نوشته شده توسط : admin

یکی از این مکان های دیدنی استانبول کاخ گوک سو است . نام این کاخ از رودهائی که از اطرافش به داخل تنگه بسفر سرازیر می شود گرفته شده است. این کاخ در اواسط قرن ۱۹  میلادی توسط عبدالمجید اول در استانبول ساخته شد. از این کاخ در گذشته در ماه های تابستان استفاده می شده است.

 

 


معرفی کاخ کوچوک سو 


این کاخ که به نام کوچک سو هم خوانده می شود یکی از کاخ های تابستانی حکومت عثمانی بوده و در بخش آسیایی استانبول واقع شده است . این کاخ به دست یک فرد ارمنی و به سبک باروک  ساخته شده است و با مرمر های ایتالیایی تزیین شده است .کاخ گوک سو دارای یک زیر زمین و دو طبقه می باشد ،   در بخش زیر زمین محل آشپزخانه سلطنتی و انبار بوده و طبقات اول و  دوم محل اقامت خانواده سلطنتی بوده است که با بهترین فرش ها و پرده های دست بافت و لوستر های  بوهم  آلمان تزیین شده است  در زمان سلطان  عبدالعزیز (1876-1830 ) قسمتهای مختلف این کاخ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و تزئینات بسیار زیاد دیگری به آن اضافه گردید.
 
 
آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , تور زمینی استانبول ، تور لحظه آخری استانبول  و اراعه دهنده  بلیط ارزان استانبول ، خرید آنلاین تور استانبول  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.
www.alefbatour.com


:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور زميني استانبول , تور لحظه آخري استانبول , بليط ارزان استانبول , خريد آنلاين تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کاخ دلمه‌باغچه در شهر استانبول ترکیه، در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده‌است و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از این مکان  به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شد .


معرفی کاخ دلمه‌باغچه


کاخ دلمه‌باغچه به دستور سلطان عبدالمجید یکم، ۳۱امین پادشاه عثمانی، ساخته شده‌است. این قصر در مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌است.

بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این قصر واقع شده‌است. این چلچراغ که هدیه‌ای است از طرف ملکه ویکتوریا اول،  ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن دارد. این کاخ در میان قرون وسطی و زمان معاصر قرار دارد و می‌تواند  نشانگری از معماری قصر سازی رومی و بیزانسی و اسلامی باشد. این قصر چه از نظر حجم موزه‌ها و تالارها  چه از نظر اهمیت اشیای گران قدرش از مهمترین موزه‌های جهان و مهمترین و مقدس‌ترین موزه جهان اسلام است  و بیش ۸۶ هزار شی ارزشمند دارد و خود قصر که نمی‌توان بهایی برایش معین کرد؛ و باید گفت که اهمیت دیگر آن به خاطر کیفیت آثار آن است بخصوص اشیای پیامبر و ائمه و عمر و ابوبکر با حساسیت فوق‌العاده نگهداری   می‌شود. کاخ توپ کاپی همه روزها به استثنای سه شنبه جهت بازدید از گردشگران باز است.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول ٍ، تور لحظه آخری استانبول و تور ارزان استانبول  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور لحظه آخری استانبول , تور ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برج گالاتا یکی از دیدنی های شهر استانبول است بهترین نمای شهر استانبول از برج گالاتا به چشم میخورد  برج گالاتا در سال 1349 میلادی به دست جنو والی ها که در اطراف گالاتا دیوارهای بلند کشیده بودند به عنوان برج اصلی ساخته شد.  داخل قلعه پلکان سنگی مارپیچی که تا محوطه بزرگی ادامه می یابد وجود دارد.

 

 


معرفی برج گاتالا


برج گاتالا برج 9 طبقه ای است به ارتفاع 66.90 متر است و بدون  آذین بالای سر برج 62.59 متر است . این برج یکی از قدیمی ترین و بلندترین برج های سنگی در جهان است که ارتفاع آن از سطح  دریا 35 متر است . قطر خارجی برج 16.45 متر است و قطر داخلی برج 8.95 متر و دیوارهای برج 3.75 متر ضخامت دارد . رستوران ها و کافه های در طبقه فوقانی برج وجود دارد که منظره زیبایی را به سمت شهر استانبول دارد . این برج 9 طبقه ای در سال 1967 بازسازی شد و برای 7 طبقه نخستین آن دو دستگاه آسانسور کار گذاشتند . طبقه آخر این برج هم کلوب  شبانه است . این برج از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.ورودی آن 11 لیره ترک است.
آژانس الفبای سفر مجری تخصصی تور لحظه آخری استانبول ،تور ارزان استانبول و تور استانبول شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.


:: برچسب‌ها: تور لحظه آخری استانبول , تور ارزان استانبول , تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کاخ توپقاپی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود.سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.


 معرفی کاخ توپقاپی


این کاخ در گذشته محل زندگی سلاطین و دولتمردان عثمانی بوده و دارای باغ بسیار باشکوهی است.در سمت راست کاخ درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌اند. امروزه از این محل به عنوان نمایشگاهی از مجموعه‌های کریستال، نقره و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراطوری عثمانی است، استفاده می‌شود. در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد. در این بخش همسران و فرزندان سلاطین در انزوا زندگی می‌کرده‌اند. سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی ، جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و نیز مجموعه‌ای از دست نوشته‌ها می‌باشد در میانی ترین بخش این قصر زیبا عمارتی است که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می شود. این ردا پس از آن که عثمانی ها به دین اسلام گرویدند به استانبول آورده شد. 

موزه های باستان شناسی در قسمت داخلی اولین حیاط کاخ توپ کاپی قرار دارند. در این مکان کلکسیونی از عتیقه‌ها و گنج های با ارزش وجود دارد. از جمله این آثار با ارزش می توان به تابوت سنگی اسکندر و نمای سر در معبد آتن اشاره کرد. در موزه مشرق باستان نیز می‌توان نمونه هائی از هنر سومریها ، بابلیها و عاشوریان را یافت کرد.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی تور لحظه آخری استانبول ،تور ارزان استانبول و تور استانبول شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.



:: برچسب‌ها: تور لحظه آخری استانبول , تور ارزان استانبول , تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 


ایاصوفیه


 ایاصوفیه  کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد؛ و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.پس از تصرف استانبول توسط ترکان عثمانی در سال ۱۴۵۳، ایاصوفیا، به مسجد ایاصوفیا تبدیل گردید. سلطان محمدفاتح در همان روز فتح استانبول فرمان تبدیل کلیسای ایاصوفیا به مسجد را صادر کرد و سه روز پس از فتح استانبول، ضمن برپا داشتن مراسم نماز جمعه در ایاصوفیا به نام پادشاه فاتح عثمانی خوانده شد. در سال ۱۹۳۵ نخستین رئیس جمهور ترکیه مصطفی آتاترک، این بنا را به موزه تبدیل نمود. فرشها برداشته شدند، گچ روی موزائیک‌ها با زحمت بسیار زیاد توسط متخصصین کنده شد و برای اولین بار در چندین قرن کف مرمر ساختمان با جلوه خاص خود نمایان گردید.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی تور آنتالیا و تور استانبول شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

 

 

 


کلیسای جامع سنت باسیل


کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه کهن است. از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین کلیه جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان  نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می رود. این بنا در میدان سرخ مهمترین میدان مسکو واقع شده و نمادی است نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا. کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل است و با چوب ساخته شده‌. رنگ ‌آمیزی و طراحی آن در میان تمام کلیساهای سراسر دنیا منحصر به فرد است. شایان ذکر است که این کلیسا بارها در طعمه آتش‌سوزی شده‌است اما به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته است.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی تور روسیه و  تور مسکو و سن پترزبورگ شما را به دیدن از این کشور زیبا دعوت می نماید.



:: برچسب‌ها: تور آنتالیا , تور استانبول , تور روسیه , تور مسکو و سن پترزبورگ ,
:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 شهريور 1394 | نظرات ()