سفر به ارمنستان برای تماشای جذاب ترین فستیوال ها
نوشته شده توسط : admin

سفر به ارمنستان برای تماشای جذاب ترین فستیوال ها

گردشگری در ارمنستان یکی از منابع اصلی درآمد کشور ارمنستان می‌باشد که نقش مهمی در اقتصاد ارمنستان ایفا می‌کند. در سال‌های اخیر، ورود گردشگران خارجی به این کشور افزایش داشته‌است. عمده گردشگران خارجی حاضر در ارمنستان، از کشورهای منطقه به این کشور سفر می‌کنند که بر اساس آمار سال ۲۰۱۴ (میلادی)، ۴۴ درصد آنها از روسیه، ۲۸ درصد از گرجستان، ۱۲ تا ۱۴ درصد از اتحادیه اروپا و ۷ درصد از ایران می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری ، با این حال ارمنستان با آن چیزی که باید باشد فاصله زیادی دارد و حال دولت ارمنستان برای رشد اقتصاد خود باتوجه به جشنواره های پیش رو سعی دارد تا به بهانه واکسیناسیون توریست ها و البته جشنواره هایی که در زیر به آن ها اشاره شده است آمار خود را در صنعت گردشگری ارتقا بدهد.

جشن وارداوار ارمنستان

در ماه جولای ارمنستان یکی از محبوب ترین تعطیلات تابستانی خود را سپری می کند. وارداوار جشنواره معروف آب ارمنستان است که در طی آن همه مردم یکدیگر را با آب غوطه ور می کنند. همراه ما باشید تا با این جشن محبوب که علاقه مندان به تور ارمنستان تابستان همواره به دنبال سفر به آن جا در این موقع از سال هستند را ببینید.

در روز وارداوار در ارمنستان می توان كودكان و نوجوانانی را دید كه به طرز جالبی سطلهای پر از آب خود را به هم می زنند نکته جالب اینجاست که اغلب بزرگسالان نیز به این سرگرمی می پیوندند. در این روز هیچکس مجاز نیست احساس آزاری و ناراحتی کند و همچنین کسی به عمد موجب آزرده خاطر شدن کسی شود. مردم به عنوان نمادی از خلوص روی یکدیگر آب می پاشند.

جشنواره آب پاشان محبوب ترین فستیوال تابستانی ارمنستان است که همه در آن بدون استثنا شرکت می کنند! در این روز مردم همه جا آب را بر روی یکدیگر می ریزند و این کار در گرمای جولای باعث ناراحتی نمی شود. در ابتدا، این جشنواره به الهه بت پرست عشق Astghik اختصاص داده شده بود و اعتقاد بر این بود که آب در این روز سلامتی و موفقیت را به ارمغان می آورد.

فستیوال رنگ ایروان

اگر عاشق فعالیت در فضای باز هستید، فستیوال رنگ پاشی دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید! جشنواره ای در حال اجرا و دیوانه کننده که در آن هیچ آموزش ورزشی خاصی لازم نیست و همه چیز در اطراف (از جمله شرکت کنندگان) با درخشان ترین رنگ ها نقاشی می شوند! رنگ هایی که در جشنواره رنگ ایروان استفاده می شود برای سلامتی خطری ندارند، بنابراین حتی کودکان می توانند در این فستیوال شرکت کنند. این جشنواره با یک مهمانی ساده و پر سر و صدا پایان می یابد.

جشنواره هندوانه، فستیوالی خوشمزه

جشنواره هندوانه در ماه ژوئیه در نزدیکی دریاچه سوان در مرکز ایروان برگزار می شود. در طول این رویداد، شما می توانید در مسابقات مختلف و بازی های سرگرم کننده شرکت کنید و رژه نقاب زدگان رنگارنگ را تحسین کنید. میهمانان این جشنواره از یک برنامه کنسرت و البته میل کردن هندوانه های رسیده و شیرین لذت خواهند برد که مطمئناً برای همه کافی خواهد بود!

۱۳ ژوئن فستیوال نان در کوه ها

در این فستیوال انواع نان در ابعاد مختلف در معرض نمایش قرار می گیرد که هدف از برگزاری این جشنواره نشان دادن تاریخچه نان می باشد. تاریخ برگزاری جشنواره نان ارمنستان 13 ژوئن است. پس از تهیه بلیط هواپیما ایروان به تماشای این فستیوال بروی

اولین شنبه جولای فستیوال شاه توت

جشنواره توت ارمنستان در استان سیونیک و در شهر گوریس برگزار می شود که با موسیقی سنتی ارمنی و رقص ساکنان محلی همراه است. بازدیدکنندگان به تماشای انواع توت ها که در ظرفهای مختلف ارمنی چیده شدن می پردازند. این مراسم در اولین شنبه جولای برگزار می شود.شرکت در جشنواره رایگان است، اما شرکت کنندگان می توانند برای تهیه انواع سوغات تور ارمنستان که در آنجا وجود دارد هزینه کنند.

جشن شاهتوت ارمنستان

۱۸ آگوست فستیوال توت و عسل

 محل برگزاری جشنواره عسل و توت در مرکز عسل ارمنستان؛ منطقه شامشادین است. انواع توت های مختلف و عسل برای بازدید وجود دارد و هر سال در تاریخ 18 آگوست این فستیوال برگزار می شود. بیش از 3000 شرکت کننده در این جشنواره حضور دارند.همچنین علاوه بر توت و عسل انواع صنایع دستی کشور ارمنستان نیز در این محل به عرضه گذاشته می شود.

سفر به ارمنستان در کرونا

محدودیت های ورود شهروندان غیر ارمنی به جمهوری ارمنستان برداشته شده است. گردشگران تور زمینی و مسافرانی که قصد ورود به ارمنستان را دارند، در صورتی که واکسن کرونا دریافت کرده باشند می توانند با ارائه گواهی واکسیناسیون معتبر وارد این کشور شوند. در صورت داشتن گواهینامه واکسن کرونا، نیازی به ارائه تست PCR نیست. اما در غیر اینصورت باید تست کرونا برای ارمنستان را انجام دهند.

 

سفر به ارمنستان با شرایط کرونا

شرایط ورود به ارمنستان در کرونا | چه کسانی باید هنگام ورود به ارمنستان تست کرونا دهند؟

ست PCR برای همه گردشگرانی که با تور وارد این کشور می شوند مورد نیاز است و قانون گواهی واکسیناسیون COVID-19 که نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود کاملا واکسینه شده اند، برای گردشگران تور ارمنستان از تمامی کشورها پابرجاست. مسافران ورودی به ارمنستان باید توجه داشته باشند که بهتر است تست پی سی آر خود را به زبان های ارمنی، انگلیسی یا روسی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به ارمنستان انجام داده و هنگام ورود آن را ارائه دهند. مسافران تور ارمنستان که گواهی واکسیناسیون کامل در برابر COVID-19 را دارند، مجبور نیستند با ورود به ارمنستان آزمایش PCR اضافی انجام دهند. در نظر داشته باشید اگر بدون گواهی وارد شوید و علائمی از کرونا نداشته باشید، می توانید هزینه آزمایش PCR را در فرودگاه پرداخت کنید و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت می شود باید در قرنطینه بمانید.

وارداوار و سایر جشن های ارمنستان می توانند یکی از بهانه های آمدن به ارمنستان باشد. بنابراین علاوه بر اینکه می توانید فرهنگ غنی و بناهاب دیدنی را کشف کنید می توانید روزی پر از هیجان را در ایروان همراه با آژانس هواپیمایی  الفبای سفر با تور ارمنستان تجربه نمایید .

پکیج تور ارمنستان شامل چه مواردی است؟

اگر از آفر تور ارمنستان الفبای سفر قصد خرید دارید پکیج مسافرتی ارمنستان به شرح زیر است:

بلیط هواپیما رفت و برگشت بلیط اتوبوس (در صورت خرید تور ارمنستان زمینی) رزرو هتل ارمنستان بیمه مسافرتی ترانسفر فرودگاهی تور لیدر

تور هوایی ارمنستان

بهترین پروازهای ارمنستان پرواز مستقیم آرمنیا ایرویز و هواپیمایی ماهان هستند که به صورت مستقیم می باشند. پرواز ارمنستان معمولا قبل از ظهر، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران را به سمت ایروان ترک کرده و بعد از 1 ساعت و 30 دقیقه، در فرودگاه بین المللی شهر ایروان بر زمین خواهد نشست. بنابراین اگر می خواهید تور ارمنستان هوایی خریداری کنید می توانید از دو ایرلاین نام برده شده عازم این شهر شوید.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: