نوشته شده توسط : admin

جزایر پرنس، جزایری زیبا و آرام هستند، که در انتظار مسافران استانبول می باشند. و تنها یک ساعت با این کلان شهر بزرگ فاصله دارند. جزایر پرنس استانبول در زمستان دارای آب و هوایی نسبتا سرد است، بنابراین رفتن به جزایر پرنس استانبول یکی از تفریحات تابستانی است.

جزایر پرنس استانبول ترکیه را از دست ندهید

جزایر پرنس، جزایری زیبا و آرام هستند، که در انتظار مسافران استانبول می باشند. و تنها یک ساعت با این کلان شهر بزرگ فاصله دارند. جزایر پرنس استانبول در زمستان دارای آب و هوایی نسبتا سرد است، بنابراین رفتن به جزایر پرنس استانبول یکی از تفریحات تابستانی است.

این مجمع الجزایر در سواحل آسیایی دریای مرمره، در جنوب شرقی انتهای جنوبی بسفر هستند. این جزایر جزو محله های ساحلی استانبول، قسطنطنیه باستانی بیزانس و کلان شهر بزرگ بسفر بوده اند. مجمع الجزایر پرانس از 9 جزیره تشکیل شده است، اما همه آنها به جز پنج جزیره کوچک هستند و هیچ سکونتگاه دائمی در آنها وجود ندارد.

 

 

مجمع الجزایر پرنس

در زیر به چهار مورد از معروف ترین جزایر استانبول پرنس از جمله  بویوکادا Büyükada،  هیبلیادا Heybeliada، بورگازادا Burgazada و کینالیادا Kinaliada اشاره می کنیم.

بویوکادا

این جزیره جزو بزرگترین و زیباترین جزایر پرنس است. این جزیر یکی از محبوب ترین تور استانبول تابستان است، که هرساله گردشگران بسیاری را به اینجا می کشاند. جزیره بیوکادا دارای مساحت 5.4 کیلومتر مربعی است، و از مجموع سه جزیره اصلی دیگر بزرگتر است.  جزیره بویوکادا همچنین پرجمعیت ترین جزیره به شمار می رود. جمعیتی که در طول سال به طور متوسط حدود 6500 نفر است،  و در تابستان به 40 هزار نفر می رسد.

این جزیره دارای دو قله مرتفع است قله ی مرتفع ایسا در جنوب که توسط یونانیان به نام هاگیوس جورجیوس شناخته می شود،. قله ی  والا همچنین بلندترین قله جزیره را تشکیل می دهد. بیشتر قسمت شمالی جزیره پر از ساختمان است. و جنوب آن بیشتر دارای  بیشه‌ های کاج دوست داشتنی و جنگل‌ های درختان است. در جزیره بویوکادا می توان دوچرخه کرایه کرد، و در سواحل اطراف آن دوچرخه سواری کرد.

مکان های دیدنی جزیره بویوکادا

  • آلاچیق قدیمی که ترکیبی از معماری غربی و ترک است
  • مسجد حمیدیه، که به دستور عبدالحمید دوم در سال 1895 این مسجد ساخته شد. دارای یک مناره با بالکن است
  • مسجد نظام، که به تازگی ساخته شده است.
  • کلیسا ی ایا یورگی، یک کلیسای کوچک ارتدکس است، که در سال 1751 ساخته شده است.
  • یتیم خانه یونانی، بزرگترین سازه ی چوبی در اروپا و دومین سازه بزرگ جهان است.
  • باشگاه آناتولی دارای مرکز قایق‌ های تفریحی است، که مصطفی کمال آتاتورک هر تابستان از آن بازدید می کرده است.

جزیره هیبلیادا

جزیره هیبلیادا دارای مساحت 2.35 کیلومتری و دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس است. این جزیره نام هیبلی را در زبان ترکی به دلیل شکل کیسه ‌ای تپه‌ ها و دره‌ هایش که از میان این تپ ه‌ها می ‌گذرد، گرفته است. تپه های اصلی جزیره، تپه اومیت است، که قبلا به نام کوه پاپاز شناخته می شد و در شمال جزیره قرار داشته است. مهمترین بخش شهر ساحل شمال شرقی است.

خانه های جزیره به صورت ردیفی در تپه اومیت، پراکنده شده اند. بستنی فروشی جزیره معروف است و همچنین رستوران هایی در ساحل وجود دارد که می توانید صبحانه را در آنها صرف کنید.

مکان های دیدنی جزیره هیبلیادا

حوزه علمیه ارتدکس و صومعه تثلیث مقدس، یک مدرسه علمیه ارتدکس است، که در سال 1844 در این جزیره افتتاح شد که قبلاً در یونان به نام Halki شناخته می شد.

موزه خانه اینونو

کلیسای ایا یورگی، کلیسایی صورتی رنگ بروی صخره است، که در ساحل جنوبی جزیره هیبلیادا قرار دارد. آسایشگاه هیبلیادا، دارای جنگل های کاج و آب و هوایی بسیار خوب است.  خانه حسین رحمی گورپینار، خانه ای که نویسنده حسین رحمی گورپینار در آن زندگی می کرده است.

جزیره بورگازادا

جزیره بورگازادا، که سومین جزیره از جزایر پرنس است، دارای مساحت 1.5 کیلومتر مربع است. این جزیره در زمان های قدیم به پانورموس معروف بوده است. در دوره بیزانس نام آنتیگونی را به خود اختصاص داد. این نام هنوز توسط یونانیان استفاده می شود. در کنار اسکله  این جزیره، چایخانه های قدیمی بسیاری قرار دارد. خانه ای به نام Sait Faik Abasıyanık نیز در بین خانه های تاریخی جزیره قرار دارد، که گردشگران بسیاری را مجدوب خود می کند.

مکان های دیدنی در جزیره بورگازادا

  • موزه Sait Faik Abasıyanık موزه ای مهم در زمینه ی نویسندگان ادبیات معاصر ترکی است.
  •  کلیسای ایایان، کلیسایی بر روی تپه ای مرتفع که در سال 1899 ساخته شده است.
  •  کالپازانکایا در غرب جزیره قرار دارد، و رستوران های بسیاری برای خوردن یک غذای محلی دارد.

 

جزایره پرنس استانبول ترکیه را از دست ندهید (2)

 

هزینه رفتن به جزایر پرنس استانبول

جزیره کینالیادا

جزیره کینالیادا، جزیره ای با مساحت 1356 کیلومتر مربع، کوچکترین جزیره از چهار جزیره پرنس استانبول است. این جزیره نام خود را از رنگ صخره های ماسه سنگی گرفته است که عمود بر دریا در شرق قرار دارند. جزیره کینالیادا دارای سه تپه است.  سواحل این جزیره ی زیبا گردشگرانی که تور استانبول را تهیه کرده اند را مجذوب خود می کند. یکی از سواحل معروف آن ساحل آیازاما است. این جزیره همچنین دارای باشگاه های ورزشی و استخر است. یک صومعه ی کوچک در بالای تپه دارد، که توسط امپراتور بیزانس ساخته شد.

چکیده مطلب

جزایر پرنس مجمع الجزایری است که به اختصار جزایر نامیده می شود، این جزایر در قسمت شمال شرقی دریای مرمره، در سواحل جنوبی سمت آناتولی استانبول واقع شده است. مجمع الجزایر استانبول متشکل  از 9 جزیره بزرگ و کوچک است، اما همه آنها به جز پنج جزیره کوچک هستند. از معروف ترین این جزایر می توان به نام های بویوکادا Buyukada، هیبلیادا Heybeliada، کینالیادا Kınalıada، بورگازادا Burgazada اشاره کرد.

در طول ماه های تابستان، جزایر پرنس مقاصد محبوب برای سفرهای یک روزه از استانبول هستند. از آنجایی که تقریباً هیچ تردد موتوری در جزایر وجود ندارد، تنها وسیله حمل و نقل در این جزایر دوچرخه و اسب و گاری است. این جزایر با دامنه‌ های سرسبز، صخره‌ های دراماتیک و خلیج ‌های بی نظیر بسیار دیدنی هستند. همچنین چندین ساختمان تاریخی در جزیره بویوکادا Büyükada وجود دارد، مانند کلیسای ارتدوکس یونانی آگیوس جورجیوس و صومعه که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد، کلیسای آگیوس دیمیتریوس و مسجد حمیدیه که توسط عبدالحمید دوم ساخته شده است.  آژانس مسافرتی الفبای سفر به شما این فرصت را می دهد، تا بلیط ها و تورهای ارزان قیمت را خریداری کنید و سفری خوش و بدون دغدغه داشته باشید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

باغ گل دبی یکی از باشکوه ترین و بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است. این باغ باشکوه واقع در دبی لند با مساحتی عظیم به مساحت تقریبی 72 هزار متر مربع که به عنوان یک منطقه تفریحی غول پیکر طراحی شده است.

باغ گل دبی در ابتدای سال 2013 دارای 45 میلیون گل و در سال 2021 بیش از 109 میلیون گل را در خود جای داده است، و امروزه با 50 میلیون گونه ی مختلف از گل ها، منظره ای منحصر به فرد ارائه می دهد که شما را به دوردست ها خواهد برد.

یکی از برجسته ‌ترین جنبه‌ های باغ گل دبی این است که طرح‌ های گل‌ ها در هر فصل تغییر می ‌کنند تا بازدیدکنندگان هر بار که از آن بازدید می ‌کنند تجربه متفاوتی را کشف کنند. بسیاری از سازه های باغ گل دبی مانند ساعت باغ دبی، خانه های پرندگان طاق های ساخته شده از گل هایی است که می توانید از زیر آنها عبور کنید.

 

نمای کلی باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در دبی است، گل‌ هایی که در باغ به نمایش گذاشته می‌شوند شامل گل اطلسی، گل شمعدانی، گل همیشه بهار، گل آفتابگردان و تعداد زیادی از گل‌ ها و طرح ‌های گیاه‌شناسی است. گل های گل اطلسی 90 درصد از تم های گل را در باغ تشکیل می دهند، زیرا توانایی عجیبی برای زنده ماندن در سخت ترین آب و هوای صحرای دبی دارند.

باغ معجزه دبی همچنین رکوردهای مهمی را با تعداد گیاهان استفاده شده، چهره های مختلف و قهرمانان افسانه ها، سازه ها و سایر تجهیزات را می توانید در این باغ ببینید. در ورودی این باغ جذاب، باغ پروانه ها با فرم دایره ای به مساحت 1800 متر مربع با پروانه های غول پیکر سه بعدی نیز عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است.

حداقل 15 هزار پروانه از 26 گونه مختلف در باغ گل دبی وجود دارد. بر اساس گزارش ها گل های به کار رفته در طرح هواپیما در باغ گل دبی وزنی معادل 100 تن عنوان شده است. همچنین بیش از 9 هزار گل و گیاه تنها برای ایجاد لوگوی امارات استفاده شده است. علاوه بر این، در سال 2016، این هواپیما در کتاب رکوردهای گینس برای بزرگترین طراحی گل اختصاص داده شده است.

بخش های محبوب در باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از بی نظیر ترین باغ ها در جهان است، که هر کدام از بخش های آن نشان دهنده ی یک موضوع است.

مجسمه ی گل میکی موس

در سال 2018، مجسمه 18 متر مربعی میکی موس که جایزه "بلندترین مجسمه هرس" را دریافت کرد، از بیش از 100 هزار گیاه و گل مانند گل اطلسی سفید، گل اطلسی قرمز، شمعدانی سفید، بنفش زرد، شمعدانی سفید تشکیل شده است.

خانه های گل و خانه های ییلاقی

خانه های ییلاقی و خانه هایی که باغ گل دبی را به نمایش می گذارند، تصویری رنگارنگ دارد از میلیون ها گل تشکیل شده است. همچنین مشخص شده است که این تصویر باورنکردنی رنگارنگ، تصور سرزمین پریان را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

طاق گل در باغ دبی

این طاق نما که با ایجاد شکل قلب از گل های معطر در باغ گل دبی ایجاد شده است، با هدف ایجاد فضایی رمانتیک برای زوج های عاشق باغ است. با توجه به اینکه باغ گل دبی دارای طولانی ترین دیوارهای گل است، این باغ که در کتاب رکوردهای گینس گنجانده شده است، جایزه سال 2015  را نیز برای تجربه باغ های جدید از آن خود کرده است.

 

6

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه دبی

آنچه در باغ گل دبی می توانید ببینید فقط به گل ها محدود نمی شود. یکی دیگر از گزینه های فوق العاده برای بازدیدکنندگان، باغ پروانه های دبی است. این قسمت شامل 15 هزار پروانه شگفت انگیز در اندازه ها، رنگ ها و انواع مختلف است. باغ پروانه ها به عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان شناخته می شود. همچنین موزه ای وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پروانه ها در باغ بیابید که میزبان بیش از 50 گونه پروانه و بیش از 150 هزار پروانه است.

 

هواپیما A-380 با طراحی گل

A-380 هواپیمای ساخته شده از گل در باغ گل دبی است، ماکت گلی از بزرگ‌ ترین هواپیمای امارات روی این سیاره در اندازه واقعی، بسیار زیبا و است. این ماکت گل با حدود 500 هزار گل ایجاد شد. این زیبایی به عنوان بزرگترین طرح گل در جهان توسط رکوردهای جهانی گینس شناخته شده است.

 

طاق گل قلب ها

اگر در حال و هوای یک عکس عاشقانه هستید، جایی بهتر از طاق قلبی که با گل طراحی شده پیدا نمی کنید. این گذرگاه قلبی شکل در بین زوج‌ ها به ویژه در روز ولنتاین محبوب است.

ساعت گلدار

ایستادن در کنار یک ساعت به طول 15 متر که با هر فصل گل های آن تغییر می کند. می تواند بسیار جذاب باشد.

پارک دریاچه

به تمام شگفتی های باغ گل دبی، یک دریاچه مصنوعی را اضافه کنید و احساسی واقعا بی نظیر خواهید داشت. در اطراف این پار می توانید کلبه ها و خانه هایی را ببینید که با گل تزئین شده اند.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی در ماه های آخر تابستان و اوایل بهار است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در فصول پاییز و زمستان نیز دبی هوایی مرطوب و نسبتا بارانی دارد.

چگونه به باغ گل دبی برویم؟

اگر قصد دارید به همراه خانواده به پارک دبی بروید. روش های مختلفی برای رسیدن به آن است. یکی از این روش ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. باغ گل دبی با اتوبوس شماره 105 برای رسیدن به این مقصد به گردشگران خدمت رسانی می کند. این سفر تقریباً 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و برای هر نفر 5 درهم هزینه دارد. برای رفتن با مترو باید به شما بگوییم، که هیچ مسیر مترو مستقیمی به باغ معجزه دبی وجود ندارد، بهتر است از مترو خط قرمز به مرکز خرید امارات بروید و سپس با اتوبوس 105 به آنجا بروید. اگر گزینه ‌های حمل‌ ونقل عمومی را مناسب نمی دانید، می توانید از وسیله نقلیه شخصی خود و یا با تاکسی به باغ گل دبی بروید و روزی به یاد ماندنی را درکنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

7

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی 

پارک گل دبی به طور متوسط ماهانه میزبان ۲۵۰ هزار نفر و در مدت ۶ ماه ۱.۵ میلیون نفر بوده و این باغ که در دل کویر دبی طراحی شده است به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده است. باغ معجزه تنها هفت ماه از سال باز است. باغی که تعمیر و نگهداری آن در فصل تابستان آغاز می شود، همه روزهای هفته از آبان تا اردیبهشت از ساعت 10 الی 22 قابل بازدید است. ساعت بازدید از باغ گل دبی : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب  و جمعه ها تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 10 شب بر روی عموم باز می باشد.

 
  • هزینه ورودی باغ گل دبی برای هر نفر : 55 درهم است.
  • هزینه ورودی به باغ دبی برای کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم است.
  • قیمت تور دبی برای ورود برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.
  • آدرس باغ گل دبی : دبی - منطقه دبی لند - خیابان آل بارشا جنوبی 3 - باغ گل دبی

سخن آخر

باغ گل دبی یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است، این باغ 72 هزار متر مربع وسعت دارد. باغ گل دبی 150 میلیون گل را هر ساله به نمایش می گذارد. ده ها طاق رنگارنگ، مجسمه، و رایحه های گل های مختلف و شگفت انگیز را می توانید در  این باغ بی نظیر تماشا کنید. باغ گل دبی در روز ولنتاین سال 2013 افتتاح شده است، این باغ در رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین باغ گل ثبت شده است. باغ گل دبی  در سال 2016، یک رکورد جهانی دیگر برای بزرگترین مجسمه گل به نام خود ثبت کرد. همچنین این باغ یک مدل ایرباس A380  اماراتی را که از میلیون ها گل شکوفه ساخته شده به نمایش می گذارد.

بخشی از باغ به نام باغ پروانه ها در تمام طول سال باز است، در آن می توانید نظاره گر پروانه های رنگارنگ و گوناگون که از سراسر جهان جمع آوری شده اند باشید. همچنین می توانید مجسمه 18 فوتی میکی موس از حدود100 هزار گیاه و گل ساخته شده است، را نیز ببینید. برای اطلاع و خرید تور لحظه آخری استانبول به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مسجد اورتاکوی به ترکی: Ortaköy Mosque است. این مسجد در بشیکتاش استانبول ترکیه، در کنار اسکله اورتاکوی، یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ ها در تنگه بسفر واقع شده است.

مسجد اورتاکوی استانبول و همه چیز در مورد آن
 
 

هنگام رفتن به یک تور فرهنگی و تاریخی در استانبول، شاید اولین چیزی که به ذهن برسد مساجد استانبول باشد. شکی نیست که مساجد استانبول اولین جاذبه ی تاریخی است، که تمام گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند. مسجد اورتاکوی به ترکی: Ortaköy Mosque است. این مسجد در بشیکتاش استانبول ترکیه، در کنار اسکله اورتاکوی، یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ ها در تنگه بسفر واقع شده است.

مسجد اورتاکوی توسط معماران معروف ارمنی Garabet Amira Balyan و پسرش نیکوگوس بالیان در سال 1853 توسط سلطان عبدالمجید ساخته شد، این مسجد با معماری سبک نئوباروک خود کسانی را که آن را می بینند مجذوب خود می کند. این مسجد دارای پنجره‌ های عریض و مرتفع است، که نورهای متنوع و رنگارنگ بسفر را به داخل مسجد می ‌برد و همچنین دو مناره که نمونه‌ های چشمگیری از هنر سنگ  ‌تراشی را در خود جای داده است.

 

 

تاریخچه ی ساخت مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی، که نام اصلی آن مسجد Büyük Mecidiye است، یکی از آخرین آثار دوره معماری عثمانی است. بنای مسجد اورتاکوی متعلق به قرن هجدهم است، و ساختمان فعلی در سال 1855 تکمیل شده است. این بنا توسط یک معمار ارمنی، Garabet Balyan، و پسرش نیکوگوس بالیان بنا شده است.

این مسجد چندین بار به دلیل زلزله و آتش سوزی مرمت شد. کارهای مرمتی این مسجد بین سال های 2011 تا 2014 تقریباً سه سال به طول انجامید، در 6 ژوئن 2014 به پایان رسید و مسجد برای نمازگزاران و بازدیدکنندگانی که تور خارجی را از سایت الفبای سفر تهیه کرده اند بازگشایی شد.

این ساختمان که بر روی دماغه کوچکی که به سمت تنگه بسفر امتداد دارد قرار دارد از بسیاری نقاط تنگه بسفر قابل مشاهده است، یکی از مساجد تاریخی استانبول است که با معماری باروک به سبک غربی ساخته شده است. مسجد اورتاکوی که با معماری شیک خود در با ارزش ترین مکان بسفر استانبول قرار دارد، یکی از سازه هایی است که شبح تنگه بسفر را تشکیل می دهد.

مسجدی به دستور سلطان عبدالمجید ساخته شده است، یکی از سازه هایی است که بعد از کاخ دولما باغچه، گسترش بافت تاریخی شهر را به سمت تنگه بسفر ادامه می دهد. میدان کوچک دیگری در پشت مسجد یافت می شود. مسجد اورتاکوی منظره ای باشکوه از پل معروف بسفر را ارائه می دهد که یکی از زیباترین و طولانی ترین پل های معلق جهان است. طول این پل 1560 متر، ارتفاع بالای آب 64 متر، فاصله تکیه گاه ها 1074 متر و ارتفاع تکیه گاه ها 165 متر است.

 

معماری مسجد اورتاکوی

معمار مسجد اورتاکوی استانبول نیکاگوس بالیان است. نیکوگوس بالیان که در فرانسه تحصیلات معماری خود را تمام کرده است، یکی از اعضای خانواده بالیان است که به خاطر آثارش در امتداد تنگه بسفر شناخته شده است و چندین نسل به این کاخ خدمت کرده است.یکی از مهم ترین ویژگی های مسجد این است که به سبک معماری باروک که پس از قرن هجدهم در کاخ های فرانسوی و ایتالیایی استفاده می شد ساخته شده است.

مسجد اورتاکوی مانند تمام مساجدی که در دوره عبدالمجید اول ساخته شده اند از دو قسمت تشکیل شده است. دیوارها و فضای داخلی این مسجد تک گنبدی با موزاییک های چند رنگ زیبا تزئین شده است. پنجره‌ های بسیار عریض و بلند به خوبی نور خورشید را به داخل می ‌دهند و آب ‌های بسفر را منعکس می ‌کنند که با تمام رنگ‌ های رنگین کمان می‌ درخشد.

طاقچه نماز که با موزاییک تکمیل شده از سنگ مرمر ساخته شده است و سنگ مرمر نیز به نوبه خود با پرفیری پوشانده شده است. این مسجد بر روی شنل قرار دارد که بیزانسی ها آن را کلایدون می نامیدند که به معنی کلید است.  به عنوان نشانه ای از این درک معماری، نمای بیرونی مسجد با نقش برجسته سنگی با شکوه تزئین شده است. با نمای بیرونی پرآذین و پنجره‌ های بزرگ که اجازه می‌ دهد نور به داخل ساده ‌تراز آن نفوذ کند.

نمای خارجی آن سقف گنبدی شکل است که با موزاییک های صورتی پوشیده شده است. همچنین دومناره بلند وجود دارد که هر کدام یک شرفه دارند. اتاق های اصلی آن کوچک و مربعی شکل است. علاوه بر بخش اصلی نمازخانه ی مسجد، اتاقی برای اقامه نماز و استراحت سلطان در نظر گرفته شده است.

103

 

گنبد بزرگ مسجد اورتاکوی

در حالی که مسجد منظره زیبایی را برای افرادی که به تنگه بسفر سفر می کنند ایجاد می کند، داخل مسجد نیز منظره فوق العاده ای دارد. گنبد مرکزی مسجد که بر روی پلان مربع ساخته شده است، تمام قسمت نمازخانه ی مسجد اورتاکوی را در بر گرفته است. به عنوان تنها نمونه در بین مساجد تاریخی استانبول، برگ های برجسته آکانتوس زیر بالکن مناره ها با تذهیب طلا تزئین شده است.

در سطح داخلی گنبد مسجد، تزئینات داخلی متعددی قرار دارد که شامل صحنه معماری آسمانی است. تزئینات داخل گنبد برخلاف طرح گنبدی مساجد کلاسیک عثمانی به سبک معماری رومی، بیزانسی و اروپایی است.

 

ساعات بازدید از مسجد اورتاکوی

مانند اکثر مساجد استانبول، ساعت بازدید از مسجد اورتاکوی از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است، اما در اوقات نماز به روی بازدیدکنندگان بسته است. قیمت بلیط ورودی مسجد اورتاکوی رایگان است.

 

نکات بازدید از مسجد اورتاکوی

درسته که مسجد اورتاکوی یک مکان توریستی است، اما در واقع این مسجد یک مکان مذهبی است. بنابراین برای ورود به آن بایستی یکسری نکات و قوانین آداب و رسوم را رعایت کنید. گردشگران داخلی و خارجی که قصد ورود به مسجد اورتاکوی استانبول را دارند، بایستی پوشش مناسب مانند حجاب برای خانم ها و لباس های مناسب برای آقایون را داشته باشند.

در هنگام ورود به مسجد شما غرفه ای را می بینید، که برای پوشش گردشگران لباس هایی آبی و صورتی رنگی را به گردشگرانی که تور ترکیه را تهیه کرده اند تقدیم می کنند.

لازم به ذکر است، مسجد اورتاکوی و بقیه مساجد استانبول هنگام اذان و اقامه ی نماز به گردشگران اجازه ی ورود نمی دهد. اگر در هنگام نماز به این مساجد می رسید بایستی کمی صبور باشید. می توانید در آن زمان به تماشای دیدنی های اطراف مسجد بپردازید، برای بازدید این مسجد نیاز به پرداخت هیچگونه مبلغی نیست. اما اگر مایل هستید می توانید برای کمک به مسجد و دیگر مسائل به صندوق های خیریه مسجد اورتاکوی مبلغی را پرداخت کنید.

 

مکان های نزدیک مسجد اورتاکوی استانبول

اگر از مسجد دیدن کرده اید، می توانید به مکان های اطراف مسجد مانند دهکده ماهیگیری اختصاص دهید. خود مسجد در انتهای یک میدان روباز زیبا قرار دارد که در اطراف آن برخی از بهترین گزینه‌ های تفریح شبانه و رستوران های استانبول وجود دارد. اگر یکشنبه‌ ها برای بازدید از این مسجد بروید، می‌توانید بازار صنایع دستی را که هر هفته در خیابان‌ های فرعی برگزار می‌ شود، ببینید. که منعکس کننده طبیعت جهانی و تاریخی این منطقه است.

 

چگونه به مسجد اورتاکوی استانبول برویم ؟

چگونه از تکسیم به اورتاکوی برویم ؟ برای رفتن به اورتاکوی با وسایل حمل و نقل عمومی، از تکسیم با اتوبوس 40، 40 یا 42 تی به آنجا بروید و یا از کاباتاش، می توانید از اتوبوس 22، 22RE یا 25E استفاده کنید. چگونه از میدان تکسیم به بشیکتاش برویم ؟  متأسفانه جایگزین زیادی برای رفتن به اورتاکوی با وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد. با این حال، هنگامی که به نوعی به میدان بشیکتاش می رسید، رفتن به اورتاکوی آسان تر می شود.

اگر می خواهید از سمت آناتولی برسید، می توانید با کشتی به اسکله بشیکتاش بروید، سپس با اتوبوس به سارییر بروید و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید. اگر می خواهید از میدان بشیکتاش تا اورتاکوی پیاده روی کنید، می توانید با 20 دقیقه پیاده روی به آن برسید. برای رسیدن به مسجد اورتاکوی از سمت اروپایی، پس از پیاده شدن در ایستگاه کاباتاش در خط تراموا Bagcılar-Kabataş، می توانید با اتوبوس ها به سمت Sarıyer بروید.

104

 

جاذبه های دیدنی اطراف مسجد اورتاکوی

باید به این نکته اشاره کنیم که مقبره یحیی افندی، مسجد و موزه ییلدیز و کاخ دولما باغچه از جاذبه های نزدیک به مسجد اورتاکوی هستند که حتما باید از آن ها دیدن کنید.

 

سخن آخر

مسجد Büyük Mecidiye در بشیکتاش که با نام مسجد اورتاکوی نیز شناخته می شود، سهم مهمی در هویت و نمای استانبول دارد. این مسجد که به دستورسلطان عبدالمجید در سال 1853 ساخته شد، چندین بار به دلیل زلزله و آتش سوزی مرمت شد. این مسجد که در قرن گذشته به دلایل مختلف به ویژه رطوبت و رطوبت آسیب دیده بود، توسط اداره کل بنیادها مرمت شد. نمای بیرونی آن به دلیل سایش سنگ ها مرمت شد.

مسجد اورتاکوی که با معماری بسیار شیک ساخته شده است به سبک باروک است. مسجد اورتاکوی که با موقعیت و معماری منحصربه فرد خود یکی از نمادین ترین مساجد استانبول و بسفر است، دارای دو مناره با یک بالکن است. دیوارهای بیرونی از سنگ تراش سفید ساخته شده است. پنجره های مرتفع مسجد که از حریم و غرفه سلطان تشکیل شده است، مانند مساجد قرن شانزدهم سلاطین، نور خورشید را به داخل مسجد می برد. برای خرید تور استانبول ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

این مسجد بی نظیر توسط کافه ها، رستوران های بی شماری در اطراف آن احاطه شده است. درست در مقابل مسجد، یک سکوی تماشای پل بسفر قرار دارد و می توانید در آنجا بنشینید و از مناظر لذت ببرید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com)  مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
اگر به دنبال یک مکان زیبا و سرسبز در تعطیلات تابستان می ‌گردید دریاچه لزور یکی از منحصر به فرد ترین دریاچه های اطراف تهران به شمار می آید.

دریاچه لزور که از آن به عنوان سد سیاه رود نیز یاد می شود، بدون شک یکی از دریاچه های زیبا در نزدیکی تهران است. دریاچه لزور در نزدیکی روستای لزور در مرز استان تهران و مازندران قرار دارد و یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران در کلانشهر فیروزکوه است. 
این روستا در فضای قزگانچای در کلانشهر فیروزکوه و در 165 کیلومتری شمال شرق تهران و 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در میان رشته کوه های متعدد البرز با عمق دریاچه لزور حدود 2500 متر از درجه دریا واقع شده است.

سفرنامه دریاچه لزور

سفرنامه دریاچه لزور

سفرنامه دریاچه لزور

اگر به دنبال یک مکان خنک برای تور دریاچه لزور درتعطیلات تابستان می ‌گردید دریاچه لزور یکی از منحصر به فرد ترین و زیباترین دریاچه های اطراف تهران به شمار می آید.
این دریاچه به صورت مثلثی شکل در روستایی نزدیک لزور و مرز با مازندران و تهران واقع شده است، هر ساله در هنگام تعطیلات تابستانی افراد زیادی به نزدیک این دریاچه می روند و تحصیلات خود را در این مکان می گذرانند در نزدیکی این دریاچه یک سدی به نام سد سیاه رود یا معجزه قرار دارد.
در سراسر روستای لزور و دریاچه آن، قله ها و مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی برای افراد علاقه مند وجود دارد. علاوه بر این، تفریحاتی متنوعی همچون ماهیگیری در دریاچه لزور وجود دارد. 
بسیاری از دوچرخه سواران کوهستان این منطقه را برای تفریح و تمرین های خود انتخاب می کنند. اگر برای کوهنوردی به این نقطه تعطیلات می روید، این روستا محل شروع صعود به قله های «میشینه مرز» و «افزایش» است.
قله میشینه به عنوان بهترین قله کوه البرز با ارتفاع 4030 متر در شمال غربی این روستا قرار دارد. مسیر صعود به این قله بدون شک یکی از دوست‌ داشتنی‌ ترین و جذاب ‌ترین طرح‌ های کوهنوردی منطقه است که از تنگه‌ های پرآب، دشت‌ های زیبا و مجاورت با دریاچه سد سیاه ‌رود می ‌گذرد.

دریاچه لزور کجاست ؟

دریاچه لزور در 165 کیلومتری از تهران می باشد، این دریاچه در واقع در شمال تهران و در 45 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد و دارای آب و هوای خنک و دلپذیر است. برای اطلاع از تور کیش به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.
روستای لزور دریاچه جز بزرگترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود. دریاچه لزور که با نام سد سیاه رود و یا معجزه چشمه نیز شناخته می ‌شود در پشت روستای لزور در ارتفاعی در حدود ۳ هزار و ۹۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد. ارتفاع دریاچه لزور به ۴ هزار متر می رسد این دریاچه بین قله های بلند رشته کوه دماوند قرار دارد.

مسیر رفتن به دریاچه ی لزور

اگر قصد دارید به دریاچه لزور در اطراف تهران بروید باید به شما بگویم که مسیر ماشین رو دریاچه لزور بسیار هموار و قابل دسترسی دارد. در سال‌ های اخیر روستای لزور به یکی از قطب های گردشگری تهران تبدیل شده است.
برای رفتن به دریاچه لزور ابتدا از تهران وارد جاده فیروزکوه می شوید و سپس در طول مسیر بعد از پمپ بنزین نمرود به سه راهی به نام لاسم می رسید.
شما بعد از طی کردن ۲۷ کیلومتر به مسیری به نام ارجمند می رسید و از آنجا نیز به دریاچه لزور تنها ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. شما همچنین  در طول مسیر می توانید روستاهایی مانند شادمهن و اهنز را نیز ببینید.  
فعالیت هایی که می توانید در دریاچه لزور انجام دهید
در دریاچه لزور و اطراف آن شما می توانید فعالیت های آبی و زمینی گوناگونی انجام دهید. شما می توانید به همراه خانواده و دوستانتان برای گذراندن تعطیلات تابستان به این منطقه بروید و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید.

دوچرخه سواری

همانطور که می دانید یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که می توان انجام داد دوچرخه سواری است. اگر شما هم اهل دوچرخه‌ سواری هستین می توانم این خبر خوش را به شما بدهیم که می توانید در کوهستان های این منطقه به دوچرخه سواری بپردازید و در کنار دوچرخه سواری از مناظر زیبایی منطقه لذت ببرید. دوچرخه سواران حرفه ای کوهستان نیز برای تمرینات خود به این منطقه می روند. برای خرید ارزان تور مشهد به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

کوهنوردی در اطراف دریاچه لزور

در اطراف دریاچه لزور قله ها و کوه‌ های مرتفع ای وجود دارد که می توانید از آنها بالا بروید. قله های اطراف این دریاچه یکی از بهترین انتخاب ها برای کوهنوردان است.
قله میشینه بلندترین قله البرز شرقی به شمار می رود که ارتفاع آن به ۴۰ ۳۰ متر می رسد و در شمال  روستای لزور واقع شده است.

ماهیگیری در دریاچه لزور

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از ماهیگیری در دریاچه لذت می برید می توانید در دریاچه لزور به ماهیگیری بپردازیم فقط کافیست تا تجهیزات ماهیگیری را با خود همراه داشته باشید، شما حتی می توانید در کنار دریاچه چادر برپا کنید.

قایق سواری

دریاچه لزور به دلیل دارا بودن آب و هوای خنک و مطبوع در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین گزینه ها برای  قایق سواری است شما می توانید به همراه خانواده و دوستان خود قایق هایی را به صورت دقیقه اجاره کنید، این قایق ها هم به صورت پارویی و هم به صورت موتوری می باشند. همچنین می توانید در آب دریاچه به شنا کردن بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه لزور

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این دریاچه به دلیل کوهستانی بودن دارای آب و هوای خنک است، بنابراین آب و هوای دریاچه لزور در فصل های بهار و تابستان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این منطقه می باشد.
اما این از زیبایی های فصول پاییز و زمستان آن کم نمی کند، لیکن می توان گفت در فصل های بهار و تابستان این منطقه سرسبزی بی نظیری دارد و شما می توانید در اطراف این دریاچه کمپینگ به راه بیندازید و چادر برپا کنید و از آب و هوای مطبوع و خنک و پاکیزه این منطقه نهایت لذت را ببرید.

اقامتگاه های اطراف دریاچه

گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند اغلب دوست دارند که چند روزی در این منطقه اقامت کنند، طی سال‌ های اخیر امکانات بسیار خوبی برای اقامت گردشگران در این منطقه فراهم شده است.
بالاتر از دریاچه در دامنه کوه ها شما می توانید به امکاناتی همچون سرویس های بهداشتی و کلبه ها و آب چشمه دسترسی پیدا کنید در روستای لزور اطراف دریاچه شما می توانید خانه ها و کلبه هایی برای اقامت پیدا کنیم.
روستای  لزور ۱۳ کیلومتر تا دریاچه فاصله دارد، و یکی از دیدنی ترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود ارتفاع روستا تا دریاچه به ۱۶۰۰ متر می رسد. برای خرید ارزان تورها و بلیط های مسافرتی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید، و خرید های خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

شما علاوه بر دریاچه لزور می ‌توانید از دیدنی های اطراف آن نیز لذت ببرید.  روستای لزور که دارای قدمتی ۴۰۰ ساله می باشد یک روستای تاریخی بسیار دیدنی است از آثار معروف این روستا می توان به قلعه قلدوش، پل سنگی، برج نیمه ،امامزاده خوشنام و امامزاده معصوم اشاره کرد .

سوالات متداول درباره ی دریاچه لزور

دریاچه لزور کجاست ؟

دریاچه لزور در 165 کیلومتری از تهران می باشد، این دریاچه در واقع در شمال تهران و در 45 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد.

چه تفریحاتی می توان در نزدیکی دریاچه لزور انجام داد ؟

در اطراف دریاچه لزور می توان دوچرخه سواری، کوه نوردی، ماهیگیری، قایق سواری و کمپینگ انجام داد.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
باغ گل دبی یا باغ معجزه یکی از بی نظیر ترین جاذبه ها در جهان می باشد، که رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبث کرده است.

باغ گل دبی یکی از باشکوه ترین و بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است. این باغ باشکوه واقع در دبی لند با مساحتی عظیم به مساحت تقریبی 72 هزار متر مربع که به عنوان یک منطقه تفریحی غول پیکر طراحی شده است.
باغ گل دبی در ابتدای سال 2013 دارای 45 میلیون گل و در سال 2021 بیش از 109 میلیون گل را در خود جای داده است، و امروزه با 50 میلیون گونه ی مختلف از گل ها، منظره ای منحصر به فرد ارائه می دهد که شما را به دوردست ها خواهد برد.
یکی از برجسته ‌ترین جنبه‌ های باغ گل دبی این است که طرح‌ های گل‌ ها در هر فصل تغییر می ‌کنند تا بازدیدکنندگان هر بار که از آن بازدید می ‌کنند تجربه متفاوتی را کشف کنند.
بسیاری از سازه های باغ گل دبی مانند ساعت باغ دبی، خانه های پرندگان طاق های ساخته شده از گل هایی است که می توانید از زیر آنها عبور کنید.

نمای کلی باغ گل دبی

نمای کلی باغ گل دبی

نمای کلی باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در دبی است، گل‌ هایی که در باغ به نمایش گذاشته می‌شوند شامل گل اطلسی، گل شمعدانی، گل همیشه بهار، گل آفتابگردان و تعداد زیادی از گل‌ ها و طرح ‌های گیاه‌شناسی است. 
گل های گل اطلسی 90 درصد از تم های گل را در باغ تشکیل می دهند، زیرا توانایی عجیبی برای زنده ماندن در سخت ترین آب و هوای صحرای دبی دارند.
باغ معجزه دبی همچنین رکوردهای مهمی را با تعداد گیاهان استفاده شده، چهره های مختلف و قهرمانان افسانه ها، سازه ها و سایر تجهیزات را می توانید در این باغ ببینید.
در ورودی این باغ جذاب، باغ پروانه ها با فرم دایره ای به مساحت 1800 متر مربع با پروانه های غول پیکر سه بعدی نیز عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است. 
حداقل 15 هزار پروانه از 26 گونه مختلف در باغ گل دبی وجود دارد. بر اساس گزارش ها گل های به کار رفته در طرح هواپیما در باغ گل دبی وزنی معادل 100 تن عنوان شده است.
همچنین بیش از 9 هزار گل و گیاه تنها برای ایجاد لوگوی امارات استفاده شده است. علاوه بر این، در سال 2016، این هواپیما در کتاب رکوردهای گینس برای بزرگترین طراحی گل اختصاص داده شده است.

بخش های محبوب در باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از بی نظیر ترین باغ ها در جهان است، که هر کدام از بخش های آن نشان دهنده ی یک موضوع است.

مجسمه ی گل میکی موس

در سال 2018، مجسمه 18 متر مربعی میکی موس که جایزه "بلندترین مجسمه هرس" را دریافت کرد، از بیش از 100 هزار گیاه و گل مانند گل اطلسی سفید، گل اطلسی قرمز، شمعدانی سفید، بنفش زرد، شمعدانی سفید تشکیل شده است.

خانه های گل و خانه های ییلاقی

خانه های ییلاقی و خانه هایی که باغ گل دبی را به نمایش می گذارند، تصویری رنگارنگ دارد از میلیون ها گل تشکیل شده است. همچنین مشخص شده است که این تصویر باورنکردنی رنگارنگ، تصور سرزمین پریان را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

طاق گل در باغ دبی

این طاق نما که با ایجاد شکل قلب از گل های معطر در باغ گل دبی ایجاد شده است، با هدف ایجاد فضایی رمانتیک برای زوج های عاشق باغ است.
با توجه به اینکه باغ گل دبی دارای طولانی ترین دیوارهای گل است، این باغ که در کتاب رکوردهای گینس گنجانده شده است، جایزه سال 2015  را نیز برای تجربه باغ های جدید از آن خود کرده است.

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه دبی

آنچه در باغ گل دبی می توانید ببینید فقط به گل ها محدود نمی شود. یکی دیگر از گزینه های فوق العاده برای بازدیدکنندگان، باغ پروانه های دبی است. این قسمت شامل 15 هزار پروانه شگفت انگیز در اندازه ها، رنگ ها و انواع مختلف است. 
باغ پروانه ها به عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان شناخته می شود. همچنین موزه ای وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پروانه ها در باغ بیابید که میزبان بیش از 50 گونه پروانه و بیش از 150 هزار پروانه است.

هواپیما A-380 با طراحی گل

A-380 هواپیمای ساخته شده از گل در باغ گل دبی است،  ماکت گلی از بزرگ‌ ترین هواپیمای امارات روی این سیاره در اندازه واقعی، بسیار زیبا و است. این ماکت گل با حدود 500 هزار گل ایجاد شد. این زیبایی به عنوان بزرگترین طرح گل در جهان توسط رکوردهای جهانی گینس شناخته شده است.

طاق گل قلب ها

اگر در حال و هوای یک عکس عاشقانه هستید، جایی بهتر از طاق قلبی که با گل طراحی شده پیدا نمی کنید. این گذرگاه قلبی شکل در بین زوج‌ ها به ویژه در روز ولنتاین محبوب است.

ساعت گلدار

ایستادن در کنار یک ساعت به طول 15 متر که با هر فصل گل های آن تغییر می کند. می تواند بسیار جذاب باشد.

 پارک دریاچه

به تمام شگفتی های باغ گل دبی، یک دریاچه مصنوعی را اضافه کنید و احساسی واقعا بی نظیر خواهید داشت. در اطراف این پار می توانید کلبه ها و خانه هایی را ببینید که با گل تزئین شده اند.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی در ماه های آخر تابستان و اوایل بهار است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در فصول پاییز و زمستان نیز دبی هوایی مرطوب و نسبتا بارانی دارد. ارزان ترین تور تایلند را از طریق سایت الفبای سفر تهیه کنید.

چگونه به باغ گل دبی برویم ؟

اگر قصد دارید به همراه خانواده به پارک دبی بروید. روش های مختلفی برای رسیدن به آن است. یکی از این روش ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.
باغ گل دبی با اتوبوس شماره 105 برای رسیدن به این مقصد به گردشگران خدمت رسانی می کند. این سفر تقریباً 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و برای هر نفر 5 درهم هزینه دارد. 
برای رفتن با مترو باید به شما بگوییم، که هیچ مسیر مترو مستقیمی به باغ معجزه دبی وجود ندارد، بهتر است از مترو خط قرمز به مرکز خرید امارات بروید و سپس با اتوبوس 105 به آنجا بروید.
اگر گزینه ‌های حمل‌ ونقل عمومی را مناسب نمی دانید، می توانید از وسیله نقلیه شخصی خود و یا با تاکسی به باغ گل دبی بروید و روزی به یاد ماندنی را درکنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

پارک گل دبی به طور متوسط ماهانه میزبان ۲۵۰ هزار نفر و در مدت ۶ ماه ۱.۵ میلیون نفر بوده و این باغ که در دل کویر دبی طراحی شده است به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده است.
باغ معجزه تنها هفت ماه از سال باز است. باغی که تعمیر و نگهداری آن در فصل تابستان آغاز می شود، همه روزهای هفته از آبان تا اردیبهشت از ساعت 10 الی 22 قابل بازدید است. 

ساعت بازدید از باغ گل دبی : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب  و جمعه ها تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 10 شب بر روی عموم باز می باشد.
هزینه ورودی باغ گل دبی برای هر نفر : 55 درهم است.
هزینه ورودی به باغ دبی برای کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم است.
قیمت تور دبی برای ورود برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.
آدرس باغ گل دبی : دبی - منطقه دبی لند - خیابان آل بارشا جنوبی 3 - باغ گل دبی

سخن آخر

باغ گل دبی یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است، این باغ 72 هزار متر مربع وسعت دارد. باغ گل دبی 150 میلیون گل را هر ساله به نمایش می گذارد. ده ها طاق رنگارنگ، مجسمه، و رایحه های گل های مختلف و شگفت انگیز را می توانید در  این باغ بی نظیر تماشا کنید.
باغ گل دبی در روز ولنتاین سال 2013 افتتاح شده است، این باغ در رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین باغ گل ثبت شده است.
باغ گل دبی  در سال 2016، یک رکورد جهانی دیگر برای بزرگترین مجسمه گل به نام خود ثبت کرد. همچنین این باغ یک مدل ایرباس A380  اماراتی را که از میلیون ها گل شکوفه ساخته شده به نمایش می گذارد.
بخشی از باغ به نام باغ پروانه ها در تمام طول سال باز است، در آن می توانید نظاره گر پروانه های رنگارنگ و گوناگون که از سراسر جهان جمع آوری شده اند باشید. همچنین می توانید مجسمه 18 فوتی میکی موس از حدود100 هزار گیاه و گل ساخته شده است، را نیز ببینید. برای اطلاع و خرید تور لحظه آخری استانبول به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی باغ گل دبی

باغ گل دبی کجاست ؟

باغ گل دبی با وسعت 72 هزار متر مربع یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است.

چرا باغ گل دبی معروف است ؟

باغ گل دبی سه رکورد جهانی گینس را بدست آورده است، و در سال 2013 به عنوان بزرگترین باغ گل جهان معرفی شد. 



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
موزه پرا استانبول با ترکیب ساختمان بازسازی شده هتل بریستول، در تپه باشی استانبول توسط معمار یونانی آهیلئاس مانوسوس ساخته شده است.

موزه پرا استانبول یکی از شگفتی های استانبول در بی اوغلو، یک خیابان دورتر از خیابان استقلال واقع شده است. این موزه  یکی از مکان های فعال فرهنگی و هنری شهر است. 
موزه پرا که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ در سال 2005 افتتاح شد، دارای چندین طبقه موزه است که در آن سه مجموعه ویژه متعلق به این بنیاد به نمایش گذاشته شده است.
در این موزه چندین نمایشگاه چند منظوره، سالن نمایش، اتاق آموزش، آرت شاپ و کافه پرا است. این موزه در ساختمان باشکوه هتل بریستول قرار دارد که در ابتدا در سال 1893 ساخته شد.
موزه پرا یک موزه خصوصی است که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری واجد شرایط و در مقیاس بزرگ ایجاد شده است. 

مروری بر موزه پرا در استانبول

مروری بر موزه پرا در استانبول

مروری بر موزه پرا در استانبول

موزه پرا استانبول با ترکیب ساختمان بازسازی شده هتل بریستول، در تپه باشی استانبول توسط معمار یونانی آهیلئاس مانوسوس در سال 1893 ساخته شده است.
در این موزه، منتخبی از مجموعه نقاشی شرق‌ شناس متعلق به بنیاد سونا و اینان کراچ، و مجموعه‌ های اوزان و کاشی ‌ها و سرامیک‌ های کوتاهیا به نمایش گذاشته شده است. 
مجموعه نقاشی شرق شناسی، یکی از غنی ترین مجموعه ها در ترکیه در قرن 17 است. این شامل آثاری است که توسط هنرمندان اروپایی و عثمانی قرن ها تولید شده است. 
آثارعثمان حمدی بیگ و تابلوی معروف مربی لاک پشت از جمله پرطرفدارترین آثار این مجموعه هستند. مجموعه اوزان و اندازه گیری های آناتولی مجموعه ای جهانی متشکل از وزنه ها و ابزارهای اندازه گیری اصلی است که از سال 2000 قبل از میلاد در آناتولی مورد استفاده قرار گرفته است و شامل نزدیک به 10 هزار شی است. 
سونا کراچ و اینان کراچ در سال 2009 جایزه افتخار گردشگری استانبول را برای کمک به استانبول با افتتاح موزه پرا و موسسه تحقیقات استانبول دریافت کردند و جایزه ویژه آکادمی هنرهای زیبای دانشگاه میمار سینان که در همان سال برای تأسیس موزه پرا به آن ها اعطا شد. 
علاوه بر این، پرتره هایی که افراد دوره ها و طبقات مختلف را به تصویر می کشند، همراه با پرتره هایی از سلاطین، شاهزادگان، سلاطین، سفیران با موضوع پرتره هایی از امپراتوری به نمایش گذاشته می شود.
از جمله آنها می توان به تیت بریتانیا، موزه ویکتوریا و آلبرت اشاره کرد. موزه پرا پروژه‌ های هنری مشترکی را با موزه‌ ها، مجموعه‌ ها و بنیاد های برجسته جهان تولید می‌ کند. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

آثار هنری موزه پرا

موزه پرا دارای سه مجموعه ی منحصر به فرد است، و بهترین جاهای گردشگری ترکیه به حساب می آید، در زیر به مجموعه های این موزه اشاره می کنیم:

•شرق شناس
•اوزان و معیارهای آناتولی
•کاشی و سرامیک کوتاهیا

مجموعه نقاشی شرق شناسان

در این بخش از مجموعه، نقاشی هایی از دوران قرن 17 تا 20 وجود دارد. دنیای عثمانی که از قلموی نقاشان اروپایی برآمده است و در این بخش به نمایش گذاشته شده است. مربی لاک پشت در مجموعه نقاشی شرق شناسان در موزه پرا به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه اوزان و معیارهای آناتولی

آثاری که هنگام بازدید از موزه پرا با آنها مواجه می شوید، آثاری هستند که زندگی روزمره زندگی آناتولی را منعکس می کنند. تقریبا 10 هزار اثر در این بخش به نمایش گذاشته شده است. اندازه گیری وزن، ترازو و ابزارهای مختلف اندازه گیری مورد استفاده توسط دولت شهر درزمان های قدیم را به شما نمایش می دهد.

مجموعه کاشی و سرامیک کوتاهیا

مجموعه کاشی ها و سرامیک های کوتاهیا در این موزه به نمایش گذاشته شده است. کاشی دوزی که به عنوان یک هنر در امپراتوری عثمانی رواج یافت به ایزنیک و چاناک کاله نیز گسترش یافت و آثار آن دوره اکنون در موزه پرا به نمایش گذاشته می شود.

بخش های مختلف موزه پرا

موزه پرا استانبول علاوه بر مجموعه هایی که دارد، دارای بخش های مختلفی نیز هست.

بخش سینما موزه پرا

در تالار موزه پرا، طیف وسیعی از نمایش‌ های سینمای کلاسیک و تجربی، انیمیشن، مستند، فیلم کوتاه و ویدئوآرت در قالب برنامه‌ های ماهانه به هنردوستان ارائه می ‌شود.
موزه پرا یکی از زیباترین مکان های استانبول، پایتخت هنر و تاریخ است. پرا فیلم برای اولین بار فعالیت سینمایی خود را از سال 1387 آغاز کرد.
این موزه که بوی هنر می دهد توجه ساکنان استانبول و کسانی که به استانبول سفر می کنند را به خود جلب می کند.  موزه پرا، جایی که موسیقی، نقاشی، سینما و موارد دیگر جان می ‌گیرند، هم در زمینه فرهنگ عمومی و هم در زمینه توسعه شخصی چیزهای زیادی به مردم می‌ افزاید. 
فیلم هایی که همزمان با نمایشگاه ها و مرتبط با آن اکران می شوند، به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرند. این نشان می دهد که روزهای سینمایی به لطف علاقه و کنجکاوی شدید بازدیدکنندگانی که تور استانبول ارزان را تهیه کرده اند برای مدتی ادامه خواهد داشت.

بخش نمایشگاه های موزه پرا استانبول

بخش نمایشگاه های موزه پرا استانبول

بخش نمایشگاه های موزه پرا

بخش های دیگر موزه پرا شامل نمایشگاه های موقت و دائمی است. نمایشگاه های موقت شامل آثاری است که در ایام خاصی از سال توجه هنردوستان را به خود جلب می کند.
نمایشگاه عکاسی در موزه پرا بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند، وقتی این عکس ‌ها را با جزئیات بررسی می‌ کنید، می ‌بینید که عکس‌ هایی وجود دارد که توسط عکاسانی برجسته مانند Caranza، Robertson، Pascal Sébah، Kargopoulo، Sébah & Joaillier، Abdulla Brothers، Gülmez Brothers، Ali Sami Aközer و Ali Enis Oza گرفته شده‌اند. نمایشگاه های عکاسی به طور متوسط به مدت 3 ماه پذیرای بازدیدکنندگان است. و بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بخش کافه پرا

در بخش نمایشگاهی به نام Kahve Break، تعامل قهوه و فنجان قهوه با کاشی های Kütahya وجود دارد. همچنین در موزه استراحتگاهی به نام کافه پرا برای استراحت و گذراندن اوقات خوشی بازدیدکنندگانش وجود دارد.
کافه پرا دارای منوهای ویژه با مضامین مختلف غذاهای جهانی به همراه سالاد، ساندویچ، انواع ماکارونی خاص و محصولات شیرینی است. در این بخش فرهنگ قهوه را از گذشته تا امروز، شکل دادن به فنجان ها و علاقه عثمانی ها به قهوه مشاهده می کنید.

چگونه به موزه پرا استانبول برویم ؟

موزه پرا در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است، می توانید با اتوبوس بروید، باید سوار اتوبوس هایی شوید که به سمت تکسیم می روند. وقتی به ایستگاه Tepebaşı نزدیک شدید، برای پیاده شدن آماده شوید. و پس از پیاده شدن چند دقیقه ای پیاده روی خواهید کرد. برای خرید ارزان قیمت تور کوش آداسی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

اطلاعات کاربردی در مورد موزه پرا در استانبول

موزه پرا از سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد ازظهر، و یکشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر به جز دوشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.
اگر کارت موزه دارید، می توانید سالی یک بار جاهای دیدنی رایگان استانبول مانند موزه پرا را بازدید کنید. در کمپین جوانان، دانش آموزان می توانند چهارشنبه ها به صورت رایگان از موزه بازدید کنند.
علاوه بر این، افرادی که در گروه آزاد قرار دارند شامل مسئولان مطبوعات، معلولان و همراهان آنها و بازدیدکنندگان زیر 12 سال نیز می شود.
موزه پرا یکی از جاهای دیدنی استانبول با قیمت است، اگر با یک گروه بیش از 20 نفر به موزه پرا بروید، می توانید برای هر نفر 20 لیر بپردازید. بازدیدکنندگان بالای 60 سال و دانش آموزان بالای 12 سال باید 10 لیره پرداخت کنند.
بلیط بزرگسالان 25 لیر تعیین شده است. روزهای دوشنبه، اولین روز تعطیلات مذهبی و 1 ژانویه تعطیل است.

سخن آخر

موزه پرا استانبول در 8 ژوئن 2005 افتتاح شد، یک موزه خصوصی است که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری واجد شرایط و در مقیاس بزرگ تأسیس شده است. 
این موزه در ساختمانی که با حفظ نمای هتل تاریخی بریستول در تپه باشی به عنوان یک موزه معاصر و مجهز ساخته شده است، فعالیت می کند.
موزه پرا، مجموعه‌ های «نقاشی شرق ‌شناس»، «وزن ‌ها و اندازه‌ های آناتولی» و «کاشی و سرامیک» بنیاد سونا و اینان کراچ و ارزش‌ های ارائه ‌شده توسط این مجموعه ‌ها، نمایشگاه ‌ها، محصولات انتشاراتی، فعالیت‌ های شفاهی، فعالیت‌ های آموزشی و مطالعات علمی را ارائه می دهد وهدف آن اشتراک گذاری آن با مردم و انتقال آن به نسل های آینده است.
این موزه میزبان آثار هنرمندانی همچون «جوزف کودلکا» «ژوان میرو»، «آکیرا کوروساوا»، «مارک شاگال»، «پابلو پیکاسو»، «فرناندو بوترو»، «فریدا کالو»، «دیگو ریورا» است. این موزه آثار هنرمندان چیره دست جهان را گرد هم آورده است. 
موزه پرا از زمان افتتاح هر ساله نمایشگاه ‌هایی را برای حمایت از هنرمندان جوان با همکاری موسسات آموزشی و هنری ملی و بین‌المللی برگزار می ‌کند.
همچنین از تمامی نمایشگاه‌ های خود با کتاب، فعالیت ‌های کلامی و برنامه‌ های آموزشی کودکان حمایت می ‌کند. بخش فیلم موزه پرا که با برنامه ‌ها و رویدادهای دوره ‌ای خود متمایز است، نمایش ‌های جامعی را برای بازدیدکنندگان و علاقه‌ مندان به سینما ترتیب می ‌دهد، از کلاسیک گرفته تا فیلم‌ های مستقل، انیمیشن ‌ها و مستند ها می باشد.
موزه پرا که تمام جزئیات زندگی از نقاشی دیواری گرفته تا هنر سرامیک، از هستی تا نیستی، از کودکان تا بزرگسالان را به نمایش می گذارد، منتظر شماست تا شما را مجذوب خود کند.

سوالات متداول درباره ی موزه پرا استانبول

هزینه ورودی موزه پرا چقدر است ؟

بلیط کامل برای هر نفر 25 لیر است. بلیط تخفیف دار نیز برای دانش آموزان، افراد بالای 60 و ... 10 لیر است. 

ساعات بازدید از موزه پرا کی می باشد ؟

موزه پرا از سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد ازظهر، و یکشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر به جز دوشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند، این شهر باستانی آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی دارد.

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود در سواحل مدیترانه یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا دارای مکان های طبیعی جذاب و جاذبه های گردشگری مختلف است. 
این شهر باستانی از دیدنی های آنتالیا در دوره هلنیستی است، که  قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری روم تأسیس شد. منطقه ی کالیچی، مرکز تاریخی آنتالیا یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. 
این شهر که Kah-Lay-Chi تلفظ می شود، تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشته است.

عکس شهر آنتالیا
عکس شهر آنتالیا

منطقه ی قدیمی کالیچی

کالیچی کجاست ؟ کالیچی در قلب آنتالیا واقع شده است که به آنتالیای باستانی نیز معروف است. این میراث تاریخی مملو از ویرانه های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است و مشرف به بخش شرقی شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه است. 
منظقه ی کالیچی با دیوارهایی از سنگ های بزرگ احاطه شده است و ردپای معماری اصلی که ترکیه در آن شهرت دارد و همچنین یک بندر کوچک و فانوس دریایی متعلق به امپراتوری عثمانی بر جای می گذارد. کالیچی دارای چندین ورودی است که مهمترین آنها کالیکابیسی و دروازه زیبای هرودیان است.
در شهر قدیمی آنتالیا یعنی کالیچی بندر رومی قدیمی آن را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. امروز کالیچی یک منطقه حفاظت شده است.
ورودی های زیادی به منطقه ی کالیچی وجود دارد، اما راحت ترین آنها Kalekapısı و زیباترین و تاریخی ترین آنها دروازه هادریان است.
کالیچی شهر قدیمی آنتالیا است، اما در طول تاریخ شاهد رویدادها، مردم و تمدن های مهم بسیاری بوده است. چیزی که عالی است این است که شما همچنین می توانید شاهد این تاریخ باشید زیرا واقعاً به خوبی محافظت شده است. 
این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن بندر طبیعی، در طول زمان به عنوان یک شهر مهم توسعه یافته است. 
اولین سکونت در کالیچی به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد. این شهر در منطقه پامفیلیا قرار دارد و در اوایل دوره هلنیستی یک سکونتگاه کوچک بوده است.
پس از تسلط پادشاه برگاما، یکی از قدرتمندترین پادشاهان قرن دوم قبل از میلاد این شهر به مکانی مهم تبدیل شده است.
پادشاه آن زمان دیوارهای محکم و بندر را ساخت. این شهر بندری زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که به مرکزی برای تجارت در منطقه مدیترانه شرقی تبدیل شد. 

کارهایی که می توان در شهر کالیچی انجام داد

شما می توانید در طول روز در شهر منطقه ی کالیچی آنتالیا قدم بزنید، و از بناهای باستانی شهرمانند مساجد و پارک هایی که مردم در آن استراحت می کنند لذت ببرید. مکان‌ هایی با چشم ‌اندازهای زیبا را می توانید در شهر قدیمی آنتالیا مشاهده کنید. 

1.بندر کالیچی آنتالیا

از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته که بندر جدیدی در 12 کیلومتری انتهای سواحل کنیالتی ساخته شد، این بندر شریان اصلی شهر آنتالیا بین قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته بود.
از بندر قدیمی آنتالیا، سفرهای دریایی برای دیدن آنتالیا از دریا یا کشف زیبایی های بستر دریای مدیترانه آغاز می شود. کالچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه بوده است.
امروزه بازسازی های عظیمی با توجه به تاریخ باستانی این منطقه اتفاق افتاده است، بدون شک می ‌توان گفت که کالیچی به یکی از زیبا ترین و منحصربه ‌فردترین مکان‌ های آنتالیا تبدیل شده است. 

بازار کالیچی در آنتالیا

بازار کالیچی در آنتالیا

2.بازار منطقه ی کالیچی

بازار شهر قدیمی کالیچی در بخش تاریخی آنتالیا واقع شده است. در دو طرف کوچه‌ های باریک آن مغازه‌ های کوچک، کافه‌ ها و غیره وجود دارد که اکثریت این مغازه‌ ها برای فروش عتیقه‌ جات سنتی، لباس، ادویه و شیرینی‌ های نفیس ترکی گسترده شده‌ اند.
همچنین رستوران های زیادی در بازار قدیمی شهر وجود دارد که غذاهای سنتی ترکی عالی سرو می کنند. غذاهای دریایی همیشه در منو موجود است و همچنین باید دسرها و قهوه ترک را نیز امتحان کنید.

3.آسانسور شیشه ای پانوراما

آسانسور شیشه ای یک مکان نمادین در منطقه ی کالیچی است، این آسانسور قدیمی شهر را به آنتالیا جدید متصل می کند. آسانسور و نمای شیشه ای از یکی از بلندترین نقاط شهر مستقیماً به سمت مارینا می رود. 
هنگامی که به قله رسیدید، منظره ای از بندر را می توانید برای چند دقیقه تماشا کنید. در نمای آسانسور شیشه‌ای پانورامیک، می ‌توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر را ببینید. برای خرید تور مارماریس ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

4.خرید در آنتالیا

تمام خیابان ‌های کوچک منطقه ی کالیچی پر از مغازه‌ های رنگارنگ است که می ‌توانید به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنید. شما می توانید با گشت و گذار در این خیابان ها پوشاک، کیف و کفش، زیوراآلات و ... را در شهر قدیمی آنتالیا را پیدا کنید.

5.خرید فرش در کالیچی

در منطقه ی قدیمی کالیچی در آنتالیا، شما می توانید مغازه های فرش فروشی قدیمی را ببنید. که در آن می توان انواع فرش های سنتی و دست بافت رنگارنگ را تهیه کرد، و آن ها را به عنوان سوغات به خانه برد.

6.دروازه هادریان 

دروازه هادریان در ترکی Üçkapılar نامیده می شود، تنها دروازه ورودی باقی مانده به شهر باستانی آنتالیا است. این بنا به افتخار امپراطور روم هادریان نامگذاری شده است و یک قطعه زیبا از معماری باستانی است.
دیدن دروازه هیچ هزینه ای ندارد و تمام روز مردم می توانند از داخل و خارج آن دیدن کنند. در حالی که این یک مکان تاریخی مهم برای دیدن است.

7.پارک کاراعلی اوغلو

این یکی از مکان های مورد علاقه مردم در منطقه ی شهر کالیچی است. این یک فضای سبز زیبا است که در امتداد لبه صخره قرار دارد. 
از این مکان می توانید منظرهای بسیاری مانند بندر، صخره ها و ساحل کنیالتی و در دوردست کوه های زیبای توروس را ببینید. چند کافه نیز در اطراف این پارک قرار دارد، که می ‌توان در آن‌ ها نوشیدنی ‌هایی میل کنید.

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

8.مسجد مناره یولی

این سازه نماد شناخته شده و آثار تاریخی آنتالیا در کالیچی است. این یکی از بهترین نمونه های هنر و معماری سلجوقی است که در این منطقه خواهید یافت. 
این بنا که توسط سلطان کقباد سلجوقی در قرن سیزدهم ساخته شده است، ممکن است اولین اثر ترکی - اسلامی در شهر باشد. یولی به معنای شیاردار است که مناره مسجد را توصیف می کند که دارای شش گنبد است که می توانید از داخل آن را ببینید.

9.مسجد اولو

بیشتر گردشگرانی که تور لحظه آخری آنتالیا را تهیه کرده اند از این مسجد  دیدن می کنند، مردم محلی این مسجد را به عنوان مناره Kesik (قطع شده یا شکسته) می شناسند که در قرن پنجم به عنوان کلیسای ساخته شده است.
در دوره بیزانس تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و در دوره عثمانی دوباره تعمیر و بازسازی شد. این بنا قبلاً کلیسای پاناگیا بود، اما در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد.

10.تور قایق در شهر کالیچی آنتالیا

تور قایق سواری در کالیچی آنتالیا، یکی از تفریحات مهیج در این منطقه محیوب می شود، هزینه ی این تور برای هر نفر 150 لیر می باشد.

رستوران ها و قهوه خانه های کالیچی

برای امتحان کردن یک غذای سنتی و یک قهوه ی ترک به منطقه ی کالیچی در آنتالیا بروید. در آنجا می  توانید انواع کباب های سنتی را بیابید و از قهوه های اصل ترک بنوشید و لذت ببرید.
رستوران مرمرلی به دلیل موقعیت عالی و منظره پانوراما از بندر و ساحل یکی از محبوب ترین رستوران های شهر است. مشرف به ساحل Mermerli است، بنابراین می توانید ناهار خود را در رستوران صرف کنید و بعد از آن به شنا بروید یا شام بخورید.
کباب ها و غذاهای ماهی آنها بسیار خوشمزه و پخته شده است. گزینه های زیادی در منو وجود دارد که ممکن است در آن گم شوید.
دیگر از رستوران های خوب این منطقه  رستوران  Ayar Meyhanesi است. این یک رستوران با غذاخوری عالی است و در قلب کالیچی قرار دارد، جایی که احساس می کنید در عصر عثمانی در حال صرف شام هستید. ماهی محلی مانند ماهی باس بسیار خوشمزه است و با سس عالی سرو می شود. آنها تنوع باورنکردنی مزه ها را دارند. 

هتل های اطراف منطقه کالیچی در آنتالیا

در شهر کالیچی آنتالیا، شما می توانید برای چندین روز اقامت داشته باشید. در زیر به چند مورد از هتل های این منطقه اشاره می کنیم.

هتل آسپن

یک هتل سه ستاره درست در خیابان اصلی کالیچی با یک استخر و اتاق های مجهز و صبحانه است. 

هتل آرگوس

هتلی سه ستاره در قلب کالیچی با استخر، اما اتاق های آن کم هستند و قیمت آن عالی است. 

هتل بوتیک آلپ پاسا

هتل چهر ستاره، یک استخر بزرگ و صندلی های آفتاب گیر دارد.

هتل بندر آدالیا

این هتل در کنار آسانسور شیشه ای واقع شده و دارای چشم اندازهای شگفت انگیزی است. اتاق ها بزرگ هستند و صبحانه نیز در آن گنجانده شده است.

هتل وایت گاردن

مکانی عالی برای اقامت با معماری به سبک سنتی، تراسی بر  روی پشت بام با چشم‌ اندازی از کوه‌ های توروس و دریای مدیترانه دارد.

هتل لاوین سوئیت

این عمارت یونانی در زمان امپراتوری عثمانی، اکنون به یک هتل بوتیک تبدیل شده است. 

روش رفتن به کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

روش رفتن به کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

چگونه به کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا برویم ؟

خوشبختانه آنتالیا فرودگاه بین المللی خوبی دارد، بنابراین رسیدن به مرکز شهر اصلا سخت نیست. شما می توانید برای رفتن به منطقه ی کالیچی از فرودگاه فقط سوار تاکسی شوید فاصله فرودگاه تا شهر کالیچی 30 دقیقه است،  آنها شما را به جایی که باید بروید می ‌رسانند. تاکس ها بر حسب متر حدود 50-60 لیر از شما دریافت می کنند. همچنین می توانید برای صرفه جویی در پول خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. 

سخن آخر

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. شما می توانید در این منطقه به قدم بزنید و از بناهای باستانی دیدن کنید و از دروازه هادریان وارد دنیای شهر قدیمی شوید.
در اینجا، آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی مانند مساجد، بندر و بازارهای قدیمی  را در میان بقایایی که یونانیان، سلجوقیان و عثمانی‌ها در خیابان‌ های باریک شهر به جا گذاشته‌ اند، خواهید دید.
منطقه ی کالیچی آنتالیا با وجود اینکه مکان کوچکی است، هنوز هم می توانید برای قدم زدن در یک محیط آرام و باستانی آن را انتخاب کنید. 
در خیابان ها قدم بزنید و به تمام مغازه های کوچکی که می بینید بروید، زیرا متوجه خواهید شد که دنیایی متفاوت و شگفت انگیز در داخل آن ها وجود دارد. برای خرید ارزان قیمت تور ازمیر ترکیه به سایت الفبا سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی منطقه کالیچی آنتالیا

منطقه ی کالیچی در کجای آنتالیا قرار دارد ؟

منطقه ی کالیچی در قلب شهر آنتالیا قرار دارد و از فرودگاه تنها 30 دقیقه با تاکسی فاصله دارد.

جاذبه های باستانی منطقه ی کالیچی کدامند ؟

از جاذبه های این شهر می توان به مسجد مناره یولی، مناره Kesik و دروازه هادریان را نام برد.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
برج ساعت تفلیس یکی از جاذبه های منحصر به فرد تفلیس است، که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ است.

برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود.
اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.
ریزو گابریادزه طرح این برج را از بناهایی که بر اثر زلزله ویران شده‌ اند الهام گرفته است. انگار هر لحظه در حال فرو ریختن است و تنها تیرچه‌ ای آهنی آن را سرپا نگه داشته است. در نهایت، شکل منحصر به فرد این بنا باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای آن در مقابلش صف بکشند.

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است، که در آن نمونه های شگفت انگیزی از اجراهای نمایشی به گوش می رسد، برج ساعت کج آن نیز در سال 2010 پس از چهار سال ساخت اضافه شد. برای اطلاع از تور مالزی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.
در برج ساعت کج در کنار تئاتر عروسکی ریزو گابریادزه، پنجره بالایی هر ساعت باز می شود و فرشته ای زنگی را به صدا در می آورد. 
در پنجره کوچک چرخه زندگی با عروسک های کوچک به نمایش گذاشته شده است که نمادی از ملاقات زن و مرد، ازدواج آنها، تولد فرزندانشان و تشییع جنازه است.
می گویند هر ساعت عروسک هایی مثل ساعت فاخته بیرون می آیند و قصه می گویند. هر ساعت جمعیتی برای تماشای این نمایش روی نیمکت هایی که مقابل برج ایستاده اند تشکیل می شود و همه با هیجان منتظر صدای گونگ هستند.
یک تئاتر عروسکی کوچک در داخل برج وجود دارد و دو بار در روز در ظهر و ساعت 19 می توانید نمایش "دایره زندگی" را ببینید.
درب بزرگتر این ساعت فقط دو بار در روز باز می شود، ساعت ساعت 7 صبح و 12 بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در دوم، یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. این یک تئاتر عروسک کوچک است و "چرخه زندگی" را نشان می دهد.

تئاتر ریزو گابریادزه

ریزو گابریادزه در سال 1981 تئاتر ماریونت را در تفلیس تأسیس کرد که از اولین نمایش‌ ها قلب تماشاگران را به دست آورد و امروزه به سراسر جهان سفر می ‌کند. چهار نمایش معروف در برنامه تئاتر او وجود دارد: «پاییز بهار من»، «استالینگراد»، «رامونا» و «الماس مارشال دو فونته».
شعار ریزو گابریادزه روی نمای تئاتر با حروف طلایی نوشته شده است: "Extra Cepam Nihil Cogito Nos Lacrimare" که به معنی "اجازه دهید اشک های ما فقط هنگام بریدن پیاز بیاید" است. 

نمایش برج ساعت تفلیس

عروسک های چرخه زندگی در برج ساعت تفلیس این را نمایش می دهد، که پسر جوانی با دختری زیبا آشنا می شود و عاشق می شود. 
سپس ازدواج می کنند و صاحب فرزند می شوند، زمان داره می گذره آنها خانواده بسیار شادی دارند. بعداً بزرگتر و بزرگتر می شوند و پس از مرگ پسرشان به زندگی خود ادامه می دهد، با همسر آینده اش آشنا می شود و همه چیز از ابتدا شروع می شود. به همین دلیل نام این نمایش «چرخه زندگی» است. برای خرید تور ارمنستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

معنای زندگی همین است و این استاد هنرمند آن را به زیبایی در این ساعت به نمایش گذاشته است. پس از پایان نمایش، مردم با چهره های شاد و چشمانی متفکر دست می زنند. 

مردم شروع به فکر کردن در مورد فرزندان خود می کنند. آنها متوجه می شوند که ممکن است بمیرند، اما هرگز ناپدید نخواهند شد، زیرا پس از رفتن آنها به زندگی در قلب فرزندان خود ادامه می دهند. 
آنها آثار خود را در این دنیای زیبا به جا گذاشته اند. این اجرا با پس زمینه آهنگ فولکلور دوست داشتنی گرجی که در مورد زندگی برگزار می شود.

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

استاد ریزو گابریادزه یکی از استادان نمایش های عروسکی در گرجستان است. وی فیلمنامه‌ نویس و البته سازنده برج ساعت در تفلیس است سازه زیبا و بی نظیر او از کاشی های دست ساز ساخته شده است .
طرح ساعت شبیه به یک سازه ای است که از قرار گرفتن چند شیئی روی هم ساخته شده است و به صورت کج بر روی هم قرار گرفته است.
این طراح ماهر طرح این بنا را بر اثر زلزله ویران شده این شهرالهام است. وقتی به ساعت نگاه می کنید گمان می کنید در حال فرو ریختن است، و توسط یک تیرچه آهنی ایستاده است.
طراحی منحصر به فرد این ساعت باعث شده است تا بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود می کند. قسمت پایینی این برج ساعت به زیبایی با کاشی های سرامیکی تزئین شده است که این کاشی ها نیز توسط ریزو گابریادزه ساخته شده است. 
او این مکان را خودش نقاشی کرده است. این مکان به یکی از اصلی ترین انتخاب های دیدنی تبدیل شده است. گردشگران زیادی با خرید تور گرجستان هر روز به خصوص در ساعت 12 و 7 به این برج می آیند. در اینجا کافه تئاتر نیز وجود دارد که در کنار ساعت برج قرار دارد. یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن عصرهای دلپذیر تابستان است.

سازنده ی برج ساعت تفلیس

ریزو گابریادزه وقتی شروع به ساخت و ساز کرد، گویی به طور معجزه‌ ای از یک ماشین زمان، خود را در امپراتوری بیزانس دور و زیبای قرن 10 پیدا کرده است.
وی می گوید من سفری به قرون گذشته داشته ام. مهندسان ، طراحان و معماران دیگری همچون زوراب جاپاریدزه، گلا جانگیراشویلی، آرچیل ژاپاریدزه، کوته اودیشویلی برای ساخت این ساعت به من کمک کرده اند.

سوالات متداول درباره ی برج ساعت تفلیس

برج ساعت تفلیس چه زمانی شروع به اجرای نمایش می کند ؟

ساعت 7 صبح و 12 بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. 

سازنده ی برج ساعت تفلیس که بوده است ؟

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است.

 


:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو

جزیره وادهو مالدیو یک جزیره ی درخشان و بسیار شگفت‌ انگیز است، که بازدیدکنندگان را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند.

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. 
ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.
جزیره وادهو مالدیو بسیار شگفت‌ انگیز است، و بازدیدکنندگانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند. جزیره وادهو جزیره کوچکی از جزیره مرجانی است، که در خط استوا در جنوب غربی سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده است.
هنگامی که امواج در ساحل شنی می شکنند، یا پاهای برهنه وارد شن های مرطوب می شوند، درخشش آبی روشن ظاهر می شود. این اثر جادویی توسط پلانکتون های بیولومنسسنتی ایجاد می شود که اغلب در آب های گرم ساحلی دیده می شود.

سواحل مالدیو در شب

سواحل مالدیو در شب

ساحل وادهو در مالدیو

جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی در مالدیو است. جمعیت آن کم است، اما به لطف درخشش باشکوه ساحل که اکنون معروف است، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.
این ساحل مسحور کننده از میکروارگانیسم های ریز پوشیده شده است که معمولا با فیتوپلانکتون اشتباه گرفته می شوند. موجودات آبی که این پدیده را توضیح می دهند در واقع سخت پوستان استراکود هستند که در زمان تماس با سطح آب برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه می درخشند، در حالی که فیتوپلانکتون ها فقط برای کمتر از یک ثانیه روشن می شوند.
موجودات بیولومینسانس از انرژی شیمیایی استفاده می کنند که به صورت نور آزاد می شود. آنها حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام لوسیفرین هستند که وقتی در معرض اکسیژن قرار می گیرند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که درخشش زیبایی از خود ساطع می کند.
درخشش پلانکتون‌ ها بسیار دشوار است و اغلب در خارج از اقیانوس رخ می دهند. تنها زمانی که جریان‌ های جزر و مدی باعث می‌ شوند که آنها به تعداد زیاد به سمت ساحل شسته شوند، می‌توانید آنها را از خشکی ببینید. 
برای اینکه بیولومینسانس اتفاق بیفتد، آب باید توسط چیزی جابجا شود، بنابراین با برخورد موج سواری به خط ساحلی، امواج در نور آبی موج می زند. 
یا همانطور که در امتداد ساحل قدم می ‌زنید، پلانکتون‌ هایی که روی شن‌ ها و سنگ‌ های ساحل گذاشته شده ‌اند روشن می‌ شوند و زیر پای شما برق می‌ زنند. 

دیدنی های ساحل جادویی وادهو

درخششی که در شب در سراسر این ساحل مشاهده می کنید، نتیجه یک پدیده طبیعی است که ما از آن به عنوان بیولومینسانس یاد می کنیم. این بدان معناست که یک موجود زنده نوری را که در این ساحل می بینید ایجاد می کند. این پدیده اغلب به عنوان دریای ستارگان شناخته می شود. تور بلغارستان ارزان قیمت را با الفبای سفر تجربه کنید.
بسیاری بر این باورند که چندین موجود دریایی وجود دارد که قادر به تولید نورهای زیبا هستند، اما موجودات موجود در این ساحل توسط سخت پوستان استراکود ایجاد می شوند که ساحل را می پوشانند. 
نورهای تولید شده توسط این موجودات کل ساحل را می پوشاند و جادویی به نظر می رسد. مردم از سراسر جهان برای تجربه آن به اینجا سفر می کنند.

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش پلانکتون های بیولومینسانس در ساحل وادهو

این موجودات کوچک با استفاده از ماده شیمیایی به نام لوسیفرین نور تولید می کنند. فرآیند ایجاد یک نور بیولومنسنت، که صرفاً نور تولید شده در یک موجود زنده است، بین موجودات متفاوت است. 
برخی از آنها به یک غذای خاص یا موجود دیگری نیاز دارند تا این اثر اتفاق بیفتد. اما این نوع پلانکتون که داینوفلاژلات نامیده می شود، خود به خود لوسیفرین تولید می کند. نوری که از پلانکتون‌ های کوچک ساطع می ‌کنند «نور سرد» نامیده می ‌شود، به این معنی که کمتر از 20 درصد نور گرما تولید می‌ کند. 

سوالات متداول درباره ی ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو

ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟

ساحل درخشان مالدیو در جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی مالدیو است.

 چرا آب در جزیره وادهو می درخشد ؟

درخشش ساحا وادهو مالدیو به دلیل اثر جادویی ناشی از پلانکتون های بیولومنسانس است که اغلب در آب های گرم ساحلی ظاهر می شود



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل گلدن ایج استانبول ✨ هتل 4 ستاره ⭐ در نزدیکی جاذبه های توریستی استانبول. برای مشاهده نظرات هتل گلدن ایج استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

 

هتل گلدن ایج استانبول (Golden Age Hotel Istanbul) ★★★★

هتل 4 ستاره گلدن ایج در منطقه محبوب بی اوغلو واقع شده است. هتل گلدن ایج استانبول که در مجاورت میدان تکسیم قرار گرفته، دارای یک حمام ترکیه ای سنتی، سرویس ماساژ و استخری در فضای باز است که با تخت های آفتابگیری احاطه شده است. از روی بالکن کافه نیز می توانید مناظری پانوراما از پل بسفر مشاهده کنید.

هتل گلدن گیج استانبول هر آنچه برای اقامتی راحت نیاز دارید را در خود جای داده است. کلیه امکانات لازم برای اقامت، از جمله Wi-Fi رایگان در همه اتاق ها، سرویس اتاق 24 ساعته و پارکینگ در این هتل در دسترس است.

اتاق های هتل امکاناتی مانند تهویه مطبوع و سرویس بیدار کردن را برای اطمینان از یک شب آرام ارائه می دهند.

امکانات تفریحی هتل شامل سونا، استخر روباز، اسپا، ماساژ و استخر (کودکان) است.

سه دلیل مهم برای اقامت در هتل گلدن ایج، رفتار دوستانه پرسنل، امکانات عالی و نزدیک بودن به مرکز استانبول است. شما می توانید این هتل را در تور استانبول رزرو کنید.

انواع اتاق های هتل گلدن ایج استانبول

  1. Standard Room
  2. Junior Suite
  3. Standard Triple Room

امکانات هتل گلدن ایج استانبول

  • 3 استخر
  • صبحانه با کیفیت
  • خدمات اسپا
  • شاتل فرودگاهی
  • بار
  • وای فای رایگان
  • اتاق خانوادگی

جاذبه های دیدنی نزدیک به هتل گلدن ایج استانبول

  • میدان تکسیم 0.4 کیلومتر
  • ایستگاه متروی تکسیم 0.4 کیلومتر
  • کاخ دولما باغچه 1.1 کیلومتر
  • برج گالاتا 1.8 کیلومتر
  • بازار ادویه 2.9 کیلومتر
  • مسجد سلیمانیه 3.2 کیلومتر
  • مسجذ ایاصوفیه 3.5 کیلومتر

فاصله هتل گلدن ایج تا فرودگاه استانبول

این هتل تا فرودگاه استانبول 32 کیلومتر فاصله دارد.

نرخ تقریبی قیمت رزرو اتاق های هتل گلدن ایج استانبول

هزینه تقریبی رزرو هتل فیده برای هر شب 60$ است.

آدرس هتل گلدن ایج استانبول

 Kocatepe Mahallesi, Topçu Cd. No:10, 34437 Beyoğlu/Istanbul, Turkey



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()