فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن
نوشته شده توسط : admin

اروپا قاره ای بزرگ است اما کشورهای مستقل بسیاری دارد. در شرایط عادی، سفر از طریق چند کشور به معنی چندین بار درخواست ویزا و کنترل گذرنامه است. اما با داشتن ویزای شینگن و ورود از طریق هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن، به طور کلی می‌توانید بدون عبور مجدد از ایست‌های بازرسی و کنترل گذرنامه، به هر یک از کشورهای عضو دیگر دسترسی داشته باشید. به همین ترتیب، با داشتن ویزای شینگن، نیازی به درخواست ویزا برای هر یک از کشورهای عضو شینگن به صورت جداگانه و مستقل ندارید؛ بنابراین در وقت و پول صرفه جویی می‌کنید و نیازی به کارهای اداری زیادی ندارید.

نمونه‌ای از ویزای شینگن

تصویری از ویزای شینگن

لیست کشورهای شینگن

کشورهای منطقه شینگن شامل 26 کشور است. فهرست کشورهای عضو شینگن عبارت‌اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. کشورهای کوچک موناکو، سان مارینو و واتیکان در ناحیه شینگن نیستند و روابط رسمی متفاوتی با آن دارند. اما همه آن‌ها مرز مشترکی با کشورهای همسایه شینگن دارند و می‌توان از طریق ویزای شینگن به طور قانونی وارد آن‌ها شد. آندورا قرارداد رسمی با منطقه شینگن ندارد و کنترل‌های دائمی مرزی را حفظ می‌کند. در عوض، آندورا نیز ویزای شینگن را می‌پذیرد. بنابراین، اگر وارد خاک اسپانیا، فرانسه یا ایتالیا شوید، می‌توانید به هر یک از این کشورها نیز وارد شوید. با این حال، ویزای مولتی انتری شینگن (چند ورودی) برای بازگشت به اسپانیا یا فرانسه از آندورا در کنترل مرزی در سمت اتحادیه اروپا لازم است.
اگرچه کشورهای مادیرا، آزور و جزایر قناری عضو اتحادیه اروپا نیستند اما عضو شنگن هستند. از طرفی کشورهای ایرلند، رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس با اینکه عضو اتحادیه اروپا هستند اما زیرمجموعه کشورهای شینگن محسوب نمی‌شوند.

 با مراجعه به لینک درج شده جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن را بخوانید.

پیشنهاد طلایی به شینگن دارها

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

 

نقشه کشورهای عضو شینگن

نقشه کشورهای عضو شینگن

انواع ویزای شینگن

کشورهای منطقه شینگن، به طور معمول یک ویزای شینگن معتبر برای کل منطقه شینگن صادر می‌کنند. همچنین ممکن است ویزاهایی صادر کنند که فقط برای کشور خودشان معتبر باشند و برای سایر کشورهای منطقه شینگن معتبر نباشند. بنابراین بررسی و اطمینان از معتبر بودن یا نبودن ویزا برای کل منطقه شینگن بسیار مهم است. به عنوان مثال دانمارک ویزاهایی صادر می‌کند که فقط برای دانمارک معتبر است. به عنوان مثال فردی با چنین ویزایی اگر بخواهد از طریق فرودگاه آلمان به دانمارک سفر کند، فرودگاه آلمانی از پذیرش این افراد جلوگیری می‌کند (و در غیر این صورت، از دسترسی به امکانات ترانزیت در فرودگاه آلمان جلوگیری می‌شود و مجبور به بازگشت به کشور مبدا خود می‌شوند). اگر چنین ویزایی برای شما صادر شده است، تنها گزینه شما "پرواز مستقیم" است.
بنابراین آنچه را که بعد از کلمه "معتبر برای" (Valid for) نوشته می‌شود بررسی کنید: اگر نوشته شده باشد "کشورهای شینگن" در این صورت وضعیت خوبی برای سفر به کشورهای عضو شینگن دارید. اما اگر نام یک کشور خاص را نوشته باشد از نظر سفر به سایر کشورهای عضو شینگن وضعیت خوبی ندارید و فقط به همان کشور خاص می‌توانید سفر کنید.

شینگن یعنی چه؟

شینگن نام دهکده کوچکی است که در ناحیه جنوب شرقی لوکزامبورگ قرار دارد. این دهکده، جایی است که کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند توافق نامه شینگن را امضا کردند.

شهر شینگن

دهکده شینگن که نام آن روی این قرارداد گذاشته شده است

تاریخچه ویزای شینگن

توافق نامه شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضا شد‌‌. این قرارداد درواقع پیمانی است که بسیاری از کشورهای اروپایی را به سمت برداشتن مرزهای ملی خود سوق داد‌‌ تا یک اروپای بدون مرز به نام "منطقه شینگن" بسازند. این توافق نامه که در ابتدا فقط توسط پنج کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ امضا شد‌‌، همچنان یکی از بزرگترین مناطق جهان است که کنترل مرز بین کشورهای عضو را پایان داده است.
مفهوم جابه‌جایی و عبور و مرور آزاد بین کشورهای اروپایی به زمان قدیم برمی‌گردد و می‌توان آن را در قرون وسطی یافت. در حالی که از زمان آسیب دیدن اروپا در نتیجه جنگ جهانی دوم‌‌، این ایده در زمان جدید مطرح شد. با این حال‌‌، اقدامات ملموس در این زمینه فقط در دهه 80 صورت گرفت‌‌، زیرا اروپا درگیر یک بحث همیشگی از دو بخش مخالف بود: یکی که از ایده اروپای آزاد بدون بررسی مرزهای داخلی در میان کشورها حمایت می‌کرد‌‌، و گروه دیگر که کاملاً مخالف ای امر بودند.
فرانسه و آلمان دو کشور پیشگام برای برداشتن گام اولیه در رابطه با مفهوم جابه‌جایی آزاد هستند‌‌، آن‌ها گام‌های بزرگی برداشتند و آن‌ها معمولاً توافق کردند که این مفهوم را سرانجام به مرحله بعدی یعنی توافق و اجرا برسانند. این دو کشور در 17 ژوئن 1984 اولین کشورهایی بودند که موضوع فوق را در چارچوب شورای اروپا در فونتنبلو مطرح کردند‌‌. سپس  همه آن‌ها تصویب کردند تا شرایط لازم برای جابه‌جایی آزاد شهروندان را تعریف کنند.
علی رغم اینکه که توافق نامه شینگن از جمله معاهدات و قوانین وضع شد‌‌ه، سال‌ها قبل نوشته شده بود اما اجرای واقعی آن یعنی ایجاد منطقه شینگن سرانجام در 26 مارس 1995 آغاز شد.

توافق‌نامه شینگن با حضورسیاستمدارانی از فرانسه، آلمان، بلزیک، لوکزامبورگ و هلند

14 ژوئن 1985 - در حال امضای توافق‌نامه شینگن با حضورسیاستمدارانی از فرانسه، آلمان، بلزیک، لوکزامبورگ و هلند

راحت‌ترین سفارت برای ویزای شینگن

در میان کشورهایی که ویزای شینگن صادر می‌کنند، کشورهایی هستند که گرفتن ویزای شینگن از طریق آن‌ها راحت و آسان است. کشورهای ایسلند، لتونی، استونی، فنلاند، اسلواکی، لهستان، یونان، جمهوری چک و لوکزامبورگ با ارائه مدارک لازم درصد بسیار بالایی از صدور ویزا دارند.

سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

برخی از کشورها سخت‌گیری بیشتری برای صدور ویزا دارند و می‌توان گفت به ترتیب کشورهای بلژیک، مالت، سوئد، پرتغال، فرانسه، نروژ، اسپانیا، هلند، سوئیس و اسلوونی نرخ رد و ریجکت ویزای بالاتری نسبت به سایر کشورهای شینگن دارند. اما به طور ویژه برای ایرانیان کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان و هلند، سخت‌تر ویزا صادر می‌کنند.

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

با وقت گرفتن از سفارت کشور مورد نظر به صورت اینترنتی یا روش مد نظر سفارت (شرایط سفارت کشورهای مختلف متفاوت است) و ارائه مدارک لازم می‌توانید اقدام کنید. مدارکی که معمولا مورد نیاز است: فرم تکمیل شده تقاضا که معمولا در سایت سفارت موجود است، عكس، پاسپورت معتبر، رزرو بليط هواپیما برای ورود و خروج از شینگن، رزرو هتل، بيمه پزشكي و گواهی شغلی و وضعیت اقتصادی. (جهت اطلاع از آدرس و تلفن سفارت ها به لینک درج شده مراجعه کنید.)

بخشی از فرم تقاضانامه ویزای شینگنبخشی از فرم تقاضانامه ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن

هزینه صدور ویزای شینگن بستگی به نوع ویزا و کشور مورد نظر دارد. برای ویزای نوع C که ویزای توریستی است مبلغ 80 یورو به ازای هر فرد بزرگسال باید پرداخت کنید. شما می‌توانید برای اخذ ویزا از شرکت‌های واسطه یا آژانس‌های مسافرتی کمک بگیرید، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنید اما روند صدور ویزا را بهتر طی می‌کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنید و احتمال گرفتن ویزا بالاتر می‌رود.

ویزای شینگن ارزان

به طور کلی نمی‌توان گفت کدام کشورها ارزان‌ترین ویزای شینگن را دارند. اما شما می‌توانید کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه‌های سفر کم‌تری دارند. برای مثال می‌توانید هزینه‌های بلیط هواپیما، هتل و اقامت کشورها را با هم مقایسه کنید. می‌توان گفت کشورهای لاتویا، لیتوانی، ایسلند، یونان، اسپانیا، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان و پرتغال هزینه ویزای کم‌تری دارند.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: