نوشته شده توسط : admin

روستای قلات شیراز در شمال غربی شهر زیبای شیراز قرار گرفته است. روستای قلات به شیراز نزدیک است و طبیعت زیبایی دارد. در این مطلب از  الفبای سفر(alefbatour.com) به شما اطلاعاتی از این جاذبه گردشگری در استان فارس ارائه خواهیم کرد.

نمایی از روستای قلات شیراز

نمایی از روستای قلات شیراز

جاذبه های روستای قلات شیراز

روستای قلات شیراز با شهر شیراز 36 کیلومتر فاصله دارد و به آن نزدیک است. می توان گفت طبیعت روستای قلات مانند تکه ای بهشت بر روی زمین است. این زیبایی را فقط در خود روستا می توان دید و از فاصله دور نمی توان پی برد که طبیعتی زیبا در این نقطه وجود دارد. روستای قلات 7000 نفر جمعیت دارد و خانه های آن از جنس چوب، گچ، خشت و سنگ است. ارتفاع این روستا از سطح دریا 2000 متر است.

روستای قلات شیراز روستایی محبوب برای گردشگران در استان فارس است. زیرا پیشینه قدیمی دارد و آب و هوای مناسب و طبیعتی زیبا دارد. همچنین در دل کوه ها واقع شده و خانه های پلکانی محیط این روستا را جذاب کرده است. این خانه های پلکانی از دور نیز دیده می شود.

این روستا حتی در فصول گرم سال، آب و هوایی خنک دارد. تماشای آبشارها و صدای برخورد آب به سنگ ها به همراه هوای بی نظیر، تجربه ای تکرار ندشنی برای بازدیدکنندگان رقم می زند.

این روستا جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبایی دارد و هوایی کوهستانی دارد و قدم زدن در طبیعت ان برای گردشگران تجربه ای دلپذیر است. به خصوص اینکه در نزدیکی شیراز واقع شده است و می توانید در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری شیراز، به این روستا نیز سفر کنید.

طبیعت روستای قلات شیراز

طبیعت روستای قلات شیراز

مردم روستای قلات

بافت و معماری روستا، درختان بلندقامت و مردم صمیمی آن، از جمله دلایل سفر به روستای قلات است. افراد ساکن در این روستا پیشه ی دامداری، کشاورزی و صنایع دستی را انجام می دهند. لبنیاتی مانند کره و پنیر و میوه هایی مثل انار، زردآلو، انجیر، انگور، بادام و... از محصولات این روستا هستند.

از صنایع دستی روستا می توان سبد دستباف، مشک، گیوه و تزئینات چوبی را نام برد. شما می توانید در روستا این موارد را خریداری کنید. غذاهای مخصوص این روستا کشک گردو، کشک پیاز و کله پاچه هستند.

 

مسیر دسترسی به روستای قلات

مسیر دسترسی به این بهشت گمشده چندان پیچیده نیست. ابتدا وارد جاده شیراز به سپیدان می شوید و مسیر را به اندازه 25 کیلومتر ادامه می دهید. در همان حوالی تابلویی وجود دارد که شما را به سمت روستای قلات شیراز راهنمایی می کند. ممکن است جاده مسیر آن کمی فرسوده باشد اما با رسیدن به روستا و دیدن طبیعت جذاب و راه سنگ فرش آن، فرسودگی مسیر را فراموش خواهید کرد. این روستا در یونسکو ثبت شده است و جهانی از رنگ ها را در خود به نمایش گذاشته است. شما می توانید با تور شیراز لحظه آخری نیز به مکان دیدنی سفر کنید.

با انتخاب این روستا برای سفر، در بدو ورود منظره های چشم گیر و باغ های بزرگ را مشاهده خواهید کرد. در فصل بهار نیز زیبا تر از همیشه است و می توان گفت در رویایی ترین حالت خود قرار دارد. رودهای کوچکی که از لا به لای این منظره عبور می کنند و آبشارهایی در دل جنگل، زیبایی روستای قلات شیراز را دو چندان می کنند.

خانه های روستای قلات

خانه های روستای قلات

شب شتری روستای قلات شیراز

شب شتری نام یک رودخانه در این منطقه است که به همراه چشمه انجیری و سایر چشمه های آب این منطقه طبیعت خاصی را ایجاد می کنند. این مکان ها به خصوص در فصول بارندگی، پر آب بوده و تماشای آن خالی از لطف نیست. همچنین در فصول پر باران، در این منطقه آبشارهای ریز و درشتی ایجاد می شوند که بسیار زیبا هستند.

در حاشیه رودخانه شب شتری و چشمه انجیری، گیاهان متعددی یافت می شود. همچنین گیاهان دارویی در این مکان به وفور مشاهده می شود. از گیاهان این منطقه می توان گیاهان خودرو، گیاهان وحشی، بومادران، آویشن، گل ختمی و پونه را نام برد.

آبشار قلات نیز معروف ترین آبشار روستای قلات شیراز است. این آبشار از کوه های قلات سرچشمه می گیرد و هوایی با طراوت در این منطقه ایجاد می کند.

آبشار زیبای قلات

آبشار زیبای قلات

کلیسای قلات شیراز

همانطور که گفتیم این روستا پیشینه تاریخی دارد. یکی از قسمت های تاریخی این روستا، یک کلیسای قدیمی است. افراد مسیحی روستا در گذشته از آن استفاده می کردند که به دلیل جا به جایی آن ها دیگر استفاده نمی شود و مرمت و تعمیر روی آن انجام نمی شود و در حال تخریب است.
قلعه قزل ارسلان، آسیاب آبی، قبرستان و سنگ نوشته های این روستا از دیگر نشانه های تاریخی بودن آن هستند.

 

نقشه روستای قلات شیراز

شما در قسمت زیر می توانید نقشه روستای قلات شیراز را ببینید. (در وبسایت مشاهده نمایید)

کلام آخر

این روستا ظرفیت گردشگری بالایی دارد و می توان از آن برای جذب توریست های داخلی و خارجی استفاده کرد. همچنین نزدیک بودن آن به شیراز، از ویژگی های مثبت آن است. البته قدم هایی در زمینه گردشگری برداشته شده است و چند رستوران، کافه و موزه در آن افتتاح شده است. این روستا در همه فصول، زیبایی های خاص خود را دارد. شما می توانید از این روستا به ویژه در فصل بهار و تابستان بازدید کنید و اگر نظری در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

درباره جاذبه های طبیعی ایران و طبیعت گردی بیشتر بخوانید:

20 نکته برای طبیعت گردی

سفر به شهر ماسال گیلان

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چه افرادی می توانند فینال پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا را در ورزشگاه تماشا کنند؟

پس از آن که خبری مبنی بر حضور تماشاگران در فینال مسابقه میان پرسپولیس و نماینده شرق آسیا در ورزشگاه الجنوب قطر انتشار یافت در همین راستا باشگاه پرسپولیس به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا طی ابلاغیه ای اعلام نمود که هیچ تماشاگری از هیچ نقطه در دنیا نمی‌تواند برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شود و در صورت دریافت ویزا و ورود به خاک این کشور، باید بین یک الی دو هفته در قرنطینه کامل به سر ببرد.

به بیان دیگر این شرایط فقط برای ایرانیان ساکن در قطر می باشد که با انجام تست های مربوط به ویروس کرونا می توانند این مسابقه حساس را از نزدیک تماشا نمایند. 

عکس تیمی پرسپولیس

عکس تیمی پرسپولیس در دور نیمه نهایی مقابل النصر

با این حال گفته می شود پیگیری های مدیریت باشگاه پرسپولیس درباره ضوابط حضور طرفداران پرسپولیس همچنان ادامه دارد و فعلا در انتظار بیانیه کتبی از سوی AFC و مسئولان برگزاری بازی هستند.

لازم به ذکر است دیدار پایانی میان پرسپولیس و نماینده شرق آسیا در رقابت های جام باشگاه ها در تاریخ 29 آذر در ساعت 15:30 برگزار خواهد شد.

استادیوم الجنوب قطر

نمایی زیبا از استادیوم الجنوب قطر

.

.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول نوروز 1400، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کویر کاراکال کویری زیبا در یزد است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کویر یکی از کویرهای زیبا و مناسب برای تفریح و گردشگری است. دلیل نام گذاری کویر کاراکال این است که از سال های دور تا کنون این منطقه محل زندگی یک گربه سان به اسم کاراکال بوده است. در این مطلب شما را با کویر کاراکال یزد آشنا می کنیم.

نمایی از کویر کاراکال

نمایی زیبا از کویر کاراکال یزد

کویر کاراکال کجاست

کویر کاراکال به نام کویر صادق آباد هم شناخته می شود که در مجاورت همان روستای صادق آباد واقع شده است. اگر بخواهیم موقعیت مکانی آن را شرح دهیم باید گفت روستای صادق آباد در شهرستان بافق از استان یزد واقع شده است. برای دسترسی به بافق می توانید از اتوبوس و قطار استفاده کنید یا با هواپیما ابتدا به یزد بروید و از آن جا خودتان را به بافق برسانید. همچنین می توانید با خودروی شخصی به این مکان سفر کنید.

کاراکال که نام آن روی این کویر گذاشته شده است، نوعی گربه سان است که به سیاه گوش معروف است. این حیوان کمی از گربه بزرگتر است و در کویر زندگی می کند. محل زندگی این گربه خاورمیانه و آفریقا است و از نظر علم ژنتیک می توان گفت به گربه طلایی آفریقایی و یوز گربه شباهت دارد. این حیوان یک گونه کمیاب است ولی با این حال ممکن است در سفر خود به این مکان، آن را ببینید.

 

کاراکال یا گربه سیاهپوش که بومی این منطقه است.

کاراکال یا گربه سیاهپوش که بومی این منطقه است.

 

شهر بافق در جنوب استان یزد واقع شده است و 100 کیلومتر با یزد فاصله دارد. کویر کاراکال نیز حدود 15 کیلومتر با شهرستان بافق فاصله دارد. 

شاید نام شاعری به نام وحشی بافق به گوشتان خورده باشد، جالب است بدانید که این شهر محل تولد این شاعر نیز بوده است.

کویر کاراکال به غیر از نخلستان ها پوشش گیاهی ضعیفی دارد. بوته نسی و اسکنبیل قابلیت رشد در این منطقه را دارند اما تعداد این بوته ها اندک است.

مناطق کویری آرامش خاصی دارند و سکوت کویر باعث می شود افراد زیادی به این منطقه سفر کنند. رنگ طلایی زمین و آسمان آبی، زیبایی این منطقه را دو چندان می کند. شن های نرم این کویر و روان بودن آن ها منظره ای ایجاد می کند که گردشگران معمولا ندیده اند.

 

نمایی از پوشش گیاهی کویر کاراکال یزد و گردشگران

نمایی از پوشش گیاهی کویر کاراکال یزد و گردشگران

 

جاذبه های گردشگری کویر کاراکال یزد

تفریحات زیادی را می توان در این کویر تجربه کرد. آفرود سواری، شتر سواری، موتور سواری، پیاده روی، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و تماشای آسمان و ستاره ها از تفریحات کویر هستند.

از جاذبه های کویر کاراکال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

حمام و آب انبار کاکامیر

این آب انبار گنجایش 250 متر مکعب آب را دارد و گنبد آن از آجر تشکیل شده و به اندازه 4 متر زیر زمین قرار دارد.

 

قلعه باقرآباد بافق

قلعه باقرآباد که دو کیلومتر با کویر کاراکال فاصله دارد یکی از قلعه های با شکوه دوره قاجار است. شما می توانید از بالای تپه ها این قلعه را ببینید. این بنا برای استفاده مردم برای در امان ماندن هنگام بروز خطرات مختلف و جمع کردن گندم و غلات است.

شترسواری در کویر کاراکال

شترسواری در کویر کاراکال

باغ و نخلستان

در کنار کویر کاراکال نخلستان و باغ های خاصی وجود دارد که خرما، پسته و انار از محصولات آن است. قدم زدن در بین درختان این منطقه برای گردشگران جذاب بوده و سوژه های مناسبی برای شبکه های اجتماعی است.

 

مجتمع رفاهی شهید برزگری

این کویر از سال 86 در بین مردم شناخته شد و پس از آن مجتمع رفاهی در کنار آن برای اقامت ساخته شد. همچنین با ساخته شدن آن دسترسی به سرویس بهداشتی و حمام راحت تر شد. این مجتمع، ورزش هایی مانند چتر سواری، والیبال و بدمینتون را ارائه می دهد. همچنین امکاناتی برای رصد اجرام آسمانی نیز دارد.

 

خانه وحشی بافقی

وحشی بافقی یکی از شاعران معروف کشور است که می توانید خانه او را که از خشت و گل ساخته شده و 7 اتاق کوچک دارد، از نزدیک ببینید. طراحی و معماری آن به شکلی انجام گرفته است که در تمام طول سال دمای مناسبی داشته باشد و خیلی سرد یا خیلی گرم نشود.

 

کویر کاراکال روی نقشه

شما می توانید در این قسمت کویر کاراکال روی نقشه را ببینید.

 

 

 

زمان مناسب برای سفر به کویر کاراکل

بهترین زمان سفر به کویر، فصل پاییز و بهار است. زیرا این فصل ها هوا ملایم تر است. همان طور که احتمالا می دانید هوای کویر در تابستان بسیار داغ است و در زمستان بسیار سرد و جان کاه است.

آفرودسواری در کویر کاراکال

آفرودسواری در کویر کاراکال


مسیر دسترسی به کویر کاراکال یزد

پیشنهاد ما استفاده از تورهای گردشگری است زیرا راهنمایان تورها تجربه بیشتری درباره سفر به کویر دارند. با این حال شما می توانید خودتان نیز به همران دوستانتان به این مکان سفر کنید. دقت کنید که نباید از گروه خود جدا شوید. شما می توانید از تهران به بزرگراه آزادگان بروید و خودتان را به قم برسانید. در ادامه با توجه به تابلوهای جاده به یزد رفته و پس از آن مسیر بافق را دنبال کنید. این با اتومبیل شخصی حدود 12 زمان ساعت نیاز دارد.

 

لوازم سفر به کویر کاراکال

شما در سفر به این کویر مانند کویر های دیگر باید لوازمی را با خود ببرید تا دچار گرمازدگی نشوید. همچنین شب های کویر سرد است و لباس گرم و آستین بلند نیاز خواهید داشت.
بنابراین مهم ترین وسایلی که نیاز دارید عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کفش ساق بلند است. اگر کفش ساق کوتاه بپوشید احتمال اینکه شن ها یا حشرات داخل کفشتان شوند زیاد است. همچنین شال گردن به همراه داشته باشید تا اگر طوفان شن به راه آفتادف دهان و بینی خود را بپوشانید. بطری آب، پاوربانک، گوشی تلفن همراه، غذا برای میان وعده و سایر لوازم نیز در هر سفری لازم هستند و فقط مختص کویر نیست.

 

سخن پایانی

کویر کاراکال کویری زیبا در یزد است که سفر به آن برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. بنابراین اگر به آفرود سواری، تفریحات کویری و سفرهای گروهی علاقه دارید این کویر و قدم زدن در تپه های شنی خاص آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

درباره شهر یزد و سایر بیابان های ایران بیشتر بخوانید:

خانه هنر یزد گنجینه ای گرانبها

جهانی شدن شهر یزد و دیگر شهرهای ایران

دشت لوت افتخاری جهانی

 .....

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، خارجی و یا تور داخلی  آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جاهای دیدنی برلین آلمان یکی از جاذبه های با ارزش در اروپا از نظر گردشگری است. این شهر پایتخت آلمان است و بیشتر جاهای دیدنی برلین مربوط به تاریخ غنی آن است. اما پس از موزه گردی و شب گردی ها، هزینه های زیادی باید متحمل شوید. خوشبختانه می توانید از جاذبه های گردشگری برلین که کم هزینه هستند استفاده کنید و با بودجه کم سفر کنید.

نمایی زیبا از شهر برلین آلمان

نمایی زیبا از شهر برلین آلمان

جاهای دیدنی برلین

ساختمان رایشتاگ

رایشتاگ یا رایشستاگ محل پارلمان آلمان در بوندستاگ است و با آسانسور می توان تا سقف آن پیش رفت و مناظر چشمگیری از برلین و نمای نزدیک گنبد شیشه ای را مشاهده کرد. شما می توانید از راهنمای صوتی رایگان استفاده کنید. از یک رمپ مارپیچ می توانید به بالای آن برسید و با مناظر دیدنی اطراف، ساختمان و پارلمان مجلس آشنا شوید. می توانید از قبل رزرو کنید تا از نمایش های آن نیز استفاده کنید.

بوندستاگ آلمان درست در گوشه ای از دروازه براندنبورگ واقع شده است.

این بنا در مرکز شهر است، شما واقعاً نباید آن را از دست بدهید. زیرا این مکان، یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی برلین است.

می توانید از ساختمان، گنبد و تراس بالای سقف به صورت رایگان دیدن کنید. با این حال، شما باید بازدید خود را از قبل در وب سایت رسمی رزرو کنید. این کار رایگان است اما شما باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید.

وارد تراس بالای سقف و سایر مناطق این ساختمان شوید که فقط تورها می توانند دسترسی داشته باشند.

اگر می خواهید یک قهوه در تراس بالای سقف بنوشید، باید این را نیز از قبل رزرو کنید!

ساختمان رایشتاگ معروف در برلین

ساختمان رایشتاگ معروف در برلین

ایست ساید گالری

گالری ایست ساید که یک یادبود رنگارنگ برای آزادی است، در امتداد رودخانه شپری واقع شده و طولانی ترین قسمت دیوار برلین است. زمان اندکی پس از سقوط دیوار برلین در نوامبر 1989، بیش از 100 هنرمند از سراسر جهان آن را به یک گالری در فضای باز تبدیل کردند که در آن اعلامیه های صلح و دیگر نقاشی های دیواری غالباً دارای فکر سیاسی دیده می شود. ایست ساید گالری یکی از مکان های دیدنی برلین است که تماشای آن برای همه گردشگران جذاب است.

گالری ایست ساید بزرگترین گالری روباز جهان است. حدود 130 کیلومتر است و شامل بیش از 100 نقاشی از هنرمندان در سراسر جهان است. ورود به صورت رایگان است!

هر کدام از جاهای دیدنی برلین را دوست دارید می توانید بازدید کنید. ولی به هیچ عنوان بازدید از گالری ایست ساید را از دست ندهید. این شماره 1 از لیست کارهایی است که باید در برلین انجام دهید.

 

جزیره موزه

 

جزیره موزه ها از پنج موزه به نام های موزه پرگامون، موزه Bode، موزه  Neues، Alte Nationalgalerie و موزه Altes  تشکیل شده است. در مجموع همه آن ها در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. این موزه ها، معماری باشکوهی دارند یکی از جاهای دیدنی برلین است که برای گردشگران محبوب است.

 

جزیره موزه در آلمان

جزیره موزه در آلمان

 

بازارهای مواد غذایی

آنچه در رستوران های محلی پخته می شود را بررسی کنید. زیرا با استفاده از غذاهای لذیذ در بازار کشاورزان پخته می شود. بازار رنگارنگ ترکیه ای نیز سه شنبه و جمعه در امتداد کانال در کروزبرگ برگزار می شود. در همان نزدیکی، Markthalle Neun یک سالن است که در بازار قرار دارد و جمعه ها و شنبه ها فروشندگان محصولات کشاورزی را میزبانی می کند اما عصر پنجشنبه که غذاهای شیک برای جشن غذاهای خیابانی بین المللی سرو می کنند، بیشتر سرگرم کننده است.

تور ویژه غذا را در یکی از معروف ترین نقاط برلین، کروزبرگ تجربه کنید. از یک سفر 3 ساعته در خیابان ها، حیاط خانه ها و رستوران های محله بی نظیر لذت ببرید. می توانید در کنار جاهای دیدنی برلین، از غذاهای خوش طعم این بازارها نیز استفاده کنید.

برلین انواع غذاها را دارد و شما می توانید در تمام طول روز هر آنچه را که می خواهید بخورید. به هر حال، مطمئن شوید که برای صرف غذا از طریق برلین، بودجه کافی را در نظر گرفته اید. حتی کلاس های آشپزی نیز برگزار می شود. این یکی از جاهای دینی برلین است که می توانید غذاهای متنوعی را در آن امتحان کنید.

 

گرافیتی و هنرهای خیابانی

 

برلین یکی از پایتخت های هنر خیابانی در جهان است که هنرمندهای بین المللی زیادی در کنار استعدادهای محلی اثرهای هنری زیبایی از خود برجای گذاشته اند. هنگام گردش به خصوص در شرق کروزبرگ و نزدیک میته به اطراف خود نگاه کنید و گرافیتی های زیبا را ببینید.

با دیدن جدیدترین و بهترین نمونه های هنر خیابانی برلین، در یک تور پیاده روی روی دیوار نویسی، داستان گرافیتی را در برلین بیاموزید. بعداً، در یک کارگاه عملی با هنرمندان واقعی محلی، شاهکار شهری خود را بسازید. اگر به هنرهای خیابانی علاقه دارید در کنار سایر جاهای دیدنی برلین، بازدید از این جاذبه گردشگری را در برنامه خود قرار دهید.

بنای یادبود دیوار برلین

بنای یادبود دیوار برلین به عنوان یادبود مرکزی آلمان برای قربانیان دیوار برلین، به طول 1.4 کیلومتر است. این بهترین مکان برای فهمیدن چگونگی بزرگ شدن و کامل شدن استحکامات مرزی و تأثیر آن ها بر زندگی روزمره مردم دو طرف است. این مکان از جاهای دیدنی برلین است که برای مردم المان مهم است و از نظر فرهنگی و تاریخی برای آن ها اهمیت دارد.

 

دروازه براندنبورگ

نمادین ترین جاذبه گردشگری برلین یعنی دروازه براندنبورگ، در سال 1791 به عنوان دروازه شاه سلطنتی برپا شد، اما سال های جنگ سرد را صرف برافراشتن دیوار برلین کرد و به این ترتیب به نمادی از ملت تقسیم شده در دو طرف دیوار برلین تبدیل شد. این بنا اکنون به عنوان نمادی قدرتمند برای اتحاد مجدد آلمان شناخته می شود. این بنای تاریخی یکی از مهم ترین نمادها و جاهای دیدنی برلین است.

 

دروازه براندنبورگ از نمادهای برلین

دروازه براندنبورگ از نمادهای برلین

 

کافه رستوران آوزیت در ساحل رودخانه

کافه آوزیت یک رستوران زیبا در مسیرهای گردشگری است. اگر به دنبال یک کافه رستوران معتبر برلین هستید، مکانی مناسب برای این مکان است. در صورت تمایل می توانید مقداری فینگر فود، ماکارونی، برگر و یک صبحانه بزرگ تهیه کنید. مکان بازدید بسیار زیباست
همانطور که در ساحل رودخانه واقع شده است. این مکان نیز به دلیل موقعیت خاص خود، از محبوب ترین جاهای دیدنی برلین است.

کافه آوزیت مخصوصاً در طول تابستان توصیه می شود زیرا آنها در اینجا تراس بزرگی دارند و لیموناد خانگی خوشمزه دارند. آنها غذاهای گیاهی نیز دارند.

استند آپ کمدی در برلین و تور اتوبوس کمدی در برلین

صحنه استندآپ کمدی در برلین در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. در حالی که بسیاری از نمایش ها نسبتاً ارزان هستند، برخی از شب های میکروفن باز با هزینه پوشش فقط کمک مالی به همان خوبی هستند، بنابراین می توانید هر آنچه را که می خواهید پرداخت کنید. مراکز استندآپ محبوب مانند Bar In A Jar یا Comedy Café را ببینید و پیشنهادهای آن ها را بررسی کنید.

در این تور کمدی 1.5 ساعته خارق العاده، برلین را کشف کنید.

در این تور کمدی خارق العاده، شهر برلین را کاوش کنید. نمایش استندآپ رولینگ را تجربه کنید و از سرگرمی کمدین های برتر لذت ببرید.

هنگام گشت و گذار در جاهای دیدنی برلین در پایتخت آلمان، از یک ترکیب منحصر به فرد از حکایت های کمدی و تاریخی لذت ببرید.

خوب است بدانید: این تور به زبان انگلیسی است و با حقایق کمدی و سرگرم کننده ای همراه است. گشت و گذار واقعاً سرگرم کننده.

 

اتوبوس 100

بسیاری از تورهای اتوبوس راهنمای گردشگری در برلین مقرون به صرفه هستند، اما برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از اتوبوس معتبر 100 استفاده کنید که توسط بلیط های حمل و نقل قابل استفاده است. این اتوبوس جاذبه های گردشگری برلین را به گردشگران نشان می دهند. از جمله Siegessäule، کلیسای Kaiser Wilhelm، باغ جانورشناس گارتن و الكساندر پلاتز. با این اتوبوس ها می توانید به طور ارزان تر از جاهای دیدنی برلین بازدید کنیدو

 

برج تلویزیون برلین

این برج یکی از برج های مرتفع شهر برلین است که نمای خاصی به این شهر داده است و سومین برج بلند اروپا است. می توانید از بالای ان تمام برلین را ببینید و از چشم انداز خاص آن لذت ببرید. این برج در سال 1970 افتتاح شده است و گردشگرهای زیادی را به خود جذب می کند.

برج تلویزیون برلین

برج تلویزیون برلین

 

تورهای پیاده روی

برای دریافت اطلاعاتی از متخصصان در مورد شهر، بسیاری از تورهای پیاده روی رایگان با تمرکز بر مناطق خاص، قسمت های جالب توجه از تاریخ شهر یا صحنه نمادین خیابان هنر برلین در دسترس هستند. تورها رایگان هستند، اما اگر از این تجربه لذت می برید، می توانید انعام بپردازید.

باز هم، به خصوص برای اولین روز خود در برلین توصیه می شود، زیرا شما می توانید اساسا همه چیز را از راهنما بخواهید!

به هر حال، تورهای پیاده روی بسیار جذاب در برلین وجود دارد. به سادگی از هاستل خود بپرسید. مطمئناً آنها یک مورد عالی را نیز می شناسند!

هر تور پیاده روی که انتخاب کبید بنای یادبود برلین را نیز پوشش می دهد. این تورها برای بازدید از جاهای دیدنی برلین مناسب است زیرا با راهنمای آن می توانید اطلاعات بیشتری از برلین آلمان به دست آورید.

همچنین تورهای پیاده روی شگفت انگیزی برای این منطقه برگزار می شود. هزینه این تور فقط 14 € است و شما را به مهمترین مکان های دیدنی برلین و مناطق شهر می برد. این مکان همچنین شامل بنای یادبود هولوکاست و مکانهای دیگری است که می خواهید ببینید و تجربه کنید.

 

پیک نیک در پارک

 

در تابستان، برلینی ها برای برنزه کردن و پیک نیک به پارک های مورد علاقه خود می روند. Tiergarten یک پارک وسیع در شهر است که دارای مسیرهای پیاده روی، استخرها و کنج های رمانتیک است. پارک تایلند نیز برای پیاده روی محبوب است. پس از بازدید از جاهای دیدنی برلین می توانید ادامه روز خود را در پارک های محبوب برلین بگذرانید.

 

بهترین هاستل در برلین

هاستل های معروف مانند The Circus Hostel را بررسی کنید یا به دنبال آپارتمان های کوتاه مدت در محله های ارزان تر مانند موآبیت یا ویسنسی باشید.

Wallyard Concept Hostel بهترین انتخاب برای مسافران انفرادی و زوج ها

هاستل سیرک (Circus)- عالی برای زوج ها

Grand Hostel Berlin Classic بهترین انتخاب برای مسافران انفرادی خانم

برای تهیه غذا در آپارتمان یا هاستل خود از سوپرمارکت های تخفیف دار مانند آلدی، پنی، نتو یا لیدل مواد غذایی ارزان تهیه کنید.

برای تعطیلات آخر هفته و غذاهای ارزان قیمت آسیایی و لذت بردن از فرهنگ آلمان، آخر هفته به پارک تایلند بروید.

 

حمل و نقل عمومی در برلین

سیستم حمل و نقل عمومی برلین گزینه های ارزان قیمت زیادی را ارائه می دهد که از طریق بلیط روزانه 8.60 یورویی تا بلیط 6-7 روزه 34 یورویی در سراسر تراموا، اتوبوس، قطار و کشتی معتبر هستند.

کارت های گردشگری به شما تخفیف های بی شماری برای گردشگران می دهند و کارت ماهانه با کاهش هزینه همراه است اما فقط بعد از 10 صبح امکان سفر دارد.

کارت های توریستی برلین، بلیط های پیشنهادی بسیار مختلفی دارند.

راحت ترین و ارزان ترین آن ها بلیط Welcome Berlin Card است.

برای حمل و نقل عمومی می توانید از 48 ساعت تا 6 روز بلیط انتخاب کنید و حتی برای بازدید از مناظر مهم نیز تخفیف می دهد.

 

درباره آلمان بیشتر بخوانید:

فستیوال شب جادوگران آلمان

جنگل سیاه آلمان، ترسناک و شگفت انگیز

با شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آشنا شوید

 ___

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر ساکاریا ترکیه، شهری بزرگ در شمال غربی ترکیه است. به عبارتی دقیق تر، ساکاریا یک استان است که خود شامل 16 شهرستان می شود. ساکاریا ترکیه بسیار نزدیک به استانبول است و یک استان توسعه یافته است. استان ساکاریا ترکیه طبیعتی زیبا و بکر دارد.

طبیعت زیبا در ساکاریا ترکیه

طبیعت زیبا در ساکاریا ترکیه

شهر ساکاریا کجاست

شهر ساکاریا ترکیه و مرکز آن یعنی آداپازاری، شهری در شمال غربی ترکیه است. این منطقه در دشتی حاصلخیز و در کنار رودخانه ساکاریا واقع شده است. این منطقه در اوایل قرن 14 تحت کنترل عثمانی قرار گرفت و این شهر نام فعلی خود را در اواخر قرن 18 به دست آورد.

ساکاریا در ناحیه مرمره واقع شده است. ترکیه 7 ناحیه دارد که ناحیه مرمره در شمال غربی این کشور است. نوع آب و هوای مرمره از نوع مدیترانه ای است. در حالی که این استان در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد. کوجااِلی، دوزجه، بیلجیک، بورسا از استان های همجوار آن هستند.

 تعداد ساکنان ساکاریا نزدیک به 1 میلیون نفر است. این شهر از مکانی فوق العاده بین دریای سیاه و دریاچه زیبای طبیعی ساپانکا برخوردار است.

شهر ساکاریا شهری است که مردم ترکیه و به خصوص استانبولی ها ترجیح می دهند از تراکم و سر و صدای شهر به طبیعت آن فرار کنند. بنابراین می توانید در سفر خود با تور استانبول به این مکان نیز سری بزنید.

این استان زیبا، یکی از پرجمعیت ترین استان های ترکیه است. ساکاریا از نظر جمعیت در رده بیست و دوم لیست قرار دارد. گفتنی است که کشور ترکیه 81 استان دارد.

ساکاریا یک مرکز کشاورزی و صنعتی است. از طریق خط راه آهن به سیستم اصلی راه آهن آناتولی متصل می شود، که توسط آن گندم، توتون، میوه ها و سبزیجات به بازارهای استانبول منتقل می شود. این شهر دارای یک کارخانه بزرگ پروسس چغندر قند است. یک پل سنگی که در زمان امپراتور بیزانس، ژوستینیان اول ساخته شده است، تنها بنای باستانی باقی مانده است در این استان است.

در سال 1999، این شهر از یک زمین لرزه قدرتمند باعث شد بیش از 30000 نفر در این منطقه جان خود را از دست بدهند.

 

شهرهای استان ساکاریا

استان ساکاریا 16 شهرستان دارد. این شهر ها عبارت اند از:

  1. آداپازاری
  2. تاراکلی
  3. گوی
  4. پاموکووا
  5. آکیازی
  6. کاراپورچک
  7. ارنلر
  8. آریفیه
  9. ساپانکا
  10. سردیوان
  11. هندک
  12. سوتولو
  13. فریزلی
  14. کینارکا
  15. کوکالی
  16. کاراسو

 

جاذبه های گردشگری ساکاریا

اگرچه جاذبه های گردشگری در ساکاریا دورتر از مرکز شهر هستند اما در مرکز شهر مکان هایی نیز برای بازدید وجود دارد. استان ساکاریا که از زیبایی طبیعی زیادی برخوردار است، از نظر تاریخی بسیار غنی است.

خیابان چارک

خیابان چارک شلوغ ترین خیابان شهر آداپازاری در استان ساکاریا است، در مرکز شهر واقع شده است. در خیابان Çark فروشگاه های بزرگ سوغاتی، رستوران، بار و کافه وجود دارد که هر ساعت بسیار شلوغ، پر جنب و جوش و سرزنده است. اگرچه این خیابان، خیابانی بود که در زلزله 17 آگوست خسارت زیادی دید اما با گذشت زمان بهبود یافت. از آنجا که در این یک خیابان تردد وسایل نقلیه انجام نمی شود، لازم است به صورت پیاده خیابان را بازدید کنید.

موزه فرهنگی زلزله

ساخت موزه زلزله در سال 2000 پس از زلزله بزرگ و برای فراموش نشدن زلزله آغاز شد و در سال 2004 درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود. اثرات این زمین لرزه با عکس هایی نقاط زلزله زده نشان داده می شود.

دریاچه ساپانچا

در حالی که بخشی از دریاچه ساپانچا در استان کوجااِلی واقع شده است، بخشی از آن در مرزهای استان ساکاریا ترکیه است. دریاچه ساپانچا قبلا بخشی از دریای مرمره بود، اما در گذر زمان از دریا جدا شد و به یک دریاچه آب شیرین تبدیل شد. این دریاچه در فاصله 2 ساعته از استانبول واقع شده است. این دریاچه ای است که مسابقات بین المللی قایقرانی، قایقرانی و موج سواری در آن برگزار می شود.

 

دریاچه آجارلار لانگزو

این منطقه طبیعت بسیار زیبایی دارد آجارلار لانگزو به رودخانه ساکاریا می ریزد. این مکان یکی از زیباترین مکان ها برای سفرهای طبیعت گردی و کمپینگ است. این دریاچه فصلی است. به طوری که در تابستان خشک می شود و دوباره در زمستان پر آب می شود. گیاهانی مانند نیلوفر آبی و بنفشه به زیبایی های این دریاچه افزوده است.

دریاچه آجارلار لانگزو

دریاچه آجارلار لانگزو

آبشار ماسوکیه

این یک آبشار زیبا است که در طبیعتی زیبا قرار گرفته و در اطراف آن کافه و رستوران های متعددی وجود دارد. همچنین این منطقه برای کوهنوردی نیز مناسب است. بنابراین همه امکاناتی که برای تفریح نیاز دازید را ارائه می دهد.

 

ساحل کاراسو

از نظر طول دومین ساحل طولانی در ترکیه است. طول این ساجل 28 کیلومتر است. ساحل کاراسو که در منطقه کاراسو واقع شده است، در آخر هفته ها بسیار شلوغ است زیرا ساحلی نزدیک به استانبول است. رودخانه، جنگل و دشت از جاذبه های این قسمت از ساکاریا است.

آبشار دوغان چای

یکی از مکان های دیدنی در ساکاریا است. این یک گزینه بسیار مناسب برای اردو زدن و بازدیدهای روزانه است. این آبشار در 35 کیلومتری شهر آداپازاری  واقع شده است. این آشار و حتی جاده منتهی به آن از طبیعتی زیبا برخوردارند که قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

آبشار دوغان چای

آبشار دوغان چای

اماکن تاریخی ساکاریا

بسیاری از قلعه های دیدنی در استان ساکاریا ساخته شده اند که بین 300 تا 395 سال تحت سلطه انگلیس بودند. قلعه هارمان تپه، پل سانگاریوس (جاستینیانوس) و به ویژه پل بایزید پل های تاریخی هستند که باید دید. موزه هایی مانند موزه ساکاریا، موزه علی فوات پاشا وجود دارد. در دوره عثمانی مساجد زیادی ساخته شده است.

 

پل سانگاریوس

پل سانگاریوس یا پل ژوستینین یه پل تاریخی و مربوط به قرون گذشته است. این پل در زمان روم باستان ساخته شده است. کاربرد این پل برای دسترسی قسطنطنیه به شهرهای اطراف خود بوده است.

برای تماشای این شهر زیبا با تور ارزان ترکیه الفبای سفرهمراه باشید.

پل سانگاریوس

پل سانگاریوس

سوالات متداول

✅ ساکاریا در کدام منطقه قرار دارد؟

ساکاریا در شمال غرب ترکیه و در ناحیه مرمره قرار دارد.

✅ آیا ساکاریا نزدیک استانبول است؟

بله. فاصله استانبول تا ساکاریا 156 کیلومتر است و می توانید این مسیر را با قطار، اتوبوس و خودروی شخصی طی کنید.

✅ آیا جاذبه های طبیعی و تاریخی برای بازدید در ساکاریا وجود دارد؟

بله. ساکاریا طبیعتی بسیار زیبا و همچنین تاریخی بسیار غنی دارد. این منطقه جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد که می توانید در متن مقاله مشاهده کنید.

 

درباره جاذبه های گردشگری ترکیه بیشتر بخوانید:

شهر بالن ترکیه را بشناسید

سفر به شهر وان ترکیه

بهترین مکانهای موج سواری در ترکیه



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

خلیج گواتر خلیجی زیبا واقع در جنوب شرقی ترین نقطه ایران در نزدیکی چابهار است. این خلیج بین منطقه مکران و دریای عمان قرار دارد. این منطقه از جاذبه های گردشگری چابهار محسوب می شود. در این مطلب به بندر گواتر و جاذبه های اطراف آن می پردازیم.

نمایی زیبا از خلیج گواتر و صخره ها

نمایی زیبا از خلیج گواتر و صخره ها

خلیج گواتر کجاست

خلیج گواتر بخشی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد چابهار است که می توانید هنگام بازدید از چابهار از آن لذت ببرید. این بندر به عنوان پایان جاده های ایران و همسایه پاکستان شناخته می شود. این شهر بخشی از سیستان و بلوچستان است و در بین ساحل مکران و دریای عمان واقع شده است.
تلفظ صحیح بندر گواتر به صورت Gowatr است.

این محدوده یکی از آخرین نقاط مرزی ایران محسوب می شود. به همین دلیل، این منطقه یکی از مناظر بکر و کم تر شناخته شده است. دیدنی های بسیار زیبایی در اطراف آن وجود دارد. به طور مثال کوه های میناتوری، روستاهای جذاب و قایق های متعدد از جاذبه های اطراف خلیج گواتر هستند.

خلیج به معنی مکانی است که آب دریا به به سمت خشکی آمده است و در آن پیشروی کرده است.

خلیج گواتر در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارد و بسیار به پاکستان نزدیک است. رود باهوکلات از کشور ایران و رود نهر دشت از کشور پاکستان، منبع آب خلیج گواتر هستند. بخش دیگری از این خلیج در پاکستان قرار گرفته است که بخش زیادی از آن تحت مالکیت پاکستان است.

در گذشته این مکان یکی از بندرهای مهم تجاری بوده است و تاجران از هند تا آفریقا به تجارت می پرداختند. در سال های اخیر تجارت در آن کم تر جریان داشته است.

در گذشته از نظر ایرانیان حمل و نقل جاده و کویری امن تر از سفر دریایی بود. به همین دلیل این منطقه از نظر اقتصادی پیشرفت نکرده است.

 

وجود قایق های متعدد باعث زیباتر شدن ساحل گواتر شده است

وجود قایق های متعدد باعث زیباتر شدن ساحل گواتر شده است.

 

خلیج گواتر و تالاب های نزدیک آن شامل خور باهو کلات و خلیج گواتر در سال 1387 در لیست تالاب های بین المللی ایران قرار گرفت.

نزدیکترین منطقه مسکونی از ایران به کشور عمان، روستای کوچکی به نام گواتر است که 160 هزار نفر جمعیت دارد.

مردم روستای گواتر در نزدیکی خلیج گواتر، ماهیگیری و حصیر بافی می کنند. همچنین این منطقه یکی از قطب های پرورش میگو است.

 

آب و هوای خلیج گواتر 

منطقه گواتر آب و هوای خوب و معتدلی دارد. بادهای موسمی که در جنوب شرق ایران می وزد باعث شده تا این منطقه آب و هوای مناسبی حتی در تابستان داشته باشد. ساحل زیبای گواتر، جزر و مد، مهاجرت پرندگان در پاییز و عبور و مرور خرچنگ ها از مواردی هستند که برای گردشگران این منطقه جذاب است.
فصل بهار و زمستان برای سفر به این منطقه بسیار مناسب است. زیرا آب و هوای مطلو تری دارد. اما برای شنا و لذت بردن از منظره خلیج گواتر، فصل تابستان بهتر است. فصل تابستان کمی گرم تر است و انتخاب آن بستگی به شما دارد که از سفر خود چه می خواهید.

 

غذاهای محلی در منطقه گواتر

غذاهای محلی در این منطقه ادویه های خاص و فراوانی دارد و بهتر است بدانید که مردم استان سیتان و بلوچستان به غذاهای تند و ادویه دار بیشتر تمایل دارند. کرائی مرغ و گرائی گوشت از غذاهای مشهور مردم بندر چابهار و بندر گواتر است. کابلی پلو نیز از غذاهای معروف این استان و به ویژه چابهار و خلیج گواتر است. این غذا با برنج و تکه های مرغ و گوشت پخته می شود.

میوه کاکتوس یا انار گلی از میوه های این منطقه است. زیتون چابهاری هم در این منطقه مشهور است که طعمی شبیه انبه دارد و به اندازه گلابی است.

چگونه به خلیج گواتر برسیم؟

بهترین گزینه برای سفر به این منطقه، خرید بلیط هواپیما به سمت چابهار است. اما اگر مسیر زمینی را انتخاب می کنید، بهتر است بدانید که زمان رسیدن به خلیج گواتر از تهران با خودروی شخصی حدود 20 ساعت است. شما همچنین می توانید با تور چابهار به این منطقه سفر کنید.

 

موج سواری و تماشای دلفین ها از تفریحات جذاب خلیج گواتر است.

موج سواری و تماشای دلفین ها از تفریحات جذاب خلیج گواتر است.

 

جاذبه های گردشگری منطقه خلیج گواتر

 

کوه های مینیاتوری

 

این رشته کوه های منحصر به فرد از خلیج گواتر تا منطقه کچو ادامه دارد. نام دیگر آن ها، کوه های مریخی است. دلیل این نام گذاری این است که رنگ این کوه ها خاکستری است و چینه های زیادی دارند که مانند کوه های کره مریخ است. بر خلاف ظاهر این کوه ها، آن ها از جنس سنگ نیستند و خاکی هستند. همچنین به راحتی تخریب می شوند و شکل می گیرند.

 

روستای رمین

 

روستای رمین در 10 کیلومتری چابهار قرار دارد. این روستا اسکله ای غرق در سکوت و موج شکن هایی از جنس صدف دارد. درخت انجیر معابد از جاذبه های این روسته است که ریشه های آن در هوا رشد کرده است.

 

بندر بریس

این بندر در بین کوه های مریخی و دریای عمان قرار دارد. وجود قایق های فراوان باعث جذاب شدن این مکان برای عکاسان شده است. وجود یک صخره مرتفع باعث شده تا بتوانید از بالای آن، تمام منطره این منطقه را ببینید و عکس های زیبایی بگیرید.

 

منطقه گاندو

رود باهوکلات باعث اباد شدن این منطقه و حیات وحش این منطقه شده است. تمساح های معروف گاندو در این منطقه وجود دارند.

 

تالاب لیپار (صورتی)

این تالاب به رنگ صورتی است و برای گردشگران بسیار خاص و جالب است. این تالاب در نزدیکی روستای رمین است. این منطقه دسترسی خوبی دارد و در جاده گواتر به چابهار قرار دارد. بنابراین می توانید تمام جاذبه های نزدیک خلیج گواتر را با هم ببینید.
دلیل صورتی رنگ بودن این دریاچه، وجود پلانکتون های گیاهی است که با جریان های دریایی به اینجا می رسند.

مسجد جامع دزک

این مسجد تاریخی که مربوط به دوران صفویه است از خشت ساخته شده و سقفی از درخت نخل و گز و کنار دارد که در نوع خود جالب است.

 

فاصله چابهار تا گواتر

فاصله چابهار تا گواتر حدود 100 کیلومتر است که جاده ای ساحلی محسوب می شود و این جاده برای گردشگران جالب خواهد بود.

جاده ساحلی منتهی به خلیج گواتر

جاده ساحلی منتهی به خلیج گواتر

سخن پایانی

اگر می خواهید از چابهار دیدن کنید، بازدید از خلیج گواتر و جاذبه های گردشگری نزدیک آن را از دست ندهید زیرا می توانید در ساحل قدم بزنید و از غروب خورشید لذت ببرید.

جالب است بدانید که بسیاری از پرندگان در اول پاییز به این خلیج مهاجرت می کنند. بازدید کنندگان چابهار می توانند سایر جاذبه های گردشگری چابهار مانند تالاب لیپار و گاندو را که یک منطقه حفاظت شده است، مشاهده کنند. همچنین می توانید با تور ایرانگردی، آژانس هواپیمایی الفبای سفر سایر نقاط زیبای ایران را ببینید.

 

سوالات متداول

✅ خلیج گواتر بین کدام کشورها قرار دارد؟

خلیج گواتر بین ایران و پاکستان قرار دارد.

✅ فاصله چابهار تا خلیج گواتر چقدر است؟

بندر چابهار تا گواتر 100 کیلومتر فاصله دارد و مسیر آن یک جاده ساحلی جذاب است

✅ چه جاذبه های گردشگری در اطراف خلیج گواتر وجود دارد؟

تالاب لیپار، کوه های مینیاتوری و پرندگان مهاجر از جاذبه های این منطقه هستند. این منطقه جاذبه های بیشتری نیز دارد که می توانید در متن مقاله آن ها را بخوانید.

 

درباره سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید:

غنی بودن میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از 100 کشور دیگر

کشف اشیای تاریخی در سیستان و بلوچستان

کشف آثار چهار هزار ساله در شهر سوخته



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کار در کشورهای اروپای و ویزای کاری اروپا در این روزها بسیار داغ شده است. اقامت کاری اروپا از دیگر روش های مهاجرت به اروپا کم هزینه تر و ساده تر است. اما هر کشور قوانین متفاوتی دارد و ممکن است برخی کشورها بعد از چند سال کار به مهاجرین اقامت دائم ندهند. در این مطلب به بررسی ویزای کاری اروپا 2021 می پردازیم.

شرایط ویزا و کار در کشورهای اروپایی

شرایط ویزا و کار در کشورهای اروپایی

شرایط ویزای کاری اروپا

 

کشورهای اروپایی به طور قانونی به کارگران و کارمندان خارجی اجازه می دهد تا از طریق درخواست رسمی در اتحادیه اروپا کار کنند. مزیت گرفتن اجازه کار این است که شما مجبور نیستید درخواست مجوز کار و درخواست اقامت را جداگانه دریافت کنید. شما می توانید هر دو را از طریق یک فرآیند یکسان و به طور همزمان با هم دریافت کنید.

چه کسی می تواند برای مجوز کار درخواست کند؟

روش دقیق درخواست ویزای کار بسته به کشور اتحادیه اروپا که می خواهید در آن کار کنید تغییر می کند.

در بعضی کشورها، شما (متقاضی) ممکن است مجبور شوید خودتان درخواست کار را ارائه دهید.

در بعضی دیگر از کشورها کارفرما باید درخواست را از طرف شما ارسال کند. در سایر کشورها نیز شما یا کارفرمای خود می توانید درخواست را ارسال کنید.

به علاوه، برخی از کشورها روش درخواست آنلاین را نیز ارائه می دهند.

اگر می خواهید در کشورهای زیر کار کنید، باید خودتان برای مجوز کار در کشورهای اروپایی اقدام کنید:

  • جمهوری چک
  • استونی
  • فنلاند
  • آلمان
  • مجارستان
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • لهستان
  • رومانی
  • اسلواکی
  • سوئد

 

اگر می خواهید در کشورهای زیر کار کنید، کارفرما باید خودش برای مجوز کار شما درخواست کند:

  • بلغارستان
  • ایتالیا

 

اگر می خواهید در کشورهای زیر کار کنید، شما یا کارفرما، هر دو می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

  • اتریش
  • کرواسی
  • قبرس
  • فرانسه
  • لیتوانی
  • هلند
  • کشور پرتغال
  • اسلوونی
  • اسپانیا

یکی از روش های کار در کشورهای اروپایی، گرفتن پیشنهاد کاری است.

یکی از روش های کار در کشورهای اروپایی، گرفتن پیشنهاد کاری است.

بلو کارت اتحادیه اروپا

کارگران یا محققانی که صلاحیت بالایی دارند و می خواهند در اتحادیه اروپا کار کنند، می توانند با استفاده از روش مجوز کاری، درخواست بلو کارت (کارت آبی اروپا) کنند. ببینید آیا واجد شرایط درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا هستید یا خیر.

اگر می خواهید در یکی از کشورهایی که نیاز به ارائه درخواست از طرف شماست کار کنید، می توانید این کار را به یکی از روش های زیر انجام دهید:

در کشور خود می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا در سفارت یا کنسولگری آن کشور اقدام کنید. به عنوان مثال، اگر متقاضی بلو کارت آلمان هستید، می توانید از طریق سفارت / کنسولگری آلمان در کشور خود اقدام کنید.

اگر در حال حاضر در کشورهای اتحادیه اروپا دانشجو یا کارآموز و می خواهید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید، می توانید به مراکز مهاجرتی در منطقه محل زندگی خود مراجعه کنید. حتی اگر در حال حاضر به منظور دیگری در اتحادیه اروپا زندگی می کنید، اما اگر شغلی پیدا می کنید که معیارهای کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد، می توانید از داخل اتحادیه اروپا درخواست دهید. شما می توانید این گزینه را به صورت آنلاین نیز انجام دهید.

 

اگر کارفرمای شما متقاضی شماست

اگر کارفرمای شما متقاضی شماست، باید درخواست خود را به مقامات مربوطه در کشور اتحادیه اروپا ارسال کنند. شما باید چندین سند در اختیار آنها قرار دهید که هنگام درخواست ارائه دهند.

پس از پردازش و تأیید درخواست، می توانید وارد اتحادیه اروپا شوید و کار کنید.

 

 

مجوز کاری کارگران فصلی

 

اگر از خودتان درخواست می دهید

کارگران فصلی در اتحادیه اروپا فقط می توانند از خارج از اتحادیه اروپا درخواست دهند. بنابراین، اگر کار فصلی در اتحادیه اروپا پیدا کرده اید و ملزم به درخواست خود هستید، باید این کار را از طریق سفارت / کنسولگری در کشور محل اقامت خود انجام دهید.

اگر کارفرمای شما متقاضی شماست

اگر کارفرمای شما متقاضی شما باشد، آنها درخواست را به مقامات ذیصلاح در کشور اتحادیه اروپا ارسال می کنند و شما باید مدارک مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید.

مزایای ویزای کار در کشورهای اروپایی

اگر مجوز کاری دریافت کنید، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:


:: بازدید از این مطلب : 130

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()