نوشته شده توسط : admin
پاسپورت واکسن کرونا چیست؟ آیا در ایران نیز میتوان از گذرنامه واکسیناسیون کووید 19 هم استفاده کرد؟ مزایا و معایب آن چیست. برای رسیدن به جواب سوالات با ما باشید

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین تعدادی از کشورهای قاره آسیا باتوجه به این که تابستان فصل توریستی و گردشگری در دنیا است قصد دارند با ایجاد راهکارهایی مجددا اقتصاد خود را روبه توسعه قرار دهند. بر این اساس آن‌ها به دنبال تهیه پاسپورت واکسن کرونا برای کمک به آغاز سفرهای بین‌المللی هستند.
این نهادها در حال پیگیری و کارکردن بر روی سیستم‌هایی هستند که این امکان را به مسافران میدهد تا از اپلیکیشن‌های موبایل برای اثبات واکسیناسیون خود استفاده کنند و در این صورت نیاز به قرنطینه در مقصد یا حتی تست‌های کرونا نخواهد بود. اما مشکلی که وجود دارد و کمی میتواند شرایط را پیچیده تر کند این است که این پروژه‌ با چالش‌های فنی بسیاری مواجه است. برای آشنایی با این پروژه در ادامه با آژانس الفبای سفر همراه باشید.

اپلیکیشن دیجیتالی سفر

اپلیکیشن برای سفر

ویژگی گذرنامه واکسن کرونا

پاسپورت های واکسیناسیون به بسیاری از برنامه‌های موجود درمورد کنترل و ردیابی ویروس کرونا در بسیاری از کشورها اضافه می‌کند. این درحالیست که استفاده از این گواهی‌نامه‌ها برای رفع محدودیت‌ها در داخل خود کشور مورد بحث قرار گرفته است ئ حتی بسیاری مخالف ارائه آن در کنسرت ها و ورزشگاه ها هساتد.
با این حال تصمیم اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا مبنی بر باز شدن مرزها بر روی افراد واکسینه شده و یا کشورهایی مانند ایسلند که مرزهای خود را تنها روی مسافرین واکسینه شده باز می‌کنند و دیگر کشورها مانند عربستان سعودی اجازه می‌دهند شهروندان واکسینه شده به خارج از کشور سفر کنند موجب شده است انگیزه های فراوانی به نهادها در این مورد داده شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همراه دو کشور آسیایی چین و ژاپن در حال کار کردن بر روی این پروژه و در نتیجه شروع سفرهای برون مرزی هستند. در همین حال انگلستان با به روز رسانی بخش برنامه سلامت خود به افراد واکسینه شده‌ اجازه میدهد تا وضعیت خود را حین سفر نشان دهند.

آزمایش‌ها برای صدور گواهینامه دیجیتال اتحادیه اروپا در حال انجام است که همزمان نتایج تست کرونا یا بهبود از بیماری را علاوه بر واکسیناسیون تایید می‌کند. با این گوهی به ساکنین کشورهای اروپایی اجازه داده می شود تا به 30 کشور سفر توریستی داشته باشند. نحوه کار اینگونه است که مسافران (QR_code) خود را بر روی تلفن‌های داشته باشند تا بتوانند آن را در فرودگاه، ایستگاه قطار و … با استفاده از یک برنامه تایید رسمی اسکن کنند. لازم به ذکر است سازمان جهانی بهداشت اثبات واکسیناسیون را به‌عنوان الزام در سفرهای بین‌المللی به دلیل توزیع نابرابر واکسن توصیه نمی‌کند.

خبرهای بیشتر از واکسیناسیون در سفر

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان

واکسن کرونا برای سفر به امارات

اپلیکیشن های سفر 

مسافران همچنین برای هرگونه گواهینامه رسمی واکسیناسیون به یک اپلیکیشن تلفن هوشمند نیاز دارند.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی برنامه و اپلیکیشن خود با نام تراول‌پاس (Travel Pass) را دارد که ایرلاین هایی چون کانتاس، ژاپن ایرلاین، امارات، بریتیش ایرویز، ویرجین آتلانتیک در آن ثبت‌نام کرده‌اند. یک برنامه دیگری هم با نام کامان پاس (CommonPass) نیز توانسته است توجه ایرلاین هایی چون کاتای پاسیفیک، جت‌بلو، یونایتد و لوفت‌هانزا را جذب کند. بنابراین از این اپلیکیشن‌ها برای تایید نتایج تست کووید-۱۹ در مقصد، مسافران می توانند استفاده کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود هر دو اپلیکیشن‌ با گواهینامه‌های اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشند. کامن‌پاس می‌گوید که کاربران می‌توانند مدارک واکسیناسیون خود را تا اواسط ژوئن وارد این برنامه کنند.

گذرنامه واکسن در هنگام سفر

اپلیکیشن مشخص کننده افراد واکسینه شده

امنیت نسخه های دیجیتالی پاسپورت واکسیناسیون

باتوجه به اینکه جواب ها و تست های جعلی مربوط به ویروس کرونا از سوی افراد سودجو منتشر میشد اما خبر خوب این است که نسخه‌های دیجیتال پاسپورت واکسن امنیت بالایی دارد بدین شکل که با آزمایشگاه‌های ثبت شده طرف هستند و به این طریق اپلیکیشن می‌تواند افرادی را که تست داده‌اند یا واکسینه شده‌اند را با صورت مسافر که در دوربین اسکن میشود مطابقت دهد. و بررسی‌هایی برای جلوگیری از استفاده شخص دیگر از هویت او انجام می‌شود. همچنین از دیگر مزایای پاسپورت واکسن می‌توان کمک به کاهش نابرابری‌های نژادی و اجتماعی و کنترل همه‌گیری اشاره کرد زیرا با افزایش واکسیناسیون و رونق کارها میزان فشار اقتصادی کاهش میابد.

سوالات متداول

 

پاسپورت واکسن COVID-19 چیست؟

پاسپورت واکسن کرونا یک فرم کاغذی یا دیجیتالی است که گواهی می دهد شخصی علیه بیماری خاصی واکسینه شده است. استفاده از گواهینامه های واکسن برای سفرهای بین المللی سابقه طولانی دارد ، به عنوان مثال ، در بسیاری از کشورها در حال حاضر از مسافران خواسته می شود اثبات واکسیناسیون تب زرد را ارائه دهند. گواهی واکسن COVID-19 برای سفرهای بین المللی می تواند توسط دولتها به طرق مختلفی مورد استفاده قرار گیرد ، مانند اجازه دادن به فرد برای آزادتر رفتن از مرزها با دور زدن محدودیتهای سفر مانند آزمایش یا الزامات قرنطینه در بدو ورود. علاوه بر این ، گذرنامه های واکسن ممکن است برای اهداف داخلی مورد استفاده قرار گیرد ، مانند اجازه دادن به افراد برای دسترسی به مشاغل ، مکان ها یا فعالیت های خاص در داخل کشورها.

 

نام گذرنامه من با نام گواهی واکسن من متفاوت است. آیا آن یک مشکل خواهد بود؟

آره. نام روی گذرنامه شما باید با نام شما در گواهی واکسن مطابقت داشته باشد.

 

گذرنامه واکسن دقیقاً چگونه کار می کند؟ تفاوت آن با نشان دادن سابقه واکسیناسیون چیست؟

گذرنامه واکسن روند تأیید اینکه شخصی واکسینه شده یا آزمایش منفی اخیر گرفته است را ساده می کند. این کار معمولاً از طریق یک برنامه یا کد چاپ شده انجام می شود. محل برگزاری ، شرکت هواپیمایی یا طرف دیگر این کد را اسکن می کند ، که نشان می دهد آیا فرد سابقه واکسیناسیون دیجیتال یا نتیجه آزمایش منفی را در پرونده با برخی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ، شرکت های خصوصی یا حتی ایالت یا دولت محلی دارد.


علم پشت ایده گذرنامه واکسن چیست؟

ایده گذرنامه از نظر تئوری مبنی بر این است که کسانی که ایمن شده اند یا ویروس گرفته و بهبود یافته اند ، احتمال کمتری به COVID-19 مبتلا می شوند و دیگران را آلوده می کنند. با این وجود ، علمی که از این پیش فرض ها پشتیبانی می کند ، هنوز حل نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بازدید از کشورهای دیگر می تواند تجربه بسیار خوبی باشد. فرقی نمیکند برای تفریح باشد یا کار، به صورت انفرادی یا با خانواده، فقط چند روز طول بکشد یا قرار باشد چند سال در آنجا بمانید، در هر صورت باید در نظر داشته باشید گذرنامه مهمترین موردی است که باید با خود ببرید!
گذرنامه ها از نظر سیاسی گویای موضوع مهمی هستند و تاریخچه جذابی را تجربه کرده اند. برای برخی از آنها ارزش های زیادی وجود دارد که سخت بدست آمده اند اما درها را برای سفر و کاوش در جهان باز می کنند. برخی دیگر هم مانعی برای سفر بعضی شهروندان جهان هستند. در این صفحه، چند نکته شگفت انگیز در مورد پاسپورت که باعث می شود به ارزش آن پی ببرید، را با هم مرور می کنیم.

1. در صورت انجام تاتو صورت یا جراحی صورت ، باید برای گذرنامه جدید اقدام کنید:

وقتی کسی تحت عمل جراحی صورت قرار می گیرد، ظاهر او به شدت تغییر می کند. چنین افرادی باید تصاویر گذرنامه خود را تغییر دهند. اگر هنگام درخواست گذرنامه چهره ای ساده داشتید و چند سال بعد هوس خال کوبی و تاتو صورت کردید، باید تصویر روی گذرنامه را تغییر دهید!

تتوی صورت و تعویض گذرنامه

تاتوی صورت و تعویض گذرنامه

2. شما نمی توانید از یک لباس فرم برای عکس گذرنامه خود استفاده کنید:

همچنین استفاده از کلاه، عینک آفتابی و موهایی که بخشی از صورت شما را پوشانده است مجاز نیست. البته ممکن است کارمندانی که در طول سفر لباس فرم می پوشند، مانند خلبانان یا مهمانداران، مورد استثناء قرار بگیرند.

3. اگر گذرنامه تان به اندازه کافی صفحه خالی نداشته باشد ممکن است از سوار شدن شما جلوگیری شود:

همچنین اگر کمتر از 3 یا 6 ماه اعتبار داشته باشد هم نمی توانید از آن برای سفرهای خارجی استفاده کنید و به عنوان یک قاعده کلی، برای سفرهای بین المللی گذرنامه ها باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشند.

4. اولین پاسپورت دنیا توسط پادشاه ایران اردشیر اول پارسی ششمین پادشاه امپراتوری هخامنشی صادر شد:

در آن از فرمانروایان ملت های دیگر خواسته شد تا در سفرهای خود به ایران، از آن استفاده کنند.

5. جلد بیشتر گذرنامه های جهان دارای پوشش قرمز است:

البته در برخی از گذرنامه ها رنگ های مختلفی از قرمز وجود دارد، اما هنوز هم، رنگ قرمز بیشتر در گذرنامه دیده می شود، سایر رنگ های رایج آبی و سبز است. گذرنامه کشورهای مسلمان مانند مراکش، پاکستان و عربستان سعودی نیز گذرنامه هایی با رنگ های مختلف از رنگ سبز یا سیاه دارند.

گذرنامه با جلد قرمز

پاسپورت با جلد قرمز

6. شهروندان ایالت واتیکان در ایتالیا (کوچکترین کشور جهان) گذرنامه کشور خود را دارند:

اما در پی آن هیچ کنترل مهاجرتی یا پست مرزی در اطراف واتیکان وجود ندارد. همچنین پاپ فرانسیس پاسپورت شماره یک واتیکان را در اختیار دارد.

7. میلیونها نفر فرد بی تابعیت در سراسر جهان وجود دارد.
8. هنگامی که مومیایی رامسس دوم در اواسط دهه 1970 به فرانسه فرستاده شد، در واقع برای او گذرنامه قانونی مصر صادر شد.
9. یک ایرانی وجود داشت که به دلیل عدم ارائه گذرنامه به مقامات مهاجرت فرانسه 17 سال در فرودگاه زندگی کرد:

داستان او الهام بخش فیلم The Terminal در سال 2004 استیون اسپیلبرگ بود.

10. تنها شخصی در جهان که هنگام مسافرت به خارج از کشور نیازی به حمل گذرنامه ندارد، ملکه الیزابت دوم است:

گذرنامه انگلیس توسط ملکه الیزابت صادر می شود، بنابراین ملکه نیازی به حمل گذرنامه ندارد زیرا در غیر این صورت، مجبور است برای خود گذرنامه صادر کند! اما سایر اعضای خانواده سلطنتی پاسپورت دارند.

ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم

11. در گذشته برای گذرنامه عکس لازم نبود!

اما بعداها و زمانی که عکاسی به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، درخواست تصاویر نیز برای گذرنامه شروع شد، و در اوایل این جریانات، بر خلاف شرایط عکاسی دقیق و بدون نقص امروز، درج عکسهای خانوادگی و مشترک روی گذرنامه مجاز بود.

عکس خانوادگی در پاسپورت

عکس خانوادگی در پاسپورت

12. منطقه شینگن منطقه ای شامل 26 کشور اروپایی است که گذرنامه و هر نوع کنترل مرزی دیگر را در مرزهای مشترک خود لغو کرده اند و اساساً به عنوان یک کشور فعالیت می کنند.
13. سنگاپور و ژاپن به شهروندان خود دسترسی بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به مجموع رکورد 190 مقصد را ارائه می دهند.

گذرنامه یک سند سفر است که معمولاً توسط دولت یک کشور برای شهروندان آن صادر می شود که هویت و ملیت دارنده آن را در درجه اول به منظور سفرهای بین المللی تأیید می کند. گذرنامه های استاندارد ممکن است حاوی اطلاعاتی مانند نام دارنده، مکان و تاریخ تولد، عکس، امضا و سایر اطلاعات شناسایی مربوط باشند.

مطالب جذاب تر را از دست ندهید

14. بسیاری از آمریکایی ها گذرنامه ندارند:

طبق آمار وزارت امور خارجه آمریکا، حدود 121،512،341 گذرنامه برای حدود 321،362،789 شهروند آمریکایی وجود دارد.

15. در ایالات متحده آمریکا با کاهش وزن باید گذرنامه جدید بگیرید:

در ایالات متحده آمریکا، در صورت لاغری کاهش وزن بیش از حد، باید عکس پاسپورت خود را به روز کنید.

16. با رو به جلو چرخاندن یک گذرنامه فنلاندی یا اسلوونیایی، تصاویر متحرک در پایین صفحه ایجاد می شوند.
17. گذرنامه نیکاراگوئه دارای کمترین جعل در بین گذرنامه بقیه کشورهاست.

گذرنامه نیکاراگوئه متشکل از 89 ویژگی امنیتی از جمله هولوگرام و علامت های آبی است و گزارش می شود که کمترین جعل سند در جهان را داشته.

18. تونگا پاسپورت را با قیمت 20 هزار دلار می فروخت.
19. شفق قطبی در گذرنامه های اسکاندیناوی ظاهر می شود

اگر گذرنامه های اسکاندیناوی را در زیر نور ماورا UV بنفش بگیرید، نور های شمالی به صورت مسیرهای منعکس کننده بر روی کاغذ ظاهر می شوند.

سوالات متداول نکات جالب در مورد پاسپورت

اولین پاسپورت دنیا توسط چه کسی صادر شد؟

اولین پاسپورت دنیا توسط پادشاه ایران اردشیر اول پارسی ششمین پادشاه امپراتوری هخامنشی صادر شد.

تنها شخصی در جهان که هنگام مسافرت به خارج از کشور نیازی به حمل گذرنامه ندارد، کیست؟

ملکه الیزابت دوم

پاسپورت کدام کشور دارای تصاویر متحرک در پایین صفحه است؟

گذرنامه فنلاندی یا اسلوونیایی



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور بلغارستان تابستان 1400 ☀️ | الفبای سفر

تور بلغارستان تابستان

:: بازدید از این مطلب : 56

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور بلغارستان 1400 + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور بلغارستان

:: بازدید از این مطلب : 59

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بزرگترین اقیانوس جهان کجاست؟ | جالب ترین حقایق + تصاویر

بزرگترین اقیانوس جهان چه نام دارد و در کجا واقع شده است؟ حقایق جالب درمورد بزرگترین و عمیق ترین اقیانوس آتشفشانی دنیا را در این بخش جذاب بخوانید

سطح زمین از بیش از 70 درصد آب تشکیل شده است که برای همه موجودات کره زمین حیاتی است.اقیانوس ها ، بزرگترین آبهای جهان ، نشانه غرور بین المللی هستند و بعضاً بعنوان خطوط حیات زمین نیز نامیده می شوند ، زیرا جدا از تهیه محصولاتی مانند غذاهای دریایی و همچنین زندگی دریایی برای آبزیان و خطوط دریایی را برای تجارت بین المللی فراهم می کنند. سازمان ملل متحد (UN) با بزرگداشت این بخش عظیم کره زمین، از سال 2008 روز 8 ژوئن هر سال را به عنوان روز جهانی اقیانوس ها به رسمیت شناخت. با این حال بزرگترین اقیانوس کره زمین چیست؟ حتما با آژانس الفبای سفر همراه باشید.

اقیانوس آرام کجاست؟

قرارگیری اقیانوس آرام در کره زمین

بزرگترین اقیانوس دنیا چه نام دارد؟

اقیانوس آرام بین قاره آمریکا در شرق حوزه اقیانوس آرام و قاره های آسیا و استرالیا به غرب واقع شده است. خط استوا اقیانوس آرام را به اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس آرام جنوبی تقسیم می کند.

اقیانوس آرام، بزرگترین اقیانوس دنیا

اقیانوس آرام عمیق ترین و بزرگترین اقیانوس روی زمین است که حدود یک سوم سطح کره زمین را پوشش می دهد. با 165.25 میلیون کیلومتر مربع (63.8 میلیون مایل مربع) مساحت ، حدود 46٪ و حدود 15 برابر اندازه ایالات متحده از سطح آب زمین و حدود یک سوم از کل سطح آن را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که خط ساحلی اقیانوس آرام 135،663 کیلومتر می باشد.

حقایقی جالب از آنچه در کره زمین وجود دارد

مثلث برمودا، کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا

چرا به دریای سیاه، سیاه می گویند؟

جزیره بورا بورا کجاست

اقلیم اقیانوس آرام

سیستم های فشار هوا سیاره ای و الگوهای ناشی از باد یکنواختی قابل توجهی را در جنوب و شرق نشان می دهند. طوفان های استوایی (طوفان) ممکن است از ژوئن تا اکتبر در جنوب مکزیک تشکیل شده و مکزیک و آمریکای مرکزی را تحت تأثیر قرار دهد. تأثیرات قاره ای باعث می شود یکنواختی آب و هوایی در مناطق شرقی و غربی در همان عرض جغرافیایی در اقیانوس آرام شمالی بسیار کمتر ظاهر شود. اقیانوس آرام غربی موسمی است - یک فصل بارانی در ماههای تابستان اتفاق می افتد ، هنگامی که بادهای پر از رطوبت از اقیانوس بر روی زمین می وزد، و یک فصل خشک در ماه های زمستان ، هنگامی که بادهای خشک از خشکی آسیا به اقیانوس می رسد. سیکلون های استوایی ممکن است از ماه مه تا دسامبر به جنوب شرقی و شرق آسیا برخورد کنند.

آتشفشان های اقیانوس آرام

این اقیانوس نه تنها بزرگترین و عمیق ترین حوضه اقیانوس است ، بلکه همچنین قدیمی ترین منطقه در زمین می باشد که از سنگهایی تشکیل شده است که قدمت آنها 200 میلیون سال است. ممکن است اصطلاح 'Ring of Fire' را که با اقیانوس آرام ارتباط دارد ، شنیده باشید. این نام از آنجا ناشی می شود که اقیانوس آرام مستعد زمین لرزه و تشکیل آتشفشان های زیردریایی در امتداد سیستم های پشته ای و ترانشه ای گسترده آن است.
حلقه آتش در حوضه اقیانوس آرام قرار دارد. تعدادی از آتشفشان ها حلقه ای در اطراف حوضه تشکیل می دهند که از آنجا محل نامگذاری شده است. این منطقه به دلیل فعالیت آتشفشانی و حرکت صفحات تکتونیکی ، زمین لرزه های بسیاری را در خود جای داده است. اقیانوس آرام حاوی بیش از 75000 آتشفشان است.

آتشفشان در اقیانوس آرام

فعالیت آتشفشان در اقیانوس آرام

تاریخچه نام اقیانوس آرام

خیلی ها این سوال را می پرسند چرا نام این اقیانوس، اقیانوس آرام دارد؟ اقیانوس آرام نام خود را در قرن شانزدهم میلادی از دریانورد پرتغالی فردیناند ماژلان بدست آورد. ماژلان و خدمه اش در سال 1519 در جستجوی جزایر ادویه واقع در شمال شرقی اندونزی از اسپانیا حرکت کردند. جزایر ادویه بزرگترین تولید کنندگان ادویه جات مانند جوز هندی ، میخک و فلفل بودند. آنها از طریق اقیانوس اطلس و نوک آمریکای جنوبی عبور کردند و پس از آن به یک اقیانوس ناشناخته برخوردند. او این اقیانوس را 'اقیانوس آرام' نامید که به معنای صلح آمیز است. 

نظامی و امنیتی در اقیانوس آرام

اداره بین المللی دریایی، آبهای سرزمینی کشورهای حاشیه دریا و آبهای دریایی چین جنوبی را به عنوان خطر بالای دزدی دریایی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها گزارش می کند. یک منطقه تهدید آمیز در دریاهای Celebes و Sulu بین فیلیپین و مالزی قرار دارد که در سال 2020 سه کشتی مورد حمله قرار گرفتند. بسیاری از شناورهای تجاری هم در لنگرگاه و هم در حین حمله مورد حمله و ربوده شده اند. شناورهای ربوده شده اغلب پنهان شده و محموله ها به سرقت می روند.

نمایی زیبا از اقیانوس آرام

نمایی زیبا از آرام، بزرگترین اقیانوس جهان

حقایق جالب درباره اقیانوس آرام

✅ اقیانوس آرام در واقع هر سال یک اینچ کاهش می یابد! این امر به دلیل حرکت صفحات تکتونیکی ایجاد می شود. اقیانوس اطلس هر سال به همان میزان افزایش می یابد!

✅ آلودگی دریایی طی 40 سال گذشته بیش از 100 برابر در اقیانوس آرام افزایش یافته است. آلودگی بیشتر در قسمت شمال شرقی اقیانوس آرام شیوع دارد. مقصر اصلی آلودگی آب قطعات کوچکی از پلاستیک است که در آب شناور هستند و باعث آلودگی محیط اطراف و به خطر افتادن حیات وحش می شوند. علاوه بر این ، اقیانوس آرام توسط بقایای ناشی از سقوط ماهواره ای مانند مریخ 96 که بیش از 200 مایل از آب شکسته شد و همچنین شیلی و بولیوی را نیز آلوده کرده است.

✅ در غرب اقیانوس آرام درنزدیکی  جزایر ماریانا گودال ماریان، با فاصله ای برابر نسبت به 2 کشور فیلیپین و ژاپن واقع شده است. این گودال هلالی شکل طول و عرض آن به ترتیب برابر۲۵۵۰ کیلومتر و ۶۹ کیلومتر می رسد عمق آن ۱۰۹۹۴ متر دارد. کشورهای نزدیک این گودال عبارتنداز ژاپن، پاپوا گینه نو، اندونزی و فیلیپین

سوالات متداول

4 واقعیت درباره اقیانوس آرام چیست؟
اقیانوس آرام خانه زندگی متنوع گیاهان است، حوضه اقیانوس آرام محل زندگی 75٪ آتشفشانهای جهان است، در واقع اقیانوس آرام سالانه یک اینچ کاهش می یابد، آلودگی دریایی طی 40 سال گذشته 100 برابر افزایش یافته است.

چرا اقیانوس آرام آرامتر از اقیانوس اطلس است؟
زیرا طول می کشد تا امواج در اقیانوس آرام شکل بگیرند ، یعنی آرام تر از اقیانوس اطلس است. سرعت و مسافتی که باد برای تشکیل موج طی می کند در اقیانوس آرام بیشتر طول می کشد ، از این رو طولانی تر می شود

آرام ترین سواحل اقیانوس آرام کدامند؟
ساحل سیستا که در خلیج مکزیک واقع شده با داشتن سواحلی آرام و دل انگیز به یک نقطه توریستی در تمام روزهای سال تبدیل شده


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

بزرگترین شهر آلمان را بشناسید | حقایق جالب و تصاویر

بزرگترین شهر آلمان از نظر مساحت کدام است؟ از نظر جمعیت چطور؟ همراه ما باشید برای حقایق دانستنی های آلمان و بزرگترین شهر و ایالت این کشور به همراه زیباترین تصاویر

جالب ترین حقایق درباره برگترین شهرهای آلمان

آلمان کشوری گسترده و متنوع است. در واقع ، این جا بزرگترین کشور در اروپای مرکزی است. هر یک از 16 ایالت این کشور از لحاظ های گوناگون بسیار منحصر به فرد هستند. اما مدتی را در سه شهر بزرگ او بگذرانید و شما از تفاوت های ظریف هر یک از آنها قدردانی خواهید کرد. این راهنمای ما برای بزرگترین شهرهای آلمان است. با آژانس الفبای سفر برای کشف زیباترین و بزرگترین شهرهای آلمان همراه باشید.

هرآنچه که از آلمان باید بدانید

هزینه های سفر به آلمان

جاهای دیدنی آلمان را بشناسید

مسافت هوایی ایران و آلمان چقدر است؟

برلین بزرگترین شهر آلمان

در پی اتحاد مجدد آلمان در سال 1990 ، برلین بار دیگر پایتخت تمام آلمان شد. برلین یک شهر جهانی از فرهنگ ، سیاست ، رسانه و علم است. ... این شهر بخاطر جشنواره ها ، معماری متنوع ، زندگی شبانه ، هنرهای معاصر و کیفیت زندگی بسیار خوب شناخته شده است. همچنین برلین یک شهرِ ایالتی است و در واقع می توان گفت برلین مهم ترین ایالت در آلمان می باشد که یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان نیز به‌شمار می‌آید. مساحت برلین ۸۹۹ کیلومتر مربع است و ۳۸ کیلومتر می باشد و از شمال به جنوب و نزدیک ۴۵ کیلومتر از شرق به غرب امتداد یافته‌ است. 

نکته جالب این است که یک سوم برلین از جنگل و دریاچه شکل گرفته. برلین نه تنها بزرگترین بلکه سبزترین شهر آلمان است.حدود 30 درصد از کل 892 کیلومتر مربع فضای سبز و جنگل است. خیابان ها با حدود 431000 درخت پوشانده شده است. 2500 پارک و فضای سبز فضایی را برای استراحت و استراحت به ساکنان برلین و بازدیدکنندگان ارائه می دهد. علاوه بر این ، 890 باغ اختصاصی با بیش از 71000 باغ در شهر وجود دارد.

اما برای اینکه بتواند به درک درست و واقعی از برلین برسید همین نکته کافیست که درمورد سیستم حمل و نثل عمومی این شهر بدانید که  شامل اتوبوس ها، قطارها و تراموا ها می باشد و آن ها هر روز یک مگامسافت معادل با ۸.۷ بار دور زدن زمین را طی می کنند. 

دروازه ی معروف برلین

دروازه براندنبورگ، دروازه ی معروف برلین

دیگر حقایق جالب درباره برلین، بزرگترین شهر آلمان

  • قدیمی ترین میخانه برلین تقریبا 400 سال قدمت دارد و هنوز هم در حال فعالیت است. Zur letzten Instanz از سال 1621 در Waisenstraße واقع شده است ، زمانی ناپلئون را به عنوان مهمان داشت و اکنون افراد مشهور بسیاری از وی بازدید می کنند.
  • Kaufhaus des Westens برلین ، که در سال 1907 تاسیس شد و بیشتر به KaDeWe معروف است ، بزرگترین فروشگاه بزرگ در قاره اروپا است که در شش طبقه آن 60 هزار متر مربع فضای خرده فروشی وجود دارد - این معادل هشت زمین فوتبال است. 64 پله برقی و 26 آسانسور روزانه بیش از 50،000 بازدید کننده را حمل می کنند که 40٪ از آنها گردشگر هستند.
  • اولین چراغ راهنمایی در اروپا در سال 1924 در پوتسدامر پلاتز به بهره برداری رسید و ماکت برج چراغ راهنمایی امروز نیز در آنجا قابل تحسین است.
  • با مساحت 892 کیلومتر مربع برلین تقریباً نه برابر بزرگتر از پاریس است.
  • چهار آلمانی در نوامبر 2014 رکورد جهانی گینس را ثبت کردند؟ آنها فقط در 7 ساعت و 33 دقیقه و 15 ثانیه به تمام 173 ایستگاه زیرزمینی برلین سفر کردند.
  • ایستگاه اصلی برلین در قلب شهر است. قطارها از گوشه گوشه کشور و از چندین همسایه بین المللی وارد می شوند. قطارهای شبانه از آمستردام ، زوریخ ، وین و بوداپست نیز هر روز می رسند. برلین بزرگ است ، بنابراین برای رسیدن به مقصد نهایی ممکن است لازم باشد از S-Bahn استفاده کنید.

بخش تاریخی شهر برلین

بناهای تاریخی و موزه های شهر برلین

بزرگترین شهر آلمان از نظر جمعیت

طبق آمار موجود پرجمعیت ترین شهر آلمان، با جمعیتی معادل 3426354 برلین می باشد. سایر شهرهای پرجمعیت آلمان هم به شرح زیر می باشند.

برلین 3,426,354
هامبورگ 1,739,117
مونیخ 1,260,391
کلن  963,395
فرانکفورت  650,000
اسن  593,085

اشتوتگارت

589,793
دورتموند 588,462
دوسلدورف  573,057
برمن 546,501

سایر بزرگترین شهرهای آلمان

هامبورگ

هامبورگ ، یک شهر بندری بزرگ در شمال آلمان، از طریق رودخانه الب به دریای شمال متصل می شود. نکته جالب عبور این رود از صدها کانال است و همچنین مناطق سرسبز وسیعی را نیز در خود جای داده است. در نزدیکی مرکز آن ، دریاچه Inner Alster پر از قایق است که توسط کافه ها احاطه شده است. بلوار Jungfernstieg مرکزی هامبورگ ، Neustadt (شهر جدید) را با Altstadt (شهر قدیمی) متصل می کند. این شهر بیشتر به دلیل بندر معروف بندر هامبورگ شهرت دارد. هامبورگ علاوه بر اینکه یکی از قطب های مهم حمل و نقل است ، به یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تجاری اروپا و همچنین به عنوان یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است. هامبورگ با مساحت  755.2 کیلومتر مربع دومین شهر بزرگ آلمان به حساب می آید.

بندر هامبورگ در آلمان

نمایی دیدنی از شهر بندری هامبورگ

مونیخ

مونیخ ، واقع در رودخانه ایسار در جنوب باواریا ، به خاطر معماری ، فرهنگ زیبا ، جشن سالانه آبجو Oktoberfest ، صحنه فرهنگی پر جنب و جوش و موزه هایش مشهور است. در Altstadt (شهر قدیمی) ، میدان مرکزی Marienplatz دارای مکانهای دیدنی مانند Neo-Gothic Neues Rathaus (تالار شهر) ، با glockenspiel مشهور نشان می دهد که داستان های قرن هجدهم را روایت می کند. مونیخ با مساحتی اندازه ی 310.7 کیلومتر مربع سومین شهر بزرگ آلمان و بزرگترین شهر جنوب آلمان می باشد.

شهر مونیخ، بزرگترین شهر جنوبی آلمان

کلیسای فراوئن مونیخ

سوالات متداول

بزرگترین شهر صنعتی آلمان کدام است؟

برلین عنوان بزرگترین شهر آلمان را در اختیار دارد.

بهترین شهر آلمان برای مهاجرت کدام است؟

خیلی از مهاجران از زندگی در برلین رضایت دارند.

کوچکترین شهر آلمان از نظر جمعیت کدام است؟

شهر کایزرسلاترن عنوان کم جمعیت ترین شهر آلمان را دارد.

فاصله شهرهای آلمان چقدر است؟

مثلا از برلین تا هامبورگ که دو تا از بزرگترین شهرهای آلمان هستند 290 کیلومتر فاصله است



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شرایط سفر به آنتالیا در ایام کرونا

مرزهای بین المللی زمینی، دریایی و هوایی ترکیه برای گردشگران تور ترکیه به تمام نقاط این کشور باز است و تمامی پروازها منوط به هماهنگی با وزارت بهداشت در حال انجام هستند.

مرزهای بین المللی زمینی، دریایی و هوایی ترکیه برای گردشگران تور ترکیه به تمام نقاط این کشور باز است و تمامی پروازها منوط به هماهنگی با وزارت بهداشت در حال انجام هستند. پس شرایط سفر به آنتالیا در دوران کرونا مهیاست، اما این سفر مشمول برخی قوانین خواهد شد که در ادامه باه م آن ها را مرور خواهیم کرد.

سفر به آنتالیا در شرایط کرونا

سفر به آنتالیا در شرایط کرونا

شرایط ورود گردشگران به ترکیه در روزهای کرونا

از اول ژوئن، مسافرانی که از انگلیس، ایران، مصر یا سنگاپور وارد ترکیه می شوند، نیاز به تست PCR منفی دارند که طی 72 ساعت قبل از ورود به ترکیه انجام شود. مسافرانی که دارای علائم کرونا باشند ملزم به انجام تست PCR هستند و در صورت مثبت بودن تست تا 14 روز به قرنطینه منتقل می شوند و در پایان روز چهاردهم مجددا تست انجام می شود.

تست پی سی آر در فرودگاه آنتالیا

تست PCR در فرودگاه آنتالیا

قوانین کرونا و پروتکل های ترکیه

دولت ترکیه اقداماتی را برای محدود كردن شیوع COVID-19 در نظر گرفته است و محدودیت های بعدی نیز ممكن است با كم توجهی مجدداً اعمال شود. برخی از این قوانین به شرح زیر می باشند:
استفاده از ماسک صورت در هر زمان در خارج از خانه اجباری است.
مقررات منع رفت و آمد برای شهروندان و ساکنان ترکیه برقرار است. مسافران خارجی که برای مسافرت های کوتاه مدت و گردشگری در این کشور هستند از مقررات منع رفت و آمد معاف هستند.
برای اطمینان از اینکه مسافران فاصله اجتماعی را رعایت کنند، محدودیت ظرفیت در حمل و نقل عمومی وجود دارد.

شرایط فرودگاه آنتالیا در دوران کرونا

  • برچسب های نشانگر فاصله اجتماعی در کف، صندلی ها، جلوی پیشخوان ها، در جلوی همه نقاط بازرسی امنیتی و میزهای کنترل گذرنامه قرار داده شده است تا به شما کمک کند فاصله اجتماعی خود را حفظ کنید.
  • اندازه گیری درجه حرارت بدن با تب سنج انجام می شود.
  • ساختمانهای ترمینال بطور مداوم و با دقت ضد عفونی می شوند.
  • دستگاه های ضد عفونی کننده دست در نقاط مختلف پایانه قرار دارند.
  • استفاده از ماسک در داخل ترمینال اجباری است.
  • آزمایشگاه تست PCR یک سرویس اختیاری است که توسط وزارت بهداشت جمهوری ترکیه ارائه می شود. این مکان در خارج از ورودی های ترمینال 1 واقع شده است.
  • مسافران اعزامی می توانند آزمایش Covid-19 PCR را قبل از عزیمت انجام دهند. هزینه هر تست 250 TL است.
  • مسافران بین المللی با تب بالاتر از 37.8 درجه سانتیگراد توسط مقامات بهداشت جدا می شوند.
  • مسافران دارای تست کرونا مثبت برای درمان به بیمارستان های مخصوص همه گیری کرونا منتقل می شوند.

رعایت فاصله اجتماعی در فرودگاه آنتالیا

رعایت فاصله اجتماعی در فرودگاه آنتالیا

شرایط سواحل آنتالیا در دوران کرونا

قوانین فاصله گذاری اجتماعی در سواحل آنتالیا
  • آفتابگیر و چترها طبق قوانین فاصله اجتماعی قرار داده شد و مناطق ویژه ای برای افراد معلول آماده شده است.
  • مسئولین ساحل در نقاط ورود و خروج با علائم از گردشگران داخلی و خارجی می خواهند که لیستی از قوانین ایمنی را رعایت کنند.
  • استفاده از ماسک در مناطق مشترک اجباری است و بعد از هر بار استفاده از آفتابگیر، آنها ضد عفونی می شوند.
  • در حمام ها و رختکن ها دوش های تکی جای دوش های چندتایی را گرفته اند.
  • پوشیدن صندل تا لبه آب اجباری است.
  • شناگران ملزم به رعایت فاصله 1.5-2 متر بین خود هستند و نجات غریق ها به متخلفان هشدار می دهند.

توصیه متخصص بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز به گردشگران تور آنتالیا

دکتر آتا نجات یالچین، متخصص بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز، گفت که دریا برای شنای گردشگران تور آنتالیا بسیار ایمن است، ولی بیش از 90٪ عفونت در دریا با عطسه و بزاق فرد بیمار اتفاق می افتد و برای اینکه از انتقال توسط آب جلوگیری شود، باید هنگام شنا نیز فاصله اجتماعی حفظ شود.

سوالات متداول شرایط سفر به آنتالیا در شرایط کرونا

  • در چه مکان هایی از آنتالیا باید ماسک زد؟

استفاده از ماسک در داخل ترمینال فرودگاه، نقاط عمومی سواحل، وسایل حمل و نقل عمومی و مناطقی که تجمع بالایی دارند، اجباری است.

  • برای سفر به ترکیه به تست پی سی آر کرونا نیاز است؟

همه مسافران ورودی به تست PCR منفی نیاز دارند که طی 72 ساعت قبل از ورود به ترکیه انجام شده باشد.

  • آیا پلاژها و سواحل ضدعفونی می شوند؟

آفتابگیر و چترها و تمامی مناطق سواحل طبق قوانین مرتبا ضدعفونی می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

جشنواره آب پاشان (وارداوار) ارمنستان | زمان برگزاری و تصاویر

جشنواره آب پاشان (وارداوار) از دیدنی ترین و هیجان انگیزترین فستیوال های ارمنستان است. زمان برگزاری جشن وارداوار به همراه عکسو اطلاعات کامل را اینجا بخوانید.

جشن وارداوار ارمنستان

در ماه جولای ارمنستان یکی از محبوب ترین تعطیلات تابستانی خود را سپری می کند. وارداوار جشنواره معروف آب ارمنستان است که در طی آن همه مردم یکدیگر را با آب غوطه ور می کنند. همراه ما باشید تا با این جشن محبوب که علاقه مندان به تور ارمنستان تابستان همواره به دنبال سفر به آن جا در این موقع از سال هستند را ببینید.

جشن آب پاشان ایروان ارمنستان

جشن آب پاشان ایروان ارمنستان

تاریخچه جشن وارداوار

اگرچه وارداوار اکنون یک سنت مسیحی است ، اما تاریخ وارداوار به دوران بت پرستی برمی گردد. این جشنواره باستانی به طور سنتی با خدای Astghik همراه است ، که الهه آب ، زیبایی ، عشق و باروری بود. جشن های مربوط به برگزاری مراسم مذهبی آستقیک در اصل "Vartavar" نامگذاری شد زیرا ارامنه گل های رز او را به عنوان یک جشن تقدیم می کردند ("vart" در ارمنی به معنی "گل سرخ" و "var" به معنی "برخاستن" است). به همین دلیل این رویداد در زمان برداشت جشن گرفته شد ... در حال حاضر وارداور 98 روز (14 هفته) پس از عید پاک جشن گرفته می شود. در طول روز، معمول است که مردم سطل آب از بالکن ها به سمت عابران پیاده می ریزند. اوج هیجان این جشنواره دقیقا همینجاست.

هیجان در تابستان ارمنستان با جشن وارداوار

هیجان و تفریح در ایروان با فستیوال وارداوار

تاریخ برگزاری جشنواره آب پاشان

همانطور که گفته شد این جشن وارداوار 98 روز بعد از عید پاک برگزار می شود اما در برخی از مناطق و استان ها کمی تفاوت وجود دارد و برگزاری آن به شرح زیر می باشدو

سال روز
2024 7 ژوئیه
2023 16 ژوئیه
2022 24 ژوئیه
2021 11 ژوئیه
2020 19 ژوئیه

 

چگونه مردم ارمنستان جشنواره آب وارداوار را جشن می گیرند

در روز وارداوار در ارمنستان می توان كودكان و نوجوانانی را دید كه به طرز جالبی سطلهای پر از آب خود را به هم می زنند نکته جالب اینجاست که اغلب بزرگسالان نیز به این سرگرمی می پیوندند. در این روز هیچکس مجاز نیست احساس آزاری و ناراحتی کند و همچنین کسی به عمد موجب آزرده خاطر شدن کسی شود. مردم به عنوان نمادی از خلوص روی یکدیگر آب می پاشند.

دیگر فستیوال های معروف ارمنستان

 

ماهیت برگزاری فستیوال آب پاشان (وارداوار)

در این روز ریختن آب به نوعی لطفی به کسانی که خیس می شوند است و نوعی تقسیم قسمت حس خوب خنکی در یک روز گرم تابستان می باشد همچنین لازم به ذکر است که این فستیوال در حال حاضز نماد پاکی و شفابخشی نیز می باشد. بنابراین ، اگر کسی یک سطل آب خنک را روی سر شما ریخت ، احساس آسیب و ناامیدی نکنید. اما اگر در آن روز اتفاقاً جایی بیرون باشید ، بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید این است که آرام باشید و از این تعطیلات لذت ببرید و چرا که نه و حتی یک سطل برای خود تهیه کنید و به آن سرگرم شوید.

فشتیوال تابستانی وارداوار

لذت و شادی مسافران تور ارمنستان و مردم این کشور در فستیوال وارداوار

اوج هیجان در جشن وارداوارد با تور ارمنستان

وارداوار می تواند یکی از بهانه های آمدن به ارمنستان باشد. بنابراین علاوه بر اینکه می توانید فرهنگ غنی و بناهای دیدنی را کشف کنید می توانید روزی پر از هیجان را در ایروان همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر با تور ارمنستان سپری کنید.

سوالات متداول

جشن وارداوار ارمنستان چیست؟
ورداوار یا وارتاوار (به ارمنی: Վարդավառ، Homshetsi: Vartevor یا Behur) یک جشنواره ارمنی در ارمنستان است که مردم یکدیگر را با آب غوطه ور می کنند. این جشنواره همچنین توسط مردم همشین ترکیه ، یک گروه اکثریت مسلمان و ارمنی تبار ، مشاهده می شود.

جشن وارداوار چه برنامه‌هایی را شامل می شود؟
آب بازی، مراسم تجلی مسیح در کلیساها، آزادسازی کبوترها 

آیا با تور تابستانی ارمنستان امکان شرکت در فستیوال وارداوار وجود دارد؟
بله می توانید باا تور ارمنستان به ایروان بروید و در این جشنواره شرکت کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اطلاعات پرواز مستقیم به آنتالیا

از اوایل دهه ۸۰ تبلیغ سفر به آنتالیا ممنوع و پروازهای مستقیم به این مقصد پر طرفدار لغو شد. دلیل آن نیز منتشر شدن تصاویری از شهروندان ایرانی در آن منطقه بود. تا چند سال پیش هم تور آنتالیا با عناوینی دیگر مثل سواحل مدیترانه تبلیغ میشد.

از اوایل دهه ۸۰ تبلیغ سفر به آنتالیا ممنوع و پروازهای مستقیم به این مقصد پر طرفدار لغو شد. دلیل آن نیز منتشر شدن تصاویری از شهروندان ایرانی در آن منطقه بود. تا چند سال پیش هم تور آنتالیا با عناوینی دیگر مثل سواحل مدیترانه تبلیغ میشد. در هر حال حاضر هم سفر به آنتالیا با پرواز مستقیم و به صورت انفرادی، امکانپذیر نیست. اما برای این کار راه دیگری نیز وجود دارد. پس اگر می خواهید با پرواز مستقیم به آنتالیا سفر کنید، با الفبای سفر همراه باشید.

پرواز مستقیم به آنتالیا

سفر به آنتالیا با پرواز مستقیم

سفر به آنتالیا با پرواز مستقیم

همانطور که گفتیم پرواز مستقیمی به آنتالیا وجود ندارد. اما این در صورتی است که شما به صورت انفرادی و شخصی قصد سفر به آنتالیا داشته باشید. در صورت تمایل به سفر مستقیم به آنتالیا می توانید از تور آنتالیا ارائه شده توسط چندین آژانس مسافرتی مختلف، استفاده کنید. آژانس هواپیمایی الفبای سفر نیز  بهترین ارائه دهنده تور آنتالیا با پرواز مستقیم می باشد.

پرواز غیر مستقیم یا چند مقصده به آنتالیا

پیشنهادی که در بالا دادیم برای افرادی بود که از پرواز چند استاپ و طولانی بیزارند. در ادامه اطلاعاتی را برای شما آورده ایم که چگونه می توانید با خرید و و رزرو بلیط هواپیما آنتالیا به این شهر کنید و یا با کدام ایرلاین در چه شهرهایی توقف خواهید داشت. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

ضروریات سفر به آنتالیا را بدانید

سفر به آنتالیا با شرکت هواپیمایی ترکیش

ترکیش ایرلاین در سال 1933 به دستور مستقیم آتاتورک و با عنوان هواپیمایی ملی ترکیه افتتاح شد. این شرکت هواپیمایی به 4 قاره اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده پرواز داشته و دفتر مرکزی آن در استانبول ترکیه واقع شده است. ترکیش با فروش بلیط هواپیما به بیش از 260 مقصد، چهارمین ایرلاین بزرگ دنیا محسوب می شود. برای سفر به آنتالیا با هواپیماهای ترکیش ایر، بعد از خرید بلیط هواپیما مستقیم به آنتالیا، مقصدهای پروازی شما به این شکل خواهد بود، تهران > آنکارا > آنتالیا ، تهران > آنکارا > استانبول > آنتالیا ، تهران > استانبول > آنتالیا . البته در نظر داشته باشید، پرواز ها به صورت ترکیبی بوده و مسیرهای هوایی داخلی ترکیه را با شرکت هواپیمایی آنادولوجت سپری خواهید نمود.

هواپیمایی ترکیش

ایرلاین ترکیش

سفر به آنتالیا با ایرلاین آنادولوجت

شرکت هواپیمایی آنادولوجت با کد یاتا TK و قطب اصلی فرودگاه بین المللی آنکارا، در سال ۲۰۰۸ به عنوان زیرمجموعه ای از ترکیش ایر با قیمت های مناسب تاسیس شد. هم اکنون این شرکت هواپیمایی پرواز های مستقیم به ۳۷ مقصد داشته و با شرکت های هواپیمایی بوراجت و سان اکسپرس ترکیه پیمان همکاری بسته است. فرودگاه بین المللی اسن بوگا (Esenboga International Airport) آنکارا، علاوه بر ترکیش ایرلاین، قطب اصلی آنادولوجت نیز می باشد. مسافرت به آنتالیا با هواپیماهای آنادولوجت، مقصدهای پروازی شما به شرحی که در بخش سفر به آنتالیا با شرکت هواپیمایی ترکیش ذکر کردیم می باشد. چرا که یکی از راه های رسیدن به آنتالیا سفر ترکیبی با شرکت های هواپیمایی ترکیش ایر و آنادولوجت است و پروازهای داخلی ترکیه را با آنادولوجت همراه خواهید شد.

 

سفر به آنتالیا با پگاسوس ایرلاین

شرکت هواپیمایی پگاسوس ایر لاینز از محبوب ترین و همچنین ارزان ترین ایرلاین های خصوصی ترکیه برای سفر به بسیاری از مناطق مختلف در ترکیه و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر با تور آنتالیا الفبای سفر قصد رفتن به آنتالیا را دارید، به صورت مستقیم از تهران در فرودگاه این شهر بر زمین خواهید نشست. اما در صورت سفر انفرادی و شخصی به آنتالیا به دو صورت این سفر را به پایان می رسانید. در یک صورت پرواز شما به صورت ترکیبی و با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز می باشد که مقاصد: تهران > دوحه > آنکارا > آنتالیا ، تهران > دوحه > آنتالیا ، تهران > دوحه > آدانا > آنتالیا و تهران > دوحه > استانبول > آنتالیا را پیش رو خواهید داشت. در صورتی که بلیط هواپیما آنتالیا شما تنها با ایرلاین پگاسوس باشد از مسیر های: تهران > استانبول > ترابزون > آنتالیا ، تهران > استانبول > آدانا > آنتالیا و تهران > استانبول > آنتالیا به شهر آنتالیا می رسید.

ایرلاین پگاسوس

پگاسوس

سفر به آنتالیا با قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی قطر یکی از جوان ترین خطوط هوایی دنیا است و به هر شش قاره پرواز دارد. این ایرلاین در سال 1997 تاسیس، به جوایز و نشان های بسیار و کسب رتبه 5 ستاره از اسکای ترکس دست یافته است. برای سفر به آنتالیا با پرواز های قطر ایرویز پروازی ترکیبی با شرکت پگاسوس را دارید که مقاصد پیش رویتان را در بخش سفر به آنتالیا با پگاسوس ایرلاین بیان کرده ایم.

شرکت هواپیمایی قطر

قطر ایرویز

سوالات متداول اطلاعات پرواز مستقیم به آنتالیا

  • قیمت بلیط هواپیما از استانبول به آنتالیا بر چه اساسی تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما استانبول آنتالیا به ایرلاین انتخابی، روز و ساعت پرواز و چارتری یا معمولی بودن بلیط بستگی دارد.

  • محبوب‌ ترین ایرلاین در مسیر تهران به آنتالیا کدام شرکت هواپیمایی است؟

محبوب ‌ترین ایرلاین در مسیر تهران آنتالیا شکرت هواپیمایی ترکیش می باشد.

  • ارزانترین ایرلاین‌ و شرکت هواپیمایی پرواز تهران آنتالیا کدام است؟

ارزانترین ایرلاین های‌ پرواز تهران آنتالیا، هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی پگاسوس و هواپیمایی سان اکسپرس می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شرایط سفر به ارمنستان در ایام کرونا

سفر به ارمنستان در ایام کرونا|مرزهای زمینی ارمنستان با ایران و گرجستان بسته است، اما شهروندان ایران یا گرجستان مجاز به بازگشت به کشورهای متبوع خود هستند.

نزدیک به 2 سال است که اپیدمی کووید 19 جهان را با مشکلات و البته محدودیت های بسیاری رو برو کرده است. هر کدام از کشورهای دنیا برای اینکه وضعیت کرونا را در خود به حد ایمن برسانند تلاش های بسیاری کرده و محدودیت های گوناگونی را اعمال می کنند. کشور ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای قطع زنجیره انتقال قوانینی را وضع کرده است. در ادامه شما را از تازه ترین قوانین کرونایی و وضعیت و شرایط سفر به ارمنستان در دوران کرونا مطلع خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ورود مسافران به ارمنستان در دوران کرونا

محدودیت های ورود شهروندان غیر ارمنی به جمهوری ارمنستان برداشته شده است. گردشگران تور ارمنستان و مسافرانی که قصد ورود به ارمنستان را دارند، در صورتی که واکسن کرونا دریافت کرده باشند می توانند با ارائه گواهی واکسیناسیون معتبر وارد این کشور شوند. در صورت داشتن گواهینامه واکسن کرونا، نیازی به ارائه تست PCR نیست.

شرایط سفر به ارمنستان در روزهای کرونا

شرایط سفر به ارمنستان در روزهای کرونا

وضعیت عبور و مرور از مرزهای زمینی ارمنستان

مرزهای زمینی ارمنستان با ایران و گرجستان بسته است، اما شهروندان ایران یا گرجستان مجاز به بازگشت به کشورهای متبوع خود هستند. در نظر داشته باشید برای سفر به ارمنستان از مرزهای هوایی و تورهای ارمنستان استفاده کنید.

چه کسانی باید هنگام ورود به ارمنستان تست کرونا دهند؟

تست PCR برای همه گردشگرانی که وارد ارمنستان می شوند مورد نیاز است و قانون گواهی واکسیناسیون COVID-19 که نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود کاملا واکسینه شده اند، برای گردشگران تور ارمنستان از تمامی کشورها پابرجاست. مسافران ورودی به ارمنستان باید توجه داشته باشند که بهتر است تست پی سی آر خود را به زبان های ارمنی، انگلیسی یا روسی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به ارمنستان انجام داده و هنگام ورود آن را ارائه دهند. مسافرانی که گواهی واکسیناسیون کامل در برابر COVID-19 را دارند، مجبور نیستند با ورود به ارمنستان آزمایش PCR اضافی انجام دهند. در نظر داشته باشید اگر بدون گواهی وارد شوید و علائمی از کرونا نداشته باشید، می توانید هزینه آزمایش PCR را در فرودگاه پرداخت کنید و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت می شود باید در قرنطینه بمانید.

مطالب بیشتری را برای آمادگی سفر مطالعه کنید

قرنطینه گردشگران در ارمنستان

هر کسی که وارد ارمنستان شود و دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد و همچنین کسانی که در ارتباط با فرد مبتلا به COVID-19 بوده اند، باید به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند و سپس به سفر خود ادامه دهند.

محدودیت های کرونایی محلی در ارمنستان

در ارمنستان قرنطینه خانگی در حال حاضر برقرار نیست و جشن ها و مهمانی ها با رعایت تمامی نکات بهداشتی و پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا تا حدی مجاز می باشد. سرویس های حمل و نقل عمومی ارمنستان مشغول به فعالیت می باشند. البته توصیه می شود با سفر به ارمنستان، به هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت نمایید. استفاده از ماسک صورت نیز در فضاهای عمومی و حمل و نقل عمومی ضروری است. کودکان زیر شش سال، افرادی که در حال ورزش یا دوچرخه سواری هستند، افرادی که از نظر سلامتی و عدم ابتلا به کرونا وضعیت مشخصی دارند، از این شرایط مستثنی می باشند. ضمنا در حال حاضر تجمعات تا حداکثر 40 نفر نیز مجاز و بلامانع است.

سفر به ارمنستان با شرایط کرونا

سفر به ارمنستان با شرایط کرونا

مراکز خرید ارمنستان در ایام کرونا

مراکز خرید ارمنستان نیز در این روزهای کرونایی باز بوده و مشغول خدمات رسانی به شهروندان ارمنستانی و گردشگرانی هستند که با تور ارمنستان برای تفریح و گردش و البته خرید به این کشور وارد شده اند. البته باید در نظر داشته باشید هنگام ورود به مراکز خرید در ارمنستان از ماسک استفاده نمایید، چراکه زدن ماسک در اماکن عمومی الزامی می باشد.

رستوران ها و کافه های ارمنستان در شرایط کرونا

رستوران ها و کافه های ارمنستان در شرایط کرونا کاملاً باز بوده و سرویس دهی های خود را انجام می دهند. برای ورود به رستوران ها و کافه های ارمنستان و صرف کردن وعده های غذایی تا جایی که ممکن است از ماسک استفاده کرده و میز ها و صندلی ها را نیز با الکل ضدعفونی نمایید.

سوالات متداول سفر به کرونا در ایام کرونا

  • آیا می توان به صورت زمینی به ارمنستان سفر کرد؟

مرزهای زمینی ارمنستان با ایران و گرجستان بسته است، اما شهروندان ایران یا گرجستان مجاز به بازگشت به کشورهای متبوع خود هستند.

  • آیا برای ورود به ارمنستان باید تست پی سی آر بدهیم؟

تست PCR برای همه گردشگرانی که وارد ارمنستان می شوند مورد نیاز است و قانون گواهی واکسیناسیون COVID-19 که نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود کاملا واکسینه شده اند، برای گردشگران تور ارمنستان از تمامی کشورها پابرجاست.

  • چه موقع می توانیم بدون تست PCR وارد ارمنستان شویم؟

در صورت داشتن گواهینامه واکسن کرونا، نیازی به ارائه تست PCR نیست.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()