نوشته شده توسط : admin

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک است.اقوام مختلفی در تایلند زندگی می کنند این اقوام عبلرت اند از قومیت تایی ، چینی‌تبار، مالایی ، مون‌ها، خمرها، و طوایف کوه‌نشین 

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا واقع شده است  و بسیارحاصلخیز می‌باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگل های بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج  دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، نگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.  

زبان تایلندی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شرق آسیا می باشد و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می‌کنند هرچند گویش‌های قومی و منطقه‌ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. اما تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملاً برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، غیر قابل فهم است. 

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور تایلند , قیمت تور تایلند , تور تایلند نوروز 95و  تور لحظه آخری تایلند نوروز 95  ما را دعوت به دیدن این کشور زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور تایلند , قیمت تور تایلند , تور تایلند نوروز 95 , تور لحظه آخری تایلند نوروز 95 ,
:: بازدید از این مطلب : 9737
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مسجد سلیمانیه در استانبول از مسجدهای جامع این شهر است که در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ساخته شد.

این مسجد را معمار بزرگ عثمانی خواجه معمار سنان آغا به‌دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان اول طرح کرد. ارتفاع گنبد این مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷٫۵ متر است. بنا به سنت عثمانی این مسجد چهار منار دارد که نشانه مسجدهایی است که به امر شاهان ساخته می‌شد. سبک معماری آن، مانند دیگر کارهای سنان و معماران عثمانی ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی است. بر پایهٔ رسم آن دوره این مسجد دارای ساختمان‌های جنبی مانند مدرسه و حمام و کتابخانه و کاروانسرا و بیمارستان و آشپزخانه عمومی نیز بوده‌است. 

این مسجد در سال 1660 در آتش ویران شد و از سوی سلطان محمد چهارم مورد مرمت قرار گرفت. همچنین بخشی از گنبد آن در سال 1766 براثر زلزله فروریخت. مرمت‌های بعدی به نوعی صورت گرفت که تزئینات اصلی آن حفظ شود.مسجد در حیاط بزرگی احاطه شده است. حیاط داخلی سنگفرش مرمر است که در بزرگ و باشکوهی داشته و در حیاط حوض دیده می‌شود. بر خلاف دیگر مساجد 4 مناره این مسجد در 4 گوشه حیاط واقع شده‌اند. مناره‌ها و گنبد مسجد تناسب خاص و چشم نوازی دارند که از زیبایی‌های خاص سلیمانیه محسوب می‌شود.در باغ پشت این مسجد آرامگاه‌های سلیمان یکم و همسر و دخترش نیز آرامگاه‌های سلیمان دوم و احمد دوم قرار دارد.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , بلیط استانبول نوروز 95  ، تور استانبول نوروز 95  ، قیمت بلیط استانبول نوروز 95 و  تور لحظه آخری استانبول نوروز 95  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور استانبول , بلیط استانبول نوروز 95 , تور استانبول نوروز 95 , قیمت بلیط استانبول نوروز 95 , تور لحظه آخری استانبول نوروز 95 ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

این عمارات بر روی تپه ای سرسبز توسط سلطان عبدالعزیز بنا نهاده شد. این عمارات نمونه ای است بسیار با ارزش از سبک معماری عثمانی که در اواخر قرن 19 بنا نهاده شد. امروزه از عمارت مالتا بعنوان یک رستوران ساده و ارزان قیمت بهره گرفته می شود ، هم چنین عمارت ماسلاک و لیمونلو هم بعنوان کافه تریا مورد استفاده قرار می گیرد.


عمارت فلوریا 


  عمارت فلوریا  یا عمارت دریائی آتاتورک نام  عمارتی است که توسط رؤسای جمهور ترکیه در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گرفته ، طراحی داخلی این عمارت نمونه زیبائی از شیوه طراحی در قرن بیستم است. ابتدا آتاتورک این عمارت را بعنوان مکانی برای گذراندن تابستان انتخاب نمود که تا به امروز این سنت پا بر جا بوده و ادامه یافته ست. این عمارت (T) شکل در سال 1935 میلادی ساخته شد. 

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , رزرو آفر تور استانبول نوروز 95  ، تور استانبول نوروز 95  ، تور استانبول اسفند 94 و  تور لحظه آخری استانبول نوروز 95  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور لحظه آخری استانبول نوروز 95 , تور استانبول اسفند 94 , تور استانبول نوروز 95 , رزرو آفر تور استانبول نوروز 95 , تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کاخ ییلدیز یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول و دیدنی های ترکیه می باشد این کاخ در قرن 19 میلادی توسط سلطان عبدالمجید دوم ساخته شد. و متشکل از دربارها و یک مسجد می باشد به نام ساختمان شاله قرار گرفته است در این کاخ یکی از بزرگترین و مجلل ترین ساختمان هایی که سلاطین در آن اقامت داشته اند قرار گرفته است. این ساختمان ها در داخل یک پارک با گلهایی که از نقاط مختلف دنیا گرد آوری شده، قرار گرفته است. حیات این کاخ یکی از زیبا ترین مناظر موجود از حاشیه تنگه بسفر را تشکیل می دهد.  کاخ ییلدیز همه روز جز روزهای سه شنبه جهت بازدید عموم باز می باشد . 

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , تور استانبول زمستان 94  ، تور استانبول نوروز 95  ، تور استانبول اسفند 94 و  تور لحظه آخری استانبول نوروز 95  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور استانبول زمستان 94 , تور استانبول نوروز 95 , تور استانبول اسفند 94 , تور لحظه آخری استانبول نوروز 95 ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آبان 1394 | نظرات ()