شرایط سفر به عراق در اربعین
نوشته شده توسط : admin

ویزای اربعین 1400 (آیا برای رفتن به عراق ویزا لازم است؟)

با اعلام ستاد مرکزی اربعین ثبت نام پیاده روی اربعین 1400 از صبح روز دوشنبه 22 شهریور ماه شروع می شود. 

در این اطلاعیه ذکر شده باتوجه به فاصله زمانی بسیار کوتاهی که تا ایام اربعین حسینی باقیمانده تا کنون مجوز رسمی از سوی دولت عراق صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور ویزای عراق برای اربعین ابلاغ نشده است؛ بنابراین ستاد اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰، ۶، ۲۲ از طریق سامانه samah.haj.ir و به صورت آنلاین آندسته از متقاضیانی که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و براساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند اقدام به پیش ثبت نام کنند.
از طرفی باتوجه به اینکه احتمال دارد مرزهای زمینی ایران و عراق باز نشود در صورتی که دو دور واکسن تزریق شده باشد و یا فردی جواب تست منفی pcr بدهد میتواند به صورت هوایی عازم این سرزمین شود.

لازم به ذکر ثبت‌ نام قطعی بر طبق ظرفیت و شروطی که  کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش‌ثبت‌ نام کرده باشند ظرفیتشان بیش از اندازه ای باشد که دولت عراق اعلام کرده در این حالت طبق تصمیم گیری هایی افرادی انتخاب خواهند شد.

باز هم تاکید می‌شود انجام پیش‌ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود. در ضمن هتقاضا می شود که با توجه به بسته بودن مرزها و شرایط عبور و مرور میان ایران و عراق به هیچ وجه به مرز‌های کشور مراجعه نکنند.

نکات مهم در خصوص ثبت نام در سامانه سماح





:: بازدید از این مطلب : 68

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: