بهترین زمان سفر به مارماریس
نوشته شده توسط : admin

بهترین زمان سفر به مارماریس

آب و هوای مارماریس تحت تأثیر موقعیت آن در سواحل جنوب غربی ترکیه است. از تابستان‌های طولانی و گرم با هوای معتدل‌تر و مرطوب‌تر که در زمستان می‌رسد لذت می توان ‌برد.

آب و هوای مارماریس تحت تأثیر موقعیت آن در سواحل جنوب غربی ترکیه است. از تابستان‌های طولانی و گرم با هوای معتدل‌تر و مرطوب‌تر که در زمستان می‌رسد لذت می  توان ‌برد. اگر می خواهید از آب و هوای مرطوب در مارماریس دور باشید، باید بین ماه های مه و اکتبر از آن بازدید کنید. میانگین دما در تابستان از 24 درجه سانتیگراد تا حداکثر 28 درجه سانتیگراد متغیر است. آسمان صاف با آب و هوای مدیترانه ای گرم همراه است که به مارماریس تا 14 ساعت آفتاب گرم در روز می دهد. دما در مارماریس در پاییز و بهار بسیار خنک‌تر است، که اگر در تعطیلات آب و هوای خنک‌تری را ترجیح می‌دهید، عالی است. اگر در طول مدت دوری خود فعالیت های زیادی در فضای باز برنامه ریزی کرده اید، رسیدن به جایی که هوا خیلی گرم یا مرطوب نیست ایده آل است. میانگین روزانه در سنین پایین 20 سالگی و نوجوانان بالا است که برای گشت و گذار و پیاده روی در حومه شهر خیره کننده عالی است. بیشتر باران در مارماریس از نوامبر تا مارس با حدود 14 روز بارانی در ماه می‌بارد. دمای هوا در زمستان بسیار سرد است و در ژانویه به 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و کمترین دما در عصر به 7 درجه سانتیگراد می رسد. مارماریس جایی است که دریای اژه و مدیترانه در ترکیه به هم می رسند، به این معنی که جریان های گرم کمک می کنند تا دمای هوا در زمستان به زیر صفر نرسد. کوه های اطراف نیز به منطقه پناهگاه بیشتری در برابر بادهای شدید و دمای خنک تر می دهد.

1-1

چه زمانی از مارماریس دیدن کنیم؟

 

فصل اصلی در دریای اژه عمدتاً در تعطیلات تابستانی اروپا در جولای و آگوست است. دمای آب تا 26 درجه سانتیگراد در تابستان بسیار دلپذیر است و برای یک تعطیلات حمام فراموش نشدنی ایده آل است. در ماه های نوامبر، دسامبر و ژانویه، مارماریس تحت تأثیر افزایش بارندگی قرار می گیرد، در شب دمای هوا حتی می تواند به 3 تا 6 درجه سانتی گراد در زمستان برسد.

با این حال، برخی از هتل ها پیشنهادات ویژه زمستانی را با درمان های حمام آرامش بخش، استخرهای سرپوشیده و برنامه های نوازش آبگرم برای فصول سردتر ارائه می دهند

 

دماها

  • میانگین سالانه دما 18 درجه سانتی گراد است.
  • گرم ترین ماه: جولای (28 درجه سانتی گراد)
  • سردترین ماه: ژانویه (10 درجه سانتیگراد)
  • حداکثر دمای آب 26 درجه سانتی گراد است. در این دماها می توانید شنا کنید.(ماه هایی با دمای آب حداقل 17 درجه سانتی گراد شنا کردن محدود امکان پذیر است): ژانویه و فوریه
  • ماه هایی با دمای آب حداقل 21 درجه سانتی گراد (برای تعطیلات ساحلی کافی است): ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر
  • فصل بارانی (ماه هایی با بیش از 6.9 اینچ بارندگی): ژانویه، نوامبر و دسامبر
  • ماه هایی که احتمال بارش برف وجود دارد: ژانویه و فوریه
  • آفتاب: همانطور که جدول آب و هوای ما نشان می دهد، جولای با میانگین 14 ساعت آفتابی در روز، آفتابی ترین ماه است. در طول سال، به طور متوسط ​​10.1 ساعت آفتابی در روز وجود دارد. برای مقایسه: لندن 4.1 ساعت، نیویورک 7 و لس آنجلس به طور متوسط ​​8.9 ساعت آفتابی در روز دارند.

آب و هوای مارماریس بر اساس ماه ها در نوروز

لطفاً توجه داشته باشید که توصیه‌های ما برای زمان بازدید از مارماریس صرفاً بر اساس آب و هوا است و قیمت اقامتگاه، میزان شلوغی آن و رویدادهایی که در آن برگزار می‌شوند را در نظر نمی‌گیرد. پس اگر مسافر تور مارماریس هستید توجه کامل داشته باشید.

 

تنها بر اساس آب و هوا، این زمان احتمالاً زمانی از سال است که از رفتن به مارماریس برای تعطیلات خود اجتناب کنید. آب و هوا اغلب نسبتا بد است و برای گذراندن وقت در فضای باز مناسب نیست.

مارس در بهار در مارماریس است و معمولاً سومین ماه سرد سال است. میانگین حداکثر دمای روز در حدود 17 درجه سانتی گراد (62 درجه فارنهایت) خنک است، در حالی که در شب 7 درجه سانتی گراد (44 درجه فارنهایت) نرمال است.

به طور متوسط مارس سومین خشک‌ترین ماه سال در مارماریس است و حدود 102 میلی‌متر باران می‌بارد و این زمان مرطوب برای بازدید است. این بارندگی معمولاً در 10 روز پخش می شود، اگرچه ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از طرف دیگر این به طور متوسط با 7.6 ساعت آفتاب در روز مطابقت دارد.

آوریل

شاید ماه خوبی برای بازدید از مارماریس باشد، با آب و هوای بسیار خوب در این زمان از سال. آوریل در بهار در مارماریس است و معمولاً چهارمین ماه سرد سال است. حداکثر دما در روز به طور متوسط حدود 20 درجه سانتیگراد (69 درجه فارنهایت) است، در حالی که در شب 10 درجه سانتیگراد (49 درجه فارنهایت) نرمال است.

 

به طور متوسط آوریل چهارمین خشک ترین ماه سال در مارماریس است که حدود 47 میلی متر باران می بارد و زمان مناسبی برای بازدید از آن خشک است. این بارندگی معمولاً در 8 روز پخش می شود، اگرچه ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از طرف دیگر این به طور میانگین با 9.1 ساعت آفتاب در روز مطابقت دارد.

1-3

مارماریس در آوریل

سخن پایانی:

آب‌ و هوای مارماریس در فصل بهار معتدل است. اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به مارماریس برای آن دسته از افرادی است که به دنبال شب های خنک و روزهای نه چندان گرم هستند می باشد. دمای هوا در روزهای اول بهار بالاتر از 20 درجه سانتی‌گراد نمی‌رود و شب‌ها هم کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد نمی‌شود. البته به‌ مرور که به ماه‌های میانی بهار نزدیک می‌شویم، دمای هوا بیشتر می‌شود و در اواخر بهار روزها و شب‌ها گرم‌ تر خواهند شد. نگران بارش‌های متوالی نباشید، بهار مارماریس فصلی خشک و کم باران است. بنابراین ما به شما علاوه بر تابستان تور مارماریس نوروز 1401 به دلیل هوای عالی پیشنهاد می دهیم.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس www.alefbatour.com) ) مراجعه کنید





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: