نوشته شده توسط : admin

وان، شهری زیبا در آناتولی شرقی ترکیه است و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. به دلیل زیبایی طبیعی و خاک حاصلخیز، هزاران سال میزبان مردم زیادی بوده است. این شهر در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و ایرانی های زیادی برای خرید از مراکز خرید وان به آن جا می‌روند. با تور وان نیز می توان به این منطقه سفر کرد.
از شهرهای خوی و تبریز و مرز رازی و بازرگان می‌توان به وان رسید. می‌توانید با قطار، اتوبوس، تور و اتومبیل شخصی این مسیر را طی کنید.
شهر وان گرچه از نظر جغرافیایی از دریا فاصله زیادی دارد، اما به دلیل وجود دریاچه وان، دارای تمام ویژگی‌های یک شهر دریایی با آب و هوای آفتابی است. دریاچه وان در بین مردم محلی معروف به دریای وان است. دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه، نقش مهمی در آب و هوای شهر دارد. وان با یک منظره دریاچه زیبا، یک مرکز ورزش‌های زمستانی و فرصت‌های مختلف ورزش‌های آبی در تابستان از بازدید کنندگان استقبال می‌کند.

دریاچه وان در شهر وان ترکیه

دریاچه وان در شهر وان ترکیه

وان پرجمعیت ترین شهر منطقه آناتولی شرقی و ششمین شهر بزرگ ترکیه با توجه به مساحت آن است. این شهر دارای سیزده شهرک و آتشفشان‌های زیادی است که اطراف آن را احاطه کرده است. این شهر دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی است که به سال 5000 قبل از میلاد مسیح می‌رسد.  یکی دیگر از همسایگان این شهر، کشور ایران است که این شهر را به شهری مرزی در ترکیه تبدیل می‌کند.

وان با داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری در حال رشد به عنوان یک منطقه گردشگری است. گفتنی است که طول پرواز از استانبول به وان 2 ساعت و 5 دقیقه است.

حمل و نقل عمومی در وان

این شهر برای حمل و نقل عمومی از اتوبوس استفاده می‌کند که می‌توانید برنامه زمانبندی آن را به زبان ترکی در اینترنت پیدا کنید. شما می‌توانید کارت حمل و نقل اتوبوس را برای وسایل حمل و نقل عمومی در شهر خریداری کنید. برخی از تاکسی‌ها و مینی بوس‌ها نیز به شهرک‌های کوچک اطراف شهر می‌روند.

بهترین زمان برای بازدید از وان

وان در طول سال بیشتر از سایر شهرهای ترکیه در معرض آفتاب قرار می‌گیرد اما به دلیل آب و هوا و اقلیم قاره ای، سفر به شهر وان در فصل تابستان یا بهار راحت تر است. سفر 2-3 روزه برای بازدید کامل از این منطقه کافی است.

جاذبه‌های گردشگری برای بازدید در وان

وان شهری با تاریخی بسیار غنی و طبیعتی زیبا است و جاذبه های گردشگری زیادی در آن وجود دارد.

قلعه وان

قلعه وان در قرن 9 قبل از میلاد توسط پادشاه ساردوری از اورارتو ساخته شد. این سازه زیبا که نماد وان محسوب می‌شود بر روی صخره ای به ارتفاع 100 متر ساخته شده است. فقط 5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این یک معبد در فضای باز دارد و شامل مقبره‌های پادشاهان اورارتو است.

قلعه وان

قلعه وان

دریاچه وان

بزرگترین دریاچه ترکیه بین استانهای وان و بیتلیس واقع شده است. تخمین زده می‌شود که در نتیجه فوران کوه نمروت 600 هزار سال پیش شکل گرفته باشد، کسانی که از دریاچه وان بازدید می‌کنند از زیبایی و هم از اندازه آن شگفت زده می‌شوند. آب دریاچه وان که نوعی دریای داخلی جزئی است فاقد پای خروجی است بنابراین آب آن تلخ و شور است. دریاچه وان همچنین بزرگترین دریاچه نوشابه جهان است. منطقه دریاچه میزبان یک تاریخ باشکوه و همچنین سایه‌های خیره کننده آبی و سبز است. با ساختار طبیعی و جزایر خود یکی از مکانهای بازدید در وان است.
دریاچه وان در حالی که بزرگترین دریاچه در ترکیه است، بزرگترین دریاچه آب سدیمی روی زمین است. بیشترین نمک موجود در دریاچه کربنات سدیم و سولفات سدیم است. تنها ماهی‌هایی که در دریاچه عادت به زندگی دارند ماهی chub یا ماهی‌های سفید رودخانه ای هستند. چهار جزیره در دریاچه وجود دارد که از بزرگ به کوچک عبارتند از Akdamar، Adır، Kuşadası و  Çarpanak 

جزیره و کلیسای آختامار

آکدامار، بزرگترین جزیره دریاچه وان، یکی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی وان است. همچنین کلیسای آختامار در آن وجود دارد، مکانی که باید در تور دریاچه وان از آن دیدن کنید و جاذبه اصلی این جزیره است. از نظر معماری بسیار زیبا است و نقوشی از گیاهان و حیوانات در نمای خارجی کلیسا از جمله جزئیات قابل توجه در آن است. برای بازدید از جزیره می‌توانید کشتی سواری کنید.

جزیره آختامار

جزیره آختامار

آبشار مرادیه

هنگام بازدید از وان، این قسمت زیبا از طبیعت را حتما باید ببینید. این آبشار تقریباً 50 متر ارتفاع دارد و نام خود را از امپراطور عثمانی مورات چهارم گرفته است.
آبشار مرادیه، که قسمت مهمی از زیبایی‌های طبیعی آناتولی شرقی است، هم برای استراحت و هم برای سرگرمی از جمله مکان‌های محبوب است. این مکان شگفت انگیز طبیعی که در منطقه مرادیه وان واقع شده است، در هر فصلی زیباست. اگر در تابستان سفر کنید، می‌توانید آرامشی همراه با گل‌های رنگارنگ و آبشارها را از ارتفاع 50 متری ببینید. اگر در زمستان سفر می‌کنید، می‌توانید از منظره جذاب پر از بلورهای یخ منجمد لذت ببرید. آبشار مرادیه با مکان‌های اطراف خود برای گردشگری، شما را شگفت زده خواهد کرد، هم به تاریخ و هم به زیبایی‌های طبیعی آناتولی شرقی اضافه می‌کند.

آبشار مرادیه ترکیه

آبشار مرادیه ترکیه

اقامت و هتل در وان

اگرچه وان از نظر هتل‌ها بسیار متنوع است اما هتل‌های محبوب اکثرا در مرکز شهر قرار دارند. 
هتل بویوک اوراتو (Büyük Urartu) و هتل الیت ورلد (Elite world) لوکس ترین هتل‌ها در میان هتل‌های داخل شهر هستند. در اطراف دریاچه وان نیز گزینه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد اما اگر به دنبال اقامتی لاکچری و مجلل هستید بهترین هتل دابل تری (DoubleTree by Hilton) است که در کنار دریاچه واقع شده است. اگر به دنبال اقامتی با قیمت مناسب تر هستید می‌توانید از Van Backpackers Hostel دیدن کنید.

غذا و رستوران در شهر وان ترکیه

می توان گفت که غذا بخش مهمی از میراث فرهنگی وان است. از آنجا که در طول تاریخ تمدن‌های مختلفی در آن زندگی کرده‌اند، از نظر غذای محلی بسیار غنی است. این شهر به دلیل صبحانه هایش مشهور است که میزهای آن مملو از انواع غذاهای مختلف از گوجه فرنگی و زیتون گرفته تا نان و عسل و مربا گرفته تا گوشت خشک و فصلی است. مهمترین قسمت این صبحانه پنیر اتلو وان یا  "otlu peynir" است که یک پنیر محلی است که با گیاهان محلی تهیه می‌شود.
روز خود را پر از عطر و طعم با یک صبحانه معمولی وان شروع کنید که جایگاه ویژه ای در غذاهای ترکی دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که فرهنگ صبحانه در این کشور به عنوان یک سنت توسعه یافته وجود دارد ، قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم است. علاوه بر تنوع زیاد غذا روی میز ، بزرگترین ویژگی آن ها طبیعی بودن آنهاست. نحوه خوردن صبحانه به سبک صبحانه وان خود را به دنیای آشپزی ثابت کرده است.

تقریباً 30 نوع محصول مانند عسل وان ، خامه ماست ، خامه شیر ، کره ، تاتزیکی ، پنیر گیاهی ، پنیر بافتنی ، پنیر فتا ، تخم مرغ سوسیس سوخاری ، زیتون و بسیاری دیگر را خواهید چشید. این محصولات طبیعی با چای دم کرده در سماور همراه است. صبحانه را با نوعی نان تورتیلا و نان ون تهیه می کنید که با روش های ویژه تهیه شده و در اجاق های سنگی پخته می شود. همچنین بهترین سوغاتی این شهر همان پنیر و عسل خاص آن است.
آن‌ها وعده‌های غذایی مختلفی دارند که از گوشت یا سبزیجات ساخته می‌شوند و بسته به ترجیح رژیم خود می‌توانید انتخاب کنید. همچنین روش‌های مختلفی برای طبخ ماهی  chubیا ماهی سفید رودخانه ای وجود دارد. همان ماهی محلی که در دریاچه وان زندگی می‌کند. بهترین رستوران های وان ترکیه را در زیر معرفی کرده‌ایم:



:: بازدید از این مطلب : 145

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برج ساعت لندن یا بیگ بن یکی از نمادهای مشهور لندن است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این برج ارتفاع 96 متری دارد. در سال 2012 نام رمسی آن به برج الیزایت تغییر کرد. پس از آتش سوزی در کاخ وست مینستر در سال 1834، طی یک مسابقه معماری این سازه طراحی شد و چند سال بعد ساخته شده است. صدای زنگ آن برای اولین بار در 31 مه 1859 به صدا درآمد. این برج هم اکنون پس از چندین سال کارکرد بی وقفه، در حال بازسازی و تعمیر است و این تعمیرات تا سال 2021 ادامه دارد. شاید شما عکسی از برج ساعت لندن گرفته باشید یا آن را در مجموعه عکس‌‌‌های انگلستان دیده باشید، اما واقعاً چقدر ساعت معروف انگلیس را می‌شناسید؟

عکس برج ساعت لندن

1 - بیگ بن نام ناقوس برج ساعت است، نه خود ساعت یا برج

در مقطعی از زمان، برج ساعت لندن لقب بیگ بن را به خود اختصاص داد. نامی که در اصل نه به خود برج و نه حتی ساعت آن، بلکه به بزرگترین زنگ آن داده شده است. بیگ بن که به آن زنگ بزرگ نیز می‌گویند، 2.2 متر ارتفاع دارد، قطر آن 2.7 متر است و وزن آن نزدیک به 14 تن است . این زنگ بزرگ چهار زنگ کوچکتر دیگر را با صدا‌‌‌های مختلف به صدا در می‌آورد.

2 - برج ساعت بیگ بن چندین نام داشته است

اگرچه فرض می‌شود که بیگ بن یک نام دارد ولی این برج یک نام رسمی برای خود دارد. برای سال‌‌‌های زیادی از عمر خود به سادگی به عنوان برج ساعت شناخته شده می‌شد. اما معمولا به خصوص توسط مطبوعات ویکتوریا به عنوان برج سنت استفان شناخته می‌شد. در سال 2012، این سازه نام جدیدی به خود گرفت به نام برج الیزابت که به عنوان بخشی از جشن 60 ساله سلطنت ملکه الیزابت دوم بود. به علاوه، خود ساعت به عنوان ساعت بزرگ وست مینستر نامگذاری شده است. 

کاخ وست مینستر و بیگ بن

3 - این ساعت نام خود را از یکی از دو بن معروف گرفته است

مشخص نیست که نام آن از کدام گرفته شده است اما یکی از آن‌‌‌ها بنجامین هال، مهندس و سیاستمدار قرن نوزدهم است که فرد قدرمتند و از نظر فیزیکی بزرگ بود.
تئوری دیگر این است که این زنگ نام خود را از بنجامین کانت، قهرمان بوکسور سنگین وزن قرن نوزدهم گرفته است.

دیگر نقاط جذاب دنیا را بشناسید

بی ادب ترین و باادب ترین کشورهای جهان

توریستی ترین و زیباترین کشور های جهان

 

4 - یک وکیل و یک منجم ساعت بیگ بن را طراحی کردند

اگرچه ممکن است حدس بزنید که دولت انگلیس وظیفه ساخت چنین ساعت مهمی را به ساعت سازان برتر واگذار می‌کند، اما افرادی که ساعت را طراحی کرده‌اند ساعت ساز نیستند. ستاره شناس سلطنتی، جورج بیدل ایری، مشخصات ساعت را ارائه داد و وكیل، سیاستمدار و سازنده راه آهن، ادموند بكت دنیسون این ساعت را طراحی كرد. 

5 - فقط ساکنان انگلستان اجازه ورود به برج را دارند

اگرچه بیگ بن به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه‌‌های گردشگری انگلستان شناخته می‌شود، بازدید کنندگان خارج از کشور مجاز به فعالیت در برج نیستند. از سال 2010، فقط ساکنان انگلستان می‌توانند در این تور شرکت کنند - و شما باید توسط یک عضو پارلمان مجلس لردها حمایت مالی شوید. در حال حاضر، هیچ یک از اینها واقعاً مهم نیست: به دلیل بازسازی مداوم در برج الیزابت، همه تورها حداقل تا سال 2021 به حالت تعلیق درآمده است.

6 - رسیدن به ساعت نیاز به عبور از پله‌‌‌ها با شیب تند دارد

افرادی که به اندازه کافی خوش شانس هستند و می‌توانند بیگ بن را از نزدیک ببینند، با پله‌‌‌های زیادی رو به رو می‌شوند: آسانسور وجود ندارد، بنابراین تنها مسیر رسیدن به سطح زنگوله یک راه پله مارپیچ 334 پله ای است. 

7 - حمل زنگوله بزرگ بیگ بن تا بالا بیش از یک روز طول کشید

اگر عبور از 334 پله سخت به نظر می‌رسد، تصور کنید که با یک زنگوله غول پیکر 14 تنی بخواهید حرکت کنید که غیر ممکن است. این زنگوله بتوسط جرثقیل تا بالا حمل شد. اما این کار آسان نبود. از ابتدا تا انتهای کار 30 ساعت طول کشید.

8 - برج ساعت کمی به شمال غربی متمایل و کج است

این برج بیش از 160 سال در لندن حضور دارد. برج بیگ بن مقداری شیب به خود گرفته است. امروز برج ساعت تقریباً به فاصله 230 میلی متر از مرکز جا به جا شده و به سمت شمال غربی کج شده است. نظریه اصلی در مورد علت موضوع، خشک شدن خاک لندن در زیر برج است.

برج ساعت لندن در کنار رودخانه تایمز

9 - برج در زمان جنگ به حالت ناشناس می‌رود

به طور معمول، برج ساعت لندن با چراغ‌‌‌هایی درخشان یکی از نمادهای انگلیس است. با این حال، در زمان جنگ، برج ساعت پنهان می‌شود. به این صورت که چراغ‌‌های آن را کم نور و تاریک می‌کند و زنگ‌‌های آن را قطع می‌کند تا از حمله دشمن به خانه‌‌های پارلمان جلوگیری کند. در طول جنگ جهانی اول ساختمان بیگ بن تاریک بود و صدای زنگ‌‌های آن به مدت دو سال قطع شده بود. در طول جنگ جهانی دوم، ساعت تاریک بود، اما صدای زنگ به صدا در می‌آمد. 

10 - بمب‌‌های آلمانی نتوانستند توانند ساعت را منفجر کنند

در طول جنگ با وجود تلاش برای دور کردن توجه‌‌‌ها به برج بیگ بن، ارتش آلمان با هواپیما بمبی را رها کرد. این اتفاق در سال 1941 باعث تخریب ساختمان پارلمان شد. پارلمان و بخش کوچکی از برج نیاز به بازسازی داشتند، اما ساعت از نظر عملکرد کاملاً سالم ماند.

11 – ساعت بیگ بن به دلیل هجوم گله پرندگان عقب ماند

در سال 1949، برج ساعت لندن با یک دسته سار (پرنده ای کوچک) مواجه شد. گروهی از پرندگان تصمیم گرفتند که عقربه ساعت مکانی مناسب برای نشستن است. عقربه مسی آنقدر پرندگان را به سمت خود جلب کرد که وزن آن‌‌‌ها باعث شد ساعت، چهار و نیم دقیقه عقب بماند. مدیریت بلافاصله توانست ظرف چند ساعت این خطا را اصلاح کند.

12 – برج ساعت لندن در سال 2017 برای تعمیرات بسته شد

در اواخر آگوست 2017، برج و ناقوس بیگ بن برای تعمیرات و نگهداری بسته شد . این اقدام برای محافظت از کارگرانی بود تا صدای زنگ موجب آسیب به آن‌‌‌ها نشود. ساعت قطعه قطعه جدا می‌شود، به طوری که چهار صفحه آن تمیز و ثابت می‌شود. چهره‌‌های آن به طور موقت پوشیده خواهد شد، اما یک موتور الکتریکی به حرکت عقربه‌‌های ساعت ادامه می‌دهد تا بتواند زمان را نشان دهد.

بیگ بن به همراه داربست‌های فلزی در حال تعمیر

معماران همچنین قصد دارند این برج را در مصرف انرزی بهینه کنند و همچنین قصد دارند با افزودن آسانسور، توالت و آشپزخانه، آن را مدرن کنند. با این حال، تا زمانی که این پروژه در سال 2021 به اتمام برسد، بیگ بن هنوز فقط در شب سال نو، یکشنبه یادبود (تعطیلاتی در انگلستان که در آن از پیشکسوتان تجلیل می‌شود) و سایر موارد خاص زنگ خواهد زد.

سوالات متداول

✅ برج ساعت لندن کجاست؟

این برج در لندن و در خیابان A302 و در کنار رودخانه تایمز و کاخ وست مینستر قرار دارد.

✅ داخل ساعت بیگ بن چیست؟

داخل بیگ بن، تجهیزات ساعت و ناقوس بزرگی برای صدای اعلام ساعت قرار دارد.

✅ ارتفاع بیگ بن چقدر است؟

ارتفاع برج الیزابت 96 متر است.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

باغ وحش مکانی تفریحی برای استراحت و تفریح است. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در آن باغ وحش پیدا نکنید. باغ وحش ها به گونه های مختلف حیوانات اعم از خزندگان، آبزیان، پرندگان و پستانداران معروف است که بیشتر حیوانات وحشی هستند و برای دیدن عموم به نمایش در می‌آیند. باغ وحش‌ها از نظر اندازه یا مساحت خود متفاوت هستند. در این مقاله 10 عدد از بزرگترین باغ وحش های جهان را از نظر وسعت و تنوع جانوری بررسی می کنیم. چندین شهر در جهان باغ وحش های بزرگی را در خود جای داده‌اند که توجه گردشگران و بازدیدکنندگان در سراسر جهان را به خود جلب می کنند.

– باغ جانورشناسی برلین (Berlin Zoological Garden)

مکان: آلمان
گونه های جانوری: 1500 گونه جانوری

اولین باغ وحش در لیست ما باغ جانورشناسی برلین واقع در پایتخت آلمان است. این باغ در بین قدیمی ترین باغ وحش‌های آلمان و همچنین پر بازدیدترین باغ وحش اروپا است. این باغ وحش تعداد زیادی حیوان در حدود 19 هزار حیوان در 1500 گونه جانوری را در خود جای داده است. از جمله بائو بائو و پاندای بزرگ که یکی از مشهورترین حیوانات در باغ وحش است. این باغ وحش دارای بزرگترین مجموعه گونه های جانوری در جهان است. بنابراین تلاش های زیادی در جهت حفاظت و حفظ حیات وحش در باغ وحش انجام شده است. همه این‌ها و موارد دیگر باعث شده این باغ وحش اولین جایگاه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان را به دست آورد.

باغ جانورشناسی برلین Berlin Zoological Garden

باغ جانورشناسی برلین

2 - باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)

مکان: اوهایو، آمریکا
گونه های جانوری: 793 گونه جانوری

این باغ وحش یک باغ وحش غیرانتفاعی است و یکی از بزرگترین باغ وحش های جهان است که رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش بیش از 5000 حیوان به نمایندگی از 793 گونه جانوری از مناطق جغرافیایی مختلف جهان را شامل می شود. تلاش های باغ وحش در حفاظت از حیات وحش چشمگیر بوده است. از جمله جمع آوری حدود 3 میلیون دلار برای 70 پروژه که باعث افزایش فعالیت ها و حفظ حیات وحش در باغ وحش می شود.

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس Columbus Zoo and Aquarium

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس

3 – باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

مکان: کانادا
گونه های جانوری: 491 گونه جانوری

باغ وحش تورنتو بزرگترین باغ وحش در کانادا است که سومین رتبه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان است. این باغ وحش فضای کافی برای اسکان بیش از 5000 حیوان را دارد که در هفت بخش جغرافیایی تقسیم شده اند و به طور جداگانه نگهداری می‌شوند. بخش های: هندو مالایا، آپریکا، آمریکا، تندرا، آسترالازی، اوراسیا و حوزه کانادا. این یک جاذبه گردشگری جذاب برای تمام بازدیدکنندگان و گردشگران است.

باغ وحش تورنتو Toronto Zoo

باغ وحش تورنتو

4 – باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

مکان: چین
گونه های جانوری: 950 گونه جانوری

باغ وحش پکن به زمان سلسله چینگ برمی گردد و در سال 1906 تاسیس شد. این مکان برای چینی ها بسیار مهم است. این باغ وحش محل زندگی 14500 حیوان از 950 گونه جانوری است. این باغ وحش بزرگترین مجموعه حیوانات را در چین دارد. باغ وحش پکن بیشتر به دلیل مجموعه حیوانات کمیابی که بومی چین هستند شناخته شده است. از جمله پانداهای بزرگ که معروف‌ترین جاذبه پارک است.

باغ وحش پکن Beijing Zoo

باغ وحش پکن

5 - باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها (Henry Doorly Zoo and Aquarium)

مکان: اوماها، آمریکا
گونه های جانوری: 962 گونه جانوری

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی جاذبه گردشگری معروف ایالت نبراسکا است. این باغ وحش محل زندگی 17000 حیوان است که 962 گونه جانوری را تشکیل می دهند. این باغ وحش همچنین دارای بزرگترین مجموعه گربه ها در آمریکای شمالی، بزرگترین صحرای سرپوشیده در جهان، بزرگترین باتلاق داخلی جهان و همچنین بزرگترین گنبد ژئودزیک شفاف (گنبد ساخته شده با سطوح هندسی) در جهان است.

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها Henry Doorly Zoo and Aquarium

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها

6 – باغ وحش مسکو (Moscow Zoo)

مکان: روسیه
گونه های جانوری: 927 گونه جانوری

باغ وحش مسکو پر از تفریح و سرگرمی است. همچنین یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا است. این باغ وحش در سال 1864 تاسیس شد. 6500 حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند که در 927 گونه جانوری طبقه بندی می شوند. باغ وحش و در دهه 1990 همچنین با ایجاد یک پل پیاده روی که دو قسمت باغ وحش را که جدا شده بودند را به هم متصل کردند. بلافاصله برای باغ وحش یک آکواریوم دریایی ، یک نمایشگاه شیر دریایی ، یک باغ پرندگان و جاذبه هایی برای کودکان ایجاد شد.

باغ وحش مسکو Moscow Zoo

باغ وحش مسکو

7 - باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی (National Zoological Gardens)

مکان: آفریقای جنوبی
گونه های جانوری: 705 گونه جانوری

پارک جانورشناسی ملی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می شود، بزرگترین باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و یکی از بزرگترین باغ وحش ها در جهان است و 705 گونه جانوری را در خود جای داده اند. این 705 گونه جانوری نزدیک به 9000 حیوان را که باغ وحش را شامل می شوند. باغ وحش در دو قسمت است که قسمت اول آن مسطح است در حالی که قسمت های دیگر آن روی یک تپه قرار دارد.

باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی National Zoological Gardens

باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

8 – باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)

مکان: نیویورک، آمریکا
گونه های جانوری: 650 گونه جانوری

باغ وحش برانکس قدیمی ترین باغ وحش در آمریکا است. همچنین بزرگترین باغ وحش در جهان است که در یک کلانشهر واقع شده است. حدود 4000 حیوان در آن زندگی می کنند که 650 گونه حیوانی را تشکیل می دهند.

باغ وحش برانکس Bronx Zoo

باغ وحش برانکس

9 – باغ وحش لندن (London Zoo)

مکان: انگلیس
گونه های جانوری: 755 گونه جانوری

این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان است که در سال 1828 به منظور تحقیقات علمی افتتاح شده است. این باغ وحش پس از آن در سال 1847 برای بازدید عموم افتتاح شد، بنابراین مردم می توانند از آن بازدید کنند. باغ وحش لندن بیش از 20000 حیوان در 755 گونه جانوری را در خود جای داده است.

باغ وحش لندن London Zoo

باغ وحش لندن

10 – باغ وحش سن دیگو (San Diego Zoo)

مکان: کالیفرنیا، آمریکا
گونه های جانوری: 650 گونه جانوری

آخرین مورد در لیست ما باغ وحش سن دیگو در ایالات متحده آمریکا است. این باغ وحش هزاران گردشگر و بازدید کننده را به خود جلب می کند. 650 گونه و زیرگونه از حیوانات در این باغ وحش یافت می شود. در مجموع بیش از 3700 حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند. این باغ وحش از معدود باغ وحش هایی است که پاندای بزرگ را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک جنگل بارانی گرمسیری در آن وجود دارد که خانه ای برای پرندگان و حیوانات را فراهم می کند.

باغ وحش سن دیگو San Diego Zoo

باغ وحش سن دیگو

با دیگر ترین های دنیا آشنا شوید

توریستی ترین و زیباترین کشورهای دنیا

با بهترین سیرک های ایران و جهان آشنا شوید

بی ادب ترین و باادب ترین کشورهای جهان



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل ترنج کیش اولین هتل روی آب ایران است. این هتل لوکس کیش در سال 1394 افتتاح شده است. هتل ترنج کیش در شمال غربی جزیره کیش واقع شده است و در منطقه‌ای بکر قرار دارد. این هتل 2 فاز دارد: فاز اول روی دریا و فاز دوم هتل ساحلی است هم اکنون در حال احداث است. این هتل از بالا طرحی شبیه یک بته جقه ایرانی را دارد. همچنین این هتل اولین و برترین هتل خاورمیانه است که روی آب ساخته شده است.
بر خلاف تصور عموم، این هتل به گونه ای ساخته شده است که در برابر موج دریا و طوفان کاملا مقاوم است. منطقه شمال غربی جزیره کیش به علت یکدست بودن سطح دریا از ساحل تا حدود 1000 متر، دلیل این انتخاب است. اختلاف سطح شدید پس از فاصله 1000 متر در دریا، درواقع مانند یک موج شکن طبیعی عمل می‌کند و باعث می‌شود این منطقه هیچ وقت موج و طوفان شدید را تجربه نکند.

طرح بته جقه هتل ترنج کیش

طرح بته جقه هتل ترنج کیش

اتاق های هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش دارای 100 سوئیت ویلایی است که بر روی اسکلتی چوبی قرار دارند. متراژ این اتاق‌ها 40 متر، 60 متر و 120 متر است و نام‌های آن‌ها به ترتیب رو به ترنج، رو به دریا و رو به غروب است. این هتل، دارای سوئیت‌های فلت، سوئیت 1 خوابه رویال، سوئیت 2 خوابه رویال و سوئیت امپریال است.
امکانات اتاق‌ها شامل تخت هایی نرم، سیستم تهویه مطبوع، حمام به همراه ملزومات شخصی، سشوار، وان جکوزی و دریچه شیشه‌ای در کف اتاق برای مشاهده آب است.
اتاق‌های این هتل هر کدام چشم انداز خاص خود را دارند. ویوی رو دریا، ویوی رو به غروب خورشید، رو به دریاچه و... از جمله این موارد هستند.

اتاق هتل ترنج کیش

اتاق هتل ترنج کیش

امکانات هتل ترنج کیش

امکانات و ویژگی‌های هتل ترنج کیش شامل این موارد است: استقبال و بدرقه، پارکینگ در هتل، اینترنت در لابی، اینترنت در اتاق، قایق سواری، سرویس به مرکز شهر، رستوران رژیمی و گیاهی، کافی‌شاپ، آتلیه عکاسی، دوچرخه سواری، اجاره خودرو، صندوق امانات، رستوران، سرویس به فرودگاه، کافی شاپ، سالن کنفرانس، نمازخانه، سالن همایش، اتاق میهمانی و جلسات کاری، سالن بیلیارد، رمپ، سرویس فرنگی، مجموعه ورزشی، تازه تاسیس بودن، وان در حمام، سشوار، اینترنت با سرعت بالا، صندوق امانات در لابی، سالن همایش، جت اسکی، ماساژ، امکانات بازی کودکان، دستگاه بازی، بیلیارد، بالکن قابل استفاده، روم سرویس 24 ساعته، سالن بدنسازی، مینی بار، تاکسی سرویس، فضای سبز، تلویزیون ال سی دی، خدمات لباسشویی و خشک شویی (لاندری) و اتاق چمدان.
شباهت زیاد به هتل‌های مالدیو و کارائیب، دیدن غروب آفتاب و سازگاری با محیط زیست از مواردی هستند که باعث خاص بودن این هتل شده است.
تمام سوئیت ها دورتادور اسکله‌ای چوبی به طول یک کیلومتر قرار گرفته‌اند اما لازم نیست این مسافت زیاد را پیاده طی کنید تا به سوئیت خود برسید، زیرا برای جا به جایی مسافران و بار آن‌ها از ماشین‌های گلف در هتل استفاده می شود.

نمای دیگری از هتل ترنج کیش

نمایی دیگر از هتل ترنج کیش

قیمت رستوران هتل ترنج کیش

هتل ۵ ستاره ترنج کیش دارای ۳ رستوران است که با آشپزهای حرفه‌ای غذاهایی لذیذ را به گردشگران خود ارائه می‌دهد. قیمت رستوران هتل ترنج کیش نسبت به سایر رستوران‌ها گران‌تر است اما تنوع غذایی بالا (ایرانی و فرنگی) و کیفیتی بی‌نظیر دارد.
صبحانه هتل ترنج کیش به صورت بوفه است و دارای صبحانه های سرد و گرم است. هتل ترنج کیش بیش از 50 نوع صبحانه مختلف همراه با نوشیدنی های متفاوت را عرضه می کند. این تنوع بالا در صبحانه باعث انرژی بیشتر گردشگران می‌شود.
۲ کافی شاپ در هتل ترنج کیش وجود دارد که انواع نوشیدنی های سرد و گرم، دمنوش، دسر، کیک ها و غیره را سرو می‌کنند. کافی شاپ هتل ترنج کیش یکی از بهترین مکان های محبوب در این هتل است. در این کافی شاپ علاوه بر پخش موسیقی زنده، صدای امواج خلیج فارس نیز شنیده می‌شود که باعث جذاب‌تر شدن آن شده است.

گردش در جزیره کیش، مروازید خلیج فارس

داستان کشتی یونانی در کیش

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش

اینستاگرام هتل ترنج کیش

اکانت اینستاگرام هتل ترنج کیش در فضای مجازی با آی دی toranj_marine_hotel فعالیت دارد و عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به هتل را به اشتراک می‌گذارد.

استخر و جکوزی هتل ترنج کیش

مجموعه آبی این هتل فوق العاده زیبا طراحی شده و با بهترین دستگاه ها، آب استخر آن تصفیه می شود. سونا و جکوزی این هتل نیز امکانات خوبی دارد. سالن بدنسازی هتل نیز دستگاه های به روز و  پیشرفته دارد تا ورزشکاران در حین مسافرت از ورزش خود غافل نشوند.
این هتل زمین بازی برای کودکان نیز دارد. همچنین برای خدمات پزشکی نیز یک تیم پزشکی برای این موارد حضور دارند. مجموعه بازی‌های ساحلی نیز از ویژگی‌های جالب هتل است. امکان ورزش‌هایی مانند والیبال ساحلی، فوتبال دستی و بیلیارد در این هتل وجود دارد.

ماساژ هتل ترنج کیش

ماساژ هتل ترنج کیش توسط ماساژورهای حرفه‌ای و تایلندی انجام می‌شود. کف سالن ماساژ هتل ترنج کیش شیشه‌ای است و امکان مشاهده آب را فراهم می‌کند.

افراد معروف در هتل ترنج کیش

افراد معروفی در این هتل اقامت داشتند یکی از آن‌ها آقای حسن روحانی است که همراه با هیئت همراه در این هتل اقامت داشته است. آقای ظریف، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، بابک جهانبخش، رضا عطاران، گروه موسیقی سون، مسعود روشن پژوه از جمله افراد معروفی هستند که در این هتل اقامت داشته‌اند.

مسیر منتهی به سوییت‌ها در هتل ترنج

مسیر منتهی به سوییت‌ها در هتل ترنج

تلفن هتل ترنج کیش

شماره تلفن های هتل ترنج کیش برای تماس 8 - 07644474114 و 09330348898 است.

هتل ترنج کیش و حفاظت از محیط زیست

مدیران هتل عقیده دارند که مسافران در حقیقت میهمان طبیعت هستند و از آن‌ها می‌خواهند دوست دار طبیعت و محیط زیست باشند و کمترین آسیب ممکن را به محیط زیست پیرامون خود وارد سازند. مصالح استفاده شده در ساخت هتل ترنج استاندارد و بی‌ضرر برای محیط زیست است. ساخت دو جزیره مصنوعی در هتل دریایی ترنج برای جذب پرندگان مهاجر و حفظ اکوسیستم طبیعی نیز صورت پذیرفته است.

تور هتل ترنج کیش

برای تور کیش و اقامت در هتل ترنج شما می توانید از طریق آژانس مسافرتی درخواست خود را ارائه دهید.

نکات خاص هتل ترنج کیش

هتل دریایی ترنج به عنوان یکی از هتل‌های لاکچری خاورمیانه، همواره پذیرای مسافرین زیادی از سراسر ایران و جهان است. یکی از موارد جالب توجه دیگر درباره هتل ترنج کیش این است این است که این هتل در جایی قرار گرفته است که بهترین چشم انداز را به طلوع و غروب خورشید دارد. زیباترین آبزیان مثل لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های خاص در زیر این هتل زندگی می‌کنند و مرجان‌های زیبای خلیج فارس نیز در این منطقه از جزیره کیش به میزان زیادی وجود دارند. به دلیل وجود مرجان‌ها، آب در این ناحیه زلال و شفاف است.

با رزرو هتل ترنج کیش می‌توانید مطمئن شوید که در زیباترین هتل دریایی خاورمیانه اقامت خواهید داشت. همچنین هتل ترنج کیش یکی از هتل‌های خاص ایران که افراد مختلف برای ماه عسل نیز آن را رزرو می‌کنند.

به دلیل اینکه اکثر مسافران تمایل به خرید از پاساژها و مراکز خرید جزیره کیش دارند، هتل ترنج امکان خوبی را برایشان فراهم کرده است که برای رفاه هر چه بیشتر مسافران هر روز سرویس های رایگان رفت و برگشت به مراکز خرید را به توریست‌ها ارائه می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

برنامه های ترجمه می‌توانند تلفن هوشمند شما را به یک مترجم شخصی در سفر تبدیل کنند. فناوری اساسا نحوه سفر را تغییر داده است. به طور مثال دنبال کردن مسیرها، عکس گرفتن و فیلمبرداری یا برقراری ارتباط. تلفن‌های همراه همه چیز را برای سفر مدرن ساده تر کرده‌اند.

اگرچه آن‌ها به شما کاملا آموزش نمی‌دهند که به زبان دیگری صحبت کنید، اما به شما امکان می‌دهند در خارج از کشور به راحتی مکالمه و ارتباط برقرار کنید. این مواردی است که شما باید قبل از شروع سفر خارجی بعدی خود بدانید.

نکته جالب دیگر در مورد سفر این است که ما را قادر می‌سازد فرهنگ‌های بیگانه و عجیب و غریب را کشف کنیم. در واقع، هیچ چیز بیش از تعامل با مردم آن سوی دنیا، یادگیری زبان آن‌ها و شیوه‌ی آشپزی و زندگی آن‌ها هیجان انگیز نیست.

با این حال، یک چیز همیشه مانع شما خواهد بود. مانع زبان. تصور رایج در بین بیشتر مسافران این است که هر کجا که برای تعطیلات بروید، همیشه راهنماهای انگلیسی زبان وجود دارد که همه چیز را به شما نشان می دهند. اما همیشه اینطور نیست. در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های مترجم سفر را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن های مترجم سفر

اهمیت اپلیکیشن های مترجم در سفر

معرفی اپلیکیشن های مترجم سفر

خوشبختانه، اپ‌های ترجمه بی شماری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مترجم صوتی آنلاین و آفلاین هستند و بعضی از آن‌ها برای ترجمه در عکس‌ها در سفر به شما کمک می‌کنند. می‌توانید با استفاده از آن‌ها زبان‌های محلی را یاد بگیرید و از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید. با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال تعداد زیادی برنامه برای ترجمه و کمک به شما در کشف بهتر در کشورها و فرهنگ های خارجی طراحی شده است. گفتنی است از بین این اپ‌ها، برنامه‌های گوگل ترنسلیت، آی‌ترنسلیت و مایکروسافت ترنسلیتور از فارسی پشتیبانی می‌کنند اما برای استفاده از سایر برنامه‌ها نیاز به دانستن انگلیسی دارید.

با دیگر اپلیکیشن ها های مفید آشنا شوید

✔ اپلیکیشن های کاربردی در سفرهای گروهی

✔ با اپلیکیشن گوگل تریپس آشنا شوید

✔ 3 کاربرد مخفی گوگل مپ در سفر

 

Google Translate (گوگل ترنسلیت)

گوگل ترنسلیت نیازی به توضیح ندارد و همه با آن آشنا هستند. اما گوگل ترنسلیت فقط برای متن و فایل‌های تصویری نیست. این اپلیکیشن فراتر از آن است. هنگامی که در تعطیلات در یک کشور خارجی هستید و قادر به خواندن علائم جاده‌ای یا منوی رستوران نیستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس بگیرید و بقیه کار را به برنامه بسپارید. پس از نصب برنامه بر روی دستگاه خود، می‌توانید کاراکترهای متنی را با کشیدن انگشت روی صفحه مشخص کنید و برنامه به طور خودکار آن را ترجمه می‌کند. Google Translate بیش از 100 زبان را پشتیبانی می‌کند. حتی برای برخی از این زبان‌ها دارای ویژگی ترجمه متن آفلاین است.

google translate

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت

Microsoft Translator (مایکروسافت ترنسلیتور)

مایکروسافت ترنسلیتور یک گزینه عالی برای سفرهای مربوط به کسب و کار است. این برنامه تلفن همراه می‌تواند به شما کمک کند بیش از 60 زبان را با استفاده از متن یا صدا ترجمه کنید و حتی می‌تواند همزمان بیش از یک نفر را ترجمه کند. در داخل برنامه، می‌توانید نوع ترجمه مورد نیاز خود را انتخاب کنید: گفتاری، تایپ شده یا تصویری باشد یا فقط روی آیکون People ضربه بزنید، که به شما امکان می‌دهد با به اشتراک گذاری کد دیجیتال از طریق تلفن هوشمند مکالمه را شروع کرده یا به آن بپیوندید. بسته های زبان آفلاین همچنین به شما امکان می‌دهد تا وقتی به اینترنت متصل نیستید به ترجمه های اصلی دسترسی پیدا کنید. این برنامه برایiOS ،Android و Windows 10 موجود است.

iTranslate (آی ترنسلیت)

این برنامه ساده و محبوب به شما کمک می‌کند تا در بیش از 100 زبان مختلف مکالمه کنید. در آی ترنسلیت می‌توانید با تلفن خود صحبت کنید و به طور خودکار کلمات شما را به هر زبان که انتخاب کنید ترجمه می‌کند. آیا نیاز به ترجمه یک تابلو، منو یا نقشه دارید؟ به آسانی می‌توانید عکس بگیرید. این برنامه همچنین بلافاصله وب سایت‌ها را به بیش از 40 زبان ترجمه می‌کند، شامل یک فرهنگ لغت همراه با صرف فعل است و حتی یک برنامه اضافی برای استفاده از Apple Watch شما ارائه می‌دهد. برای iOS، Android و به به صورت وب اپ آنلاین در وب سایت در دسترس است.

اپلیکیشن iTranslate

اپلیکیشن آی ترنسلیت

TripLingo (تریپ لینگو)

برنامه تریپ لینگو فوق العاده است. نیازی به گفتن نیست که فوق العاده است، چون با استفاده از آن متوجه خواهید شد. این برنامه نه تنها شامل یک مترجم صوتی برای مکالمات است، بلکه دارای یک پک کامل اصطلاحات است که به شما کمک می‌کند بیشتر شبیه به یک محلی و کمتر شبیه یک توریست باشید. این برنامه بیش از 2000 عبارت را به چهار حالت ترجمه رسمی، ترجمه روزمره، ترجمه خیابانی و حتی به صورت دیوانه‌وار ترجمه می‌کند. شما همچنین می‌توانید به مجموعه ای از ابزارهای یادگیری، مانند درس های صوتی، مرتبا تعاملی و حالت مسابقه دسترسی پیدا کنید تا شما را در حالت جنگیدن (یا مکالمه) درآورد. ابزار سفر همچنین مفید است و شامل خط مستقیم خدمات اضطراری، ماشین حساب و راهنمای آداب و رسوم برای بهبود آداب فرهنگی شماست. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید بلافاصله به مترجمان زنده در حالت آماده به کار دسترسی پیدا کنید. این اپلیکیشن برای iOS و  Android موجود است. این برنامه برای زبان فارسی فقط مترجم زنده دارد.

اپلیکیشن TripLingo

اپلیکیشن تریپ لینگو

Speak & Translate (اسپیک اند ترنسلیت)

برنامه اسپیک اند ترنسلیت دارای هزینه است. می‌توانید آن را ماه به ماه یا سال به سال خریداری کنید. اما به زبان‌های کمتر متداول مانند ایسلندی و زولو نیز ترجمه می‌کند. این برنامه یک تجربه زیبا و بی نقص برای ترجمه را تضمین می‌کند. این برنامه شامل 117 زبان برای ترجمه متن و 54 زبان برای ترجمه و تشخیص صدا به صورت زنده است. تاریخچه ترجمه را می‌توان از طریق سیستم عامل‌های Apple  همگام سازی کرده و به آن دسترسی پیدا کرد و تنظیمات صوتی به شما امکان می‌دهد تا بلندی صدا و سرعت پخش صدا را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بین صدای زن و مرد انتخاب کنید. این اپلیکیشن فقط در iOS موجود است.

SayHi (سِی های)

هدف این برنامه،‌ سادگی است و به شما امکان دسترسی به یک رابط کاربری کاملاً ساده و تقسیم صفحه را می‌دهد که به شما امکان می‌دهد کلمات و یا جملات مورد نیاز برای ترجمه را به 90 زبان مختلف بگویید یا تایپ کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد گویش های محلی به زبان های خاص باشد و به شما امکان می‌دهد مکالمات ترجمه شده خود را با استفاده از متن، ایمیل و یا از طریق Facebook یا Twitter به اشتراک بگذارید. تنظیمات صوتی به شما امکان می‌دهد سرعت ترجمه های خود و صدای مرد یا زن تنظیم کنید. این برنامه برای iOS و Android موجود است.

WayGo (وی گو)

وی گو به ویژه برای مسافران انگلیسی زبان که از آسیا بازدید می‌کنند مثلا کشورهای خاور دور مانند چین، ژاپن و کره بسیار مفید است. 
این برنامه عمدتا به 5 زبان ژاپنی، چینی، کره ای، کانتونی و کانجی در دسترس است. علاوه بر ترجمه های متنی و تصویری،  WayGo از ترجمه های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند، که برای وقتی که سعی می‌کنید تلفظ های صحیحی را بدست آورید مفید است. 
WayGo همچنین به صورت آفلاین نیز کار می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن در مکان‌های دور از شهر با اتصال اینترنت ناپایدار استفاده کنید. ترجمه به آسانی و با گرفتن عکس از عبارت‌ها و حروف خارجی و وارد کردن آن به برنامه امکان پذیر است.

اپلیکیشن WayGo

اپلیکیشن وی گو

Papago (پاپاگو)

پاپاگو یک برنامه ترجمه برای افرادی است که به آسیای شرقی مانند کره، تایلند، چینی، ویتنامی، اندونزیایی و ژاپنی سفر می‌کنند. همچنین می‌توانید از آن برای زبان های مختلف اروپایی مانند ایتالیایی، اسپانیایی، روسی و آلمانی نیز استفاده کنید.

Papago کلمات را از متون، تصاویر و فایل‌های تصویری ترجمه می‌کند. این برنامه برای مکالمات به طور کارآمد کار می‌کند، جایی که دو نفر از برنامه استفاده می‌کنند به طور همزمان می‌توانند صحبت کنند زیرا این زبان‌ها به طور خودکار ترجمه می‌کنند.

از دیگر ویژگیهای خاص پاپاگو می توان به پک اصطلاحات اشاره کرد که دارای تعداد زیادی عبارت متواول، فرهنگ لغت و توانایی ترجمه چندین گویش از همان زبان است. شما حتی می توانید آهنگ های K-pop (پاپ کره‌ای) یا یک صفحه وب سایت را ترجمه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آبشار هفت چشمه در منطقه ییلاقی استان البرز و کرج واقع شده است و آب و هوای خوبی دارد. در طول مسیر رسیدن به آبشار اصلی هفت‌ چشمه و آبشار کوچک قرار دارد. به همین دلیل به آبشار هفت‌ چشمه معروف شده است. مجموعه آبشارهای هفت چشمه حدود 5 متر هستند و آبشار انتهایی که به آدران معروف است ارتفاع 90 متری دارد. آبشار هفت چشمه به دلیل نزدیکی به تهران و کرج به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب تبدیل شده است.
در طول مسیر درخت های بید، زالزلک و ازگیل فضای زیبایی به وجود آورده‌اند. همچنین با عبور از آبشارهای هفت چشمه به آبشار بسیار زیبای آدران می رسید که جزو آبشارهای بلند ایران است. اما مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ها و صخره ها می‌گذرد و همین امر بازدید از آبشار را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می سازد.

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه کجاست؟

آبشار هفت‌ چشمه در 17 کیلومتری جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه است. اگر با اتومبیل شخصی به این منطقه می‌آیید خودروی خود را می‌توانید در رستوران آبشار هفت چشمه پارک کنید. مسیر دسترسی به آبشار در کنار رودخانه است و کمی صعب العبور است. در برخی قسمت‌ها، مسیر بسیار تنگ و باریک می‌شود و باید از میان شکاف سنگ ها و صخره ها عبور کرد.

آدرس آبشار هفت چشمه

آدرس آبشار هفت چشمه

بهترین فصل برای سفر به آبشار هفت چشمه

بهترین زمان برای دیدن آبشار هفت چشمه فصل تابستان است و بازدید از آن در فصول بارندگی به علت بالا آمدن سطح آب مناسب نیست و عبور از بین صخره‌ها بسیار سخت خواهد بود.
در فصل تابستان امکان این را دارید که از هوای خنک و مطبوع منطقه لذت ببرید و آب‌بازی کنید. اما در فصول پاییز و زمستان آب رودخانه و آبشار به شدت سرد است. اگر تجهیزات مناسبی ندارید و قصدتان صرفا لذت بردن از منظره است، پیشنهاد می‌کنیم که در نیمه دوم سال از این آبشار بازدید نکنید. البته در ماه‌های گرم سال آبشار کم آب‌تر است ولی ایمنی بیشتری برای دسترسی به آن وجود دارد.

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

از جاده تا رسیدن به آبشار اصلی مسافتی حدود ۴۵ دقیقه وجود دارد. این مسیر تنوع بالایی دارد. مسیرهایی مانند بالا رفتن از پله و پیاده‌روی در جاده خاکی، آب و صخره‌ها.
مسیر دسترسی به آبشار در بعضی قسمت‌ها آسان و در بعضی قسمت‌ها سخت است. اگر قصد رسیدن به آبشار اصلی را دارید، باید مسافتی را در آب طی کنید که تقریباً در فصل تابستان تا زانوهایتان در آب سرد فرو خواهد رفت. بخشی از مسیر در خشکی نیز بسیار باریک بوده و حالت صخره‌ای دارد و در بهترین حالت یک نفر به‌سختی از آن عبور می‌کند و باید مراقب بود که به آب پرت نشوید.
آمادگی جسمانی در حد عادی و کفش مناسب از شروط رفتن به آبشار هفت چشمه هستند. بنابراین برای افراد معلول و سالمندان و بعضی خردسالان رفتن به این مکان مناسب نیست.
در طول مسیر سوژه‌های مناسبی برای عکاسی وجود دارد پس توصیه می‌کنیم از عکاسی در این ناحیه غافل نشوید.

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

قیمت ورودی هفت چشمه

قیمت ورودی هفت چشمه و پارکینگ برای اتومبیل‌ها 30 هزار تومان و اگر خودروی خود را در قسمت دورتر پارک کرده‌اید و به صورت پیاده از سمت رستوران هفت چشمه وارد منطقه می‌شوید مبلغ ورودی نفری 10 هزار تومان است. این مبلغ ممکن است در روزهای تعطیل که جمعیت زیادی به این منطقه می‌آیند بیشتر شود.
گفتنی است این مبلغ توسط افرادی که وابسته به ارگان خاصی نیستند جمع‌آوری می‌شوند که امیدواریم در آینده شاهد این موضوع نباشیم و این منطقه بهتر مدیریت شود.

امکانات اطراف آبشار هفت چشمه

در طول مسیر امکانات نسبتا قابل قبولی وجود دارد. چند سکوی سیمانی به همراه شیر آب، سرویس بهداشتی و سطل زباله قرار دارد و در طول مسیر نیز تعدادی سرویس بهداشتی و سطل زباله قرار دارد. اما متاسفانه بسیاری از افراد رعایت نمی‌کنند و زباله‌های خود را در آن رها می‌کنند که باعث شده مسیر آبشار هفت چشمه مانند گذشته بکر نباشد و این مسئله، کمی از زیبایی آن کاسته است.
گفتنی است هرچه به مسیر انتهایی نزدیک‌تر شوید امکانات کم‌تر می‌شود، پس اگر قصد عزیمت به آبشار اصلی را دارید پیشنهاد می‌کنیم از قبل وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

رستوران هفت چشمه

رستوران هفت چشمه یا باغ خانوادگی هفت چشمه در ابتدای مسیر هفت چشمه قرار دارد و میزبان گردشگران است. این رستوران یکی از مسیرهای دسترسی اصلی به آبشار هفت چشمه است.

رستوران هفت چشمه

تور هفت چشمه

برای این که مسیر را گم نکنید و از تجربه افرادی که در این مسیر تجربه دارند استفاده کنید، تور هفت چشمه یک گزینه مناسب خواهد بود. بهتر است برای سفر به این منطقه از تور یک روزه و یا تورهای طبیعت گردی استفاده کنید. زیرا ممکن است با مشکلات و مسائلی در طول مسیر خود روبه رو شوید که رفع آن‌ها به تنهایی برای شما امکان‌پذیر نباشد.
این آبشار زیبا و همچنین آبشارهای مجاور آن بر زیبایی طبیعت این ناحیه افزوده است، به طور ویژه در فصل تابستان با طبیعتی خاص و منحصر به فرد مواجه می‌شوید و می‌توانید لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

آبشار آدران در انتهای مسیر آبشار هفت چشمه

آبشار آدران در انتهای مسیر آبشار هفت چشمه

فاصله تهران تا هفت چشمه

زمان حدودی از مرکز تهران تا هفت چشمه در زمان‌هایی که ترافیک زیاد نباشد، یک ساعت و نیم خواهد بود. زمان بازدید از این مکان یک روز خواهد بود و با توجه به فاصله کم تا تهران گزینه مناسبی خواهد بود.

فاصله کرج تا هفت چشمه

مسافت بی کرج تا هفت چشمه 29 کیلومتر بوده که حداقل 17 دقیقه زمان می برد.

وسایل و تجهیزات لازم

شما می ‌توانید وسایل پیک نیک را با خود همراه برده و در طول مسیر و قسمت‌های مناسب بساط خود را پهن کنید. اما اگر اهل کوهنوردی و پیاده روی هستید یک کوله پشتی کوچک به همراه لوازم ضروری کافی خواهد بود. گفتنی است این منطقه پوشش شبکه تلفن همراه نیز دارد.

سخن نهایی

شما می‌توانید سفر به این منطقه را برای یک روز یا کم‌تر برنامه ریزی کنید و همچنین توصیه می‌کنیم لباس اضافه یا حوله در صورت خیس شدن در آب به همراه داشته باشید. ضمنا برای حفظ محیط زیست زباله‌های خود را در سطل بریزید یا جداگانه جمع‌آوری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شرکت هواپیمایی سوئیس ایر که از زیر مجموعه های ایرلاین لوفت هانزا می باشد از احتمال بیش از 1000 شغل در این شرکت خبر داد. در همین مورد مدیران سوئیس ایر نیز اعلام کرده اند که اگر بر سر دستمزد به توافقی نرسند حداقل 9500 کارمند، کار خود را از دست خواهند داد.

سوئیس ایر

شرکت هواپیمایی سوئیس ایر

سوئیس ایر نیز هم مانند لوفت هانزا پس از شیوع ویروس کرونا با مشکلات جدی ای مواجه شده است بدین شکل که در چندماه گذشته 80 درصد از پروازهای این ایرلاین انجام نشده است.

با جدیدترین و مهم ترین اخبار همراه باشید

✔ آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

✔ مرز ترکیه کی باز می شود؟



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در طول تاریخ، سیرک‌ها بخشی جدانشدنی از دنیای سرگرمی بودند. همه، از جوان تا پیر می‌توانستند مجذوب مجریان و نمایش‌های سیرکی شوند که در چادرها برگزار می‌شد. امروزه، سیرک‌ها بیشتر به عنوان یک هنر شمرده می‌شوند تا یک نمایش، زیرا افرادی که در این نمایش‌ها فعالیت می‌کنند و چنین نمایش‌هایی را خلق می‌کنند، یک هنرمند واقعی هستند. همه ما به خاطر استعداد و توانایی‌هایی که از خود بروز می‌دهند و تخیلاتی که دارند بسیار هیجان زده می‌شویم و از آن متعجب می‌شویم.در این مطلب بهترین سیرک های ایران و جهان را که نمایش‌های خوبی ارائه می‌دهند، به شما معرفی می‌کنیم. ممکن است اجرای آکروبات‌های با استعداد، دلقک‌های خنده دار، نوازندگان و رقصنده‌های با استعداد، حقه بازی‌ها و شعبده بازان ماهر برای شما نیز جالب باشد.

بهترین سیرک های جهان

سیرک آمریکایی

یک سیرک برجسته در ایالات متحده به نام سیرک وارگاس است که در کالیفرنیا واقع شده است. سیرک وارگاس سابقه 50 ساله دارد و با ساخت چادر مانند سیرک‌های قدیمی است. همچنین یکی از بزرگترین سیرک‌های سیار است که برنامه‌های سرگرم کننده سنتی و ظاهر پرنعمت را برای عموم فراهم می‌کند. ماموریت سیرک وارگاس این است که دوران طلایی سیرک را برگرداند و ظاهرا آن‌ها فوق العاده در آن مهارت دارند.

سیرک کانادایی

این سیرک مستقر در کانادا که به عنوان یکی از بزرگترین سیرک‌های مدرن جهان شناخته می‌شود. سیرک دوسولی یا سیرک آفتاب یا Cirque du Soleil یک سیرک شناخته شده و دیدنی در تمام جهان است. دوسولی در زبان فرانسوی به معنی خورشید است. نشان می‌دهد که با هنرمندی، جسارت و درخشش درگیر است، که آن را به یکی از برجسته ترین سیرک‌های معاصر تبدیل می‌کند. عناصر دیگری که آن را به عنوان سیرک معاصر تعریف می‌کنند، رویکردهای شخصیت محور و تئاتری و نبود حیوانات آموزش دیده است. علاوه بر آنچه گفته شد، ویژگی بارز سیرک تنوع سبک‌های سیرک از سراسر جهان است. اگر تصمیم به بازدید از آن داشته باشید، می‌توانید شاهد آکروباتیک ابریشم باورنکردنی و ذوزنقه هوایی باشید.
سیرک دوسولی به سرعت در طول دهه‌های 90 و 2000 شروع به گسترش کرد که تعداد نمایش‌ها از یک نمایش به 19 نمایش در 217 کشور جهان افزایش یافت. این سیرک تماشایی اجراهای خود را در همه قاره‌های کره زمین به جز قطب جنوب به نمایش گذاشت.

سیرک دوسولی یا آفتاب (کانادایی)

سیرک دوسولی یا آفتاب (کانادایی)

سیرک فرانسوی

نمایش‌های سیرک فنیکس نمایش‌های حیرت انگیزی است که در آن بازیگران با استعداد و ماهری از جمله ژانگولرها، آکروبات‌ها، بندبازان و دلقک‌ها توانایی‌های خود را عرضه می‌کنند. سیرک فنیکس در سال 1977 تاسیس شد و از تعداد زیادی از بازیگران سیرک که از مدارس معروف سیرک از سراسر جهان فارغ التحصیل شده‌اند، نیرو پذیرفته است. همچنین اعتقاد بر این است که هنرمندانی که در سیرک فنیکس اجرا می‌کنند، پس از آن مشهور می‌شوند.
حضور در یکی از نمایش‌های آن‌ها ممکن است باعث شود شما فکر کنید سیرک فنیکس بهترین سیرک در اروپا است. اگر نه حداقل این تجربه قطعا تماشایی خواهد بود.

سیرک فرانسوی فنیکس

سیرک فرانسوی فنیکس

سیرک استرالیایی

اگر فکر می‌کنید همه اینها را در سیرک‌ها دیده اید، پس سیرک اوز یا oz یکی از جاذبه‌های دیدنی ملبورن استرالیا است. سیرک اوز در سال 1977 تاسیس شد، به لطف ترکیب کردن سبک تئاتر، راک اندرول، هجو و شوخ طبعی ناب استرالیایی، سیرکی معاصر با پیچ و تاب است. علاوه بر این، ممکن است از این واقعیت شگفت زده شوید که سیرک نه تنها عملکرد خود را به نمایش نمی‌گذارد، بلکه درگیر اهداف بشردوستانه می‌شود و یک برنامه عدالت اجتماعی گسترده دارد. کجا می‌توانید سیرکی را ببینید که نه تنها برای سرگرمی مردم، بلکه برای حمایت از آن‌ها باشد؟

سیرک آلمانی

چیزی که سیرک کرون را منحصر به فرد می‌کند این است که یک ساختمان جداگانه برای خود است که کمتر در اروپای غربی دیده می‌شود. همچنین یکی از بزرگترین سیرک ‌های اروپا است که سابقه گسترده ای در پشت آن دارد. ساختمان سیرک در هنگتم جنگ آسیب دیده بود. با این وجود، بازسازی شد و از آن زمان تاکنون شاهد هنرهای سیرک بسیار خوبی در خود بوده است.

سیرک سوئدی

سیرک سیرکور پیشروترین سیرک در اسکاندیناوی است، زیرا چندین سال است که با نمایش‌های سیرک تماشایی در جهان تور می‌کند. سیرک هنرمندان جدید و با استعداد و ماهر سیرک متولد شد که عظمت آن را ثابت کرد. اگر به اسکاندیناوی و به طور اختصاصی به سوئد سفر می‌کنید، بلیط سیرک سیرکور را بخرید و نمایش هیجان انگیز و اجراهای متنوع و الهام بخش آن‌ها را را تحسین کنید. 

سیرک انگلیسی

ویژگی متمایز سیرک نو استیت فیت (NoFit State Circus) با امکان اجرای غیر حرفه ای برای پیوستن و کار در کنار هنرمندان سیرک نشان داده شده است. به طور منظم آموزش و دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که به هر کسی که می‌خواهد به سیرک بپیوندد اجازه می‌دهد حرفه ای شود. این آموزش شامل بندبازی، حرکات آکروباتیک ، طناب، اکروبالانس و شعبده بازی است. به همین دلیل شما هم می‌توانید نمایش‌های سرگرم کننده را ببینید و هم در آن فعالیت کنید.

بهترین سیرک های ایران

در ایران نیز سیرک‌های خوبی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در دسته بهترین سیرک های ایران جای داد.

سیرک راشن

سیرک راشن به ایران-روسیه نیز معروف است. در آن هنرمندانی از ایران و روسیه و اروپا گرد هم آمده اند. برنامه های ژانگولر و آکروبات، نمایش های دیدنی با هماهنگی نور و موزیک که شما را به وجد می آورد. هیجان ترامپولین توسط سه هنرمند که از قدرت جسمانی بالایی برخوردارند. حضور دلقک هایی به نام چیچو و جینو که ذوق کودکان را بر می انگیزند. برنامه ویژه برای دوست داران مرد عنکبوتی توسط اسپایدر من سیرک اجرا می شود و دشمنان را نابود می‌کند. آتش بازی سرخپوستی با موزیک که می‌تواند جزو بهترین اجراهای سیرک راشن باشد. تمامی این برنامه های متفاوت را برای اولین بار در ایران در سیرک بین المللی راشن اجرا می‌شود.

سیرک راشن

سیرک راشن

سیرک ایران پرتغال

سیرک ایران پرتغال با نمایش‌های جسورانه آکروباتیک، بندبازی‌های هیجان انگیز و موتور سواری در کره مرگ، نمایش‌هایی نیست که فقط یک بار دیدن آن‌ها، کافی باشد. برنامه‌های این گروه شامل این موارد می‌شود: رنجر مرگ توسط هنرمندانی از کشور کلمبیا، شوی کمدی، گروه آکروبات کنیا بویز (بچه‌های شکلاتی)، ریمنی، فایبر شو، بندبازی هوایی توسط ۵ نفر از کشورهای برزیل، کلمبیا، اکوادور و مکزیک، ژانگولر ، کورویل، موتور سواری در کره مرگ توسط ۶ موتور سوار از کشورهای برزیل، کلمبیا، آرژانتین و ایران، دنجرمن (مرد خطر) از پرتغال، شعبده بازی. سیرک ایران پرتقال اجراهای جدیدی نیز در برج میلاد اجرا کرده است.

سیرک ایران پرتغال

سیرک ایران پرتغال

سیرک آفتاب

اجرای سیرک بین المللی آفتاب بدون استفاده از حیوانات و با هدف حمایت از حقوق حیوانات است. اجرای برنامه این گروه توسط هنرمندان بین المللی از ۷ کشور مختلف اروپایی آفریقایی و آمریکایی و هنرمندان سیرک های بزرگ جهان است. برنامه های این گروه شامل این موارد است: اجرای زیبای رقص آفریقایی توسط گروه کنیا، موتور سواری در کره مرگ، نمایش تعادلی، اجرای حرکات آکروباتیک (حرکات تعادلی،قرقره،چرخ آلمانی و...) ، نمایش کمدی دلقک (clown) ، نمایش زیبای آتش بازی، حلقه جادویی و حلقه آلمانی، نمایش بند بازی.

سیرک آفتاب

سیرک آفتاب

سیرک خلیل عقاب

از سیرک‌های قدیمی ایران است که توسط خلیل عقاب راه اندازی شده است. این برنامه‌ها شامل ریمینی، اسب‌های پونی، دلقک‌ها، آتش بازی، رنجر، انواع اکروبات و نمایش حیوانات می‌شود. هنرمندان این سیرک از کشورهای ایران، رمانی، هلند و روسیه هستند که اجراهای زیبایی به نمایش می‌گذارند.

با شهربازی ها آشنا شوید

 شهربازی ویالند یا دیزنی لند استانبول



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مرکز خرید ایران مال یک مرکز تجاری بزرگ واقع در غرب تهران است. فاز اول این مجموعه در اردیبهشت سال 97 افتتاح شد و به سرعت به یکی از مراکز خرید مهم تهران تبدیل شد. گفتنی است که فاز نهایی این مرکز خرید در پایان سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد. نام دیگر ایران مال، "بازار بزرگ ایران" است.
ایران مال یکی از 5 مال برتر جهان است و از نظر بزرگی نیز هم‌رده مال آمریکا (بزرگترین مال در کشور آمریکا) است. ایران مال در زمینی به مساحت ۳۱۷ هزار متر مربع ساخته شده است. همچنین ایران مال بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه است.
این مجموعه علاوه بر کاربرد تجاری و مرکز خرید، کاربردهای دیگری نظیر تفریحی، ورزشی و فرهنگی نیز دارد. در این مقاله به بررسی این مجموعه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مرکز خرید ایران مال

نمایی از مرکز خرید ایران مال

آدرس ایران مال

ایران مال در غرب تهران و در انتهای بزرگراه همت و بزرگراه شهید خرازی از غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر واقع شده است و ۵۲ دسترسی به صورت زیرگذر، پل، رمپ و تونل دارد. همچنین از بزرگراه تهران-کرج هم می‌توان به این مرکز راه یافت. در حال حاضر بهترین نحوه دسترسی به ایران مال، اتومبیل شخصی است. زیرا هنوز وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس در نزدیکی آن ایستگاهی ندارند. البته ایستگاه تاکسی نیز برای آن افتتاح شده که برای تاکسی دربست می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ایستگاه مترو ایران خودرو استفاده کرده و ادامه‌ی مسیر را با تاکسی به سمت آن جا طی کنید.

با دیگر مراکز خرید دنیا آشنا شوید

✔ بهترین فروشگاه های اینترنتی دبی

✔ خرید اجناس ارزان از بازارهای استانبول

 

مرکز خرید ایران مال روی نقشه

مرکز خرید ایران مال روی نقشه

پارکینگ ایران مال

مهم ترین نکته‌ای که در مورد پارکینگ ایران مال می توان گفت، رایگان بودن آن است. این پارکینگ ظرفیت 20 هزار خودرو را دارد. به دلیل بزرگ بودن پارکینگ حتی در روزهای شلوغ هم ظرفیت کافی وجود دارد و در صورتی که مجبور شدید در قسمت‌های دورتر پارکینگ پارک کنید، یک ون برای دسترسی راحت شما به بازار بزرگ ایران وجود خواهد داشت.

ایران مال چه بخش‌هایی دارد؟

ایران مال یک مجموعه با کاربردهای بسیار است. امکانات این مجموعه از طبقه همکف تا پشت بام و در دو بخش شرقی و غربی قرار گرفته اند. بنابراین از بخش‌های زیادی تشکیل شده است که به آن می‌پردازیم.

فروشگاه های ایران مال

تعداد واحدهای تجاری ایران مال، عددی بالغ بر 700 واحد تجاری است که بر اساس نوع کالای مورد نظر در کنار هم قرار گرفته‌اند. تنوع محصولات این مرکز خرید بسیار بالاست و همه نوع کالایی در آن پیدا می‌‌شود از لباس و لوازم بهداشتی تا لوازم منزل و... در مرکز خرید ایران مال وجود دارند.

مرکز خرید ایران مال با برندهای مختلف

مرکز خرید ایران مال با برندهای مختلف

پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال شامل 12 سالن است که به روزترین امکانات سینمایی را در اختیار دارد. بزرگترین پرده نمایش سینما در کشور را دارد و برای اولین بار در ایران سیستم صدای سه بعدی بهره برده است. سالن‌های VIP و صندلی‌های VIP با امکانات مختلف نیز دارد. این بخش در مجموع 1800 نفر ظرفیت دارد و از 11 صبح تا 1 بامداد فعال است.

پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال

رستوران، فودکورت و کافه‌های ایران مال

در بازار بزرگ ایران 4 فودکورت وجود دارد که در مجموع 200 رستوران و کافی‌شاپ را تشکیل می‌دهند. امروزه فودکورت‌ها عضوی جدانشدنی از مراکز خرید هستند و طرفداران زیادی دارند.
فود کورت ایران مال

فودکورت ایران مال

 

هتل ایران مال

این هتل 359 اتاق دارد و در 18 طبقه ساخته شده است. این هتل پنج ستاره است و امکاناتی نظیر اتاق جلسات، آمفی تئاتر و سالن ضیافت مجموعه هتل، ۲ استخر برای بانوان و آقایان به صورت مجزا و ۲ رستوران ایتالیایی و آرژانتینی برای رفاه گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. ۲ رستوران شرقی و ایرانی نیز در این هتل ۵ ستاره تعبیه شده است.
هتل ایران مال از نظر نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری وضعیت خوبی دارد. برای مثال به پارک چیتگر، دریاچه خلیج‌فارس، پارک ملی گیاه‌شناسی و آبشار مصنوعی نزدیک است. همچنین با توجه ویژه به معماری آسیایی ساخته شده است برای گردشگران جذاب است.

هتل ایران مال

هتل ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال شامل امکانات و سالن‌های مجهز است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سالن بولینگ، آمادگی جسمانی، جاده تندرستی، پیست یخ، مجموعه اسکواش، کلینیک ورزشی، استخر و اسپا، استادیوم چند منظوره (تنیس و ورزش‌های توپی و...). همه این موارد مطابق استانداردهای بین‌المللی بوده و امکان برگزاری مسابقات رسمی را دارند.

استادیوم چند منظوره ایران مال

استادیوم چند منظوره ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال قابلیت برگزاری رویدادهای بین‌المللی مانند رویدادهای تجاری، نمایشگاهی و همایش‌‎ها را دارد. در قسمت غربی مجموعه قرار گرفته است و شامل امکاناتی مانند پارکینگ رایگان، سالن مذاکرات و کنفرانس و ورک شاپ است.

هایپرمارکت ایران مال

داری تنوع اجناس بالایی است و 43 صندوق دارد. می توان گفت نسبت به شعبه‌های دیگر هایپراستار، این مجموعه کمی کوچکتر است. اما با این حال همه چیز در آن یافت می‌شود و نیاز مشتریان را برآورده می‌کند. ساعت کار هایپرمارکت ایران مال شنبه تا پنج شنبه 9 صبح تا 12 شب و جمعه‌ها از ساعت 9 صبح تا 11 شب است.

هایپرمارکت ایران مال

هایپرمارکت ایران مال

جاذبه‌های ایران مال

ایران مال مکان‌های دیدنی زیاد دارد که به آن‌ها می پردازیم.

مسجد جامع

این مسجد مساحتی حدود 1200 متر مربع دارد و المان‌ها و نمادهای آن از مسجدالنبی الهام گرفته شده است. طرح گنبد آن نیز از حافظیه شیراز الهام گرفته شده و 5 گنبد دارد. علاوه بر مسجد جامع 40 نمازخانه در نقاط مختلف ایران مال برای انجام فریضه نماز وجود دارد.

مسجد جامع در ایران مال

مسجد جامع در ایران مال

کتابخانه جندی شاپور

باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور که به کتابخانه ایران مال معروف است، مشابه کتابخانه دانشگاه آکسفورد ساخته شده است ولی دارای تزئینات و معماری ایرانی نیز هست. این کتابخانه حدود 70 هزار جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون دارد. در حال حاضر افراد کتاب‌ها را در محوطه کتابخانه می‌خوانند و امکان خارج کردن آن از کتابخانه وجود ندارد.
کتابخانه ایران مال

کتابخانه ایران مال

باغ ایرانی

باغ ایرانی با الهام از باغ شازده کرمان و دارای چند سطح پلکانی و داری چند آبنما و آبریز است که یادآور باغ‌های ایرانی-اسلامی است. دو ورودی با نمای شیشه‌ای دارد و از گیاهان گوناگونی در آن استفاده شده است. این قسمت در بام ایران مال قرار دارد.

باغ دیدار

در مجاورت بازار سنتی قرار دارد و مکانی برای ارتباط با بخش غربی است. 2 پله برقی دارد که در بین آن آبشار پلکانی زیبایی وجود دارد. این باغ با آبنما و درختان پالم کالیفرنیا تزئین شده است. هدف باغ دیدار ایجاد فضایی برای گفتگوی آزاد و در محیطی آرام است.

بازار سنتی ایران مال یا تیمچه حاج علی اکبر

این بازارچه با هدف احیای هویت ایرانی-اسلامی بنا شده است. تمام تزئینات داخلی آن از سبک معماری ملی و مذهبی ایران بهره برده است و فضایی متفاوت نسبت به سایر نقاط ایران مال ایجاد می‌کند. سیستم‌های نور و تهویه و امنیت پیشرفته باعث تلفیق معماری کهن ایرانی و سیستم‌های مهندسی جدید شده است.
بازار سنتی ایران مال

بازار سنتی ایران مال

تالار آیینه

تالار آیینه قسمتی از بازار سنتی است و با الگوبرداری از تالار آیینه مجلس شورای ملی (یک اثر تاریخی) طراحی شده است. تمام دیوارها و سقف‌ها آیینه‌کاری شده‌اند و فضای جذابی را به وجود آورده‌اند. همچنین فرش نفیس ایرانی به مساحت 126 متر مربع این فضا را می پوشاند که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

شربت خانه

به جای کافی شاپ‌ها، در گذشته چایخانه‌ها و شربت خانه‌ها برای پذیرایی از مردم وجود داشتند. شربت خانه ایران مال با ایجاد فضایی مانند زمان‌های قدیم، سعی در یادآوری آن دارد.

شربت خانه ایران مال

شربت خانه ایران مال

مجموعه باغ-رستوران ملل

باغ-رستوران ملل مجموعه‌ایست که با تکیه بر تنوع غذایی ملل مختلف احداث شده است. دارای معماری بومی نقاط مختلف جهان است و فضایی جالبی برای مراجعان به وجود آورده تا علاوه بر امتحان کردن غذاهای ملل مختلف، با معماری آن‌ها هم آشنا شوند.

نمایشگاه آثار هنری

نمایشگاه آثار هنری برای ارزش بخشیدن به آثار هنرمندان ایرانی ایجاد شده است. این نمایشگاه در مجاورت هتل ایجاد شده است تا گردشگران خارجی با هنر ایرانی آشنا شوند. فضای آن 8 هزار متر مربع است و تمام امکانات یک گالری مدرن را دارد.

نمایشگاه تخصصی خودرو

نمایشگاه خودرو ایران مال یکی بزرگترین مراکز نمایشگاهی خودرو است که برای ارتباط فروشندگان و خریداران اتومبیل ساخته شده است. برندهای برتر تجاری در جهان و منطقه در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه با سازه خاص و بی‌نظیر خود در قسمت غرب ایران مال جای گرفته است.
نمایشگاه تخصصی خودرو ایران مال

نمایشگاه تخصصی خودرو ایران مال


ایوان اشراق

سازه‌ای خاص برای برندهای خاص داخلی و خارجی است. سازه ایوان شرق مانند کریستال طراحی شده است. این ایوان در شمال غربی ایران‌مال قرار گرفته است که با ارتفاع حدود ۲۵ متر از طبقه اول تجاری شروع شده و تا بام ایران مال ادامه دارد و توسط راهروی شمالی به شکل مستقیم با ایوان الماس ارتباط پیدا می‌کند.

سوالات متداول

✅ مالک ایران مال کیست؟
آقای علی انصاری (موسس بازار موبایل، سهام‌دار بانک آینده و...) مالک اصلی پروژه ایران مال تهران است.

✅ آدرس ایران مال کجاست؟
ایران مال در بزرگراه خرازی و نزدیک به خروجی دریاچه چیتگر است.

✅ هزینه پارکینگ ایران مال چقدر است؟
پارکینگ ایران مال برای عموم رایگان است.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بسته بندی چمدان از مهمترین مسائل آماده سازی قبل از پرواز است. شما باید بدانید که چه چیزهایی برای قرار دادن در چمدان مهم است و چه چیزهایی را در طول پرواز خود نیاز دارید. اما در طول پرواز، متأسفانه شما باید حجم وسایل خود را به اندازه یک کوله پشتی مدرسه محدود کنید. بعضی از موارد حمل شده ممکن است جزو اقلام ممنوعه و وسایل ممنوع در هواپیما باشد. به عنوان مثال حمل سیگار و لوازم آرایش در شرایط خاصی مجاز است.
علاوه بر داخل هواپیما، باید بدانید چه چیزهایی را نمی‌توانید با هواپیما در چمدان خود حمل کنید. زیرا ممکن است جزو وسایل ممنوع در بار هواپیما باشند و ممکن است ایمنی مسافران را به خطر بیاندازند یا اگر در پرواز حمل شوند، امنیت پرواز را تهدید می‌کند. البته ممکن است برخی از موارد در ایرلاین‌های مختلف، تفاوت داشته باشد.

اقلام ممنوعه در هواپیما

مواردی که در هواپیما ممنوع است

اقلامی که در هواپیما ممنوع است

ما می‌دانیم که چقدر ممکن است ناخوشایند باشد که خود را در فرودگاه ببینید و در آنجا متوجه شوید که نمی‌توانید بخشی از وسایلتان را با خود ببرید. بنابراین، برای کمک به شما در کاهش استرس ناشی از پرواز، این راهنما را برای شما فراهم کردیم که می‌تواند وسایلی را که می‌توانید در چمدان خود قرار دهید و آن‌هایی را که نمی‌توانید با هواپیما حمل کنید، مرور کند.

آیا می‌توانید در هواپیما فندک بیاورید؟

تقریباً همه نوع فندک‌های سیگار معمولی در چمدان دستی یا در هنگام پرواز بسته به ایرلایت مورد نظر مجاز است. این شامل فندک‌های BIC و سایر فندک‌های یک بار مصرف و همچنین فندک‌هایی مانند زیپو است.
با این حال، در اکثر کشورها، ورود فندک‌های الکترونیکی، قوسی و پلاسما ممنوع است.

آیا می‌توانید کبریت را در هواپیما بیاورید؟

بله، اکثر شرکت‌های هواپیمایی به شما امکان می‌دهند یک بسته کبریت بی‌خطر را با خود حمل کنید.

آیا می‌توانید لپ تاپ را در هواپیما بیاورید؟

مطمئنا مشکلی نیست. در حقیقت، حتی اگر قصد انجام هیچ کاری یا تماشای فیلم روی هواپیما را ندارید، باز هم توصیه می‌کنیم لپ تاپ خود را با خود ببرید. در هنگام بازرسی آن همراه با بقیه چمدان‌ها ممکن است منجر به آسیب به لپ تاپ شود و در بعضی موارد حتی ممکن است گم شود.
به یاد داشته باشید در ایست بازرسی امنیتی از شما خواسته می‌شود لپ تاپ خود را از بار داخل کابین خود خارج کنید. لپ تاپ شما (و سایر موارد الکترونیکی) باید جداگانه از طریق اسکنرهای اشعه ایکس عبور کند.
نکته: اگر MacBook دارید، نام خود را جایی روی آن قرار دهید. این روزها لپ تاپ‌های مک بسیار رایج است و ممکن است با سیستم افراد دیگر جابه‌جا شود.

آیا می‌توانید یک پاوربانک در هواپیما بیاورید؟

بسیاری از مسافران از پاوربانک‌ها به عنوان باتری یدکی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. اگر از خود می‌پرسید که آیا می‌توانید این وسیله قابل حمل را برای شارژ موبایل یا لپ تاپ خود در حین پرواز یا مدت طولانی به همراه داشته باشید، پاسخ بله است. توجه داشته باشید که فقط پاوربانک‌ها برای استفاده شخصی مجاز هستند و باید آن‌ها را در ساک دستی خود قرار دهید یا با خود حمل کنید.
پاوربانک‌ها مانند باتری‌های لیتیوم مجاز به حمل در چمدان نیستند، زیرا قابل احتراق و انفجار هستند.
همچنین محدودیت‌هایی مربوط به ظرفیت پاوربانک‌ها وجود دارد. همه پاوربانک‌های دارای کمتر از 100 وات در ساک دستی شما مجاز هستند. اگر پاوربانک شما 100 تا 160 وات است، قبل از اینکه بتوانید آن را در چمدان خود حمل کنید، باید از ایرلاین تأیید بگیرید. پاوربانک هایی با توان ناشناخته یا توان بالاتر از 160 وات امکان ورود به هواپیما را ندارند.

ساک مجاز در کابین هواپیما

ساک یا کیف برای موارد مجاز داخل کابین هواپیما

آیا می‌توانید خمیر دندان را با خود حمل کنید؟

می‌توانید خمیر دندان را در چمدان خود بگذارید. اما باید بدانید هر خمیردندانی که بیاورید جزو محدویت حمل مایع و ژل شما محسوب خواهد شد. شما مقدار مایع و ژل محدودی می‌توانید با خود حمل کنید. علاوه بر این، خمیر دندان شما باید زیر 100 میلی لیتر (3.4 اونس) باشد.

آیا می‌توانم در هواپیما آرایش کنم؟

شما مجاز به آوردن رژ لب، بالم لب و پودر هستید. با این حال، اگر می‌خواهید هر نوع آرایش را به صورت مایع (مثلا ریمل مایع یا ژل لب) بیاورید، باید مطمئن شوید که از محدودیت‌های موجود برای مایعات و ژل‌ها تبعیت می‌کند. به زبان ساده، ظروف آن‌ها نباید از 100 میلی لیتر باشد و باید بتوانید همه آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی، بزرگتر از 1 لیتر قرار دهید.

آیا می‌توانم در هواپیما دئودورانت بیاورم؟

اگر دئودورانت شما مایع است، یعنی اسپری، ژل، رول یا کرم است، محدودیت 100 میلی لیتر (3.4 اونس) دارد. همین قانون در مورد عطرها، که جزو مایعات هستند، اعمال می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید سبک سفر کنید (فقط چمدان‌های دستی)، مطمئن شوید که عطر شما با 100 میلی لیتر مورد نیاز مطابقت دارد. از طرف دیگر دئودورانت‌های جامد هم در کیف دستی و هم در چمدان مجاز هستند.

آیا می‌توانم موچین، تیغ و قیچی را به کابین هواپیما بیاورم؟

به طور کلی موچین، تیغ و قیچی در هواپیما مجاز است.
دسته تیغ اصلاح تنها موردی است که نمی‌توانید در چمدان دستی خود بیاورید، زیرا به طور بالقوه می‌تواند به عنوان سلاح استفاده شود. علاوه بر این، لبه‌های قیچی شما باید کمتر از 12 سانتی متر طول داشته باشد.

آیا می‌توانید در هواپیما میل بافتنی را در چمدان دستی خود بیاورید؟

اکثر شرکت‌های هواپیمایی اجازه میل بافتنی در چمدان دستی شما را می‌دهند و پرسنل امنیتی فرودگاه از این موضوع مطلع هستند. با این حال، افسران امنیتی حق دارند از اختیار استفاده کنند و اگر تصمیم به توقیف آن‌ها به عنوان "اشیای تیز" داشته باشند، می‌توانند.
به همین دلیل توصیه می‌کنیم که میل‌های مورد علاقه خود را قبل از بسته بندی وسایل خود در خانه بگذارید.

آیا می‌توانید در هواپیما آلات موسیقی بیاورید؟

 طبق مقررات FAA، شركت‌های مستقر در ایالات متحده اجازه می‌دهند كه سازهای موسیقی در هواپیما باشند، به شرطی که این وسایل به اندازه كافی كوچك باشند و در قسمت چمدان یا زیر صندلی جلوی شما قرار بگیرند.
اگر در اروپا پرواز می‌کنید، توصیه ما این است که از قبل با شرکت هواپیمایی خود مشورت کنید. در برخی موارد، سازهای کوچکتر (به عنوان مثال ویولن) مجاز است و مانند ساک دستی در نظر گرفته می‌شود. یک فلوت نیز می‌تواند به راحتی در چمدان شما جا شود، اما اگر در حال سفر با گیتار یا ویولنسل هستید، قبل از حرکت به فرودگاه آن را با شرکت هواپیمایی چک کنید.

چمدان بزرگ برای تحویل به بار هواپیما

چمدان بزرگ برای تحویل در قسمت بار هواپیما

وسایلی که در کابین هواپیما مجاز نیستند اما می‌توانید این موارد را در چمدان بگذارید.

وسایل ورزشی

چوب هاکی و لاکراس، چوب‌های گلف، چوب‌های بیس بال و کریکت، تجهیزات ورزش‌های رزمی

اشیاء تیز

جعبه برش، قیچی بزرگ، خوشه چادر، چاقو در صورت بسته بندی ایمن در چمدان مجاز است. اطمینان حاصل کنید که قطعات تیز چادر کمپینگ (مانند گیره چادر) را کنار بگذارید زیرا در چمدان دستی شما مجاز نیست.

مواردی که در کابین و قسمت بارمجاز نیستند:

اینها را در خانه بگذارید

موارد قابل اشتعال

رنگ، سوخت، بنزین، مایعات سبک تر، بسیار قابل اشتعال است و در هواپیما مجاز نیستند.

مواد شیمیایی

کلر، سفید کننده، کود، اسپری رنگ و سایر رنگ‌های قابل اشتعال، سوخت، بنزین و قوطی‌های آئروسل قابل حمل نیستند.

مواد منفجره و الکل

حمل یا بردن مواد مورد استفاده در آتش بازی مانند ترقه و مواد انفجاری مجاز نیست.
همچنین حمل الکل (بیش از 70٪) چه در قسمت بار و چه در قسمت کابین مجاز نیست.

مقدار دقیق محدودیت ها

اکنون که موارد متداول را مرور کردیم، بیایید نگاهی دقیق به برخی از محدودیت‌ها بیندازیم.
چه مقدار مایعات را می‌توانید در هواپیما بیاورید؟ (از جمله ژل و آیروسل)
شما مجاز به آوردن مایعات و ژل‌ها هستید، اما آن‌ها باید محدودیت‌های کمی را برآورده کنند. تمام مایعات شما باید در ظروف، کوچکتر از 100 میلی لیتر (3.4 اونس) باشد و همه آن‌ها باید در داخل کیسه ای قرار بگیرند، بزرگتر از 1 لیتر (34 اونس).

خوشبختانه، برخی از شرکت‌ها لوازم بهداشتی در اندازه سفر را ارائه می‌دهند. لوازمی مانند: ژل دوش، شامپو، خمیر دندان و موارد دیگر

اگر کالای مورد علاقه شما در ظروف کوچکتر عرضه نمی‌شود، همیشه می‌توانید مقداری از آن را در بطری کوچکتر از 100 میلی لیتر منتقل کنید. اندازه دئودورانت‌های اسپری یا ژل نیز باید زیر 100 میلی لیتر باشد.

الکل بدون گمرکی که از فرودگاه خریداری می‌کنید در لیست محصولات مجاز در هواپیما است. به یاد داشته باشید که رسید را باید در داخل کیف امنیتی با حاشیه قرمز ارائه شده هنگام خرید بگذارید.

اگر کارمندان امنیتی می‌خواهند محتوا را غربال کنند و شما در فرودگاه دیگری پرواز متصل دارید، باید کیف جدیدی بخواهید.

اما درمجموع، میزان مایعاتی که در چمدان دستی هواپیما می‌گیرید، به میزان دلخواه شما و همچنین توانایی بسته بندی آن در کیسه پلاستیکی 1 لیتری لوازم آرایشی بستگی دارد.

فندک و کبریت در ساک دستی

طبق قوانین شرکت هواپیمایی، مسافران مجاز هستند یک فندک یا یک بسته کبریت را با خود حمل کنند. در حقیقت، این موارد در چمدان شما مجاز نیستند.
حمل مایعات قابل اشتعال ممنوع است. بنابراین افراد دارای فندک Zippo مجبور به خرید مایعات اضافی در مقصد خود هستند. با این وجود لازم نیست از قبل سوخت زیپو یا فندک معمولی خود را تخلیه کنید.

تجهیزات ورزشی

بسیاری از وسایل ورزشی از جمله چوب‌های بیس بال، چوب‌های کریکت، چوب‌های گلف، تجهیزات تیراندازی با کمان، وسایل ورزش‌های رزمی و سایر موارد می‌توانند به اندازه سلاح‌های دیگری که در بالا ذکر کردیم خطرناک باشند. به همین دلیل است که آن‌ها در لیست کالاهای ممنوعه چمدان دستی نیز در اکثر شرکت‌های هواپیمایی قرار دارند.
اگر می‌خواهید وسایل ورزشی را به همراه داشته باشید، لطفاً قبل از عزیمت آن را بررسی کنید. متناوباً، شما می‌توانید بعد از ورود هر وسیله ای را که نیاز دارید اجاره کنید.
آیا می‌توانید در ساک دستی باتری به هواپیما حمل بیاورید؟
اکثر باتری‌ها فقط  در چمدان دستی شما مجاز هستند . می‌توانید هر باتری متداول (به عنوان مثال باتری‌های AAA، AA، C، D) را با خود ببرید. همچنین شما مجاز به آوردن هرگونه باتری اضافی برای دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل خود هستید، از جمله باتری‌های لیتیومی (که در تلفن‌های همراه، لپ تاپ‌ها و کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌شود).

در واقع، شما نمی‌ توانید هیچ باتری لیتیومی را در چمدان نگه دارید. بعلاوه، باتری اتومبیل، استارت شروع کننده و پاوربانک قابل بررسی نیست و در چمدان دستی شما ممنوع است. این هواپیماها می‌توانند بسیار خطرناک باشند و بنابراین توسط اکثر شرکت‌های هواپیمایی تجاری محدود می‌شوند.

نکات عجیب و جالب در هنگام سفر با هواپیما را می‌توانید با کلیک روی آن مطالعه کنید.

غذاهای ممنوع در هواپیما

در پروازهای بین المللی، محدودیت‌های مربوط به غذاها بسیار شدیدتر است.
بیشتر کشورها به شما اجازه نمی‌دهند که هیچ نوع محصول غذایی یا کشاورزی وارد کنید. در برخی موارد نادر، وسایل چوبی نیز در چمدان شما مجاز نیستند.
خوشبختانه این محدودیت‌ها در مورد غذای کودک از جمله شیر کودک اعمال نمی‌شود.
چه غذاهایی را می‌توانم به کابین هواپیما ببرم؟
در بیشتر پروازهای داخلی، احتمالاً می‌توانید میان وعده مورد علاقه خود را به هواپیما ببرید - بعد از همه خوردن غذای سالم هنگام مسافرت بسیار مهم است. میان وعده‌های بسته بندی شده و همچنین میوه و سبزیجات نیز در چمدان دستی شما مجاز خواهد بود.

اگر غذایی که می‌خواهید بیاورید به صورت مایع یا ژله ای (ماست یا ژله) باشد، محدودیت مایعات و ژل‌هایی که در بالا ذکر کردیم اعمال می‌شود.

علاوه بر این، اگر از رستوران‌ها و کافه‌های اطراف گیت (یعنی آن بعد از ایست بازرسی در فرودگاه) نوشیدنی خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را در پرواز با خود بیاورید.

دارو در ساک دستی کابین شما

در حالت ایده آل، بیشتر داروهای شما در چمدان‌های چک شده شما قرار می‌گیرد. با این حال، همیشه خطر گم شدن کیف شما وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که هر داروی ضروری را با خود حمل می‌کنید.
با توجه به محدودیت‌های موجود در مایعات که قبلاً ذکر کردیم، مصرف بیش از 100 میلی لیتر داروی مایع در هواپیما ممنوع است.
اگر با خود دارو حمل می‌کنید، توصیه می‌کنیم قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید. آن‌ها ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای حمل و نقل و جابجایی دارو داشته باشند.
در مورد موضوع داروها - آیا می‌دانید اجازه دارید سرنگ با خود ببرید؟ اگر یک وسیله استفاده نشده را حمل می‌کنید، باید داروی آن داخل آن باشد و باید به طور جداگانه در یک ظرف سخت سطح ذخیره شود.

بازرسی اقلام ممنوع و مجاز در فرودگاه

بازرسی چمدان در فرودگاه

 

در ایست بازرسی امنیتی چه کار کنیم؟

تمام وسایلی را که باید احتمالا به مامور امنیتی نشان داده شوند در بالای چمدان قرار دهید تا به راحتی در محفظه قرار گیرد:

1-مایعات موجود در کیسه شفاف قابل مشاهده 20*20*20 سانتی متر.
2-تبلت، دوربین یا هر دستگاهی از این قبیل
3-غذای کودک و داروی مایع بیش از 100 میلی لیتر، دومی همراه با اسناد پزشکی است. شاید لازم باشد اصالت مایع را اثبات کنید.
4-فندک خود را نشان دهید و سپس آن را در جیب خود قرار دهید.
5-برای غربالگری جداگانه، ژاکت و یا کت خود را دربیاورید.
6-تمام اشیا فلزی مانند کلید، سکه، ساعت، کمربند، جواهرات و تلفن‌های همراه را برای نمایش جداگانه در یک محفظه قرار دهید.
7-لپ تاپ خود را از چمدان بردارید و آن را در یک سینی برای غربالگری جداگانه قرار دهید.
8-هنگام دستورالعمل، از نقطه کنترل امنیتی عبور کنید.

سایر نکات مهم قبل از سفر با هواپیما را می توانید از لینک مورد نظر مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()