معرفی جاذبه های ارمنستان و دبی که در ایام کرونا میتوانید به آن جا بروید
نوشته شده توسط : admin

 جاذبه های ارمنستان و دبی

در این روزهای کرونایی تعدادی از کشورها مرزهای خود را باز کردند و اتفاقا باتوجه به اینکه خیلی ها به دنبال واکسیناسیون در خارج از کشور هستند این روزها بیشتر به دنبال سفر به ایروان و دبی هستند. هرچند موضوع واکسیناسیون در این دو مقصد در نوع خودش بسیار مفصل است و شرایط خاصی دارد منتها برای آن دسته از افرادی که به هر بهانه ای قصد سفر به این دو مقصد را دارند دیدنی های این دو شهر را معرفی کردیم.

معرفی جاذبه های گردشگری ارمنستان (ایروان)

اگر بخواهیم از جاذبه های گردشگری ارمنستان نام ببریم، حتما باید به معبد گارنی و کلیسای گغارت اشاره کنیم. هر دوی این بناها در حومه شهر ایروان قرار دارند و در صورتی که علاقمند به بازدید از آنها هستید باید حدود ۳۰ کیلومتر از ایروان فاصله بگیرید. به غیر از این دو جا اگر باز هم مشتاق دیدن مکان های تاریخی هستید می توانید در تور ارمنستان به ماتناداران سری بزنید. این مکان یک کتابخانه باستانی است و همین الان هم در آن کتب خطی زیادی نگهداری میشود. كلیسای جامع سنت گریگور روشنگر هم به عنوان بزرگترین کلیسای منطقه قفقاز جنوبی شناخته میشود و بد نیست در تورارمنستان به آن سری بزنید.

البته ارمنستان جاذبه های طبیعی بسیار زیادی هم دارد. در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان دره گل ها واقع شده است. طبیعت کوهستانی و زیبای این دره حال روح شما را دگرگون خواهد کرد. ایروان یک شهر تاریخی است که در سال های اخیر تحول یافته و علاوه بر جاذبه های باستانی حالا تعداد زیادی جاذبه های مدرن هم دارد. به هرحال اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید مطمئن باشید ارمنستان روی خوبش را به شما نشان خواهد داد. گاسگاد که به هزارپله هم معروف است یکی از این جاذبه های دست ساز در سال های اخیر است. پارک دنیای آب ایروان هم برای علاقمندان به بازی های آبی بسیار جذاب خواهد بود و می توانید در تور ارمنستان از امکانات آن استفاده نمایید.

خانه اپرا ایروان

خانه اپرا ارمنستان

خانه اپرا در شمال ایروان قرار دارد  که دارای دو تالار بزرگ است : یكی تالار كنسرت آرام خاچاطوریان و دیگری تالار اپرای و باله ملی تئاتر الکساندر سپندریان است. هر دوی این ساختمان ها دارای سقف مشترکی بوده ، کیفیت آکوستیک بی‌نظیری دارند. در سال ۱۹۳۰ معمار طراح برجسته ارمنستان، الکساندر تامانیان طراحی این بنا را بدست گرفت و در سال ٢٠٠٣ هم یک بازسازی کلی در این بنا صورت گرفت.

بیرون محوطه این بنا ودر اطراف ساختمان هم چند مجسمه از بزرگان موسیقی و اپرای ارمنستان مانند خاچاتوریان، ساخته شده که جذابیت این مجموع را دو چندان کرده است. ساختمان اپرا و باله ملی ارمنستان در واقع همان تئاتر دانشگاهی ارمنستان است .

موزه تاریخ ملی ارمنستان

موزه تاریخ ملی ارمنستان ، یكی از موزه‌های  مهم هنری كه در سال ۱۹۲۱ تاسیس گردید و در میدان جمهوری ایروان قرار دارد. گنجینه ای ارزشمند با بیش از ۱۹۰۰۰ اثر از هنرمندان  مختلف از جمله روس، ارمنی و اروپای غربی. برخی از آثار از موزه‌های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاكوف (مسكو)  نیزبه این موزه انتقال داده شده. موزه ملی ارمنستان شامل بخش های گوناگونی از جمله: باستان شناسی، سکه شناسی، قوم شناسی و تاریخ معاصر می باشد.همچنین حدود ۴۰۰۰۰۰ اثر مکشوفه از ارتفاعات ارمنستان از دوران های پیش از تاریخ، نوسنگی، مس سنگی، مفرغ، اورارتو، هخامنشی، هلنی، قرون وسطی و معاصر نیز در این موزه قرار دارد.

این آثار نشان از ارتباط فرهنگی با سایر کشورها مانند آسیای شرقی ماند مصر، میتانی، پادشاهی هیتی، ایران، پادشاهی سلوکی، رم و امپراطوری بیزانس دارد. برخی از آثار نمایش داده شده در موزه مانند: آثار میراث فرهنگی و تاریخی اورارتو، حکومت ارمنستان قدرتمند در شرق باستان مانند کتیبه استثنایی به خط میخی،مجسمه برنز، دیوارهای نقاشی، سرامیک طراحی شده، اسلحه و سلاح های تزئین شده، نمونه های شگفت انگیز از طلا ونقره و استخوان که ازکاوشهای کارمیربلور مربوط به دوران پادشاهی آرگیشتی بدست آمده است.همچنین یک مجموعه فوق العاده از برنز که مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح بوده که به وزارت خزانه داری جهان تعلق دارد از دیگر اثار مهم این موزه می باشد.

نمایی از موزه تاریخ ملی ارمنستان

معرفی جاذبه های گردشگری دبی

دبی تنوعی از تفریحات را دارد. شاید خاص ترین آن ها برج خلیفه باشد که بلندترین و مرتفه ترین برج دنیا است. بعد از آن به  آکواریوم دبی بروید و دنیای زیر آب را تماشا کنید. صحراهای دبی دنیایی از هیجان هستند حتما در سفر خود این تفریح هیجان انگیز را انتخاب کنید. پارک الممرز دبی و باشگاه گلف دبی هم در کنار دیگر جاذبه ها و تفریحات دبی جذابیت های زیادی دارند. تماشای فواره موزیکال دبی با دیدن بازی نور و حرکت آب در شب زیبای دبی در نوع خود شگفت انگیز است. برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان هم جاذبه های گردشگری دبی را کامل خواهد کرد با آفرهای ویژه  تور دبی الفبای سفر می توانید از این اماکن زیبا و دیدنی لذت ببرید.

برج خلیفه

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از توسعه جدید با نام Downtown Dubai افتتاح شد. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. تصمیم برای ساخت این ساختمان بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد.

بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

برج خلیفه در شب

پارک الممزر دبی

پارک الممزر دبی  یکی از بهترین و محبوب ترین پارکهای این شهر برای تفریح کردن است.  این پارک در ۵ کیلومتری بندر حمریا و در خلیج کوچکی در روبه روی شارجه واقع شده است. مساحت این پارک نزدیک به ۱۶۰ هکتار بوده و انواع گونه های گیاهی و درخت های فراوان از جمله درخت نارگیل را در خود جای داده است. وجود ۵ ساحل محبوب و امکانات رفاهی فراوان جذابیت این پارک را دوچندان کرده است. ساحل‌های شنی سفیدرنگ زیبا ، استخر شنا، باربیکیو،فضاهای باز مخصوص بچه‌ها ، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌فروشی، آمفی‌تئاتر، ساحل محافظت شده و تالاب های امن برخی از امکانات پارک الممز می باشد. گذارندن ساعاتی در این پارک و تماشای مناظر اطراف ساحل یک روز خوش را برای شما خواهد ساخت.

برج العرب

برج العرب جمیرا ساختمانی بادبان شکل که به عنوان یکی از لوکس ترین هتل ها شناخته می شود و یکی از معدود هتل های ۷ ستاره جهان است و بسیاری از مسافران تور دبی آرزوی حضور در این بنای مدرن دارند

این مکان در یک جزیره ساخته شده توسط انسان ایجاد شده است که با یک پل خصوصی به سرزمین اصلی متصل می شود ، شبح منحصر به فرد بادبان شکل چیزی فراتر از یک هتل خیره کننده است و نمادی از دبی مدرن است. این هتل لوکس دارای بزرگترین ناوگان جهانی رولز رویس، ناهار خوری عالی، سرویس باتلر، آی پاد طلای ۲۴ عیار و یک صفحه هلی پد پشت بام است. اقامت در این هتل مجلل یا گذراندن یک شب در اینجا مسئله گران قیمتی نیست، اما ارزش برای یک تجربه بی نظیر را دارد.

نمایی از برج العرب

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: