بهترین تفریحات آلانیا و آنتالیا
نوشته شده توسط : admin

۶ کاری که حتما باید در سفر به آلانیا و آنتالیا انجام دهید

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد. آلانیا نیز که در نزدیکی آنتالیا قرار دارد دیگر جای دیدنی و محبوب ترکیه است که نباید سفر به آنجا را از دست داد و قطعا این سفر با تور آلانیا ویژگی های متفاوت و جذابتری خواهد داشت. همراه ما باشید برای ۶ فعالیتی که نباید در این دو شهر از دست بدهید.

به ساحل کلئوپاترا بروید

ساحل اصلی آلانیا، مناظر شگفت انگیزی از قلعه با پس زمینه کوه های توروس ارائه می دهد. پیاده روی در این ساحل با لایه‌هایی از شن‌های آب بکر، مطمئناً یکی از کارهایی است که باید در آلانیا انجام دهید. بعد از اینکه از موج سواری خود در امواج ملایم تا متوسط ​​لذت بردید، کافه ها و کلبه های ساحلی جذابی وجود دارد که می توانید در آنها استراحت کنید.

ساحل کلئوپاترا

در قلعه سرخ آلانیا به تاریخ سفر کنید

یکی از شگفتی های ترکیه، با بازدید از قلعه آلانیا، تاریخ زنده می شود. ساختار قرن سیزدهمی کنونی بر روی ویرانه های پیشین بیزانس، هلنیستی و حتی رومی ساخته شده است. برج‌ها و آب انبارهایی وجود دارند که از دوران قبل از میلاد هنوز پابرجا هستند.

این سایت مهم باستان شناسی سزاوار زمان قابل توجهی برای کاوش است و مطمئناً مورخ پنهان را در شما آشکار خواهد کرد. لطفاً کلیسای بیزانسی سنت جورج و منظره پانورامای آن را از دست ندهید. از آنجایی که دیوار قلعه حدود ۶٫۵ کیلومتر در ۱۴۰ برج قرار دارد، اگر قصد دارید آن را به طور کامل بپوشانید، حتماً وسایل خود را برای پیاده روی یک روزه تهیه کنید. این قطعا یکی از بهترین کارهایی است که در آلانیا انجام می شود.

در غار دملاتاس ماجراجویی کنید

غار دملاتاس که یک غار معجزه آسا است، رطوبت بالایی دارد که آن را برای درمان بیماری های تنفسی ایده آل می کند. غار ۵۰ متری به طور طبیعی رطوبت ۹۶ درصد را با محتوای دی اکسید کربن بالا حفظ می کند. این تنظیم در کنار دمای ثابت، آن را برای درمان بیماری‌های شبه آسم ایده‌آل می‌کند و به طور جالبی آن را به یکی از بهترین کارهایی که در آلانیا ترکیه می‌توان انجام داد، تبدیل می‌کند. دوره های درمانی ۲۱ روزه در دسترس است که در آن بیمار روزانه ۳ تا ۵ ساعت را به عنوان بخشی از رژیم در غار می گذراند.

به موزه باستانشناسی آنتالیا بروید

موزه آنتالیا در سال ۱۹۲۲ پس از جنگ جهانی اول تأسیس شد. از بسیاری از آثار با پیشینه تاریخی یافت شده در این منطقه محافظت می کرد. مهمترین قطعات و مصنوعات با ارزش را می توان در اینجا یافت، مانند مجسمه هایی که قبلاً در دوره روم وجود داشته است، به ویژه آنهایی که در شهر قدیمی Perge یافت شده اند.

این موزه در سال ۱۹۸۸ جایزه ‘موزه سال شورای اروپا’ را دریافت کرد. در اینجا در موزه، نمایش مجموعه بزرگ باستان شناسی برای عصر برنز بیزانس و موزاییک سلوکیا را نیز خواهید دید.

بازدید از آبشارهای آنتالیا

قطعا تور آنتالیا به ساحل و تاریخ ختم نمی شود و اگر دوست دارید از مکانی به مکان دیگر بروید و مسیری را با آبشارهای نفس گیر طی کنید. آنتالیا به شما اجازه می دهد تا شاهد زیبایی آبشاری باشید که دقیقا در وسط شهر قرار دارد. آبشارهای دودن به دو دسته تقسیم می‌شوند، آبشار دودن بالا و آبشار دودن پایین.

یک غار در آبشار Upper Duden وجود دارد که هنگام حرکت از محل خود به بازاری که پشت آبشار قرار دارد می توانید آن را کشف کنید. این مکان یک مکان محبوب برای پیک نیک است. سپس آبشار Lower Duden سقوط خود را از صخره سقوط به سمت دریای مدیترانه ۴۰ متر به طور مستقیم که در آن شما همچنین مجاز به قایق سواری سقوط می کند.

آبشار دودن

حس پرواز در تله کابین تله فریک تجربه کنید

اگر تاریخ و سواحل این دو شهر را حسابی دیدید برای یک سواری شاد در آلانیا تله‌فریک بروید. این تله کابین شما را از سمت شرقی ساحل به دماغه قلعه می برد. در میان کارهایی که باید در آلانیا انجام دهید، این سواری به شدت توصیه می شود که شما را با منظره ۳۶۰ درجه بدون مانع از خلیج آنتالیا پذیرایی کند. سعی کنید در هنگام غروب آفتاب سواری کنید تا در پس زمینه کوه های توروس شاهد همین حرکت باشید.

تله فریک آلانیا

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: