نوشته شده توسط : admin

فقط هشت کشور به قطب شمال منتهی می شوند اما بدون شک روسیه مهم ترین کشور در این محدوده است. اگرچه این به معنای وجود زمستان های بسیار سرد و یخبندان با شب های طولانی است که به مدت چند هفته به طول می انجامد. اما یک جاذبه مهم در این کشور به نام شفق قطبی وجود دارد. در این مطلب بهترین مناطق منحصر به فرد برای مشاهده شفق قطبی روسیه را آورده ایم. با ما همراه باشید.

تماشای شفق های قطبی روسیه

مورمانسک، شبه جزیره کولا

مورمانسک در شمال غربی روسیه و نزدیکی فنلاند واقع شده است و بیش از 40 روز از سال را در شب غرق می شود و آن را به یکی از مقاصد برتر جهان برای دیدن شفق قطبی روسیه و از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل می کند. شما می توانید با قطار (30 ساعت) یا پرواز (2 ساعت) از مسکو یا سن پترزبورگ به مورمانسک بروید. این منطقه برای تجربه دیدن شفق قطبی از اواخر اوت تا ماه مه، با شرط اینکه دمای شب زیر منفی 10 درجه سانتیگراد باشد، بسیار مناسب است. بنابراین سفر خود را برای اواسط سپتامبر تا اواسط آوریل برنامه ریزی کنید.

شفق های قطبی در مورمانسک روسیه

آرخانگلسک (Arkhangelsk)

یکی دیگر از مناطقی که در آن می توانید شفق قطبی را به خوبی مشاهده کنید، آرکانگلسک (قلب شمال روسیه) می باشد. شفق قطبی در این منطقه از 10 دقیقه تا چند روز پدیدار است و دوام می آورد. پرواز از مسکو به آرخانگلسک (Arkhangelsk) دو ساعت و سفر با قطار حدود 22 ساعت به طول می انجامد.

تماشای شفق های قطبی در روسیه

جای ما را در سرزمین تزارها خالی کنید!

ناریان مار، محبوبیت فراموش شده

این پایگاه فراموش شده شمالی زمانی که مسیرهای آسانتری در سیبری از میان کوههای اورال باز شد اهمیت خود را از دست داد، اما هنوز در بین گردشگران تور روسیه بسیار محبوب است. در افسانه های بومی این منطقه (مانند سوت زدن در هنگام شفق قطبی) در یک سفر واقعا بی نظیر به قلب روسیه غرق شوید، و نهایت لذت را ببرید. شفق شمالی در قطب ناریان مار بسیار زیبا و از چندین رنگ تشکیل شده است که با سوسو زدن همراه می باشد و آسمان شب را به یک رویای واقعی تبدیل می کند. بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی در ناریان مار از نوامبر تا مارس است. این پدیده طبیعی معمولاً با تغییر شدید آب و هوا مشاهده می شود. پرواز به ناریان - مار از مسکو کمی کمتر از سه ساعت طول می کشد.

شفق های قطبی در روسیه

تماشای بهترین شفق قطبی روسیه در نوایا زملیا

این مجمع الجزایر شمالی که تنها با مجوز ویژه قابل دسترسی است، یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده شفق های شمالی در آسمان می باشد. در حالی که در جزایر زیبا با دریای یخ زده و در یک شب قطبی قدم می زنید، درخشش شفق های قطبی و گله های گوزن شمالی را تماشا کنید. به راستی که این تجربه فقط یک بار در زندگی کافیست!

خودروی در برف و گردشگران در حال تماشای شفق های قطبی روسیه

شبه جزیره تائیمیر (Taimyr Peninsula)، سرمای بی نهایت

تائیمیر (Taimyr) به "لبه سرما" گفته می شود، زیرا زمستان در این منطقه از 235 روز در جنوب و 285 روز در شمال شبه جزیره، طول می کشد. در زمستان دمای هوای شبه جزیره تایمیر (Taimyr Peninsula) به منفی 40 درجه سانتی گراد تا منفی 60 درجه سانتی گراد نیز می رسد. تائیمیر همچنین به عنوان سرزمین شفق های نادر شمالی نیز شناخته شده است. می توانید با خرید بلیط هواپیما مسکو به این شهر رفته و با هواپیما از مسکو به نوریلسک (4 ساعت) و سپس با اتومبیل به روستاهای دیکسون، ایگکارا یا خاتانگا برسید. این روستاها در واقع به دلیل نمایش نور سفید روشن که فقط در تابستان مشاهده می شود، مشهور می باشند.

کمپ زدن گردشگران برای تماشای شفق های قطبی

سالخارد (یامال)، تنها شهر جهان در شمالی ترین نقطه قطب شمال

سالخارد (یامال) تنها شهر جهان واقع در شمال منطقه قطب شمال، است که در شفق های شمالی غرق می شود. سالخارد به رنگ خاصی از رنگهای محلی است که  به آن نجر هارپ یا چراغ مردگان نیز می گویند. سالکارد شهری است که زمستانی ترین تابستان را نمایش می دهد. به طور کلی شفق های قطبی در سالخارد از ماه اوت تا آوریل قابل مشاهده می باشند، اما بیشتر از ماه نوامبر تا مارس دیده شده که بهترین شفق ها در ژانویه و فوریه مشاهده می شوند. برای رسیدن به سالخارد می توانید از قطار از مسکو (45 ساعت) یا با پرواز مستقیم (2 ساعت)، استفاده کنید.
شفق قطبی در روسیه در مناطق جنوبی تر نیز مثل، کارلیا، والدای، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ نیز مشاهده می شود.

شفق قطبی روسیه و خودروی گردشگران در برف



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, روسیه, سن پترزبورگ, مسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ایجاد لیستی از بهترین مناظر تایلند از میان ده ها منظره عالی موجود در این کشور بسیار دشوار است. با وجود کوه های ناهموار در شمال تایلند، تپه های پوشیده از جنگل در مرکز، چراغ های درخشان پایتخت و سواحل شنی جزایر زیبای تایلند در جنوب این کشور، تقریبا برای هر سلیقه عکاسی، مناظری در تایلند وجود دارد. در این مطلب برخی از بهترین منظره های تایلند را به گردشگران تور تایلند معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین مناظر گردشگری و مناظر عکاسی در تایلند

پارک ملی دوی اینتانون

در یک پارک ملی 482 کیلومتر مربعی به نام پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon) در غرب چیانگ مای، یک قله وجود دارد که از مرتفع ترین سطح در تایلند برخوردار است. این قله نسبت به سطح دریا 2565 متر ارتفاع دارد. خوشبختانه برای لذت بردن از منظره خیره کننده در بالای این قله نیازی به کوهنوردی ندارید، زیرا یک جاده خوب به سمت بالای قله وجود دارد. درآن جا می توانید یک باغ کوچک و زیبا و بهترین منظره از پارک ملی دوی اینتانون تایلند را ببینید.

پارک ملی دوی اینتانون در تایلند از بالای قله بلند آن

درمورد تایلند بیشتر بدانید

تفریحگاه سامت نانگ شی (Samet Nangshe) در نزدیکی پوکت

تفریحگاه سامت نانگ شی (Samet Nangshe) یکی از مشهورترین مناظر و تفریحگاه های فانگ نگا از نظر گردشگران تور پوکت می باشد. تنها 30 دقیقه رانندگی از پوکت و گذر از مسیر واقع شده در تپه، منظره ای خیره کننده از جزایر سنگی خلیج فانگ نگا را در اختیار شما قرار می دهد. در زمان های مشخصی از این منطقه کهکشان راه شیری نیز قابل مشاهده است.

منطقه سامت نانگ شی تایلند و چادر گردشگران

برج بایوک در قلب بانکوک

از زمان تکمیل برج بایوک در سال 1998 یکی از برترین آسمان خراش های بانکوک بوده و از پراتونام (یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک) 309 متر بالاتر رفته است. در تور بانکوک دوربین عکاسی خود را برداشته و به بالای این برج بروید. در آنجا می توانید بهترین پس زمینه های عکاسی را از اتوبان ها و ساختمان های اطراف دریافت کنید.

نمایی از شهر بانکوک از بالای برج بایوک بانکوک تایلند

پارک ملی خائویای، زیستگاه فیل ها

پارک ملی خیره کننده خائویای (Khao Yai)، مساحتی بالغ بر 300 کیلومتر مربع دارد که مناظر دیدنی و زیبای فراوانی را برای دیدن و گشت و گذار و همچنین بهترین مناظر عکاسی را در خود جای داده است. با وجود جاده های عالی و رویایی، ماجراجویی و گشت و گذار در این منطقه بسیار لذت بخش است و سوژه های عکاسی بسیاری را برای شما فراهم می کند.

پارک ملی خائویای تایلند

پارک ملی فوچی فا تایلند (Phu Chi Fa)

پارک ملی فوچی فا تایلند (Phu Chi Fa)، حدودا در 90 کیلومتری شرق شهر چیانگ ری واقع شده است و برای رسیدن به آن به یک مسافرت کوتاه نیاز دارید. پارک ملی فوچی فا تایلند (Phu Chi Fa) یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند است که توسط گردشگران تور تایلند بسیار محبوب می باشد و حتی این محبوبیت در افراد محلی نیز بسیار زیاد است. به هنگام روز منظره ای خارق العاده از دره رودخانه مکونگ را در این منطقه به دست می آورید. در یک روز نه چندان معمولی، ارتفاع 1،628 متری نیز شما را در بالای ابرها قرار می دهد و آن را به یک منظره مرموز و حالتی مانند غرق شدن در دریای ابر تبدیل می کند.

دریای ابر و غروب آفتاب در پارک ملی فوچی فا تایلند



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , تایلند , بانکوک , پوکت ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

گوا شهری ساحلی در جنوب غربی هند و از مکان های گردشگری در بین گردشگران تور گوا نوروز 99 می باشد. برخی جاهای مناطق ساحلی گوا به وسیله مهاجران، گردشگران و ساکنان محلی گسترش پیدا کرده است. در این میان یک سری سواحل در گوا هستند که کسی در آن ها سکونت نداشته و تقریبا جزء مناطق بکر گوا به حساب می آیند. در این مطلب بهترین مناطق گوا که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند نیز می باشند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

جاذبه های گردشگری گوا هند

گردش در سواحل بکر و زیبای سالست

سالست در شمال گوا یکی از بهترین مکان های گردش در گوا می باشد. در سالست گوا جاذبه هایی برای هر سلیقه گردشگری وجود دارد و در آن می توانید از شهرهای شلوغ گرفته تا سواحل بکر و زیبا را پیدا کنید. کلیساهای بزرگ و مکان های تاریخی بسیاری نیز در این منطقه پذیرای گردشگران تور گوا می باشند.

سواحل سالست گوا در هندوستان

در مورد گوا بیشتر بدانید

گردش در بهترین سواحل خانوادگی کاناکونا

کاناکونا گوا سواحلی آرام و تمیز و همچنین خلوت دارد و بهترین مکان برای خانواده است. کاناکونا زیباترین سواحل گوا را در خود جای داده است و با طیف گسترده ای از تفریحات دیگر یکی از مناطق گردش در گوا می باشد. در کاناکونا گوا جاذبه های گردشگری بسیاری برای گشت و گذار وجود دارد. رفتن به پارک ملی کوتیگائو و دیدن جنگل ها و حیوانات مشهور هند را از دست ندهید.

ساحل زیبای کاناکونا در گوا هندوستان

بازدید از تیسوادی در سفر به گوا

تیسوادی اکثر جاذبه های گردشگری فرهنگی گوا را در خود جای داده است. تیسوادی دارای تعدادی روستای زیبا و سواحل بکر می باشد. در تیسوادی از کلیسا بوم عیسی که شامل مقبره و بقایای سنت فرانسیس خاویار یا محله فانتین هاس گوا که در بخش لاتین این منطقه قرار گرفته است دیدن کنید یا در سواحل بکر و ماسه های سفید این منطقه قدم بزنید و لذت ببرید.

ساحل تیسوادی گوا در هندوستان



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, هند, گوا ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

پارک مینیاتورک استانبول موزه ای در فضای باز با مینی سازه هایی از بیش از 3.000 سال تاریخ است. در این مجموعه می توانید ساختمان هایی را از آناتولی (آسیای صغیر، هم اکنون محدوده آسیایی جمهوری ترکیه)، استانبول و آن چیزی که قبلا قلمرو عثمانی (عربستان سعودی، مصر، رومانی، بوسنی و هرزگوین و ...) بود، با کوچکترین جزئیات پیدا کنید. فضای سبز پارک اکثر محوطه موزه را تشکیل می دهد و وسعت آن به 40.000 متر مربع می رسد. یک رستوران که بتوانید چیزی میل کرده و کمی استراحت کنید، یک زمین بازی برای کودکان، پارکینگ و فضای 15000 متر مربعی از سازه های مینیاتوری نیز در اینجا وجود دارد. از آنجا که این یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در فضای آزاد است، تابستان زمانی است که بیشترین تعداد بازدید کنندگان از گردشگران تور استانبول به آنجا خواهند رفت.

موزه مینیاتوری مینیاتورک استانبول

ساخت و ساز و تاریخ پارک مینیاتوری استانبول

این موزه از پارک های مشابه در آمستردام و لندن الهام گرفته شده است. کمیته ای از ترکیه به تحقیقات گسترده ای در مورد پارک های هوای آزاد موجود در خارج از کشور پرداخته و به طرحی بی نظیر برای کشور ترکیه رسیدند. چهارچوب زمانی تاریخی انتخاب شده برای بناهای مینیاتوری در مینیاتورک استانبول بیش از 3000 سال گذشته می باشد و در آن مدل هایی از دوران باستان، امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی نشان داده شده و ساخت این پارک در ژوئن 2001 آغاز و در مه 2003 برای بازدید کنندگان کاملا آماده بود و ساخت آن تنها 22 ماه زمان برد. مینیاتورک سریعترین پارک مینیاتوری ساخته شده در تاریخ مدرن است.

موزه مینیاتوری مینیاتورک استانبول

مدلها و ساختارهای پارک مینیاتورک استانبول

این پارک یک کمیته تاریخی دارد که تصمیم می گیرد چه ساختارهای معماری در موزه ارائه شود. یک مجموعه کاملا ماهر از معماران و طراحان و همچنین نرم افزارهای مدرن لازم است تا بازنگری مفصلی از هر ساخت و ساز انجام شود. در کل 13 کارگاه هم در استانبول و هم در خارج از آن وجود دارد که این ساختمانهای کوچک را ساخته و می سازند. مقیاس استاندارد جهانی که برای مدولاسیون مینی سایت ها استفاده می شود 1/25 می باشد و ساختن یک مدل بزرگ به طور متوسط 7-8 ماه زمان می برد اما مدل های کوچکتر سریعتر ساخته می شوند و می توانند در 20 روز تا 1 ماه طول ساخته شوند. از آنجا که مینی سازه ها در زیر آسمان و در هوای آزاد قرار می گیرند، برای ساخت آنها از یک ماده ویژه استفاده می شود.

مسجد ایاصوفیه استانبول در پارک مینیاتوری مینیاتورک استانبول

موزه کریستالی استانبول در مینیاتورک

یک تصویر سه بعدی در فضای کریستالی روشی متفاوت برای دیدن جاذبه های گردشگری استانبول است. برای طراحی یک تصویر سه بعدی جهت ساخت این بناها از لیزر استفاده می شود. تاکنون 16 قطعه ساخته شده کریستالی در این موزه قرار داده شده است. در تور ترکیه از این روش متفاوت برای دیدن مکانهای موردعلاقه خود در یک فضای تاریک و عاشقانه لذت ببرید.

پل کریستالی نورپردازی شده در موزه کریستالی استانبول

موزه پیروزی پانوراما استانبول

کمپین گالیپولی در طول جنگ جهانی اول در این موزه پانوراما به تصویر کشیده شده است. این مجموعه به منظور به تصویر کشاندن روز نبرد در Chanakkale و برای حفظ تاریخ بازگشایی شده و شروع به فعالیت کرده است. این مجموعه مجهز به جلوه های صوتی و نور است و بازدیدکننده می تواند خود را در محیطی از آن روزهای دشوار پیدا کند. سه مدل از سربازان و افراد عادی، بازدید کنندگان را در جو سال 1915 هنگامی که نبرد رخ داده است، قرار می دهد. همچنین در همین تالار نمایشگاهی با عکس هایی از آتاتورک (بنیانگذار جمهوری ترکیه) و گفته های معروف وی برگزار می شود.
راهنمای صوتی به 9 زبان در موزه موجود است.
برای بازدید از کل موزه 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز دارید اما آماده گذراندن یک روز کامل در آنجا باشید.

موزه پیروزی استانبول



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ترکیه, استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در آناتولی مرکزی ترکیه، کاپادوکیه مقصد گردشگری است که در صدر لیست مقاصد گردشگری بسیاری از مسافران تور ترکیه قرار دارد. دره ها، برخی از سازه های صخره ای و غارهایی که به طور طبیعی شکل گرفته اند، دارای اتاق، کلیساها و حتی اقامتگاه های کنده کاری شده توسط مسیحیان اولیه در طول قرون متمادی هستند. اگر قصد سفر به کاپادوکیه را دارید، اقامت خود را در یکی از هتل غارهای کاپادوکیه برنامه ریزی کنید که جزء بهترین هتل های ترکیه می باشند. در این مطلب برخی از بهترین هتل غارهایی که در کاپاداکویه میزبان گردشگران تور استانبول یا تورهای مسافرتی دیگر به مقصد ترکیه می باشند را به شما معرفی می کنیم.

بهترین هتل غارهای کاپادوکیه ترکیه

هتل سوئیت های غار فوکاس

Phocas Cave Suites (هتل سوئیت غار فوکاس) در دهکده Cavusin واقع شده است و فقط دو مایل با مرکز شهر گورم فاصله دارد. هرچند اتاقها از امکانات راحتی مجهز هستند، اما هنوز هم به وضوح حال و هوای زندگی در غار را دارند و این به جذابیت گردش در کاپادوکیه می افزاید. یک تراس بزرگ مناظر دیدنی و جذاب را ارائه می دهد و از آنجا بسیاری از دودکش های پری منطقه و سازه های سنگی بسیار جذاب را خواهید دید. از صبحانه رستوران که از محصولات محلی تشکیل شده است لذت ببرید.

هتل سوئیت غار فوکاس در کاپادوکیه ترکیه

هتل موزه کاپادوکیه

عازم Uchisar شوید تا اقامت خود را در هتل موزه کاپادوکیه تجربه کنید. این یک هتل لوکس است که اقامت در آن شبیه گذراندن شبی در یکی از موزه های برتر جهان است. در اینجا واحدهای سنگی و غاری در ویرانه های تاریخی مرمت شده را می بینید.  تزئینات موجود در بعضی از اتاق ها عتیقه های بی ارزش می باشند. استخر روباز گرم و تراس از امکانات رفاهی برتر این هتل هستند.

هتل موزه کاپادوکیه ترکیه

سوئیت های غار کاپادوکیه

با اقامت در سوئیت های باشکوه غار کاپادوکیه، بهترین اقامت در کاپادوکیه را خواهید داشت. این هتل در مرکز شهر Goreme (گورم) واقع شده است و در غارهای باستانی قرار گرفته است و همچنین از نظر بنای قرون وسطایی کاملا خاص می باشد. با این حال، تمام این سوئیت ها با وسایل لوکس و مطلوبی مبله شده اند و حتی برخی اتاق های نشیمن و شومینه های اختصاصی را نیز ارائه می دهند.

یکی از اتاق های سوئیت غار کاپادوکیه با تخت دونفره و مبلمان قدیمی

غارهای کایاکاپی

تنها چند مایل با جاذبه های مهم مانند موزه هوای آزاد Zelve و کلیسای النظار، غارهای Premium Kayakapi قرار گرفته اند. در این هتل، شما قادر خواهید بود در اتاق های قرون وسطایی حک شده و درست در صخره ها اقامت داشته باشید و یک محیط بسیار جذاب را تجربه کنید. در داخل آن، دکوراسیون بسیار مجللی وجود دارد و در برخی از بزرگترین سوئیت ها می توانید از ویژگی هایی مانند نقاشی های دیواری سنگی زینتی، مبلمان حجاری شده با دست و حتی جکوزی خصوصی بهره مند شوید. با اقامت در این هتل به یک استخر روباز و همچنین دو رستوران در محل دسترسی خواهید داشت.

تخت دو نفره و جکوزی اختصاصی در هتل غار کایاکاپی کاپادوکیه ترکیه

هتل غار یوناک اوکلری

بسیاری از هتل غارهای کاپادوکیه دارای تاریخچه ای غنی هستند، اما تعداد معدودی از آنها می توانند با هتل غار یوناک اوکلری رقابت کنند، زیرا علاوه بر اینکه از بهترین هتل غارهای کاپادوکیه است، جزء بهترین هتل های ترکیه نیز می باشد. قدمت این هتل به قرن پنجم باز می گردد. مبلمان دستباف و حمام های مرمری از جمله امکانات مجلل است که می توانید در مورد این هتل انتظار داشته باشید. همچنین از این هتل پنج دقیقه پیاده روی دارید تا به پارک ملی تاریخی گورم، جایی که می توانید سوار اسب شوید و منظره ای باورنکردنی از کاپادوکیه را کشف کنید، برسید.

هتل غار یوناک اوکلری در کاپادوکیه ترکیه



:: برچسب‌ها: ترکیه, هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است که از کوههای مرتفع هیمالیا تا مناطق سرسبز گرمسیری کرالا و از منطقه مقدس گنگ گرفته تا ماسه های کویر تار امتداد دارد. بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان آن به دو هزار گروه قومی تقسیم می شوند و به بیش از 200 زبان مختلف صحبت می کنند که این مقدار با اندازه و جمعیت خود هند نیز مطابقت دارد. هند تقریبا از تعداد بی پایانی از فرهنگ ها، مناظر، بناهای تاریخی و مکان های گوناگونی برای گشت و گذار با تور هند برخوردار است. از بین ویرانه های باستانی، سازه های مذهبی جذاب، شهرهای عجیب و غریب و منظره های متنوع، مجموعه بی نظیری از جاذبه های گردشگری هند وجود دارد که هرگز از هیبت و تعداد بازدید کنندگان آن کاسته نمی شود. برای آشنایی با آن دسته از جاذبه های گردشگری ناشناخته هند که کمتر کسی در سفر به هند از آن ها آگاه است، با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری هندوستان

جزیره هاولوک، بزرگترین مجمع الجزایر ریچی

اکوتوریسم در جزیره هاولوک، بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر ریچی در جزایر اندامان، بسیار دیدنی است. اگرچه به اندازه سایر جزایر آسیا شلوغ نیست، اما با برخورداری جزیره هاولوک از سواحل عالی، فضای بی نظیر و فرصت غواصی، تعداد بازدید کنندگان آن در حال افزایش است. بهترین زمان برای بازدید از این جزیره زیبا از اواسط ژانویه تا اواسط ماه مه است که هوایی آفتابی و دریاهای آرام تر در انتظار گردشگرانی می باشند که بعد از خرید بلیط هواپیما دهلی به کشور هند سفر کرده و خود را به این جزیره زیبا می رسانند. ساحل Redhanagar در این مکان یکی از بهترین سواحل آسیا محسوب می شود.

فیل در حال آب تنی در ساحل جزیره هاولوک در هند

بازدید از حیوانات وحشی در پارک ملی بندهاوگار

دیدن حیوانات وحشی در زیستگاه آن برای بسیاری از مسافران هدفی پر از شور و هیجان است که بازدید از پارک ملی بندهاوگار آنها را به هدفشان می رساند. یکی از محبوب ترین پارک های ملی هند، بندهاوگار بهترین فرصت برای دیدن پلنگ ها، گوزن ها، خرسها، کفتارها و گرگهای هندی را فراهم می کند، اما ببرهای بنگال به طور قطع جزء ستاره های این منطقه هستند که  البته تنها 10 درصد از بازدید کنندگان ممکن است یکی از آن ها را ببینند. بهترین زمان برای دیدن حیوانات وحشی در اینجا صبح زود یا بعدازظهر است.

ببر بنگال در پارک ملی بندهاوگار هند

معبد راناک پور با مدت ساخت پنجاه ساله

معبد راناک پور یک معبد با شکوه و بسیار تزئینی است و به خاطر داشتن هنر و معماری بی نظیرش بسیار مشهور است و جزء بهترین معبدهای جهان محسوب می شود. ساخت این معبد بیش از 50 سال زمان برده است. معبد راناک پور یکی از بزرگترین معابد هندوستان، دارای 29 سالن و 80 گنبد است و با دربرداشتن 1،444 ستون در دل خود معروفیت زیادی دارد. در بالای هر گنبد مجسمه های خدایان وجود دارد و در طراحی آن از حکاکی های بسیار پیچیده و برجسته ای استفاده شده است.

معبد راناک پور در هندوستان

قلعه مهرانگار، قلعه ای معروف در جودپور

قلعه مهرانگار یکی از برجهای برجای مانده از یکی از بزرگترین قلعه های هند است که در بالای تپه ای مشرف به جودپور قرار دارد. در اواسط قرن 15 به عنوان یک مکانیسم دفاعی ساخته شده است و گردشگران هنوز هم اثر توپ را می توانند روی یکی از هفت دروازه ورودی مشاهده کنند. در داخل کاخ های زیبا و تزئین شده قدم بزنید و از معماری باشکوه آن لذت ببرید. موزه این قلعه دارای مجموعه ای عالی از کاخهای کوچک، آلات موسیقی، گهواره های سلطنتی و لباس های زینتی است. مسیرهای شیب دار، که یک توپ قدیمی را در خود جای داده اند، منظره های باشکوهی از جودپور را به گردشگران ارائه می دهد.

قلعه مهرانگار در جودپور هند

معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple)

معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple) یک معبد چشمگیر هندو است که به قرن ششم بر می گردد، هرچند اکثر ساختار فعلی این معبد هزار سال بعد ساخته شده است. معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple) در رودخانه وایگای واقع شده است و مهمترین معبد مادورای و خود شهری 2500 ساله می باشد. حکاکی های پیچیده در داخل و خارج معبد بسیار شگفت انگیزند. معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple) در مجموع 14 برج دارد که هرکدام به یک خدای یا شخص اختصاص داده شده است. حدود 33000 مجسمه و همچنین نقاشی های غنی و بسیار زیبا را می توان در این مجموعه معابد یافت.

معبد میناکشی امان هند



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, هند ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

Sandland به ترکی: (Uluslararası Antalya Kum Heykel Festivali)، یک جشنواره بین المللی هنر ماسه است که همه ساله در آنتالیا، جنوب ترکیه برگزار می شود و در سال 2006 تاسیس شده است. Sandland (سندلند آنتالیا) هر ساله در ساحل لارا آنتالیا با مساحت 7000-10،000 متر مربع برگزار می شود. Sandland در بهترین خط ساحلی آنتالیا و قسمت قدیمی ساحل لارا واقع شده است که طول آن تقریباً 6.2 مایل (10 کیلومتر) می باشد. Sandland یکی از بزرگترین نمایشگاه های شن و ماسه جهان است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می شود که می توانید در تمام طول سال از آن دیدن کنید.

مجسمه اژدهای خوابیده در جشنواره مجسمه های ماسه ای آنتالیا

جشنواره سالانه هنرهای ماسه ای آنتالیا

هر سال، در جشنواره هنر ماسه ای آنتالیا موضوع مجسمه ای متفاوت انتخاب می شود و بازدید کنندگانی که با خرید بلیط هواپیما آنتالیا به این شهر سفر کرده اند نیز مجاز به تماشای خلال مجسمه های ماسه ای هستند. بیش از ده مجسمه ساز ماسه ای از حدود هشت تا ده کشور در سراسر جهان تقریبا در مدت سه هفته این مجسمه های ماسه ای را خلق می کنند. مجسمه های ماسه ای در جشنواره سندلند آنتالیا برای مدت زمانی دوازده ماهه دوام دارند و پذیرای گردشگران تور آنتالیا نوروز 99 نیز می باشند. این مجسمه ها در تاریکی هوا هم نورپردازی می شوند، به طوری که دسترسی و بازدید از آن ها در شب نیز امکان پذیر است.

مجسمه ماسه ای نورپردازی شده در شب در جشنواره مجسمه های ماسه ای آنتالیا

بازدید از نمایشگاه هنرهای ماسه ای آنتالیا

Sandland (سندلند آنتالیا)، نمایشگاه مجسمه های ماسه سنگی آنتالیا و یک نمایشگاه بزرگ با مجسمه های ماسه ای است که توسط Global Design Art Works برگزار شده است. این مکان منحصر به فرد در 365 روز سال پذیرای گردشگران تور آنتالیا می باشد و با توجه به اندازه مجسمه های آن و منطقه ای که اشغال می کنند یکی از بزرگترین رویدادهای شن و ماسه در جهان محسوب می شود. همه ساله، گروهی از مجسمه سازهای شن و ماسه، از سراسر جهان به 10،000 تن ماسه در مساحتی در حدود 10،000 متر مربع این نمایشگاه را رونق می بخشند. شما می توانید مهمترین داستانها و بناهای افسانه ای و شگفت انگیز جهان مانند برج ایفل، کلوسئوم ، تاج محل و بسیاری دیگر از توانایی های در این شکل و با بیان هنری را مشاهده کنید. سیستم روشنایی و نورپردازی شبانه فضای شاد و باشکوهی را به محل نمایشگاه ارائه می دهد. علاوه بر این، بازدید کنندگان می توانند DVD مستند جشنواره و برخی از طبیعی ترین و شگفت انگیزترین شکل های هنری را در شب مشاهده کنند.

گردشگران در حال بازدید از مجسمه های ماسه ای در جشنواره مجسمه های ماسه ای آنتالیا

ساعت بازدید از 9:30 - 23:00 بین 1 مه و 31 اکتبر و از 9:00 تا 19:00 بین 1 نوامبر و 30 آوریل است.



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ترکیه, آنتالیا, آنتالیا نوروز 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه بلیط پروازهای چارتری و غیرچارتری در تعطیلات افزایش قیمتی نداشته گفت: مردم از حمل ونقل هوایی به خوبی استقبال می کنند.
رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان عدم افزایشی قیمت در تعطیلات هفته گذشته اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی موظفند نرخ های اعلام شده قبلی (جدول نرخ پروازهای داخلی) مورد تایید سازمان هواپیمایی را در فروش بلیط هواپیما در نظر داشته باشند.

رضا جعفر زاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری

او همچنین با اشاره به اینکه فروش بلیط هواپیما در طول هفته گذشته طبق دامنه های نرخ مورد تایید سازمان هواپیمایی انجام شد، افزود: ‌در صورت مشاهده هرگونه تخلف، سازمان هواپیمایی کشوری به شدت با آن برخورد خواهد کرد.
جعفر زاده با اشاره به این مسئله که به لحاظ نرخ قیمت بلیط هواپیما هیچ تفاوتی بین چارتری و غیرچارتری نبوده و هیچ کدام از این دو نوع بلیط با قیمت بالا به فروش نرفته است، اضافه کرد: برای مسیر پروازی تهران - مشهد بلیط هواپیما مشهد، پائین ترین نرخ ۲۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان و بالاترین نرخ ۷۰۱ هزار و۳۰۰ تومان می باشد و شرکت های هواپیمایی داخلی به هیچ وجه مجاز نیستند بالاتر از سقف تعیین شده بلیط هواپیما را به فروش برسانند، اما در روزهای عادی بلیط  هواپیما مشهد حتی با قیمت ۱۹۰ و ۲۰۰ هزار تومان نیز به فروش رفته است و این پایین تر از کف تعیین شده می باشد.

مسافران در حال سوار شدن به هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان ایر

رضا جعفر زاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد: فروش بلیط هواپیما زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشور می باشد و سازمان هواپیمایی با هر گونه فروش بلیط بالاتر از سقف های تعیین شده برخورد کرده و در آینده هم این کار انجام داده خواهد شد و موضوع افزایش نرخ بلیط هواپیما به هیچ وجه مطرح نبوده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: چیزی که ممکن است مورد سوال قرار گیرد، نرخ بلیط هواپیما در زمان های غیر پیک و روزهای معمولی است و به دلیل تقاضا در این روزها ایرلاین ها بلیط هواپیما را تا سقف های تعیین شده در نظر می گیرند که تصور می‌شود نرخ ها افزایش یافته اما چنین موضوعی نیست.



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما, اخبار صنعت هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بیشتر مردم وقتی با تور چین به این کشور سفر می کنند، فقط می خواهند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پكن را ببینند یا در شانگهای قدم بزنند. اما در چین جاذبه های توریستی شگفت انگیزی وجود دارد. از شهرهای باستانی گرفته تا جنگل ها و معابد یا مزارع برنج که به نظر می رسد توسط هنرمندان نقاشی شده اند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده چین و گردش در اعماق تاریخ چین با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری چین

بازدید از دیوارهای شهر شیان

صدها سال پیش، چینی ها دیوارهای سنگی عظیمی را در اطراف شهرهای خود بنا می کرده اند تا در برابر مهاجمان از آنها محافظت کنند. شهر شیان یا ژیان نیز از این قاعده مستثنی نبود. این دیوار یزرگ که دور شهر شیان چین بنا شده تا امروز پابرجا مانده است و یکی از بهترین و برجسته ترین جاذبه های گردشگری چین می باشد. قدم زدن بر روی این دیوار کاری ضروری برای گردشگران تور چین و بازدید کنندگان پایتخت باستانی چین است.

دیوار بزرگ شهر شیان چین

سه برج پاگودا بهترین سازه مهم بودایی

سه پاگودا یکی از بهترین سازه های حفظ شده بودایی در چین می باشند که چندین فاجعه انسانی و طبیعی را تحمل کرده اند. این بنا ها در شمال غربی شهر باستانی دالی واقع در جنوب چین قرار دارند. بتکده میانی، که در سال 824-840 میلادی توسط پادشاه کوآن فنگو ساخته شده، 69.6 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین بتکده های چین محسوب می شود. دو بتکده دیگر نیز در حدود یک قرن بعد ساخته شدند.

سه برج پاگودا در چین

جنگل سنگی شیلین

جنگل سنگی یا (Shilin) به زبان چینی، مجموعه ای از سازه های کارست می باشد که در جنوب غربی چین واقع شده است. سنگ ها از روی زمین شبیه به استالاگمیت در غارها می باشند. تصور می شود این سنگ ها 270 میلیون سال قدمت دارند. این منطقه زمانی کف اقیانوس بوده و جریان آب این سازه های باشکوه را ایجاد کرده است. جنگل سنگی شیلین سالانه بیش از 2 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند.

جنگل سنگی شیلین در چین

بازدید از شهر قدیمی لیجیانگ

شهر قدیمی لیجیانگ یکی از برترین مغناطیس های گردشگری چین است و بازدید کننده هایی را که می خواهند از زندگی در یک منطقه اقلیتی استفاده کنند، به خود جلب کرده است. کوبلای خان اولین امپراتوری بود که در این شهر 800 ساله زندگی می کرده و وابسته به فرهنگ اقلیت نکسی بوده است. تقریباً 350 پل از کانال های متقاطع که از داخل شهر می گذرند عبور می کنند و مکان مناسبی برای دیدن معماری رنگی نکسی و ساکنانی با لباس های بومی را به وجود آورده اند.

یکی از معابر شهر قدیمی لیجیانگ در چین

باغ ها و کانال های سوژو

سوژو یک شهر زیبا است که در حدود 65 کیلومتر با شانگهای فاصله دارد و در کانالی بزرگ واقع شده است. این شهر برای ابریشم، کانالهایی که از داخل شهر می گذرند و باغهای کلاسیک با استخرهای ماهی و کارخانه های کوهستانی که در خود جای داده، بسیار مشهور است. سوژو حدود 80 باغ کلاسیک دارد که باغ مدیر یکی از مشهورترین باغ های آن می باشد. یک قایق سواری در کانال راهی مناسب برای تجربه گردشی عالی در سوژو است.

مکان هایی در وسط کانال آب در سوژو چین

غارهای موگائو

در امتداد جاده باستانی ابریشم به بازدید از غارهای موگائو که نماینده هنر غار اولیه بودایی هستند، بروید. بر خلاف غارهای یونگانگ، که بودای حک شده روی آن در دامنه کوه ها خودنمایی می کند، موگائو گروتو اغلب، نقاشی های دیواری حک شده روی دیوارهای غار دارد که برخی از نقاشی ها مربوط به قرن چهارم می باشند.

مجسمه دراز کشیده در حالت خوابیدن در غار موگائو چین



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, چین ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان و پرطرفدارترین شهر توریستی می باشد و بسیاری از بهترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگرچه اکثر جاذبه های گردشگری استانبول در مناطق قدیمی شهر و یا در نزدیکی آن قرار دارند، اما مکان های دیگری در سایر نقاط استانبول وجود دارد که می توان برای گردش و تفریح به آنجا رفت. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری استانبول با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول یکی از شگفت آورترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد. این تالار بزرگ زیرزمینی مانند یک کاخ با شکوه، با پشتیبانی 336 ستون در 12 ردیف، حجم زیادی آب را برای امپراتوران بیزانس ذخیره می کرده است. این پروژه توسط کنستانتین کبیر آغاز شد اما در قرن ششم به وسیله امپراتور جاستینیان به پایان رسید. بسیاری از ستون های مورد استفاده در این بنا مرمت شده و دارای حکاکی های بسیار زیادی می باشند. مشهورترین حکاکی تزئینات در ستون های آب انبار باسیلیکا استانبول، پایه های ستونی است که در گوشه شمال غربی به سنگ های مدوسا معروف هستند و حکاکی سر مدوزا می باشند.

ستون های نورپردازی شده آب انبار باسیلیکا استانبول

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

گشت و گذار در استانبول برای برخی از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کرده اند، در حد رفتن به موزه ها و جاذبه های تاریخی استانبول است، اما بازار بزرگ استانبول جایی است که همه گردشگران را به خود جذب می کند. این بازار گسترده سرپوشیده در واقع اولین مرکز خرید جهان است که کل یک منطقه شهری را در برگرفته و در بین دیوارهای ضخیم مسجد نور عثمانیه و مسجد بیاضیت قرار گرفته است. مسجد بیضیت (ساخته شده در سال 1498-1505) خود محل تودیس تئودوسیوس اول می باشد و دارای معماری الهام گرفته از ایا صوفیه است.

چراغ های آویزان شده در بازار بزرگ استانبول

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه جات استانبول مکانی می باشد که لوکوم (ادویه ترکیه ای)، میوه خشک، آجیل، گیاهان دارویی و بسیاری از ادویه جاتی را که به غذای شما طعمی خاص می بخشند را فراهم کرده است. بخش عمده ای از هزینه ساخت بازار ادویه جات استانبول از مالیاتی است که دولت عثمانی برای محصولات مصری گرفته است و به همین دلیل نام آن را بازار مصری نیز می نامند. بازار ادویه استانبول یکی از محبوب ترین تفریحات و گشت و گذاری است که می توان در استانبول داشت. درست در ورودی اصلی بازار ادویه جات استانبول، بنای با شکوه مسجد جدید واقع شده است که ساخت آن در سال 1615 آغاز و 1663 به پایان رسید که برای استانبول جدید است.

ادویه جات مختلف در جلوی یک مغازه ادویه فروشی در بازار ادویه جات استانبول

نمونه کوچک مسجد ایا صوفیه

قبل از اینکه امپراطور جاستینیان بنای بزرگ مسجد ایاصوفیه را بنا کند، برای آزمایش ساختار و کاربری این بنا ابتدا یک نمونه مینیاتوری از آن را ساخته است. نام اصلی این بنا کلیسای سرگیوس و باچوس بود، اما شباهت های آشکار معماری آن با ایاصوفیه باعث شد که لقب ایاصوفیه کوچک به عنوان نام رسمی ساختمان تبدیل شود. این کلیسا در دوره عثمانی به یک مسجد تبدیل شد و امروزه همچنان به عنوان یک مسجد کوچک فعالیت می کند. اگرچه تناسبات آن به اندازه سایر جاذبه های گردشگری استانبول با شکوه نیست، اما این بنا به زیبایی مرمت شده است و ارزش دیدن دارد. بیرون آمدن از هتل های استانبول، رفتن به محله ای که مسجد ایاصوفیه کوچک در آن بنا شده و قدم زدن در کوچه های باریک مملو از ساختمانهای بلند عثمانی که بعضی از آنها با احتیاط بازسازی شده اند و برخی دیگر در حال نابودی هستند، یک آرامش از سلطان المهمت را به گردشگران تور استانبول منتقل می کند.

مسجد ایاصوفیه کوچک، نمونه ای کوچک از مسجد ایاصوفیه



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ترکیه, استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مالزی کشوری شگفت انگیز است که با انعکاس ترکیب التقاطی آداب و سنن، سنت ها و فرهنگ باستانی با مدرنیته شناخته می شود. جاذبه های گردشگری مالزی مانند جزایر زیبا، سواحل، شهرهای بسیار زیبا، مکانهای تاریخی و ماجراجویی به گردشگران تور مالزی تجربه کم نظیری را ارائه می دهند. برای آشنایی با بی نظیرترین جاذبه های گردشگری مالزی در این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین جاذبه های گردشگری مالزی

دیدن مرجان های رنگارنگ در جزیره پرهنتیان

تقریباً در 19 کیلومتری شمال شرقی مالزی جزیره ای خیره کننده و مرجانی به نام جزیره پرهنتیان واقع شده است. پرهنتیان بخشی از پارک دریایی است که فعالیت هایی مانند ماهیگیری در آنجا به شدت ممنوع می باشد و یکی از بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود. آب های کم عمق شفاف در نزدیکی ساحل اجازه می دهد تا نمای کاملی از مرجانهای رنگارنگ را در این مکان مشهور گردشگری مالزی مشاهده کنید.

آب آبی فیروزه ای و درختان سرسبز در جزیره پرهنتیان مالزی

کیناباتانگان، بهترین پناهگاه حیات وحش

کیناباتانگان در شرق صباح، با داشتن بقایای جنگلهای بارانی مشهور است. پناهگاه حیات وحش کیناباتانگان تعداد زیادی از دوستداران حیات وحش را به این جاذبه توریستی مالزی جذب می کند. کیناباتانگان در میان رمانتیک ترین جاذبه های مالزی، در صدر همه قرار دارد.
مکان: شمال شرقی بورنئو، مالزی
جاذبه های مهم کیناباتانگان: به اردوگاه جنگلی بروید تا بدون محدودیت از زیستگاه های حیات وحش دیدن کنید.

قایق در وسط آب های کیناباتانگان مالزی

بهترین تجربه کوهنوردی در کوه کینابالو

کوه کینابالو، بلندترین کوه بورنئو، یک چشم انداز حیرت انگیز برای دیدن است. کوهنوردان دوست دارند با طی کردن مسیرهای پیاده روی چشمگیر و دیدنی از محیط جذاب منطقه لذت ببرند. کینابالو در بین افرادی که عاشق ماجراجویی هستند بسیار محبوب است و یکی از بهترین مکان های بازدید در مالزی برای داشتن تجربه ای هیجان آور می باشد.
مکان: بخش ساحل غربی، صباح، مالزی
نکته: از مناظر شگفت انگیز و فعالیت های هیجان انگیز در این جاذبه گردشگری مالزی لذت ببرید.

کوهنوردان در کوه کینابالو مالزی

ملاکا، محبوب ترین بندر تجاری جنوب شرقی آسیا

ملاکا در سال 2008 در میراث یونسکو به ثبت رسید و از آن زمان تاکنون جزء بهترین مکان های دیدنی مالزی محسوب می شود. ملاکا که 2 ساعت از کوالالامپور فاصله دارد، یکی از معروف ترین بنادر تجاری جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. معماری باستانی ملاکا از جلوه های باشکوه آن در گذشته سخن می گوید. بازدید از برخی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی در این شهر زیبا و باستانی را از دست ندهید. اگر به تاریخ علاقه مند هستید و می خواهید در مورد تاریخ محلی مالزی و چین بیشتر بدانید، از موزه های بابا و نیونیا ملاکا بازدید کنید.
نکته: طعم غذاهای محلی ملاکا، یک مکان توریستی معروف در مالزی را بچشید و لذت ببرید.

ساختمان قرمز رنگ در شهر زیبای ملاکا مالزی

قلعه فاموسا، نمایانگر معماری اروپا

قلعه فاموسا علاوه بر اینکه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود، در بین پرتغالی ها نیز بسیار مشهور است. این قلعه باشکوه در واقع بین گردشگران تور مالزی بسیار محبوب است و جلوه های معماری اروپا را به گردشگرانی که به خود جذب کرده نشان می دهد.
جاذبه های مهم قلعه فاموسا: اتاق انبار مهمات، مکان افسران و محل اقامت کاپیتان.
نکته: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، بهترین زمان برای بازدید از قلعه فاموسا صبح زود است.

ورودی قلعه فاموسا در مالزی و توپ قدیمی جلوی آن



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, مالزی ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا بستگی به منطقه ای دارد که مایل به بازدید از آن هستید. دسامبر تا مارس زمان مناسبی برای بازدید از اکثر مکان ها (ارتفاعات، سواحل غربی و ساحل جنوبی) است و ماه مه تا سپتامبر برای بازدید از سواحل شرقی نیز ایده آل می باشد. در سفر به سریلانکا، محبوب ترین هتل های سریلانکا حتی در حدود بودجه شما، چه ارزان و چه لوکس آرامش بسیاری را برایتان فراهم می کنند. برخی از بهترین هتل های سریلانکا هتل اوگا بی، آمانولا، هتل کوئین، راز کندی و گراند اوداوالاوا سافاری می باشند. سریلانکا با سواحل بکر، چشم انداز معرق و توپوگرافی زیبا، چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران تور سریلانکا دارد. بنابراین تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا را بشناسید.

سواحل زیبای سریلانکا بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا

معبد غار دامبولا (معبد طلایی)، بزرگترین مجموعه معبد در سریلانکا

معروفترین و بهترین مکان برای بازدید در سریلانکا معبد غار دامبولا است. این مکان در بخش توریستی سریلانکا قرار دارد. مجسمه ها و نقاشی های بزرگترین مجموعه معبد سریلانکا به قرن دوازدهم میلادی بر می گردد. مجموعه معبد دمبولا دارای پنج اتاق در اندازه های مختلف می باشد و اتاق بودا را در موقعیتی قرار داده اند که به نظر بسیار آرام است. این معبد بر روی یک کوه صخره ای سیاه ساخته شده است که تضاد بسیار چشمگیری با دیوارهای سفید معبد دارد. دیدن منظره بالای معبد را از دست ندهید. از کلمبو و کندی به راحتی می توان به این معبد دسترسی داشت.

معبد دامبولا سریلانکا

پارک ملی یالا سریلانکا از بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا

پارک ملی یالا سریلانکا میزبان تعداد زیادی از حیوانات وحشی و پرندگانی زیبا می باشد. در پارک ملی یالا گروهی از فیلها که در نهرها شنا می کنند یا پلنگ هایی که در حال استراحت هستند را می بینید. برخی از گردشگران تور سریلانکا نیز در یالا اردو می کنند و از کباب کردن زیر ستاره لذت می برند. یالا مکان مناسبی برای امتحان کردن مهارت خود در عکاسی از حیوانات وحشی است. رسیدن به پارک ملی یالا بسیار ساده است و از کلمبو به راحتی به این پارک می رسید.

پلنگ درحال استراحت در پارک ملی یالا سریلانکا

سیگیریا و پولونارووا، ناهمواری شگفت انگیز در میان فضای سبز

سیگیریا یا کوه یادبود، میراث جهانی و یکی از جاذبه های گردشگری خیره کننده در سریلانکا است. در مجاورت این صخره غول پیکر سنگی هیچ جایی بلندتر وجود ندارد و با کوهنوردی و صعود به بالای سیگیریا می توانید یک نمای 360 درجه از مناظر اطراف و قلعه سیگیریا را مشاهده کنید. قلعه سنگی سیگیریا تکه ای از تاریخ است که بر روی صخره ای بنا شده و واقعا ارزش دیدن دارد.

تپه سیگیریا سریلانکا

در مورد پولونارووا گفته ها و نگفته های زیادی به گوش می رسد، اما یک جواهر بین جاذبه های گردشگری سریلانکا محسوب می شود. این شهر ویران شده باستانی در میان ستونها و معماریهای قدیمی محکم خود قرار گرفته است. بهترین راه برای گشت و گذار در این شهر باستانی اجاره یک دوچرخه و گشتن در اطراف این ویرانه ها می باشد. این مکان نمونه ای از تاریخ و فرهنگ سریلانکا می باشد. از سیگیریا به راحتی می توانید با یک توک توک یا اتوبوس پولونارووا بروید.

معبد پولونارووا سریلانکا

نووارا الیا، بهشتی در سریلانکا

نووارا الیا با داشتن باغ های چای و مناظر با شکوه، ابرهای مه آلود، تپه های شیب دار و سرسبز و قطاری که به نظر می رسد از فیلم های هری پاتر بیرون آمده است، یک بهشت تپه ای و یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا می باشد.

منظره بسیار زیبای نووارا الیا سریلانکا

ساحل ترین کومالی سریلانکا

ساحل ترین کومالی سریلانکا، در میان بسیاری از مناطق توریستی سریلانکا، با داشتن ساحل زیبا گردشران را به خود جذب می کند. اگر برای یک تور غواصی زیر آب آماده هستید، تورهای غواصی در ترین کومالی سریلانکا بهترین تجربه را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر ورزش های آبی، معابد و سواحل زیادی در ترین کومالی سریلانکا برای گشت و گذار وجود دارد.

ساحل ترین کومالی سریلانکا با ماسه های سفید و درختان سرسبز



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, سریلانکا, کلمبو ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در تعطیلات کریسمس برخی افراد به دنبال تفریح در جاذبه های گردشگری دبی یا رفتن به تئاترهای مختلف دبی می باشند، اما افرادی نیز دوست دارند تعطیلات کریسمس خود را در برف و با اسکی کردن یا نوشیدن یک شکلات داغ سپری کنند. با توجه به اینکه دبی در اواخر ماه ژانویه که مصادف با تعطیلات کریسمس می باشد، هوای تقریبا 25 تا 30 درجه سانتی گرادی دارد، اما شرایط برای گذراندن تعطیلات کریسمس برای هر سلیقه ای فراهم است. یعنی شما هم می توانید کریسمس را با اسکی کردن و در برف ها، آن هم در دبی، جشن بگیرید و هم می توانید در بهترین تئاترها و نمایش های آن حضور داشته باشید. برای آگاهی از بهترین تفریحات دبی در آخر ژانویه و تعطیلات کریسمس با ما همراه باشید.

درخت کاج کریسمس و برج العرب

برف بازی در هوای بیابانی دبی!

در پالم جمیرا دبی یک بخش برای فستیوال ها وجود دارد که دارای یک منطقه برفی برای کودکان بیش از سه سال است. همچنین برخی وسایل تفریح و سرگرمی دیگر به همراه یک بازار در این قسمت می باشد که گردش جذابی را برای شما رقم خواهند زد.

کودکان در حال برف بازی در مجموعه پارک برفی کودکان پالم جمیرا

ناهار کریسمس را در دهکده ایرلندی میل کنید

تنها چیزی که در دهکده ایرلندی وجود دارد و باعث می شود جشن کریسمس را حس کنیم، ارائه یک کباب سنتی در 12 روز آخر ژانویه و روزهای منتهی به کریسمس و همچنین چراغ هایی که در این دهکده روشن می شوند، می باشد. در باغ دهکده ایرلندی بنشینید و لذیذترین غذای جشن کریسمس را میل کنید.

گردشگران در حال صرف غذا در دهکده ایرلندی دبی

مسابقات شترها در روزهای آخر ژانویه

در اواخر ژانویه می توانید تمرینات کامل مسابقه شترها در جاده دبی - العین و نزدیکی ورزشگاه هفت قرار دارد را مشاهده کنید. تاریخ برگزاری این مسابقات را طبق تقویم دبی بررسی کنید و آن را جزئی از برنامه تعطیلات کریسمس خود قرار دهید.

مسابقه شترها دبی

آتش بازیهای کریسمس را از دست ندهید

در روز آخر هر یک از هفته های ماه ژانویه و در طول مدت زمان جشنواره خرید دبی (که در آخر ژانویه به پایان می رسد) آتش بازی وجود خواهد داشت، با این حال در دبی لازم نیست تا 31 دسامبر منتظر بمانید تا آسمان شب با آتش بازی های کریسمس روشن شود.

هتل آتلانتیس و آتش بازی های کریسمس در اطراف آن

به کنسرت کریسمس در اپرا دبی بروید

اگر موسیقی کریسمس بیشتر از هرچیزی برای شما جذاب است، اپرای دبی میزبان گردشگران تور دبی با کنسرت های موسیقی جشنواره سالانه خود می باشد. این اجراها در صبح، ظهر و عصر همراه با جشن ها و بسیاری از فعالیت های شاد دیگر فرصتی برای گذراندن بهترین تعطیلات ژانویه در دبی است.

سالن اپرای دبی

در گرمای دبی اسکی کنید

اگر می خواهید سرمای واقعی کریسمس را حس کنید، به اسکی دبی در امارات مال بروید. در اینجا برای شما، خانواده و دوستانتان فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانید تعطیلات ژانویه خود را با تفریحات برفی مانند اسکی، اسنوبورد یا حتی بازی در پارک برفی و دیدن پنگوئن ها بگذرانید. برای گرم شدن در اسکی دبی به کافه این مجموعه بروید و با نوشیدن یک شکلات داغ لذتتان را دوبرابر کنید.

مجموعه اسکی دبی



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()