برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان
نوشته شده توسط : admin
برج خلیفه دبی که لقب بزرگترین برج جهان و آسمان خراش دبی را دارد حال به نقطه عطف این کشور تبدیل تبدیل شده اما امکانات برج خلیفه چیست و چه رازهایی در آن نهفته است؟

معرفی برج خلیفه دبی

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

برج خلیفه در شب

برج خلیفه در شب

ارتفاع برج خلیفه

ارتفاع برج خلیفه به طرز حیرت انگیزی 828 متر (2716.5 فوت) بلندی دارد که بر فراز دبی افزایش می یابد. نکته جالب این است که بلندی آن سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است.

برخی از رکوردهای برج خلیفه

  • برجی با بیشترین طبقات قابل استفاده
  • دارا بودن آسانسور با بیشترین مسافت طی شده
  • برجی با سریع‌ترین آسانسور جهان با سرعت ۶۴ km/h
  • دارا بودن بلندترین آسانسور باربری جهان
  • بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرون برج
  • بلندترین مسجد جهان

تصاویر برج خلیفه

نمایی دیدنی از برج خلیفه

حقایقی از برج خلیفه

 یکی از جالب ترین واقعیت های برج خلیفه در مورد وزن مواد است. برای اینکه همه چیز را در معرض دید قرار گیرد، وزن بتن معادل 100000 فیل است. وزن کل آلومینیوم مورد استفاده در برج خلیفه معادل پنج هواپیمای A380 است.

✦ واقعیت های جالب خلیفه برج خلیفه که می توانید واقعاً تحسین کنید پایداری و استفاده مجدد از منابع است. هر ساله 15 میلیون گالن آب به طور پایدار جمع آوری می شود. این آب برای آبیاری برای آبیاری فضای سبز و گیاهان ، سیستم خنک کننده و تأمین آبنمای دبی استفاده می شود.

✦ اطلاعات کاملاً مشهور برج خلیفه این است که در اوج ساخت و ساز ، روزانه 12000 کارگر روی ساختمان کار می کردند.

✦ برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110 هزار تن بتن ، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار طول کشید.

نمایی از فضای بیرونی در رستوران برج خلیفه

تماشای فضای بیرونی برج خلیفه از آسانسور

قوانین بازدید از برج خلیفه

روزانه جمعیت قابل توجهی بازدید کننده شاهد برج خلیفه هستند و بنابر این برای بازدید از آن قوانینی وضع شده که مسافران تور دبی باید آن ها را موقع بازدید رعایت نمایند که به شرح زیر می باشد:

  • جهت برقراری امنیت در این برج همراه داشتن وسایلی چون اسپری، بطری شیشه ای، چاقو، مواد منفجره، سلاح گرم، اسکیت یا کفش های چرخدار و همچنین خوراکی و نوشیدنی غدغن می باشد.
  • در طبقه 148 هر بازدید کننده تنها 30 دقیقه میتواند در آنجا بماند.
  • ورود تمامی حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.

امکانات برج خلیفه دبی

 

برج خلیفه دارای مجموعه ای متنوع از امکانات و خدمات است که تجربه ای بی نظیر از سبک زندگی را به ساکنان و مهمانان آنها ارائه می دهد. لابی های اختصاصی آسمان  و 123 مجموعه شامل تجهیزات پیشرفته تناسب اندام ، استخرهای داخلی / روباز ، جکوزی و یک اتاق تفریحی برای اجتماعات و رویدادها را می توان نام برد.

مراحل بازدید از بزرگترین برج جهان

در برج خلیفه نه تنها برای خرید بلیط بلکه برای آسانسور سوار شدن هم میبایست در صف باایستید.البته چون آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا است و در عرض یک دقیقه بازدید کنندگان را به طبقه 124 می رساند، نکته جالب این است که سوار آسانسور شدن و طی این مسیر در نوع خودش برای بازدیدکنندگان جذاب است. در طبقه 124(مشهور به عرشه برج خلیفه) که در 452 متری از سطح زمین است مغازه های بسیاری هست و در صورت تمایل خریدتان را می توانید انجام دهید و سپس به محوطه بیرونی و روی سکوی برج بروید و از آنجا شاهد چشم انداز دبی باشید. بر روی سکوها دوربین هایی قرار دارند که می توانید با آن ها نقاط مختلف روی زمین را ببینید. 
پس از بازدید از طبقه 124 به طبقه 148 بروید و این قسمت بی نظیر معروف به برج اسکای یا آسمان برج خلیفه است.

برج خلیفه در ابر

برج خلیفه در ابر

پارک برج خلیفه

در اطراف برج خلیفه یک پارک با مساحت 11 هکتار واقع شده است و طرح آن الهام گرفته ز شکل گل است و مسافران تور لحظه آخری دبی قبل از ورود به برج از این پارک دیدن می کنند. 

هتل آرمانی

11 طبقه از برج  خلیفه مختص به هتل آرمانی است، این هتل لاکچری امکانات فراوانی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و طبعا مسافران می توانند اقامتی رویایی را در این هتل 5 ستاره در دبی تجربه نمایند.

رستوران های آرمانی برج خلیفه

رستوران های شیک و لاکچری آرمان از استراحتگاه های برج خلیفه برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین المللی هستند. توجه داشته یاشید که در طبقات 8 تا 18، 38 و 39 این رستوران ها قرار دارند که متعلق به هتل آرمانی هستند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

در طبقه 122 برج خلیفه بهترین رستوران دبی واقع شده است که در اصل لقب مرتفع ترین رستوران دنیا هم لقبی است که به هتل اتمسفر دبی داده شده است. اگر از نظر قیمت مشکلی خاصی ندارید حتما طعم غذاهای اینجا را امتحان کنید.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

عکس داخل برج خلیفه دبی

بام برج خلیفه

بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

پلان 3 بعدی برج خلیفه

پلان برج خلیفه بصورت 3 بعدی

آدرس برج خلیفه دبی

بلوار شیخ محمد بن راشد - مرکز شهر دبی - دبی - امارات متحده عربی

تماشای شگفت انگیزترین برج های ایران و دنیا با الفبای سفر

بلندترین برج های جهان کدامند
برج میلاد تهران هشتمین ساختمان بلند جهان
برج ساعت بیگ بن لندن و 12 حقیقت جالب درباره آن
برج العرب دبی و حقایقی از مدرن ترین هتل دنیا در خلیج فارس

 

سوالات متداول

 

دقیقاً چه مدت طول کشید تا برج خلیفه ساخته شود؟

حفاری در ژانویه 2004 آغاز شد. شش سال بعد ، برج خلیفه سرانجام در ژانویه2010 افتتاح شد

چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟

در جریان ساخت برج خلیفه ، که در سال 2010 افتتاح شد ، چهار نفر کشته شدند.

صاحب واقعی برج خلیفه کیست؟

Emaar Properties PJSC توسعه دهنده اصلی برج خلیفه است و همچنین یکی از بزرگترین شرکتهای املاک و مستغلات در جهان است. آقای محمد آلاببار ، رئیس  این کمپانی است.

آیا هتل 7 ستاره در برج خلیفه موجود است؟

رتبه بندی برج العرب یک هتل پنج ستاره است که بالاترین رتبه رسمی را دارد. در حالی که گاهی اوقات به اشتباه از هتل به عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان نام برده می شود 

 





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: