غار باتو کیو کوالالامپور در مالزی همراه با اطلاعات کامل
نوشته شده توسط : admin

فقط 14 کیلومتر خارج از کوالالامپور غارهای نمادین باتو وجود دارد. شما فکر می کنید خدایان خود این مجموعه با شکوه را ایجاد کرده اند، اما در واقع همه این انسان ها بوده اند. این بزرگترین مجموعه هندو در خارج از هند است، بنابراین سالانه بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. این یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی برای افراد غیر مذهبی است. اما برای زائرانی که به آیین هندو ارادت دارند، از سراسر جهان به این منطقه می آیند. مجموعه معبد غارهای باتو از سه غار اصلی و چند غار کوچک تشکیل شده است

پله ها و مجسمه های غار باتو

اولین چیزی که هنگام نزدیک شدن به غارهای باتو متوجه خواهید شد پله هایی به تعداد 272 تا منتهی به غارها است. قبلاً فقط خاکستری بودند، اما اخیراً به یکی از خوش رنگ ترین مناظر دیدنی تبدیل شده اند. جالب است که بدانید برخی از آن متنفرند، برخی آن را دوست دارند. البته، برخی از فرصت های عالی برای عکس انداختن استفاده می کنند.

پله های غار میمون ها (غار باتو)

پله ها و مجسمه های غار باتو کوالالامپور

غار میمونها مالزی

به غار باتو؛ غار میمونها نیز می گویند زیره آنها همه جا هستند و تماشای آنها سرگرم کننده است. اما برخی از گردشگران به آنها غذا می دهند، سعی می کنند با آنها سلفی بگیرند و یا حتی آنها را لمس کنند. کاری که ما مخصوصا به بچه توصیه اکید می کنیم این است که این کار را انجام ندهند، زیرا میمون ها هنوز حیوان هستند و می توانند کاملاً پرخاشگر باشند یا مواد غذایی یا وسایل شما را بدزدند. آنها بالا رفتن از پله ها را به دو روش خوب و بد به جاذبه ای حتی بزرگتر تبدیل می کنند.

مجسمه مورگان مالزی

در کنار پله ها یک مجسمه طلایی عظیم با ارتفاع 42،7 متر فوت قرار دارد. این مجسمه نشان دهنده مورگان است که یک خدای هندو می باشد. این بلندترین مجسمه مالزی و همچنین دومین مجسمه بلند یک خدای هندو در جهان است که با افتخار از سال 2006 در کنار پله های منتهی به معبد می ایستد.

  • هزینه: تقریباً 24 میلیون روپیه (392 830 دلار آمریکا)
  • ساخته شده از: 1550 متر مکعب بتن و 250 تن میله های فولادی
  • رنگ: طلایی
  • تمام مواد از تایلند آورده شده است
  • بسیار چشمگیر و کمی دیوانه!

وقتی پله ها را مرتبا طی کردید، وارد فضایی نفس گیر می شوید که در آن نور از قوس عظیمی به بسیاری از مجسمه های رنگارنگ قهرمانان و خدایان هندو برخورد می کند. 

غار باتو کیو، معبدی زیبا در مالزی

مجسمه عظیم مورگان

غار تاریک

اگر شما یک نوع ماجراجو هستید، همچنین قصد کاوش در غارهای تاریک در سمت چپ معبد را دارید. پس از بالا رفتن از پله ها، مجموعه دیگری از پله ها وجود دارد که از سمت چپ منشعب شده اند و باید برای رسیدن به ورودی غارهای تاریک ، آنها را پیاده روی کنید.

توجه داشته باشید ورود به غارهای تاریک رایگان نیست: به دلیل تلاش های محافظه کارانه برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای گردشگران بی احتیاط در سیستم زیست محیطی شکننده غار، باید برای هر نفر یک تور راهنمایی 35RM بپردازید. همچنین، هنگامی که افراد بی تجربه به تنهایی به داخل می روند و جهت خود را در تاریکی از دست می دهند و نتیجتا خطر خاصی برای گم شدن یا آسیب دیدگی وجود دارد. بنابراین، یک تور با راهنما ایده خوبی است. این غار خانه خفاش ها، حشرات و برخی عنکبوت های بسیار کمیاب است. اما احتمالاً آنها را نخواهید دید.

غار تاریک

ورودی غار تاریک

غار معبد

بزرگترین آن غار کلیسای جامع یا غار معبد نام دارد و چندین مکان مقدس مقدس هندو را در خود جای داده است. این غار سقف بسیار بلندی دارد که در انتها به جنگل و آسمان زیبای شهر منتهی می شود. 

صعود به غار معبد همراه با بچه ها

اگر به همراه فرزندان خود در کوالالامپور هستید، حتماً به این غارها مراجعه کنید. توجه داشته باشید که بالا رفتن از پله ها آسان نیست، به ویژه هنگامی که هوا گرم است. بنابراین شاید سعی کنید صبح یا عصر که گرما کمی پایین آمده است ، بیایید.
و سپس همانطور که قبلاً گفتیم ، بچه های خود را آماده کنید تا نزدیک میمون ها نروند. به آنها احترام بگذارید برای آنچه که هستند ، حیوانات مستقلی که سعی در زنده ماندن دارند، نه یک جاذبه گردشگری. بنابراین اگر آنها غذایی را ببینند، سعی می کنند آن را بدزدند. اگر احساس کنند در خطر هستند از خود دفاع می کنند و ممکن است گاز بگیرند. جای نگرانی نیست، اما فقط کمی مراقب باشید.

میمون ها در غار باتو کیو مالزی

میمون های غار باتو 

بهترین زمان برای رفتن به غار باتو کیو

غارها در تمام طول سال، از ساعت 7 صبح تا 8 شب باز هستند (زمان باز و بسته شدن معابد و ورودی می تواند متفاوت باشد). ممکن است بخواهید از آخر هفته خودداری کنید، زیرا ممکن است در آن زمان بسیار شلوغ باشد. 

نحوه رفتن به غار باتو کیو

از کوالالامپور به راحتی می توان به غارهای باتو رفت. همچنین می توانید با تاکسی معمولی سوار شوید، اما این قیمت ها بالاتر خواهد بود (تقریباً دو برابر)

حال که میخواهید به مالزی بروید بد نیست هزینه های سفر به مالزی را بدانید





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: