با تورمجازی فلورانس، سفری به مهد هنر اروپا داشته باشید
نوشته شده توسط : admin

فلورانس، شهری خوش آب و هوا در ایتالیا که به معماری بی نظیر خودش می بالد.این شهر، به دلیل آثار تاریخی که از دوران رنسانس در آن وجود دارد از اهمیت ویژه ای میان گردشگران برخوردار است و گویی روح هنر و رنسانس در فلورانس موج می زند و هرکسی را مبهوت خود می کند؛ حتی به عقیده بسیاری از هنرمندان این شهر را گویی با قلم موی استادان نقاشی طراحی کرده اند.
شهر فلورانس در سال ۸۰ میلادی به وسیله یک ژنرال رومی با نام لوسیوس کورنلیوس سولا بنا شده است وی در ابتدا شهر فلورانس را به عنوان یک سکونتگاه برای سربازان خود که بازنشسته شده بودند بنا نهاد و در ابتدای تاسیس آن را فلوئنتیا که معنای جریان آب را می دهد نامید و بعداها نام آن به فلورانس تغییر داده شد. این شهر از سال ۱۸۶۵ تا سال ۱۸۷۰ پایتخت ایتالیا یود و در آن زمان، مهد سیاست و اقتصاد ایتالیا قرار گرفته بود. همچنین رنسانس ایتالیا از شهر فلورانس شروع شده است این شهر در دوره ای مرکز بازرگانی اوپا به شمار می رفت. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می‌باشد که علاوه بر این موارد می توان گفت این شهر به دلیل داشتن هنر معماری فوق العاده مهد هنر کل اروپا به شمار می رود.

کلیسای جامع فلورانس (santa maria del fiore)

در ابتدای تور مجازی فلورانس، با بنایی باشکوه مواجه می شوید که زمانی بزرگ‌ ترین کلیسای فلورانس در دوره رنسانس بود و حتی گنبد بی نظیر این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین گنبد ساخته شده در دنیا بود. بعد از تماشای این کلیسا از اطراف و داخل، وقت آن رسیده است تا به بالا بروید و از آن جا نظاره گر فلورانس باشید البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به بالاترین نقطه این بنا می بایست از463 پله عبور کنید.

کلیسای جامع فلورانس

قصر مدیچی

با تور مجازی فلورانس از قصر مدیچی دیدن کنید. مدیچی خانوادهٔ ثروتمند ایتالیایی در دوران رنسانس بودند که از قرن پانزدهم تا قرن هجدهم در فلورانس حکومت کردند. اعضای این خاندان در ابتدا بانک دار بودند و سپس طی مدت کوتاهی به جمع سیاست مداران و نجیب زادگان پیوستند و نفوذشان نه تنها کشور ایتالیا، بلکه اروپا را متحول کرد. جالب است که بدانید از این خاندان 3 پاپ، 7 حکمران توسکانی و دو ملکهٔ فرانسه حاصل شد. آخرین باقی ماندهٔ این خاندان تمامی ارث و کلکسیون مدیچی ها را پس از مرگش به شهر فلورانس بخشید و امروزه قصر مدیچی ها به یکی از توریستی ترین مکان های فلورانس تبدیل شده است.

با دیگر تورهای مجازی الفبای سفر همراه باشد

با تورمجازی بارسلونا به پربازدیدترین شهر اسپانیا سفر کنید

رود آرنو  

رود آرنو را نیز می توان نمادی از شهر فلورانس دانست که از کوه فالترونا واقع در در رشته کوه های آپنین در توسکانی سرچشمه می گیرد. این رود به سمت جنوب و در حوضه دریاچه‌ای قدیمی موسوم به کاسنتینو در جریان است و به سمت غرب و شمال غرب شهر فلورانس تغییر مسیر می دهد. 

رود آرنو فلورانس

پل وکیو فلورانس

پل وکیو را می توان قدیمی ترین پل در جهان دانست که بر روی رود آرنو در قرن 12 ساخته شد و تا کنون چندین مرتبه مورد بازسازی قرار گرفته است این جاذبه به دلیل چشم اندازی که هنگام طلوع و غروب خورشید در آن پدید می آید بسیار م معروف شده است.همچنین تاق‌های با شکوه آن که پر از مغازه‌های رنگارنگ است به حتم یکی از زیباترین مناظر شهر به شمار می‌رود. البته نمی توان از این نکته گذشت که این پل روایت گر بسیاری از اتفاقات اجتماعی، سیاسی و تاریخی بوده است.

پارک بوبولی

در ادامه تور مجازی فلورانس به پارک بوبولی یا همان بهشت سرسبز این شهر می رویم که در پشت کاخ پیتی قرار دارد. پارک بوبولی در دوره ای از تاریخ محل سکونت خاندان توسکانی بوده است. در این باغ مجسمه ها و آثارهایی به چشم میخورند که هرکدام توسط هنرمندان و مجسمه سازان مشهوری ساخته شده اند. مساحت باغ های بوبولی در فلورانس به ۴۵۰۰۰ کیلومترمربع می باشد و هرسال نزدیک به ۱ میلیون نفر از این فضا بازدید می کنند و همین موضوع سبب شده که این باغ به یکی از بزرگترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در فلورانس تبدیل شده است. 
برای مشاهده پارک بوبولی ۲ مسیر وجود دارد. مسیر اول آن مستقیم است و در راه می ‌توان از فواره‌ ی نیمفیوم، تئاتر، فواره‌ ی نپتون و مجسمه ‌ی الهه‌ی فورتونا دیدن کرد. اما برای آن دسته از افرادی که می خواهند تا از غارهای آن دیدن کنند، مسیر زیگزاگ دوم گزینه‌ ی بهتری است. همین جاذبه ‌های زیبا باعث شده اند تا نام باغ‌ های بوبولی را نیز در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برسند. علاوه بر آن، این باغ را چندین بار در طول تاریخ گسترش داده‌اند و یک ایوان زیبا هم به آن اضافه کرده ‌اند که با کمک آن می‌توان به چشم‌انداز بی‌نظیر شهر فلورانس دسترسی داشت.

باغ بوبولی فلورانس





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: