نوشته شده توسط : admin

شهر ترابزون در قرن هشتم قبل از میلاد مسیح به وسیله تاجران یونانی اهل میلتوس ( شهر یونانی ها در ساحل اژه) پیدا شد و شهر ترابزون سال های زیاد تحت حکمرانی سلسله های کیمری ها، مادها، یونانی ها و امپراطوری بیزانس بوده است. شهر ترابزون زمانی توقفگاه مهمی در جاده ابریشم بوده و شهر بسیار مهمی نیز در منطقه به حساب می آمده است. شهر ترابزون به دلیل موقعیتی که در جاده ابریشم داشته است تحت تاثیر فرهنگ ها و ادیان مختلفی قرار گرفته است گفتنی است که ترابزون از نظر جمعیت سی‌امین شهر ترکیه به حساب میاید. ترابزون یک شهر ساحلی است به همین دلیل غذاهای این شهر عمدتاً با ماهی طبخ می شوند، البته امروزه حتی فست فود هم در ترابزون پیدا می شود. ترابزون به دو دلیل مشهور است؛ شهر ترابزون زادگاه سلطان سلیمان (سلیمان یکم) حاکم عثمانی بوده و باشگاه فوتبال ترابزون اسپور که در سوپر لیگ فوتبال ترکیه بازی می کند اما شهر ترابزون دارای جذابیت های بیشتر از یک باشگاه فوتبال برای میهمانان خود دارد.

 

گرافیتی بر روی دیوارهای شهر ترابزون - الفبای سفر 

 

 امروزه شهر ترابزون به خاطر آب و هوای مطلوب خود، دارا بودن ساحل های زیبا و فضایی آرام به محل بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. همچنین اهالی شهر ترابزون بسیار خونگرم و مهربان می باشند به همین خاطر شهر ترابزون بسیار امن و دور از خطر است. این دلایل باعث شده است که زوج های بسیاری ماه عسل خود را در شهر زیبای ترابزون سپری کنند. در تور لحظه آخری ترابزون اسفند 97 زمانی که در خیابان ها و کوچه های این شهر قدم بزنید گرافیتی های بسیار زیادی بر روی دیوارهای شهر خواهید دید که عموماً جملاتی عاشقانه می باشند اما اجازه ندهید که تماشای گرافیتی ها تمام زمان شما برای سفر به ترابزون را به خود اختصاص بدهند زیرا ترابزون جاذبه های زیادی برای بازدید دارد. سه جاذه ی معروف ترابزون که در تور ارزان قیمت ترابزون از آنها بازدید خواهید کرد عبارتند از:

 

صومعه سومولا در شهر ترابزون 

 

در حومه شهر ترابزون صومعه سومولا (Sumela Monastery) بر روی صخره ها و در ارتفاع بسیار زیادی قرار گرفته است، گفتنی است که اصلیترین دلیل بیشتر توریست ها و گردشگران ترابزون بازدید از این صومعه باشکوه است.

 

ایاصوفیه در شهر ترابزون 

 

همچنین در شهر ترابزون ایاصوفیه نیز وجود دارد! البته این ایاصوفیه خیلی کوچکتر از همتای خود در شهر استانبول می باشد اما ارزش بازدید را دارد. ایاصوفیه در گذشته ها به عنوان مسجد و کلیسا کاربرد داشته است اما  امروزه به موزه تغییر کاربری یافته است.

 

خانه اتاترک در شهر ترابزون 

 

در بالای بلندی های ترابزون خانه ی اتاترک (موسس جمهوری ترکیه) قرار دارد که دارای چشم اندازی بر روی شهر ترابزون دارد. این خانه به عنوان تشکر و قدردانی از آتاترک به او داده شده بود.

 

ازون گل در شهر ترابزون 

 

در تور ترابزون بهمن 97 یک سفر روزانه به روستای فوق العاده زیبای ازون گل (Uzungol) بروید و در این روستا از زیبایی، سکوت و آرامش این روستا لذت ببرید و حتماً در صورت امکان شب را در روستای ازون گل سپری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای ترابزون، تورهای عید نوروز 1398 و تورهای لحظه آخری ترابزون به وب سایت آژانس الفبای سفر مراجعه فرمایید.



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , تور ترابزون , ,
:: برچسب‌ها: تور ترابزون , تور ارزان ترابزون , تور لحظه آخری ترابزون , تور ترابزون بهمن 97 , تور ترابزون اسفند 97 , تور ترابزون عید نوروز 98 , تور ترابزون کریسمس 2019 , تور ترابزون ژانویه 2019 , تور ترابزون بهار 98 , جاذبه های گردشگری ترابزون ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تیم ملی فوتبال کشورمان در هفدهمین دوره جام ملت های آسیا به رقابت با تیم های عراق، ویتنام و یمن در گروه D خواهد پرداخت. برای ادامه خبر، الفبای سفر را دنبال کنید.

 

 

 

 

 آشنایی با جام ملت‌های آسیا 

 جام ملت‌های آسیا یک جام فوتبال است که برگزار کننده آن به عهده کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای.‌اف.‌سی) می باشد. قهرمان این جام ملت ها، قهرمان قاره آسیا در رشته فوتبال خواهد بود و به‌طور خودکار به جام کنفدراسیون‌ها راه پیدا می کند. 

مراسم این جام از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۳ هر چهار سال یک بار برگزار می‌شد، ولی به علت اینکه این جام با جام ملت‌های اروپا و المپیک هم زمان بود، طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، دورهٔ این بازی‌ها تغییر کرد تا در سطح جهان و بین الملی توجه بیشتری به این جام شود.

 

 از شرق آسیا تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی و از غرب نیز تیم‌های ایران و عربستان‌سعودی در میان یکی از تیم‌های دیدار پایانی بوده‌اند. از بین تیم‌های دیگری که در این جام موفق بوده‌اند می‌توان عراق، امارات، کویت وچین را نام برد، آخرین کشوری است که به این جام اضافه گردیده نیز استرالیا بوده ‌است. هفدهمین دورهٔ رقابت جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در کشور امارات با ۲۴ تیم  برگزار خواهد شد.


گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

مراسم قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 در امارات در اردیبهشت ماه برگزار شد. برای اولین بار در این رقابت‌ها 24 تیم حاضر بوده و در 6 گروه 4 تیمی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. اسطوره فوتبال کشورمان، علی دایی و همچنین هافبک ازبکستانی استقلال ایران سرور جباروف که پیش از این مرد سال آسیا شده است از میهمانان ویژه این مراسم بوده اند. در پایان مراسم قرعه کشی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم های عراق، ویتنام و یمن هم گروه شد.

 

 شرح گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات:

گروه A: امارات، تایلند، هند، بحرین

گروه B: استرالیا، سوریه، فلسطین، اردن

گروه C: کره‌جنوبی، چین، قرقیزستان، فیلیپین

گروه D: ایران، عراق، ویتنام، یمن

گروه E: عربستان، قطر، لبنان، کره‌شمالی

گروه F: ژاپن، ازبکستان، عمان، ترکمنستان

 

پس از برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا 2019 در امارات، مسیر تیم ملی فوتبال کشورمان تا فینال این رقابت ها مشخص شد. هفدهمین دوره جام ملت های آسیا با رقابت بین تیم های امارات و بحرین از 5 ژانویه 2019 (15 دی ماه) آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت ها در گروه D، به مصاف تیم های عراق، ویتنام و یمن خواهد رفت.

 

 

 تاریخ بازی‌های تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا

 پس از مشخص شدن برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، با برگزاری دیدار امارات و بحرین در شهر ابوظبی، این رقابتها از تاریخ 15 دی‌ماه آغاز خواهد شد و تا 12 بهمن‌ماه و برگزاری دیدار فینال ادامه خواهد داشت. ایران در این دوره از رقابتهای جام ملت‌های آسیا در گروه D،  با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه می باشد. ( برای حضور در این رقابتها و تماشای این مسابقات پر هیجان در ورزشگاه های این کشور، تور دبی ویژه جام ملت های آسیا 2019 را رزرو کنید.)

 

تاریخ دیدارهای ایران در جام ملت‌های آسیا در مرحله گروهی :

ایران – یمن، ۱۷ دی، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه محمد بن زاید، شهر ابوظبی

ایران – ویتنام، ۲۲ دی، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه النهیان، شهر ابوظبی

ایران – عراق، ۲۶ دی، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه المکتوم، شهر دوبی

 

 

هشت ورزشگاه امارات در جام ملت های 2019 آسیا

برای برگزاری اولین دوره جام ملت های آسیا با 24 تیم، شش ورزشگاه در سه شهر توسط فدراسیون فوتبال امارات مد نظر گرفته شده است. رقابت های جام ملت های 2019 از اول ژانویه در امارات برگزار می گردد که این رقابت ها برای اولین بار طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا با شرکت 24 تیم از کل قاره برگزار خواهد شد تا کشورهای بیشتری در راه این قهرمانی حضور داشته باشند. فدراسیون فوتبال امارات از سه شهر ابوظبی با سه ورزشگاه، العین با دو ورزشگاه، دبی با دو ورزشگاه و شارجه با یک ورزشگاه برای میزبانی این مسابقات نام بردند.

 

شاید برای ما ایرانی ها، مشهورترین ورزشگاه، ورزشگاه آل مکتوم در دبی باشد که در جام ملت های 1996 دیدار حماسی ایران و کره جنوبی به میزبانی امارات در این محل برگزار شد که این بازی با برد تیم ایران با نتیجه پر گل 6-2 به پایان رسید که این بار نیز این ورزشگاه میزبان این دوره از جام ملت های آسیا طبق تصمیم  فدراسیون این کشور و ناظران AFC خواهد بود.( شما نیز برای تماشای این رقابتها، بلیط هواپیما دبی را از هم اکنون می توانید رزرو کنید)

 

ورزشگاه های پذیرای جام ملت های آسیا 2019 در ژانویه سال جدید میلادی به این شرح می باشد:

شهر ابوظبی 

 

ورزشگاه .........................................................زاید اسپورت سیتی

گنجایش.................................................................. 43620 نفر

مالک .......................................................فدراسیون فوتبال امارات

 

*

ورزشگاه.................................................... محمد بن زاید 

گنجایش......................................................... 42056 نفر

مالک........................................................ باشگاه الجزیره

*

ورزشگاه.......................................................... آل نهیان 

گنجایش...................................................... 12000 نفر

مالک........................................................ باشگاه الوحده

 

شهر دبی 

 

ورزشگاه................................................. محمد بن راشد 

گنجایش..................................................... 12000 نفر

مالک ......................................................باشگاه الاهلی 

*

ورزشگاه...................................................... آل مکتوم 

گنجایش.................................................... 12000 نفر

مالک..................................................... باشگاه النصر

 

شهر العین

 

ورزشگاه ..................................................هزا بن زاید 

گنجایش................................................... 25965 نفر

مالک...................................................... باشگاه العین

ورزشگاه................................................ خلیفه بن زاید 

گنجایش................................................... 16000 نفر

مالک...................................................... باشگاه العین

 

شهر شارجه

 

ورزشگاه .....................................اسپورت سیتی شارجه

گنجایش................................................ 11073 نفر

مالک .................................................باشگاه الشارجه

 



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: تور دبی, تور دبی 97,قیمت تور دبی, هزینه تور دبی, تور دبی پاییز 97,بلیط دبی, بلیط دبی ارزان,بلیط ارزان دبی, قیمت بلیط دبی, تور مسافرتی دبی,تور گردشگری دبی, خرید تور دبی, رزرو تور دبی, رزرو آنلاین تور دبی, خرید آنلاین تور دبی, تور دبی زمستان 97,تور دبی مهر 97 ,نرخ تور دبی,دبی تابستان 97,تور دبی تعطیلات تابستان,تور دبی آذر 97,تور دبی آبان 97,رستوران های دبی, پارک های دبی, تور ارزان دبی, تور لحظه آخری دبی,تور نوروزی دبی, تور عید نوروز 98 دبی,تور دبی عید نوروز 98,تور دبی ژانویه 2019,تور دبی کریسمس 2019,تور دبی زمستان97 , تور دبی دی97 , تور دبی بهمن97 , تور اسفند 97, تور دبی جام ملت های آسیا 2019 ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ترابزون یکی از شهرهای ترکیه، از مهمترین مناطق در دریای سیاه است که بقایای تاریخی و مناظر دیدنی را در خود جای داده است. از صومعه ها گرفته تا روستاهای کوهستانی، از جنگلهای سرسبز گرفته تا کلیسهای پر قدمت در ترابزون در انتظار کشف و تماشای بازدید کنندگان خود است.الفبای سفر شما را با برخی از جاهای دیدنی ترابزون آشنا می کند.

صومعه سومولا ترابزون Sumela Monastery

به طور قطع یکی از دیدنی ترین مناطق ترابزون صومعه سومولا است. صومعه ای با قدمتی از سال ۳۸۶ میلادی تا به امروز که بر شیب تند یک صخره‌ و در ارتفاع حدود ۱۲۰۰ متری قرار دارد. این صومعه ارتدکس یونانی که به مریم مقدس تعلق دارد دارای چشم اندازی بی نظیر رو به پارک ملی Altındere می باشد.
به گفته مردم محلی، ساخت این صومعه برای فرار از دشمن و پناه گرفتن در یک مکان امن بوده است.کلیسای سنگی، نماز خانه‌های کوچک، آشپزخانه‌ها، اتاق مطالعه، اتاق‌های‌ مهمان، کتابخانه و یک فواره از جمله مهمترین قسمتهای این صومعه هستند. بر روی ورودی صومعه سومولا و فضای بیرونی آن نقاشی های دیواری از انجیل، حضرت عیسی و مریم مقدس به چشم می خورد.
این صومعه متشکل از دو بخش است که قسمت اول عبادتگاه و چشمه ای مقدس و بخش دوم از چهار طبقه تشکیل شده است. صومعه سومولا در بین گردشگران تور ترابزون عید نوروز 98 طرفداران زیادی دارد.

 

 

قلعه ترابزون Trabzon Kalesi

قدمت قلعه ترابزون به دوران امپراطوری بیزانس باز می گردد.این قلعه دارای 3 قسمت است که کارشناسان معتقد هستند که قدمت این دیوارهای تاریخی به 2000 سال قبل از میلاد می رسد. این دیوارها شهر را به سه بخش فوقانی، میانی و تحتانی تقسیم کرده که قسمت میانی و پایینی به دستور الِکسیوس دوم || Alexios برای تکمیل دیواره ی بالایی بنا شدند در حالی که روی یکی از دروازه ها، اثری از سلطان محمد دوم پادشاه عثمانی نیز دیده می شود. 
بر اساس منابع قدیمی، وجود بخش هایی مانند حمام، قلعه و میادین برگزاری مسابقات نیز در این مجموعه وجود دارد .این قلعه دیدنی از مکان های گردشگری ترابزون به شمار می رود.

 

 

مسجد ایا صوفیه ترابزون

یکی دیگر از دیدنهای شهر ترابزون، مسجد ایا صوفیه است که در دوران امپراطوری ترابزون در قرن 13 یک کلیسای ارتدوکس یونانی بوده است که پس از آن در دوران عثمانیان در سال 1584 به مسجد تبدیل شد.این بنای تاریخی نزدیک به دریا قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده و دارای معماری دوران بیزانس می باشد. اگر مقصد سفر شما ترابزون است، حتما در تور ترابزون لحظه آخری از این بنای پر قدمت تاریخی دیدن کنید.

 

 

عمارت آتاتورک ترابزون

این بنا در سال 1890 به عنوان خانه ییلاقی توسط یک معمار ایتالیایی برای یک بازرگان سرشناس یونانی طراحی و ساخته شد. در سال 1942 آتاتورک در بازدید از این محل این خانه را به عنوان محل زندگی برگزید. این بنا از 2 طبقه تشکیل شده که اثر معروفی از فرشهای ایرانی در آن به چشم می خورد.

در سال 1987 این عمارت زیبا به موزه باستان شناسی و قوم شناسی تبدیل شد و وسائل شخصی، عکس ها و ابزار به جای مانده از آتاتورک نیز در این موزه در معرض نمایش عموم قرار داده شده است. بازدید از این عمارت زیبا در تور ارزان ترابزون را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

 

 

روستای ازون گل ترابزون Uzungöl

روستای ازون گل ترابزون در جنوب این شهر قرار دارد و با وجود مناظر بهشتی حیرت انگیز، از جمله نقاط محبوب ترابزون به شمار می رود.روستای پرطرفداری که برای تماشای زیباییهای آن بهتر است چند ساعتی را به آن اختصاص دهید. این روستا با کوه های سر به فلک کشیده احاطه شده است و در میان آن دریاچه سبز رنگی وجود دارد. این روستا برای پیاده روی و دیدن مناظر خیره کننده اطراف و ریلکس کردن در تور ترابزون مکان بسیار ایده عالی است.

 

 

برای راه های ارتباطی با آژانس الفبای سفر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , تور ترابزون , ,
:: برچسب‌ها: تور ترابزون, تور ترابزون 97, قیمت تور ترابزون,نرخ تور ترابزون,خرید آنلاین تور ترابزون,رزرو آنلاین تور ترابزون,رزرو تور ترابزون,خرید تور ترابزون,هزینه تور ترابزون,تور گردشگری ترابزون,تور زمینی ترابزون,تور مسافرتی ترابزون,تور عید نوروز 98 ترابزون,تور ترابزون عید نوروز 98,تور نوروزی ترابزون,تور ترابزون زمستان 97, تور ترابزون ژانویه 2019, تور ترابزون دی 97, تور ترابزون بهمن 97, تور ترابزون اسفند 97, تور ترابزون آذر 97, تور ارزان ترابزون,تور لحظه آخری ترابزون, جاذبه های گردشگری ترابزون ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()