آنتالیا بهتر است یا آلانیا برای سفر نوروزی

آیا به این فکر می کنید که نوروز 1401 کجا بروید؟ ارزش در نظر گرفتن به عنوان یک گزینه عالی استراحتگاه های ساحلی لذت بخش ترکیه را دارد که همه ما آن را بسیار دوست داریم. با این انتخاب چه چیزی بدست خواهید آورد؟ قیمت های بسیار خوب برای اقامت مجلل و بدون ویزا در هتل های 5 * با "All inclusive". ارزان تر از تعطیلات مشابه در سایر کشورهای جهان خواهد بود. محیطی امن و احساس آرامش بی دغدغه...

اگر نمی‌دانید (یا فراموش کرده‌اید) کدام استراحتگاه محبوب در ترکیه برای شما مناسب است، راهنمای تخصصی ما را بخوانید

آنتالیا بهتر است یا آلانیا برای سفر نوروزی

 

                                                                  آلانیا یا آنتالیا؟

سفر به آنتالیا

آنتالیا - شهر زیبا، ساخته شده در فلات، 40 متر بالاتر از سطح دریا. فاصله این فرودگاه 12 کیلومتر است. ابا این حال، استراحتگاه بسیار پر سر و صدا است و بیشتر برای جوانان مناسب است. لازم نیست "All inclusive" را انتخاب کنید، زیرا شهر پر از رستوران های عالی است.

چه چیزی را در آنتالیا ببینیم؟

 آبشارهای Duden در حال سقوط در خلیج آبی. آبشار بالایی یک غار بزرگ کارستی را پنهان می کند. پارک ملی Kursunlu با آبشاری در میان فضای سبز سرسبز، شهر قدیمی مسحور کننده با خیابان ها و بازارهای پرپیچ و خم، دروازه امپراتور هادریان، که حدود 2000 سال قدمت دارد و مناره Yivli. در تور آنتالیا نوروز 1401 دیدن کنید.

کارهایی که باید در آنتالیا انجام داد؟

در آنتالیا باید به خریدهای سودآور بروید و از پارک های آبی باشکوه دیدن کنید. در کنار مارماهی مورای، دلفین ها و لاک پشت ها غواصی کنید. از شب تا صبح در حومه لارا، جایی که دیسکوهای زیادی وجود دارد، هیجان را تجربه نمایید.

آنتالیا بهتر است یا آلانیا برای سفر نوروزی

                                                             پاراگلایدینگ در آنتالیا

سفر به آلانیا

آلانیا در 120 کیلومتری فرودگاه قرار دارد. و البته این یک آزمایش دیگر است - رسیدن به هتل. به خصوص اگر با بچه های کوچک سفر می کنید.. اما آلانیا اقتصادی ترین اقامتگاه است که اکثر هتل های ارزان قیمت ترکیه در آن قرار دارند. بهترین دریا با سواحل شنی در مناطق Okudjalar و Avsallar است.

چه چیزی را ببینیم؟

جاذبه تاریخی اصلی استراحتگاه، قلعه بیزانسی Ich-Kale است، موزه ای در فضای باز... دیوارهای آن با برج ها به طول 6.5 کیلومتر در امتداد شبه جزیره کشیده شده اند. غار داملاتش با استالاکتیت ها و استالاگمیت های رنگی که قدمت آن به 15 هزار سال می رسد به سادگی شگفت زده می شوید!

کارهایی که باید در آلانیا انجام داد؟

در ساحل کلئوپاترا آفتاب بگیرید، در امتداد غارهای ساحلی به سفر دریایی بروید، از دیدن جاذبه های پارک دریایی Sealanya سر خود را از دست بدهید.

تفاوت های اصلی استراحتگاه ها

آنتالیا - این یک شهر تفریحی بزرگ و به سرعت در حال توسعه با شبکه بسیار توسعه یافته هتل ها، تعداد زیادی بار و رستوران، مراکز تفریحی مختلف، دیسکوها و کلوپ های شبانه است. همچنین برای کودکان پارک های آبی، جاذبه ها و سرگرمی های دیگر وجود دارد. فرزند شما می تواند در طول تعطیلات مدرسه به طور کامل از تعطیلات با کیفیت لذت ببرد.

اما آنتالیا بیشتر یک اقامتگاه شهری است تا یک استراحتگاه ساحلی، زیرا بیشتر هتل های اینجا شهری هستند. و اگر با کودکان به تعطیلات می روید و می خواهید با جنگل های زیبا احاطه شوید، بهتر است یک استراحتگاه متفاوت (به عنوان مثال کمر) انتخاب کنید، زیرا در آنتالیا فضای سبز زیادی پیدا نمی کنید. همچنین می خواهم توجه داشته باشم که عمدتاً سواحل سنگریزه ای در اینجا غالب است. اما اگر در هتل هایی که در قسمت مرکزی شهر واقع شده اند استراحت کنید، عمدتاً سواحل در اینجا غالب هستند - سکوهایی که بزرگسالان و کودکان در آن استراحت راحت خواهند داشت. همچنین، مناطق جدید لارا و کندو، که در آن مجتمع های تفریحی کامل با سطح خدمات بالا وجود دارد، سواحل شنی خاص خود را دارند که در آن تعطیلات با کودکان بسیار عالی خواهد بود.

آنتالیا بهتر است یا آلانیا برای سفر نوروزی

                                                             قایق سواری در آلانیا

سفر به آلانیا

همچنین تورها یا تورهای ارزان قیمت مثل تور آلانیا نوروز 1401 را می توان برای آلانیا خریداری کرد که یکی از استراحتگاه های ترکیه است. برخلاف کمر، سبزی کمی در اینجا وجود دارد، بدون احتساب درختان نخل، که عمدتا در قلمرو هتل ها رشد می کنند. مناطق تفریحی آلانیا برای گردشگران با درآمد متوسط ​​طراحی شده است و به همین دلیل معمولاً جوانان زیادی وجود دارند که به فعالیت های بیرون از خانه، سواحل و زندگی شبانه علاقه مند هستند. و همه اینها در اینجا کافی است. همچنین می‌خواهیم توجه داشته باشید که در اینجا استراحت با کودکان بسیار راحت است، زیرا اکثر هتل‌ها در روبروی ساحل واقع شده‌اند و همگی شیب ملایمی دارند و دسترسی راحت به دریا دارند.

بسیاری نه تنها به تعطیلات ساحلی، بلکه به برنامه های گشت و گذار نیز علاقه مند هستند، بنابراین بسیاری از آنها "موزه در فضای باز" را انتخاب می کنند - کنار شهر. این اقامتگاه در ساحل دریای گرم و ملایم مدیترانه واقع شده و منطقه اصلی باستان شناسی منطقه است. در اینجا هتل ها و همچنین در هر یک از استراحتگاه های ترکیه را خواهید یافت - از بودجه ارزان تا لوکس پنج ستاره. در مورد سواحل، اینجا ماسه ای هستند و بنابراین پس از ناهار، آب دریا کمی نامشخص می شود. اما پس از آن بچه ها استراحت در اینجا کاملا راحت است. همچنین برای کودکان و بزرگسالان جاذبه های بسیاری وجود دارد: سواری، غواصی، جت اسکی، پاراسلینگ و بسیاری موارد دیگر. طبیعت مانند آلانیا زیاد نیست و بیشتر درختان و نخل ها در قلمرو هتل ها یافت می شوند

سواحل آنتالیا و آلانیا چگونه با هم مقایسه می شوند؟

اینجا جایی است که آنتالیا می درخشد. ساحل کنیالتی ساحل اصلی آنتالیا است. این بخش طولانی از سنگریزه های ساحلی وسیع تر و زیباتر از هر دو ساحل اصلی آلانیا است. تنها مزیت این است که سواحل آلانیا سواحل شنی هستند. آب ساحل کنیالتی به دلیل وجود سنگریزه به جای شن های گل آلود تمیزتر است. همچنین ساحل لارا در آنتالیا وجود دارد و این ساحل دارای شن و ماسه است اما آب نسبتاً کم عمق است و چندان شفاف نیست.

هتل ها و رستوران های آنتالیا و آلانیا چگونه هستند

عملا هیچ تفاوتی بین هتل ها و رستوران های این دو شهر وجود ندارد. شاید کمی به این نکته اشاره کنیم که آنتالیا به دلیل بزرگ‌تر بودن، دارای هتل‌های بیشتر و به‌ویژه مجموعه وسیع‌تری از پیشنهادات فراگیر است. گردشگران ترک محلی بیشتری در آنتالیا حضور دارند در حالی که آلانیا بیشتر پذیرای گردشگران روسی است. به نظر می رسد غذاها واقعاً مشابه هستند. اشاره سریع این است که به غیر از رستوران های بازار ماهی، ماهی آن غذای محبوب در آلانیا نیست.

 

چه جاذبه های گردشگری دیگری را می توان در نزدیکی آلانیا یا آلانیا بازدید کرد؟

هر دو آنتالیا و آلانیا دارای جاذبه های گردشگری جالبی به جز مناطق ساحلی هستند. من متوجه شدم که قلعه و محوطه آلانیا از دیدنی های آنتالیا چشمگیرتر است. اما مکان های بیشتری برای دیدن در آنتالیا یا نزدیک آن وجود دارد. در هر دو شهر گزینه های کافی برای ورزش های آبی وجود دارد. اما مطمئنا بهترین مکان ها مقاصد ساحلی ترکیه هستند.

 

مکان و حمل و نقل

آنتالیا بزرگترین شهر در ساحل جنوبی است، از این رو فرودگاه آنها بیشترین ارتباط را دارد. بسیاری از پروازهای روزانه به استانبول و بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه. فرودگاه آلانیا بسیار کوچک است و اتوبوس ها معمولا به آنتالیا یا قونیه می روند. روزانه چند اتوبوس از آنتالیا به سایر مقاصد گردشگری در ساحل مانند کمر، کاس و فتحیه وجود دارد.

 

ماساژ در آنتالیا و آلانیا

ماساژ ترکی بسیار مورد توجه است. آنچه حمام نامیده می شود در واقع حمام ترکی است که شامل ماساژ و اسپا می شود. شما می توانید گزینه های حمام زیادی را در هر دو شهر پیدا کنید. قیمت ها مقرون به صرفه است.

 

مهم نیست که تصمیم به سفر به آنتالیا یا آلانیا داشته باشید، مطمئن هستیم که از آن لذت خواهید برد. فراموش نکنید که غذاهای سنتی محلی مانند گوزلمه و سرمه را امتحان کنید.

سخن پایانی:

نمیتوان به راحتی گفت کدامیک بهتر است هرکدام جذابیت های خاص خود را دارند و مطمئنا به هرکدام سفر کنید لحظات عالی برایتان به یادگار میماند.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی نوروز 1401، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید