نوشته شده توسط : admin

به مدت یازده روز، شهر قونیه ترکیه با زیبایی جذاب کننده جشن سماع دراویش، به افتخار مولانا، عارف بزرگ صوفی، میزبان یکی از بدیع ترین مراسم های معنویت خواهد بود.
هزاران نفر برای گرامیداشت زندگی و آموزه های شاعر فارسی قرن سیزدهم و عارف صوفی مولوی، که به عنوان مولانا (استاد ما) نیز شناخته می شود، با تور قونیه در این شهر جمع می شوند. وحدت وجود اصول محوری در آموزه های متعالی این فیلسوف اسلامی است که معتقد بود رقص و موسیقی موجب آگاهی بالاتر می شود و به نوبه خود به کشف عشق الهی کمک می کند. بنابراین این جشنواره مملو از مراسم رقص و موسیقی صوفیانه (به نام سما) است که توسط مولنی یا پیروان مولوی انجام می شود و یکی بهترین از جاذبه های گردشگری ترکیه نیز محسوب می شود.

جشنواره سما دراویش در قونیه ترکیه

رقص در جشنواره سما دراویش

آیین های سما شامل چرخش های مشابه است، شکلی از مراقبه فعال بدنی که به خاطر چرخش سریع و کنترل شده مشهور می باشد. رقصندگان سما دارای یک کلاه مخروطی بزرگ و ساخته شده توسط پشم شتر که نمایانگر سنگ قبر و لباس بلند و سفید که نمای کفن و مرگ است، می باشند. وقتی آنها لباس مشکی و وسیله تابوت مانند خود را برمی دارند، سمبل تولد مجدد است و آغاز رقص آنها را نشان می دهد. بازوهای آنها با دست راست که در نماز به روی آسمان باز می شود، باز می شوند، در حالی که دست چپ (که نگاه آنها به آن استوار است) با ژست موعود به سمت زمین چرخانده می شود. سپس رقصندگان به تدریج شروع به چرخیدن خلاف عقربه های ساعت می کنند.
اگرچه این رقص هر دو ویژگی تماشایی و حیرت انگیز بودن را دارد، اما این یک عمل عمیقا معنوی می باشد. برخلاف آنچه که بسیاری از تماشاگران فکر می کنند، رقصندگان به دنبال جسارت نیستند بلکه حالتی بیش از حد ناخودآگاه دارند. هنگامی که آنها گرد می شوند، سر، بازوها و دستانشان را با حرکات کوچک و کنترل شده ای هماهنگ با موسیقی ریتمیک مناجات که نواختن طبل و نی می باشد، تکان می دهند. یک پا به طور محکم بر روی زمین باقی می ماند که نماد مجرای ثابتی است که از طریق آن نعمت های الهی می تواند به زمین جریان یابد، در حالی که دیگری رقصنده را به دور خود سوق می دهد تا بدن به طور مداوم و مستقل از سر و پاها حرکت کند.
درویش به معنای (درگاه) و اصطلاح مشترکی برای مبتکران تصوف است و به عنوان پلی بین دنیای مادی و معنوی در نظر گرفته می شود، در حالی که عمل چرخش اوج مراسم سما است. مراسم سماع مولانا قونیه ترکیه توسط یونسکو به عنوان یکی از شاهکارهای میراث شفاهی و نامشهود بشریت شناخته شده است.

رقص دراویش در فستیوال سما دراویش قونیه ترکیه

معنی چرخش درویش در جشنواره سماع دراویش قونیه

رقص سما گاهی اوقات به معنای چرخش در اطراف خورشید است که در آن رهبر یا شیخ نمایانگر خورشید و رقصنده ها، مدار ستارگان و ماه می باشند. با این حال، بیشتر به عنوان نمادی از مرگ و تولد دوباره تصور می شود و برای ابراز احساسات، آزادی روح و دستیابی به عشق به خدا انجام می شود. در حالی که به نظر می رسد این روزها عدم تحمل مذهبی در جهان ما رو به فزونی است، جشنواره سماع دراویش می تواند به عنوان یک چراغ امید به آزادی و فرهنگ دیده شود. صلح، عشق و بردباری همه در آموزه های مولوی جایگاه اصلی را دارند.

چرخش یکی از دراویش در جشنواره سما دراویش قونیه ترکیه

فستیوال سما دراویش را در کجا ببینیم؟

قونیه ترکیه، زادگاه نظم مولنی در قرن سیزدهم و جایگاه مقبره مولوی، بهترین مکان برای دیدن رقص های جشنواره سماع دراویش است. موزه مولانا در قونیه که در خانه اصلی درویش واقع شده است، هر ساله جشنواره مولانا را برگزار می کند. در استانبول، آنکارا و برخی دیگر از مناطق ترکیه جشنواره سماع دراویش اجرا می شود. در استانبول موزه Galata Mevlevi معروف ترین سالن دراویش برای اجرای این مراسم می باشد.

دراویش چرخان در جشنواره سماع دراویش در قونیه ترکیه

جزئیات حضور در جشنواره سما مولانا در قونیه

جشنواره سما دراویش در قونیه هر سال، از 100000 بازدید کننده، پذیرایی می کند. این یک اجتماع معتبر و مذهبی است و قونیه یکی از مراکز کلانشهرهای محافظه کار مذهبی ترکیه می باشد. از این رو، برخی قوانین برای شرکت در مراسم سماع دراویش اعمال می شود. در حالی که زن و مرد به طور جداگانه نشسته اند، زنان باید روسری بپوشند. همراه داشتن دوربین معمولا مجاز می باشد، اما در حین اجرا نباید هیچ فلاشی از دوربین زده شود. زیرا باعث برهم زدن تمرکز برگزارکنندگان مراسم خواهد شد. قونیه ترکیه در ماه دسامبر هوایی سرد دارد، بنابراین لباس گرم به همراه داشته باشید. رزرو بهترین هتل های ترکیه در زمان جشنواره سماع دراویش قونیه را نیز می توانید در الفبای سفر انجام دهید.

درویش نوجوان در جشنواره سماع دراویش قونیه ترکیه



:: برچسب‌ها: ترکیه, قونیه, رویدادها ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قبرستان ارامنه، از قبرستان های کهن مشهد مقدس است که قدمت آن به بیش از صد سال می رسد. این آرامستان محل دفن مسیحیان شهر طوس و مشهد قدیم بوده و در خيابان حرعاملی، ابتدای تقاطع شهید کریمی قرار گرفته است. قبرستان ارامنه مشهد در گذشته در نقطه ای خارج و دور از شهر بوده است و به تدریج با شهرسازی های انجام شده و تغییرات جغرافیایی، هم اکنون در یکی از محلات شلوغ واقع در مرکز شهر مشهد قرار دارد. برای بازدید از این قبرستان تاریخی تور مشهد الفبای سفر را رزرو کرده و پس از زیارت حرم امام هشتم، امام رضا(ع) به بازدید از این قبرستان شگفت انگیز بروید.

قبرستان ارامنه در مشهد مقدس

پیدایش ارامنه در شهر مشهد

برای اولین بار نادرشاه افشار جمعی از خانوارهای ارمنی و یهودی را به شهر مشهد منتقل و آن ها را در بیرون از شهر سکونت داد. به آن دلیل که خراسان با کشورهای آسیای میانه مرز مشترک داشت، تاجران و صنعتگران مسیحی زیادی از ایروان، قراباغ، نخجوان، ترکمنستان و روسیه به آنجا مهاجرت می کردند. مهاجران ارمنی نیز از اواخر قرن نوزده میلادی و حکومت قاجار از مرز باجگیران و درگز وارد این استان شده و در شهرهای مشهد، قوچان، نیشابور، شیروان، سبزوار، بجنورد و درگز ساکن شدند. کمی بعد تجار ارمنی از نقاط دیگر کشور مثل آذربایجان و اصفهان به این استان آمده و به کارهای تجاری و صنعتی مشغول شدند که بیشتر کارخانجات آن ها، کارخانه های تصفیه پنبه، تولید الکل صنعتی و پزشکی، قیرسازی و نخ ریسی بود.

قبرستان ارامنه مشهد مقدس

وسعت گورستان ارامنه مشهد

این گورستان در گذشته بسیار بیشتر از حال وسعت داشت، زیرا طی چند سال گذشته به منظور انجام عملیات های عمرانی  توسط شهرداری، قسمت بزرگی از این مجموعه تخریب شده است. به طور کلی وسعت گورستان ارامنه مشهد تقریبا ۲۵۸۴ مترمربع می باشد و بخشی از کل مساحت قبرستان برای ساخت و ساز، تخریب و سنگ قبرها به بخشی دیگر انتقال داده شده است، اما هنوز هم جزء بهترین جاذبه های گردشگری مشهد می باشد.

سنگ قبرهای ارمنی در قبرستان ارامنه مشهد مقدس

کلیسای گورستان ارامنه شهر مشهد

در گورستان ارامنه شهر مشهد كليسای مسيحيان نیز وجود دارد که قدمت آن به هفتاد سال می رسد. مساحت کل زمین قبرستان ارامنه مشهد وسعتی بالغ بر ۴۵۴۲ مترمربع و مساحت کلیسا یا مادور (نمازخانه) آن ۱۰۲ مترمربع است. طبق کتیبه سردر، مادور راهبه کا‌ترین را آرپنیک و ملکوم هارتونیاس به یاد مادر و مادرزن خود که در همین مکان به خاک سپرده شده اند، در سال ۱۹۴۷ بنا کرده اند.

ورودی کلیسای گورستان ارامنه مشهد مقدس

افراد دفن شده در گورستان ارامنه مشهد

مدفونین گورستان ارامنه از کشورهای آمریکا، روسیه، گرجستان، کانادا، فرانسه، لهستان و بسیاری کشورهای دیگر بوده و خط های نوشته شده بر روی سنگ قبرها شامل رسم الخط فارسی، آرامی، ارمنی، انگلیسی، لهستانی، فرانسوی، روسی و … می باشد. قدیمی ترین تاریخی که بر روی سنگ قبرها حک شده است به اواخر دوره قاجار و جدید‌ترین آن اوایل پهلوی دوم تعلق دارد. مهم ترین قبر در گورستان ارامنه مشهد متعلق به مبلغ آمریکایی لوئیس اف اسلستین می باشد که در سال ۱۸۹۵ میلادی در مشهد متوطن شد.
در قبرستان ارامنه مشهد اشخاصی با تفاوت های مختلف دفن شده اند که می توان به ارتودکس‌ها، کاتولیک‌ها، ارامنه گریگور و آشوری ها اشاره کرد. قسمتی از قبرهای این آرامستان به مهاجران لهستانی و آورندگان پیام حقیقتی ناگوار از تاریخ جنگ جهانی دوم می باشد و زنان و کودکانی که در سال ۱۹۴۲ پس از رهایی از اردوگاه های کار اجباری در سیبری به ایران پناه آوردند و متاسفانه تعدادی از این اشخاص به دلیل بیماری و ناتوانی و سختی های راه درگذشتند. در این قبرستان تعداد ۳۰ لهستانی مهاجر در قسمتی ویژه مدفون هستند.
اشکال سنگ های تراشیده روی قبرها دارای تنوع زیادی می باشند و تعدادی از آن ها محل مخصوص عودسوز دارد. همچنین صلیب ها نیز در این مکان متنوع می باشند، اما معروف ترین این صلیب ها، صلیبی است که در کلیسای ارتودوکس روسیه مورد استفاده بوده و علاوه بر یک خط افقی، یک خط کوتاه تر افقی بالای خط افقی اصلی و یک خط کج نیز در زیر خط افقی اصلی دارد.
قبرستان ارامنه مشهد، تنها آرامستان مربوط به ارامنه در شهر مشهد مقدس می باشد که برای گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به این شهر سفر می کنند و همچنین از لحاظ تاریخی و سیاسی دارای جایگاه و ارزش به خصوصی می باشد که با شماره ۳۱۴۴۴ در ردیف آثار ملی قرار گرفته است.

قبرهای مسیحیان در قبرستان ارامنه مشهد مقدس



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هنگامي كه صحبت از سفر در تعطيلات مي شود، قطعا سفرهاي خارجي يكي از مناسب ترين گزينه هايي است كه به نظر هر فردي مي رسد. مقصد اين سفر هركجاي دنيا مي تواند باشد. اما كشورهاي آسيايي داراي بي نظيرترين جاذبه هاي گردشگري خارجي مي باشند. در اين مطلب برخي از بهترين جاذبه هاي گردشگري كه در قاره آسيا پراكنده شده اند را به شما عزيزان معرفي مي كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

بهترين مكان هاي ديدني آسيا، بوتان در شرق هيماليا

جزيره پنانگ، نگين مالزي

اولين پيشنهاد ما سفر به جزيره ي زيباي پنانگ واقع در ساحل غربي مالزي با تور كوالا پنانگ مي باشد. اين جزيره قبله گاهي براي دوستداران غذا و معماري است. جورج تاون، شهر اصلي جزيره پنانگ، به دليل داشتن يك منظره شهري پويا كه توسط معماري استعماري انگليس، معابد بودايي و خانه هاي مجلل چيني تزيين شده است، يك مقصد گردشگري ايده آل را ايجاد مي كند. اين شهر ساحلي به عنوان يكي از مقصد هاي غذايي برتر جهان شناخته شده است و غذاهاي تركيبي از غذاهاي مالايي، چيني و هندي در اين شهر سرو مي كنند. شما مي توانيد غذاهايي مانند هوكين مي (نودل خردل خرد شده) و روتي كان (يك غذاي نان مسطح تحت تأثير غذاهاي هندي با ادويه دال يا كاري) را پس از بازديد از بهترين جاذبه هاي گردشگري مالزي در جزيره زيباي پنانگ، ميل كنيد.

ساحل زيباي جزيره پنانگ در مالزي

راجستان هند، سرزمين پادشاهان و رنگ ها

راجستان منطقه اي كويري در شمال غربي هند مي باشد كه از ديرباز سرزمين پادشاهان و رنگها به حساب مي آمده است. اكثر گردشگران تور هند، بازديد از رنگين كمان را از ناحيه مرجع كه جيپور مي باشد و به شهر صورتي معروف است، شروع مي كنند. جيپور كه به دليل بناهاي منقوش شهر قديمي نامگذاري شده است، راجستان را به بهترين وجه با كاخ هاي زينتي، بازارهاي پر زرق و برق و قلعه كهربا كه در فهرست يونسكو ثبت شده است، معرفي مي كند. يك گذر عميق تر شما را به جودپور (شهر آبي)، اودايپور (شهر طلايي) و راندامبور تايگر (Ranthambore Tiger)، كه در آن ببرهاي سلطنتي بنگال بر اين كشور حاكم هستند، مي برد.

راجستان هند

چيانگ راي، تايلند

در نزديكي مثلث طلايي (مجاورت تايلند، ميانمار و لائوس) در شمال تايلند، شهر چيانگ راي تقريبا تحت الشعاع همسايه خود يعني چيانگ ماي قرار دارد. اما براي گردشگران تور تايلند كه از مناظر طبيعي لذت مي برند و به دنبال منطقه اي آرام هستند بسيار مناسب مي باشد. در ميان نكات قابل توجه اطراف شهر، معبد زينتي وات فارا كه متعلق به قرن 14 است، معماري تاريخي لانا را به نمايش مي گذارد. اين در حالي است كه معبد وات رونگ ملقب به (معبد سفيد) به عنوان يك گوهر مدرن در خدمت عكاسي مي باشد. نماي سفيد با پرده اي از تراشهاي آينه اي پر زرق و برق پوشيده شده است، در حالي كه آثار هنري غير منتظره معاصر، غير منتظره فضاي داخلي را به خط مي كشد. همچنين گردشگران را به بهترين رستوران ها و بازارهاي محلي كه نمونه اي از سبك شمالي غذاي تايلندي را سرو مي كنند دعوت مي كند.

معبد وات رونگ معروف به معبد سفيد در چيانگ راي تايلند

ال نيدو، بهشت گرمسيري در فيليپين

اگر در جستجوي بهشت گرمسيري هستيد، آن را در ال نيدو پيدا خواهيد كرد. مجمع الجزاير ال نيدو در قسمت شمالي جزيره پالاوان، در جنوب غربي فيليپين واقع شده است و ميزبان آبهاي فيروزه اي، تالاب هاي مرموز، ده ها ساحل زيبا و غارهاي مخفي مي باشد. ال نيدو توسط صخره هاي سنگي چشمگير احاطه شده است و اينجاست كه مي توانيد تالاب هاي مرموز را با كاياك هاي حيرت انگيز كشف كنيد. گردشگران روزهاي خود را با غواصي يا سفر به سواحل دورافتاده و پنهان در سراسر مجمع الجزاير سپري مي كنند.

ميز و چتر آفتابگير در ساحل زيباي ال نيدو در فيليپين

بالي، محبوب ترين جزيره اندونزي

بالي، معروف ترين گريز از زيبايي آسيا، در مركز مجمع الجزاير گسترده اندونزي قرار دارد. از ميان 18000 جزيره اندوزي، بالي به راحتي مشهورترين مي باشد و سالانه بيش از 5.6 ميليون بازديد كننده خارجي را به خود اختصاص مي دهد. براي كساني كه عاشق ماجراجويي هستند، مسيرهاي كوهستاني و غارهاي مخفي، يك قسمت دورافتاده از اين بهشت خوش آب و هوا را به نمايش مي گذارند.

ساحل زيباي جزيره بالي در اندونزي



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, هند, تایلند, مالزی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

استانبول یک مکان بسیار زیبای تقسیم شده بین دو قاره آسیا و اروپا می باشد و در جاده باستانی ابریشم واقع شده است. همین امر باعث شده که آن را به یکی از مهمترین مراکز شهری تاریخ تبدیل کرده است. اکثر مناطق اصلی گردشگری  شهر استانبول که مورد بازدید گردشگران تور استانبول قرار می گیرند، در اطراف میدان تقسیم واقع شده اند. به جز استانبول مقصد گردشگری دیگر آنتالیا است که مناسبترین مکان برای قدم زدن و استراحت برای گردشگران تور آنتالیا می باشد. اما این آبشارهای زیبای ترکیه هستند که طبیعت گردان و کوهنوردان را به خود جذب می کنند. در اینجا برخی از زیباترین آبشارهای ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

زیباترین آبشارهای استانبول ترکیه

آبشار ماناوگات در آنتالیا

ماناوگات دومین شهر بزرگ منطقه آنتالیا و همچنین دارای آبشار بزرگی می باشد که به عنوان نیاگارا ترکیه در رودخانه ماناوگات نیز شناخته می شود. گردشگران تور آنتالیا هنگام رفتن به این مکان، نه تنها با دیدن آبشارهای عالی و بی نظیر، بلکه از داشتن یک آرامش در فضای خنک اطراف لذت می برند. این آبشار در فاصله 3 كیلومتری شهر ماناوگات قرار گرفته است که برای تردد آسان گردشگران به این جاذبه زیبای گردشگری ترکیه، وسایل نقلیه کوچکی تعبیه شده است.

آبشار ماناوگات در ترکیه

آبشار اریکلی، معروف ترین ابشار اریکلی

آبشار اریکلی یکی از معروف ترین آبشارهای استانبول می باشد که در منطقه مارمارا واقع شده است. یک پیاده روی 30 دقیقه ای در کنار رودخانه شما را به آبشارهایی که توسط درختان مختلف احاطه شده اند، می رساند. گفته می شود این آبشار زیباترین و مخفی ترین آبشار در ترکیه است.

آبشار اریکلی در استانبول ترکیه

آبشار دادن (Duden)

یکی دیگر از بهترین آبشارهای استان آنتالیا ترکیه آبشارهای دادن (Duden) می باشند که توسط رودخانه (Duden) تولید می شود. آبشار دادن (Duden) در 12 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده و جایی است که آبهای کریستالی توسط آبشارهای دادن (Duden) طاقچه صخره ای را مستقیما به مدیترانه و فراتر از آن متصل می کنند. این آبشار در کنار زیبایی های خود دارای یک غار طبیعی است که لذت کوهنوردی و دیدن آبشار را دوچندان می کند.

آبشار دادن ترکیه در استانبول

آبشار کورسونلو (Kurşunlu)

آبشارهای کورسونلو (Kurşunlu) در جنگل های کاج این منطقه واقع شده است. همچنین دره ای نیز در اینجا وجود دارد که به زیبایی آبشار می افزاید. این آبشار با تعداد زیادی از ساکنان خود مثل خرچنگ، لاک پشت و سایر حیوانات دریایی بعد از یک سقوط حدود ده متری، به استخر رودخانه می رود. این منطقه علاوه بر آبشار زیبا و یک آسیاب ترمیم شده، مکان هایی برای پیک نیک دارد که مردم محلی و گردشگران در آن به تفریح می پردازند.

دریاچه زیر آبشار کورسونلو ترکیه در استانبول

آبشار تورتوم، گنجینه طبیعی ترکیه

یکی از گنجینه های طبیعی استثنایی که در ترکیه یافت می شود آبشار تورتوم است. این آبشار خیره کننده 48 متری در کنار دریاچه تورتوم واقع شده است و یکی از مرتفع ترین و زیباترین آبشارهای جهان می باشد. دریاچه تورتوم (Tortum) در نتیجه یک زمین لرزه بسیار عظیم در دره ای که رودخانه تورتوم در آن جاری بوده، ایجاد شده است.

آبشار تورتوم در ترکیه



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , ترکیه , استانبول , آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پایتخت آذربایجان یک شهر قدیمی قرون وسطایی در دریای خزر را با کاخ های اروپایی قرن نوزدهم و خط افق فوق العاده مدرن ترکیب می کند. برای شناخت بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان و گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای این کشور تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ورودی موزه نظامی باکو در شب

برج مایدن باکو

برج استوانه ای مایدن داستانی مرموز دارد. قدمت این برج به بیش از 1000 سال می رسد. کارشناسان میراث فرهنگی بر این باورند که برج مایدن قبل از تبدیل شدن به یک برج مراقبت در قرن 18 بعد از میلاد، به عنوان یک معبد زرتشتی کاربرد داشته است. از پلکان مارپیچ داخل برج به بالای سازه 29 متری رفته و بهترین مناظر را از آن ارتفاع مشاهده کنید.

پائین برج دیدبانی مایدن باکو

کاخ شیروان شاه باکو

کاخ شیروان شاه باکو، با قدمت 800 ساله، در پشت اسکناس 10 مناتی آذربایجان نیز قرار دارد. این میراث فرهنگی جمهوری آذربایجان در قرن پانزدهم ساخته شده و دارای کاخ، مسجد، طاق های برگذاری مراسم خاکسپاری و مقبره است که آن را به یکی از جاذبه های برتر باکو در ایچری شاهر تبدیل کرده است.

کاخ شیروان شاه باکو

قدم زدن در خیابان نظامی

خیابان 3.5 کیلومتری بنام نظامی گنجوی شاعر معاصر، منطقه اصلی خرید و تفریح در باکو پایتخت آذربایجان را تشکیل می دهد. در هنگام قدم زدن، از نماهای باروک، نئو گوتیک و نئو رنسانس و سبکهای مختلف دیگر بازدید کنید و بهترین معماری های این شهر را لمس کنید.

خیابان نظامی باکو آذربایجان در شب

گشت و گذار در میدان آب نما باکو

میدان چشمه که مخصوص عابر پیاده است، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باکو می باشد. ده ها آب نما که از خیابان نظامی تا دیوارهای شرقی ایچری شفر کشیده شده اند، وسعت میدان چشمه باکو را پر می کنند. چندین کافه و رستوران با تراس فضای باز در میدان فواره وجود دارد که بعد از یک گشت و گذار حسابی می توانید در آن ها استراحت کنید.

آب نماهای میدان آب نما یا میدان چشمه باکو آذربایجان

مینی ونیز باکو

اگر تا به حال از شهر کانال ها دیدن نکرده اید، مینی ونیز باکو به شما لذت گشت و گذار در ونیز را می بخشد. مینی ونیز باکو منطقه ای کوچک در بلوار باکو است که دارای دو جزیره بزرگ و کوچک که با پل ها به هم متصل می شوند، می باشد. مردم محلی و گردشگران تورهای آذربایجان از قایق سواری در مینی ونیز باکو در کانال های مصنوعی که برای اولین بار در دهه 1960 افتتاح شدند، شگفت زده می شوند. در مینی ونیز باکو می توانید یک عصر عاشقانه را تجربه کنید.

قایق سواری در منطقه مینی ونیز باکو

کاخ اسماعیلیه باکو

کاخ اسماعیلیه باکو، کاخ گوتیایی عجیبی است و داستانی غم انگیزی دارد. در اوایل قرن بیستم، بارون نفتی آقا موسی نقیف پسرش اسماعیل را که بیماری سل گرفته بود از دست داد. وی یک معمار لهستانی به نام جوزف پلاسکو را که در جهان معروف بود، برای طراحی این بنا به عنوان یادبود پسرش، استخدام کرد. بارون هزینه این پروژه را پرداخت و سپس آن را به خیریه اهدا کرد. بعدها این بنا به یک سالن اجتماعات و مجمع سپس ریاست آکادمی علوم تبدیل شد.

کاخ اسماعیلیه باکو

سفر بر کرانه دریای خزر

چه چیزی بهتر از یک سفر دریایی در دریای خزر می تواند راهی بهتر برای دیدن آسمان شب باشد؟ ترمینال کشتی کروز دریای خزر در مرکز بلوار باکو قرار دارد. سفرهای دریایی تقریبا یک ساعت به طول می انجامد و سپس به خلیج باز می گردند. نکات بسیار جذاب در این سفر دیدن برج های شعله و شهر درخشان باکو است.

کشتی کروز بر دریای خزر در باکو آذربایجان



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , باکو , آذربایجان ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

گرجستان کشوری با تضادهای فراوان است که باعث می شود مکان بسیار خاص و جذابی به نظر برسد. جاذبه هایی که گردشگرن تور گرجستان را برای کشف بهترین مکان ها در سرزمین تضادها به اینجا می کشاند، از مناظر کوهستانی آن و جاذبه های طبیعی مانند مرداب (Okefenokee) گرفته تا منطقه رمانتیک (antebellum) ساوانا و معماری خیره کننده مدرن آتلانتا، با هم بسیار متفاوت هستند. در گرجستان همه چیز را از بزرگترین آکواریوم جهان و سواحل جزیره جکیل گرفته تا خانه های زیبای (antebellum) و مکانهای تاریخی که زندگی و وقایع پیش از تاریخ تا اواخر قرن بیستم را روشن می کند، خواهید یافت.

جاذبه های گردشگری گرجستان

منطقه تاریخی ساوانا

منطقه تاریخی ساوانا حدود یک مایل مربع وسعت دارد و شهر قدیمی را همانطور که در زمان جنگ داخلی ظاهر شد، حفظ می کند. مناطق پر از زیبایی ساوانا، محاصره شده از عمارتهای بسیار جذاب و خیابانهای سنگفرش شده آن که توسط درختانی که با خزه ها پوشانده شده اند، یکی از عاشقانه ترین صحنه های شهری را در جهان را ایجاد می کند. منطقه تاریخی ساوانا بیشتر از مناظر تاریخی، با هنر، فرهنگ، موزه ها و عمارت ها نفس می کشد.

منطقه تاریخی ساوانا گرجستان با میدان و آب نمای زیبا و خیابان سنگفرش شده

بزرگترین آکواریوم جهان در گرجستان

بزرگترین آکواریوم جهان آکواریوم گرجستان، بیش از 100000 حیوان آبزی را در بیش از 10 میلیون گالن آب تازه و نمکی نگه داری می کند. در حالی که ممکن است اندازه بی نظیر آن بسیار زیاد به نظر برسد، اما این نمایشگاه ها به قسمت های مختلفی تقسیم شده تا بازدیدها متمرکز و آموزشی تر شوند. مربیان در این آکواریوم با شیرهای دریایی معاشرت دارند و در بخش رودخانه تمساح های آلبینو، پیرانا، و نوعی درخت زمرد وجود دارند، انواع نهنگ ها و کوسه های غول پیکر را در این اکواریوم خواهید دید.

بازدیدکنندگان در حال بازدید از ماهی های بزرگ در بزرگترین آکواریوم جهان آکواریوم گرجستان

باغ گیاهشناسی آتلانتا

باغ گیاه شناسی آتلانتا به مساحت 30 هکتار در کنار پارک پیمونت و در میدوتاون آتلانتا واقع شده است. این جاذبه چهار فصل از صحنه های بهاری خود گرفته تا شاخ و برگهای رنگارنگ پاییزی، همیشه از شکوفایی و زیبایی برخوردار است و در هر زمان از سال میزبان تعداد زیادی گردشگر به خصوص در تعطیلات کریسمس گرجستان می باشد. باغ ارکیده، گل های ارکیده ای از همه اشکال و رنگ ها را به نمایش می گذارد. در اینجا، برملیادهای عجیب و غریب، خزه ها، سرخسها، تاک های دنباله دار و ارکیده های مینیاتوری، یک آبشار بزرگ را احاطه کرده اند. باغ گل سرخ نیز در اواخر بهار و دوباره اواخر تابستان به اوج زیبایی خود می رسد.گل ارکیده در باغ گیاه شناسی گرجستان

جنگل ملی چاتاهوچی (Chattahoochee)

جنگل ملی چاتاهوچی (Chattahoochee) تقریباً 750،000 هکتار در شمال گرجستان را پوشش می دهد. این منطقه دیدنی با دریاچه ها، رودخانه ها و آبشارهایش یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد و مکان بسیار خوبی برای غرق شدن در طبیعت است. در ماه های تابستان این منطقه برای کمپینگ، پیاده روی، قایقرانی، شنا، پیک نیک و موارد دیگر تفریح در طبیعت مخصوصا در تعطیلات ژانویه گرجستان بسیار مناسب و جذاب است.

رودخانه در وسط جنگل زیبای چاتاهوچی گرجستان

جزیره زیبای جکیل گرجستان

مقصد محبوب برای تعطیلات، جزیره جکیل نیز به عنوان جزیره میلیونرها شناخته می شود. این جزیره توسط گروهی از میلیونرهای ساحل شرقی خریداری شده بود که خود را اعضای باشگاه جزایر جکیل معرفی کردند. در سال 1947، این جزیره برای استفاده به عنوان یک پارک دولتی به گرجستان فروخته شد. امروزه این جزیره یک منطقه تفریحی با سواحل، مسیرهای پیاده روی در طبیعت، امکانات گلف و مکان های کمپینگ است.

ساحل جزیره زیبای جزیره جکیل گرجستان



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , گرجستان , باتومی , تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ايروان، پايتخت ارمنستان، در 10 مقصد برتر و محبوب از نظر گردشگران تورهاي ارمنستان قرار گرفته و توسط Booking.com بهترين پيشنهاد براي سفرهاي سال 2020 در نظر گرفته شده است.
ايروان پايتخت كشور ارمنستان يكي از مقصدهاي گردشگري است كه توريست هاي بسياري را از سراسر جهان به خود جذب مي كند. اين شهر زيبا در آمارگيري هايي كه اخيرا توسط Booking.com انجام شده، در فهرست 10 كشور پربازديد جهان قرار گرفته است. جاذبه هاي گردشگري ارمنستان و مردم خون گرم اين كشور در شهرهاي مختلف، باعث قرار گرفتن ايروان در اين رتبه بندي عظيم شده اند.

ورودي موزه تاريخ ارمنستان در ايروان

خبرگذاري ايروان، ارمنستان گفت: 2020 نه تنها شروع يك سال نو است، بلكه يك دهه جديد را آغاز مي كند و نيازها و رفتارهاي سفر گردشگران تور ارمنستان نيز تكامل مي يابد. Booking.com با عملياتي كه براي تجربه سفري آسانتر به جهان براي همه را دارد، پيش بيني مي كند كه سال 2020 يك سال اكتشاف سفر مانند گذشته باشد. در 2020 خواهيد ديد كه مسافران جنبه هاي اصلي فرآيند تصميم گيري خود را حتي بيشتر و محكم تر در اختيار فناوري قرار مي دهند. توصيه هاي هوشمند و قابل اعتماد فناوري، ما را به تعداد بيشماري از تجربيات جديد متصل مي كند، كه ضمن صرفه جويي در وقت ما را قادر مي سازد تا هر دقيقه از زمان را در حالي كه در تعطيلات هستيم، ذخيره كنيم.
جزيرا (مالتا)، نين بين (ويتنام)، سالتا (آرژانتين)، جودپور (هند)، اشوينوايشچه (لهستان)، سان خوان (پورتوريكو)، ايروان (ارمنستان) و برخي شهرهاي ديگر در فهرست 10 كشور برتر گردشگري قرار دارند.



:: برچسب‌ها: ارمنستان, ايروان, اخبار گردشگري ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

این که در سفر به چین با مردم محلی چگونه ارتباط برقرار کنیم، یک سوال بسیار متداول و اضطراب عمومی برای بسیاری از افرادی است که سفر خود را به چین برنامه ریزی می کنند. ما با این راهنمایی ها قصد داریم به گردشگران تورهای چین بیاموزیم که بتوانند به طور موثر ارتباط برقرار كنند، غذا سفارش دهند یا در کل مانند یک انسان متمدن عمل كنند و در سفر به چین نگران عدم تسلط به زبان های چینی نباشند.

جاذبه های گردشگری چین

آیا مردم چین به اندازه کافی انگلیسی می دانند؟

بیشتر چینی ها انگلیسی یاد گرفته اند. کودکان چینی در مدرسه زبان انگلیسی را می آموزند. در اصل، هر کودکی بدون توجه به جایی که در آن زندگی می کند، حداقل هشت سال را برای یادگیری زبان انگلیسی می گذراند. با وجود این که ماندارین زبان رسمی گفتگو در چین است، تعدادی از زبانهای مختلف و غالبا غیرقابل درک، در برخی مناطق خاص از این کشور وجود دارند. این مناطق شامل مغول، اویغور، تبت، ژوانگ و تعدادی دیگر می باشند.

جمله سلام چین به زبان چینی روی عکس یکی از جاذبه های گردشگری چین

تخمین زده می شود که تقریبا 300 زبان در چین وجود دارد. به طور کلی، یک فرد چینی نمی تواند به اندازه کافی انگلیسی صحبت کند و با شما ارتباط برقرار کند. این بدان معنی است که شما باید با دقت به راهنمای تور چین خود گوش کنید و به آن نزدیک شوید و سوالات خود را با آنها مطرح کنید. راهنمای تور شما دقیقا می داند که در کجا می توانید غذا یا یک سرویس بهداشتی پیدا کنید.
البته برای کسانی که هنوز هم نگران این می باشند که بدون اینکه بتوانند به زبان محلی صحبت کنند گم شوند، چند نکته برای اطمینان و لذت بردن از سفر خود به چین ذکر کرده ایم.

  • کارت ویزیت را از هتل بگیرید، این کارتها می توانند مسیر بازگشت به هتل را بسیار آسان تر کنند زیرا نام و آدرس هتل شما در آن به زبان ماندارین وجود خواهد داشت. فقط کافیست آن را به راننده تاکسی نشان دهید.
  • یک کپی از نام و آدرس هتل خود را در ایمیل یا تلفن خود ذخیره کنید تا بتوانید به آنجا برسید. اگر سیم کارت چینی ندارید، قبل از اینکه از محدوده Wi-Fi هتل خارج شوید، ایمیل را بارگیری کنید.
  • برنامه فرهنگ لغت چینی (Pleco) را دانلود کنید، این برنامه به اینترنت احتیاج ندارد و با استفاده از آن می توانید عباراتی را که نیاز دارید، بیابید. (Pleco) کلمات را از انگلیسی به ماندارین و یا زبان های دیگر چینی ترجمه می کند.


:: برچسب‌ها: راهنمای سفر, چین ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دهلي قلمرو اتحاديه هند و همچنين شهري است كه داراي دو جهان بسيار متفاوت مي باشد. دهلي نو توسط انگليس ها در سال 1931 به عنوان پايتخت امپراطوري افتتاح شد به عنوان قلب نمادين كلانشهر بزرگ دهلي در نظر گرفته شده است. يكي از پرجمعيت ترين مناطق جهان دهلي مي باشد كه تركيبي از سنت و مدرنيته است. اين شهر مركز ديني و به عنوان شلوغ ترين دروازه بين المللي هند نيز محسوب مي شود. دهلي و دهلي نو بسياري از زيباترين جاذبه هاي گردشگري هند را در خود جاي داده اند. براي آشنايي با برخي از جاذبه ها با ما همراه باشيد.

قلعه سرخ دهلي در هندوستان

قطب منار(Qutub Minar)، مشهورترين منار هندوستان

قطب منار(Qutub Minar)، در قرن دوازدهم تكميل شده و بلندترين مناره زيباي هند است. اين بنا اكنون يك سايت ميراث فرهنگي يونسكو مي باشد كه بسياري از گردشگران تورهاي هند را مشتاقانه به سوي خود جذب مي كند. اين برج تزئيني پنج طبقه، بيش از 70 متر ارتفاع دارد و با حكاكي هاي پيچيده و كتيبه هايي از قرآن پوشيده شده است. اين مجموعه همچنين داراي يك مسجد جامع در زير برج است و مقبره هاي آلتاميش، علاء الدين خلجي نيز در اين بنا قرار دارد.

قطب منار دهلي و باغ سرسبز اطراف آن

گورودوارا بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib) دهلي

معبد گورودوارا بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib)دهلي، مهمترين مكان عبادت سيك، در قرن هجدهم ساخته شده و بسيار جذاب و ديدني است. بهترين قسمت هاي ديدني و جذاب اين بنا يك استخر باشكوه كه در قلب اين مجموعه بزرگ واقع شده و همچنين گنبد طلايي و پرچم آن مي باشند. اين معبد داراي يك گالري هنري و يك موزه كوچك نيز مي باشد كه به تاريخ مذهب سيك اختصاص يافته اند. بازديد كنندگان هميشه از اين قسمت ها استقبال مي كنند و يك وعده غذايي عالي بدون هيچ هزينه اي را مهمان معبد خواهند بود.

معبد گورودوارا بنگلا صاحب در دهلي هندوستان

مسجد جاما دهلي، بزرگترين مسجد هند

مسجد جاما دهلي يكي از بزرگترين مساجد هند است و شاهكار نهايي معماري شاه جهان بود. اين مسجد در سال 1658 تكميل شد و داراي سه دروازه، چهار برج زاويه دار و دو مناره 40 متري بلند است كه با استفاده از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفيد و به طور متناوب و در نوارهاي عمودي ساخته شده است. گردشگران مي توانند براي بازديد از مناظر ديدني دهلي كهن به بالاي مناره جنوبي رفته و پس از آن از استخر بزرگ مركزي كه براي وضو استفاده مي شود، بازديد كنند (بازديد كنندگان بايد كفش خود را برداشته و قبل از ورود لباس مناسب بپوشند).

مسجد جاما دهلي، بزرگترين مسجد هند

مقبره همايون دهلي

آرامگاه همايون يك آرامگاه باشكوه است كه از سنگ مرمر سفيد و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و در يك باغ مربعي بزرگ و زيبا واقع مي باشد. اين بنا به عنوان طرح اوليه تاج محل در آگرا طراحي شده و نمونه اي عالي از معماري مغول است. آرامگاه همايون در اواسط قرن شانزدهم توسط حاجي بگوم و به عنوان يادبود همسرش همايون ساخته شده است و يكي از بي نظيرترين بناهاي تاريخي دهلي به شمار مي رود. آرامگاه همايون توسط باغ هاي سرسبز و مقبره هاي ديگري مثل مقبره عيسي خان (معمار تاج محل) احاطه شده است.

مقبره همايون و حوض بزرگ روبروي آن در دهلي



:: برچسب‌ها: جاذبه هاي گردشگري, هند, دهلي ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر به ترکیه یکی از محبوب ترین تفریحات برای ایرانی و دیگر گردشگران جهان می باشد. شما برای سفر به این کشور می توانید با تورهای استانبول از گشت و گذار و خرید در این شهر لذت ببرید و یا بعد از استعلام قیمت تور آنتالیا به این شهر زیبا سفر کرده و در سواحل بی نظیر آن نهایت لذت را از تفریح و تعطیلات ببرید. برخی از گردشگران با تورهای کوش آداسی به این شهر رفته و در سواحل زیبای این شهر از مزایای آفتاب و نور خورشید بهره مند می شوند.


اما بهترین نکته در سفر به ترکیه گذراندن یک روز پرهیجان در یکی از بهترین پارک های آبی این کشور می باشد. جامعه خبری تحلیلی الف برای گردشگران تورهای ترکیه پیشنهادات بسیار جالبی را در قالب یک مطلب با عنوان "سفر به ترکیه و گذراندن یک روز پر هیجان در بهترین پارک های آبی این کشور" ارائه کرده است.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنتالیا , کوش آداسی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کشورهای چین، هند و امارات از مهمترین کشورهایی هستند که گردشگران جهان به خصوص گردشگران ایرانی را به خود جذب می کنند. افراد برای رفتن به این کشورها می توانند از تورهای ارزان چین، تور دبی و بهترین تور هند بهره مند شوند. نکته جالب توجه این است که در این تورها نباید بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری که در آنجا وجود دارند را از دست بدهید. اقتصاد نیوز برای معرفی بهترین جاذبه های گردشگری هند، چین و دبی مطلبی را تحت عنوان "گذری به تاریخ در امتداد مهمترین کشورهای جنوب تا شرق ایران" به منظور افزایش اطلاعات شما در این زمینه به اشتراک گذاشته است.



:: برچسب‌ها: چین , هند , دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برای لذت هرچه بیشتر در سفرهای گردشگری، انتخاب درست برخی موارد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در رابطه با سفر به کشورهایی مانند ترکیه و یا روسیه این انتخاب ها می توانند برگزیدن بهترین تور روسیه و یا انتخاب بهترین رستوران برای صرف غذا می باشد، در کشور ترکیه نیز به همین صورت است، یعنی شما می توانید بهترین سفر خود را به ترکیه با بهترین تورهای ارزان استانبول و یا تورهای لحظه آخری آنتالیا آغاز کنید.

 

 

اما مهمترین مسئله برای تمامی سفرها انتخاب مناسب ترین هتل است که هم ارزان باشد و هم ویژگی های تمیز و شیک بودن را در خود داشته باشد. اتاق شیشه ای خبر شفاف با انتشار مطلبی با عنوان "اولین و مهمترین اقدام هر سفر، انتخاب هتل شیک و ارزان" نیاز شما به شناخت بهترین هتل های ترکیه و روسیه برآورده کرده است.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنتالیا , روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همانطور که می دانید کشور ترکیه و چین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری هستند. اما جاذبه های تاریخی این دو کشور که از ادوار خیلی کهن به جا مانده اند نیز بسیار دیدنی هستند. اکثر گردشگران تورهای استانبول و یا بهترین تور چین بازدید از جاذبه های تاریخی را اولویت اول برنامه سفر خود می گذارند. وبسایت خبری بهار نیوز برای این دسته از افراد مطلبی را به عنوان "سفرهای تاریخی کم هزینه و باورنکردنی به سرزمینهای به یادماندنی" انتشار کرده است که کمک بسیار زیادی برای گردشگران انواع تورهای چین و ترکیه مخصوصا تور بدروم، می کند.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنتالیا , چین ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در سراسر جهان هر کشوری سعی دارد اقتصاد خود را روز به روز پیشرفته تر کند و به حد بالایی برساند. تمام کشورها روزهای بد و رکود اقتصادی شدیدی داشته اند اما تلاش های بسیاری برای رسیدن به ثبات اقتصادی کردند. هردو کشور ترکیه و گرجستان نیز تلاش های بسیاری را در این راستا داشتند.


از جمله این اقدامات جذب گردشگر از طریق تور آنتالیا و بلیط هواپیما استانبول در کشور ترکیه و تور ارزان گرجستان برای کشور گرجستان، می باشند. جامعه خبری تحلیلی الف اطلاعات چگونگی پیشرفت اقتصاد در کشورهای ترکیه و گرجستان را با عنوان "تلاش برای ساخت نردبان انتقال از رکود تا شکوفایی اقتصاد" شرح داده است.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنتالیا , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به دنبال شناخت تاریخ کشورهای ترکیه و چین هستید باید به شما تبریک بگوئیم، زیرا این دو کشور از تاریخ غنی و بسیار حیرت آوری برخوردار می باشند. با تورهای ارزان آنتالیا به بازدید از بناهای تاریخی این شهر بروید و بعد از یک گشت و گذار تاریخی در سواحل زیبای آنتالیا استراحت کنید. برای شناخت تاریخ استانبول بزرگترین شهر ترکیه، با تورهای استانبول غرق در تاریخ بی نظیر این شهر اروپایی آسیایی شوید. کم و بیش همه با بناهای تاریخی زیبای چین هم آشنا هستند، اما وبسایت خبری فرارو در یکی از صفحه های خود بهترین مکان های تاریخی کشورهای چین و ترکیه را با عنوان "لذت بردن از بناهای تاریخی و قدیمی در سفری حیرت آور" به عموم کاربران، مخصوصا گردشگران تور چین معرفی می کند.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنتالیا , چین ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کشور های ترکیه و تایلند، دو مقصد گردشگری پرطرفدار در بین گردشگران کشورهای سراسر جهان می باشند. گردشگران از کل دنیا برای دیدن جاذبه های گردشگری این دو کشور از راه های مختلف مثل خرید تورهای استانبول و یا اطلاع از قیمت تور پوکت و رزرو آن خود را به این شهرهای زیبا می رسانند.

اما گردش در این کشورها به دیدن جاذبه های گردشگری و تفریح در سواحل زیبا ختم نمی شود. در سفر به این شهرهای پر طرفدار حتما با فرهنگ و تمدن جالب و شگفت انگیز آن ها آشنا شوید. جامعه خبری تحلیلی الف با انتشار مطلب "سفری به وسعت دیدار از فرهنگ های ماندگار"، مکان هایی را برای آشنایی با فرهنگ و تمدن کشورهای ترکیه و تایلند به گردشگرانی که به شهرهای استانبول و پوکت سفر می کنند یا با تورهای آنکارا از این شهر دیدن می کنند، معرفی می کند.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنکارا , تایلند , پوکت ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برخی افراد تنها گشت و گذار برایشان حائز اهمیت است، اما برخی محل اقامتی را که در طول سفر در آن حضور دارند را با اهمیت می دانند. به عنوان مثال گردشگرانی که با تورهای ارزان استانبول به این شهر سفر می کنند و می خواهند سفری کم هزینه داشته باشند، به دنبال داشتن هتلی مجلل نیستند.

اما برعکس برخی افراد مانند بعضی کسانی که به شهر زیبای آنتالیا سفر می کنند، قیمت تور آنتالیا برایشان چندان اهمیتی ندارد و می خواهند در هتل های مجللی اقامت داشته باشند. البته گردشگران تور روسیه همیشه از بهترین هتل های کم هزینه استفاده می کنند. در وبسایت خبری اقتصاد نیوز با خواندن مطلب "اولین و مهمترین اقدام هر سفر، انتخاب هتل شیک و ارزان" ، در انتخاب هتلی که در مقصد می خواهید در آن اقامت داشته باشید، ماهرانه عمل کنید.



:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه, آنتالیا, روسیه, سن پترزبورگ ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همه ما براي سفرهايمان هدف هايي متفاوت داريم. برخي هدفشان كار و تجارت و برخي گردش و تفريح است. اما در سفرهايي كه هدف گشت و گذار و تفريح مي باشد، بايد اطلاعات خود را در مورد جاذبه هاي گردشگري مقصدتان كامل كنيد و تفريحات متفاوت را براي خود انتخاب كنيد.

تركيه و گرجستان محبوب ترين كشورها از نظر گردشگراني كه با تورهاي مختلف به اين كشورها سفر مي كنند، هستند. گردشگراني كه تعطيلات خود را با تور ارزان استانبول در اين شهر زيبا ميگذرانند سلايق متفاوتي نسبت به گردشگراني دارند كه بعد از استعلام قيمت تور آنتاليا به اين شهر سفر مي كنند. البته كه شهر تفليس نيز پذيراي مردم سراسر جهان كه با تور گرجستان به اين كشور سفر مي كنند، مي باشد. اما يك مسئله بايد مد نظر باشد كه در اين شهرها به كدام جاذبه هاي گردشگري برويم تا سفري دلچسب تر داشته باشيم. وبسايت خبري خبرگزاري فردا نيوز، در صفحه "با تفريحات جذاب و متفاوتي كه كمتر كسي از آن مطلع است، باخبر شويد" خود بهترين تفريحات ها در اين شهرها به شما معرفي مي كند.



:: برچسب‌ها: استانبول , ترکیه , آنتالیا , تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هر کدام از کشورهای جهان با هر تاریخ و تمدنی در حال رشد و توسعه خود در زمینه های مختلف می باشند. این توسعه می تواند در زمینه های کشاورزی، استخراج منابع زیرزمینی، فناوری ارتباطات، بهداشت، گردشگری، تسلیحات و دفاعی و بسیاری زمینه های دیگر باشد. تمام این پیشرفت ها به سهولت در زندگی جامعه آن کشور و در نهایت رشد اقتصادی ختم می شود. اما در دنیای امروزی فناوری ارتباطات در کل جهان به سرعت در حال پیشرفت است، به طوریکه برقراری ارتباط در میان کشورهای مختلف به لطف پیشرفت فناوری ارتباطات بسیار آسان شده است.

کشور ترکیه و روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر دو کشور در تلاشند که در تمام زمینه ها خود را به پله های بالاتری برسانند. ترکیه در تلاش است صنعت گردشگری را در شهرهایی مثل بدروم، آنتالیا، کوش آداسی و ... توسعه دهد، زیرا با افزایش ورود گردشگران مخصوصا کسانی که با ارزانترین تورهای بدروم به این کشور سفر می کنند روبه رو می باشد. ترکیه همچنین در تلاش است در برخی زمینه های دیگر مانند اقتصادی و فرهنگی در کل کشور و به خصوص کلانشهر استانبول که پذیرای افراد زیادی است که با انواع پکیج تور استانبول به این شهر سفر می کنند، پیشرفت خود را چشمگیرتر کند.

روسیه نیز در تلاش است این پیشرفت ها را در شهرهای اصلی خود مثل مسکو و سن پترزبورگ بیشتر نمایان کند تا مردم محلی و حتی گردشگران تورهای روسیه را در آسایش نگه دارد. با مطالعه خبر "کلیاتی در باب ارتباطات در کشور ترکیه"در وبسایت خبری خبرگزاری مهر می توانید به صورت خلاصه و مفهومی از صنعت ارتباطات این دو کشور و چگونگی برقراری ارتباطات داخلی و بین المللی در ترکیه و همچنین روسیه مطلع شوید.



:: برچسب‌ها: ترکیه, روسیه, فناوری اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شيخ محمد بن رشيد آل مكتوم، معاون رئيس جمهور، نخست وزير و حاكم دبي، چشم انداز جديد فرهنگ دبي كه يك طرح جامع براي تحكيم دبي به عنوان مقصد جهاني فرهنگ، نوآوري و استعداد بود را تصويب كرده است.

شيخ محمد بن رشيد آل مكتوم در بازديد از اداره فرهنگ و هنر دبي، چشم انداز جديدي را تصويب كرد. شيخ حمدان بن محمد بن رشيد آل مكتوم، وليعهد دبي و رئيس شوراي اجرايي دبي و معاون حاكم دبي نيز در طول بازديد، شيخ محمد را همراهي مي كرد. رئيس اداره فرهنگ و هنر دبي، لطيفه بنت محمد بن رشيد آل مكتوم، شيخ محمد را در مورد چشم انداز و برنامه جديد فعاليت هاي فرهنگ دبي توجيه كرد.

 

محمد بن رشيد در حال بازديد از كتاب هاي فرهنگي دبي

 

شيخ محمد بن رشيد آل مكتوم گفت دبي بايد براساس ارزش ها و ويژگي هاي متمايز خود، توسعه يك محيط فرهنگي بي نظير و فراگير را تقويت كند. هيچ شهر جهاني بدون بعد فرهنگي كاملا توسعه يافته، كامل نيست. زندگي و محيط پر جنب و جوش فرهنگي بخشي جدايي ناپذير از هر قطب اقتصادي هستند. دبي دارايي هاي فرهنگي بسياري دارد كه آن را قادر مي سازد تا يك مقصد جهاني فرهنگي و مركزي براي استعداد و نوآوري باشد.
وي در ادامه گفت: امارات متحده عربي مي تواند با فرهنگ و ميراث غني خود، نقش مهمي در بخش فرهنگي بين المللي متناسب با اندازه خود در چشم انداز اقتصاد جهاني ايفا كند. شيخ محمد ادامه داد: من به وضوح مي توانم طي چند سال آينده، امارات متحده عربي را به بزرگترين قطب فرهنگي منطقه و يكي از مقاصد برتر دنيا تبديل كنم.

 

شيخ محمد بن رشيد آل مكتوم

لطيفه بنت محمد نيز بيان كرد چشم انداز جديد فرهنگ دبي در مرحله جديدي از رشد فرهنگي ايجاد خواهد شد كه بعد منحصر به فردي به توسعه اقتصادي امارات مي بخشد. وي توضيح داد كه ديدگاه فرهنگي جديد دبي با هدايت و الهام از دستورالعمل هاي شيخ محمد بن رشيد آل مكتوم براي تبديل دبي به چراغ تمدن و پيشرفت است. لطيفه بنت محمد همچنين افزود: تعامل بين فرهنگ بي نظير امارات و فرهنگ هاي بيش از 190 مليتي كه با بليط هواپيما دبي به اين شهر آمده و در دبي زندگي مي كنند، افق هاي جديدي را باز مي كند و فرصت هايي را براي توسعه صحنه فرهنگي ايجاد مي كند.

محمد بن رشيد آل مكتوم

هاله بدري، مديركل فرهنگ دبي نيز در مورد اهداف چشم انداز جديد به شيخ محمد بن رشيد توضيح داد: اين چشم انداز بر ايجاد يك جنبش فرهنگي متمركز است كه باعث مي شود موقعيت دبي در نقشه فرهنگي جهاني بيشتر تقويت شود و امارات را به يك مقصد بين المللي ترجيح داده شده براي استعدادهاي فرهنگي، خلاق، هنري و ادبي تبديل كرده و از رشد صنايع خلاق حمايت كرده و به رشد آنها كمك كند. اين چشم انداز جديد شامل چندين ابتكار بي نظير است كه زمينه هاي مختلف فرهنگي و هنري را در بر مي گيرد.

محمد بن رشيد حاكم دبي، لطيفه بنت محمد رئيس اداره فرهنگ و هنر دبي، شيخ حمدان بن محمد بن رشيد آل مكتوم، وليعهد دبي و رئيس شوراي اجرايي دبي و معاون حاكم دبي

اولين ويزاي اقامت فرهنگي جهان با همكاري وزارت كشور امارات

سياست جديد مهاجرت براي ايجاد نخستين ويزاي فرهنگي بلند مدت در جهان معرفي مي شود. هدف از اين ابتكار جذب هنرمندان و خلاقان به شهر و حمايت از چشم انداز دبي براي تبديل شدن به يك دستگاه توليد مثل جهاني براي استعدادها است.



:: برچسب‌ها: دبی, اخبار گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تایلند که با نام سرزمین لبخندها نیز شناخته می شود، جواهر جنوب شرقی آسیا است. تایلند کشوری است که به اندازه کافی توسعه یافته است تا بتواند اکثر تفریحات را، فراهم کند. همچنین کشوری است که دارای فرصت هایی برای تجربیات بهترین سفر در طول زندگی می باشد. گشت و گذار در جاذبه های گردشگری تایلند را چه با سواحل درجه یک در جنوب و چه از دهکده های کوهستانی شمال تایلند شروع کنید، بسیار لذت خواهید برد. در ادامه شما را با برخی از بهترین جاذبه های این کشور زیبا آشنا خواهیم کرد.

کاخ گرند پلیس تایلند

پیاده روی در یکشنبه بازار شیانگ مای

هر گردشگر تور تایلند منتظر غذای ارزان و خوشمزه است و می تواند آن را در یکشنبه بازار شیانگ مای بیابد. فروشندگان در این خیابان انواع غذاهای مختلف را مثل مرغ های خوشمزه، سمبوسه، کیک خرچنگ، موز سرخ شده و روتای شیرین را به فروش می رسانند. هنگامی که حسابی از غذا سیر شدید، می توانید صدها غرفه را که مجموعه ای از کالاهای منحصر به فرد مانند صابون های طبیعی، صنایع دستی را که الگوهای منحصر به فرد قبایل محلی هستند، مواد بخور دادن و روغنهای مفید، سازهای موسیقی و نقاشی های زیبا را جستجو و خرید کنید.

غذاهای لذیذ تایلندی در یکشنبه بازار شیانگ مای

دره پای، شگفت انگیز و زیباترین مجموعه طبیعی

تایلند به عنوان کشوری پر از مناظر زیبا، که بیشتر آن ها در سواحل جنوبی می باشند، در جهان مشهور است. اما اکثر گردشگران تورهای تایلند نمی دانند که شمال این کشور مناظر خیره کننده ای دارد. تایلند شمالی، به ویژه منطقه شمال غربی و در نزدیکی مرز برمه، با جنگل کوهستانی ناهموار و زیبا پوشیده شده است. پای در استان مای مون هونگ سون، مکانی عالی برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی این کشور و همچنین مهمان نوازی و آشپزی مشهور تایلندی است. یک بازار کوچک شبانه، انواع غذاهای محلی و غربی و همچنین دسترسی آسان به معابد مجاور، آبشارها و دره چشمگیر پای را فراهم می کند. هنگامی که در مرکز شهر قدم می زنید، هوای شادمانی و آرامش خاصی وجود دارد.

رودخانه و مناظز زیبای دره پای در تایلند

پارک ملی خوائو یا، زیستگاه فیل ها

فیل ها در تایلند بسیار تکریم می شوند، به طوریکه تندیس ها و نقاشی های آنها را در هر کجا می توانید مشاهده کنید. هیجان انگیز ترین گردشگری تایلند رفتن به پارک ملی خوائو یا می باشد. گشت و گذار در پارک فرصتی برای دیدن فیل ها در محیط طبیعی و زیستگاهشان را برای گردشگران فراهم می کند. در آنجا فیل هایی را مشاهده خواهید کرد که در کنار آبشارها، پرندگان عجیب و غریب، میمون ها و تعداد زیادی موجودات گرمسیری که در پارک هستند، زندگی می کنند. اگر یک روز گشتن و گذار در پارک  کافی نبود می توانید در آنجا اردو بزنید یا در بهترین هتل های تایلند که در آن نزدیکی هستند اقامت کنید و به اندازه کافی از مناظر زیبا لذت ببرید.

چند فیل در حال رد از جاده جنگلی پارک ملی خائویا تایلند

شهر قدیمی سوخوتای، پایتخت باستانی تایلند

این شهر مکان جذاب برای علاقه مندان به تاریخ و عکاسی است، زیرا بسیاری از پس زمینه های زیبای عکاسی در پایتخت باستانی تایلند، شهر قدیمی سوخوتای وجود دارد. ویرانه های این شهر قدیمی علیرغم تحمل قرنها نبرد و قرار گرفتن در معرض عناصر طبیعی مختلف، همچنان ایستادگی می کنند. شهر قدیمی سوخوتای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است و برای ترمیم و حفظ یکی از مهمترین اماکن تاریخی تایلند سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است.

رودخانه، پل و بناهای شهر قدیمی سوخوتای تایلند

شهر تاریخی آیوتایا

آیوتایا جلوه ای از شکوه و جلال تایلند باستان را به گردشگران ارائه می دهد، جایی که بازدید کنندگان می توانند در ویرانه های دلهره آور اما عاشقانه پایتخت سابق تایلند سرگردان شوند. پس از دوره سوخوتای، این شهر در تایلند مهمترین شهر بوده است. کاخ ها و معابد قدیمی به عنوان گواهی بر این امر موجود می باشند. همچنین چندین شهرک خارجی در اینجا وجود دارد که می توانید درک بیشتری از تأثیر سایر کشورها بر تایلند در آن زمان داشته باشید. برای رفتن به این شهر شگفت انگیز کافیست بلیط هواپیما بانکوک را خریداری کرده و با یک سفر کوتاه با اتوبوس یا قطار از بانکوک، خود را به شهر تاریخی آیوتایا برسانید.

بناها و مجسمه بزرگ بودا در شهر قدیمی آیوتایا تایلند



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , تایلند , بانکوک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کشور ارمنستان به خاطر تاریخ غنی که دارد، موزه ها و یادبودهای بسیاری را از ادوار مختلف در خود جای داده است. توصیه می شود در سفر به ارمنستان از موزه های خارق العاده ایروان بازدید کنید و از این تاریخ شگفت انگیز مطلع شوید.

بازگشت به ارمنستان 5500 سال پیش در موزه تاریخ ارمنستان

مجموعه آثار فوق العاده و شگفت انگیز از آثار باستانی عصر برنز، موزه تاریخ ارمنستان را به عنوان مؤسسه فرهنگی و تاریخی برتر ارمنستان و یک توقف اساسی در برنامه های سفر گردشگران تورهای ارمنستان قرار داده است. بسیاری از آثار موجود در این موزه، در دهه 1950 و مکانی در نزدیکی دریاچه سوان کاوش شدند.

نمای خارجی موزه تاریخ ارمنستان

این مجموعه شامل مجسمه های برنزی، ارابه های چوبی با تزئینات فلزی، نمادهای سنگی حک شده و آرایه ای باشکوه از اسلحه و زره پوش (شمشیر، کاور زرهی، کلاه ایمنی و سپر) می باشد. از دیگر نمایشگاههای موجود در موزه تاریخ ارمنستان می توان به آثار قرون وسطایی (سنگ های تراشیده شده)، لباس های ارمنی قرن 18 و 19، یک کفش چرمی 5500 ساله کشف شده در غاری در منطقه وایوتسورزور در سال 2008 و فرش های تاریخی اشاره کرد. گالری ملی ارمنستان نیز در طبقه های بالایی موزه قرار دارد.

سنگ های باستانی کشف شده موجود در موزه تاریخ ارمنستان

یادبود و موزه قتل عام ارمنستان

بنای یادبود قتل عام ارمنستان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشد. این مجموعه با هدف گرامیداشت قتل عام ارامنه در امپراتوری عثمانی از سال 1915 تا 1922، تشکیل شده و از عکس ها، اسناد، گزارش ها و فیلم ها برای ارائه یک موزه قدرتمند شبیه به موزه هولوكاست استفاده می كند. در این تپه یک یادواره دایره ای به ارتفاع 44 متر و تشکیل شده از 12 تخته سنگ قرار دارد.

بنای یادبود قتل عام ارمنستان

این مکان در سال 1967 ساخته شده است و 12 تخته سنگ یادبود نشان دهنده استان های غرب ارمنستان می باشند. از این موزه، یک مسیر وسیع که توسط دیواری به طول 100 متر احاطه شده است، با نام جوامع قتل عام حک شده و به یادبود منتهی می شود. در این محوطه، درختان کاشته شده توسط رهبران خارجی وجود دارد که از اصطلاح نسل کشی برای توصیف وقایع رخ داده استفاده می کنند. آسانترین راه برای رسیدن به این یادبود شگفت انگیز، با تاکسی از مرکز شهراست.

محوطه و مسیر پیاده روی تا رسیدن به بنای یادبود قتل عام ارمنستان



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ارمنستان, ایروان ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هند سرزمین پر جنب و جوش و متفاوتی از تضادهای شگفت انگیز است که در آن هر دو جهان سنتی و مدرن با یکدیگر ملاقات می کنند. هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر منطقه و دومین کشور از نظر جمعیت هند است و دارای میراث غنی می باشد. نکات مهم برای گردشگران تورهای ارزان هند، فرصتی برای تجربه بازدید از مجموعه اماکن مقدس و برخوردهای معنوی است، در حالی که دوستداران طبیعت از سواحل زیبا، پارک های سرسبز آن و پناهگاه های حیات وحش لذت می برند. از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا اماکن مقدس هارمندیر صاحب (که قبلا معبد طلایی بوده است) در امریتسار تا مسجد مکه در حیدرآباد، بازدید کنندگان از این کشور عجیب و غریب یک گنجینه معنوی، فرهنگی و تاریخی را کشف می کنند. برای شناخت بهترین جاذبه های گردشگری هند و گشت و گذاری بی نظیر در هندوستان در این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین قلعه ها و جاذبه های گردشگری هند

شهر طلایی جایسالمر

شهر طلایی جایسالمر به خاطر ماسه سنگ های زرد که در بیشتر ساختمانهای آن به کار رفته است، با این اسم نامگذاری شده است. این شهر واحه ای از معماری باشکوه می باشد که از تپه های ماسه ای کویر تار ساخته شده است. شهر طلایی جایسالمر که یک پایگاه استراتژیک است، مملو از عمارتهای قدیمی پر زرق و برق و دروازه های باشکوه می باشد. قلعه جایسالمرعلاوه بر کاخ ها، معابد و خانه های خوب قدیمی خود، دارای 99 زیرزمین به همراه دروازه های عظیم منتهی به حیاط اصلی آن است که در آن کاخ هفت طبقه بلند ماهاراجا را خواهید دید. ساخت این کاخ از اوایل سال 1500 میلادی آغاز شده و تا 19 قرن توسط حاکمان پی در پی به آن افزوده شده است.

مکان های زیبا بر روی آب در شهر جایسالمر هند

پارک ملی پرییار و پناهگاه حیات وحش

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند، پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش در حوالی دریاچه ای قرار دارد که توسط مهندسان انگلیسی در سال 1895 برای آبیاری و تامین آب شهر مادورای ساخته شده است. این پارک زیبا که در سال 1934 تاسیس شده، زیستگاه تعداد زیادی از حیوانات از جمله فیل های پرخطر هندی، گراز وحشی، شیر و بیش از 20 ببر بنگال می باشد.

رودخانه پارک ملی پریار هندوستان

غار الورا، یادبود هایی از بودا

غار یادبود معروف الورا در بین سده های 5 تا 10 توسط راهبان بودایی، چین و هندو ساخته شده اند و جاذبه گردشگری بسیار خوبی را از بمبئی و در حدود 300 کیلومتری غرب ساخته اند. این مجموعه جالب از 34 صومعه حکاکی شده، کلیساها و معابد تشکیل شده است.

مجسمه بودا در غار الورا هند

معبد بودگایا مقدس

بودگایا که مقدس ترین سایت بودایی جهان به شمار می رود، هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. این معبد باشکوه در قرن ششم ساخته شده و بارها احیا شده است و یک مجسمه بزرگ طلاکاری شده از بودا را در خود جای داده است.

معبد بودگایا هندوستان

کاخ میسور

شهر میسور به لطف ترکیبی از معماری استعماری و قدیمی، بسیار جاذبه پرطرفداری است. کاخهای هندی و باغ های سرسبز و مرتب از جذابیت های اصلی کاخ با شکوه میسور می باشند. این کاخ زیبا دارای سه طبقه است که در سال 1897 پس از آتش سوزی ویرانگر، کاملا بازسازی شد. سقف ها و ستون های بسیار تزئینی در تالار، کاشی های لعاب دار کف، شیشه های رنگی خیره کننده، آثار هنری و نمایشگاه جواهرات این کاخ بسیار شگفت انگیز اند.

کاخ زیبای میسور در میان گل های باغ های اطراف آن



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, هند, دهلی, آگرا ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است که توسط امپراطوری هایی که بر آن حکومت می کردند، در طول قرون متمادی، اروپا و آسیا را به هم پیوسته است. مستعمره بیزانس که در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد، به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد و پس از فتح عثمانی این شهر، جایگاه باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به استانبول تغییر نام داده است) به طور پراکنده با بقایای باشکوه تاریخ طولانی و برجسته آن همراه می باشد و گشت و گذار در اینجا حتی خبره ترین بازدید کننده آثار تاریخی را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مطلب برخی از خیره کننده ترین جاذبه های گردشگری استانبول را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم. پس از خرید و یا رزرو بلیط هواپیما ارزان استانبول و سفر به این شهر زیبا، حتما برای شناخت تاریخ استانبول به این مکان ها بروید تا خاطره ی سفری عالی در ذهنتان باقی بماند.

شهر استانبول در غروب آفتاب

میدان هیپودروم استانبول

ساخت بنای باستانی هیپودروم توسط سپتیمیوس در سال 203 میلادی آغاز و توسط کنستانتین بزرگ در سال 330 میلادی به پایان رسید. هیپودروم مرکز زندگی عمومی بیزانس و صحنه بازی های شگفت انگیز و مسابقات بود. امروز به جز بخش کوچکی از دیوارهای ضلع جنوبی، قسمت زیادی از هیپودروم برای بازدید گردشگران باقی مانده است.

برج سنگی هیپودروم استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

این مکان مهم مجموعه ای از آثار باستانی عجیب ترکیه و سراسر خاورمیانه را گرد هم می آورد که وسعت گسترده ای از تاریخ این منطقه را در بر می گیرد. در موزه باستان شناسی استانبول سه بخش جداگانه وجود دارد که هر یک از آنها قابل بازدید هستند. موزه شرق باستان، موزه اصلی باستان شناسی و کاشی کاری که دارای مجموعه ای حیرت انگیز از هنر سرامیک است، بخش های مختلف این موزه می باشند. برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول با خرید بلیط ارزان استانبول خود را برای سفر به این شهر آماده کنید.

ورودی و مجسمه ی ورودی موزه باستان شناسی استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد جامع سلیمانیه استانبول یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در روی تپه و بالای ناحیه سلطاننامه قرار دارد. این بنا برای سلیمان بزرگ و توسط معمار مشهور عثمانی، سنان بین سالهای 1549 تا 75 ساخته شده است. فضای داخلی مسجد، تحت سلطه گنبد 53 متری بلند آن، به دلیل تناسب هماهنگ و وحدت دارای طراحی برجسته و شگفت انگیزی می باشد. در خارج از محوطه مسجد یک قبرستان جالب عثمانی واقع شده است که در آن مقبره سلطان سلیمان و همسرش هاسکی هورم سلطان (که در غرب به عنوان روکسلانا مشهور است) نیز وجود دارد.

مسجد سلیمانیه استانبول

برج گالاتا استانبول

این برج حیرت آور در قرن 14 میلادی ساخته شده و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. بلیط ارزان استانبول را تهیه کنید، به استانبول رفته و خود را به برج گالاتا برسانید. سپس از آسانسور یا پله ها برای رفتن به بالکن بالا و دیدن منظره عالی پانوراما در شهر استفاده کنید.
مکان: Bankalar Caddesi, Karaköy

برج گالاتا استانبول در شب

بازدید از محله اسکودار استانبول

ساحل آسیایی استانبول با کشتی در سراسر بسفر قابل گردش است. اسكودار به طور سنتی به اسكاتاری مشهور بود و دارای برخی مساجد قدیمی بی نظیر، بادگیر و خانه های چوبی قهوه ای (مخصوصا بین محل کشتی سواری و قبرستان بزرگ) می باشد. این شهر که در دوران باستان به عنوان کرایسوپولیس شناخته می شد، یکی از اولین شهرک های یونان در بسفر و دارای موقعیت دفاعی و دیوارهای مستحکمی که در معرض حمله فاتحان خارجی بوده است، می باشد. اسکودار تا سال 1800 پایانه مسیرهای کاروانی بود که گنجینه های این کشور را به ارمغان آورد. از دیدنی های جالب محله اسکودار استانبول، مسجد میریماه سلطان که توسط سلیمان بزرگ در سال 1547 برای دخترش میرمیماه ساخته شده و مسجد ینی ولید که در قرن 18 توسط سلطان احمد سوم بنا شده، می باشند.

محله و خانه های کنار ساحل اسکودار استانبول



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ترکیه, استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()