آشنایی با زیباترین کشورهای آسیا و اروپا
نوشته شده توسط : admin

ارمنستان

ارمنستان کشوری با سابقه پر دردسر است. نسل کشی ارامنه 100 سال پیش اتفاق افتاد و زخم هایی که امپراتوری عثمانی بر مردم ارمنستان وارد کرد هنوز هم وجود دارد. با این گفته، صد سال می گذرد و آنها کشور خود را بازسازی کرده و یکی از جذاب ترین پایتخت قفقاز را ایجاد کرده اند. ایروان و مردمش جذابیت های وصف ناپذیری دارند که توجه شما را جلب می کنند. از معماری الهام گرفته از اتحاد جماهیر شوروی گرفته تا محلی های دوستانه ، ارمنستان یکی از آن مقصدهایی است که شما را از هر نظر غافلگیر خواهد کرد. ماندگارترین و محبوب ترین جشنی که در نزد ما ایرانیان وجود دارد همین عید نوروز است. همین تعطیلات سال نو بهترین موقع است تا به کشف مناطقی بپردازید که هیچ وقت به آن جا نرفتید. ارمنستان کشوری سحر آمیز است که اگر تعطیلات نوروز را باتور ارمنستان نوروز در آن جا سپری کنید مطمئنا این حس را خواهید داشت که سال نو را خاص تر از هر سال دیگری شروع کرده اید.

 بنای تاریخی زوارنتوس در ارمنستان

نمایی از پایتخت ارمنستان، ایروان

ترکیه

سرزمین ماه و ستاره یا همان ترکیه امروزه به کشوری جذاب برای گردش تبدیل شده است. اینکه چرا بسیاری از گردشگران در این روزها روانه این کشور هستند قبل از هرچیزی لازم است تا حدودی با این کشور زیبا آشنا شوید. ترکیه در احاطه 3 دریای سیاه، مدیترانه و اژه قرار دارد و همین مورد می تواند در جذب گردشگران ساحلی یک امتیاز عالی برای این سرزمین قلمداد شود. علاوه بر سواحل زیبا در بخش گردشگری تاریخی و فرهنگی هم ترکیه توانسته به معروفیت برسد. همانگونه که در نقطه به نقطه این کشور آثاری از حکومت عثمانی مشاهده می شود البته که قدمت این کشور فقط به این دوره بر نمی گردد و در آنتالیا و کوش آداسی بناهایی از رومیان قابل رویت هستند. با وجود اینکه بزرگترین شهر کشور ترکیه، استانبول است و حتی در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شناخته شد

اگر ترکیه را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور ترکیه نوروز تجربه خواهید کرد.

 

سریلانکا

سریلانکا (Sri Lanka) که در گذشته به نام سیلون (Ceylon) شناخته می شده، نام جزیره ای است که در جنوب قاره آسیا، با اختلاف 19 کیلومتر از کشور هند و در اقیانوس هند قرار گرفته است. به دلیل شکل و موقعیت جغرافیایی جزیره سریلانکا، به نام گوشواره ی کشور هندوستان هم نامیده می شود. کشور سریلانکا به دلیل داشتن طبیعت زیبا، جاذبه های تاریخی و پارک های طبیعی مقصد بسیاری از گردشگران است. در زمان استعمار کشور هندوستان سریلانکا هم جزئی از مستعمرات انگلستان بود و تا زمان استقلال کشور هند این استعمار ادامه پیدا کرد. سریلانکا دارای مناظر متنوعی از جمله جنگل های بارانی، دشت های خشک، سواحل شنی و مناطق مرتفع می باشد. یکی از دلایل شهرت سریلانکا داشتن مخروبه های باستانی بودایی است که برجسته ترینشان  قلعه سیگیریا (Citadel Sigiriya) که در قرن پنجم ساخته شده است. اگر سریلانکا را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور سریلانکا نوروز  تجربه خواهید کرد.

 

ساحل زیبای بنتوتا در سریلانکا 

طیعت دیدنی سریلانکا





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: