هزینه های سفر به روسیه
نوشته شده توسط : admin

مسکو پایتخت کشور روسیه، شهری پر جمعیت و بزرگ که جزو بزرگترین شهرهای جهان بوده و به عبارتی بزرگترین شهر قاره اروپا محسوب می شود. پایتخت فرهنگی و اقتصادی و سیاسی روسیه بسیار غنی و پر قدمت است و دارای طبیعت بی نظیر به همراه آثار تاریخی با ارزش است که تماشای هر کدام آنها تعجب هر توریست را بر می انگیزد. اما دیدن این شهر زیبا و تماشایی با تور روسیه چه هزینه های در پی دارد؟ با الفبای سفر همراه باشید.

مسکو روسیه در غروب آفتاب

واحد پول روسیه

واحد پول کشور روسیه، روبل بوده که ₽ نماد و حروف اختصاصی RUB آن می باشد.( هر روبل حدودا 210 تومان) است.اسکانس های رایج روبل مانند ۵۰ روبل (آبی)، ۱۰۰ روبل (صورتی)، ۵۰۰ روبل (بنفش)، ۱۰۰۰ روبل (سبز) و ۵۰۰۰ روبل (نارنجی) است. واحد کوچکتر پول روسیه کوپک است و هر روبل برابر با ۱۰۰ کوپک است. سکه های رایج روسیه نیز مانند ۱ و ۲ روبل و ۱۰ و ۵۰ کوپک رامی توان نام برد.

راه های  تهیه روبل روسیه:

۱-خرید دلار در ایران و تبدیل آن به روبل در مسکو
۲-تبدیل روبل در شعب بانک‌ِ ملی

روبل روسیه

سطح قیمت شهر مسکو

هزینه سفر به مسکو در مقایسه با کشورهای آسیایی مسکو مقصد گرانی محسوب می شود و طیف قیمت های این کشور به نسبت تهران گران است و یک مقصد پر هزینه به حساب می آید. اما سطح خرید در مسکو در مقابل سایر شهرهای اروپایی دیگر، زیاد گران به شمار نمی رود به طوری که در لیست ۴۰ تا از گران ترین شهرهای اروپا، در جایگاه ۳۱ اُم قرار دارد.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

  • هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
  • هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه 42.861 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

مدارک مورد نیاز دیگر روادید یا ویزا است که میزان هزینه ویزا توریستی روسیه در حدود ۲۲۶ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان  متغیر می باشد.

ویزا برای سفر به روسیه

پس از تهیه بلیط هواپیما مسکو، برای درخواست ویزای این کشور فقط باید از راه ویزای الکترونیکی روسیه اقدام کنید. نکته قابل توجه اینکه برای سفر شخصی و بدون تور به کشور روسیه نیاز به تهیه ویزا دارید اما برای سفر گروهی و یا با تور به کشور روسیه، نیازی به ویزا نیست. روسیه دارای چندین نوع ویزای گردشگری، تجاری، کاری و ... است که برای سفر تفریحی نیاز به دریافت ویزای توریستی یا گردشگری می باشد. ویزای گردشگری روسیه برای هر فرد، حداکثر تا ۱ ماه اعتبار دارد و فقط می تواند به شکل یک بار ورود و یا دو بار ورود صادر شود. برای انجام قسمتی از فرآیند ویزای گردشگری روسیه، باید به آژانس های مسافرتی رجوع کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا روسیه

  • تاییدیه گردشگری برای سفر به روسیه: می توانید تاییدیه گردشگری را از آژانس های مسافرتی که مورد تایید سفارت روسیه  هستند و یا در وزارت امور خارجه روسیه ثبت شده اند، دریافت کنید. در این تاییدیه باید نام کامل شما، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ ورود و خروج، برنامه سفر، شماره ارجاع آژانس، مهر رسمی و امضای مسوول قانونی مربوط درج شده باشد.
  • بلیط رفت و برگشت روسیه:  باید بین تاریخ بلیط رفت و برگشت شما به روسیه، با تاریخ درج شده در تاییدیه گردشگری و البته تاریخ رزرو هتل تان در روسیه همخوانی  وجود داشته باشد.
  • پاسپورت معتبر برای سفر به روسیه: پاسپورت شما باید اصل بوده و دارای حداقل دو صفحه خالی باشد و بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا برای سفر به روسیه: باید فرم درخواست ویزا را با دقت، به درستی و به زبان انگلیسی پر کرده باشید و در انتها آن را امضا بزنید.
    یک قطعه عکس ۳ × ۴

* نکته مهم آن است که به موقع ورود به خاک روسیه و در زمان کنترل ویزای ، ممکن است از شما درخواست تاییدیه گردشگری و بلیط برگشت از روسیه با تاریخ مشخص را کنند. لازم است تا کپی تاییدیه گردشگری و بلیط برگشت خود را همراهتان داشته باشید.
** تمام مدارک خواسته شده برای گرفتن ویزای روسیه باید تا ۵ روز کاری قبل از ورود به روسیه، به سفارت ارسال شده باشند.

روسیه خوش بگذره...

راه های سفر به مسکو و هزینه های آن

برای سفر به مسکو انتخابهای مختلفی را پیش رو دارید. می توانید از راه تور آژانسهای مسافرتی مختلف اقدام به سفر کنید، اما اگر طرفدار سفر به صورت شخصی و بدون تور به روسیه هستید باید این را بدانید تنها گزینه موجود سفر هوایی است. در ادامه مشخصات راه های سفر به مسکو آن را بیان میکنیم:

  • سفر به مسکو روسیه با تورهای مسافرتی مسکو
  • سفر شخصی و بدون تور به به مسکو روسیه

سفر به مسکو با تورهای مسکو

با توجه به آن که چه زمانی به مسکو سفر کنید، تورهای مسافرتی متفاوتی نیز برای مسکو وجود دارد از جمله تور لحظه آخری روسیه

تورهای مخصوص مسکو

با توجه به آن که تورهای مسکو را در چه فصلی از سال تهیه می کنید، تعداد روزهای متفاوتی در پکیج وجود دارد.  به شکل کلی، تورهای مسکو از ۳ روز آغاز شده و تا ۸ روز نیز ارائه می شوند. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما دارای قیمت های مختلف است. 

تورهای ترکیبی مسکو

تورهای مسکو به شکل ترکیبی معمولا با شهر سن پترزبورگ ارائه می شود، به این شکل که در تورهای برنامه ای ۷ شبه، ۳ یا ۴ شب را در مسکو و باقی روزها را در سن پترزبورگ سپری خواهید کرد. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت می باشد. طیف هزینه تورهای ترکیبی مسکو و سن پترزبورگ بین 15.000.000 تا 30.000.000 تومان می باشد. برای صرف هزینه کمتر سفر به مسکو از تور لحظه آخری مسکو نیز می توانید استفاده کنید.

سفر شخصی و بدون تور به مسکو روسیه

برای سفر به مسکو به شکل شخصی و بدون تور لازم است تا بلیط هواپیما مسکو را خریداری کنید. هزینه و قیمت بلیط پروازهای یک طرفه تهران به مسکو با پروازهای خارجی از 8 میلیون تومان می باشد.

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری مسکو

وسایل حمل و نقل درون شهری مسکو که مدرن و پیشرفته می باشند و شامل مترو مسکو، انواع اتوبوس و اتوبوس برقی مسکو، تراموا مسکو، مارشروتکا مسکو، منوریل مسکو، قایق و تاکسی مسکو می شوند.

کارت تریوکا، بلیط الکترونیک مسکو

برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی مسکو، باید از بلیطی الکترونیک با نام تریوکا (Troika) استفاده کنید. استفاده از بلیط الکترونیک مسکو محدودیت ندارد و برای همه وسایل حمل و نقل کاربرد دارد. تریوکا کارتی آبی رنگ است که بر روی آن سه اسب وجود دارد و هزینه خرید آن تنها ۵۰ روبل روسیه است. این بلیط الکترونیک تا سقف ۳۰۰۰ روبل روسیه قابل شارژ است که در دفاتر فروش بلیط الکترونیک، ایستگاه های مترو مسکو و ماشین های خودکار فروش بلیط الکترونیک مسکو به فروش می رسد.

هزینه های حمل و نقل در مسکو عبارت اند از:

  • هزینه خرید بلیط الکترونیک شهر مسکو: ۵۰ روبل روسیه 
  • هزینه مترو مسکو: بین ۳۲ روبل تا ۵۰ روبل روسیه
  • هزینه اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا در مسکو: بین ۳۱ روبل تا ۵۰ روبل روسیه
  • هزینه تاکسی در مسکو: از 1200 تا 2500 روبل روسیه به بالا
  • هزینه مارشروتکا مسکو: 55 روبل روسیه برای یک سواری
  • هزینه کشتی در مسکو: بین ۴۰۰ روبل تا ۲۰۰۰ روبل روسیه

متروی مسکو روسیه

آشنایی با حمل و نقل عمومی مسکو

اطلاعات مترو مسکو

ایستگاه های مترو دارای علامت های قرمز M هستند. ساعت کار متروی مسکو از ۵:۳۰ تا ۱ بامداد است و هزینه آن با توجه به مسیر، بین ۳۲ تا ۵۰ روبل روسیه خواهد بود. هزینه مربوط به استفاده از کارت های تریوکاست نیز کمتر است.

اطلاعات اتوبوس های درون شهری مسکو

استفاده از اتوبوس ها برای گردشگران تا حدی دشوار است زیرا اطلاعاتی مانند شماره خطوط و مسیرها و نام ایستگاه ها، به زبان روسی می باشند. ساعت کاری اتوبوس های مسکو از ۶ و ۷ صبح تا نیمه شب می باشد. کرایه اتوبوس های مسکو قیمت های مختلفی دارند به این صورت که با تریوکا 31 روبل روسیه و با بلیط های اتوبوس 55 روبل روسیه است.

اطلاعات تراموا و اتوبوس برقی مسکو

سرعت این تراموا و اتوبوس برقی مسکو کند است. تراموا ها بر روی ریل حرکت می کنند اما اتوبوس های برقی از بالا به کابل های برق متصل هستند. ساعت کار تراموا و اتوبوس برقی مسکو، بسته به خطوط از ۶ و ۷ صبح تا نیمه شب است. هزینه آن ها با تریوکا ۳۱ روبل روسیه و با بلیط های اتوبوس ۵۰ روبل روسیه می باشد.

اطلاعات مارشروتکا (Marshrutka) مسکو

مارشروتکا اتوبوس هایی کوچک و وَن مانندی هستند که برای سوار و یا پیاده شدن از آنها در مسکو کافی است برای آن ها دست تکان دهید. هزینه مارشروتکا های مسکو به صورت نقدی در ابتدای سوار یا از کارت تریوکای قابل پرداخت است که معمولا در حدود ۵۰ روبل روسیه می باشد.

اطلاعات تاکسی های مسکو

ورودی تاکسی های مسکو در حدود 175 روبل روسیه می باشد و به ازای هر کیلومتر در حدود ۱۵ روبل روسیه به میزان کرایه افزوده می شود. به طور کلی حداقل کرایه های تاکسی مسکو از ۲۰۰ روبل روسیه شروع می شود.

اطلاعات کشتی های مسکو

قایق های مسکو وسیله های مناسبی برای گشت و گذار نیستند؛ اما برای گشتی تفریحی در رودخانه مسکوا بسیار توجه گردشگران تور ورسیه را به خود جلب کرده اند. هزینه این کشتی ها با توجه به آژانس، نوع کشتی و مسیر مورد نظر بین ۴۰۰ روبل روسیه تا ۲۰۰۰ روبل روسیه متفاوت هستند.

متروی مسکو

هزینه های اقامت در مسکو

هزینه اقامت در آپارتمان، خانه و هتل های مسکو به این شرح است:

هزینه اقامت درهتل های مسکو

  • قیمت هتل های ۱ ستاره مسکو: بین ۱۰۰۰ روبل تا ۶۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۲ ستاره مسکو: بین ۵۰۰ روبل تا ۷۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۳ ستاره مسکو: بین ۱۰۰۰ روبل تا ۱۵۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۴ ستاره مسکو: بین ۳۳۰۰ روبل تا ۳۸۰۰۰ روبل روسیه
  • قیمت هتل های ۵ ستاره مسکو: بین ۴۸۰۰ روبل تا ۱۵۵۰۰۰ روبل روسیه 

هزینه اقامت در آپارتمان و خانه در مسکو

قیمت ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر مسکو و امکانات آن متفاوت است. هزینه آپارتمان های مسکو از شبی ۱۲۰۰ روبل تا ۲۰۰۰۰ روبل روسیه متفاوت است.

هزینه اقامت در هاستل های مسکو

بیشتر از ۳۰۰ هاستل مختلف در شهر مسکو وجود دارد که هزینه آن ها بین ۱۹۰ روبل تا  ۵۰۰۰ روبل روسیه می باشد.

اتاق یک هتل لاکچری و لوکس در مسکو روسیه

هزینه‌ های خوراک و غذا در مسکو

هزینه های غذا در مسکو و در رستورانهای مختلف متفاوت است و به شرح زیر می باشد.

هزینه انواع رستوران و فست فود در مسکو

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت مسکو: حدود ۵۰۰ روبل تا ۱۰۰۰ روبل روسیه
  • هزینه رستوران متوسط قیمت مسکو: حدود ۹۰۰ روبل تا ۱۸۰۰ روبل روسیه
  • هزینه رستوران لوکس مسکو: در حدود ۱۵۰۰ روبل تا ۴۰۰۰ روبل روسیه
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای مسکو مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۳۰۰ روبل تا ۴۰۰ روبل روسیه

هزینه و قیمت خرید خوراکی های لازم در مسکو

  • قیمت نان (۵۰۰ گرمی) در مسکو: حدود 42 روبل روسیه
  • قیمت شیر (۱ لیتر) در مسکو: 68 روبل روسیه
  • قیمت برنج سفید (کیلویی) در مسکو: حدود 81 روبل روسیه
  • قیمت جوجه بی استخوان (۱ کیلو) در مسکو: حدود 283 روبل روسیه
  • قیمت گوشت قرمز (۱ کیلو) در مسکو: حدود 538 روبل روسیه
  • قیمت تخم مرغ ۱۲ عددی در مسکو: 91 روبل روسیه
  • قیمت یک بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری در مسکو: حدود 42 روبل روسیه 

هزینه و قیمت خرید میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم) در مسکو

  • قیمت گوجه فرنگی در مسکو: حدود ۱۵۷ روبل روسیه 
  • قیمت پیاز در مسکو: حدود ۳۰ روبل روسیه 
  • قیمت سیب زمینی در مسکو: حدود ۳۳ روبل روسیه 
  • قیمت کاهو در مسکو: حدود 81 روبل روسیه 
  • قیمت سیب در مسکو: حدود 107 روبل روسیه 
  • قیمت موز در مسکو: حدود 65 روبل روسیه 
  • قیمت پرتقال در مسکو: حدود 102 روبل روسیه

غذاهای روسی در رستوران های مسکو

هزینه های تفریح در مسکو

هزینه برخی از جاذبه های گردشگری مسکو روسیه به شرح زیر است:

  • هزینه ورودی کلیسای معروف سنت باسیل مسکو: ۵۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی کاخ موزه کرملین مسکو: بین ۲۵۰ روبل تا ۱۴۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی نگارخانه ترتیاکوف مسکو: ۳۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه تاریخی مسکو: ۳۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین مسکو: ۳۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه هنرهای چند رسانه ای مسکو: ۳۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه یادبود فضانوردی مسکو: ۲۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه داروین مسکو: ۳۵۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی آسمان نمای مسکو: ۵۵۰ روبل تا  ۶۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه هنرهای معاصر مسکو: ۴۰۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی موزه تساریتسنو مسکو: ۳۵۰ روبل روسیه تا ۷۸۰ روبل روسیه
  • هزینه ورودی تور گشت شهری مسکو: از ۱۵۰۰ روبل روسیه به بالا
  • هزینه ورودی تور ایستگاه های متروی مسکو: از ۱۹۰۰ روبل روسیه به بالا
  • هزینه ورودی تور اتوبوسی مترو: از ۸۵۵ روبل روسیه به بالا

شب های سفید روسیه

هزینه های خرید لباس و پوشاک در مسکو

نرخ برخی از پوشاک در مسکو به شرح زیر و قیمت پوشاکِ برند و غیر برند مسکو بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد با تهران تفاوت قیمت دارند که این میزان اختلاف قیمت قابل توجه است.

  • هزینه خرید یک شلوار جین برند در مسکو:حدود 5903 روبل روسیه
  • هزینه خرید یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام در مسکو: حدود 3149 روبل روسیه
  • هزینه خرید یک جفت کفش نایک در مسکو: حدود 6385 روبل روسیه
  • هزینه خرید یک جفت کفش چرم مردانه در مسکو: حدود 8285 روبل روسیه

هزینه سرویس و خدمات موبایل در روسیه

هزینه هر یک دقیقه برقراری ارتباط با اپراتورهای روسیه، در حدود ۱.۴۷ روبل روسیه است. ۴ اپراتور معروف در روسیه وجود دارد که خدمات موبایلی روسیه را ارئه می دهند. این ۴ اپراتور عبارت اند از: ام تی اس (MTS)، مگافون (Megafon)، بی لاین (Beeline) و تله ۲ (Tele.) قیمت تهیه این سیم کارت ها بیش از ۱۰۰۰ روبل روسیه است که برای تهیه آنها باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید. تهیه سیمکارت های روسی و شارژ آن ها در مغازه های موبایل فروشی، نمایندگی اپراتورها در مراکز خرید و فرودگاه ها صورت می گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 88

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: