نوشته شده توسط : admin

مکان های تاریخی که در استانبول وجود دارند بسیار مورد احترام و ارزش برای اهالی فرهنگ و تاریخ در این کشور و در کل دنیا می باشند. یکی از این موزه ها موزه ی باستان شناسی است که در آن می توانید چیزهایی ببینید که شما را تا عمق تاریخ فرا می خواند.ساخت موزه باستان شناسی در سال ۱۸۱۱ میلادی توسط عثمان حمدی بی آغاز شد. این بنا در سال ۱۹۰۸ میلادی شکلی به سبک یونانی جدید پیدا کرد. معماری که ساختمان اصلی موزه باستان شناسی را طراحی کرد، طراحی هتل پرا پالاس در استانبول را نیز برعهده داشت. الهام بخش نمای این ساختمان، تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر بوده که هر دو از برجسته ترین آثاری هستند که دورن موزه نگهداری می شوند.

همچنین این آثار به دلیل سبک نئو کلاسیک شان از شهرت بسیاری برخوردارند.موزه باستان شناسی استانبول موزه ای دیدنی می باشد که میلیون ها اشیاء عتیقه در این موزه جمع اوری شده و نگهداری می شود.  موزه باستانشناسی استانبول در سال ۱۸۹۱ گشایش یافت و از ۳ سه ساختمان مجزا تشکیل شده است که موزه شرق باستان را شامل می شود. این موزه باستان شناسی استانبول در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته است. قسمت ورودی موزه تقریبا هشت دلار می باشد و اکثر روزها به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۹:۳۰ صبخ تا ۵ عصر برای بازدید باز می باشد.برای ورودی این موزه باید حدودا ۸ دلار پرداخت کنید. این موزه در روز های هفته کاملا باز بوده و فقط دوشنبه ها است که محل برای نظافت و استراحت بسته می باشد. برای دیدار از موزه از ساعت نه و سی دقیقه تا ۵ عصر می توانید اقدام کنید

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , تور استانبول زمستان 94  ، تور استانبول نوروز 95  ، تور استانبول اسفند 94 و  تور لحظه آخری استانبول نوروز 95     شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور استانبول زمستان 94 , تور استانبول نوروز 95 , تور استانبول اسفند 94 , تور لحظه آخری استانبول نوروز 95 ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بازار کاپالی چارشی استانبول نام بازاری در شهر استانبول می باشد که بخاطر قدمت و تاریخی بودنش تبدیل به یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه گردشگری در ترکیه شده است که بازدید کنندگان بی شماری از سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است.


معرفی کاپالی چارشی


کاپالی چارشی متعلق به قرن پانزدهم بوده و اطراف آن با دیوار محصور و سقف آن نیز با تعدادی گنبد پوشیده شده و در بین دو بنای تاریخی ساخته شده است کاپالی چارشی از اواسط قرن پنجم میلادی و در زمان محمد فاتح ساخته شد و پس از آن به قبله خریداران مبدل شده است، آنچه ابتدا انباری کوچک بود، به بازاری پربار با تجاری که هر گونه کالایی، از فرش تا زیره، را عرضه می‌کردند، مبدل شد.دکان‌داران بازار آن را سرپوشیده کردند تا تجارت بدون توجه به اوضاع آب و هوا ادامه یابد. سامانه‌ای از دروازه‌های قفل‌شو نیز فراهم گردید تا این شهر کوچک را در شب‌ها قرق کند. سابقا در اینجا در هر کوچه یک صنف مشغول به کار بوده است که تولیدات دستی تحت کنترل شدید و احترام به اخلاق و عرف تجاری بسیار رایج بوده است

در خیابان اصلی بازار، اکثرا جواهر فروشان حضور دارند. امکانات خرید و فروش برای گروه های توریستی که به استانبول سفر می کنند ، در مدخل ورودی بازار ساخته شده است. بازار سرپوشیده در تمامی ساعات کاری روز در حال فعالیت می باشد. کسبه، گردشگران را با اصرار فراوان به دکان های خویش دعوت می کنند.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , خرید تور استانبول ، تور لحظه آخری استانبول  و اراعه دهنده  رزرو آنلاین تور استانبول و تور زمینی استانبول   شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور استانبول , خريد تور استانبول , تور لحظه آخري استانبول , رزرو آنلاين تور استانبول , تور زميني استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 900
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قلعه روملی حصار این قلعه در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در شهر استانبول واقع شده‌است، و یکی از قلعه‌های مشهور کشور ترکیه أست، بنای بسیار بزرگ وزیبا به شکل مستطیل، این قلعهٔ بسیار زیبا در سال (۸۵۶ هـ – ۱۴۵۲ م) توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده‌است.ارتفاع دیوار قلعه در حدود ۸۲ متر است، قلعه از موقعیت بسیار عالی و سوق‌الجیشی برخوردار است. این قلعه برای راه یابی در فتح قسطنطنیه ساخته شده است. «قلعه مهیب روملی» دارای مخزن سلاح، اتاق استقبال، مسجد، زندان، بوابات متعدد و مرافق مختلف است.

 

از دیگر جاذبه های استانبول می توان به کلیسای سیسترن، مسجد سلیمانیه، موزه هنرهای اسلامی ترکیه، برج دختر، بازار ادویه (میسیر چارشیسی)، جزیره بیوک آدا (پرنسس)، مسجد رستم پاشا، تنگه بسفر، کاخ بیلر بی، کاخ چراغان، تپه های چاملیجا (بام استانبول)، موزه فرش ترکیه، مسجد اورتاکوی و غیره اشاره نمود که می توانید در تور استانبول به مشاهده این مکان ها زیبا و جذاب بروید 

 

 

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی  تور استانبول , تور زمینی استانبول ، تور لحظه آخری استانبول  و اراعه دهنده  بلیط ارزان استانبول ، خرید آنلاین تور استانبول  شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید.
www.alefbatour.com


:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور زمینی استانبول , تور لحظه آخری استانبول , بلیط ارزان استانبول , خرید آنلاین تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ميدان تقسيم يا تاكسيم در بخش اروپايي استانبول واقع است و يكي از مراكز خريد، جاذبه‌هاي گردشگري و تفريحي اين شهر به شمار مي‌آيد كه به خاطر رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌هاي متعددش شهره شده‌است. اين ميدان شناخته شده‌ترين و معروف‌ترين مركز مدرن شهر استانبول است. ميدان تقسيم، قلب استانبول مدرن در نظر گرفته مي‌شود و ايستگاه مركزي شبكه متروي استانبول در اين ميدان قرار دارد.

 


معرفي ميدان تقسيم


 

يادبود جمهوريت كه توسط پيكرتراش مشهور ايتاليايي،در سال ۱۹۲۸ ميلادي رونمايي شد نيز در ميدان تقسيم و در ابتداي خيابان استقلال واقع شده‌است. يادبود جمهوريت، اداي احترامي است به تشكيل جمهوري تركيه در سال ۱۹۲۳ ميلادي كه در نتيجهٔ جنگ استقلال به دست آمد. اين بنا همچنين محل دور زدن ترامواهايي است كه از قديم در اين خيابان مسافران را جا به جا مي‌كرده‌اند و اكنون تبديل به تنها وسيله حمل و نقل در خيابان استقلال شده‌اند كه عمدتا توسط توريست‌ها و گردشگران مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

آژانس الفباي سفر مجري تخصصي  تور استانبول , تور زميني استانبول , تور استانبول با قطار ، تور لحظه آخري استانبول و ارائه دهنده بليط ارزان استانبول شما را دعوت به ديدن اين شهر زيبا مي نمايد.

www.alefbatour.com



:: برچسب‌ها: تور استانبول , تور زمینی استانبول , تور استانبول با قطار , تور لحظه آخری استانبول , بلیط ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مهر 1394 | نظرات ()