نوشته شده توسط : admin

ایران سرزمین سقف ها و کاشی های خیره کننده، طبیعت بکر، مساجد باشکوه و تاریخ باستان است. در میان این شگفتی های معماری و دهکده های عجیب و غریب مکان های بسیار خاصی وجود دارد که انتخاب بهترین عکس برای شما یک چالش خواهد بود. با ما همراه باشید و زیباترین نقاط ایران برای عکس گرفتن مخصوصا برای اینستاگرام را ببینید. 

نظر مردم اروپا و توریستهای خارجی درمورد سفر به ایران

از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

میدان آزادی تهران

نماد تهران، برج آزادی به نقطه ای تبدیل شده است که گردشگران ورود خود به ایران و مخصوصا تهران را با عکس برداری در این مکان به نمایش می گذارند. در واقع آنقدر محبوب است که مجسمه شخصی که در حال سلفی گرفتن است در جلوی برج وجود دارد. می توانید از زوایای مختلف این نگهبان پایتخت را بگیرید و از پله ها به سمت بالا بروید تا منظره ای از بزرگترین میدان تهران را زیر پای خود ببینید. اگر صفحات اینستاگرامی با موضوع گردشگری دارید شک نداشته باشید که میدان آزادی در زوایای مختلف بهترین و ایده آل ترین نقطه در تهران برای عکس و فیلم برداری جذاب می باشد.

برج آزادی تهران

نمایی از برج آزادی تهران

کاخ گلستان تهران

در این کاخ که متعلق به دوره قاجار است سقف های آینه کاری شده و تاج و تخت مرمر زیادی وجود دارد ، اما بیشتر بازدیدکنندگان نمی توانند از دیوارهای کاشی رنگ شده که به عنوان سوژه های دیدنی و جذاب یا خود پس زمینه های سلفی هستند، سیر شوند. هرچند که در برخی از نقاط عکس برداری ممنوع است اما مطمئنا وقتی با تور داخلی به موزه گلستان بروید عکس هایی که در آن جا می گیرید حجم زیادی از دوربین یا موبایلتان را اشغال خواهد کرد.

کاخ گلستان تهران

بخشی از کاخ بزرگ گلستان تهران

مسجد جامع اصفهان

مکانهایی مانند مسجد جامع که یکی از جاهای دیدنی ایران می باشد احتمالاً یکی از دلایل داشتن برنامه هایی مانند اینستاگرام است. گنبدهای بلند، پاساژهای متقارن و تمام سایه های آبی آرام بخش، موارد زیادی هستند که خوراک شما برای عکس برداری می باشند. خصوصیات صوتی داخل این مسجد کنجکاوی گردشگران را برانگیخته و مورد توجه ویژه قرار می گیرد. در ضلع شرقی میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، با گنبد برجسته خود  ایستاده است. کاشی های در حوالی غروب آفتاب رنگ صورتی پیدا می کند.

مسجد جامع اصفهان

معماری اسلامی مسجد جامع اصفهان

مسجد نصیرالملک شیراز

هیچ سفری به ایران بدون توقف در مسجد نصیرالملک شیراز کامل نیست. پنجره های شیشه ای رنگی، فرشهای گلدار ایرانی و موزاییک هایی با رنگ صورتی، هر گوشه و کنار این مسجد را فتوژنیک می کند. صبح هنگام تابش نور خورشید بروید و عکس های دیدنی را برای خود ثبت کنید. جالب است که بدانید تنها هشتگ (#مسجد_نصیرالملک)  19.9 k پست در داخل اینستاگرام داشته.

مسجد زیبای نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک معروف با شیشه های رنگین و منحصر بفرد خود

پاسارگاد و پرسپولیس شیراز

شاعر برزیلی مانوئل بندیرا از آن به عنوان مدینه فاضله یاد کرد و گرچه پاسارگاد با روزهای گذشته بسیار فاصله دارد اما هیچ وقت نمی توان از زیبایی آن به سادگی گذشت و به همین دلیل است که این مکان جز اینستاگرامی ترین نقطه ایران است. در ردپای شاهان بزرگ امپراتوری پارسی قدم بزنید و از مقبره های عظیم و نقش برجسته های تراشیده شده در صخره تخت جمشید شگفت زده شوید. راهنمای محلی در این مکان ها ضروری است، زیرا آنها شما را در تاریخ ویرانه ها هدایت می کنند و بینش ارزشمندی را ارائه می دهند، همه با احساس غرور و علاقه عمیق لازم به ذکر است (#پاسارگاد) 265.41 k پست را در خود جای داده است. 

تخت جمشید شیراز

نمایی از پایتخت پارسیان، تخت جمشید

باغ ارم شیراز

یکی دیگر از زیباترین نقاط ایران که در شیراز نیز واقع شده است باغ ارم است. در اینجا می توانید در باغ های دلچسب و با دقت نگهداری شوند و مجموعه ای از گلها و درختان مختلف را تحسین کنید. باغ ارم به عنوان باغ بهشت ​​ترجمه می شود. تصور می شود که باغ و کاخ داخل آن در اواسط قرن سیزدهم ساخته شده است.

باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز، محیطی زیبا و دلربا

روستای ابیانه

دهکده 1500 ساله ابیانه به خانه های خشتی و خاک قرمز و جمعیت مسن شهرت دارد. یک پیاده روی کوتاه در کوههای اطراف ممکن است شما را کمی خسته کند ، اما اگر از دور نگاهی به کل این دهکده جذاب بیندازید ارزش آن را خواهد داشت. (#ابیانه) در حال حاضر در اینستاگرام 45.81 k پست را در خود جای داده است. 

روستای ابیانه کاشان

روستای سرخ رنگ ابیانه

خانه طباطبایی ها

این خانه متعلق به خانواده ای مرفه به نام طباطبایی بود. واقعاً ارزش رفتن به کاشان و بازدید از خانه طباطبایی را دارد زیرا زیبایی های معماری ایرانی را با شکوه به تصویر می کشد. این خانه، درست مثل دیگر خانه های سنتی ایران، دو قسمت دارد. یکی از آنها که به عموم مردم اختصاص داده شد بیرونی و دیگری که توسط زنان استفاده می شد یا به عنوان بخش خصوصی شناخته می شد. استخرها و باغ های زیبا در حیاط به زیبایی افزوده و بازدیدکنندگان را متحیر می کند. بازدید از خانه طباطبایی یک نکته دیدنی و دیدنی فراموش نشدنی است. اگر به دنبال این هستید تا زیباترین عکس ها را برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید به هیچ عنوان خانه طباطبایی ها را فراموش نکنید. خانه طباطبایی ها در کنار خانه عباسیان و بروجردی ها از اینستاگرامی ترین نقاط ایران می باشند جالب است بدانید (#خانه_طباطبایی_ها) دارای 7.3k پست است. 

خانه طباطبایی های کاشان

خانه طباطبایی ها معروف به عروس کاشان

کویرلوت

اولین مکان طبیعی که در سال 2016 در فهرست یونسکو ثبت شده است ، کویر لوت به مدت هفت سال متوالی به عنوان گرمترین مکان کره زمین ثبت شده است و دمای آن به 159.3 درجه فارنهایت (70.7 درجه سانتیگراد) رسیده است. با وجود گرما ، این فضای بی حاصل و بی حاصل سکوت و آرامشی غیرمعمول را در میان حیاط ها (پشته های ماسه ای) ایجاد می کند که به طور مداوم تغییر شکل می دهند. با غروب آفتاب بعد از ظهر و تحمل بیشتر دما، مورد علاقه خود را برای پیاده روی انتخاب کنید و از بالا دید بهتری داشته باشید و عکس های گوناگونی را از خود به جا بگذارید.

کویر لوت

گشت و گذار در کویر بزرگ لوت گرمترین نقطه ایران

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

راهنمای سفر به کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان، سرزمینی که تنوع فوق العاده ای از فرهنگ، تاریخ  و همچنین جاذبه های طبیعی و ساخته شده توسط بشر پیدا خواهید کرد.
رشته کوههای مرتفع، فلات های پراکنده، مناطقی مانند کویر، دره های جنگلی، دریاچه های خیره کننده، چمنزارهای به ظاهر بی پایان، شهرهای مدرن و همچنین مجموعه ای فوق العاده از گیاهان و جانوران در این سرزمین وجود دارد. ناگفته نماند، تقریباً در هر شهر و شهر کشور، یک تیم هورتونز (فروشگاه دوست داشتنی قهوه و پیراشکی کانادا وجود دارد که به نام تیم هاکی بازیکن فقید NHL تیم هورتون نامگذاری شد).
خواه مایل باشید وقت خود را به کوهپیمایی در راکی ​​ها، یادگیری تاریخ دریایی سواحل شرقی و یا گشت و گذار در شهرهای جهانی تورنتو، مونترال و ونکوور بگذرانید، این کشوری است که هر مسافر چیزی دلخواه خود پیدا می کند.اگر قصد سفر به کانادا را دارید ، ممکن است نگران بودجه سفر خود باشید زیرا کانادا دقیقاً به عنوان یک مقصد ارزان شناخته نمی شود. اما ناامید نشوید زیرا در این جا قصد داریم هزینه سفر به کانادا با هواپیما را به صورت کامل بگوییم و در نهایت بتوانید مبلغ قابل توجهی را پس انداز داشته باشید.

شرایط سفر به کانادا

راهنمای پرکردن فرم ویزای کانادا

اطلاعات جامع وقت سفارت کانادا در استانبول

واحد پول کانادا

گر به کانادا سفر می کنید ، دانستن کمی درمورد پولی که هنگام حضور در آنجا استفاده می کنید مفید است. کل کانادا از دلار کانادا (CA $ یا CAD) استفاده می کند. اسکناس ها یا اسکناس های بانکی کانادا معمولاً در اسکناس های 5 دلاری ، 10 دلار ، 20 دلار، 50 دلار و 100 دلار موجود است.

واحد پول کانادا

اسکناس های رایج در کانادا

هزینه اقامت در کانادا

اقامت در کانادا احتمالاً باید حدود نیمی از هزینه های روزانه شما را تأمین کند. این کشور طیف گسترده ای از هاستل، خوابگاه، اجاره تعطیلات تختخواب و صبحانه و هتل دارد، از جمله اکثر مارک های بین المللی مانندHoliday Inn ، Sheraton  Hilton  Four Seasons و ...
برای صرفه جویی در هزینه های اقامت می توان خوابگاه ها، خوابگاه های دانشگاه (که صرفه جویی خوبی در هزینه ها هستند، به خصوص در تابستان که دانشجویان خارج از خانه هستند)، اردوگاه ها، متل ها و هتل های ارزان قیمت (2 ستاره)  مانند Super 8 و Days Inn (هر دو بخشی از برند Wyndham Worldwide) ، Travelodge یا مسافرخانه راحتی. این گزینه های اقامتی متوسط ​​گاهی اوقات شامل صبحانه می شود و هزینه آن برای هر شب بین 25 تا 100 دلار را انتخاب کرد.
متل های خارج از شهرهای بزرگ اغلب اتاق هایی با قیمت کمتر از 100 دلار در هر شب ارائه می دهند.
اجاره های تعطیلات اگرچه قیمت بالایی دارند اما فرصتی عالی برای صرفه جویی در هزینه صرف غذا در رستوران، پارکینگ، وای فای و سایر هزینه هایی که در هتل می پردازید ، فراهم می کنند.
هتل ها و تختخواب و صبحانه های میان برد (3 یا 4 ستاره) در کانادا در محدوده 100 تا 250 دلار برای شهرهای بزرگ و کمتر در شهرها یا شهرهای کوچکتر اجرا می شوند. قیمت هتل ممکن است شامل صبحانه باشد.
محل اقامت لوکس شامل استراحتگاه ها، هتل های سطح بالا، اقامتگاه ها و صبحانه های تختخواب و صبحانه (4 یا 5 ستاره) است که می تواند از 200 تا 500 دلار + متغیر باشد. این هتل ها ممکن است صبحانه داشته باشند یا نداشته باشند. بسیاری از قیمت های اقامتگاه حداقل شامل یک وعده غذایی می شود.
به یاد داشته باشید که مالیات در محدوده 18 درصد به صورتحساب هتل شما اضافه می شود، بنابراین اقامت 100 دلاری در هتل در واقع نزدیک به 120 دلار است.

اقامت در هتل های لوکس کانادا

هتل لاکچری در کانادا

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه های حمل و نقل می تواند در کانادا بسیار زیاد باشد. به خصوص با توجه به کشور بسیار گسترده، عبور از آن می تواند هزینه های بلیط هواپیما، بلیط قطار یا گاز باشد. اکثر مردم سفر خود به کانادا را محدود می کنند و فقط مناطق خاص جغرافیایی مانند ساحل غربی ، منطقه تورنتو، نیاگارا، یا مونترال کبک و یا ساحل شرقی را مشاهده می کنند.
بیشتر افراد هنگام مراجعه به کانادا اتومبیل کرایه می کنند زیرا این امر انعطاف پذیری زیادی را برای آنها فراهم می کند و هزینه حمل و نقل نسبتاً زیاد است. اگر می توانید بازدید خود را در یک شهر بزرگ ، مانند تورنتو یا مونترال شروع یا به پایان برسانید ، ماشین معمولاً غیرضروری است.
کانادایی ها از قطار به همان روشی که اروپایی ها استفاده می کنند، استفاده نمی کنند. بلکه، یک سیستم قطار ملی وجود دارد، اما مقصد، ارتباطات و نظم آن خصوصاً با توجه به هزینه های زیاد زیاد نیست. با این وجود، قطار VIA راهی آرامش بخش ترین و دیدنی ترین مناطق برای جابجایی در کانادا است و از طریق آن دسترسی به WiFi رایگان می بشد.
اتوبوس ها قطعاً ارزان ترین راه برای انجام یک سفر طولانی هستند اما البته نکته منفی این است که به سرعتی قطار نیستند. Megabus یک خط اتوبوس است که خدمات و تخفیف را در جنوب انتاریو و کبک ارائه می دهد. همه اتوبوس ها وای فای رایگان دارند و کرایه ها می توانند به اندازه چند دلار در ساعت مسافرت باشند.
تاکسی راهی سریع برای گشت و گذار در شهرهای بزرگ است ، اما هرچه روستایی تر باشید کمتر در دسترس است. هزینه های تاکسی معمولاً با کنتور تعیین می شود مگر در مواردی که از فرودگاه های بزرگ قیمت های ثابت وجود دارد.

  • تاکسی در کانادا با نرخ ثابت حدود 3.50 دلار شروع می شود و پس از آن برای هر کیلومتر 1.75 تا 2 دلار هزینه می شود. Uber و Lyft نیز به راحتی در دسترس هستند.
  • هزینه اجاره اتومبیل روزانه در کانادا: 30 تا 75 دلار.
  • هزینه برگشت بلیط قطار VIA قطار تورنتو به مونترال: 100 تا 300 دلار.
  • بلیط هواپیما یک طرفه از تورنتو به ونکوور 220 تا 700 دلار.
  • هزینه قطار مسافربری از همیلتون به تورنتو (حدود 1.5 ساعت) 12.10 دلار است.
  • راه آهن سبک از فرودگاه بین المللی ونکوور به مرکز شهر ونکوور (30 دقیقه) 7 تا 10 دلار هزینه دارد.

حمل و نقل عمومی در کانادا

حمل و نقل عمومی در تورنتو کانادا

هزینه غذا در کانادا

هزینه های غذا در کانادا اندکی گران تر از ایالات متحده است، بخشی از این مالیات 10 تا 15 درصد است که در پایان غذا به صورتحساب رستوران شما اضافه می شود. قیمت های ذکر شده در منو معمولاً قبل از کسر مالیات هستند. این بدان معناست که اگر یک برگر 10 دلاری سفارش دهید، صورتحساب شما بسته به استان ، چیزی در حدود 11.30 دلار خواهد بود. سپس 2 دلار دیگر برای نکته اضافه می کنید، بنابراین کل هزینه 13.30 دلار است.
بازارهای غذای تازه و سوپرمارکت های روباز در فضای باز فرصتی را برای خرید کرایه محلی و صرفه جویی در هزینه های صرف غذا برای رستوران ارائه می دهند.

  • صبحانه در یک ناهارخوری: 15 دلار.
  • قهوه در استارباکس: 3 تا 7 دلار.
  • شام برای دو نفر در رستوران غذاخوری خوب: 200 دلار +

چگونه برای خوراک هزینه کمتری پرداخت کنیم؟

برای اینکه هزینه های مواد غذایی خود را در کانادا به حداقل برسانید ، از خرید در سوپرمارکت های کوچک محلی خودداری کنید (به عنوان مثال فروشگاه در دریاچه لوئیز بسیار گران است). از طرف دیگر ، اگر می خواهید از صاحبان فروشگاه های محلی حمایت کنید ، بهتر است به جای خرید در یک زنجیره بزرگ ، از فروشگاه های محلی خرید کنید ...

خوراک معروف در کانادا

غذا و خوراکی های معروف در کانادا

سرگرمی و جاذبه ها ، هزینه های نمونه در کانادا

  • بلیط های سینما: 12 تا 18 دلار.
  • هزینه ورودی معمولی موزه: 12 تا 22 دلار.
  • هزینه ورودی پارک موضوعی Wonderland کانادا بدون مالیات (شامل سواری ، اما بدون پارکینگ یا غذا): 39.99 دلار (برای پس انداز با این نرخ خرید آنلاین کنید).
  • گشت و گذار در تماشای نهنگ (3 ساعت): 50 تا 120 دلار ، بسته به اندازه قایق و تعداد مسافران.

بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا دارای گذرگاه جاذبه هستند که اگر در یک بازه زمانی خاص از تعدادی از جاذبه ها بازدید کنید ، در هزینه شما صرفه جویی می کند.

  • پارکینگ 3 تا 10 دلار در هر ساعت یا 25 دلار در روز. هتل های شهرهای بزرگ برای پارک ماشین شما روزانه حدود 45 دلار هزینه می گیرند.
  • کارت اسکی بزرگسالان برای یک روز در ویستلر: 139 دلار ، کارت اسکی بزرگسالان برای یک روز در کوه Tremblant: 99 دلار.

دیدنی های کانادا

دریاچه پیتو کانادا، از جاذبه های دیدنی این سرزمین

خرج تصادفی در کانادا

همیشه ایده خوبی است که برای هزینه های تصادفی کمی بیشتر در بودجه خود داشته باشید. چه برای تهیه برخی سوغاتی ها برای بردن به خانه ، خودتان را با یک وعده غذایی یا فعالیت خاص تدارک ببینید ، یا فقط درصورت نیاز به هزینه غیر منتظره. من توصیه می کنم حداقل 100 دلار در اختیار داشته باشید تا به صورت تصادفی پول خرج کنید.

سایر هزینه های سفر

هزینه های سفر به پاریس فرانسه

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به آلمان



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

لوکس ترین فرودگاه های جهان

گذراندن وقت زیاد در فرودگاه چیزی نیست که ما آن را خیلی دوست داشته باشیم ، اما وقتی صحبت از زیباترین فرودگاه های دنیا می شود، می توانیم نظر خود را تغییر دهیم. فرودگاه ها به عنوان ویترین یک شهر و کشور شناخته می شوند و هرچقدر زیبا و با کیفیت باشند در نگاه اول وجهه جالبی را به مسافران منتقل می کنند کشورها این را می دانند و به همین دلیل است که آنها معماران کاردرستی را برای ساخت آنها استخدام می کنند که آنها را بسیار عظیم و با شکوه تر می سازند. همراه ما باشید که می خواهیم سری به قشنگ ترین فرودگاه های جهان بزنیم.

از مسافت هوایی ایران با کشورهای مختلف چه میدانید

معرفی فرودگاه های استانبول

چانگی سنگاپور (Changi Singapur)

فروشگاه های لوکس در این فضا از درخشش بیشتری برخوردار هستند زیرا تعداد زیادی و عظیمی دارند و همواره جلب توجه می کنند. یکی از گوشه و کنارهای مورد توجه مسافران ، باغ Discovery با مجسمه هایی به شکل درخت است که بسیار به سبک سنگاپوری ساخته شده است. فرودگاه چانگی در سنگاپور برای هفتمین سال پیاپی در 100 فرودگاه برتر Skytrax در جهان رتبه اول را دارد. چانگی، با 5 ترمینال، بسیار بیشتر از یک فرودگاه است: این یک پارک تفریحی واقعی است با ارائه خدمات، سرگرمی و راحتی تمام نشدنی
چانگی که زیباترین فرودگاه سنگاپور است عمدتا سرسبز می باشد، اما همچنین باغی بیش از 100 گونه کاکتوس و گیاه خشک از بیابان ها و مناطق خشک آسیا ، آفریقا و آمریکا ارائه می دهد. چانگی معمولاً در همه رتبه های فرودگاه برنده است. فرودگاه چانگی همچنین دارای دو سالن سینما 24 ساعته ، یک فضای سرگرمی با بازی های ویدیویی و کنسول پیشرفته، استخر پشت بام است که می توانید قبل از سوار شدن در آن استراحت کنید، همچنین رستوران ها و مغازه های لوکس ارائه می دهد.

چانگی سنگاپور زیباترین فرودگاه دنیا

نمای داخلی از چانگی، زیباترین فرودگاه سنگاپور

آدولفو سوارز مادرید-باراخاس (Adolfo Suárez Madrid–Barajas Airport)

فرودگاه باراخاس T4 که یکی از زیباترین فرودگاه های دنیا و اروپا در مادرید می باشد ظرفیت انجام بیش از 120 پرواز در هر ساعت را دارد و اولین فرودگاه اسپانیا برای مسافران و بار هوایی محسوب می شود. اما در اینجا متوقف نمی شود: این پنجمین فرودگاه بزرگ در اروپا و یکی از مدرن ترین ها است. آنچه T4 را منحصر به فرد می کند ساختار آن است که طیف رنگی آن یادآور رنگین کمان است. معماری این فرودگاه سادگی، سازگاری، مقاومت و انعطاف پذیری را برجسته می کند. هدف اصلی آن انتقال آرامش و سبکی به مسافران عبوری است. مواد به کار رفته در ساخت آن (فولاد و بامبو یکپارچه) سازگار با محیط زیست بوده و تا حد ممکن از نور طبیعی بهره می برد. پنجره های بزرگ در سقف باعث نفوذ نور طبیعی به ترمینال 4 فرودگاه مادرید-باراخاس می شود. این ترمینال متمایز توسط ریچارد راجرز و آنتونیو لاملا با ساختار سقف تاج دار موج دار ساخته شده از بامبو و توسط ستون های زرد روشن ساخته شده از فولاد طراحی شده است. برنده شش جایزه مهم معماری است. مسافرانی که با تور اروپا به پایتخت اسپانیا سفر می کنند می توانند از نزدیک شاهد معماری شگفت انگیز آنجا باشند.

نمای داخلی از فرودگاه بارخاس مادرید

فرودگاه باراخاس، از جذاب ترین فرودگاه های جهان در قلب اسپانیا

فرودگاه بین المللی دنور (Denver. Colorado USA )

دنور اینترنشنال که از لاکچری ترین فرودگاه های جهان است هر سال به بیش از 64.5 میلیون مسافر سرویس می دهد و برای پنجمین سال متوالی رکوردشکنی داشته است. سقف فایبرگلاس آن در سال 1995 ساخته شده و توسط Curtis Fentress طراحی شده است و به شکلی شبیه کوههای راکی ​​است و باعث می شود فضای داخلی با نور طبیعی پر شود. انواع مجسمه ها، نقاشی های دیواری و تاسیسات از یک مجموعه هنری دائمی که در هر ترمینال پخش می شود پشتیبانی می کنند. در امتداد مسیر پیاده روی بین ترمینال جپسن و کانکس A، یک قطعه هنری شنیداری از آوازهای قبیله ای در حالی که مسافران برای گرفتن پرواز راهی می شوند احساس می شود.

نمای خارجی فرودگاه دنور آمریکا

فرودگاه بین المللی دنور از فرودگاه های معروف دنیا

فرودگاه بین المللی چهاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji)  

به عنوان دومین فرودگاه شلوغ هند، ترمینال 2 الهام گرفته شده از طاووس است. این بیشتر آشکار می شود وقتی به بالا نگاه می کنید و سقف طرح دم طاووس را مشاهده می کنید ، آنچه که به نظر می رسد 1000 طاووس سفید در آسمان است. T2 بزرگترین برنامه هنری عمومی هند است، به شکل یک دیوار هنری تقریباً 2 مایل ، که با نورگیرها با بیش از 7000 قطعه اثر هنری و مصنوعی از بمبئی و دیگر مناطق هند روشن شده است.

 

فرودگاه بمبئی زیباترین فرودگاه هندوستان

فرودگاه زیبای شهر بمبئی از شلوغ ترین فرودگاه های هند

فرودگاه بین المللی پکن داکسینگ (Beijing’s Daxing)

جدیدترین فرودگاه در لیست ما Beijing’s Daxing است که در 26 سپتامبر از اولین پرواز تجاری خود استقبال کرد. فرودگاه 11.5 میلیارد دلاری جایگزین فرودگاه نانیوان است که اولین فرودگاه پکن بود. این طرح که به دلیل پنج گذرگاه متصل به یک سالن اصلی به ستاره دریایی تشبیه شده است، اصول سنتی معماری چینی را که فضاهای بهم پیوسته اطراف حیاط بزرگ مرکزی را سازماندهی می کند فراخوانی می کند. بزرگترین فرودگاه تک ترمینال جهان که توسط معماران مشهور جهان Zaha Hadid طراحی شده است دارای نورگیرهای خطی است که طول هر یک از پنج پایه های هواپیما را می کشد. پیکربندی متقارن آن اطمینان از دستیابی به دورترین دروازه شبانه روزی را در طی هشت دقیقه با پا می دهد.

فرودگاه زیبای پکن چین شبیه به ستاره دریایی

ستاره دریایی، الگویی از فرودگاه پکن داکسینگ

فرودگاه بین المللی حمد دوحه (Hamad International Airport Doha)

فرودگاه بین المللی حمد که هنوز هم یکی از فرودگاه های جدید این لیست است، در سه ماهه سوم سال 2019 با 10.7 میلیون مسافر رکورد جدیدی را به ثبت رساند. سالن عظیم فرودگاه با سقف موج دار طراحی شده توسط معماران HOK و مسافران وارد می شود با مجسمه 23 فوت برنز Lamp Bear که توسط هنرمند سوئیسی Urs Fischer خلق شده استقبال می شود. به تازگی اعلام شده است، این فرودگاه تا سال 2022 با افزایش سریع یک باغ گرمسیری داخلی 107،000 فوت مربع با ویژگی آب و بیش از 126،000 فوت مربع فضای خرده فروشی اضافی، رو به گسترش خواهد بود. ساخت آن ده سال به طول انجامید و گفته می شود 16 میلیارد دلار هزینه شده است: فرودگاه بین المللی حمد پس از افتتاح در سال 2014 ، به سرعت به یکی از چشمگیرترین و شناخته شده ترین فرودگاه های جهان تبدیل شده است. معماری خارجی آن دارای خطوط نرم یادآور امواج خلیج فارس و فضای داخلی آن یادآور یک گالری هنری واقعی است.

سفر بین المللی در فرودگاه حمد دوحه یکی از لوکس ترین فرودگاه های دنیا

فرودگاه حمد قطر، از لوکس ترین فرودگاه های آسیا

فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن (Ronald Reagan Washington National Airport)

ترمینال B / C در فرودگاه ملی ریگان واشنگتن دی سی - در اصل کار معمار مشهور سزار پلی - در سال 1997 افتتاح شد. در حالی که ترمینال A در DCA یک میلیارد دلار در حال بازسازی است که تا سال آینده تکمیل می شود ، ترمینال B / C تیرهایی با جذابیت به عنوان 54 گنبد فولادی ضد زنگ و منجمد شیشه ای آن ، کیفیت مدرنیسم قرن بیستم همراه با معماری نئوگوتیک را به آن می بخشد. جدا از زیبایی شناسی ، DCA برای تقریباً 2 میلیون مسافر ماهانه کارآمد و آسان است ، اگرچه هم اکنون یک پروژه بزرگ ساختمانی در حال انجام است که نحوه ورود مسافران به فرودگاه را به طرز چشمگیری تغییر می دهد. با تأخیر ، پیش بینی می شود این پروژه در سال 2021 تکمیل شود.

رونالد ریگان فرودگاهی زیبا در پایتخت آمریکا

نمایی از فرودگاه معروف شهر واشنگتن



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

Wi-Fi و دسترسی به اینترنت در ترکیه

دسترسی به اینترنت، وافای معمولاً رایگان، در سراسر ترکیه معمول است. تقریباً همه هتل ها، خوابگاه ها، خوابگاه ها، آپارتمان های اجاره ای و حتی خانه های درختی دارای Wifi هستند. فقط هتل های لوکس ترکیه هزینه آن را می گیرند.
بسیاری از رستوران ها، کافه ها، بارها، کافه های ساحلی و دفاتر آن را ارائه می دهند. برخی از اتوبوس ها، قطارها و قایق های بین شهری آن را دارند و فرودگاه ها با پرداخت هزینه آن را ارائه می دهند.
منصفانه است که بگوییم حداقل چند ساعت در روز Wifi رایگان در دسترس خواهید داشت. برخی از مسافران این امر را کاملاً برای نیازهای خود کافی می دانند. اتصال و سرعت آن ممکن است متفاوت باشد، اما شما امکان اتصال را خواهید داشت و بهترین قیمت: رایگان!
ممکن است مجبور شوید برای دسترسی به سیستم آنها، از کارمندان هتل یا رستوران خود رمز (Wifi şifre) را بخواهید.

اما برای دسترسی به اینترنت وای فای در ترکیه و اطلاعات از هزینه اینترنت در ترکیه روش های دیگری نیز وجود دارد که باهم بررسیش میکنیم.

خرید اینترنت در ترکیه

استفاده از اینترنت خانگی در ترکیه

از رایانه هتل خود استفاده کنید

اکثر هتل ها، مسافرخانه ها، پانسیون ها و هاستل ها همچنین دارای یک کامپیوتر متصل به اینترنت برای استفاده از مهمانانی هستند که خودشان را آورده اند. یا مالک به شما اجازه استفاده از رایانه اداری را می دهد.

نقاط اتصال اینترنت تلفن همراه در ترکیه

شما می توانید یک نقطه اتصال Wifi همراه ترکی اجاره کنید و اتصال خصوصی خود را به اینترنت در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته و هر کجا که هستید داشته باشید. با استفاده از برنامه های موجود در رایانه لوحی یا رایانه لوحی یا تلفن هوشمند خود می توانید تماس صوتی برقرار کنید، ایمیل و پیام های متنی ارسال و دریافت کنید و در وب مرور کنید. شما روزانه هزینه مشخصی را برای WiFi Hotspot تلفن همراه پرداخت می کنید، بنابراین از خطر هزینه های بالای رومینگ تلفن همراه جلوگیری می کنید.

اینترنت رایگان در ترکیه (رستوران های ترکیه)

گزینه های دسترسی به اینترنت همراه در ترکیه

برای اکثر مردم، یک نگرانی عمده در هنگام ورود به ترکیه چگونگی ارتباط با اینترنت است. ما به آن وابسته هستیم و بیشتر زندگی روزمره ما به آن نیاز داریم، خواه این کار برای گپ زدن با دوستان در فیس بوک، آپلود عکس به صورت آنلاین ، استفاده از نقشه یا دسترسی به برنامه های تلفن همراه باشد.

خرید سیم کارت در ترکیه

سنتی ترین روش برای جلوگیری از هزینه های رومینگ ، دریافت سیم کارت کارت پیش پرداخت ترکیه است. در ترکیه ، 3 ارائه دهنده تلفن همراه وجود دارد. Turkcell ، Vodafone و Avea. نرخ آنها معمولاً مشابه است و برنامه ها شامل دسترسی به داده ها ، تماس های صوتی و پیام کوتاه هستند. برای خرید کارت ها کپی گذرنامه شما مورد نیاز است اما اگر قصد دارید بیش از یک ماه در کشور بمانید ، باید تلفن خارجی خود را نیز ثبت کنید و مالیات پرداخت کنید.

سیم کارت ترکی را از کجا دریافت کنید؟

اگر وارد استانبول می شوید، می توانید سیم کارت ترکی خود را در فرودگاه خریداری کنید هم فرودگاه بین المللی استانبول و هم صبیحا فروشگاه هایی را دارند که می توانید در آن جا سیم کارت خریداری نمایید. اگر در فرودگاه مغازه ای پیدا کردید ، اکیداً به شما توصیه می کنیم سیم کارت ترکی خود را در آنجا خریداری کنید، زیرا تقریباً به طور حتم یک متصدی مغازه حضور خواهد داشت که می تواند به زبان انگلیسی به شما کمک کند. این ممکن است همیشه در مکان دیگری از کشور حتی در استراحتگاه های توریستی نیز وجود نداشته باشد. هنوز هم، این دلیلی برای وحشت نیست، شما اولین توریستی نخواهید بود که سیم کارت خریداری می کنید، و ترک ها با وجود مانع زبان در انجام کارها بسیار عالی عمل می کنند. بنابراین ، نگران نباشید ، شما در ترکیه WiFi خواهید داشت!

قیمت اینترنت در ترکیه از طریق سیم کارت ها چقدر است؟

سیم کارت اعتباری وودافن (Vodafone Turkey)

فروشگاه های Vodafone Turkey طبق بررسی فقط 1 کارت سیم کارت اعتباری برای گردشگران می فروشند:
200 لیر (35 دلار): 750 دقیقه - 250 پیام کوتاه و 20 گیگابایت داده.
این سیم کارت اعتباری Vodafone دقیق 30 روز معتبر است و فقط برای استفاده در ترکیه است، نه در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا!

سیم کارت وودافن در ترکیه

سیم کارت وودافن ترکیه، ارائه دهنده خدمات اینترنتی 

سیم کارت ترک تلکام (Turk Telekom)

در Turk Telekom آنها سیم کارتهای اعتباری بسیار بیشتری برای گردشگران دارند:

150 لیر (26 دلار): 750 دقیقه و 10 گیگابایت داده.
200 لیر (35 دلار): 750 دقیقه و 25 گیگابایت داده.
و چندین مورد دیگر با بسته های داده بزرگ وجود دارد

سیم کارت ترک سل (Turkcell)

Turkcell از بهترین شبکه تلفن همراه ترکیه است، آنها فقط یک کارت سیم کارت اعتباری ترکیه می فروشند:
149 لیر(26 دلار): 200 دقیقه - 1000 پیام کوتاه و 20 گیگابایت داده.
اعتبار این بسته ها 30 روز است. شارژ اضافی ارزان است:

39 لیر (7 دلار): 6 گیگابایت
49 لیر (9 دلار): 10 GB

MIFI در ترکیه

یک Hotspot موبایل (Mi-Fi ، Pocket Wi-Fi) یا راهنمای دیجیتال اجاره کنید. در همین راستا Rent ‘n Connect یک شرکت مستقر در استانبول است. شعار شرکت آنها "بهترین دوست شما در ترکیه است "است.
آنها دو دستگاه مختلف برای اجاره دارند

1. Wi-Fi 
اتصال اینترنت در عرض چند ثانیه برقرار می شود و با Hotspot موبایل Rent Conn n Connects می توانید حداکثر از 10 دستگاه استفاده کنید. بنابراین اساساً لپ تاپ، تبلت، تلفن هوشمند و کیندل شما می توانند همزمان به اینترنت متصل شوند. اگر با خانواده و دوستانتان سفر می کنید این بسیار عالی است، زیرا یک دستگاه 4G برای همه قابل استفاده است.

2. راهنمای دیجیتال با اینترنت نامحدود
این محصول مشابه دستگاه hotspot است، زیرا از طریق سیم کارت داده 4G به اینترنت متصل می شود، اما علاوه بر این، همراه با یک تبلت 7 اینچی با نرم افزار نصب شده آماده است که می توانید از آن به عنوان راهنما یا نقشه آنلاین و آفلاین استفاده کنید.
اگر تور استانبول خریدید و در این شهر هستید، می توانید از برنامه "Digital Guide" (راهنمای دیجیتال) نیز استفاده کنید. شما نیازی به جستجوی اطلاعات در مورد محل غذا خوردن و جاذبه های محبوب ندارید، زیرا همه اطلاعات در راهنما است.

اینترنت وای فای همراه در ترکیه

اینترنت همراه در ترکیه

رومینگ در ترکیه

این سرویسی است که توسط یک اپراتور تلفن همراه ارائه می شود و مطمئناً دیگر برای اتصال به اینترنت، ارسال پیام کوتاه یا برقراری تماس با خارج از کشور حتماً آن را دارید. برخلاف گزینه های قبلی، این پیشنهاد بیش از اینترنت را پوشش می دهد. این سرویس معمولاً به طور خودکار فعال می شود، اما سایر اپراتورها ترجیح می دهند کاربر آن را فعال کند.

مزیت: فعال سازی و استفاده از آن آسان است.
عیب: قیمت بسیار بالایی دارد. هر مگابایت داده می تواند از 6 تا 12 یورو برای شما هزینه داشته باشد و اگر هر دقیقه یک مگابایت در اینترنت مصرف کنید، با رومینگ باید برای هر دقیقه گشت و گذار تا 12 یورو هزینه کنید.

جهت سفر با تور ترکیه به این سرزمین و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان الفبای سفر در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هزینه های سفر به آنکارا چقدر است؟

هزینه های سفر به آنکارا یکی از مسائل مهم برای سفر به شهر آنکارا ترکیه است. آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و سازمان های دولتی و دانشگاه های زیادی در آن جای گرفته اند. آنکارا بزرگ ترین شهر کشور ترکیه بعد از استانبول است. در این مطلب از الفبای سفر قصد داریم هزینه سفر به آنکارا را بررسی کنیم.

سفری بی نظیر به آنکارا

نمایی دیدنی از شهر آنکارا

واحد پول ترکیه

همانطور که احتمالا می دانید واحد پول ترکیه،  لیر است و در سفر خود به آنکارا باید هزینه های خود را به لیر پرداخت کنید. قیمت لیر در حال حاضر 3310 تومان است که می توانید از طریق صرافی ها تبادل ارز داشته باشید. همچنین در ترکیه نیز با دلار می توانید این کار را انجام دهید.

سفر زمینی به آنکارا

هزینه سفر به آنکارا در سفر زمینی بسیار کاهش می یابد. شما می توانید علاوه بر هواپیما، با اتوبوس، قطار و یا اتومبیل شخصی نیز به آنکارا سفر کنید. مسیر تهران آنکارا از ترمینال بیهقی و ترمینال غرب تهران آغاز می شود.
طی کردن فاصله زمینی تهران آنکارا حدودا 30 تا 35 ساعت طول می کشد.بلیط اتوبوس تهران آنکارا نیز به صورت اینترنتی و حضوری قابل خرید است. در پاسخ به این سوال که سفر به آنکارا با قطار از تهران چند ساعت طول می کشد می توان گفت حدود 30 ساعت فاصله ریلی تهران آنکارا است.

قیمت تور آنکارا

قیمت تور آنکارا بسته به هتل و محل اقامتی که انتخاب می کنید متفاوت است. قیمت تور آنکارا از 10 میلیون تومان شروع می شود. برای کاهش هزینه های خود می توانید تور لحظه آخری آنکارا را از آژانس مسافرتی الفبای سفر خریداری کنید.

هزینه های  سفر به استانبول

هزینه های سفر به آنتالیا

هزینه سفر به کوش آداسی

هزینه اقامت در آنکارا 

اگر تنها به آنکارا سفر می کنید، روزانه 30 یورو کافی است. اگر هتلی را برای اقامت خود در آنکارا انتخاب کنید ، قیمت آن تا 29 یورو خواهد رسید. یک زوج برای یک روز در آنکارا باید حدود 52 یورو بپردازند. یک خانواده با دو فرزند باید 89 یورو برای یک روز اقامت در آنکارا داشته باشند.

هزینه اقامت در هتل لاکچری آنکارا

هتل هالیدی این آنکارا

هزینه متوسط بلیط جاذبه های آنکارا چقدر است؟

هزینه بلیط ورودی در آنکارا به طور متوسط: 2.70 یورو (24 لیر) - 5.30 یورو (48 لیر) است در روزهای گرمتر توصیه می کنیم در پارک های آنکارا قدم بزنید. در زیر لیستی از بزرگترین و جالبترین پارکهای آنکارا آورده شده است.
پارک های آنکارا:
Anıtkabir ، Gençlik Parkı ، Kurtuluş Parkı ، 50 Yıl Parkı ، Meclis Parkı ، Eski Hipodrom ، Dikmen Vadisi ، AŞTİ Parkı ، Öveçler Vadisi ، Ankapark

 

قیمت اجاره اتومبیل در آنکارا چقدر است؟

در سفر به آنکارا ممکن است با این سوالات مواجه شوید که هزینه اجاره ماشین در آنکارا به طور معمول چقدر است؟ آیا اجاره ماشین به مدت یک هفته در آنکارا ارزان تر است؟
میانگین قیمت اجاره اتومبیل در آنکارا 43 یورو (389 TRY) است. البته ، قیمت اجاره اتومبیل در آنکارا از 29 یورو (264 TRY) تا 75 یورو (676 TRY) است. قیمت اجاره به اندازه و تجهیزات خودرو بستگی دارد. قیمت این خودروی جمع و جور حدود 33 یورو (301 TRY) و قیمت اجاره SUV 53 یورو (477 TRY) خواهد بود. اجاره ماشین اقتصادی 29 یورو (264 TRY) هزینه دارد. از طرف دیگر، برای یک ماشین لوکس باید حدود 75 یورو (676 TRY) پرداخت کنید. اگر با خانواده خود سفر می کنید می توانید یک وانت اجاره کنید (69 یورو (624 TRY)). اجاره ماشین برای یک هفته در آنکارا حدود 202 یورو (1800 TRY) هزینه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هزینه مسافرت به اوکراین چقدر است؟

اوکراین ممکن است به عنوان مقصد محبوب سفر در اروپا شناخته نشود اما واقعا ارزش بازدید را دارد. در سالهای اخیر، اوکراین به یک مقصد محبوب بودجه سفر تبدیل شده است. اگرچه ممکن است از جذابیت و جذابیتی که در اروپای غربی پیدا می کنید، برخوردار نباشد، اما با قیمت های ارزان، مناظر زیبا، بناهای تاریخی و جمعیت کم ، جبران می کند. اما اگر به این موضوع فکر کرده اید که سفر به اوکراین را در زندگی خود تجربه کنید با ما در آژانس هواپیمایی الفبای سفر همراه باشید که می خواهیم با بررسی هزینه سفر به اوکراین از دغدغه شما عزیزان کم کنیم.

سفر به اوکراین با تور الفبای سفر

نمایی از شهر زیبای کیف اوکراین

واحد پول اوکراین

گریونا، ارز رسمی کشور اوکراین میباشد که به 100 کوپیک(kopiyka) تقسیم می‎شود. کوپیک در واقع یک یکای پول کسری است که در این کشور ن به کار گرفته می‌شود. ₴10, ₴20, ₴200, ₴500, ₴2, ₴100, ₴50, ₴1, ₴5
نیز اسکناس های این کشور میباشند.

گریونا ارز رسمی اوکراین

اسکناس های اوکراینی

هزینه اقامت در اوکراین

خوابگاه ها با قیمت 170-340 UAH  دلار آمریکا (6-12$) برای یک تخت در خوابگاه 6-10 تخته ای شروع می شوند. Wi-Fi رایگان استاندارد است و اکثر هاستل ها دارای آشپزخانه نیز هستند. برای یک اتاق خصوصی ، قیمت از 560 UAH معادل 20 دلار آمریکا شروع می شود.

هتل های ارزان قیمت از 560 UAH معادل 20دلار در هر شب شروع می شوند. می توانید گزینه های ارزان تری پیدا کنید اما مکان های بسیار ناخوشایندی هستند. بیشتر هتل های ارزان قیمت در زمینه دکوراسیون کمی قدیمی هستند. انتظار بسیاری از امکانات رفاهی را نیز نداشته باشید.

Airbnb در شهرهای بزرگ سراسر کشور موجود است. هزینه اتاق های خصوصی با 391 UAH معادل 14 دلار آمریکا در هر شب در حالی که هزینه یک خانه / آپارتمان حداقل 700 UAH معادل 25 دلار آمریکا است.

هزینه اقامت در هتل های لاکچری اوکراین چقدر است؟

هتل لوکس کیف اوکراین

هزینه غذا در اوکراین

از سفره خانه های ارزان تا غذاهای عالی ، انواع رستوران ها و مکان های غذایی برای مسافران با هر بودجه ... در شهرهای بزرگ وجود دارد. در مناطق روستایی اوکراین برداشت ها کمی باریک تر می شود.
معروف ترین زنجیره ای کافه تریا در اوکراین پوزاتا خاتا است. ارزان و خوش طعم با تنوع مناسب ، به راحتی می توان فهمید که چرا سریعاً مورد علاقه اوکراین قرار گرفته است. اگر به اوکراین سفر می کنید ، توصیه می کنم حداقل یک بار در پوزاتا خاتا غذا بخورید.

برای یک وعده غذای سنتی، انتظار ندارید بیش از 145 UAH معادل 5 دلار آمریکا بپردازید. بخشهایی نیز سیرکننده و دلچسب هستند. فست فود (مانند مک دونالد) در شهرهای بزرگ کشور یافت می شود و برای هر وعده غذایی حدود 100 UAH (معادل 4 دلار آمریکا) هزینه دارد. برای غذاهای قومی مانند تایلندی یا هندی ، انتظار دارید حدود 130 UAH ( معادل 4.75 دلار) پرداخت کنید. انتظار می رود برای یک پیتزا بزرگ 125 دلار (4/50 دلار آمریکا) پرداخت کنید.
برای یک وعده غذایی سه وعده ای از غذاهای سنتی ، انتظار دارید 300 UAH (معادل 11 دلار آمریکا)، از جمله یک نوشیدنی بپردازید در حالی که قیمت یک لاته یا کاپوچینو حدود 30 UAH (معادل 1.10 دلار آمریکا) است. برای یک هفته مواد غذایی که شامل ماکارونی ، سبزیجات ، مرغ و محصولات فصلی است ، انتظار می رود حدود 550 UAH (معادل 20 دلار آمریکا) پرداخت کنید.

غذای معروف اوکراینی

کتلت مرغ، غذای معروف اوکراینی

هزینه حمل و نقل در اوکراین

  • اتوبوس - اوکراین ترکیبی از اتوبوس های کوچک، شلوغ و منسوخ شده و همچنین مدرن را دارد. Flixbus بهترین انتخاب شما در اینجا است، زیرا اتوبوس های آنها تمیز، قابل اعتماد و ارزان هستند. تقریباً در هر نقطه از کشور با کمتر از 400 UAH (معادل 14 دلار آمریکا) می توانید سوار اتوبوس شوید.
  • قطارها - قطارها برای سفرهای طولانی تر در سراسر کشور مناسب هستند. بسیاری از قطارها احساس قدیمی بودن را القا می کنند اما ایمن، قابل اعتماد و ارزان هستند. و از آنجا که گزینه های یک شبه زیادی وجود دارد، معمولاً می توانید با یک قطار شبانه خود را صرف یک شب اقامت کنید. روتختی های کلاس اول ، خوابهای خصوصی و مشترک و صندلی های معمولی همه در دسترس هستند. بیشتر متصدیان انگلیسی صحبت نمی كنند هزینه سفر 7 ساعته از کیف به اودسا می تواند به اندازه 320 UAH (معادل 12 دلار آمریکا) باشد. هزینه 5 ساعت سفر از کیف به Lviv در حالیکه سفر 12 ساعته از کیف به Loskutivka (در نزدیکی Luhansk) 480 UAH (معادل 17 دلار آمریکا) هزینه دارد.
  • هوایی- هواپیمایی بین المللی اوکراین اصلی ترین شرکت هواپیمایی داخلی در اینجا است. پروازها نسبتاً مقرون به صرفه هستند و بیشتر پروازهای داخلی هزینه ای معادل 2800 UAH (معادل 100 دلار آمریکا) دارند.
  • اجاره اتومبیل - اجاره اتومبیل در اوکراین با هزینه ای کمتر از 840 UAH (معادل 30 دلار آمریکا) در روز یافت می شود (اگر بخواهید فقط برای یک یا دو روز رزرو کنید، دو برابر شود). جاده ها در اینجا شکل ناهمواری دارند ، بنابراین با احتیاط رانندگی کنید. علاوه بر این ، برای اجاره وسیله نقلیه در اینجا به مجوز رانندگی بین المللی (IDP) نیاز خواهید داشت.

حمل و نقل در اوکراین (شهر کیف)

تراموا، یکی از انواع حمل نقل عمومی در کیف اوکراین

هزینه تفریحات و فعالیت ها در اوکراین

بیشتر هزینه های ورود به مکان های دیدنی ، برای کسانی که هزینه ورودی دارند ، بین 1 تا 3 دلار است. گشت و گذار در شهر ، لذت بردن از پارک های زیبا و تحسین معماری شوروی در اوکراین همه به صورت رایگان انجام می شود! اگر قصد بازدید از چرنوبیل یا ورود به موزه های بیشتری نسبت داشته باشید، ممکن است بخواهید کمی بیشتر برای فعالیت ها پول اختصاص دهید.

بسیاری از مکانهای مهم گردشگری اوکراین ماهیتی مذهبی دارند که (معمولاً) به این معنی است که رایگان هستند. حتی اگر سایتی بلیط داشته باشد ، قیمت ها به طور کلی کم است. قیمت دوگانه در محل وجود ندارد ، بنابراین قیمت محلی ها و گردشگران یکسان است.
برخی از سایت ها بلیط ورودی طبقه ای دارند. به عنوان مثال ، در سنت سوفیا در کیف ، ورود به زمین 20 UAH هزینه دارد. با این حال ، برای رفتن به داخل کلیسای جامع یا بالا رفتن از ساعت ، باید بلیط های اضافی خریداری کنید. بلیط های ترکیبی و خانوادگی معمولاً در شرایطی از این دست در دسترس هستند.
موزه ها معمولاً مقرون به صرفه هستند ، اگرچه همیشه راهنمای انگلیسی زبان  در دسترس نیست. برخی از مراکز هنری مانند مرکز هنری Pinchuk در کیف رایگان هستند.

در اینجا چقدر می توانید انتظار داشته باشید هنگام گشت و گذار در اوکراین هزینه کنید:

سایت های مذهبی: معمولاً رایگان است
اماکن مذهبی مهم مانند سنت سوفیا یا کیف پرچ لاورا: 50 - 350 UAH / معادل 2 - 13 دلار/ 1.50 - 11 یورو
سایت های جزئی: 50 UAH /  معدل 2 دلار / 1.50 یورو
موزه ها و مراکز هنری: 30 - 60 UAH / معادل 1-2 دلار / 1-2 یورو  (بیشتر برای تورهای صوتی انگلیسی)

کیف اوکراین در شب

گشت و گذار شبانه در کیف اوکراین

هزینه اینترنت در اوکراین

آنلاین بودن در اوکراین آسان است و همچنین گران نیست.
تقریباً همه کافه ها از WiFi پرسرعت رایگان برخوردار هستند و خرید سیم کارت محلی بسیار آسان است همچنین هزینه سیم کارت حدود 30 UAH است.
قیمت های زیر ممکن است به دلیل پیشنهادات محدود زمانی نوسان داشته باشند 

  • 3 گیگابایت داده 30 دقیقه مکالمه به مدت 4 هفته: 125 UAH / معادل 5 دلار / 4 یورو
  • داده نامحدود و 300 دقیقه تماس به مدت 4 هفته: 300 UAH /  معادل 11 دلار / 10 یورو

مطمئنا سفر به اوکراین با تورهای خارجی الفبای سفر اتفاقی خاص در زندگیتان است.

هزینه های سفر به سایر نقاط دنیا را در پایین بخوانید

هزینه های سفر به یونان

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به مسکو



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همه چیز را که باید درباره سفر به یونان بدانید

سواحل سفید خیره کننده، آب فیروزه ای، غذای عالی، مناظر دیدنی کوهستانی، مهمان نوازی اصیل و فرهنگ و تاریخ بی پایان. اینها تنها برخی از دلایل سفر به یونان است. علاوه بر همه اینها، این کشور مقصدی کاملاً ارزان قیمت می باشد و یقینا سفری بی نظیری را در این سرزمین باستانی خواهید داشت. حال با ما همراه باشید تا هزینه های مسافرت به یونان را بدانید تا با اطلاعاتی کامل به این سرزمین زیبا سفر کنید.

سفر به یونان زیبا

نمایی دیدنی از جزیره سانتورینی

واحد پول یونان

واحد پول یونان یورو (به الفبای لاتین: euro) (نماد: €؛ کد ایزو: EUR) می باشد که درواقع یکای پول کشورهای منطقه یورو است که به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. یونان در کنار کشورهای مطرحی چون اسپانیا، فرانسه، آلمان، فنلاند، ایتالیا، پرتغال، لوکزامبورگ، هلند و اتریش عضوی از اتحادیه اروپا می باشد. 

خرید یورو

برای تبدیل ارز و خرید یورو بهترین روش آن است که در صدافی های ایران پول خود را به یورو تبدیل کنید و در نهایت در سفر به یونان از آن استفاده نمایید.

واحد پول یونان (یورو)

یورو، واحد پول یونان

ارزان ترین زمان سفر به یونان

سعی کنید خارج از فصل اوج تابستان جولای و آگوست سفر کنید. در این دوره، قیمت ها سر به فلک می کشد، هوا گرم است و بسیار شلوغ است زیرا ساکنان محلی نیز در این زمان در تعطیلات هستند. بازدید از یونان در ماه مه و ژوئن یا سپتامبر تا اوایل اکتبر با داشتن روزهای گرم و شبهای خنک پیشنهاد ما به شما است.
قیمت های ذکر شده در اینجا بر اساس مسافرت در ماه های ذکر شده در بالا است. اگر قصد سفر در فصل اوج را دارید، حتماً پول اضافی در نظر بگیرید. بخاطر داشته باشید که اگر قصد حرکت سریع بین جزایر را دارید، این هزینه اضافی برای حمل و نقل به شما می افزاید. سرزمین اصلی و جزایر نزدیک به آن نسبت به جزایر معروف مانند میکونوس، سانتورینی و پاروس در جنوب هزینه کمتری خواهد داشت.

هزینه های سفر به سایر مناطق توریستی دنیا را بشناسید

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به قبرس

هزینه های سفر به ارمنستان

هزینه های اقامت در یونان

بسته به اینکه دقیقاً کجا تصمیم به سفر در یونان گرفته اید، هزینه های محل اقامت شما متفاوت خواهد بود. قیمت در جزایر بسیار بالاتر از سرزمین اصلی در مرکز شهر آتن است. این بدان معنی است که شما باید برای مدت زمان اقامت خود در هر مکان بودجه اختصاص دهید.

هزینه های اقامت در آتن

با شروع سفر خود در آتن، قیمت اقامت در استانداردهای اروپا نسبتاً ارزان است. مثلا هتل Athens Golden City Hotel با یک صبحانه بوفه شگفت انگیز که فقط با 13.50 یورو / 15.30 دلار در هر شب شامل می شد می توان اقامت راحتی را تجربه کرد.
به طور کلی آتن طیف وسیعی از این نوع هتل های 3 ستاره را در اطراف شهر گنجانده است.

هزینه های اقامت در سانتورینی

وقتی نوبت به جزایر می رسد، هزینه ها گرانتر خواهد بود اما اجازه ندهید که شما را از رفتن بازدارد زیرا سانتورینی یکی از زیباترین مکانهایی است که میتوانید بگذرانید. سانتورینی 3 منطقه اصلی دارد، Fira ، Firastefani و Oia. همه اینها در سمت غربی (کالدرا) جزیره واقع شده اند و منظره ای عالی از آتشفشان و خود کالدرا دارند.
اقامت در ضلع شرقی سانتورینی با قیمت بسیار ارزانتر امکان پذیر است (و از برخی سواحل عالی لذت ببرید). اقامت در هر شب می تواند به 20.0 یورو / 23.00 دلار برسد و رستوران ها و بارهای خوبی در آن وجود دارد. از شهرهای اصلی ضلع غربی جزیره فاصله خواهید داشت. با این حال، فقط با یک اتوبوس محلی فاصله دارد.

اقامت در هتل های لاکچری یونان

اقامت در هتل های لوکس سانتورینی یونان

قیمت غذا در یونان

هزینه یک وعده غذایی در یونان چقدر است؟

غذای ارزان خیابانی زیر 5 یورو برای شما هزینه دارد، در حالی که یک وعده غذایی ارزان در یک کافه نزدیک به 10 یورو خواهد بود. یک وعده غذایی گاه به گاه در یک رستوران زیبا حدود 20 یورو (در صورت شراب آوردن 30 یورو) هزینه خواهد داشت.

قیمت میوه در یونان

  • شیر (0.25 لیتر) = 0.30 یورو
  • قرص نان سفید تازه (125.00 گرم) = 0.22 یورو
  • برنج (سفید) ، (0.10 کیلوگرم) = 0.17 یورو
  • تخم مرغ (2.40)= 0.63 یورو
  • پنیر محلی (0.10 کیلوگرم)= 0.79 یورو
  • فیله مرغ (0.15 کیلوگرم)= 1.02 یورو
  • گوشت گاو (0.15 کیلوگرم) (یا گوشت قرمز پای عقب)= 1.35 یورو
  • سیب (0.30 کیلوگرم)= 0.46 یورو
  • موز (0.25 کیلوگرم) = 0.38 یورو
  • پرتقال (0.30 کیلوگرم) = 0.33 یورو
  • گوجه فرنگی (0.20 کیلوگرم) = 0.28 یورو
  • سیب زمینی (0.20 کیلوگرم) = 0.17 یورو
  • پیاز (0.10 کیلوگرم) = 0.08 یورو
  • کاهو (0.20 راس) = 0.14 یورو

لذت امتحان غذاهای معروف یونانی

خوراک و غذاهای معروف یونان

حمل و نقل در یونان

هر دو سرویس قطار و اتوبوس راه های مناسبی برای رفت و آمد در یونان هستند ، با این وجود یک سفر 5 ساعته در سرزمین اصلی 35-50 دلار از یک طرف هزینه خواهید داشت ، اما یک پرواز در یک چهارم زمان با قیمت مناسب شما را به آنجا می رساند.
پروازهای یونان بسیار ارزان و راحت است. خطوط هوایی ارزان قیمت مانند Aegean ، Olympic و RyanAir پروازهای منظمی را ارائه می دهند. پرواز از آتن به محبوب ترین جزایر یونان فقط حدود 1 ساعت طول می کشد ، در حالی که کشتی ها از 5 تا 10 ساعت و بیش طول می کشد. کشتی های بین جزایر یونان اغلب انجام می شود. برای تهیه بلیط استاندارد (بدون کابین یک شبه مورد نیاز است) ، برای رزرو بلیط خود ، برنامه ها را بصورت آنلاین بررسی کنید.

مترو و حمل و نقل شهری در آتن

برای بازدید از جاذبه های اصلی مرکزی مانند آکروپولیس ، می توانید در THISSIO پیاده شوید. بلیط را می توانید از طریق بلیط فروشی یا ماشین های اتوماتیک به صورت نقدی خریداری کنید.

1.40 EUR برای بلیط ، که می تواند در همه حالت های حمل و نقل استفاده شود ، 70 دقیقه اعتبار دارد.
4.00 EUR برای کلیه روشهای حمل و نقل در عرض 24 ساعت معتبر است.

هزینه تاکسی در آتن یونان

  • هزینه شبانه روزی 1،5 دلار = 1.19 یورو
  • 0،42 دلار = 0.34 یورو برای هر کیلومتر در داخل شهر در طول روز
  • 0.78 دلار = 0.64 یورو برای هر کیلومتر در خارج از شهر یا شب از 0 تا 5 صبح.
  • حداقل کرایه 3،9 دلار = 3.20 یورو

نمونه هایی از کرایه های تاکسی

مرکز شهر - بندر دریایی (بندر پیرایوس) 19،5 دلار = 16. یورو 50 دقیقه و 13 کیلومتر بروید
تاکسی تا فرودگاه 35 کیلومتر و 40 دقیقه است. قیمت 42،8 دلار = 35 یورو

 

هزینه حمل و نقل عمومی در یونان

حمل و نقل عمومی در یونان

هزینه تفریح و بازدید از جاذبه های یونان

این امر بین بودجه های مختلف تغییر چندانی نخواهد کرد در یونان همه چیز در مورد سواحل ، آفتاب و آرامش است که رایگان است.
یک فعالیت محبوب در این جزایر، اجاره موتور چهار چرخ و گشت و گذار در جزیره است. هزینه روزانه حدود 25 دلار است، سوخت ارزان است و گزینه خوبی است که بتوانید در اوقات فراغت خود به سواحل و روستاهای کوچک بروید. متناوباً ، قیمت هر اسکوتر در حدود 15-20 دلار در روز است.

اگر چند روز در آتن گشت و گذار کنید، بازدید از آکروپولیس با هزینه ورودی 24 دلار ضروری است. اگر دوست دارید تاریخ باستانی بیشتری را ببینید ، بلیط دیگری با قیمت 35 دلار خریداری کنید که به شما امکان می دهد از آکروپولیس (پارتنون و ارختئون) و دیگر مکان های باستانی اصلی آتن (مانند کتابخانه هادریان ، آگورای باستان) دیدن کنید.

هزینه ورودی آکروپلیس یونان

نمایی از آکروپلیس، از جاذبه های توریستی یونان

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا تور های خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جاهای دیدنی دانمارک که غرق در تاریخ و فرهنگ هستند بسیار چشمگیر اند. کپنهاگ دارای موسسات کلاس جهانی، رستوران های مشهور و مکان های دیدنی تاریخی است که باید از آنها دیدن کنید. جاذبه های گردشگری دانمارک بسیار زیاد هستند. با این لیست از جاهای دیدنی دانمارک، زیبایی های این کشور در شمال اروپا را کشف کنید.

باغ تیوولی از جاهای دیدنی دانمارک

باغ تیوولی از جاهای دیدنی دانمارک

جاهای دیدنی کپنهاگ دانمارک

دانمارک که زمانی محل سکونت وایکینگ ها بود، همچنان یک کشور دریایی است که با بالتیک و دریای شمال هم مرز است. هیچ مکانی از دانمارک نیست که بیش از یک ساعت رانندگی تا ساحل دریا فاصله داشته باشد. بیشتر سواحل انمارک را سواحل شنی زیبا فرا گرفته است. این روزها، وایکینگ های دانمارکی کشتی های خود را در موزه پارک کرده اند و همراه با دیگر مردم اسکاندیناوی، جامعه ای مدرن را شکل داده اند. مردم برای گردش در قلعه های کتاب داستان از نویسنده ای معروف به نام هانس کریستین آندرسن به اینجا می آیند. اغلب افراد غذاهای کپنهاگ را دوست دارند، و همچنین کسانی که به هنر و طراحی علاقه دارند از دانمارک لذت خواهند برد. در خارج از پایتخت، بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر دانمارک در انتظار بازدید کننده ها هستند.

 

11. نیهاون کپنهاگ دانمارک Nyhavn

نیهاون کپنهاگ دانمارک یا بندر جدید در واقع غرق در تاریخ طولانی است. ساختمان های رنگارنگ اطراف آب را پوشانده و به تاریخچه کشتی های کوچک اشاره دارند. مانند بسیاری از بنادر، این نوار دارای تاریخ غنی است. نویسنده دانمارکی هانس کریستین اندرسن نیز خانه خود را در نیهاون ساخت. این بندر هم اکنون تمیز شده و مکانی بسیار دوست داشتنی برای گردش و قدم زدن است.

بندر نیهاون از جاذبه های گردشگری دانمارک

بندر نیهاون از جاذبه های گردشگری دانمارک

10. کاخ فردریکسبورگ دانمارک Frederiksborg Palace

کاخ تأثیرگذار فردریکسبورگ در میان دریاچه واقع شده است و میزبان موزه تاریخ ملی است. این موزه از سال 1878 در این مکان وجود داشته است، اما قلعه خود در اوایل قرن 17 ساخته شده است. در آن زمان، این خانه پادشاه کریستین چهارم، یکی از معروف ترین پادشاهان دانمارک بود. بازدید کنندگان می توانند در سالن های قلعه قدم بزنند و مجموعه گسترده ای از آثار هنری را مشاهده کنند. باغ های این کاخ را نباید از دست داد. باغ هایی که در انتهای دریاچه قرار گرفته اند و می توان با قایق از آنها عبور کرد، به ویژه مورد توجه هستند. برخی از بهترین مناظر قلعه را می توان از این نقطه دید.

کاخ فردریکسبورگ از جاهای دیدنی دانمارک

کاخ فردریکسبورگ از جاهای دیدنی دانمارک

9. پل اورسوند دانمارک Oresund Bridge

این شاهکار باشکوه مهندسی از تنگه ارسوند، که معمولاً صدا نامیده می شود، بین کپنهاگ و مالمو، سوئد عبور می کند. این سازه به طول 8 کیلومتر (5 مایل) مسافران و اتومبیل های راه آهن را حمل می کند. بخشی از پل، بخشی از تونل، Øresund در سال 2000 افتتاح شد و روزانه نزدیک به 17000 وسیله نقلیه را در خود جای می دهد. بازدید کنندگان از دانمارک از این پل به عنوان دروازه ای مناسب برای ورود به سوئد استفاده می کنند. خیلی ها به سادگی برای تجربه عبور از پل می آیند. کسانی که به کپنهاگ پرواز می کنند نباید این فرصت را از دست بدهند که پل را از هوا ببینند.

8. موزه کشتی وایکینگ ها در دانمارک  Vikings Ship Museum

موزه کشتی وایکینگ ها در Roskilde نکات برجسته بسیاری دارد که طرفداران تاریخ آن را جذاب می دانند. مقصد با گنجاندن بسیاری از نمایشگاه های تعاملی که چندین مورد از آنها برای کودکان تهیه می شود، ویژه تر می شود. اکثر بازدیدکنندگان از چندین کشتی اصلی وایکینگ که در روسکیلده فیورد کشف شده اند، لذت می برند، هرچند بعضی از آنها به همان اندازه توسط حیاط قایق درحال کار که در آن هنوز از تکنیک های کشتی سازی وایکینگ استفاده می شود شیفته هستند.


7. سواحل اسکاگن دانمارک Skagen Beaches

در کشوری که 5000 مایل خط ساحلی دارد برخی افراد برای گذراندن تعطیلات در اطراف اسکاگن تصمیم می گیرند تا بتوانند روزهای خود را در استراحت در ساحل بگذرانند. خط ساحلی در Skagen به خصوص زیبا، بادگیر و متروک است. ماسه سنگ گرنن بالای اسکاگن شمالی ترین نقطه دانمارک است. بسیاری از مردم این نور را فوق العاده می دانند. در حقیقت آنقدر غیرمعمول زیباست که یک مدرسه هنرمند قرن نوزدهم معروف به نقاشان اسکاگن تمام تلاش خود را در اینجا متمرکز کرده است. مشاهده کارهای آنها در موزه محلی امکان پذیر است. همچنین مورد توجه می باشد R Milebjerg Mile، بزرگترین تپه شنی متحرک دانمارک و یک کلیسا که به طور کامل در شن و ماسه دفن شده است، به غیر از یک پرنده که به سختی قابل مشاهده است.

 

6. لگولند بیلوند دانمارک Legoland Billund

این جاذبه گردشگری مخصوص بچه ها است. با این وجود، بیشتر بزرگسالان نیز در این شهربازی چیزی برای لذت بردن پیدا می کنند. نمایشگر مینی لند با نمایش مینیاتوری بسیاری از ساختمان ها و مکان های معروف جهان که بیش از 50 میلیون آجر LEGO ساخته اند، جالب توجه است.  LEGOREDO Town با یک حس ماجراجویی در غرب مهمانان را مجذوب خود می کند در حالی که Knights ’Kingdom صحنه را برای گردش در افسانه ها آماده می کند. بخش های خاصی از لگولند دقیقاً به کوچکترها اختصاص داده شده است. مخصوصاً بازدیدکنندگان علاقه مند ممکن است بخواهند در هتل محل اقامت یا دهکده تعطیلات رزرو کنند.

پارک لگولند از جاذبه های گردشگری دانمارک

پارک لگولند از جاذبه های گردشگری دانمارک

5. پری دریایی کوچک دانمارک Little Mermaid

مجسمه پری دریایی کوچک روی صخره ای در بندر کپنهاگ در لانجلینی دانمارک نشسته است. گردشگرانی که برای اولین بار بازدید می کنند اغلب از اندازه نسبتاً کوچک مجسمه تعجب می کنند. مجسمه پری دریایی کوچک فقط 1.25 متر ارتفاع و وزن تقریبی 175 کیلوگرم دارد. این مجسمه توسط ادوارد اریکسن طراحی شده است و در سال 1913 به مناسبت بزرگداشت نمایش پری دریایی کوچک توسط هانس کریستین آندرسن ساخته شد. این مجسمه چندین بار سر خود را از دست داده اما هر بار ترمیم شده است. مقامات کپنهاگ اعلام کردند که ممکن است مجسمه در بندر به بیرون منتقل شود تا از خرابکاری بیشتر جلوگیری شود و گردشگران از آن بالا نروند.

 

4. دن گمل دانمارک Den Gamle By 

هرکسی که به تاریخ ارادت داشته باشد، نمی تواند این موزه در فضای باز را در شهر اورهوس از دست بدهد. این موزه که در سال 1909 تأسیس شد، نزدیک به 100 اثر تاریخی را دارد که از گوشه گوشه دانمارک جمع آوری شده است. قسمت اعظم موزه به گونه ای ساخته شده است که مانند یک دهکده در کتاب قصه های هانس کریستین آندرسن به نظر برسد.

بزرگسالان و کودکان از موزه اسباب بازی لذت می برند و تعداد کمی می توانند در برابر جذابیت مجری های لباس مجدد که سبک زندگی یک دوره گذشته را نشان می دهند مقاومت کنند. این جاذبه گردشگری مخصوصاً در فصل تعطیلات با وقایع بی نظیر و ویژه جشن می گیرد.

دن گمل یکی از جاهای دیدنی دانمارک

دن گمل یکی از جاهای دیدنی دانمارک

3. قلعه کرونبورگ دانمارک Kronborg Castle

بیشتر مردم با قلعه کرونبورگ به عنوان السینور، نام ویلیام شکسپیر که در هملت به آن اعطا شده است، بیشتر آشنا هستند. کرونبورگ مدت هاست که نمونه مهمی از یک قلعه رنسانس قلمداد می شود. ساخت و ساز در سال 1574 در زمینی ویژه استراتژیک در Sound، توده آبی که مرز بین دانمارک و سوئد را تشکیل می دهد، آغاز شد. برای قرن ها از مردم دانمارک محافظت می کرد و امور بزرگ بزرگان ایالت را میزبانی می کرد. اکنون یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دانمارک است. افراد ممکن است فعالیتهای متنوعی را در محل انتخاب کنند. یکی از مشهورترین تورهای راهنما به نام قدم به قدم با هملت است.

 

2. جزیره بورنهولم دانمارک Bornholm

جزیره ای زیبا از دانمارک که به دلیل صنعت ماهیگیری و صنایع دستی مشهور است، بورنهولم در دریای بالتیک واقع شده است. بیشتر از دانمارک به سواحل آلمان، لهستان و سوئد استراحت می کند، که جذابیت منحصر به فردی را برای آن ایجاد می کند. بورنهولم فرار شگفت انگیزی از شلوغی شهرهای بزرگتر انجام می دهد و سواحل جنوبی از محبوبیت خاصی برخوردارند. گردشگران برای گشت و گذار در آمالینبورگ، سومین جنگل بزرگ دانمارک، به بورنهلم می آیند. یکی دیگر از جاذبه های مهم روستای Svaneke با ساختمان های باستانی زیبا و گالری های هنری فراوان است. بچه ها برای پارک تفریحی مجاور به نام Joboland بسیار علاقه نشان می دهند.

 

1. باغ های تیوولی کپنهاگ دانمارک Tivoli Gardens

این جاذبه شماره 1 جاذبه های گردشگری  دانمارک است. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شناخته شده در اروپا، یعنی باغ های تیوولی در سال 1843 تاسیس شد. باغ های تفریحی در آن زمان بسیار نامنظم بودند ولی باغ کپنهاگ به خصوص دوست داشتنی بود. علاوه بر فراهم کردن مکانی برای تماشای شکوفه های زیبا، این باغ ها به یک مرکز مهم اجتماعی و یک مجرای خلاقانه برای بسیاری از گروه های نمایشی تبدیل شدند. امروزه مردم به دلایل مشابه و همچنین تفریحات متعدد، بازیها، مغازه ها و رستوران ها از آنجا بازدید می کنند. این سایت همچنین میزبان بسیاری از جشنواره های فصلی است که به طور معمول جمعیت زیادی را به خود جلب می کند.

نمایی دیگر از باغ تیوولی، یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک

نمایی دیگر از باغ تیوولی، یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید دانملک جاهای دیدنی زیادی دارد. شما می توانید هنگام سفر به شمال اروپا یعنی کشورهای اسکاندیناوی، از دانمارک نیز بازدید کنید. اگر نظری درباره دانمارک دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

درباره اروپا بیشتر بخوانید:

سفر به 5 شهر شگفت انگیز اروپا

5 مکان گردشگری رنگارنگ در اروپا

در این شهرهای اروپایی ورزشهای زمستانی را تجربه کنید

.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جزیره سیری در خلیج فارس واقع شده و 27 کیلومتر با جزیره ابوموسی و 72 کیلومتر با بندر لنگه فاصله دارد. جزیره سیری در جنوب شرق خلیج فارس قرار دارد و در محدوده ابوموسی و استان هرمزگان است. با ما همراه باشید تا دلیل مرموز بودن این جزیره را بدانید.

عکس جزیره سیری خلیج فارس از بالا

عکس جزیره سیری خلیج فارس از بالا

جزیره سیری خلیج فارس

مساحت این جزیره تنها 17 کیلومتر مربع است. اسم این جزیره زبان فارسی به معنای راز است و عربی آن سری نامیده می شود. سپس اروپایی ها به آن سیری گفتند. این جزیره شکلی ذوزنقه شکل دارد و در خلیج فارس قرار گرفته است.

در این جزیره افراد بومی ندارد و هیچ بومی در آن زندگی نمی کند. بنابراین این جزیره صرفا کاربرد نفتی دارد. این جزیره زیبا مرجانی است و ساحل زیبایی دارد.

همچنین این جزیره مسطح است و تپه یا دره ای ندارد. به طوری که مرتفع ترین قسمت آن 24 متر ارتفاع دارد.

جزیره ابوموسی، کیش، قشم و بندر لنگه در نزدیکی آن هستند. این جزیره نیز مانند سایر نقاط دنیا دارای حیات وحش است. حیواناتی مانند لاک پشت های دریایی نادر، آهو، مرغ دریایی، مرغ مینا و زاغ در آن دیده شده اند.

آهو در جزیره سیری خلیج فارس

آهو در جزیره سیری خلیج فارس

این جزیره پوشش گیاهی خاصی ندارد. گیاهانی که نیاز چندانی به آب ندارند، می توانند در این جزیره رشد کنند. با این حال درختان نخل، گیاهان خرگ و هلپ در این مکان دیده می شوند.

این جزیره آب و هوای مناسبی ندارد و ورود به آن برای همه افراد آسان نیست. دمای آن در فصول گرم به میانگین 45 درجه سلسیوس می رسد و در تمام طول سال رطوبت بالایی دارد. منظور از رطوبت بالا، رطوبتی بالای 90 درصد است که شرایط را برای کار و سکونت سخت می کند.

ساحل جزیره سیری

ساحل جزیره سیری

کار در جزیره سیری

به دلیل شرایط سخت، افرادی که در این جزیره کار می کنند، 14 روز را در جزیره سپری می کنند و 14 روز دیگر را استراحت می کنند و به شهر خود بر می گردند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید زنان نمی توانند به این جزیره وارد شوند. زیرا این جزیره مسکونی نیست و صرفا سکوهای نفتی در این منطقه هستند که باعث می شود به جز افراد نظامی و کارکنان سکوهای نفتی که برای کار در جزیره سیری به آن سفر کرده اند، افراد دیگری در این جزیره زندگی نکنند.

زنان فقط در ایام نوروز به همراه خانواده شان که در این مکان کار می کنند می توانند به این جزیره بیایند و از آن بازدید کنند. زیرا در این زمان، هوا مناسب تر از سایر فصول است.

مجتمع های مسکونی و تاسیسات نفتی در شمال جزیره و نزدیک ساحل قرار دارند.

در این جزیره کارکنان شرکت نفت و نیروهای نظامی زندگی می کنند و فروشگاه و بانک و... در آن پیدا نمی شوند صرفا فروشگاهی کوچک در ساعاتی محدود و در شب ها اجناسی را عرضه می کند. افرادی که برای کار در جزیره سیری به این منطقه می آیند در خانه های سازمانی زندگی می کنند. حقوق کارکنان شرکت نفت جزیره سیری در صورت استخدام در جزیره سیری نسبت به سایر سغل ها مناسب است اما سختی کار زیادی دارد.

شرایط کار در جزیره سیری

شرایط کار در جزیره سیری

 

جزیره سیری روی نقشه

شما در قسمت زیر می توانید جزیره سیری روی نقشه در وبسایت الفبای سفر مشاهده نمایید(بر روی لینک کلیک کنید)

شرکت نفت جزیره سیری

جزیره سیری منابع نفتی زیادی دارد و از این حیث بسیار ارزشمند تلقی می شود. این بخش زیادی از درآمد نفتی ایران را تامین می کند. تا کنون نیز ذخایر نفتی زیادی را در خوذ جای داده است. سکوهای نفتی در سال 1350 در این منطقه مستقر شدند. در حال حاضر 5 میدان نفتی مربوط به شرکت نفت جزیره سیری به فعالیت استخراج نفت مشغول هستند. هر کدام نیز چند سکو و حلقه چاه دارند.

تاسیسات نفتی فراوانی در نزدیکی آن وجود دارد و نقشی انکار ناپذیر در صنعت نفت ایران دارد. این جزیره حساسیت بالایی از نظر نفت دارد.

نام میدان های نفتی جزیره سیری، الوند، نصرت، دنا، ایلام و سیوند است که مجموعا 5 میدان نفتی این جزیره را تشکیل می دهند.

میدان نفتی الوند 50 کیلومتر با جزیره سیری فاصله دارد و شامل دو سکوی نفتی است و 11 حلقه چاه دارد.

میدان نفتی نصرت 5 حلقه چاه دارد و در پایان دهه 70 برنامه ای برای رشد و توسعه ان ریخته شد. نفت این میدان از طریق لوله ای 12 اینچی به سکوی نفتی نصر می رسد.

میدان نفتی ایلام در جنوب شرقی جزیره سیری قرار دارد. 18 کیلومتر با جزیره فاصله دارد و تعداد پنج سکوی نفتی دارد و شامل 29 حلقه چاه می شود. ظرفیت تولیدی آن شصت هزار بشکه در روز است.

میدان نفتی سیوند نیز 18 حلقه دارد و میدان نفتی دنا 24 حلقه چاه دارد و هردو آن ها در سمت غرب جزیره قرار دارند.

تمامی این میدان های نفتی به جز ایلام، به سکوی بهره برداری نصر می رسند و پس پالایش و فرآوری نفت، با یکه لوله به طول 33 کیلومتر و قطر 16 اینچ، به جزیره سیری می روند.

جزیره سیری همچنین گاز تولید می کند و گاز نیروگاه گازی کیش و قشم را تامین می کند و واحد ان جی ال دارد که به در دهه اخیر افتتاح شده است. ان جی ال به معنی جمع آوری گاز همراه است.

ان جی ال سیری، این محصولات گازی را در خود تولید می کند: بوتان پروپان، پنتان و نفتا. همچنین این واحد توانایی صادر کردن این محصولات را به خارج از کشور دارد که در این سال ها نیز حدود بیست و دو میلیون دلار صادرات داشته است.

شرکت نفت جزیزه سیری و تاسیسات نفتی

شرکت نفت جزیزه سیری و تاسیسات نفتی

شما درباره جزیره سیری چه می دانید؟ اگر اطلاعات بیشتری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

درباره جزایر خلیج فارس بیشتر بخوانید:

جزیره قشم، شگفتانه ای در هیاهوی آرامش

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس

آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده جزیره کیش

 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جاهای دیدنی وین برای گردشگران بسیار جذاب است. زیرا به عنوان پایتخت موسیقی جهان و کشوری در قلب اروپا با تاریخ غنی جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در این مطلب جاهای دیدنی وین را بررسی می کنیم.

نمایی از بخش توریستی شهر وین اتریش

نمایی از بخش توریستی شهر وین اتریش

جاهای دیدنی وین

جاهای دیدنی وین سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. وین پایتخت کشور اتریش است و میلیون ها گردشگر دارد. هیئت گردشگری وین آماری از محبوب ترین جاهای دیدنی وین را در اختیار رسانه ها قرار داد که آن ها را بررسی می کنیم.

1. کاخ شونبرون (SCHÖNBRUNN PALACE)

کاخ، پارک و جاذبه های مرتبط به طور معمول سالانه بیش از چهار میلیون بازدید کننده دارد. جاذبه اصلی این منطقه خود کاخ است. این مکان، یکی از جاهای دیدنی وین است که خانه سابق خانواده سلطنتی بوده است و یک میراث فرهنگی ثبت شده و جهانی در یونسکو است. بازارهای فصلی کریسمس، عید پاک و سال نو را در این منطقه از دست ندهید.

یک دلیل بسیار خوب وجود دارد که کاخ شونبرون از محبوب ترین جاهای دیدنی وین است. این کاخ با شکوه است و گشت و گذار در داخل آن و دیدن معماری چشمگیر آن بسیار جذاب خواهد بود.

صبح زود، هنگامی که دروازه پارک کنار کاخ شونبرون باز است، دفاتر فروش بلیط باز نیست. شما می توانید در صورت نبودن بازدیدکنندگان، باغ ها و قصرهای آن را از پایین نگاه کنید.

کاخ شونبرون از جاهای دیدنی وین

کاخ شونبرون از جاهای دیدنی وین

2. کلیسای سنت استفان وین (St Stephen’s Cathedral)

کلیسای سنت استفان، برجسته ترین نماد ملی اتریش است. این کلیسای جامع باشکوه به دلیل سقف و کاشی کاری های زیبا و برج جنوبی با ارتفاع تقریباً 150 متر مشهور است که مناظر شگفت انگیزی از کل شهر را برای گردشگران فراهم می کند.

کلیسای جامع سنت استفان که به آن Stephansdom یا Stephanskirche نیز گفته می شود در جریان جنگ وین در آوریل 1945 به آتش کشیده شد و تا سال 1952 بازسازی شد. تنها نمای غربی با معماری رومانسک و گوتیک باقی مانده است این کلیسا یک شبستان و برجک نیز دارد.

کلیسای سنت استفان از جاهای دیدنی وین اتریش

کلیسای سنت استفان از جاهای دیدنی وین اتریش

3. باغ وحش وین (VIENNA ZOO)

بسیاری از آن بازدیدکنندگان شونبرون نیز با توجه به قرارگیری این باغ وحش در محوطه کاخ، به قدیمی ترین باغ وحش جهان راه پیدا می کنند. در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است، جالب ترین قسمت آن احتمالاً قسمت  نگهداری پاندای غول پیکر است. 

جاذبه های مختلف داخل ساختمان این مکان را به مکانی مناسب برای بازدید در زمستان تبدیل می کند.

 

4. موزه هنر آلبرتینا (THE ALBERTINA MUSEUM)

این موزه در یک کاخ تبدیل شده دارای یکی از بهترین مجموعه های هنری جهان است که شامل آثار میکل آنژ، آلبرشت دورر، رامبراند، روبنس، مانه، مونه، سزان، کلیمت و وارهول است. بسیاری از مردم نمی دانند که بلیط ورود شما را به نمایشگاه های هنری و همچنین اتاقهای اقامت دعوت می کند.

موزه هنری آلبرتینا از جاذبه های گردشگری وین

موزه هنری آلبرتینا از جاذبه های گردشگری وین

5. چرخ و فلک بزرگ فریس  (THE GIANT FERRIS WHEEL)

 

چرخ و فلک نمادین وین یا Riesenrad ستاره ای از صفحه نقره ای است که در فیلم های کلاسیک مانند The Third Man Vienna Blood  و Before Sunrise نیز دیده می شود.

منظره شهر از بالای این چرخ و فلک بسیار خوب است. شهربازی پراتر نیز مجاور آن است که بچه ها بسیار دوست دارند.

 

6. کاخ هافبورگ (HOFBURG)

ساختمان های سلطنتی، موزه سیسی و مجموعه نقره ای سلطنتی همگی در همان منطقه از کاخ هافبورگ واقع شده اند که قسمت زمستانی کاخ شونبرون است.
هافبورگ یک مجموعه بزرگ پر از پارک، موزه و مدرسه سواری اسپانیا را تشکیل می دهد، بنابراین حتما در این منطقه گشت و گذار کنید.

کاخ هافبورگ از جاهای دیدنی وین

کاخ هافبورگ از جاهای دیدنی وین

7. موزه هنرهای زیبا و تاریخ هنر وین (KUNSTHISTORISCHES)

برترین موزه هنر تاریخی وین، شامل نمایشگاه های منظم و مجموعه های دائمی که آثار باستانی را تا دوره رنسانس و باروک پوشش می دهد. شاید معروف ترین آن برای مجموعه مهم برج بابل در سطح جهانی باشد.

اگر وقت داشتید از بخش Kunstkammer نیز دیدن کنید. مجموعه ای از  شگفتی ها با برخی از گالری های بسیار جذاب در این قسمت از موزه وجود دارد.

8. کاخ بلودر وین (BELVEDERE PALACE)

محل اقامت تابستانی پرنس یوجین اکنون محل برگزاری نمایشگاه ها است و دارای گالری هنری گسترده ای در خود است (از جمله بزرگترین مجموعه گوستاو کلیمت است. گوستاو کلیمت یک نقاش نمادگرای معروف است). هنر و معماری داخلی کاخ بلودر تعجب شما را بر می انگیزد.

قصربلودر یکی از معروف ترین نقاشی های جهان به نام Klimt’s را در خود جای داده است. 



کاخ بلودر از جاهای دیدنی وین

کاخ بلودر از جاهای دیدنی وین

9. برج دانوب (Danube Tower)

این برج تماشایی بلند و تازه بازسازی شده دارای یک طبقه برای مشاهده چشم انداز به علاوه یک رستوران گردان و قهوه خانه است. این یک مکان عالی برای تماشای وین است. برج دانوب شمال مرکز اصلی شهر است.

10. خانه موتزارت (MOZART’S APARTMENT)

موتزارت شاید مشهورترین آهنگساز تمام ادوار باشد. دقیقاً به همین دلیل آپارتمان موتزارت ممکن است برای گردشگران جالب باشد.

آیا می توانید تصور کنید که در همان اتاقی که او ایستاده باشد بایستید و به همان منظره ای کهاو به بیرون نگاه کرده نگاه کنید؟ بسیار جالب به نظر می رسد.

این چنین جاذبه های گردشگری وین زیاد است مانند خانه بتهوون، هایدن و.. اما این شاید چشمگیرترین آن ها باشد.

 

11. موزه هوندرتواسر (Museum Hundertwasser)

یک موزه هنری دیگر و خانه موزه هوندرتواسر. هوندرتواسر این ساختمان را طراحی کرد که شامل تعداد زیادی از آثار وی است، اما همچنین یک نمایشگاه عکس منظم (موقت) نیز دارد. حتماً به کافه ای که با هنر طراحی شده است نیز داخل آن سر بزنید.

 

12. موزه تاریخ طبیعی وین (Museum of Natural History)

و سرانجام، موزه تاریخ طبیعی وین، جایی که بحث های زیادی در مورد اینکه آیا مجموعه ها یا خود ساختمان شایسته بیشترین تحسین ها هستند، وجود دارد. در مورد بسیاری از موزه های وین نیز می توان همین را گفت. این موزه آثاری مربوط به دایناسور نیز دارد.
مجسمه Venus von Willendorf را که حدود 29000 سال قدمت دارد می توانید در این موزه ببینید.

موزه تاریخ طبیعی، یکی از جاهای دیدنی وین اتریش

موزه تاریخ طبیعی، یکی از جاهای دیدنی وین اتریش

شما چه جاذبه های گردشگری دیگری از اتریش و وین می شناسید؟ اگر نظری در این باره دارید با ما مطرح کنید.

 

درباره اتریش بیشتر بخوانید:

جاذبه های پنهان و مخفی اتریش را کشف کنید

همه چیز در مورد فستیوال غذای اتریش

هالشتات، کهن ترین دهکده اتریش

.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بلندترین برج های جهان هر روز رکوردهای جدیدی از خود به جای می گذارند. در چند دهه گذشته، این آسمان خراش های تجاری هستند که همچنان بلند و بلندتر شده اند. رقابت بلندترین برج های جهان از حدود یک قرن پیش آغاز شده است. در این مقاله به شرح بلندترین برج های دنیا می پردازیم.

 

بلندترین برج های جهان به ترتیب

دراین مطلب بلندترین برج های جهان و مرتفع ترین برج های دنیا را از رتبه اول تا دهم بررسی می کنیم. بلندترین سازه های جهان هنوز به ارتفاع 1000 متر دست نیافته اند. به نظر می رسد رسیدن به ارتفاع 1 کیلومتری برای آن ها یک هدف دست نیافتنی است.
شورای ساختمان های بلند و زیستگاه های شهری (CTBUH) سیستم خود را برای طبقه بندی ساختمان های بلند توسعه داده است و بیان می کند که برج خلیفه (828 متر) بلندترین ساختمان در حال حاضر جهان است. در ادامه بلندترین برج های جهان را بررسی می کنیم.

 

1. برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان است که 828 متر ارتفاع دارد. این برج در سال 2010 تکمیل و افتتاح شد. تعداد طبقات برج خلیفه 163 طبقه است. این ساختمان با ترکیب فناوری های پیشرفته و تأثیرات فرهنگی، به عنوان نمادی جهانی عمل می کند که هم الگویی برای مراکز شهری آینده است و هم صحبت از حرکت جهانی به سمت مناطق شهری فشرده است. برج خلیفه در مرکز شهر جدید، تراکم توسعه منطقه را متمرکز کرده و ارتباطات مستقیمی با سیستم های حمل و نقل گسترده فراهم می کند. با تور دبی به تماشای این بناب زیبا بنشینید.

برج خلیفه دبی، بلندترین برج دنیا

برج خلیفه دبی، بلندترین برج دنیا

معماری برج خلیفه اشاره ای به معماری اسلامی دارد و در عین حال معماری مدرنی در سطح جهانی را به نمایش گذاشته است. هر چه به سمت بالای برج می رویم، عقب نشینی هایی در قسمت بالای برج ایجاد می شود که باعث شده نوک برج در انتها بسیار باریک باشد. این عقب نشینی ها در انتهای هر "بال" به صورت مارپیچی رو به بالا رخ می دهد که با افزایش ارتفاع، جرم برج را کاهش می دهد. این عقب نشینی ها در تونل باد مدل سازی شده اند تا نیروهای باد را به حداقل برسانند. طراحی برج به لحاظ شکل و جهت گیری به طور قابل توجهی تحت تأثیر عملکرد آن با توجه به باد قرار گرفت. این ساختمان آزمایش های زیادی را برای آزمایش عملکرد تونل باد و تکرار طراحی برای توسعه عملکرد بهینه انجام داده است.

برج خلیفه یکی از بزرگترین سیستم های بازیافت میعانات در جهان را دارد. جمع آوری آب از دبی میعانات تهویه مطبوع از ورود آن به جریان فاضلاب جلوگیری کرده و نیاز به آب آشامیدنی شهری را کاهش می دهد.
سیستم های مدیریت برج از روشنایی هوشمند و کنترل های مکانیکی استفاده می کنند که با کاهش هزینه های عملیاتی، امکان استفاده کارآمدتر از منابع و خدمات ساختمان و کنترل بهتر شرایط راحتی داخلی را فراهم می کند. سیستم های نظارت بر انرژی الکتریکی باعث بهینه سازی انرژی سیستم های برج را در طول عمر آن می شود.

 

2. برج شانگهای چین

 

برج شانگهای به عنوان سومین برج در منطقه ای است که دو آسمان خراش معروف چین در آن قرار دارند. این برج جدید که در مجاورت برج جین مائو و مرکز مالی جهانی شانگهای قرار گرفته است، نمای منحنی و شکل مارپیچ آن نمادی از ظهور پویای چین مدرن است. اما فرم پیچش آن فراتر از ایجاد ظاهری منحصر به فرد است. برج شانگهای چین 632 متر است و 128 طبقه دارد. ساخت این برج در سال 2015 تکمیل شد.

این برج کاربردهای متفاوتی دارد. مانند رستوران ها، مغازه ها، دفاتر و هتل ها در سراسر ساختمان ارائه می دهد. برنامه برج در نه منطقه عمودی سازمان یافته است. هر یک از این محله های عمودی از یک لابی آسمان، یک دهلیز پر از نور و باغ ساخته شده است که باعث ایجاد احساس زندگی در جامعه واقعی می شود.

لابی ها دقیقاً مانند میدان ها و میادین سنتی شهر عمل می کنند و مردم را در طول روز دور هم جمع می کنند. این فضاهای مدنی حیاط های باز تاریخی شهر را به یاد می آورند، که فضای داخلی را با فضای بیرونی در یک فضای زیبا ادغام می کنند.

برج شانگهای در کنار سایر برج های بلند چین

برج شانگهای در کنار سایر برج های بلند چین

3. برج سلطنتی ساعت مکه

 

برج سلطنتی ساعت مکه در قلب مقدس ترین شهر اسلامی قرار دارد و حال و هوایی مدرن را به مرکز تاریخی شلوغ مکه آورده است. این برج اقامتگاه های راحتی را برای مسلمانان مومن فراهم می کند که هر ساله در دوران حج به شهر سفر می کنند. این مکان به راحتی در مجاورت مسجد جامع واقع شده است که می تواند تا دو میلیون نمازگزار را در طول رویداد پذیرا باشد.
برج ساعت در مرکز مجموعه ساختمان هایی به نام ابراج البیت قرار دارد که ساختمان هایی با کاربردهای مسکونی و هم هتل را در خود جای داده است. چهار صفحه ساعت بزرگ در بالای برج و در 4 طرف آن نصب شده است. این ساعت ها رکورد بزرگترین و مرتفع ترین ساعت جهان را به خود اختصاص داده اند.
ساخت برج ساعت مکه در سال 2012 پایان یافت. این برج 601 متر ارتفاع دارد و شامل 120 طبقه است.

برج ساعت مکه در نزدیکی کعبه

برج ساعت مکه در نزدیکی کعبه

4. مرکز مالی-تجاری پینگان چین

 

برج پینگان در شهر شنژن چین قرار دارد و ارتفاع آن 599 متر است. این برج 115 طبقه دارد و سال 2017 عملیات ساخت آن به پایان رسیده است.
مرکز مالی پینگان در منطقه فوتیان این شهر واقع شده است و نمایانگر نسل جدیدی از آسمان خراش های آسیایی است: ویژگی آن ها بلند بودن، متراکم بودن و بیش از حد متصل بودن است.
شکل این برج هم استحکام ان را بهبود می بخشد و هم آن را در مقابل باد مقاوم می کند.
نمای مرکز مالی پینگ آن یکی از مهمترین ویژگی های آن است. در زمان اتمام، برج با استفاده از مجموع 1700 تن فولاد ضد زنگ تزیین شده است. این ماده به دلیل مقاومت در برابر خوردگی به طور خاص برای این پروژه انتخاب شده است که با وجود جو شهر ساحلی شنژن، ظاهر مرکز مالی پینگان را برای چندین دهه بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

5. برج جهانی لوته در کره جنوبی

 

برج جهانی لوته در سئول قرار دارد و ارتفاع آن 554 متر است که شامل 123 طبقه می شود. این برج در سال 2017 افتتاح شده است.
این برج با الهام از اشکال هنری سنتی کره ساخته شده است و با عملکردهای متنوعی بیشتر از آنچه در یک ساختمان بلند مشاهده می شود، برنامه ریزی شده است. این هتل شامل اجزای خرده فروشی، دفاتر، یک هتل لوکس و یک آشپزخانه است.
طراحی برج زیبایی مدرن را با اشکال الهام گرفته از سرامیک کره ای، ظروف چینی و خوشنویسی کره ای است.

6. مرکز تجارت جهانی وان در آمریکا

 

برج وان در شهر نیویورک قرار دارد و از 94 طبقه تشکیل شده و ارتفاع آن 541 متر است. کاربرد این برج، اداری است و در سال 2014 ساخت آن به پایان رسید.
یک نماد جدید برای نیویورک است و از برجستگی های مرکز شهر منهتن محسوب می شود. این یک بنای تاریخی معماری به یاد ماندنی برای شهر و ملت است و از طریق اتصال به یک شبکه حمل و نقل زیرزمینی گسترده، یکپارچه به شهر متصل می شود. با گسترش سنت دیرینه نبوغ آمریكا در ساخت و سازهای بلند، راه حل طراحی ترکیبی ابتکاری از معماری، ساختار، طراحی شهری، ایمنی و پایداری است.
مرکز تجارت جهانی به صورت وجهی پر از نور و انعکاس در اسمان نیویورک به سمت بالا قد کشیده است. این برج اشکال مثلثی باریک و مخروطی از نمادهای بزرگ شهر نیویورک مانند ساختمان کرایسلر و ساختمان امپایر استیت را تداعی می کند و تقریباً یک چهارم کل فضای اداری از دست رفته در 11 سپتامبر 2001 را در یک ساختمان یکپارچه جایگزین کرده است.

برج وان نیویورک، بلند ترین برج امریکا

برج وان نیویورک، بلند ترین برج امریکا

7. مرکز مالی CTF گوانگجو

 

برج CTF در گوانگژو چین قرار دارد.  ارتفاع این برج 530 متر است و از 111 طبقه تشکیل شده است. برج CTF در سال 2016 افتتاج شد و کاربرد آن اداری و اقامتی (هتل) است.
مرکز مالی CTF گوانگژو روبروی مرکز مالی بین المللی گوانگژو و برج کانتون واقع شده است. این پروژه در مجاورت یک پارک مرکزی بزرگ و یک جایگاه خرده فروشی زیرزمینی با مبادلات حمل و نقل قرار دارد.
نمای این برج از آلومینیوم و شیشه خود تمیز شونده ساخته شده است. این ساختمان برای کاهش اثرات محیطی خود از تعدادی ابزار کارآمد انرژی استفاده می کند. استفاده از چیلرهای با بازده بالا و بازیافت گرما از چگالنده های چیلر خنک کننده آب، همگی به پایداری ساختمان کمک می کنند.

8. مرکز مالی CTF تیانجین

 

مرکز مالی تیانجین CTF در منطقه توسعه اقتصادی-فناوری تیانجین چین واقع شده است. این برج به عنوان یک اهرم برای توسعه مناطق بزرگتر عمل می کند، در حالی که فضای اداری مسکونی، آپارتمان های لوکس و یک هتل نیز دارد. نمای این برج، انحنای زیبایی دارد.
این برج 530 متر است و 93 طبقه دارد. عملیات ساخت این مرکز مالی در سال 2019 به پایان رسید. شکل آیرودینامیکی این برج با سردرگمی باد و از بین بردن فرصت اعمال نیرو از سوی باد، استحکام بالایی را ایجاد کرده است.

 

9. برج سیتیک چین

 

برج CITIC نیز در چین و شهر پکن قرار دارد و هشتمین برج بلند جهان است. این برج 527 متر است و 109 طبقه دارد. برج سیتیک در سال 2018 افتتاح شده است. کاربرد این برج اداری است.
این برج طراحی خاصی دارد به طوری که بالای برج و پایین برج قطر بیشتری نسبت به وسط برج دارند. این معماری از یکی از ظرف های باستانی چنی الهام گرفته شده است. شاید جالب باسد بدانید این برج 101 آسانسور دارد.

10. برج تایپه ۱۰۱ تایوان

 

آسمان خراش تایپه 101 ارتفاع 508 متری دارد و در سال 2004 افتتاح شده است. این برج با داشتن 101 طبقه، کاربردی تجاری و اداری دارد.
برج تایپه 101 یک نمونه جهانی برای توسعه پایدار آسمان خراش است. در سال 2011 یک گواهینامه LEED Platinum برای عملیات و نگهداری به دست آورد.
نمای این برج فرم بتکده چینی را تداعی می کنند. در هر ماژول بیرون امده از برج، سیستم های زباله، تجهیزات تهویه، ذخیره آب و قرار دارد. در نمای برج دیوارهای پرده شیشه ای سبز دو جداره وجود دارد که بسیار بازتابنده هستند و 50 درصد از افزایش گرما به واسطه خورشید جلوگیری می کنند. از دیگر ویژگی های پایدار می توان به مصارف روشنایی با مصرف بهینه انرژی، کنترل روشنایی سفارشی، وسایل کم جریان آب و سیستم مدیریت و کنترل انرژی هوشمند اشاره کرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله بلند ترین برج های جهان به ترتیب را بررسی کردیم. اما شاید نام های دیگری از مرتفع ترین برج های جهان به گوشتان خورده باشد. بهتر است بگوییم سایر برج ها در این دسته بندی قرار نمی گیرند و برج های مخابراتی هستند که فقط سازه راس برج آن ها قابل استفاده است و آنتن بسیار بلندی نیز دارند. برج توکیو اسکای تری ژاپن (634 متر)، برج کانتیون چین (604 متر) و برج سی ان تورنتو کانادا (553 متر) به ترتیب بلند ترین برج های مخابراتی هستند. برج میلاد (435 متر) نیز در رده ششم قرار دارد.
برج جده نیز هنوز ساخته نشده است و در صورت ساخته شدن ارتفاعی بیش از 1000 متر خواهد داشت و رده یک قرار خواهد گرفت. در صورتی که نظری درباره برج های بلند دنیا دارید با ما در میان بگذارید.

 

درباره برج های دنیا بیشتر بخوانید:

12 حقیقت جالب در مورد برج ساعت لندن و داستان بیگ بن

4 برج مراقبت مرتفع در آسیا

برج گالاتا استانبول



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()