جاهای دیدنی سوچی روسیه
نوشته شده توسط : admin

جاهای دیدنی سوچی روسیه که نباید از آن ها غافل شد

جاهای دیدنی سوچی روسیه شهری که باوجود آب و هوا و جغرافیای منحصر بفرد خود میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2014 شد و از آن موقع در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد

جاذبه های سوچی

سوچی دیدنی های متنوعی از مناظر را با سواحل، استراحتگاه‌های اسکی و اسپاهای سلامتی در کنار مناطق خوش‌ منظره به مسافران ارائه می‌دهد. گشت و گذار در سوچی کمتر مربوط به جاذبه های فرهنگی و تاریخی نمادین است و بیشتر به تفریحات تفریحی می پردازد، چرا که چشمه های معدنی، پارک ها و امکانات ورزشی اغلب در مرکز توجه قرار دارند.
جاذبه های محبوب در داخل شهر عبارتند از باغ گیاه شناسی درختکاری (دندراریوم)، که امکان مناظر زیبایی از شهر را فراهم می کند. پارک ریویرا، که در آن امکانات تفریحی فراوان است و کنسرت‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود. یادبود جنگ Zovokzalny، اختصاص داده شده به سربازان محلی کشته شده در جنگ جهانی دوم. معبد لو، از جمله خرابه‌هایی که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. و آکواریوم دنیای دیسکاوری، یک تاسیسات دریایی در سطح جهانی.
فراتر از محدوده شهر، پارک ملی سوچی با ویژگی های طبیعی چشمگیر مانند آبشارهای آگورا بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. شهرهای تفریحی ساحلی Dagomys و Gelendzhik خورشید پرستان را به خود جذب می کنند، در حالی که استراحتگاه های اسکی مانند Krasnaya Polyana و Dombai علاقه مندان به برف را جذب می کنند.

موزه تاریخی سوچی

موزه تاریخی سوچی

در سوچی از کجاها دیدن کنیم

یکی از شخصیت های فیلم معروف روسی 'مسکو اشک را باور نمی کند' گفت: 'هر شخصی حداقل یک بار در زندگی تعطیلات خود را در سوچی می گذراند' و برای مدت طولانی این واقعیت داشت. در دوره اتحاد جماهیر شوروی سوچی یکی از محبوب ترین استراحتگاه ها بود و همه آرزو داشتند به آنجا برسند. پس از سقوط «پرده آهنین» وضعیت تغییر کرد و جریان گردشگران کاهش یافت – اولاً به دلیل گرانی.

سوچی که پایتخت بازی‌های المپیک زمستانی 2014 شد، انفجار جدیدی از علاقه را به خود جلب کرد و با ساخت هتل‌های جدید و بازسازی خیابان‌ها و پارک‌های آن، بسیار جوان‌تر شد. و البته در اینجا (به طور دقیق تر - در آدلر مجاور، که بخشی از مجموعه شهری سوچی بزرگ است) یک پارک المپیک در مقیاس بزرگ ظاهر شد تا شهر را به چیزی بیش از یک استراحتگاه ساحلی معمولی تبدیل کند.

مجموعه شهری سوچی بزرگ بیش از 140 کیلومتر در امتداد ساحل گسترده شده است. اول از همه، این تقریباً با آدلر مجاور سوچی و تعدادی از روستاهای کوچکتر ادغام شده است - ماتسستا با چشمه های درمانی، لزورنی آرام، و احاطه شده توسط کوه های هوستا. می توان گفت کسانی که تور سوچی خریداری می کنند تمامی لذترا در یک جا تجربه می کنند.

مناظر تاریخی و فرهنگی بسیار کمی وجود دارد زیرا جاذبه اصلی این اقامتگاه طبیعت شگفت انگیز آن است. دریای لطیف، کوه های بلند، رنگ های جنوبی، غذاهای لذیذ محلی، امکانات عالی برای طبیعت گردی - همه اینها هنوز هم گردشگران را از سراسر روسیه جذب می کند. و با توجه به المپیک این علاقه به سطح بین المللی افزایش یافت.

این مقاله در مورد مناظر سوچی مرکزی و آدلر می گوید که به راحتی با پای پیاده یا با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی هستند. جاذبه های طبیعی که برای بازدید به یک روز کامل نیاز دارد را در مقاله ای به نام «سوچی – سفر یک روزه» خواهید دید.

پارک سرسبز سوچی

پارک بزرگ سوچی

درختستان سوچی

یکی از زیباترین باغ های گیاه شناسی روسیه که تاریخچه آن به پایان قرن نوزدهم باز می گردد. در مرکز شهر سوچی واقع شده است. بیش از 1800 نوع گیاه کمیاب در 49 هکتار رشد می کند و بخش های جداگانه ای از درختکاری به فلور مناطق مختلف اختصاص داده شده است: چین، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی، قفقاز و غیره... مجموعه گیاهان نیمه گرمسیری و درختان مخروطی، نارنجستان و غرفه گل نیز شایسته توجه است. این پارک در دامنه تپه ای واقع شده و دارای دو سطح است که از بالای آن منظره ای چشمگیر باز می شود. در این مکان حیوانات و پرندگان عجیب و غریب زندگی می کنند: پلیکان، طاووس، راکون و حتی شترمرغ.

ساعات کاری:  پارک: همه روزه از ساعت 09:00 تا 18:00. غرفه گل: همه روزه از ساعت 10:00 الی 18:00. Orangerie: 10:00-17:00 (با استراحت از ساعت 12:00 تا 13:00)، روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل است. قیمت بلیط 250 روبل است

سوچی روسیه و رازهایی از این شهر دیدنی

خیابان ناوگینسکایا

یک عابر پیاده زیبا که از ایستگاه راه آهن به دریا می رود. بسیاری از رستوران های مدرن خوب و مراکز خرید اصلی شهر وجود دارد. در آستانه بازی های المپیک زمستانی به یک خیابان عابر پیاده تبدیل شد. برای حفظ بازی ها، بنای یادبود حلقه های المپیک نصب شد.

در سال‌های اخیر، خیابان، مانند بسیاری دیگر از مکان‌های محبوب شهری، مملو از مجسمه‌های عجیب و غریب از صنعتگران محلی شده است. به عنوان مثال، در اینجا یادبودهای یک معلم، یک زرگر بیش از حد غیرتمند و حتی با یک گوش را خواهید یافت. آخرین بنای یادبود، همانطور که مردم سوچی می گویند، جادویی است: اگر دست خود را در حفره مخصوص قرار دهید و عزیزترین آرزوی خود را با گوش زمزمه کنید، قطعاً محقق خواهد شد.

بندر دریایی

مجموعه ای زیبا از ساختمان های به سبک امپراتوری استالینیستی که در نزدیکی آن می توانید قدم بزنید، ناهار بخورید (با عواقب مختلف برای بودجه)، و برای سفر دریایی در امتداد ساحل بروید. این یکی از بناهای دیدنی سوچی، نمونه ای از معماری با اهمیت فدرال است. ساختمان‌های با رنگ‌های گرم با مناره‌ها و ستون‌های زیبا هنوز جشن و شکوه به نظر می‌رسند. همچنین می توانید ماهیگیران محلی را مشاهده کنید و به مرغان دریایی بسیار گستاخ غذا دهید.
در کنار زیبایی های معماری، مجسمه های جالبی را نیز می توانید ببینید. در بندر، بنای تاریخی را خواهید دید که شخصیت های معشوق را از فیلم کمدی عجیب و غریب دوران اتحاد جماهیر شوروی 'بازوی الماس' به تصویر می کشد و در مقابل ساختمان ترمینال مسافربری بنای یادبود الهه دریانوردی دریایی وجود دارد. بندر نقطه شروع خیابان زیبای پریمورسکایا است که در امتداد آن می‌توانید در کنار دریا از پارک آبی مایاک، سالن کنسرت جشنواره و سواحل تا M.V عبور کنید. پارک فرونز.

Arboretum در سوچی

نمایی از بندر سوچی

پارک المپیک و پارک سوچی

المپیک سوچی در واقع در آدلر برگزار شد که قبلاً یک شهر جداگانه بود و اکنون به یکی از مناطق سوچی تبدیل شده است. بنابراین راه از مرکز سوچی تا پارک المپیک با قطار محلی حدود 50 دقیقه طول می کشد. در نزدیکی پارک المپیک پارک سوچی وجود دارد - یک پارک موضوعی که اغلب 'پاسخ روسیه به دیزنی لند' نامیده می شود. عاقلانه ترین کار ترکیب بازدید از هر دو پارک است.

پارک المپیک 200 هکتار وسعت دارد. اکنون این یک منطقه متروکه بزرگ با عرصه‌های یخی آینده‌نگر است که در پس زمینه کوه‌ها سفید رنگ دیده می‌شود که فقط در زمان برخی کنسرت‌ها یا رویدادهای ورزشی قابل بازدید است. متأسفانه، پس از محو شدن آتش بازی های المپیک زمستانی 2014، ساختمان های ورزشی لوکس یا در بیشتر مواقع خالی می مانند یا برای سایر نیازها دوباره طراحی شده اند، زیرا تعداد بسیار کمی از رویدادها در مقیاس بازی های المپیک وجود دارد.

با این حال پارک شگفت زده می کند: در آنجا می توانید مقیاس 'فعالیت های ساخت و ساز جدید روسیه' را ارزیابی کنید. فواصل بین اشیاء بسیار زیاد است و بازدیدکنندگان ناخواسته به فکر کرایه دوچرخه یا خودروی برقی می‌افتند که به طور مانع ارائه می‌شود.

میدان المپیک برای جشن ها و اهدای جوایز که به آن 'میدان شش استادیوم' نیز می گویند، زیرا پیست های یخی اصلی کشور در اطراف آن قرار دارند، نیز چشمگیر است. یکی از این استادیوم ها فیشت با ظرفیت 45000 تماشاگر است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی 2014 در آن برگزار شد. این به طور همزمان شبیه یک پوسته و یک قله برفی است. استادیوم دیگر Ice Arena 'Shayba' با 7000 مکان است که میزبان مسابقات هاکی المپیک بود (اکنون مرکز ورزش و سلامت کودکان را در خود جای داده است).

میدان همچنین رو به مرکز اسکیت آدلر آرنا لاکونیک، گنبد یخی بولشوی با گنبد نیم دایره ای سفید برفی که برای 12000 تماشاگر در نظر گرفته شده است (اکنون اینجا محل اصلی باشگاه هاکی سوچی است)، کاخ اسکیت روی یخ با طراحی آینده نگر و خم های زیبا است. از قسمت جلویی، و مرکز حلقه زنی مکعب یخ که در آن مسابقات کرلینگ به طور منظم برگزار می شود. به خصوص در عصر که چراغ ها روشن است زیباست.

یکی دیگر از برنامه های شبانه که باید ببینید، فواره های رقصنده است. بهتر است جدول زمانی را در وب سایت پارک بررسی کنید، اما معمولاً نمایش فواره یک ساعت طول می کشد - از ساعت 19:00 تا 20:00 و از ماه می تا آگوست این دوره یک ساعت به جلو منتقل می شود: از 20:00 تا 21. :00 جت های فواره ها در اطراف دیگ المپیک با موسیقی آهنگسازان روسی چایکوفسکی، شوستاکویچ و خاچاتوریان می رقصند.

مقیاس فواره نیز شگفت انگیز است - دیگ با قطر 75 متر دارای 264 فواره با نورپردازی فردی است که جت های آن تا 70 متر ارتفاع می گیرند. آنها می گویند که این فواره شبیه پرنده آتشین فولکلور است که همه آرزوها را برآورده می کند. برای اینکه بتوانید نمایش را بهتر ببینید، توصیه می شود نزدیک به لبه آبنما بایستید، بلکه به دور نگاه کنید.

در قلمرو پارک یک موزه خودرو جالب سوچی با مجموعه ای از بهترین دستاوردهای صنعت خودرو اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد - یک نقطه یکپارچهسازی با سیستمعامل جذاب در پارک. برخلاف پارک، موزه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک با مقیاس خود شگفت‌زده نمی‌شود - در اینجا می‌توانید جوایز ورزشکاران و تزئینات و همچنین چهره‌های سه حیوان - نمادهای المپیک زمستانی 2014 را ببینید. موزه نیکولا تسلا کودکان را مورد علاقه قرار می دهد: در آنجا می توانید آزمایش های الکتریکی را مشاهده کنید و حتی در آنها شرکت کنید (هر دو برای بزرگسالان این بیشتر شبیه یک تفریح ​​معمولی توریستی به نظر می رسد).

پارک المپیک سوچی

پارک المپیک سوچی

در قلمرو پارک المپیک یک اتودروم و مراقبت وجود دارد که در نزدیکی پیست فرمول 1 قرار دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که زیرساخت های پارک به خوبی توسعه نیافته است. توالت ها شارژی دارند و دور از مکان های دیدنی قرار دارند. تنها یک رستوران در پارک وجود دارد، اما با وجود موقعیت انحصاری آن، بسیار خوب است. سوغاتی ها در اینجا بسیار گران هستند، همان اقلام را می توان در سوچی بسیار ارزان تر خریداری کرد. همچنین برای محافظت از خود در برابر آفتاب کلاه بپوشید و در هوای بادی گرم شوید: پارک یک فضای باز با کمی سبزه است، بنابراین خورشید در اینجا بی رحم است و قلمرو به روی همه بادها باز است.

ساعات کاری: پارک المپیک همه روزه از ساعت 08:00 تا 00:00 باز است. موزه ها: از ساعت 10:00 تا 22:00.

بلیط: ورود به پارک المپیک رایگان است. موزه خودرو - 500 روبل، موزه مراسم افتتاحیه بازی های المپیک - 250 روبل، موزه نیکولا تسلا - 350 روبل.

موزه تاریخی سوچی

یک موزه زیبای تاریخ طبیعی منطقه‌ای که در مورد تاریخ شهر از عصر حجر شروع می‌شود و به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ ختم می‌شود. نمایشگاه های اختصاص داده شده به جنگ جهانی دوم و فضانوردان به ویژه جالب هستند. با این حال قاب های پلاستیکی می درخشند و کیفیت عکس ها باعث می شود بهترین ها را آرزو کنیم. سالن ها بزرگ نیستند، اما اقلام نمایشگاهی زیادی وجود دارد. معمولاً مکان آرام و ساکت است بنابراین می توانید بدون هیچ عجله ای همه چیز را بررسی کنید.

ساعات کاری: سپتامبر تا می: همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:30، دوشنبه ها تعطیل است.
ژوئن تا آگوست: از ساعت 09:00 تا 19:30 همه روزه.
بلیط ورودی: 100 روبل. مجوز عکس: 100 روبل.

پارک ریویرا سوچی

پارک ریویرا سوچی

پارک ریویرا

پارک شهری قدیمی با وسایل تفریحی، مجسمه‌های جالب و گیاهان و گل‌های نیمه گرمسیری فراوان. کمی پر سر و صدا است، اما همه سرگرمی پیدا خواهند کرد: یک دلفیناریوم، و یک آکواریوم، یک تئاتر فضای باز سبز، و همچنین بسیاری از وسایل تفریحی به هر سلیقه ای - از ترن هوایی و برجی برای سقوط آزاد تا ببرها و چرخ دستی

معماری پارک فاقد سبک رایج است. این شامل خانه تابستانی تاریخی به سبک مدرن بنیانگذار پارک V.A. خلودوف در کنار کیوسک‌های بد شکل و نیمکت‌های سرگرم‌کننده که توسط مجسمه‌سازان محلی طراحی شده‌اند. اما این تنوع سبک، زودتر خنده دار به نظر می رسد تا تحریک کننده. برخی از کوچه های پارک موضوعی هستند. به عنوان مثال، ماگنولیا در کوچه کیهان نوردان توسط فضانوردانی کاشته شد که تعطیلات خود را در سوچی گذراندند، از جمله والنتینا ترشکووا. همچنین کوچه نویسندگان با گذشته خود و کوچه ستارگان که در آن درختانی توسط ستاره های پاپ و کمیک های محبوب روسی کاشته شده است.

در اینجا نمایشگاه های سرگرم کننده به طور مرتب برگزار می شود - به عنوان مثال، ماشین های قدیمی یا لباس. البته ارزش تاریخی ندارند، اما شاید دیدن آن جالب باشد. از پارک ریویرا می توانید به ساحلی بروید که ریویرا نیز نامیده می شود، که یکی از محبوب ترین ها در شهر است.

یک نکته: در پارک عکاسان زیادی وجود دارند که پیشنهاد می دهند با یک میمون، یک طوطی و حیوانات دیگر عکس بگیرند. از آنها اجتناب کنید زیرا هر عکس بعدی یک پنی هزینه دارد.
ساعات کاری: پارک به صورت شبانه روزی باز است، وسایل تفریحی روزانه از ساعت 11:00 تا 20:00 کار می کنند.
بلیط: ورود به پارک رایگان است، بلیط دلفیناریوم، آکواریوم و سواری باید جداگانه خریداری شود.

دلفیناریوم سوچی

دلفیناریوم تمام فصل، چندین بار در روز اجرا دارد. دلفین های محلی در نمایش شبکه اول تلویزیون (که اصلی ترین آن در روسیه است) به نام 'Vmeste s Delfinami' (همراه با دلفین ها) شرکت کردند و مردم سوچی به این موضوع بسیار افتخار می کنند. دلفین‌ها، نهنگ بلوگا، ماهی‌های دریایی و فوک‌ها در این نمایش‌ها شرکت می‌کنند. ترفندها معمول هستند: پرش، آواز خواندن، شمارش، اما عموم مردم همیشه هیجان زده هستند. دلفین های سوچی به ویژه علاقه زیادی به نقاشی دارند و تصاویر آنها در حراجی هایی که در حین اجرا برگزار می شود به فروش می رسد.

با پرداخت هزینه اضافی، می توانید با دلفین ها شنا کنید، اما صف ها بسیار بزرگ هستند و به هر مشتری توجه بسیار کمی می شود. علاوه بر این، دلفین‌های باهوش ترفند میانبر گرفتن و شنا نکردن یک دایره کامل را گرفته‌اند، در حالی که حتی مربیان باهوش‌تر نیز به آن توجه نمی‌کنند. همچنین دلفیناریوم میزبان یک باغ وحش کوچک 'RIO' با حیوانات عجیب و غریب، یک باغ پروانه ها و یک پنگوئناریوم با ساکنان بسیار سرگرم کننده است.

دلفیناریوم سوچی

ورودی دلفیناریوم سوچی

ساعات کار:

'نمایش دلفین' (سه شنبه-یکشنبه):
در فصل زمستان در ساعت 13:00 و 16:00، در تابستان دو اجرای شب در ساعت های 19:00 و 21:00 اضافه می شود. باغ وحش ریو، پنگوئناریوم و باغ پروانه: همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00.
بلیط نمایش دلفین: 700 روبل. بلیط ورودی: باغ وحش - 350 روبل، پنگوئناریوم - 250 روبل، باغ پروانه ها - 200 روبل.

داچای استالین (خانه تابستانی)

داچای استالین یکی از اقامتگاه های متعدد او است که در سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق پراکنده شده است، اما این یکی از محبوب ترین اقامتگاه های او بود. ساختمان سبز تیره رنگی (برای جلوگیری از مشاهده هوا) در پنج کیلومتری مرکز سوچی در ارتفاع 50 متری از سطح دریا، بر بالای تپه قرار دارد. خانه توسط درختان مخروطی احاطه شده است، بنابراین هوا در آنجا سالم است، مانند آب های تفرجگاه بالنولوژیکی ماتسستا. رهبر برای درمان به آنجا رفت.

موزه نمی تواند به نمایشگاه بسیار بزرگی از وسایل شخصی استالین ببالد، اما اتاق ها، تزئینات و مبلمان آنها کاملاً حفظ شده اند: اتاق غذاخوری اصلی. مطالعه با مجموعه ای از رومیزی که توسط مائو تسه تونگ به استالین ارائه شد. اتاق بیلیارد؛ و یک پلکان با توجه به قدم جوزف ویساریونوویچ طراحی شده است. در این فضاهای داخلی لاکونیک و غم انگیز شما واقعاً می توانید روح دهه 1930 اتحاد جماهیر شوروی را احساس کنید و می توانید تاریخ را لمس کنید. برای دستیابی به اصالت بیشتر روی میز رهبر، مجسمه مومی تمام قد او وجود دارد که ممکن است گردشگران ناآماده را بترساند.

نکته منفی برای کسانی که روسی صحبت نمی کنند: در حال حاضر بازدید از داچا فقط با یک تور با راهنما در روسیه امکان پذیر است. بخشی از تور کوتاه شده و بیش از نیم ساعت طول نمی کشد، همچنین تورهای یک ساعته (در صورت وجود گروه زیاد) وجود دارد. معمولاً چنین تورهای 'طولانی' تقریباً در ظهر انجام می شود.

ساعات کاری: همه روزه از 09:30 الی 18:00
قیمت بلیط برای یک تور با راهنما (به زبان روسی): 300 روبل.
نحوه رسیدن به آنجا: از سوچی با اتوبوس شماره 125 یا اتوبوس های شاتل شماره 2. 100; 105; 123; 124; 125; 143; 187 به ایستگاه 'Zelenaya Roscha'. سپس از تپه بالا رفته و در چهارراه به راست بپیچید.

دیگر تورهای مسافرتی جذاب در بزرگترین کشور دنیا

تور روسیه

تور مسکو

تور سنت پترزبورگ





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: