند. از ماه مه تا سپتامبر جمعیت سوچی حداقل با گردشگران تور سوچی ، از جمله افراد مشهور و نخبگان سیاسی کشور ، دو برابر می شود.همراه ما باشید برای راهنمای سفر به سوچی.

سوچی

نمای سوچی از دریای سیاه

به احتمال زیاد به دلیل هزینه ها و الزامات ویزای روسیه ، تنها 3 درصد از جمعیت این بازدیدکنندگان مسافران بین المللی هستند. شاید معروف ترین مسافر خارجی غیرسیاسی در سوچی بونو بود که از او دعوت شد مدتی را در سال 2010 در محل اقامت رئیس جمهور مدودف بماند. اما به طور کلی این شهر همچنان مقصدی بسیار داخلی است و تا حدودی فاقد زیرساخت های بین المللی مناسب و دارای زبان یکسان است. مانع اکثر مراکز منطقه ای روسیه است.

جاذبه های دیدنی سوچی

خوب ، شاید چنین شانس المپیکی به شهر کمک کند تا به مرزهای ملی برسد و به یک سایت واقعاً جهانی تبدیل شود. سوچی برای کسانی که عاشق طبیعت ، ورزش ، تاریخ و تفریحات آفتابی در ساحل هستند ، جاذبه های زیادی دارد. این مروارید دریای سیاه هنوز در انتظار کشف است.

پارک ‘ریویرا
پارک ‘ریویرا’ محبوب ترین پارک در شهر سوچی است. این پارک در قسمت مرکزی شهر در ساحل راست رودخانه سوچی و در نزدیکی ساحل دریا واقع شده است. این پارک دارای تعداد زیادی درخت از گونه های مختلف ، چندین حوض ، کافه و امکانات تفریحی برای عموم است.
آدرس: سوچی ، خیابان ایگورووا ، 1.

پارک درختکاری
درختکاری در سوچی گلهای قفقاز و بسیاری از کشورهای دیگر را جمع آوری کرد. مساحت کل آن بیش از 49 هکتار است. حدود 1600 گونه گیاه در این پارک وجود دارد. در قلمرو درختچه نیز یک آکواریوم 150 متر مکعب آب شور وجود دارد. شما می توانید ساکنان مختلف دریای سیاه را در آکواریوم مشاهده کنید.
آدرس: سوچی ، چشم انداز Kurortny ، 74.

دلفیناریوم
دلفیناریوم در شهر آدلر واقع شده است. استخر دلفین ها دارای قطر 2 متر و عمق 6 متر است. دلفیناریوم میزبان اجرای دلفین ها و دیگر پستانداران دریایی است.
آدلر ، خیابان لنین 219.

آکواریوم – تراریوم
آکواریوم – تراریوم در سوچی بیش از 200 گونه ماهی ، پرنده ، خزندگان و دوزیستان (مارمولک ، مار ، تمساح) را ارائه داد. مساحت کل تقریبا 340 متر مربع است.

جشنواره سوچی

هتل های سوچی

هتل هایی که در نزدیکی ساحل مرکزی سوچی واقع شده اند ، می توانند به عنوان مناسب ترین برای گردشگران (در نزدیکی ایستگاه دریایی) در نظر گرفته شوند. هتل های آدلر ، در کنار پارک المپیک نیز بسیار محبوب هستند. (اگر به رویدادهای ورزشی برگزار می شوید ، مانند مسابقات فرمول 1 ، این هتل ها را انتخاب کنید.) دوستداران اسکی معمولاً در زمستان در هتل های روستای کراسنایا پولیانا اقامت دارند
شما می توانید اتاق هتل را با هرگونه خدمات رزرو هتل پیدا کرده و رزرو کنید

هتل داگومی سوچی

آب و هوای سوچی

سوچی متعلق به آن قسمت کوچک روسیه است که خوشبختانه در منطقه آب و هوایی نیمه گرمسیری واقع شده است. برخلاف آب و هوای مدیترانه ای ، سوچی دارای سطح رطوبت بسیار بالایی است ، مانند آبخازیا یا برخی ایالت های ایالات متحده (مانند می سی سی پی ، آلاباما ، لوئیزیانا و جورجیا). با وجود بارندگی زیاد ، سوچی سالانه 300 روز آفتابی را سپری می کند ، که برای هیچ منطقه دیگری از روسیه غیر از شهرهای ساحلی کراسنودار کراینودار باورنکردنی است. این امر تقریباً تمام ماه های سال را برای سفر به سوچی راحت می کند ، به جز در نوامبر ، دسامبر و ژانویه.

  • زمستان در سوچی
    بیشتر بارش ها در فصل زمستان است اما معمولاً در قسمت ساحلی شهر پوشش برفی معمولی وجود ندارد. آب و هوای قسمت کوهستانی سوچی بزرگ به میزان قابل توجهی سردتر است و فصل زمستان (معمولاً فوریه و مارس) برای اسکی کامل امکان پذیر است. با تشکر از آن ، کراسنایا پولیانا به سرعت به عنوان یک اقامتگاه زمستانی در حال توسعه است و در طول بازیهای المپیک زمستانی 2014 میزبان همه مسابقات در فضای باز بود.
  • دوره بهار بسیار کوتاه است و با شکوفایی باغ ها مشخص می شود (معمولاً در ماه مارس شروع می شود ، حتی اگر دمای هوا کمتر از ماه فوریه باشد). این فصل راحت با بارندگی کمتر است ، اما همچنان با دریای سرد.
  • تابستان سوچی را می توان با فصل شنا مرتبط دانست ، که معمولاً از اواسط ماه مه تا پایان اکتبر ادامه دارد. این فصل عالی است و اوج گردشگری آن در ماه های جولای تا آگوست است. در ماه های سپتامبر و اکتبر ، شهر بازدیدکنندگان کمتری را جذب می کند ، تا حدی به دلیل شروع سال تحصیلی. به نظر می رسد این دو ماه ، زمانی که دریای سیاه هنوز گرم است ، هوا خیلی گرم نیست و خیابان ها مملو از جمعیت گردشگران نیست ، لذت بخش ترین زمان برای سفر به سوچی باشد. این دوره را فصل صاف (‘бархатный сезон’) می نامند
  • پاییز خارج از فصل ، که در پایان اکتبر به سوچی می آید ، گرم است ، اما روزهای ابری و باران بیشتری دارد. در پایان ماه نوامبر میانگین دمای روزانه به زیر 10 درجه سانتی گراد می رسد.

قیمت تور روسیه الفبای سفر به شکلی است که به شما پیشنهاد می کنیم آنرا خریداری کنید زیرا این سرزمین با وسعتی که دارد طیف گسترده ای از تجربیات بی نظیر را برای شما مسافران رقم میزند. تماشای بناهای تاریخی با سبک معماری منحصر بفرد در کنار طبیعت بی نظیر این کشور و رخدادهایی همچون شبهای سفید که همه مردم دنیا آرزوی تماشای آن را دارند لحظاتی به یاد ماندنی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین،  تور مسکو سنت پترزبورگ تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
 به نقل از آژانس "الفبای سفر"، اگر لوکس ترین و بهترین هتل های کیش را بشناسید و از امکانات آنها باخبر شوید، می توانید تجربه ای لذتبخش را برنامه ریزی کنید. درباره این هتل ها بیشتر بدانید.

جزیره کوچک کیش به دلیل داشتن خارق العاده ترین و رنگارنگ ترین صخره های مرجانی در جهان شناخته شده است. اگر کیش را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با آفر تور کیش از تهران آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد. بهترین هتل های کیش کدامند؟

پکیج تور کیش الفبای سفر

  • رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • رزرو بلیط قطار
  • رزرو هتل کی
  • تور لیدر
  • بیمه مسافرتی
  • گشت شهری

پس دیدیم که رزرو هتل خوب یکی از شرایط اصلی در برخورداری از یک پکیج و تور مسافرتی می باشد. با این حال تصمیم داریم با لوکس ترین و بهترین هتل های کیش آشنا شویم.

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش بر گرفته از طرح زیبای تخت جمشید با زمینی به وسعت دوازده هکتار در جزیره کیش و نزدیک به ساحل شرقی این جزیره در سال ۱۳۸۲ جهت پذیرایی از گردشگران تور کیش ساخته شد. هتل داریوش ۱۹۳ اتاق و سوییت با منظره دریا و باغ دارد. ویژگی منحصربفرد هتل داریوش کیش که آن را از هتل های کیش متمایز کرده است این می باشد که تمدن و فرهنگ یک ملت بزرگ و کهن را به رخ جهانیان می کشاند.

نام هتل داریوش را به این دلیل داریوش گذاشتند که تمام قسمت های این هتل با تندیس ها، ستون ها و سنگ نگاره های برگرفته از کاخ های آپادانا و تچر در تخت جمشید ساخته شده است و به مهمانان این امکان را می دهد که علاوه بر امکانات هتلی به صورت یک موزه، مورد توجه و بازدیدشان قرار گیرد.

  • فاصله هتل داریوش تا اسکله تفریحی کیش  ۲.۴ کیلومتر
  • فاصله هتل داریوش کیش تا بازار مریم جزیره کیش  ۴.۶ کیلومتر
  • فاصله هتل داریوش کیش تا فرودگاه با خودرو تنها  ۸ دقیقه می باشد.
  • فاصله هتل داریوش کیش تا پارک دلفینها  ۵ کیلومتر
  • فاصله هتل داریوش کیش تا بازار پردیس یک  ۵۰۰متر
  • فاصله هتل داریوش کیش تا بازار ونوس  ۱کیلومتر
  • فاصله هتل داریوش کیش تا بازار پانیذ  ۱کیلومتر
هتل داریوش از بهترین هتل های کیش
هتل داریوش کیش

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش یک هتل ۵ ستاره است که در جاده جهان کیش قرار دارد.این هتل ۱۳۰ باب اتاق ۴۰ متری و سوییت ۶۵ متری دارد که چشم انداز بی نظیری دارند.اتاق های هتل ترنج دارای حمام، سشوار،سیستم تهویه هوا،مینی بار،کمد، خدمات ۲۴ ساعته، لوازم بهداشتی، بالکن، اینترنت رایگان، چای ساز،میز کار و صندوق امانات می باشند.

از امکانات هتل ترنج کیش می توان رستوران ساحلی، کافی شاپ ساحلی، پذیرش ۲۴ ساعته،خدمات اسپا و ماساژ،خانه بازی کودکان خشکشویی، اجاره خودرو، اورژانس، آتلیه عکاسی، صبحانه بوفه، بیلیارد، والیبال ساحلی، اجاره دوچرخه و ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهیف خشکشویی سرویس روزانه به مراکز خرید و مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری(رایگان) , سالن همایش , اتاق جلسات , سالن پذیرایی , و نمازخانه را نام برد.

امکانات موجود در اتاقهای رویایی این هتل دریایی شامل تلویزیون، Wi-Fi، تلفن، یخچال ، صندوق امانات و چای ساز است. سیستم های گرمایش و سرمایش موجود است. علاوه بر این، سرویس بهداشتی و لوازم بهداشتی رایگان را می توان در همه اتاق ها یافت. از طریق بالکن خود منظره چشم انداز را تماشا کنید. در صورت استفاده از مینی بار ، باید توجه داشته باشید که باید هزینه های اضافی را پرداخت کنید.

هتل ترنج کیش

هتل پارمیس کیش

هتل پارمیس کیش ، هتلی ۵ ستاره است که یکی از بزرگترین هتل های جزیره کیش محسوب می شود که به دلیل نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی در موقعیت ویژه ای قرار دارد.اتاق های این هتل دارای امکاناتی از جمله یخچال، تلویزیون کابلی، سیستم تهویه هوا، اینترنت وای فای رایگان، سشوار، حمام اختصاصی،تلفن، صندوق امانات می باشد که برخی از اتاق ها نمای رو به دریای خلیج فارس دارند.

از دیگر امکانات هتل پارمیس کیش می توان به سالن بيليارد، استخر، سونا، جكوزى، آرايشگاه مردانه، آرايشگاه بانوان، كافى شاپ، كافى نت، فروشگاه، سالن همايش با ظرفيت ۲۰۰ نفر، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهى، صبحانه بوفه رايگان، سرو ميوه و آب معدنى رايگان هر روزه اشاره کرد. این هتل داراى چهار رستوران است که دو رستوران غذاى ايرانى و فرنگى سرو می کند و رستوران سنتى با معمارى منحصر به فرد دوران صفويه و خانه اسپاگتى با سرو انواع غذاهاى ايتاليايى از دیگر رستوران ها می باشند.

هتل شایان کیش

هتل شایان کیش یک هتل ۵ ستاره است که در میدان ساحل، جنب اسکله قدیم قرار گرفته و فاصله کمی تا برخی از جاذبه های گردشگری مهم کیش دارد.هتل شایان در مجموع دارای ۱۹۳ باب اتاق و سویت است که برخی از آنها دارای چشم انداز رو به آب‌های خلیج فارس و تعدادی نیز نمای رو به باغ زیبای هتل را دارند.

این هتل در ۴ طبقه با تیپ اتاق‌های متنوع می باشد ازجمله: اتاق‌های دو الی چهار تخته، رویال سوییت یک خوابه و دو خوابه و کابانا (سویت ساحلی) با ظرفیت‌های متفاوت است که دارای امکاناتی از جمله سیستم اعلام حریق، اینترنت بی سیم، خدمات ۲۴ ساعته، صندوق امانات، تهویه مطبوع، تلویزیون، سشوار،یخچال می باشد.

هتل بین المللی شایان دو استخر ، سه رستوران که انواع غذاهای ایرانی و بین المللی ، یک کلوپ سلامتی و اتاق های غیر سیگاری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. تمام امکانات اولیه مانند Wi-Fi ، یخچال و فریزر ، تلویزیون ماهواره ای و لباسشویی را برآورده می کند. این هتل همچنین دارای سالن بیلیارد و سالن ضیافت است. علاوه بر این ، هتل فضای پارک امن ، انتخاب و فرود فرودگاه ، کافی شاپ ها و سالن های زیبایی را فراهم می کند.

هتل شایان از بهترین هتل های کیش
هتل شایان کیش

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرت الفبای سفر الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر | www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin


لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

شهر آلانیا برای پذیرایی از جمعیت بیشمار گردشگران، مملو از هتلهای لوکس و معروف و حتی ارزان ترن مسافرخانه ها است و دغدغه ای برای اسکان گردشگران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت وجود ندارد. به عبارتی دیگر شهر آلانیا از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را در خود جای داده است.  از طرفب باتوجه به اینکه آلانیا بخشی از آنتالیا می باشد خالی از لطف نیست که درمورد آنتالیا و هتل های لاکچریش صحبت کنیم. امروزه آنتالیا به یکی از قطب های گردشگری ترکیه و اروپا تبدیل شده است. همین امر موجب شده است تا انواع هتل ها در این شهر مشاهده شوند. از هتل های لوکس آنتالیا گرفته تا هتل های ارزان قیمت آنتالیا که مناسب هر سلیقه و بودجه گردشگان این شهر هستند.

با این حال هرچند که در هر دو مکان انواع اقامتگاه ها مشاهده می شود اما اکثریت مسافران تور آنتالیا و آلانیا به دنبال اقامت در هتل های 5 ستاره و ساحلی هستند زیرا بخش عظیمی از تفریحات آن ها در هتل ها رقم می خورد.

هتل فرست کلاس آلانیا

هتل فرست کلاس آلانیا ، در 2 کیلومتری شهر باستانی Naula ، از Wi-Fi رایگان در سراسر محل برگزاری برخوردار است. فاصله حمام کمتر از 3.2 کیلومتر است. محل اقامت در کنار سواحل اختصاص داده شده است. هتل فرست کلاس فاصله کمی از شهر باستانی سیدرا دارد.

کنترل آب و هوا ، تلویزیون چند کاناله و وای فای رایگان در اتاق های تهویه مطبوع گنجانده شده است. آنها با دمپایی ، وان و سشوار ارائه می شوند. هتل فرست کلاس روزانه یک صبحانه بوفه ارائه می دهد. در بار کنار استخر میهمانان می توانند استراحت کنند و از نوشیدنی های انتخابی لذت ببرند. ساحل King Neptune حدود 350 متر فاصله دارد. فرودگاه Gazipasa 30 کیلومتر فاصله دارد. اسپا درمانی و صندلی های راحتی نیز با هزینه اضافی در دسترس هستند. هتل کلاس اول همچنین دارای یک استخر سرپوشیده با سونا و بار است. مهمانان و مسافران تور آلانیا می توانند در طول اقامت خود در یک پارک آبی کار کنند.

قیمت هتل First Class - All Inclusive بسته به اقامت شما ممکن است متفاوت باشد (به عنوان مثال تاریخ ، سیاست هتل و غیره). برای دیدن قیمت ها ، تاریخ های خود را وارد کنید.

لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

هتل فرست کلاس آلانیا در شب

 

هتل لارینا فامیلی ریزورت

هتل لارینا فامیلی ریزورت با رستوران و مرکز تناسب اندام در آلانیا واقع شده است. فاصله این ملک تا میدان آتاتورک آلانیا 6 کیلومتر و تا برج سرخ آلانیا 6 کیلومتر است.

اتاق های میهمان در هتل به تلویزیون صفحه تخت مجهز هستند. اتاق ها دارای تهویه مطبوع هستند و واحدهای خاصی در هتل رستوران خانوادگی لارینا دارای بالکن هستند. صبحانه بوفه در هتل روزانه سرو می شود.

نگهداری از کودکان و کلوپ کودکان و نوجوانان وجود دارد تا فرزندان شما بتوانند در تعطیلات با خیال راحت در آنها اقامت کنند.

این مرکز ساحل شنی اختصاصی خود را دارد. با 3 استخر روباز می توانید تعطیلات دلپذیری را سپری کنید. هتل Larina Family Resort که در زمینی به مساحت 35000 مترمربع تاسیس شده است ، با ایده ای همه جانبه در خدمت مهمانان ما است. می توانید وعده های غذایی خود را در رستوران فضای باز و رستوران داخلی در مرکز بخورید. دمای اتاق شما می تواند با تهویه مطبوع مرکزی / تهویه مطبوع اسپلیت در اتاق شما تنظیم شود. تلویزیون ، اینترنت بی سیم ، تلفن و گاوصندوق اتاق در اتاق های استاندارد موجود است که می توانید از آنها در طول اقامت استفاده کنید. سرویس اتاق موجود است با بهره مندی از خدمات اسپا و ماساژ در داخل مرکز می توانید استراحت کرده و احساس شادابی کنید. فاصله هتل تا فرودگاه Gazipasa 35 کیلومتر و تا آلانیا 4 کیلومتر است. شما مسافران تور آلانیا می توانید از خدمات پزشک ، آرایشگاه ، بازار ، کرایه اتومبیل در این مرکز بهره مند شوید.

لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

نمای هوایی از هتل لوکس لارینا

هتل مکس رویال آنتالیا

هتل مکس رویال امکانات گسترده و منحصر به فرد ویژه کودکان و نوجوانان را ارائه می دهد. این مینی کلاب که در منطقه ای به مساحت 1640 فوت مربع قرار دارد ، دارای زمین بازی ، دیسکو ، ، مناطق ژیمناستیک و بازی های رومیزی است. کودکان می توانند در مینی کلاب فعالیت های خلاقانه داشته باشند. تعدادی از بازی ها و یک منطقه مخصوص شن و ماسه که زیر سایه است را می توانید به صورت رایگان در منطقه ساحل پیدا کنید. مینی کلوپ ها مخصوص کودکان بین سنین 1-3 ، 4-7 تا 13 -17 سال تعیین شده است. در مینی کلاب یک سیستم دوربین برای کودکان بین 1 تا 3 سال وجود دارد که می تواند در اتاق نیز تماشا شود. از کودکان زیر 1 سال می توان در مینی کلاب محافظت کرد. اتاق خواب و اتاق بازی برای نوزادان به صورت رایگان در دسترس است. تختخواب کودک ، استخر کودک ، وان کودک و صندلی غذاخوری بالا در صورت دسترسی ارائه می شود. از دیگر امکانات کودک می توان به گرم کننده بطری و مخلوط کن برای تسهیل در تهیه وعده های غذایی اشاره کرد. این رستوران دارای یک مکان مشخص برای کودکان است.

لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

هتل 5 ستاره مکس رویال با ساحل اختصاصی

هتل رکسوس پریمیوم آنتالیا

هتل رکسوس پریمیوم آنتالیا در میان جنگلی از کاج و گردو در سواحل ساحل مدیترانه قرار گرفته است. سواحل شنی بی انتها و مناظر زیبای بلک ، مقصدی پر از زیبایی طبیعی را در ریویرای ترکیه ایجاد می کند. هتل رکسوس پریمیوم بلک آنتالیا در مرکز زیبایی های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی از کوههای Tauras گرفته تا ویرانه های باستانی و پارک های ملی قرار دارد. میهمانان و مسافران تور آنتالیا می توانند ساعاتی را در کنار استخر دور باشند و یا برای یک روز گشت و گذار فرهنگی و ماجراجویی خارج شوند. احاطه شده توسط باغ های باشکوه ، تضاد آب های آبی سرولو و باغ های سرسبز و سرسبز ، یک تفریحگاه باشکوه را ایجاد می کند. اقامت در Rixos Premium Belek بیش از حد بی نظیر است: یک ساحل زیبا به طول یک کیلومتر ، غذاهای لذیذ و خدمات با کیفیت عالی ، رستوران هایی با بوفه های مجلل ، استخرها ، کلوپ Rixy که مخصوص کودکان و سرگرمی های کلاس جهانی است همه در انتظار تعطیلات نهایی شما هستند تجربه حضور در هتل رکسوس پریمیوم بلک آنتالیا. هتل رکسوس پریمیوم بلک آنتالیا در 50 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا ، 40 کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا و 5 کیلومتری مرکز شهر بلک واقع شده است.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر  الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
نمایشگاه گردشگری قطر 2021 یا قطر تراول مارت از فستیوال های بزرگ و دیدنی گردشگری در دوحه است که در ماه نوامبر برگزار میشود همراه ما باشید برای آشنایی با این نمایشگاه

چشم انداز رویداد

قطر تراول مارت (QTM 2021)، اولین نمایشگاه در نوع خود در کشور با هدف حمایت و تقویت رقابت پذیری صنعت گردشگری قطر از طریق گردآوری گردشگری ورودی و خروجی در کنار هم و ایجاد بازاری برای ارتباط متقابل بین دو کشور برگزار می شود و کسب و کارهای گردشگری بین المللی با ترویج، حمایت و کشف مکان، مردم و فرهنگ.

این رویداد محبوب ترین مقاصد سفر، پروژه های توسعه املاک و مستغلات و روندهای به روز گردشگری لوکس، تجاری، پزشکی، ورزشی، MICE، اوقات فراغت و گردشگری فرهنگی را به برجسته ترین بازارهای مجلل ارائه می دهد و بینش ها و موارد جدید را ارائه می دهد. چشم انداز آینده گردشگری با گرد هم آوردن شرکت هایی که محصولات و روندهای جدید در فناوری مربوط به سفر و تجارت گردشگری را ارائه می دهند.

QTM 2021 هیئت های مختلف گردشگری بین المللی، دفاتر گردشگری ملی و منطقه ای، خطوط هوایی، اپراتورهای تور، آژانس های مسافرتی هتلداران و شرکت های مسافرتی آنلاین را در یک سقف گرد هم می آورد.

قطر با داشتن پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان، شاهد فعالیت‌های زیادی در صنعت گردشگری و بخش MICE با حمایت استراتژی بخش ملی گردشگری قطر 2030 (QNTSS) بوده است که تمرکز توسعه گردشگری آینده بر اساس آن را مشخص می‌کند. در توسعه یک محصول متنوع و ممتاز که خانواده ها و مسافرانی را که به دنبال تجربیات فرهنگی جدید هستند جذب می کند. علاوه بر ایجاد نقاط قوت موجود قطر در بازار شورای همکاری خلیج فارس و در میان مسافران تجاری، تاکید بیشتر بر تنوع بخشی به بازارهای مبدا جغرافیایی جدید و تقویت بیشتر بخش MICE/سفرهای تجاری قطر خواهد بود.
QTM 2021 از خریداران میزبانی از شرکت های بین المللی مسافرتی و گردشگری خارج از کشور دعوت می کند تا گردشگری قطر را شبکه و تجربه کنند.

لوگو برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری قطر

لوگو و پوستر نمایشگاه گردشگری قطر

حالا چرا نمایشگاه گردشگری در قطر؟

از آنجایی که این کشور امیدوار است وابستگی خود به نفت و گاز را کنار بگذارد و تعداد بازدیدکنندگان را تا سال 2030 به 7 میلیون نفر افزایش دهد، قطر در حال توسعه استراتژی های موازی دیگری مانند فراهم کردن امکان ورود آسان تر برای شهروندان سایر کشورها است که این کشور را به هشتمین کشور باز تبدیل کرده است. بر اساس آخرین به روز رسانی سازمان جهانی گردشگری (WTO) کشوری در جهان از نظر ویزا و برای اولین بار در خاورمیانه.

صنعت سفر و گردشگری قطر مستقیماً بر اقتصاد، اشتغال و صادرات آن تأثیر می‌گذارد، قطر سفر مارت 2021 رقابت‌پذیری صنعت گردشگری را با گرد هم‌آوری گردشگری ورودی و خروجی با هم از طریق ایجاد بازاری برای روابط متقابل بین مشاغل گردشگری در داخل کشور تقویت خواهد کرد. در خارج از کشور برای ترویج منابع و فرهنگ گردشگری خود.

محل برگزاری نمایشگاه گردشگری قطر

محل برگزاری نمایشگاه گردشگری قطر 2021

در میان منطقه تجاری شلوغ West Bay در پایتخت قطر، DECC مکانی سطح بالا است که نه تنها رویدادهای فضایی همه کاره و چند منظوره را ارائه می دهد، بلکه فرصتی برای ایجاد رویدادهای در سطح جهانی به راحتی ارائه می دهد.
DECC با مساحتی بیش از 47700 متر مربع، یک فضای رویداد همه کاره بدون ستون به مساحت 29035 متر مربع را ارائه می دهد که می تواند به پنج سالن با مساحت بین 5368 متر مربع تا 7160 متر مربع تقسیم شود.

جام جهانی فوتبال فیفا 2022

میزبانی جام جهانی فوتبال بخشی از استراتژی برنامه ریزی شده دولت قطر برای حمایت از صنعت سفر و گردشگری این کشور است. میزبانی مسابقات ورزشی با این عظمت، گامی بلند به سوی هدف نهایی تبدیل شدن به 'پایتخت ورزشی خاورمیانه' خواهد بود. طبق دستورالعمل فیفا، قطر باید تا سال 2022 60000 اتاق هتل داشته باشد. استراتژی بخش گردشگری ملی قطر 2030، 5.6 میلیون گردشگر بین المللی را تا سال 2023 هدف قرار داده است.

جام جهانی قطر 2022

استادیوم الوکره میزبان بازی های جام جهانی

گردشگری با کشتی کروز

گردشگری کروز نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت گردشگری قطر دارد زیرا تأثیر فوری بر ورود بازدیدکنندگان و هزینه‌های گردشگری خواهد داشت. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط QTA، اکثر بازدیدکنندگان کشتی‌های کروز در این فصل اروپایی بودند، با بیشترین سهم آلمانی (44%)، بازدیدکنندگان ایتالیایی و بریتانیایی به ترتیب دومین و سومین گروه بزرگ را تشکیل می‌دهند (سازمان گردشگری قطر، 2018).

کشتی کروز در دوحه

کشتی کروز در قطر

شرایط برگزاری نمایشگاه گردشگری قطر در کرونا

دسترسی آسان به سطل زباله
روش های صحیح دفع زباله
برگزار کننده از همه غرفه داران درخواست می کند تا ضدعفونی کننده دست را در غرفه خود نصب کنند
دستگاه های ضد عفونی کننده دست در سراسر محل برگزاری.
برنامه اقدام خاص COVID-19
آموزش COVID برای همه پرسنل رویدادهای تجاری
مشاوره در مورد ارزیابی سلامت قبل از حضور
مشارکت با مقامات محلی و سازمان های بهداشتی.
چشم پوشی از جمع آوری داده ها به منظور فعال کردن ردیابی سلامت عمومی
توصیه های بهداشتی در محل برگزاری
ترتیبی برای ارائه اطلاعات به شرکت کنندگان در مورد دسترسی به توصیه های بهداشتی.
نظارت بر شرکت کنندگان
ترتیبات آزمایشی/تشخیصی
امکانات پزشکی در محل
تسهیلات ایزوله در این رویداد برای شرکت کنندگانی که علائم ایجاد می کنند
ارتباط ریسک و طرح مشارکت جامعه
طرح مدیریت ریسک
سازمان دهنده تعداد پاک کننده ها را قبل و بعد از نمایش ضرب می کند
تمیز کردن عمیق اولیه مکان ها و تجهیزات
تیم حرفه ای نظافت و ضد عفونی

تاریخ و ساعات برگزاری نمایشگاه گردشگری قطر

  • تاریخ: از تاریخ 16 الی 18 نوامبر 2021
  • ساعت: از ساعت 10 صبح الی 20
  • مکان: DECC HALL

می توانید با خرید تور قطر از رویداد جذاب دیدن کنید و حتی برای رویدادها و جشنواره های پیش رو حساب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کدام کشورها واکسن سینوفارم را قبول دارند

کدام کشورها واکسن سینوفارم را قبول دارند؟ در صورتی که ایرانیان هر دو دوز واکسن سینوفارم را تزریق کرده باشند به کدام کشورهای اروپایی می توانند سفر کنند؟ همراه ما باشید

درباره واکسن سینوفارم (واکسن سینوفارم کجایی است)

(واکسن سینوفارم به انگلیسی : Sinopharm) توسط (Pio-Bio-Institute of Biological Institute Co Ltd Ltd) ، زیرمجموعه گروه ملی Biotec چین (CNBG) تولید می شود.
سینوفارم متکی به فناوری ویروس غیر فعال قدیمی تر ، اما آزمایش شده است ، که شامل گرفتن ویروس کرونا و تزریق آنها به بدن است. این فرایند اساساً بدن را مجبور به تولید آنتی بادی علیه کروناویروس SARS-CoV-2 می کند.
پس از واکسیناسیون ، سیستم ایمنی بدن قادر خواهد بود به عفونت ویروس های کرونای زنده پاسخ دهد. آنتی بادی ها می توانند به ویروس مهاجم بچسبند و از ورود آن به سلول های بدن جلوگیری کنند.
بر اساس داده های موجود ، گزارش شده است که واکسن سینوفارم 100 درصد از اشکال متوسط ​​و شدید کووید -19 محافظت می کند. و از طرفی در جواب این سوال که میگرسند واکسن سینوفارم جنددرصد تاثیر دارد باید گفت میزان اثربخشی کلی آن 86 درصد است. حال نگاهی بیندازیم که کدام کشورها واکسن سینوفارم را قبول دارند.

 واکسن سینوفارم ساخت کجاست

واکسن چینی سینوفارم

عوارض واکسن سینوفارم

عوارض جانبی مرتبط با واکسیناسیون در داوطلبان شامل درد در محل تزریق ، سردرد ، درجه حرارت بالا یا خستگی است.

واکسن سینوفارم تأیید شده WHO

سینوفارم در 7 مه 2021 برای استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد و چراغ سبز برای عرضه این واکسن در سطح جهانی را نشان داد.
WHO واکسن را برای بزرگسالان 18 سال به بالا ، در یک برنامه دو دوز با فاصله سه تا چهار هفته توصیه می کند. برآورد اثر واکسن برای بیماری علامتی و بستری در همه گروه های سنی 79 درصد تخمین زده شد.
روش استفاده اضطراری (EUL) مناسب بودن محصولات جدید بهداشتی را در مواقع اضطراری سلامت عمومی ارزیابی می کند. هدف این است که داروها ، واکسن ها و تشخیص ها در اسرع وقت برای رسیدگی به اورژانس و در عین رعایت معیارهای دقیق ایمنی ، اثربخشی و کیفیت در دسترس قرار گیرد. این ارزیابی تهدید ناشی از شرایط اضطراری و همچنین منفعت ناشی از استفاده از محصول را در برابر هرگونه خطرات احتمالی ارزیابی می کند.
در مورد واکسن های کووید -19 ، بهداشت سازمان ملل متحد در ملاحظات خود برای ارزیابی واکسن های کووید -19 حداقل کارآیی را 50 درصد تعیین کرده است. تاکنون WHO همچنین موارد زیر را تأیید کرده است:

فایزر: Pfizer/BioNTech
آسترازینکا/AstraZeneca: Vaxzevria
جانسون و جانسون: Ad26.COV2.S
مدرنا: mRNA-1273
سینوفارم: BBIBP-CorV
سینوواک: CoronaVac

اهمیت واکسن کرونا

واکسن کرونا برای سفر

کشورهای مورد تأیید سینوفارم طبق اعلام WHO

کشورهای زیر استفاده از سینوفارم را تأیید کرده اند.

  • آنگولا (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، Sputnik Light و AstraZeneca).
  • آرژانتین (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Pfizer ، CanSino ، AstraZeneca ، Sputnik و Covishield.)
  • بحرین (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik ، Sputnik Light ، Janssen و Covishield هستند)
  • بنگلادش (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، Sputnik ، Janssen ، Covishield و SinoVac).
  • بلاروس (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Sputnik Light ، AstraZeneca است)
  • بولیوی (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Covishield هستند)
  • برزیل (سایر واکسن های مورد تایید در این کشور عبارتند از Pfizer ، Sputnik ، Janssen ، AstraZeneca ، Covishield و Sinovac.)
  • برونئی( واکسن های دیگر تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer و AstraZeneca.)
  • کامبوج (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور AstraZeneca و Sinovac هستند).
  • کامرون (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik است.)
  • چاد سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • چین (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از RBD-Dimer ، CanSino ، SARS-Cov-2 Vaccine (Vero Cells) ، Sinovac و Sinopharm (Wuhan) Inactivated (Vero Cells). کومور سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.)
  • مصر (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Sputnik ، AstraZeneca ، Covishield و Sinovac.)
  • گینه استوایی Sinopharm تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • گابون (واکسن دیگر تأیید شده در کشور Sputnik است.)
  • گامبیا (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور AstraZeneca است.)
  • گرجستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Pfizer ، AstraZeneca و Sinovac هستند.)
  • گویان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور AstraZeneca ، Covaxin و Sputnik هستند.)
  • مجارستان (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، CanSino ، Sputnik ، Janssen ، AstraZeneca و Covishield.)
  • اندونزی (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، AstraZeneca و Sinovac.)
  • ایران (واکسن های دیگر تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، AstraZeneca)
  • عراق (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik ، Pfizer و AstraZeneca هستند.)
  • اردن (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، Pfizer و AstraZeneca.)
  • قرقیزستان (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Sputnik Light هستند.)
  • لائوس _واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik و Sinovac هستند.)
  • لبنان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik و Covishield هستند.)
  • مالزی (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، CanSino ، Janssen ، AstraZeneca و Sinovac.)
  • مالدیو (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، Covishield ، Janssen و Sputnik.)
  • موریتانی سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • موریس د(یگر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، Sputnik Light ، AstraZeneca و Covaxin.)
  • مغولستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Pfizer ، Moderna ، Sputnik ، Sputnik Light و AstraZeneca.)
  • مونته نگرو (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik است.)
  • مراکش( سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik ، AstraZeneca و Covishield هستند.)
  • موزامبیک سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • نامیبیا (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Covishield هستند)
  • نپال (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Covishield ، Covaxin ، Sputnik و Sinovac.)
  • نیجر (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور AstraZeneca است.)
  • مقدونیه شمالی (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik و AstraZeneca هستند.)
  • پاکستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور CanSino ، Pfizer ، AstraZeneca ، Moderna ، Sputnik و Sinovac هستند.)
  • پاراگوئه (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Pfizer ، Sputnik ، AstraZeneca ، Covaxin و Sinovac.)
  • پرو (سایر واکسن های مورد تایید در این کشور Pfizer و AstraZeneca هستند.)
  • فیلیپین (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، AstraZeneca ، Janssen ، Sputnik ، Covaxin و Sinovac.)
  • جمهوری کنگو (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik است.)
  • سنگال (واکسن دیگری که در این کشور تأیید شده است AstraZeneca است.)
  • صربستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik و AstraZeneca هستند)
  • سیشل( دیگر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Sputnik و Covishield.)
  • سیرالئون( واکسن دیگر تأیید شده در کشور AstraZeneca است.)
  • جزایر سلیمان( واکسن دیگری که در این کشور تأیید شده است ، Covishield است).
  • سومالی (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Covishield است.)
  • سریلانکا (واکسن های دیگر تأیید شده در کشور عبارتند از Covishield ، Pfizer ، Sinovac و Sputnik.)
  • تایلند (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، Janssen ، Astr)

بهترین و محبوب ترین واکسن های کرونا

مقایسه واکسن چینی یا روسی و سایر واکسن ها

کشورهای اتحادیه اروپایی که اجازه ورود افراد واکسینه شده با سینوفارم را می دهند

اگرچه نوع دلتا COVID-19 همچنان در قاره اروپا و بیشتر در جهان شایع است ، اما اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن هنوز از مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند در برابر این بیماری استقبال می کنند. با این حال ، از آنجا که بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه شنگن دوزهای واکسن غیر از مواردی که برای استفاده توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) تأیید شده است را به رسمیت نمی شناسند ، روند سفر مدتی است که پیچیده است ، SchengenVisaInfo.com گزارش می دهد به بر اساس ارقام مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپایی (ECDC) ، در حال حاضر ، همه کشورهای اتحادیه اروپا دوزهای واکسن مورد تأیید EMA که شامل مدرنا، فایزر، جانسون اند جانسون و آسترازینکا است را قبول دارند با این حال ، وقتی صحبت از واکسنی چون سینوفارم به وسط می آید. موارد یکسان نیست. این به این دلیل است که واکسن سینوفارم هنوز توسط EMA تأیید نشده است و باعث می شود در کشورهای اتحادیه اروپا کمتر شناخته شود. با توجه به داده های ارائه شده توسط ابزار جدید واکسن ساز که توسط VisaGuide توسعه یافته است. مسافران می توانند اعتبار واکسن خود را بررسی کنند ، کشورهای زیر اتحادیه اروپا و منطقه شنگن واکسن سینوفارم را به عنوان مدرک معتبر ایمنی در برابر COVID-19 می پذیرند:

  • اتریش
  • قبرس
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • هلند
  • اسپانیا
  • سوئد
  • فنلاند
  • سوئیس

عوارض واکسن سینوفارم

عوارض واکسن سینوفارم

نکات واکسن سینوفارم

نکات و عوارض واکسن سینوفارم (بیشتر بدانید)

مهم ترین اخبار و مطالب در خصوص واکسیناسیون

کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

پاسپورت واکسن کرونا

فاصله بین دوزهای واکسن سینوفارم چقدر است؟
WHO بین دوز اول و دوم 3 تا 4 هفته فاصله توصیه می کند. اگر دوز دوم کمتر از 3 هفته پس از نوبت اول تجویز شود ، نیازی به تکرار دوز نیست. اگر تجویز دوز دوم بیش از 4 هفته به تأخیر افتاد ، باید در اولین فرصت ممکن تجویز شود.

چه کسانی نباید از واکسن  آسترازینکا استفاده کنند؟ 
افرادی که سابقه واکنش آلرژیک شدید به هر یک از اجزای واکسن دارند نباید از آن استفاده کنند. واکسن برای افراد زیر 18 سال تا نتایج مطالعات بیشتر توصیه نمی شود.


آیا واکسن کووید -19 برای بیماران مبتلا به ایدز بی خطر است؟
علیرغم داده های محدود ، اطلاعات موجود نشان می دهد که واکسن COVID-19 توصیه شده توسط WHO حتی سینوفارم برای افراد مبتلا به HIV ایمن است.


:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
هزینه های سفر به دبی با تور و همچنین هزینه های هتل های دبی، پوشاک، حمل و نقل و رستوران را می توانید در این بخش از وبسایت الفبای سفر مطالعه نمایید.

کشور همسایه دبی شهری لوکس و مدرن با وجود ،برج های آسمان خراش،ساختمان های لاکچری و زیبا، تفریحات هیجان انگیز و متفاوت برای هر توریستی تجربه ای خاص را به همراه دارد. اما هزینه های سفر به دبی به چه میزان است؟ همراه با آژانس هواپیمایی الفبای سفر هزینه مسافرت به دبی را بررسی می کنیم و به سوال برای سفر به دبی چقدر پول لازم است پاسخ می دهیم.

هزینه های سفر به دبی

 واحد پول امارات

واحد پول کشور امارات متحده عربی، دبی درهم است.( هر درهم حدود 3700 تومان است). از جمله اسکانس های رایج امارات می توان به ۵ درهمی ( قهوه ای )، ۱۰ درهمی ( سبز )، ۲۰ درهمی ( آبی )، ۵۰ درهمی ( بنفش )، ۱۰۰ درهمی ( قرمز )، ۲۰۰ درهمی (نارنجی)، ۵۰۰ درهمی (آبی) و ۱۰۰۰ درهمی (قهوه ای ارغوانی) و همچنین سکه های ۱، ۵۰ و ۲۵ فلسی اشاره کرد. هر درهم برابر با ۱۰۰ فلس است.

درهم، واحد پول امارات

مدارک و هزینه های قبل سفر

اولین قدم و هزینه سفر به امارات، تهیه بلیط هواپیما دبی، گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه است که برای تهیه آنها نیاز به مدارک و پرداخت هزینه دارید که البته این هزینه ها هر سال تغییر می کند.

هزینه های اخذ گذرنامه برای سفر به دبی 

1- هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
۲- هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
۳- هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
۴- هزینه 42.861 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

هزینه های گرفتن ویزای امارات

گرفتن ویزا برای یکی از موارد هزینه رفتن به دبی است که با شهرهای خارجی دیگر متفاوت می باشد. برای دریافت ویزا باید به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید و یا از طریق کارگزاران اقدام کنید. شرایط و هزینه های دریافت ویزای دبی به شرح زیر است

  • هزینه ویزا عادی ۱۴ روزه (تحویل ۷-۵ روز کاری) دبی: ۳۰۰ درهم
  • هزینه ویزا نیمه فوری ۱۴ روزه (تحویل ۳ روز کاری) دبی: ۳۶۰ درهم
  • هزینه ویزا عادی ۱ ماهه دبی: ۳۴۰ درهم
  • هزینه ویزا سه ماهه توریستی دبی: حدود ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ درهم
  • هزینه ویزای مولتی یک ماهه دبی: ۱۰۱۰ درهم
  • هزینه ویزای مولتی سه ماهه دبی: ۲۱۹۰ درهم

* با ویزاهای مولتی دبی چندین بار میتوانید وارد کشور امارات شوید و هر دفعه ۱۴ روز در شهر دبی اقامت داشته باشید.
** برای دریافت ویزا دبی به رزرونامه هتل  نیاز ندارید، اما باید چک ضمانت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان بگذارید.
*** از آن جا که قوانین سفارت دبی به مرور زمان در حال تغییر است، حتما قبل از اقدام برای دریافت ویزا از قوانین جدید مطلع شوید.

روش‌ های سفر به دبی و هزینه های آن

برای سفر به دبی از شیوه های مختلف می توانید استفاده کنید. از راه انواع تورهای آژانس های مسافرتی و یا به شکل شخصی از راه هوایی و یا با کشتی سفر کنید که هر کدام هزینه هایی در بر دارد که درادامه آنها را شرح می دهیم.

سفر به دبی با تورهای مسافرتی دبی

  • سفر با تورهای هوایی دبی
  • سفر با تورهای دریایی دبی

سفر به دبی به صورت شخصی و بدون تور

  • سفر بدون تور و شخصی به دبی با هواپیما
  • سفر بدون تور و شخصی به دبی با کشتی

هزینه های سفر به دبی با تورهای دبی

تورهای هوایی دبی در چندین نوع ارائه می شود که معمولا به شکل تورهای ۳ شب و ۴ روز و به صورت زیر است.

سفر با تورهای دبی از مسیر هوایی

با توجه به آژانس هواپیمایی ارائه دهنده تور هوایی دبی، کلاس هتل در دبی، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر به دبی قیمت های متفاوتی برای تور دبی باید بپردازید.

  • هزینه تور دبی برای ۳ شب و ۴ روز : بین 5.800.000 تومان تا ۱۷۰۰۰۰۰۰ تومان

سفر با تورهای دبی از مسیر دریایی

با توجه به آژانس مسافرتی ارائه دهنده تور دریایی دبی، هتل در دبی و اتاق مورد نظر، هزینه سفر به دبی با کشتی تغییر و قیمت‌های متفاوتی برای تور دریایی دبی وجود دارد. با رجوع به آژانس های مسافرتی می توانید تور سفر دریایی به دبی را خریداری کنید و یا ابتدا به شهرهای جنوبی رفته و در آن جا از طریق تور های کشتی دبی سفرتان را آغاز کنید. 

هزینه بلیط کشتی تا دبی:

  • قیمت بلیط کشتی به دبی یکسره از بندر لنگه: حدود 625.000 تومان
  • قیمت بلیط کشتی به دبی دوسره از بندر لنگه: حدود 967.000 تومان

هزینه های سفر شخصی و بدون تور به دبی

برای سفر به دبی به طورشخصی تنها از دو راه سفر بدون تور به دبی با هواپیما و کشتی می توانید اقدام کنید. در ادامه از هزینه های سفر شخصی به دبی مطلع شوید.

سفر شخصی و بدون تور به دبی با هواپیما

در زیر برخی از پروازهای دبی به همراه هزینه گفته شده که هر کدام طیف هزینه بلیط یک طرفه می باشد

  • قیمت بلیط هواپیما تهران دبی: بین 1.033.000 تومان تا 15.271.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما مشهد دبی: بین 1.511.000 تا 10.455.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما کیش دبی: بین 716.000 تا 1.034.000 تومان
  • قیمت بلیط هواپیما اهواز دبی: حدود 864.000 تا 1.249.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما اصفهان دبی: بین 5.093.000 تا 6.786.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما شیراز دبی: بین 984.000 تومان تا 13.626.000
  • قیمت بلیط هواپیما بندرعباس دبی: بین 826.000 تا 4.287.000 تومان

سفر شخصی و بدون تور، سفر به دبی با کشتی

برای آن که با کشتی به دبی  سفرکنید، ابتدا باید به شهر بندر لنگه بروید. در صورت مساعد بودن هوا و با توجه به شرکت کشتی رانی، روزهای حرکت و ساعات رفت و برگشت متفاوت است. اکثرا این کشتی ها در ساعات ۱۰ و ۱۱ صبح از بندرلنگه و بندر عباس به سمت دبی حرکت می کنند که از بندرلنگه تا شهر دبی ۵ ساعت زمان می برد. شما می توانید با خرید بلیط کشتی به دبی به این شهر توریستی سفر کنید.

هزینه بلیط کشتی تا دبی:

  • قیمت بلیط کشتی یکسره از بندر لنگه به دبی: به علت شیوع بیماری کرونا سفر های این مسیر تا اطلاع ثانوی لغو می باشد
  • قیمت بلیط کشتی دبی به بندر لنگهبه علت شیوع بیماری کرونا سفر های این مسیر تا اطلاع ثانوی لغو می باشد
  • قیمت بلیط کشتی بندرعباس به دبی: به علت شیوع بیماری کرونا سفر های این مسیر تا اطلاع ثانوی لغو می باشد

* نکته مهم این است که تنها تا ۵۰ کیلوگرم بار می توانید همراه خود ببرید و در ازای هر کیلوگرم حمل بار اضافه، ۵ هزار تومان جریمه می شوید.

سفر به دبی با کشتی

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری دبی

حمل و نقل عمومی در تور دبی با متروی دبی، اتوبوس های درون شهری دبی، اتوبوس آبی و ابرس (تاکسی آبی) صورت می گیرد. قبل استفاده از مترو و یا اتوبوس های دبی باید بلیط الکترونیک دبی را با نام نول کارت (Nol Card) از مراکز فروش بلیط مترو دبی و برخی از پایانه های اتوبوس در دبی خریداری کنید. همچنین دستگاه های شارژ الکترونیک در کلیه ایستگاه های مترو و پایانه های اتوبوس و محل های مانند مراکز خرید دبی و فرودگاه های دبی وجود دارد. به صورت کلی ۴ نوع نول کارت دبی وجود دارد که شامل نول کارت قرمز، نول کارت طلایی، نول کارت نقره ای و نول کارت آبی هستند.

نول کارت قرمز دبی

هزینه خرید این نول کارت ۲ درهم بوده، با ۹۰ روز اعتبار و نهایتا تا ۱۰ بار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، البته استفاده از نول کارت های قرمز محدودیت دارد و فقط برای یک نوع وسیله حمل و نقل عمومی باید از آن  استفاده شود.  به طور مثال یک نول کارت فقط در اتوبوس ها و یا فقط در متروی دبی قابل استفاده است و در صورتی که نیاز داشته باشید در طول سفر هم از مترو و هم از اتوبوس های دبی استفاده کنید، باید دو نول کارت جداگانه بخرید. نول کارت های قرمز کاغذی بوده و باید آن ها را از هر دستگاه فروش بلیت بخرید. نول کارت های قرمز برای پرداخت هزینه مترو، اتوبوس و یا اتوبوس آبی  نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نول کارت نقره ای دبی

بلیط های هوشمند و الکترونیکی هستند که تا ۵۰۰۰ درهم شارژ می شوند. هزینه خرید نول کارت های نقره ای دبی ۲۵ درهم است که ۱۴ درهم آن اعتبار اضافه است.  استفاده از این نول کارت نامحدود است و همزمان برای تمام گزینه های حمل و نقل عمومی دبی قابل استفاده می باشد. نول کارت های نقره ای دارای اعتباری ۵ ساله است و می توانید از تمام دفاتر فروش بلیط، ماشین های فروش بلیط، دفاتر خدمات مشتری RTA و آژانس های تخفیف مجاز آن را تهیه کنید.

نول کارت طلایی دبی

نول کارت های طلایی قابل استفاده از قسمت های درجه یک سیستم حمل و نقل عمومی هستند. هزینه آنها معادل با ۲۵ درهم است که ۱۴ درهم آن شارژ اضافه نول کارت می باشد. نول کارت های طلایی 5 سال اعتبار دارند و محدودیتی در استفاده همزمان در وسایلی چون مترو و اتوبوس را ندارند. این کارت در دفاتر فروش بلیط مترو دبی وجود دارند.

نول کارت طلایی دبی

نحوه محاسبه هزینه های حمل و نقل درون شهری در دبی

مناطق شهر دبی به ۷ منطقه تقسیم می شوند و نرخ سفرهای درون شهری مترو، اتوبوس و تراموای دبی با توجه به مساحت این 7 منطقه و نوع نودل کارت متفاوت است که به طور خودکار محاسبه و از کارت کسر می شود. بنابر این نیاز است که هم در ابتدای ورود به وسیله نقلیه و هم در هنگام خروج از آنجا از کارت استفاده کنید.

گزینه های حمل و نقل درون شهری در دبی

مترو دبی

مترو شهر دبی دارای دو خط قرمز، بنفش، آبی و سبز و دارای ۴۷ ایستگاه است. خط قرمز مترو از نزدیک فرودگاه بین المللی دبی شروع شده و تا ساحل جبل علی پیش می رود. در هر ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس هایی برای رساندن مقصد وجود دارد.

* پرداخت هزینه مترو دبی با استفاده از نول کارت در دستگاه های مخصوص در مقصد به تعداد ایستگاه هایی که از قطار استفاده شده از شارژ کارت کسر می شود. استفاد از مترو برای افراد افراد کمتر از ۵ سال، یا قد زیر ۹۰ سانتی متر و همچنین افراد معلول رایگان است.

مترو دبی

تاکسی دبی

ورودی تاکسی در دبی حدود ۱۲ درهم و تعرفه هر کیلومتر نیز ۲ درهم است.

اتوبوس های دبی

دو نوع اتوبوس خارج شهری و درون شهری در دبی وجود دارد؛ اتوبوس های درون شهری با شماره هایی که در قسمت جلو نمایش داده شده مقصد خود را نشان می دهند و اتوبوس های خارج شهری با مقاصد مشخص می شوند. این اتوبوس ها تمیز، راحت، ارزان و دارای تهویه مناسب اند.

اتوبوس درون شهری و نمای برج خلیفه دبی

* پرداخت هزینه اتوبوس های دبی توسط نول کارت بوده و هزینه آن با توجه به مسافتی که طی می کنید بین ۳ تا ۱۵ درهم متغیراست.

مونوریل دبی

مونوریل های دبی بدون راننده بوده و جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می کنند. این مونوریل ها دارای دو ایستگاه هستند و کل مسیر را در ۵ دقیقه طی می کنند.

هزینه سفر یک طرفه مونوریل ۱۵ درهم و دو طرفه ۲۵ درهم است.

تراموا دبی

ترامواها دبی مارینا را به برج العرب و جزیره نخل جمیرا متصل می کنند.

هزینه سواری تراموا با توجه به مسافت بین ۳ تا ۱۵ درهم متفاوت است.

قایق های دبی

قایق های چوبی و سنتی در دو مسیر، دیره را به منطقه بور دبی متصل می کنند.

* هزینه قایق های دبی ۱ درهم و هزینه قایق دربستی نیز برای هر ساعت ۱۰۰ درهم است. قایق های مدرنی نیز وجود دارد که هزینه آن ها از حداقل ۵۰ درهم شروع می شود. این قایق ها در ساعات ۱۰ تا ۲۲ فعالیت می کنند.

اتوبوس آبی دبی

فعالیت اتوبوس های آبی در ۵ مسیر و روزانه بین ساعات ۶ تا ۲۳ است.

مسیر بی۱ اتوبوس های آبی دبی از ایستگاه بور دبی تا السخبا، بی۲: الد سعود دبی تا بانیاس، بی۳: ایستگاه السیف تا السخبا؛ بی۴: ایستگاه بور دبی تا پارک آبی کرید؛ بی۵: بین ایستگاه شن داغ و پارک آبی کرید : حرکت هر نیم ساعت فواصل حرکت در مسیرهای بی۱ و بی۴: هر نیم ساعت و در مسیرهای بی۲ و بی۳: هر ۱۵ دقیقه

* هزینه اتوبوس های آبی دبی: می توانید برای پرداخت هزینه از نول کارت استفاده کنید. هزینه در مسیرهای بی ۱،۲،۳ و ۴ : ۲ درهم

در مسیر بی۵: بزرگسالان ۵۰ درهم و ۲۵ درهم کودکان تا ۶ سال

حمل و نقل درون شهری در دبی با قایق

هزینه های اقامت در دبی

هزینه اقامت در دبی به این شرح است:

هزینه اقامت در هتل های دبی

  • قیمت هتل های ۱ ستاره دبی: حدود ۱۰۰-۴۵۰ درهم
  • قیمت هتل های ۲ ستاره دبی: حدود ۱۰۰-۶۰۰ درهم
  • قیمت هتل های ۳ ستاره دبی: حدود ۱۲۰-۷۰۰ درهم
  • قیمت هتل های ۴ ستاره دبی: حدود ۱۳۰-۱۰۰۰ درهم
  • قیمت هتل های ۵ ستاره دبی: حدود ۳۰۰ درهم تا ۴۲ هزار درهم

هزینه اقامت در مهمان خانه و هاستل های دبی

در دبی چندین هاستل و مهمان خانه وجود دارد که طیف قیمت آنها در حدود شبی ۳۰ تا ۱۰۰ درهم است.

هزینه اقامت در آپارتمان های دبی

هزینه ‌ها با توجه به محل آپارتمان در دبی، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر دبی و امکانات آن با هم تفاوت دارد. هزینه آپارتمان های دبی از شبی ۱۰۰-۳۵۰۰ درهم  متفاوت است.

نمای برج خلیفه از تراس یکی از اتاق های شانگری لا هتل دبی

هزینه‌ های غذا در دبی

هزینه های غذا در رستوان های مختلف دبی متفاوت است

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت دبی: حدود ۲۰-۵۰ درهم
  • هزینه رستوران با قیمت متوسط دبی برای دو نفر: حدود ۱۰۰-۲۵۰ درهم
  • هزینه رستوران های گران قیمت دبی: از ۱۰۰ درهم به بالا
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای  دبی مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 30 درهم

هزینه خرید خوراکی های لازم در دبی

  • قیمت نان (۵۰۰ گرمی) در دبی: 4 درهم
  • قیمت شیر در دبی: هر لیتر 5 درهم
  • قیمت برنج سفید (کیلویی) در دبی: حدود 6 درهم
  • قیمت تخم مرغ ۱۲ عددی در دبی: حدود ۱۰ درهم
  • قیمت آب معدنی در دبی ۱.۵ لیتری: حدود ۲ درهم

هزینه خرید میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم) در دبی

  • قیمت گوجه فرنگی در دبی: حدود 5 درهم
  • قیمت پیاز در دبی: حدود ۳.۵ درهم
  • قیمت سیب زمینی در دبی: حدود ۴ درهم
  • قیمت کاهو در دبی: حدود 7 درهم
  • قیمت سیب در دبی: حدود 7 درهم
  • قیمت موز در دبی: حدود 6 درهم
  • قیمت پرتقال در دبی: حدود 6 درهم

غذاهای عربی در دبی

هزینه تفریحات دبی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی دبی به این شرح است:

  • هزینه تورهای سافاری و صحراگردی دبی: بین ۱۵۰ - ۲۴۰ درهم
  • هزینه تورهای هلی کوپتر سواری در دبی: حدود ۶۴۰ درهم
  • هزینه جت اسکی بسته به زمان در دبی: حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ درهم
  • هزینه فلای بورد بسته به زمان در دبی: حدود ۳۰۰  تا ۸۰۰ درهم

شهر دبی از درون هلی کوپتر تفریحی در دبی

هزینه های ورودی پارک های آبی دبی

  • قیمت ورودی پارک آبی وایلد وادی دبی: ۲۰۰ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی آتلانتیس دبی: ۱۷۵ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی آیس لند دبی: ۳۷۹ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی واندر لند دبی: ۱۰۰ درهم برای بزرگسالان
  • قیمت ورودی پارک آبی دریم لند دبی: ۱۴۰ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی اسپلش ان پارتی دبی: ۸۶ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی اسپلش پد دبی: ۵۵ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی لگولند دبی: ۲۰۰ درهم

هزینه‌ خرید پوشاک و لباس در دبی

هزینه پوشاک دبی، پوشاکِ برند و غیر برند در بعضی موراد بیش تر و گاهی نیز کم تر از پوشاک در ایران است، اما به صورت کلی هزینه پوشاک در دبی بین ۱۵ تا ۵۰ درصد بیش تر از تهران است.

  • قیمت یک شلوار جین برند در دبی: حدود 211 درهم امارات
  • قیمت یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام در دبی:حدود 188 درهم امارات
  • قیمت یک جفت کفش نایک در دبی: حدود 336 درهم امارات
  • قیمت یک جفت کفش چرم مردانه در دبی: حدود 345 درهم امارات

هزینه سرویس و خدمات موبایل در دبی

در امارات دو اپراتور تلفن همراه وجود دارد با نام های دو (Du) و اتصالات (Etisalat). هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور اتصالات معادل ۳۰ فلس و با سیم کارت های دو ۲۵ فلس است .سیم کارت های مخصوص مسافران اپراتور اتصالات و دو در فرودگاه دوبی و یا هتل شما قابل تهیه هستند. هزینه سیمکارتهای دبی دو ۳۵ درهم است. البته سیمکارت دو دبی همراه دارای خدمات رایگانی چون ۲۰ دقیقه مکالمه رایگان، ۲۰ پیام رایگان و ۲۰۰ مگابایت اینترنت همراه هستند که ۷ روز اعتبار دارند. همچنین امکان آن را دارید که سیم کارت های دو دبی را در ایران و در شهرهایی مانند تهران، شیراز، مشهد و اصفهان تهیه کنید. هزینه سیم کارت های یک ساله دو با قابلیت شارژ مجدد ۸۱ هزار تومان است.

دیگر پکیج های مسافرتی به دبی

تور خارجی

تور لحظه آخری

تور دبی تابستان

 

سوالات متداول

✅ قیمت بلیط کشتی کیش به دبی چقدر است؟

تور کشتی به دبی از بندر لنگه می باشد که تا سال 99 بصورت رفت و برگشت حدود 1 میلیون تومان بود.

✅ قیمت بلیط هواپیما بندرعباس به دبی چقدر است؟

در پاییز 99 قیمت بلیط هواپیما دبی 2 میلیون تومان می باشد.

✅ هزینه باشگاه بدنسازی در دبی چقدر در می آید؟

هزینه باشگاه بدنسازی در دبی حدودا 293 درهم می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
هزینه های سفر به استانبول موضوعی مهم برای گردشگران تور استانبول است. چون زمانی که استانبول را مقصد سفر خود قرار می دهید بهتر است از برآورد هزینه سفر به استانبول مطلع باشید.

استانبول ممکن است مقصد گردشگری خیلی از ایرانیان باشد. قدم زدن در خیابان ها با وجود آب و هوای استانبول، خرید کردن در بازارها و مراکز خرید استانبول، آفتاب گرفتن در سواحل استانبول، بازدید از مساجد و بناهای تاریخی استانبول با تور استانبول تجربه لذت بخشی است. اما براورد هزینه های سفر به استانبول به چه صورت است؟ برای آگاهی الفبای سفر را همراهی کنید.

مسجد ایاصوفیه استانبول در هزینه های سفر به استانبول

نمایی از شهر استانبول

واحد پول ترکیه

 لیر واحد پول کشور ترکیه بوده و نماد آن نیز (₺) می باشد. اسکناس های رایج ترکیه شامل ۵ لیر (قهوه ای و بنفش)، ۱۰ لیر (قرمز)، ۲۰ لیر (سبز)، ۵۰ لیر (نارنجی)، ۱۰۰ لیر (آبی) و ۲۰۰ لیر (بنفش) و سکه هایی چون ۱، ۵، ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ کروش ترکیه است.( هر لیر حدود 3.400 تومان) می باشد.

خرید لیر ترکیه به دو شیوه است:

۱- خرید دلار در ایران و تبدیل آن در صرافی های استانبول به لیر

۲- خرید لیر در ایران و همراه بردن آن به ترکیه

بهترین صرافی های استانبول

در بازار بزرگ استانبول می توانید بهترین صرافی های استانبول را پیدا کنید. برخی از این صرافی ها، (صرافی Merkez Doviz با آدرس Beyazıt Mh., Keseciler Cd. 105-107, 34126 Fatih, İstanbul, Turkey و صرافی Kur Borsa Doviz با آدرس Molla Fenari Mahallesi, Çuhacı Han Sokak No 8, 34126 Fatih, İstanbul, Turkey) می باشند.

لیرهای ترکیه

پول رایج ترکیه

استانبول خوش بگذره...!

راه های سفر به استانبول و هزینه های آنها

برای سفر به استانبول شیوه های مختلفی را می توانید انتخاب کنید که هر کدام آنها از نظر هزینه سفر نیز متفاوت است اما به صورت کلی راههای مختلف سفر به استانبول به این صورت تقسیم بندی می شوند:

۱- تورهای مسافرتی استانبول:

  • تورهای هوایی استانبول
  • تورهای زمینی استانبول

۲- سفر به استانبول به صورت شخصی:

  • سفر شخصی به استانبول با هواپیما
  • سفر شخصی به استانبول با اتوبوس
  • سفرهای شخصی به استانبول به صورت ترکیبی
  • سفر به استانبول با ماشین شخصی

سفر به استانبول با تورهای مسافرتی استانبول

معمولا تورهای هوایی استانبول، دارای تعداد روزهای متفاوتی هستند که این تورها از ۲ شب اقامت آغاز شده و تا 12 شب هم ادامه پیدا می کنند. هزینه متوسط  تور ۳ شب و ۴ روز با توجه به آژانس هواپیمایی ارائه دهنده تور استانبول، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت است

طیف قیمت های تور استانبول برای ۳ شب و ۴ روز: از 10.000.000 تومان
طیف هزینه ها برای ۴ شب و ۵ روز:  از 10.000.000 تومان

سفر شخصی به استانبول

برای سفر به استانبول به صورت شخصی به چهار صورت سفر هوایی به استانبول، سفر زمینی با اتوبوس به استانبول و سفر به استانبول با ماشین شخصی می توانید اقدام کنید. سفر به استانبول با توجه به سلیقه و میزان علاقه مندی شما می تواند متفاوت باشد.

هزینه سفر شخصی به استانبول با هواپیما

هزینه برخی از پروازهای استانبول بر اساس قیمت بلیط یک طرفه به استانبول، به شکل زیر است.

  • قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول از 9.000.000 تومان می باشد.
  • هزینه بلیط پروازهای خارجی تهران به استانبول بین ۲۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار است.

هزینه سفر شخصی به استانبول با اتوبوس

  • قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول: بین 280.000 تومان تا 360.000 تومان می باشد.

هزینه سفر شخصی ترکیبی به استانبول

روش های ترکیبی سفر به استانبول به صورت شخصی به معنی استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف در طول راه سفر به استانبول است که شیوه های مختلف آن را می توانید طبق سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. این هزینه ها برای مسیر یک طرفه می باشند. به طور مثال برای سفر به استانبول با یک سفر زمینی تا شهر وان ترکیه رفته و از آنجا با خرید بلیط هواپیما به استانبول بروید.

  • در سفر زمینی به استانبول به صورت شخصی، هزینه ون از مرز رازی تا شهر وان ترکیه حدود ۲۰ لیر ترکیه  می باشد.
  • در بخش هزینه سفر از وان به استانبول با هواپیما، بلیط هواپیما از وان تا استانبول حدود ۶۵ دلار تا ۱۳۳ دلار (هر دلار حدود 12000 تومان) است.

روش بعدی سفر به استانبول استفاده از سواری و سپس قطار است. ابتدا با ون های مرز رازی به شهر وان رفته و سپس با اتوبوس به آنکارا بروید و بعد از آن با قطار به استانبول سفر کنید. حرکت اتوبوس های وان تا آنکارا دو روز در هفته در روزهای یک شنبه و سه شنبه می باشد. (قیمت بلیط اتوبوس از وان به استانبول 42 یورو می باشد)

  • هزینه ون از مرز رازی تا شهر وان حدود 25 لیر ترکیه است.
  • قیمت بلیط اتوبوس وان به آنکارا حدودا ۱۵۰ لیر ترکیه تا ۲۰۰ لیر ترکیه می باشد.
  • هزینه بلیط قطار آنکارا به استانبول ۷۰ لیر ترکیه تا ۱۰۰ لیر ترکیه است. 

سفر به استانبول با ماشین های شخصی

قبل از سفر به استانبول با ماشین شخصی باید هزینه هایی را پرداخت کنید که آن ها را در زیر شرح داده ایم.

  • هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله برای سفر به استانبول: 141.000 هزار تومان
  • هزینه پلاک بین المللی برای سفر به استانبول: 425.000 هزار تومان
  • دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 100.000 هزار تومان
  • برچسب CD و IR برای خروج از کشور: 5.400 تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور به صورت زمینی: ۲۵ هزار تومان
  • هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: 30.000 هزار تومان
  • بیمه ۱۰ روزه ماشین: ۷۵ تا ۱۰۰ هزار تومان

مرزهای سفر زمینی به ترکیه و استانبول

ایران با ترکیه دارای سه پایانه مرزی مشترک با نام های مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو می باشد.

  • مرز بازرگان بزرگ ترین و مهم ترین مرز برای سفر به ترکیه است که امکانات مناسبی دارد و برای رفتن به استانبول به صورت زمینی مسیر خوبی است. مرز بازرگان نیز در شمال آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر ماکو قرار دارد. ساعت کاری مرز بازرگان ۲۴ ساعته می باشد.
  • مرز رازی میان دو پایانه مرزی بازرگان و سرو واقع شده است و نزدیک به شهرستان خوی می باشد. رفت و آمد از این مرز زیاد صورت نمی گیرد و نسبت به مرز بازرگان زمان بیشتری می برد. برای عبور از این مرز، علاوه بر عوارض خروج از کشور، نیاز است ۳۰۰۰ تومان به حساب شهرداری قطور پرداخت کنید. ساعت کاری مرز رازی ۹ تا ۱۷ (به وقت ایران) در نیمه اول سال و ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در نیمه دوم سال می باشد.
  • مرز سرو در نزدیکی شهر سرو، یکی از شهرستان های ارومیه قرار دارد. ساعت کاری پایانه مرزی سرو ۲۴ ساعته است

بهتر است بدانید که مرزهای زمینی همیشه باز بوده و هیچوقت تعطیلی ندارند

در طول سفر به استانبول، بعد از ورود به ترکیه از شهرهای ارزروم، ارزنجان، سیواس و آنکارا عبور خواهید کرد و سپس به استانبول می رسید.

ارزیابی هزینه ها در استانبول نسبت به تهران

هزینه ها در استانبول تقریبا مشابه تهران است و تنها در برخی موارد هزینه ها در استانبول بیش تر و در برخی موارد نیز کم تر از تهران می باشند. به طور مثال هزینه اجاره حدود ۳۰% و هزینه رستوران ها ۲۰% ارزان تر نسبت به تهران هستند.

مدارک و هزینه های قبل از سفر به استانبول

برای سفر به استانبول بعد از تهیه بلیط هواپیما استانبول به مدارک زیر نیاز دارید

هزینه های گذرنامه برای سفر به ترکیه

  • هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
  • هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه 42.861 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

این نکته را مد نظر داشته باشید که برای سفر به ترکیه نیازی به گرفتن ویزا نیست

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری استانبول

وسایل حمل و نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو اتوبوسی، مترو، قطارهای حومه ای، تراموا، قطار کابلی، کشتی، کشتی‌های تندرو و تاکسی دریایی است که برای پرداخت هزینه های آن باید استانبول‌ کارت (ISTANBUL KART) را تهیه کنید. برای تهیه استانبول‌ کارت می توانید به باجه های فروش بلیط وسایل حمل و نقل عمومی که در نزدیکی ایستگاه های حمل و نقل قرار دارند به فروش می رسند. قیمت استانبول کارت نیز ۶ لیر است که می توانید به میزان دلخواه و به دفعات متداول آن را شارژ کنید. با تهیه استانبول کارت هزینه استفاده از وسایل نقلیه ۲.۳۰ لیر و بدون داشتن آن، هزینه ها ۴ لیر خواهد بود.

کودکان کوچک تر از شش سال در صورت نگرفتن جا و صندلی، امکان دارد نیازی به تهیه بلیط نداشته باشند

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به گزینه های مختلف تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند.

  • مترو و تراموا در استانبول: ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M به رنگ‌های آبی و قرمز مشخص هستند. برای استفاده از مترو تراموا از استانبول کارت می توانید استفاده کنید که بین 2 تا 3 لیر هزینه دارد.
  • اتوبوس های استانبول: ایستگاه های عمده اتوبوس در قسمت میدان تکسیم، بشیکتاش، کاباتاش، کادیکوی و اوسکادور واقع شده اند. برای استفاده از اتوبوس های استانبول به استانبول کارت دارید. قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول
  • تاکسی های استانبول: قیمت پایه تاکسی ها در حدود ۳ تا ۴ لیر بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲-۳ لیر به کرایه اضافه می شود. همچنین برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای معادل ۲۱ لیر را باید بپردازید.
  • قایق و کشتی در استانبولمسیرهای قابل استفاده با کشتی و قایق شامل عبور از آسیا به اروپا، بالا و پایین رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزایر پرینس است. بنادر اصلی در قسمت اروپایی استانبول، نزدیک دهانه ی گلدن هورن (امینونو و کاراکوی) در بشیکتاش و در کنار ایستگاه تراموای کاباتاش، ۲ کیلومتر آن طرف تر از پل گالاتا واقع شده است. قیمت بلیط قایق و کشتی نیز ارزان و مناسب است و قابل پرداخت با استانبول کارت می باشد.

خلاصه بررسی هزینه های حمل و نقل درون شهری استانبول

  • قیمت استانبول کارت: ۱۰ لیر، کرایه ها: ۲.۳۰ لیر 
  • هزینه مترو استانبول، تراموا استانبول، اتوبوس استانبول، قطار کابلی استانبول و همچنین کشتی‌های تندرو استانبول: ۲.۵ لیر با استانبول کارت و ۴ لیر بدون استفاده از استانبول کارت
  • هزینه تاکسی در استانبول: ۵ لیر به بالا

هزینه حمل و نقل عمومی در استانبول

 حمل و نقل عمومی استانبول (تراموا)

هزینه های اقامت در استانبول

هتل های استانبول، مهمان خانه های استانبول و همچنین هاستل های استانبول از گزینه های اقامت در تور استانبول هستند و هزینه های آنها متفاوت و به این شرح می باشد.

هزینه اقامت در هتل های استانبول:

  • قیمت هتل های ۲ ستاره استانبول: حدود ۵۰ تا ۳۰۰ لیر
  • قیمت هتل های ۳ ستاره استانبول: حدود ۷۰ تا ۶۰۰ لیر
  • قیمت هتل های ۴ ستاره استانبول: حدود ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر
  • قیمت هتل های ۵ ستاره استانبول: از ۱۴۰ لیر به بالا

هزینه اقامت در مهمان خانه و هاستل های استانبول: هزینه مهمان خانه ها و هاستل های استانبول با توجه به امکانات و فاصله از مرکز شهر از شبی ۲۰-۴۰۰ لیر متغیر هستند.
هزینه اقامت در آپارتمان و هتل آپارتمان های استانبولهزینه ‌اقامت در آپارتمان های استانبول با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. هزینه آپارتمان های استانبول از شبی ۳۰ تا ۱۰۰۰ لیر متغیر است.

بهترین های استانبول

هتل لوکس استانبول

هزینه‌ های غذا و خوراک در رستوران های استانبول

هزینه غذا و خوراک در رستورانهای مختلف استانبول متفاوت است و به شرح زیر می باشند.

  • هزینه غذا در رستوران های ارزان استانبول: حدود 30 لیر
  • هزینه غذا در رستوران های متوسط استانبول برای دو نفر: حدود 140 لیر
  • هزینه غذا در رستوران های لوکس استانبول: حدود 300 لیر
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای استانبول مانند قیمت مک دونالد استانبول و یا فست فودهای مشابه: حدود 25 لیر

هزینه غذاها و خوراکی های لازم در سفر به استانبول:

  • قیمت خرید نان (۵۰۰ گرمی) در استانبول: حدود 2 لیر
  • قیمت خرید شیر در استانبول: هر لیتر حدود 5 لیر
  • قیمت خرید برنج سفید (کیلویی) در استانبول: حدود 12 لیر
  • قیمت خرید تخم مرغ ۱۲ عددی در استانبول: حدود 11 لیر
  • قیمت خرید یک بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری در استانبول: حدود 2 لیر

هزینه خرید میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم) در استانبول ترکیه:

  • قیمت خرید گوجه فرنگی در استانبول: حدود 5 لیر
  • قیمت خرید پیاز در استانبول: 3 لیر
  • قیمت خرید سیب زمینی در استانبول: حدود 3 لیر
  • قیمت خرید کاهو در استانبول: حدود 4 لیر
  • قیمت خرید سیب در استانبول: حدود 6 لیر
  • قیمت خرید موز در استانبول: حدود 14 لیر
  • قیمت خرید پرتقال در استانبول: حدود 7 لیر

هزینه و قیمت های تفریحات مختلف و جذاب در استانبول

هزینه ورودی و قیمت بلیط برخی از جاذبه های گردشگری استانبول به شرح زیر می باشد



:: بازدید از این مطلب : 80

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جاهای دیدنی سوچی روسیه که نباید از آن ها غافل شد

جاهای دیدنی سوچی روسیه شهری که باوجود آب و هوا و جغرافیای منحصر بفرد خود میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2014 شد و از آن موقع در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد

جاذبه های سوچی

سوچی دیدنی های متنوعی از مناظر را با سواحل، استراحتگاه‌های اسکی و اسپاهای سلامتی در کنار مناطق خوش‌ منظره به مسافران ارائه می‌دهد. گشت و گذار در سوچی کمتر مربوط به جاذبه های فرهنگی و تاریخی نمادین است و بیشتر به تفریحات تفریحی می پردازد، چرا که چشمه های معدنی، پارک ها و امکانات ورزشی اغلب در مرکز توجه قرار دارند.
جاذبه های محبوب در داخل شهر عبارتند از باغ گیاه شناسی درختکاری (دندراریوم)، که امکان مناظر زیبایی از شهر را فراهم می کند. پارک ریویرا، که در آن امکانات تفریحی فراوان است و کنسرت‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود. یادبود جنگ Zovokzalny، اختصاص داده شده به سربازان محلی کشته شده در جنگ جهانی دوم. معبد لو، از جمله خرابه‌هایی که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. و آکواریوم دنیای دیسکاوری، یک تاسیسات دریایی در سطح جهانی.
فراتر از محدوده شهر، پارک ملی سوچی با ویژگی های طبیعی چشمگیر مانند آبشارهای آگورا بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. شهرهای تفریحی ساحلی Dagomys و Gelendzhik خورشید پرستان را به خود جذب می کنند، در حالی که استراحتگاه های اسکی مانند Krasnaya Polyana و Dombai علاقه مندان به برف را جذب می کنند.

موزه تاریخی سوچی

موزه تاریخی سوچی

در سوچی از کجاها دیدن کنیم

یکی از شخصیت های فیلم معروف روسی 'مسکو اشک را باور نمی کند' گفت: 'هر شخصی حداقل یک بار در زندگی تعطیلات خود را در سوچی می گذراند' و برای مدت طولانی این واقعیت داشت. در دوره اتحاد جماهیر شوروی سوچی یکی از محبوب ترین استراحتگاه ها بود و همه آرزو داشتند به آنجا برسند. پس از سقوط «پرده آهنین» وضعیت تغییر کرد و جریان گردشگران کاهش یافت – اولاً به دلیل گرانی.

سوچی که پایتخت بازی‌های المپیک زمستانی 2014 شد، انفجار جدیدی از علاقه را به خود جلب کرد و با ساخت هتل‌های جدید و بازسازی خیابان‌ها و پارک‌های آن، بسیار جوان‌تر شد. و البته در اینجا (به طور دقیق تر - در آدلر مجاور، که بخشی از مجموعه شهری سوچی بزرگ است) یک پارک المپیک در مقیاس بزرگ ظاهر شد تا شهر را به چیزی بیش از یک استراحتگاه ساحلی معمولی تبدیل کند.

مجموعه شهری سوچی بزرگ بیش از 140 کیلومتر در امتداد ساحل گسترده شده است. اول از همه، این تقریباً با آدلر مجاور سوچی و تعدادی از روستاهای کوچکتر ادغام شده است - ماتسستا با چشمه های درمانی، لزورنی آرام، و احاطه شده توسط کوه های هوستا. می توان گفت کسانی که تور سوچی خریداری می کنند تمامی لذترا در یک جا تجربه می کنند.

مناظر تاریخی و فرهنگی بسیار کمی وجود دارد زیرا جاذبه اصلی این اقامتگاه طبیعت شگفت انگیز آن است. دریای لطیف، کوه های بلند، رنگ های جنوبی، غذاهای لذیذ محلی، امکانات عالی برای طبیعت گردی - همه اینها هنوز هم گردشگران را از سراسر روسیه جذب می کند. و با توجه به المپیک این علاقه به سطح بین المللی افزایش یافت.

این مقاله در مورد مناظر سوچی مرکزی و آدلر می گوید که به راحتی با پای پیاده یا با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی هستند. جاذبه های طبیعی که برای بازدید به یک روز کامل نیاز دارد را در مقاله ای به نام «سوچی – سفر یک روزه» خواهید دید.

پارک سرسبز سوچی

پارک بزرگ سوچی

درختستان سوچی

یکی از زیباترین باغ های گیاه شناسی روسیه که تاریخچه آن به پایان قرن نوزدهم باز می گردد. در مرکز شهر سوچی واقع شده است. بیش از 1800 نوع گیاه کمیاب در 49 هکتار رشد می کند و بخش های جداگانه ای از درختکاری به فلور مناطق مختلف اختصاص داده شده است: چین، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی، قفقاز و غیره... مجموعه گیاهان نیمه گرمسیری و درختان مخروطی، نارنجستان و غرفه گل نیز شایسته توجه است. این پارک در دامنه تپه ای واقع شده و دارای دو سطح است که از بالای آن منظره ای چشمگیر باز می شود. در این مکان حیوانات و پرندگان عجیب و غریب زندگی می کنند: پلیکان، طاووس، راکون و حتی شترمرغ.

ساعات کاری:  پارک: همه روزه از ساعت 09:00 تا 18:00. غرفه گل: همه روزه از ساعت 10:00 الی 18:00. Orangerie: 10:00-17:00 (با استراحت از ساعت 12:00 تا 13:00)، روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل است. قیمت بلیط 250 روبل است

سوچی روسیه و رازهایی از این شهر دیدنی

خیابان ناوگینسکایا

یک عابر پیاده زیبا که از ایستگاه راه آهن به دریا می رود. بسیاری از رستوران های مدرن خوب و مراکز خرید اصلی شهر وجود دارد. در آستانه بازی های المپیک زمستانی به یک خیابان عابر پیاده تبدیل شد. برای حفظ بازی ها، بنای یادبود حلقه های المپیک نصب شد.

در سال‌های اخیر، خیابان، مانند بسیاری دیگر از مکان‌های محبوب شهری، مملو از مجسمه‌های عجیب و غریب از صنعتگران محلی شده است. به عنوان مثال، در اینجا یادبودهای یک معلم، یک زرگر بیش از حد غیرتمند و حتی با یک گوش را خواهید یافت. آخرین بنای یادبود، همانطور که مردم سوچی می گویند، جادویی است: اگر دست خود را در حفره مخصوص قرار دهید و عزیزترین آرزوی خود را با گوش زمزمه کنید، قطعاً محقق خواهد شد.

بندر دریایی

مجموعه ای زیبا از ساختمان های به سبک امپراتوری استالینیستی که در نزدیکی آن می توانید قدم بزنید، ناهار بخورید (با عواقب مختلف برای بودجه)، و برای سفر دریایی در امتداد ساحل بروید. این یکی از بناهای دیدنی سوچی، نمونه ای از معماری با اهمیت فدرال است. ساختمان‌های با رنگ‌های گرم با مناره‌ها و ستون‌های زیبا هنوز جشن و شکوه به نظر می‌رسند. همچنین می توانید ماهیگیران محلی را مشاهده کنید و به مرغان دریایی بسیار گستاخ غذا دهید.
در کنار زیبایی های معماری، مجسمه های جالبی را نیز می توانید ببینید. در بندر، بنای تاریخی را خواهید دید که شخصیت های معشوق را از فیلم کمدی عجیب و غریب دوران اتحاد جماهیر شوروی 'بازوی الماس' به تصویر می کشد و در مقابل ساختمان ترمینال مسافربری بنای یادبود الهه دریانوردی دریایی وجود دارد. بندر نقطه شروع خیابان زیبای پریمورسکایا است که در امتداد آن می‌توانید در کنار دریا از پارک آبی مایاک، سالن کنسرت جشنواره و سواحل تا M.V عبور کنید. پارک فرونز.

Arboretum در سوچی

نمایی از بندر سوچی

پارک المپیک و پارک سوچی

المپیک سوچی در واقع در آدلر برگزار شد که قبلاً یک شهر جداگانه بود و اکنون به یکی از مناطق سوچی تبدیل شده است. بنابراین راه از مرکز سوچی تا پارک المپیک با قطار محلی حدود 50 دقیقه طول می کشد. در نزدیکی پارک المپیک پارک سوچی وجود دارد - یک پارک موضوعی که اغلب 'پاسخ روسیه به دیزنی لند' نامیده می شود. عاقلانه ترین کار ترکیب بازدید از هر دو پارک است.

پارک المپیک 200 هکتار وسعت دارد. اکنون این یک منطقه متروکه بزرگ با عرصه‌های یخی آینده‌نگر است که در پس زمینه کوه‌ها سفید رنگ دیده می‌شود که فقط در زمان برخی کنسرت‌ها یا رویدادهای ورزشی قابل بازدید است. متأسفانه، پس از محو شدن آتش بازی های المپیک زمستانی 2014، ساختمان های ورزشی لوکس یا در بیشتر مواقع خالی می مانند یا برای سایر نیازها دوباره طراحی شده اند، زیرا تعداد بسیار کمی از رویدادها در مقیاس بازی های المپیک وجود دارد.

با این حال پارک شگفت زده می کند: در آنجا می توانید مقیاس 'فعالیت های ساخت و ساز جدید روسیه' را ارزیابی کنید. فواصل بین اشیاء بسیار زیاد است و بازدیدکنندگان ناخواسته به فکر کرایه دوچرخه یا خودروی برقی می‌افتند که به طور مانع ارائه می‌شود.

میدان المپیک برای جشن ها و اهدای جوایز که به آن 'میدان شش استادیوم' نیز می گویند، زیرا پیست های یخی اصلی کشور در اطراف آن قرار دارند، نیز چشمگیر است. یکی از این استادیوم ها فیشت با ظرفیت 45000 تماشاگر است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی 2014 در آن برگزار شد. این به طور همزمان شبیه یک پوسته و یک قله برفی است. استادیوم دیگر Ice Arena 'Shayba' با 7000 مکان است که میزبان مسابقات هاکی المپیک بود (اکنون مرکز ورزش و سلامت کودکان را در خود جای داده است).

میدان همچنین رو به مرکز اسکیت آدلر آرنا لاکونیک، گنبد یخی بولشوی با گنبد نیم دایره ای سفید برفی که برای 12000 تماشاگر در نظر گرفته شده است (اکنون اینجا محل اصلی باشگاه هاکی سوچی است)، کاخ اسکیت روی یخ با طراحی آینده نگر و خم های زیبا است. از قسمت جلویی، و مرکز حلقه زنی مکعب یخ که در آن مسابقات کرلینگ به طور منظم برگزار می شود. به خصوص در عصر که چراغ ها روشن است زیباست.

یکی دیگر از برنامه های شبانه که باید ببینید، فواره های رقصنده است. بهتر است جدول زمانی را در وب سایت پارک بررسی کنید، اما معمولاً نمایش فواره یک ساعت طول می کشد - از ساعت 19:00 تا 20:00 و از ماه می تا آگوست این دوره یک ساعت به جلو منتقل می شود: از 20:00 تا 21. :00 جت های فواره ها در اطراف دیگ المپیک با موسیقی آهنگسازان روسی چایکوفسکی، شوستاکویچ و خاچاتوریان می رقصند.

مقیاس فواره نیز شگفت انگیز است - دیگ با قطر 75 متر دارای 264 فواره با نورپردازی فردی است که جت های آن تا 70 متر ارتفاع می گیرند. آنها می گویند که این فواره شبیه پرنده آتشین فولکلور است که همه آرزوها را برآورده می کند. برای اینکه بتوانید نمایش را بهتر ببینید، توصیه می شود نزدیک به لبه آبنما بایستید، بلکه به دور نگاه کنید.

در قلمرو پارک یک موزه خودرو جالب سوچی با مجموعه ای از بهترین دستاوردهای صنعت خودرو اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد - یک نقطه یکپارچهسازی با سیستمعامل جذاب در پارک. برخلاف پارک، موزه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک با مقیاس خود شگفت‌زده نمی‌شود - در اینجا می‌توانید جوایز ورزشکاران و تزئینات و همچنین چهره‌های سه حیوان - نمادهای المپیک زمستانی 2014 را ببینید. موزه نیکولا تسلا کودکان را مورد علاقه قرار می دهد: در آنجا می توانید آزمایش های الکتریکی را مشاهده کنید و حتی در آنها شرکت کنید (هر دو برای بزرگسالان این بیشتر شبیه یک تفریح ​​معمولی توریستی به نظر می رسد).

پارک المپیک سوچی

پارک المپیک سوچی

در قلمرو پارک المپیک یک اتودروم و مراقبت وجود دارد که در نزدیکی پیست فرمول 1 قرار دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که زیرساخت های پارک به خوبی توسعه نیافته است. توالت ها شارژی دارند و دور از مکان های دیدنی قرار دارند. تنها یک رستوران در پارک وجود دارد، اما با وجود موقعیت انحصاری آن، بسیار خوب است. سوغاتی ها در اینجا بسیار گران هستند، همان اقلام را می توان در سوچی بسیار ارزان تر خریداری کرد. همچنین برای محافظت از خود در برابر آفتاب کلاه بپوشید و در هوای بادی گرم شوید: پارک یک فضای باز با کمی سبزه است، بنابراین خورشید در اینجا بی رحم است و قلمرو به روی همه بادها باز است.

ساعات کاری: پارک المپیک همه روزه از ساعت 08:00 تا 00:00 باز است. موزه ها: از ساعت 10:00 تا 22:00.

بلیط: ورود به پارک المپیک رایگان است. موزه خودرو - 500 روبل، موزه مراسم افتتاحیه بازی های المپیک - 250 روبل، موزه نیکولا تسلا - 350 روبل.

موزه تاریخی سوچی

یک موزه زیبای تاریخ طبیعی منطقه‌ای که در مورد تاریخ شهر از عصر حجر شروع می‌شود و به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ ختم می‌شود. نمایشگاه های اختصاص داده شده به جنگ جهانی دوم و فضانوردان به ویژه جالب هستند. با این حال قاب های پلاستیکی می درخشند و کیفیت عکس ها باعث می شود بهترین ها را آرزو کنیم. سالن ها بزرگ نیستند، اما اقلام نمایشگاهی زیادی وجود دارد. معمولاً مکان آرام و ساکت است بنابراین می توانید بدون هیچ عجله ای همه چیز را بررسی کنید.

ساعات کاری: سپتامبر تا می: همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:30، دوشنبه ها تعطیل است.
ژوئن تا آگوست: از ساعت 09:00 تا 19:30 همه روزه.
بلیط ورودی: 100 روبل. مجوز عکس: 100 روبل.

پارک ریویرا سوچی

پارک ریویرا سوچی

پارک ریویرا

پارک شهری قدیمی با وسایل تفریحی، مجسمه‌های جالب و گیاهان و گل‌های نیمه گرمسیری فراوان. کمی پر سر و صدا است، اما همه سرگرمی پیدا خواهند کرد: یک دلفیناریوم، و یک آکواریوم، یک تئاتر فضای باز سبز، و همچنین بسیاری از وسایل تفریحی به هر سلیقه ای - از ترن هوایی و برجی برای سقوط آزاد تا ببرها و چرخ دستی

معماری پارک فاقد سبک رایج است. این شامل خانه تابستانی تاریخی به سبک مدرن بنیانگذار پارک V.A. خلودوف در کنار کیوسک‌های بد شکل و نیمکت‌های سرگرم‌کننده که توسط مجسمه‌سازان محلی طراحی شده‌اند. اما این تنوع سبک، زودتر خنده دار به نظر می رسد تا تحریک کننده. برخی از کوچه های پارک موضوعی هستند. به عنوان مثال، ماگنولیا در کوچه کیهان نوردان توسط فضانوردانی کاشته شد که تعطیلات خود را در سوچی گذراندند، از جمله والنتینا ترشکووا. همچنین کوچه نویسندگان با گذشته خود و کوچه ستارگان که در آن درختانی توسط ستاره های پاپ و کمیک های محبوب روسی کاشته شده است.

در اینجا نمایشگاه های سرگرم کننده به طور مرتب برگزار می شود - به عنوان مثال، ماشین های قدیمی یا لباس. البته ارزش تاریخی ندارند، اما شاید دیدن آن جالب باشد. از پارک ریویرا می توانید به ساحلی بروید که ریویرا نیز نامیده می شود، که یکی از محبوب ترین ها در شهر است.

یک نکته: در پارک عکاسان زیادی وجود دارند که پیشنهاد می دهند با یک میمون، یک طوطی و حیوانات دیگر عکس بگیرند. از آنها اجتناب کنید زیرا هر عکس بعدی یک پنی هزینه دارد.
ساعات کاری: پارک به صورت شبانه روزی باز است، وسایل تفریحی روزانه از ساعت 11:00 تا 20:00 کار می کنند.
بلیط: ورود به پارک رایگان است، بلیط دلفیناریوم، آکواریوم و سواری باید جداگانه خریداری شود.

دلفیناریوم سوچی

دلفیناریوم تمام فصل، چندین بار در روز اجرا دارد. دلفین های محلی در نمایش شبکه اول تلویزیون (که اصلی ترین آن در روسیه است) به نام 'Vmeste s Delfinami' (همراه با دلفین ها) شرکت کردند و مردم سوچی به این موضوع بسیار افتخار می کنند. دلفین‌ها، نهنگ بلوگا، ماهی‌های دریایی و فوک‌ها در این نمایش‌ها شرکت می‌کنند. ترفندها معمول هستند: پرش، آواز خواندن، شمارش، اما عموم مردم همیشه هیجان زده هستند. دلفین های سوچی به ویژه علاقه زیادی به نقاشی دارند و تصاویر آنها در حراجی هایی که در حین اجرا برگزار می شود به فروش می رسد.

با پرداخت هزینه اضافی، می توانید با دلفین ها شنا کنید، اما صف ها بسیار بزرگ هستند و به هر مشتری توجه بسیار کمی می شود. علاوه بر این، دلفین‌های باهوش ترفند میانبر گرفتن و شنا نکردن یک دایره کامل را گرفته‌اند، در حالی که حتی مربیان باهوش‌تر نیز به آن توجه نمی‌کنند. همچنین دلفیناریوم میزبان یک باغ وحش کوچک 'RIO' با حیوانات عجیب و غریب، یک باغ پروانه ها و یک پنگوئناریوم با ساکنان بسیار سرگرم کننده است.

دلفیناریوم سوچی

ورودی دلفیناریوم سوچی

ساعات کار:

'نمایش دلفین' (سه شنبه-یکشنبه):
در فصل زمستان در ساعت 13:00 و 16:00، در تابستان دو اجرای شب در ساعت های 19:00 و 21:00 اضافه می شود. باغ وحش ریو، پنگوئناریوم و باغ پروانه: همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00.
بلیط نمایش دلفین: 700 روبل. بلیط ورودی: باغ وحش - 350 روبل، پنگوئناریوم - 250 روبل، باغ پروانه ها - 200 روبل.

داچای استالین (خانه تابستانی)

داچای استالین یکی از اقامتگاه های متعدد او است که در سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق پراکنده شده است، اما این یکی از محبوب ترین اقامتگاه های او بود. ساختمان سبز تیره رنگی (برای جلوگیری از مشاهده هوا) در پنج کیلومتری مرکز سوچی در ارتفاع 50 متری از سطح دریا، بر بالای تپه قرار دارد. خانه توسط درختان مخروطی احاطه شده است، بنابراین هوا در آنجا سالم است، مانند آب های تفرجگاه بالنولوژیکی ماتسستا. رهبر برای درمان به آنجا رفت.

موزه نمی تواند به نمایشگاه بسیار بزرگی از وسایل شخصی استالین ببالد، اما اتاق ها، تزئینات و مبلمان آنها کاملاً حفظ شده اند: اتاق غذاخوری اصلی. مطالعه با مجموعه ای از رومیزی که توسط مائو تسه تونگ به استالین ارائه شد. اتاق بیلیارد؛ و یک پلکان با توجه به قدم جوزف ویساریونوویچ طراحی شده است. در این فضاهای داخلی لاکونیک و غم انگیز شما واقعاً می توانید روح دهه 1930 اتحاد جماهیر شوروی را احساس کنید و می توانید تاریخ را لمس کنید. برای دستیابی به اصالت بیشتر روی میز رهبر، مجسمه مومی تمام قد او وجود دارد که ممکن است گردشگران ناآماده را بترساند.

نکته منفی برای کسانی که روسی صحبت نمی کنند: در حال حاضر بازدید از داچا فقط با یک تور با راهنما در روسیه امکان پذیر است. بخشی از تور کوتاه شده و بیش از نیم ساعت طول نمی کشد، همچنین تورهای یک ساعته (در صورت وجود گروه زیاد) وجود دارد. معمولاً چنین تورهای 'طولانی' تقریباً در ظهر انجام می شود.

ساعات کاری: همه روزه از 09:30 الی 18:00
قیمت بلیط برای یک تور با راهنما (به زبان روسی): 300 روبل.
نحوه رسیدن به آنجا: از سوچی با اتوبوس شماره 125 یا اتوبوس های شاتل شماره 2. 100; 105; 123; 124; 125; 143; 187 به ایستگاه 'Zelenaya Roscha'. سپس از تپه بالا رفته و در چهارراه به راست بپیچید.

دیگر تورهای مسافرتی جذاب در بزرگترین کشور دنیا

تور روسیه

تور مسکو

تور سنت پترزبورگ



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
چرخ و فلک دبی بلندترین چرخ و فلک دنیا می باشد که با 250 متر (820 فوت) در حاشیه خلیج فارس توانسته رکوردی دیگر را برای دبی به ارمغان بیاورد همراه ما باشید

چشم دبی کجاست؟

چشم دبی یا همان عین دبی که بلندترین چرخ و فلک جهان می باشد در جزیره بلو واترز در نزدیکی ساحل جمیرا ساخته شده است البته دبی در سال های اخیر انقدری پیشرفت کرده که شاید با شنیدن افتتاح این چرخ و فلک خیلی نتوان غافلگیر شد هتل‌های لوکس، رستوران‌‌ها، مغازه‌‌ها، مراکز بازی و سرگرمی و … از جمله تفریحات این جزیره هستند. گفته می‌شود ساخت جزیره بیش از 1.2 میلیارد یورو هزینه داشته است.

بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

نمایی از خلیج فارس و چرخ فلک عین

جزئیات بزرگترین چرخ و فلک دنیا

چرخ و فلک دبی 48 کابین دارد که هر دور آن 38 دقیقه زمان می‌برد به این معنا که دو دور آن 76 دقیقه زمان می برد. هر کابین حداکثر 40 نفر جا دارد همچنین برای صرف نوشیدنی 6 کابین موجود است و همچنین چندین کابین با ظرفیت 12 نفر برای پذیرایی شام طراحی شده‌اند. همین طور به دلیل گرما هوا در دبی هر کدام از کابین‌ها علاوه بر دستگاه تهویه هوای فعلی، یک دستگاه اضافی نیز دارند. در کل، بزرگترین چرخ و فلک جهان مجموعا می‌تواند همزمان پذیرای 1400 نفر باشد

ایمنی چرخ و فلک دبی چگونه است

این چرخ و فلک که در نگاه اول کمی دلهره آور است از ایمنی بالایی برخوردار است. وزن این چرخ و فلک بیشتر از 8 ایرباس A380s است و شاید جالب باشد که بدانید آهن به کار رفته در آن از آهن استفاده شده در برج ایفل بیشتر است. سازه آن به طوری طراحی شده که هنگام سوار شدن افراد در کابین‌های پایینی، چرخ و فلک از حرکت باز نمی‌ایستد و وقفه‌‌‌‌‌ای در آن ایجاد نمی‌شود. پس اگر تور دبی را خریداری کردید و خواستید سوار این چرخ فلک شوید اصلا حراسی نداشته باشید.

نکته دیگر این است که تمامی کابین‌ها به یک دستگاه ژنراتور برق اضطراری مجهز هستند. همین طور به دلیل گرما هوا در دبی هر کدام از کابین‌ها علاوه بر دستگاه تهویه هوای فعلی، یک دستگاه اضافی نیز دارند. بنابراین این چرخ و فلک را می‌توان یکی از امن‌‌‌ترین سازه‌های دبی و جهان دانست.

کابین های چرخ و فلک دبی

نمایی هوایی از کابین های چرخ فلک

انواع کابین های چرخ و فلک دبی

همانطور که گفته شد تعداد زیادی کابین با ویژگی های متنوع در این چرخ و فلک وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

کابین بیسیک، استاندارد

این کابین‌‌ ها حداکثر پذیرای 40 نفر هستند و شما مجاز به خوردن نوشیدنی و غذا نیستید. با این حال اگر دوست دارید غروب آفتاب در خلیج فارس را در تله کابین تماشا کنید هزینه کمی از این بابت باید پرداخت نمایید.
لازم به ذکر است که حداقل یک ساعت قبل از سوار شدن در کابین ها در محوطه آن حضور داشته باشید. قیمت بلیط این‌ کابین‌ها برای بزرگسالان 130 و بلیط کودکان 3 تا 12 سال نیز 100 درهم می باشد.

کابین خانوادگی

ااین کابین‌‌ها همانگونه که از نامش پیداست برای خانواده‌هایی با دو فرزند به بالا طراحی شده‌اند و قیمت استفاده از آن‌‌ها 370 درهم است. 

کابین خانوادگی پلاس

کابین‌های خانوادگی پلاس نیز با کابین خانوادگی تنها فرقی که دارند این است که در پلاس می‌توانید یک میان وعده و یک نوشیدنی به طور رایگان انتخاب کنید. هزینهرزرو این کابین‌ها از 450 درهم است

نمایی زیبا از چرخ و فلک عین دبی

چرخ و فلک عین "چشم دبی"

کابین لانژپلاس

در این کابین مسافران با یک نوشیدنی خانگی پذیرایی می‌شوند.. قیمت بلیط این کابین 175 درهم است.

کابین پرمیوم

در کابین پرمیوم گردشگران می توانند نوشیدنی دلخواه خود را انتخاب کنند. همچنین می توان از سالن ورودی رو به دریا وارد شد و حتی مدت حضور در این سالن را تمدید کرد. هزینه بلیط کابین‌ها از 380 درهم شروع‌‌‌‌‌ می‌شود.

کابین وایب پلاس

افراد  بالای21 سال می توانند به سالن ورودی سمت دریا در این کابین ها دسترسی داشته باشند.  میهمانان می‌توانند دو نوشیدنی میل کنند. هزینه ورودی آن 200 درهم است.در این کابین ها احتیاجی به ایستادن در صف های طولانی نیست.

کابین سلبریت کلوپ 

در این کابین‌‌ها امکان برگزاری جشن و مهمانی‌های کوچک وجود دارد. خیالتان از این بابت هم راحت است که هیچ فرد غریبه‌‌‌‌‌ای نمی تواند سوار کابین خصوصیتان ‌شود. در این کابین‌ها با غذا و نوشیدنی از شما پذیرایی‌‌‌‌‌ می‌شود. هزینه استفاده از این کابین‌‌ها بیش از 1800 درهم است.

برج خلیفه دبی + عکس و اطلاعات کامل

برج العرب دبی

کابین سلبریت پلاس 

هزینه رزرو آن‌‌ها بیش از 4700 درهم است که بصورت پکیح عرضه می گردند. در این نوع کابین امکان برگزاری جشن با حداکثر ظرفیت 40 نفر وجود دارد در این پکیج از مهمانان شما با چند نوشیدنی، میان وعده و غذا پذیرایی می‌شود و کابین متصدی کافه مخصوص دارد. 

افتتاح چرخ و فلک چشم دبی

پروژه ساخت بلندترین چرخ و فلک جهان در دبی  توسط یک شرکت هلندی در سال 2013 کلید خورد. جالب است که بدانید تمامی کابین‌های چرخ و فلک دبی را شرکت هیوندا ساخته است.به عبارتی بیش از 200 میلیون دلار هزینه برای صرف آن شده. حال در پنجشنبه 29 مهر 1400 بزرگترین چرخ و فلک دنیا در نزدیکی بلندترین برج دنیا در دبی افتتاح شد. لازم به ذکر است این موجموعه  از 12 ظهر تا 10 شب در نظر گرفته شده است.

افتتاح چرخ و فلک عین در سال 2021

افتتاح چرخ و فلک دبی در 2021

حقایقی از چرخ و فلک دبی

  • این سازه رکوردشکنی شامل حدود 11200 تن فولاد است که تقریباً 33 درصد بیشتر از مقدار آهن مورد استفاده برای ساخت برج ایفل در پاریس است.
  • هر یک از کابل های پره دائمی که مسئول حفظ یکپارچگی ساختاری چرخ هستند از سیم های کوچکتر با ضخامت 9 میلی متر ساخته شده اند. آنها با قرار گرفتن در انتها، 2400 کیلومتر را در بر می گیرند - همان فاصله پاریس تا مسکو.
  • 48 کابین مجهز به تهویه مطبوع آین دبی می تواند تا 1750 مسافر را در یک زمان در خود جای دهد و از منظری جدید به آنها نقطه داغ تعطیلات را نشان می دهد.
  • یک چرخش کامل چرخ 38 دقیقه طول می کشد
  • اولین چرخش چرخ رصد غول پیکر در ساعت 2 بعدازظهر 21 اکتبر شروع شد،
  • مهندسی کلیدی کابین ها از فرانسه انجام شد، در حالی که سیستم کنترل و سیستم ارتباطی توسط ایتالیا ارائه شد. مهندسی کلیدی در ساختار اصلی و مدیریت پروژه از هلند و بریتانیا تهیه شده است. بالاترین سطح تخصص فنی توسط یک مهندس بازرسی مستقل معتبر از آلمان تضمین شده است. بیشتر فولاد این پروژه در آلمان، محلی در امارات و مناطق دورتر در کره جنوبی تولید شده است.

کلام آخر

این جاذبه به مجموعه سرگرمی‌های گسترده دبی هلدینگ می‌پیوندد که شامل پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی، دهکده جهانی، کوکاکولا آرنا، سینماهای روکسی، پارک‌های آبی پیشرو و موارد دیگر می‌شود. عین دبی در قلب مقصد منحصر به فرد سبک زندگی، Bluewaters قرار دارد، جایی که جذابیت و انحصار زندگی جزیره ای با شور و نشاط یک سبک زندگی شهری پیچیده روبرو می شود. مکان تفریحی دیدنی برای هر موقعیتی، تجربیات منحصر به فرد و قابل شخصی سازی فوق العاده ای را ارائه می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

این سفر داستان دو جزیره است. اولی جزیره ای با تنوع عظیم در چشم انداز ، تاریخ ، فرهنگ و معماری آن. دومی شامل سواحل بکر ماسه سفید ، آبهای فیروزه ای و برخی از مجلل ترین هتل های روی کره زمین است. و ترکیب سریلانکا و مالدیو در یک سفر عاشقانه یا ماه عسل ، همانطور که خالق بزرگترین عاشقانه های تمام دوران می نویسد ، مانند چیزهایی است که رویاها روی آن ساخته می شوند. ابتدا سریلانکا ، با چشم اندازهای سرسبز ، نقش برجسته های پوشیده از جنگل ، مزارع چای سرسبز و خط ساحلی که در نقاط خاصی ملایم و صاف و در برخی دیگر وحشی و ناهموار است. هنگام کاوش در Dambulla ، Polonnaruwa ، Madulkelle و Kandy ، تپه های زمرد سبز چای ، شهرهای عجیب دریاچه ، معابد تحت حفاظت یونسکو ، پناهگاه های مقدس و جنگل های متراکم را تجربه خواهید کرد. در طول راه ، ما در تور سریلانکا تجربیات خصوصی را ترتیب داده ایم ، و زمانی را برای شما قائل شده ایم تا خودتان به تنهایی کاوش کنید. سپس برای مالقات صنعتی و استراحت به مالدیو می رود. در زیر نور خورشید در زیر نخل های تاب خورده چرت بزنید ، در آبهای شفاف غواصی کنید یا به مراقبت از آبگرم بپردازید.


سریلانکا و مالدیو، رویایی ترین کشورها برای سفر در آسیا

برنامه سفر به سریلانکا و مالدیو

چه برای ماه عسل و چه صرفاً برای یک تفریح ​​عاشقانه ، ما اینجا هستیم تا استرس را از برنامه ریزی و تدارکات دور کنیم تا تنها کاری که باید انجام دهید این است که حاضر شوید و لذت ببرید. ما سفر را بر اساس نیازهای دقیق شما تنظیم می کنیم ، اما برای این نمونه برنامه سفر ، ما ترکیبی از تورهای سازمان یافته و سفرها را با زمان انتخاب کرده ایم تا خودتان کاوش کنید. در دامبولا توصیه می کنیم یک تور خصوصی با معبد طلایی زیرزمینی را هدایت کنید ، در حالی که در کندی بهترین راه برای تجربه مزارع چای پیاده روی با محلی است که می تواند بینش واقعی از زندگی در اینجا را به شما ارائه دهد. در مالدیو این آزادی را دارید که دقیقاً آنچه را که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید ، از غواصی گرفته تا پیک نیک های عاشقانه در ساحل. در صورتی که نیاز به تخصص و مشاوره داشته باشید ، در طول سفر در دسترس شما خواهند بود.

کلمبو - سیگیریا

از کلمبو با ماشین به سمت سیگیریا بروید. سه شب در جنوب غربی منطقه ، در املاک مملو از حوضچه ، نیزار ، جنگل و مزارع برنج بمانید. خانه ییلاقی روی پایه در یک شالیزار برنج قرار دارد - محیطی آرام و روستایی. چیدمان داخلی ساده و راحت است. کفپوش ساج ، پارتیشن های گیاهی ، الگوهای سنتی شیک. در اینجا شما با یک استخر خصوصی برخوردار هستید ، اما همچنین می توانید به مناطق مشترک دسترسی داشته باشید: استخر ، وان آب گرم ، منطقه سلامتی ، درمان های آیورودا. در رستوران اصلی غذاهایی با الهام از سریلانکا در محیطی رمانتیک که با آب و فانوس احاطه شده است سرو می شود.

در حال حاضر در برنامه سفر - شالیزارهای سیگیریا با دوچرخه. با همراهی یک راهنمای سفر طبیعت شناس انگلیسی زبان ، حومه را در اطراف قلعه صخره ای معروف ، در میان جنگل ها و شالیزارهای برنج ، دوچرخه سواری می کنید. اما همچنین محیطی حاصلخیز برای جانوری بسیار غنی تر و متنوع تر از آن چیزی است که تصور می کنید: گوزن کوچک ، مانیتور آب ، قورباغه ، حواصیل ، ایگوانا ...

سیگیریا

سفرنامه شامل - بازدید از سیگیریا ، قلعه پادشاه دیوانه کاشیاپا است. پس از آن ، از تور توک توکی در محل پولونارووا ، پایتخت سابق جزیره (قرن های 11-13) لذت ببرید. چندین بنای قابل توجه در محوطه یافت می شود ، اما مجسمه های بودا (ایستاده ، نشسته و دراز کشیده) گال وهارا ، معبد صخره ای قرن دوازدهم ، بسیار دیدنی است.


هتل های لوکس سریلانکا

سیگریا-کندی

شما به دلتوتا ، روستای کوچکی که بسیار زیبا در منطقه ای کوهستانی و زیبا احاطه شده است و در فاصله یک ساعت در جنوب کندی سفر می کنید.

بازدیدهای برنامه ریزی شده شما در طول راه - غارهای حرم معبد طلایی دامبولا مجسمه قدیمی بودایی و نقاشی های دیواری مدرسه کندی قرن 18 را در خود جای داده است. در کاخ سلطنتی سابق کندی ، معبد یادگار دندان مقدس (سری دالادا مالیگاوا) حاوی یکی از دندانهای بودا است. این یک یادگار گرانبها است که از موقعیت سیاسی و مذهبی خاصی در سراسر سریلانکا برخوردار است. روزانه صدها زائر برای عبادت به اینجا می آیند.

 

کندی

برنامه شامل بازدید از کارخانه چای. سریلانکا یکی از تولید کنندگان برجسته چای در جهان است و به همین دلیل ، چای بخشی جدایی ناپذیر از هویت فرهنگی جزیره است. بازدید از اینجا هم سفری در تاریخ و هم غوطه ور شدن در دنیای چای است. این تور با چیدن برگ چای در املاک همراه است.

اختیاری - جلسه بازتابی کف پا ، در هتل شما ارائه می شود.

ماله

پس از ماجراجویی در صحرای سریلانکا و انجام سفرهای سافاری و گذر از مزارع چای و معابد ، اکنون زمان کمی آرامش با تور مالدیو است .به فرودگاه کلمبو بروید و خود را به ماله برسانید و اقامت در بهشت را تجربه کنید. در حقیقت ، اینجا امیدواریم که بهشت ​​به اندازه این مکان مجهز باشد و پر از سادگی متعادل و شیک باشد - مکانی آرامش بخش که برای بزرگسالان محفوظ است. همه از چوب روشن ، ملحفه کتان و پنبه ساخته شده اند که روی ماسه های سفید و دریای شفاف و همیشه در حال تغییر شفاف باز می شوند. چندین میز و بار و طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ورزشی به مهمانان ارائه می شود - آبگرم ، یوگا ، استخر ، کایاک سواری ، غواصی. دو جزیره دیگر دارای تالاب هستند. خدمات قایق به شما امکان می دهد تا در جستجوی آرامش بیشتر ، فعالیت ها و گزینه های پذیرایی بیشتر باشید.


نمای هوایی از جزایر مالدیو

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفرwww.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هنگام سفر، مواقعی وجود دارد که خود را بدون دسترسی به اینترنت پیدا می‌کنید. پروازهای طولانی یا سفرهای اتوبوس در حومه اغلب باعث می‌شود تا چندین ساعت قطع ارتباط شوید.شاید در حال جابجایی بین مقاصد هستید و با سیم کارت کار نمی‌کنید، یا مثلا تور مسافرتی ترکیه خریداری نکردید و به تازگی وارد این کشور  شده اید(که پیشنهاد می‌کنیم پکیج یا تور مسافرتی مخصوصا برای سفر اول خود داشته باشید) و هنوز نتوانسته اید آن را خریداری کنید. البته، این معمولاً زمانی است که شما به آن بیشتر نیاز دارید.

حتی در این دنیای متصل به هم، زمان های زیادی در جاده ها وجود دارد که نمی‌توانید آنلاین شوید. خبر خوب این است که ده ها از بهترین اپلیکیشن های آفلاین مسافرتی وجود دارد که با قطع شدن خط نجات اینترنت شما مفید خواهند بود. در اینجا تعدادی از مفیدترین نمونه ها وجود دارد و بسیاری دیگر نیز بسته به نیاز شما وجود دارد. همه آنها حداقل در iOS و Android در دسترس هستند.

دیگر زمان نقشه های کاغذی، گم شدن و موانع زبانی هنگام داشتن اپلیکیشن های سفر گذشته است که به شما کمک می‌کند سفر خود را در ترکیه راحت و راحت انجام دهید، و در نتیجه به یکی از راحت ترین و لذت بخش ترین سفرهای زندگی شما تبدیل می‌شود.

تنها چیزی که وجود دارد این است که صدها برنامه برای سفر در ترکیه وجود دارد، بنابراین چگونه باید بدانیم کدام یک از آنها بهترین هستند؟

خوب، این به جایی که شما می‌خواهید برمی‌گردد. مشاهده می‌کنید، بسیاری از برنامه های مبتنی بر مکان وجود دارد که راهنمایی ها و توصیه های مکان ها و خدمات درون شهر را ارائه می‌دهند. همراه ما باشید ببرای آشنایی با بهترین نرم افزارهای مسافرتی ترکیه

تریپیت (Tripit)

همه ایمیل های تأیید سفر خود را از رزرو هتل، تأییدیه پرواز، اجاره ماشین، به plans@tripit.com ارسال کنید. سفر با آن به طور خودکار یک برنامه سفر از ایمیل های تأیید شما ایجاد می‌کند و هروقت به اینترنت متصل شوید بصورت خودکار آپدیت می‌شود.

Tripit سالهاست که وجود دارد و هنوز هم بهترین راه برای مدیریت برنامه سفر شما با یا بدون اتصال به اینترنت است. این برنامه می‌تواند ایمیل شما را برای رزروها و به روزرسانی های سفر نظارت کند – یا در صورت تمایل می‌توانید تأییدیه ها را به صورت دستی ارسال کنید – و برنامه هر زمان که به اینترنت متصل است به همگام سازی آخرین به روز رسانی ها ادامه می‌دهد.هتل ها، پروازها، کرایه اتومبیل و موارد دیگر همه در یک مکان ذخیره می‌شوند و این سرویس به طور خودکار یک برنامه سفر برای شما ایجاد می‌کند.

نرم افزار سفر برای موبایل بدون نیاز به اینترنت

نرم افزار سفر برای موبایل بدون نیاز به اینترنت

گوگل تریپ و مپ (google trip and map)

Google Trips به صورت آفلاین کار می‌کند و برنامه مناسبی برای مسافران فوق العاده کارآمد است که می‌خواهند از روز خود حداکثر استفاده را ببرند. Google Trips همچنین به شما امکان می‌دهد رزرو هتل ها و پروازها را همزمان کنید و با پیدا کردن جاذبه های گردشگری برتر، موزه ها و مکان های دیدنی، بقیه سفر خود را برنامه ریزی کنید. اگر واقعاً نیازی به برنامه ریزی چیزی ندارید و فقط می‌خواهید بدانید کجا هستید یا چگونه می‌توانید به جایی برسید، Google Maps یک جایگزین عالی است.

یمکسپتی (Yemeksepeti)

یکی دیگر از برنامه های مورد علاقه برای کسانی که گاهی اوقات خیلی خسته هستند یا حوصله بیرون رفتن از غذا را ندارند Yemeksepeti است. این مانند جایگزینی ترکی برای Just Eat در انگلستان یا Zomato است که می‌توانید در امارات متحده عربی و سایر کشورهای منتخب تهیه کنید. این ابزار نهایی برای سفارش و مناسب برای زمانی است که هنوز نمی‌دانید کجا بروید این برنامه در همه شهرهای اصلی ترکیه موجود است، فقط مکان خود را انتخاب کنید و پس از ثبت نام با آدرس خود، برنامه لیستی جامع از تمام رستوران هایی که به منطقه شما ارائه می‌دهند ارائه می‌دهد، پس از آن می‌توانید فهرست مورد نظر خود را جستجو کنید. برای. نگران نباشید، این فقط فست فود نیست، گزینه های سالم تری نیز وجود دارد، تنوع آن بی پایان است و به راحتی به انگلیسی ترجمه می‌شود و موارد دلخواه شما را برای دفعه بعد ذخیره می‌کند.

Sesli Sözlük (فرهنگ لغت صوتی)

آشنایی با حداقل برخی از کلمات اصلی ترکی در سفر به ترکیه همیشه کمک بزرگی است. کنار آمدن با تفاوت های زبان یک مانع بزرگ در هنگام سفر است ، بنابراین ترجمه سریع چیزی در مواقعی واقعاً مفید خواهد بود، مانند زمانی که شما سعی می‌کنید چیزی را برای مثال به محلی منتقل کنید.

فقط در صورتی که در این وضعیت قرار دارید و نیاز به کمک دارید، برنامه Sesli Sözlük اینجاست تا زندگی شما را کمی راحت کند. این معتبرترین فرهنگ لغت است که ترکی را به انگلیسی و سایر زبانها ترجمه می‌کند. Sesli Sözlük همچنین دارای یک ابزار ترجمه است که در آن می‌توانید جملاتی را که می‌خواهید ترجمه شوند وارد کنید، و اگر از نظر تلفظ اشتباه گرفته‌اید، می‌توانید روی دکمه صوتی کلیک کنید تا آن را با صدای بلند بشنوید.

اگر این فقط یک کلمه خاص است که دنبال آن هستید، مانند زمانی که برای مثال در سوپر مارکت در حال تحقیق درباره مواد اولیه هستید. گوگل ترنسلیت به همان اندازه مفید بوده و حتی توسط ترکها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. مترجم گوگل به شما امکان می دهد متن را کپی و جایگذاری کنید، از دوربینها برای گرفتن عکس از علائم استفاده کنید یا از حالت مکالمه برای ترجمه از ۱۰۳ زبان به ترکی و بالعکس استفاده کنید. همچنین می توانید از این برنامه به صورت آفلاین استفاده کنید و همچنین عبارات و جملات را در یک کتاب عبارتی مفید ذخیره کنید تا بعداً مرور کنید.

تریپ هوپو (TripHopo)

این یک برنامه برنامه ریز سفر رایگان است که سفر شما را شخصی می کند. منافع، بودجه، مقصد خود را در نظر بگیرید و بهترین برنامه سفر را که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای شما طراحی شده است، ارائه می دهد. Triphobo فقط یک برنامه سفر شخصی ایجاد نمی کند، همچنین رزرو هتل ها و فعالیت هایی را که می توان در آن منطقه خاص انجام داد به علاوه زمان بازدید، زمان اقامت در آنجا و موقعیت مکانی روی نقشه ارائه می دهد. Triphobo یک برنامه برنامه ریزی سفر است که دارای یک ماشین حساب نیز می باشد تا به شما کمک کند با استفاده از اطلاعات ارائه شده، میزان هزینه سفر خود را محاسبه کنید.در مجموع می توان گفت یکی از بهترین سایت های گردشگری خارجی در کنار تریپ ادوایزر نیز می باشد.

از اپلیکیشن های پرکاربرد در سفر بدون نیاز به اینترنت

از اپلیکیشن های پرکاربرد در سفر بدون نیاز به اینترنت

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور لحظه آخری آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

رزرو بهترین و ارزانترین هتل‌های استانبول

اقامت در هتل‌های 3 ستاره استانبول از جنبه‌های متفاوتی مورد توجه قرار می‌گیرد. باتوجه به این که استانبول پرطرفدارترین مقصد توریستی بین المللی درمیان ایرانیان است خیلی‌ها به دلایل متفاوتی از جمله تفریح و انجام خرید به آنجا سفر می‌کنند به همین دلیل جمعیت قابل توجهی از مسافران ترجیح می‌دهند تا با رزرو هتل 3 ستاره در استانبول در نزدیکی میدان تکسیم، آکسارای و خیابان استقلال هم به مراکز خرید و توریستی نزدیک باشند و هم اینکه هزینه کمتری را پرداخت کنند یعنی به شکلی با یک تیر چند نشان بزنند.

همراه ما باشید که قصد داریم بهترین هتل‌های سه ستاره استانبول را باهم طبق نظرات مردمی، رضایت مسافران و البته سایت‌های معتبر بررسی کنیم و بدانیم کدام هتل ارزان در استانبول بهترین خدمات را نیز ارائه می‌دهد.

هتل کایا استانبول

هتل کایا که در منطقه Findikzade واقع شده است ، 24 ساعته خدمات میز جلو و پارکینگ اختصاصی رایگان در محل ارائه می‌دهد. فاصله هتل تا ایستگاه تراموا Findikzade تنها 20 متر است. اتاق‌های هتل کایا دارای کف موکت، تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و حمام اختصاصی است. WiFi رایگان در همه اتاق‌ها در دسترس است. صبحانه روزانه هر روز صبح به صورت بوفه باز در اتاق صبحانه سرو می‌شود. همچنین یک بار برای نوشیدنی و میان وعده در نظر گرفته شده است. گراند بازار 2.5 کیلومتر با هتل فاصله دارد. ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی 3.5 کیلومتر فاصله دارند.

هتل گرند لیزا استانبول

هتل گرند لیزا هتلی 3 ستاره است که در منطقه جذاب و قدیمی‌استانبول واقع شده است. منطقه قدیمی‌استانبول تعداد زیادی جاذبه از جمله معماری فوق العاده تاریخی این شهر و هزاران رستوران با کیفیت عالی و کافه‌های متنوع این منطقه را به میهمانان ارائه می‌دهد. هتل گرند لیزا استانبول اقامتی کاملاً راحت و جذاب با اتاق‌هایی کاملاً مجهز، تمیز و مقرون به صرفه در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

اتاق‌های هتل گرند لیزا با رنگ‌های گرم تزئین شده اند و دارای مبلمان چوبی ساده هستند. اتاق‌ها مجهز به مینی بار و تلویزیون ماهواره ای هستند. بعضی از اتاق‌ها چشم اندازی از دریای مرمره را نیز دارند.

این هتل هر روز صبح صبحانه را به صورت بوفه سرو می‌کند. در تراس رستوران میهمانان می‌توانند از غذاهای دریایی تازه و کباب ترکی لذت ببرند. همچنین این رستوران نمایی به تنگه بسفروس دارد. بار هتل نیز کوکتل‌های مختلف و نوشیدنی‌های گوارا سرو می‌کند.

هتل گرند لیزا به تعداد زیادی امکانات و خدمات مجهز است تا نیازهای شما را برآورده کند و اقامتی واقعاً آرام را در قلب استانبول تضمین کند.

هتل لیزا تجربه ای بی نظیر را به میهمانان ارائه می‌دهد. زیرا در موقعیت مکانی مناسب قرار گرفته است و  بیشتر مکان‌های مهم مانند بازار بزرگ، کاخ توپکاپی، میدان سلطان احمد در فاصله پیاده روی از هتل قرار دارند. شما می‌توانید این هتل را در تور استانبول رزرو کنید.

هتل بلو وی در استانبول

هتل بلو وی در استانبول واقع شده است. وای فای رایگان و پذیرش 24 ساعته در دسترس است. مرکز همایش و نمایشگاه استانبول در 400 متری هتل بلووی شهر واقع شده است

هر اتاق دارای تلویزیون ماهواره ای ، تهویه مطبوع و مینی بار است. یک کتری برقی نیز وجود دارد. حمام خصوصی دارای دوش ، سشوار و حمام است. از اتاق می‌توانید از نمای شهر لذت ببرید.

صبحانه هر روز در ملک سرو می‌شود. همچنین رستوران‌های دیگری در منطقه اطراف وجود دارد. کلیسای جامع سنت اسپریت 400 متر و میدان تقسیم 1.6 کیلومتر از هتل فاصله دارد. ایستگاه مترو عثمانبی 900 متر با شما فاصله دارد. فرودگاه آتاتورک 20.6 کیلومتر با شما فاصله دارد.

شما مسافران تور ترکیه  با اقامت در بلووی Blueway Hotel City در استانبول (مرکز شهر استانبول) ، 10 دقیقه پیاده روی تا موزه نظامی‌استانبول و مرکز کنگره استانبول خواهید داشت. امکانات رفاهی ویژه شامل ورود سریع ، خروج سریع و خدمات خشکشویی/خشکشویی است. سرویس رفت و برگشت فرودگاهی با هزینه اضافی در دسترس است.

امتیاز هتل 3 ستاره بلووی استانبول از دید کاربران وبسایت بوکینگ

هتل توپکاپی سابنا استانبول

هتل توپکاپی سابنا استانبول یک هتل 3 ستاره است که در فاصله چند قدمی‌آن چند مکان گردشگری مهم استانبول مانند بازار بزرگ، مسجد آبی، مسجد ایا صوفیه و چند جاذبه دیدنی مهم دیگر قرار دارد. اتاق‌های هتل توپکاپی سابنا دارای مینی بار، سیستم تهویه هوا، تلویزیون  LCD، اینترنت وای فای رایگان، سشورا و حمام اختصاصی می‌باشد.

رستوران هتل توپکاپی در بین ساعت 7 الی 10:30 سرو می‌کند و غذاهای ترکی و بین الملی و انواع اسنک را می‌توانید در رستوران این هتل میل کنید. ایستگاه ترم نیز در فاصله 100 متری هتل قرار دارد.

هتل توپکاپی سابنا استانبول امکاناتی مانند صندوق امانات، خدمات 24 ساعته، خشک شویی، سرویس شاتل با هزینه جداگانه را نیز دارد. فرودگاه بین الملی آتاتورک 15 کیلومتر با هتل فاصله دارد، همچنین منطقه فاتح منطقه بسیار ایده آلی برای علاقه مندان به معماری و تاریخ این شهر می‌باشد. این هتل در تور استانبول قابل رزرو است.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج‌های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا‌هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر آلانیا برای پذیرایی از جمعیت بیشمار گردشگران، مملو از هتلهای لوکس و معروف و حتی ارزان ترن مسافرخانه ها است و دغدغه ای برای اسکان گردشگران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت وجود ندارد. به عبارتی دیگر شهر آلانیا از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را در خود جای داده است.  از طرفب باتوجه به اینکه آلانیا بخشی از آنتالیا می باشد خالی از لطف نیست که درمورد آنتالیا و هتل های لاکچریش صحبت کنیم. امروزه آنتالیا به یکی از قطب های گردشگری ترکیه و اروپا تبدیل شده است. همین امر موجب شده است تا انواع هتل ها در این شهر مشاهده شوند. از هتل های لوکس آنتالیا گرفته تا هتل های ارزان قیمت آنتالیا که مناسب هر سلیقه و بودجه گردشگان این شهر هستند.

با این حال هرچند که در هر دو مکان انواع اقامتگاه ها مشاهده می شود اما اکثریت مسافران تور آنتالیا و آلانیا به دنبال اقامت در هتل های 5 ستاره و ساحلی هستند زیرا بخش عظیمی از تفریحات آن ها در هتل ها رقم می خورد. همراه ما باشید برای شناخت بهترین هتل های آنتالیا و آلانیا

هتل فرست کلاس آلانیا

هتل فرست کلاس آلانیا ، در 2 کیلومتری شهر باستانی Naula ، از Wi-Fi رایگان در سراسر محل برگزاری برخوردار است. فاصله حمام کمتر از 3.2 کیلومتر است. محل اقامت در کنار سواحل اختصاص داده شده است. هتل فرست کلاس فاصله کمی از شهر باستانی سیدرا دارد.

کنترل آب و هوا ، تلویزیون چند کاناله و وای فای رایگان در اتاق های تهویه مطبوع گنجانده شده است. آنها با دمپایی ، وان و سشوار ارائه می شوند. هتل فرست کلاس روزانه یک صبحانه بوفه ارائه می دهد. در بار کنار استخر میهمانان می توانند استراحت کنند و از نوشیدنی های انتخابی لذت ببرند. ساحل King Neptune حدود 350 متر فاصله دارد. فرودگاه Gazipasa 30 کیلومتر فاصله دارد. اسپا درمانی و صندلی های راحتی نیز با هزینه اضافی در دسترس هستند. هتل کلاس اول همچنین دارای یک استخر سرپوشیده با سونا و بار است. مهمانان و مسافران تور آلانیا می توانند در طول اقامت خود در یک پارک آبی کار کنند.

قیمت هتل First Class - All Inclusive بسته به اقامت شما ممکن است متفاوت باشد (به عنوان مثال تاریخ ، سیاست هتل و غیره). برای دیدن قیمت ها ، تاریخ های خود را وارد کنید.

لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

هتل فرست کلاس آلانیا در شب

 

هتل لارینا فامیلی ریزورت

هتل لارینا فامیلی ریزورت با رستوران و مرکز تناسب اندام در آلانیا واقع شده است. فاصله این ملک تا میدان آتاتورک آلانیا 6 کیلومتر و تا برج سرخ آلانیا 6 کیلومتر است.

اتاق های میهمان در هتل به تلویزیون صفحه تخت مجهز هستند. اتاق ها دارای تهویه مطبوع هستند و واحدهای خاصی در هتل رستوران خانوادگی لارینا دارای بالکن هستند. صبحانه بوفه در هتل روزانه سرو می شود.

نگهداری از کودکان و کلوپ کودکان و نوجوانان وجود دارد تا فرزندان شما بتوانند در تعطیلات با خیال راحت در آنها اقامت کنند.

این مرکز ساحل شنی اختصاصی خود را دارد. با 3 استخر روباز می توانید تعطیلات دلپذیری را سپری کنید. هتل Larina Family Resort که در زمینی به مساحت 35000 مترمربع تاسیس شده است ، با ایده ای همه جانبه در خدمت مهمانان ما است. می توانید وعده های غذایی خود را در رستوران فضای باز و رستوران داخلی در مرکز بخورید. دمای اتاق شما می تواند با تهویه مطبوع مرکزی / تهویه مطبوع اسپلیت در اتاق شما تنظیم شود. تلویزیون ، اینترنت بی سیم ، تلفن و گاوصندوق اتاق در اتاق های استاندارد موجود است که می توانید از آنها در طول اقامت استفاده کنید. سرویس اتاق موجود است با بهره مندی از خدمات اسپا و ماساژ در داخل مرکز می توانید استراحت کرده و احساس شادابی کنید. فاصله هتل تا فرودگاه Gazipasa 35 کیلومتر و تا آلانیا 4 کیلومتر است. شما مسافران تور آلانیا می توانید از خدمات پزشک ، آرایشگاه ، بازار ، کرایه اتومبیل در این مرکز بهره مند شوید.

لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

نمای هوایی از هتل لوکس لارینا

هتل مکس رویال آنتالیا

هتل مکس رویال امکانات گسترده و منحصر به فرد ویژه کودکان و نوجوانان را ارائه می دهد. این مینی کلاب که در منطقه ای به مساحت 1640 فوت مربع قرار دارد ، دارای زمین بازی ، دیسکو ، ، مناطق ژیمناستیک و بازی های رومیزی است. کودکان می توانند در مینی کلاب فعالیت های خلاقانه داشته باشند. تعدادی از بازی ها و یک منطقه مخصوص شن و ماسه که زیر سایه است را می توانید به صورت رایگان در منطقه ساحل پیدا کنید. مینی کلوپ ها مخصوص کودکان بین سنین 1-3 ، 4-7 تا 13 -17 سال تعیین شده است. در مینی کلاب یک سیستم دوربین برای کودکان بین 1 تا 3 سال وجود دارد که می تواند در اتاق نیز تماشا شود. از کودکان زیر 1 سال می توان در مینی کلاب محافظت کرد. اتاق خواب و اتاق بازی برای نوزادان به صورت رایگان در دسترس است. تختخواب کودک ، استخر کودک ، وان کودک و صندلی غذاخوری بالا در صورت دسترسی ارائه می شود. از دیگر امکانات کودک می توان به گرم کننده بطری و مخلوط کن برای تسهیل در تهیه وعده های غذایی اشاره کرد. این رستوران دارای یک مکان مشخص برای کودکان است.

لوکس ترین هتل های آلانیا و آنتالیا

هتل 5 ستاره مکس رویال با ساحل اختصاصی

هتل رکسوس پریمیوم آنتالیا

هتل رکسوس پریمیوم آنتالیا در میان جنگلی از کاج و گردو در سواحل ساحل مدیترانه قرار گرفته است. سواحل شنی بی انتها و مناظر زیبای بلک ، مقصدی پر از زیبایی طبیعی را در ریویرای ترکیه ایجاد می کند. هتل رکسوس پریمیوم بلک آنتالیا در مرکز زیبایی های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی از کوههای Tauras گرفته تا ویرانه های باستانی و پارک های ملی قرار دارد. میهمانان و مسافران تور آنتالیا می توانند ساعاتی را در کنار استخر دور باشند و یا برای یک روز گشت و گذار فرهنگی و ماجراجویی خارج شوند. احاطه شده توسط باغ های باشکوه ، تضاد آب های آبی سرولو و باغ های سرسبز و سرسبز ، یک تفریحگاه باشکوه را ایجاد می کند. اقامت در Rixos Premium Belek بیش از حد بی نظیر است: یک ساحل زیبا به طول یک کیلومتر ، غذاهای لذیذ و خدمات با کیفیت عالی ، رستوران هایی با بوفه های مجلل ، استخرها ، کلوپ Rixy که مخصوص کودکان و سرگرمی های کلاس جهانی است همه در انتظار تعطیلات نهایی شما هستند تجربه حضور در هتل رکسوس پریمیوم بلک آنتالیا. هتل رکسوس پریمیوم بلک آنتالیا در 50 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا ، 40 کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا و 5 کیلومتری مرکز شهر بلک واقع شده است.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر  الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
جاهای دیدنی استانبول در سطح این کشور کم نیست بازدید از مساجد، بازارها و حمام های ترکی شهر استانبول می تواند حس خوب یک سفر دلچسب را برای شما پدید آورد.

استانبول در قرون متمادی که هم اروپا و هم آسیا را در بر گرفته است ، یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان است. مستعمره بیزانس در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد و به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد و پس از تسخیر شهر توسط عثمانی ها ، مکان باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به طور رسمی به استانبول تغییر نام داد) با بقایای باشکوهی از تاریخ طولانی و درخشان خود آزادانه پراکنده شده است و گشت و گذار در اینجا حتی خسته ترین بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
علاوه بر چهار مورد بزرگ (ایا صوفیه ، کاخ توپکاپی ، مسجد آبی و بازار بزرگ) ، زمان کافی برای کاوش در سایر مناظر باقی می ماند. اگرچه بسیاری از جاذبه های گردشگری در منطقه قدیمی شهر سلطان احمد یا نزدیک آن واقع شده اند ، اما مجموعه ای خیره کننده از کارهای دیگر وجود دارد که می توانید در نقاط دورتر شهر انجام دهید. سفر خود را با لیست برترین جاذبه های گردشگری استانبول برنامه ریزی کنید.

مکانهای دیدنی و جاذبه های استانبول بسیار چشمگیر است. استانبول مناظر دیدنی و نقاط دیدنی زیادی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. البته ذکر همه جاذبه های استانبول امکان پذیر نیست ، اما در اینجا مواردی را که نمی خواهید در سفر خود به استانبول از دست بدهید ، پیدا کنید.

مهم ترین مطالبی که هیچ مسافری به استانبول نباید از دست بدهد

هزینه های سفر به استانبول

فاصله استانبول تا دیگر شهرهای ترکیه

معرفی کامل محله های استانبول برای زندگی و گردش

ایاصوفیه

مسجد یاصوفیه که در سالهای 532 تا 7 بعد از میلاد ساخته شد ، تا سال 1520 بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان بود. این کلیسا بیش از 900 سال و بیش از 400 سال به عنوان مسجد امپراتوری خدمت کرده است. در سال 1935 ، آتاتورک ، اولین رئیس جمهور ترکیه ، آن را به موزه تبدیل کرد و همچنان نمادی مهم برای مسلمانان و مسیحیان است. موزاییک های باشکوه سقف و دیوارها را تزئین می کند ، از جمله سرافیم های معروف ، فرشته شش بال و موزاییک دیسیس. در بازدید از اینجا نقاشی های دیواری وایکینگ ، ستون آرزوها ، پنج مقبره متعلق به سلاطین عثمانی و مقبره ملکه صوفیه کشف می شود. 

نمایی از مسجد ایاصوفیه 

مسجد ایاصوفیه از جاذبه های رایگان استانبول

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بزرگترین کاخ ترکیه است و محل اصلی اقامت سلاطین عثمانی بود. در طول امپراتوری ، بیش از 4000 سلاطین و بزرگان نظامی با خانواده های خود در اینجا اقامت داشتند. در داخل دیوارها بسیاری از آثار مقدس اسلامی به نمایش گذاشته شده است ، نمایشگاه های گسترده و یک موزه وجود دارد. تا 15 ژوئن ، می توانید در نمایشگاه کنونی خود ، 'یک قطره لذت: 500 سال قهوه ترکی' همه چیز را درباره عشق این ملت به قهوه بیاموزید.

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد بیشتر به عنوان مسجد آبی شناخته می شود ، نام آن از کاشی های آبی پر جنب و جوش که دیوارهای داخلی را تزئین می کند ، گرفته شده است. ساخت این بنای عظیم در اوایل قرن هفدهم ، تحت حکومت احمد آغاز شد. امروزه مسجد هم محل عبادت و هم جاذبه گردشگری مخصوصا برای مسافران تور استانبول بسیار محبوب شده است ، به این معنی که قوانین و زمانهای خاصی برای بازدید اعمال می شود.

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد از دیدنی های استانبول

ابلیسک تئودوسیوس و ستون مار

در نزدیکی مسجد آبی دو ستون باستانی کنار هم در هیپودروم قسطنطنیه ایستاده اند. ستون سرپانتین یک مجسمه برنزی باستانی است که بخشی از سه پایه قربانی یونانی است. ابلیسک مصر باستان قدیمی ترین بنای تاریخی شهر است و به بیش از 25 متر می رسد

 آب انبار باسیلیکا

وارد آب انبار باسیلیکا شوید که به کاخ غرق شده نیز معروف است و در مقیاس این دنیای زیرزمینی که در زیر استانبول قرار دارد ، مسحور شوید. در نزدیکی ایاصوفیه ، ورودی بسیار باریک است. هنگامی که داخل اتاق ها قرار می گیرد ، سقف های بلند و بیش از 300 ستون تزئینی باز می شود. بازدیدکنندگان به دو سر مدوسا و رمز و راز اهمیت آنها در آب انبار کشیده می شوند. شما همچنین می توانید استخرها و ماهی های دلخواه را در اینجا پیدا کنید.

برج دختر

برج مراقبت باستانی Kız Kulesi که در جزیره کوچکی در ورودی جنوبی تنگه بسفر قرار دارد ، منظره چشمگیری را ایجاد می کند و خیلی ها در گام اول دنبال این هستند تا از این جاذبه گردشگری استانبول دیدن کنند. این برج به زبان ترکی به معنی 'برج دوشیزه' است و دارای یک عرشه مشاهده و رستوران است که چشم اندازهای فوق العاده ای از استانبول را ارائه می دهد.

به طرز شگفت انگیزی ، یک برج تقریباً 2500 سال است که در جزیره ایستاده است و همه از آتنی ها و رومی ها گرفته تا بیزانسی ها و عثمانی ها یک برج برپا کرده اند. در طول قرن ها و هزاره ها ، به عنوان برج مراقبت ، فانوس دریایی و ایستگاه قرنطینه عمل کرده است ، و حتی در فیلم های متعددی مانند Hitman و The World is Enough به نمایش درآمده است.

برج دختر استانبول

برج دختر نماد شهر دوقاره ای

پل گالاتا

از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی این برج تاریخی قرار دارد. پل گالاتا که گستره وسیعی از شاخ طلایی دارد ، یکی از دیدنی ترین مکانهای دیدنی استانبول است که در طول این سالها در نمایشنامه ها و اشعار بی شمار ، نقاشی و رمان به نمایش درآمده است. پنجمین پل که در همان نقطه قرار دارد ، مرکز شهر را به محل کاخ امپراتوری و دیگر نهادهای مهم مانند ایاصوفیه و مسجد آبی متصل می کند.
این پل که توسط ماهیگیران احاطه شده است ، چشم اندازهای زیبایی را در آبهای اطراف با مغازه ها ، رستوران ها و کافه های نارنجی در زیر آن پیدا می کند. پل گالاتا در حالی که بالای سرش فریاد می زند ، قایق هایی از زیر آن عبور می کنند و مناره های مساجد در بالای تپه های اطراف جاسوسی می شود ، واقعاً مکانی جوی برای بازدید است و تقریباً در تمام ساعات روز بسیار پر جنب و جوش است.

هیپودروم 

هیپودروم که اکنون یک مکان ملاقات و گردشگاه محبوب مسافران تور ترکیه است ، قبلاً میزبان مسابقات ، نبرد گلادیاتورها و حتی بحث های سیاسی بود. در حالی که هنوز مقدار زیادی از آن باقی نمانده است ، قدم زدن در آن با برخی آثار باستانی و مجسمه های شگفت انگیز که هنوز در معرض نمایش هستند ، خوشایند است.
برای قرن ها ، هیپودروم در مرکز زندگی شهر قرار داشت و با مجسمه های امپراتور و خدایان ، حیوانات و قهرمانان تزئین شده بود. با غارت قسطنطنیه در 1204 هنگامی که سنگ زیادی از آن جدا شد ، هرگز واقعاً بهبود نیافت. از جمله نکات برجسته آن می توان به ابلیسک تئودوسیوس با قدمت 3500 ساله و چشمه زیبای آلمانی اشاره کرد که مسجد آبی نیز در کنار آن قرار گرفته است.

هیپودروم و آثار تاریخی در استانبول

تماشای بناهای تاریخی استانبول

میدان تکسیم

در قلب استانبول مدرن ، میدان بزرگ و پر جنب و جوش تکسیم درست در مرکز شهر واقع شده است که توسط مغازه ها و رستوران های بی شمار ، هتل ها و اماکن تاریخی احاطه شده است. نه تنها یک جاذبه گردشگری محبوب و قطب اصلی حمل و نقل ، بلکه میزبان بسیاری از رویدادهای عمومی با همه چیز از رژه ها تا اعتراضات است.
علاوه بر اینکه خانه یکی از تنها فضاهای سبز باقی مانده در این منطقه است ، همچنین شامل بنای تاریخی برجسته جمهوری است که مسجد عظیم ، باشکوه و مدرن تکسیم در پشت آن قرار گرفته است. علاوه بر تأسیسات بیشمار خود ، تکسیم با مرکز فرهنگی چند منظوره آتاتورک هم مرز است که میزبان اپرا ، نمایش و کنسرت است در حالی که خط تراموا جذاب میراث خود را نیز در میدان تکسیم پیچ و تاب می کند.

برج گالاتا

برج گالاتا با ارتفاع 67 متر (219 فوت) بر افق استانبول فرمانروایی می کند و چشم اندازهای فوق العاده ای از شهر قدیمی و اطراف آن ارائه می دهد. برج سنگی قرون وسطایی ، معروف به برج مسیح ، بلندترین ساختمان استانبول بود که در سال 1348 ساخته شد. امروزه هنوز بر فراز استانبول بلند است.
این برج در طول قرن ها تغییر یافته است ، در زمانی از آن به عنوان برج مشاهده برای تشخیص آتش استفاده می شد. امروزه قسمت بالایی آن شامل یک کافه ، رستوران و یک کلوب شبانه است که هر دو با آسانسور در ساختمان نه طبقه به آنجا می رسند ، جایی که می توانید مناظر خیره کننده ای را پیدا کنید.

برج گالاتا استانبول

نمایی از برج گالاتا استانبول

مسجد سلیمانیه

بازدیدکنندگان مسجد سلیمانیه می گویند زیبایی و آرامش آن به آنها احساس معنویت الهام بخش می دهد. این مسجد که در تپه سوم استانبول واقع شده است ، در سال 1550 توسط سلطان سلیمان باشکوه ساخته شد. مسجد واقعاً باشکوه است و بهترین معماری اسلامی و بیزانسی را در هم آمیخته است.
این مسجد در طول این سالها آسیب های زیادی دید ، از جمله در طول جنگ جهانی اول هنگامی که آتش سوزی رخ داد در حالی که از باغها به عنوان انبار سلاح استفاده می شد. در اواسط قرن 20 بازسازی شد. مسجد با چهار مناره مشخص شده است و نشان می دهد که توسط یک سلطان ساخته شده است. هنگامی که ساخته شد ، بلندترین گنبد در امپراتوری عثمانی بود

کاخ دولماباغچه

مجلل ، مخملی و زیبا تنها برخی از صفت هایی هستند که برای توصیف کاخ دولما باغچه ، که با کاخ ورسای مقایسه شده است ، استفاده می شوند. پر زرق و برق ترین کاخ ترکیه که در قرن نوزدهم با استفاده از 14 تن برگ طلا ساخته شد ، معماری سنتی عثمانی را با سبک های اروپایی نئوکلاسیک ، باروک و روکوکو آمیخته است.
محل زندگی شش سلاطین از سال 1856 تا 1924 ، همچنین بزرگترین لوستر کریستالی بوهم جهان ، هدیه ملکه ویکتوریا است. محیط کاخ دولما باغچه خیره کننده است: این کاخ در امتداد خط ساحلی بسفر ساخته شده است.

کاخ باشکوه دولماباغچه

کاخ باشکوه دولماباغچه

 

خیابان استقلال استانبول نبض تپنده شهر



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سوچی خاص ترین شهر روسیه【رازها و حقایقی جامع】

سوچی کجاست و شرایط سفر و زندگی در آنجا چگونه است؟ آیا هزینه های سفر به سوچی مقرون به صرفه است؟ برای آشنایی با راهنمای جامع سوچی روسیه همراه ما باشید.

سوچی کچاست؟

سوچی اغلب 'پایتخت تابستانی' غیر رسمی روسیه یا مروارید دریای سیاه نامیده می شود. این بزرگترین و شلوغ ترین تفرجگاه دریایی تابستانی کشور است که سالانه بیش از 4 میلیون بازدیدکننده را با خط ساحلی کوهستانی شگفت انگیز ، سواحل بی پایان زنجیره ای ، روزهای آفتابی گرم و شب زنده داری شلوغ به خود جذب می کند. میتوان گفت شرایط زندگی در سوچی در نوع خودش باتوجه به اینکه در روسیه قرار دارد خاص است و همچنین از ماه مه تا سپتامبر جمعیت سوچی حداقل با گردشگران تور سوچی ، از جمله افراد مشهور و نخبگان سیاسی کشور ، دو برابر می شود.

شهر زیبای سوچی

نمایی از شهر دیدنی سوچی

نمای سوچی از دریای سیاه

به احتمال زیاد به دلیل هزینه ها و الزامات ویزای روسیه ، تنها 3 درصد از جمعیت این بازدیدکنندگان مسافران بین المللی هستند. شاید معروف ترین مسافر خارجی غیرسیاسی در سوچی بونو بود که از او دعوت شد مدتی را در سال 2010 در محل اقامت رئیس جمهور مدودف بماند. اما به طور کلی این شهر همچنان مقصدی بسیار داخلی است و تا حدودی فاقد زیرساخت های بین المللی مناسب و دارای زبان یکسان است. مانع اکثر مراکز منطقه ای روسیه است.

پارادوکس دیگر سوچی این است که این شهر ، که همواره از نظر ذهنیت ملی با جنوب ، نخل ها و آب و هوای گرم مرتبط بود ، در المپیک زمستانی 2014 توانست میزبانی را از آن خود کند. این پدیده احتمالاً هرگز توسط روس ها به طور کامل درک نخواهد شد: هر مکانی در کشور زمستان واقعی دارد ، اما سوچی؟ پاسخ ها عدم وجود یخبندان شدید و تفرجگاه بسیار امیدوارکننده آلپ در کراسنایا پولیانا در منطقه شهر است. یک توضیح کمتر عملگرا ، سرنوشت خوش شانس سوچی است. معروف ترین ضرب المثل روسی درباره شهر این است: 'اگر می توانستم کارت ها را بخوانم ، در سوچی زندگی می کردم' این ضرب المثل برگرفته از بازی کارت ترجیح ، ارتباط سوچی و ساکنان آن با شانس ، علاوه بر این ، با ثروتی تصادفی و غیرقابل پیش بینی نشان می دهد.

جشنواره در سوچی

سال نو میلادی در سوچی

جاذبه های دیدنی سوچی

سوچی برای کسانی که عاشق طبیعت ، ورزش ، تاریخ و تفریحات آفتابی در ساحل هستند ، جاذبه های زیادی دارد. این مروارید دریای سیاه هنوز در انتظار کشف است. که قطعا با تور روسیه این را لمس خواهید کرد. از دیدنی های این شهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک درختکاری
درختکاری در سوچی گلهای قفقاز و بسیاری از کشورهای دیگر را جمع آوری کرد. مساحت کل آن بیش از 49 هکتار است. حدود 1600 گونه گیاه در این پارک وجود دارد. در قلمرو درختچه نیز یک آکواریوم 150 متر مکعب آب شور وجود دارد. شما می توانید ساکنان مختلف دریای سیاه را در آکواریوم مشاهده کنید.
آدرس: سوچی ، چشم انداز Kurortny ، 74.

دلفیناریوم
دلفیناریوم در شهر آدلر واقع شده است. استخر دلفین ها دارای قطر 2 متر و عمق 6 متر است. دلفیناریوم میزبان اجرای دلفین ها و دیگر پستانداران دریایی است.
آدلر ، خیابان لنین 219.

پارک 'ریویرا'
پارک 'ریویرا' محبوب ترین پارک در شهر سوچی است. این پارک در قسمت مرکزی شهر در ساحل راست رودخانه سوچی و در نزدیکی ساحل دریا واقع شده است. این پارک دارای تعداد زیادی درخت از گونه های مختلف ، چندین حوض ، کافه و امکانات تفریحی برای عموم است.
آدرس: سوچی ، خیابان ایگورووا 

پارک ریورا سوچی

پارک ریویرا سوچی

آکواریوم - تراریوم
آکواریوم - تراریوم در سوچی بیش از 200 گونه ماهی ، پرنده ، خزندگان و دوزیستان (مارمولک ، مار ، تمساح) را ارائه داد. مساحت کل تقریبا 340 متر مربع است.

برج دیده بانی در کوه آهونه
در کوه Big Ahune در نزدیکی سوچی یک برج مراقبت وجود دارد. این برج نمایی از دریای سیاه و کوه های قفقاز را ارائه می دهد. ارتفاع برج 30.5 متر

ایستگاه دریایی
بندر دریایی سوچی دارای دو اسکله مسافری با طول کل 330 متر است. بندر دریایی می تواند کشتی های مسافری ، کشتی ها و کشتی های باری را سوار شود. آدرس: سوچی ، خیابان وویکووا 1

فرودگاه سوچی

فرودگاه سوچی در شهر آدلر ، در 25 کیلومتری جنوب شرقی مرکز سوچی واقع شده است. این فرودگاه به تعداد زیادی گردشگر خدمات رسانی می کند و از نظر تردد مسافران در روسیه رتبه 5 را دارد. فاصله فرودگاه تا مسکو تقریباً 1350 کیلومتر است (زمان پرواز حدود دو ساعت است). فاصله فرودگاه تا مراکز اسکی در کراسنایا پولیانا حدود 40 کیلومتر است. گردشگران می توانند به مرکز سوچی و کراسنایا پولیانا از طریق راه آهن و اتوبوس از فرودگاه برسند. همچنین می توانید با اتوبوس به اکثر شهرک های ساحلی برسید.

  • استفاده از تاکسی بسیار راحت است. (اگرچه این دسوسی ترین نوع حمل و نقل نیست.)
  • شما می توانید حتی قبل از عزیمت ، به صورت آنلاین ، یک ترانسفر (تاکسی) از فرودگاه به هتل خود رزرو کنید.

فرودگاه سوچی

فرودگاه سوچی

آب و هوای سوچی

سوچی متعلق به آن قسمت کوچک روسیه است که خوشبختانه در منطقه آب و هوایی نیمه گرمسیری واقع شده است. برخلاف آب و هوای مدیترانه ای ، سوچی دارای سطح رطوبت بسیار بالایی است ، مانند آبخازیا یا برخی ایالت های ایالات متحده (مانند می سی سی پی ، آلاباما ، لوئیزیانا و جورجیا). با وجود بارندگی زیاد ، سوچی سالانه 300 روز آفتابی را سپری می کند ، که برای هیچ منطقه دیگری از روسیه غیر از شهرهای ساحلی کراسنودار کراینودار باورنکردنی است. این امر تقریباً تمام ماه های سال را برای سفر به سوچی راحت می کند ، به جز در نوامبر ، دسامبر و ژانویه.

  • زمستان در سوچی
    بیشتر بارش ها در فصل زمستان است اما معمولاً در قسمت ساحلی شهر پوشش برفی معمولی وجود ندارد. آب و هوای قسمت کوهستانی سوچی بزرگ به میزان قابل توجهی سردتر است و فصل زمستان (معمولاً فوریه و مارس) برای اسکی کامل امکان پذیر است. با تشکر از آن ، کراسنایا پولیانا به سرعت به عنوان یک اقامتگاه زمستانی در حال توسعه است و در طول بازیهای المپیک زمستانی 2014 میزبان همه مسابقات در فضای باز بود.
  • دوره بهار بسیار کوتاه است و با شکوفایی باغ ها مشخص می شود (معمولاً در ماه مارس شروع می شود ، حتی اگر دمای هوا کمتر از ماه فوریه باشد). این فصل راحت با بارندگی کمتر است ، اما همچنان با دریای سرد.
  • تابستان سوچی را می توان با فصل شنا مرتبط دانست ، که معمولاً از اواسط ماه مه تا پایان اکتبر ادامه دارد. این فصل عالی است و اوج گردشگری آن در ماه های جولای تا آگوست است. در ماه های سپتامبر و اکتبر ، شهر بازدیدکنندگان کمتری را جذب می کند ، تا حدی به دلیل شروع سال تحصیلی. به نظر می رسد این دو ماه ، زمانی که دریای سیاه هنوز گرم است ، هوا خیلی گرم نیست و خیابان ها مملو از جمعیت گردشگران نیست ، لذت بخش ترین زمان برای سفر به سوچی باشد. این دوره را فصل صاف ('бархатный сезон') می نامند
  • پاییز خارج از فصل ، که در پایان اکتبر به سوچی می آید ، گرم است ، اما روزهای ابری و باران بیشتری دارد. در پایان ماه نوامبر میانگین دمای روزانه به زیر 10 درجه سانتی گراد می رسد.

همه چیز درباره روسیه که با دانستن آنها شگفت زده می شوید

جاهای دیدنی روسیه

هتل های سوچی

در کل سوچی بیش از 400 هتل ، استراحتگاه و کمپ تعطیلات دارد.

ساحل دریای سیاه محبوب ترین منطقه تفریحی در روسیه است. بنابراین ، مکان های زیادی برای اسکان گردشگران وجود دارد. می توانید یک اتاق هتل ، یک تخت در خوابگاه رزرو کنید یا یک آپارتمان یا یک خانه کامل اجاره کنید.
هتل هایی که در نزدیکی ساحل مرکزی سوچی واقع شده اند ، می توانند به عنوان مناسب ترین برای گردشگران (در نزدیکی ایستگاه دریایی) در نظر گرفته شوند. هتل های آدلر ، در کنار پارک المپیک نیز بسیار محبوب هستند. (اگر به رویدادهای ورزشی برگزار می شوید ، مانند مسابقات فرمول 1 ، این هتل ها را انتخاب کنید.) دوستداران اسکی معمولاً در زمستان در هتل های روستای کراسنایا پولیانا اقامت دارند.)
مراکز بهداشتی قدیمی (آسایشگاه ها) وجود دارد که در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است. این هتل ها در حال حاضر به کار خود ادامه می دهند. شما می توانید در هتلی از هتل های زنجیره ای بین المللی در هر کشوری زندگی کنید. شاید شما باید چیز جدیدی را امتحان کنید و در این هتل قدیمی شوروی مستقر شوید؟ با معماری و فرهنگ اتحاد جماهیر شوروی بیشتر آشنا شوید!
شما می توانید اتاق هتل را با هرگونه خدمات رزرو هتل پیدا کرده و رزرو کنید

هتل 4 ستاره در سوچی

هتل 4 ستاره سوچی

حقایقی از سوچی

  1. سوچی یکی از طولانی ترین شهرهای جهان است. این شهر برای کسب عنوان رسمی طولانی ترین شهر جهان با پرت استرالیا رقابت می کند. سوچی در امتداد خط ساحلی به طول تقریبی 145 کیلومتر (90 مایل) ، تا آغاز رشته کوه های قفقاز حرکت می کند.
  2. سوچی دارای شمالی ترین مزارع چای در جهان است. در سال 1901 ، یک دهقان روسی چای مقاوم در زمستان تهیه کرد. با این کار ، سوچی به یک تامین کننده اصلی داخلی تبدیل شد. مزارع چای داگومی تنها تولید کننده چای در روسیه است و شمالی ترین مزارع در جهان است. برای خرید مقداری برگ چای به خانه ، از چایخانه های سوچی دیدن کنید.
  3. ماریا شاراپووا و یوگنی کافلنیکوف در سوچی بزرگ شدند.
  4. المپیک زمستانی 2014 در سوچی اولین و تنها باری بود که این بازیها در آب و هوای نیمه گرمسیری برگزار می شد. سوچی سالزبورگ و پیونگ چانگ را تا حدودی به لطف کوههای کراسنایا پولیانا که فقط یک ساعت با ماشین از شهر فاصله دارند ، شکست داد.

هزینه سفر به سوچی روسیه

همانگونه که گفته شد قیمت سفر به سوچی به اینکه در چه فصلی از سال قصد سفر دارید یا اینکه هتل و پرواز مورد نظرتان در چه رنجی باشد بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ونیز ایتالیا شهری اسرارآمیز【حقایق و تاریخچه ونیز】

ونیز ایتالیا، شهری روی آب که اسرار زیادی دارد. همراه ما باشید برای کشف حقایق جالب درباره ونیز و اینکه ونیز چگونه ساخته شد و اینکه زندگی و تاریخچه ونیز به چه صورت است.

ونیز ، حقایق و نکات سفر

شهر عاشقانه ونیز در منطقه ونتو ایتالیا - یکی از شمالی ترین ایالت ها واقع شده است. این شهر باستانی و از لحاظ تاریخی مهم در اصل بر روی 100 جزیره کوچک در دریای آدریاتیک ساخته شده است. در عوض یا جاده ها ، ونیز به مجموعه ای از آبراهه ها و کانال ها متکی است.
یکی از مشهورترین مناطق شهر ، گذرگاه مشهور جهان Grand Canal است که مرکز اصلی دوران رنسانس بود. یکی دیگر از مناطق غیرقابل انکار میدان مرکزی ونیز ایتالیا به نام میدان سان مارکو است. در اینجا می توانید طیف وسیعی از موزاییک های بیزانس ، زنگ کمپانیل و البته کلیسای خیره کننده سنت مارک را بیابید. همراه ما باشید تا همه چیز از جمله زندگی در ونیز، ساختمانها و نحوه ایجاد این شهر را بخوانید.

تصاویر شهر ونیز از نمای بالا

تصاویر شهر ونیز از نمای بالا

ونیز چگونه ساخته شد

این منطقه به غیر از یک دهانه کوچک به سمت شرق ، توسط کوه های آلپ از اروپا محافظت می شود. اگر ارتشهای متجاوز می خواستند به دره حاصلخیز پو برسند ، ساده ترین گزینه عبور از ونتو بود.

در نتیجه حملات متعدد طی صدها سال ، بسیاری از مردم روم مجبور به ترک سرزمین خود شدند. این امر باعث ایجاد بحران پناهندگان در این منطقه شد. این جمعیت آواره مرداب ونیتیان را پیدا کردند و به دلیل دفاع طبیعی تصمیم گرفتند در آنجا مستقر شوند. تالاب مانند یک خندق غول پیکر عمل می کرد!در سال 421 میلادی ، شهر ونیز متولد شد.

راهنمای سفر به ایتالیا

ساختمانهای ونیز

ساختمانهای ونیز شناور نیستند. در عوض ، آنها بر روی بیش از 10 میلیون تنه درخت نشسته اند. این تنه درختان به عنوان پایه هایی عمل می کنند که از فرو رفتن شهر در باتلاق های زیرین جلوگیری می کند. این یک نسخه اولیه از تکنیک ساختمان مدرن به نام 'پایه شمع' بود. این زمانی است که سوراخ های باریکی در زمین حفر شده و با بتن پر می شود. آنها مانند ریشه درختان عمل می کنند تا ساختمان را محکم به زمین محکم کنند.تکنیک ونیز دقیقاً به همان شیوه عمل می کند ، فقط از تنه درختان به جای بتن استفاده می کند.

در بالای تیرهای چوبی ، 2 لایه تخته چوبی ضخیم ، و سپس یک لایه بلوک های سنگی اضافه شده است. سرانجام ، این دیوارها با دیوارهای پایه شهر ، که امروزه می توانیم در بالای خط آب مشاهده کنیم ، قرار گرفته است.

نمای دیدنی از ونیز

نمای دیدنی از پل در ونیز

چرا چوب نمی پوسد؟

گل نمکی که تنه درختان را احاطه کرده است ، چوب را حفظ کرده و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند. گل از قرار گرفتن چوب در معرض اکسیژن و میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند ، به این معنی که تجزیه نمی تواند رخ دهد.
جریان مداوم آب شور در اطراف چوب باعث سنگ شدن آن می شود. این فرآیندی است که در آن منافذ داخل چوب با مواد معدنی جایگزین می شوند و در نتیجه چوب به سختی سنگ می شود.
شمع های چوبی آنقدر مثر بودند که بسیاری از قطعات اصلی امروزه در جای خود باقی مانده اند.

بهترین کارها در ونیز چیست؟

تعداد کمی از شهرها می توانند ادعای چنین میراث هنری و تاریخی ارزشمندی مانند ونیز را داشته باشند. این شهر منحصر به فرد با مناظر جادویی و دیدنی اش فقط زیبا نیست. این یک معجزه واقعی از نبوغ خلاق است: شهری که بر روی گل و ماسه و لجن ساخته شده است از چشم انداز دشوار و غیر مهمان نواز.
بزرگترین جاذبه در شهر زرق و برق دار ونیز معماری است - که توسط کانالهای باستانی اطراف آن تقویت شده است. علاوه بر میدان سان مارکو و کلیسای سنت مارک ، این شهر محل شاهکار گوتیک کاخ دوج است.

چه کسی ونیز را بنا کرد

این ساختمانچه کسی انتخاب می کند که شهری را در گروهی دور از جزایر گل آلود بسازد؟ شاید فکر کنید مکان منطقی برای ساختن شهر در سرزمین اصلی ایتالیا باشد ، اما این چیزی نبود که مهاجران اولیه ونیسی تصمیم به انجام آن گرفتند.

های مرمر صورتی و سفید باید در بدن دیده شوند تا به طور کامل مورد قدردانی قرار گیرند. این نه تنها یک نمونه نفس گیر از معماری ایتالیایی است ، بلکه هر سال مرکز جشن های کارناوال ونیز است.

خانه های ونیز

نمایی از شهر ونیز


مجموعه پگی گوگنهایم که تنها یکی از گوندولا کوتاه از کاخ دوج است ، یکی از درخشان ترین مجموعه های هنری مدرن در جهان است. اگر به دنبال آثار سنتی تری از دوره رنسانس هستید ، مدتی را در Galleria dell’Accademia بگذرانید ، جایی که چندین کلاسیک از این دوران در آن قرار دارد.
مکانهای زیادی در ونیز وجود دارد که تاریخ درخشان شهر و ارتباط با هنرها و معماری را مشخص می کند. به عنوان مثال ، پل آه را در نظر بگیرید ، که یک شاهکار سفید آهکی است و اتاق بازجویی کاخ دوج را به زندان می برد.

اما زیباترین پل در ونیز باید پل ریالتو باشد. این سازه تزئینی با اطمینان استادانه بر فراز کانال بزرگ آویزان شده است. این پل که سن پولو را به سرگذشت سن مارکو متصل می کند ، در طول این سالها بارها بازسازی شده است.
اگر به دنبال سرگرمی در ونیز هستید ، مطمئناً برای انتخاب خراب شده اید. چند ساعت را به مطالعه آثار هنری در Museo Correr اختصاص دهید یا ترکیبی هیجان انگیز از دوران رنسانس و هنرهای مدرن را در Punta della Dogana کاوش کنید.
شاید شما ترجیح می دهید شبی باله یا موسیقی زنده را در Teatro La Fenice ، که یک تئاتر با شکوه 1000 نفره است ، تماشا کنید. اگر به تاریخ ونیز علاقه دارید ، سفر به موزه Lace یا موزه Fortuny شما را به سفری اکتشافی می برد. و هیچ سفری به ونیز نباید بدون سفر به Ca ’d’Oro-قصری ونیزی-گوتیک که محل اقامت مجموعه هنرهای رنسانس فرانچتی است نیز بگذرد.

ونیز برای محافظت از آن در برابر ارتشهایی که به شمال ایتالیا حمله کردند ، روی آب ساخته شد. غیرقابل دسترس بودن محل آن ، آن را به مکانی جذاب برای مهاجران اولیه خود تبدیل کرد زیرا حمله به آن دشوار بود.
منطقه شمال ونیز در سرزمین اصلی ایتالیا بسیار مستعد حمله بود. سفر از طریق این منطقه ساده ترین راه برای نیروهای مهاجم برای رسیدن به سرزمین های حاصلخیز شمال ایتالیا به نام دره پو بود.

نمای هوایی از ونیز

نمای هوایی از ونیز

سوالات متداول

بهترین زمان سال برای سفر به ونیز کدام است؟
ونیز همیشه در تابستان ، از ابتدای ماه ژوئن تا پایان ژوئیه ، در شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین حالت خود قرار دارد. پدیده ای به نام آکوا آلتا در ماه های زمستان بین ماه های نوامبر و مارس در ونیز سیل می زند و این می تواند بر دسترسی به میدان سان مارکو تأثیر بگذارد.
اما اگر به دنبال مهمانی در کارناوال ونیز هستید ، مطمئن شوید که اواخر فوریه و آغاز ماه مارس در آنجا هستید. این زمان از سال است که موسیقی ، لباس و جشن هنرها بر سر کار می آید.

آب و هوا در ونیز چگونه است؟
ونیز دارای آب و هوای نسبتا سرد مدیترانه ای است. دمای هوا در اوج تابستان به ندرت از 32 درجه سانتی گراد تجاوز می کند و گرم ترین ماه ها جولای و آگوست است. ماه های تابستان نیز از خشک ترین ماه های سال است.
زمان سال با بیشترین بارندگی معمولاً ماههای بهاری آوریل و می است. با این حال ، اگر هوای گرم را دوست ندارید ، فصل بهار برای بازدید از ونیز بسیار مناسب است ، زیرا دمای متوسط ​​بین 17 تا 22 درجه سانتی گراد متغیر است. سردترین ماهها دسامبر و ژانویه است که میانگین دمای هوا در یک رقم متغیر است.

ونیز یک شاهکار واقعی از زیبایی و معماری نفیس است. با این همه کارها و کارهای دیدنی ، شهر عاشقانه شما را مجبور می کند تا بیشتر بازگردید.

چند سال دیگر ونیز زیر آب است؟
2100
متأسفانه آینده شهر ونیز زیبا به نظر نمی رسد. بسیاری از کارشناسان می گویند که این شهر می تواند تا سال 2100 به طور کامل زیر آب باشد. این به این دلیل است که پیش بینی می شود دریای مدیترانه تا آن زمان به دلیل افزایش گازهای گلخانه ای دمای جو زمین بیش از 4 فوت بالا بیاید



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()