جشن آب پاشان ایروان ارمنستان
نوشته شده توسط : admin

جشنواره آب پاشان (وارداوار) ارمنستان | زمان برگزاری و تصاویر

جشنواره آب پاشان (وارداوار) از دیدنی ترین و هیجان انگیزترین فستیوال های ارمنستان است. زمان برگزاری جشن وارداوار به همراه عکسو اطلاعات کامل را اینجا بخوانید.

جشن وارداوار ارمنستان

در ماه جولای ارمنستان یکی از محبوب ترین تعطیلات تابستانی خود را سپری می کند. وارداوار جشنواره معروف آب ارمنستان است که در طی آن همه مردم یکدیگر را با آب غوطه ور می کنند. همراه ما باشید تا با این جشن محبوب که علاقه مندان به تور ارمنستان تابستان همواره به دنبال سفر به آن جا در این موقع از سال هستند را ببینید.

جشن آب پاشان ایروان ارمنستان

جشن آب پاشان ایروان ارمنستان

تاریخچه جشن وارداوار

اگرچه وارداوار اکنون یک سنت مسیحی است ، اما تاریخ وارداوار به دوران بت پرستی برمی گردد. این جشنواره باستانی به طور سنتی با خدای Astghik همراه است ، که الهه آب ، زیبایی ، عشق و باروری بود. جشن های مربوط به برگزاری مراسم مذهبی آستقیک در اصل "Vartavar" نامگذاری شد زیرا ارامنه گل های رز او را به عنوان یک جشن تقدیم می کردند ("vart" در ارمنی به معنی "گل سرخ" و "var" به معنی "برخاستن" است). به همین دلیل این رویداد در زمان برداشت جشن گرفته شد ... در حال حاضر وارداور 98 روز (14 هفته) پس از عید پاک جشن گرفته می شود. در طول روز، معمول است که مردم سطل آب از بالکن ها به سمت عابران پیاده می ریزند. اوج هیجان این جشنواره دقیقا همینجاست.

هیجان در تابستان ارمنستان با جشن وارداوار

هیجان و تفریح در ایروان با فستیوال وارداوار

تاریخ برگزاری جشنواره آب پاشان

همانطور که گفته شد این جشن وارداوار 98 روز بعد از عید پاک برگزار می شود اما در برخی از مناطق و استان ها کمی تفاوت وجود دارد و برگزاری آن به شرح زیر می باشدو

سال روز
2024 7 ژوئیه
2023 16 ژوئیه
2022 24 ژوئیه
2021 11 ژوئیه
2020 19 ژوئیه

 

چگونه مردم ارمنستان جشنواره آب وارداوار را جشن می گیرند

در روز وارداوار در ارمنستان می توان كودكان و نوجوانانی را دید كه به طرز جالبی سطلهای پر از آب خود را به هم می زنند نکته جالب اینجاست که اغلب بزرگسالان نیز به این سرگرمی می پیوندند. در این روز هیچکس مجاز نیست احساس آزاری و ناراحتی کند و همچنین کسی به عمد موجب آزرده خاطر شدن کسی شود. مردم به عنوان نمادی از خلوص روی یکدیگر آب می پاشند.

دیگر فستیوال های معروف ارمنستان

 

ماهیت برگزاری فستیوال آب پاشان (وارداوار)

در این روز ریختن آب به نوعی لطفی به کسانی که خیس می شوند است و نوعی تقسیم قسمت حس خوب خنکی در یک روز گرم تابستان می باشد همچنین لازم به ذکر است که این فستیوال در حال حاضز نماد پاکی و شفابخشی نیز می باشد. بنابراین ، اگر کسی یک سطل آب خنک را روی سر شما ریخت ، احساس آسیب و ناامیدی نکنید. اما اگر در آن روز اتفاقاً جایی بیرون باشید ، بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید این است که آرام باشید و از این تعطیلات لذت ببرید و چرا که نه و حتی یک سطل برای خود تهیه کنید و به آن سرگرم شوید.

فشتیوال تابستانی وارداوار

لذت و شادی مسافران تور ارمنستان و مردم این کشور در فستیوال وارداوار

اوج هیجان در جشن وارداوارد با تور ارمنستان

وارداوار می تواند یکی از بهانه های آمدن به ارمنستان باشد. بنابراین علاوه بر اینکه می توانید فرهنگ غنی و بناهاب دیدنی را کشف کنید می توانید روزی پر از هیجان را در ایروان همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر با تور ارمنستان سپری کنید.

سوالات متداول

جشن وارداوار ارمنستان چیست؟
ورداوار یا وارتاوار (به ارمنی: Վարդավառ، Homshetsi: Vartevor یا Behur) یک جشنواره ارمنی در ارمنستان است که مردم یکدیگر را با آب غوطه ور می کنند. این جشنواره همچنین توسط مردم همشین ترکیه ، یک گروه اکثریت مسلمان و ارمنی تبار ، مشاهده می شود.

جشن وارداوار چه برنامه‌هایی را شامل می شود؟
آب بازی، مراسم تجلی مسیح در کلیساها، آزادسازی کبوترها 

آیا با تور تابستانی ارمنستان امکان شرکت در فستیوال وارداوار وجود دارد؟
بله می توانید باا تور ارمنستان به ایروان بروید و در این جشنواره شرکت کنید.




:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: