آشنایی با ایده آل ترین مقاصد در گردشری سلامت
نوشته شده توسط : admin

گردشگری پزشکی از زیر شاخه های گردشگری سلامت است این سفر معمولا برای درمان بیماری یا انجام عمل جراحی و یا چک آپ سلامت گردشگر در بیمارستان‌های کشوری و کلینیک ها با امکانات بالا و هزینه‌های درمانی مناسب انجام می‌گیرد.

.در ادامه به بررسی کشورهایی می پردازیم که از امکانات درمانی و رفاهی با کیفیتی برخوردار هستند و سعی می‌کنند علاوه بر این که بیمارستان‌هایشان امکانات درمانی و کادر متخصص داشته باشند، و به واسطه برخورداری از مزایایی از جمله حضور متخصصان و هزینه مناسب درمان به این عنوان دست پیدا کنند.

هندوستان

هندوستان یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریست پزشکی در جهان به شمار می رود. حوزه ی جراحی قلب و دیگر زمینه‌های پزشکی در این کشور به عنوان یک رهبر جهانی در عرصه خدمات پزشکی شناخته شده است. دولت هندوستان قصد دارد، با ایجاد برنامه‌های متنوع و گوناگون در سطوح مختلف و همینطور سرمایه ‌گذاری در بخش گردشگری پزشکی، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی توریسم سلامت تبدیل کند.

سریلانکا

سریلانکا، کشوری که با نام گوشواره هند شهرت دارد و امروزه توانسته است با برخورداری از جاذبه های طبیعی خود و معابد شگفت انگیزش موجب شود تا گردشگران زیادی با خرید تور سریلانکا به این سرزمین جذاب سفر کنند. سریلانکا نیز باتوجه به سیاست های خود به کشوری تازه وارد و نوپا در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شده است و این اتفاق بعد از آن شکل گرفت که ورود گردشگران خارجی به این کشور در سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته و همچنین سرمایه ‌گذاری‌های انجام شده در زیرساخت‌های گردشگری‌ و مخصوصا توریسم سلامت عواملی هستند که در آینده ای نزدیک این کشور را به عنوان مقصدی جدید و ایده آل برای این گروه از گردشگران معرفی خواهد کرد.

 

روسیه

بعد از نارضایتی هایی که از شهروندان این کشور مبنی بر نحوه درمان و پزشکی در یک نظر سنجی به ثبت رسیده بود. دولت این کشور با سرمایه گذاری و استفاده از نیروهای متخصص و کاربلد و همینطور برگزاری نمایشگاه های مختلف در حوزه تجهیزات پزشکی و توریسم سلامت در تلاش است تا توجه جمعیت زیادی از مردم دنیا را به سمت خود جلب کند. 

دندان ‌پزشکی محبوب‌ ترین بخش پزشکی برای گردشگران جارجی می باشد که به روسیه سفر می‌کنند و حدود 45 درصد از تمامی بیماران بین المللی روسیه در جستجوی ملاقات با  دندان ‌پزشک هستند. از جمله نمایشگاه های بین المللی که در سال های اخیر در این حوزه برگزار شده است را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مالزی

مالزی به عنوان یک مقصد ایده آل در گردشگری سلامت، به واسطه برخورداری از مزایایی از جمله حضور متخصصان برتر مراقبت سلامت در رشته های مختلف پزشکی، تسلط کارکنان پزشکی بر زبان انگلیسی، هزینه مناسب درمان توسط دولت حمایت شده و به توسعه رسیده است. 

 

تایلند

تایلند یک مقصد پرطرفدار در قاره کهن و کشوری است که جاذبه های گردشگری در خود جای داده است و جزیره فی فی پوکت و باغ گل رز بانکوک ، پارک ملی خائو سوک نمونه ای از آن ها هستند از طرفی تایلند به صورت سالانه میزبان بیش از 920 هزار گردشگر بیمار است که باعث شده این کشور به مقصد شماره یک گردشگری سلامت جهان تبدیل شود.





:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: