نوشته شده توسط : admin

با اعلام رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، ایران در سه بخش اسکان،حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند.

وی افزود جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور به کشور قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.  بر اساس توافق های اولیه رئیس جمهور به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

به گفته ی وزیر راه جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود اما تمام استان های ساحلی و غیر ساحلی نزدیک به آب های همیشه خلیج فارس می توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم باشند.

حمل نقل از کیش به قطر

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در جریان این پشتیبانی ها حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین های ایرانی خواهد بود.

آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

همچنین این جزیره برای بهره گیری از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارای ظرفیت هایی همچون ۵۲ هتل با ۱۹ هزار تخت، یک فرودگاه بین المللی با ظرفیت پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر در سال، بندرگاه به وسعت ۱۱۰ هکتار با امکان ارایه خدمات مختلف مسافری و باری با اسکله با ظرفیت پذیرش شناورهای ۱۲ هزار تنی است.

فاصله جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است. جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 فاصله دریایی کیش تا قطر

ویزای جام جهانی قطر برای ایرانیان



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تور استانبول + بهترین قیمت | تور لحظه آخری و ارزان الفبای سفر

تور استانبول ترکیه

:: بازدید از این مطلب : 151

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟ اگر می خواهید به قطر سفر کنید و تور جام جهانی قطر خریداری میخواهید کنید در هزینه های ذکر شده را نظر داشته باشید.

اگر می خواهید به قطر سفر کنید و تور جام جهانی قطر خریداری میخواهید کنید در نظر داشته باشید. واحد پول کشور قطر، ریال قطر است که با نماد QAR نشان داده می شود و در حال حاضر هر 100 دلار چیزی حدود 364 ریال قطر می باشد. بسته به آن که گردشگران می خواهند با تور های گردشگری همراه شوند و یا به صورت شخصی سفر کنند، هزینه سفر تفاوت پیدا می کند.

سفر به دو صورت انجام می گیرد که یکی با تور و دیگری به صورت شخصی می باشد. در ادامه هزینه سفر به قطر روش هایی را به شما شرح می دهیم که عبارت اند از:

تور قطر

این تور ها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و که قیمت تور قطر باتوجه به امکانات هتل، بلیط هواپیما و سایر خدماتی که آژانس مسافرتی می دهد متفاوت است و در حال حاضر هزینه ها برای 7 شب و 8 روز: بین 800 دلار تا 1000 دلار
شخصی
بلیت هواپیما تهران – قطر :حدود 200 دلار تا 300 دلار

پرواز قطر

پرواز قطرایرویز

قیمت هتل های قطر

برای اقامت در شهرهای قطر، می توانید از وجود متعدد هتل ها در این کشور استفاده کنید و بنابر بودجه ای که برای رزرو هتل در نظر گرفته اید را باتوجه به بازه های قیمتی که در زیر گفته ایم میتوانید ببینید. با این حال در این بخش بیشتر به هزینه قیمت هتل هایی نظیر دوحه می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد.

هتل های 2 ستاره : حدودا بین 30 دلار تا 50 دلار 
از امکانات هتل های 2 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، صبحانه سلف سرویس، روم سرویس و امکانات ابتدایی که تمامی هتل ها دارا می باشند، اشاره کرد.
هتل های 3 ستاره : حدودا بین 60 دلار تا 80 دلار 
از امکانات هتل های 3 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، رم سرویس و امکانات دیگر اشاره کرد.
هتل های 4 ستاره : حدودا بین 70 دلار تا 180 دلار
از امکانات هتل های 4 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، روم سرویس، ناهار و امکانات دیگر اشاره کرد.
هتل های 5 ستاره : حدودا بین 80 دلار تا 215 دلار
از امکانات هتل های 5 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، ناهار، شام، روم سرویس و امکانات دیگر اشاره کرد

هتل لاکچری دوحه قطر

هتل لوکس در قطر

هزینه غذا در قطر

در قطر غذا های بین المللی پاکستانی، هندی و غربی سرو می شود، غذا های رایج این کشور برنج، بریانی (برنج، ادویه و گوشت)، سیب زمینی و آب میوه های مختلف است، اگر غذاهای اروپایی دوست داشته باشید هتل های رامادا و ماریوت غذا های اروپای بسیار دلچسبی سرو می کنند و برای چشیدن طعم غذا های تایلندی اصل هم به رستوران تای تواین یا تای اسنک بروید، غذاهای پاکستانی و هندی به راحتی در سطح شهر پیدا می شود.
در مقاله هزینه سفر به قطر ما هزینه های مربوط به غذا در شهرهای این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهرهای این کشور عربی برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 25 ریال قطر را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید 150 ریال قطر پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منو های مک دونالد در کشور قطر تقریبا ارزان تر است و مبلغ 23 ریال قطر می باشد. با تمامی این تفاسیر شایان ذکر است که مجموع هزینه‌ سفر به قطر در هر روز تقریباً برابر 300 تا 500 ریال قطر در روز است و بستگی به شما دارد که چقدر تمایل داشته باشید هزینه کنید.
این نکته نیز شاید برای گردشگران تور قطر جالب باشد که بدانند در رستوران ها معمولا حق سرویس به صورت حساب شما اضافه می شود، اگر این 10 درصد حق سرویس را در صورت حساب خود ندیدید می توانید از قوانین استاندارد انعام استفاده کنید. معمولا برای تاکسی های معمولی انعام نیاز نیست ولی به تاکسی هایی که خارج از شهر می روند معمولا 10 درصد انعام داده می شود.

غذای قطری

غذای سنتی قطری

هزینه تماشای سه بازی ایران از طریق فیفا

هزینه بلیت بستگی به جایگاه صندلی دارد. بلیت سه بازی از سطح  یک حدود چهار میلیون تومان و در جایگاه ویژه حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود.»
اما علاقمندان به تماشای حضوری فوتبال علاوه بر بلیت، باید هزینه پرواز، هتل و… را نیز در نظر بگیرند. اگر ایرانیان از طریق خرید مستقیم بلیت از فیفا اقدام کنند، با هتل، پرواز و سایر خدمات حدود ۱۷۰ میلیون تومان باید هزینه کنند.
رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید با صدور مجوز تور جام جهانی برای آژانس‌های هواپیمایی این هزینه برای علاقمندان به فوتبال حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

 

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان
راهنمای سفر به قطر در جام جهانی
فاصله دریایی کیش تا قطر


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
راهنمای سفر به قطر باتوجه به اینکه جام جهانی فوتبال 2022 در قطر آبان ماه امسال برگزار می شود. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد این باشند

راهنمای سفر به قطر 

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر آبان ماه امسال برگزار می شود. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد این باشند که چگونه این 32 تیم برای برتری می‌جنگند.
در اینجا راهنمای ما برای سفر جام جهانی 2022 شامل بسته های سفر جام جهانی، پیشنهادات حمل و نقل، و بهترین روش های کلی در مورد نحوه استفاده از این فرصت باورنکردنی و دنبال کردن تیم های مورد علاقه خود در جام جهانی 2022 در سال جاری است.

 

جام جهانی 2022 قطر

بنر جام جهانی 2022 در قطر

سفر جام جهانی 2022

برای هواداران بین المللی فوتبال که به دنبال سفر به قطر برای جام جهانی هستند، پروازها و اقامتگاه ها بدیهی است که برخی از الزامات ضروری هستند. با این حال، الزامات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند مانند مجوزهای ورود، بلیط مسابقات جام جهانی و غیره.

⚽ اوج هیجان بازی های تیم های ملی با تور جام جهانی قطر 2022 الفبای سفر

پرواز به قطر

سفر به قطر یک امر کاملاً ساده است. خطوط هوایی بزرگ در سراسر جهان پروازهای خود را به قطر آغاز کرده اند. اگر قصد دارید به طور مستقل و بدون خرید هیچ گونه بسته یا توری به قطر سفر کنید، می توانید با انتخاب پروازهایی که به بهترین وجه متناسب با بودجه سفر شما هستند، این کار را انجام دهید. چه اقتصادی، چه تجاری یا درجه یک، گزینه هایی را خواهید یافت که برای تمام نیازهای سفر در جام جهانی شما به راحتی در دسترس هستند.

پروازهای قطرایرویز

پرواز قطرایرویز

رزرو هتل

قطر هیچ کمبودی در هتل ها و مکان های اقامتی برای علاقه مندان ندارد. چه در مرکز شهر دوحه اقامت داشته باشید و چه در یک اقامتگاه جزیره ای شهری، طرفداران می توانند از طیف وسیعی از گزینه ها برای رزرو هتل و محل اقامت خود در جام جهانی انتخاب کنند.
سایر اقامتگاه ها شامل آپارتمان ها، ویلاها، دهکده های هواداران و کابین کشتی های کروز است. هواداران بین المللی فوتبال نیز می توانند در کنار خانواده و دوستان خود بمانند.

بهترین هتل های قطر

قطر یک مقصد سفر باورنکردنی است، اما امکانات اقامتی با کیفیت بالا، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای میزبان جام جهانی، کمیاب است. به طور خاص، هتل هایی که با سطح و موقعیت مکانی ریتز کارلتون دوحه و سنت رجیس دوحه رقابت می کنند بسیار محدود هستند و تقاضا زیاد است. الفبای سفر از اینکه می‌تواند این ویژگی‌ها - دو مورد از بهترین‌های کشور - را به عنوان بخشی از تجربه‌های جام جهانی به مهمانانمان ارائه دهد، هیجان‌زده است. علاوه بر اقامتگاه‌های لوکس، میهمانان ما تجربه‌های روز مسابقه، تورهای هیجان‌انگیز، حمل‌ونقل فرودگاهی و مسابقه و موارد دیگر را نیز خواهند داشت. علاوه بر این، همه مهمانان ما خدمات لمسی بالایی را دریافت خواهند کرد  

The Ritz-Carlton Doha
St. Regis Doha
Dusit Doha
Millennium Plaza Doha 

هتل لوکس دوحه

هتل د ریلتز کارلتون دوحه

بلیط بازی جام جهانی 2022     

بلیت‌های بازی جام جهانی 2022 اکنون در حال فروش است و برای طرفداران در سراسر جهان باز است. بلیط بازی جام جهانی 2022 با قیمت 69 دلار در دسترس است. با این حال، ساکنان قطر می‌توانند بلیت‌ها را با قیمت 11 دلار خریداری کنند. قیمت بلیط بازی فینال تا 1607 دلار است.

کارت هایا

در اینجا آمده است که چگونه طرفداران می توانند برای کارت اجباری هایا درخواست دهند و محل اقامت خود را برای #Qatar2022 رزرو کنند
تمامی هواداران حاضر در جام جهانی باید اجباری برای دریافت کارت هایا اقدام کنند. هاییا کارت توسط دولت قطر اداره می شود و به عنوان مجوز ورود به قطر برای بازدیدکنندگان بین المللی استفاده می شود و همچنین اجازه ورود به هر استادیوم را می دهد. فقط دارندگان بلیط مسابقه می توانند برای کارت هایا اقدام کنند.

از این کارت می توان برای سفر رایگان با مترو، اتوبوس های تراموا و اتوبوس مسابقات در روزهای مسابقه استفاده کرد.
همچنین توجه داشته باشید که به طور خاص برای جام جهانی، طبق آخرین شرایط ورود به قطر، هواداران بین المللی فوتبال بدون بلیط جام جهانی و کارت هایا اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
برای حضور در مسابقات جام جهانی نیز هواداران باید ابتدا کارت هایا را دریافت کنند. به این ترتیب، بهتر است ابتدا پس از تضمین بلیط های جام جهانی، این شرط را برآورده کنید. لطفا جزئیات کارت هایا را در مقاله ما در زیر بیابید.

کارت هایا

هایا کارت

مسابقات کجا برگزار می شود؟

شهرهای دوحه، لوسیل، الخور، الریان و الوکره میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر خواهند بود. همه استادیوم های قطر به خوبی به هم متصل هستند و به راحتی با مترو، استادیوم اکسپرس و اتوبوس های شاتل قابل دسترسی هستند. در مجموع هشت استادیوم به عنوان میدان آزمایشی برای همه تیم های شرکت کننده عمل خواهد کرد.

رسیدن به استادیوم

شما می توانید با سهولت نسبی از هتل خود به استادیوم مورد نظر خود برسید. شبکه مترو دوحه تمام استادیوم های جام جهانی 2022 را به همراه بسیاری از مقاصد محبوب دیگر پوشش می دهد. اتوبوس یا تاکسی نیز در تمامی مناطق و مکان های برگزاری جام جهانی موجود است. طرفداران فوتبال همچنین می توانند به تاکسی آبی دسترسی داشته باشند، راهی جدید و هیجان انگیز برای پیمایش و سفر آسان در طول جام جهانی 2022 قطر.

همچنین شایان ذکر است که اکثر هتل‌های نزدیک به استادیوم‌ها احتمالاً خدمات شاتل به استادیوم و از آن را برای پذیرایی از طرفداران فوتبال در طول مسابقات ارائه می‌دهند.

ورزشگاه لوسیل

این ورزشگاه در حدود 15 کیلومتری شمال مرکز دوحه واقع شده است. ایستگاه متروی Lusail در خط قرمز 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم را انتخاب کنید که بین مراکز اتوبوس‌های سریع السیر کار می‌کنند. گزینه‌های پارکینگ در دسترس نزدیک به استادیوم Lusail، و همچنین تاکسی و سواری مشترک در دسترس هستند.

استادیوم 974

استادیوم 974 بسیار نزدیک به بزرگراه راس ابو عبود است و نزدیکترین استادیوم به مرکز دوحه است که فقط 2 کیلومتر به سمت جنوب فاصله دارد. نزدیکترین ایستگاه مترو ایستگاه مترو راس بو عبود (خط طلا) است که با 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارکینگ خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه آل بیت

این ورزشگاه در نزدیکی جاده ساحلی الخور و 5 کیلومتری جنوب الخور قرار دارد. شما می توانید به راحتی به خدمات رفت و آمد به ایستگاه مترو Lusail (خط قرمز) دسترسی داشته باشید. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و امکانات حمل و نقل مشترک نیز در اینجا موجود است.

استادیوم بین المللی خلیفه

این استادیوم در 15 کیلومتری شرق مرکز دوحه قرار دارد. ایستگاه مترو Sports City (خط طلا) تنها 10 دقیقه پیاده تا استادیوم خلیفه فاصله دارد. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و تسهیلات حمل و نقل مشترک نیز در اینجا موجود است.

استادیوم شهرک آموزش 

این استادیوم به راحتی با ماشین، تاکسی یا مترو قابل دسترسی است و همچنین به سیستم تراموا شهر Education متصل است. ایستگاه مترو Education City در خط سبز واقع شده است و 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید سواری مشترک و سوار شدن از استادیوم را انتخاب کنید.

ورزشگاه الجنوب

این استادیوم در 25 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد و نزدیکترین ایستگاه مترو Al Wakra (خط قرمز) از طریق اتوبوس مترو M132 است. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارک خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الثمامه

این استادیوم در مجاورت بزرگراه اکسپرس دوحه و 12 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ورزشگاه الثمامه در الوکره ۶ دقیقه پیاده روی دارد. شما می توانید به خدمات شاتل دسترسی داشته باشید و به ایستگاه مترو منطقه آزاد (خط قرمز) بروید. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارکینگ خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه احمد بن علی

استادیوم احمد بن علی در امتداد بزرگراه دخان، در 20 کیلومتری غرب مرکز دوحه و در نزدیکی مرکز خرید قطر واقع شده است. ایستگاه مترو Al Riffa در 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم قرار دارد. این آخرین ایستگاه در خط سبز تازه ساخته شده است. در این استادیوم گزینه های پارکینگ قابل دسترس در دسترس است. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم در اینجا موجود هستند و تاکسی‌ها و وسایل نقلیه مشترک نزدیک به استادیوم هستند.

غذای قطری

یکی از چیزهای مورد علاقه ما در مورد قطر غذاهای خوشمزه است. غذاهای قطری از طعم های سنتی خاورمیانه تشکیل شده است. زعفران، هل، زردچوبه، زیره، زنجبیل و فلفل سیاه از جمله ادویه های عجیبی هستند که در اکثر غذاها و دسرهای عربی استفاده می شود.

غذای اصلی که باید امتحان کنید ماچبوس است، یک غذای قطری که از گوشت، برنج، پیاز و سبزیجات مخلوط با ادویه های خوشمزه تشکیل شده است. به یک رستوران محلی بروید تا از این تخصص لذت ببرید و طعم واقعی خاورمیانه را بچشید.

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
دوست دارید با ورزشگاه میزبان ایران انگلستان جام جهانی قطر 2022 آشنا شوید؟ حتما این پست را از دست ندهید.

ورزشگاه الخلیفه قطر

جام جهانی فوتبال در قطر نزدیک است و این کشور همچنان برای چیزی که گفته می شود یک نمایش منحصر به فرد از همه است آماده می شود. استادیوم بین‌المللی خلیفه قطر که یکی از تاریخی‌ترین استادیوم‌های این کشور است، قرار است پس از شروع جام جهانی فوتبال در زمستان 2022 یکی از مکان‌های برگزاری باشد. فضایی پر جنب و جوش، امکانات در سطح جهانی، و چیدمان صندلی‌ها زمانی که بزرگترین رقابت فوتبال روی زمین از اینجا شروع شود، برخی از نکات برجسته خواهد بود.

بنابراین، بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم و درباره استادیوم بین المللی خلیفه واقع در قلب قطر بیشتر بدانیم.

نمایی دیدنی از استادیوم خلیفه قطر

استادیوم خلیفه قطر

چرا استادیوم بین المللی خلیفه در دوحه در قطر بسیار محبوب است؟

یکی از معتبرترین استادیوم های قطر، استادیوم خلیفه در دوحه چیزی بیش از یک محل برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر است. این عرصه ای است که اهمیت بسیار زیادی دارد و در طول سال ها میزبان برخی از مسابقات مهم بوده است. این استادیوم که در الریان واقع شده و در سال 1976 ساخته شده است، مسلماً ثابت کرده است که سنگ بنای فرهنگ ورزشی قطر است.

در واقع، استادیوم خلیفه دوحه نقش بزرگی در زنده نگه داشتن امید مردمی که تا به حال رویای آینده ورزشی امیدوارکننده کشور را در سر می پرورانند، ایفا کرده است.
علاوه بر این، در اینجا برخی از مهمترین مواردی که اهمیت ورزشگاه خلیفه قطر در دوحه را مشخص می کند، آورده شده است.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود این استادیوم به عنوان یکی از بهترین استادیوم های قطر در نظر گرفته شود، تاریخچه ورزشی غنی آن است. این مکان قبلاً میزبان فینال جام ملت‌های آسیا در سال 2011 بوده است، نمایشی که ژاپن را با شکست دادن استرالیا با یک گل بر صفر در وقت‌های اضافه به پیروزی رساند.
این استادیوم همچنین در گذشته میزبان تعدادی بازی دوستانه بوده است که مهم ترین آن بازی بین انگلیس و برزیل است.
مسابقاتی مانند عرب کاپ، جام باشگاه‌های جهان، و مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی IAAF قبلاً توسط این ورزشگاه بین‌المللی قطر در الریان برگزار شده است.

نمای داخلی از استادیوم خلیفه

نمای داخلی استادیوم خلیفه

مسابقات جام جهانی فوتبال در استادیوم بین المللی خلیفه برگزار می شود

استادیوم خلیفه در دوحه میزبان برخی از رویارویی های مهم در طول جام جهانی فوتبال خواهد بود و در اینجا برخی از مسابقاتی که در این ورزشگاه برگزار می شود، آورده شده است.

21 نوامبر انگلیس – ایران گروه B
23 نوامبر  آلمان – ژاپن گروه E
25 نوامبر  هلند – اکوادور گروه A
27 نوامبر  کرواسی – کانادا گروه F
29 نوامبر  اکوادور – سنگال گروه A
1 دسامبر  ژاپن– اسپانیا گروه E
3 دسامبر تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B

تماشای دیدار ایران و انگلستان

الفبای سفر به عنوان مجری مستقیم تور جام جهانی قطر با شما عاشقان فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است و می توانید هیجان مسابقه را در کنار لذت تفریحات تور قطر تجربه نمایید.

تاریخچه ورزشگاه خلیفه قطر و شرح

استادیوم بین المللی خلیفه از سال 1976 استادیوم اصلی فوتبال قطر بوده است. این استادیوم به عنوان محل اصلی برگزاری جام خلیج فارس در سال 1976 که در قطر برگزار شد ساخته شد و در ابتدا می توانست 20000 تماشاگر را در خود جای دهد.

در طول سال‌ها، این ورزشگاه چندین بار ارتقا یافته است که مهم‌ترین آن برای بازی‌های آسیایی 2006 بود که ظرفیت آن به 40000 صندلی افزایش یافت.
در سال 2011، استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات متعددی از جمله فینال بین ژاپن و استرالیا (1-0) در طول جام ملت های آسیا 2011 بود.
استادیوم بین المللی خلیفه محل استاندارد بازی تیم ملی قطر بوده است و علاوه بر این گهگاه میزبان بازی های دوستانه بین المللی تیم های دیگری مانند آرژانتین و برزیل بوده است.
زمانی که قطر جام جهانی 2022 را در سال 2010 دریافت کرد، استادیوم بین‌المللی خلیفه به‌طور طبیعی به عنوان یکی از مکان‌های بازی پیشنهاد شد، اگرچه نیاز به ارتقاء گسترده‌ای بود.
کار روی استادیوم در سال 2014 آغاز شد و شامل نوسازی تمام جایگاه‌ها، صندلی‌های اضافی، امکانات مهمان‌نوازی اضافی، و ساخت یک غشای سقف نوآورانه بزرگ که 70 درصد از استادیوم را پوشش می‌دهد، بود. طاق نمادین ورزشگاه با طاق جدید جایگزین و با طاق دوم تکمیل شد.
کارها در تابستان 2017 به پایان رسید و به این ترتیب اولین ورزشگاه جام جهانی 2022 به پایان رسید.
در سال 2019، استادیوم بین المللی خلیفه محل برگزاری مسابقات جهانی IAAF در سال 2019 بود.

میزبان بازی ایران و انگلستان

ورزشگاه بازی ایران و انگلستان

چگونه به استادیوم بین المللی خلیفه برویم

استادیوم بین المللی خلیفه در غرب دوحه تقریباً در 10 کیلومتری مرکز دوحه (به عنوان مثال سوق واقف و کورنیش) و 18 کیلومتر از توسعه مروارید در شمال قرار دارد.

با مترو می توان به استادیوم رسید. Station Sports City یکی از خطوط طلایی تازه افتتاح شده است که از مرکز دوحه می گذرد.

آدرس: خیابان الواب، دوحه



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
ورزشگاه الثمامه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است که میزبان بازی ایران و آمریکا می باشد همراه ما باشید.

استادیوم الثمامه در دوحه که توسط معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده و بر اساس کلاه گاهفیا طراحی شده است، پیش از جام جهانی فوتبال 2022 افتتاح شده است. ورزشگاه 40 هزار نفری در جنوب دوحه ششمین مکان آماده مسابقاتی است که قبل از جام جهانی که قرار است سال آینده در قطر برگزار شود، تکمیل می شود. این استادیوم که به نام استادیوم الثومه از روی درختی که در محلی یافت می شود، نامگذاری شده است، شکل دایره ای مشخصی دارد. این توسط Jaidah، که معمار ارشد دفتر مهندسی عرب است، طراحی شده است تا شبیه یک گاهفیا باشد، یک کلاه سنتی بافته شده توسط مردان در سراسر خاورمیانه.

نمایی از استادیوم الثمامه

نمایی از استادیوم الثمامه

تاریخچه و شرح استادیوم الثمامه

ورزشگاه الثمامه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است.
ساخت این ورزشگاه در سال 2017 آغاز شد و بیش از چهار سال طول کشید. ورزشگاه الثومه به طور رسمی در 22 اکتبر 2021 با چهل و نهمین فینال امیر کاپ بین السد و الریان (1-1) افتتاح شد.
طراحی دایره‌ای استادیوم از گافیا الهام گرفته شده است، کلاه بافته شده سنتی که معمولاً مردان در سراسر خاورمیانه از آن استفاده می‌کنند.
در طول جام جهانی، ورزشگاه الثومه میزبان پنج بازی دور اول گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه همچنین یکی از مکان های بازی جام عرب 2021 است.

پس از جام جهانی، با حذف ردیف بالا، ظرفیت به 20000 صندل ی کاهش می یابد.

آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی
آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

 

ظرفیت استادیوم الثمامه

استادیوم الثومه واقع در 12 کیلومتری جنوب دوحه، 40000 نفر گنجایش دارد و میزبان مسابقات جام جهانی سال آینده تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این استادیوم به دنبال استادیوم‌های خلیفه بین‌المللی، الجنوب، شهر آموزش، احمد بن علی و آل بیت است که قبلا افتتاح شده‌اند و تنها دو مکان دیگر جام جهانی باقی مانده است.
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، گفت: قطر همچنان دنیای فوتبال را شگفت زده می کند و تا زمانی که پرده جام جهانی فوتبال بسته نشود، متوقف نخواهد شد. استادیوم الثومه یکی دیگر از آثار هنری است و اهمیت زیادی برای کشور و منطقه دارد. من نمی توانم منتظر باشم تا چند هفته دیگر اولین تورنمنت فوتبال پان عرب فیفا در اینجا برگزار شود و تنها یک سال دیگر شاهد اولین جام جهانی فیفا در خاورمیانه باشم.
این استادیوم جنبه های جالب بسیاری دارد، از جمله حضور انقلابی فناوری خنک کننده پیشرفته. نمای استادیوم الثومه که توسط معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده است، شبیه «گاهفیا» است - کلاه سنتی مردان و پسران در منطقه عرب.

چگونه به ورزشگاه الثومه برویم

ورزشگاه الثومه در جنوب دوحه و در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکز دوحه (منطقه سوق واقف) واقع شده است.
استادیوم به ایستگاه مترو نزدیک نیست، بنابراین یا از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده کنید (یا از ترتیبات ویژه شاتل برای این رویداد استفاده کنید). اگر سوار اتوبوس می شوید، اتوبوس شماره 10 را از ایستگاه اتوبوس الغانیم در نزدیکی سوق واقف بگیرید. ورزشگاه تقریباً در انتهای خط در ایستگاه اتوبوس 7 الثومه قرار دارد.
از استادیوم های جام جهانی 2022، ورزشگاه الثومه یکی از نزدیکی های فرودگاه بین المللی حمد است.

⚽ خبر درجه یک : با تور جام جهانی قطر الفبای سفر با بهترین قیمت مسافر و تماشاچی بازی های ایران شوید.

امکانات استادیوم الثمامه

ورزشگاه الثمامه ششمین مکانی است که به طور رسمی در طول آماده سازی برای جام جهانی 2022 ارائه می شود. این ساختمان در یکی از بهترین مکان‌های ممکن در جنوب دوحه ساخته می‌شود و دسترسی عالی به جاده و حمل‌ونقل عمومی را فراهم می‌کند و همچنین تنها 5 کیلومتر با فرودگاه اصلی شهر فاصله دارد.

ورزشگاه جدید الثمامه دارای فرم بیرونی صاف و ساده خواهد بود که با روکش سفید پوشانده شده است. با این حال، این روکش دارای دهانه هایی خواهد بود که الگوی پیچیده و خیره کننده ای را ایجاد می کند، که شبیه گاهفیه، سرپوش سنتی عربی است که پسران و مردان می پوشند. این اولین استادیوم قطری است که عمدتاً توسط معماران محلی به رهبری ابراهیم ام جیده و با همکاری غول های جهانی هیریم طراحی شده است.
انتظار می‌رود که فن‌آوری‌های خنک‌کننده فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد که می‌تواند دمای داخل را در طول مسابقات فیفا به 18 درجه کاهش دهد. پس از آن، حجم ساختمان کاهش نمی یابد، اما ظرفیت آن به نصف کاهش می یابد. بیشتر رینگ بالایی به کشورهای در حال توسعه سفر می کند، در حالی که به جای آن یک پاسیو زیبا با هتل بوتیک ایجاد می شود.
با توجه به موقعیت فوق العاده خود، این استادیوم همچنین به قلب یک محوطه تفریحی و ورزشی تبدیل خواهد شد، از جمله 8 زمین فوتبال و امکانات برای چندین رشته ورزشی دیگر.

 

ورزشگاه الثمامه قطر

نمای هوایی از استادیوم الثمامه



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
فاصله دریایی کیش تا قطر چقدر است؟ آیا کشتی از کیش به قطر برای مسابقات جام جهانی مسافران ایرانی را جابه جا می کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات همراه ما باشید

سفر دریایی به قطر از کیش

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲  که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود. این در حالیست که برای نخستین بار است این رویداد در غرب آسیا برگزار می شود و با توجه به نزدیکی قطر به ایران این موقعیت فراهم شده است تا جمعیت زیادی از ایرانیان با خرید تور قطر جام جهانی 2022 به این کشور سفر کنند و یا قصد داشته باشند به روش های مختلف عازم این کشور شوند.

فاصله کیش تا قطر

نکته قابل تامل این است که مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود چهار ساعت زمان می‌برد. علاقه‌مندان ایرانی فوتبال می توانند برای نخستین بار تجربه رفتن در محل بازی‌های جام جهانی را پیدا کنند. این موقعیت زمانی و مکانی می تواند خاطره زیبایی برای فوتبالی‌ها باشد.

جالب است بدانید جام جهانی محدود به استادیوم ‌های مسابقات نیست و بسیاری برنامه‌ها متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی به خود جذب می‌کند که نمونه آن را بسیاری از مسافران الفبای سفر در سال 2018 جام جهانی روسیه مشاهده کردند. 

مسافت کیش تا قطر دریایی

فاصله کیش تا قطر روی نقشه


ایرانی‌ها می توانند از شهرهای ساحلی و جزایری همچون کیش و قشم عازم قطر شوند. راه‌اندازی مسیر پروازی بین کیش با دوحه با توجه به بین المللی بودن فرودگاه شهر کیش همچنین راه اندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نمی تواند باشد. ایران با توجه به داشتن بندرهایی که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی های مسافربری را دارند همچنین کشتی ‌های خوب برای جابجایی مسافر، کار دشوار و هزینه بر زیادی پیش رو ندارد.

⚽ لذت هیجان بازی های تیم ملی را با تور جام جهانی قطر الفبای سفر تجربه نمایید.

جزییات سفر دریایی به قطر

مدت زمان سفر با کشتی از کیش تا قطر ۴ تا ۵ ساعت است
سازمان هواپیمایی اعلام آمادگی کرده است خطوط پروازی بین قطر و جزیره کیش را برقرار کند و شرکت‌های دریایی بین المللی که در جزیره کیش و سرزمین اصلی قرار دارند، نیز اعلام آمادگی کرده اند که با استفاده از کشتی کروز اقیانوس پیما، گردشگران را به جزیره کیش منتقل کنند. مدت زمان سفر با کشتی از کیش تا قطر ۴ تا ۵ ساعت است، اما گردشگران با هواپیما می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه این مسافت را طی نمایند و امیدواریم کیش و حتی سرزمین اصلی سهم خوبی از برگزاری مسابقات جام جهانی داشته باشد.

کشتی کیش به قطر

کشتی از کیش به قطر

 

از این رو سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران این جزیره از اواخر سال ۱۳۹۹ ستاد مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ایجاد کردند و سرمایه گذاران قصد دارند شرایطی را فراهم نمایند تا در طول برگزاری این مسابقات، گردشگران بتوانند به جزیره کیش سفر نماید.

به جز این باید این نکته را هم در نظر بگیریم که مسافران برای استفاده از تور دریایی بوشهر-قطر باید ‌هزینه سفر به این شهر را هم بپردازند و اگر قصد سفر هوایی داشته باشند، باید بین ۳۰۰ تا ۶۰۰‌هزار ‌تومان هم پول بلیت هواپیما را پرداخت کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سفر نوروزی به دبی

جاذبه های دیدنی دبی در نوروز

سفر به دبی قطع به یقین یکی از بهترین سفر های شما خواهد شد، زیرا ما به شما جاذبه های گردشگری را از دبی معرفی می کنیم، که جزء بهترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد. برای شناخت بیشتر این جاذبه ها در سفر با تور دبی نوروز 1401 در خواندن این مطلب همراه ما باشید.

خانه شیخ سعید آل مکتوم در دبی، نشانه ای معماری قدیم عربی

گشت و گذار در دبی بدون بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم ، که موزه ای از عکسها و اسناد تاریخی دبی را در خود جای داده، کاملاً ناقص است. این خانه نشانه هایی از معماری عربی است که دارای طراحی باشکوه ، همراه با فضای داخلی مجلل است.

ساعات بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم: شنبه تا پنجشنبه 8:30 صبح-8:30 بعد از ظهر، جمعه 3- 8:30 بعد از ظهر

خانه شیخ سعید آل مکتوم

پارک آبی دبی، مکانی پر از هیجان

پارک تفریحی آبی دبی جزء بهترین مکان های بازدید در دبی به همراه بچه هاست. پارک تفریحی آبی دبی یک پارک تفریحی مشهور است که در جلوی برج خلیفه واقع شده و دارای بیش از 25 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی می باشد. این پارک مکان مناسبی برای لذت بردن در کنار خانواده، ضمن آشنایی با فرهنگ عربی می باشد.

 
 

مناسب برای: کودکان و نوجوانان!

زمان بندی های پارک آبی دبی:

مارس تا مه: 10 صبح - 7 بعد از ظهر

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست

124

برج خلیفه دبی

نهر دبی، جایی برای قدم زدن های عاشقانه

شب به نهر دبی بروید تا شاهد شکوه و عظمت این شهر باشید. نهر دبی در صدر لیست جاذبه های گردشگری دبی برای زوج ها قرار دارد. این نهر دریای طبیعی است که از وسط شهر عبور می کند. توریست ها می توانند برای دیدن این بندر از طرف دیگر ، از یک قایق اجاره ای استفاده کنند. منظره ای زیبا و غرق شده در تاریخ دبی، آن را به یکی از رمانتیک ترین مکان های گردشگری دبی تبدیل کرده است.

مناسب برای: خانواده ، زوج ها و دوستان.

بازار سوق دیره، بهترین مکان از نظر بانوان

در بطن و ذات فرهنگ و مرکز تجارت دبی، بازاری وجود دارد که انواع و اقسام ادویه جات و ترشی جات، طلا و جواهرات یا منسوجات را می توانید در این بازار با بهترین اجناس پیدا کرده و خریداری کنید.

مناسب برای: خانم ها

ساعات کار: روزانه: 7 صبح-12 شب و 17 بعد از ظهر-19 بعد از ظهر

جمعه 17 عصر - 19 شب

کوچه و پس کوچه های زیرزمینی آکواریوم دبی

آیا به یک باغ وحش در زیر آب رفته اید؟ بازدید از آکواریوم دبی ، یکی از جاذبه های توریستی دبی است که دارای فعالیت های متنوعی از جمله، باغ وحش زیر آب، تورهای شیشه ای و رفتن درون شیشه به زیر آب ، غواصی در قفس و لمس کوسه می باشد. این یک تجربه منحصر به فرد است، پس حتما از آن لذت ببرید!

ساعات کار: دوشنبه-جمعه 10 صبح تا 10 عصر ، شنبه 10 صبح- نیمه شب

مکان: دبی مال ، خیابان شیخ زاید

دهکده جهانی دبی، دریچه ای به بازارهای سراسر جهان

دهکده جهانی مکانی است که یک تجربه خرید بین المللی شگفت انگیز را برای گردشگران عزیز تور ارزان دبی فراهم می کند و همچنین شما را با بهترین عملکردهای هنرمندان در سراسر جهان سرگرم می کند. دهکده جهانی همچنین دارای رستوران های متعددی است که غذاهای خوشمزه ای را سرو می کند.

جزئیات: هر ساله از نوامبر تا مارس باز می باشد.

بازار ابن بطوطه، شکوه معماری قدیمی در دبی

بازار ابن بطوطه یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی و همینطور، جهان است که بیش از 270 مغازه ، 50 رستوران و 4500 فضای پارکینگ دارد. معماری و شکوه بازار بسیار هیجان انگیز و خارق العاده است. برای دیدن شلوغی دبی و فرهنگ تجمل گرایی و زندگی لوکس، حتما به این بازار مراجعه کنید.

ایده آل برای: خانواده ، زوج ها و دوستان.

ساعت کار: 10:00 صبح- 12:00 شب

سافاری، بیابان گردی در صحرای دبی

در حالی که تعداد مکانها و جاذبه های گردشگری برای بازدید در اطراف زیاد هستند،  تعداد فعالیت های اطراف دبی نیز به همان اندازه شگفت انگیز است. سافاری دبی یکی از بهترین مواردی است که تاکنون تجربه کرده اید. گردش در کویرها و صحرا و درون پرتگاه ها قطعاً چیزی است که شما نمی توانید از آن غافل شوید. این یکی از آن فعالیت های همگانی است که می توان نه تنها با دوستان بلکه با کل خانواده و بدون هیچ گونه محدودیتی از این کویر زیبا بازدید کرد.

مناسب برای: دوستان ، خانواده ، انفرادی

برج العرب دبی

دبی شهر شگفتی ها است و یکی از این عجایب، برج العرب جمیرا ساختمانی بادبان شکل که به عنوان یکی از لوکس ترین هتل ها شناخته می شود و یکی از معدود هتل های 7 ستاره جهان است و بسیاری از مسافران تور دبی آرزوی حضور در این بنای مدرن دارند

این مکان در یک جزیره ساخته شده توسط انسان ایجاد شده است که با یک پل خصوصی به سرزمین اصلی متصل می شود ، شبح منحصر به فرد بادبان شکل چیزی فراتر از یک هتل خیره کننده است و نمادی از دبی مدرن است. این هتل لوکس دارای بزرگترین ناوگان جهانی رولز رویس، ناهار خوری عالی، سرویس باتلر، آی پاد طلای 24 عیار و یک صفحه هلی پد پشت بام است. اقامت در این هتل مجلل یا گذراندن یک شب در اینجا مسئله گران قیمتی نیست، اما ارزش برای یک تجربه بی نظیر را دارد

125

برج العرب

سخن پایانی

خیلی ها برای خرید تور نوروز شک دارند که تور قطر نوروز 1400 را خریداری کنند یا سراغ دبی بروند که غالبا همین مسیر دبی را ترجیحمی دهند با این حال برای همین حداکثرها سعی کردیم تعدادی از دیدنی ها را معرفی کنیم تا سفر عالی داشته باشید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس www.alefbatour.com))  مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مالدیو برویم یا بالی؟

سفر به بالی

 معروف‌ترین جزیره اندونزی، در غرب جاوه در جزایر سوندا کوچک واقع شده است که توسط دریای هند و دریای بالی احاطه شده است. این شهر به‌خاطر تراس‌های زیبای برنج، غذاهای معطر، سواحل خیره‌کننده و انبوهی از فرهنگ و سنت، شهرت جهانی دارد. بالی با معابد استادانه، خط ساحلی بی‌پایان، برخی از بهترین صخره‌های مرجانی جهان، آبشارها و مکان‌های خلوت‌گاهی، تفریح ​​و ماجراجویی را بی‌نقص ترکیب می‌کند. بالی ترکیبی سرگیجه‌آور از بیداری معنوی و پارتی‌های سخت است. اگر به دنبال این هستید بدانید تا عید را تور مالدیو نوروز 1401 خریداری کنید یا بالی همراه ما باشید.

مالدیو کشوری جزیره ای است که در اقیانوس هند در جنوب سریلانکا واقع شده است، مجمع الجزایری از 1192 جزیره مرجانی است که در جزایر مرجانی طبیعی گروه بندی شده اند. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها مسکونی هستند. هر استراحتگاه به طور کلی یک جزیره مرجانی را اشغال می کند و مجهز به ویلاهای آبی مجلل است. تصور کنید که اتاقی روی اسکله ای دارید که از ساحل بیرون زده است با یک کف شیشه ای که زیر آن می توان ماهی های استوایی را در حال شنا مشاهده کرد!

قبل از تصمیم گیری در مورد مقصد تعطیلات، میلیون ها چیز وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، و در واقع می تواند بسیار دلهره آور به نظر برسد. یک مقصد ساحلی استوایی یک انتخاب واضح در لیست سطل همه است. چه کسی می تواند به تعطیلات ساحلی باشکوه، با آب های بکر، شن های خشک، کف دست های تکان دهنده و نوشیدنی در دست، نه بگوید؟! و سپس این سوال مطرح می شود - کدام مقصد گرمسیری را انتخاب کنیم؟ نگران نباشید چون ما پشت شما هستیم. ما آن را به دو مقصد محبوب جزیره - بالی و مالدیو محدود کرده‌ایم و همه جنبه‌های زیر نور خورشید را برای انتخاب آسان‌تر مقایسه کرده‌ایم. مقایسه جامع ما را مرور کنید و انتخاب خود را انجام دهید!

هزینه سفر به مالدیو یا بالی

تعطیلات گرمسیری معمولا مقرون به صرفه ترین نیستند، اما راه های مقرون به صرفه ای برای انجام آن وجود دارد. اگر به دنبال یک تعطیلات لذت بخش و بدون محدودیت هستید، بالی و مالدیو قطعا ناامید نخواهند شد!

در بالی، شما به حداقل 40 دلار در روز برای هر نفر، با بودجه محدود، نیاز دارید. این بدان معنی است که شما باید در مورد طعم و تنوع غذا و محل اقامت مصالحه کنید. یک بسته تعطیلات مجلل ممکن است بیش از 1000 دلار هزینه داشته باشد.

در مالدیو، به دلیل مالیات های سنگین و گزینه های کمتر، به خصوص در جزایر کم جمعیت، ممکن است همه چیز کمی گران تر شود. برای غذا، حمل و نقل و اقامت به حداقل 60 تا 100 دلار برای هر نفر در شب نیاز دارید. پیمایش از یک جزیره به جزیره دیگر هزینه اضافی نیز دارد. بسته های تعطیلات از 1000 دلار شروع می شود. قیمت های خارج از فصل معمولاً 100 تا 300 دلار کمتر است.

فعالیت ها در بالی و مالدیو

بنابراین، از نظر هزینه بازی بالی در مقابل مالدیو، اولی به راحتی از نظر کارایی هزینه و بودجه برنده می شود. در حالی که ممکن است در طول فصل خارج از فصل در مالدیو معامله خوبی دریافت کنید، بالی همچنان ارزان تر است. با حداقل بودجه 40 دلار برای هر نفر در روز، بالی گزینه اقتصادی تر است.

 

بالی مجموعه ای از فعالیت های ماجراجویی برای بازدیدکنندگان خود دارد. ورزش های آبی مانند موج سواری، موج سواری، غواصی، غواصی، ماهیگیری و غیره در اینجا بسیار رایج هستند. اگر آماده چانه زدن هستید، می توانید صنایع دستی زیبای چوب ساج و بامبو را در بازارهای محلی خریداری کنید. کایت سواری، رفتینگ در آب های سفید، پینت بال، پیاده روی در دریا و طبیعت گردی نیز از فعالیت های عالی هستند. آبشارهای مخفی و عجیب و غریب و مسیرهای پیاده روی، پیک نیک های خوبی را رقم می زند! بالی دارای ویلاهای خصوصی نفس گیر است که حریم خصوصی را به خطر نمی اندازند و نویدبخش نهایت راحتی و تجمل هستند. ازدواج خود را در سواحل بالی آغاز کنید که سرگرمی‌های دوستانه برای زوجین است. آبشارهای عجیب و غریب و پنهان هرازگاهی شما را شگفت زده خواهند کرد. بهترین مکان برای پیک نیک نیز هست! اگر به دنبال این هستید، با بالی همراه باشید!

5

هتل لاکچری روی آب

 

پریدن به جزیره در مالدیو یکی از لذت بخش ترین کارها است زیرا هر جزیره شگفتی های متفاوتی را در خود دارد. فعالیت‌های محبوب عبارتند از ماهیگیری، تماشای کوسه، تماشای دلفین‌ها و تماشای نهنگ، تماشای پرتو، موج‌سواری، موج سواری، غواصی، قایق رانی، کایاک سواری، غواصی و غواصی. همچنین می توانید دوچرخه سواری کنید و در اطراف جزایر قدم بزنید و در ساحل به پیاده روی عاشقانه بپردازید. سفرهای دریایی روزانه به جزایر مرجانی مختلف در این کشور سفر می کنند. شما همچنین می توانید در طبیعت گردی و تورها شرکت کنید. از ویلاهای آبی گرفته تا خانه های ییلاقی خصوصی، کلبه تا سوئیت، مالدیو همه چیز را دارد. شام با نور شمع در کنار ساحل و پیاده روی در طبیعت چند گزینه هیجان انگیز برای شما هستند.

از نظر فعالیت‌ها، بالی و مالدیو هر دو در رتبه یکسانی قرار دارند، زیرا هر دو ورزش‌های آبی و تجربه‌های خرید منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. با این حال، تور مالدیو در اینجا حرف اول را می‌زند، زیرا می‌توانید سفرهای دریایی روزانه به سایر جزایر مرجانی نیز داشته باشید و به تعطیلات خود طعم بدهید. علاوه بر سفرهای دریایی، مالدیو به دلیل تعداد زیاد جزایر مرجانی و جزایر در مجمع الجزایر، حریم خصوصی بیشتری نیز دارد. این همچنین به این معنی است که شانس بیشتری برای استراحت در ساحل مالدیو وجود دارد و آن را به گزینه بهتری تبدیل می کند

6

 

غذاهای مالدیو

سخن پایانی:

در حالی که بالی به زبان محاوره ای اندونزیایی خود صحبت می کند، بسیاری از مردم محلی را خواهید دید که با آیات شکسته انگلیسی به شما کمک می کنند. مالدیو نیز کم کم به زبان انگلیسی برای گفتگو با گردشگران خود سازگار می شود، اما دیوهی در اینجا بیداد می کند. بنابراین در اینجا چیزی است که شما در درجه اول باید قبل از رفتن به بالی یا مالدیو برای ماه عسل خود بدانید. سلیقه و بودجه شما همه چیز را تعیین می کند، و فقط باید بر اساس آن انتخاب کنید.

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس www.alefbatour.com))  مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

کاهش قیمت تور استانبول در زمستان

برای کشف ترکیه تا تابستان منتظر نمانید. در حالی که استانبول و ترکیه به طور کلی در ماه‌های گرم‌تر بسیار زیبا هستند، استانبول در زمستان مانند نیمه‌ی دیگر سال جالب، زیبا و پویا است!

در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد – بیشتر جاذبه های اصلی آن در زمانی که بیرون خنک تر است لذت بخش هستند

اگر هرگز به استانبول نرفته اید، فرصت را از دست داده اید. اگر قبلاً به بزرگترین شهر ترکیه رفته اید اما هرگز استانبول را در ماه های زمستان ندیده اید، بخش بزرگی از تجربه خود را از دست داده اید!

زمستان در استانبول یک جشن واقعی از شگفتی، زیبایی، و گاهی اوقات، کمی برف است. مطمئناً، هوا کمی سرد است، اما هنوز هم می توانید روزهای بسیار دلپذیری را در سواحل بسفر داشته باشید.

 

استانبول در زمستان


ما در مورد شهری صحبت می کنیم که در اینجا دو قاره را در بر می گیرد، با تاریخچه ای بیشتر در یک نقطه واحد از آنچه در کل شهرستان ها در سراسر جهان می بینید. استانبول شاهد نبردها، محاصره ها، حکومت بیزانسی و عثمانی قبل از یک مدرنیزاسیون موفق بوده است که این شهر را با یکی از جهانی ترین شهرها در اطراف خود قرار داده است.

 استانبول یک کلان شهر فوق العاده پر جنب و جوش، سرزنده و شلوغ است. در واقع، اغراق نیست اگر بگوییم که بازدید از استانبول یکی از بهترین کارهای ترکیه در زمستان است.

اگر خیلی مشتاق هستید که زمستان امسال به استانبول بروید، بیایید آنچه را که می توانید انتظار داشته باشید و چند نکته ارزشمند دیگر را بررسی کنیم تا به شما کمک کند بهترین زمان ممکن را داشته باشید.

قیمت تور استانبول زمستان
قیمت پکیج مسافرتی به استانبول براساس مواردی تعیین می شود مثلا هزینه بلیط هواپیماهای ایرانی (قشم ایر،ایران ایر و ماهان) و یا پروازهای ترک (ترکیش ایرلاین، اطلس گلوبال و پگاسوس) و همچنین رزرو هتل (3، 4 و یا 5 ستاره) از مهم ترین موارد تاثیر گذار در افزایش و یا کاهش هزینه سفر به استانبول هستند که می توان به آنها اشاره کرد هرچند که نمی توان از دو فاکتور دیگر در تعیین قیمت یعنی تعداد روزهای تور و همچنین فصلی است که قصد سفر به استانبول در زمستان را دارید چشم پوشی کرد.نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که معمولا قیمت های تور استانبول در عید نوروز و فصل تابستان به دلیل سفر جمعیت زیادی از کشورهایی اروپایی و آمریکا افزایش میابد. با این حال می توان انتظار خرید تور استانبول ارزان را در زمستان داشت.

استانبول در زمستان: چه انتظاری می رود
از دسامبر تا فوریه، می‌توانید آزادانه‌تر کاوش کنید. در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. مطمئناً بسیاری از مکان‌ها همچنان بسیار بسیار شلوغ خواهند بود، اما حداقل می‌توانید بدون عرق کردن راه بروید!

بیایید همچنین به این سوال که اغلب پرسیده می شود پاسخ دهیم "در ماه دسامبر در استانبول برف می آید؟" بله، گاهی اوقات، در واقع در استانبول برف می آید. با این حال، بارش برف مانند گذشته رایج نیست. در چند سال گذشته، بارندگی بسیار کم بوده است، در حالی که در گذشته هر سال برای یک زمان مقدار زیادی برف وجود داشت. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که وقتی برف می بارد از شهر دیدن کنید، خواهید دید که استانبول در برف کاملاً زیبا است.

با این حال، باران می بارد. این یک شهر ساحلی است، بنابراین می توانید اغلب انتظار ابر داشته باشید، اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند. روزهای آفتابی زیبایی وجود دارد، و حتی اگر باران هم باشد، جذابیت خاصی در استانبول وجود دارد که باعث می شود نیاز به چتر را فراموش کنید.

آیا باید انتظار جمعیت را داشت؟ آره. استانبول به خاطر شلوغی بسیار معروف است و ترافیک همیشه سنگین است. با این حال، شما فقط باید با آن رول شوید. اگر به سمت خیابان استقلال در تکسیم می روید، بدون توجه به زمان شبانه روز - حتی در ساعات اولیه - دریایی از مردم را خواهید دید! بشیکتاش همیشه شلوغ است، اگرچه مکان‌هایی مانند سلطان احمد، امینونو، کادیکوی و اوسکودار بعد از نیمه‌شب آرام می‌شوند.

بنابراین، در طول ماه های زمستان چه انتظاری در استانبول دارید؟ یک زمان واقعا عالی. بسیاری از فعالیت های زمستانی استانبول برای انجام. شما از نظر چیزهایی که باید ببینید و انجام دهید محدود نیستید، و ممکن است متوجه شوید که قیمت ها کمی پایین تر هستند، به جز برای سال نو. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید شنا کردن در دریا است .

آیا استانبول در زمستان گران است؟
نکته مهم در مورد استانبول این است که می توانید هم موارد نسبتاً ارزان یا گران پیدا کنید. این واقعاً به این بستگی دارد که انتخاب می کنید چه کاری انجام دهید و کجا غذا بخورید.

در طول سال نو، همیشه خواهید دید که قیمت هتل ها سر به فلک می کشد. در ماه دسامبر کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. بالاخره این فصل تعطیلات است.
 

لیر ترکیه


اگر نگران گذراندن جشن ها در شهر نیستید، بهتر است از آن زمان خودداری کنید و یک هفته دیگر را انتخاب کنید. همیشه می‌توانید به صورت آنلاین برخی از معاملات باارزش هتل‌ها و هاستل‌های شهر را پیدا کنید، و از آنجایی که رفت و آمد در آن بسیار آسان است، فرقی نمی‌کند کجا اقامت کنید، مگر اینکه ترجیح خاصی داشته باشید.
برای اینکه ایده ای از آنچه می توانید انتظار پرداخت داشته باشید، در اینجا چند مثال آورده شده است:

قهوه آماده – 15 لیر
غذای سه وعده (در یک رستوران محلی) - 100 لیر
سه وعده غذایی در یک رستوران غذاهای دریایی (پل گالاتا/ببک/بشیکتاش) – 200-300 لیر

به خاطر داشته باشید که نرخ ارز در نوسان است، و در حال حاضر، بسیار بالا است، اما شما می توانید در حال حاضر حدود 10.5 لیر برای 1 یورو انتظار داشته باشید.
از نظر قیمت فعالیت ها، بسیاری از آنها رایگان هستند. به عنوان مثال، شما می توانید به صورت رایگان از مسجد آبی در سلطان احمد دیدن کنید. بازار بزرگ نیز به جز آنچه می خرید رایگان است. باسیلیکا سیسترن نیز قیمت ناچیزی دارد، در حدود 20 لیر. ورود به بسیاری از موزه های شهر رایگان است، اما برخی از آنها هزینه ورودی دریافت می کنند.

پاس توریستی استانبول یک راه عالی برای صرفه جویی در پول نقد و جلوگیری از صف درب منزل است. بسته‌های مختلف به شما اجازه ورود به مکان‌های مختلف را می‌دهند، اما بسته به اینکه چند روز می‌خواهید خرید کنید، می‌توانید انتظار پرداخت ۷۵ یورو را به عنوان نقطه شروع داشته باشید.
 

برج گالاتا پوشیده از برف


اگر ترجیح می‌دهید فقط درب منزل پول پرداخت کنید، کاخ دولما باغچه و کاخ توپکاپی دو تا از گران‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌خواهید ببینید. هزینه ورود به کاخ توپکاپی 100 لیر و برای بازدید از حرمسرا، 100 لیر دیگر است. کاخ دولما باغچه 120 لیر برای ورود اولیه و 90 لیر اضافی برای حرمسرا هزینه دارد. با این حال، هر دو باید بازدید شوند، و وقتی داخل آن را ببینید، اهمیتی نمی‌دهید که مجبور به پرداخت هستید!

سخن پایانی:
استانبول در زمستان شاید کمتر گردشگر داشته باشد اما مخصوصا سفید پوش می شود دیدنی تر از زمان های دیگر است و با این وجود می توانید انتظار خرید تور استانبول ارزان قیمت به دلیل تقاضای کمتر را داشته باشید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف می کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول نوروز 1401، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()