واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان
نوشته شده توسط : admin

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان | مهمترین نکات و شرایط واکسینه

واکسن کرونا در ارمنستان چه شرایطی دارد؟ آیا برگزاری تور ارمنستان برای واکسن کرونا واقعیت دارد؟ هر آنچه که باید درباره سفر به ارمنستان در کرونا بدانید را در اینجا بخوانید.

واکسن کرونا در ارمنستان

در 15 ماه می، دولت ارمنستان در اقدامی تصمیم گرفت تا واکسیناسیون را برای عموم آزاد کند و همین تصمیم موجب شد تا از مردمان کشورهایی چون ایران، روسیه، لهستان و چین بخواهند برای واکسینه شدن به این کشور سفر کنند. نکته جالب این است که تزریق واکسن کرونا به صورت رایگان، بدون نیاز به ثبت‌نام قبلی است و تمامی مراحل در طی کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد.

جالب است که بدانید بسیاری از مردم این کشور معتقد هستند که واکسن ها از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند و خیلی ها همچنان از انجام این کار خودداری کردند. با این حال دولت ارمنستان که تزریق رایگان واکسن را برای خارجی ها به شکل شبکه‌ای از کلنیک‌های سیار فراهم کرده است. دولت این کشور هدف از این کار را دسترسی آسان‌تر مردم به واکسن کرونا می داند.

تزریق واکسن کرونا بصورت سیار

تزریق واکسن کرونا به صورت سیار در ایروان

از چه مدل واکسن کرونا در ارمنستان استفاده می‌شود؟

در ارمنستان از واکسن‌های فایزر، اسپونتیک وی، آسترازنکا و سینوواک استفاده می‌شود. با این حال گزارش‌هایی مبنی بر این وجود دارد که واکسن آسترازنکا اشکالاتی دارد و نسبت به سایر، اولویت کمتری دارد و اکثرا به دنبال تزریق واکسن روسی اسپونتیک وی هستند. با این وجود واکسن اسپوتنیک v زودتر به اتمام میرسد و از طرفی دولت ارمنستان این واکسن را برای کادر درمان، افراد در معرض خطر و... در اولویت قرار داده است. با این حال شاید یکی از دلایلی که می توان برای حضور جمعیت زیادی از مردم دنیا در ارمنستان برای واکسینه شدن بکار برد عدم استقبال فراوان از طرف مردم ارمنستان در واکسن باشد.

نکته1 : ارمنستان جز کشورهایی است که به خارجی‌ها بدون نوبت واکسن ارائه می‌دهد. قبل تر وعده واکسن واکسن برای سفر به دبی توسط مقامات امارات متحده داده شده بود اما فعلا اجرایی نشده و تنها شهری که در حال حاضر برای توریست ها واکسن میزند ابوظبی می باشد که در حال حاضر مسافران ایرانی نمی توانند از این شرایط استفاده کنند.

نکته 2: با این اوصاف اگر برای دریافت واکسن کرونا قصد دارید به این کشور سفر کنید حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید 

سفر به دیگر نقاط در ایام کرونا

سفر به ارمنستان در ایام کرونا

سفر به گرجستان در ایام کرونا

سفر به روسیه در ایام کرونا

تور ارمنستان و واکسن کرونا

❗ لازم به ذکر است تمامی مسئولیت واکسیناسیون به عهده مسافر بوده و آژانس مسافرتی و همچنین دولت ارمنستان هیچگونه مسوولیتی در قبال عواقب آن گردن می گیرد.

❗  هرگز پکیج تور خارجی با نام تور ارمنستان واکسن کرونا توسط الفبای سفر ارائه نمی شود و پکیج های مسافرتی در قالب سفرهای تفریحی و توریستی می باشند.

❗ بعد از تزریق دوز نخست واکسن کرونا، بعد از ۴۰ روز نیز میبایست برای دوز دوم آن اقدام شود اما اگر قصد همچین کاری را دارید در نظر داشته باشید که این امکان دارد حتی مرحله بعدی رایگان نباشد یا وضعیت عبور و مرور از ایران به ارمنستان حتی به چالش کشیده شود.

 

شرایط سفر به ارمنستان در کرونا

مسافر برای سفر با تور ارمنستان در ایران 72 ساعت قبل از پرواز باید تست کرونا انجام دهد(مراکز تحت تایید ایرلاین) و در ضمن پاسپورت هر یک باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد. در ضمن سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارد و تا 30 روز می توان به صورت توریستی در آن جا اقامت داشت.

سوالات متداول

آیا الفبای سفر مجری مستقیم تور ارمنستان واکسن کرونا است؟

همانگونه که گفته شد هیچ آژانسی از جمله الفبای سفر تور ارمنستان واکسن کرونا برگزار نمی کند.

برای سفر به ارمنستان باید چه چیزهایی داشته باشیم؟

جواب منفی تست کرونا به همراه پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

واکسن کرونا در ارمنستان چقدر هزینه بر ست؟

در حال حاضر واکسن کرونا در ارمنستان بصورت رایگان می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: