نوشته شده توسط : admin

هتل هیلتون بسفروس استانبول الفبای سفر

هتل هیلتون بسفروس استانبول ✨ هتل 5 ستاره ⭐ در نزدیکی جاذبه های توریستی استانبول. برای مشاهده نظرات هتل هیلتون بسفروس استانبول با الفبای سفر همراه باشید.

هتل هیلتون بسفروس استانبول

هتل هیلتون بسفروس استانبول (Hilton Istanbul Bosphorus Hotel) ★★★★★

هتل هیلتون بسفروس استانبول ترکیه یک هتل 5 ستاره است که در قسمت اروپایی استانبول با چشم اندازی رو به تنگه بسفروس واقع شده است.اتاق های این هتل دارای بالکن با نمایی رو به باغ یا تنگه بسفر، دکوری سنتی ترکی، محوطه جدا برای نشستن ، پرده های نورگیر، حمام اختصاصی، صندوق امانات و اینترنت وای فای رایگان می باشد.

استخر روباز و سرپوشیده، حمام ترکی، کلاس های ایروبیک، امکانات تنیس و اسکواش، حمام ترکی، 2 سونا، 2 حمام بخار، خدمات ماساژ و سالن زیبایی از جمله برخی از امکانات هتل هیلتون بسفروس استانبول می باشند. این هتل به دلیل امکانات بالا برای تور استانبول توصیه می شود.

این هتل دارای 7 رستوران است که انواع غذاهای چینی ، لبنانی و دریایی را سرو می کند، غذای مخصوص کودک، غذای رژیمی نیز در منوی رستوران وجود دارد، همچنین امکان صرف صبحانه در اتاق نیز از دیگر خدمات هتل بسفروس می باشند.

به میدان تکسیم و منطقه خرید نیشانتاشی با 10 دقیقه پیاده روی از هتل می رسید. فاصله هتل هیلتون بسفر تا ایستگاههای متروی تکسیم و عثمان بی نیز  نیز تنها ده دقیقه است. فاصله کاخ توپکاپی تا این هتل 3.5 کیلومتر می باشد.

انواع اتاق‌های هتل هیلتون بسفروس استانبول :

  1. اتاق سینگل عادی و لوکس
  2. اتاق دو تخته عادی و لوکس
  3. اتاق دو نفره عادی و لوکس
  4. سوئیت عادی و لوکس
  5. اتاق ویژه لوکس
  6. اتاق خانوادگی لوکس

فاصله هتل هیلتون بسفروس استانبول با جاذبه‌های گردشگری استانبول :

  • میدان تکسیم 0.2 کیلومتر
  • برج ساعت دولما باغچه 1.1 کیلومتر
  • کاخ دولما باغچه 1.3 کیلومتر
  • برج گالاتا 2.2 کیلومتر
  • بازار ادویه 3.3 کیلومتر
  • مسجد سلیمانیه 3.6 کیلومتر
  • مسجد ایا صوفیه 3.9 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول 42 کیلومتر

هزینه تقریبی رزرو هتل هیلتون بسفروس استانبول چقدر است؟

قیمیت تقریبی رزرو هتل هیلتون استانبول برای دو نفر از مسافران تور ترکیه هر شب 160$ است.

آدرس هتل هیلتون بسفروس استانبول :

Cumhuriyet Caddesi No50 Harbiye, Sisli, Istanbul, 34367, Turkey 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

علت گران شدن بلیط هواپیما در حال حاضر چیست؟      

همه می دانیم که برای دریافت هر خدماتی، باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

 اما در مورد بلیط هواپیما همه مسافران می خواهند بدانند که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شد و قیمت بلیط هواپیما بر چه اساسی تعیین می شود؟

در حال حاضر علت گران شدن بلیط هواپیما به دلیل وجود شرایط کرونایی است. صنعت هواپیمایی نیز دقیقا مانند صنعت گردشگری متاثر از شرایط کرونایی بوده و این شرایط باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما شده است. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

دلیل دیگر برای گران شدن بلیط هواپیما این است که در زمان و روز اشتباه و یا در یک وبسایت اشتباه به دنبال بلیط هواپیما می گردید! در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چه فاکتورهایی در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند و به شما آموزش می دهیم که چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را شکار کنید!

دلیل گران شدن بلیط هواپیما در پروازهای داخلی

به دلیل شیوع کرونا، ستاد ملی کرونا قانونی وضع کرد که هواپیماها صرفا به اندازه 60 درصد ظرفیت عادی خود می توانند مسافر بپذیرند. اما ایرلاین های مختلف دچار خسارت و ضرر شدند و به همین دلیل، در نزدیکی تیرماه 1400 قیمت بلیط های خود را افزایش دادند. البته این افزایش قیمت مورد تایید مسئولین نبوده است. زیرا ایرلاین ها از سوخت یارانه ای با قیمت ارزان استفاده می کنند. در همین خصوص قرار است در آینده جلسه ای با حضور مسئولان برای بررسی این افزایش قیمت و تغییر در آن برگزار شود.

تریپ

 
 

قیمت رزرو بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما به چه مواردی بستگی دارد؟

بسیار مهم است که بدانید هر ایرلاین یک سیستم پیچیده دارد و لیست قیمت بلیط هواپیما را بر مبنای الگوریتم های خاصی تعیین می کند. این الگوریتم ها به سرعت قیمت بلیط را تنظیم می کنند که به آن ها مدیریت عملکرد گفته می شود و مهم ترین هدف آن به حداکثر رساندن درآمد است.

این سیستم، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد که از جمله آن ها می توان به زمان رزرو بلیط هواپیما و میزان تقاضای سفر اشاره کرد. در ادامه این دو عامل مهم را دقیق تر بررسی کنیم.

زمان رزرو بلیط هواپیما

زمان خرید بلیط هواپیما تاثیر بسیار زیادی در قیمت بلیط هواپیما دارد. این زمان به این که چقدر زودتر پرواز خود را رزرو می کنید و اینکه در چه روزی از هفته رزرو خود را انجام می دهید، بستگی دارد.

چند روز قبل از پرواز، بلیط خود را رزرو کنیم؟

اولین صندلی های هر پرواز معمولا با قیمت پایین و اغلب با ضرر به فروش می رسند. قیمت بلیط های سیستمی برای صندلی های بعدی کمی افزایش می یابد تا جایی که به حداکثر قیمت در آخرین صندلی های باقی مانده می رسد. این موضوع برای بلیط های سیستمی است. برای بلیط های چارتری ممکن است در لحظات آخر بلیط های ارزانی پیدا کنید. اما در فصولی که تعداد مسافر زیاد است نمی توان این انتظار را داشت.

مسافران کاری و تجاری معمولا کسانی هستند که برای رسیدن به موقع به مقصد، سفرهایی را با قیمت های بالاتر رزرو می کنند. آنها در پی بلیط هواپیما ارزان نیستند، چراکه قیمت بلیط هواپیما برای آن ها اغلب در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

خرید خیلی زود بلیط هواپیما نیز مناسب نیست. برای پروازهای داخلی، رزرو بلیط هواپیما از 44 تا 50 روز قبل، معمولا بهینه و مناسب است. در حالی که برای پروازهای بین المللی، به مقصد بستگی دارد. بهتر است پروازهای خود به مقصد کشورهای اروپایی و آسیایی را حدود 71 تا 80 روز قبل از پرواز رزرو کنید.

 
 

چه روزی از هفته برای رزرو بلیط هواپیما مناسب است؟

چرا بلیط هواپیما در روزهای عادی هفته بسیار گران می شود؟ زیرا این الگوریتم خاص، فرض می کند که میزان تقاضای سفر برای مسافران کاری و تجاری در این ایام بیشتر است. این مسافران معمولا بلیط خود را در لحظات آخر رزرو می کنند.

بهترین زمان برای رزرو ارزان بلیط هواپیما در آخر هفته و به خصوص عصرهای جمعه و برای کشورهای خارجی در عصرهای یکشنبه است. سیستم های ارائه بلیط ایرلاین ها فرض می کنند که اکثر مردم در روزهای پایان هفته، در تعطیلات آخر هفته و سفرهای خانوادگی به سر می برند و تعداد افراد کمتری به جستجو و رزرو بلیط هواپیما می پردازند. بنابراین قیمت بلیط هواپیما در پایین ترین حد خود نگه داشته می شود.

فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که منظور از بهترین روز برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری همان بهترین روز برای پرواز نیست. بنابراین مطمئن شوید که هنگام رزرو سفر خود می توانید بهترین روزهای پرواز را برای خود انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت با تریپ

خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی، رزرو اینترنتی و خرید بلیط ارزان هواپیما را با تریپ تجربه کنید. یکی از ویژگی های برتر سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما تریپ نسبت به سایر سیستم های رزرواسیون، جستجوی بلیط هواپیما بهترین پروازها با ارزان ترین قیمت ها می باشد. ما در تریپ تلاش میکنیم تا ارزانترین قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی را ارائه دهیم.

 
 

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما ارزان با تریپ

میزان تقاضای سفر

ایرلاین ها قیمت بلیط خود را بر اساس تقاضای سفر نیز تعیین می کنند. مسیرهای پرتردد با بهترین زمان پرواز، بسیار پرطرفدار هستند. بنابراین پروازهای ساعات عادی گران تر از پروازهای ساعت 5 صبح هستند.

رویدادهای ویژه مانند نمایشگاه های تجاری، رویدادهای ورزشی یا تعطیلات رسمی مانند تعطیلات بهاری دانشگاه ها و مدارس در ایالات متحده نیز به عنوان پرتقاضاترین ایام برای سفر در نظر گرفته می شوند. تقاضای سفر برای چنین رویدادهایی افزایش می یابد. در نتیجه، شرکت های هواپیمایی معمولا می توانند پروازها و برنامه بلیط هواپیما خود را با قیمتی بالاتر برای مقصد مربوطه بفروشند.

چرا پروازها در رویدادهای خاص بسیار گران می شوند؟

یکی از مثال ها برای رویدادهای گران، اعلام 10 روز محدودیت قرنطینه در انگلیس است. در نتیجه قیمت بلیط از پرتغال به انگلیس سر به فلک کشید. زیرا شرکت های هواپیمایی، افزایش میزان تقاضای سفر را پیش بینی کرده بودند و می دانستند که بسیاری از افراد بدون توجه به قیمت، بلیط هواپیما را خریداری خواهند کرد.

این پیش بینی ها از افزایش تقاضای سفر مشخص می کند که چرا بلیط هواپیما برای پروازهای خاص بسیار گران می شود. در حقیقت، بیش از 100000 مسافر بریتانیا که به تفریح رفته بودند، در حال رزرو بلیط هواپیما برای خروج از کشور مقصد و رفتن به کشور خود برای مواجه نشدن با شرایط قرنطینه بودند.

مثال دیگر برای این مورد، قیمت بسیار بالای بلیط هواپیما شرکت اسپریت ایرلاینز در آمریکا برای پروازهای تابستانی در سال 2021 است که در مقایسه با پروازهای عادی آن ها بسیار گران تر است. این امر دلیلی ندارد جز افزایش میزان تقاضای سفر. این شرکت هواپیمایی هم اکنون که همه افراد واکسن را دریافت کرده اند انتظار دارد افراد بیشتری به سفر بروند. در حالی که وضعیت سفرها در اوایل سال جاری، چندان امیدوار کننده نبود.

چرا با اینکه بلیط هواپیما گران است اما هنوز هم بسیاری آن را رزرو می کنند؟

احتمالا توجه داشته اید که علی رغم گران بودن بلیط هواپیما در برخی از شرکت های هواپیمایی، این شرکت ها هنوز توسط مسافران نسبت به شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت، ترجیح داده می شوند. دلیل این امر موارد زیر است:

• کیفیت بالای خدمات ایرلاین

 
 

• برنامه هایی برای وفاداری مشتریان

• گزینه های جذاب برای کارت اعتباری

این موارد توسط شرکت های هواپیمایی بزرگ به مسافران ارائه می شود. بنابراین قیمت بلیط آن ها بسیار بالاتر است.

لوفت هانزا

هواپیما ایرلاین لوفت هانزا

برای مثال هواپیمایی لوفت هانزا را در نظر بگیرید. لوفت هانزا که یک شرکت اصلی حمل و نقل در اروپا است، کارت Miles & More را به مسافران ارائه می دهد. برای دارندگان اینگونه کارت ها، کارت اعتباری Diners Club و Mastercard نیز صادر می شود. شما قادر خواهید بود که نه تنها سفرهای هوایی را با آن طی کنید، بلکه از این کارت برای کرایه اتومبیل در مقصد نهایی نیز استفاده کنید. با این مزایایی که اشاره کردیم، هیچ مسافری از لوفت هانزا سوال نمی کند که چرا بلیط هواپیمای شرکت لوفت هانزا گران است.

چرا قیمت بلیط هواپیما در سال 1400 گران شده است؟

در دوران کرونا به دلیل تعلیق بسیاری از مسیرها و منصرف شدن مسافران از سفر، شرکت های هواپیمایی متحمل خسارت های بی سابقه ای شدند و فرودگاه ها آمار افت شدید برای پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی را نشان می دهند. به عنوان مثال، در دوران کرونا تعداد مسافران فرودگاه هیترو لندن، 90٪ کمتر از تعداد مسافران در حالت عادی بوده است!

 
 

سیستم های رایانه ای شرکت های هواپیمایی که در بالا به توضیح آن پرداختیم، برای دهه ها مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه به اندازه قبل، قابل اعتماد نیستند. دلیل آن چیست؟ تاثیر منفی ویروس کرونا Covid-19 بر عادات مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است و در نتیجه، داده های سال های گذشته (مانند فروش گذشته، تغییرات فصلی فروش و غیره) که در تنظیم قیمت بلیط ها استفاده می شود، امروزه بی فایده است.

در حقیقت، مدل های رزرو در بسیاری از شرکت های هواپیمایی دچار نقص شده است. تحلیلگران مجبورند تقریباً کورکورانه و بدون نقاط مرجع معمول و بدون کمک سیستم های IT قیمت ها را تعیین کنند. دلایلی که ذکر کردیم، احتمالا پاسخ این سوال مسافران خواهد بود که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شد.

نکاتی برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان قیمت

حالا که عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما را می دانید، انتخاب زمان مناسب برای رزرو پرواز و بلیط هواپیما ارزان نیز برای شما آسان تر است. دانستن این موارد نیز برای شما ارزشمند خواهد بود:

• هرگز بلیط هواپیما سیستمی خود را در لحظات آخر رزرو نکنید. در بلیط هواپیما چارتر، این موضوع بستگی به زمان سفر دارد.

• پروازهای بین المللی خود را از 3 هفته تا 2.5 ماه قبل رزرو کنید.

• بلیط خود در روزهای آخر هفته رزرو کنید. (در ایران عصر جمعه و در خارج از کشور عصر یکشنبه)

• سفر خود را در فصل off-season انجام دهید. آف سیزن فصلی است که مردم کمتری به سفر می روند و قیمت بلیط هواپیما و هتل ها ارزان است.

• در مورد تاریخ سفر خود منعطف باشید تا بتوانید ارزان ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. (همچنین اتفاقات خاصی را که ممکن است به طور قابل توجهی قیمت بلیط را افزایش دهد، بررسی کنید.)

بلیط ارزان

جستجو بلیط هواپیما ارزان قیمت

حالا شما آماده هستید تا سفر بعدی خود با هواپیما را به بهترین قیمت رزرو کنید و هیچ وقت تعجب نخواهید کرد که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شده است!

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو بلیط هواپیما و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|trip



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

وصف مراکز خرید آنتالیا را حتما شنیده اید. گردشگرانی که از تمامی دنیا به  آنتالیا سفر میکنند حتما سری به مراکز خرید در آنتالیا می زنند پس اگر تور لحظه آخری آنتالیا را خریداری کردید حتما برای خرید مخصوصا سوغات به مراکز زیر بروید.

مرکز خرید ای تی ام اوتلت – ATM Deepo Outlet

یکی از محبوب ترین مراکز خرید در آنتالیا ATM Deepo Outlet است. در این مرکز خرید می توانید در طول سال لباس هایی با کیفیت و برندهای مختلف را با پیشنهاد های ویژه خریداری کنید و با تمام اینکه قیمت کالاها بسیار پایین می است اما از لحاظ کیفیت خیالتان راحت چرا که تمام کالاها از کیفیت های مناسبی برخوردار می باشند. از اجناسی که می توانید در این مرکز خرید بیابید انواع لباس ها، کفش، لباس ورزشی و لباس های مخصوص ساحل است که البته خانم ها از انتخاب گسترده ای که برای لباس خواهند داشت بسیار استقبال خواهند نمود همچنین چندین مغاره بزرگ با کالاهای مخصوص کودکان نیز در این مرکز خرید وجود دارند.

معماری جالب فروشگاه ای تی ام اوالت

مرکز خرید میگروس – Migros Shopping Center

مرکز خرید میگروس در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود.

 

این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت  خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه‌های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید میگروس در آنتالیا نیز بسیار محبوب و شناخته شده است چرا که مرکز خرید میگروس یک مجتمع تجاری تفریحی بزرگ است که علاوه بر خریدهای خوب اوقات خوبی را نیز به همراه خانواده خود سپری کنید. در این مرکز شما مسافران تور ترکیه خرید می توانید انواع لباس های مردانه، زنانه و مخصوص کودکان را بیابید که همگی از کیفیت های مطلوبی برخوردار می باشند. علاووه بر لباس لوازم آرایشی و عطر نیز می توانید بخرید و سپس برای استراحت می توانید در یکی از رستوران های دنج غذا میل کنید.

فروشگاه بزرگ میگروس

مرکز خرید ترا سیتی لارا آنتالیا – terracity Antalya

در ژوئن سال 2011 مرکز خرید تراسیتی در فضای 48 هزار متر مربع در کنار دریای مدیترانه و در 4 طبقه ساخته شد که هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد. ترا سیتی یکی از لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا می باشد که دارای 150 غرفه و فروشگاه می باشد.ترا سیتی دارای بخش های لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش، ساعت و جواهرات، لوازم دیجیتال و خانگی، فروشگاه های اسباب بازی و ورزشی و همچنین دارای یک سوپر مارکت بزرگ و در تراسیتی امکانات رفاهی از قبیل اتاق تعویض پوشک، تلفن عمومی، اطلاعات، مسجد، ویلچر، اشیا گمشده، خت کن، نگهبانی، دستگاه های خود پرداز تعبیه شده است.

 

حتی یک فروشگاه لوازم الکترونیکی در این مرکز خرید وجود دارد که محصولات جدید را با قیمتی ارزان تر نسبت به اروپا ارائه می دهد و همینطور این مرکز با فروشگاه Burberry & Burberry Kids که دارای لباس کودکان است با جاذبه های خود کودکان و نوجوانان را به سمت خود جلب می کند.

این مرکز مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.

مرکز خرید تراسیتی لارا آنتالیا

مرکز خرید مارک آنتالیا – Mark Antalya

در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد.

خرید در مارک آنتالیا می تواند یکی از لذت بخش ترین کارها باشد زیرا در آن انواع مختلفی از جدیدترین مدهای لباس عرضه می شود، و همچنین در این مرکز علاوه برخرید، فرصتی برای سرگرمی فراهم می شود،علاقه مندان به تکنولوژی نیز می توانند در این مجموعه از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا دیدن و خرید کنند.. در این مکان، 155 برند مختلف به فروش اجناس شان مشغول هستند. مرکز خرید مارک آنتالیا 10 سالن سینما دارد، بنابراین می‌ توان در کنار خرید و بازدید از اجناس، برای تماشای جدیدترین فیلم‌های دنیا به آن جا رفت و از دیدن آن ها لذت برد.

 
 

همانگونه که گفته شد در مرکز خرید مارک آنتالیا، برندهای متنوعی اعم از بین المللی و ترک شعباتی دارند و در حال فعالیت هستند که می‌توان اچ اند ام (H&M)، مانگو (Mango) ، برشکا (Bershka)، اپل (Apple) و هاریبو (Haribo) را نام برد.

این مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.

نمایی دیدنی از مرکز خرید مارک آنتالیا

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موزه های ماشین ترکیه

در همه جای دنیای افراد زیادی وجود دارند که دیوانه وار عاشق ماشین هستند و مخصوصا وقتی از نوع کلاسیک و قدیمی را مشاهده می کنند انگار دنیا را به آن شخص هدیه دادند. در این بخش میخواهیم سری بزنیم به دیدنی ترین و جذاب ترین موزه های ماشین کلاسیک ترکیه که یقینا اگر در سفرتان از آن ها بازدید کنید زیباترین لحظات را سپری خواهید کرد.

طبقه مخصوص به ماشین های آمریکایی موزه اورال آتمان

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتمان (Ural Atman classic car museum)

موزه اتومبیل های کلاسیک اورال که مملو از آثار کلاسیک است و هرکدام از آنها نقطه عطفی در تاریخ خودرو بوده اند ، از سال 2000 در آدرس خود در ترابیا مشغول به کار است. این موزه که به عنوان مکانی برای علاقه مندان به اتومبیل های کلاسیک شناخته می شود ، جاییست که بیش از 60 اتومبیل از دوره 1920-1970 در آن به نمایش گذاشته شده است ، همچنین به عنوان یک مکان جایگزین ارائه می شود که خدمات مناسب برای جلسات ، شام های خصوصی ، جشن های تولد و به ویژه عروسی با دکوراسیون و مجموعه منحصر به فرد شهرت دارد. یکی از معدود موزه های اتومبیل های کلاسیک در ترکیه ، موزه اتومبیل های کلاسیک اورال آتمان Ural Ataman دارای اتومبیل هایی است که هرکدام دارای یک داستان هستند ، همچنین لوازم جانبی و قطعات خودرو که بازتاب آن دوره است. این موزه در زمینی به مساحت 2000 متر مربع تأسیس شده است و ماشین های زنده را به نمایش می گذارد و می توانید با موسیقی سرگرم کننده آن دوره از آن بازدید کنید. در وسط بلوک A ، که برای نمایش آثار کلاسیک آمریکایی استفاده می شود ، یک قسمت میله ای وجود دارد که دقیقاً به عنوان ماکت رستوران های فست فود به نام 'غذاخوری' در آمریکای دهه 50 و 60 طراحی شده است. در طبقه بالایی بلوک B ، جایی که اتومبیل های اروپایی در آن به نمایش گذاشته می شود و همچنین دارای یک کتابخانه مناسب برای اهداف موزه ، پیانو ، کالاهای جمع آوری شده و یک مسابقه اتومبیلرانی کلاسیک کوچک می باشد.

از نکات برجسته این مجموعه که همه محو آن میشوند ، می توان به جگوار XK120 رودستر 1952 ، شورولت کوروت 1954 ، فورد تاندربرد کانورتیبل 1955 ، مرسدس بنز 300 SL گولوینگ 1955 و رولزرویس سیلور ابر II II 1960 اشاره کرد.

چند نکته:

 از قبل برنامه ریزی کنید ، زیرا موزه فقط یک روز در هفته باز است.

 هزینه ورودی کمی برای موزه در نظر گرفته شده است.

 اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه شده است.

 بازدید کنندگان باید یک مسیر مشخص و یک طرفه را از طریق موزه طی کنند.

آدرس موزه اورال آتمان:

Ferahevler Mahallesi, Nuri Paşa Caddesi, No: 107 Sarıyer/İstanbul

تور استانبول بهترین فرصت برای تماشای این ماشین های لوکس آمریکایی و اروپایی می باشد که یقینا اگر خیلی علاقه ای به ماشین ها ندارید هم حداقل یک ساعتی را در آنجا خواهید بود. برای کسب اطلاعات از قیمت تور استانبول به لینک درج شده مراجعه نمایید.

 

موزه اورال آتمان استانبول

موزه کی ازمیر (Key museum izmir)

این مکان یکی از زیباترین موزه های ازمیر است. در این موزه که در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع ساخته شده ، 140 مدل ماشین و 50 موتورسیکلت متعلق به دهه 1880 تا امروز به نمایش گذاشته شده است. این ماشین ها به شکلی نگهداری شدند، گویی که دیروز ساخته شده اند. یک تیم بزرگ دائماً در زمینه جمع آوری و نگهداری وسایل نقلیه کار می کنند.

موزه کی یک موزه خصوصی متعلق به خانواده اوزگورکی (مورات و سلیم اوزگیرکی) ، اولین شریک کوکاکولا در ترکیه است.

این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها و سه شنبه ها باز است. در موزه کی ، بزرگترین موزه اتومبیل ترکیه ، 130 ماشین ، 40 موتورسیکلت ، 300 لوازم جانبی خودرو ، 2550 مدل شال و یک ایستگاه گاز از اوایل دهه 1900 با تجهیزات اصلی پمپ وجود دارد. علاوه بر این ، یک کافه زیبا در داخل موزه وجود دارد که مطابق با مفهوم موزه تزئین شده است. هزینه ورودی موزه 20 TL است. دانشجویان و افراد بالای 65 سال 10 TL هزینه می شود.

در ورودی موزه ، اولین خودرو و موتورسیکلت تولید شده در جهان و اولین موتورسیکلت و خودرو تولید شده توسط BMW به شما خوش آمد می گویند.

اگرچه اتومبیل های موجود در موزه با توجه به شکل ظاهری و برخی از مدل ها با توجه به سال های تولید آنها ذکر شده اند. در نمایشگاه هیچ نظمی در رابطه با داستان و تقویم وسایل نقلیه وجود ندارد. هنگام بازدید از موزه ، در حال سفر به گذشته هستید. با این حال این موزه ای است که دوستداران اتومبیل حتماً باید از آن دیدن کنند.

 

نمایی از موزه کی ازمیر

روزها و ساعتهای بازدید از موزه کلیدی

موزه کلید که دوشنبه و سه شنبه تعطیل است ، به جز این روزها ، هر روز بین ساعت 10: 00-17: 00 قابل بازدید است. این موزه در اولین روز تعطیلات مذهبی و شب سال نو به روی بازدیدکنندگان بسته است.

هزینه ورودی موزه کلیدی

هزینه ورودی موزه کلیدی 20 TL است ، معلمان ، دانش آموزان و افراد بالای 65 سال 10 TL ، گروه های 10 نفره و بالاتر 15 TL هستند و دارندگان کارت Museum از 25٪ تخفیف کامل بلیط برخوردار هستند. دارندگان کارت مطبوعات ، معلولان و افراد همراه معلول می توانند به صورت رایگان وارد موزه شوند.

آدرس موزه کی ازمیر:

موزه Key ، که 20 دقیقه با فرودگاه Adnan Menderes ازمیر فاصله دارد . با ایستگاه Torbalı و İZBAN با مینی بوس و تاکسی می توان به این موزه رسید.

Çapak Mah. Özgörkey Cad. No:5 Torbalı, İzmir

ما در الفبای سفر به عنوان مجری مستقیم تور ازمیر این افتخار را داریم با ارائه بهترین تور ازمیر از تبریز، مشهد، تهران، اصفهان و ... شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا بتوانید از سفر خود به این شهر لذت فراوانی ببرید.

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شهر استانبول با داشتن ردپای بیش از هزاران سال تاریخ  که ترکیب شده از ساختمان های مدرن، محله های زیبا ، خیابان های پر جنب و جوش ، مساجد باشکوه ، بازارهای شلوغ و البته رستوران ها و کافه های باورنکردنی است روز به روز دیدنی تر از قبل می شود. اگر استانبول قلب ترکیه است ، تنگه بسفر ضربان قلب استانبول است. و در حالی که بسفر برای ساکنان و بازدیدکنندگان آشنا است ، زیبایی آن تا ابد نفس گیر است. با این حال در این بخش از گردشگری با آژانس هواپیمایی الفبای سفر، بازدیدی خواهیم داشت از تنگه بسفر و همچنین بزرگترین پل استانبول در این منطقه که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند.

نقشه تنگه بسفر

تنگه بسفر روی نقشه

شکل گیری تنگه ترکیه

وقایعی که منجر به شکل گیری تنگه بسفر استانبول شد همچنان موضوع بحث است. با این حال ، برخی منابع استدلال می کنند که سیل دریای سیاه مسئول تشکیل آن است. به گفته محققان دانشگاه کلمبیا ، ممکن است تنگه در حدود 5600 سال قبل از میلاد مسیح ، زمانی که آب های دریای مرمره و مدیترانه بالا آمده و دریای سیاه را پر کرده است ، طغیان کرده باشد.
با این حال اکنون تنگه بسفر جایگاه قابل توجهی در نقشه بین المللی دریایی دارد زیرا این یک آبراه شلوغ است که علاوه بر قایق های محلی صیادی و مسافربری ، روزانه شاهد حضور بسیاری از کشتی ها و تانکرهای نفتی است. اهمیت تنگه بسفر در این واقعیت نهفته است که یک مسیر حمل و نقل مهم است که دریای سیاه را با اقیانوس های جهان پیوند می دهد

طول تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر ، در کنار دردانل و دریای مرمره ، در داخل خاک ترکیه قرار دارد. این تنگه در شمال غربی ترکیه واقع شده و تراکیه را از آناتولی جدا می کند. این باریک ترین تنگه جهان است که دریای سیاه را با دریای مرمره متصل می کند. دریای مرمره از طریق تنگه دردانل با دریاهای مدیترانه و اژه ارتباط برقرار می کند. دو تنگه ترکیه بخش غربی اوراسیا را اشغال کرده و مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می دهند. 
تنگه بسفر یک تنگه باریک با حداکثر طول 31 کیلومتر و حداکثر عرض 3.7 کیلومتر است که در نزدیکی ورودی شمالی واقع شده است. باریکترین نقطه 700 متر عرض است که در آنادولوهیساری و روملیحیساری واقع شده است. عمق آن از 36.5 متر تا 124 متر زیر سطح دریا است. این شهر از طریق استانبول عبور می کند.

✈ گشت و گذار در استانبول زیبا

✅ میدان تکسیم استانبول

✅ خیابان استقلال استانبول

تونل های تنگه بسفر

تنگه بسفر دارای دو تونل است که از زیر آن عبور می کنند. یکی به نام Marmaray ، بین محله های Uskudar و Yenikapi قرار دارد. این تونل خط ریلی رفت و آمد در اکتبر سال 2013 افتتاح شد و دارای طول 76.6 کیلومتر (47.6 مایل) بین اروپا و آسیا است. تونل دوم به نام تونل اوراسیا نامیده می شود و به ترتیب بین محله های Kazlicesme و Goztepe در آسیا و اروپا جریان دارد. این تونل که در دسامبر سال 2016 افتتاح شد ، اجازه ورود ماشین ها و مینی بوس ها را می دهد.

تنگه بسفروس استانبول دشوار برای کشتی ها - کانال باریک با ترافیک بالا

تنگه بسفر به دلیل عرض کم در بعضی از قسمت های آبراه یکی از سخت ترین آبراه های جهان برای پیمایش است. عرض تنگه در باریکترین نقطه فقط نیم مایل است و مانعی برای تانکرهای نفت و سایر شناورهای استفاده کننده از تنگه است. علاوه بر این ، جریان بسیار سریع در تنگه نیز بر دشواری می افزاید. جریان از شمال به جنوب جریان دارد و خلاف جریان زیر سطح زمین منجر به چرخش و گردابی می شود. به همین ترتیب ، وزش باد از شمال حرکت از انتهای دیگر را بسیار دشوار می کند.

افزایش تعداد شناورهای عبوری از تنگه بسفر یکی از پرترددترین گذرگاه های دریایی جهان است. تخمین زده می شود که این تنگه سالانه جای 48000 کشتی را می گیرد ، که طبق گزارشات به ترتیب سه و چهار برابر ترافیک کانال سوئز و کانال پاناما است.
ترافیک تنگه پس از امضای کنوانسیون مونترو در سال 1936 بسیار زیاد شده است. این تنگه طبق کنوانسیون مونترو ، حق عبور آزاد به کشتی های بازرگان را فراهم می کند در حالی که حمل و نقل کشتی های جنگی با محدودیت هایی روبرو است. داده ها نشان می دهد که میزان ترافیک از 4500 در سال 1934 به 49304 در سال 1998 افزایش یافته است.
اما ، به دلیل محدودیت های جدید اعمال شده در حمل و نقل تانکرهای نفتی در سال 2002 ، ممنوعیت حمل و نقل شبانه برای کشتی های بیش از 200 متر ، تعداد شناورهای عبوری از این تنگه از سال 2002 کاهش یافته است. با این حال ، تخمین زده می شود که این تنگه شاهد عبور 43544 کشتی در سال 2015 بوده است.

نمای دیدنی از تنگه بسفر

عبور کشتی کروز از تنگه بسفر

بهترین روش بازدید از تنگه بسفر ترکیه

بهترین وسیله برای کاوش محدوده زیباترین پل ترکیه و مناطق اطراف آن استفاده از سفر دریایی در بسفر است و چه بسا بسیاری از مسافران تور استانبول کروزسواری در تنگه بسفر را در برنامه خود قرار میدهند. سفرهای دریایی بسیاری وجود دارد که از خلیج شاخ طلایی آغاز می شوند. این یک نقطه مهم گردشگری در کشور است. اگر از سفر دریایی استفاده کنید ، با تعدادی از نقاط زیبا توریستی روبرو خواهید شد که مطمئناً در مجموعه عکس های شما جایگاهی ایجاد می کنند.

پل بسفروس ترکیه کجاست؟

پل بسفر در تنگه بسفر استانبول واقع شده است ، از یک طرف دریای مرمره و از طرف دیگر دریای سیاه را به هم متصل می کند و این پل است که استانبول را به دو طرف اروپایی و آسیایی تقسیم می کند تا دسترسی را در شهر برای شهروندان تسهیل کند. در واقع پل بسفر که با نام بزرگترین پل ترکیه هم معروف است پیوند دهنده دوقاره است و به همین دلیل به استانبول شهر دو قاره ای نیز می گویند.

اطلاعات کلی از پل بسفر استانبول

پل بسفر یا همانطور که در سالهای اخیر شناخته شده است ، پل شهدای 15 ژوئیه ، همراه با پل سلطان محمد ، پل سلطان سلیم یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و یکی از سه پل معلق است در تنگه بسفر. طول آن برای اتصال بین قاره های اروپا و آسیا 1560 متر است.
این پل معلق توسط برج های فولادی و پایه های شیب دار پشتیبانی می شود. و کف پل آیرودینامیکی روی کابلهای فولادی معلق است. مساحت زیادی از عرض تنگه را اشغال می کند به طوری که عرض پل 33.40 متر است و فاصله برج های معلق 1.074 متر است و ارتفاع کل این برج ها به 156 متر می رسد. در حالی که ارتفاع پل از سطح زمین تا سطح دریا 64 متر می باشد.

نمایی از بسفر در محله اورتاکوی

بسفر، زیباترین پل ترکیه

مراحل ساخت پل ترکیه (پل بسفر)

پس از حدود 3 سال عملیات ساختمانی و با مشارکت 35 مهندس و 400 کارگر در ساخت این پل ، عملیات ساخت در 30 اکتبر 1973 با پرداخت 200 میلیون دلار به پایان رسید و مراحل ساخت آن به شرح زیر بود:

حفر پایه ها

در مارس 1970 ، كارگران شروع به حفر پايه ها ، نصب ستون هاي اين پل در طرف آسيايي در منطقه بيلربايي و در قسمت اروپايي در منطقه اورتكوي كردند. پس از یک سال کار کامل ، مرحله حفر پایه ها ، در یک ماه آگوست سال 1971 میلادی ، به پایان رسید.

مرحله نصب ستون ها

پس از اتمام مرحله حفر پایه ها ، مرحله نصب ستون ها و قطعات آهنی متصل به آنها آغاز شد ، جایی که کار نصب ستون ها در دو منطقه ، یکی در Ortakoy در سمت اروپایی و دیگری در منطقه بیلربی در سمت آسیا. پس از نزدیک به یک سال کار زمان برد ، ستون ها در ژوئیه 1972 نصب شدند.

اتصال طرفهای آسیایی و اروپایی

پس از مرحله نصب ستون ها در دو انتها ، آماده سازی پایه هایی برای اتصال دو قسمت به طور موازی بود. تکمیل تمام قسمتهای پایه در تاریخ 26 مارس 1973 انجام شد. سپس  60 قطعه پایه به طور محکم به هم جوش داده شدند. بنابراین ، برای اولین بار ، عبور از قاره آسیا به اروپا با پای پیاده انجام شد

رتبه بندی پل بسفر در سطح جهانی

پل بسفر در سطح جهانی از نظر طول در سطح پیشرفته قرار دارد ، زیرا از نظر طول در جهان در رتبه نهم پل های معلق قرار دارد.

پل بسفر در شب

منظره پل بسفر در شب یکی از زیباترین صحنه هایی است که می توانید در زندگی خود با تور ترکیه مشاهده کنید ، جایی که می توانید زیباترین اوقات را با منظره ای پانوراما از بسفر و نورپردازی فوق العاده ای که در آن وجود دارد را سپری کنید.

نمایی از تنگه بسفر در شب

نمای دیدنی از پل بسفر در شب برفی

سوالات متداول

چرا تنگه بسفر اهمیت زیادی دارد؟

تنگه بسفر یکی از مهمترین مسیرهای دریایی جهان برای انتقال نفت از منطقه دریای خزر و روسیه به مناطقی از جمله آسیا ، اروپای غربی و جنوبی است. ... این تنگه همچنین مسیرهای اصلی صادرات نفت برای کشورهای اوراسیا مانند آذربایجان و قزاقستان است.

باریک ترین تنگه جهان کدام است؟

این باریک ترین تنگه جهان است که برای ناوبری بین المللی استفاده می شود. بسفر دریای سیاه را با دریای مرمره و از طریق دریانل ، دریای اژه و مدیترانه و از طریق تنگه کرچ ، دریای آزوف متصل می کند.

کدام تنگه آسیا را از اروپا جدا می کند؟

تنگه بسفر یک تنگه بسیار مهم است که قاره های اروپا و آسیا را از هم جدا می کند. علاوه بر دو قاره کامل ، بسفر همچنین یک کشور واحد را از هم جدا می کند. قسمت اروپایی ترکیه به نام تراکیه و قسمت آسیایی آناتولی را تقسیم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قوانین سفر در دبی

دبی به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در خاورمیانه شناخته می شود و تور دبی از هرجای دنیا طرفداران زیادی دارد اما ممکن است فکر کنید که سفر به دبی مانند بازدید از اسپانیا ، مکزیک یا تایلند است. از بسیاری جهات ، این مورد وجود دارد - شما با افراد دوستانه ، غذاهای خوشمزه و آفتاب درخشان احاطه خواهید شد ، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی سفر خود به خاطر داشته باشید. امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) یک کشور مسلمان است که از قوانین اسلامی پیروی می کند و در حالی که قوانین در دبی کمی آرام تر است ، برای جلوگیری از آزار کسی یا نقض سهوی قانون ، مهم است که در آنجا وجود داشته باشد مناسب و نامناسب است. و در نهایت هر اشتباهی میتاند منجرو به زندان رفتن شود. بنابراین ، بدون هیچ زحمتی بیشتر ، در اینجا توصیه های ما به شما مسافران تور دبی را بخوانید زیرا امکان دارد در غیر اینصورت به مشکلاتی برخورید.

تمایی دیدنی از دبی امارات

نمایی زیبا از دبی

⚠️ لباس مناسب بپوشید

اولین مورد از سری قوانین دبی برای گردشگران مخصوصا خارجی ها این است که اگر در ملا عام پوشش مناسب نداشته باشید یا حتی لباسی که کمتر از زانو است بپوشید کاملاً خلاف قوانین دبی است. امارات متحده عربی کشوری دموکراتیک نیست ، از قوانین اسلامی و شرعی پیروی می کند بنابراین شما را مجبور می کند که لباس مناسب بپوشید و شانه های خود را نیز فراموش نکنید.

⚠️ محدودیت ها در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان قوانینی وجود دارد که حتی گردشگران ، بازدیدکنندگان هم باید از آنها پیروی کنند. از آنجا که ماه رمضان ماهی است که مسلمانان روزه می گیرند بنابراین لازم است بازدید کنندگان از نوشیدن و خوردن خوراکی در عموم خودداری کنند. همه باید از قوانین پیروی کنند در غیر این صورت ممکن است مجبور شوند با مشکلات واقعی روبرو شوند. 

ماه رمصان در دبی

افطار مسلمانان در دبی

⚠️ منع موسیقی با صدای بلند

موسیقی بلند در مکان های عمومی کاملاً ممنوع است. افرادی که از مناطق غربی می آیند این مورد را کاملاً خوب می دانند و آنها دوست دارند از موسیقی بلند در مکان های عمومی استفاده کنند. خوب ، این در دبی قابل قبول نیست.

⚠️ هرگز سوگند یاد نکنید

افرادی که برای اولین بار به دبی سفر می کنند باید در قوانین دبی برای توریست ها بدانند که سوگند خوردن دبی عمل پسندیده ای نیست. دبی کشوری است که قوانین آن اسلامی است و ماهیت این قوانین بسیار حساس است. بنابراین قبل از اینکه چیزی بگویید کمی فکر کنید. لازم نیست که آنچه در کشور خود خوب می دانید در دبی نیز خوب باشد. بنابراین هرگز در دبی ، مخصوصاً در ملا عام ، قسم نخورید.

دانستنی هایی برای سفر به دبی

واکسن کرونا برای توریست های امارات

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

هزینه های سفر به دبی

⚠️ در دبی کازینو وجود ندارد

مردم کشورهای غربی معتقدند که دبی پر از کازینو است. این کاملاً اشتباه است. در دبی حتی یک کازینو وجود ندارد. حتی در کل امارات هم نیست. بنابراین بهتر است شما قبل از بازدید از دبی این نکته را در ذهن داشته باشید.

⚠️ بدون اجازه عکسبرداری نکنید

در قوانین دبی برای توریست ها و بایدها و نبایدهایی که باید رعیت کرد آمده سفر به دبی بدون اجازه صریح افراد نباید از مردم عکس بگیرید. گرفتن عکس از هر کسی بدون اینکه ابتدا از او بخواهید ، بی ادبانه تلقی می شود - این امر مخصوصاً در مورد عکس گرفتن از زنان محلی است.

عکس برداری صحیح در دبی

عکس برداری صحیح و قانونی از دیدنی های دبی

⚠️ خرید در دبی گران است

افرادی که فقط از قصد خرید به دبی می روند باید بدانند که خرید در دبی گران است. افرادی که دبی دوست دارند به مراکز خرید بروند اما بندرت خرید می کنند. قیمت ها فقط در مواقع فروش فصل گران هستند. بنابراین منتظر فصل فروش باشید و از بازدید خود لذت ببرید.

⚠️ الکل هنگام رانندگی ممنوع است

این قانون بسیار سختگیرانه دبی است که شما نمی توانید در حالی که مست هستید رانندگی کنید. اگر پلیس شما را در حال رانندگی در حالی که مست هستید گرفتار کند ، ممکن است مجبور شوید به زندان بروید. در مورد الکل فقط در صورت داشتن مجوز می توانید آن را داشته باشید.

پرهیز از نوشیدن الکل در هنگام رانندگی

پرهیز از نوشیدن الکل در هنگام رانندگی

⚠️ در به همراه داشتن داروها توجه داشته باشید

به همراه داشتن دارو به دبی خیلی ساده نیست،تجویز پزشک در مصرف دارو از خود دارو هم الویت بیشتری دارد و ترجیحا نسخه مربوطه را مخصوصا به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید تا ماموران فرودگاه بتوانند از صحت آن مطلع گردند. با این حال پیش از سفر به دبی پیشنهاد می کنیم تا نسخه پزشک خود را به سفارت دبی در ایران نشان دهید و کسب تکلیف کنید تا در فرودگاه دبی به اشکالی برنخورید.

لیست تعدادی از داروهایی که در سفر به دبی ممنوع است

ترامادول هیدروکلراید اوربیافن تری هگزی فنیدیل کیما درین متادون
فنتانیل مورفین پتیدین کدئین دکسترومتورفان
فنوباربیتال پنتازوسین لورازپام میدازولام اکزازپام
باربیتالها آلپرازولام تمازپام کلودیازپوکساید استامینوفن کدئینه
دیفنوکسیلات کلونازپام آلپرازولام آمانتادین آمی تریپتیلین
آمفتامین‌ها کلوبازام آسپرین کدئینه باکلوفن بی پریدین
متیل فنیدیت دیازپام کلردیازپوکسید کلرپرومازین کلیدینیم سی
مپروبامات استازولام کلومیپرامین کلونازپام دکسترومتورفان
اتینامات فلورازپام دکسترومتورفان دیازپام اوربیافین


⚠️ در هرجایی نرقصید

درست است که رقصیدن در دبی جرم محسوب نمیشود و حتی کافه ها و مکان هایی هستند در آن جا که میتوان رفصید منتها در مجامع عمومی مثل سواحل، پارک و جتی مجتمع های مسکونی نیز امر درستی نیست.

سوالات متداول

چه چیزی در دبی برای گردشگران غیرقانونی است؟

دبی اقداماتی را که بسیاری از مسافران غربی حتی تصور غیرقانونی بودن آن را نمی کنند ، به شدت مجازات می کند ، از جمله نوشیدن مشروبات الکلی بدون اجازه ، دست در دست گرفتن ، تقسیم اتاق با شخص از جنس دیگر به غیر از همسرتان ، عکس گرفتن از افراد دیگر و زبان توهین آمیز یا حرکات 

آیا می توانم در دبی شلوار جین بپوشم؟

استفاده از شلوار جین در دبی مجاز است. شلوار جین معمولی را می توان در هر نقطه از دبی استفاده کرد اما پوشیدن شلوار جین تنگ ممکن است بسته به مکانی که قصد رفتن به آنجا را دارید کمی ریسک باشد.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
بزرگترین شهرهای جهان از نظر وسعت و جمعیت کدام هستند؟ تهران چندمن شهر بزرگ دنیاست؟ همراه ما باشید برای شناخت بزرگترین شهر جهان از نظر مساحت و جمعیت

بزرگترین شهرهای جهان از نظر وسعت

حتی اگر منطقه شهری توکیو-یوکوهاما دارای 38 میلیون نفر جمعیت باشد ، اما بزرگترین شهر جهان برپایه مساحت نمی تواند باشد. هر ساله ، Demographia گزارشی را منتشر می کند که شامل تعداد زیادی آمار جمعیت شهرهای جهان است و مساحت آن ها است
در حالی که توکیو-یوکوهاما رتبه نخست جمعیت را با 3،178 مایل مربع سوم به خود اختصاص داده است اما منطقه مترو نیویورک-نیوجرسی-کانکتیکات این عنوان را به عنوان بزرگترین منطقه شهری در اندازه فیزیکی ادعا می کند که بیش از 4669 مایل مربع مساحت دارد.
بوستون-پراویدنس با 3،683 مایل مربع دوم است. شهرهای ایالات متحده از نظر جمعیت نمی توانند با غول های پررونق آسیا رقابت کنند اما وقتی نوبت به مساحت زمین می رسد ، سخت می توان آنها را شکست داد. هشت شهر از ده شهر بزرگ جهان از نظر مساحت در ایالات متحده آمریکا هستند.

بزرگترین شهرهای جهان از نظر مساحت

رتبه بندی بزرگترین شهرهای جهان از لحاظ مساحت

سایر بزرگترین شهرهای جهان از لحاظ مساحت

شهر

کشور

مساحت بر اساس مایل

دالاس

آمریکا

2,038

هوستون

آمریکا

2,038

گوانگجو

چین

1,676

دیترویت

آمریکا

1,648

پکن

چین

1,611

شانگهای

چین

1,571

ناگویا

ژاپن

1,430

کلیولند

آمریکا

1,379

جاکارتا

اندونزی

1,367

میامی

آمریکا

1,279

سیتل

آمریکا

1,260

فونیکس

آمریکا

1,250

بوئنوس آیرس

آرژانتین

1,244

بانگکوک

تایلند

1,235

سائوپالو

برزیل

1,203

شارلوت

آمریکا

1,193

اوزاکا

ژاپن

1,166

مینپولیس

آمریکا

1,111

مساحت کل شهر نیویورک 468.484 مایل مربع (1213.37 کیلومتر مربع) است. 302.643 مایل مربع (783.84 کیلومتر مربع) از سطح شهر و 165.841 مایل از مربع از آن (429.53 کیلومتر مربع) آب است. بلندترین نقطه در شهر تود تپه در جزیره استاتن است که با 409.8 فوت (124.9 متر) بالاتر از سطح دریا ، بلندترین نقطه در حاشیه شرقی جنوب ماین است. [162] قله یال بیشتر در مناطق جنگلی به عنوان بخشی از Greenbelt استاتن آیلند پوشیده شده است.

دیگر از جهان چه میدانید؟

لیست کشورهای جهان

توریستی ترین و زیباترین کشورهای جهان

بی ادب ترین و با ادب ترین کشورهای جهان

بزرگترین شهرهای جهان از نظر جمعیت

رتبهنامکشورتغییرات
1 توکیو ژاپن -0.14%
2 دهلی هند 2.94%
3 شانگهای چین 2.72%
4 سائوپائولو برزیل 0.88%
5 مکزیکوسیتی مکزیک 0.63%
6 داکا بنگلادش 3.50%
7 کایرو مصر 2.02%
8 پکن چین 2.12%
9 بمبئی هند 1.26%
10 اوزاکا ژاپن -0.29%
11 کراچی پاکستان 2.27%
12 چونگینگ چین 3.21%
13 استانبول ترکیه 1.48%
14 بوئنوس آیرس آرژانتین 0.69%
15 کلکته هند 0.84%
16 کینشازا کنگو 4.38%
17 لاگوس نیچریه 3.44%
18 مانیلا فلیپین 1.69%
19 تیانجین چین 1.51%
20 گوانگجو چین 2.51%
21 ریو دژانیرو برزیل 0.64%
22 لاپور پاکستان 3.58%
23 بنگالور هند 3.56%
24 مسکو روسیه 0.44%
25 شنزن چین 1.90%
26 چنای هند 2.41%
27 بوگوتا کلمبیا 1.72%
28 پاریس فرانسه 0.56%
29 جاکارتا اندونزی 1.35%
30 لیما پرو 1.53%
31 بانکوک تایلند 1.74%
32 حیدرآباد هند 2.64%
33 سئول کره جنوبی 0.04%
34 ناگویا ژاپن 0.14%
35 لندن بریتانیا 1.31%
36 چنگدو چین 1.85%
37 تهران ایران 1.36%

توکیو، پرجمعیت تربن شهر جهان

پایتخت کشور ژاپن است. توکیو در شرق جزیرهٔ هونشوی ژاپن واقع شده‌است و یکی از استان‌های ۴۷ گانهٔ ژاپن به‌شمار می‌آید. توکیو دارای بالاترین نرخ تراکم جمعیت در ژاپن است. طبق سرشماری در سال ۱۹۵۵ میلادی، جمعیت توکیو ۶٬۹۶۹٬۱۰۴ نفر بوده‌است که پس از آن تا ۱۹۷۰ میلادی هر ساله بین ۳۰۰٬۰۰۰ تا ۴۰۰٬۰۰۰ هزار نفر، بر جمعیت این شهر افزوده شده‌است. توکیو حداکثر افزایش جمعیت را در سال ۱۹۸۷ میلادی داشته‌است و پس از آن میزان افزایش جمعیت در حد ۲۰۰٬۰۰۰ نفر در سال ثابت باقی مانده‌است.

پرجمعیت ترین شهر دنیا، توکیو

نمایی از توکیو بزرگترین شهر دنیا از نظر جمعیت

سوالات متداول

تهران چندمین شهر بزرگ دنیا است؟

تهران از نظر جمعیت رتبه 37 را در اختیار دارد و از نظر وسعت در رده 24 قرار دارد؟

کوچک ترین و کم جمعیت ترین شهر دنیا کدام است؟

شهر هوم در کرواسی عنوان کم جمعیت ترین و کوچک ترین شهر را از آن خود کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

هتل اسپورتس بلک آنتالیا【معرفی کامل+عکس】الفبای سفر

هتل اسپورتس بلک آنتالیا ✨ رزرو و مشاهده هتل 5 ستاره اسپورتس بلک آنتالیا ⭐. برای مشاهده نظرات هتل اسپورتس بلک آنتالیا با الفبای سفر همراه باشید.

 هتل اسپورتس بلک آنتالیا

هتل اسپورتس (SPORTS BELEK HOTEL) واقع در بلک محل اقامت با رستوران ، پارکینگ اختصاصی رایگان ، مرکز تناسب اندام و بار را ارائه می دهد. این هتل 5 ستاره با باغ ، دارای اتاقهای تهویه مطبوع و سرویس بهداشتی خصوصی است. مهمانان می توانند از سونا استفاده کنند و یا از منظره باغ لذت ببرند.
در هتل ، اتاق ها دارای بالکن با منظره استخر هستند. در هتل هتل اسپورتس (SPORTS BELEK HOTEL) هر اتاق دارای یک تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای است. مهمانان در محل اقامت می توانند از صبحانه بوفه لذت ببرند. کارکنان این هتل به زبان آلمانی ، روسی و ترکی صحبت می کنند همیشه در دسترس هستند تا کمک کنند.
ارائه خدمات در بلک ، که از جمله بهشت ​​های گردشگری بی نظیر در جهان در آنتالیا است ، هتل ورزشی بلک ؛ رستوران ها و بارهای آن با دکوراسیون مخصوص خانواده ها و جوانان. برای مهمانان و مسافران تور آنتالیا که می خواهند آرامش و سلامت روحی و جسمی خود را تمدید کنند ، مرکز آبگرم ، که با دقت طراحی شده است ، و منطقه تناسب اندام که در آن فعالیت ها با حضور یک مربی حرفه ای تناسب اندام برگزار می شود ، و فرصت های زیادی برای انجام فعالیت های مختلف ورزشی وجود دارد. در اختیار میهمانان خود قرار داده است.

اتاقهای هتل اسپورتس بلک

باشگاه ها دارای نمای استخر یا باغ هستند. همه اتاق ها دارای تلفن مستقیم ، تهویه مطبوع اسپلیت ، صندوق امانات الکترونیکی (با شارژ) ، مینی بار، آینه آرایش، کف لمینت، گروه بالکن نشسته، سشوار و تلویزیون LCD هستند.

اتاق خانوادگی هتل اسپورتس بلک

اتاق های خانوادگی در هتل اسپورتس بلک آنتالیا دارای منظره استخر یا باغ هستند. اتاق دارای شماره گیری مستقیم ، کولر گازی اسپلیت ، صندوق امانات الکترونیکی (با شارژ) ، مینی بار ، آینه آرایش ، کف لمینت ، گروه بالکن نشسته ، سشوار ، کابین دوش و تلویزیون LCD در سرویس بهداشتی است.

فاصله جاذبه های آنتالیا تا هتل اسپورتس بلک آنتالیا

  • باشگاه گلف بلک- 3 دقیقه رانندگی
  • باشگاه گلف کاریا- 3 دقیقه رانندگی
  • مسجد بلک - 4 دقیقه رانندگی
  • باشگاه گلف کرلینا- 9 دقیقه رانندگی

آدرس هتل اسپورتس بلک آنتالیا

ADRİYE MAH. 144 SK. NO 60\1 KADRİYE MAH. 144 SK. NO 60\1, 07070 Belek, Turkey

سوالات متداول

هزینه پارکینگ در اسپورتس بلک آنتالیا چقدر است؟
پارکینگ شخصی در این ملک رایگان است

هزینه اقامت در اسپورتس بلک آنتالیا چقدر است؟
از 22 ژوئن 2021 ، قیمت های اقامت 1 شب برای 2 بزرگسال در اسپورتس بلک آنتالیا - All Inclusive در 25 ژوئن 2021 از 61 دلار شروع می شود ، بدون مالیات و هزینه ها. این قیمت براساس کمترین قیمت شبانه در 24 ساعت گذشته برای اقامت در 30 روز آینده تعیین شده است. قیمت ها ممکن است تغییر کنند. تاریخ های خود را برای قیمت های دقیق تر انتخاب کنید.

آیا حیوانات خانگی مجاز به حضور در این هتل هستند؟



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بازگشایی مرز بلغارستان برای گردشگران ایرانی

باتوجه به این که بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا میگذرد مرز تمامی کشورها بر روی ایرانیان بسته بود حال بلغارستان نیز به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان، مالدیو، سریلانکا و امارات نیز اضافه شده و قرار است از همین فصل تابستان تور بلغارستان و در راس آن ها تور وارنا 1400 نیز انجام بگیرد.

نمایی جذاب از نقاط باصفای بلغارستان



 

شرایط سفر به بلغارستان

پیش از آن تا تاریخی که به طور رسمی زمان سفر به بلغارستان مشخص شود طبق آخرین بیانیه‌ی وزارت امور خارجه بلغارستان، انجام سفرهای توریستی به این کشور برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نیست و مسافران ایرانی تنها در صورت شرایط خاص می‌توانند به این کشور سفر کنند.برای اطلاع از افراد واجد شرایط و شرایط سفر به بلغارستان، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

 

آغاز تور بلغارستان از 15 مرداد با شرایط زیر

تور بلغارستان تابستان از 15 مرداد شروع، و 7 شب و 8 روز بوده و بصورت مستقیم توسط ایرلاین ماهان ایر انجام میگیرد

خدمات تور

  • بیمه کرونا
  • بلیط هواپیما مستقیم ماهان
  • راهنمای فارسی زبان
  • سیم کارت
  • گشت شهری

توضیحات تور بلغارستان

  • نرخ کودک زیر 2 سال 995.000 می باشد
  • ضمانت بازگشت مسافر به ازای هر نفر 50میلیون تومان می باشد
  • اخذ ویزا و داشتن پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار الزامیست

 

شرایط سفر به بلغارتان تا پیش از 15 مرداد

 

افراد واجدالشرایط برای سفر به بلغارستان

  • شهروندان بلغارستان
  • اتباع کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا
  • اعضای کشورهای شینگن (شامل جمهوری سان ماریو، آندورا، موناکو و شهر واتیکان) و خانواده‌های آن‌ها
  • افراد دارای اقامت دائم یا بلندمدت در بلغارستان و اعضای خانواده آن‌ها
  • افراد داری ویزای اقامت بلند‌مدت  “Visa D” در بلغارستان
  • افراد دارای مجوز اقامت در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا یا کشورهای شینگن و اعضای خانواده آن‌ها

افراد زیر می‌توانند بدون درنظرگرفتن تابعیت‌شان به کشور بلغارستان سفر کنند.

  • متخصصان پزشکی، محققان پزشکی، مددکاران اجتماعی با هدف انجام سفرهای کاری و حرفه‌ای
  • کارکنانی که در تهیه‌ی محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات حفاظتی فعالیت دارند.
  • مقامات دولتی و اعضای کابین‌ آن‌ها، دیپلمات‌ها، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، نیروهای نظامی، کارمندان امنیتی و  افرادی که با اهداف بشر دوستانه سفر می‌کنند.
  • نمایندگان حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری
  • کارگران فصلی کشاورزی و گردشگری
  • افرادی که با اهداف آموزشی یا شرکت در امتحانات به بلغارستان سفر می‌کنند.
  • برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی ورزشی و مربیان و ورزشکارانی که داری ویزای اقامت طولانی‌مدت “Visa “D” هستند
  • اتباع خارجی دارای تابعیت بلغارستان
  • برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در رویداد‌های فرهنگی بین‌المللی

فرودگاه وارنا بلغارستان

 

شرایط سفر به بلغارستان در دوران کرونا

افراد واجد شراط در صورت ارائه‌‌‌ی یکی از موارد زیر می‌توانند به بلغارستان سفر کنند:

۱) ارائه‌ی گواهی واکسیناسیون مسافران: گواهی واکسیناسیون مسافران در صورت تزریق دوزهای کامل واکسن و گذشت ۱۴ روز از زمان تزریق آخرین دوز واکسن، معتبر می‌باشد.

درج اطلاعات زیر در گواهی واکسیناسیون مسافران ضروری است:

  1. درج نام لاتین مسافر و تاریخ تولد او
  2. تاریخ ترزیق آخرین دوز واکسن
  3. نام واکسن و تعداد دوزهای مجاز آن
  4. شماره سریال هر دو دوز واکسن
  5. نام شرکت تولید‌کننده واکسن کرونا
  6. نام کشوری که واکسن موردنظر در آن تجویز شده است.
  7. نام صادرکننده گواهی‌نامه واکسیناسیون

واکسن‌های موردتایید کشور بلغارستان عبارتند از:

  • «آسترازانکا» (AstraZeneca)
  • «کووید شیلد» (Covieshield)
  • «جانسون» (Janssen)
  • «مدرنا» (Moderna)
  • «فایزر» (Pfizer)
  • «سینوفارم» (Sinopharm)
  • «سینو واک» (Sinovac)
  • «اسپوتنیک» (Sputnik)

۲) ارائه‌ی نتیجه‌ی مثبت تست پی سی آر: برای آن دسته از کسانی که به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شده و از زمان تست آن‌ها ۱۵ تا ۱۸۰ روز می‌گذرد.

درج مشخصات زیر در مدارک آزمایش مسافر ضروری است:

  1. نام شخص به زبان لاتین
  2. اطلاعات مربوط به مرکز پزشکی یا مرجع صادر‌کننده نتیجه تست مانند نام، آدرس و شماره تماس
  3. زمان صدور مدرک
  4. درج نام تست «پی سی آر» به زبان لاتین  (PCR)
  5. درج نتیجه مثبت در مدارک تست- (Positive)

۳) ارائه‌ی نتیجه تست «پی سی آر» (PCR) که ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده است یا ارائه‌ی نتیجه‌ی منفی تست «آنتی‌ژن» که ۴۸ ساعت پیش از سفر انجام شده است. (تاریخ سفر مسافران، روز ورود آن‌ها به بلغارستان درنظر گرفته می‌شود.)

درج مشخصات زیر در مدارک آزمایش مسافر ضروری است:

  1. نام شخص به زبان لاتین
  2. اطلاعات مربوط به مرکز پزشکی یا مرجع صادر‌کننده نتیجه تست مانند نام، آدرس و شماره تماس
  3. زمان صدور مدرک
  4. درج نام تست «پی سی آر» به زبان لاتین  (PCR)
  5. درج نتیجه منفی در مدارک تست- (Negative)

افراد زیر می‌توانند بدون ارائه‌ی مدارک ذکر شده به بلغارستان سفر کنند

  • رانندگان اتوبوس و مهمان‌داران در صنعت حمل‌و‌نقل بین المللی
  • اعضای خدمه کشتی‌ها
  • اعضای خدمه هواپیمایی
  • شهروندان جمهوری رومانی و شهروندان بلغارستانی که از جمهوری رومانی وارد می‌شوند

هزینه های سفر به بلغارستان

سفر به بلغارستان با تورهای وارنا

معمولا تورهای وارنا به مدت ۸ روز و ۷ شب می باشند که هزینه آن ها با توجه به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر متفاوت خواهند بود.

هتل لاکچری پریمیر

پروازهای مستقیم به وارنا

از تهران پرواز مستقیم به وارنا که به صورت جدا از تور باشد وجود ندارد و می توانید تور بلغارستان را تهیه کنید و از پروازهای چارتری و مستقیم تهران وارنا استفاده کنید.

 

پروازهای غیر مستقیم به وارنا

پرواز مستقیمی در مسیر تهران به وارنا وجود ندارد، بنابر این باید از پروازهای غیر مستقیم و همراه با یک بار توقف و بلیط هواپیما وارنا استفاده کنید. برای پرواز غیر مستقیم نیز دو راه دارید. یا هر دو پرواز را با هم تهیه کنید و یا اینکه ابتدا به استانبول رفته و بعد از آن با پروازهای استانبول به وارنا به مقصد برسید.

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی تور لحظه آخری و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تنگه بسفر استانبول جایی که اروپا و آسیا را به هم متصل میکند + عکس

تنگه بسفر در کدام کشور است؟ پل بسفر بر روی این تنگه چگونه ساخته شد و چندمین پل معلق برتر دنیا است؟ همه چیز + عکس پل بسفر استانبول در این بخش

شهر استانبول با داشتن ردپای بیش از هزاران سال تاریخ  که ترکیب شده از ساختمان های مدرن، محله های زیبا ، خیابان های پر جنب و جوش ، مساجد باشکوه ، بازارهای شلوغ و البته رستوران ها و کافه های باورنکردنی است روز به روز دیدنی تر از قبل می شود. اگر استانبول قلب ترکیه است ، تنگه بسفر ضربان قلب استانبول است. و در حالی که بسفر برای ساکنان و بازدیدکنندگان آشنا است ، زیبایی آن تا ابد نفس گیر است. با این حال در این بخش از گردشگری با آژانس هواپیمایی الفبای سفر، بازدیدی خواهیم داشت از تنگه بسفر و همچنین بزرگترین پل استانبول در این منطقه که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند.

نقشه تنگه بسفر

تنگه بسفر روی نقشه

شکل گیری تنگه ترکیه

وقایعی که منجر به شکل گیری تنگه بسفر شد همچنان موضوع بحث است. با این حال ، برخی منابع استدلال می کنند که سیل دریای سیاه مسئول تشکیل آن است. به گفته محققان دانشگاه کلمبیا ، ممکن است تنگه در حدود 5600 سال قبل از میلاد مسیح ، زمانی که آب های دریای مرمره و مدیترانه بالا آمده و دریای سیاه را پر کرده است ، طغیان کرده باشد.
با این حال اکنون تنگه بسفر جایگاه قابل توجهی در نقشه بین المللی دریایی دارد زیرا این یک آبراه شلوغ است که علاوه بر قایق های محلی صیادی و مسافربری ، روزانه شاهد حضور بسیاری از کشتی ها و تانکرهای نفتی است. اهمیت تنگه بسفر در این واقعیت نهفته است که یک مسیر حمل و نقل مهم است که دریای سیاه را با اقیانوس های جهان پیوند می دهد

طول تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر ، در کنار دردانل و دریای مرمره ، در داخل خاک ترکیه قرار دارد. این تنگه در شمال غربی ترکیه واقع شده و تراکیه را از آناتولی جدا می کند. این باریک ترین تنگه جهان است که دریای سیاه را با دریای مرمره متصل می کند. دریای مرمره از طریق تنگه دردانل با دریاهای مدیترانه و اژه ارتباط برقرار می کند. دو تنگه ترکیه بخش غربی اوراسیا را اشغال کرده و مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می دهند. 
تنگه بسفر یک تنگه باریک با حداکثر طول 31 کیلومتر و حداکثر عرض 3.7 کیلومتر است که در نزدیکی ورودی شمالی واقع شده است. باریکترین نقطه 700 متر عرض است که در آنادولوهیساری و روملیحیساری واقع شده است. عمق آن از 36.5 متر تا 124 متر زیر سطح دریا است. این شهر از طریق استانبول عبور می کند.

✈ گشت و گذار در استانبول زیبا

✅ میدان تکسیم استانبول

✅ خیابان استقلال استانبول

تونل های تنگه بسفر

تنگه بسفر دارای دو تونل است که از زیر آن عبور می کنند. یکی به نام Marmaray ، بین محله های Uskudar و Yenikapi قرار دارد. این تونل خط ریلی رفت و آمد در اکتبر سال 2013 افتتاح شد و دارای طول 76.6 کیلومتر (47.6 مایل) بین اروپا و آسیا است. تونل دوم به نام تونل اوراسیا نامیده می شود و به ترتیب بین محله های Kazlicesme و Goztepe در آسیا و اروپا جریان دارد. این تونل که در دسامبر سال 2016 افتتاح شد ، اجازه ورود ماشین ها و مینی بوس ها را می دهد.

تنگه بسفروس استانبول دشوار برای کشتی ها - کانال باریک با ترافیک بالا

تنگه بسفر به دلیل عرض کم در بعضی از قسمت های آبراه یکی از سخت ترین آبراه های جهان برای پیمایش است. عرض تنگه در باریکترین نقطه فقط نیم مایل است و مانعی برای تانکرهای نفت و سایر شناورهای استفاده کننده از تنگه است. علاوه بر این ، جریان بسیار سریع در تنگه نیز بر دشواری می افزاید. جریان از شمال به جنوب جریان دارد و خلاف جریان زیر سطح زمین منجر به چرخش و گردابی می شود. به همین ترتیب ، وزش باد از شمال حرکت از انتهای دیگر را بسیار دشوار می کند.

افزایش تعداد شناورهای عبوری از تنگه بسفر یکی از پرترددترین گذرگاه های دریایی جهان است. تخمین زده می شود که این تنگه سالانه جای 48000 کشتی را می گیرد ، که طبق گزارشات به ترتیب سه و چهار برابر ترافیک کانال سوئز و کانال پاناما است.
ترافیک تنگه پس از امضای کنوانسیون مونترو در سال 1936 بسیار زیاد شده است. این تنگه طبق کنوانسیون مونترو ، حق عبور آزاد به کشتی های بازرگان را فراهم می کند در حالی که حمل و نقل کشتی های جنگی با محدودیت هایی روبرو است. داده ها نشان می دهد که میزان ترافیک از 4500 در سال 1934 به 49304 در سال 1998 افزایش یافته است.
اما ، به دلیل محدودیت های جدید اعمال شده در حمل و نقل تانکرهای نفتی در سال 2002 ، ممنوعیت حمل و نقل شبانه برای کشتی های بیش از 200 متر ، تعداد شناورهای عبوری از این تنگه از سال 2002 کاهش یافته است. با این حال ، تخمین زده می شود که این تنگه شاهد عبور 43544 کشتی در سال 2015 بوده است.

نمای دیدنی از تنگه بسفر

عبور کشتی کروز از تنگه بسفر

بهترین روش بازدید از تنگه بسفر ترکیه

بهترین وسیله برای کاوش محدوده زیباترین پل ترکیه و مناطق اطراف آن استفاده از سفر دریایی در بسفر است و چه بسا بسیاری از مسافران تور استانبول کروزسواری در تنگه بسفر را در برنامه خود قرار میدهند. سفرهای دریایی بسیاری وجود دارد که از خلیج شاخ طلایی آغاز می شوند. این یک نقطه مهم گردشگری در کشور است. اگر از سفر دریایی استفاده کنید ، با تعدادی از نقاط زیبا توریستی روبرو خواهید شد که مطمئناً در مجموعه عکس های شما جایگاهی ایجاد می کنند.

پل بسفروس ترکیه کجاست؟

پل بسفر در تنگه بسفر استانبول واقع شده است ، از یک طرف دریای مرمره و از طرف دیگر دریای سیاه را به هم متصل می کند و این پل است که استانبول را به دو طرف اروپایی و آسیایی تقسیم می کند تا دسترسی را در شهر برای شهروندان تسهیل کند. در واقع پل بسفر که با نام بزرگترین پل ترکیه هم معروف است پیوند دهنده دوقاره است و به همین دلیل به استانبول شهر دو قاره ای نیز می گویند.

اطلاعات کلی از پل بسفر استانبول

پل بسفر یا همانطور که در سالهای اخیر شناخته شده است ، پل شهدای 15 ژوئیه ، همراه با پل سلطان محمد ، پل سلطان سلیم یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و یکی از سه پل معلق است در تنگه بسفر. طول آن برای اتصال بین قاره های اروپا و آسیا 1560 متر است.
این پل معلق توسط برج های فولادی و پایه های شیب دار پشتیبانی می شود. و کف پل آیرودینامیکی روی کابلهای فولادی معلق است. مساحت زیادی از عرض تنگه را اشغال می کند به طوری که عرض پل 33.40 متر است و فاصله برج های معلق 1.074 متر است و ارتفاع کل این برج ها به 156 متر می رسد. در حالی که ارتفاع پل از سطح زمین تا سطح دریا 64 متر می باشد.

نمایی از بسفر در محله اورتاکوی

بسفر، زیباترین پل ترکیه

مراحل ساخت پل ترکیه (پل بسفر)

پس از حدود 3 سال عملیات ساختمانی و با مشارکت 35 مهندس و 400 کارگر در ساخت این پل ، عملیات ساخت در 30 اکتبر 1973 با پرداخت 200 میلیون دلار به پایان رسید و مراحل ساخت آن به شرح زیر بود:

حفر پایه ها

در مارس 1970 ، كارگران شروع به حفر پايه ها ، نصب ستون هاي اين پل در طرف آسيايي در منطقه بيلربايي و در قسمت اروپايي در منطقه اورتكوي كردند. پس از یک سال کار کامل ، مرحله حفر پایه ها ، در یک ماه آگوست سال 1971 میلادی ، به پایان رسید.

مرحله نصب ستون ها

پس از اتمام مرحله حفر پایه ها ، مرحله نصب ستون ها و قطعات آهنی متصل به آنها آغاز شد ، جایی که کار نصب ستون ها در دو منطقه ، یکی در Ortakoy در سمت اروپایی و دیگری در منطقه بیلربی در سمت آسیا. پس از نزدیک به یک سال کار زمان برد ، ستون ها در ژوئیه 1972 نصب شدند.

اتصال طرفهای آسیایی و اروپایی

پس از مرحله نصب ستون ها در دو انتها ، آماده سازی پایه هایی برای اتصال دو قسمت به طور موازی بود. تکمیل تمام قسمتهای پایه در تاریخ 26 مارس 1973 انجام شد. سپس  60 قطعه پایه به طور محکم به هم جوش داده شدند. بنابراین ، برای اولین بار ، عبور از قاره آسیا به اروپا با پای پیاده انجام شد

رتبه بندی پل بسفر در سطح جهانی

پل بسفر در سطح جهانی از نظر طول در سطح پیشرفته قرار دارد ، زیرا از نظر طول در جهان در رتبه نهم پل های معلق قرار دارد.

پل بسفر در شب

منظره پل بسفر در شب یکی از زیباترین صحنه هایی است که می توانید در زندگی خود با تور ترکیه مشاهده کنید ، جایی که می توانید زیباترین اوقات را با منظره ای پانوراما از بسفر و نورپردازی فوق العاده ای که در آن وجود دارد را سپری کنید.

نمایی از تنگه بسفر در شب

نمای دیدنی از پل بسفر در شب برفی

سوالات متداول

چرا تنگه بسفر اهمیت زیادی دارد؟

تنگه بسفر یکی از مهمترین مسیرهای دریایی جهان برای انتقال نفت از منطقه دریای خزر و روسیه به مناطقی از جمله آسیا ، اروپای غربی و جنوبی است. ... این تنگه همچنین مسیرهای اصلی صادرات نفت برای کشورهای اوراسیا مانند آذربایجان و قزاقستان است.

باریک ترین تنگه جهان کدام است؟

این باریک ترین تنگه جهان است که برای ناوبری بین المللی استفاده می شود. بسفر دریای سیاه را با دریای مرمره و از طریق دریانل ، دریای اژه و مدیترانه و از طریق تنگه کرچ ، دریای آزوف متصل می کند.

کدام تنگه آسیا را از اروپا جدا می کند؟

تنگه بسفر یک تنگه بسیار مهم است که قاره های اروپا و آسیا را از هم جدا می کند. علاوه بر دو قاره کامل ، بسفر همچنین یک کشور واحد را از هم جدا می کند. قسمت اروپایی ترکیه به نام تراکیه و قسمت آسیایی آناتولی را تقسیم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()