راهنمای سفر برای اولین بار به استانبول و آنتالیا
نوشته شده توسط : admin
این راهنمای سفر برای مسافران تور استانبول نوروز ۱۴۰۱ و همچنین گردشگران تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ نوشته شده است که می‌توانید به کمک این محتوا با اطلاعات کامل به دور از استرسی سفر خاطره انگیزی تجربه نمایید.
 

استانبول محبوب‌ترین و پر گردشگرترین شهر ترکیه است که دیدنی‌ها و سرگرمی‌ها در آن تمامی ندارد. اما در سفر به استانبول به چه راهنمای‌هایی نیاز دارید؟ الفبای سفر شما را راهنمایی میکند.

هتل‌های استانبول

اگر به دنبال آن هستید که در طول سفر استانبول با تور در محلی مجلل و لوکس با امکانات رفاهی لوکس اقامت کنید میتوانید هتل‌های ۵ ستاره استانبول را انتخاب کنید مانند هتل هالیدی این سیتی استانبول، هتل گرند هایت استانبول، هتل فیرمونت کوازار استانبول، هتل گرند جواهر استانبول، هتل سورملی استانبول. خدماتی مانند اتاق‌های با امکاناتی رفاهی کامل، نمای دیدنی رو به شهر و همچنین استفاده از باشگاه بدنسازی، اینترنت وای فای، سونا، صبحانه بوفه، حمام سنتی، کافی شاپ و رستوران، آرایشگاه را می‌توانید در این هتل‌ها تجربه کنید.

 
 

هتل‌های ۴ ستاره استانبول همچون هتل سنترال پالاس و هتل‌های ۳ ستاره استانبول (هتل کایا مادرید استانبول) با هزینه و امکانات کمتر از دیگر انتخاب‌های شما می‌توانند باشند. اجاره هاستل‌ها نیز دارای هزینه اقتصادی بوده و یا آپارتمان با وسایل کامل را می‌توانید برای اقامت برگزینید.

آب و هوای استانبول

آب و هوای استانبول به علت موقعیت مکانی، دارای نواحی آب و هوایی متفاوتی است. از جمله آب و هوای مدیترانه‌ای، آب و هوای گرمسیری مرطوب و آب و هوای اقیانوسی. استانبول به طور کلی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است که با بارش برف همراه است. بهار و پاییز دمای هوا به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۵ درجه است و هوا بسیار مطلوب و آفتابی بوده که بهترین زمان سفر به استانبول محسوب می‌شود.

تبدیل ارز در استانبول

برای سفر به استانبول بهتر است تا قبل از سفر پول خود را به لیر، دلار یا یورو تبدیل کنید. دلار انتخاب خوبی است که در صرافی‌های استانبول که به آن DOVIZ گفته می‌شود می‌توانید پول خود را به لیر تبدیل کنید. صرافی‌های استانبول ممکن است نرخ‌های مختلفی داشته باشند بهتر است قبل از تبدیل ارز قیمت چند صرافی را مقایسه کنید.

امنیت در استانبول

امنیت در استانبول در حد مطلوبی قرار دارد، ولی در موقع گشت زنی در برخی مناطق باید احتیاط را رعایت کنید. ساکنین برخی از محله‌ها ممکن است رفتار شایسته ایی با گردشگران نداشته باشند، ولی در طول سفر به هر گونه مشکل اگر برخورد کردید با کنسول گری ایران در استانبول تماس بگیرید. ولی با این حال در شهر دفتر پلیس گردشگری قرار دارد و میزان امنیت نیز افزایش پیدا کرده است.


راهنمای سفر برای اولین بار به استانبول و آنتالیا
نمای دیدنی از استانبول

جاذبه‌های توریستی استانبول

استانبول مکان‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. بنا‌های تاریخی دوران عثمانی و بیزانس در این شهر دارای شهرت جهانی می‌باشند. مساجد مذهبی و پرقدمت مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد استانبول، مسجد سلیمانیه، پارک آبی آکوامارین، کلیسا‌های تاریخی که معماری آن‌ها چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند مانند کلیسای جامع سنت جورج، کلیسای سنت آنتونی پادوا تنها برخی از بنا‌های تاریخ این شهر هستند که هنر معماری دوران تاریخی مختلف را به تصویر کشیدند.

پارک‌های پر درخت و پرگل با هوای دلنشین جا‌های مناسبی برای استراحت کردن هستند از جمله پارک ییلیدیز، پارک گلخانه، پارک قزی، پ ارک امیرگان. تفریحات پر هیجان با انواع وسایل سرگرم کننده را در پارک‌های آبی استانبول مانند پارک ابی کلاب دلفین، پارک آبی آکوا مارین ویالند، پارک آبی ماردین می‌توانید تجربه کنید. موزه هنر‌های اسلامی و ترکی، موزه پرا، موزه هنر‌های مدرن، موزه‌های باستانشناسی گنجینه‌های ارزشمند هستند که تاریخچه و فرهنگ این شهر را در معرض نمایش قرار دادند.

راهنمای سفر به آنتالیا

برای سفر به شهر پر توریست آنتالیا و استفاده درست از وقت و زمان سفر برای لذت بردن، خرید کردن و غذا خوردن نیاز به اطلاعاتی در مورد این شهر دارید. همراه با الفبای سفر از اطلاعات مهم آنتالیا مطلع شوید.

لوازم مورد نیاز سفر به آنتالیا

به علت گرم بودن هوای تابستان در آنتالیا به شما توصیه می‌کنیم همراه خود کرم ضد آفتاب داشته باشید و از کلاه و عینک آفتابی نیز استفاده کنید. در فصل پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود نیز ژاکت و لباس‌های گرم را در چمدان خود قرار دهید.

تبدیل پول در آنتالیا

در ترکیه دوویز به معنی صرافی است و همان طور که می‌دانید واحد پول کشور ترکیه لیر و بهترین جا برای مبادله ارز در آنتالیا خیابان آتاتورک می‌باشد. در فرودگاه نیز می‌توانید پول خود را تبدیل کنید و بهتر است همراه خود مقداری یورو و یا دلار نیز داشته باشید، زیرا این پول‌ها را در همه جا از شما قبول می‌کنند و اگر قصد خرید اجناس گران قیمت مانند فرش دارید بهتر است با دلار آن را پرداخت کنید.


راهنمای سفر برای اولین بار به استانبول و آنتالیا
لیر ترکیه

حراج‌های آنتالیا

در آنتالیا مانند دیگر شهر‌های ترکیه پایان هر فصل حراج‌های بزرگی وجود دارد که فرصت عالی برای خرید کردن به خصوص تهیه سوغات است. در پایان هر فصل همه مراکز خرید ترکیه و برند‌های معروف، اجناس خود را با تخفیف‌های خوب ارائه می‌کنند. این تخفیف‌ها بین ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد بوده و گاهی به ۷۰ درصد نیز می‌رسند. با تهیه تور لحظه آخری آنتالیا می‌توانید از این حراجی‌ها استفاده کنید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های آنتالیا

در آنتالیا انواع هتل و اقامت‌های گران قیمت و لوکس، قیمت اقتصادی و با متوسط و به صرفه و همچنین هاستل و هتل‌های ارزان قیمت نیز وجود دارد. از هتل‌های لوکس با امکانات رفاهی خوب و عالی می‌توان هتل هتل کرون پلازا، هتل آکرا باروت، هتل و آکوا لند سو، هتل آستریا کرملین پالاس، هتل ترندی لارا و هتل تایتانیک دلوکس بلک را نام برد.

از هتل‌های ارزان قیمت آنتالیا نیز می‌توان به هتل باکوس پانسیون، هتل لارا آتالا، هتل آنتالیا پالاس، هتل هادریان گیت و هتل آپارتمان لاگونا اشاره کرد. همچنین علاوه بر هتل‌های آنتالیا در رنج قیمت‌های مختلف می‌توانید در این شهر خانه یا آپارتمان نیز اجاره کنید.


راهنمای سفر برای اولین بار به استانبول و آنتالیا
هتل مردان پالاس آنتالیا

سخن پایانی:

این راهنمای سفر برای مسافران تور استانبول نوروز ۱۴۰۱ و همچنین گردشگران تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ نوشته شده است که می‌توانید به کمک این محتوا با اطلاعات کامل به دور از استرسی سفر خاطره انگیزی تجربه نمایید.

با رزرو کسب تور‌های مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج‌های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور‌های اروپایی و تور‌های لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: