راهنمای سفر به ازمیر و شهرهای اطراف آن
نوشته شده توسط : admin

راهنمای سفر به ازمیر 

شهر ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. این شهر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد.

راهنمای سفر به ازمیر و شهرهای اطراف آن

 

خیلی از مسافران تور ترکیه سفر به استانبول و آنتالیا را در الویت مسافرت خود به ازمیر قرار می دهند اما غافل از این که دیگر شهر توریستی ترکیه ازمیر و شهرهای ساحلی اطراف آن از زیباترین نقاط دنیا هستند که می توانید طبیعت بی نظیر و سواحل درخشان را نظاره گر باشید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی ازمیر و قرار گیری در کنار دریای اژه، ازمیر تبدیل به مقصد گردشگری محبوبی با مناظر زیبا و بناهای تاریخی شده است.

چگونه به ازمیر برویم؟

می‌توانید با پروازهای ترک از قبیل سان اکسپرس به شکل مستقیم به فرودگاه ازمیر برسید. لازم به ذکر است تور ازمیر همچون آنتالیا به صورت هفته‌ای بسته می‌شود. فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر در 18 کیلومتری جنوبی غربی مرکز شهر ازمیر قرار گرفته است. ترمینال بین المللی جدید این فرودگاه در سال 2006 و یک ترمینال جدید برای پروازهای داخلی در سال 2014 افتتاح گردید. هواپیمایی ماهان، هواپیمایی معراج، هواپیمایی تابان، هواپیمایی قشم، هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی فری برد ایرلاینز از شرکت های هواپیمایی هستند که پرواز مستقیم از فرودگاه های کشور به فرودگاه بین المللی عدنان مندرس را دارند..

در ازمیر از کدام بناها و مناظر دیدن کنیم؟

شهر ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. این شهر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد. یکی از پر بازدیدترین نقاط در ازمیر شهر چشمه است که با دریای آبی، سواحل طلایی و ورزش های آبی بسیار طرفدار دارد و از دیدنیهای چشمه ازمیر می توان بناهای تاریخی مانند شهر تاریخی افسوس و جزایر اطراف چشمه مانند جزیره خیوس اشاره کرد. اگر به دنبال تفریحات ازمیر ترکیه می باشید بهتر است به اماکنی مانند شهربازی لوناپارکلار، پارک  تایلندی، پیست اسکی بزداگ، پارک موامر اکسوی سری بزنید و از تفریحات این اماکن لذت ببرید اما یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه پاموکاله ازمیر است که سالانه با آب های سرشار از مواد معدنی خود گردشگران تور ازمیر و توریست های بی شماری را به سمت خود جلب می کند.

Description: میدان کوناک ازمیر

 

 

 

پارک حیات وحش ازمیر

 پارک حیات وحش ازمیر که می خواست از کلیشه معمولی یک باغ وحش فاصله بگیرد ، با مراقبت استثنایی از حیوانات خود و اطلاعات گسترده ای که برای آموزش بازدیدکنندگان در مورد زیستگاه ها و ویژگی های حیوانات ارائه می داد ، گردشگران را بسیار شگفت زده می کند.

شهر چشمه Çeşme

شهر چشمه Çeşme یکی از شهرهای استان ازمیر است که در ۹۳ کیلومتری غرب ازمیر قرار دارد. به دلیل چشمه های معدنی کوچک و بزرگ این شهر، نام چشمه بر روی آن نهاده شده است.شهر توریستی محبوبی که با وجود سواحل و بارها و رستورانهای مختلف در میان جوانان و گردشگران طرفداران زیادی دارد، به خصوص جشنواره بین المللی موسیقی که در این محل برگزار می شود. شهری با خانه های زیبا و خیابانهای باریک و چشم اندازهای بی نظیر و آثار کهنی مانند قلعه چشمه که متعلق به قرن 14 بوده، مجسمه های متعلق به دوره Arkaik و بهترین محل برای موج سواری، از جمله شهرهایی است که حتما باید از آن بازدید کنید.

شهر باستانی پرگامون Pergamon

 شهر باستانی پرگامون Pergamon با تاریخ پربار خود، در ۱۷۱ کیلومتری شمال ازمیر قرار دارد. شهر باستانی یونانی که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. یکی از مناطق دیدنی این ناحیه تپه های زیبایی است که در اطراف این شهر قرار دارد.در این شهر دیدنی ازمیر حتما سری به موزه باستان شناسی بزنید و همچنین از خرابه های کتابخانه پرگامون که زمانی یک کتاب خانه باشکوه بوده و بعد از اسکندریه دومین کتابخانه بزرگ جهان یونان باستان محسوب می شده نیز دیدن کنید.

هزینه اجاره ماشین در ازمیر

با استفاده از خدمات اجاره Elite Car می توانید روزانه 72 ₺ اتومبیل را در ازمیر اجاره کنید و از سایر شهرهای بندری و سواحل دریای اژه مانند Çeşme و Tire دیدن کنید.

هزینه حمل و نقل در ازمیر ترکیه

هزینه کرایه خط قطار ازمیر برای بزرگسالان 2.4 پوند و برای دانشجویان 1.35 پوند هزینه دارد. دو کارت مسافرتی وجود دارد که سفرهای اتوبوس، مترو، ریلی ازبان و کشتی را پوشش می دهد. اینها در ایستگاه ها، اسکله ها و مغازه ها قابل شارژ هستند. هزینه یک تاکسی سواری در ازمیر به طور قابل توجهی بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی است. به طور متوسط​​، مسافران گذشته برای هر نفر در روز 14 لیر برای حمل و نقل محلی در ازمیر هزینه کرده اند.

Description: حمل و نقل در ازمیر

دوچرخه سواری در ازمیر

ازمیر مانند بسیاری از شهرهای جهان به شبکه ای کامل از دوچرخه های شهری مجهز است. این مکانها که عمدتا در کنار دریا واقع شده اند، راهی عالی برای رفت و آمد سریع و ارزان هنگام لذت بردن از مناظر هستند.

بهترین مکان ها برای صرف نوشیدنی تازه


زیباترین منظره برای نوشیدن ، مطمئنا Asansör است. در بالای آن یک رستوران (نسبتاً درجه یک) وجود دارد ، اما همچنین یک کافه با منظره ای نفس گیر. و اگر کافه پر است ، دریغ نکنید که 20 متر به سمت راست بروید ، یک کافه کوچک دوم که بسیار ارزان تر است و تقریبا محلی همان منظره را ارائه می دهد

ازمیر، شهری مملو از هتلهای لوکس و معروف

شهر ازمیر برای پذیرایی از جمعیت بیشمار گردشگران، مملو از هتلهای لوکس و معروف و حتی مسافرخانه های ارزان قیمت است و دغدغه ای برای اسکان گردشگران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت وجود ندارد. به عبارتی دیگر شهر ازمیر از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را در خود جای داده است. از بهترین هتل های ازمیر میتوان به هتل هیلتون ازمیر، هتل سوییس ازمیر و هتل هیلتون گاردن این ازمیر و هتل کاراکا ازمیر اشاره کرد. بهترین محله ها برای اقامت در ازمیر کوناک، مرکز شهر ازمیر و باسمان هستند که در میان افرادی که به ازمیر سفر می کنند، همواره از محلات محبوب به شمار می آیند.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس مسافرتی  به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: