نوشته شده توسط : admin

ایران، کشوری در جنوب غربی آسیا که در یکی از خاص ترین نقاط روی کره زمین قرار گرفته است و هر بخشی از این کشور جاذبه های طبیعی گوناگونی را در خود جای داده است.

اما سفر و گردش در ایران صرفا به رفتن و تماشای طبیعت بی نظیرش ختم نمی شود، بلکه ایران به واسطه برخورداری از تمدنی کهن، آثار باستانی و تاریخی زیادی در سرتاسر این کشور قابل مشاهده هستند.

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با اعلام نسیم آنلاین هرچند که امروزه باتوجه به قیمت و گرانی بنزین مردم قید سفر را به نقاط مختلف کشور میزنند اما سفرها همیشه گران نیستند و در این مسیر روش هایی وجود دارد که می توان سفر را تا حد امکان ارزان کرد و در نتیجه گردشی راحت و بدون دغدغه را با صرفه جویی در وقت و پول تجربه کرد و به هرحال با این تفاسیر در این بخش میخواهیم سفری به مکان های ناشناخته و همچنین پرطرفدارترین نقاط کشور داشته باشیم، پس با الفبای سفر همراه باشید.

شاید بتوان جزایر جنوبی ایران چون قشم و کیش را از خاص ترین نقاط کشور معرفی کرد، جزایری که علاوه بر برخورداری از خطوط ساحلی دریای خلیج فارس، جاذبه های دیگری نیز در آن جا قابل مشاهده می باشند که موجب شگفتی گردشگران میشوند. جاذبه هایی چون

به ادعای مشرق نیوز و به نقل از الفبای سفر، پارک آبی اوشن کیش و دره ستارگان از بهترین مکان های گشت و گذار در ایران می باشند.  هرچند که نمی توان از دیگر شهرها و جاذبه ها مثل پارک مینیاتوری واقع در مشهد به سادگی که از برترین جاذبه های کشور می باشد عبور کرد.

به گزارش تسنیم نیوز و به گفته الفبای سفر، در کشور ما، علاوه بر جاذبه های فراوان و معروف خود جاذبه های گردشگری طبیعی کمتر شناخته شده نیز به وفور وجود دارند و می توان به این جمله پی برد که طبیعت بهترین جاذبه ها را ارائه می دهد که شاید بتوان غار مغان و دره تندیس ها که تندیس های از باد و باران هستند را که جز جاذبه های گردشگری طبیعی نیز هستند را    در این لیست قرار داد که  شاید بتوان خرید تور قشم و کیش و مشهد را بهترین را برای رسیدن به این مکان ها و ماجراجویی در .آن ها دانست هستند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هرکشوری به واسطه قرارگیری در نقطه خاصی از کره زمین، تمدن، مذهب و فرهنگ های متفاوتی که دارد طبیعتا از آثار و جاذبه های منحصر به فردی نیز برخوردار است، از محله های قدیمی که زمانی محل زندگی و تجارت مردم در زمان گذشته بوده گرفته تا موزه هایی که اشیا به جا مانده از سیاست مداران و هنرمندان و دیگر افرادی که روزی توانستند نام خود را در برگه هایی از تاریخ سرزمین خود ثبت کنند را در خود جای داده اند و البته که نباید از مراکز تفریحی و خرید که امروزه ارائه دهند انواع اجناس باکیفیت و تفریحات و سرگرمی های گوناگون هستند و به نوبه ی خود از جاذبه های محبوب شهر خود محسوب می شوند گذشت.

در نتیجه تصمیم گرفتیم که در این بخش گردشی به نقاط مختلف جهان داشته باشیم و بدانیم  نقاط نام برده شده در کدام شهر و کشورها قابل مشاهده هستند.

 

 

به گزارش ساعت24 و به نقل از الفبای سفر، گردشگری در محله های قدیمی هر کشور، شگفتی و جذابیت خاص خود را دارد به این شکل که شما را به سالیان گذشته و تاریخ های پرفراز و نشیب آن سرزمین می برد. 

شهر و محله های قدیمی لیجیانگ و  بستکیه دبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با قدم زدن در این مکان ها می توانید خودتان را در  و تاریخ آنجا غرق کنید و از فرهنگ مردم آن جا دیدن کنید و این امر با خرید تور  چین و دبی محقق می شود.

 

اما بعد از حضور در محله های قدیمی و باستانی، بازدید از موزه ها نیز، از دیگر کارهای لذت بخش برای شما می تواند باشد مکان هایی که محلی برای تماشای تمامی آثار به جا مانده از افرادی که روزی در سرزمینشان تاثیری گذاشته اند می باشد.

 بنابه عقیده تجارت نیوز، در این میان موزه کرملین روسیه، موزه ملی گرجستان و موزه تاریخ ارمنستان که در بین تعدادی از کشورهای باقدمت قراردارند که تاریخ پرهیاهویی را سپری کرده اند و اکنون این مکان ها می توانند احساس قدم زدن در تاریخ را به شما  القا کنند.

بنابراین می توانید با خرید تور روسیه ، گرجستان و همینطور ارمنستان از شگفتی های موجود در این بناها دیدن کنید. 

به هر حال بعد از گشت و گذار در میان خانه ها و بازارهای قدیمی و پیاده روی در سالن های کوچکی که تاریخچه ای بلند و طولانی را درخود جای داده اند نوبت آن می رسد که از مراکز و جاذبه های مدرن نیز دیدن کنید.

اغلب این جاذبه ها، در برخی از کشورها به صورت مراکز خرید هستند که علاوه وجود فروشگاه های مختلف که ارائه دهنده اجناس مختلف هستند، کافی شاپ ها، رستوران ها و حتی مراکز تفریحی و سرگرمی نیز در آن جا مشغول فعالیت می باشند.

در این میان به گزارش وبسایت زوم جی و به نقل از الفبای سفر، مرکز خرید فستیوال مرکزی پاتایا، مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت، مرکز خرید سیام بانکوک از مراکزی هستند که می توانید با استفاده از تور تایلند که فرصت خوبی برای خرید پوشاک با برند معتبر و دیگر لوازم با قیمت مناسب مخصوصا برای سوغاتی می باشد،  تجربه خرید رنگین کمانی را در آنجا کسب کنید .

 

 

اما نمی توان در یک سفر از محله های قدیمی و موزه ها و مراکز خرید دیدن کرد ولی به دل طبیعت نرفت.

بنابر ادعای مجله آنلاین مبنا و به نقل از الفبای سفر هر نقطه از مالزی پذیرای یک سلیقه گردشگری است، کشوری که جاذبه های طبیعی گوناگون را در خود جای داده است و سواحل دیدنی، جزایر بهشتی آن جا هر گردشگری را مجذوب به خود می کند و می توان با حضور در طبیعت این کشور روح تازه ای را در خود بخشید.

 

 



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر  برای گردشگران می تواند اهداف گوناگونی داشته باشد، بسیاری به دنبال آن هستند تا به دل تاریخ بروند و از آثار به جا مانده از گذشتگان دیدن کنند بسیاری دیگر نیز دنبال آن هستند تا در طبیعت بکر مقصد همچون سواحل، جنگل و ... حضور داشته باشند و از این زیبایی و آرامش لذت ببرند از طرفی بعد از یک سفر پر ماجرا دنبال آن هستند تا سوغاتی و هدایای خوب و با کیفیت را برای خود و نزدیکان خود به رسم یادگار از آن کشور خریداری کنند.

اما کدام کشورها میتوانند مکانی کامل و ایده آل برای اهداف گونانونی که گردشگران برای سفر خود در نظر دارند باشند؟

به گزارش رکنا و به نقل از الفبای سفر، بی شک ترکیه را می توان در این لیست گنجاند، کشوری که آثار باستانی و تاریخی گوناگونی را در خود جای داده است، آثاری همچون مسجد ایاصوفیه،کلیسا چورا استانبول و مسجد سلطان احمد و... که نمونه هایی از تمدن امپراطوری عثمانی هستند که هرکدام می توانند یک گردشگری بی نظیر در تاریخ ترکیه باشند ، هرچند که نمی توان از ساحل زیبای دریای مدیترانه و دریای سیاه و دیگر جاذبه های طبیعی موجود در این کشور به سادگی عبور کرد.

همچنین در ادامه گجت نیوز نیز گزارشی از بهترین بناهای تاریخی ترکیه  می دهد؛ جاذبه هایی همچون قلعه روملی و قلعه بدروم در کنار دیگر آثار به جا مانده از گذشتگان در شهرهایی از قبیل استانبول، آنتالیا، قونیه و بدروم در  کشور ماه و ستاره که با تماشای هر کدام می توان در عمق تاریخ ترکیه غرق شد

 

اما بعد از سفر در دل طبیعت بکر و بازدید از تاریخچه نوبت به محبوب ترین قسمت از یک سفر یعنی خرید سوغاتی می باشد، و مسلما مراکز خرید ترکیه بهترین مکان برای خرید هدایا با قیمت های مناسب و کیفیت عالی می باشند.

به عنوان مثال طبق ادعای تجارت فردا، مرکز خرید مارماریس را می توان بین یکی از هزاران مراکز خرید فوق العاده ترکیه قرار داد که در نزدیکی سواحل قراردارد و فروشگاه های آن ارائه دهنده اجناس مرغوب ترک هستند و در آن جا می توان خرید بهتر و ذخیره پول بیشتر را در آن جا تجربه نمود.

 

هرچند که بنابر نظر پارس نیوز و به نقل از الفبای سفر، هدف تعداد زیادی از مسافران از جمله ایرانیان برای سفر به ترکیه صرفا خرید اجناس مخصوصا پوشاک می باشد و کمتر برنامه خود را مشغول تفریح و بازدید از جاذبه های آن کشور می کنند. که مرکز خرید جواهیر استانبول از بهترین مراکز خرید این کشور می باشد که خریداران علاوه بر خرید اجناس باکیفیت می توانند از دیگر امکانات موجود در آنجا همچون رستورانهای بین المللی و ترک، کافه و همینطور خدمات فروشگاه های دیجیتالی بهره مند شوند.  

 

با این تفاسیر آژانس مسافرتی الفبای سفر که ارائه دهنده انواع تورهای ترکیه و بلیط هواپیما به این کشور است می تواند بهترین گزینه برای بهره مند شدن از یک سفر فوق العاده باشد.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه- تور ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تایلند، سرزمین خنده ها


تایلند کشوری شاد در جنوب شرق آسیا، که در همسایگی مالزی، برمه و لائوس می باشد و اکنون به عنوان یکی از قطب های گردشگری از آن یاد می شود.
اما هرچه از زیبایی های تایلند گفته شود کم است، تماشای آب های فیروزه ای در سواحل جذاب و عکاسی از دیدنی های تاریخی این کشور و برخورد با مردم فوق العاده شاد و خونگرم این کشور تماما از مواردی هستند که می توان در این کشور آن ها را لمس کرد و این امر با خرید تور های خارجی  به تایلند میسر می باشد.

 

گردش  بیشتر در تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند، تماشای بنای تاریخی در بهشت


تایلند سرزمینی می باشد که زیبایی های تمام نشدنی دارد و جملاتی در وصف این زیبایی ها وجود ندارد و این شگفتی ها سبب شده اند که در هر نقطه از این کشور گردشگران زیادی برای ثبت خاطرات خود به آن جا سفر کنند. با این حال موارد زیر از جاذبه های پرطرفدار انسان ساز و طبیعی در سرزمین خنده ها می باشند.

اقامتی آسوده و راحت در هتل های تایلند تجربه می شوند.


هتل های تایلند از امکانات زیادی برخوردار هستند و با وجود برخورداری از این مزایا نسبت به دیگر کشورها از قیمت های مناسب تری نیز  برخوردار هستند و مسافران همواره اقامت راحت و خوبی را در زمان سفر به این کشور تجربه می کنند.

با کلیک بر لینک 3 تا از بهترین هتل های تایلند میتوان اطلاعات جامعی از امکانات و جزئیات آن ها بدست آورد

 

ایرلاین های عرضه کننده بلیط هواپیما تایلند


بسیاری از ایرلاین ها از تمام دنیا به بانکوک تایلند پرواز مستقیم دارند، شرکت های هواپیمایی که عرضه کننده بلیط هواپیما بانکوک تایلند هستند عبارتند از:
هواپیمایی امارات، کویت ایرویز، قطر ایرویز ، ماهان ایر، عمان ایر ، ترکیش ایرلاینز ، لوفتهانزا ، هواپیمایی کی‌ال‌ام ، ایر فرانس، بریتیش ایرویز  ، ایرلاینز چاینا، هواپیمایی چایناساترن  ایر چاینا و ایرفلوت

نوروز99 در تایلند


با فرا رسیدن عید نوروز مردم ایران به دنبال این هستند تا از تعطیلات خود لذت ببرند با این حال تایلند باتوجه به جاذبه های بی شمار و مردم خونگرم و طبیعت بکری که دارد می تواند بهترین گزینه برای سفر در فصل بهار باشد و این امر با خرید تور تایلند نوروز 99 میسر است.



:: موضوعات مرتبط: تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: تایلند-تورتایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قبرس، سرزمینی زیر دو پرچم


قبرس یا cyprus جزیره ای فوق العاده زیبا در دریای مدیترانه که نزدیک به کشورهای ترکیه، لبنان و سوریه می باشد و به خاطر برخورداری از همین موقعیت استراتژیکی، در گذشته مورد توجه حکومت های مختلف قرار گرفته است.
اما داستان این جزیره تاحدودی جالب و پیچیده است به شکلی که به دو قسمت تقسیم میشود و بخش شمالی آن با نام قبرس شمالی یا قبرس ترکی که توسط ترک ها اداره می شود و از طرفی بخش جنوبی را با نام قبرس جنوبی یا قبرس یونانی نام گذاری کرده اند و از همه جالب تر این است که به جز بخشی که به دست ترک ها است سایر خاک این سرزمین عضوی از اتحادیه اروپا می باشد.
اما اوضاع نیکوزیا، پایتخت این جزیره نیز دست کمی از برلین بعد از جنگ جهانی دوم ندارد و با خطی به نام خط سبز به دو قسمت تقسیم می شود و در مرز آن نیروهای دو بخش قرار دارند، هرچند که این موضوع برای گردشگران هیچگونه دردسری ندارد و آن ها راحت می توانند از این مرز عبور کنند.
دین در این جزیره نیز چندگانگی خاص خودش را دارد به شکلی که قسمت شمالی آن بانام قبرس مسلمان نشین و جنوبی آن با نام قبرس ارتدوکس نشین نیز شهرت دارد.
در مجموع این جزیره با وجود روزهای پرفراز و نشیبی که گذرانده است یک مکانی ایده آل برای گردشگران می باشد و می توان علاوه بر بازدید از مجموعه های تاریخی با حضور در خطوط ساحلی دریای مدیترانه سفری بی نظیر را تجربه کرد که این امر با خرید تور قبرس لحظه آخری به وقوع می پیوندد.

جاذبه های گردشگری قبرس


جزیره قبرس نیز جاذبه های متنوع و گوناگونی اعم  از طبیعی و انسان ساز در خود جای داده است.

جز تعدادی از دیدنی های قبرس به شمال می روند.

 

از قبرس بیشتر بدانیم

 

اقامتی آسان در هتل های قبرس


قبرس علاوه بر جاذبه هایی که دارد به واسطه برخورداری از آب و هوای مدیترانه ای در تابستان ها بسیار گرم و در زمستان ها معتدل و مرطوب می باشد و به همین دلیل در طول سال میزبان گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا می باشد ابا این حال مراکز اقمتی لوکس و زیادی را برای رفاه گردشگران در خود جای داده است که موارد زیر 3 تا از بهترین و پرطرفدارترین هتل های این جزیره می باشند.

با استفاده از لینک های قرار داده شده می توان  اطلاعات هتل های زیر را بدست آورد.

ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما قبرس


ایرلاین های لوفتهانزا، قطرایرویز، ایرفلوت، اوکراینی، ایژین، ماهان، پگاسوس جز ایرلاین هایی هستند که ارائه دهنده بلیط هواپیما به مقصد قبرس می باشند.

قبرس در نوروز 99


با فرا رسیدن عید نوروز مردم ایران به دنبال این هستند تا از تعطیلات خود لذت ببرند با این حال قبرس باتوجه به جاذبه های زیبا و طبیعت بی نظیری که دارد می تواند گزینه ای جذاب برای سفر در فصل بهار باشد و این امر با خرید تور قبرس نوروز99 به وقوع می پیوندد.



:: برچسب‌ها: تور قبرس ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ترکیه، کشور ماه و ستاره


ترکیه، کشوری با نقشه ی مستطیلی شکل که در یکی از بهترین مناطق کره زمین واقع شده است و در اصل کشور آسیایی اروپایی محسوب می شود.

این کشور در طول تاریخ خود روزهای پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است و به همین علت جاذبه‌های دیدنی بسیاری در ترکیه قابل مشاهده هستند که در نهایت آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است. 
هرچند که وجود علاوه بر جاذبه های تاریخی ترکیه نباید از طبیعت بکر آن نیز غافل ماند که نتیجه ی  همجواری این کشور با دریاهای سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه(دریای سفید) می باشد.
ترکیه به واسطه نزدیکی به ایران و برخورداری از آب و هوای متنوع که 4 منطقه آب و هوایی در دل خود جای داده است و همچنین فرهنگ و تمدن غنی همواره مورد توجه گردشگران ایرانی می باشد که سالانه با خرید تور ترکیه لحظه آخری به این کشور سفر می کنند.

 

ترکیه


جاذبه های ترکیه، مکان هایی برای تماشای تمدن عثمانی


سر تا سر این کشور پوشیده از فرهنگ و تاریخ درکنار طبیعت بکر و بی نظیراست. به همین دلیل در سال های اخیر .توانسته است از سراسر جهان مسافران زیادی را جذب خود کند

هرکدام از جاذبه ها خود به تنهایی موجب می شوند تا مردم از دیگر نقاط مختلف جهان به این کشور جذب شوند

تور جیپ سافاری مارماریس

 آرامگاه ماسولوس 

همچنین گردشگران می توانند اطلاعات ایاصوفیه را بدست آورند و از آن دیدن کنند.

 

جاذبه های ترکیه


گردش بیشتر در ترکیه


تجربه اقامت آسان در هتل های ترکیه


ترکیه به دلیل اینکه سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سرتاسر دنیا است به همین دلیل مراکز اقامتی مناسب و لوکس زیادی در شهرهای متفاوت خود چون استانبول، آنتالیا، آلانیا، ترابزون، قونیه، آنکارا و... جای داده است که از پرطرفدار ترین هتل های ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هتل های ترکیه

ایرلاین های عرضه کننده بلیط هواپیما ترکیه


بسیاری از ایرلاین ها در سراسر دنیا ارائه دهنده بلیط هواپیما ترکیه هستند که برای نمونه می توان به ایرلاین های زیر اشاره کرد:
ماهان (Mahan Airlines)، ایران ایر (Iran Air Airlines)، ترکیش (Turkish Airlines)، اطلس جت (Atlasjet Airlines)، پگاسوس (Pegasus Airlines)، آسمان (Iran Aseman Airlines)، آتا (ATA Airlines)، معراج (Meraj Airlines)، زاگرس (Zagros Airlines)، قشم ایر (Qeshm Airlines)، کاسپین (Caspian Airlines)، تابان (Taban Airlines)، ایرفرانس (Air France Airlines)، اتحاد (Etihad Airways)، آلیتالیا (Alitalia Airlines) و آذربایجان(Azerbaijan Airlines)، عمان ایر (Oman Air Airlines)، قطر ایرویز (Qatar Airways)، ایرعربیا (AirArabia Airlines)، امارات (Emirates Airlines)، لوفتهانزا (Lufthansa Airlines)، ایرفلوت (Aeroflot Airlines)

ایرلاین های ارائه دهنده بلیط به ترکیه


برپایی جشن نوروز99 در ترکیه


با فرا رسیدن عید نوروز مردم ترکیه نیز همچون ایرانیان این روز را جشن می گیرند و به استقبال یکدیگر می روند؛ از طرفی علاوه بر آداب و رسومی که در این ایام وجود دارد، فستیوال ها و جشنواره های جذابی نیز در ترکیه برگزار می شوند که همه این موارد گویای آن است که گذراندن سال نو در این کشور با تور ترکیه نوروز 99 می تواند سفری خاطره انگیز برای ایرانیان باشد.



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه- تور ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فصل جشن کریسمس در گوشه و کنار جهان وجود دارد، اما دو شهر در کشورهای ترکیه و امارات متحده هستند که برای جشن کریسمس بی نظیرند. استانبول و دبی، شهرهایی هستند که این جشنواره را با شادابی و لذت تمام برگزار می کنند. به محض ورود پرواز خود در امارات و ترکیه، از تحول این دو شهر و آماده شدن آن ها برای جشن کریسمس و آغاز ژانویه 2020 کاملاً حیرت زده خواهید شد.

جشن کریسمس و آغاز ژانویه 2020

جشن کریسمس، بهترین جشنواره آغاز ژانویه در دبی

کریسمس یک جشنواره الهام بخش است که مردم را از همه مذاهب بدون توجه به عقیده دور هم جمع می کند. دبی علی رغم اینکه یک کشور اسلامی با جشنواره های محلی خود مانند ماه رمضان است، اما با تخفیف های خرید، ویژه برنامه های کریسمس، تخفیفات هتل ها و مهمانی ها برای جشن کریسمس در ژانویه آماده می شود.

تزئینات زیبای شهر دبی در جشن کریسمس

اولین چیزی که توجه گردشگران تور دبی کریسمس 2020 را به خود جلب می کند، مراکز خرید تزئین شده و زیبایی است که در دبی وجود دارد. اگرچه دبی در تمام طول سال بهترین مراکز خرید و جاذبه های گردشگری را دارد، اما جشنواره های خرید و سرگرمی های آن در مکان های دیدنی دبی، طعم و خاطرات بی نظیری را در ذهن گردشگران باقی می گذارد. هر مرکز خرید بیشترین تلاش خود را می کند تا از دکوراسیون، برنامه های ویژه جشن ژانویه، جشن ها و مهمتر از همه، تخفیف های ویژه کریسمس 2020 برای خریداران استفاده کنند. حتی هتل ها و اقامتگاه ها با مهمانی های عالی، جشن های کریسمس و تزئینات خیره کننده برای شروع ژانویه روحیه می گیرند.

جشن کریسمس و تزئینات مراکز خرید در دبی

کریسمس خود را در دبی و استانبول چگونه بگذرانید!

بهترین خاطرات را در کریسمس 2020 استانبول تجربه کنید

در بهترین شهر ترکیه، استانبول نیز مانند دبی همین تشریفات برگزار خواهد شد و مردم ترکیه و گردشگران تور استانبول ژانویه به بهترین نحو این جشنواره را برگزار می کنند. اما در کریسمس 2020 همه چیز به جشن و مهمانی ختم نمی شود، بلکه یادبود تولد عیسی مسیح نیز می باشد. در حالی که چندین کلیسا در استانبول وجود دارد که نماز جماعت را برگزار می کنند. جشنواره های شروع ژانویه 2020 همه چیز مربوط به نو شدن و تازگی را برای همگان آشکار می کنند. دوستان و خانواده ها در کریسمس یکدیگر را ملاقات می کنند و شروع ژانویه و کریسمس را جشن می گیرند. برای لذت بردن از کریسمس و جشن آغاز ژانویه 2020 به شهر دوقاره ای استانبول سفر کنید، اما از قبل از رزرو هتل استانبول مطمئن شوید.

تزئینات در جشن کریسمس و آغاز ژانویه در استانبول



:: برچسب‌ها: ترکیه, استانبول, دبی, کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تركيه، كشور ماه و خورشيد

كشوري با نقشه ي مستطيلي شكل كه در يكي از بهترين مناطق كره زمين واقع شده است و در اصل كشور آسيايي اروپايي محسوب مي شود.
تركيه به واسطه نزديكي به ايران و برخورداري از آب و هواي متنوع كه 4 منطقه آب و هوايي در دل خود جاي داده است و همچنين فرهنگ و تمدن غني همواره مورد توجه گردشگران مي باشد كه ايراني ها نيز از اين قاعده مستثني نيستند و سالانه با خريد تورهاي تركيه به اين كشور سفر مي كنند.

 

آنتاليا، مدرن ترين شهر تركيه

شهري در غرب تركيه كه از مقاصد گردشگري محبوب در دنيا مي باشد و در سواحل درياي مديترانه قرار دارد و براي افرادي كه علاقه مند به دريا و آرامش آن هستند بسيار مناسب است. از طرفي علاوه بر طبيعت و ساحل بي نظير اين شهر، آثار باستاني زيادي در آنتاليا قابل مشاهده هستند.
آب و هواي آنتاليا نيز مدينترانه اي مي باشد به اين معنا كه داراي تابستان گرم و خشك و زمستان معتدل و باراني.
تفريحات شبانه در آنتاليا، ديسكو اينفرنو آنتاليا، رفتينگ و آفرود جز سرگرمي و تفريحاتي به شمار مي روند كه در كنار جاذبه هاي اين شهر دلايلي مي باشند كه مردم به دنبال خريدتور ارزان آنتاليا هستند.

 

جاذبه هاي گردشگري آنتاليا، ديدني هايي در كنار ساحل مدينترانه

آنتاليا كه يكي از مكان هاي توريستي در جهان شناخته ميشود سالانه ميزبان ميليون ها گردشگر از نقاط مختلف دنيا مي باشد كه داراي جاذبه هاي توريستي و مكان هاي ديدني و تاريخي بسيار زيادي مي باشد كه براي نمونه مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  1. پارك آبي آكوالند آنتالياپارك آبي سرپوشيده آنتاليا به دليل تنوع تفريحات از جمله نمايش دلفين ها و برنامه هاي شاد موسيقي و مسابقه هاي هيجان انگيز بسيار شهرت دارد.اين پارك داراي انواع سرسره هاي آبي روباز، سرپوشيده و تونلي و استخر است.
  2. مراد پاشا عثماني: مسجد مراد پاشا يكي از جاذبه هاي آنتاليا مي باشد به صورت يك گنبد بر روي يك ده ضلعي بزرگ بيرون از محوطه كاخ در خيابان كاظم اوز آلپ ساخته شده است.
  3. مركز خريد مارك آنتاليا: آخرين محصولات مد و فشن، سرگرمي، غذا و محصولات تكنولوژي در فضايي به مساحت 51،000 مترمربع با نام مارك آنتاليا گرد هم آمدند و مردم علاوه بر خريد مي توانند در رستوران ها آن حضور داشته باشند.

 

در آنتاليا بيشتر گردش كنيم

اقامتي راحت در هتل هاي آنتاليا

آنتاليا به دليل اينكه سالانه ميزبان گردشگران فراواني از سرتاسر دنيا است به همين دليل مراكز اقامتي زيادي در مركز و اطراف خود جاي داده است كه از پرطرفدار ترين هتل هاي آنتاليا مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  1. گرانادا لاكچري بلك: هتل گرانادا لاکچری بلک در شهر آنتاليا كشور تركيه قرار دارد كه يكي از بهترين و لوكس ترين هتل هاي شهر آنتاليا به شمار مي رود و از امكانات ويژه اي برخوردار است.
  2. هتل كاروانسراي لارا: هتل كاروانسراي لارا كه به صورت U ساخته شده است تنها 9 دقيقه پياده روي تا ساحل فاصله دارد.
  3. تايتانيك هتل آنتاليا: هتل 5 ستاره تايتانيك بيچ لارا در شهر آنتاليا مانند يك كشتي كروز ساخته شده است، اين هتل ساحلي با دارا بودن مساحتي بالغ بر 95 هزار متر مربع داراي زيبايي ها و امكاناتي است كه هر توريست و گردش گري را به سمت خود جذب مي كند

 

ايرلاين هاي عرضه كننده بليط هواپيما آنتاليا

بسياري از ايرلاين ها در سراسر دنيا ارائه دهنده بليط هواپيما آنتاليا هستند كه براي نمونه مي توان به ايرلاين هاي زير اشاره كرد:
پگاسوس ايرلاين (Pegasus Airlines)، سان اكسپرس (SunExpress)، آذربايجان ايرلاينز (Azerbaijan Airlines)، قطرايرويز (Qatar Airways)، اطلس گلوبال (AtlasGlobal)، تركيش ايرلاينز (Turkish Airlines)، لوفتهانزا (Lufthansa)، فين اير (Finnair)، هواپيمايي بروكسل (Brussels Airlines)، ايزي جت (easyJet)، ايرفلوت (Aeroflot)

 

برپايي جشن نوروز99 در آنتاليا

با فرا رسيدن عيد نوروز مردم تركيه نيز همچون ايرانيان اين روز را جشن مي گيرند و به استقبال يكديگر مي روند؛ از طرفي علاوه بر آداب و رسومي كه در اين ايام وجود دارد، فستيوال ها و جشنواره هاي جذابي نيز در آنتاليا برگزار مي شوند كه گذراندن سال نو در اين شهر با تور آنتاليا نوروز 99 مي تواند سفري خاطره انگيز براي ايرانيان باشد.

تركيه از زبان خبرگزاري ها

تنها ردپاهاي تاريخي وسيع در سالن هاي كوچك



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تركيه، كشور ماه و خورشيد

كشوري با نقشه ي مستطيلي شكل كه در يكي از بهترين مناطق كره زمين واقع شده است و در اصل كشور آسيايي اروپايي محسوب مي شود.
تركيه به واسطه نزديكي به ايران و برخورداري از آب و هواي متنوع كه 4 منطقه آب و هوايي در دل خود جاي داده است و همچنين فرهنگ و تمدن غني همواره مورد توجه گردشگران مي باشد كه ايراني ها نيز از اين قاعده مستثني نيستند و سالانه با خريد تورهاي تركيه به اين كشور سفر مي كنند.

 

آنتاليا، مدرن ترين شهر تركيه

شهري در غرب تركيه كه از مقاصد گردشگري محبوب در دنيا مي باشد و در سواحل درياي مديترانه قرار دارد و براي افرادي كه علاقه مند به دريا و آرامش آن هستند بسيار مناسب است. از طرفي علاوه بر طبيعت و ساحل بي نظير اين شهر، آثار باستاني زيادي در آنتاليا قابل مشاهده هستند.
آب و هواي آنتاليا نيز مدينترانه اي مي باشد به اين معنا كه داراي تابستان گرم و خشك و زمستان معتدل و باراني.
تفريحات شبانه در آنتاليا، ديسكو اينفرنو آنتاليا، رفتينگ و آفرود جز سرگرمي و تفريحاتي به شمار مي روند كه در كنار جاذبه هاي اين شهر دلايلي مي باشند كه مردم به دنبال خريدتور ارزان آنتاليا هستند.

 

جاذبه هاي گردشگري آنتاليا، ديدني هايي در كنار ساحل مدينترانه

آنتاليا كه يكي از مكان هاي توريستي در جهان شناخته ميشود سالانه ميزبان ميليون ها گردشگر از نقاط مختلف دنيا مي باشد كه داراي جاذبه هاي توريستي و مكان هاي ديدني و تاريخي بسيار زيادي مي باشد كه براي نمونه مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  1. پارك آبي آكوالند آنتالياپارك آبي سرپوشيده آنتاليا به دليل تنوع تفريحات از جمله نمايش دلفين ها و برنامه هاي شاد موسيقي و مسابقه هاي هيجان انگيز بسيار شهرت دارد.اين پارك داراي انواع سرسره هاي آبي روباز، سرپوشيده و تونلي و استخر است.
  2. مراد پاشا عثماني: مسجد مراد پاشا يكي از جاذبه هاي آنتاليا مي باشد به صورت يك گنبد بر روي يك ده ضلعي بزرگ بيرون از محوطه كاخ در خيابان كاظم اوز آلپ ساخته شده است.
  3. مركز خريد مارك آنتاليا: آخرين محصولات مد و فشن، سرگرمي، غذا و محصولات تكنولوژي در فضايي به مساحت 51،000 مترمربع با نام مارك آنتاليا گرد هم آمدند و مردم علاوه بر خريد مي توانند در رستوران ها آن حضور داشته باشند.

 

در آنتاليا بيشتر گردش كنيم

اقامتي راحت در هتل هاي آنتاليا

آنتاليا به دليل اينكه سالانه ميزبان گردشگران فراواني از سرتاسر دنيا است به همين دليل مراكز اقامتي زيادي در مركز و اطراف خود جاي داده است كه از پرطرفدار ترين هتل هاي آنتاليا مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  1. گرانادا لاكچري بلك: هتل گرانادا لاکچری بلک در شهر آنتاليا كشور تركيه قرار دارد كه يكي از بهترين و لوكس ترين هتل هاي شهر آنتاليا به شمار مي رود و از امكانات ويژه اي برخوردار است.
  2. هتل كاروانسراي لارا: هتل كاروانسراي لارا كه به صورت U ساخته شده است تنها 9 دقيقه پياده روي تا ساحل فاصله دارد.
  3. تايتانيك هتل آنتاليا: هتل 5 ستاره تايتانيك بيچ لارا در شهر آنتاليا مانند يك كشتي كروز ساخته شده است، اين هتل ساحلي با دارا بودن مساحتي بالغ بر 95 هزار متر مربع داراي زيبايي ها و امكاناتي است كه هر توريست و گردش گري را به سمت خود جذب مي كند

 

ايرلاين هاي عرضه كننده بليط هواپيما آنتاليا

بسياري از ايرلاين ها در سراسر دنيا ارائه دهنده بليط هواپيما آنتاليا هستند كه براي نمونه مي توان به ايرلاين هاي زير اشاره كرد:
پگاسوس ايرلاين (Pegasus Airlines)، سان اكسپرس (SunExpress)، آذربايجان ايرلاينز (Azerbaijan Airlines)، قطرايرويز (Qatar Airways)، اطلس گلوبال (AtlasGlobal)، تركيش ايرلاينز (Turkish Airlines)، لوفتهانزا (Lufthansa)، فين اير (Finnair)، هواپيمايي بروكسل (Brussels Airlines)، ايزي جت (easyJet)، ايرفلوت (Aeroflot)

 

برپايي جشن نوروز99 در آنتاليا

با فرا رسيدن عيد نوروز مردم تركيه نيز همچون ايرانيان اين روز را جشن مي گيرند و به استقبال يكديگر مي روند؛ از طرفي علاوه بر آداب و رسومي كه در اين ايام وجود دارد، فستيوال ها و جشنواره هاي جذابي نيز در آنتاليا برگزار مي شوند كه گذراندن سال نو در اين شهر با تور آنتاليا نوروز 99 مي تواند سفري خاطره انگيز براي ايرانيان باشد.

تركيه از زبان خبرگزاري ها

تنها ردپاهاي تاريخي وسيع در سالن هاي كوچك



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ایران، سرزمین پارس


کشوری چهار فصل در جنوب غربی آسیا که هر بخش آن اقلیم و جاذبه های منحصر به فرد خود را دارد.

از جاذبه های تاریخی شیراز همچون تخت جمشید گرفته تا جاذبه های طبیعی در ماسال که همه و همه گویای آن است که در هر نقطه از ایران بهانه ای برای سفر و گردش و عکاسی وجود دارد.

از طرفی ایران به واسطه مجاورت با دریای خلیج فارس جزایر زیادی را در خود جای داده است همچون قشم، کیش، هنگام که هرکدام زیبایی های خاص خود را دارند و سالانه میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور هستند.

 


کیش، عروس جزایر مرجانی


از بهترین مقاصد توریستی ایران به انتخاب مسافران ایرانی و حتی گردشگران خارجی جزیره کیش می باشد که در خلیج  فارس قرار دارد و برای افرادی که علاقه مند به ساحل و دریا هستند بسیار مناسب است.

از طرفی در کنار تماشای ساحل زیبای دریای خلیج فارس آثار باستانی و تاریخی در این جزیره سبب شده است تا گردشگران علاقه مند به خرید تور کیش باشند.

 

جاذبه های گردشگری کیش، مکان هایی برای بخشیدن روح تازه به زندگی


جزیره کیش، از بهترین جزیره های منطقه می باشد  و اکثر مناطق توریستی آن فوق العاده و متحیر کننده هستند و حتی اخیرا نزدیک به 2 هکتار از آن جنگل کاری شده است.

، پارک آبی اوشن در کیش ، کشتی یونانی کیش  در کنار پارک ساحلی میرمهنا، روستای باغو کیش، پارک ساحلی سیمرغ کیش از دیدنی های مروارید خلیج فارس به شمار می روند.

همچنین گردشگران بهتر است در ابتدا با مطالعه تریخچه ای درباره شهر زیرزمینی کاریز  از این بنای شگفت انگیز اطلاعاتی کسب نمایند.

 

از مروارید خلیج فارس بیشتر دیدن کنید.

 

اقامتی راحت در هتل های کیش


کیش به دلیل اینکه سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سرتاسر دنیا است به همین دلیل مراکز اقامتی زیادی در مرکز و اطراف خود جای داده است.

از هتل های معروف این جزیره به شمار می روند که در سال های اخیر توانسته اند توجهات زیادی را به خود جلب کنند.

 

ایرلاین های عرضه کننده بلیط هواپیما کیش


باتوجه به اهمیت این جزیره در ایران ایرلاین های بسیاری از شهرهای مختلف ارائه دهنده بلیط هواپیما کیش هستند که این شرکت های هواپیمایی شامل:هواپیمایی سپهران، هواپیمایی آسمان، ایران ایرتور، هواپیمایی قشم، هواپیمایی معراج، ایران ایر، کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی آسمان و هواپیمایی تابان می باشند.

 

نوروز99 در جزیره زیبای کیش


با فرارسیدن بهار و آغاز تعطیلات عید نورز بسیاری از ایرانیان تصمیم میگیرند تا در تعطیلات سال نو خورشیدی با خرید تور کیش نوروز 99 به این جزیره که از آب و هوای معتدلی برخوردار می باشد بروند و تعطیلات به یاد ماندنی ای را برای خود رقم بزنند.

 

از کیش بیشتر بدانیم



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

روسیه، سرزمین تزارها

روسیه پهناورترین کشور دنیا در شمال اوراسیا یعنی در آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار دارد که مجموعه ‌ای از جاذبه‌ های گردشگری متنوع و بی ‌نظیر را در خود جای داده است.

تماشای کلیساها با گنبدهای رنگی و بناهای با شکوه قدیمی و معاصر در خیابان های پوشیده از برف و همچنین حضور در سالن های اپرا برای دیدن نمایش های خارق العاده در این کشور میسر است که می توان با تورهای خارجی به مقصد روسیه به این امر دست پیدا کنید.

مسکو و سنت پترزبورگ توریستی ترین شهرهای روسیه

مسکو بزرگترین شهر اروپا و پایتخت روسیه می باشد که در روسیه اروپایی واقع شده است و از طرفی به دلیل برخورداری از آثار باستانی و همچنین موسسات علمی، ورزشی و آموزشی توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند.

سنت پترزبورگ نیز دومین شهر بزرگ روسیه به شمار می رود که در منتهی الیه شمال غرب روسیه واقع شده است و از نظر بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می آید.

اما برای رفتن به سنت پترزبورگ راه های زیادی وجود دارد و شاید بهترین کار شروع سفر از مسکو باشد و از طرفی باتوجه به فاصله دو شهر می توان از هواپیما، قطار مسکو سن پترزبورگ و حتی ماشین استفاده کرد.

روسیه را بیشتر ببینیم

 قدم زدن در تاریخ سن پترزبورگ

 جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده روسیه

 به تماشای شفق های قطبی، بی نظیرترین جاذبه گردشگری روسیه بروید

 

جاذبه های گردشگری روسیه، مکان هایی برای پی بردن به معنای واقعی هنر

جاذبه های توریستی روسیه، به واسطه برخورداری از تنوع فرهنگ و تاریخ غنی به وفور در سراسر این کشور دیده می شوند اما با این اوصاف مسکو و سنت پترزبورگ در این زمینه پیشتاز هستند که از مهمترین دیدنی های روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موزه جنگ مسکو، کلیسای کازان سنت پترزبورگ، رودخانه نیوا سنت پترزبورگ، کلیسای سن باسیل، کاخ کرملین و میدان سرخ اشاره کرد

تجربه اقامتی راحت در هتل های روسیه

با توجه به اینکه روسیه میزبان گردشگران زیادی است بنابراین مراکز اقامتی و هتل های زیادی برای رفاه حال گردشگران در دل خود جای داده است که  آرت نوو سن پترزبورگ، تارتارستان، بارسلونا و دلتا نمونه های از بهترین هتل های روسیه هستند .

ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما روسیه

بسیاری از ایرلاین ها از سرتاسر دنیا ارائه دهنده بلیط هواپیما هستند که می توان به آذربایجان ایرلاینز  ، نورد ویند ایرلاینز ، قطر ایرویز ، ایرفلوت،ترکیش، لوفتهانزا اشاره کرد 

همچنین پرواز مستقیم تهران سنت پترزبورگ از طریق ماهان ایر انجام می گیرد.

نوروز 99 در روسیه

فستیوال های روسیه در فصل بهار عموماً در شهرهای بزرگ روسیه مانند مسکو و سن پترزبورگ برگذار می شوند که گذراندن تعطیلات سال نو در این شهر با تور روسیه نوروز 99 می تواند سفری خاطره انگیز برای ایرانیان باشد.

 

از روسیه بیشتر بدانیم

کلیاتی در باب ارتباطات در کشورهای روسیه و ترکیه


اولین و مهمترین اقدام هر سفر، انتخاب هتل شیک و ارزان



:: برچسب‌ها: روسیه-تور روسیه-مسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همه ما ایرانی ها شهر مشهد را با آرامگاه امام رضا(ع) و فردوسی می شناسیم، اما نکته جالب توجه این است که اکثر گردشگران خارجی نیز کاملا با این شهر آشنایی دارند. مشهد دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد طبیعی و شگفت انگیز است که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. در این مطلب برخی از جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد را به شما معرفی می کنیم تا علاوه بر زیارتی که در مشهد خواهید داشت، لذت بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد را از دست ندهید.

آبشار و پل پیاده رو در پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی، قدیمی ترین روستای مشهد

پارک کوهسنگی مشهد بعد از پارک ملت بزرگ ترین مجموعه تفریحی در شهر مشهد می باشد. این پارک در جنوب غربی مشهد قرار گرفته و در حاشیه کوه ‌های مرتفع شکل گرفته است. مجموعه کوه سنگی از کهن ‌ترین روستاهای مشهد و یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد به حساب می آید. مجموعه کوهسنگی به دلیل تاج گذاری شاه عباس که یکی از بزرگ ترین شاهان ایران بوده دارای اهمیت زیادی می باشد. ادغام شدن آب، صخره های سنگی، سرسبزی و نور و همچنین وجود بنای موزه‌ بزرگ خراسان که از معماری کاخ کلات نادر الگو برداری شده است، به پارک کوهسنگی مشهد جذابیت می بخشد و آن را در بین گردشگران تور های ویژه مشهد محبوب کرده است.

پله ها و آبشار در پارک کوهسنگی مشهد

هفت حوض، پارکی طبیعی در نزدیکی مشهد

پارک طبیعی هفت حوض یکی دیگر از جاذبه های بسیار جذاب گردشگری مشهد است. این پارک دارای هفت حوض می باشد و در میان کوه های خلج و در ۷ کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. برای بازدید از این پارک بسیار زیبا و دیدنی بعد از ورود به شهرک سیدی و جاده خلج، باید حدود ۳ کیلومتر از جاده را طی کنید تا به یک دوراهی برسید و سپس از سمت چپ و اتوبان به راهتان ادامه دهید. کمی جلوتر به یک میدان خواهید رسید که محل پارک اتومبیل می باشد و از آن جا با پیمودن نزدیک به 2 کیلومتر پیاده روی به پارک هفت حوض خواهید رسید.

برکه و صخره های هفت حوض مشهد

برکه های طبیعی هفت حوض مشهد

رجا نیوز شما را با بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی ایران آشنا می کند

غار مغان، مخصوص علاقه مندان به ماجراجویی

در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و جنوب روستای مغان، یک غار دو دهانه قرار گرفته است که داخل آن استالاگمیت و استالاکتیت های بسیار جذاب و زیادی را مشاهده می کنید. عمق هرکدام از چاه های این غار ۲۵ متر است و همچنین درون غار پرتگاه ها و برکه های آبی زیادی وجود دارد که باعث ترس و هیجان بسیار و دست کشیدن از ماجراجویی انفرادی شما می شود. به شما توصیه می کنیم برای بازدید از غار شگفت انگیز مغان حتما‌ از یک راهنما استفاده کنید که با مشکل مواجه نشوید.

آب ها و دیواره های غار مغان مشهد

باغ ملی مشهد

یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین مکان های گردشگری مشهد، باغ ملی می باشد. باغ ملی مشهد متعلق به محمود سیستانی بوده و دارای آب‌ نما و درختان بلندی است که آن را به یک جاذبه گردشگری زیبا و جذاب مشهد تبدیل کرده است. همچنین تندیس‌ هایی از مشاهیرعلم وعرفان نیز در باغ ملی وجود دارد.

حوض و درختان باغ ملی مشهد

بند گلستان، جاذبه ای 500 ساله

بند گلستان نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد است که در ۸ کیلومتری غرب این شهر واقع می باشد. این مکان بر روی رودخانه گلستان که یکی از مناطق گردشگری مشهد می باشد، بنا شده است. حدود ۵۰۰ سال از احداث بند گلستان می‌گذرد اما هنوز پا برجاست و میزبان گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

بند گلستان مشهد



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مرکز خرید فستیوال مرکزی بهترین مرکز خرید در پاتایا است و دائما با طیف متنوعی از گردشگران و افراد محلی که برای خرید لباس هایی با برند بین المللی، استفاده از گزینه های متنوع صرف غذا و سرگرمی هایی مانند سینما، بولینگ و بازی های کودکان رو به رو می شود. مرکز خرید فستیوال مرکزی با داشتن موقعیت ساحلی و نمای شیشه ای، در سال 2009 افتتاح شد. طراحی مدرن و رو به اقیانوس، منظره ای 360 درجه از خلیج پاتایا که زمینه ای عالی برای خرید های بعد از ظهراست را به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

نمای بیرونی مرکز خرید فستیوال مرکزی پاتایا

خدماتی که در مرکز خرید فستیوال مرکزی با آن رو به رو می شوید

فراتر از برخی برند های تجاری، فروشگاه های مختلفی وجود دارند که لباس و لوازم جانبی را در محدوده قیمت های مختلف ارائه می دهند. همچنین یک فروشگاه اینترنتی و سینما 10 بعدی و بولینگ نیز در مرکز خرید فستیوال مرکزی وجود دارد. اگر از مد و لباس فراتر برویم، چندین فروشگاه دوربین، رایانه و فناوری در مرکز خرید فستیوال مرکزی خواهیم دید. نمایندگی فروش معتبر اپل را نیز در طبقه سوم می توانید بیابید و در طبقات دیگر از رستوران و کافه ها برای استراحت استفاده کنید. این مرکز خرید برنامه ریزی کرده تا گردشگران تور های پاتایا در هنگام خستگی از ساحل، یا در روزهایی که خارج از خانه هستند، گزینه ای فوق العاده را در اختیار داشته باشند. غذا های رستوران این مرکز خرید دارای طیف گسترده ای از غذاهای بین المللی و تعداد زیادی غذاهای ژاپنی، تایلندی، هندی و روسی می باشد.

نمای بیرونی مرکز خرید فستیوال مرکزی پاتایا

آشنایی با بهترین مراکز خرید تایلند از زبان خبرگزاری شیرازه

فضای بیرونی مرکز خرید پاتایا

در جلوی مرکز خرید فستیوال مرکزی یک باغ و فضای سبز و چندین آب نمای زیبا قرار دارد و برای استراحت بعد از یک گردش عالی در این مرکز خرید بزرگ، به این مکان نیز می توانید مراجعه کنید. در یک محوطه احاطه شده در محدوده مرکز خرید فستیوال مرکزی، گهگاه و در فصول تعطیلات، برنامه های ویژه ای برگزار می شود. اگرچه مرکز خرید اصلی در ساعت 23:00 بسته می شود و به فعالیت خود پایان می دهد اما برخی از کافه ها و رستوران های مستقل که در اطراف ورودی های این مرکز خرید وجود دارند، تا ساعت 02:00 بامداد نیز باز می مانند. این رستوران ها برای مشتری ها و گردشگرانی که می خواهند تا اواخر شب نوشیدنی و شام بخورند و از جاذبه های گردشگری پاتایا لذت ببرند، مناسب می باشند.

فروشگاه پوشاک در مرکز خرید فستیوال مرکزی پاتایا

هرکسی که از پاتایا بازدید کند حداقل یکبار در مرکز خرید جشنواره مرکزی دیدن کرده و خرید های خود را انجام می دهد. احتمالا بعد از وارد شدن به این مرکز خرید، دیگر به دنبال مرکز خرید دیگری نیستید. زیرا به دلیل داشتن مغازه های سطح جهانی، خدمات عالی و طراحی منحصر به فرد و مدرن خود از سایر مراکز خرید این شهر برتر است.
ساعات بازگشایی مرکز خرید جشنواره مرکزی: ساعت 11:00 - 23:00 مکان: خیابان ساحلی پاتایا، پاتایا جنوبی

 



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , تایلند , پاتایا ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مسجد ایاصوفیه استانبول که از سال 1935 به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از شگفتی های معماری جهان و همچنین از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید، از علاقه زیاد گردشگران به بزرگترین کلان شهر ترکیه استانبول سود می برد و از حدود 1.8 میلیون بازدید کننده در نیمه اول سال جاری استقبال کرده است. خبرگزاری دمیرورن گزارش داد که انتظار می رود تا پایان سال این عدد به بیش از 3 میلیون نفر برسد.

مسجد ایاصوفیه استانبول و باغ مجاور آن

استانبول که به خاطر تاریخ غنی و فرهنگ خود در بین گردشگران تور استانبول بسیار محبوب می باشد، از آگوست امسال میزبان نزدیک به 10 میلیون گردشگر خارجی از 200 کشور جهان بوده است. پیش بینی می شود برای نخستین بار در تاریخ استانبول، تعداد گردشگران تور استانبول از تعداد افراد ساکن در شهر فراتر برود و این شهر تا پایان سال 2019، 15.5 میلیون گردشگر را به خود اختصاص دهد.

مجسد ایاصوفیه استانبول

آشنایی با صنعت خودروسازی ترکیه از زبان مجله خبری پدال

آمار بازدید از محله سلطان احمد استانبول

محله تاریخی سلطان مهمت (سلطان احمد)، واقع در شبه جزیره تاریخی استانبول، بیشترین جمعیت گردشگران را به خود جلب می کند. این یک صحنه مشترک برای گردشگران است که در غرفه های بلیط خطوط طولانی ایجاد کنند و منتظر نوبتشان برای بازدید از ایاصوفیه و گرفتن عکس های سلفی در مقابل این ساختمان تاریخی باشند. این ساختار تاریخی با استقبال از 30.95 میلیون بازدید کننده از سال 2007 تا 2018، در سال 2014 با جذب 3.5 میلیون بازدید کننده، رکورد جذب گردشگر را شکست. ترکیه از سال 2009 تا 2015 قبل از گذراندن دو سال چالش برانگیز در سال 2016 و 2017 به دلیل تلاش کودتا و چندین حمله تروریستی در استانبول از محبوبیت بسیاری برخوردار بود و سال گذشته از 2.92 میلیون بازدید کننده استقبال کرده بود.

مسجد ایاصوفیه استانبول در محله سلطان احمد

مسجد ایاصوفیه در قرن ششم و زمان امپراتوری بیزانس ساخته شد و به عنوان کلیسای ارتدوکس یونان خدمت می کرد. این بنا با فتح استانبول توسط حکومت عثمانی در سال 1453، به یک مسجد امپریالیستی تبدیل شد. مسجد ایاصوفیه استانبول در زمان حکومت تک حزبی سکولار در سال 1935 به یک موزه تبدیل گردید. در سال 2015، یک روحانی برای اولین بار، به مدت 85 سال قرآن را در داخل ساختمان ایاصوفیه تلاوت کرد. سال بعد، مقامات مذهبی ترکیه در ماه مبارک رمضان میزبانی و پخش قرائت های مذهبی را در اینجا آغاز کردند.

مسجد ایاصوفیه استانبول



:: برچسب‌ها: ترکیه, استانبول, اخبار گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نقطه به نقطه کشور ترکیه دارای جاذبه های گردشگری بسیار جذاب می باشد. این جاذبه های گردشگری در شهرهای مختلف این کشور زیبا پراکنده شده اند. در نزدیکی ازمیر شهری ساحلی به نام چشمه (Çeşme) وجود دارد که همچون نگینی در ترکیه می درخشد. برای آشنایی با بهترین تفریحات این شهر زیبا و تجربه بهترین گردشگری در بهترین شهر یونانی ترکیه با ما همراه باشید.

درخت و قلعه قدیمی در شهر چشمه ترکیه

جزیره خیوس، نگینی بر مروارید ترکیه

از مکان های گردشگری بی نظیر شهر چشمه در کشور ترکیه جزیره خیوس می باشد. جزیره خیوس قسمتی از یونان به حساب می آید و در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در زیبایی های این جزیره قدم بزنید و به آرام ترین آرامش عمر خود برسید.

آسیاب های بادی در جزیره خیوس شهر چشمه ترکیه

اطلاعات خود را در مورد ترکیه افزایش دهید

بافت تاریخی افیسوس، گذری بر تاریخ دو قاره

بافت تاریخی افیسوس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد و در شهر چشمه واقع شده است. برای بازدید از این شهر قدیمی و شگفت انگیز، نود دقیقه رانندگی نیاز است و بهترین گزینه گردشگری تاریخی محسوب می شود. افیسوس یک آمفی تئاتر و بنایی تاریخی می باشد که در فضایی باز بنا شده است. با قدم زدن در این مکان خود را در تاریخ کشوری واقع در دو قاره خواهید دید.

قسمتی از آمفی تئاتر تاریخی افیسوس در شهر چشمه ترکیه

اوج هیجان با آب تنی در پارک آبی چشمه

بعد از روزهای سپری شده در جای جای شهر چشمه ترکیه، نوبت به یک آب تنی پر هیجان می رسد که پارک آبی شهر چشمه ترکیه آن را فراهم می کند. پارک آبی اوآسیس با استخرهای متنوع، رستوران و وسایل بازی و سرگرمی هیجان انگیز گردشگران تور ازمیر را که به شهر چشمه رفته اند، شگفت زده خواهد کرد. این پارک آبی یکی از بهترین گزینه های گردشگری در شهر چشمه می باشد.

پارک آبی شهر چشمه ترکیه

موج ‌سواری در چشمه

برای داشتن یک سفر بسیار عالی با تورهای ترکیه و سفر به شهر چشمه، موج سواری بسیار هیجان انگیز در آب های بیکران این شهر را فراموش نکنید. بادهای شهر چشمه ترکیه هیچگاه نمی ایستند و برای موج سواری بسیار عالی هستند. به منظور موج سواری در سواحل چشمه ترکیه به منطقه آلاچاتی رفته در صورت نا وارد بودن در موج سواری به مدرسه های موج سواری در آلاچاتی مراجعه کنید و پس از دیدن آموزش های لازم به این ورزش مهیج بپردازید.

گردشگران در حال موج شواری در شهر چشمه ترکیه

بناهای تاریخی چشمه

شهر چشمه ترکیه هنگام سفر با تورهای ازمیر ۹۳ کیلومتر و تورهای کوش آداسی ۱۸۰ کیلومتر با شما فاصله دارد و جزئی از سواحل دریای اژه می باشد. گردشگران معمولان برای تفریح های آبی، این شهر را برای سفر خود انتخاب می کنند. در کنار تمام جاذبه های گردشگری که در این شهر وجود دارد، بناهای تاریخی آن بسیار خودنمایی می کنند که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها بازدید کنید. شهر باستانی ION در ۱۵ کیلومتری شمال شهر چشمه واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه های تاریخی شهر چشمه ترکیه می باشد.

بخش تاریخی و باستانی شهر چشمه ترکیه



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ترکیه, کوش آداسی, ازمیر ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قبل از سفر به شهر توریستی استانبول به اطلاعاتی نیاز دارید که حتما برایتان سوال خواهد بود مانند فاصله زمینی تا استانبول و یا مراکز خرید ارزان این شهر.برای رسیدن به پاسخ سوالهای خود، الفبای سفر را دنبال کنید.

فاصله هوایی تهران تا استانبول

برای سفر به استانبول بهتر است بدانید که مسافت هوایی بین این دو شهر 2043 کیلومتر می باشد که پرواز تهران تا استانبول با هواپیما حدود 3 ساعت زمان می برد. قبل از سفر به این شهر بهتر است که بلیط هواپیما استانبول را از قبل رزرو کنید.

فاصله هوایی تهران تا استانبول،الفبای سفر

ارزان ترین مراکز خرید استانبول

در سفر به استانبول اکثر گردشگران به دنبال خرید کردن و تهیه سوغات می باشند. تعدادی از گردشگران نیز در جستجوی مراکز خرید ارزران استانبول هستند. از جمله تعدادی از ارزان ترین مراکز خرید استانبول شامل: ترکوز پاساژ واقع در منطقه تکسیم،مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول،سه شنبه بازار استانبول واقع در منطقه کادیکوی،اوپرا اونور پاساژ،مرکز خرید بی اوغلو ایش در منطقه تکسیم.

ارزان ترین مراکز خرید-استانبول،الفبای سفر

مراکز خرید لباس شب استانبول

 برای خرید لباس مجلسی در استانبول مراکز خرید متفاوتی وجود دارند. این مراکز خرید لباس شب متنوع بوده و عبارتند از:  خیابان فاتح استانبول یکی از مکانهایی است که در آن می توانید لباسهای مجلسی و شیک را تهیه کنید، محل خرید لباس شب در منطقه باکرکوی، مراکز خرید لباس مجلسی منطقه کادیکوی استانبول و مرکز خرید لباس مجلسی در خیابان بغداد استانبول که در تور استانبول میتوانید از این مراکز خرید لباس مورد نظر خود را تهیه کنید.

منطقه باکرکوی،استانبول-الفبای سفر

خیابان بغداد استانبول 

خیابان بغداد استانبول که در منطقه آسیایی این شهر قرار دارد یکی از مشهورترین خیابانهای این شهر است که پر است از بهترین مراکز خرید دنیا است که برندهای مطرح دنیا نیز در این خیابان دیده می شود. خیابان بغداد استانبول یکی از لوکس ترین خیابانهایی است که مملو از رستورانها و کافی شاپهای مختلف و خاص است. معماری ساختمانهای این خیابان بسیار زیبا و دیدنی است.

خیابان بغداد-استانبول،الفبای سفر

خبرگزاری فرارو بهترین سامانه رزرواسیون بلیط هواپیما و تور استانبول را معرفی کرد

کشتی تفریحی استانبول 

یکی از تفریحات استانبول که بسیار جذاب و پرطرفدار است، کشتی سواری بر روی تنگه بسفر است. مراسمهای شاد و مهیجی در این کشتی های تفریحی اجرا می شود، از جمله اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان مشهور و سرو انواع غذاهای خوشمزه و متنوع و نوشیدنی های گوناگون که لحظات خوشی را برای گردشگران تور استانبول عید 98 می سازد.

کشتی-تفریحی-استانبول،الفبای سفر

باز کردن حساب بانکی در ترکیه

اگر قصد باز کردن حساب در بانک های ترکیه را دارید با پاسپورت ایرانی میتوانید در بانک زراعت و ایش بانک در ترکیه حساب باز کنید.برای افتتاح حساب نیاز به اصل پاسپورت و یا کارت اقامت در ترکیه و شماره مالیاتی  (شماره مالیاتی را با مراجعه به هر یک از شعبه های اداره کل مالیات میتوانید تهیه کنید) دارید. مدارکی که برای اخذ شماره مالیاتی به آن نیاز دارید شامل اصل پاسپورت و کپی از صفحه عکس دار پاسپورت و صفحه ای که مهر آخرین ورودتان به ترکیه در آن است) می باشد .

 در چه بانکی در ترکیه حساب ابانکی باز کنیم:

1.ایش بانک    

 می توانید در ایش بانک حساب دلاری ، یورو  و لیره ترک  باز کنید که در طی هفت روز پس از افتتاح حساب، کارت بانکی، ویزا کارت و یا مسترکارت برای شما صادر می شود.با این کارتها قادر خواهید بود با استفاده از اینترنت از همه کشورهای دنیا خرید کنید و همچنین در موقع مسافرت خارجی از بانکهای مستقر در کشور مقصد وجه نقد به صورت پول محلی یا ارز معتبر جهانی مانند دلار و یا یورو دریافت کنید.

2.زیراعت بانک

در این بانک تنها میتوانید حساب لیره ترک باز کنید و بعد از گذشت دو روز از افتتاح حساب ، کارت بانکی که ویزا کارت و یا مسترکارت است برای شما صادر می شود. با این کارتها می توانید توسط اینترنت از همه شهرهای ترکیه خرید کنید و همچنین هنگام سفر به ترکیه از بانکهای مستقر در کشور مقصد وجه نقد به صورت پول محلی دریافت کنید.

 

باز کردن حساب بانکی در ترکیه،الفبای سفر

 



:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه, راهنمای سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

باکو دارای پیشینه قرون وسطی است که توسط بناهای سبک اروپایی آخر 19 و قرن 20 و آسمان خراش ها مدرن احاطه شده است. تاریخ کشور آذربایجان را میتوانید از بررسی معماری بناهای دوره های مختلف آن کشف کنید. الفبای سفر تعدادی از این بناها را به شما معرفی میکند.

کاخ اسماعیلیه Ismailiyya Palace باکو

زمانی که باکو بخشی از امپراتوری روسیه بود، بهره برداری از نفت این کشور ثروت زیادی را برای این کشور به ارمغان داشت. بخشی از این داریی کشور صرف ساخت بناهای باشکوه و مجلل شد. در مورد کاخ اسماعیلیه باید گفت که تاریخچه غم انگیزی دارد. 

موسی نقی یف میلیونر آذربایجانی پس از درگذشت پسرشتصمیم به ساختن یک عمارت متقارن بزرگ در خیابان Istiglaliyyat کرد. معماری این بنا که به سبک گوتیک ونیزی ساخته شده در سال 1913 به پایان رسید. در تور باکو تابستان 98 میتوانید  معماری دیدنی این بنا را از نزدیک مشاهده کنید.

کاخ اسماعیلیه باکو،الفبای سفر

کاخ خوشبختی باکو Palace of Happiness

عمارت نئوگوتیک نمونه دیگری از بناهایی است سرمایه داران آن دوره آن را بنا کردند.یک فرد ثروتمند لهستانی به نام مختاروف فردی را استخدام کرد تا مشابه ساختمانی را که همسرش در سفر فرانسه به آن علاقه پیدا کرده بود را بسازد . ساخت کاخ خوشبختی به سبک نئوگوتیک  در سال 1912 آغاز شد و نه ماه طول کشید. تا قبل از اشغال باکو به دست بلشویکهای روسیه این زوج در این محل زندگی میکردند.

بلشویکهای روسیه در سال 1920 وارد این ساختمان شدند که مختاروف با آنها درگیر شد و در آخر نتوانست آنها را شکست دهد و با ضرب گلوله خودکشی کرد.این کاخ در حال حاضر در 5 طبقه بوده و به کاخ ازدواج شناخته میشود که در مراسم های دولتی و رسمی برگزار می شود که در تور آذربایجان نوروز 99 میتوانید از این محل بازدید کنید.

کاخ-خوشبختی باکو،الفبای سفر

موزه های ملی در بهترین بناهای آذربایجان، ارمنستان و سریلانکا از زبان جهان نیوز

خانه دولت House of Government

با نگاهی به خانه دولت که در مرکز شهر  باکو در مجاورت خیابان  نفتچیلر قرار دارد، از زیبایی های معماری این بنا شگفت زده خواهید شد. مساختمان زیبا با معماری باروک که در شب مانند نگینی در این شهر میدرخشد.ساخت و ساز این بنا در سال 1952 به پایان رسید و دارای ظرفیت 5500 نفری است که در حال حاضر در اختیار وزارت خانه قرار دارد. امروزه خانه دولت باکو یکی از جذاب ترین سبک های معماری در باکو به شمار میرود.

خانه دولت باکو،الفبای سفر

کلیسای نجات دهنده  Church of the Saviour

کلیسای نجات دهنده  که به سبک گوتیک بنا شده در نزدیکی خیابان 28 می قرار گرفته است و به قرن 19 میلادی تعلق دارد. در دوران رونق نفت باکو، اروپایی ها از جمله بسیاری از آلمانی ها، برای نابود کردن این کلیسا دست به اقدامات زیادی کردند.اما در نهایت جوزف استالین از تخریب کلیسا خود داری کرد و از لوتری ها درخواست کردن تا برای این  لطف برای او دعا کنند.امروزه از این کلیسا به عنوان یک وزارتخانه فرهنگی و یک سالن کنسرت استفاده میشود. برای رزرو بلیط هواپیما با الفبای سفر همراه باشید.

کلیسای نجات دهنده باکو،الفبای سفر

 دروازه مراد Murad’s Gate باکو

دروازه مراد باکو به دستور شیروان شاه در قرن 16 ام میلادی ساخته شده و با توجه به جنگ های این کشور با کشورهای مانند روسیه احتمالا هدف از ساخت ما حفاظت از شهر بوده است. این دروازه در دیواره های شرقی باکو قرار دارد و نام آن از سلطان ترک سلطان مراد سوم که بعدها حاکمیت باکو را به عهده گرفت بگرفته شده است. این سازه که جر مناطق دیدنی باکو است ولی نماد مقاوت این شهر در برابر دشمنان می باشد.

دروازه مراد باکو،الفبای سفر



:: برچسب‌ها: آذربایجان, باکو, جاذبه های گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در سفرهای مختلف با تور همه به دنبال تفریح و هیجان و کسب لذت و تجربه های جدید هستند. در کنار آثار تاریخی و باستانی هر شهر و کشور، انواع گشت و گذارهای گوناگون، پارکها، طبیعت گردی، مراکز خرید، غذاهای خوش طعم و رنگارنگ وجود دارد. در میان تمامی این کشورها و شهرها ما می خواهیم تعدادی از گشت و گذارهای جذاب در گرجستان را به شما معرفی کنیم، با الفبای سفر چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.

1.تله کابین تفلیس

یک تجربه پرهیجان در پایتخت گرجستان، تفلیس، سوار تلکابین شدن در ایستگاه  بوستان رایک و رسیدن به قلعه ناریکلا است. در هنگام سفر با تلکابین از تماشای مناظر خیره کننده و سرسبز تفلیس لذت خواهید برد. علاوه بر قلعه ناریکالا، به 2 جاذبه گردشگری تفلیس که  باغ گیاه شناسی و پل صلح و یا پل پیس  است نیز، با استفاده از تله کابین دست رسی خواهید یافت. سوار شدن و گشت و گذار با تله کابین تفلیس را از دست ندهید با این کار نه تنها از چشم انداز این شهر لذت خواهید بلکه چندین جای دیدنی را نیز مشاهده خواهید کرد.

تله کابین تفلیس-الفبای سفر

2. گشت و گذار در شهر قدیم تفلیس

شهر قدیم تفلیس بخش مهم و مرکزی تفلیس است. این منطقه پر است از ساختمان های قدیمی و تاریخی با معماری های باشکوه و زیبا همچنین رستوران و کافه های دنج و پر طرفدار که می توانید پس از تماشای این ناحیه زیبا به یک کافه رفته استراحت کنید و در تور تلیس تابستان 98 یک فنجان قهوه بنوشید و لذت ببرید.
نکته جالب در مورد شهر قدیم تفلیس این است که برروی چشمه های گوگردی قرار دارد. از حمام های گوگردی دیدن کنید و حتی می توانید یک تجربه جدید در این حمام ها را کسب کنید. از میان این حمام های گوگردی ،حمام قدیمی ارکل و حمام زیبای شرلی از مشهور ترین آنها هستند.

شهر قدیم تفلیس-الفبای سفر

3.امتحان کردن غذاهای خوش طعم گرجی

خوردن غذاهای گرجی را فراموش نکنید. طعم و مزه این غذاها فوق العاده است به ویژه غذاهای بین المللی مانند خاچاپوری. نان های گرجی و پنیرهای این منطقه را حتما امتحان کنید. یک رستوران خوب را انتخاب کرده و از میان تمامی غذاهای رنگارنگ گرجی انتخاب کرده میل کنید و لذت ببرید.
انواع سالاد های که به عنوان پیش غذا سرو می شوند با همراه پنیر و سس مخصوص، مانند سالاد مرغ. گردو یکی از افزودنی‌های مهم در گرجستان است که به صورت ضخیم و کرمی تزیین می گردد و پیش غذاهای لذیذ مانند بادریجیا نایگویت (رولت گردو و بادمجان)، خینکالی (سوپ دامپلینگ) چیکتمی (سوپ مرغ) تنها بخشی از غذاهای خوشمزه گرجی هستند.

 

غذاهای خوش طعم گرجی-الفبای سفر

4.مراکز خرید و بازارهای سنتی تفلیس

 بازارهای سنتی تفلیس با بافت و معماری قدیمی و انواع کالاها و خوراکی های رنگارنگ بسیار تماشایی هستند. کالا ها دارای برچسب قیمت نیستند و اگر قصد خرید دارید می توانید کمی چانه بزنید. بازار دست فروش های درای بریج نیز یکی از بازارهای محبوب گرجستان است، که می توانید  انواع هنرهای دستی، نقاشی، صنایع دست ساز چوبی، ظروف و مبلمان قدیمی روسی رو در آنجا تهیه کنید.
گرجستان دارای بازارهای لوکس نیز می باشد با اجناس گوناگون و متنوع که حتی اگر قصد خرید ندارید می توانید در این پاساژها به گشت و گذار بپردازید. از بهترین مراکز خرید در تفلیس می توا  به ایست پوینت، درای بریج مارکت و... اشاره کرد.

بازارهای سنتی تفلیس-الفبای سفر

5.تماشای طبیعت خیره کننده گرجستان

طبیعت باتومی و تفلیس و کوه های قفقاز وصف ناشدنی است. مناظر بی نظیر و چشم اندازهای شگفت انگیز و سرسبز این منطقه هر توریست را مجذوب خود می کند. سواحل و دریا نیز جاذبه ها و جاهای دیدنی منحصر به خود را دارد. در تفلیس پارک های  زیبایی وجود دارد مانند  پارک ملی توشتی که در دامنه های قفقاز قرار دارد که در افق های دوردست آن تماشای غروب خورشید و کوههای سر به فلک کشیده بسیار لذت بخش است. پارک ملی تفلیس نیز با انواع گیاهان وحیوانات مختلف که می توانید در پارک به پیاده روی بپردازید یا در مسیرهای معروف دوچرخه سواری، دوچرخه سواری کنید.

طبیعت خیره کننده گرجستان-الفبای سفر

6.موزه های تفلیس

رفتن به موزه های تفلیس خالی از لطف نیست و با فرهنگ و تاریخ کشور گرجستان تا حدی آشنا خواهید شد. از جمله موزهای تفلیس مانند موزه قوم نگاری که به ۱۰ قسمت مختلف تقسیم می شود و در هر ساختمان نیز اشیا و مجموعه هایی مربوط به همان بخش، مانند لباس های محلی، سرامیک، ظروف و وسایل زندگی روزمره به نمایش گذاشته شده است. یکی دیگر از موزه های تفلیس موزه هنرهای زیبا تفلیس است که  نمایش هنرهای زیباست و در آن مجموعه هایی از آثار هنری باستانی و قرون وسطی ، تندیس های مذهبی، صلیب و جواهراتی از فلزها و سنگ های قیمتی وجود دارد. برای آگاهی از قیمت تور گرجستان نوروز 99 با کارشناسان الفبای سفر در ارتباط باشید.

خبرگزاری برنا شما را با بهترین موزه های گرجستان و ترکیه آشنا می کند



:: برچسب‌ها: باتومی, تفلیس, تور گرجستان, جاذبه های گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ابوظبی برای دومین بار پیاپی، مقام دوم را در بخش بهترین مقصد گردشگری خاورمیانه کسب کرد. این جایزه همزمان با مشارکت امارات در دوازدهمین دوره نمایشگاه مسافرتی ITB آسیا در سنگاپور بود، جایی که گروه فرهنگ و گردشگری ابوظبی، به همراه تعدادی از ذینفعان این شهر، برخی از امکانات را به نمایش گذاشتند که به عنوان بهترین پیشنهادات گردشگری امارات انتخاب شدند.

هر ساله توسط نشریه های گردشگری پرطرفدار، جوایز انتخابی بهترین سفرهای آسیا و انتخاب شده توسط خوانندگان این مجله های هفتگی برگزار می شود.

 

برج العرب و دبی قدیم در یک تصویر

خبرگزاری مهر بهترین جاذبه های گردشگری سنگاپور و دبی را به شما معرفی می کند

 

سعید راشد آل سعید، مدیر بازاریابی گردشگری در ابوظبی با ابراز تشکر برای برنده شدن در این مسابقه، اظهار داشت: ما مفتخریم که به عنوان بهترین مقصد گردشگری خاورمیانه توسط خوانندگان مجله سفر هفتگی آسیا و گردشگران تور دبی انتخاب شده ایم. این مجله در طول سالها تلاش کرده است تا مشخصات ابوظبی را به عنوان قطب جهانی فرهنگ و گردشگری مطرح کند.

جایزه منتخب نشریه هفتگی سفر خوانندگان آسیا، افتخاری است که امسال توسط ابوظبی دریافت گردید. در اوایل سال، همچنین ابوظبی به عنوان مقصد برتر کسب و کار خاورمیانه در مسابقه سفر جهانی برگزیده شد. در ماه مه نیز، ابوظبی و همچنین جاذبه های گردشگری دبی توسط متخصصان گردشگری فرانسوی در میان ده مقصد برتر توریستی دوستانه و خانوادگی در جهان قرار گرفت.

این شناختها به دنبال سلسله دستاوردهای سرمایه امارات در زمینه گردشگری از جمله دستیابی به افزایش 5.8٪ در تعداد بازدید کنندگان در سال 2018 می باشد.



:: برچسب‌ها: اخبار گردشگری, دبی, سنگاپور ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

گرجستان، سرزمینی از سنگ ها، قلعه ها و صومعه های قرون وسطایی، تپه های سبز، کوه های باشکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی می باشد و کشوری است که دوستداران فرهنگ و تاریخ، این احساس را که به گذشته منتقل شده اند در هنگام قدم زدن در دهکده ها و شهرها احساس می کنند. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان در نقاط مختلف این کشور با ما همراه باشید.

مرز دوستی بین گرجستان و روسیه

تجربه گردشی بی نظیر در گرجستان و ترکیه از زبان خبرگزاری پارس نیوز

وردزیا، غاری به وسعت یک شهر

وردزیا یک صومعه دیدنی و تماشایی غار در نزدیکی آسپیندزا در جنوب گرجستان است. این صومعه زیرزمینی در قرن دوازدهم میلادی و در زمان سلطنت پادشاه تامار، اولین زنی که تاکنون به عنوان پادشاه (نه یک ملکه!) در تاریخ گرجستان بود، ساخته شده است. این مکان در گذشته کاملا پنهان و مخفی بود تا زمانی که یک زلزله شدید صومعه غار را در معرض ویرانی قرار داد.

غار شهر وردازیا در گرجستان

کلیسای صخره ای کاتسخی گرجستان

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری گرجستان فقط در زمین یا کوهستان وجود ندارند، بلکه گرجستان در هوا نیز مکان دیدنی دارد. کلیسای صخره ای کاتسخی بر روی ستون کاتسخی یک مونولیت سنگ آهک با ارتفاع 40 متر است که به عنوان (ستون زندگی) نیز شناخته می شود. این سنگ در قرن چهارم به محلی برای خلوت یک گروه مذهبی به نام استایلیست تبدیل شد. اما اینکه چگونه آنها به بالای ستون کاتسخی رفتند و توانستند کلیسایی را در بالای آن بنا کنند، هنوز یک راز بزرگ است و فقط در سال 1945 بود که اولین محققان توانستند از آن صعود کنند. خارق العاده ترین چیز یک راهب است که 20 سال در بالای آن ستون زندگی می کند!

کلیسای کاتسخی گرجستان

چیاتورا، شهر کابل گرجستان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که مورد توجه بسیاری از گردشگران تور گرجستان قرار گرفته، چیاتورا، شهری کوچک در میان دره های شیب دار و عمیق است. چیاتورا در اواخر دهه 1800 به عنوان مستعمره معدن تأسیس شد. در سال 1954، دولت استالینیست سیستمی از کابلهای انتقال دهنده را نصب کرد که به آن (جاده طناب) نیز گفته می شد تا کارگران را سریعتر به معادن برسانند.

قدیمی ترین تله کابین جهان در چیاتورا گرجستان

هر گوشه از شهر از طریق این کابل ها و تله کابین ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کرد و به همین دلیل چیاتورا به (شهر کابل) معروف شد. بسیاری از این کابل ها زنگ زده اند، اما هنوز برخی از این تله کابین ها امروزه به عنوان نحوه ای از حمل و نقل عمومی (رایگان) فعالیت می کنند و یک تجربه شگفت انگیز (و اندکی ترسناک) برای قدم گذاشتن در این کابین های زنگ زده که به تابوت های فلزی ضد مرگ معروف هستند را برای گردشگران فراهم می کند. چیاتورا شهری عجیب و جذاب است که هنوز هم می توانید در آن شبح امپراتوری شوروی را احساس کنید.

قدیمی ترین تله کابین جهان در چیاتورا گرجستان

دره و آبشار مارتویلی

مارتویلی در منطقه سامرهلو در بخش غربی گرجستان واقع شده و با تفلیس 280 کیلومتر فاصله دارد. دره مارتویلی به همراه غارها و آبشارهایی که در خود جای داده، با گذشت زمان توسط رودخانه آبوشا شکل گرفته است. شما می توانید با اجاره کردن یک قایق و سفر در رودخانه، از مناظر شگفت انگیز سبز تیره لذت ببرید.

دره سرسبز مارتویلی در گرجستان



:: برچسب‌ها: باتومی, تفلیس, تورهای خارجی, جاذبه های گردشگری, گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سریلانکا توسط مارکو پولو به عنوان یکی از بهترین جزایر جهان توصیف شده است و دارای تاریخی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد. اگرچه کوچک است، اما در این کشور تاریخ، طبیعت و زیبایی بسیاری مشاهده شده است. سواحل، جنگل ها، مزارع چای، معابد و دیگر جاذبه های گردشگری سریلانکا گردشگران را به خود جذب می کند. برای آشنایی با بهترین جاذبه گردشگری در بهترین شهرها و مکان های گوشواره هند با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

قله آدم سریلانکا

قله آدم واقع در یک سایت بیولوژیکی متنوع، کوهی بلند و با شکوه در مرکز سریلانکا است. صعود 2،243 متری یک مسیر زیارتی مشترک در آیین بودایی است، زیرا گفته می شود اثری از ردپای خود بودا در نزدیکی قله وجود دارد. گردشگران تور سریلانکا با هدف رسیدن به بالای کوه در حوالی سپیده دم، طلوع خورشید فراموش نشدنی را مشاهده خواهند کرد.

قله آدم مکانی مقدس و سرسبز در سریلانکا

مقدس ترین مکان های سریلانکا را از زبان خبرگزاری مهر بشناسید

گال، شهری پر از آرامش

برای استراحت و رسیدن به آرامشی بی نظیر از شهر خوب گال دیدن کنید. این شهر مملو از ویلاهای جذاب هلندی و منظره ساحلی دلپذیر است. از قلعه گال، قلعه ساخته هلندی بازدید کنید که هم اکنون یک میراث جهانی و بزرگترین قلعه دریایی باقیمانده در آسیا می باشد که توسط اشغالگران اروپایی ساخته شده است. از دیگر مکان های خوب می توان به بندر طبیعی، کلیسای جامع سنت ماری و استادیوم بین المللی گال اشاره کرد که به طور گسترده به عنوان دیدنی ترین زمین کریکت در نظر گرفته شده است.

ساحل و فانوس دریایی شهر گال در سریلانکا

تفریحات لاکچری در بنتوتا

این شهر ساحلی دارای سواحل باشکوه، هتل های مجلل و زیبایی های دست نخورده است. یک روز را در آفتاب در ساحل بنتوتا غوطه ور شوید، از لاک پشت Kosgoda دیدن کنید، یا در معبد بودایی Galapatha Raja Maha Vihara آرامش پیدا کنید. بنتوتا یک منطقه داغ توریستی برای گردشگران تور کلمبو بنتوتا است، بنابراین می توانید در فعالیت هایی مانند سوار شدن بر بالگرد و ورزش های آبی بی نظیر نیز شرکت کنید.

ساحل زیبای بنتوتا در سریلانکا

کندی، شهر دندان بودا

این شهر بزرگ در یک فلات واقع شده که توسط کوه های مرتفع مرکزی احاطه شده است. میراث جهانی کندی، مکانی است که در آن می توانید برای گرفتن طعم و مزه فرهنگ سینالهی و به خصوص شرکت در جشنواره Esala Perahera در تابستان، از آن بازدید کنید. از معبد دندان که در قرن چهارم ساخته شده است و یک یادگار بسیار مقدس - دندان بودا - در آن نگهداری می شود، بازدید کنید.

قلعه ساحلی تاریخی در کندی سریلانکا

خلیج آروگام

خلیج آروگام در سواحل جنوب شرقی سریلانکا واقع شده است. این شهر دور افتاده در سریلانکا، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند. ساحل آروگام مکان مناسبی برای گذراندن یک روز آرامش بخش و یا تفریح های بسیار عالی است. بهترین مکان برای گشت و گذار Main Point می باشد که در قسمت جنوبی خلیج واقع شده است. هنگامی که نیاز به استراحت و استفاده از خورشید و هوای دریا را برطرف کردید، از معابد تاریخی شهر یا پارک ملی Kumana در این نزدیکی بازدید کنید.

گردشگران در حال تفریح موج سواری در ساحل خلیج اروگام سریلانکا

میریسا، زیباترین سواحل سریلانکا

در زیر آفتاب میریسا دراز بکشید یا در آب روشن و فیروزه ای این روستای کوچک ساحلی شناور شوید. سواحل زیبای مخفی و یک صحنه زندگی پر رونق شبانه، میریسا را به یک مکان عالی برای گردشگران تبدیل می کند. میریسا همچنین به خاطر مناطق فوق العاده برای تماشای نهنگ و دلفین ها مشهور است.

ساحل میریسا در سریلانکا



:: برچسب‌ها: تورهای خارجی, جاذبه های گردشگری, سریلانکا, کلمبو ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کشورهای چین و هند علاوه بر برخی رودخانه ها، دریاچه ها و کوه های معروف، دارای تعداد زیادی آبشار زیبا نیز می باشند. این آبشارها هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کنند. برای آشنایی با بهترین آبشارهای چین و هند با ما همراه باشید.

آبشار هوانگ گوشو (Huangguoshu) در گوییژو چین

آبشار هوانگ گوشو (Huangguoshu) در گوییژو چین بزرگترین آبشار چین است که در رودخانه باییشوی Baishui (白水河) واقع شده است. این یکی از آبشارهای معمولی و دیدنی در جهان و از بهترین جاذبه های گردشگری چین است. آبشار هوانگ گوشو (Huangguoshu) در گوییژو چین 67 متر ارتفاع دارد و 83.3 متر عرض آن است. یک غار طبیعی در صخره پشت آبشار که به طور طبیعی شکل گرفته واقع شده است که نام آن (Shuilian Dong یا غار پرده آب) می باشد.

 

بهترین طبیعت ها از نظر خبرگزاری مهر

 

آبشار نوهکالیکای (Nohkalikai) هندوستان

آبشار نوهکالیکای (Nohkalikai) هندوستان یکی از بلندترین آبشارهای هند است. این منطقه در نزدیکی Cherrapunji، یکی از مرطوب ترین مکان های روی زمین واقع شده است. آبشار نوهکالیکای (Nohkalikai) هندوستان سومین آبشار مرتفع در هند با ارتفاع 340 متر می باشد.

 

آبشار هیور (Hivre) در گوا هندوستان

آبشار هیور (Hivre) در گوا هندوستان به عنوان یکی از آبشارهای محبوب جهان می باشد که دوستداران طبیعت و گردشگران تور گوا را به خود جلب می کند. این آبشار بیشتر اوقات مورد بازدید مردم محلی و گردشگران تور هند قرار می گیرد و در طول تعطیلات آخر هفته شلوغ می شود.



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, چین, گوا, هند ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هر فردی که ممنوع الخروج باشد، مجاز به خروج از کشور از تمامی مرزها نیست. اگر شخصی ممنوع الخروج شود به وی اطلاع داده نخواهد شد و فرد هنگامی به ممنوع الخروجی خود پی می برد که برای یک سفر خارجی به فرودگاه می رود. بنابراین کسانی که به ممنوع الخروجی خود مشکوک می باشند باید پیش از اقدام به برنامه ریزی برای سفر، اطمینان پیدا کنند که آیا اجازه خارج شدن از کشور را دارند یا خیر و سپس اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایند.وبسایت خبری افکار نیوز هم در این راستا و برای سهولت در انتخاب بهترین سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما برای شما عزیزان مطلبی را با عنوان (بهترین و ارزان ترین سامانه خرید بلیط هواپیما و تور استانبول)، منتشر کرده که با کلیک به روی همین عنوان می توانید بهترین سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما را پیدا و سفری خوب را تجربه کنید. در این مطلب نیز اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان می گذاریم تا بتوانید از ممنوع الخروجی خود آگاه شوید. با ما همراه باشید.

پاسپورت، پول و کارت بانکی قفل شده

چطور به ممنوع الخروجی خود پی ببریم

همانگونه که در بالا ذکر کردیم بعد از اعمال ممنوع الخروجی در سابقه یک فرد، این حکم به او گفته نمی شود و افراد در زمان سفرهای خارجی از اینکه ممنوع الخروج هستند یا نه آگاه نبوده و تمام اقدامات و برنامه ریزی های سفر را انجام می دهند، اما در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود می شوند. برای پیشگیری از این مشکل، اگر به ممنوع الخروجی خود مشکوک هستید به اداره گذرنامه رفته و با ارائه اصل پاسپورت از ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود آگاه شوید. البته مراجعه به اداره گذرنامه تنها یک راه است و راه دیگر استعلام ممنوع الخروجی از طریق اینترنت می باشد. از تیرماه سال ۹۷ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای را به منظور استعلام ممنوع الخروجی به صورت انلاین راه اندازی کرده است. برای این کار با مراجعه به وبسایت زیر (سامانه استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی) و وارد کردن کد ملی، وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی نمائید.

  • توجه: حتما باید با آی پی ایران وارد این سایت شوید

چه افرادی ممنوع الخروج می شوند و حکم ممنوع الخروجی چگونه لغو می شود

طبق ماده ۱۷ قانون گذرنامه، دولت طبق ضوابط و مقرراتی که در آئین نامه مشخص می‌شود از صادر کردن گذرنامه و خروج برخی افراد جلوگیری به عمل آورد. با استناد به این ماده دولت مجاز است تا بنا به تقاضای طلبکار مانع خروج بدهکاران اجرایی از کشور تا زمانی که بدهکار بتواند بدهی خود را پرداخت و یا رضایت طلبکار را بگیرد. طبق ماده ۱۳۳ قانون آئین دادرسی کیفری بسته به اهمیت و علت جرم، دادگاه می ‌تواند از خروج متهم از کشور جلوگیری کرده و فرد را ممنوع الخروج کند. زمان اعتبار این حکم شش ماهه می باشد اما درصورتیکه از نظر دادگاه نیاز باشد می تواند آن را هر شش ماه یکبار تمدید کند. بعد از ابلاغ این حکم فرد ممنوع الخروج تا ۲۰ روز زمان دارد تا در دادگاه تجدید نظر استان مربوطه اعتراض خود را وارد کند.

چکش و کتاب قانون

ممنوع الخروجی گریبان گیر چه کسانی است

پنج گروه برای خروج از مرزهای کشور با مشکل روبرو می شوند. این گروه ها، بدهکاران قطعی مالیاتی، بدهکارانی که به دلیل حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، بدهکار شناخته شده اند، افرادی که در خارج از کشور با دلایلی مثل تکدی گری، ولگردی، سرقت، کلاهبرداری و هرعنوان دیگری دارای سوء شهرت هستند، کسانی که سفرشان به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی مغایر با مصالح جمهوری اسلامی ایران است و به دلیل اعلام کتبی مقامات قصایی نمی توانند از کشور خارج شوند و افرادی که دریافت پاسپورت و خروج از کشور آنها به اراده فرد دیگری مانند (پدر، شوهر و…) وابسته است، می باشند.



:: برچسب‌ها: راهنمای سفر, ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سریلانکا توسط مارکو پولو به عنوان یکی از بهترین جزایر جهان توصیف شده است و دارای تاریخی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد. اگرچه کوچک است، اما در این کشور تاریخ، طبیعت و زیبایی بسیاری مشاهده شده است. سواحل، جنگل ها، مزارع چای، معابد و دیگر جاذبه های گردشگری سریلانکا گردشگران را به خود جذب می کند. برای آشنایی با بهترین جاذبه گردشگری در بهترین شهرها و مکان های گوشواره هند با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

قله آدم سریلانکا

قله آدم واقع در یک سایت بیولوژیکی متنوع، کوهی بلند و با شکوه در مرکز سریلانکا است. صعود 2،243 متری یک مسیر زیارتی مشترک در آیین بودایی است، زیرا گفته می شود اثری از ردپای خود بودا در نزدیکی قله وجود دارد. گردشگران تور سریلانکا با هدف رسیدن به بالای کوه در حوالی سپیده دم، طلوع خورشید فراموش نشدنی را مشاهده خواهند کرد.

قله آدم مکانی مقدس و سرسبز در سریلانکا

مقدس ترین مکان های سریلانکا را از زبان خبرگزاری مهر بشناسید

گال، شهری پر از آرامش

برای استراحت و رسیدن به آرامشی بی نظیر از شهر خوب گال دیدن کنید. این شهر مملو از ویلاهای جذاب هلندی و منظره ساحلی دلپذیر است. از قلعه گال، قلعه ساخته هلندی بازدید کنید که هم اکنون یک میراث جهانی و بزرگترین قلعه دریایی باقیمانده در آسیا می باشد که توسط اشغالگران اروپایی ساخته شده است. از دیگر مکان های خوب می توان به بندر طبیعی، کلیسای جامع سنت ماری و استادیوم بین المللی گال اشاره کرد که به طور گسترده به عنوان دیدنی ترین زمین کریکت در نظر گرفته شده است.

ساحل و فانوس دریایی شهر گال در سریلانکا

تفریحات لاکچری در بنتوتا

این شهر ساحلی دارای سواحل باشکوه، هتل های مجلل و زیبایی های دست نخورده است. یک روز را در آفتاب در ساحل بنتوتا غوطه ور شوید، از لاک پشت Kosgoda دیدن کنید، یا در معبد بودایی Galapatha Raja Maha Vihara آرامش پیدا کنید. بنتوتا یک منطقه داغ توریستی برای گردشگران تور کلمبو بنتوتا است، بنابراین می توانید در فعالیت هایی مانند سوار شدن بر بالگرد و ورزش های آبی بی نظیر نیز شرکت کنید.

ساحل زیبای بنتوتا در سریلانکا

کندی، شهر دندان بودا

این شهر بزرگ در یک فلات واقع شده که توسط کوه های مرتفع مرکزی احاطه شده است. میراث جهانی کندی، مکانی است که در آن می توانید برای گرفتن طعم و مزه فرهنگ سینالهی و به خصوص شرکت در جشنواره Esala Perahera در تابستان، از آن بازدید کنید. از معبد دندان که در قرن چهارم ساخته شده است و یک یادگار بسیار مقدس - دندان بودا - در آن نگهداری می شود، بازدید کنید.

قلعه ساحلی تاریخی در کندی سریلانکا

خلیج آروگام

خلیج آروگام در سواحل جنوب شرقی سریلانکا واقع شده است. این شهر دور افتاده در سریلانکا، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند. ساحل آروگام مکان مناسبی برای گذراندن یک روز آرامش بخش و یا تفریح های بسیار عالی است. بهترین مکان برای گشت و گذار Main Point می باشد که در قسمت جنوبی خلیج واقع شده است. هنگامی که نیاز به استراحت و استفاده از خورشید و هوای دریا را برطرف کردید، از معابد تاریخی شهر یا پارک ملی Kumana در این نزدیکی بازدید کنید.

گردشگران در حال تفریح موج سواری در ساحل خلیج اروگام سریلانکا

میریسا، زیباترین سواحل سریلانکا

در زیر آفتاب میریسا دراز بکشید یا در آب روشن و فیروزه ای این روستای کوچک ساحلی شناور شوید. سواحل زیبای مخفی و یک صحنه زندگی پر رونق شبانه، میریسا را به یک مکان عالی برای گردشگران تبدیل می کند. میریسا همچنین به خاطر مناطق فوق العاده برای تماشای نهنگ و دلفین ها مشهور است.

ساحل میریسا در سریلانکا



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, سریلانکا, کلمبو, تورهای خارجی, ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()