جزیره بویوک آدا استانبول
نوشته شده توسط : admin

جزیره بیویوک استانبول

بویوک آدا(Büyükada)، بزرگترین جزیره از جزایر پرنس استانبول و جزو پربازدید ترین جزایر است وسعت این جزیره  به دلیل 5 هزار کیلومتر مربع  است.
امروزه در منطقه اسکله ای بیوک آدا یک سالن اجتماعات، مطب پزشک، شهرداری، اداره پلیس و همچنین یک کافه وجود دارد در بیوک آدا چند ساحل کوچک است که می توانید در آب سرد آنها غوطه ور شوید فضا سواحل در تابستان بسیارعالی است.

جزیره بویوک آدا

نمایی دیدنی از طبیعت استانبول

جزیره بیوک آدا کجاست؟

بهترین و بزرگترین جزیره پرنس در استانبول ترکیه جزیره بیوک آدا است برای رفتن به جزیره بیوک آدا در سال 1846، ارتباط بین بویوک آدا و استانبول با استفاده از قایق های بزرگ فراهم می شد. در آن دوره، قایق های بزرگ صبح زود از بویوکادا حرکت می کردند تا به استانبول برسند و سپس به جزیره بازمی گشتند. 
در سال 1846 زمانی که کشتی ها شروع به کار کردند، اولین اسکله بر روی صخره هایی که امروزه در کنار هتل پلاژ قرار دارند ساخته شد. برای دیدن این جزیره با خرید تور استانبول به ترکیه سفر کنید و از دیدن این جزیره زیبا لذت ببرید.
در سال 1867، یکی از ساکنان ثروتمند بیوک آدا Joseph Baudouy، زمین مقابل میدان ساعت امروزی را خرید و آن را به اسکله کشتی تبدیل کرد. 
اسکله پس از سال 1899، بازسازی شد زیرا نتوانست نیازمردم را برآورده کند. وقتی مشاهده شد که اسکله بازسازی شده از نظر نیاز هنوز کمبود دارد معمار ازمیت، مسئولیت ساخت اسکله سنگی فعلی تزئین شده با کاشی بین سال های 1914 تا 1915 به عهده گرفت. 
سال ها، اسکله نیز برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گرفت در سال‌ های بعد از اسکله بیوک آدا برای اهداف مختلفی استفاده شد، مانند طبقه فوقانی آن که از سال 1918 تا 1923 به عنوان یک بار نوشیدنی  خدمت می ‌کرد. 
از سال 1928 تا 1950 اسکله به مرکز منطقه جزایر پرنس تبدیل شد و در زمستان 1950-1951 ساختمان به عنوان سالن سینما مورد استفاده قرار گرفت.

چگونه از تکسیم به جزیره بیوک آدا برویم

مقدار زمان بین میدان تقسیم و ایستگاه بیوک آدا حدود 1 ساعت و 45 دقیقه است و مسافتی در حدود 24 کیلومتر را پوشش می دهد. سریعترین سفر معمولاً 1 ساعت و 45 متر طول می کشد. 
اتوبوس های تندرو از میدان تقسیم حرکت می کند و به بیوک آدا می رسد. به طور معمول 105 سرویس به صورت هفتگی به سمت بیوک آدا حرکت می کنند اگرچه برنامه های تعطیلات آخر هفته می توانند متفاوت باشند، بنابراین از قبل بررسی کنید.
در صورت امکان، بازدید خود را برای یک روز درطول هفته برنامه ریزی کنید روزهای شنبه و یکشنبه در تابستان کشتی ‌ها، رستوران‌ ها، کافه ‌ها همه چیز فوق‌ العاده شلوغ است.

سفر به بویوک آدا
کشتی های جزیره بیوک آدا

ساعت حرکت کشتی به جزیره بیوک آدا

کشتی های استانبول شما را در 75 دقیقه ایمن و مطمئن به جزیره شاهزاده ها یا همان بیوک آدا می رسانند در مسیر رسیدن به جزیره، می توانید افق بی پایان استانبول را در عرشه هوای آزاد تحسین کنید، از نوشیدنی های کیوسک لذت ببرید یا در برنامه راهنمای صوتی ما در گوشی هوشمند خود به داستان هایی درباره تنگه بسفر گوش دهید، هدفون خود را فراموش نکنید.
زمان حرکت کشتی به جزیره بیوک آدا:
زمان حرکت عبارتند از: 10:30 صبح، 11:30 صبح، 12:30 بعد از ظهر
زمان بازگشت از جزیره بویوک آدا: 14:30 بعد از ظهر، 15:30 بعد از ظهر، 17:00 بعد از ظهر، 18:20 بعد از ظهر

هزینه های سفر به استانبول

فاصله استانبول تا دیگر شهرهای ترکیه و جهان

معرفی کامل محله های استانبول برای سفر و زندگی

قیمت بلیط کشتی به جزیره بیوک آدا

این جزایر از 4 جزیره در دریای مرمره تشکیل شده است بزرگترین و پربازدید ترین آنها بیوک آدا است. بهترین راه برای رسیدن به این جزیره استفاده از کشتی های کاباتاش است می توانید از کشتی معمولی هم  استفاده کنید که ابتدا در سمت آسیایی و سپس در چهار جزیره توقف می کند. 
به طور معمول حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا به بیوک آدا برسید. بازگشت با اتوبوس دریایی توصیه می شود که بازگشت آن حدود یک ساعت طول می کشد. 
هنگامی که به بیوک آدا رسیدید، ترمینال اتوبوس های دریایی سریع در سمت راست ایستگاه کشتی قرار دارد هزینه ی آنها حدود 9 یا 10 لیر است، در حالی که هزینه کشتی معمولی حدود 6 لیر است.
 پس از رسیدن به آنجا، برای بازدید از کلیسا و میدان باید پیاده روی کنید یا سوارکالسکه اسب شوید شما همچنین می توانید پس از حضور در آنجا دوچرخه سواری کنید این جزیره مکان خوبی برای گذراندن چند ساعت با دوستان و صرف غذا در کافه ها و گرفتن عکس های زیبا از این جزیره شگفت انگیز است.

خانه در جزیره بیوک آدا

بیوک آدا از دیرباز سابقه افرادی را داشته که در تبعید به اینجا آمده اند از مشهورترین آنها می توان لئون تروتسکی است که چهار سال در در این جزیره ماند. صومعه سنت جرج نیز در سال 1012 میزبان نوه Emrеѕѕ Irene، و Rоuаl Rrіnсеѕѕ Zое بود.
این جزیره از دو تپه تشکیل شده است که هر دو توسط صومعه ها پوشیده شده اند و دره ای بین آنها وجود دارد وسایل نقلیه موتوری ممنوع هستند، بنابراین تردد در اطراف جزیره را می توان با اسب و کالسکه انجام داد و از میدان اصلی Isa Cеlebі Sokak حرکت کرد همچنین می توانید دوچرخه نیز کرایه کنید. 
تپه جنوبی (Yulе Tере)، خانه صومعه سنت جورج است در منطقه آن ساختمانی است که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی ‌گردد. در زمان بیزانس از آن به عنوان آسایشگاه استفاده می شد، با حلقه های آهنی در کف مسجد که برای جلوگیری از بیماران استفاده می شد در تپه شمالی، صومعه (Isa Tере)  یک خانه قرن نوزدهمی قرار دارد.  
کل جزیره بیوک آدا سرزنده و رنگارنگ است با رستوران‌ها، هتل‌ها، چای ‌خانه ‌ها و فروشگاه‌ های فراوان وهمچنین خانه ‌های بسیار بزرگ، باغ‌ های آراسته، و باغ ‌های کاج، و سواحل و مناطق زیبای زیادی وجود دارد این ترکیبی از زندگی سنتی و زندگی مدرن است قیمت خانه در جزیره بیوک آدا متفاوت است و نسبت به قدمت و طراحی آن فرق دارد. 

خانه در بویوک آدا

خانه های بویوک آدا

جزیره بیوک آدا استانبول در زمستان

در استانبول زمستان قبل از ژانویه نمی آید به ندرت، سرمای برفی در ماه نوامبر یا دسامبر خود را نشان می دهد اما مدت زیادی دوام نمی آورد. برای خرید بلیط چارتر در زمستان می توانید از طریق لینک با سایت الفبای سفر در ارتباط باشید.
وقتی از شلوغی، ترافیک و سر و صدا خسته شدید به جزایر فکر کنید. اگر از خارج از استانبول می آیید بدون بازدید از جزایر برنگردید.
رسیدن به آنجا مانند گذشته دشوار نیست سفرهای مکرر از کاباتاش در بهار، پاییز و زمستان در حال حاضر در دسترس است به طور متوسط هر 45 دقیقه سفر به (Büyükada) و (Heybeliada) وجود دارد.

شنا در جزیره بیوک آدا

سواحل بیوک آدا در فصل تابستان، به خصوص کسانی که می خواهند با دوری از هوای مرطوب و خفه کننده استانبول خنک شوند بهترین انتخاب است.
بیوک آدا در یک جغرافیای غنی از نظر ساحل و خلیج واقع شده است شفافیت و تمیزی آب آن نیز یکی از بزرگترین دلایلی است که مسافران تعطیلات می خواهند در اینجا شنا کنند سواحل بیوک آدا برای کسانی که می خواهند از دریا و آفتاب در زیباترین سواحل دریای مرمره لذت ببرند مناسب است.
سواحل بیوک آدا سواحلی هستند که می توانید با خانواده و دوستان وقت خود را سپری کنید، می توانید راحت وارد دریا شوید سواحل بیوک آدا هزینه های کمی دریافت می کنند میانگین روزهای هفته بین 15 تا 20 لیر 25 تا 35 لیر در آخر هفته می باشد.
سواحل بیوک آدا همچنین خدمات غذا و نوشیدنی، کمپینگ، سازماندهی، نجات غریق و خدمات پزشک را ارائه می دهند بیوک آدا مکانی ایده آل برای شنای خانوادگی در سواحل است در ساحل واقع شده و دریای تمیزی دارد.

سوالات متداول در مورد جزیره  بیوک آدا

بهترین جزیره پرنس استانبول کدام است؟
بیوک آدا، بزرگترین و محبوب ترین جزایر پرنس استانبول، فرصتی عالی برای دور شدن از شلوغی شهر است. با کشتی به این جزیره بروید و از یک روز کامل از غذاهای خوب، گشت و گذار، دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا لذت ببرید.
آیا می توانید در بویوک آدا شنا کنید؟
بویوک آدا مکانی ایده آل برای شنای خانوادگی در سواحل است و دریای بسیار تمیزی دارد که هر گردشگری را مجذوب خود می کند.
چند جزیره در استانبول وجود دارد؟
کمی بیش از 10 جزیره در استانبول و نزدیک به آن وجود دارد که می توانید در طول سفر از آنها دیدن کنید جزایر پرنس، جزیره بزرگ و جزیره اسپاون از بهترین آنها هستند.
آیا شنا در استانبول بی خطر است؟
مقامات بهداشتی ساحل در بزرگترین شهر ترکیه، استانبول را برای شنا ایمن و بهداشتی اعلام کردند استانبول با خط ساحلی 512 کیلومتری خود پر از صدها ساحل است که به مردم امکان فرار از گرما را می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: