نوشته شده توسط : admin

هتل های روسیه⭐ | الفبای سفر 

هتل های روسیه ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس روسیه با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

 

انواع هتل های مارکدار در روسیه را جستجو کنید و یک اتاق هتل کامل بیابید. الفبای سفر همیشه بهترین معاملات هتل یا هتل های ارزان قیمت در روسیه را دارد تا با نیازهای تعطیلات شما مطابقت داشته باشد. برای سفر در سراسر روسیه چندین هتل رزرو کنید ، یا یک محل اقامت در هتل مورد نظر خود انتخاب کنید. از هتل های 5 ستاره برتر روسیه تا روسیه با استخر ، سالن بدنسازی ، صبحانه رایگان و دوستدار خانواده پیدا کنید.
از امکانات نقشه برداری و جستجوی ما برای رزرو اقامتگاه لوکس در روسیه با تخفیف عالی یا اقامتگاه خانوادگی در روسیه با ارزان ترین قیمت استفاده کنید. شما می توانید حتی در هتل ها و استراحتگاه های ما در نزدیکی سواحل و مکان های دیدنی معروف صرفه جویی کنید.تمام جزئیات هتل های ما در روسیه را بخوانید:

- نرخ و دسترسی هتل به تازگی به روز شده است
- اطلاعات و عکسهای دقیق هتل
- نقشه شهرها که هتل شما را در روسیه نشان می دهد و نزدیک ترین وسایل نقلیه عمومی و مکان های دیدنی را نشان می دهد

 

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ روسیه جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های مسکو و سنت پترزبورگ روسیه را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های روسیه اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور روسیه در خدمت گردشگران این دو شهر زیبا در روسیه قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های سنت پترزبورگ ⭐ | الفبای سفر   

هتل های سنت پترزبورگ ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس سنت پترزبورگ با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

شهر سن پترزبورگ که دو قرن قبل از مسکو به عنوان پایتخت امپراتوری روسیه خدمت می کرد ، محل معماری های شگفت انگیز مانند کاخ زمستانی و کلیسای جامع سنت اسحاق است. با قدم زدن در کلانشهر می توانید نیم نگاهی به گذشته امپراتوری آن بیاندازید. برای استفاده بیشتر از زمان خود و دیدن شهر با سبک ، یکی از این هتل های مجلل را بررسی کنید تا احساس تزار یا تزارین کنید.

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در سنت پترزبورگ جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های سنت پترزبورگ را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های سنت پترزبورگ اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور سنت پترزبورگ در خدمت گردشگران این شهر زیبا در روسیه قرار دهد. 

بهترین هتل های نزدیک موزه هرمیتاژ دولتی کدامند؟

Pushka Inn Hotel ، Kempinski Hotel Moika 22 و Sky Hotel برخی از محبوب ترین هتل ها برای مسافرانی هستند که به دنبال اقامت در نزدیکی موزه دولتی هرمیتاژ هستند.

بهترین استراحتگاه های سنت پترزبورگ کدامند؟

هتل Repino Cronwell Park ، Aquamarine Spa-Hotel و Terijoki Hotel & SPA همه استراحتگاه های محبوبی برای مسافرانی هستند که در سن پترزبورگ اقامت دارند. 

بهترین هتل های نزدیک کلیسای منجی کدامند؟

هتل های محبوب نزدیک به کلیسای منجی بر خون ریخته شده عبارتند از هتل پوشکا این ، هتل بوتیک 3MostA و هتل اکاترینا. 

بهترین هتل های لوکس سنت پترزبورگ کدامند؟

از هتل های لوکس معروف سنت پترزبورگ می توان به هتل لوته سن پترزبورگ ، هتل آستوریا و هتل چهار فصل هتل شیر پالس پترزبورگ اشاره کرد.

کدام هتل ها به فرودگاه پولکوو نزدیکتر هستند؟

هتل های محبوب نزدیک به فرودگاه پولکوو شامل فرودگاه Crowne Plaza St. Petersburg ، یک هتل IHG ، Park Inn by Radisson Pulkovo Airport St. Petersburg و Airport Pulkovo Hotel هستند.

بهترین هتل های نزدیک کاخ پیترهوف کدام هستند؟

تعدادی از معروف ترین هتل ها در نزدیکی کاخ گرند پترهوف عبارتند از هتل نی پیترهوف ، هتل سامسون و هتل نادژدا.

بهترین هتل هایی که حیوانات خانگی را در سن پترزبورگ راه میدهند

برخی از محبوب ترین هتل های دوستدار حیوانات خانگی در سن پترزبورگ عبارتند از Domina St. Petersburg ، Hotel SO / Saint Petersburg و Hilton Saint Petersburg ExpoForum.

بهترین هتل های دارای اسپا در سن پترزبورگ کدامند؟

هتل لوته سن پترزبورگ ، هتل آستوریا و هتل ایندیگو سن پترزبورگ - چایکوفسکو ، یک هتل IHG دارای آبگرم است و نظرات بسیار خوبی از مسافران در سن پترزبورگ دریافت کرده است. استراحتگاه های آبگرم سنت پترزبورگ.

اقامت در کدام محله در سن پترزبورگ محبوب است؟

محله های معروف سن پترزبورگ با هتل ها شامل Admiralteisky ، Nevskiy و Vladimir هستند.

کدام هتل های سن پترزبورگ برای خانواده ها مناسب است؟

هتل گالونوف ، خانه الکساندر و هتل پوشکا اینن همه از خانواده هایی که در سن پترزبورگ سفر می کردند نظرات خوبی دریافت کردند. 

بهترین هتل های ساحلی سنت پترزبورگ کدامند؟

هتل های محبوب کنار ساحل در سن پترزبورگ شامل هتل Repino Cronwell Park Hotel ، Terijoki Hotel & SPA و Skandinavia Country Club & SPA است.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های مسکو ⭐| الفبای سفر

هتل های مسکو ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس مسکو با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در شهر مسکو روسیه جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های مسکو روسیه را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های مسکو اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور روسیه در خدمت گردشگران این دو شهر زیبا در روسیه قرار دهد.

❗ نکاتی از رزرو هتل در مسکو روسیه

  • اگر به دنبال یک هتل ارزان در مسکو هستید ، باید در فصل کم بازدید کنید. در ژانویه و اکتبر در مسکو اقامتگاه های ارزان تری خواهید یافت.
  • قیمت اتاق های هتل بسته به عوامل زیادی متفاوت است ، اما اگر شنبه بمانید ، به احتمال زیاد بهترین معاملات هتل را در مسکو پیدا خواهید کرد. عکس آن در مورد سه شنبه صادق است که معمولاً گران ترین روز است.
  • حداقل 90 روز قبل از شروع اقامت خود رزرو کنید تا بهترین قیمت را برای اقامت مسکو خود دریافت کنید.
  • مسکو یک شهر وسیع است. اگر دوست دارید در فاصله کمی از جاذبه های اصلی قرار بگیرید ، به دنبال هتل هایی در نزدیکی میدان سرخ و کرملین باشید ، مانند هتل Assambleya Nikitskaya.
  • برای اقامت ارزان در مسکو ، منطقه Partizanskaya را در نظر بگیرید ، که دارای هتل های مقرون به صرفه در نزدیکی ایستگاه مترو ، از جمله Vega Hotel & Convention Center است.
  • در قلب فرهنگی مسکو هتل های 5 ستاره لوکس زیادی وجود دارد. هتل Four Seasons Moscow و The St. Regis Moscow Nikolskaya دو نمونه عالی هستند.
  • بوتیک هتل های شیک نیز در مرکز شهر فراوان هستند. هتل هایی مانند Golden Boutique Hotel و Assambleya Nikitskaya Hotel شما را در نزدیکی میدان سرخ و کرملین قرار می دهند.
  • خیابان آربات قلب ناحیه آربات مسکو ، قدیمی ترین بخش شهر را تشکیل می دهد و محل اقامت بی شمار اقامتی مقرون به صرفه ، مانند Karlov Most Hostel است.
  • منطقه ای عالی برای زندگی شبانه ، کیتای گورود است ، جایی که مجموعه ای از بارها ، رستوران ها و کلوب های شبانه به مجموعه وسیعی از هتل ها متناسب با همه بودجه ، مانند ارزان Good Mood Hostel یا بوتیک Golden Apple Boutique Hotel ملحق می شوند.

✅ بهترین مکان برای اقامت در مسکو کجاست؟

کاربران از اقامت در مناطقی مانند ناحیه کراسنوسلسکی ، منطقه جنوبی اداری و منطقه Tverskoy ترجیح می دهند. هنگام جستجوی اقامت مورد نظر خود ، این مکان ها را در نظر بگیرید.

 

✅ بهترین هتل های مسکو کدامند؟

هتل متروپل مسکو ، با امتیاز 8.9 از 2879 منتقد ، یکی از محبوب ترین هتل های مسکو است. سایر اقامتگاه های برتر عبارتند از هتل مسکو ماریوت گرند با میانگین امتیاز 8.7 از 6267 منتقد و هتل Izmailovo Alfa با امتیاز 8.8 از 17385 منتقد را کسب کرده اند.

 

✅ هتل خوب در نزدیکی میدان سرخ چیست؟

هتل متروپل مسکو با امتیاز 8.9/10 از 2879 بررسی ، هتلی نزدیک به میدان سرخ است که توسط آژانس الفبای سفر و مسافرانی که سابقه اقامت در آنجا را دارند توصیه می شود.

 

✅ هتل خوب در مسکو در نزدیکی کرملین مسکو چیست؟

هتل متروپل مسکو توصیه شده ترین هتل در نزدیکی کرملین مسکو  است (با 8.9 امتیاز از 2879 نظر)

 

✅ هزینه هتل های مسکو چقدر است؟

68 دلار/شب قیمت متوسط ​​یک هتل در مسکو است که بر اساس جستجوهای ترکیبی هتل ها در تابستان 1400 روز گذشته انجام شده است. برای هتل های 4 ستاره در مسکو ، متوسط ​​قیمت پیدا شده 92 دلار در شب و برای هتل های 5 ستاره متوسط ​​قیمت 204 دلار در شب است.

 

✅ قیمت هتل ارزان در مسکو چقدر است؟

6 دلار در شب ارزان ترین قیمتی است که در تابستان دیده شده. در آخر هفته آینده 17 سپتامبر تا 19 سپتامبر ، قیمت هتل های مسکو از 6 دلار در شب شروع می شود.

 

✅ قیمت هتل امشب در مسکو چقدر است؟

بر اساس جستجوهای انجام شده در 72 ساعت گذشته ، کاربران هتل های مسکو را امشب از 6 دلار شروع کرده و به طور متوسط ​​به 71 دلار افزایش یافته اند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های دبی ⭐ | الفبای سفر

هتل های دبی ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس دبی با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر   

دبی جهانی و معماری خیره کننده یک شهر واقعاً جهانی است. دبی با آسمان خراش های فوق مدرن ، مجمع الجزایر مصنوعی جزایر پالم و بزرگترین مرکز خرید جهان ، چیزی برای هر سلیقه ای ارائه می دهد.این شهر که با یک بیابان احاطه شده ، گوهر آینده نگرانه خاورمیانه و امارات متحده عربی است. قایق های تفریحی شیک ، مارینای لوکس شهر ، و همچنین دریاچه برج خلیفه به وسعت 30 هکتار و بزرگترین چشمه دوبی جهان در حال رقص است. با همه اینها ، بازدیدکنندگان ممکن است لحظه ای فراموش کنند که در صحرا هستند.
می توانید در یک ساحل شنی زیبا استراحت کنید ، غذاهای محلی و گنجینه های آنها را بشناسید یا از سفری به صحرای شگفت انگیز دبی لذت ببرید. فراموش نکنید که در عرشه ردیابی برج خلیفه توقف کنید و چشم انداز شهر را از فاصله 1500 پایی تماشا کنید.

دبی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد: مسابقات شتر ، پرواز با بالون هوای گرم ، سواری سریع بر روی تپه های شنی و حتی اسکی روی برف! مطمئن شوید که غذاهای محلی را امتحان کرده و از ادویه جات ترشی جات ، که به هزار و یک ادویه معروف است ، سر بزنید. رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه های بین المللی دبی و شارجه آسان است. چه به دنبال یک هتل لوکس خیره کننده ، یک سوئیت ساحلی یا یک اقامتگاه صمیمی باشید ، سایت الفبای سفر مکان مناسبی برای اقامت در ماجراجویی دبی شما دارد.

در این قسمت میتوانید نام هتل مورد نظر خود در دبی جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های دبی را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های دبی اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور دبی در خدمت گردشگران این شهر زیبا در امارات متحده عربی قرار دهد.

✨ رزرو هتل 7 ستاره در دبی

آیا تا به حال به هتل 7 ستاره رفته اید؟ شاید نه ، زیرا فقط یک هتل در جهان دارد که آنها را دارد و البته این در دبی است. این هتل با ناوگان خودروهای رولز رویس در جلوی ورودی و فواره های رقصنده مجلل ، از نظر لوکس در بالای لیست قرار دارد. هیچ چیز بهتر روی کره زمین وجود ندارد ، بنابراین تنها چیزی که برای شما باقی می ماند این است که اتاق های خود را رزرو کرده و از آن لذت ببرید!



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های تایلند⭐| الفبای سفر

هتل های تایلند ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس تایلند با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در تایلند جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های تایلند را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های تایلند اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور تایلند در خدمت گردشگران این شهر زیبا در این کشور قرار دهد.

بهترین هتل در تایلند کدام است؟ یا بانکوک ، چیانگ مای و غیره؟ هتل های زیادی در تایلند وجود دارد. برای سهولت انتخاب ، ما هتل های مورد علاقه خود را در تایلند لیست کرده ایم. همه این هتل ها نظرات خوبی دارند و همچنین قابل لغو هستند. آسان برای مسافر مستقل!

بهترین هتل های بانکوک

بانکوک دروازه ورود به آسیای جنوب شرقی است. اینجاست که بسیاری از مسافران سفر خود را آغاز می کنند و از نظر هتل های تایلند شما بیشترین انتخاب را در بانکوک دارید. استراحتگاهها ، خوابگاهها ، B&B ، Airbnb ، مهمانپذیرها ... همه را اینجا خواهید یافت. برای ما دشوار است که تعیین کنیم در کدام هتل باید اقامت داشته باشید. در بانکوک می توانید خیابانی را که می توانید شب را در آن بگذرانید بسیار بهتر ببینید. خیابان خائو سان خیابان کوله گردان است. دنج ، اما بسیار پر سر و صدا.

  • معمولی– BED STATION Khaosan
  • نرمال–  Riva Surya Bangkok
  • لوکس–  Old Capital Bike Inn

بهترین هتل های آیوتاها

آیوتاها تنها 80 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. از آنجا که معابد در شب بسیار زیبا هستند (زیرا روشن شده اند) ، اکثر مردم شب اقامت در آیوتاها را انتخاب می کنند. انتخاب بسیار زیاد است و چندان مهم نیست که شب را در کدام تلفن گذرانده اید. مهمتر از آن این است که بدانید بهتر است شب را در اطراف پارک عمومی راما بگذرانید. این در جزیره است.

بهترین هتل های چیانگ مای

چیانگ مای همچنین به عنوان 'رز شمال' شناخته می شود. جایی که بانکوک دروازه ورود به جنوب شرقی آسیا است ، چیانگ مای برای شمال تایلند است.شهر مملو از اقامتگاه های زیبا است. هم در داخل شهر و هم در خارج از آن گزینه های فوق العاده ای خواهید یافت. اگر می خواهید نزدیک رستوران ها ، مکان های دیدنی و اپراتورهای گردشگری بمانید ، بهتر است در مرکز قدیمی (قسمت دیوارکشی شده) بمانید.

  • معمولی– Cassette Hostel
  • نرمال–  Rimping Village
  • لوکس–  Thai Akara

بهترین هتل های چیانگ رای

جایی که چیانگ مای یکی از شناخته شده ترین و پربازدیدترین شهرهای کشور است ، چیانگ رای 'همتای' خود کمی عقب است. مسلماً این شهر به خوبی چیانگ مای زیبا و دنج نیست ، اما این منطقه شاید زیباتر باشد. گذراندن شب در چیانگ رای مشکلی ندارد. محل اقامت زیادی وجود دارد. ما توصیه می کنیم در مرکز بمانید زیرا در آنجا بیشترین محل اقامت و همچنین رستوران ها ، بارها و اپراتورهای تور را خواهید یافت.

  • معمولی– Mercy Hostel – from €10
  • نرمال–  Banlomnow   – from €20
  • لوکس–  The Legend Chiang Rai – from €60

بهترین هتل های پوکت

پوکت در سال های اخیر تصویر منفی ایجاد کرده است. ازدحام جمعیت ، تجاری شدن جزیره و نمایش های جنسی بی پایان به نام خوبی کمک نکرد. با این حال ، این فقط در پاتونگ صادق است و پوکت چیزهای بیشتری نسبت به پاتونگ دارد. شهر پوکت مکانی فوق العاده خنک (و شگفت انگیز) برای گذراندن شب است.

  • معمولی– Na Siam Guesthouse
  • نرمال–  Casa Blanca Boutique Hotel
  • لوکس- Island Escape by Burasari

بهترین هتل های پاتایا

پاتایا یکی از معروف ترین استراحتگاه های ساحلی تایلند است. سالها این مکان مورد علاقه مسافران ، مهاجران و افراد محلی بوده است. همچنین تعجب آور نیست که به معنای واقعی کلمه هزاران اقامتگاه در اینجا وجود دارد.
یکی حتی بزرگتر از دیگری و قیمت آن از 5 یورو در هر شب تا 700 یورو در هر شب است.
بهترین مناطق برای اقامت شبانه عبارتند از ساحل پاتایا (برای افرادی که دوست دارند مهمانی داشته باشند و جمعیت را دوست دارند) ، ساحل Jomtien (برای خانواده ها و کسانی که گزینه های بودجه را دوست دارند) و Naklua & Wong Amat (برای دوستداران واقعی ساحل).

  • معمولی – Aiyaree Place Hotel
  • نرمال –  Bonne Nuit Hotel, Hua Hin
  • لوکس – Dusit Thani Pattaya

بهترین مکان برای اقامت در تایلند کجاست؟

کاربران اقامت در مناطقی مانند بانکوک ، شهر پوکت و پاتایا را ترجیح می دهند. هنگام جستجوی اقامت مورد نظر خود ، این مکان ها را در نظر بگیرید.


بهترین هتل های تایلند کدامند؟

Swissotel Bangkok Ratchada (8.7/10 از 252 نظر) ، هتل Grand Sukhumvit Bangkok (8.1/10 از 1066 بررسی) ، و Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport (8.3/10 از 2860 بررسی) همه مکانهای بسیار خوبی برای اقامت در تایلند هستند.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های ازمیر ⭐ | الفبای سفر

هتل های ازمیر ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس ازمیر با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید نام هتل مورد نظر خود در ازمیر جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های ازمیر را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های ازمیر اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور ازمیر در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.

✆ رزرو هتل ازمیر

به طور طبیعی ، هتل ها در ازمیر به عنوان مرکز تجارت ، امور مالی و گردشگری فراوان و از نظر قیمت متفاوت هستند. Swissotel Grand Efes Izmir یک شرکت شناخته شده و مورد احترام است. در غیر این صورت مسافران مقرون به صرفه می توانند یک تختخواب و صبحانه ساده یا یک عتل آپارتمان در ازمیر با غذا تهیه کنند. ازمیر همچنین دارای مجموعه ای ارزشمند از هتل های آبگرم است ، اگرچه بیشتر آنها در خارج از مرکز شهر واقع شده اند زیرا برای درمان درمانی به آب طبیعی آبگرم متکی هستند. برای رزرو هتل مورد نظر خود می توانید با کارشناسان تور ترکیه و ازمیر در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های آنکارا⭐ | الفبای سفر

هتل های آنکارا ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس آنکارا با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

❗ نکاتی از رزرو هتل در آنکارا

نکات مهم برای یافتن معاملات کامل هتل آنکارا:

  1. اگر به دنبال یک هتل ارزان در آنکارا هستید ، باید در فصل کم بازدید به این شهر سفر کنید. در ماه های مارس و اکتبر در آنکارا اقامتگاه های ارزان تری خواهید یافت.
  2. قیمت اتاق های هتل بسته به عوامل زیادی متفاوت است ، اما اگر روز جمعه بمانید ، به احتمال زیاد بهترین معاملات هتل را در آنکارا پیدا خواهید کرد. عکس آن در مورد سه شنبه صادق است که معمولاً گران ترین روز است.
  3. حداقل 24 روز قبل از شروع اقامت خود رزرو کنید تا بهترین قیمت را برای اقامت آنکارا دریافت کنید.
  4. ارزان ترین اتاق هتل 3 ستاره در آنکارا در KAYAK است. و معمولا کاربران کایاک محل اقامت خود را در آنکارا به مدت 3 روز رزرو می کنند.
  5. آنکارا می تواند در طول تابستان گرم باشد ، بنابراین گردشگرانی که امیدوارند مناظر زیادی را ببینند ، بهتر است سفرهای خود را در خارج از فصل رزرو کنند. این امر باعث می شود که بتوانید با پای پیاده در شهر گردش کنید و از جاذبه ها لذت ببرید. برای نزدیک بودن به اماکن دیدنی و موزه ها ، هتلی مانند Raymar Hotels Ankara ایده آل است.
  6. مرکز شهر آنکارا مکانی عالی برای صرف شام و وعده های غذایی ترکی غالباً تا اواخر شب است. برای دسترسی آسان به محبوب ترین رستوران ها ، هتلی در نزدیکی مرکز مانند هتل آنکارا گلد انتخاب کنید. این امر همچنین باعث کوتاه شدن زمان سفر با تاکسی ها می شود ، زیرا کرایه تاکسی معمولاً بعد از ساعت 20 افزایش می یابد.
  7. اگر هنگام سفر به آنکارا هزینه زیادی ندارید ، مرکز شهر قدیمی مکان مناسبی برای اقامت است. مناطق اطراف استقلال دارای هتل های مقرون به صرفه ای هستند که برای برخی از مسافران ایده آل است. هتل هایی مانند The Ankara Hotel و Altinel Ankara در نزدیکی این منطقه هستند.
  8. اگر قصد سفر به جاهای دیدنی زیاد و بسته بندی اقامت خود را دارید ، انتخاب هتل در نزدیکی منطقه Kızılay به این معنی است که به خطوط حمل و نقل خوب نزدیک هستید. از ایستگاه مترو Kızılay ، می توانید با مترو به مناطق دیگر شهر بروید. برای نزدیک بودن به ایستگاه مترو ، هتلی مانند Alfin Hotel Ankara را انتخاب کنید.
  9. زوج هایی که به آنکارا سفر می کنند ممکن است دوست داشته باشند در شمال شهر اقامت کنند ، جایی که موزه های ویژه و مناظر تاریخی برای بازدید از آنها به عنوان یک فعالیت عاشقانه وجود دارد. یک هتل مدرن در این منطقه ، مانند هتل رادیسون بلو ، برای زوج ها ایده آل خواهد بود.

 226 هتل و اقامتگاه دیگر در آنکارا وجود دارد

 نزدیکترین فرودگاه اصلی در آنکارا (ESB-Esenboga) ، 14 مایل (22.6 کیلومتر) از مرکز شهر است.

✅ بهترین مکان برای اقامت در آنکارا کجاست؟

هتل آنکارا آتلی از نظر مشتریان رتبه بالایی دارد. این هتل 4 ستاره دارای آبگرم کامل و رستوران است. سایر گزینه های مورد علاقه بر اساس بررسی ها عبارتند از Warwick Ankara و JW Marriott Hotel Ankara. اولوس یک محله برتر است که مسافران به خاطر موزه ها و مکانهای دیدنی تاریخی آن را دوست دارند. از دیگر مناطق مورد علاقه در آنکارا می توان به سوگوتوزو و کچیرن اشاره کرد.

✅ بهترین هتل برای اقامت در اولوس کجاست؟

در این محله 51 هتل و اقامتگاه دیگر برای انتخاب وجود دارد ، بنابراین هنگام برنامه ریزی سفر خود مطمئناً آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا خواهید کرد. بر اساس نظرات مشتریانDivan Cukurhan و Boutique Class دارای بالاترین رتبه در Ulus هستند. این هتل 3 دقیقه پیاده روی کوتاه تا موزه تمدن های آناتولی دارد و دارای 2 رستوران و 2 بار است. از دیگر گزینه های مورد علاقه در این منطقه می توان به The Ankara Hotel و Grand Sera Hotel اشاره کرد.

✅ بهترین هتل لوکس آنکارا کدام است؟

Altınel Ankara Hotel & Convention Center یک هتل 5 ستاره با رستوران و خدمات آبگرم است و برای مسافران تور آنکارا که به دنبال مکانی زیبا برای اقامت هستند ، یک انتخاب محبوب است. 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های بدروم ⭐ | الفبای سفر 

هتل های بدروم ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس بدروم با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر  

در این قسمت میتوانید نام هتل مورد نظر خود در شهر بدروم ترکیه و همچنین جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های بدروم  ترکیه را مشاهده فرمائید.
الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های بدروم اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور بدروم در خدمت گردشگران این شهر زیبا قرار دهد.

✆ رزرو هتل بدروم

بسیاری از مکان های عالی برای اقامت در ترکیه وجود دارد و بدروم تنها یکی از آنهاست. آیا به دنبال مکان خاصی برای اقامت هستید؟ اینها بالاترین توصیه های ما برای اقامت در بدروم است. اگر تصمیم دارید با تور ترکیه به بدروم بروید و هزینه زیادی پرداخت نکنید میتوانید هتل خود را در مکانی که دارای فاصله از ساحل است را انتخاب نمایید. 

مرکز شهر بدروم یک منطقه تاریخی کوچک است که به یکی از محبوب ترین مقاصد ساحلی ترکیه تبدیل شده است. وقتی در این شهر کوچک سرسبز ، ساختمانهای سفید رنگ و مناره های خیره کننده گشت و گذار کنید ، وارد دنیای دیگری خواهید شد. اما این منطقه تمام معماری و تاریخ نیست. در شب ، این یک کلوپ شبانه و منطقه بار محبوب است و دارای بازار پیچ و خم مانند است که می توانید روزها در آن گم شوید. با این حال 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های مارماریس ⭐ | الفبای سفر   

 هتل های مارماریس ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس مارماریس با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید نام هتل مورد نظر خود در مارماریس جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های مارماریس را مشاهده فرمائید. الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست هتل های مارماریس اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور لحظه آخری  مارماریس در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.

✆ رزرو هتل مارماریس

در مارماریس ترکیه هیچ هتلی مخصوصا در تابستان به راحتب رزرو نمی شود زیرا مقصد تابستانی بسیار محبوبی برای مسافران اروپایی است ، به ویژه بریتانیایی ها می باشد. اقامتگاههای متنوعی مناسب برای انواع مختلف اقتصادی وجود دارد - از خوابگاهها و آپارتمانها برای افرادی که مقرون به صرفه هستند و هتلهای 5* و لوکس هستید. البته قطعا اکثر افرادی که قصد دارند به این شهر سفر کنند هتل های ساحلی و خوب را رزرو می کنند زیرا بخش اعظمی از تفریحات قابل تجربه در مالزی در هتل های آن می باشد. پس اگر دوست دارید به این شهر فیروزه ای سفر کنید لحظه ای درنگ نکنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های استانبول⭐ | الفبای سفر

                 

هتل های استانبول ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس استانبول با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

 

در این قسمت میتوانید با وارد کردن نام هتل مورد نظر خود در استانبول جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های استانبول را مشاهده فرمائید.

الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های استانبول اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسب ترین تور استانبول در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
هتل های ترکیه ⭐ | الفبای سفر
 
هتل های ترکیه ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس ترکیه با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه‌های سپتامبر و آوریل است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست و شهر همچنان آسمان روشن و دمای آرام را ارائه می‌دهد.

گردشگریبهترین زمان سفر به دبی، ایروان و سایر شهرهای پرطرفدار میان ایرانیان
 

بهترین موقع سفر به دبی امارات

بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه‌های سپتامبر و آوریل است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست و شهر همچنان آسمان روشن و دمای آرام را ارائه می‌دهد.

دما از ماه مه تا آگوست افزایش می‌یابد، بنابراین نرخ هتل‌ها کاهش می‌یابد و جمعیت متفرق می‌شوند. اگر از گرمای شدید لذت می‌برید یا قصد دارید بیشتر وقت خود را در مراکز خرید تهویه مطبوع بگذرانید، این زمان عالی است. از طرفی باتوه به گرمای قراوان می‌توان شاهداعمال تخفیف بر تور لحظه آخری دبی بئد...

ماه رمضان معمولاً بی‌سر و صدا تر است، فرقی نمی‌کند در چه سالی باشد. این می‌تواند زمان مناسبی برای رفتن باشد، اما تعطیلات به دلیل محدودیت می‌تواند بر فعالیت‌های خاصی تأثیر بگذارد و شما نمی‌توانید در ملاء عام غذا بخورید، بنوشید یا سیگار بکشید. پیشنهاد می‌کنیم از عید فطر، جشنواره سه روزه‌ای که پایان ماه رمضان است، اجتناب کنید، زیرا می‌تواند در شهر بسیار شلوغ شود.

ارمنستان

نمای دیدنی از کلیسای جامع در ارمنستان

بهترین زمان برای سفر به ایروان ارمنستان

کوه‌ها، دره‌ها، دره‌ها و جنگل‌های ارمنستان منجر به طیف وسیعی از اقلیم‌های کوچک می‌شود و شرایط آب و هوایی از نظر ارتفاع متفاوت است. جنوب دارای آب و هوای نیمه گرمسیری است، در حالی که شمال بیشتر قاره‌ای است. بهار (اردیبهشت) می‌تواند یک مورد خوب باشد و شما آن را از دست خواهید داد، با بارش برف سنگین ژانویه تا فوریه در مارس به سرعت تبدیل به باران می‌شود، قبل از افزایش گرما از ژوئن به بعد. تغییر پاییز بیشتر طول می‌کشد، بنابراین ماه‌های سپتامبر خشک تر معمولا زمان مناسبی برای تعطیلات در ارمنستان است، به ویژه در پارک ملی دلیجان که شاخ و برگ آن به سایه‌های پر رنگ نارنجی و زرد منتقل می‌شود.

اگر به فکر زمان مناسب برای سفر به ایروان هستبد آب و هوا در ایرئن به بهترین سراز خود میرسد. بهار در ماه مارس شروع می‌شود. گلها شروع به شکوفایی می‌کنند، کشور شروع به سبز شدن می‌کند و در پایان بهار و اوایل تابستان همه چیز سبزتر و سبزتر می‌شود و در اوایل تابستان به اوج خود می‌رسد. کافه‌ها دوباره در خیابان‌ها باز می‌شوند و در اواخر بهار برخی از انواع توت‌های فصلی تازه وارد بازار می‌شوند. تفاوت‌های زیاد در ارتفاعات به این معنی است که بهار در زمان‌های مختلف در مکان‌های مختلف می‌آید، و ارتفاعات بلندتر از همه گرم می‌شوند. این فصل مرطوب‌ترین فصل ایروان است. برای دیدن قیمت تور ارمنستان حتما به لینک درج شده مراجعه نمایید.

دبی

غروب آفتاب دبی

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه

شاید شما هم دوست دارید بدانید بهترین فصل سفر به استانبول و یا مناسبترین زمان سفر به استانبول ترکیه چه فصلی است؟ جواب ساده است: همه فصول برای سفر به استانبول زیبایی خاص خودشان را دارند و آب و هوای استانبول اکثرا مناسب است. پس اگر اهل سفر باشید از همه تورهای لحظه آخری و آفرهای ویژه استانبول در فصول سرد و گرم سال می‌توانید بهترین استفاده را ببرید. آب و هوای استانبول، گرم و مرطوب است. البته رطوبت این منطقه به دلیل مجاورت آن با تنگه بسفر طبیعی است. در فصل تابستان هوا کاملا آرام است. به غیر از تابستان، در سایر فصلها هم امکان بارش باران در استانبول وجود دارد. به این ترتیب شاید بد نباشد پیش از سفر به فکر بارش احتمالی باران باشید.

اگر به فکر زمان مناسب برای سفر به استانبول هستید بهتر است به فکر زمانهایی باشید که تقاضای سفر به این شهر کمتر است (معمولا فصل تابستان) و بر این اساس بهترین موقع برای سفر را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به کیش

از آنجا که آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است، بهترین ماه برای رفتن به کیش ماه مارس است. اما به معنای واقعی کلمه، بهترین زمان برای بازدید از جزیره کیش از اواسط فوریه تا اواخر مارس است، زمانی که آب و هوای جزیره کیش دلپذیر و معتدل است و می‌توانید از همه ورزشهای آبی لذت ببرید.

کیش

نمایی از آب و‌های زیبای کیش

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سال برای سفر به سریلانکا بستگی به جایی دارد که می‌خواهید به آنجا سفر کنید - بسته به زمان سال، برای یک جزیره نسبتاً کوچک، تغییرات زیادی در آب و هوا وجود دارد. دو بارندگی موسمی بر آب و هوای جزیره تأثیر می‌گذارد-بارندگی موسمی شمال شرقی که می‌تواند کل جزیره را تحت تاثیر قرار دهد و بارندگی موسمی جنوب غربی که شدت کمتری دارد و بر سواحل جنوبی و غربی و همچنین تپه کوهی تأثیر می‌گذارد. با وجود بارندگی، دمای ساحل بندرت به زیر ۲۵ درجه می‌رسد. در هیل کانتری به دلیل ارتفاع بیشتر کمی سردتر است. به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از سواحل غربی و جنوبی و مثلث فرهنگی بین دسامبر و آوریل است، در حالی که در سواحل شرقی آب و هوا از ماه مه تا اکتبر در بهترین حالت خود قرار دارد.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه‌ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج‌های تور لحظه آخری استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری  الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر| www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه‌های سپتامبر و آوریل است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست و شهر همچنان آسمان روشن و دمای آرام را ارائه می‌دهد.

گردشگریبهترین زمان سفر به دبی، ایروان و سایر شهرهای پرطرفدار میان ایرانیان
 

بهترین موقع سفر به دبی امارات

بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه‌های سپتامبر و آوریل است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست و شهر همچنان آسمان روشن و دمای آرام را ارائه می‌دهد.

دما از ماه مه تا آگوست افزایش می‌یابد، بنابراین نرخ هتل‌ها کاهش می‌یابد و جمعیت متفرق می‌شوند. اگر از گرمای شدید لذت می‌برید یا قصد دارید بیشتر وقت خود را در مراکز خرید تهویه مطبوع بگذرانید، این زمان عالی است. از طرفی باتوه به گرمای قراوان می‌توان شاهداعمال تخفیف بر تور لحظه آخری دبی بئد...

ماه رمضان معمولاً بی‌سر و صدا تر است، فرقی نمی‌کند در چه سالی باشد. این می‌تواند زمان مناسبی برای رفتن باشد، اما تعطیلات به دلیل محدودیت می‌تواند بر فعالیت‌های خاصی تأثیر بگذارد و شما نمی‌توانید در ملاء عام غذا بخورید، بنوشید یا سیگار بکشید. پیشنهاد می‌کنیم از عید فطر، جشنواره سه روزه‌ای که پایان ماه رمضان است، اجتناب کنید، زیرا می‌تواند در شهر بسیار شلوغ شود.

ارمنستان

نمای دیدنی از کلیسای جامع در ارمنستان

بهترین زمان برای سفر به ایروان ارمنستان

کوه‌ها، دره‌ها، دره‌ها و جنگل‌های ارمنستان منجر به طیف وسیعی از اقلیم‌های کوچک می‌شود و شرایط آب و هوایی از نظر ارتفاع متفاوت است. جنوب دارای آب و هوای نیمه گرمسیری است، در حالی که شمال بیشتر قاره‌ای است. بهار (اردیبهشت) می‌تواند یک مورد خوب باشد و شما آن را از دست خواهید داد، با بارش برف سنگین ژانویه تا فوریه در مارس به سرعت تبدیل به باران می‌شود، قبل از افزایش گرما از ژوئن به بعد. تغییر پاییز بیشتر طول می‌کشد، بنابراین ماه‌های سپتامبر خشک تر معمولا زمان مناسبی برای تعطیلات در ارمنستان است، به ویژه در پارک ملی دلیجان که شاخ و برگ آن به سایه‌های پر رنگ نارنجی و زرد منتقل می‌شود.

اگر به فکر زمان مناسب برای سفر به ایروان هستبد آب و هوا در ایرئن به بهترین سراز خود میرسد. بهار در ماه مارس شروع می‌شود. گلها شروع به شکوفایی می‌کنند، کشور شروع به سبز شدن می‌کند و در پایان بهار و اوایل تابستان همه چیز سبزتر و سبزتر می‌شود و در اوایل تابستان به اوج خود می‌رسد. کافه‌ها دوباره در خیابان‌ها باز می‌شوند و در اواخر بهار برخی از انواع توت‌های فصلی تازه وارد بازار می‌شوند. تفاوت‌های زیاد در ارتفاعات به این معنی است که بهار در زمان‌های مختلف در مکان‌های مختلف می‌آید، و ارتفاعات بلندتر از همه گرم می‌شوند. این فصل مرطوب‌ترین فصل ایروان است. برای دیدن قیمت تور ارمنستان حتما به لینک درج شده مراجعه نمایید.

دبی

غروب آفتاب دبی

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه

شاید شما هم دوست دارید بدانید بهترین فصل سفر به استانبول و یا مناسبترین زمان سفر به استانبول ترکیه چه فصلی است؟ جواب ساده است: همه فصول برای سفر به استانبول زیبایی خاص خودشان را دارند و آب و هوای استانبول اکثرا مناسب است. پس اگر اهل سفر باشید از همه تورهای لحظه آخری و آفرهای ویژه استانبول در فصول سرد و گرم سال می‌توانید بهترین استفاده را ببرید. آب و هوای استانبول، گرم و مرطوب است. البته رطوبت این منطقه به دلیل مجاورت آن با تنگه بسفر طبیعی است. در فصل تابستان هوا کاملا آرام است. به غیر از تابستان، در سایر فصلها هم امکان بارش باران در استانبول وجود دارد. به این ترتیب شاید بد نباشد پیش از سفر به فکر بارش احتمالی باران باشید.

اگر به فکر زمان مناسب برای سفر به استانبول هستید بهتر است به فکر زمانهایی باشید که تقاضای سفر به این شهر کمتر است (معمولا فصل تابستان) و بر این اساس بهترین موقع برای سفر را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به کیش

از آنجا که آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است، بهترین ماه برای رفتن به کیش ماه مارس است. اما به معنای واقعی کلمه، بهترین زمان برای بازدید از جزیره کیش از اواسط فوریه تا اواخر مارس است، زمانی که آب و هوای جزیره کیش دلپذیر و معتدل است و می‌توانید از همه ورزشهای آبی لذت ببرید.

کیش

نمایی از آب و‌های زیبای کیش

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سال برای سفر به سریلانکا بستگی به جایی دارد که می‌خواهید به آنجا سفر کنید - بسته به زمان سال، برای یک جزیره نسبتاً کوچک، تغییرات زیادی در آب و هوا وجود دارد. دو بارندگی موسمی بر آب و هوای جزیره تأثیر می‌گذارد-بارندگی موسمی شمال شرقی که می‌تواند کل جزیره را تحت تاثیر قرار دهد و بارندگی موسمی جنوب غربی که شدت کمتری دارد و بر سواحل جنوبی و غربی و همچنین تپه کوهی تأثیر می‌گذارد. با وجود بارندگی، دمای ساحل بندرت به زیر ۲۵ درجه می‌رسد. در هیل کانتری به دلیل ارتفاع بیشتر کمی سردتر است. به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از سواحل غربی و جنوبی و مثلث فرهنگی بین دسامبر و آوریل است، در حالی که در سواحل شرقی آب و هوا از ماه مه تا اکتبر در بهترین حالت خود قرار دارد.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه‌ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج‌های تور لحظه آخری استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری  الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر| www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
سریلانکا جزیره ای زیبا است که در اقیانوس هند واقع شده است. همه جا می توانید سواحل را کشف کنید. اکثر افراد در اینجا به دنبال بودیسم هستند و می توان گفت سریلانکا یک کشور بودایی است. دو زبان اصلی که در اینجا صحبت می شود سینهالی و تامیل است. اگرچه اکثر مردم سریلانکا زبان انگلیسی را درک می کنند ، بنابراین مشکلی برای گردشگران ایجاد نخواهد شد!

سریلانکا به دلیل تاریخ و میراث خود مشهور است. به غیر از سواحل ، سریلانکا دارای مکان های تاریخی و موزه های زیادی است که می توانید مشاهده کنید.

برای سفر به سریلانکا چقدر پول نیاز خواهید داشت؟

شما باید برنامه ای داشته باشید که روزانه حدود ۳۴ دلاربرای تعطیلات خود در سریلانکا هزینه کنید ، که متوسط ​​هزینه روزانه بر اساس هزینه های سایر بازدیدکنندگان است. مسافران گذشته ، به طور متوسط ​​ ۷٫۰۶ دلار برای یک روز غذا و  ۲٫۹۶ دلار برای حمل و نقل محلی هزینه کرده اند. همچنین ، میانگین قیمت هتل در سریلانکا برای یک زوج  ۳۵ دلار است. بنابراین ، سفر به سریلانکا برای دو نفر به مدت یک هفته به طور متوسط ۴۷۱ دلار هزینه دارد. همه این میانگین قیمت های سفر از سایر مسافران جمع آوری شده است تا به شما در برنامه ریزی بودجه سفر خود کمک کند.

هزینه هتل در سریلانکا

میانگین قیمت برای یک نفر برای اقامت در سریلانکا ۱۷ دلار است. برای دو نفر که دارای یک اتاق معمولی هتل دو نفره هستند ، قیمت متوسط ​​یک اتاق هتل در سریلانکا ۳۵ دلار است.

هزینه غذا در سریلانکا

در حالی که قیمت وعده های غذایی در سریلانکا می تواند متفاوت باشد ، هزینه متوسط ​​غذا در سریلانکا ۷ دلار در روز است. قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزانتر از ناهار یا شام است. قیمت غذا در رستوران های نشسته در سریلانکا اغلب بیشتر از قیمت فست فود یا قیمت غذاهای خیابانی است.

هزینه حمل و نقل در سریلانکا

هزینه تاکسی سواری در سریلانکا به طور قابل توجهی بیشتر از حمل و نقل عمومی است. به طور متوسط ​​، مسافران گذشته به ازای هر نفر روزانه ۳ لیر برای حمل و نقل محلی در سریلانکا هزینه کرده اند.

هزینه تفریحات در سریلانکا

هزینه سرگرمی ها و فعالیت ها در سریلانکا به طور معمول به ازای هر نفر روزانه ۹ دلار است. این شامل هزینه هایی است که برای بلیط های ورود به موزه ها و جاذبه ها ، تورهای یک روزه و سایر هزینه های گشت و گذار پرداخت می شود.

 

هزینه های سفر به سریلانکا و مالدیو
دیدنی های سریلانکا

 

قیمت تور سریلانکا

هزینه تور سریلانکا به ۲ پارامتر بسیار مهم وابسته است: بلیط هواپیما رفت و برگشت و هتل. لازم به ذکر است که از تهران به سریلانکا پرواز مستقیم وجود ندارد و به همین دلیل مجبور هستید تا ایرلاین‌های خارجی چون عمان‌ایر، ایرعربیا، قطر ایرویز و فلای دبی را خریداری نمایید. همین موضوع یکی از عوامل بالاتر بودن قیمت تور سریلانکا شده است. در مورد هتل هم لازم است بدانید هرچقدر مرکز اقامت به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، طبعا هزینه بیشتری دارد.

هزینه سفر به مالدیو

مالدیو یک بهشت عجیب و زیبا و مقصدی رویایی برای بسیاری از مسافران است، به ویژه کسانی که به دنبال سفری ویژه برای تفریح یا ماه عسل هستند. در حالی که آب های کریستالی و سواحل شنی مالدیو چشم نواز هستند، اما هزینه و قیمت های سفر به این کشور اغلب مردم را می ترساند. هزینه سفر به مالدیو چقدر است؟ آیا آنقدر که همه می گویند گران است؟

برای سفر به مالدیو چقدر پول نیاز خواهید داشت؟

شما باید برنامه ریزی کنید که روزانه (۲۳۹ دلار) برای تعطیلات خود در مالدیو هزینه کنید ، که متوسط ​​هزینه روزانه بر اساس هزینه سایر بازدیدکنندگان است. مسافران گذشته به طور متوسط ​​ ۶۲ دلار صرف غذا برای یک روز و (۱۱۱ دلار) برای حمل و نقل محلی خرج کرده اند. همچنین ، متوسط ​​قیمت هتل در مالدیو برای یک زوج برابر با (۱۸۸ دلار) است. بنابراین ، سفر به مالدیو برای دو نفر به مدت یک هفته به طور متوسط ​​(۳،۳۵۱ دلار) هزینه دارد. همه این میانگین قیمت های سفر از سایر مسافران جمع آوری شده است تا به شما در برنامه ریزی بودجه سفر خود کمک کند.

نکته: جابه جایی با هواپیما در جزیره که بسیار گران است

 

هزینه های سفر به سریلانکا و مالدیو
اقامتگاه های زیبای مالدیو

 

هزینه جاذبه های گردشگری

مالدیو بهشت عاشقان اقیانوس است. این کشور از بهترین غواصی در کل جهان برخوردار است. انتظار می رود حدود ۸۰ دلار برای تور اسنورکلینگ و حدود ۱۶۰ دلار برای غواصی پرداخت کنید. سایر فعالیت های معروف از جمله موج سواری، قایقرانی و ماهیگیری نیز وجود دارند.

اگر در ماله اقامت دارید، یک تور پیاده روی یا یک تور غذایی را در نظر بگیرید تا بتوانید با فرهنگ مردم محلی آشنا شوید. شما همچنین می توانید با یک تور کوهنوردی جزیره ای به مناطق مختلف کشور نگاهی بیندازید.

مبلغی که در اینجا خرج می کنید واقعا به میزان کار شما و برنامه ای که می خواهید انجام دهید بستگی دارد، اما اختصاص ۳۰۰ دلار برای جاذبه ها به شما امکان چند روز گردش و فعالیت می‌دهد.

هزینه غذا در مالدیو

اگر در استراحتگاه های مالدیو اقامت دارید، می توانید هتل های All-inclusive را رزرو کنید یا در غیر این صورت هزینه وعده های غذایی را باید جداگانه پرداخت کنید. قطعاً به نفع شماست که با هتل های All-inclusive همراه شوید. زیرا این هتل ها تنها ساختمان موجود در این جزایر هستند، به هر حال باید اجبارا در رستوران آن ها غذا بخورید و بابت همه این ها از شما حق بیمه دریافت می شود. پس بهتر است غذا و هتل را با هم رزرو کنید.

قیمت تور مالدیو

توجه داشته باشید قیمت تور مالدیو با توجه به خدمات ارائه شده متفاوت است. البته این موارد را هم در کنار قیمت بلیط هواپیمای خارجی (قطر ایرویز و عمان ایر) و نرخ رزرو هتل در مالدیو قرار دهید که همه و همه موجب تغییر در نرخ تور مالدیو از تهران می شوند. با این حال ما در الفبای سفر در نظر داریم با ارائه پکیج های مختلف از تور مالدیو با قیمت های متنوع شرایط سفر را برای شما به این شهر محیا کنیم.

تور مالدیو ارزان

برای سفر ارزان به مالدیو چندتا راهکار برایتان داریم. اول اینکه در هاستل و یا مهمانسراهای مالدیو اقامت داشته باشید. دوم اینکه می توانید منتظر تور مالدیو لحظه آخری یا دقیقه نودی باشید و این تورهای مسافرتی را با تخفیف های ویژه خریداری نماییدد

 

هزینه های سفر به سریلانکا و مالدیو
نمای هوایی از جزایر مالدیو

 

خوشحال خواهیم شد نظرات و تجربیات خود را درباره هزینه های سفر به مالدیو و سریلانکا برایمان بنویسید.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور ارزان استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ترکیه قرار است در سال 2021 پروژه های مهم مربوط به بخش های فناوری فضایی و بهداشتی را راه اندازی کند.

ترکیه قرار است در سال 2021 پروژه های مهم مربوط به بخش های فناوری فضایی و بهداشتی را راه اندازی کند.محمد فاتح کچیر ، معاون وزیر صنعت و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ، گفت: واکنش ترکیه به همه گیری نشان داد که این کشور می تواند پروژه های مهم بخش بهداشت را دنبال کند.

وی یادآور شد که این کشور در طول این دوره برای مبارزه با بیماری همه گیر ، تجهیزات پزشکی و دارو تولید کرد.

در حالی که چندین کشور در مراحل اولیه همه گیری با کمبود تجهیزات و تجهیزات پزشکی روبرو بودند ، ترکیه با تولید دستگاه ونتیلاتور پزشکی که در درمان COVID19 و سایر تجهیزات پزشکی بسیار مهم است ، به نقاط عطفی دست یافت.

ترکیه همچنین این تجهیزات را برای مبارزه با همه گیری به ده ها کشور از جمله ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا صادر یا اهدا کرده است.

وزیر اطلاع داد که چهار شرکت بیوتکنولوژی ترکیه در حال حاضر برای تولید بومی واکسن COVID-19 کار می کنند. کچیر گفت: بنابراین ، یک دوره جهشی هم در زمینه تجهیزات پزشکی و هم در زمینه پزشکی برای ترکیه ، به ویژه در زمینه بیوتکنولوژی ، وجود دارد.

وی با اشاره به پروژه های خودروهای ترکیه، گفت که ترکیه همچنین چهار انقلاب مهم را در بخش خودرو پیشرو دارد: موتورهای الکتریکی ، وسایل نقلیه متصل به اینترنت ، خودروهای مشترک و فناوری خودمختار.


ماکت های فناوری در ترکیه

اتوبوس رانندگی خودران

وزیر امور خارجه با استناد به اولین اتوبوس برقی و خودمختار ترکیه -کارسان آتاک الکتریک -که این هفته رجب طیب اردوغان آن را آزمایش کرد ، گفت که این خودرو دارای استانداردهای خودران سطح چهار است.

در فناوری خودکار شش سطح مختلف از صفر تا پنج وجود دارد. در حالی که سطح صفر فقط هشدارهای ساده را ارائه می دهد ، سطح چهارم نیازی به راننده ندارد و سطح پنجم نیازی به دخالت انسان ندارد.

اما این نوع وسایل نقلیه را می توان در شرایط خاص استفاده کرد.

اتوبوس آتاک الکتریک به طول 8.2 متر (27.2 فوت) به لطف باتری های لیتیوم یون 220 کیلوواتی BMW می تواند تا 300 کیلومتر (186.4 مایل) بدون وقفه حرکت کند.

وی گفت که ترکیه دارای استارت آپ های بسیار موفق و پروژه های پیشرو مانند گروه سرمایه گذاری مشترک خودرو (TOGG) در زمینه فناوری خود مختار است.

TOGG که در سال 2018 تأسیس شد ، با همکاری پنج غول صنعتی ، گروه آنادولو ، BMC ، گروه کوک ، ترکسل و هلدینگ زورلو و یک سازمان چتر ، اتحادیه اتاق ها و بورس های کالای ترکیه همکاری کرد. در دسامبر 2019 ، این شرکت اولین نمونه خودروهای برقی را معرفی کرد که انتظار می رود در سال 2022 برای بازار عرضه شود. وی خاطرنشان کرد: 'ما معتقدیم که ترکیه در این زمینه موفق خواهد بود. ما به زودی استراتژی تحرک خود را به اشتراک می گذاریم.'

قطار برقی

کچیر گفت که ترکیه همچنین بر راه اندازی قطار برقی متمرکز است. وی گفت: این پروژه در مرحله آزمایش است و به زودی وارد مرحله تولید می شود. وی گفت: 'ما در زمینه راه آهن پتانسیل جدی اقتصادی را می بینیم. ما به موفقیت دست خواهیم یافت.

کچیر با یادآوری اولین اسب شاخدار ترکیه - یک شرکت نوپا با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار - Peak Games - سال گذشته به مبلغ 1.8 میلیارد دلار به یک شرکت بازی سازی آمریکایی Zynga فروخت.

ترکیه به تولیدکننده فناوری های مهم تبدیل می شود

وزیر صنعت و فناوری ترکیه روز چهارشنبه گفت ترکیه به جای مصرف کننده به تولید کننده فناوری های مهم تبدیل خواهد شد.

مصطفی ورانک گفت که ترکیه بازار محصولات فناوری نیست بلکه یک پایگاه تولید برای جهان خواهد بود.

وی در یک رویداد مجازی در ژنو که توسط انجمن TURQUIA 1912 برگزار شد ، گفت که امروزه ایالتها برتری خود را نسبت به دیگران از طریق جنگها و اقتصاد نشان نمی دهند. وارانک گفت دانشجویان دانشگاه باید بر کارآفرینی و اختراعات تمرکز کنند.

وی با اشاره به حرکت فناوری ملی ترکیه گفت: تا زمانی که علم و فناوری به نفع بشریت توسعه نیافته باشد ، ارزش ندارد و حرکت ترکیه بر اساس تولید ارزش به نفع بشریت است. وی در مورد مطالعات فضایی ترکیه گفت که دولت ترکیه می خواهد این کشور را به ملتی مهم در رقابت فناوری جهانی تبدیل کند.

وی گفت که ترکیه دارای 10 هدف اصلی با برنامه فضایی ملی خود است که اخیراً فاش شده است و خاطر نشان کرد که ماموریت ماه بیشترین ماموریت است. وی گفت که ترکیه هفته گذشته موتور موشکی را آزمایش کرد که می تواند برای ماموریت ماه استفاده شود.


کارکنان حوزه صنعت و فناوری

مطالعات واکسن

وارانک گفت که ترکیه در طول همه گیری ویروس کرونا اقدامات مهمی مانند تولید هواکش های مکانیکی ، ماسک صورت و مواد تمیز کننده انجام داد.

وی گفت که این امر همچنین در زمینه واکسن مربوط به COVID-19 پیشرفت چشمگیری داشته است و اشاره کرد که هفت نامزد ابتکاری واکسن در بستر ویژه COVID-19 شهرستان وجود دارد.

گردشگری

پیش از این سرمایه گذاری های قابل توجه و استقبال بالای مسافران از تور لحظه آخری ترکیه در سال های اخیر موجب شد تا این کشور در زمینه صنعت گردشگری رشد چشمگیری داشته باشد که نتیجه آن قرارگیری استانبول در میان 10 شهر توریستی دنیا است. اما حال می بینیم که ترکیه بلندپروازانه به دنبال این است تا اتفاقات ویژه ای را برای خود رقم بزند

به گفته مدیر عامل یک شرکت فناوری و گردشگری ترکیه ، درآمدهای گردشگری در ترکیه تا سال 2023 با دیجیتالی شدن شرکت های گردشگری می تواند به 100 میلیارد دلار برسد.

رمضان بیسر ، رئیس فناوری دیجیتال و شرکت گردشگری CRM گفت: 'ما باید صنعت گردشگری خود را به اندازه کافی ارتقا دهیم ، ما باید درآمد گردشگری برای هر بازدید کننده را از 670 به 1000 دلار آمریکا افزایش دهیم.'

او گفت که ترکیه می تواند با انجام اقدامات در بخش گردشگری برای جلب رضایت مشتری ، گردشگران را از گروه های پردرآمد جذب کند. وی تأکید کرد که تحول دیجیتالی شرکت های گردشگری فرصت های بازاریابی بهتر و رضایت بیشتر مشتریان را ارائه می دهد.

به لطف فناوری های دیجیتالی ، شرکت های گردشگری می توانند با آگاهی از ترجیحات غذایی ، سرگرمی و اقامتی ، کیفیت خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

بسیاری از شرکت های گردشگری در ترکیه یا وب سایت ندارند یا وب سایت هایی دارند که شرایط دنیای دیجیتال را برآورده نمی کنند. مدیرعامل تأکید کرد: 'شرکت های گردشگری باید حساب های رسانه های اجتماعی داشته باشند ، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و فناوری های جدید را دنبال کنند.' وی به مشتریان یادآوری کرد که قبل از عزیمت آنها ، سیستم عامل های آنلاین آنها را از جزئیات اهداف مربوطه مطلع می کنند. علاوه بر فناوری های دیجیتال و تبلیغات ، مراکز تماس نیز نقش مهمی در گردشگری ایفا می کنند.

این کارشناس تأکید کرد که عامل اصلی هماهنگ سازی و بهینه سازی کار برای یک روند موفق بازاریابی گردشگری است. ترکیه سال گذشته حدود 39.5 میلیون بازدید کننده ثبت کرد و در این مدت گردش مالی 29.5 میلیارد دلار ایجاد کرد. هدف این است که تا سال 2023 تعداد 50 میلیون گردشگر داشته باشیم.


تماشای تصاویر 3 بعدی از گذشته در استانبول

با رزرو کسب اطلاعات از قیمت تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

ازمیر ، از نظر تاریخی اسمیرنا ، شهری در غرب ترکیه. سومین شهر بزرگ این کشور و یکی از بزرگترین بنادر آن ، ازمیر در راس خلیج پناهگاه ازمیر در ساحل عمیقاً عمیق دریای اژه واقع شده است. پس از جنگ جهانی دوم ، ازمیر به سرعت رشد کرد ، تا حدی به دلیل موقعیت آن ، که به عنوان محل مقر فرماندهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای نیروهای زمینی در جنوب شرقی اروپا انتخاب شد. این دانشگاه همچنین دارای مدرسه تربیت معلم و دانشگاه اژه است که در سال 1955 تأسیس شد. پس از صنعت استانبول دوم ، صنایع غذایی ، سیمان ، پنبه و پارچه های پشمی تولید می کند و کارهای پتروشیمی و مهندسی دارد. سالانه یک نمایشگاه بزرگ تجاری بین المللی در آنجا برگزار می شود. صادرات شامل محصولات کشاورزی از مناطق داخلی آن است – عمدتا تنباکو ، انجیر ، پنبه و سبزیجات – و همچنین تولیدکنندگان ، فرش و ابریشم.

 

ازمیر واقع در نزدیکی مکانهای باستانی معروف مانند افسس و پرگاموم و اقامتگاههای تفریحی متعدد ، تجارت گردشگری رو به رشدی دارد. ازمیر در یکی از مناطق پرجمعیت ترکیه واقع شده است. منطقه ساحلی شامل دره های آبی و حاصلخیز و جلگه های دلتای رودخانه های کوچوکرمندرس و گدیز است.
حال ممکن است از ازمیر که یکی از شهرهای توریستی، تجاری و دانشجویی ترکیه است قصد ورود به دیگر شهرهای ترکیه را داشته باشید پس همراه ما باشید برای آشنایی با فاصله ازمیر تا استانبول و سایر شهرهای ترکیه.

فاصله ازمیر تا آلانیا

اگر در ازمیر هستید و تور آلانیا خریداری کردید لازم است که بدانید کل فاصله مستقیم بین ازمیر و آلانیا 476 کیلومتر کیلومتر و 500 متر است. مایل فاصله ازمیر تا آلانیا 296.1 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین ازمیر و آلانیا ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

 

فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین ازمیر تا آلانیا 592 کیلومتر و 631 متر است. فاصله جاده ای بین این دو نقطه سفر بر اساس مایل ، 368.2 مایل است..

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

مسافت آلانیا تا ازمیر

 

زمان سفر ازمیر به آلانیا

ازمیر در فاصله 476 کیلومتری آلانیا واقع شده است ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کنید ، می توانید در 11 ساعت و 42 دقیقه به آلانیا برسید. زمان سفر شما به آلانیا ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

 

مسافت استانبول تا ازمیر

ازمیر در طول جغرافیایی 27.14 و عرض جغرافیایی 38.42 در ترکیه واقع شده است. استانبول در طول جغرافیایی 28.98 و عرض جغرافیایی 41.01 در ترکیه واقع شده است.

 

• فاصله رانندگی: 470 کیلومتر کیلومتر و 716 متر / 292.5 مایل.
• فاصله مستقیم: 327 کیلومتر کیلومتر و 600 متر / 203.6 مایل.

• زمان سفر: 9 ساعت و 20 دقیقه.

 

فاصله بین ازمیر و استانبول

اگر بعد از بررسی قیمت تور ازمیر پکیج آنجا را خریداری کردید را از قبل خریداری کردید و میخواهید راهی استانبول شوید و یا بلعکس کل فاصله مستقیم بین ازمیر و استانبول 327 کیلومتر (کیلومتر) و 600 متر است. مایل فاصله ازمیر تا استانبول 203.6 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین ازمیر و استانبول ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

 

فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین ازمیر تا استانبول 470 کیلومتر و 716 متر است. فاصله جاده ای بین این دو نقطه سفر بر اساس مایل ، 292.5 مایل است.

 

تفاوت زمانی بین ازمیر و استانبول

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین ازمیر و استانبول 0 ساعت ، 7 دقیقه و 20 ثانیه است. توجه: محاسبه زمان ازمیر و استانبول بر اساس زمان UTC شهر خاص است. ممکن است از زمان استاندارد کشور ، زمان محلی و غیره متفاوت باشد.

 

زمان سفر ازمیر به استانبول

ازمیر در فاصله 327 کیلومتری استانبول قرار دارد ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت سفر کنید ، می توانید در 9 ساعت و 20 دقیقه به استانبول برسید. زمان سفر استانبول شما ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

فاصله استانبول تا ازمیر

 

فاصله ازمیر تا کوش آداسی

زمیر در طول جغرافیایی 27.14 و عرض جغرافیایی 38.42 در ترکیه واقع شده است. کوش آداسی در طول جغرافیایی 27.26 و عرض جغرافیایی 37.86 در ترکیه واقع شده است.

 

• فاصله رانندگی: 99 کیلومتر و 734 متر / 62 مایل.
• فاصله خط مستقیم: 63 کیلومتر کیلومتر و 800 متر / 39.6 مایل.
• زمان سفر: 1 ساعت و 49 دقیقه..

 

کل فاصله مستقیم بین ازمیر و کوش آداسی 63 کیلومتر (کیلومتر) و 800 متر است. مایل فاصله ازمیر تا کوش آداسی 39.6 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین ازمیر و کوش آداسی ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

 

فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین ازمیر تا کوش آداسی 99 کیلومتر و 734 متر است. فاصله جاده ای بین این دو نقطه سفر بر اساس مایل ، 62 مایل است.

 

تفاوت زمانی بین ازمیر و کوش آداسی

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین ازمیر و کوش آداسی 0 ساعت ، 0 دقیقه و 28 ثانیه است. توجه: محاسبه زمان ازمیر و کوش آداسی بر اساس زمان UTC شهر خاص است. ممکن است از زمان استاندارد کشور ، زمان محلی و غیره متفاوت باشد.

 

زمان سفر ازمیر به کوش آداسی

ازمیر در فاصله 63 کیلومتری کوش آداسی واقع شده است ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کنید ، می توانید در 1 ساعت و 49 دقیقه به کوش آداسی برسید. زمان سفر شما به کوش آداسی ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

فاصله کوش آداسی تا ازمیر

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر | www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدروم کجاست

بدروم در ساحل دریای اژه ترکیه واقع شده است و علاوه بر مقاصد گردشگری لوکس ، دارای چندین مکان مهم تاریخی از جمله قلعه سنت پیتر و مقبره ، دروازه  میندوس و موزه باستان شناسی زیر آب است. این بندر در فاصله کوتاهی از مرکز شهر و 36 کیلومتری فرودگاه بین المللی میلاس واقع شده است. بندر کروز بدروم دارای اسکله 340 متری است که می تواند بزرگترین کشتی های تفریحی جهان را در خود جای دهد. بدروم یا کوش آداسی

محدودیت های سفر در بدروم چیست؟

  • سفرهای داخلی محدودیتی ندارند ، اما ممکن است برخی شرایط اعمال شود
  • ماسک صورت اجباری است
  • فاصله اجتماعی 2 متر است
  • قوانین ایمنی COVID-19 را رعایت کنید
  • تدابیر کنترل سراسری در حال اجراست

کوش آداسی کجاست

از طرفی بندر تفریحی و شهر تفریحی ساحلی کوش آداسی واقع در ساحل غربی ترکیه ، دروازه ای به سمت افسوس است که از پربازدیدترین شهرهای باستانی مدیترانه است. کوش آداسی با دو اسکله خود در بندر Ege ، می تواند همزمان چهار کشتی بزرگ را اسکله کند. دهکده بازسازی شده اسکالا نووا در مقابل ترمینال قرار دارد که مغازه های عجیب و رنگارنگ ، کافه های شیک و رستوران هایی را طراحی می کند که منحصراً برای مسافران کروز طراحی شده اند. با این حال این موارد باعث شده تا مسافرین تور ترکیه مخصوصا شهر ازمیر به انتخاب کوش آداسی و بدروم شک داشته باشند پس همراه ما باشید.

مقایسه کوش آداسی با بدروم، کدامیک بهتر است؟

جزیره کبوتر کوش آداسی

بهترین هتل های کوش آداسی

از معروفترین هتل های کوش آداسی می توان به هتل افسوس پرنسس، هتل آلگوکلر آداکوله کوش آداسی و هتل فانتاسیا و هتل پاین بی کوش آداسی و هتل کورومار اشاره کرد. این اقامتگاه ها از هتل های لوکس کوش آداسی گرفته تا هتل های ارزان قیمت کوش آداسی در قالب 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره باتوجه به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

هتل های 3 ستاره کوش آداسی

همچون هتل مینای کوش آداسی امکانات کمتری نسبت به هتل های 4 و 5 ستاره دارند و مخصوص مسافرانی هستند که به دنبال هتل های ارزان قیمت می باشند.

هتل های 4 ستاره کوش آداسی

همچون هتل گرند شاهین کوش آداسی از خدمات بیشتری نسبت به هتل های سه ستاره برخوردار هستند

هتل های 5 ستاره کوش آداسی

مانند هتل ریچموند افسوس کوش آداسی تمامی خدمات و امکانات تفریحی مانند ساحل اختصاصی و … را دارا می باشند.در تور کوش آداسی پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در کوش آداسی را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور کوش آداسی در فصل تابستان ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

هتل های بدروم

گزینه های هتل بدروم 5 ستاره و اطراف آن بسیار زیاد است و طبیعتا انتخاب آنها بسیار دشوار است. هرچند ممکن است سخت باشد اما ما در الفبای سفر بر اساس شرایط و سلیقتان کمک می کنیم تا بهترین هتل بدروم را انتخاب نمایید. شما می توانید با مشاهده پکیج های تور بدروم، هتل مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

  • هتل ساحلی هتل مرمرا
  • هتل کارسه
  • هتل والنس در کاپلانکایا
  • هتل کمپینسکی بارباروس بی
  • دی هتل ماریس

از لاکچری ترین و بهترین هتل های بدروم می باشند.

در بدروم از کدام جاذبه های گردشگری دیدن کنیم؟

تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

مقایسه کوش آداسی با بدروم، کدامیک بهتر است؟

سواحل دیدنی بدروم و تفرجگاه ها

دیدنی های کوش آداسی

تور گردشگری کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید. اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود. تماشای غروب آفتاب در سواحل این شهر یکی از محبوبترین کارهایی است که گردشگران انجام می دهند. در ضمن اگر با تور مسافرتی قصد سفر به این شهر را دارید  قیمت تور کوش آداسی به هتلی که رزرو می کنید و همچنین ایرلاین مورد نظرتان بستگی دارد. طبیعتا رزرو ایرلاین ترکیش یا پگاسوس ممکن کمی هزینه را نسبت به ایرلاین داخلی بالاتر می برد و همچنین اگر در نوروز و فصل بهار قصد سفر به کوش آداسی را داشته باشید هزینه سفرتان بالاتر می رود. پس در نظر داشته باشید امکان دارد تور کوش آداسی تابستان ازپاییز و زمستان گرانتر باشد.

مدت زمان اقامت در کوش آداسی

اقامت در کوش آداسی در مجموع 6 الی 7 شب است زیرا پروازها از تهران به کوش آداسی به صورت هفتگی هست و شما نه می توانید کمتر و نه می توانید بیشتر در این شهر اقامت داشته باشید. بنابر این شما در اصل از آفر تور 7 روزه کوش آداسی استفاده خواهید کرد.

تور هوایی کوش آداسی

لازم به ذکر است که از تهران به کوش آداسی هیچ پرواز مستقیمی انجام نمی گیرد و شما ابتدا به طور مستقیم عازم ازمیر خواهید شد و سپس با ترانسفر زمینی به مدت 1 ساعت و نیم به کوش آداسی خواهید رسید.

تور هوایی بدروم

اگر قصد خرید تور هوایی ترکیه را دارید و با پرواز داخلی مثل ایران ایر بخواهید به بدروم بروید همچون سفر به مارماریس باید ابتدا وارد ازمیر شوید و سپس از آنجا با طی 4 ساعت مسیر بصورت زمینی به بدروم خواهید رسید اما اگر پرواز خارجی انتخاب کنید بدون معطلی به فرودگاه میلاس بدروم خواهید رسید. توجه داشته باشید برای سفر با ایرلاین خارجی هرچند امکان دارد هزینه بیشتری پرداخت کنید اما معطلی نخواهید داشت.

مقایسه کوش آداسی با بدروم، کدامیک بهتر است؟

نحوه سفر از کوش آداسی به بدروم

حال به نظر شما کدامیک از این دو شهر ارزش بیشتری برای تماشا و تفریح دارند؟

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین تکنولوژی های روز دنیا

بلغارستان

به طور کلی ، صنعت تکنولوژی و فناوری بلغارستان در سهم خود در تولید ناخالص داخلی این کشور به بالاترین حد خود می رسد. مانند بسیاری از کشورهای کمونیستی سابق ، بلغارستان دارای سنت دیرینه صنعت قوی فناوری است.

با برنامه های عالی دانشگاهی ، این کشور دارای نیروی کار تحصیل کرده ، از جمله متخصصان ماهر فناوری اطلاعات و مجموعه استعدادهای بزرگ چند زبانه است. سیستم آموزشی بلغارستان با 64000 فارغ التحصیل از 53 دانشگاه و کالج و حدود 50 درصد فارغ التحصیلان دارای رشته های مناسب برای نیازهای صنعت BPO ، به ویژه برای مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات مناسب است و می توان از همه فن آوری های اصلی در اینجا استفاده کرد ( java، PHP ، C#، Ruby ، ​​iOS ، Unity ، html ، .Net ، و غیره)

بلغارستان همچنین دارای یکی از رقابتی ترین هزینه های کار در اروپای مرکزی و شرقی و زیرساخت پهنای باند عالی است. یک مثال سرعت دسترسی به اینترنت بیش از 32 مگابیت بر ثانیه است که این کشور را در بین 10 کشور برتر جهان (بانک جهانی) قرار می دهد.

دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که بر رشد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بلغارستان تأثیر مثبت گذاشته است – برخی از این دلایل عبارتند از: دانشگاه ها ، ریاضی دانان ، متخصصان تحقیق و توسعه ، زمینه های متعدد تخصص ، میزان بهره وری ، مشوق های دولتی ، دسترسی به بودجه اتحادیه اروپا ، میزان کم فرسودگی و موقعیت استراتژیک که امکان تدارکات متوازن کار به سبک زندگی و پوشش وسیع مناطق زمانی را فراهم می آورد.

با این وجود ، یک دلیل آخر و بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بلغارستان به یک مقصد برتر در زمینه راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه اختصاصی تبدیل شده است-این از نظر نگرش تجاری و نزدیکی فرهنگی به مشتریان اروپایی و آمریکایی است. 

تور فناوری هر سال میزبان تعدادی از رویدادهای خاص منطقه ای و منطقه ای است تا بهترین شرکت های مرحله رشد در اروپا را به نمایش بگذارد. شرکتهای در حال رشد معمولاً به دنبال مرحله بعدی تأمین مالی بین المللی خود یا خروج آنها در 2 یا 3 سال هستند. 

تکنولوژی بازدید از مالدیوسنساتا بلغارستان پیشرو در تکنولوژی

سنساتا بلغارستان پیشرو در تکنولوژی

در همین راستا پارک فناوری صوفیه فعالیت هایی را توسعه می دهد برای حمایت از استارت آپ های کوچک و کوچک شرکتهای متوسط ​​، علم ، آموزش و نوآوری 

Sofia Tech Park اولین پارک علم و فناوری دولتی در بلغارستان است. هدف پارک فناوری صوفیه تبدیل شدن به مکانی در بلغارستان و بالکان برای محققان جهانی ، منطقه ای و ملی و شرکت های نوآور و همچنین جذب و حمایت از ایده ها ، پروژه ها و مشاغل نوآورانه است که می تواند اقتصاد دانش را در بلغارستان تقویت کرده و منجر شود. ایجاد محصولات ، فرآیندها و خدمات نوآورانه. سه حوزه اصلی تمرکز STP عبارتند از: 1) فناوری اطلاعات و ارتباطات. 2) علوم زندگی ؛ 3) انرژی سبز. این پارک دارای 4 جزء اصلی است – مجتمع آزمایشگاهی ، انکوباتور ، انجمن نوآوری و موزه آزمایشگاهی

با خرید تور بلغارستان 1400 این فرصت را دارید تا از تکنولوژی های بروز این کشور دیدن کنید و در یک فضای نوآورانه قرار بگیرید.

مالدیو

مالدیو از کشورهایی است که درآمد آن حاصل از صنعت گردشگری است اما برای این که در این دوره باتوجه به رشد تکنولوژیی و فناوری بتواند تبلیغات بیشتری انجام دهد و مسافران زیادی با تور مالدیو به این سرزمین سفر کنند چه راهکارهایی را سنجیده؟

 Visit Maldives  اولین پلت فرم مدیریت رویدادهای مجازی خود را راه اندازی کرده است. این پلت فرم که ‘مالدیو مجازی من’ نامیده می شود ، با ایجاد ارتباط بین شرکت کنندگان از سراسر جهان از طریق رویدادهای آنلاین میزبانی شده ، اعم از نمایشگاه های مجازی ، نمایشگاه های راهبی ، وبینارها و آموزش نمایندگی های مسافرتی ، و همچنین رویدادهای بازاریابی زنده با هدف تجارت مسافرتی ، تعامل و شبکه سازی بینندگان را تقویت می کند. و مصرف کنندگان

تکنولوژی بازدید از مالدیو

تکنولوژی بازدید از مالدیو

 

فرمت مبتنی بر وب امکان دسترسی به بالاترین سطح و ناوبری آسان را فراهم می کند و شرکت کنندگان را قادر می سازد تا قدرت مجازی بودن را تجربه کنند.

هر منطقه از پلت فرم جذابیت منحصر به فرد مالدیو را به تصویر می کشد که در گرافیک سه بعدی ارائه شده است. ‘لابی اصلی جزایر’ شرکت کنندگان را به مناطق مختلف پلت فرم هدایت می کند. 

طیف وسیعی از رویدادهای مجازی با هدف تجارت مسافران و مصرف کنندگان در بازارهای اصلی هدف ، قرار است در طول سال در ‘مالدیو مجازی من’ برگزار شود. این رویدادها همچنین فرصتی برای مشارکت شرکای صنعت گردشگری مالدیو ، مانند سایر فعالیت های آنلاین و آفلاین که توسط Visit Maldives برگزار می شود ، ایجاد می کند.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.comمراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ویزای اربعین 1400 (آیا برای رفتن به عراق ویزا لازم است؟)

با اعلام ستاد مرکزی اربعین ثبت نام پیاده روی اربعین 1400 از صبح روز دوشنبه 22 شهریور ماه شروع می شود. 

در این اطلاعیه ذکر شده باتوجه به فاصله زمانی بسیار کوتاهی که تا ایام اربعین حسینی باقیمانده تا کنون مجوز رسمی از سوی دولت عراق صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور ویزای عراق برای اربعین ابلاغ نشده است؛ بنابراین ستاد اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰، ۶، ۲۲ از طریق سامانه samah.haj.ir و به صورت آنلاین آندسته از متقاضیانی که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و براساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند اقدام به پیش ثبت نام کنند.
از طرفی باتوجه به اینکه احتمال دارد مرزهای زمینی ایران و عراق باز نشود در صورتی که دو دور واکسن تزریق شده باشد و یا فردی جواب تست منفی pcr بدهد میتواند به صورت هوایی عازم این سرزمین شود.

لازم به ذکر ثبت‌ نام قطعی بر طبق ظرفیت و شروطی که  کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش‌ثبت‌ نام کرده باشند ظرفیتشان بیش از اندازه ای باشد که دولت عراق اعلام کرده در این حالت طبق تصمیم گیری هایی افرادی انتخاب خواهند شد.

باز هم تاکید می‌شود انجام پیش‌ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود. در ضمن هتقاضا می شود که با توجه به بسته بودن مرزها و شرایط عبور و مرور میان ایران و عراق به هیچ وجه به مرز‌های کشور مراجعه نکنند.

نکات مهم در خصوص ثبت نام در سامانه سماح



:: بازدید از این مطلب : 67

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کمیسیون اروپا تا کنون 4.6 میلیارد دوز واکسن COVID-19 را تأمین کرده است و مذاکرات برای دوزهای اضافی در حال انجام است. تحویل واکسن به کشورهای اتحادیه اروپا به طور پیوسته افزایش یافته است و واکسیناسیون در حال افزایش است. این کمیسیون همچنین با صنایع همکاری می کند تا ظرفیت تولید واکسن را افزایش دهد. در همان زمان کار برای مقابله با انواع جدید را آغاز کرده است ، با هدف توسعه سریع و تولید واکسن های موثر در برابر این گونه ها در مقیاس بزرگ. در ادامه همراه ما باشید برای آشنایی با واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا

31 آگوست 2021:

70% از جمعیت بزرگسالان اتحادیه اروپا به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شدند

اتحادیه اروپا به نقطه عطفی دست یافته است زیرا 70 درصد از جمعیت بزرگسال اکنون کاملاً در برابر کووید -19 واکسینه شده اند. در مجموع ، بیش از 256 میلیون بزرگسال در اتحادیه اروپا دوره واکسن کامل را دریافت کرده اند. هفت هفته پیش ، هدف تحویل کمیسیون زودتر از موعد محقق شد: اعطای دوز واکسن کافی به کشورهای عضو تا پایان ماه جولای برای واکسیناسیون کامل 70 درصد از جمعیت بالغ اتحادیه اروپا.

واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

تأمین دوز واکسن های آینده

کمیسیون اروپا در حال مذاکره شدید برای ایجاد مجموعه متنوعی از واکسن ها برای شهروندان اتحادیه اروپا با قیمت مناسب است. قراردادهایی با 7 توسعه دهنده امیدوارکننده واکسن منعقد شده است که مجموعه ای تا 4.6 میلیارد دوز را تضمین می کند. تحویل دوزهای واکسن به کشورهای اتحادیه اروپا از ماه دسامبر به طور پیوسته افزایش یافته است. واکسیناسیون در سراسر اتحادیه اروپا سرعت می گیرد.
کمیسیون تاکنون 4 مجوز بازاریابی مشروط برای واکسن های توسعه یافته توسط BioNTech و Pfizer ، Moderna ، AstraZeneca و Janssen Pharmaceutica NV به دنبال ارزیابی مثبت EMA از ایمنی و کارایی آنها داده است. چندین واکسن دیگر در مراحل مختلف ارزیابی توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) قرار دارند. کمیسیون همکاری نزدیکی با صنعت دارد تا ظرفیت تولید واکسن در اتحادیه اروپا را افزایش دهد.

گزارشات ایمنی

آژانس داروهای اروپایی به روز رسانی ایمنی واکسن های COVID-19 مجاز در اتحادیه اروپا را منتشر می کند. EMA یک بروزرسانی ماهانه برای هر واکسن مجاز COVID-19 منتشر می کند. به روزرسانی های ایمنی خلاصه ای از اطلاعات موجود از زمان مجوز واکسن است. آنها همچنین نشان می دهند که آیا اطلاعات ایمنی نیاز به بررسی بیشتری دارد یا خیر.

پاسپورت واکسن اتحادیه اروپا COVID-19 چیست؟

گذرنامه/گواهی واکسن COVID-19 اتحادیه اروپا یک سند یک تکه است که می تواند برای مسافر به دو صورت کاغذی و دیجیتالی صادر شود. بسته به وضعیت مسافر ، سه نوع گذرنامه COVID-19 اتحادیه اروپا ارائه می شود.

  • گذرنامه واکسیناسیون
  • گواهی آزمون
  • گواهی بازیابی

پاسپورت واکسن کرونا اروپا

پاسپورت واکسن کرونا فرانسه

گذرنامه واکسیناسیون چیست؟

گذرنامه واکسیناسیون COVID اتحادیه اروپا برای همه افرادی که به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند ، صادر می شود و یکی از چهار واکسن مورد تأیید آژانس پزشکی اروپا ، که عبارتند از:

✔️فایزر ⬌ (یک واکسن ریبونوکلئیک (mRNA) است به این معنی که حاوی دستورالعمل های ژنتیکی است که به سلول های گیرنده کمک می کند تا قطعات پروتئینی تولید کنند که باعث واکنش سیستم ایمنی می شود.)

✔️مدرنا ⬌ (واکسن Moderna در درجه اول با تزریق بخشی از کد ژنتیکی ویروس COVID-19 به بدن کار می کند. این باعث واکنش ایمنی بدن می شود ، بنابراین ، آنتی بادی هایی ایجاد می کند که می توانند با ویروس مبارزه کنند. EMA در 6 ژانویه 2021 به مدرنا اجازه بازرگانی مشروط داد.)

✔️آسترازینکا (بر اساس دستورات ژنتیکی ویروس برای ساخت پروتئین است که با استفاده از DNA دو رشته ذخیره می شود.)

✔️جانسون و جانسون  (واکسن Janssen از بستر واکسن AdVac برای مهندسی یک ویروس سرماخوردگی معمولی استفاده می کند تا دستورالعمل های ژنتیکی را به سلول های بازو منتقل کند و در آنجا ماکت جهش ویروس کرونا را ایجاد کرده و سیستم ایمنی بدن را تحریک کند.)

این گواهی ثابت می کند که دارنده آن واکسینه شده است در حالی که حاوی اطلاعات اضافی در مورد واکسن است ، مانند زمان تجویز دوزها ، تولید کننده و ...
کمیسیون همچنین به کشورهای عضو اجازه داده است تا برای مسافرانی که با واکسن های دیگری به غیر از موارد تأیید شده توسط EMA ، واکسینه شده اند ، گواهینامه صادر کنند. با این حال ، تصمیم هر یک از کشورهای عضو است که بخواهند اجازه ورود برای کسانی را که با چنین واکسنهایی واکسینه شده اند ، بدهند یا نه.

واکسن فایزر در اروپا

اهمیت تزریق واکسن فایزر در اروپا

گواهی بازیابی چیست؟

همچنین به مسافرانی که به تازگی مبتلا به COVID-19 شده اند و از این بیماری رهایی یافته اند ، اجازه داده می شود که با گواهی سفر اتحادیه اروپا COVID سفر کنند.گواهی بهبود دیجیتال کووید اتحادیه اروپا تایید می کند که فرد مبتلا پس از آزمایش مثبت از عفونت SARS-CoV-2 بهبود یافته است. این کمیسیون باید زودتر از 11 روز پس از اولین آزمایش مثبت صادر شود.
با این حال ، کمیسیون همچنین اشاره می کند که آزمایشاتی که تشخیص می دهد آیا فردی آنتی بادی علیه SARS-CoV-2 ایجاد کرده است-همچنین به عنوان آزمایش آنتی بادی شناخته می شود-نمی تواند برای به دست آوردن گواهی بهبود استفاده شود.

گواهی آزمون چیست؟

همه مسافرانی که با آزمایش PCR یا تست آنتی ژن سریع COVID-19 آزمایش می کنند و نتیجه آن منفی است ، می توانند گواهینامه COVID اتحادیه اروپا را دریافت کنند. کمیسیون خاطرنشان می کند: 'یک گواهی جداگانه برای هر آزمون صادر می شود و حاوی هیچ گونه اطلاعاتی از گواهینامه های قبلی نیست.اتحادیه اروپا هنوز زمانبندی مشترکی را که باید طی آن آزمایشات انجام شود ، ارائه نکرده است ، بنابراین تصمیم گیری با کشورهای عضو است.

نظارت بر ایمنی واکسن COVID-19 توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به طور مستمر بر ایمنی و اثربخشی واکسن های کووید -19 نظارت می کند.EMA عوارض جانبی این واکسن ها را مانند همه واکسن ها کنترل می کند. به موازات این ، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماریها (ECDC) به طور موثر بر اثربخشی واکسن های COVID-19 نظارت می کند.
این امر اتحادیه اروپا را قادر می سازد تا اطلاعات جدیدی را که در مورد مزایا و ایمنی واکسن های کووید -19 ایجاد می شود ، فوراً شناسایی و ارزیابی کند. این امر اطمینان می دهد که هرگونه خطرات احتمالی در اسرع وقت شناسایی و مدیریت می شود: به نظارت بر ایمنی واکسن و گزارش عوارض جانبی مراجعه کنید.

نحوه عملکرد واکسن های کووید -19

واکسن های COVID-19 با ایجاد پاسخ ایمنی از COVID-19 جلوگیری می کنند. اکثر واکسن های COVID-19 این پاسخ های ایمنی را به قطعه کوچکی از SARS-CoV-2 تحریک می کنند. SARS-CoV-2 ویروسی است که باعث بیماری COVID-19 می شود. اگر فردی که واکسن COVID-19 دریافت کرده است بعداً توسط ویروس آلوده شود ، سیستم ایمنی بدن این ویروس را تشخیص می دهد.

 

کارت دیجیتال واکسن کرونا

تور ترکیه واکسن کرونا دروغ یا واقعیت

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

درباره واکسن سینوفارم (واکسن سینوفارم کجایی است)

(واکسن سینوفارم به انگلیسی : Sinopharm) توسط (Pio-Bio-Institute of Biological Institute Co Ltd Ltd) ، زیرمجموعه گروه ملی Biotec چین (CNBG) تولید می شود.
سینوفارم متکی به فناوری ویروس غیر فعال قدیمی تر ، اما آزمایش شده است ، که شامل گرفتن ویروس کرونا و تزریق آنها به بدن است. این فرایند اساساً بدن را مجبور به تولید آنتی بادی علیه کروناویروس SARS-CoV-2 می کند.
پس از واکسیناسیون ، سیستم ایمنی بدن قادر خواهد بود به عفونت ویروس های کرونای زنده پاسخ دهد. آنتی بادی ها می توانند به ویروس مهاجم بچسبند و از ورود آن به سلول های بدن جلوگیری کنند.
بر اساس داده های موجود ، گزارش شده است که واکسن سینوفارم 100 درصد از اشکال متوسط ​​و شدید کووید -19 محافظت می کند. و از طرفی در جواب این سوال که میگرسند واکسن سینوفارم جنددرصد تاثیر دارد باید گفت میزان اثربخشی کلی آن 86 درصد است. حال نگاهی بیندازیم که کدام کشورها واکسن سینوفارم را قبول دارند.

 واکسن سینوفارم ساخت کجاست

واکسن چینی سینوفارم

عوارض واکسن سینوفارم

عوارض جانبی مرتبط با واکسیناسیون در داوطلبان شامل درد در محل تزریق ، سردرد ، درجه حرارت بالا یا خستگی است.

واکسن سینوفارم تأیید شده WHO

سینوفارم در 7 مه 2021 برای استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد و چراغ سبز برای عرضه این واکسن در سطح جهانی را نشان داد.
WHO واکسن را برای بزرگسالان 18 سال به بالا ، در یک برنامه دو دوز با فاصله سه تا چهار هفته توصیه می کند. برآورد اثر واکسن برای بیماری علامتی و بستری در همه گروه های سنی 79 درصد تخمین زده شد.
روش استفاده اضطراری (EUL) مناسب بودن محصولات جدید بهداشتی را در مواقع اضطراری سلامت عمومی ارزیابی می کند. هدف این است که داروها ، واکسن ها و تشخیص ها در اسرع وقت برای رسیدگی به اورژانس و در عین رعایت معیارهای دقیق ایمنی ، اثربخشی و کیفیت در دسترس قرار گیرد. این ارزیابی تهدید ناشی از شرایط اضطراری و همچنین منفعت ناشی از استفاده از محصول را در برابر هرگونه خطرات احتمالی ارزیابی می کند.
در مورد واکسن های کووید -19 ، بهداشت سازمان ملل متحد در ملاحظات خود برای ارزیابی واکسن های کووید -19 حداقل کارآیی را 50 درصد تعیین کرده است. تاکنون WHO همچنین موارد زیر را تأیید کرده است:

فایزر: Pfizer/BioNTech
آسترازینکا/AstraZeneca: Vaxzevria
جانسون و جانسون: Ad26.COV2.S
مدرنا: mRNA-1273
سینوفارم: BBIBP-CorV
سینوواک: CoronaVac

اهمیت واکسن کرونا

واکسن کرونا برای سفر

کشورهای مورد تأیید سینوفارم طبق اعلام WHO

کشورهای زیر استفاده از سینوفارم را تأیید کرده اند.

  • آنگولا (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، Sputnik Light و AstraZeneca).
  • آرژانتین (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Pfizer ، CanSino ، AstraZeneca ، Sputnik و Covishield.)
  • بحرین (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik ، Sputnik Light ، Janssen و Covishield هستند)
  • بنگلادش (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، Sputnik ، Janssen ، Covishield و SinoVac).
  • بلاروس (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Sputnik Light ، AstraZeneca است)
  • بولیوی (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Covishield هستند)
  • برزیل (سایر واکسن های مورد تایید در این کشور عبارتند از Pfizer ، Sputnik ، Janssen ، AstraZeneca ، Covishield و Sinovac.)
  • برونئی( واکسن های دیگر تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer و AstraZeneca.)
  • کامبوج (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور AstraZeneca و Sinovac هستند).
  • کامرون (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik است.)
  • چاد سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • چین (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از RBD-Dimer ، CanSino ، SARS-Cov-2 Vaccine (Vero Cells) ، Sinovac و Sinopharm (Wuhan) Inactivated (Vero Cells). کومور سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.)
  • مصر (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Sputnik ، AstraZeneca ، Covishield و Sinovac.)
  • گینه استوایی Sinopharm تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • گابون (واکسن دیگر تأیید شده در کشور Sputnik است.)
  • گامبیا (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور AstraZeneca است.)
  • گرجستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Pfizer ، AstraZeneca و Sinovac هستند.)
  • گویان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور AstraZeneca ، Covaxin و Sputnik هستند.)
  • مجارستان (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، CanSino ، Sputnik ، Janssen ، AstraZeneca و Covishield.)
  • اندونزی (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، AstraZeneca و Sinovac.)
  • ایران (واکسن های دیگر تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، AstraZeneca)
  • عراق (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik ، Pfizer و AstraZeneca هستند.)
  • اردن (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، Pfizer و AstraZeneca.)
  • قرقیزستان (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Sputnik Light هستند.)
  • لائوس _واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik و Sinovac هستند.)
  • لبنان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik و Covishield هستند.)
  • مالزی (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، CanSino ، Janssen ، AstraZeneca و Sinovac.)
  • مالدیو (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، Covishield ، Janssen و Sputnik.)
  • موریتانی سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • موریس د(یگر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Sputnik ، Sputnik Light ، AstraZeneca و Covaxin.)
  • مغولستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Pfizer ، Moderna ، Sputnik ، Sputnik Light و AstraZeneca.)
  • مونته نگرو (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik است.)
  • مراکش( سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik ، AstraZeneca و Covishield هستند.)
  • موزامبیک سینوفارم تنها واکسنی است که در کشور تأیید شده است.
  • نامیبیا (سایر واکسن های تأیید شده در این کشور Sputnik و Covishield هستند)
  • نپال (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Covishield ، Covaxin ، Sputnik و Sinovac.)
  • نیجر (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور AstraZeneca است.)
  • مقدونیه شمالی (دیگر واکسن های تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik و AstraZeneca هستند.)
  • پاکستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور CanSino ، Pfizer ، AstraZeneca ، Moderna ، Sputnik و Sinovac هستند.)
  • پاراگوئه (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Pfizer ، Sputnik ، AstraZeneca ، Covaxin و Sinovac.)
  • پرو (سایر واکسن های مورد تایید در این کشور Pfizer و AstraZeneca هستند.)
  • فیلیپین (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، AstraZeneca ، Janssen ، Sputnik ، Covaxin و Sinovac.)
  • جمهوری کنگو (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Sputnik است.)
  • سنگال (واکسن دیگری که در این کشور تأیید شده است AstraZeneca است.)
  • صربستان (واکسن های دیگر تأیید شده در این کشور Pfizer ، Sputnik و AstraZeneca هستند)
  • سیشل( دیگر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Sputnik و Covishield.)
  • سیرالئون( واکسن دیگر تأیید شده در کشور AstraZeneca است.)
  • جزایر سلیمان( واکسن دیگری که در این کشور تأیید شده است ، Covishield است).
  • سومالی (واکسن دیگر تأیید شده در این کشور Covishield است.)
  • سریلانکا (واکسن های دیگر تأیید شده در کشور عبارتند از Covishield ، Pfizer ، Sinovac و Sputnik.)
  • تایلند (سایر واکسن های تأیید شده در کشور عبارتند از Moderna ، Pfizer ، Janssen ، Astr)

بهترین و محبوب ترین واکسن های کرونا

مقایسه واکسن چینی یا روسی و سایر واکسن ها

کشورهای اتحادیه اروپایی که اجازه ورود افراد واکسینه شده با سینوفارم را می دهند

اگرچه نوع دلتا COVID-19 همچنان در قاره اروپا و بیشتر در جهان شایع است ، اما اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن هنوز از مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند در برابر این بیماری استقبال می کنند. با این حال ، از آنجا که بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه شنگن دوزهای واکسن غیر از مواردی که برای استفاده توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) تأیید شده است را به رسمیت نمی شناسند ، روند سفر مدتی است که پیچیده است ، SchengenVisaInfo.com گزارش می دهد به بر اساس ارقام مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپایی (ECDC) ، در حال حاضر ، همه کشورهای اتحادیه اروپا دوزهای واکسن مورد تأیید EMA که شامل مدرنا، فایزر، جانسون اند جانسون و آسترازینکا است را قبول دارند با این حال ، وقتی صحبت از واکسنی چون سینوفارم به وسط می آید. موارد یکسان نیست. این به این دلیل است که واکسن سینوفارم هنوز توسط EMA تأیید نشده است و باعث می شود در کشورهای اتحادیه اروپا کمتر شناخته شود. با توجه به داده های ارائه شده توسط ابزار جدید واکسن ساز که توسط VisaGuide توسعه یافته است. مسافران می توانند اعتبار واکسن خود را بررسی کنند ، کشورهای زیر اتحادیه اروپا و منطقه شنگن واکسن سینوفارم را به عنوان مدرک معتبر ایمنی در برابر COVID-19 می پذیرند:

  • اتریش
  • قبرس
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • هلند
  • اسپانیا
  • سوئد
  • فنلاند
  • سوئیس

عوارض واکسن سینوفارم

عوارض واکسن سینوفارم

نکات واکسن سینوفارم

نکات و عوارض واکسن سینوفارم (بیشتر بدانید)

مهم ترین اخبار و مطالب در خصوص واکسیناسیون و وضعیت عبور و مرور در اینجا بخوانید

کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

پاسپورت واکسن کرونا

فاصله بین دوزهای واکسن سینوفارم چقدر است؟
WHO بین دوز اول و دوم 3 تا 4 هفته فاصله توصیه می کند. اگر دوز دوم کمتر از 3 هفته پس از نوبت اول تجویز شود ، نیازی به تکرار دوز نیست. اگر تجویز دوز دوم بیش از 4 هفته به تأخیر افتاد ، باید در اولین فرصت ممکن تجویز شود.

چه کسانی نباید از واکسن  آسترازینکا استفاده کنند؟ 
افرادی که سابقه واکنش آلرژیک شدید به هر یک از اجزای واکسن دارند نباید از آن استفاده کنند. واکسن برای افراد زیر 18 سال تا نتایج مطالعات بیشتر توصیه نمی شود.


آیا واکسن کووید -19 برای بیماران مبتلا به ایدز بی خطر است؟
علیرغم داده های محدود ، اطلاعات موجود نشان می دهد که واکسن COVID-19 توصیه شده توسط WHO حتی سینوفارم برای افراد مبتلا به HIV ایمن است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در استانبول ، می توانید سوار کشتی مسافری شوید و در عرض یک ساعت بین اروپا و آسیا حرکت کنید. هر روز ، ناوچه ای از کشتی ها مردم محلی را به تنگه بسفر و بر فراز دریای مرمره منتقل می کنند و در حالی که می روند ، بوق های آوازی به صدا در می آورند. سرویس های صبحگاهی با قایق های ماهیگیری کوچک و کشتی های بزرگ کانتینری ، همگی با گله مرغ های در حال نعره در آبراهه ها مشترک هستند. هنگام غروب آفتاب ، مناره های باریک و گنبدهای بیزانسی شهر قدیم در برابر آسمانی صورتی تیره و تار به نقش برجسته می شوند - این جادویی ترین مکان شهر است. البته ترکیه فقط استانبول نیست بلکه هر شهر آن زیبایی های خود را دارد جادوی سواحل آنتالیا، مارماریس، بدروم و کوش آداسی و حس گرواز در کاپادوکیا همه و همه در این سرزمین ایجاد می شوند. اما برای اینکه در تور ترکیه دچار مشکل نشویم چه چیزهایی برای سفر به ترکیه لازم است؟

لوازم مورد نیاز برای سفر به استانبول

مدارک و لوازم کامل سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به ترکیه ویزا لازم نیست اما می بایست پاسپورت دارای حداقل 7 ماه اعتبار باشد. 

در ادامه موارد دیگری هم ذکر شده اند که میتوان گفت برای داشتن اکثر آنها هیچ الزامی وجود ندارد اما بهتر است همراه خود داشته باشید.  

  • واچر رزرو هتل
  • بلیت هواپیما
  • قرارداد خرید تور ترکیه
  • کتابچه راهنمای کشور ترکیه
  • گواهینامه رانندگی بین‌المللی (درصورتی‌که قصد کرایه ماشین در ترکیه را دارید)
  • بیمه‌ مسافرتی

پاسپورت واکسن کرونا
تور ترکیه واکسن کرونا دروغ یا واقعیت
کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

وسایل موردنیاز در سفر به ترکیه

قطعا در سفر به ترکیه باتوجه به شهری که قصد سفر را دارید نیازهایتان متفاوت خواهد بود اما در حالت کلی بهتر تست موارد زیر را همراه خود داشته باشید:

• دستمال مرطوب (در زمان سفر مخصوصا با توجه به گسترش ویروس کرونا از این وسیله که علاوه بر تمیز کردن دست و صورت و تمیز کردن وسایل شخصی می توانید استفاده نماید.)
• دارو و جعبه کمک های اولیه (توجه داشته باشید که قوانین ترکیه درمورد ورود دارو به کشور را از قبل مطالعه کنید تا داروهای ممنوعه همراه خود نداشته باشید)
• نخ دندان و مسواک (مسواک مهم‌ترین وسایل نظافت شخصی است که همراه داشتن آن الزامی است)
• ملافه و روبالشی (در برنامه سفر ممکن است شبی را خارج از هتل بگذرانید یا وسواس و حساسیت به ملافه‌های هتل داشته باشید که در این صورت بهتر است از ملافه و بالش‌های مسافرتی خود استفاده کنید.)
• حوله مسافرتی(بااینکه اکثر هتل‌ها حوله در اختیار شما می‌گذارند ولی اگر روی وسایل شخصی خود حساسیت دارید می‌توانید حوله مسافرتی خود که جای کمی می‌گیرد را نیز همراه خود ببرید.)
• پاور بانک لوازم الکترونیکی(با استفاده از پاور بانک می‌توانید انواع گوشی‌های هوشمند را شارژ کنید و اینگونه اگر موبایلتان شارژ نداشت از سفرتان برای یافتن پریز برق نزنید.)
• هدفون(در زمان‌های استراحت در طول سفر و حتی طول مدت پرواز با هواپیما می‌تواند بسیار کاربردی باشد)

وسایل ممنوعه در سفر

وسایل ممنوعه سفر به ترکیه


سفر به ترکیه در شرایط کرونا

الزامات ویژه ورود COVID-19 در ترکیه

روش های اضافی برای حفاظت از سلامت ساکنان و گردشگران در ترکیه در نظر گرفته شده است. برای دریافت مجوز ورود به کشور ، بازدیدکنندگان خارج از کشور ملزم به رعایت قوانین ویژه کروناویروس زیر هستند.

✔️ قبل از ورود فرم ورود مسافر را تکمیل کنید

  1. همه مسافران ورودی بالای 6 سال باید حداقل چهار روز قبل از ورود به ترکیه 'فرم ورود مسافران' را تکمیل کنند. کودکان زیر 6 سال معاف هستند. بازدیدکنندگان باید اطلاعات تماس و آدرس محل اقامت در ترکیه را ارائه دهند.
  2.  فرم ورود به ترکیه' باید به صورت آنلاین تکمیل شود و چند دقیقه طول می کشد. همه مسافران باید قبل از سوار شدن به پرواز به ترکیه و دوباره در هنگام ورود ، آن را ارائه دهند.

الزامات جواب منفی آزمایش COVID-19 برای ترکیه مسافران بالای 12 سال برای ورود به ترکیه باید مدرکی داشته باشند که نتیجه آزمایش کووید -19 منفی را نشان می دهد. یا:

  1. آزمایش PCR در 72 ساعت گذشته انجام شده است
  2. آزمایش سریع آنتی ژن در 48 ساعت گذشته انجام شد

✔️ بیماران واکسینه شده و بهبود یافته معاف هستند اگر بتوانند یکی از موارد زیر را ارائه دهند:

  1. گواهی واکسیناسیون که آخرین دوز را نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود داده شد
  2. گواهی پزشکی که نشان دهنده بهبود در 6 ماه گذشته است
  3. مسافران ، به استثنای اتباع انگلستان ، مصر ، سنگاپور و ایران ، در بدو ورود تحت آزمایش PCR قرار می گیرند. این مسافران پس از گرفتن نمونه های آزمایشی قادر به ادامه سفر خواهند بود. با این حال ، اگر نتایج آزمایش مثبت باشد ، مطابق دستورالعمل COVID-19 وزارت بهداشت درمان می شود.

لوازم مورد نیاز سفر به ترکیه در کرونا

ماسک و سایر لوازم مورد نیاز سفر به ترکیه در کرونا

✔️ قوانین ورود به ترکیه از کشورهای دارای ریسک بالا

  1. مسافرانی که در 14 روز گذشته در افغانستان ، بنگلادش ، برزیل ، آفریقای جنوبی یا سریلانکا بوده اند ، باید تست PCR منفی را که بیش از 72 ساعت قبل از ورود گرفته شده است ، ارائه دهند. علاوه بر این ، آنها باید در مکانهای تعیین شده قرنطینه شوند.
  2. مسافرانی که از انگلستان ، ایران ، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می شوند باید نتیجه آزمایش منفی PCR را در 72 ساعت گذشته قبل از ورود به ترکیه ارائه دهند.
  3. شهروندان مجارستانی ، صربستانی و ترک با گواهی واکسیناسیون مبنی بر واکسیناسیون در کشور خود می توانند بدون آزمایش PCR وارد شوند. شهروندان صربستانی و ترک زیر 18 سال همراه شهروندان صربستان یا ترکیه با گواهی واکسیناسیون COVID-19 نیز معاف هستند.

✔️ قوانین قرنطینه ترکیه

مسافرانی که از کشورهایی که دارای ریسک بالا هستند ، می آیند یا در 14 روز گذشته به کشورهای پرخطر رفته اند ، باید در ترکیه قرنطینه کنند:

  1. افغانستان ، بنگلادش ، برزیل ، آفریقای جنوبی یا قرنطینه سریلانکا به مدت 14 روز ،
  2. قرنطینه در مراکز اقامتی که توسط دولت ترکیه تعیین شده است انجام می شود.
  3. همانطور که در بالا ذکر شد ، آزمایش های PCR بر روی نمونه ای تصادفی از مسافران هنگام ورود انجام می شود. در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش ، با آنها تماس گرفته می شود و دستور قرنطینه 14 روزه داده می شود.

✔️ سایر شرایط ورود برای ورود به ترکیه

  1. هنگام ورود به ترکیه ، مسافران و خدمه هواپیمایی تحت یک چک پزشکی کوتاه از جمله کنترل دما قرار می گیرند. افرادی که هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند می توانند به سفر خود ادامه دهند.
  2. بازدیدکنندگانی که تست کرونای آنها مثبت است ، در یک مرکز درمانی که توسط مقامات ترکیه تعیین شده است و یا در یک مرکز درمانی خصوصی به انتخاب مسافر تحت درمان قرار می گیرند.


در ترکیه چه اقدامات ایمنی برای حفاظت از مردم در نظر گرفته شده است؟

علاوه بر محدودیت های سفر COVID-19 ، دولت ترکیه اقدامات متعدد ایمنی عمومی را برای محافظت از مردم در نظر گرفته است.

دولت برای جلوگیری از ورود مسافرانی که تهدیدی برای مردم برای ورود به کشور محسوب می شوند ، افرادی را که درخواست ویزای الکترونیکی و ویزا دارند با بررسی سوابق سابقه کیفری بررسی می کند. با این حال ، این امر بر مسافران دارای سوابق جزئی تأثیر نمی گذارد و هدف آن محدود کردن فعالیت های تروریستی و خطر فعالیت های جنایی خشونت آمیز یا خطرناک است.

غربالگری کارکنان هتل در ترکیه

غربالگری کارکنان هتل در ترکیه

بروزرسانی قوانین قرنطینه COVID-19 در ترکیه

در 1 ژوئیه 2021 ، منع رفت و آمد ملی لغو شد. در حال حاضر مشاغل قادرند در ساعات عادی کار کنند.

سایر محدودیت ها در آخرین به روزرسانی:

حمام ها و آبگرم های ترکی می توانند به طور معمول باز شوند
رستوران ها و بارها می توانند با تمام ظرفیت کار کنند (اقدامات ایمنی اعمال می شود)
کنسرت و جشنواره با ماسک و فاصله اجتماعی مجاز است
مراسم عروسی با 1 نفر در هر 6 متر مربع

مسافرانی که علائم را تجربه می کنند باید منزوی شوند و فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

مدارک لازم سفر به ترکیه برای واکسن

در حال حاضر در هیچ کدام از شهرهای ترکیه امکان تزریق واکسن برای مسافران وجود ندارد و اینگونه چیزی به اسم تور استانبول واکسن کرونا و یا سایر شهرها وجود ندارد و تنها لازمه فقط این است که شما اقامت ترکیه داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل های مارماریس ⭐ | الفبای سفر   

 هتل های مارماریس ✪ مشاهده لیست، رزرو و اطلاع از قیمت هتل های لوکس مارماریس با بهترین قیمت و همچنین رزرو آنلاین هتل های لوکس و ارزان با الفبای سفر

در این قسمت میتوانید نام هتل مورد نظر خود در مارماریس جزئیات هتل مانند امکانات کلی، امکانات ورزشی و تفریحی، موقعیت و تصاویر هتل های مارماریس را مشاهده فرمائید. الفبای سفر پارسیان با گردآوری لیست کامل هتل های مارماریس اعم از هتل های لوکس و معروف 5 ستاره تا ارزانترین هتل های این شهر بر آن است تا کاملترین اطلاعات را برای انتخاب مناسبترین تور مارماریس در خدمت گردشگران این شهر زیبا در ترکیه قرار دهد.

✆ رزرو هتل مارماریس

در مارماریس ترکیه هیچ هتلی مخصوصا در تابستان به راحتب رزرو نمی شود زیرا مقصد تابستانی بسیار محبوبی برای مسافران اروپایی است ، به ویژه بریتانیایی ها می باشد. اقامتگاههای متنوعی مناسب برای انواع مختلف اقتصادی وجود دارد - از خوابگاهها و آپارتمانها برای افرادی که مقرون به صرفه هستند و هتلهای 5* و لوکس هستید. البته قطعا اکثر افرادی که قصد دارند به این شهر سفر کنند هتل های ساحلی و خوب را رزرو می کنند زیرا بخش اعظمی از تفریحات قابل تجربه در مالزی در هتل های آن می باشد. پس اگر دوست دارید به این شهر فیروزه ای سفر کنید لحظه ای درنگ نکنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بدروم کجاست

بدروم در ساحل دریای اژه ترکیه واقع شده است و علاوه بر مقاصد گردشگری لوکس ، دارای چندین مکان مهم تاریخی از جمله قلعه سنت پیتر و مقبره ، دروازه  میندوس و موزه باستان شناسی زیر آب است. این بندر در فاصله کوتاهی از مرکز شهر و 36 کیلومتری فرودگاه بین المللی میلاس واقع شده است. بندر کروز بدروم دارای اسکله 340 متری است که می تواند بزرگترین کشتی های تفریحی جهان را در خود جای دهد.

کوش آداسی بهتره یا بدروم

محدودیت های سفر در بدروم چیست؟

  • سفرهای داخلی محدودیتی ندارند ، اما ممکن است برخی شرایط اعمال شود
  • ماسک صورت اجباری است
  • فاصله اجتماعی 2 متر است
  • قوانین ایمنی COVID-19 را رعایت کنید
  • تدابیر کنترل سراسری در حال اجراست

کوش آداسی کجاست

از طرفی بندر تفریحی و شهر تفریحی ساحلی کوش آداسی واقع در ساحل غربی ترکیه ، دروازه ای به سمت افسوس است که از پربازدیدترین شهرهای باستانی مدیترانه است. کوش آداسی با دو اسکله خود در بندر Ege ، می تواند همزمان چهار کشتی بزرگ را اسکله کند. دهکده بازسازی شده اسکالا نووا در مقابل ترمینال قرار دارد که مغازه های عجیب و رنگارنگ ، کافه های شیک و رستوران هایی را طراحی می کند که منحصراً برای مسافران کروز طراحی شده اند. با این حال این موارد باعث شده تا مسافرین تور ترکیه مخصوصا شهر ازمیر به انتخاب کوش آداسی و بدروم شک داشته باشند پس همراه ما باشید.

مقایسه کوش آداسی با بدروم، کدامیک بهتر است؟

جزیره کبوتر کوش آداسی

 

بهترین هتل های کوش آداسی

از معروفترین هتل های کوش آداسی می توان به هتل افسوس پرنسس، هتل آلگوکلر آداکوله کوش آداسی و هتل فانتاسیا و هتل پاین بی کوش آداسی و هتل کورومار اشاره کرد. این اقامتگاه ها از هتل های لوکس کوش آداسی گرفته تا هتل های ارزان قیمت کوش آداسی در قالب 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره باتوجه به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

هتل های 3 ستاره کوش آداسی

همچون هتل مینای کوش آداسی امکانات کمتری نسبت به هتل های 4 و 5 ستاره دارند و مخصوص مسافرانی هستند که به دنبال هتل های ارزان قیمت می باشند.

هتل های 4 ستاره کوش آداسی

همچون هتل گرند شاهین کوش آداسی از خدمات بیشتری نسبت به هتل های سه ستاره برخوردار هستند

هتل های 5 ستاره کوش آداسی

مانند هتل ریچموند افسوس کوش آداسی تمامی خدمات و امکانات تفریحی مانند ساحل اختصاصی و … را دارا می باشند.در تور کوش آداسی پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در کوش آداسی را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور کوش آداسی در فصل تابستان ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

هتل های بدروم

گزینه های هتل بدروم 5 ستاره و اطراف آن بسیار زیاد است و طبیعتا انتخاب آنها بسیار دشوار است. هرچند ممکن است سخت باشد اما ما در الفبای سفر بر اساس شرایط و سلیقتان کمک می کنیم تا بهترین هتل بدروم را انتخاب نمایید. شما می توانید با مشاهده پکیج های تور بدروم، هتل مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

  • هتل ساحلی هتل مرمرا
  • هتل کارسه
  • هتل والنس در کاپلانکایا
  • هتل کمپینسکی بارباروس بی
  • دی هتل ماریس

از لاکچری ترین و بهترین هتل های بدروم می باشند.

در بدروم از کدام جاذبه های گردشگری دیدن کنیم؟

تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

مقایسه کوش آداسی با بدروم، کدامیک بهتر است؟

سواحل دیدنی بدروم و تفرجگاه ها

دیدنی های کوش آداسی

تور گردشگری کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید. اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود. تماشای غروب آفتاب در سواحل این شهر یکی از محبوبترین کارهایی است که گردشگران انجام می دهند. در ضمن اگر با تور مسافرتی قصد سفر به این شهر را دارید  قیمت تور کوش آداسی به هتلی که رزرو می کنید و همچنین ایرلاین مورد نظرتان بستگی دارد. طبیعتا رزرو ایرلاین ترکیش یا پگاسوس ممکن کمی هزینه را نسبت به ایرلاین داخلی بالاتر می برد و همچنین اگر در نوروز و فصل بهار قصد سفر به کوش آداسی را داشته باشید هزینه سفرتان بالاتر می رود. پس در نظر داشته باشید امکان دارد تور کوش آداسی تابستان ازپاییز و زمستان گرانتر باشد.

مدت زمان اقامت در کوش آداسی

اقامت در کوش آداسی در مجموع 6 الی 7 شب است زیرا پروازها از تهران به کوش آداسی به صورت هفتگی هست و شما نه می توانید کمتر و نه می توانید بیشتر در این شهر اقامت داشته باشید. بنابر این شما در اصل از آفر تور 7 روزه کوش آداسی استفاده خواهید کرد.

تور هوایی کوش آداسی

لازم به ذکر است که از تهران به کوش آداسی هیچ پرواز مستقیمی انجام نمی گیرد و شما ابتدا به طور مستقیم عازم ازمیر خواهید شد و سپس با ترانسفر زمینی به مدت 1 ساعت و نیم به کوش آداسی خواهید رسید.

تور هوایی بدروم

اگر قصد خرید تور هوایی ترکیه را دارید و با پرواز داخلی مثل ایران ایر بخواهید به بدروم بروید همچون سفر به مارماریس باید ابتدا وارد ازمیر شوید و سپس از آنجا با طی 4 ساعت مسیر بصورت زمینی به بدروم خواهید رسید اما اگر پرواز خارجی انتخاب کنید بدون معطلی به فرودگاه میلاس بدروم خواهید رسید. توجه داشته باشید برای سفر با ایرلاین خارجی هرچند امکان دارد هزینه بیشتری پرداخت کنید اما معطلی نخواهید داشت.

مقایسه کوش آداسی با بدروم، کدامیک بهتر است؟

نحوه سفر از کوش آداسی به بدروم

حال به نظر شما کدامیک از این دو شهر ارزش بیشتری برای تماشا و تفریح دارند؟

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فناوری ترکیه

ترکیه قرار است در سال 2021 پروژه های مهم مربوط به بخش های فناوری فضایی و بهداشتی را راه اندازی کند.

ترکیه قرار است در سال 2021 پروژه های مهم مربوط به بخش های فناوری فضایی و بهداشتی را راه اندازی کند.محمد فاتح کچیر ، معاون وزیر صنعت و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ، گفت: واکنش ترکیه به همه گیری نشان داد که این کشور می تواند پروژه های مهم بخش بهداشت را دنبال کند.

وی یادآور شد که این کشور در طول این دوره برای مبارزه با بیماری همه گیر ، تجهیزات پزشکی و دارو تولید کرد.

در حالی که چندین کشور در مراحل اولیه همه گیری با کمبود تجهیزات و تجهیزات پزشکی روبرو بودند ، ترکیه با تولید دستگاه ونتیلاتور پزشکی که در درمان COVID19 و سایر تجهیزات پزشکی بسیار مهم است ، به نقاط عطفی دست یافت.

ترکیه همچنین این تجهیزات را برای مبارزه با همه گیری به ده ها کشور از جمله ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا صادر یا اهدا کرده است.

وزیر اطلاع داد که چهار شرکت بیوتکنولوژی ترکیه در حال حاضر برای تولید بومی واکسن COVID-19 کار می کنند. کچیر گفت: بنابراین ، یک دوره جهشی هم در زمینه تجهیزات پزشکی و هم در زمینه پزشکی برای ترکیه ، به ویژه در زمینه بیوتکنولوژی ، وجود دارد.

وی با اشاره به پروژه های خودروهای ترکیه، گفت که ترکیه همچنین چهار انقلاب مهم را در بخش خودرو پیشرو دارد: موتورهای الکتریکی ، وسایل نقلیه متصل به اینترنت ، خودروهای مشترک و فناوری خودمختار.


ماکت های فناوری پیشرفته ترکیه

اتوبوس رانندگی خودران

وزیر امور خارجه با استناد به اولین اتوبوس برقی و خودمختار ترکیه -کارسان آتاک الکتریک -که این هفته رجب طیب اردوغان آن را آزمایش کرد ، گفت که این خودرو دارای استانداردهای خودران سطح چهار است.

در فناوری خودکار شش سطح مختلف از صفر تا پنج وجود دارد. در حالی که سطح صفر فقط هشدارهای ساده را ارائه می دهد ، سطح چهارم نیازی به راننده ندارد و سطح پنجم نیازی به دخالت انسان ندارد.

اما این نوع وسایل نقلیه را می توان در شرایط خاص استفاده کرد.

اتوبوس آتاک الکتریک به طول 8.2 متر (27.2 فوت) به لطف باتری های لیتیوم یون 220 کیلوواتی BMW می تواند تا 300 کیلومتر (186.4 مایل) بدون وقفه حرکت کند.

وی گفت که ترکیه دارای استارت آپ های بسیار موفق و پروژه های پیشرو مانند گروه سرمایه گذاری مشترک خودرو (TOGG) در زمینه فناوری خود مختار است.

TOGG که در سال 2018 تأسیس شد ، با همکاری پنج غول صنعتی ، گروه آنادولو ، BMC ، گروه کوک ، ترکسل و هلدینگ زورلو و یک سازمان چتر ، اتحادیه اتاق ها و بورس های کالای ترکیه همکاری کرد. در دسامبر 2019 ، این شرکت اولین نمونه خودروهای برقی را معرفی کرد که انتظار می رود در سال 2022 برای بازار عرضه شود. وی خاطرنشان کرد: 'ما معتقدیم که ترکیه در این زمینه موفق خواهد بود. ما به زودی استراتژی تحرک خود را به اشتراک می گذاریم.'

قطار برقی

کچیر گفت که ترکیه همچنین بر راه اندازی قطار برقی متمرکز است. وی گفت: این پروژه در مرحله آزمایش است و به زودی وارد مرحله تولید می شود. وی گفت: 'ما در زمینه راه آهن پتانسیل جدی اقتصادی را می بینیم. ما به موفقیت دست خواهیم یافت.

کچیر با یادآوری اولین اسب شاخدار ترکیه - یک شرکت نوپا با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار - Peak Games - سال گذشته به مبلغ 1.8 میلیارد دلار به یک شرکت بازی سازی آمریکایی Zynga فروخت.

ترکیه به تولیدکننده فناوری های مهم تبدیل می شود

وزیر صنعت و فناوری ترکیه روز چهارشنبه گفت ترکیه به جای مصرف کننده به تولید کننده فناوری های مهم تبدیل خواهد شد.

مصطفی ورانک گفت که ترکیه بازار محصولات فناوری نیست بلکه یک پایگاه تولید برای جهان خواهد بود.

وی در یک رویداد مجازی در ژنو که توسط انجمن TURQUIA 1912 برگزار شد ، گفت که امروزه ایالتها برتری خود را نسبت به دیگران از طریق جنگها و اقتصاد نشان نمی دهند. وارانک گفت دانشجویان دانشگاه باید بر کارآفرینی و اختراعات تمرکز کنند.

وی با اشاره به حرکت فناوری ملی ترکیه گفت: تا زمانی که علم و فناوری به نفع بشریت توسعه نیافته باشد ، ارزش ندارد و حرکت ترکیه بر اساس تولید ارزش به نفع بشریت است. وی در مورد مطالعات فضایی ترکیه گفت که دولت ترکیه می خواهد این کشور را به ملتی مهم در رقابت فناوری جهانی تبدیل کند.

وی گفت که ترکیه دارای 10 هدف اصلی با برنامه فضایی ملی خود است که اخیراً فاش شده است و خاطر نشان کرد که ماموریت ماه بیشترین ماموریت است. وی گفت که ترکیه هفته گذشته موتور موشکی را آزمایش کرد که می تواند برای ماموریت ماه استفاده شود.


کارکنان حوزه صنعت و فناوری

مطالعات واکسن

وارانک گفت که ترکیه در طول همه گیری ویروس کرونا اقدامات مهمی مانند تولید هواکش های مکانیکی ، ماسک صورت و مواد تمیز کننده انجام داد.

وی گفت که این امر همچنین در زمینه واکسن مربوط به COVID-19 پیشرفت چشمگیری داشته است و اشاره کرد که هفت نامزد ابتکاری واکسن در بستر ویژه COVID-19 شهرستان وجود دارد.

گردشگری

پیش از این سرمایه گذاری های قابل توجه و استقبال بالای مسافران از تور لحظه آخری ترکیه در سال های اخیر موجب شد تا این کشور در زمینه صنعت گردشگری رشد چشمگیری داشته باشد که نتیجه آن قرارگیری استانبول در میان 10 شهر توریستی دنیا است. اما حال می بینیم که ترکیه بلندپروازانه به دنبال این است تا اتفاقات ویژه ای را برای خود رقم بزند

به گفته مدیر عامل یک شرکت فناوری و گردشگری ترکیه ، درآمدهای گردشگری در ترکیه تا سال 2023 با دیجیتالی شدن شرکت های گردشگری می تواند به 100 میلیارد دلار برسد.

رمضان بیسر ، رئیس فناوری دیجیتال و شرکت گردشگری CRM گفت: 'ما باید صنعت گردشگری خود را به اندازه کافی ارتقا دهیم ، ما باید درآمد گردشگری برای هر بازدید کننده را از 670 به 1000 دلار آمریکا افزایش دهیم.'

او گفت که ترکیه می تواند با انجام اقدامات در بخش گردشگری برای جلب رضایت مشتری ، گردشگران را از گروه های پردرآمد جذب کند. وی تأکید کرد که تحول دیجیتالی شرکت های گردشگری فرصت های بازاریابی بهتر و رضایت بیشتر مشتریان را ارائه می دهد.

به لطف فناوری های دیجیتالی ، شرکت های گردشگری می توانند با آگاهی از ترجیحات غذایی ، سرگرمی و اقامتی ، کیفیت خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

بسیاری از شرکت های گردشگری در ترکیه یا وب سایت ندارند یا وب سایت هایی دارند که شرایط دنیای دیجیتال را برآورده نمی کنند. مدیرعامل تأکید کرد: 'شرکت های گردشگری باید حساب های رسانه های اجتماعی داشته باشند ، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و فناوری های جدید را دنبال کنند.' وی به مشتریان یادآوری کرد که قبل از عزیمت آنها ، سیستم عامل های آنلاین آنها را از جزئیات اهداف مربوطه مطلع می کنند. علاوه بر فناوری های دیجیتال و تبلیغات ، مراکز تماس نیز نقش مهمی در گردشگری ایفا می کنند.

این کارشناس تأکید کرد که عامل اصلی هماهنگ سازی و بهینه سازی کار برای یک روند موفق بازاریابی گردشگری است. ترکیه سال گذشته حدود 39.5 میلیون بازدید کننده ثبت کرد و در این مدت گردش مالی 29.5 میلیارد دلار ایجاد کرد. هدف این است که تا سال 2023 تعداد 50 میلیون گردشگر داشته باشیم.


تماشای تصاویر 3 بعدی از گذشته در استانبول

با رزرو کسب اطلاعات از قیمت تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 فاصله ازمیر تا شهرهای ترکیه

ازمیر ، از نظر تاریخی اسمیرنا ، شهری در غرب ترکیه. سومین شهر بزرگ این کشور و یکی از بزرگترین بنادر آن ، ازمیر در راس خلیج پناهگاه ازمیر در ساحل عمیقاً عمیق دریای اژه واقع شده است. پس از جنگ جهانی دوم ، ازمیر به سرعت رشد کرد ، تا حدی به دلیل موقعیت آن ، که به عنوان محل مقر فرماندهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای نیروهای زمینی در جنوب شرقی اروپا انتخاب شد. این دانشگاه همچنین دارای مدرسه تربیت معلم و دانشگاه اژه است که در سال 1955 تأسیس شد. پس از صنعت استانبول دوم ، صنایع غذایی ، سیمان ، پنبه و پارچه های پشمی تولید می کند و کارهای پتروشیمی و مهندسی دارد. سالانه یک نمایشگاه بزرگ تجاری بین المللی در آنجا برگزار می شود. صادرات شامل محصولات کشاورزی از مناطق داخلی آن است – عمدتا تنباکو ، انجیر ، پنبه و سبزیجات – و همچنین تولیدکنندگان ، فرش و ابریشم.

 

ازمیر واقع در نزدیکی مکانهای باستانی معروف مانند افسس و پرگاموم و اقامتگاههای تفریحی متعدد ، تجارت گردشگری رو به رشدی دارد. ازمیر در یکی از مناطق پرجمعیت ترکیه واقع شده است. منطقه ساحلی شامل دره های آبی و حاصلخیز و جلگه های دلتای رودخانه های کوچوکرمندرس و گدیز است.
حال ممکن است از ازمیر که یکی از شهرهای توریستی، تجاری و دانشجویی ترکیه است قصد ورود به دیگر شهرهای ترکیه را داشته باشید پس همراه ما باشید.

فاصله ازمیر تا آلانیا

اگر در ازمیر هستید و تور آلانیا خریداری کردید لازم است که بدانید کل فاصله مستقیم بین ازمیر و آلانیا 476 کیلومتر کیلومتر و 500 متر است. مایل فاصله ازمیر تا آلانیا 296.1 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین ازمیر و آلانیا ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

 

فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین ازمیر تا آلانیا 592 کیلومتر و 631 متر است. فاصله جاده ای بین این دو نقطه سفر بر اساس مایل ، 368.2 مایل است..

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

مسافت آلانیا تا ازمیر

 

زمان سفر ازمیر به آلانیا

ازمیر در فاصله 476 کیلومتری آلانیا واقع شده است ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کنید ، می توانید در 11 ساعت و 42 دقیقه به آلانیا برسید. زمان سفر شما به آلانیا ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

 

مسافت استانبول تا ازمیر

ازمیر در طول جغرافیایی 27.14 و عرض جغرافیایی 38.42 در ترکیه واقع شده است. استانبول در طول جغرافیایی 28.98 و عرض جغرافیایی 41.01 در ترکیه واقع شده است.

 

• فاصله رانندگی: 470 کیلومتر کیلومتر و 716 متر / 292.5 مایل.
• فاصله مستقیم: 327 کیلومتر کیلومتر و 600 متر / 203.6 مایل.

• زمان سفر: 9 ساعت و 20 دقیقه.

 

فاصله بین ازمیر و استانبول

اگر بعد از بررسی قیمت تور ازمیر پکیج آنجا را خریداری کردید را از قبل خریداری کردید و میخواهید راهی استانبول شوید و یا بلعکس کل فاصله مستقیم بین ازمیر و استانبول 327 کیلومتر (کیلومتر) و 600 متر است. مایل فاصله ازمیر تا استانبول 203.6 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین ازمیر و استانبول ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

 

فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین ازمیر تا استانبول 470 کیلومتر و 716 متر است. فاصله جاده ای بین این دو نقطه سفر بر اساس مایل ، 292.5 مایل است.

 

تفاوت زمانی بین ازمیر و استانبول

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین ازمیر و استانبول 0 ساعت ، 7 دقیقه و 20 ثانیه است. توجه: محاسبه زمان ازمیر و استانبول بر اساس زمان UTC شهر خاص است. ممکن است از زمان استاندارد کشور ، زمان محلی و غیره متفاوت باشد.

 

زمان سفر ازمیر به استانبول

ازمیر در فاصله 327 کیلومتری استانبول قرار دارد ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت سفر کنید ، می توانید در 9 ساعت و 20 دقیقه به استانبول برسید. زمان سفر استانبول شما ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

فاصله استانبول تا ازمیر

 

فاصله ازمیر تا کوش آداسی

زمیر در طول جغرافیایی 27.14 و عرض جغرافیایی 38.42 در ترکیه واقع شده است. کوش آداسی در طول جغرافیایی 27.26 و عرض جغرافیایی 37.86 در ترکیه واقع شده است.

 

• فاصله رانندگی: 99 کیلومتر و 734 متر / 62 مایل.
• فاصله خط مستقیم: 63 کیلومتر کیلومتر و 800 متر / 39.6 مایل.
• زمان سفر: 1 ساعت و 49 دقیقه..

 

کل فاصله مستقیم بین ازمیر و کوش آداسی 63 کیلومتر (کیلومتر) و 800 متر است. مایل فاصله ازمیر تا کوش آداسی 39.6 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین ازمیر و کوش آداسی ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد.

 

فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین ازمیر تا کوش آداسی 99 کیلومتر و 734 متر است. فاصله جاده ای بین این دو نقطه سفر بر اساس مایل ، 62 مایل است.

 

تفاوت زمانی بین ازمیر و کوش آداسی

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین ازمیر و کوش آداسی 0 ساعت ، 0 دقیقه و 28 ثانیه است. توجه: محاسبه زمان ازمیر و کوش آداسی بر اساس زمان UTC شهر خاص است. ممکن است از زمان استاندارد کشور ، زمان محلی و غیره متفاوت باشد.

 

زمان سفر ازمیر به کوش آداسی

ازمیر در فاصله 63 کیلومتری کوش آداسی واقع شده است ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کنید ، می توانید در 1 ساعت و 49 دقیقه به کوش آداسی برسید. زمان سفر شما به کوش آداسی ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

فاصله ازمیر تا شهرهای توریستی ترکیه

فاصله کوش آداسی تا ازمیر

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر | www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مارماریس بهتر است یا کوش آداسی؟【همه چیز درباره این دو شهر】

مارماریس بهتر است یا کوش آداسی؟ شرایط سفر در کدام شهر راحت تر است و هزینه سفر به کدامیک مقرون به صرفه تر می باشد؟ همراه ما باشید برای آشنایی با مارماریس و کوش آداسی

تعطیلات هر از گاهی می تواند خوب باشد. اگر تمام سال سخت کار می کنید و می خواهید از همه آن استراحت کنید. میتوانید خانواده خود را ببرید و فقط به آفتاب بروید. تعطیلات ساحلی در ترکیه مناسب شماست. مردم ملایم ، غذای خوب و آب و هوای عالی. ترکیه همه چیز دارد! اما ترکیه بسیار بزرگ است و گزینه ها بسیار زیاد است. بنابراین چگونه می توان تصمیم گرفت که کجا تعطیلات خود را در ترکیه بگذرانیم؟ راهنمای الفبای سفر درباره اینکه کوش آداسی بهتر است یا مارماریس را بخوانید تا بهترین مکانهای ترکیه را برای تعطیلات تابستانی خود پیدا کنید.

کوش آداسی

شهر تفریحی ساحلی کوش آداسی درست در دریای اژه واقع شده است. این استان بخشی از استان آیدین است و 95 کیلومتر (59 مایل) با شهر بزرگ ازمیر فاصله دارد. نام کوش آداسی به معنی جزیره پرندگان است. چند نکته کلیدی در مورد کوش آداسی.

  • فرودگاه اصلی: فرودگاه ازمیر
  • میانگین زمان انتقال از فرودگاه: 70 دقیقه
  • میانگین ساعات آفتاب در تابستان: 13
  • حداکثر متوسط درجه حرارت در تابستان: 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت)
  • میانگین دقیقه درجه حرارت در تابستان: 19 درجه سانتیگراد (66 درجه فارنهایت)

کروز سواری در کوش آداسی

نمایی از کروز سواری در کوش آداسی

سفر به کوش آداسی

در ساحل غربی این کشور ، در جنوب ازمیر ، کوش آداسی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای تعطیلات در ترکیه است. در واقع ، این شهر به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای اژه شناخته می شود. با یک داستان کلاسیک از تبدیل یک دهکده ماهیگیری به یک تفرجگاه جذاب ، کوش آداسی مملو از آفتاب ، دریا و آب و هوای فوق العاده است.
کوش آداسی شاید نسبت به آنتالیا زمان بیشتری بخواهد برای تبدیل سدن به بهترین مقصد اما انتخاب هتل های آنها عالی است. هنوز B&B های قدیمی وجود دارد که باید توسط شورای محلی محکوم شوند ، اما آنها مناسب مسافری هستند که فقط به دنبال مکانی برای استراحت در شب است.

شهرهای بزرگ ساحلی دیگری غیر از کوش آداسی وجود ندارد ، زیرا استراحتگاه های ساحلی در امتداد خط ساحلی خلیج کوش آداسی کشیده شده اند.
همیشه نسیم خوبی در تابستان کوش آداسی میوزد. اما وقتی پاییز شروع می شود ، بعد از ظهر هوا نسبتاً سرد می شود و زمستان ها سردتر و مرطوب تر است.سواحل شنی و طولانی هستند. آب در فصل بهار باید کمی گرم شود. اما وقتی تابستان کامل می شود ، مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات ساحلی در ترکیه با فرزندان (کوچک) خود است. در کوش آداسی تعدادی استراحتگاه ساحلی وجود دارد اما در کل هتل ها و استراحتگاه های کوچکتر زیادی وجود دارد. دورتر از مرکز شهر ، استراحتگاه ها بزرگتر می شوند. حمل و نقل به خوبی تنظیم شده است ، بنابراین شما مسافران تور کوش آداسی می توانید به راحتی تفرجگاه خود را ترک کرده و به شهر بروید.

همه چیز درباره شرایط سفر با تور کوش آداسی

چه کارهایی در اطراف کوش آداسی انجام دهیم؟

  • تماشای جزیره کبوتر با قلعه و سواحل
  • در بندر بنشینید و کشتی های تفریحی غول پیکر را تماشا کنید.
  • جاذبه برتر یونسکو ، سایت باستانی افسس در فاصله چندانی نیست. این شهر باستانی از زمان روم ارزش یک روز بازدید را دارد. می توانید به یک تور بپیوندید یا خودتان بروید.
  • پاموکاله یکی از جاذبه های مهم ترکیه است. این شهر هنوز بسیار دور است ، اما از مناطق اصلی گردشگری ترکیه به کوش آداسی نزدیکتر است

مارماریس

اگر به خط ساحلی ترکیه برویم، به مارماریس می رسیم که بخشی از استان موگلا است. شهر مارماریس در سواحل مدیترانه واقع شده و تا رودخانه ترکیه ادامه می یابد. اینجا جاییست که زمانی روستای ماهیگیران بود و اکنون یک مقصد گردشگری پررونق.

نوشتن مقصدی که فکر می کنید ارزش بازگشت به آن را ندارد ، آسان است ، اما مارماریس به ما یادآوری میکند که مکانها ، درست مانند مردم ، می توانند تکامل یابند. در این سفر به مارماریس ، مشخص شد که شهر آن شهر سابق نیست.

  • چه کسی می دانست که آنقدر در پشت تله های گردشگری و صبحانه های انگلیسی پنهان شده است که در آن زمان همه خیابان ها را گچ گرفته بود؟
  • مارماریس چیزهای زیادی برای ارائه دارد و قطعا اگر در سفر خود کنجکاو نباشید سفرتان ذت تردست میدهید

فرودگاه اصلی: فرودگاه دالامان
میانگین زمان انتقال: 90 دقیقه
میانگین ساعات آفتاب در تابستان: 14
حداکثر متوسط درجه حرارت در تابستان: 34 درجه سانتیگراد (93 درجه فارنهایت)
میانگین دقیقه درجه حرارت در تابستان: 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت)

با حرکت به سمت جنوب ، دما افزایش می یابد و باد کمی آرام می شود. کل خلیج مارماریس پر از تفرجگاه است و شهرها شکوفا شده اند. وقتی برای تعطیلات ساحلی خود در ترکیه به مارماریس می روید ، تغییرات در این صورت است ، شما در واقع در شهرهای ایچملر یا تورونچ اقامت خواهید داشت.
به دلیل آرام بودن دریادر خلیج ، این مکان مقصد مناسبی برای خانواده هایی است که فرزندان خردسال دارند. اگر فرزندان بزرگتری دارید ، آنها نیز در مارماریس اوقات خوشی خواهند داشت ، زیرا مارماریس نیز زندگی شبانه پررونقی دارد. در بهار و پاییز گرمتر از کوش آداسی و بدروم ، مارماریس یک مقصد ساحلی خارج از فصل خوب در ترکیه است.

همه چیز درباره نحوه رفتن با تور مارماریس

فعالیت های اطراف مارماریس

  • مقبره های کنده کاری شده معروف دالیان دور نیست. کل دلتای دالیان یک پدیده طبیعی با اکوسیستم منحصر به فرد است که در آن ماهی های آب شیرین و ماهی های دریایی می توانند زنده بمانند.
  • سفر با قایق از مارماریس یک انتخاب عالی است. مکانهای دیدنی زیادی وجود دارد و می توانید خلیج های کوچک در امتداد شبه جزیره را کاوش کنید.
  • Datçaمکان جالبی برای بازدید است. این محل حفاری روم باستان درست در انتهای شبه جزیره واقع شده است و 180 درجه مناظر خیره کننده ای از دریای اژه و دریای مدیترانه به شما می دهد.

از آنجا که این شهر یکی از پربازدیدترین مقاصد ترکیه است ، هتل های زیادی در مارماریس وجود دارد. و صادقانه بگویم که معمولاً قیمت مناسبی دارند.و تضمین می کنیم در بهترین هتل های مارماریس لحظات آرامش بخشی را میتوان داشت.

تفریح در مارماریس

قایق سواری در مارماریس



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فاصله استانبول تا دیگر شهرهای ترکیه و جهان

فاصله استانبول تا آنتالیا، ازمیر و آنکارا به همراه مهم ترین شهرهای جهان چون بارسلون، لس آنجس و دیگر کشورهایی که ایرانیان زیادی قصد مهاجرت دارند را در اینجا بخوانید

ترکیه بین قاره ای: کشوری قابل توجه که در آن قاره ها و فرهنگ ها با هم ترکیب می شوند و در نتیجه تأثیرات منحصر به فرد آسیایی ، اروپایی و خاورمیانه ای ایجاد می شود. از طریق این مقصد سفر واقعاً فوق العاده سفر کنید و لذت های بی نظیر ترکیه را تجربه کنید!

از مسافت هوایی ایران با کشورهای مختلف چه میدانید

از مسافت هوایی تعدادی از کشورها تا ایران مطلع شوید

استانبول باورنکردنی

برای کاوش در شهر با تور استانبول آماده شوید ، شهری که هم آسیا و هم اروپا را در بر می گیرد! در نتیجه ، دارای زیبایی اروپایی ساختمانهای باستانی و رنگارنگ است که با معنویت و طعم آسیایی ترکیب شده است. لذت شهرهای مدرن و کلان شهری را مشاهده کنید که دارای زیبایی های خیره کننده گذشته و لطف اسلام است. در بازارهای ادویه باستانی ، مساجد دیدنی و کاخ هایی با فضاهای داخلی مجلل و زیبا به زیبایی نمای بیرونی آنها دیده می شود. پس از یک روز پرحادثه از تاریخ و فرهنگ ، با چشم انداز روی پشت بام و انتخابهای بی پایان غذاهای خوش طعم ترک ، آرام باشید. باقلوا شیرین ، کباب افسانه ای ترکی یا مزز خوشمزه ، غذاهای ترکی در سراسر جهان دوست دارند. با این حال خیلی ها دوست دارند تورهای ترکیبی خریداری کنند یا از استانبول خودشان به شهرهای دیگر بروند پس حتما همراه ما باشید.

✅ اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول

فاصله استانبول تا ازمیر

فرض کنید شما در واقع در حال برنامه ریزی یک سفر جاده ای به استانبول هستید و می خواهید در طول مسیر برای استراحت توقف کنید. اگر این یک سفر جاده ای واقعی است ، ممکن است بخواهید ایستگاه های جالب را در طول مسیر بررسی کنید ، در رستوران های بزرگ غذا بخورید و حتی ممکن است یک هتل برای شب اقامت پیدا کنید. با توجه به طول این سفر ، ما فکر می کنیم شما می توانید این سفر جاده ای سرگرم کننده را در بیش از یک روز گسترش دهید.زمان سفر: 5.5 ساعت در جاده با 1 شب اقامت
اگر می توانید تمام این سفر را بدون توقف انجام دهید ، در اینجا پاسخ سریع وجود دارد.

  • رانندگی بدون توقف: 297 مایل یا 478 کیلومتر
  • مدت زمان رانندگی: 5 ساعت و 29 دقیقه

فاصله پرواز از استانبول به ازمیر (فرودگاه استانبول - فرودگاه ازمیر عدنان مندرس) 221 مایل / 356 کیلومتر. مدت زمان تخمینی پرواز 55 دقیقه است.

مسافت استانبول تا ازمیر

مسافت استانبول تا ازمیر روی نقشه

فاصله استانبول تا مارماریس

باتوجه به اینکه در سفر جاده ای ممکن است بخواهید ایستگاه های جالب را در طول مسیر بررسی کنید ، در رستوران های بزرگ غذا بخورید و حتی ممکن است یک هتل برای شب اقامت پیدا کنید. سفر جاده ای 2 روز رانندگی حتی ممکن است زمان ببرد.
از استانبول شروع کنید.

برنامه سفر پیشنهادی:

حدود 3 ساعت رانندگی کنید ، سپس در بورسا توقف کرده و حدود 1 ساعت بمانید. سپس ، 3 ساعت دیگر رانندگی کنید و سپس در تورگوتلو توقف کنید ویک شب بمانید. روز بعد ، حدود 1 ساعت رانندگی کنید ، سپس در افسوس توقف کرده و حدود 1 ساعت بمانید. سپس 1.5 ساعت دیگر رانندگی کنید سپس در موگلا توقف کرده و 1 ساعت بمانید. در نهایت ، حدود 28 دقیقه رانندگی کنید و به مارماریس برسید.
مدت زمان پرواز: 1 ساعت ، 5 دقیقه
بنابراین در نهایت ما می توانیم از زمان کل سفر از استانبول به مارماریس از جمله زمان صرف شده برای رفت و آمد به فرودگاهها ، زمان انتظار 2 ساعت در فرودگاه برای گذراندن مراحل تا خروج از فرودگاه مارماریس را در نظر بگیریم.

فاصله استانبول تا مارماریس

فاصله استانبول تا آنتالیا

امکان دارد تور ترکیبی استانبول آنتالیا خریداری کرده باشید یا اگر در استانبول هستید بخواهید باتور آنتالیا عازم این شهر توریستی و زیبا شوید.  فاصله پرواز از استانبول به آنتالیا (فرودگاه استانبول - فرودگاه آنتالیا) 321 مایل / 516 کیلومتر است. یعنی به عبارتی مدت زمان تخمینی پرواز 1 ساعت و 6 دقیقه است.

فاصله استانبول تا آنتالیا با اتوبوس

سفر با اتوبوس یک راه حل خوب برای کسانی است که به آنتالیا سفر می کنند زیرا تنها 493 مایل با استانبول فاصله دارد. رسیدن از مکانی به مکان دیگر 13 ساعت طول می کشد. بلیط یک سفر به طور متوسط 30 دلار خواهد بود. همچنین بلیط اتوبوس از 25 دلار آمریکا در دسترس است. روزانه 2 سواری دو شهر را به هم متصل می کند. MetroTurizm اتوبوس های استانبول را اداره می کند.

قطار از استانبول به آنتالیا

قطارهای استانبول به آنتالیا از کادیکوی حرکت کرده و به ساندیکلی می رسند. راه آهن متصل کننده دو شهر حدود 462 مایل است. این سفر حدود 14 ساعت طول می کشد. هزینه کرایه قطار حدود 25 دلار آمریکا است. همچنین ، قیمت بلیط مقصد انتخابی ممکن است از 17 دلار تا 34 دلار متغیر باشد. بنابراین ، از خرید بلیط از قبل دریغ نکنید. در مسیر استانبول به آنتالیا 27 توقف وجود دارد.

مسافت استانبول تا آنتالیا روی نقشه

فاصله آنتالیا تا استانبول روی نقشه

فاصله استانبول تا بدروم

کل فاصله مستقیم بین بدروم و استانبول 461 کیلومتر کیلومتر و 800 متر مصادف با 286.9 مایل است. این یک فاصله مستقیم است و بنابراین بیشتر اوقات فاصله واقعی بین بدروم و استانبول ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل خمیدگی جاده متفاوت باشد. پس میتوان گفت فاصله رانندگی یا فاصله سفر بین بدروم تا استانبول 695 کیلومتر و 217 متر است. 

تفاوت زمانی بین بدروم و استانبول

تفاوت زمان طلوع خورشید یا تفاوت زمان واقعی بین بدروم و استانبول 0 ساعت ، 6 دقیقه و 11 ثانیه است. 

مدت زمان سفر بدروم به استانبول

بدروم در فاصله 461 کیلومتری استانبول واقع شده است ، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت سفر کنید ، می توانید در 13 ساعت و 45 دقیقه به استانبول برسید. زمان سفر استانبول شما ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس ، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد. همچنین در صورت سفر با هواپیما فاصله بین دو شهر در 1 ساعت پرواز قابل دستیابی است.

مسافت استانبول تا بدروم ترکیه

فاصله استانبول تا بدروم روی نقشه

فاصله استانبول تا سایر شهرهای دنیا

فاصله تا استانبول (برحسب کیلومتر) نام شهر-کشور
562 آتن یونان
1611 بغداد عراق
1765 باکو آذربایجان
7478 بانگکوک تایلند
2235 بارسلونا اسپانیا
7065 پکن چین
820 بلگراد صربستان
1738 برلین آلمان
8824 شیکاگو آمریکا
4558 دهلی هند
3003 دبی امارات
14625 ملبورن استرالیا
14945 سیدنی استرالیا
2107 سنت پترزبورگ
11042 لس آنجلس آمریکا
2744 مادرید اسپانیا
8088 نیویورک آمریکا
1757 مسکو روسیه

 

سوالات متداول

فاصله بین استانبول تا آنکارا چقدر است؟

353 کیلومتر

نزدیک ترین شهر به استانبول کدام است و چقدر فاصله دارد؟

نزدیک ترین شهر به استانبول بورسا است با 91 کیلومتر مسافت

فاصله کاپادوکیا از استانبول چقدر است؟

352 مایل، سریع ترین راه برای رفتن از استانبول به کاپادوکیا ، هواپیمایی است که بلیط آن به طور متوسط ​​108 دلار هزینه دارد و زمان سفر 3 ساعت است. فاصله استانبول تا کاپادوکیه 352 مایل است. فاصله جاده 457 مایل است.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ستگاه Bitcoin مانند دستگاه‌های خودپرداز سنتی شبیه به یک حساب بانکی هستند و به جای آن کاربر را به طور مستقیم به شبکه بلاک چین متصل می‌کنند.
کیوسک‌های خود پرداز بیت‌کوین بصورت دقیق همان دستگاه‌ های خودپرداز سنتی نیستند اما با روشی مشابه کار می‌کنند،اینگونه که اینترنت متصل هستند و امکان قراردادن پول نقد یا کارت اعتباری در ازای معاوضه با بیت‌کوین را دارند. حال این دستگاه ها بدون اینکه به سیسنم بانکی وصل شوند مشتری را مستقیماً به صرافی بیت‌ کوین متصل می‌کنند تا به راحتی برای خرید حضوری بیت‌کوین اقدام کنند. مکانهای معمول برای خودپردازهای بیت‌ کوین در داخل فروشگاه، رستوران، مرکز خرید یا فرودگاه است. جالب است که بدانید اولین دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال بیت کوین در سه نقطه استانبول (Dolapdere, Bağcılar,Kayışdağı) نصب شدند و مسافران تور استانبول می توانند از آن نیز به سادگی استفاده نمایند.

 دستگاه های خودپرداز بیت کوین

دستگاه خودپرداز بیتکوین

چگونه دستگاه ATM بیتکوین را پیدا کنیم؟

علاوه بر مردم این کشور مسافران تور مسافرتی ترکیه نیز می توانند از سایت هایی برای یافتن نزدیک ترین ATM استفاده نمایند Coinatmradar محبوب‌ترین گزینه است که دارای ویژگی‌های مفید بسیاری است و پایگاه داده آن تقریباً 7000 دستگاه گویای ارز دیجیتال را در جهان لیست کرده است
همچنین می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال که پشتیبانی می شوند گزینه‌های خریدوفروش و جستجوی خود را محدود کنید و بر روی یک کشور، شهر و مکان خاص تمرکز کنید.
این سایت از جستجو توسط کشورها پشتیبانی می‌کند و جزئیات مربوط به هردستگاه خودپرداز بیت کوین در ترکیه که ذکرشده، مانند آدرس دستگاه، راه های رسیدن به آن، ساعت کار و اطلاعات تماس اپراتور آن را ارائه می‌دهد. خودپردازهای بیت‌کوین به دلیل دسترسی و هزینه‌های جاری‌شان، معمولاً هزینه‌های معامله را نسبتاً زیاد می‌گیرند که با این سایت می‌توانید این اطلاعات را نیز به‌دست آورید

معاملات بیت کوین در ترکیه

معاملات بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده در ترکیه طی چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، عمدتا در دسترس بودن پیشنهادات مبادلات محلی خوب و تورم شدید لیره ترکیه که آن را برای سرمایه گذاری بلند مدت نامناسب می کند.
برای خرید بیت کوین با پول نقد می توانید از نقشه خودپرداز بیت کوین استفاده کنید. خودپردازهای بیت کوین می توانند راهی سریع و آسان برای خرید بیت کوین باشند و همچنین خصوصی هستند. اما این راحتی و حریم خصوصی بهایی دارد. هزینه اکثر دستگاههای خودپرداز 5 تا 10 درصد است.
همانطور که مشاهده می کنید ، ارزش لیر ترکیه (TRY) به طور پیوسته در برابر دلار آمریکا در حال از دست دادن است و تنها در سال گذشته -20٪ کاهش یافته است.
اگر پس انداز شما معادل 100،000 دلار آمریکا در سال 2015 بود ، امروز این مبلغ حدود 40،000 دلار میبود که معادل 60 درصد ضرر در 5 سال است. دلار آمریکا عمدتا در این مدت قدرت خود را حفظ کرده است ، هرچند که همچنان تحت تاثیر کاهش تورم قیمت ها قرار دارد.

ارز یجیتال ترکیه

ارز دیجیتال ترکیه

آیا می توانم بیت کوین با گیفت کارت در ترکیه بخرم؟

تعدادی سایت وجود دارد که به شما امکان می دهد کارت هدیه را با بیت کوین معامله کنید.
Paxfulیکی از بزرگترین مبادلات همتا به همتا (P2P) در خارج است و طیف وسیعی از گزینه ها را برای خرید بیت کوین با کارت هدیه دارد. در خریدهایی که با کارت های هدیه به لیره ترکیه انجام می شود ، یک نشانه گذاری شدید وجود دارد ، بنابراین اگر بتوانید از آن با دلار استفاده کنید ، نرخ بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.
CoinCola یکی دیگر از بازارهای بیت کوین/کارت هدیه است ، هرچند با گزینه های محدود برای کارت های دارای ارزش TRY. اما گزینه های زیادی برای کارت های اعتباری آمازون ، Google Play ، و Visa/MasterCard/American Express و بسیاری دیگر وجود دارد.

دستگاه های atm بیت کوین در دنیا

دستگاه های atm بیت کوین در دنیا

آیا Coinbase در ترکیه کار می کند

Coinbase در دسترس ساکنان ترکیه است. با این حال ، کاربران ترک نمی توانند از Coinbase به عنوان یک فیات درون یا خارج از سطح شیب دار استفاده کنند ، یعنی راهی برای خرید یا فروش ارزهای رمزنگاری شده در Coinbase ترکیه وجود ندارد. کاربران فقط می توانند بین دارایی های مختلف تبدیل کنند و از حساب Coinbase خود به عنوان کیف پول استفاده کنند.

قیمت بیت کوین در ترکیه چقدر است؟

بهترین راه برای بررسی قیمت بیت کوین در ترکیه این است که مبادله دلخواه خود را انتخاب کرده و قیمت را به ارز محلی خود که بیت کوین آخرین بار آن را فروخته است ، بررسی کنید. قیمت یک دارایی فقط این است - ارزش غرامت که اخیراً مبادله شده است. این قیمت در بازارها متفاوت است ، به این معنی که هر صرافی بسته به موانع مختلف ورود و نقدینگی ممکن است قیمت کمی پایین تر یا بالاتر داشته باشد. بنابراین ، قیمتی که بیشترین اهمیت را دارد ، قیمتی است که می توانید با آن معامله کنید. به احتمال زیاد این قیمت در صرافی است که بیشتر از آن استفاده می کنید.
بر اساس نظرسنجی ماه جولای توسط BTCTurk که با همکاری گروه آمار و تحقیقات دانشگاه استانبول انجام شد ، اعتماد به بیت کوین از ابتدای همه گیری 23 درصد افزایش یافت. این علاقه روزافزون در شرایطی ایجاد می شود که بسیاری از مردم با واکنش های غیر رسمی نسبت به شرایط جهانی ، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی ، بیگانه شده اند. با این حال ، یک نکته قابل توجه در مورد این مطالعه ، حجم نمونه کوچک 379 نفر است.

تبدیل ارز دیجیتال در ترکیه

بیت کوین در ترکیه

آیا بانک مرکزی ترکیه با بیت کوین تهدید شده ؟

ترکیه و مردم آن در سالهای اخیر با آثار تورم پولی و بی ثباتی اقتصادی به طرز دردناکی آشنا شده اند. آیا بیت کوین می تواند بخشی از راه حل باشد؟ واکنش رسمی به بیت کوین در ترکیه آهسته و محتاطانه بوده اما نامطلوب نیست.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زبان فرانسوی یکی از شیرین ترین و زیباترین زبان های دنیا است و که عاشق در نوع خودش کم ندارد اما با این حال این زبان نه تنها در فرانسه بلکه در بسیاری از نقاط مختلف جهان صحبت می شود و ما هم سعی کردیم گلچینی از مهمترین اصطلاحات فرانسوی در سفر را به شما مخصوصا مسافران تور اروپا به فرانسه یاد بدهیم. ما همچنین برخی نکات و زمینه فرهنگی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید برخی از (یا همه!) این عبارات سفر فرانسوی را زودتر به خاطر بسپارید. به این ترتیب ، می توانید بر لذت بردن از غذا ، دیدن مناظر دیدنی و صحبت با افراد محلی پس از حضور در آنجا تمرکز کنید. اما در ابتدا ، بیایید چند کار ساده را که می توانید انجام دهید تا قبل از اینکه به طور کامل زبان فرانسوی را بیاموزید، احساس اعتماد به نفس و کنترل داشته باشید و در سفر دست و پا بسته نباشید.

کشورهای فرانسوی زبان

کشورهای فرانسوی زبان

نحوه آماده شدن برای سفر به فرانسه و کشورهای فرانسوی زبان

در گام نخست یک کتاب عبارات فرانسوی برای مسافران پیدا کنید و قبل از سفر ، خود را با چند مورد ضروری آشنا کنید ، اگرچه ما قصد داریم شما را با بسیاری از عبارات مفید و رایج سفر فرانسوی آماده کنیم ، اما همیشه خوب است که برای هر اتفاقی آماده باشید و حتی هم با نصب اپلیکین های مترجم سفر و همچنین خودآموز زبان فرانسه بتوانید راحتتر ارتباط برقرار کنید.

لیستی از فعالیتها تهیه کنید

فقط رسیدن به فرانسه ممکن است رویایی باشد که به حقیقت پیوسته است ، اما اگر تصوری از نحوه گذراندن وقت خود نداشته باشید ، می تواند شما را در هاله ای از ابهام بگذراند. قبل از خروج ، لیستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید تهیه کنید. به این ترتیب ، می توانید عباراتی را که یاد می گیرید مطابق آن تنظیم کنید و آماده باشید تا در مورد نمایشگاه های خاص در منطقه ، به عنوان مثال ، یا نحوه پیدا کردن مکانی برای غذا خوردن که غذای محلی خاصی را که می خواهید امتحان کنید سرو کند.

لذت صحبت به زبان فرانسوی با مردمان محلی

توریست در فرانسه

شرایط صحبت مودبانه فرانسوی را بیاموزید

فرانسوی ها رفتارها را بسیار جدی می گیرند ، و اگر برای اولین بار با فردی ملاقات می کنید یا با یک فرد غریبه صحبت می کنید ، مهم است که به درستی با او صحبت کنید. اگر می خواهید توجه کسی را جلب کنید که ممکن است بتواند به شما کمک کند ، بگویید: bonjour monsieur/madame (سلام آقای/خانم) ، یا excusez-moi monsieur/madame (ببخشید آقا/خانم).
اصطلاحات مختلفی برای آدرس در زبان فرانسوی وجود دارد و بسته به این که شخص را چقدر خوب می شناسید ، باید به شیوه خاصی با آنها صحبت کنید. برای افرادی که می شناسید ، هنگام صحبت با آنها می توانید tu (شما) بگویید. این می تواند برای کودکان و حیوانات نیز استفاده شود.
برای افراد غریبه ، افراد قدرتمند یا بزرگان خود ، باید از vous (شما) استفاده کنید. این یک اصطلاح مودبانه است و زمانی انتظار می رود که هنوز کسی را به خوبی نشناخته باشید. اگر به سختی می دانید از کدام استفاده کنید ، احتیاط را چاشنی کار کنید و از vous استفاده کنید.

مکالمه به زبان فرانسوی با مردم

مکالمه به زبان فرانسوی 

عبارات رایج فرانسوی برای سفر

  • Oui - بله
  • Non - نه
  • Bonjour - سلام (یک مسیح اضافه کنید - آقا یا خانم - خانم مودب باشید.)
  • Salut!- سلام/هی! (این یک نسخه معمولی تر از "سلام" است. شما می شنوید که جوانان این را به اطراف می اندازند.)
  • Au revoir - خداحافظ
  • Bonsoir - عصر بخیر
  • Bonne journalée! - روز خوبی داشته باشید
  • Bonne soirée! - عصر خوبی داشته باشید
  • Vous me manquez déjà! دلم برات تنگ شده دیگه!
  • Pardon - ببخشید (برای مثال ، پس از برخورد با شخصی در مترو.)
  • S'il vous plaît - لطفا
  • Parlez-vous anglais؟ - آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟
  • در مورد ___ en français نظر می دهید؟ - شما در فرانسوی به آن چه میگویید؟
  • من کمی فرانسوی صحبت می کنم (کمی فرانسوی صحبت می کنم) :Je parle un peu français

اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید ، به احتمال زیاد هنگام رفتن به آنجا می خواهید مهارت های زبانی خود را تمرین کنید. با این حال ، نزدیک شدن به یک بومی می تواند ترسناک باشد - به آنها اطلاع دهید که مسلط نیستید واقعاً ذهن شما را آرام می کند! گفتن اینکه من کمی فرانسوی صحبت می کنم به شما این امکان را می دهد تا به تمرین مهارت های گفتاری خود بپردازید ، در حالی که در عین حال هرگونه فشاری را که ممکن است برای روان صحبت کردن احساس کنید کاهش می دهد. از این عبارت برای اولین بار که مکالمه ای را شروع می کنید یا می خواهید به صحبت با فردی به زبان فرانسوی ادامه دهید ، استفاده کنید.

  • من برای تعطیلات / کار اینجا هستم: Je suis là pour les vacances/le travail

پس از معرفی اولیه ، به احتمال زیاد شخصی که با او صحبت می کنید از زمان گذراندن شما در فرانسه سوال کند. در حالی که بسیاری از مردم برای تعطیلات به این کشور سفر می کنند ، این همیشه صادق نیست ، بنابراین اطلاع از دلایل سفر شما به طرف مقابل می تواند به گفتگوی شما کمک کند. این احتمال وجود دارد که شخص دیگر بخواهد در مورد موضوع بحث کند ، بنابراین چند کلمه آماده در مورد برنامه سفر آینده شما یا کار شما اشتباه نخواهد بود.

اصطلاحات پرکاربرد فرانسوی در فرودگاه

اصطلاح فرانسوی ترجمه فارسی
Aéroport فرودگاه
Entrée ورودی
Sortie خروجی
Hall d’arrivée سالن پرواز
Combien de temps dure le vol پرواز چقدر طول می‌کشد؟
Quand est-ce que je dois être a la porte چه زمانی باید به گیت مراجعه کنم؟
Combien de valises est-ce que je peux prendre چقدر لوازم سفر می‌توانم همراه خود ببرم؟:
Est-ce que le vol est complet آیا پرواز تکمیل شده است؟
Où sommes-nous ما کجا هستیم؟
C’est à gauche آن سمت چپ است.
C’est à droite آن سمت راست است.
Je voudrais réserver un billet من می خواهم یک بلیط رزرو کنم.

عبارت پرسشی پرکاربرد فرانسوی

Où est…؟ (کجاست…؟)
مجدداً ، این عبارتی است که برای استفاده زیاد در فرانسه باید از آن استفاده کنید ، و به خاطر سپردن نام چند مکان مفید است ، بنابراین اگر گیر کرده اید می توانید با آن کنار بیایید.در اینجا برخی از عبارات فرانسوی برای مسافران برای استفاده از 'où est' آمده است.
Où est…...؟

  • l’hôtel؟ - …هتل؟
  • la banque؟  - …بانک؟
  • l’aeroport؟ - …فرودگاه؟
  • la plage؟ - …ساحل؟


Quel temps va-t-il faire aujourd’hui؟ (امروز هوا چگونه خواهد بود؟)

فراموش نکنید که بسیاری از اوقات ، آب و هوا در فرانسه با استفاده از فعل faire توصیف می شود ، بنابراین اگر طرف مقابل به il il fait beau aujourd’hui پاسخ دهد ، می گویند که امروز هوا زیبا است. یادگیری برخی واژگان برای انواع مختلف آب و هوا ایده خوبی است قبل از اینکه بیرون بروید - اینکه بتوانید بفهمید خورشید و باران به زبان فرانسوی چیست به شما کمک می کند تا به کلمات مناسب گوش دهید.

  • Il fait beau aujourd’hui - هوا امروز زیباست
  • Il pleut - باران می بارد
  • Il fait chaud - داغ است
  • Il fait froid - هوا سرد است
  • Il fait du soleil - آفتابی است
  • Il fait du vent - باد می وزد

Pouvez-vous m'aider؟ (میشه به من کمک کنید؟)

گاهی اوقات ممکن است فقط به راهنمایی نیاز داشته باشید. عبارت فوق را می توان در آن سناریوها نیز استفاده کرد و راهی عالی برای شناسایی افرادی است که قادر به صحبت کردن به زبان فرانسه هستند و راه خود را در شهر می دانند.

  1. Où est le metro؟ (مترو کجاست؟)
  2. Où sont les taxis؟ (تاکسی ها کجا هستند؟)
  3. Où est la sortie؟ (خروجی کجاست؟)
  4. C’est près d’ici؟ (نزدیک است؟)

اصطلاحات رایج فرانسوی هتل و اقامتگاه ها

اصطلاح فرانسوی ترجمه فارسی
Quelle est l’heure limite d’occupation تصفیه‌حساب چه موقع انجام می‌شود؟
Je voudrais une chambre à deux lits اگر ممکن است، من یک اتاق با دو تخت می‌خواهم
Je vais payer en espèces من نقد پرداخت می‌کنم

اصطلاحات فرانسوی در رستوران

اگر شما در یک رستوران هستید ، برای سوال کردن بگویید ،je voudrais یعنی من می خواهم. به عنوان مثال ،  به خدمتگزار بگویید:

 je voudrais une salade: که به معنی من یک سالاد می خواهم.

اگر می خواهید در یک محیط غیر رسمی بپرسید ، آیا دستشویی کجاست؟ می گویید: ou sont  ies toilettes  

اگر شما نیاز به پیدا کردن توالت در رستوان دارید. یا اگر در یک مهمانی رسمی شام در منزل کسی هستید ، از میزبان بخوانید: Excusez-moi، où est-ce que jeux pe ramesi rafraîchir؟  به این معنی که ببخشید، کجا می توانم از دستشویی استفاده کنم؟

مهم ترین مباحث در سفر به فرانسه

هزینه های سفر به پاریس فرانسه

آشنایی با موزه لوور پاریس



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

زبان فرانسوی یکی از شیرین ترین و زیباترین زبان های دنیا است و که عاشق در نوع خودش کم ندارد اما با این حال این زبان نه تنها در فرانسه بلکه در بسیاری از نقاط مختلف جهان صحبت می شود و ما هم سعی کردیم گلچینی از مهمترین اصطلاحات فرانسوی در سفر را به شما مخصوصا مسافران تور اروپا به فرانسه یاد بدهیم. ما همچنین برخی نکات و زمینه فرهنگی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید برخی از (یا همه!) این عبارات سفر فرانسوی را زودتر به خاطر بسپارید. به این ترتیب ، می توانید بر لذت بردن از غذا ، دیدن مناظر دیدنی و صحبت با افراد محلی پس از حضور در آنجا تمرکز کنید. اما در ابتدا ، بیایید چند کار ساده را که می توانید انجام دهید تا قبل از اینکه به طور کامل زبان فرانسوی را بیاموزید، احساس اعتماد به نفس و کنترل داشته باشید و در سفر دست و پا بسته نباشید.

کشورهای فرانسوی زبان

کشورهای فرانسوی زبان

نحوه آماده شدن برای سفر به فرانسه و کشورهای فرانسوی زبان

در گام نخست یک کتاب عبارات فرانسوی برای مسافران پیدا کنید و قبل از سفر ، خود را با چند مورد ضروری آشنا کنید ، اگرچه ما قصد داریم شما را با بسیاری از عبارات مفید و رایج سفر فرانسوی آماده کنیم ، اما همیشه خوب است که برای هر اتفاقی آماده باشید و حتی هم با نصب اپلیکین های مترجم سفر و همچنین خودآموز زبان فرانسه بتوانید راحتتر ارتباط برقرار کنید.

لیستی از فعالیتها تهیه کنید

فقط رسیدن به فرانسه ممکن است رویایی باشد که به حقیقت پیوسته است ، اما اگر تصوری از نحوه گذراندن وقت خود نداشته باشید ، می تواند شما را در هاله ای از ابهام بگذراند. قبل از خروج ، لیستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید تهیه کنید. به این ترتیب ، می توانید عباراتی را که یاد می گیرید مطابق آن تنظیم کنید و آماده باشید تا در مورد نمایشگاه های خاص در منطقه ، به عنوان مثال ، یا نحوه پیدا کردن مکانی برای غذا خوردن که غذای محلی خاصی را که می خواهید امتحان کنید سرو کند.

لذت صحبت به زبان فرانسوی با مردمان محلی

توریست در فرانسه

شرایط صحبت مودبانه فرانسوی را بیاموزید

فرانسوی ها رفتارها را بسیار جدی می گیرند ، و اگر برای اولین بار با فردی ملاقات می کنید یا با یک فرد غریبه صحبت می کنید ، مهم است که به درستی با او صحبت کنید. اگر می خواهید توجه کسی را جلب کنید که ممکن است بتواند به شما کمک کند ، بگویید: bonjour monsieur/madame (سلام آقای/خانم) ، یا excusez-moi monsieur/madame (ببخشید آقا/خانم).
اصطلاحات مختلفی برای آدرس در زبان فرانسوی وجود دارد و بسته به این که شخص را چقدر خوب می شناسید ، باید به شیوه خاصی با آنها صحبت کنید. برای افرادی که می شناسید ، هنگام صحبت با آنها می توانید tu (شما) بگویید. این می تواند برای کودکان و حیوانات نیز استفاده شود.
برای افراد غریبه ، افراد قدرتمند یا بزرگان خود ، باید از vous (شما) استفاده کنید. این یک اصطلاح مودبانه است و زمانی انتظار می رود که هنوز کسی را به خوبی نشناخته باشید. اگر به سختی می دانید از کدام استفاده کنید ، احتیاط را چاشنی کار کنید و از vous استفاده کنید.

مکالمه به زبان فرانسوی با مردم

مکالمه به زبان فرانسوی 

عبارات رایج فرانسوی برای سفر

  • Oui - بله
  • Non - نه
  • Bonjour - سلام (یک مسیح اضافه کنید - آقا یا خانم - خانم مودب باشید.)
  • Salut!- سلام/هی! (این یک نسخه معمولی تر از "سلام" است. شما می شنوید که جوانان این را به اطراف می اندازند.)
  • Au revoir - خداحافظ
  • Bonsoir - عصر بخیر
  • Bonne journalée! - روز خوبی داشته باشید
  • Bonne soirée! - عصر خوبی داشته باشید
  • Vous me manquez déjà! دلم برات تنگ شده دیگه!
  • Pardon - ببخشید (برای مثال ، پس از برخورد با شخصی در مترو.)
  • S'il vous plaît - لطفا
  • Parlez-vous anglais؟ - آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟
  • در مورد ___ en français نظر می دهید؟ - شما در فرانسوی به آن چه میگویید؟
  • من کمی فرانسوی صحبت می کنم (کمی فرانسوی صحبت می کنم) :Je parle un peu français

اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید ، به احتمال زیاد هنگام رفتن به آنجا می خواهید مهارت های زبانی خود را تمرین کنید. با این حال ، نزدیک شدن به یک بومی می تواند ترسناک باشد - به آنها اطلاع دهید که مسلط نیستید واقعاً ذهن شما را آرام می کند! گفتن اینکه من کمی فرانسوی صحبت می کنم به شما این امکان را می دهد تا به تمرین مهارت های گفتاری خود بپردازید ، در حالی که در عین حال هرگونه فشاری را که ممکن است برای روان صحبت کردن احساس کنید کاهش می دهد. از این عبارت برای اولین بار که مکالمه ای را شروع می کنید یا می خواهید به صحبت با فردی به زبان فرانسوی ادامه دهید ، استفاده کنید.

  • من برای تعطیلات / کار اینجا هستم: Je suis là pour les vacances/le travail

پس از معرفی اولیه ، به احتمال زیاد شخصی که با او صحبت می کنید از زمان گذراندن شما در فرانسه سوال کند. در حالی که بسیاری از مردم برای تعطیلات به این کشور سفر می کنند ، این همیشه صادق نیست ، بنابراین اطلاع از دلایل سفر شما به طرف مقابل می تواند به گفتگوی شما کمک کند. این احتمال وجود دارد که شخص دیگر بخواهد در مورد موضوع بحث کند ، بنابراین چند کلمه آماده در مورد برنامه سفر آینده شما یا کار شما اشتباه نخواهد بود.

اصطلاحات پرکاربرد فرانسوی در فرودگاه

اصطلاح فرانسوی ترجمه فارسی
Aéroport فرودگاه
Entrée ورودی
Sortie خروجی
Hall d’arrivée سالن پرواز
Combien de temps dure le vol پرواز چقدر طول می‌کشد؟
Quand est-ce que je dois être a la porte چه زمانی باید به گیت مراجعه کنم؟
Combien de valises est-ce que je peux prendre چقدر لوازم سفر می‌توانم همراه خود ببرم؟:
Est-ce que le vol est complet آیا پرواز تکمیل شده است؟
Où sommes-nous ما کجا هستیم؟
C’est à gauche آن سمت چپ است.
C’est à droite آن سمت راست است.
Je voudrais réserver un billet من می خواهم یک بلیط رزرو کنم.

عبارت پرسشی پرکاربرد فرانسوی

Où est…؟ (کجاست…؟)
مجدداً ، این عبارتی است که برای استفاده زیاد در فرانسه باید از آن استفاده کنید ، و به خاطر سپردن نام چند مکان مفید است ، بنابراین اگر گیر کرده اید می توانید با آن کنار بیایید.در اینجا برخی از عبارات فرانسوی برای مسافران برای استفاده از 'où est' آمده است.
Où est…...؟

  • l’hôtel؟ - …هتل؟
  • la banque؟  - …بانک؟
  • l’aeroport؟ - …فرودگاه؟
  • la plage؟ - …ساحل؟


Quel temps va-t-il faire aujourd’hui؟ (امروز هوا چگونه خواهد بود؟)

فراموش نکنید که بسیاری از اوقات ، آب و هوا در فرانسه با استفاده از فعل faire توصیف می شود ، بنابراین اگر طرف مقابل به il il fait beau aujourd’hui پاسخ دهد ، می گویند که امروز هوا زیبا است. یادگیری برخی واژگان برای انواع مختلف آب و هوا ایده خوبی است قبل از اینکه بیرون بروید - اینکه بتوانید بفهمید خورشید و باران به زبان فرانسوی چیست به شما کمک می کند تا به کلمات مناسب گوش دهید.

  • Il fait beau aujourd’hui - هوا امروز زیباست
  • Il pleut - باران می بارد
  • Il fait chaud - داغ است
  • Il fait froid - هوا سرد است
  • Il fait du soleil - آفتابی است
  • Il fait du vent - باد می وزد

Pouvez-vous m'aider؟ (میشه به من کمک کنید؟)

گاهی اوقات ممکن است فقط به راهنمایی نیاز داشته باشید. عبارت فوق را می توان در آن سناریوها نیز استفاده کرد و راهی عالی برای شناسایی افرادی است که قادر به صحبت کردن به زبان فرانسه هستند و راه خود را در شهر می دانند.

  1. Où est le metro؟ (مترو کجاست؟)
  2. Où sont les taxis؟ (تاکسی ها کجا هستند؟)
  3. Où est la sortie؟ (خروجی کجاست؟)
  4. C’est près d’ici؟ (نزدیک است؟)

اصطلاحات رایج فرانسوی هتل و اقامتگاه ها

اصطلاح فرانسوی ترجمه فارسی
Quelle est l’heure limite d’occupation تصفیه‌حساب چه موقع انجام می‌شود؟
Je voudrais une chambre à deux lits اگر ممکن است، من یک اتاق با دو تخت می‌خواهم
Je vais payer en espèces من نقد پرداخت می‌کنم

اصطلاحات فرانسوی در رستوران

اگر شما در یک رستوران هستید ، برای سوال کردن بگویید ،je voudrais یعنی من می خواهم. به عنوان مثال ،  به خدمتگزار بگویید:

 je voudrais une salade: که به معنی من یک سالاد می خواهم.

اگر می خواهید در یک محیط غیر رسمی بپرسید ، آیا دستشویی کجاست؟ می گویید: ou sont  ies toilettes  

اگر شما نیاز به پیدا کردن توالت در رستوان دارید. یا اگر در یک مهمانی رسمی شام در منزل کسی هستید ، از میزبان بخوانید: Excusez-moi، où est-ce que jeux pe ramesi rafraîchir؟  به این معنی که ببخشید، کجا می توانم از دستشویی استفاده کنم؟

مهم ترین مباحث در سفر به فرانسه

هزینه های سفر به پاریس فرانسه

آشنایی با موزه لوور پاریس



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کوچک ترین کشورهای جهان【لیست کشورها+مساحت و جمعیت】

کوچک ترین کشور جهان از نظر جمعیت و مساحت کدام است؟ لیست کوچک ترین کشورهای دنیا را به همراه اطلاعات کامل در اینجا بخوانید

کوچکترین کشورهای جهان آنهایی هستند که کمترین میزان مایل مربع را در محدوده رسمی کشور دارند. به ترتیب تعدادی از کوچکترین کشورهای دنیا، در اینجا پنجاه کشور برتر کوچک روی زمین آمده است. به خاطر داشته باشید که این فهرست با کوچکترین کشور ، شهر واتیکان شروع می شود و با پنجاهمین کوچکترین کشور دنیا پایان می یابد.

جالب ترین مطالب روز دنیا در الفبای سفر

لیست کشورهای جهان

بزرگترین شهرهای جهان

توریستی ترین و زیباترین کشورهای جهان

واتیکان

شاید تصور آن دشوار باشد ، اما کشوری در جهان کوچکتر از پارک مرکزی نیویورک و کشوری با جمعیت کمتر از یک مدرسه دبیرستانی وجود دارد. بر اساس خشکی ، شهر واتیکان اولین کشور کوچک جهان است که تنها 0.2 مایل مربع وسعت دارد و تقریبا 120 برابر کوچکتر از جزیره منهتن است.
با در نظر گرفتن جمعیت این کشور و تقسیم آن بر مجموع مایل مربع در مرزهای کشور ، می توانیم تعداد افراد را در رابطه با میزان زمین مشخص کنیم. . اندازه جمعیت شهر واتیکان در حال حاضر حدود هزار نفر تخمین زده می شود.

نمایی از شهر واتیکان

عکس کشور واتیکان

موناکو

موناکو جایی که لقب دومین کشور کوچک جهان را دارد کشوری است که در امتداد ساحل رودخانه همیشه زیبا فرانسه واقع شده است. موناکو به عنوان کشوری مقصد برای خوش گذرانی ثروتمندان است. کشوری پر از مهمانی، قمار و استراحت فراوان است. موناکو واقع در نزدیکی فرانسه و در امتداد ساحل دریای مدیترانه ، دومین کشور کوچک در کل جهان است. کشور موناکو تنها دارای نقطه صفر هفتاد و هشت مایل مربع است که با توجه به فعالیتهای گردشگری مداوم و ماجراهای شلوغ ، باور آن دشوار است. با وجود ابعاد بسیار کوچک فیزیکی موناکو ، این کشور اروپایی همچنان در بین کسانی که پولدار هستند واقعا محبوب می باشد.

آشنایی با کشور موناکو

عکس کشور موناکو در نوار ساحلی

نائورو

جزیره نائورو که کمتر شناخته شده است ، کشوری جزیره ای است که در حقیقت شگفت انگیز می باشد. از نظر جغرافیایی نزدیک استرالیا و در اقیانوس آرام ، نائورو با وجود عدم اتصال به سرزمین اصلی استرالیا ، بخشی از قاره استرالیا است. نائورو کشوری است که تنها از هشت نقطه در یک مایل مربع تشکیل شده است و این کشور را نه تنها سومین کشور کوچک در سراسر جهان بلکه کوچکترین کشور جزیره ای  می کند.

جزیره نائورو

کوچکترین کشور اقیانوسیه

تووالو

جزیره تووالو با مساحت تقریبی ده مایل مربع ، در ساحل استرالیا نیز قرار دارد. برخلاف نائورو ، تووالو به دلیل این واقعیت که جزیره نیمه دور است ، صنعت گردشگری سودآوری ندارد. با وجود این ، حدود ده هزار نفر در جزیره تووالو استرالیا زندگی و کار می کنند.

جزیره تووالو

عکس هوایی از تووالو

سان مارینو

جمهوری سان مارینو - یا به سادگی سن مارینو - یک ایالت کوچک است که در شبه جزیره ایتالیا واقع شده است. سان مارینو یکی از اعضای شورای اروپا است و کوچکترین عضو آن با جمعیتی در حدود 33،344 نفر بر اساس برآوردهای سال 2018 است. این منطقه دارای مساحت کل در حدود 23.6 مایل است. به دلیل اندازه کوچک آن ، تراکم جمعیت بسیار زیاد است و تقریباً 1347 نفر در مایل مربع است.
از کل جمعیت ، حدود 4800 نفر خارجی هستند. بسیاری از این ساکنان از ایتالیا مهاجرت کرده اند. تقریباً 12000 بومی سان مارینو (یا سامارینیز) در مناطق دیگر جهان از جمله ایتالیا ، ایالات متحده و فرانسه زندگی می کنند.

عکس کشور سان مارینو

نمایی از مرکز کشور سان مارینو

لیختن اشتاین

یختن اشتاین یک ایالت کوچک در اروپا است. بر اساس برآوردهای سال 2017 ، لیختن اشتاین دارای 35547 نفر جمعیت در 62 مایل مربع مساحت است. لیختن اشتاین یکی از کم جمعیت ترین کشورها با حدود 587.9 نفر در هر مایل مربع است. لیختن اشتاین چهارمین کشور کوچک اروپایی از نظر جمعیت و کوچکترین کشوری است که با دو کشور هم مرز است.

تقریباً یک سوم جمعیت کشور در کشور دیگری متولد شده اند. بیشتر جمعیت خارجی از اتریش ، آلمان و سوئیس می آیند. زبان رسمی لیختن اشتاین آلمانی است و گویش آلمانی بیشتر رایج است. دین رسمی این کشور کاتولیک می باشد.

پایتخت لیختن اشتاین

تصاویری از کشور لیختن اشتاین

جزایر مارشال

جزایر مارشال تنها هفتاد مایل مربع را تشکیل می دهد. در نتیجه ، این کشور جزیره ای هفتمین کشور کوچک جهان است. جزایر مارشال ، کشوری است که در اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور وابسته به ایالات متحده است ، به این معنی که ایالات متحده به جزایر مارشال دفاع ، یارانه و خدمات اجتماعی ارائه می دهد. با این حال ، جزایر مارشال در نتیجه توافقنامه انجمن آزاد با ایالات متحده دارای حاکمیت کامل هستند این کشور همچنین عضو سازمان ملل متحد و جامعه اقیانوس آرام میباشد.

جزایر مارشال از 29 جزیره مرجانی تشکیل شده است. مساحت کل جزایر مارشال کمی بیش از 70 مایل مربع است. بر اساس برآوردهای جمعیتی از سال 2016 ، جمعیت این کشور جزیره 53.066 نفر است - که نسبت به آخرین سرشماری انجام شده در 2011 اندکی کاهش یافته است.
پایتخت جزایر مارشال ماژورو است. این جزیره مرجانی از 64 جزیره تشکیل شده است. این شهر نه تنها پایتخت بلکه بزرگترین شهر نیز می باشد. اگرچه مساحت آن تنها 3.7 مایل مربع است ، اما نزدیک به 28000 نفر در ماژورو زندگی می کنند. در سراسر کشور ، تقریبا سه چهارم جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند.
بیشتر مردم بومی مارشال هستند. با این حال ، ساکنان دیگر از مناطقی از جمله فیلیپین ، چین و ایالات متحده مهاجرت کرده اند. در جزایر مارشال دو زبان رسمی وجود دارد. این زبانها مارشالیایی و انگلیسی هستند که هر دو به طور مکرر صحبت می شوند. بیش از نیمی از جمعیت متعلق به کلیسای متحد مسیح - جماعتی در جزایر مارشال هستند. ساکنان دیگر در مجالس خدا ، کلیسای کاتولیک روم و کلیسای عیسی مسیح مقدسین روزهای اخیر شرکت می کنند. همچنین تعدادی از ادیان کوچک دیگر نیز وجود دارد.

جزایر مارشال

جزایر مارشال اقیانوس آرام

سنت کیتس و نویس

هشتمین کشور کوچک جهان سنت کیتس و نویس است که در مجموع کشوری جزیره ای به مساحت صد و یک مایل مربع است.  یک کشور دو جزیره ای در جزایر لوارد هند غربی است. سنت کیتس و نویس تنها 261 کیلومتر مربع (104 مایل مربع) زمین دارد که رتبه 207 را در جهان دارد و تراکم جمعیتی نسبتاً بالایی 164 نفر در کیلومتر مربع (424 متر در مایل مربع) دارد که 64 امین زمین مرتفع است.  یک کشور دو جزیره ای در جزایر لوارد هند غربی است. سنت کیتس و نویس تنها 261 کیلومتر مربع (104 مایل مربع) زمین دارد که رتبه 207 را در جهان دارد و تراکم جمعیتی نسبتاً بالایی 164 نفر در کیلومتر مربع (424 متر در مایل مربع) دارد که 64 امین زمین مرتفع است.

کشور سنت کیس و نویس کجاست؟

آب و هوای جزیره سنت کیس و نویس

مالدیو

مالدیو یک کشور جزیره ای اروپایی است که تقریباً صد و پانزده مایل مربع را شامل می شود. مالدیو دارای نهمین مساحت کوچک از همه کشورهای جهان است. جمهوری مالدیو و با عنوان جزایر مالدیو ، کشوری جزیره ای در منطقه اقیانوس هند و دریای عرب است. این کشور از 27 جزیره دریایی بین مجمع الجزایر چاگوس و جزیره مینیکوی ، 250 مایلی جنوب غربی هند تشکیل شده است. بزرگترین شهر و پایتخت مالدیو ماله است که جمعیت آن 63000 نفر تخمین زده می شود. پس از آن شهر ادو (32000 نفر) و فووهم الله (12000 نفر) قرار دارند. اینها تنها شهرهایی هستند که جمعیت آنها بیش از 10 هزار نفر است.

مردم مالدیو دارای هویتی هستند که ترکیبی از فرهنگ افرادی است که در جزایر مستقر شده اند. اعتقاد بر این است که اولین ساکنان سریلانکا و جنوب هند بودند. مردم مالدیو از نظر قومی با شبه قاره هند مرتبط هستند و از نظر قومی به نام Dhivehi شناخته می شوند. حدود 70 هزار کارگر خارجی در مالدیو و همچنین 33 هزار مهاجر غیرقانونی وجود دارد که حدود یک سوم کل جمعیت را تشکیل می دهند. بیشتر کارگران و مهاجران از نپال ، بنگلادش و سریلانکا هستند. تور مالدیو باتوجه به زیبایی این کشور به پرطرفدارترین تورهای دنیا تبدیل شده است.

جزایر زیبای مالدیو

اقامتگاه زیبا در جزیره مالدیو

مخصوص مسافران تور مالدیو

هزینه های سفر به مالدیو

مالت

این کشور که به عنوان جمهوری مالت شناخته می شود ، در واقع از نظر فنی یک کشور جزیره ای است. ببینید ، مالت از سه جزیره بزرگ تشکیل شده است که در مجموع به عنوان مالت نامیده می شود. سه جزیره ، بدون ترتیب خاصی ، عبارتند از Comino ، Malta و Gozo. هر چند ممکن است برای یکی از جزایر با نام کشور جمعی گیج کننده به نظر برسد ، اما اهمیت بیشتری به جزیره مالت داده نمی شود. مالت یک کشور اروپای جنوبی در 50 مایلی جنوب سیسیل است. مالت تنها 122 مایل مربع زمین دارد و پایتخت آن ، والتا ، کوچکترین پایتخت اتحادیه اروپا است. مالت یکی از مقاصد گردشگری محبوب ، دارای قدیمی ترین بناهای مستقل در جهان است. مالت یکی از کوچکترین کشورهای جهان و یکی از پرجمعیت ترین کشورها است. جمعیت تخمینی 422000 نفر آن تنها در 122 مایل مربع ، با تراکم جمعیت 1562 نفر در کیلومتر مربع (4،077 در مایل مربع) ، که رتبه هفتم جهان را دارد ، پراکنده شده است. پایتخت والتا است ، اما بزرگترین شهر بیرکیرکارا با 22000 نفر جمعیت است.

جدول کوچک ترین و کم جمعیت ترین کشورهای جهان

 
کشورمساحت2021 جمعیت
واتیکان 1 km² 800
موناکو 2 km² 39,511
نانورو 21 km² 10,876
تووالو 26 km² 11,931
سان مارینو 61 km² 34,017
لبختن اشتاین 160 km² 38,250
مارشال 181 km² 59,610
سنت کیتس و نویس 261 km² 53,544
مالدیو 300 km² 543,617
مالت 316 km² 442,784
گرانادا 344 km² 113,021
سنت ویسنته 389 km² 111,263
باربادوس 430 km² 287,711
آنتیگوا و باربودا 442 km² 98,731
سیشل 452 km² 98,908
پالائو 459 km² 18,169
آندورا 468 km² 77,355
سنت لوسیا 616 km² 184,400
میکرونزی 702 km² 116,254
سنگاپور 710 km² 5,896,686
تونگا 747 km² 106,760
دومنیکن 751 km² 72,167
بحرین 765 km² 1,748,296
کریباتی 811 km² 121,392
سائوتومه و پرینسیپ 964 km² 223,368
کومور 1,862 km² 888,451
موریس 2,040 km² 1,273,433
لوکزامبورگ 2,586 km² 634,814
ساموآ 2,842 km² 200,149
کیپ ورد 4,033 km² 561,898
ترینیدادوتوباگو 5,130 km² 1,403,375
برونئی 5,765 km² 441,532
قبرس 9,251 km² 1,215,584
لبنان 10,452 km² 6,769,146
گامبیا 10,689 km² 2,486,945
جامائیکا 10,991 km² 2,973,463
قطر 11,586 km² 2,930,528
وانواتو 12,189 km² 314,464
مونتنگرو 13,812 km² 628,053
باهاماس 13,943 km² 396,913
تیمورشرقی 14,874 km² 1,343,873
سوازیلند 17,364 km² 1,172,362
کویت 17,818 km² 4,328,550
فیجی 18,272 km² 902,906
اسلوونی 20,273 km² 2,078,724
اسرائیل 20,770 km² 8,789,774
السالوادور 21,041 km² 6,518,499
بلیز 22,966 km² 404,914
جیبوتی 23,200 km² 1,002,187


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی【نحوه صدور و درخواست】

صدور کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی از طریق سامانه کارت دیجیتال برای افرادی که میخواهند سفر بین المللی داشته باشند میتواند خبر خوب باشد. همراه ما باشید

پس از اعلام وزیر بهداشت مبنی بر صدور کارت واکسن دیجیتالی به منظور فعالیت‌های مختلف، در حال حاضر کارت دیجیتالی واکسن کرونا برای آن دسته از افرادی که می خواهند به خارج از کشور سفر کنند عرضه می گردد.

این موضوع حتی توسط مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است، مبنی بر صدور کارت برای افرادی که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند. با این حال افرادی که شرایط ذکر شده را دارند میتوانند با مراجعه به سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا که در زیر لینک آن برایتان قابل مشاهده است، اقدام به ثبت‌ نام کنند.

کارت دیجیتال واکسن کووید 19

https://vcr.salamat.gov.ir


توجه داشته باشید که وبسایت کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code حداکثر یک روز پس از ثبت‌نام به افراد پیامک می‌شود. لازم به ذکر است در هنگام ثبت‌نام تمامی اطلاعات پاسپورت خود چون شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه را به صورت دقیق وارد نمایید.زیرا در غیر این صورت ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.

البته این امکان وجود دارد که باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت تبادل اطلاعات گذرنامه به صورت خودکار انجام و نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد. با این حال پیشنهاد می کنیم افرادی که طی دو هفته آینده قصد مسافرت خارج از کشور ندارند تا راه‌اندازی کامل سامانه صبر کنند. با این حال هرچند این اقدامات جهت ایمنی بیشتر می باشد اما فراموش نکنید قبل از سفر اطلاعات کامل درباره مقصدتان به دست آورید. 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل توپکاپی سابنا استانبول【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل توپکاپی سابنا استانبول ✨ رزرو و مشاهده هتل 3 ستاره توپکاپی سابنا استانبول ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل توپکاپی سابنا با الفبای سفر همراه باشید.

هتل توپکاپی سابنا استانبول ★★★ (Topkapi Sabena Hotel Istanbul) 

هتل توپکاپی سابنا استانبول یک هتل 3 ستاره است که در فاصله چند قدمی آن چند مکان گردشگری مهم استانبول مانند بازار بزرگ، مسجد آبی، مسجد ایا صوفیه و چند جاذبه دیدنی مهم دیگر قرار دارد. اتاق های هتل توپکاپی سابنا دارای مینی بار، سیستم تهویه هوا، تلویزیون  LCD، اینترنت وای فای رایگان، سشورا و حمام اختصاصی می باشد.

رستوران هتل توپکاپی در بین ساعت 7 الی 10:30 سرو می کند و غذاهای ترکی و بین الملی و انواع اسنک را می توانید در رستوران این هتل میل کنید. ایستگاه ترم نیز در فاصله 100 متری هتل قرار دارد.

هتل توپکاپی سابنا استانبول امکاناتی مانند صندوق امانات، خدمات 24 ساعته، خشک شویی، سرویس شاتل با هزینه جداگانه را نیز دارد. فرودگاه بین الملی آتاتورک 15 کیلومتر با هتل فاصله دارد، همچنین منطقه فاتح منطقه بسیار ایده آلی برای علاقه مندان به معماری و تاریخ این شهر می باشد. این هتل در تور استانبول قابل رزرو است.

انواع اتاق های هتل توپکاپی سابنا استانبول :

1- Single Room

2- Double Room

3- Triple Room

4- Quadruple Room

امکانات محبوب هتل سابنا استانبول :

  • اتاق خانوادگی
  • وای فای رایگان
  • رستوران
  • بار
  • روم سرویس
  • پیشخوان 24 ساعته

 

فاصله هتل توپکاپی سابنا استانبول با جاذبه های گردشگری استانبول :

  • مسجد سلیمانیه 3 کیلومتر
  • بازار ادویه 3.6 کیلومتر
  • برج گالاتا 3.9 کیلومتر
  • میدان تکسیم 5.2 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول 45 کیلومتر

آدرس هتل توپکاپی سابنا استانبول کجاست؟

Arpaemini Mah, Topkapı Cd. No:8, 34270 Topkapı / Fatih/Fatih/Istanbul, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

✿ تور استانبول شهریور 1400

شهریورماه دیگر فصل آخر تابستان است و روزهای پایانی برای گردش و تفریح در مناطقی از شهر که با آب و هوای گرم بسیار لذت بخش تر خواهند بود. پیشنهاد می کنیم شهریور استانبول را هم فراموش نکنید چه بسا با تور استانبول 7 شب و 8 روز سفرتان عالی تر هم میشود.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل شروود سوییتز ریزورت آنتالیا【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل شروود سوییتز ریزورت آنتالیا ✨ رزرو و مشاهده هتل 5 ستاره شروود سوییتز ریزورت آنتالیا ترکیه ⭐. برای مشاهده نظرات هتل شروود سوییتز ریزورت آنتالیا با الفبای سفر همراه باشید.

شروود سوییتز ریزورت واقع در لارا، 1 کیلومتری مرکز خرید آنتالیوم ، دارای رستوران ، پارکینگ خصوصی رایگان ، استخر روباز فصلی و مرکز تناسب اندام است. از جمله امکانات مختلف این ملک می توان به بار ، سالن مشترک و باغ اشاره کرد. این هتل دارای استخر سرپوشیده ، حمام ، سرگرمی عصرانه و میز پذیرش 24 ساعته است. اتاق های مهمان مجهز به سیستم تهویه مطبوع ، تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای ، کتری ، دوش ، سشوار و میز تحریر هستند. در هتل هر اتاق دارای یک کمد لباس و حمام اختصاصی است. مهمانان و مسافران تور لحظه آخری آنتالیا در شروود سوییتز ریزورت می توانند از صبحانه قاره ای لذت ببرند. محل اقامت زمین بازی کودکان را ارائه می دهد. شما می توانید در شروود سوییتز ریزورت تنیس روی میز ، دارت و تنیس بازی کنید و کرایه ماشین نیز در دسترس است. پارک پروانه آنتالیا در 5 کیلومتری هتل قرار دارد. نزدیکترین فرودگاه فرودگاه آنتالیا است که در 10 کیلومتری شروود سوییتز ریزورت قرار دارد.

برخی از خدمات هتل شروود سوییتز

210 اتاق 
ساحل خصوصی
رستوران و بار/سالن
آبگرم با خدمات کامل
استخر سرپوشیده
برای خانواده ها
تختخواب رایگان/تخت نوزاد
استخر کودکان
حمام خصوصی
لوازم بهداشتی رایگان
باغ
تراس

انواع اتاق هتل سوییتز ریزورت

اتاق استاندارد ، 1 تخت دو نفره 
سوئیت برتر لوکس
اتاق استاندارد استخر
سوئیت استخر لوکس
سوئیت اختصاصی ، 2 خوابه
سرویس الماس برتر لوکس

فاصله هتل شروود سوییتز ریزورت تا دیدنی های آنتالیا

  • دروازه هادریان 16.3 کیلومتر
  • برج ساعت آنتالیا 16.5 کیلومتر
  • مارینای شهر قدیمی 16.8 کیلومتر
  • آبشار کورسونلو و پارک طبیعت 16.9 کیلومتر
  • موزه آنتالیا 18.8 کیلومتر


:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل کورنلیا دیاموند آنتالیا【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل کورنلیا دیاموند آنتالیا ✨ هتل 5 ستاره ⭐ در نزدیکی جاذبه های توریستی آنتالیا برای مشاهده نظرات هتل هتل کورنلیا دیاموند آنتالیا با الفبای سفر همراه باشید.

کورنلیا دیاموند با هفت رستوران و استخر ، یک شهربازی ، یک کلوپ شبانه و یک کد پستی در ساحل ، به مقصدی ایده آل برای تفریح و استراحت تبدیل شده این مکان دارای محیطی حساس است ، بین زمین گلف 27 حفره و ساحل. رفت و آمد رایگان به سبزها وجود دارد. یا ، شما مسافران تور ارزان آنتالیا می توانید روی صندلی های شن و ماسه در بخش خصوصی هتل استراحت کنید. اعداد واقعاً اینجا جمع می شوند. شما می توانید 10 زمین تنیس ، یک سالن بولینگ با 10 پین ، سه زمین فوتبال ، یک آمفی تئاتر 600 نفره و تعداد کمی از سرسره های آبی را از جمله امکانات آن بدانید.

خدمات هتل کورنلیا دیاموند آنتالیا

ساحل خصوصی
7 رستوران و 10 بار/سالن
آبگرم با خدمات کامل
8 استخر روباز و استخر سرپوشیده
کلوپ شبانه
باشگاه کودکان رایگان
10 زمین تنیس در فضای باز
چترهای ساحلی
مرکز کنفرانس
تراس
وای فای رایگان و پارکینگ رایگان
تختخواب رایگان/تخت نوزاد
استخر کودکان
زمین بازی در محل
مراقبت از کودکان در اتاق (با هزینه اضافی)
نگهداری از کودکان یا مراقبت از کودکان (با هزینه اضافی)
باشگاه کودکان (رایگان)

کارهایی که می توانید در این هتل انجام دهید

کلاسهای بدنسازی شرکت کنید
بسکتبال در محل
سالن بولینگ 
گلف مینیاتوری 
قایق موتوری در محل
پاراسلینگ 
کلاسهای پیلاتس
زمین بازی در محل
آموزش تنیس 
اسکی روی آب 
موج سواری در محل
آموزش گلف 

فاصله هتل کورنلیا دیاموند تا مرکز و فرودگاه شهر

فرودگاه ، 35 کیلومتر دورتر
مرکز شهر آنتالیا ، 45 کیلومتر 

آدرس هتل کورنلیا دیاموند

Iskele Mevkii Antalya, 07500 Belek, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا ✨ رزرو و مشاهده هتل 5 ستاره سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا ⭐. برای مشاهده نظرات هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا با الفبای سفر همراه باشید.

 

 

هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا (Selectum Luxury Resort Hotel Antalya) ★★★★★

با هتل 5 ستاره سلکتوم لاکچری آنتالیا یک تجربه تعطیلات فراموش نشدنی در سواحل بلک در انتظار شماست. مشهورترین مقصد تعطیلات آنتالیا یعنی بلک، خدمات ممتازی را به شما ارائه می دهد تا بهترین خاطرات را برای شما رقم بزند. در هتل سلکتوم لاکچری، خدمات لوکس به شما ارائه خواهد شد و با فضای افسانه ای، معماری پر زرق و برق و پرسنل دوستانه همیشه احساس خاص بودن کنید.

کنسرت ها، فعالیت های تفریحی روزمره، فعالیت های ورزشی و تفریحی هر لحظه شما را روشن می کند. ماساژهای آرام و رستوران های مختلفی که در آن ها سلیقه عالی آشپزهای برنده جایزه و موارد دیگر را تجربه خواهید کرد، هتل سلکتوم لاکچری تجربه تعطیلات را فراتر از انتظار شما ارائه می دهد.

هتل سلکتیوم لاکچری، بهترین ها را به مهمانان خود ارائه می کند. کنسرت های با کیفیت، مناظر نفس گیر و فعالیت های سرگرم کننده در انتظار شما هستند.

به علاوه، در ساحل پر جنب و جوش در بلک، در فاصله 27 کیلومتری فرودگاه آنتالیا و 35 کیلومتری تا مرکز شهر واقع شده است.

هتل سلکتوم لاکچری، فرمولی جادویی از طعم های مختلف با آشپزهای بین المللی به شما ارائه می دهد. و از آنجا که اعتقاد آن ها بر این است که یک کارمند خوشحال برابر با مشتری خوشحال است، بر روی نیروی انسانی خود سرمایه گذاری کرده است تا تجربه ای فوق العاده را برای شما رقم بزند.

در این هتل نسیم تازه مدیترانه ای و آب و هوای استوایی آنتالیا را احساس کنید و از زیبایی ساحل بلک لذت ببرید. همچنین می توانید این هتل را در تور آنتالیا خود رزرو کنید.

انواع اتاق های هتل سلکتوم لاکچری آنتالیا

  1. Luxury Room
  2. Luxury Double or Twin Room
  3. Deluxe Room
  4. Superior Room
  5. Family Suite, 2 Bedrooms

محبوب ترین امکانات هتل سلکتیوم لاکچری آنتالیا

  • استخر
  • اسپا
  • شاتل فرودگاهی
  • باشگاه بدنسازی مدرن
  • ساحل خصوصی
  • پارکینگ رایگان
  • زمین تنیس

جاذبه های دیدنی نزدیک به هتل سلکتوم لاکچری آنتالیا

  • شهر پرگه 19 کیلومتر
  • آمفی تئاتر آسپندوس 23 کیلومتر
  • مرکز خرید تراسیتی 24 کیلومتر
  • آبشار دودن 26 کیلومتر
  • دروازه هادریان 40 کیلومتر

فاصله هتل سلکتوم لاکچری تا فرودگاه آنتالیا

مسافت بین این هتل تا فرودگاه آنتالیا 22 کیلومتر است.

نرخ تقریبی قیمت رزرو اتاق های هتل سلکتوم لاکچری

قیمت رزرو به ازای هر شب حدودا 500 دلار است.

آدرس هتل سلکتوم لاکچری

Kadriye, Belek Mahallesi Taşlıburun cad, Taşlıburun Mevki 14/2, 07506 Serik/Antalya, Turkey

 

فاصله هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا با مرکز بلک چقدر است؟
هتل سلکتوم لاکچری ریزورت 1.7 مایل از مرکز بلک فاصله دارد.

آیا می توانم در هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا اتومبیل پارک کنم؟
گزینه های پارکینگ زیر برای میهمانانی که در هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا اقامت دارند (در صورت موجود بودن) در دسترس است

برخی از امکانات رفاهی ملک هتل سلکتوم لاکچری ریزورت آنتالیا چیست؟
برخی از امکانات محبوب تر ارائه شده شامل استخر سرپوشیده ، صبحانه رایگان و رستوران در محل است



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور تایلند 1400+ بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

 

تور تایلند 1400

:: بازدید از این مطلب : 74

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور قطر 1400 + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور قطر

:: بازدید از این مطلب : 74

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()