تور ارمنستان و استانبول جذاب اما متفاوت
نوشته شده توسط : admin

تور ارمنستان و استانبول جذاب اما متفاوت

سفر به ایروان ارمنستان

ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، با تاریخ و فرهنگی غنی، برای بازدیدکنندگان خود چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد. این شهر به خاطر میدان ها ، پارک ها، بناهای تاریخی و دلمه های خوشمزه شناخته می شود که البته این فقط نام چند جاذبه این شهر است.پس اگر مسافر تور ارمنستان نوروز ۱۴۰۱ هستید و به دنبال چیزهای خوبی برای دیدن و انجام دادن می باشید با الفبای سفر همراه باشید.

 تور ارمنستان و استانبول

تورهای پیاده روی رایگان

تورهای پیاده روی رایگان یکی از بهترین راه ها برای شناختن شهر است. مردم محلی به طور داوطلبانه، محل تولد خود و جاذبه های گردشگری مشهور را به بازدیدکنندگان  نشان می دهند.این تور ویژه حدود سه ساعت طول می کشد و برای شما داستان هایی از تاریخ و قدمت ارمنستان راویت می کنند که آنها را در کتاب های راهنما پیدا نمی کنید.

 این راهنماها بیش از ۲۵ محل از جمله مراکز تاریخی، خیابانها و بناهای معماری مدرن را نشان می دهند.توجه داشته باشید که این تور براساس درخواستها تشکیل می شود، بنابراین شما باید برای رزرو آن ثبت نام کنید.

 

خرید در بازار بزرگ ورنیساج

در هنگام بازدید از یک شهر جدید، شانس این را پیدا خواهید کرد که محلی را بیابید که برای خرید سوغاتی مناسب باشد. بهترین مکان برای خرید آنها، بازار بزرگ و روباز ورنیساج است با داشتن هر کالایی که تصورش را می کنید.

 

بسیاری از اقلام که در این بازار محلی و سنتی به فروش می رسند دست ساز هستند که شامل جواهرات، فرش دست بافت، کیف پول، لباس، اسباب بازی ها،نقره، نقاشی، کریستال‌های قدیمی  و... هستند.بازار ورنیساج در آخر هفته‌ها و در نزدیکی میدان جمهوری تشکیل می شود. در سفر با تور لحظه آخری ارمنستان با خرید در این بازار، رضایت کافی پیدا خواهید کرد.

 

دیدن مسجد زیرزمینی سانجاکالار استانبول,ریلکس کردن و پیک نیک در پارکها,تماشای کاسکادبازار بزرگ و روباز ورنیساج

 

ریلکس کردن و پیک نیک در پارکها

ایروان دارای پارک های مختلفی است. یکی از محبوب ترین پارکها در میان مردم محلی، پارک عشاق است که از قدیمی ترین پارکهای ارمنستان است و در قرن ۱۸ ساخته شده است. یک افسانه عاشقانه ژاپنی در مورد این پارک وجود دارد و آن را به محلی برای یک پیک نیک رومانیک و یا ریلکس کردن پس از غروب آفتاب تبدیل کرده است.پیاده روی و تماشای آبشارها و رودهای زیبا،درختان سرسبز در پارک عشاق بسیار لذت بخش است. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان است.

 

غذای لذیذ ارمنی تست کنید

غذاهای ارمنی کاملا متفاوت طبخ و تهیه می شوند.برخی از این غذاها  با گوشت، ماهی و سبزیجات طبخ و تهیه می شوند. تهیه برخی از آنها در آشپزخانه محلی اغلب نیاز به پوره سیب زمینی،چاشنی مخصوص دارد.مهمترین غذاها عبارتند از گوشت بره به همراه نان لواش و بادمجان که بسیار خوش طعم هستند.

 

زمانی که به ارمنستان سفر می کنید حتما دلمه ارمنی را امتحان کنید که طعم خوش مزه آن در دنیا شهرت دارد. دلمه ها شامل برگ مو هستند که از گوشت چرخ کرده شده و برنج پر می شوند و بعد از آن ، برگ موهای پر شده را در شعله کم گاز به مدت طولانی قرار می دهند.

 

بازدید از موزه ماتناداران

موزه ماتناداران Matenadaran، مکانی عالی برای عاشقان تاریخ، ادبیات، هنر و فلسفه است. در روبه روی در این موزه،  مجسمه مسروب ماشتوتس Mesrop Mashtots (کسی که الفبا و ادبیات نوشتاری ارمنی را اختراع کرد) قرار دارد.

 

در داخل موزه، متون باستانی را از سراسر جهان پیدا خواهید کرد، اما توجه داشته باشید که اگر بخواهید در مورد تاریخ باستانی و قرون وسطایی اطلاع بیشتری کسب کنید باید از راهنما بخواهید تا برای شما توضیحات بیشتری دهد.

 

تماشای کاسکاد، هزار پله ایروان

کاسکاد یا هزار پله The Cascade Stairway در مرکز شهر ایروان و نزدیک به میدان اپرا قرار دارد و فضای آن با مجسمه های هنری ارزشمند، گلهای رنگارنگ و فوارهای آب به زیبایی تزیین شده است.  کاسکاد متشکل از ۵۷۲ پله است، البته در کنار این پله ها، پله برقی هم وجود دارد.

اگر به بالای این مجموعه بروید، نمای دل انگیزی با زاویه ۳۶۰ درجه به کل شهر و کوه آرارات را خواهید داشت.در این مجموعه برای علاقه مندان به هنر، موزه هنرهای کافسجیان وجود دارد که آثار بلور و آبگینه سازی در آن به چشم می خورد.

 

تورهای پیاده روی رایگان,گشت و گذار در جزیره بورگاز استانبول,هزار پله ایروانهزار پله

 

سفر به استانبول ترکیه

تفریحات آبی مانند شنا و موج سواری یا بازدید از آثار تاریخی، تقریبا در هر شهری وجود دارد. اما این بار قصد داریم تا از تفریحات متفاوت دیگر در استانبول صحبت کنیم. از غواصی در تنگه بسفر گرفته تا جستجوی هنر خیابانی در قسمت آسیایی. با الفبای سفر با تور استانبول نوروز ۱۴۰۱ همراه باشید.

 

تور قایقرانی در خلیج شاخ طلایی استانبول

خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که بخش مهمی نیز محسوب می شود.اما در این خلیج مشهور چگونه امکان تفریح جذاب و مهیجی مانند قایق سواری وجود دارد؟

 

توری در استانبول وجود دارد به نام Istanbul Tour Studio  که با یک مربی حرفه ای تورهای گشت و گذار و قایق رانی را برگزار می کند.این تور که از اویل صبح آغاز می شود فرصت عالی برای شناور بودن بر روی آبهای زلال خلیج شاخ طلایی است.

 

بازدید از موزه ماتناداران,سفر به استانبول ترکیه,تور قایقرانی در خلیج شاخ طلایی استانبولخلیج شاخ طلایی

 

تور موتور سواری استانبول

اگر طرفدار پروپا قرص موتور سواری هستید، یک تور رویایی موتور سواری در استانبول در انتظار شما است. تورهای موتور سواری محلی در استانبول وجود دارد که به شما کلاه ایمنی و لباس مخصوص موتور سواری و یک دوربین می دهند. شما می توانید به همراه آنها موتور سواری کنید و در اطراف شهر گشت می زنید.

 

تماشای هنر خیابانی بخش آسیایی استانبول

فستیوال نقاشی دیواری استانبول در محله تاریخی Yeldeğirmen در کادیکوی استانبول، برگزار می شود که دیوارهای خیابان را به گالری هنری نقاشی در فضای باز تبدیل می کند.در این منطقه  نقاشی های هنری خیابانی بسیار زیبا که توسط هنرمندان محلی و بین المللی ترسیم شده اند تقریبا در هر گوشه و کناری به چشم می خورند.

 

اگه به هنر به ویژه نقاشی علاقه مند هستید، می توانید به منطقه کادیکوی که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد بروید و هنر دست این هنرمندان را از نزدیک مشاهده کنید.

 

دیدن مسجد زیرزمینی سانجاکالار استانبول

 یکی از جاهای دیدنی متفاوت درتور استانبول تعطیلات خرداد ۹۸ ، تماشای مسجد مدرن است.مسجد سانجاکالار Sancaklar استانبول که هنر معماری مدرن را به بهترین شکل در خود نمایان کرده است. این مسجد زیرزمینی در حومه شهر و در محلی به نام بویوک چکمجه (Buyukcekmece) در یک دشت بزرگ و پهناور قرار دارد.

 

این مسجد مقدس توسط شرکت مشهور معماران امره آرولات  EmreArolat طراحی و ساخته شده است. نکته جالب در مورد مسجد سانجاکالار این است که در آن گنبدی ساخته نشده و شکل ظاهری  منارهای آن مشابه سایر مساجد نیست.

 

گشت و گذار در جزیره بورگاز استانبول

جزیره بورگاز Burgazada سومین جزیره بزرگ ولی کمتر شناخته شده ای است که در نزدیکی استانبول قرار دارد. این جزیره دارای ساحل بی نظیر برای قدم زدن و تماشای مناظر زیبا این منطقه است.شما همچنین می توانید از کلیساهای تاریخی که در میان گیاهان و درختان سبز پنهان شدند بازدید کنید. قبل از اینکه از این جزیره خارج  شوید حتما برنامه حرکت کشتیها را از قبل بررسی کنید.

 

از فضای جنگل بلگراد لذت ببرید

یکی از جاهای دیدنی طبیعی در استانبول جنگل بلگراد است. جنگل سرسبز و زیبایی که در بخش اروپایی و در ۱۵ کیلومتری استانبول قرار دارد. قدم زدن و دوچرخه سواری در این جنگل از کارهای لذت بخش است.در این جنگل انواع حیوانات و پرندگان را می توانید مشاهده کنید و همچنین قارچهای زیادی وجود دارد که می توانید بچنید.هوای دلپذیر و چشمه های آب گوناگون از دیگر زیباییهای جنگل بلگراد استانبول است.

 

سخن پایانی

این ها فقط تعدادی از فعالیت های مهیج در سفر به استانبول و یا ایروان بود که میتوانید تجربه کنید با این حال شک نداشته باشید سفر عالی در انتظار شماست.

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس   ( (www.alefbatour.com مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: