راهنمای سفر به استانبول در کرونا در تابستان 1400
نوشته شده توسط : admin

استانبول ممکن است مقصد گردشگری خیلی از ایرانیان باشد. قدم زدن در خیابان ها با وجود آب و هوای استانبول، خرید کردن در بازارها و مراکز خرید استانبول، آفتاب گرفتن در سواحل استانبول، بازدید از مساجد و بناهای تاریخی استانبول با تور استانبول تجربه لذت بخشی است.

سفر با تور استانبول تابستان 1400 در کرونا

شرایط سفر به استانبول در کرونا

با توجه به اینکه از چند ماه قبل مرز هوایی ایران و ترکیه البته باوجود محدودیت های باز شد مسافران میبایست نسبت به داشتن مدارک زیر اقدام کنند.

  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • نتیجه منفی تست pcr از آزمایشگاه های مورد تایید ایرلاین مورد نظر
  • الزام استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی
  • محدودیت فعالیت مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها تا 8 شب
  • ممنوعیت استعمال سیگار در فضای عمومی
  • تورها چارتر و غیر قابل کنسلی می باشد.
  • برای افراد بالای 60 سال، هزینه بیمه به عهده مسافر و الزامی است.

سفر به استانبول در کرونا

شرایط استانبول در روزهای کرونایی

تور هوایی استانبول در تابستان چگونه است

تابستان دقیقا زمان high season در استانبول است، یعنی در این ایام قیمت بلیط هواپیما کمی گرانتر است در این موقع سفر بیشتر مخصوص افرادی است که قصد دارند برای تفریح و استراحت سفر کنند. لازم به ذکر است ایرلاین ها ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر، معراج، پگاسوس و ترکیش از سری شرکت های هواپیمایی پرطرفداری هستند که می توانید برای سفرتان بلیط های این ایرلاین ها را نیز خریداری کنید. با این حال باز هم نگرانی از بابت هزینه تور استانبول تابستان  نداشته باشید زیرا در صورتی که تورهای لحظه آخری عرضه شوند میتوانید تور تخفیف خورده را خریداری کنید.

در ضمن در نظر داشته باشید که هنگام سفر هوایی قرار دادن ماسک بر روی صورت الزامی است.

ایرلاین ترکیش نیز با توجه به شرایط موجود اعلام کرده مسافرانی که از کشورهای انگلستان ، ایران ، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می شوند باید نتیجه آزمایش منفی PCR را در 72 ساعت گذشته قبل از ورود به ترکیه انجام دهند.

فرودگاه استانبول با توجه به شرایط کرونا

مرکز آزمون کرونا فرودگاه استانبول به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات ارائه می دهد. می توانید آزمایشات PCR ، آنتی بادی و آنتی ژن را در مرکز آزمایش انجام دهید و سریعاً نتایج خود را بدست آورید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش مرکز آزمون وب سایت ما مراجعه کنید.

مسافران باید هم در ترمینال و هم در هواپیما از ماسک استفاده کنند. مسافران و بازدیدکنندگانی که ماسک ندارند از دسترسی به ترمینال و سوار شدن به منظور محافظت از سلامت عمومی محروم خواهند بود. اقدامات امنیتی نیز بدون تماس در ایست های بازرسی امنیتی برای اطمینان از ایمنی مسافر اعمال می شود.

مسافران خارجی که از نظر COVID-19 در پروازهای فرود آزمایش مثبت داشته باشند ، توسط وزارت بهداشت – واحد بهداشت مرزی به یک بیمارستان خصوصی معرفی می شوند ، در حالی که مسافران ترک به یک بیمارستان دولتی ارجاع می شوند.

غربالگری در فرودگاه استانبول

تبدیل ارز در استانبول

برای سفر به استانبول بهتر است تا قبل از سفر پول خود را به لیر، دلار یا یورو تبدیل کنید. دلار انتخاب خوبی است که در صرافی های استانبول که به آن DOVIZ  گفته می شود می توانید پول خود را به لیر تبدیل کنید. صرافی های استانبول ممکن است نرخهای مختلفی داشته باشند بهتر است قبل از تبدیل ارز قیمت چند صرافی را مقایسه کنید.

هتل های استانبول

اگر به دنبال آن هستید که در طول سفر استانبول در محلی مجلل و لوکس با امکانات رفاهی لوکس اقامت کنید و از طرفی از ایمنی کرونا مطمئن باشید میتوانید هتل های 5 ستاره استانبول را انتخاب کنید مانند هتل هالیدی این سیتی استانبول، هتل گرند هایت استانبول، هتل فیرمونت کوازار استانبول، هتل گرند جواهر استانبول، هتل سورملی استانبول. خدماتی مانند اتاق های با امکاناتی رفاهی کامل، نمای دیدنی رو به شهر و همچنین استفاده از باشگاه بدنسازی، اینترنت وای فای، سونا، صبحانه بوفه، حمام سنتی، کافی شاپ و رستوران، آرایشگاه را می توانید در این هتل ها تجربه کنید.

هتل های 4 ستاره استانبول همچون هتل سنترال پالاس و هتل های 3 ستاره استانبول (هتل کایا مادرید استانبول) با هزینه و امکانات کمتر از دیگر انتخاب های شما می توانند باشند. اجاره هاستل ها نیز دارای هزینه اقتصادی بوده و یا آپارتمان با وسایل کامل را می توانید برای اقامت برگزینید.

این هتل ها دارای پزشک هستند و امکان انجام تست کرونا مخصوصا در ایام توریستی سال در این هتل ها وجود دارد

حفظ محیط بهداشتی در هتل های استانبول

حمل و نقل درون شهری استانبول

وسایل حمل و نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو اتوبوسی، مترو، قطارهای حومه ای، تراموا، قطار کابلی، کشتی، کشتی‌های تندرو و تاکسی دریایی است که برای پرداخت هزینه های آن باید استانبول‌ کارت (ISTANBUL KART) را تهیه کنید. برای تهیه استانبول‌ کارت می توانید به باجه های فروش بلیط وسایل حمل و نقل عمومی که در نزدیکی ایستگاه های حمل و نقل قرار دارند به فروش می رسند. قیمت استانبول کارت نیز ۶ لیر است که می توانید به میزان دلخواه و به دفعات متداول آن را شارژ کنید. با تهیه استانبول کارت هزینه استفاده از وسایل نقلیه ۲.۳۰ لیر و بدون داشتن آن، هزینه ها ۴ لیر خواهد بود.

کودکان کوچک تر از شش سال در صورت نگرفتن جا و صندلی، امکان دارد نیازی به تهیه بلیط نداشته باشند. (باز هم تکرار می کنیم لطفاً موارد بهداشتی ذکر شده را در حمل و نقل رعایت نمایید )

حمل و نقل در استانبول با تراموا

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به گزینه های مختلف تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند.

مترو و تراموا در استانبول: ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M به رنگ‌های آبی و قرمز مشخص هستند. برای استفاده از مترو تراموا از استانبول کارت می توانید استفاده کنید که بین 2 تا 3 لیر هزینه دارد.

اتوبوس های استانبول: ایستگاه های عمده اتوبوس در قسمت میدان تکسیم، بشیکتاش، کاباتاش، کادیکوی و اوسکادور واقع شده اند. برای استفاده از اتوبوس های استانبول به استانبول کارت دارید.

تاکسی های استانبول: قیمت پایه تاکسی ها در حدود ۳ تا ۴ لیر بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲-۳ لیر به کرایه اضافه می شود. همچنین برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای معادل ۲۱ لیر را باید بپردازید.

قایق و کشتی در استانبول: مسیرهای قابل استفاده با کشتی و قایق شامل عبور از آسیا به اروپا، بالا و پایین رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزایر پرینس است. بنادر اصلی در قسمت اروپایی استانبول، نزدیک دهانه ی گلدن هورن (امینونو و کاراکوی) در بشیکتاش و در کنار ایستگاه تراموای کاباتاش، ۲ کیلومتر آن طرف تر از پل گالاتا واقع شده است. قیمت بلیط قایق و کشتی نیز ارزان و مناسب است و قابل پرداخت با استانبول کارت می باشد.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: